Vegyes gondolatokat ébresztett bennem goumideaumineaux levele, neki is igazat adok valahol. Az tényleg hibás gondolkodásmód, ha látja az autós, hogy jön biciklis a kerékpárúton, ő meg nem fog kiférni az útra, és mégis kimegy elé. Viszont megnézve az említett kereszteződést, a főutat csak akkor tudja teljesen belátni a jobbra kanyarodó, ha teljesen előregurul (vagy megvárja a balra kanyarodók zöld jelzését). Ekkor bizony tényleg elállja a kocsi vége a bicikliutat, és előfordulhat, hogy ott várnia kell. Lehetett volna a kereszteződést is jobban megtervezni. Mindenesetre több türelem és odafigyelés szükségeltetik valamennyi közlekedőtől, nemcsak ezen a helyszínen!
Üdv, démosz!
Tegnap (10.05.) egy biciklis-autós bazmegolós eset kapcsán megértettem az autósok (80%-ának) gondolkodásmódját és kib*ttul lehervadtam. (A trolloknak innen nem fontos tovább olvasni, mehetnek a több ezerszer megírt, elektronikus szemétként végző hozzászólások.)
Pár szó magamról mielőtt belevágnék. 25 éve biciklizem, 10 éve vezetek autót. Az első igazán nagy BKV sztrájk kapcsán rájöttem, hogy a napi másfél órás utazási időmet elcserélhetem napi masfél órás sportolásra, azóta amikor csak tudok biciklizem a munkahelyemre. Ha nem tudok, akkor BKV-zom. Mivel egy belvárosi irodában dolgozom, nem munkaeszközöm az autó, nincs ingyenparkolóm, kocsival tovább tart az út a dugók miatt, mint BKV-val vagy biciklivel és a parkolás is napi négyezer a belvárosban.
Az eset a Váci úti TESCO-ból kiforduló utca és a Váci úti bicikli út kereszteződésében történt. A szokásos: megyek a bicikli úton a szokásos 25 km/h körüli tempómban mellettem az autók a Vácin három tömött oszlopban tízesével, az autós a szokásos megoldással rááll a bicikliútra arra a két-három percre, amíg az a több tíz autó elhalad előtte. Én a szokásos módon az utolsó pillanatban fékezek és rátámaszkodok a kocsijára (lehet ekézni), hogy jelezzem egyet nem értésemet. Innen jön némi bazmegolás. Ennek során jutok el a megértéshez. Aktív biciklisként autóval én az ilyen kereszteződésekben megállok az elsőbbségadás táblánál (a felfestett vonalnál) és addig elsőbbséget adok a gyalogosoknak és a bicikliseknek, amíg el ki nem ürül az az út, amire rá akarok kanyarodni. Rá kellett azonban jönnöm, hogy az is teljesen szabályos megoldás, hogy a bicikliúton és a zebrán keresztben várakozok, mert amikor beértem a kereszteződésbe, akkor még a biciklis több tíz méterre, a gyalogos pedig méterekre volt, tehát nem kell nekik elsőbbséget adnom. Míg én várok, a keresztirányú gyalogos és bicikli forgalmat akadályozom, a biciklis illetve a járókeretes nagymama, terhes anyuka vagy a focibalesetet szenvedett, sántító fiatalember kénytelen várni vagy kerülni. Érdekelne, hogy az utóbbi módon gondolkodó autósok akkor is megjátszanák-e ezt, ha a bicikliúton egy BMW közeledne, vagy a villamos elé is betolná-e így a kocsiját, vagy csak a biciklissel és gyalogossal szemben gondolkodik-e így.
Anno megértettem, hogy az autósok nagy gondja, hogy a biciklisek előre mennek a piros lámpánál, azóta ha tudom, hogy átérek a zöldön, nem megyek előre. Az a kérésem, hogy azok az autósok, akik nem balkáni módon gondolkodnak, figyeljenek, hogy az ilyen esetekben ne a bicikliúton (és a zebrán) várakozzanak, mert neki már úgyis elmegy a várakozással az a két perc, de mi, akik, előttük pillanatok alatt keresztül mehetnénk, nem tudjuk megtenni.
Szeretnék rámutatni arra, hogy ez a gondolkodás jelen van életünk minden területén. A vonatkozó szabály szerint ezt megtehetem, tehát megteszem, akkor is, ha ezzel másoknak okozok kellemetlenséget, vagy ártok. Anno én azért örültem a rendszerváltásnak, mert azt gondoltam, hogy a gyerekeim egy nyugati gondolkodású országban fognak már felnőni. Eltelt húsz év és még ma is úgy gondolkodik az emberek nagy része (úgy gondolkodunk), mint a szocializmusban. Nehéz úgy elérni a nyugat vágyott életszínvonalát, hogy szocialista szabályok irányítják a tetteinket.
Tudom: a posztoló a hülye, minden biciklis átmegy a piroson és minden autós átlépi a sebességhatárt, a BKV pedig csak koszos és büdös járműveket tart forgalomban. Köszönjük, Emese!
_____________ 2011.10.10. 08:34:01
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.10.10. 08:36:19
GG81 2011.10.10. 08:56:22
persze, ahogy írod, ahol ez belátható lenne, ott lehetne az emberekben, vagy akkor nevezzük őket is a nevükön, az autósokban egy kis empátia, hogyha látja a tömött sorokat, akkor ne állja el addig azok elől az utat, akik haladhatnának... lehet magyarázat, de lehet fel sem merül benne, hogy ő akadályozhat-e valakit, mert jóideig tényleg nem jön senki... és amire odaér egy bringás nem tudatja ő sem, hogy 10mp-e vagy már több, mint egy perce áll ott a kikanyarodás lehetőségére várva az autó, egy lukra a forgalom sűrűjében... ebből az irányból nézve a bringás is lehet empatikus.
itt kicsit hosszabbak lehetnek az eltelt idők, mint mondjuk egy bevásárlóközpont parkolójában, ahol az autósok is sűrűn lemondanak elsőbbségükről, ha egy kihajtó környékén sort állni kénytelenek, akkor hagynak közöket egymást követően, hogy a számukra alárendelt elsőbbségi viszonyban levők azért mozoghassanak, áthaladhassanak előttük, kanyarodhassanak, stb... persze ott sem mindeig mennek flottul a dolgok, de a sűrűbb forgalom miatt előbb észreveszik, hogy nem érdemes egymásra állni, hagy mozogjon a másik, aki teheti, mert másfelé vezet, de keresztezi az útja... az már más kérdés, ha ilyenkor valaki beáll a likba, eléjük... nah ilyenkor nem szoktak már udvariaskodni. :-)
hbe 2011.10.10. 09:06:55
dzsaszper 2011.10.10. 09:07:44
Ha lát 10 méterre elsőbbséggel bíró bringást közeledni és nem látja be az utat ahonnan egyéb elsőbbséggel bíró járművek érkezhetnek, akkor szerintem elsőbbségadás elmulasztása ha teljesen elállja a kerékpárutat: az már nem csekély mértékű akadályozás.
Ha a bringás kicsit lassítva és kerülgetve elfér, akkor még belefér a csekély mértékű akadályozásba.
Amúgy meg nyugati gondolkozás itt? A rendszerváltás után két teljes generációig amúgy is értelmetlen ilyet várni... de ráadásul nem is nagyon igyekszünk felzárkózni.
dzsaszper 2011.10.10. 09:16:58
No meg ilyen helyen nem jó, ha ráállsz az első autó fenekére néhány milliméterre, mert második autóként is tudsz elsőbbségadást elmulasztani...
FaZon 2011.10.10. 09:25:49
Csigorin 2011.10.10. 09:28:29
Ugyanugy ahogy nem hajtok be a keresztezodesbe amig nem tudom elhagyni azt, ugyanugy ahogy nem megyek ra a zebrara amig nem tudok lemenni rola, vagy eppen a vasuti atjarora, nos ugyanugy nem allok be bicikliutra sem ha elsobbseget kell adni.
Politikailag meg szerintem epphogy 90 elott figyeltek oda jobban egymasra az emberek, legalabbis en ugy latom hogy mostanaban lett nagy divat ez a konyokolve, onzo, masokkal nem torodo modon torteno elobbrejutas.
1kutya 2011.10.10. 09:41:16
Tron65 2011.10.10. 09:52:48
- Ha a balra kikanyarodóknak bírtak lámpát tenni, akkor a jobbra kanyarodóknak miért nem? a lenne, a fenti hjelyzet elő se állna.
- Az említett keresteződés és a metró megálló közt, hová lett a járda? A kerítés és az úttest közötti kb másfél méter döntő többségét ugyanis a kerékpárút felfestése foglalja el. Ami ráadásul ide-oda kanyarog.
yoda-jedi 2011.10.10. 10:02:38
ex-dr. vuk 2011.10.10. 10:09:46
ex-dr. vuk 2011.10.10. 10:11:20
2011.10.10. 10:15:21
GG81 2011.10.10. 10:48:02
minden az időzítésen múlik, ha ráhajthatsz, mert télleg sehol a bringás, akkor ráhajtasz, ennyi. ahogy a villamossínen is akadályozhatod a villamost hasonló esetben...
labi 2011.10.10. 11:15:05
Magam is gyakran megyek olyan helyen, ahol bringaútnak és autóútnak is elsőbbséget kell adnom. Megállok a bringaút előtt, ha jön valaki engedem.
Ha nem, akkor előre kell mennem, hogy lássam autó jön-e, mert a házaktól/bokroktól a bringút előttről nem látszik. Ha éppen több autó érkezik ilyenkor, akkor várnom kell.
Ha eközben érkezik egy bringás és ezen kiakad, akkor bekaphassa.
ex-dr. vuk 2011.10.10. 11:18:44
Nekem azzal van bajom ha jovok, es ezzel mit sem torodve bemegy elem es azonnal meg is all, en meg fekezhetek ezerrel. Ez szimpla bunkosag (megis ha nem veszfekeztem, akkor jogilag elvileg rendben van).
Az igazi problema azzal van, amit eggyel korabban irtam: ilyen szituaciot nem szabadna kialakitani. Elsosorban kerekparsav legyen (es akkor annak egyszerubb elsobbseget adni), vagy ha az valamiert nem lehet (tobbnyire nincs ilyen ok), akkor a kerekparut legyen annyival beljebb, hogy egy auto meg odaferjen a kerekparut es az uttest koze, es akkor nem tart fel senkit. De gondolkozni luxus a tervezoszekben. Ott csak az a lenyeg, hogy a biciklis ne az uttesten menjen, a tobbit leszarjak, "toljad".
Cobra. 2011.10.10. 11:29:36
Mondjuk már ilyeneken nem nagyon lepődök meg, miután rákérdeztem egy biciklisnél, hogy miért az úton megy, amikor párhuzamosan van (az út túloldalán) széles, jó minőségű kerékpárút. A válasz annyi volt, hogy meg kellett volna állnia a kereszteződésnél, hogy átmenjen a túloldalra.
Perillustris 2011.10.10. 11:33:52
Amennyiben civilizált emberek találkoznak abban a kereszteződésben, nincs is probléma. Az adott útszakaszon nagyságrendekkel nagyobb veszélyt jelentenek a jobbra bekanyarodó gépjárművek, mindkét oldalon, melyek vezetői sajnos elég sokszor nem adják meg az elsőbbséget az egyenesen haladó kerékpárosnak.
Perillustris 2011.10.10. 11:40:22
RaveAcE 2011.10.10. 11:47:21
Bringás túlparázta. Biztos nem ettől lett síkideg. Talán a felesége vagy a férje kimaradt éjszakára, vagy hasonló.
Autót (magántulajdont) nem ütögetünk/fogdosunk! Én sem szállok ki megcsapkodni a bringát, ha zavar a delikvens viselkedése.
Perillustris 2011.10.10. 11:54:16
dzsaszper 2011.10.10. 12:12:05
Legfeljebb a csekély mértéken megy a vita.
A csekély mértékhez itt viszont az is kell, hogy ne álljanak rá az autóját betoló farára.
Ha betolja valaki magát és rááll a következő, úgy hogy nem lehetett látni, mikor jut tovább de már látszott a bringás, akkor ketten együttesen megvalósították a nem csekély mértékű akadályozást ami az elsőbbségadás elmulasztását jelenti.
Amúgy a közelben a Váci út - Árpád út saroknál (mind a Váciról jobbra az Árpádra kanyarodók, mind az Árpádról Vácira jobbra kanyarodók) rendszeresen elmulasztanak elsőbbséget adni a keresztező kerékpárútnak, lazán körülnézés nélkül behajtanak a kereszteződésbe. Ha nem figyeltem volna, többször hagyhattam volna már a fogamat...
Elijah_Baley 2011.10.10. 12:20:48
nem értem, hülyegyerekéknél fixi után most divatba jött a lehegesztett villanyak ?
''autónepper.'' 2011.10.10. 12:28:16
Perillustris 2011.10.10. 12:30:39
Perillustris 2011.10.10. 12:32:18
Elijah_Baley 2011.10.10. 12:41:40
''autónepper.'' 2011.10.10. 12:43:02
ex-dr. vuk 2011.10.10. 12:48:14
Ez a civilizalt hozzallas. ezert-tartunk-ott-ahol kozhely elpuffogtatasa most helyenvalo ;)
''autónepper.'' 2011.10.10. 12:53:26
ex-dr. vuk 2011.10.10. 13:08:55
Perillustris 2011.10.10. 13:18:05
1kutya 2011.10.10. 13:52:11
Perillustris 2011.10.10. 13:53:38
Elijah_Baley 2011.10.10. 14:26:01
Perillustris 2011.10.10. 14:27:17
''autónepper.'' 2011.10.10. 14:34:04
Reggie 2011.10.10. 14:54:45
ex-dr. vuk 2011.10.10. 15:00:36
Reggie 2011.10.10. 15:02:32
Tudod mint a regi poen:
- Te hulye kurva! - mondja a ferfi.
- Nem is vagyok hulye! - jon a valasz...
labi 2011.10.10. 15:11:06
Adott egy helyzet, ami megoldható némi kormánymozdulattal, esetleg kis fékezéssel. Itt éppen nem arról van szó, hogy elsőbbségadás nélkül elévágnak, csak az adott helyzet kívánja a két helyen megállásos elsőbbségadást. Nem kell azért az ott lévő autót tapizni. Ha annyira akar haladni, akkor haladjon.
Én sem rúgom fel a bringásokat mert a Kálvin téren a piros nekik nem piros és áttekernek a zebrán közlekedő gyalogosok között. És itt nem csak néhányról van szó, 10-ből 9 átmegy a piroson a zebrán közlekedő gyalogosok között, becsatlakozandó a zebra túloldalán lévő bringaútra, mert hát ugye ott van karnyújtásnyira. Csábítás ott túl nagy, én meg megértő vagyok. :)
Elijah_Baley 2011.10.10. 15:13:01
persze nekem könnyű, én csak sportjelleggel tekerek, nekem belefér h percekig elálldogáljak keresztbetett telóval egy helyben, csak úgy, jáccásiból, lássák a népek milyen hasznos tudomány a triál :)
2011.10.10. 16:04:20
Azaz simán bemehet bárki egy kereszteződésbe anélkül, hogy azon át tudna haladni (kivéve, ha az a kereszteződés jelzőlámpás), ha a keresztező, elsőbbséggel rendelkezőnek nem kell hirtelen irányt változtatnia vagy fékeznie emiatt.
Az ilyet általában erős dudálás szokta kísérni , de attól még a KRESZ szabályai szerint szabályos ...
záporjózsi 2011.10.10. 16:23:20
1.: Az adott helyzetben a kerékpárosnak elsőbbsége van, amelyről a lemondására nem kényszeríthető.
2.: Az elsőbbséget neki úgy lehet megadni, hogy az elsőbbségadásra kötelezett közlekedő nem kényszeríti irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására (különösen, hogy ez kerékpárral erősen egészségtelen lehet).
3.: A posztoló nem látja be, hogy az elsőbbsége nem tartalmazza az akadályozás tilalmát.
4.: Az adott kereszteződésben senki nem kívánja belátni azt, hogy amíg nem látszik szabadnak az út, fölösleges a kerékpárútra állni, viszont ha látszik, hogy szabad lehet a pálya, akkor igenis rááll az ember, aztán lehet, hogy a kínálkozó helyet kitöltik és ott marad. Az autós részéről belátás és körülnézés kell, a kerékpáros részéről meg belátás és odafigyelés kell.
Érdekes módon, amikor arra megyek, valahogy mindig meg tudom oldani, hogy ne legyen gond a kerékpárosoknak.
igazi hős 2011.10.10. 17:14:36
A posztolónak: nem kell az autót piszkálni, az biztos nem tehet róla. Elég ha látványosan csodálkozó arccal benézel a szélvédőn. Szép lassan előrehajolva, magasra húzott szemöldökkel, persze az ablakmosó sugarán kívül.
mohopasi 2011.10.10. 18:14:12
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.10.10. 19:05:31
1) Kezdjük az autóssal: azt pl. nem egészen értem, hogy miért kell neki feltétlenül előregurulnia közvetlenül a főútig. A főútnak ugyanis van egy lámpája, ami megfogja a forgalmat: ha az pirosra vált, simán kimehetne akkor, addig meg tényleg ráérne 5 méterrel hátrébb állni és hagyni a gyalogot-bringást.
(Általában is utálom, ha ilyen szituban a mellékútról kihajtó az orrát kidugva nyomul, hiszen így megakasztja a főút forgalmát, holott fél perccel később a pirosnál simán kihajthatna akadályozás nélkül...)
Ha netán dugó miatt beállt forgalom volt, akkor az kivétel, ott jogos az előregurulás.
Ami a bringást illeti, ha csak egy autó áll ott és már messziról látszik, akkor azért van hely kikerülni mögötte. Kétségtelen, hogy akkor kerülni kell és a zebrán megy át, de amúgy is le kell ott lassítani, ha másért nem, a Demszky karók miatt.
Ha két autó is állt ott és köztük se lehetett elférni, akkor persze jogos a panasz.
D4D 2011.10.10. 19:06:24
Az, hogy te nem fékezel időben, nem kényszerítés az ő részéről.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.10. 19:38:57
Egyébként pedig ilyen fékezés és autóra támaszkodás után a posztoló feleségének melyik mellére lehet támaszkodni? :)
lordjim 2011.10.10. 19:56:21
CoIie 2011.10.10. 20:04:35
Ehhez lassan hozzá kellene már szokni! ;)
M. Péter 2011.10.10. 20:17:19
goumideaumineaux 2011.10.10. 20:24:30
Először is köszönöm, hogy csak mérsékelten szabadultak el az indulatok. Ezt valamelyest a saját sikeremnek fogom fel. Sikerült a megfelelő hangnemet megtalálnom.
Mióta elküldtem a posztot, azóta többekkel beszéltem erről és arra jutottunk, amire egy-két kommentelő, hogy az eset megfelel annak, amikor egy autós beragad egy kereszteződésben a pirosnál. Kedves autóstársaim, ugye idegesítő? A biciklist is idegesíti.
Akkor nem szólok semmit, ha bokor vagy házfal takarja az utat, úgy is le kell lassítanom, de a Vácin, a pesti felsőrakparton, azért szóvá teszem, mert szerintem eléggé belátható az út, illetve lehet tudni, hogy az autók vagy tömegével jönnek vagy nem jönnek.
Ha az autós előtt vagy mögött elférek csak magamban morgok. A posztban említett kereszteződés, nem ilyen. Ha ki kell kerülnöm az autóst, akkor patkáznom kell, ami több kárt okoz a biciklimben, mint a rátenyerelés az autóban. Nem csapkodok, nem ököllel nyomom, csak tenyerelek. Egyébként a kereszteződéstől északra egy sávos bicikli út fut egy olyan járdán, ahol azon kívül csak egy gyalogos fér el és a tesco miatt vannak ott bőven gyalogosok, tehát ha az autó mögött próbálok elmenni nagy valószínűséggel egy gyalogossal találkozom, aki éppen szintén próbálja kikerülni a direkt a kereszteződésben ragadt autóst.
Perillustris 2011.10.10. 21:04:40
Tazsam 2011.10.10. 23:32:54
Másrészt ha "rátenyerelnél" nevelő célzattal a magántulajdonomra, bizony mondom édes barátom én kitépném a lelked.
Hát tenyerelek én a feleséged melleire ha összefutunk az akciós pultnál a tecsóba? Ugye, hogy nem. Szerintem addig szokj le erről amíg van kezed.
záporjózsi 2011.10.11. 06:15:54
@promontor: Azért megy elé, mert a biciklis féktávolságon kívül van, a forgalom pedig úgy néz ki, hogy lehetőséget ad a besorolásra. Azttán lehet, hogy a helyet kitöltik, a kocsi meg ott marad a bicikliúton.
mildi 2011.10.11. 06:55:13
én, ha biciklivel vagyok, biza az ilyen kereszteknél lassítok (vagy eleve az úton bringázok), ugyanis tudom, hogy autóval fizikailag képtelenség megadni az elsőbbséget nekem és ugyanakkor figyelni az útra, és cseszhetem az elméleti elsőbbségem, összetörni én fogok...
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.10.11. 06:59:37
Ne nézzük egymást hülyének. Kb. 5% esetében ez igaz lehet, a maradék 95% leszarja a kerékpárost (is). Pont úgy, ahogy a kereszteződésekbe rendszeresen beragadók is leszarják a keresztforgalomban feltartott autósokat.
ex-dr. vuk 2011.10.11. 09:54:04
záporjózsi 2011.10.11. 10:37:10
@mildi: ...és ezért nem jók a külön bicikliutak, mert amit nem látok, azt nem tudom figyelembe venni.
CoIie 2011.10.11. 11:02:16
dzsaszper 2011.10.11. 12:44:34
dzsaszper 2011.10.11. 12:46:24
dzsaszper 2011.10.11. 12:48:23
dzsaszper 2011.10.11. 12:49:40
dzsaszper 2011.10.11. 12:50:27
záporjózsi 2011.10.11. 15:33:26
Szerintem ha nem lát esélyt a besorolásra, akkor ne menjen be, ha lát, akkor próbálja felvenni a forgalom ritmusát.
puffancs 2011.10.14. 10:32:22
mondjuk akarhanyszor magayrorszagon vezetek, mindig az a benyomasom, hogy az emberek tobbsege a forgalomban eli ki az aznapi megalaztatasait.
mi bajom lesz, ha kiengedek valakit? a forgalom nem egyszereplos jatek, nem igaz?
cso zsi 2011.10.14. 14:15:59
@puffancs: "semmilyen problema nem lenne, ha valaki ilyenkor kiengedne a bicikliutat elallo autost. igazabol attol nem megy lassabban a sor."
Szép gondolatok.
Vagy nem ismeritek a Váci út kifelé irányuló forgalmát, vagy még sosem kerültetek ilyen helyzetbe. Gyerekkoromban a Váci úton haladó villamosra fel-és leugráltunk, mert az autók is ritkábban jártak, meg a villamos sem száguldott. ott kikanyarodni a Váci út zöldje esetén kb. olyan, mint a metróra/gyorsvonatra felszállni, amikor csukott ajtókkal robog át az állomáson.
alfa.orionis 2011.10.19. 11:25:27
Ó kedves, ezt ennél a kereszteződésnél nem lehet megtenni. Bár volt aki megpróbálta (a hülye), hogy zödhullámnál nyomott egy satut, mert rátört az előzékenység. A szitu is hasonló volt, a tescós vásárló a bicikliúton álldogált (megjegyzem, nem kell ráállni, látni a Váci utat akkor is, ha előtte megáll)
Itt és most a posztolónak vagyon nagyobb igazsága, de neki se lesz baja, ha nem csapkodja a géperejűt, hanem megkerüli.Ugyanúgy lemondhatnak a bringások is az elsőbbségükről, mint bárki más!
dzsaszper 2011.10.19. 14:21:31
amúgy meg a KRESZ 13. § (2) bekezdésére utaltam: "Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek."
dzsaszper 2011.10.19. 14:22:46
záporjózsi 2011.10.19. 15:14:11
dzsaszper 2011.10.19. 15:31:02
záporjózsi 2011.10.19. 16:50:18
dzsaszper 2011.10.19. 17:57:32
és épp azt mondom, 60 méter épp elég a lassuláshoz, szóval ott még mennek 70-nel... lassuló forgalomba besorolni ráadásul nem is egyszerű...
cso zsi 2011.10.19. 23:17:38
záporjózsi 2011.10.20. 06:09:27
@dzsaszper: Viszont az, hogy lassítással megtöri a forgalom ritmusát, nem kellene érv legyen, hiszen a kereszteződés amúgy is feloldja a 70-et 50-re, azaz mindenkinek be kell(ene) tartania.
cso zsi 2011.10.20. 10:05:54
záporjózsi 2011.10.20. 11:10:58
dzsaszper 2011.10.20. 19:20:03