Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Akik külön világban élnek, de köztünk közlekednek

2011.10.12. 08:15 :: Don Blasius

Vannak, akik határozatlanságukkal okoznak veszélyt, legyenek autóval vagy gyalogosan. Mintha nem vennék észre, hogy mások is vannak az úton, de azt sem veszik észre, ha segíteni akarnak nekik. Ezek után persze ők reklamálnak. Múltkor is egy ilyen láma törette majdnem össze magát; Silenttel mentünk, ő vezetett, beengedte volna a bamba autóst, aki nem indult, majd mikor mi igen, akkor ő is. Szerencsére elmaradt a csattanás, bár nem sokon múlott. Krumplinudli több kis történetben tálalja nekünk a hasonló egyedeket.

Az alábbi események kb. 5 nap leforgása alatt történtek. Azzal, aki sokkal többet vezet, mint én, nyilván egy nap leforgása alatt történik ennyi izgalom, de azért megosztom, mert egyáltalán nem tudok mit kezdeni az alább írott történetek embertípusával. 

 

 

Az autós 

1. A Budaörsi út felől a Villányi úton a maximális sebesség +5 km/h-val közelítettem meg a Villányi-Karolina lámpás kereszteződést. Idáig egy viszonylag hosszan belátható egyenes útszakasz vezet, így már messziről láttam a zöld lámpát, és a villamossínen egy helyben ácsorgó, nyilván a Villányira rákanyarodni óhajtó fekete Nagyautót. Rajtam kívül közel s távol senki nem jött a Villányi út ezen szakaszán. A fekete Nagyautót vezető hölgy látván, hogy közeledek, továbbra sem mozdult. Ám amikor mintegy 2 autónyi közelségbe kerültem, szépen – gyökkettővel – kikanyarodott elém. Bizonyára eddigre szedte össze a bátorságát a balra kanyarodási manőverhez (ne feledjük, addig TELJESEN üres volt az út). A jobb egyben pasi ült, és csúnyán nézett rám (wtf?). Én mondjuk majdnem kinyomtam a szélvédőt, és a lámpa is piros lett.

2. Körforgalom, előttem megy egy drága piros női Kisautó. A körforgalom jól belátható – emelkedő a folytatása, tehát aki szemből jön, az kb. 150 méterről látszik, aki meg közvetlen balról jön, az szintén jól látszik. Szóval a körforgalomban nincs egy lélek se, messzi távolból szemből egy autó fog érkezni sokára, maga a körforgalom teljesen üres. Ennek ellenére a behajtásnál természetesen nézek szépen balra, ahogy az iskolában tanultam, de mivel már messziről látom, hogy sehol senki, nem lassítok nullára. Még jó, hogy nemcsak balra néztem, hanem előre is. Az előttem haladó Kisautó ugyanis az ellenség megtévesztése végett megállt (nem, nem lelassult, hanem megállt), vezetője (hölgy) buzgón néz balra, ahol azonban semmit nem lát, minthogy nincs autó a körforgalomban egy se. Én újra majdnem kinyomtam a szélvédőt, de megálltam a Kisautó fenekétől 5 centire. Így álldogáltunk jópár másodpercet. Ekkor bukkant fel a messzi távolból érkező autó, amely már a körforgalomban volt. Barátnőnk ekkor – megnyugodva, hogy jönnek, tehát mehet – rálépett a gázra, de nem nagyon, csak épp annyira, hogy szerencsétlen kollega is kitolja a szélvédőjét. A hölgy az eseményből semmit nem vett észre.

  

3. A jól ismert helyszín az M7 Budapest felé menő 3 sávos szakasza. A külső sávban laza kamionsor 80-90 km/h-val, közöttük egy-két autó szintén annyival. Nemdrága fehér Kisautó az egyik kamion mögött kb. egy kamionnyival 80-85 km/h-val halad. Én a középső sávban közeledek 130 km/h-val, előzvén a sort. Nemdrága Kisautó alig észrevehetően közelítette a kamiont, én gyorsan előztem őket. Amikor már majdnem mellé érek, Kisautó sofőrje (hölgy) bátran balra húzza a kormányt, félig átjön a középsőbe, végül(!) indexelni kezd. Persze ráfekszem a dudára meg a fékre és kapaszkodok nagyon a kormányba, hogy elférjünk hárman két sávban (mert közben a belsőben nagyon jött valaki), hölgy megijed, és az utolsó utáni pillanatban visszamegy (nem, nem kenődött a kamionra, mivel a köztük lévő távolság nagy volt, a sebességkülönbség viszont kicsi, és az „előzésnek” sem úgy látott neki, hogy gyorsított volna). Mi tagadás, felment a pulzusom.

  

A gyalogos

 4. Öltönyös-nyakkendős úriember telefonál a zebra mellett a járdaszegélyen, arccal a zebra és az úttest felé. Én balga azt hittem, át akar menni. Lassítottam, megálltam, intettem. Úriember néz rám, látja, hogy intek, telefonál tovább, nem mozdul. Én maradok, várok, ismerem a szabályt, ha egyszer megadtam az elsőbbséget, azt nem illik visszavonni. Eltelik 10 mp, úriember továbbra is egy helyben állva, az indulásra utaló legkisebb jel nélkül bámulja a neki megálló autót és benne engem, közben telefonál. A 15. másodpercben úgy gondoltam, hogy azért ennél jobban sietek, hát elindultam. Természetesen az úriember továbbra is telefonálva ebben a pillanatban elém lép, én újra kinyomom a szélvédőt, ő meg rázza az öklét és üvölt, hogy ez egy zebra, és itt neki elsőbbsége van, hol vettem a jogsim. Nyilván hogy az Ecserin...

  

5. Ifjú babakocsis anyuka gyalogos és autó számára egyaránt jól belátható egyenes útszakasz végén a zebrát közelítve a barátnőjével beszélget, 0–6 hónapos gyerek a babakocsiban alszik/nézelődik. A zebrához érve megállnak, majd nem indulnak el, beszélgetnek tovább: barátnő a zebrának háttal, anyuka a forgalomnak (tehát pl. nekem) háttal, babakocsi első kereke a járda legszélén himbálózik, mert anyuka előre-hátra tologatja. A hely egyben egy forgalmas, bkv-s, de viszonylag szűk kereszteződés is. A szituáció úgy tűnt, hogy barátnő megy jobbra, anyuka+babakocsi balra át a zebrán, csak még egy fél órácskát beszélgetnek a sarkon. A zebrától néhány méterre már gyökkettővel mentem, gondoltam intek anyukának, hogy mehet, de ez Anyuka pozíciója miatt (ti. hogy háttal állt az érkező autóknak) nem volt lehetséges. Egyértelműnek tűnt, hogy az elkövetkezendő 24 órában is elmélyült fecsegésbe feledkeznek az adott helyen. A szituáció veszélyessége miatt (is) megálltam a zebra előtt. Nyilván nem kell mondanom, hogy anyuka (továbbra is háttal nekem, csacsogva, és a közlekedés olyan jelentéktelen résztvevőire való tekintet nélkül, mint az autók és buszok) betolta elém a babakocsit, majd ő is megindult utána. Hacsak anyukának nem volt hátul is szeme, nem láthatta, hogy autó/busz/IFA közeledik/megáll/el fogja ütni, és a csacsogás hevében az is tuti, hogy nem is hallotta. Jelzésképp egy rövidet dudáltam, hogy ne akarja már megölni a gyerekét, nézzen legalább körül. Ejnye, nagyon csúnyán nézett rám anyuka, nem értette, mi lehet a problémám, hiszen ő a gyalogos, ez egy zebra, neki elsőbbsége van, akkor most minek dudálsz köcsög.  Ezt így hogy?

 

Magamról: Ifjú babakocsis anyuka vagyok én is. Az autó tükreit és a szememet a sminkelési funkciókon kívül másra is szoktam használni (de csak néha persze, nehogy megártson :P).

 

107 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna veszélyes autópálya mazsola női sofőr zebra körforgalom

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

yoda-jedi 2011.10.12. 08:32:36

az 1. 2. egyértelmű (logikailag)... ha üres a környék akkor nem tud a táblának megfelelően elsőbbséget adni, mert nincs kinek... meg kell várni míg jön vki, akinek oda lehet adni... de akkor meg már minek, ő már régebben vár a kereszteződésnél...

yoda-jedi 2011.10.12. 08:39:25

a 3. kal sincs semmi baj, azt MINDEN NŐ így csinálja... rákoncentrál a sávváltásra... becsukja a szemét, behuzza a nyakát és elkezd "áthúzódni" lassan... felkészülve, hogy nagy dudálás esetén "bocsika" és már megy is vissza... ha nem történik ilyen (és itt hibázott a posztoló) akkor ugy tekinti hogy nincs akadálya a sávváltásnak és bár félig már átment, de ő onnantól tekinti megkezdettnek a műveletet, addig csak "előjáték" volt.

szerintem a posztoló a hibás... erre a tipikus női viselkedésre messziről számítani kell... általában kb 500 méterről előre látható (a kocsik bizonytalan helyzetéből vagy mozgásából) hogy (szőke)nő, vagy öreg muki vezeti...

Rock me Amadeus 2011.10.12. 08:43:54

öltönyös gyalogos szüljön sünt

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.12. 08:45:02

kimaradtak:
- a nagymama a banyatankkal, aki a csúcsforgalomban a 2×3 sáv + 2 pár villamossín kombón pontosan a két zebra között próbál több-kevesebb sikerrel átjutni.

- a duracell-nyuszi-biciklis, aki felgyorsít 25-30-ra, és ebből a tempóból semmi nem tudja kibillenti, amíg haza nem ér.

- az autós, aki csak azért vett kocsit, hogy hetente egyszer elmenjen a tescoba bevásárolni. ott megzavarodik a táblák erdejétől, valamint a 3,5 méteres családi parkolóhelyre sem tud beállni.

- rendőr, aki 20-szal csorog a buszsávban, és kedvesen mosolyog a szabálytalanságok láttán.

- a "vidéki", aki "feljön pestre", és nem tud mit kezdeni a sok sávval. emiatt állandóan nagyokat fékezget, rosszkor és rossz helyen vált sávot, majd rájön, hogy mégsem, ezért vissza. végül felveszi a forgalom tempóját, és amikor elérkezik a megfelelő kereszteződéshez, satufékkel és index nélkül kanyarodik be.

- a traktoros, akit nem érdekel, hogy már 5 kilométeres kocsisort szedett össze, akkor sem húzódik le, amikor ezt lassítás nélkül megtehetné.

yoda-jedi 2011.10.12. 08:45:38

a zebrás esetek nagyon hasonlók...

szóval mind az 5 eset ugyanarról szól. a posztoló felelőtlen...

mivel ő is hangsulyozza az előre láthatóságot és azt hogy a másik ennek ellenére bután viselkedik... ezért egyértelműen JÓ ELŐRE LÁTHATÓ helyzetek...

pl ilyen esetekben nem is értem hogy miért pont a körforgó előtt éri utol a szőke nőt... azt már jóval előtte le kell hagyni... ha mögötted van nem tud bajt okozni... ha ez nem sikerül akkor pedig nagyon nagy követési távolságot kell hagyni...

tipikus férfi hiba pl hogy autópálya belsőben rámegy az előzési szándékot jelezvén a "kintfelejtett" 100-zal cammogó női sofőrre... az amikor egy félóra múlva "hirtelen" észre veszi mit tesz? na igen... nem kihuz gyorsan a helyére, nem gyorsít... BELETAPOS A FÉKBE...

ezek a szereplők mind 500 méterről jó előre "kiszúrhatók", "nem csak úgy odacsöppennek"

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.12. 08:45:56

@yoda-jedi: nem minden nő, én egy kivételt ismerek.

yoda-jedi 2011.10.12. 08:52:24

@xaba99: utána "finomítottam" is... de semlegesen, tényként megállapíthatom, hogy én még "olyannal" nem találkoztam, csak "ilyennel... de nyitott vagyok, szívesen ismerkedek. sőt el is tudom képzelni, hogy létezik "ilyen"...

imittto 2011.10.12. 08:57:29

Egyértelmű - a bringás a hülye.

Gyalogosból nekem is kijutott a múltkor. Pólus center előtt, a Mekinél gyalogátkelő. Balról 35 körüli bamba pöcs telefonnal a fülén, jobbról 18-20 körüli, kimondottan szép csaj nagyonminiben. Haladtam volna, 13 hónapos kislányom rühelli az autót, ahogy beteszem egy sugárhajtású gép hangerejével kezd szirénázni, szóval minden másodperc számít :) Tehát bamba balról, cica jobbról, épp előttem találkoznak. Cica el balra, bamba pöcs megáll (a kocsi előtt), megfordul, és nézi a csajt. Egy darabig türelmes próbáltam lenni, de mikor a lány már a következő zebra közepén járt, ez az ólommadár meg még mindig az út közepéről bámulta dudáltam egy rövidet - erre odafordul felháborodva (telefon még mindig fülön) és mutogat hogy zebra. Ablak le, és a gyereket túlkiabálva közöltem: gyalogÁTKELŐ b***d meg, szóval keljél át, mert indulok. Nem tudom mit képzelnek egyesek...

Poqitito 2011.10.12. 09:13:57

A kedvencem nekem is a babakocsis kismama(mamák) találkozója és élmény beszámolója a zebránál. Részemről egy nagy némettel járok hétköznap de mindig mosolygok mikor megállok a zebránál intek villogok és mindig csak néznek hogy némá megállt a béjemvés és nem mer átmenni mert biztos azért engedem át hogy utána áthajtsak rajta, pedig csak rombolni szeretném a a márkáról kialakult sztereotípiát :-D

imittto 2011.10.12. 09:28:18

@Poqitito: Dícséretes, anno a 7er-el én is ezt csináltam. Óriási buli, a döbbent arcok... :)

umidmerchant 2011.10.12. 09:51:28

Nem mindig hülye ám ilyenkor a kedves autóstárs, lehet, hogy csak átmeneti üzemzavar lépett fel az autójában. Nekem is sikerült a múltkor bénáznom egy szépet, amiből majdnem belém jött oldalról az autóstárs: budai hegyvidék, kanyarodnék ki egy elég rosszul belátható kereszteződésben balra, ám a kissé öreg autóm kissé kopott váltója nem engedte a kettest, hanem a kereszteződésbe begurulva épp le akarta fullasztani a motort. Mire sikerült betennem a helyére, már a kanyarból oda is ért a szabályosan közlekedő autós, aki persze teljes joggal ráfeküdt a dudára. Ezúton is szeretném megköszönni neki, hogy nem jött belém oldalról, minden bénázásom ellenére!
Igyekszem az összes balesetveszélyes helyzetet messziről elkerülni, ám szerintem igenis van olyan, amikor apró hibák csúsznak a gépezetbe (ember és autó egyaránt érintett lehet). Inkább legyünk türelmesek ilyenkor, mert legközelebb mi kerülhetünk ilyen helyzetbe.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.12. 09:53:49

Elém is többször toltak már ki babakocsit úgy, hogy közben anyuka hátrafelé beszélgetett. És nem csak zebrán. Egyszer majdnem meg is lincseltek, mert csikorgó gumikkal álltam meg emiatt. Le is futott a fejemben, itt most olaszlika2-lesz, pedig csak el sem ütöttem senkit.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.12. 09:55:26

@newtehen: Mondjuk az a másik eset, hogy tegnap megálltam a külső vácin a zebránál a külsőben, a belsőben 15-en húztak el mellettem lassítás nélkül, mire intett a gyalogos, hogy menjek inkább én is, ne ácsorogjak.

imittto 2011.10.12. 10:58:37

Nincs a posztban bringás = 3 óra alatt mindössze 13 hozzászólás... lehet már a posztolót?

pengusz 2011.10.12. 11:04:38

@umidmerchant: Nekem múltkor a kuplungbowden szakadt el. Szépen félrehúzódtam, közben vészvillogó be (főútvonalon), leállok. Első körben kb. tizen előztek meg folyamatosan dudálva, aztán amikor ki tudtam szállni (elment az első csoport), és toltam, akkor egy autós meg is állt segíteni :D

schdl (törölt) 2011.10.12. 11:13:05

Nekem az volt a kedvencem múlt héten, hogy benn haladok a körforgalomban, ahol a második kijáratnál kellett kihajtanom. Az első kihajtó/bahajtóban áll egy Matiz. A sofőr egy középkorú fickó lát engem, szemkontaktus is megvan. Nem indexelek, a kocsi mozgása sem utal arra, hogy ki akarnék hajtani (belső ívre húzódom, nem a külső felé). Néz hosszan, majd amikor odaérek, komótosan elindul. Dudálni nem volt időm, akkorát kellett fékeznem. A barátnője mellette sikoltozott (ezt konkrétan láttam, mert olyan közel volt a két kocsi egymáshoz). Mint aki jól végezte a dolgát megy tovább. Normális? Nem.

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.10.12. 11:22:24

@pengusz: Hol álltál meg? Rám még sosem dudáltak vészvillogóval, mert nyilván vész van azért villog szerencsétlen. Ellenben ha kanyar/domb után állsz meg akármilyen bajod is van, jár a f@szkorbács.

pengusz 2011.10.12. 11:32:23

@Zozzancs: Kérlek szépen egy egyenes útszakaszon, előttem a lámpa pont piros volt, mire gyorsítanom kellett volna, már nem tudtam sebességbe rakni a kocsit. Az út mellett árok volt, amennyire tudtam lehúzódtam. Ahogy volt lehetőségem, kiszálltam, és eltoltam a kocsit kb. 50m-re a kereszteződésig, és betoltam egy parkolóba.
(amilyen mákom volt, pont abban az utcában lakok :D)

"Ellenben ha kanyar/domb után állsz meg akármilyen bajod is van, jár a f@szkorbács. "

Látom te tapasztalt vagy vezetésből (nekem még csak 3 éves a jogsim). Nos te mit tettél volna ebben az esetben?
Okés, dombról gurulok, ameddig tudok üresben, de előbb útóbb megáll a kocsi...
Ha mondjuk 10 perccel előbb szakad el a nullás hídon, fingom nem lett volna mit csináljak :D

[mike] 2011.10.12. 11:34:57

Az megvan, amikor versenypályának nézik a körforgalmat és 80-nal akarnak rajta keresztülmenni? Úgy, hogy én a 3. (!!) ki/bejáratból előbb hajtok be, mégis utolér, aztán meg ugat. Úgy megrémülök, hogy meg is állok pár másodpercre.... ha már ennyire sietett a köcsögje :D:D

FDToth 2011.10.12. 11:45:50

Múlt hét végén, a 4-es úton, Monor után Vecsés felé 90 a max (van ahol 60-ra lecsökken). Itt egy kombi Carina 40-50-nel haladt, előttem 2-vel vagy 8-9 km-et... előzni nem lehetett, túl sokan voltak. gondoltam dudálok és jobbra húzódom és villogok neki. semmi. utálom az ilyen csigákat. körforgalom után (a pálya felé menet) felüljáró, itt lefele többen elkezdtük előzni. hogyhogy nem 70-80-ra felnyomta a tempót... jó lenne a "lassanhajtókat" is büntetni...

2011.10.12. 11:56:46

De mér' nyomod ki ennyiszer a szélvédőt fékezés helyett?

schdl (törölt) 2011.10.12. 12:01:06

@FDToth: Balesetveszélyesek, városban és azon kívül egyaránt. Szerintem a legtöbbjük részeg/ be van tépve vagy csak simán alkalmatlan a vezetésre.

"streetfighter" 2011.10.12. 12:03:42

@[mike]:
Én is úgy megyek, mert sokkal élvezetesebb. Vicces egy két reagálás, de soha nem dudálok vagy "ugatok".
Próbáld ki te is! Tök jó amikor egy kicsit sodródik az autó.

"streetfighter" 2011.10.12. 12:06:03

Az első három példában szereplő lámákat kéne kiírtani az utakról.

Elijah_Baley 2011.10.12. 12:26:31

@[mike]: próbáld ki eccer, a jobboldali pedállal tod szabályozni a sebességet, a legtöbb körforgalomban a 60-as tempó lazán tartható :)

D4D 2011.10.12. 12:58:03

Az 1-es pontban tilos a Villányira fordulni.

ⓏⓈⓘⓝⓓⓔⓧ 2011.10.12. 17:28:10

gondolom az a tipus vagy aki elsonek er a piros lampahoz 90el

PepeXVI 2011.10.12. 17:34:08

Fú, a posztoló a szívemből beszél. Tökéletesen leírtad a lényeget. Én is hülyét kapok az üres körforgalom előtt megállóktól...

Annyival egészíteném ki, hogy mostmár úgy látom teljesen megszokottá vált, hogy jobbra balról, balra jobbról kanyarodunk. Nehogymá az a szemét aki mögöttem jön, el tudjon menni amég én elsőbbséget adok a szembejövőnek (pl balra kanyarodáskor). A múltkor vazze a szembejövő anyázott, hogy én miért állok a felezőn, kissé belógva a szembesávba, várva hogy balra kanyarodhassak. Sőt, olyan is volt, aki direkt rámhúzta a kormányt nehogy egy 10 cm-t a padka felé kelljen kormányozni, és mindannyian jól elférjünk.

ÁÁáááá

ügyfélszolgálatos 2011.10.12. 17:52:38

@pengusz: Áh amatőr! Én a múltkor úgy vittem el a kocsit a szervízbe hogy el volt szakadva nekem is a bowden. Beraktam hármasba, utána elindítottam a motort és bazi nagy gázzal elindultam. Minden lámpánál leállítottam a motort, oszt jónapot.

[mike] 2011.10.12. 17:52:52

@"streetfighter": hazafelé én is úgy megyek....este! de nem a reggeli csúcsforgalomban, vágod? Amikor 10-en várnak minden behajtónál....

@De gustibusaut bene, aut nihil: általában a jobb kezemmel szabályozom a sebességet... de most hideg van, úgyhogy kipróbálom a pedálos verziót is :D Kösz a tanácsot.

''autónepper.'' 2011.10.12. 18:37:19

az első 3 szokta szétbaszni az idegrendszeremet az utolsó 2 vel meg sosem foglakozok.

zyl187 2011.10.12. 18:53:34

Én sajna meg is törtem a kocsimat és az okostónit! Hegyről lefelé kanyarog az út 40-nél többet nem lehet menni a kanyarban. 100 méterre elsőbbség adás kötelező, de csak jobbra mehetsz utána folytatva az utat lefelé. Balra tekintesz fel a hegyre, hogy jön-e valaki, elég ritkán szokott. Előttem a csaj, fékezünk a tábla előtt, már teszem a 2-est, mert senki nem jön. Nézem de rutinosan gyorsan kapcsol és kanyarodik jobbra le, azért mégegyszer felpillantok, h tuti-e. Visszanézek (max 1 mp.) és látom h, állóra fékezte a kocsiját. Persze bele koccantam (lámpák, díszrácsok bánták). Félreállunk! Elismertem, megkérdeztem jól van-e? Bocsánatot kértem. Nagyon kikészült, "halálfélelme volt". Megnyugtattam, papíroztunk, majd megkérdeztem tőle, h ugyan mellékesen, de mi a rossebért nyomott satut. " Mert a csak az utolsó pillanatban vette észre az elsőbbség táblát és bepánikolt" PFFFFFFFFFFFFFFFF.... tudom-tudom... követési távolság. Azóta úgy vezetek mint egy álmos vizsgabiztos, ha hasonló szitut szimatolok.

''autónepper.'' 2011.10.12. 18:59:02

@zyl187: BEPÁNIKOLT ÚRISTEN na és iylenek vezetek közötünk ... ekkor mondtam volna tudod mit akkor mivel bepáníkoltál saját zseből javítod meg a kocsidat faszomöcse

yoda-jedi 2011.10.12. 19:00:19

@zyl187: ez az amit én is mondok... ki kell szűrni jó előre a "női/öreg stb vezetőket", 500 méterről láccik... ha észreveszed vagy azonnal lehagyni, vagy ha erre semmilyen módon nincs esély (még a járdán se) akkor 100 méterről követni...

mert ha észrevesz vmit, vagy egy másoknak természetes külső inger éri (pl egy elsőbbség tábla stb) akkor satuzik...

1kutya 2011.10.12. 19:05:40

mai nap termése egy debrecen-szolnok-debrecen (4es!!!)etapon:

ad1: az m35 felhajtónál megyek a 4sávos részen, csaj kihúzódik a külsőbe a korzával, mikor melléérek meg rámhúzza, mert rájön, hogy 300m múlva elfogy a sávja.

ad2: mit ad isten, alig megyek pár kilómétert, utolérek két kamiont, meg a mögöttük cammogó (szintén) korzát. kilesek, látom lendületből elmehetek, mire a korza mellé érek, akkor index nélkül (meg sztem tükör nélkül is) rámhúzza. mikor dudálok még a köcsög jaszkari hülyegyereknek áll feljebb!

ad3: jövök visszafelé, már majdnem debrecenben vagyok, erre a szikgátnál a szováti útra kanyarodik előttem egy kamion. szépen kivárom, mikor befordul elkezdek gyorsítani, erre a kamion mögül index, balra nézés nélkül a szőkepicsa elémfordul a matizzal. természetesen telefonált! padlófék+padlókürt, telefon elhajít és majdnem belehúzza a matizt az árokba. mikor kb egy km múlva belenéztem a visszapillantóba, még ugyanott állt vészvillogóval. gondolom akkor sírta el a barinőnek, hogy egy barom opelos rádudált, pedig ő csak ki akart kanyarodni a 4-esre...

yoda-jedi 2011.10.12. 19:07:32

@zyl187: ja... hálistennek ezért nem volt még balesetem, kisebbet is alig okoztak nekem...

egyzser az M3 bevezetőjén a Ligeten áttvezető úton, az Álletkerti körútnál, ahol 3 féle lámpa van (jobbra, balra, egyenesen). zúztunk lefelé 60nal... és az előttem lévő szuzuki SATUZOTT a kerezsteződés közepén, zöldlámpa alatt...

én is fékeztem megálltam tőle 5centire, mögöttem egy taxis 2 cm re... na ebbe a negyedik belerongyolt...

a szuzukis elment volna ha nem dudálok neki... észre se vette hogy katasztrófát okozott hátul...

utólag elmondta, hogy ment látott egy zöldet, de a kereszteződés közepén bevillant neki hogy vmi piroslámpák... (igen azok nem rá vonatkoztak, hanem a kanyarodókra...)

az én kocsimnak nem lett baja... de tanuként segítettem... az öreg azt is elmondta, hogy ő nem járna pestre de előtte egy hónappal feljött okozott egy balesetet és annak a biztosítását intézi...

1kutya 2011.10.12. 19:10:23

@''autónepper.'': erre szoktam én azt mondani, hogy jelenleg a legnagyobb problémánk a közutakon, hogy olyan embereknek is van jogosítványuk, akik alkalmatlanok az autóvezetésre! leírtam már többször, de mégeccer, hátha elolvassa valamelyik balfax: A JOGOSÍTVÁNY/AUTÓVEZETÉS NEM!!! ÁLLAMPOLGÁRI JOG!

yoda-jedi 2011.10.12. 19:11:08

@1kutya: jaaa. mégegy szőkenősöm van... külső szemlélőként láttam a Bécsi úton kifelé a vasúti átjárón sorban mentek át a piroson a fiuk... körülnéztek és még átcsusszannak... igenám de szöszi "csak" ment utánuk... nem nézett semerre... se lámpa semmi... mondom hej de bátor... (jött a vonat)... megúszta éppen. de szerintem a vonat fékezése kellett hozzá

1kutya 2011.10.12. 19:15:58

@yoda-jedi: én már tanúskodtam hasonló esetben, mikor a csaj a mellettem levő sávban nyomott egy satut, mikor nekem (kanyarodóban voltam) piros lett, aztán csikorgó kerekekkel elszelelt. a mögötte jövő két autó ment össze, úgy, hogy a yarisnak gyak leszakadt a hátulja. a nő a bíróságon azt mondta, hogy nem hallotta a csattot, meg ő pirosat látott a zöldnél (megjegyzem számlálós lámpa volt, és még 14mp volt hátra a zöldből). röhögtem, mikor a bíró közölte vele, hogy akkor 2 évre elvenné a jogsiját, utána is csak akkor adja neki vissza, ha addig megtanul látni meg hallani:-DDD

Elijah_Baley 2011.10.12. 19:34:41

@[mike]: csak pedálossal vicces kiegészítő, motorral alapfunkció :)

yoda-jedi 2011.10.12. 19:36:47

@1kutya: igeen? a satuzó volt a hibás? hihetetlen. ilyet még nem is hallottam. bár te tanuskodtál... hogy indokolatlanul fékezett... mi elengedtük a szuzukis öreget... mindig a hátsó a hibás felkiáltással...

Peter__Blau 2011.10.12. 19:42:45

A nőket kiskoruk óta arra tanítják, hogy nekik mindenhol elsőbbségük van mert nők, és ezt ők is jól tudják, hogy a hülye pasi majd úgyis elengedi őket, meg figyel rájuk mert ők nők. Így aztán bátran mernek élni is a vélt elsőbbségükkel és halálos nyugalomban figyelmetlenkednek, hiszen úgyis rájuk figyel az egész világ, mert ők nők. Magam is tapasztalom rendszeresen sajnos.

schdl (törölt) 2011.10.12. 19:46:30

@zyl187: " Mert a csak az utolsó pillanatban vette észre az elsőbbség táblát és bepánikolt"

@yoda-jedi: "az öreg azt is elmondta, hogy ő nem járna pestre de előtte egy hónappal feljött okozott egy balesetet és annak a biztosítását intézi..."

LOL

yoda-jedi 2011.10.12. 19:48:07

@schdl: főleg ezért kellett elengedni... soha se szabadul pestről, szerencsétlen:)

schdl (törölt) 2011.10.12. 19:49:48

@Peter__Blau: Ezzel az elmélettel az a baj, hogy egy kocsiról kívülről nem lehet elsőre megmondani, hogy egy nő vezeti :D (másodikra igen, de van pár kevés kivétel)

schdl (törölt) 2011.10.12. 19:52:11

@yoda-jedi: Lehet, hogy azóta is biztosítótól biztosítóig jár mint egy nyugtalan kísértet, egy amolyan flasztergeiszt, mert mire végez, okozza a következő balesetet. A családtagjai 2 éve várják otthon aggódva :D

fifibá55 2011.10.12. 19:53:35

Posztoló (is) kapcsolja be a biztonsági övét, akkor nem nyomja ki a szélvédőt. Ilyen eccerű.

yoda-jedi 2011.10.12. 19:59:39

ja van még egy... országút (7es valahol Tárnok magasságában) 500 méterről belátható stoptáblás bekötö út...

nyugtáztam szemmel hogy szépen áll a stopnál egy kocsi és türelmesen vár... állítgatom tovább a rádiót... felnézek és keresztben előttem... mert mégis épp kifordult nagyívben... PADLÓFÉK...

életemben egyszer fékeztem ekkorát. az ABS, EPS GPS stb fékrendszerek kurvajól teljesítenek... nem is gondoltam volna...

a f@sz arra várt hogy közelebb jöjjek és kivághasson elém:)

yoda-jedi 2011.10.12. 20:00:38

@yoda-jedi: ja és a vezető ajtaja mellett álltam meg pár centire... majdnem hősi halált halt...

dekás dezső 2011.10.12. 20:20:21

hát ja.
ma reggel is kb 6 centire a kis fostalicskám orra elé húzta be anya a dögös családi élményhajó esmax puttonyát nagylendülettel, index nélkül az elfogyósávból - mer hogy az neki jár. igaz, ha nem fékezek pont telibeveri a verdám orrmányát, de úgy látszik az a típus volt, aki nem kérdez viszont mindig igaza van. na meg ráadásul kurva jól vezet:PP
de picivel utána azért rámmosolygott a tükörben a napszemcsi mögül, mert látta, hogy kurva nyugodtan keresgélem a 65 centis análvibrit a kesztyűtartóban.
imádom az ilyeneket.

Gino 2011.10.12. 20:24:43

Ebben a posztban Silent volt a hülye(, meg a posztoló természetesen). A balfékeket messziről fel lehet (fel kell) ismerni. Aki nem ismeri fel, az maga is balfék. (Ha nem tudod ki a vesztes a pokerasztalnál, akkor te vagy az. Ez nem bonyolult.) Aki meg udvariaskodik egy ilyennel, az meg is érdemli, ha utána előtte szarakodik...
Időnként öszeakadok ilyen előzékenykedőkkel. pl. tök üres úton jön szembe egy autó. Én balra akarok fordulni, tehát megvárom. A másik lassít, mutogat, h menjek, és nem érti meg, hogy neki elsőbbsége van. Ne tartson fel másokat! Abba nem gondol bele a barom, hogy ha nem lassított volna, akkor már mindketten elhagyhattuk volna rég a kereszteződést.

@[mike]: Az útkereszteződést (bele értve a körforgalmat is) a lehető leggyorsabban kell elhagynod! Ne ott akarj haverkodni!

Mourinho már nem a király 2011.10.12. 20:30:19

Áhh, mind semmi...
Nyílegyenes út kis faluban, megyek kb. 55-el, balra elől látom kijön a bácsi a házból, felül a bringára, elnéz balra, nem jön semmi, elindul a forgalommal szembe az út szélén, és mikor odaérek, akkor keresztbefordul az úton elém. Satufék, kocsi majd szétszakad, megállok 5 centire az öregtől, úgy megijedt, hogy leesett a bringáról, felugrott és be az árokba :D Na ott én is leizzadtam 2 másodperc alatt...

''autónepper.'' 2011.10.12. 20:32:45

@1kutya: TE HÜLYE ÁLLAT:DDD de egyébként igazad van a hülyék is kapnak jogositványt és nap mint nap mi küzdünk meg velük... élet halal harcot vívok minden nap ... most már nem a városba van egyre több hülye hanem főutakon... ma pl a 3 főúton mentem miskolcrról teljesen át kassára nyugisan megyek olyan 120körül érted... utolérem a sort SZIKSZÓ ELŐTT MÉG!!! kamion valami kisbuszszerüség meg 2 autó mondom majd a falu végén lenyomom az egészet jó vége a falu/ településnek láttom hogy az egyik elkezd nézelődni hát gondoltam h leelőzi DE nem ő nem... na jó fogtam nyomtam egy padlót ÉS MIRE ODA ÉREK mellé jön ő is ki dudálok jó nem jött ki elém de ő is dudál gondoltam lefosom láttom hogy az isten barma kivágódik és előzni kezdet ő is nyomja jön utána elkezd villogni mögötem ( vectra C volt egyébként) jó mondom h akarsz mennyél most nem sietek úgy se hagyál le azt légy büszke Ő MÖGÖTEM VILLOG DUDÁL!!!!! jó gondoltam elhagyom ne idegesítsen mögöttem erre elkezdem nyomni neki ő is nyomja ezt játszotta ENCSIG ott lekanyarodott ( de volt olyan szaka ahol 170et közelítettem és ő is jött mögöttem rámtapadva) nem tudom mi volt a célja mit akart ezzel revansott akart venni? hogy balfasz volt?? valaki igazán elmagyarázhatná!!! hogy ha valaki balfasz utána mit kezd el izmozni ???

dekás dezső 2011.10.12. 20:40:56

@''autónepper.'': biztos szúrta volna már a harmadikat kilóhetvennél, de te feltartottad.
kettesben kellett fasztudja meddig gurulnia miattad:PPPP

''autónepper.'' 2011.10.12. 20:42:32

@dekás dezső: hmmmm akkor azért vannak ez a opelek szét hajtva:D:D:D:D mert 170szúrja a 3dikat:D:D:D de téleg tuti falusi volt és elfelejtette hogy nem etette meg DISZNÓKAT

1kutya 2011.10.12. 20:47:09

@''autónepper.'': és ez még valszeg tudott is vezetni (ha mert utánad 170-el hasítani), de mi van azzal, amelyik minden szembejövő autó mellett rálép a fékre? megmondom: fél! (magyarul nem tud úszni, de azért beleveti magát a háromhuszas medencébe, oszt ha megfullad, akkor az úszómester kurvaannyát, mert nem húzta ki).

bloodhound v2.0 2011.10.12. 20:48:17

én újabban viszonylag rendszeresen járok úgy körforgalomban - és mindig csak öreg tatákkal -, hogy lazán bejönnek elém úgy, hogy még csak egy pillantásra sem méltatnak, mereven bambulnak előre, és szorítják a kormányt, és mennek, mert nincs előttük fal. ehhez jönnek a kedvenc bicajosaim, akik mindennemű körülnézés nélkül bevágódnak az útra, lehetőleg a sáv közepére, hogy biztosan elüsd őket, ha jön valaki szemből. de a legjobb az a kiscsaj volt múltkor, aki pár hete, amikor majdnem egy egyirányú utca végére értem, kivágódott a sarok mögül (a járdán jött a keresztutcában), be elém, velem szemben megindult, és közben esküszöm, hogy VÉGIG A FÖLDET NÉZTE, még akkor is, amikor néhány centire eltekert mellettem, én meg a padlófék után próbáltam a kiugró szívemet visszanyomni a torkomba...

''autónepper.'' 2011.10.12. 20:49:32

@1kutya: hmmmm de minek ezet az ilyen most öszíntén? nem lenne jobb neki hogy ha esetleg tömegközlekedne??? olcsóbnak nem olcsóbb de biztonságosabb neki legalább is szerintem

yoda-jedi 2011.10.12. 20:49:41

@1kutya: jajj tényleg... ezt imádom éjszaka a női vezető kanyargós hegyi úton MINDEN EGYES KANYAR ELŐTT FÉKEZ...

+MINDEN SZEMBEJÖVŐ TISZTELETÉRE is...

misi107 2011.10.12. 20:53:00

Nekem a szombati afférom barna hajú hölgy.Megyek külső sávban (Szeged,Párizsi krt.) kedves hölgy egy qrva szó nélkül rámhúzza a kormányt,kocc.Tekintettel arra,hogy márciusban már egy hasonló hölgy miatt pofán talált a légzsák,nem óhajtottam megint törésteszt bábu szerepét eljátszani.MErt csak egy oszlop és fa volt mellettem.Hölgy gázt ad,azért egy véhatot nem könnyű lelépni.Beállok elé keresztbe,hogy hé,mijafasztcsinálszteqrva?Rendőrség két perc,menjünk szépen oda.Jött a magyarázat,sötét volt,bevágtak elé,viszket a pinája,megjött neki stb...rendőr lejön,neki is elkezd magyarázni.Eredmény?Ha tovább magyaráz mehet gyalog.Ez meggyőzte arról,hogy csak ő lehetett a hunyó...várom megint a kártérítést.

Don Quixote de la Ferko 2011.10.12. 20:55:39

Nyugi posztoló, pár év alatt össze fogod kaparni magadnak azt a rutint, amivel a "szerencsétleneket" kiszűrheted.

Addig fogadj meg egy tanácsot:

A közlekedés egy közös játék.

Ha odafigyelsz, akkor nyugalomban autózhatsz, ha nem, akkor felcsaphatod az agyad 100 méterenként, de az csak az infarktusodat hozza közelebb, nem az épségben hazaérést.

1kutya 2011.10.12. 20:58:07

@yoda-jedi: egyenes úton is... ismerős.

schdl (törölt) 2011.10.12. 21:02:08

@''autónepper.'': "de volt olyan szaka ahol 170et közelítettem és ő is jött mögöttem rámtapadva" úgy fogsz járni, mint a haverom. Őt is tolták (bár ez logikailag kizárt), majd lakott területen 130nál a "toló" octavia kirakta a kék villogót. Jogsi el, bünti még úton...

bloodhound v2.0 2011.10.12. 21:12:59

hát nem tudom, engem még senki sem 'tolt', hagytam, hogy megelőzzön - függetlenül attól, hogy shelby mustang volt-e az illető (itt már csak az élmény miatt is) vagy egy wartburg, mert már utóbbira is volt példa :), nem bírta, hogy kilencvennel megyek, igaz, vissza kellett lassítsak, mert amikor nekikezdett az előzésnek, akkor azért látszott, hogy nehezen fogja abszolválni a feladatot a kocsi... :)

KaPé 2011.10.12. 21:16:57

@1kutya: Ekkora kamut rég olvastam :-)

yoda-jedi 2011.10.12. 21:21:13

@schdl: ...KAMU...

semmi értelme... beleírja a jegyzőkönyvbe hogy fékfény+sziréna nélkül követett téged 130cal a faluban????

feljelentetted ugye?

bloodhound v2.0 2011.10.12. 21:26:21

ez pont olyan, mint amikor múltkor valaki panaszkodott, hogy 120-szal ment előtte a rendőrautó az úton (megkülönböztető jelzés nélkül), de ő követte és levideózta úgy, hogy a felvételen a saját órája is látszott... legalább bizonyítékot generált maga ellen is, hogy ő is 120-szal ment... :)

yoda-jedi 2011.10.12. 21:29:23

@schdl: @bloodhound v2.0: ja... ha hirtelen kiteszi a villogót akkor megérdemelt volna egy SATUt is... (ha jobb kocsid van) oktáviával be is borulhat a szokásos sün "gumikkal", de még egy bűnt begyűjt ha beléd megy... márpedig esélyes. (lásd youtube "sünvonat")

1kutya 2011.10.12. 21:40:00

@KaPé: adjam meg a mikepércsi astrás hölgy nevét és címét, hogy felkereshetsd? a telefonszámát sajnos nem tudom...

1kutya 2011.10.12. 21:42:11

@1kutya: viszont a szenvedő alany - yarisos - nőnek a telefonszámát is tudom (meg az e-on-os pacákét is, aki belerongyolt).

bloodhound v2.0 2011.10.12. 21:43:12

k.rvajó ez a sünvonat :)
egy klasszikus jutott eszembe erről:
" - Mit tettél Walsh?!" :D

yoda-jedi 2011.10.12. 21:48:04

@bloodhound v2.0: megtaláltad a miskolci felüljáróst? :)

www.youtube.com/watch?v=I5G7b6Zbnxk

" - Mit tettél Walsh?!" :D ezt nem ismerem... légyszi...

bloodhound v2.0 2011.10.12. 21:52:34

@yoda-jedi:

www.youtube.com/watch?v=n4jfJo6or1M

1:15-től érdemes nézni, a poén 3:25 után, a főnök kirby-t (hill) sztárolja, walsh-t (spencer) meg nem csípi... :)

Gera 2011.10.12. 22:09:53

Én minden zebránál álló gyalogost elengedek, ha időben észreveszem, ezért naponta megtörténik, hogy megállok, de a barma nem akar átmenni, hanem integet, hogy menjek. Na, ettől mindig elszakad bennem a cérna, ilyenkor jön a padlógáz és füstölő gumik :) Csak, hogy világos legyen, nem olyanokról van szó, akik nem akarnak átmenni, hanem ők jó fejek akarnak lenni velem és elengednek. Miután megálltam. B+.

''autónepper.'' 2011.10.12. 22:22:54

@schdl: hmmmm de akkor végül is ilyenkor ő is szabály szeg nem ?? vagy ilyenkor az nem számít?

schdl (törölt) 2011.10.12. 23:54:15

@''autónepper.'': @yoda-jedi: Ezek mind nagyon jogos kérdések, a tény az, hogy haverom (tényleg nem én voltam) jogosítványa azóta nem nála van és őt meg feljelentették. Mondhatják azt is, hogy normálisan haladtak (mert ketten ültek a kocsiban), amikor észlelték, hogy valaki nagy sebességgel halad, ezért utánamentek. 2 az 1 ellen.

Reggie 2011.10.13. 02:20:17

@schdl: Ezert kell blokkolo a kocsiba. Ha nincs sebessegmerovel keszitett bizonyitek, akkor hiaba latta a sun a km orajan a sebesseged...

daniferi 2011.10.13. 05:09:59

A legtöbb gyalogos azt hiszi, hogy néhány zebra azért 4-5 méter széles, hogy azon az egyik sarkától a másikig kell menni, nem egyenesen. Sőt, láttam olyat is, hogy mire átért az úton, már a zebrától méterekre volt, mert hát elég rálépnie, aztán védettséget kap, mehet az úttesten, amerre akar.

phaszfej 2011.10.13. 07:08:03

Én a benzinspórolós köcsögöket utálom. Nem fogja föl, hogy ha csorog a piroshoz, akkor mögötte nem férnek be a keresztezödésből, de ő csak cammog, hiába vayok a seggében.

phaszfej 2011.10.13. 07:09:14

Ott kezdődik, hogy egy igazi nő nem is akar vezetni.

Бабаяга 2011.10.13. 07:46:49

Bár a poszt írója is nő, tehát nem elfogult, de azért én naponta találkozom hasonlóan bizonytalan férfiakkal is. Hétvégén természetes, hogy sokan furikáznak belőlük, inkább hétköznap zavaró a jelenlétük. (Tegnap éjszaka mondjuk egy nagyon kiakasztott a 22-n a Rétság előtti 3km-n, amikor 30-nál még fékezgetett, mintha azon gondolkodna, hogy merre kellene kanyarodnia. Éjszaka se volt, így a tájban se gyönyörködhetett.)

záporjózsi 2011.10.13. 07:49:57

@umidmerchant: Miért is teljes joggal? Ha mindketten szabálosak vagytok és neked műszaki hibád van, azt a másiknak vészvillogó nélkül is illik tolerálni. Különösen, ha belátható. Ha bekanyarodtál szabályosan, akkor ott lehetsz és bármikor gond lehet a kocsival. Meg kell tudjon állni.

A legtöbb helyzetben fel lehet ismerni azt, hogy a másik mit akar csinálni, vagy milyen habitusú. Annak megfelelően pedig elég sok problémát előre helyre lehet tenni.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.13. 08:09:45

@Gera: azok tényleg rohadt idegesítőek. főleg, amikor már mögöttem is áll 2-3 autó.
én is volt, hogy gyalogosként elengedtem az autóst, mert mögötte nem jött senki, utána is át tudtam menni. de akkor jó előre intettem, hogy menjél, még mielőtt megállt volna.

@phaszfej: tény, de azért néha rákényszerülnek.

@záporjózsi: a legtöbb problémás helyeztben sajnos pont nem lehet rájönni, hogy a másik fél mit akar, mert annyira határozatlanul/bizonytalanul vezet...

Zssssss 2011.10.13. 08:32:20

Telefonos úriemberrel nap mint nap találkozom, bár nem mindig telefonál és néha tininek, néha nyugdíjasnak álcázza magát. Erről csak az jut eszembe, amit az oktatóm mondott mindig annak idején. Az elsőbbséget megadjuk, de nem kell kiszállni és lerángatni a járdáról.

dekás dezső 2011.10.13. 09:06:15

@wildpig: attól, hogy keresztbe vereti a speckó dtriftgéppel Győrtől-Nyíregyházáig, még lehet, hogy nagyon rohatt a forgalomban. Szóval lehet, ha megállna előtted valami ismeretlen terepen, a gps-t baszkurálva, azt mondanád, hogy picsába:P

egyébként raj a csajszi nagyon.

bervas · http://mt10.blog.hu 2011.10.13. 09:19:44

Nekem akkor volt halálfélelmem, amikor kifogtam egy robogós bácsit a Hungária Mester u.-Gyáli út közötti részén. A bácsi kb 30 km/h-val száguldott a sáv szélétől kb 40 cm távolságot tartva. Minden, a nyomvonalába eső gödörnél, sínnél (villamosremíz) állóra fékezett, és finoman átdöcögött rajta, nem kerülte ki. Mögötte folyamatosan harmonikázott a 70-ről 30-ra, majd állóra lassuló sor.
A bácsin nyitott kiskőrösi sisak volt, vastag szemüveg, és erősen koncentrálni látszott a vezetésre...

SzJ1982 2011.10.13. 09:30:14

Az ötből négy nő... Minden nap vezetek, a munkámmal jár. A nők nagy többsége, ahogy a példák is mutatják, úgy 80%-a, teljesen alkalmatlan az autóvezetésre. Annyira idegesítően ostobák tudnak lenni, hogy már komolyan attól félek, egyszer megrángatok egyet...

huspotyolo 2011.10.13. 09:40:52

Nekem ezekről az autós esetekről mindig a bölcs vasárnapi búcsús néni szavai jutnak eszembe:

"Nyomjuk a gázt, tekerjük a kormányt, kezdődik egy újabb meneeeet!" :D

pengusz 2011.10.13. 10:41:43

@ügyfélszolgálatos: Okés, én el is ismertem, hogy amatőr vagyok :D
Kösz a tippet :D

@''autónepper.'': Megint asszony Suzukijával voltál, hogy nem bírtad letolni a Vectrást? :D

messalina 2011.10.13. 10:54:48

A kommentek tanulságát leszűröm: igazából csak a "fiúk"-nak kellene jogosítványt adni (akik vagányan átmennek a vasúti átjárón piros jelzésnél, hát gratulálok). Esetleg néhány (nem szőke) nőnek.

A postolónak és a hasonló problémával küzdőknek: ha állandó gondot okoz, hogy majdnem belerongyolsz valakibe hátulról, akkor először is nézz magadba, mert biztos, hogy valamit rosszul csinálsz. Ha bizonytalankodásból eredő kellemetlen szituációkba kerülsz folyton, akkor is nézz magadba, mert valószínűleg te sem vagy a határozottság mintapéldánya. Általánosságban: ha állandóan veszélyes helyzetekben találod magad vezetés közben, akkor vagy valamit nagyon rosszul csinálsz, vagy te vagy a sors üldözöttje, esetleg karmikus adósságod törleszted ily módon.

A vasúti piroson átcsusszangató vagány pasiknak pedig azt üzenem: jó nagy ökrök vagytok.

''autónepper.'' 2011.10.13. 11:12:07

@pengusz: nem. az asszonyak se szuzukija van ott kezdődik :D de egyébként mivlen én profi vok símán letolnam egy suzukival is:DDD

mohopasi 2011.10.13. 11:56:02

A fent leírtakról faterom apósa (második házasság, tehát nem nagyapa) jutott eszembe, aki büszkén mondta egyszer, hogy neki még soha az életben nem volt balesete, még koccanása sem. Mire megszólalt faterom: persze, hogy nem, hiszen a teljes közlekedő társadalom magára vigyáz. Egyébként a posztolónál valami szándékos becsípődés lehet a szélvédő orral való nyomogatása :D

Alikam 2011.10.13. 12:33:56

Egyértelműen megfigyelhető jelenség, hogy nyár után, nagyon óvatosan kell vezetni.

Több okból is. Jó időben kevesebben használják az autót. A téli időszak fordítottja igaz, tehát a városokban ritkább a forgalom, az üdülőhelyek fele sűrűbb.

Ez a nyár végével megváltozik és a városokban nem árt jobban odafigyelni.

Megjelennek az óvoda, iskola járatok. Ami konkrétan kb. annyit jelent, hogy az anyuka napi, vagy alkalmi - rosszabb esetben heti egy alkalom - programjává válik a kölkök hurcolászása de persze csak annyi.

Tehát alapvetően ezek a teljesen elvarázsolt anyukák, akiknek a vezetési skilljük kb. a nullához konvergál, csapatostul elindulnak.

A nőkkel meg amúgy is vigyázni kell mert amióta megjelentek az első autómodellek a világban, azóta vált nyilvánvalóvá, hogy a nőknek nincsen meg a megfelelő logikai képességük a vezetéshez.

És a legrosszabb az, hogy a (rendszeres) vezetéssel képtelenek, vagy csak csekély mértékben képesek rutinra szert tenni.

Életveszélyesek.

Van az, amikor látod a nagy bömbölőt, vagy audit, hogy össze-vissza cikázik. Oké, látom sietős neki.

A poén, hogy amikor látsz egy olyan szituációt, ami teljesen ésszerűtlen, és váratlanul ér, hirtelen fékezés, ok nélküli lassú gurulás, hirtelen irányváltás, na ezek többségét nők csinálják.

pengusz 2011.10.13. 13:06:03

@''autónepper.'': Hát ahogy írtad, nem sikerült letolnod :P
:D
Még szerencse, hogy itt nem mindenki tudja, milyen kocsid van, és csak én szívom a véred :D

schdl (törölt) 2011.10.13. 13:27:42

@phaszfej: Ezektől az ökodrájverektől én is kész vagyok. Nem kell száguldozni, de indokolatlanul lassan közlekedni és másokat feltartani - agyfasz. Lámpánál induláskor jelzésértékő egyes, lehelletnyi kettes, majd rögtön 4 es, és már száguld is 40el (30 másodperc múlva). Ezzel drasztikusan csökkenti a kereszteződés áteresztőképességét. Ha benzines a kocsija, még nem is spórol, mert lehet, hogy alacsony a fordulatszám, de a motor erőlködik és azért fogyaszt többet.

"streetfighter" 2011.10.13. 14:05:45

Vannak nagyon vagány csajok. Én bírom őket. :)
Engem már többször le akartak gyarsulni ill. az elfogyóból nem beengedni. Azt hiszik, ha már van a seggük alatt egy 2,0 TDI, akkor már ők az utak ördögei. :D
Mult hét végén az országúton közel 200-zal tudtam csak lenyomni egy ilyen autóversenyzőnőt, aki egy bmw 320 D-vel keménykedett. Felháborító!

pengusz 2011.10.13. 14:26:22

@"streetfighter": "Mult hét végén az országúton közel 200-zal tudtam csak lenyomni egy ilyen autóversenyzőnőt,"

De azért a lassan haladók a veszélyesek? :)

qwertzu 2011.10.13. 16:27:52

@pengusz: Nyilván. Ha 200-al mész akkor ki a veszélyesebb? Aki 200-al vagy aki 70-el megy előtted. Ugye hogy a 70-es, hirtelen feltűnik, és nekimész. Aki meg 200-al megy előtted attól pont kényelmesen tartod a követési távolságot.

bloodhound v2.0 2011.10.13. 19:14:43

kicsit elfajult a kommentek vége, kiderült, hogy minden faszi master driver, és minden nő alkalmatlan a vezetésre. vagy az én olvasatomban inkább az, hogy tele van ez a blog is kispöcsű, nagyarcú tinédzserekkel... :)
btw. ismerősi körömből legalább féltucat nőt tudnék kapásból, aki a ffiak legtöbbjét lenyomná (biztonságos) vezetés terén, és egyértelmű, hogy a rutin nemtől függetlenül rendkívül fontos, és sokat ér.

"streetfighter" 2011.10.13. 19:24:54

@pengusz:
Így leírva tényleg gáz, de ha én elkezdek előzni valakit és látom, hogy le tudom előzni, akkor addig nyomom amíg kell.
Utána láttam csak a sebességet, addig az útra és a bmw-re koncentráltam.
Nagyon hosszú kihalt rész volt. Szerintem nem volt veszélyes. Valószínűleg a nő is így gondolta, azért nyomta. :)

záporjózsi 2011.10.13. 19:55:53

@xaba99: ...akkor feltételezni kell róla, hogy bizonytalan és így fel kell készülni a hülyeség ellen is. Ilyen a STOP táblánál fölöslegesen várakozó is. Ha nem tudja eldönteni, hogy mehet, akkor azt sem, hogy nem mehet, tehát felkészülök egy vészfékre.

@schdl: Viszont ha a kapacitást nem csökkenti a lassabb haladás, akkor nyugodtan érdemes gurítani. Vagy ha nincs addig lekanyarodási lehetőség. Vagy ha a melletted lévő sáv üres. Attól ugyanis semmilyen kapacitás nem nö meg, hogy értelmetlenül gyorsítunk és fékezünk. Attól megnő, hogy tempósan gyorsít valaki a megjelenő zöldnél. Viszont ha amúgy sem tud tovább haladni, mert pl. a kereszteződés túloldalán kb. 2 autónyi hely van, akkor fölösleges kilőni.

sienna 2011.10.16. 17:08:53

A napokban akkor vittem ki majdnem én is a szélvédőt, mikor a körforgalomban haladunk az előttem lévő autós kollégával, majd ő SATUFÉKez és beengedi a bekanyarodásra várót! Eszem eldobom.

[mike] 2011.10.16. 21:43:30

@''autónepper.'': első pirosnál be kellett volna nyúlni az ablakon és a letört indexkapcsolóval elverni... Legközelebb nem villogott volna :D:D

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.17. 13:16:34

A női vezetőkkel az a legnagyobb baj, hogyha kiteszik jobbra az indexet, attól még nem biztos, hogy balra fognak kanyarodni...












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása