Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Attól, hogy egy lámpa van, nem vonatkozik mindenkire

2011.07.12. 12:38 :: SilentSound

Pontosan ilyet láttam a minap a Szentmihályi út egyik kereszteződésében, mint amit bara_o) írt meg. Kiegyensúlyozott nő lehet, ha nevetéssel intézte el a lenti helyzetet, ellentétben az előtte várakozóval...

Kedves harminc körüli hölgy, Te, aki valszeg gödöllői vagy, mert a Blaha felé kanyarodtál le, Te ,aki egy ezüst színű, egyterű, francia autóval téped az aszfaltot, Te, akinek lövése sincs a közlekedéssel kapcsolatos bármilyen dologhoz, köszi, hogy fogászat utáni zsibbadt állapotom ellenére jól megnevettettél!

Mert erre a szituációra már csak így tudtam reagálni: Tegnap, július 6-án, 17:30 körül szerettem volna kis ívben, jobbra kanyarodni a gödöllői Stop Shop irányából a Dózsa György útra, Szada irányába. A linken jól látszik, ott kizárólag egy maci sajt van, szépen ki lehet gurulni a gyorsító sávra, majd besorolni. Az egyenesen ill. balra haladóknak van jelzőlámpa.

Nos, a fentebb említett hölgy szépen, türelmesen várta, hogy az a lámpa zöldre váltson. Finoman duddantottam, felvettük a tükrön keresztül a szemkontaktot, mutatom kanyarodjunk. Semmi. Duda még egyszer. Látom, ordít, gesztikulál ezerrel, leolvasom a szájáról: hülye.

Ekkor már hangosan röhögtem és hosszabban nyomtam a kütöt. Hölgyemény kipattan, mellém lép, ablak le és közli, szépen tagoltan, hogy PIROS A LÁMPA (a nagyon hülyét, jólneveltsége miatt nem tette verbálisan hozzá). Itt feladtam. Megvártuk, míg zöld lett az az ominózus berendezés és halált megvető bátorsággal felhajtottunk a Dózsa Györgyre.

Köszönöm,rég nevettem ilyen jót! (Mondjuk, ez nem igaz, mert nap, mint nap akad hasonló. :-) )

120 komment

Címkék: közlekedés autó hülye lámpa kresz női sofőr

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Easyke (törölt) 2011.07.12. 12:51:48

A posztolónak a stílusért pluszpont jár, amúgy a történet is priceless :)))

Majolie 2011.07.12. 12:51:49

így elsőre elég kemény :)

Leadfoot 2011.07.12. 12:52:52

Szinte ugyanez történt meg velem is pár hónapja. Régi Corsa, benne szakállas, 50-60 körüli faszi.
Áll. Finoman dudálok, semmi. Erre - mivel a balra kanyarodóban nem álltak - mellégurultam, és átkiabáltam, hogy mire várunk.
Erre rámutatott a járdaszigeten lévő "kikerülési irány" táblára, és mondta, hogy az azt jelenti, hogy a lámpa mindkét sávra vonatkozik.

Erre mit mondjon az ember? :-S

Hurri Kán 2011.07.12. 12:55:11

Ez az, jogosítványt mindenkinek, ha lehet, áLampolgári jogon :DDD

felszopó 2011.07.12. 12:56:26

tényleg ennyire nincsen jó sztori?

kolompár szmélgol 2011.07.12. 12:57:16

Az is jo amikor a jobbra kanyarodonak zöld jelzes, a többinek piros, de megse kanyarodik. A mögötte levö dudal egyet, erre a NEPNEVELÖJE visszadudal, hogy de hat piros van es igy egymasnak dudalgatnak jo ideig...

zazooo 2011.07.12. 13:00:33

miért pont akkor adtad fel amikor elmondhattad volna neki mi a helyzet..? így most annyit könyvelt el hogy valami agresszív hülye át akarta tolni a piroson, és legközelebb ugyanúgy megáll, pedig ha jól értem verbális kapcsolat is volt...

daniferi 2011.07.12. 13:01:33

Amikor pesten jártam, én is majdnem benéztem egy-két lámpát. Volt olyan, hogy kanyarodtam jobbra és ott volt a balról érkezőknek egy lámpa, amit szerintem én jobban láttam, mint ők. Aztán valami nagy kereszteződésen is átmentem, ahol lassítanom kellett, mert először nem láttam a lámpát, hol van, mint kiderül, majdnem a kereszteződés túloldalán volt.

cork77 2011.07.12. 13:02:50

És mennyi ilyen hülye van, nem csak nőből.

VakondM 2011.07.12. 13:03:09

Az Egérút - Kőérberki út kereszteződésében és a Hunyadi János út (6os út) - Kőtár utca - Törökverő út kereszteződésében is láttam már ilyet. Jobbra forduló sávban a macisajt mellett állt kedves közlekedő partnerünk és balra kitekert nyallak vadul szugerálta az egyenes irány piros lámpáját. Ott a duda és az anyós ülésen ülő felismerése segítette a gyors és akadálymentes közlekedést.... :)

Easyke (törölt) 2011.07.12. 13:14:20

@Majolie: és másodikra? :))

@kolompár szmélgol: ennek a fordítottja: dupla sávon a bal sáv balra kanyarodik, a jobb sáv pedig egyenesen és jobbra. Van tele lámpa és kiegészítő lámpa. Én állok legelöl, de egyenesen szeretnék menni, ezért nem indexelek semerre. A jobbra menőknek a nyíl zöld lesz, de én nyilván nem indulok el. Erre a mögöttem lévő rámdudál/rámvillant, hogy menjek már. Én ilyenkor vissza szoktam nyomni nekik egy elakadásjelzőt. Érdekes, hogy egyből azt feltételezik, hogy jobbra akarok menni, csak lusta vagyok indexelni. Aztán még azt is hiszik, hogy elindulni is elfelejtek, amikor "zöld a lámpám".

Majolie 2011.07.12. 13:15:20

@Easyke: 1 másodpercen múlt, váááá

amatőr 2011.07.12. 13:20:36

A posztban leírtaknál már csak a balra kanyarodó főutvonalon kanyar előtt megállókat (balra index ki :D ), és a jobbról érkező elsőbbségadásra kötelezetteket elengedő nagytudásúakat szeretem.
(Pl. ilyen a Bp. XIII. ker. Victor Hugo utca-Pozsonyi út kereszteződés:
www.norc.hu/pano/abxdf6aC/ )

FDToth 2011.07.12. 13:49:58

mennyi ilyen hülye vezető van... pl. bp dózsa györgy ajtósi kereszteződés. itt is külön sáv de az itt kanyarodók többsége áll-áll.. persze lehet h nem ismerik a helyszín ezért állnak meg de szerintem szeme mindegyiüknek van...

amatőr 2011.07.12. 13:55:24

@FDToth:
Persze, mert ott van a sáv elején a mackósajt. Csak az a bibi, hogy nincs kinek elsőbbséget adni, záróvonal van a Dózsa sávja felé jópár méteren keresztül.
A minap küldtem be pár képet egy hasonló kereszteződésről Újpesten, de asszem túl kevés, túl szokványos volt hogy külön poszt lehessen.

Zsolth 2011.07.12. 13:59:46

Szerencsen 1 lámpa van az is ilyen. Nap mint nap előfordul ugyanez a szituáció. Engem még ki is oktatott egy úriember, hogy mit képzelek magamról, neki 28 éve van jogsija. Azután még az nap láttam bemenni egy behajtani tilos táblánál, amit benézett, mert a szemből jövő teherautó szépen kiterelte.

logikaibukfenc 2011.07.12. 14:09:51

Azért én kicsit sajnálom azt aki tükörbe nézve egy féloldalasan vicsorgó, nyálcsorgatót vesz észre maga mögötti járműben.

És vajon meg kérdezte-e a fogorvost, hogy a használt fájdalomcsillapító vagy az érzéstelenítő nem befolyásolja-e hátrányosan a vezetési képességeket?

M. Péter 2011.07.12. 14:14:25

"Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad."

kolompár szmélgol 2011.07.12. 14:22:04

M. Péter

Rendben Malvin. De ha az ember csak integet, mint a hajotöröttek, azt nem biztos, hogy eszreveszi.

P75 2011.07.12. 14:36:14

Mindennapos történet. Kerepesi útról a Fehér útra fordulva ugyanezt szokták eljátszani, rendszerint férfiak. Én ezen nem tudok nevetni. Az ilyenektől áll be a város egy perc alatt.

Schizomyco Phyta 2011.07.12. 14:37:00

Ez a jobbik eset. Esetemben a kanyarodó nem vette észre a lámpát - a jávorszarvas-teszten átment az autóm. :)

Szelid sunmalac 2011.07.12. 14:54:31

@amatőr: Ilyen mifelenk is van, megis mindig lassitok, meg akkor is, ha en a foutvonalon megyek. Ugyanis a sok jobbkezes utca hatasara megtanultam ,hogy az embernek csak akkor van elsobbsege, ha meg is adjak.

Perillustris 2011.07.12. 15:03:22

@M. Péter: Így van. Éppen ezért a történetben csak egyvalaki volt szabálytalan: a posztoló.

isti77 2011.07.12. 15:03:55

A Nagy Lajoson is vannak hasonló szituk, azzal a különbséggel, hogy ott az egyenesen haladóknak van kiegészítő zöldjük, amit sokan nem tudnak értelmezni, amíg a "főlámpa" piros, addig nem indulnak el. Vagy pont akkor indulnak el, amikor már kikerülnéd őket, és mellettük vagy.
Aztán amikor az ember kikerüli őket, dudálnak, a következő lámpánál mutogatnak (na lám, ő is egyenesen jött tovább :)).
Ha pedig kanyarodnak, akkor vagy elindulnak ők is (szabálytalanul), amikor csak az egyenesen haladóknak zöld, vagy úgy állnak meg, hogy még véletlenül se férjenek el mellettük azok, akik mehet(né)nek... áh.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.07.12. 15:04:27

Na tessék erről én is akartam beküldeni posztot, csak én a Budapesten a Bercsényi-Október 23. utca sarkon (Allee-ból kihajtva) tapasztalom ugyanezt időnként.

Szóval nem is olyan ritka jelenség.

Amikor először láttam, akkor a delikvens dudálásra nem reagált, pont úgy, mint a posztban, gondolom ő is hülyézett magában...

ex-dr. vuk 2011.07.12. 15:08:54

@Perillustris: aki all egy keresztezodesben a nem neki szolo lampanal az nem szabalytalan? Forgalom indokolatlan feltartasa (a hulyeseg nem racionalis indok ;)).

D4D 2011.07.12. 15:09:50

@amatőr: Ez nem kanyarodó főút, hanem jobbról macisajttal védett út.

Aki nem ismerős arra, azt is hiheti jobbkezes.

D4D 2011.07.12. 15:13:01

Tavaly nyáron, zöld Seat, szőke MILF, törökbálint CORA felhajtó M0-ra. Megállt az elsőbbségadás táblánál, és nézett hátra, mikor engedik el.

Perillustris 2011.07.12. 15:27:41

@vuk_: Nem, mert az egyszerű halandó nem tudja megítélni, hogy adott helyzetben az indokolt-e vagy sem. Sőt, még egy hatósági személynek is nehéz. Az, hogy azt gondoljuk, kevés.

kolompár szmélgol 2011.07.12. 15:42:06

D4D 2011.07.12. 15:13:01

Csak varta az elsö helyezettet, ugyanis a Seat-os volt a Safety Car :))

ex-dr. vuk 2011.07.12. 15:46:40

@Perillustris:
Meg akkor sem, ha az illeto szajszervileg tudatja velunk, hogy egy kurvara nem ra tartozo lampara var? :) Ezt en elegge indokolatlannak neveznem :)

Tudom, hogy az "indokolatlan" eleg keplekeny es gumiszabaly a kreszben, de azert vannak egyertelmu helyzetek. Pl. ha indokolt, akkor nem art a kornyezete tudtara adni, hogy nem veletlen (3szog, veszvillogo, kutyafasza).

[mike] 2011.07.12. 15:48:28

@M. Péter: Az ablakon sem lehet kifingani, igaz? Te kis maki.... :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.07.12. 15:49:53

@Perillustris: Mondjuk én igazán a szabályok tiszteletét szoktam képviselni, de ebben az esetben egy pöccentés a dudára szerintem logikus megoldása a helyzetnek.

Azt meg szerintem meg lehet ítélni, hogy a hölgy szabálytalan volt, mert az adott helyen megállni tilos, ha pedig valami rendkívüli oka lett volna, akkor be kellett volna kapcsolnia a vészvillogót...

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 16:34:19

na latjatok, itt lehet jobbra kanyarodni pirosnal is....
/tudom a becsi megallapodas tiltja:)/

Lacaca 2011.07.12. 16:34:21

2 hasolnó hely Bp-en:
Dohány u. - Erzsébet krt. sarkánál jobbra kisívbe Blaha felé szokták megvárni a lámpa vonala előtt, hogy az egyenesen haladóknak zöld legyen.

A másik a Soroksári úton a Boráros tér felé haladva a Vodafone székház környékén van egy balra kanyarodó sáv lámpával. Amióta egyszer alig tudtam megállni az előttem satuzó mögött a buszsáv melleti (középső) sávban, azóta óvatosabban közelítem meg. Nem voltam rá felkészülve, hogy meg fogunk állni egy 2 sávval balra érvényes lámpa piros jelzésére....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 16:38:05

@promontor: ez meg ugy baromsag ahogy van
elsobbseg adas kotelezonel addig all, amig ugy nem gondolja, biztonsagosan ki tud hajtani....

mohopasi 2011.07.12. 16:47:37

Igaza volt a hölgynek, biztos ami biztos... :D

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.07.12. 16:58:05

@hagyma: Ő, szerintem azért az általában egy adott macisajtnál eldönthető, hogyha totál nem jön senki és gyalogos sincs két kilométeres távolságban, akkor az ott nem forgalmi okból áll, nem? Akkor pedig szabálytalan.

Ráadásul az adott helyen külön gyorsítósáv volt a zebra után, a delikvens meg nyilván a zebra előtt állt, tehát a továbbhaladás szempontjából csak a gyalogosjelenlét volt kérdés.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 17:13:03

@promontor: azt irtad az adott helyen megallni tilos
erre irtam, hogy ez baromsag
es ha belegondolsz az....
parkolni tilos, az igaz
/namost en ertem, hogy a holgy rosszul ertelmezett valamit, de ha mar belemegyunk a reszletekbe, akkor legyunk pontosak/

king4aday 2011.07.12. 17:22:36

@killerkaller: Valószínűleg arra gondolt hogy olyan manővert kellett végrehajtania mint amikor eléd ugrik egy jávorszarvas. Mert a másik fél a lámpa ellenére behajtott a kereszteződésbe.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 17:23:14

amugy nem ismerem a helyet, ha csak gyalogos johet felesleges a macisajt felfestve, eleg a zebra meg gyalogosatkelo tabla
egyebSt teljesen egyertelmu, hogy nem kellett volna varnia zoldre

/ps. ez a "TE, aki," ezt mar ellotte regen Nagy Bando,
A story vege meg megint hozzaadott valami, tuti nem szallt ki a holgy, de a posztolo szinezett
a tipikus story ami igy is tortenhetett volna...,
de ez sem baj....
de ott nem tilos megallni

fezoGT 2011.07.12. 17:41:07

@hagyma: akkor ne csodálkozzon az illető ha idővel körbeautózzák. Közlekedni kéne, nem pedig bizonytalankodni.

Asse értem miért vezet az, aki nem mer kihajtani egy kocsi elé még akkor sem, ha az éppencsak feltűnt a horizonton. Ráadásul itt még gyorsítósáv is volt...

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.07.12. 17:48:36

Allee kihajtón láttam már vagy 3-4 ilyet. Az a vicces, hogy teljesen vegyes korosztály/nem/kocsi. Nem nagyon tudom hova tenni a dolgot, valszeg simán csak ritkán járnak nagyvárosban, és szokatlan a lámparengeteg.

Ennél jobban szeretem a tök üres és belátható körforgalom előtt megálló, jobbra indexelő, de kihajtásnál irányjelzőt nem használó pöcsöket.

fezoGT 2011.07.12. 17:52:52

@Leadfoot: hűazannyát...hát én itt kiröhögtem volna a tömést a fogamból xD

Egyébként kereszteződés+kanyarodó főútnál is hasonlóan vicces jelenetek játszódnak le amikor egyszerre többen érnek oda. Indexelés összevissza és mindig van köztük aki nem érti, hogy ha egyenesen menne tovább mér' kell adott esetben megállnia. :) Pedig anno oktatáson kb fél nap ment el erre hogy mindenki megértse. Ezek szerint ez ma már nem kötelező :D

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 17:54:34

@vidifan: ebben nincs vita
en nem errol beszeltem
anyazni en is szoktam, de ki nem szallok, dudalni is ha valaki nem latja, hogy zold/ ez nalunk nem reklamalas, hanem jelzes, meg is szoktak koszonni, bocs, nem vettem eszre, hogy zold stb./
szoval maradjunk a tenyeknel
a holgy mehetett voplna de azt hitte piros
ennyi
ilyan van,
a posztolo meg bukott 30 mp-et egy balfasz miatt
nagy ugy...
mint mondottam nalunk nincs, mert nalunk pirosnal is lehet menni jobbra, ha ugye lehet, mert nem jon senki

amatőr 2011.07.12. 17:58:01

@Zozzancs: Az ilyen körforgalamsoknak szabályos halálfélelmük szokott lenni, ha egyszer-egyszer valami csoda folytán kialakul egy folyamatosan működő körforgalmi zippzár. Egy percen belül jön egy ilyen, és bedugítja az egészet.

fezoGT 2011.07.12. 18:11:50

@hagyma: mindenki bambult már el életében, nem is itt van a gond. Amíg emberek vezetik ezt a vasdobozt, mindig lesz esélye vkinek hibázni. Kéz feltesz/vészvillog aztán mindenki el a maga útjára és peace...

De hogy kiszáll és magyarázza a bizonyítványt, na arra nincs mentség. Szegénykémnek biztos megsértették az egóját-auráját a dudaszóval. Uh. most biztos hazamegy és ír ide vagy akárhova egy posztot hogy a lámpánál leszorították és vmi fuxos kopár csávó majdnem kiszedte a kocsiból :)

Ezért nem kéne kötelezően mindenkinek autókáznia...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.07.12. 18:22:23

@hagyma: Kresz 40/5/d vagy e, mindkettő tiltja a megállást azon a helyen.

A 40/6 kifejti, hogy persze forgalmi okból vagy ha lerobbantál, akkor lehet, de ugye ezt kizártuk.

Tehát ott tilos megállni, nem mondtam marhaságot.

Zsola777 2011.07.12. 18:33:26

A "duddantottam" plusz pontot ér! :)

tundrazuzmo (törölt) 2011.07.12. 18:35:25

"Hüjehüje vaaaaAAAAaaagy?
Életveszééééély!
Attóóól, hogy nő vagyok, még felelősségteljesen vezeteeeeek!"
:)

Minden pirosnál meg kell állni, ezt mondta neki az oktató, mert a 2 bites agyába több nem ment be. A piros lehet jobbról, balról, az előtte menő féklámpáján, VAGY BÁRHOL!

Mikuláskor 1 óra késéssel ér haza a posztbeli nő, mert mindegyiknél fékez és megáll. Nem is beszélve a pirosbetűs napokról, amikor el sem indul, hanem csak áll egész nap a naptár előtt.
;)

MittuDomain 2011.07.12. 18:44:52

@Zozzancs: A körforgalom amúgy is "hálás" téma, megérne egy önálló posztot, ha ugyan nem volt már olyan..
Még télen: Nagykörösi úti körforgalom az ecseri piacnál, fényes nappal hétvégén régimercis nő eltévesztette a kijáratot hát vissza is tolatott..:-O

Pierr Kardán 2011.07.12. 19:11:06

Nem vagyok gödöllői, meg úgy látszik, hogy fáradt is vagyok, de merről merre ment a poszt toló? Azt írja hogy:

"A linken jól látszik, ott kizárólag egy maci sajt van, szépen ki lehet gurulni a gyorsító sávra, majd besorolni. Az egyenesen ill. balra haladóknak van jelzőlámpa."

Ha a jobb felső sarkból kanyarodott jobbra a bal felső sarok irányába, akkor milyen egyenesen haladók lámpáját láthatta, egyenesen haladva egy zöld területen keresztül egy épületbe lehet beledurranni...

Alulról se jöhetett, hogy a jobb felső sarok felé kanyarodjon jobbra, mert akkor meg a lámpánál balra nem lehet kanyarodni...

Szóval gödöllőiek segítsetek, honnan hová ment ez a jóember ???

MittuDomain 2011.07.12. 19:21:18

@Pierr Kardán: Mindegy hogy Gödöllő vagy Jászkarafasza nem helyspecifikus a dolog, az országban kismillió ilyen pont van

jobbra ki a főútra, ráadásul rákanyarodó-gyorsító-sávval, (az egyenesen és balra haladók számára lámpa). Mit nem értesz?

Pierr Kardán 2011.07.12. 19:25:17

@MittuDomain: Azt nem értem, hogy az egyetlen irányból, ahonnan érkezve mehet egyenesen és balra is, onnan pont jobbra nem lehet kanyarodni!!!

Minden olyan irányból érkezve, ahonnan mehet jobbra, abból az irányból meg nem lehet balra és egyenesen is haladni!!!

Leonard Zelig 2011.07.12. 19:31:47

@promontor: Öööö, ott van egy gyalogoaátkelő is, bár tudom: hulljon a férgese.

Leonard Zelig 2011.07.12. 19:33:03

@Zozzancs: Nem tudom, melyik Allee-kihajtóról beszéltek, de sehol nics ilyen ingyenjobbra kihajtás.

farkas 2011.07.12. 19:34:47

@amatőr: az nem egyértelmű, mert sokan szeretnének átjutni Dózsa György belső sávjába azért, hogy kb. száz-egynéhány méter múlva mehessenek tovább balra a Dembinszky-be. Ha besorolnak, akkor esély sincs átvágni a Dózsán, tehát teljesen érthető, hogy megvárják amíg az összes sáv kiürül annyira, hogy át lehessen gázolni rajtuk kvázi keresztben.

Pierr Kardán 2011.07.12. 19:36:23

@Leonard Zelig: Ezt írja a posztoló:
"szépen ki lehet gurulni a gyorsító sávra, majd besorolni. Az egyenesen ill. balra haladóknak van jelzőlámpa"

Hol vezetett a posztoló útja, ahol:

- jobbra ki lehet kanyarodni a gyorsítósávra,
- de az egyenesen ill. balra haladóknak lámpa van.

biohazard 2011.07.12. 19:36:24

A Kerepesi úton a Stadionoknál ez rendszeres.

Pierr Kardán 2011.07.12. 19:38:05

@Pierr Kardán: Az index akaratából nem jó helyre ment a válasz :-(

A választ MittuDomain-nak szántam...

amatőr 2011.07.12. 19:48:39

@farkas:
Ez jogos, de akit eddig láttam, az egy sem akart a Dembinszkybe menni.

Viszont erről jutott eszembe, hogy a sávból-sávba fordulásra egyszerűen képtelen az autósok jelentős része. Akár balra, akár jobbra kanyarodnak, mindig a lehető legtávolabbi sávba érkeznek meg. Ez különösen kellemetlen, ha jóhiszeműen fordulnék balra a belső sávba, vélelmezve hogy a szemben jobbra indexelő a külsőbe érkezik (nem csuklós busszal és nem négytengelyes daruskocsival...)

MittuDomain 2011.07.12. 19:53:39

@Pierr Kardán: Kifelé A Stop Shopból vagy a Tescóból gondolom, rémlik valami én is arra járok mindennap Erdőkertesre

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.07.12. 20:04:55

A posztoló volt a hülye, mert dudált és dudálni bunkóság, szabálytalan, és különben is! Ezzel lesüllyedt a nő szintjére...:)

KAMA3 2011.07.12. 21:02:19

@Lacaca: Talán azért, mert ha az egyenesen haladóknak zöld lesz, ők is ki tudnak kanyarodni. Napközben egyébként szinte lehetetlen.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 21:22:01

@vidifan: na en finoman erre utaltam, hogy ebben a kiszallasban egy no reszerol, kicsit ketelkedem....
@promontor: en nem nezek paragrafusokat, de azt irtad, hogy egy mackosajtnal megallni tilos
en meg azt, hogy ez baromsag, mert ott nagyon sokszor meg kell allni
erdekes lenne ha mindenki bekapcsolna a mackosajtnal a veszvillogot
inkabb ugorjunk

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 21:25:26

@tundrazuzmo: azert ha amerikaban jarsz ne csodalkozz, ha a piros balrol van, vagy eppen az ut tuloldalan egy hazfalon...:)

Romkocsmák félhomályában merengő, félázsiai BPBP 2011.07.12. 21:30:49

@M. Péter:
""Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad."
"

Én mindig hangjelzést adok ilyen esetben, mert ha kiszállok, akkor abból baleset lesz! Tehát megelőzöm azt!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.07.12. 22:00:16

@hagyma: Először is, nem azt írtam, hogy "mackósajtnál megállni tilos", hanem azt, hogy az "adott helyen", a kettő nem ugyanaz.

Másodszor, azt a tényt, hogy a "megállni tilos" kifejezésnek a KRESZben mi a pontos jelentése (és mi nem), azt annak idején Neked is meg tanították és le kellett vizsgáznod belőle.

Ha Te ezt elfelejtetted (és láthatólag ez történt), akkor éppenhogy javasolnám, hogy olvasgasd néha azokat a paragrafusokat, vagy akár a Kresz tankönyvedet, ha nem dobtad ki.

Nagyon tanulságos olvasmány... ;-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 22:14:50

@promontor:
"Azt meg szerintem meg lehet ítélni, hogy a hölgy szabálytalan volt, mert az adott helyen megállni tilos, ha pedig valami rendkívüli oka lett volna, akkor be kellett volna kapcsolnia a vészvillogót... "

ezt a baromsagot egeszen pontosan te irtad be es utana probalsz engem tanitani, hogy mi a megallni tilos?
eszem megall!!!
hat ez az O nem a KRESZ szerint megallni tilos miatt allt meg hanem mert ugy gondolta neki is piros
na ettol meg nem lesz szablytalan

orulok, hogy javaslod nekem a KRESZ konyvet, szeretnelek megnyugtatni, hogy sikeres vizsgat tettem otthon, azon kivul florida, kentucky es north carolina allamokban, ami lehet nem er fel egy felsomocsoladi gyakorlati vizsgaval, de hat ez van....
KRESZ tankonyv meg eletemben nem volt a kezemben
tok logikus az egesz
Te csak olvasgad a paragrafusaidat, en vezetek,
mindenkinek jobb igy

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 22:19:36

amugy igy az abrat jobban megnezve
tilajdonkeppen melyik uton is ment a holgy?
ha jobbrol, ahol a piros auto is van, ott van a jobb oldalon is lampa...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.07.12. 22:46:18

@hagyma: "nem a KRESZ szerint megallni tilos miatt allt meg hanem mert ugy gondolta neki is piros"

Az tökmindegy mit gondolt. Ha az adott helyen a forgalmi helyzetből adódóan haladhatna, de ő nem teszi, akkor az megállásnak minősül, ami ott szabálytalan.

Az, hogy ennek a magatartásnak egy tévedés volt a forrása, az nem változtat ezen.

Dr. Fotos 2011.07.12. 23:05:20

Mit vagy ugy oda? A 105-os BKV busz ugyanezt jatszotta el a Dozsa Gyorgy utrol a Lehel utra kanyarodva jobbra kis ivben es megvarta mig az egyenesen haladoknak zold lesz, holott sehol sem volt egy arva lelek ami gatolta volna. :)

elevenphoto · http://www.elevenphoto.hu 2011.07.12. 23:09:43

ugyan ez a helyzet szokott lenni 500 méterrel arrébb a Tesconál lévő lámpánál is csak ott nincs gyorsítósáv. de rendszeresen megállnak ott is a balra kanyarodó pirosnál a jobbra kanyaradó sávban közlekedők is, még akkor is ha nincs senki a Dózsa György úton

elevenphoto · http://www.elevenphoto.hu 2011.07.12. 23:13:38

@hagyma: jobbról jön ahol a piros van. ott kanyarodik jobbra (felfelé). ott nincs lámpa, csak max egy sárga gyalogos villogó

halogén 2011.07.12. 23:20:31

Néhány hónapja ugyanitt egy még röhejesebb élményben volt részem. Ugyanonnan szerettünk volna néhányan kikanyarodni, csak mi balra. Én a harmadik autóban ültem. A lámpa zöldre váltott és az első autó elindult, majd néhány méter megtétele után megállt az alatt a lámpa alatt, ami a jobbról érkezőknek pirosat mutatott. Kicsit még vissza is tolatott Szada irányába, hogy jól lássa a lámpát. Az utána jövők emiatt beragadtak a kereszteződésben. Nem volt mit tenni, meg kellett várni míg zöldre vált a Szada felől érkezőket megállító lámpa. Persze ezzel egyidőben a városközpont felől érkezők is zöldet kaptak, így kialakult egy kis dugó. Az említett autót szintén egy hölgy vezette és nem igazán foglalkozott azzal, hogy több autóból dudáltak rá.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.12. 23:26:08

@promontor: menny el vizsgabiztosnak....
az eszed meg van hozza
@elevenphoto: OK nem ismreme a helyet, csak latok ott valami feketet, ami lampa is lehet
ha az nem lampa es nem piros, akkor termeszetesen nyugodtan mehetett volna, bar fenntartom, hogy a tortenet ki van szinezve:)

a Tibi 2011.07.13. 00:22:47

@hagyma: Amerikában számunkra tényleg fura helyeken van közlekedési lámpa, de ha pirosod van, jobbra kis ívben kanyarodhatsz akkor is! Persze elsőbbséget kell adnod, ha jönnek balról. ;-)

"Vicces" esetem nekem is volt, az ember blokkolva fékezett a zebra előtt (gyalogos nem volt sehol!), én meg nem számítva erre, pár centire álltam meg mögötte (megálltam, szóval féktáv megvolt!;-) ). Szóval nem gyalogos jött, csak épp akkor vette észre az egyébként több száz méterről látszó, egyszerű, csak sárgán villogó lámpát és azt hitte mindjárt pirosat kap.

Amúgy a poszt által leírt esetben én simán el szoktam menni a kocsi mellett ilyenkor, bár ezt megkönnyíti, hogy a motorral általában elférek. Aztán a visszapillantóban látom, hogy kapcsolnak... vagy 'duddantanak'. ;-)

Ja, mégegy hasonló szitu: buszsáv... ha a "BUSZ" lámpa világít, az a sávnak szól, nem csak a busznak! Akinek ez új, légyszi vegye magára, mint ing, és ne tartsa föl légyszi a mögötte állókat! :-D

manonegra 2011.07.13. 00:43:05

ez azért van, mert nő. a nők ilyenek. nem tudnak vezetni. látott már valaki nőt, aki tudott vezetni? na ugye! és buták is. látott már valaki nőt, aki nem buta? na ugye!

M. Péter 2011.07.13. 00:58:31

@a Tibi: Piros lampanal kanyarodas elott meg kell allni, ez lenyeges.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.13. 01:09:44

@M. Péter: a piros lampa jobbra kanyarodaskor stop tablakent funkcional
nem jol belathato, vagy tul forgalmas helyeken kibiggyesztenek egy tablat, hogy nem kanyarodhatsz jobbra csak zoldnel
ha ez nincs kint
static.flickr.com/3625/4081569059_eee90460cf_z.jpg
akkor a piros lampa stop tablnak szamit jobbra kanyarodasnal

2011.07.13. 02:03:04

figyejj, hagyma, mink itten a haverokkal egyöntetűn azt mongyuk, menny mán inkább aludni, nem kell neked ez a röhej, amit itten nyútasz mán. mennyé szépen, nem kell köszönni, így jársz jobban, higgyé minekünk, kötekedni is tudni kéne. hónap visszagyüvünk, oszt megnézzük, mit alkottál, reméjjük, semmit mosmán. még föl tanájjuk tenni a kípedet erre a internettre. csicsikájjá!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.13. 02:06:54

@killersalmons:
ritkan fekszem le nyolckor, meg a te es a haverok kedveert sem, tudod egeszseges ferfi embernek van blogja es felesege, es mindkettot ejjel muveli altalaban
de ne aggodj ertem
a "kepem" a blogomon megtalalhato, azt hiszed feltalatad a melegvizet?

2011.07.13. 03:36:41

@hagyma: jóvammá, na! igyunk!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.13. 04:20:57

@killersalmons: hajovan, bonthatog egy sort ha annyrira erolteted

petru 2011.07.13. 04:44:51

Lattam mar olyat is, hogy a jobbra fordulo alhatatosan varja hogy zoldre forduljon a lampa, de amikor zold lesz akkor latszik hogy az egy BALRA MUTATO NYIL! Emberunk megint nem indul, mert nem balra hanem jobbra szeretne. En persze balra megyek, nem tudom meddig vart meg. A @manonegra: minap megint ott jartam, nem volt mar ott :-)

petru 2011.07.13. 05:12:25

@manonegra: (nem tudom ez az elobbi hogyan tortent - itt a valasz) - az altalam latott legjobb vezeto veletlenul NO VOLT!

Lacaca 2011.07.13. 05:49:47

@KAMA3: Kétségtelen, hogy ha az egyenesen haladóknak zöld, akkor keresztbe senki nem halad, de egyrészt ehhez nem kell a lámpa volnalában megállni, másrészt nem feltétlenül csak akkor lehet kikanyarodni, ha zöld a lámpa.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2011.07.13. 06:54:20

Most mit vagytok így oda, a hölgynek tényleg halálfélelme volt. Jobb hogy ez történt, semmint hogy becsukott szemmel, összeszorított szájjal kis szerencsével nagy gázzal bevágódik a kereszteződésbe. Még ha csak jobbra is kanyarodik. Az ilyen pánikrohamok eredménye, mikor azt halljuk a hírekben, hogy eddig ismeretlen okból csinált akkora baromágot, amit ember ép ésszel fel nem foghat.

tocibacsi 2011.07.13. 07:10:01

A röhögéstől fuldokolva azé szerintem lehet vele közölni az alapvető tényeket... hátha tanul belőle... Helyet nem ismerem, csak kérdés: árkon-bokron-padkán-akárhogy nem lehet kikerülni az ien birkát?

tocibacsi 2011.07.13. 07:15:50

@promontor: azta ezen a műholdképen még mekkora kupi van... de egyébként igen... ugyanilyen kelenföld városközpont TTnyiről Etelére kanyarodás a városból kifele irányban, és lehetne sorolni... Alapvetően ugye a lámpa hatálya a STOP VONAL... itt is látszik, hogy azt nem keresztezi a kanyarodósáv...

behin 2011.07.13. 07:58:46

Amerikában, meg sok más helyen pirosnál is lehet jobbra kanyarodni, ha csak kifejezetten nem tiltják. Szerintem okos dolog. (Én ott álltam a mögöttem várakozókkal, nem dudáltak, sokáig...)

Szyl 2011.07.13. 08:01:24

velem a gyorsforgalmi úton Budapesten kifelé a reptér felé történt hasonló, mentünk szépen kifelé a gyorsforgalmin amin nincs lámpa meg semmi 90km/h a megengedett és a Felsőcsatári útnál ahol a gyorsforgalmi lemegy a "föld alá" ott fent a Gyömrői úton van lámpa és az pirosat mutatott kis drága szöszi anyuka meg olyan szépen megállt lent mondván hogy piros a lámpa hogy alig bírtunk megállni hiába dudáltunk az előttem lévő kiszállt de ő sem bírta meggyőzni míg zöld nem lett ott álltunk .....

ff48bp 2011.07.13. 08:19:42

Nemrég történt velem, hogy egy kereszteződésnél sokat vacakoltam, mire a kerékárral elindultam, s bizony későn néztem újra balra, ahol már gyorsított egy hölgy a vasúti sínek felől jövet. Persze megálltam, de ő sértve érezte magát, hogy a kerekem kicsit belógott a sávjába. Kiordított rám, a kerékpárosra: mi van, nincs jogsid? Jót mosolyogtam. (Amúgy van, s tudom, hogy figyelmetlen voltam.)

killerkaller 2011.07.13. 08:40:49

@tundrazuzmo: Amióta a Kerepesi úton a HÉV tilos jelzésére állt valaki a verdával, már semmin sem csodálkozom.

Deszkás 2011.07.13. 08:41:26

@FDToth: De említhetnék a Dózsa - Váci sarkát is az Árpád híd felé kanyarodva.

Deszkás 2011.07.13. 08:48:03

@isti77: A Nagy Lajos az a lámpa egy baromság. Már csak azért is, mert ha valaki az M3 irányába tartó oldalon halad, akkor mi a fenének van tiltva a balra kanyarodás, amikor a villamos jobbra van? (Telezöldnél meg csak a villamosnak lesz állj, szemből ugyanúgy jönnek.)

Deszkás 2011.07.13. 08:57:06

@Perillustris: Amennyiben a tőle zöld lámpajelzésre elindult, rögtön tudjuk, hogy indokolatlanul állt meg. Ugyanez igaz arra is, hogy kiszállt és jelezte, mondta, hogy piros a lámpa, azért nem megy. Mivel a lámpa tőle balra van, jobbra pedig nincs, így rá nem érvényes a jelzése, ergo indokolatlanul állt meg.

Perillustris 2011.07.13. 09:21:20

@Deszkás: @promontor: @vuk_: Oké, kötözködtem, de az biztos, hogy a dudálás szabálytalan volt. :)

gmower (törölt) 2011.07.13. 09:28:04

@hagyma: "hat ez az O nem a KRESZ szerint megallni tilos miatt allt meg hanem mert ugy gondolta neki is piros
na ettol meg nem lesz szablytalan"

Ez aztán az érvelés :) Akkor autópályán forgalommal szemben haladni sem szabálytalan, ha én úgy gondolom, hogy jól hajtottam fel? Eszem-faszom megáll :D

Deszkás 2011.07.13. 09:48:37

@Perillustris: Tudom, hogy kötözködtél, én pedig elmagyaráztam, miért ment félre. :D
Szerinted itt nem hangjelzéssel kellett volna jelezni, hogy feltartja a forgalmat és induljon már? Sétáljon előre, hogy "menjé má!" ?

Perillustris 2011.07.13. 09:53:46

@Deszkás: Írjuk fel ezt is a KRESZ tökéletlenségei közé. :)

2011.07.13. 10:13:12

@zazooo: ezt akartam mondani pontosan. Miért is nem mondta el a posztoló hogy nem kell a lámpát nézni a jobb kanyarhoz ? Ez az öt szó már nem ment neki ???

dekás dezső 2011.07.13. 10:31:41

és?
te meg biztos bénázol a gyerekzsúron, a cukrászdában, a csajos traccspartikon, meg a rucinéző körutakon.
sőt, fogadok azt sem tudod mit kell csinálni egy nőgyógyásznál:P

Laciii 2011.07.13. 10:40:08

Majd ha legközelebb ugyanitt pirosra váltó lámpánál satuzik a mögötte jövő meg lekoccantja, a posztoló meg ott fog ülni a kialakult dugó végén akkor talán rájön, hogy pár szóban vázolni kellett volna a helyzetet.

konrada 2011.07.13. 10:46:37

@Perillustris:
Már hogy lett volna szabálytalan??:

"Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad."

Azaz, ha azt látod, hogy valaki indokolatlanul és szabálytalanul áll, akkor emberbaráti kötelességed meggyőződni arról, hogy nem-e valami rosszullét az oka: ezt ellenőrzöd a hangjelzéssel kiváltható reakcióval,

...illetve felhívod a többi közlekedő figyelmét, hogy hülye van az úton és ez meg a balesetmegelőzést szolgálja!;))

ex-dr. vuk 2011.07.13. 11:12:23

@Perillustris: az teny. viszont az orrunk alatt elmorzsolt "mennye mar bazmeg, a lampa nem rad vonatkozik" eleg hatekonytalan, nem? :)

bara_o) 2011.07.13. 11:12:51

@hagyma:
kedves hagyma!itt térdelek a gép előtt,bal kezem felemelve a testem mellet,jobb kezem a szívem felett és halkan mormolom:esküszöm,kiszállt.de tényleg...különben a kötekedő hsz-eidre ezt tudom mondani:bruhahaha és muhahahaha. :-)
ebből az irányból kihajtóknak nem mértem még,hogy hány percig,de sokáig piros a jelzőlámpa.nem 30mp-et vett el az életemből,de nem ez a lényeg.szerintem ez egy egyszerű helyzet,amit sitty és sutty,fel kell ismerni.egyenes,bal piros,jobb macisajt,körbenéz,gyalogos sehol,hajt,besorol.ha nem,ne vezessen.
béka!

Perillustris 2011.07.13. 11:15:03

@vuk_: Az biztos, de ez a blog nap mint nap emlékeztet arra, hogy a KRESZ minden bötűjét bé köll tartani. Kivéve, ha... és főleg, ha...

bara_o) 2011.07.13. 11:20:56

@dekás dezső:
-nem
-nem
-nem
-nem
-de
:-)

picimacika 2011.07.13. 15:09:52

Budapesten a 11-es (Szentendrei) uton.
+ sáv egyenesen menőnek zöld lámpa + a szélső sáv a jobbra kanyarodóknak lámpával.
A jobbra elkanyarodásoknak a lámpa pirosra vált.
|||/
Erre a bácsika az egyenesen menő sávban satu fékkel megáll....
Mert hogy piros a lámpa... A jobbra kanyarodoknak...
azt nem látja hogy neki zöld....

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.07.13. 23:24:00

@gmower: @bara_o):
en nem azt mondtam, hogy nem volot hulye
de
nem mert kihajtani a zoldig....
ezzel meg nem ment semben az autopalyan....
feltartott egy emebrt fell percig....
szar ugy?
szar
tragedia?
nem

Deszkás 2011.07.14. 07:52:54

Thököly út - Stefánia sarok a város felé. itt két sáv van + biciklis + jobbra külön lámpával. Előttem valami Volvó kupé, jobbra nyíl zöld. Nem indul. Duddantok, nem indul. Két újabb dudálás, erre sem. Majd hirtelen észbe kap és mégis elindul.

gmower (törölt) 2011.07.14. 07:53:27

@hagyma: Azt írtad egész konkrétan, hogy nem volt szabálytalan, mert úgy gondolta, hogy neki piros. Ezzel szemben viszont szabálytalan volt, mert tökmindegy mit gondolt, indokolatlanul akadályozta a forgalmat. Erre írtam a pályás példát, hogy nem elég úgy gondolni, hogy jó irányba hajtok fel, hanem ténylegesen is jó irányba kell felhajtani, ha szabályos akarsz lenni. Nyilván nem volt veszélyes, ezt nem is írtam, csak hogy szabálytalan, bármit is gondolt a reá nem vonatkozó lámpa funkciójáról. Abban egyetértünk, hogy hülye, ez kiderült abból, hogy még meg is magyarázta a mögötte lévőnek a baromságát. Mert elnézni el lehet dolgokat, de ha még rá is dudálnak az emberre, és még akkor sem esik le neki, hogy baromságot csinál, az már bizony hülye.

Deszkás 2011.07.14. 07:58:02

@hagyma: Nem csak az a lényeg, hogy feltartott valakit, hanem hogy annyira hülye a közlekedéshez, hogy nem vágja, melyik lámpa vonatkozik rá, melyik nem. Szabálytalan volt, és lehet, legközelebb azzal balesetet okoz, hogy nem ismeri fel a közlekedési helyzeteket.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása