Vannak, akik határozatlanságukkal okoznak veszélyt, legyenek autóval vagy gyalogosan. Mintha nem vennék észre, hogy mások is vannak az úton, de azt sem veszik észre, ha segíteni akarnak nekik. Ezek után persze ők reklamálnak. Múltkor is egy ilyen láma törette majdnem össze magát; Silenttel mentünk, ő vezetett, beengedte volna a bamba autóst, aki nem indult, majd mikor mi igen, akkor ő is. Szerencsére elmaradt a csattanás, bár nem sokon múlott. Krumplinudli több kis történetben tálalja nekünk a hasonló egyedeket.
Az alábbi események kb. 5 nap leforgása alatt történtek. Azzal, aki sokkal többet vezet, mint én, nyilván egy nap leforgása alatt történik ennyi izgalom, de azért megosztom, mert egyáltalán nem tudok mit kezdeni az alább írott történetek embertípusával.
Az autós
1. A Budaörsi út felől a Villányi úton a maximális sebesség +5 km/h-val közelítettem meg a Villányi-Karolina lámpás kereszteződést. Idáig egy viszonylag hosszan belátható egyenes útszakasz vezet, így már messziről láttam a zöld lámpát, és a villamossínen egy helyben ácsorgó, nyilván a Villányira rákanyarodni óhajtó fekete Nagyautót. Rajtam kívül közel s távol senki nem jött a Villányi út ezen szakaszán. A fekete Nagyautót vezető hölgy látván, hogy közeledek, továbbra sem mozdult. Ám amikor mintegy 2 autónyi közelségbe kerültem, szépen – gyökkettővel – kikanyarodott elém. Bizonyára eddigre szedte össze a bátorságát a balra kanyarodási manőverhez (ne feledjük, addig TELJESEN üres volt az út). A jobb egyben pasi ült, és csúnyán nézett rám (wtf?). Én mondjuk majdnem kinyomtam a szélvédőt, és a lámpa is piros lett.
2. Körforgalom, előttem megy egy drága piros női Kisautó. A körforgalom jól belátható – emelkedő a folytatása, tehát aki szemből jön, az kb. 150 méterről látszik, aki meg közvetlen balról jön, az szintén jól látszik. Szóval a körforgalomban nincs egy lélek se, messzi távolból szemből egy autó fog érkezni sokára, maga a körforgalom teljesen üres. Ennek ellenére a behajtásnál természetesen nézek szépen balra, ahogy az iskolában tanultam, de mivel már messziről látom, hogy sehol senki, nem lassítok nullára. Még jó, hogy nemcsak balra néztem, hanem előre is. Az előttem haladó Kisautó ugyanis az ellenség megtévesztése végett megállt (nem, nem lelassult, hanem megállt), vezetője (hölgy) buzgón néz balra, ahol azonban semmit nem lát, minthogy nincs autó a körforgalomban egy se. Én újra majdnem kinyomtam a szélvédőt, de megálltam a Kisautó fenekétől 5 centire. Így álldogáltunk jópár másodpercet. Ekkor bukkant fel a messzi távolból érkező autó, amely már a körforgalomban volt. Barátnőnk ekkor – megnyugodva, hogy jönnek, tehát mehet – rálépett a gázra, de nem nagyon, csak épp annyira, hogy szerencsétlen kollega is kitolja a szélvédőjét. A hölgy az eseményből semmit nem vett észre.
3. A jól ismert helyszín az M7 Budapest felé menő 3 sávos szakasza. A külső sávban laza kamionsor 80-90 km/h-val, közöttük egy-két autó szintén annyival. Nemdrága fehér Kisautó az egyik kamion mögött kb. egy kamionnyival 80-85 km/h-val halad. Én a középső sávban közeledek 130 km/h-val, előzvén a sort. Nemdrága Kisautó alig észrevehetően közelítette a kamiont, én gyorsan előztem őket. Amikor már majdnem mellé érek, Kisautó sofőrje (hölgy) bátran balra húzza a kormányt, félig átjön a középsőbe, végül(!) indexelni kezd. Persze ráfekszem a dudára meg a fékre és kapaszkodok nagyon a kormányba, hogy elférjünk hárman két sávban (mert közben a belsőben nagyon jött valaki), hölgy megijed, és az utolsó utáni pillanatban visszamegy (nem, nem kenődött a kamionra, mivel a köztük lévő távolság nagy volt, a sebességkülönbség viszont kicsi, és az „előzésnek” sem úgy látott neki, hogy gyorsított volna). Mi tagadás, felment a pulzusom.
A gyalogos
4. Öltönyös-nyakkendős úriember telefonál a zebra mellett a járdaszegélyen, arccal a zebra és az úttest felé. Én balga azt hittem, át akar menni. Lassítottam, megálltam, intettem. Úriember néz rám, látja, hogy intek, telefonál tovább, nem mozdul. Én maradok, várok, ismerem a szabályt, ha egyszer megadtam az elsőbbséget, azt nem illik visszavonni. Eltelik 10 mp, úriember továbbra is egy helyben állva, az indulásra utaló legkisebb jel nélkül bámulja a neki megálló autót és benne engem, közben telefonál. A 15. másodpercben úgy gondoltam, hogy azért ennél jobban sietek, hát elindultam. Természetesen az úriember továbbra is telefonálva ebben a pillanatban elém lép, én újra kinyomom a szélvédőt, ő meg rázza az öklét és üvölt, hogy ez egy zebra, és itt neki elsőbbsége van, hol vettem a jogsim. Nyilván hogy az Ecserin...
5. Ifjú babakocsis anyuka gyalogos és autó számára egyaránt jól belátható egyenes útszakasz végén a zebrát közelítve a barátnőjével beszélget, 0–6 hónapos gyerek a babakocsiban alszik/nézelődik. A zebrához érve megállnak, majd nem indulnak el, beszélgetnek tovább: barátnő a zebrának háttal, anyuka a forgalomnak (tehát pl. nekem) háttal, babakocsi első kereke a járda legszélén himbálózik, mert anyuka előre-hátra tologatja. A hely egyben egy forgalmas, bkv-s, de viszonylag szűk kereszteződés is. A szituáció úgy tűnt, hogy barátnő megy jobbra, anyuka+babakocsi balra át a zebrán, csak még egy fél órácskát beszélgetnek a sarkon. A zebrától néhány méterre már gyökkettővel mentem, gondoltam intek anyukának, hogy mehet, de ez Anyuka pozíciója miatt (ti. hogy háttal állt az érkező autóknak) nem volt lehetséges. Egyértelműnek tűnt, hogy az elkövetkezendő 24 órában is elmélyült fecsegésbe feledkeznek az adott helyen. A szituáció veszélyessége miatt (is) megálltam a zebra előtt. Nyilván nem kell mondanom, hogy anyuka (továbbra is háttal nekem, csacsogva, és a közlekedés olyan jelentéktelen résztvevőire való tekintet nélkül, mint az autók és buszok) betolta elém a babakocsit, majd ő is megindult utána. Hacsak anyukának nem volt hátul is szeme, nem láthatta, hogy autó/busz/IFA közeledik/megáll/el fogja ütni, és a csacsogás hevében az is tuti, hogy nem is hallotta. Jelzésképp egy rövidet dudáltam, hogy ne akarja már megölni a gyerekét, nézzen legalább körül. Ejnye, nagyon csúnyán nézett rám anyuka, nem értette, mi lehet a problémám, hiszen ő a gyalogos, ez egy zebra, neki elsőbbsége van, akkor most minek dudálsz köcsög. Ezt így hogy?
Magamról: Ifjú babakocsis anyuka vagyok én is. Az autó tükreit és a szememet a sminkelési funkciókon kívül másra is szoktam használni (de csak néha persze, nehogy megártson :P).
yoda-jedi 2011.10.12. 08:32:36
yoda-jedi 2011.10.12. 08:39:25
szerintem a posztoló a hibás... erre a tipikus női viselkedésre messziről számítani kell... általában kb 500 méterről előre látható (a kocsik bizonytalan helyzetéből vagy mozgásából) hogy (szőke)nő, vagy öreg muki vezeti...
Rock me Amadeus 2011.10.12. 08:43:54
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.12. 08:45:02
- a nagymama a banyatankkal, aki a csúcsforgalomban a 2×3 sáv + 2 pár villamossín kombón pontosan a két zebra között próbál több-kevesebb sikerrel átjutni.
- a duracell-nyuszi-biciklis, aki felgyorsít 25-30-ra, és ebből a tempóból semmi nem tudja kibillenti, amíg haza nem ér.
- az autós, aki csak azért vett kocsit, hogy hetente egyszer elmenjen a tescoba bevásárolni. ott megzavarodik a táblák erdejétől, valamint a 3,5 méteres családi parkolóhelyre sem tud beállni.
- rendőr, aki 20-szal csorog a buszsávban, és kedvesen mosolyog a szabálytalanságok láttán.
- a "vidéki", aki "feljön pestre", és nem tud mit kezdeni a sok sávval. emiatt állandóan nagyokat fékezget, rosszkor és rossz helyen vált sávot, majd rájön, hogy mégsem, ezért vissza. végül felveszi a forgalom tempóját, és amikor elérkezik a megfelelő kereszteződéshez, satufékkel és index nélkül kanyarodik be.
- a traktoros, akit nem érdekel, hogy már 5 kilométeres kocsisort szedett össze, akkor sem húzódik le, amikor ezt lassítás nélkül megtehetné.
yoda-jedi 2011.10.12. 08:45:38
szóval mind az 5 eset ugyanarról szól. a posztoló felelőtlen...
mivel ő is hangsulyozza az előre láthatóságot és azt hogy a másik ennek ellenére bután viselkedik... ezért egyértelműen JÓ ELŐRE LÁTHATÓ helyzetek...
pl ilyen esetekben nem is értem hogy miért pont a körforgó előtt éri utol a szőke nőt... azt már jóval előtte le kell hagyni... ha mögötted van nem tud bajt okozni... ha ez nem sikerül akkor pedig nagyon nagy követési távolságot kell hagyni...
tipikus férfi hiba pl hogy autópálya belsőben rámegy az előzési szándékot jelezvén a "kintfelejtett" 100-zal cammogó női sofőrre... az amikor egy félóra múlva "hirtelen" észre veszi mit tesz? na igen... nem kihuz gyorsan a helyére, nem gyorsít... BELETAPOS A FÉKBE...
ezek a szereplők mind 500 méterről jó előre "kiszúrhatók", "nem csak úgy odacsöppennek"
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.12. 08:45:56
yoda-jedi 2011.10.12. 08:52:24
imittto 2011.10.12. 08:57:29
Gyalogosból nekem is kijutott a múltkor. Pólus center előtt, a Mekinél gyalogátkelő. Balról 35 körüli bamba pöcs telefonnal a fülén, jobbról 18-20 körüli, kimondottan szép csaj nagyonminiben. Haladtam volna, 13 hónapos kislányom rühelli az autót, ahogy beteszem egy sugárhajtású gép hangerejével kezd szirénázni, szóval minden másodperc számít :) Tehát bamba balról, cica jobbról, épp előttem találkoznak. Cica el balra, bamba pöcs megáll (a kocsi előtt), megfordul, és nézi a csajt. Egy darabig türelmes próbáltam lenni, de mikor a lány már a következő zebra közepén járt, ez az ólommadár meg még mindig az út közepéről bámulta dudáltam egy rövidet - erre odafordul felháborodva (telefon még mindig fülön) és mutogat hogy zebra. Ablak le, és a gyereket túlkiabálva közöltem: gyalogÁTKELŐ b***d meg, szóval keljél át, mert indulok. Nem tudom mit képzelnek egyesek...
Poqitito 2011.10.12. 09:13:57
imittto 2011.10.12. 09:28:18
umidmerchant 2011.10.12. 09:51:28
Igyekszem az összes balesetveszélyes helyzetet messziről elkerülni, ám szerintem igenis van olyan, amikor apró hibák csúsznak a gépezetbe (ember és autó egyaránt érintett lehet). Inkább legyünk türelmesek ilyenkor, mert legközelebb mi kerülhetünk ilyen helyzetbe.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.12. 09:53:49
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.12. 09:55:26
imittto 2011.10.12. 10:58:37
pengusz 2011.10.12. 11:04:38
schdl (törölt) 2011.10.12. 11:13:05
Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.10.12. 11:22:24
pengusz 2011.10.12. 11:32:23
(amilyen mákom volt, pont abban az utcában lakok :D)
"Ellenben ha kanyar/domb után állsz meg akármilyen bajod is van, jár a f@szkorbács. "
Látom te tapasztalt vagy vezetésből (nekem még csak 3 éves a jogsim). Nos te mit tettél volna ebben az esetben?
Okés, dombról gurulok, ameddig tudok üresben, de előbb útóbb megáll a kocsi...
Ha mondjuk 10 perccel előbb szakad el a nullás hídon, fingom nem lett volna mit csináljak :D
[mike] 2011.10.12. 11:34:57
FDToth 2011.10.12. 11:45:50
2011.10.12. 11:56:46
schdl (törölt) 2011.10.12. 12:01:06
"streetfighter" 2011.10.12. 12:03:42
Én is úgy megyek, mert sokkal élvezetesebb. Vicces egy két reagálás, de soha nem dudálok vagy "ugatok".
Próbáld ki te is! Tök jó amikor egy kicsit sodródik az autó.
"streetfighter" 2011.10.12. 12:06:03
Elijah_Baley 2011.10.12. 12:26:31
D4D 2011.10.12. 12:58:03
Hurri Kán 2011.10.12. 16:21:55
ⓏⓈⓘⓝⓓⓔⓧ 2011.10.12. 17:28:10
PepeXVI 2011.10.12. 17:34:08
Annyival egészíteném ki, hogy mostmár úgy látom teljesen megszokottá vált, hogy jobbra balról, balra jobbról kanyarodunk. Nehogymá az a szemét aki mögöttem jön, el tudjon menni amég én elsőbbséget adok a szembejövőnek (pl balra kanyarodáskor). A múltkor vazze a szembejövő anyázott, hogy én miért állok a felezőn, kissé belógva a szembesávba, várva hogy balra kanyarodhassak. Sőt, olyan is volt, aki direkt rámhúzta a kormányt nehogy egy 10 cm-t a padka felé kelljen kormányozni, és mindannyian jól elférjünk.
ÁÁáááá
ügyfélszolgálatos 2011.10.12. 17:52:38
[mike] 2011.10.12. 17:52:52
@De gustibusaut bene, aut nihil: általában a jobb kezemmel szabályozom a sebességet... de most hideg van, úgyhogy kipróbálom a pedálos verziót is :D Kösz a tanácsot.
''autónepper.'' 2011.10.12. 18:37:19
zyl187 2011.10.12. 18:53:34
''autónepper.'' 2011.10.12. 18:59:02
yoda-jedi 2011.10.12. 19:00:19
mert ha észrevesz vmit, vagy egy másoknak természetes külső inger éri (pl egy elsőbbség tábla stb) akkor satuzik...
1kutya 2011.10.12. 19:05:40
ad1: az m35 felhajtónál megyek a 4sávos részen, csaj kihúzódik a külsőbe a korzával, mikor melléérek meg rámhúzza, mert rájön, hogy 300m múlva elfogy a sávja.
ad2: mit ad isten, alig megyek pár kilómétert, utolérek két kamiont, meg a mögöttük cammogó (szintén) korzát. kilesek, látom lendületből elmehetek, mire a korza mellé érek, akkor index nélkül (meg sztem tükör nélkül is) rámhúzza. mikor dudálok még a köcsög jaszkari hülyegyereknek áll feljebb!
ad3: jövök visszafelé, már majdnem debrecenben vagyok, erre a szikgátnál a szováti útra kanyarodik előttem egy kamion. szépen kivárom, mikor befordul elkezdek gyorsítani, erre a kamion mögül index, balra nézés nélkül a szőkepicsa elémfordul a matizzal. természetesen telefonált! padlófék+padlókürt, telefon elhajít és majdnem belehúzza a matizt az árokba. mikor kb egy km múlva belenéztem a visszapillantóba, még ugyanott állt vészvillogóval. gondolom akkor sírta el a barinőnek, hogy egy barom opelos rádudált, pedig ő csak ki akart kanyarodni a 4-esre...
yoda-jedi 2011.10.12. 19:07:32
egyzser az M3 bevezetőjén a Ligeten áttvezető úton, az Álletkerti körútnál, ahol 3 féle lámpa van (jobbra, balra, egyenesen). zúztunk lefelé 60nal... és az előttem lévő szuzuki SATUZOTT a kerezsteződés közepén, zöldlámpa alatt...
én is fékeztem megálltam tőle 5centire, mögöttem egy taxis 2 cm re... na ebbe a negyedik belerongyolt...
a szuzukis elment volna ha nem dudálok neki... észre se vette hogy katasztrófát okozott hátul...
utólag elmondta, hogy ment látott egy zöldet, de a kereszteződés közepén bevillant neki hogy vmi piroslámpák... (igen azok nem rá vonatkoztak, hanem a kanyarodókra...)
az én kocsimnak nem lett baja... de tanuként segítettem... az öreg azt is elmondta, hogy ő nem járna pestre de előtte egy hónappal feljött okozott egy balesetet és annak a biztosítását intézi...
1kutya 2011.10.12. 19:10:23
yoda-jedi 2011.10.12. 19:11:08
1kutya 2011.10.12. 19:15:58
Elijah_Baley 2011.10.12. 19:34:41
yoda-jedi 2011.10.12. 19:36:47
Peter__Blau 2011.10.12. 19:42:45
schdl (törölt) 2011.10.12. 19:46:30
@yoda-jedi: "az öreg azt is elmondta, hogy ő nem járna pestre de előtte egy hónappal feljött okozott egy balesetet és annak a biztosítását intézi..."
LOL
yoda-jedi 2011.10.12. 19:48:07
schdl (törölt) 2011.10.12. 19:49:48
schdl (törölt) 2011.10.12. 19:52:11
fifibá55 2011.10.12. 19:53:35
yoda-jedi 2011.10.12. 19:59:39
nyugtáztam szemmel hogy szépen áll a stopnál egy kocsi és türelmesen vár... állítgatom tovább a rádiót... felnézek és keresztben előttem... mert mégis épp kifordult nagyívben... PADLÓFÉK...
életemben egyszer fékeztem ekkorát. az ABS, EPS GPS stb fékrendszerek kurvajól teljesítenek... nem is gondoltam volna...
a f@sz arra várt hogy közelebb jöjjek és kivághasson elém:)
yoda-jedi 2011.10.12. 20:00:38
dekás dezső 2011.10.12. 20:20:21
ma reggel is kb 6 centire a kis fostalicskám orra elé húzta be anya a dögös családi élményhajó esmax puttonyát nagylendülettel, index nélkül az elfogyósávból - mer hogy az neki jár. igaz, ha nem fékezek pont telibeveri a verdám orrmányát, de úgy látszik az a típus volt, aki nem kérdez viszont mindig igaza van. na meg ráadásul kurva jól vezet:PP
de picivel utána azért rámmosolygott a tükörben a napszemcsi mögül, mert látta, hogy kurva nyugodtan keresgélem a 65 centis análvibrit a kesztyűtartóban.
imádom az ilyeneket.
Gino 2011.10.12. 20:24:43
Időnként öszeakadok ilyen előzékenykedőkkel. pl. tök üres úton jön szembe egy autó. Én balra akarok fordulni, tehát megvárom. A másik lassít, mutogat, h menjek, és nem érti meg, hogy neki elsőbbsége van. Ne tartson fel másokat! Abba nem gondol bele a barom, hogy ha nem lassított volna, akkor már mindketten elhagyhattuk volna rég a kereszteződést.
@[mike]: Az útkereszteződést (bele értve a körforgalmat is) a lehető leggyorsabban kell elhagynod! Ne ott akarj haverkodni!
Mourinho már nem a király 2011.10.12. 20:30:19
Nyílegyenes út kis faluban, megyek kb. 55-el, balra elől látom kijön a bácsi a házból, felül a bringára, elnéz balra, nem jön semmi, elindul a forgalommal szembe az út szélén, és mikor odaérek, akkor keresztbefordul az úton elém. Satufék, kocsi majd szétszakad, megállok 5 centire az öregtől, úgy megijedt, hogy leesett a bringáról, felugrott és be az árokba :D Na ott én is leizzadtam 2 másodperc alatt...
''autónepper.'' 2011.10.12. 20:32:45
dekás dezső 2011.10.12. 20:40:56
kettesben kellett fasztudja meddig gurulnia miattad:PPPP
''autónepper.'' 2011.10.12. 20:42:32
1kutya 2011.10.12. 20:47:09
bloodhound v2.0 2011.10.12. 20:48:17
''autónepper.'' 2011.10.12. 20:49:32
yoda-jedi 2011.10.12. 20:49:41
+MINDEN SZEMBEJÖVŐ TISZTELETÉRE is...
misi107 2011.10.12. 20:53:00
Don Quixote de la Ferko 2011.10.12. 20:55:39
Addig fogadj meg egy tanácsot:
A közlekedés egy közös játék.
Ha odafigyelsz, akkor nyugalomban autózhatsz, ha nem, akkor felcsaphatod az agyad 100 méterenként, de az csak az infarktusodat hozza közelebb, nem az épségben hazaérést.
1kutya 2011.10.12. 20:58:07
schdl (törölt) 2011.10.12. 21:02:08
bloodhound v2.0 2011.10.12. 21:12:59
KaPé 2011.10.12. 21:16:57
yoda-jedi 2011.10.12. 21:21:13
semmi értelme... beleírja a jegyzőkönyvbe hogy fékfény+sziréna nélkül követett téged 130cal a faluban????
feljelentetted ugye?
bloodhound v2.0 2011.10.12. 21:26:21
yoda-jedi 2011.10.12. 21:29:23
1kutya 2011.10.12. 21:40:00
1kutya 2011.10.12. 21:42:11
bloodhound v2.0 2011.10.12. 21:43:12
egy klasszikus jutott eszembe erről:
" - Mit tettél Walsh?!" :D
yoda-jedi 2011.10.12. 21:48:04
www.youtube.com/watch?v=I5G7b6Zbnxk
" - Mit tettél Walsh?!" :D ezt nem ismerem... légyszi...
bloodhound v2.0 2011.10.12. 21:52:34
www.youtube.com/watch?v=n4jfJo6or1M
1:15-től érdemes nézni, a poén 3:25 után, a főnök kirby-t (hill) sztárolja, walsh-t (spencer) meg nem csípi... :)
Gera 2011.10.12. 22:09:53
''autónepper.'' 2011.10.12. 22:22:54
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.10.12. 22:33:37
schdl (törölt) 2011.10.12. 23:54:15
Reggie 2011.10.13. 02:20:17
daniferi 2011.10.13. 05:09:59
wildpig 2011.10.13. 07:06:12
www.xlsport.hu/showcikk.php?scid=1041806
phaszfej 2011.10.13. 07:08:03
phaszfej 2011.10.13. 07:09:14
Бабаяга 2011.10.13. 07:46:49
záporjózsi 2011.10.13. 07:49:57
A legtöbb helyzetben fel lehet ismerni azt, hogy a másik mit akar csinálni, vagy milyen habitusú. Annak megfelelően pedig elég sok problémát előre helyre lehet tenni.
xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.10.13. 08:09:45
én is volt, hogy gyalogosként elengedtem az autóst, mert mögötte nem jött senki, utána is át tudtam menni. de akkor jó előre intettem, hogy menjél, még mielőtt megállt volna.
@phaszfej: tény, de azért néha rákényszerülnek.
@záporjózsi: a legtöbb problémás helyeztben sajnos pont nem lehet rájönni, hogy a másik fél mit akar, mert annyira határozatlanul/bizonytalanul vezet...
Zssssss 2011.10.13. 08:32:20
dekás dezső 2011.10.13. 09:06:15
egyébként raj a csajszi nagyon.
bervas · http://mt10.blog.hu 2011.10.13. 09:19:44
A bácsin nyitott kiskőrösi sisak volt, vastag szemüveg, és erősen koncentrálni látszott a vezetésre...
SzJ1982 2011.10.13. 09:30:14
huspotyolo 2011.10.13. 09:40:52
"Nyomjuk a gázt, tekerjük a kormányt, kezdődik egy újabb meneeeet!" :D
pengusz 2011.10.13. 10:41:43
Kösz a tippet :D
@''autónepper.'': Megint asszony Suzukijával voltál, hogy nem bírtad letolni a Vectrást? :D
messalina 2011.10.13. 10:54:48
A postolónak és a hasonló problémával küzdőknek: ha állandó gondot okoz, hogy majdnem belerongyolsz valakibe hátulról, akkor először is nézz magadba, mert biztos, hogy valamit rosszul csinálsz. Ha bizonytalankodásból eredő kellemetlen szituációkba kerülsz folyton, akkor is nézz magadba, mert valószínűleg te sem vagy a határozottság mintapéldánya. Általánosságban: ha állandóan veszélyes helyzetekben találod magad vezetés közben, akkor vagy valamit nagyon rosszul csinálsz, vagy te vagy a sors üldözöttje, esetleg karmikus adósságod törleszted ily módon.
A vasúti piroson átcsusszangató vagány pasiknak pedig azt üzenem: jó nagy ökrök vagytok.
''autónepper.'' 2011.10.13. 11:12:07
mohopasi 2011.10.13. 11:56:02
Alikam 2011.10.13. 12:33:56
Több okból is. Jó időben kevesebben használják az autót. A téli időszak fordítottja igaz, tehát a városokban ritkább a forgalom, az üdülőhelyek fele sűrűbb.
Ez a nyár végével megváltozik és a városokban nem árt jobban odafigyelni.
Megjelennek az óvoda, iskola járatok. Ami konkrétan kb. annyit jelent, hogy az anyuka napi, vagy alkalmi - rosszabb esetben heti egy alkalom - programjává válik a kölkök hurcolászása de persze csak annyi.
Tehát alapvetően ezek a teljesen elvarázsolt anyukák, akiknek a vezetési skilljük kb. a nullához konvergál, csapatostul elindulnak.
A nőkkel meg amúgy is vigyázni kell mert amióta megjelentek az első autómodellek a világban, azóta vált nyilvánvalóvá, hogy a nőknek nincsen meg a megfelelő logikai képességük a vezetéshez.
És a legrosszabb az, hogy a (rendszeres) vezetéssel képtelenek, vagy csak csekély mértékben képesek rutinra szert tenni.
Életveszélyesek.
Van az, amikor látod a nagy bömbölőt, vagy audit, hogy össze-vissza cikázik. Oké, látom sietős neki.
A poén, hogy amikor látsz egy olyan szituációt, ami teljesen ésszerűtlen, és váratlanul ér, hirtelen fékezés, ok nélküli lassú gurulás, hirtelen irányváltás, na ezek többségét nők csinálják.
pengusz 2011.10.13. 13:06:03
:D
Még szerencse, hogy itt nem mindenki tudja, milyen kocsid van, és csak én szívom a véred :D
schdl (törölt) 2011.10.13. 13:27:42
"streetfighter" 2011.10.13. 14:05:45
Engem már többször le akartak gyarsulni ill. az elfogyóból nem beengedni. Azt hiszik, ha már van a seggük alatt egy 2,0 TDI, akkor már ők az utak ördögei. :D
Mult hét végén az országúton közel 200-zal tudtam csak lenyomni egy ilyen autóversenyzőnőt, aki egy bmw 320 D-vel keménykedett. Felháborító!
pengusz 2011.10.13. 14:26:22
De azért a lassan haladók a veszélyesek? :)
qwertzu 2011.10.13. 16:27:52
bloodhound v2.0 2011.10.13. 19:14:43
btw. ismerősi körömből legalább féltucat nőt tudnék kapásból, aki a ffiak legtöbbjét lenyomná (biztonságos) vezetés terén, és egyértelmű, hogy a rutin nemtől függetlenül rendkívül fontos, és sokat ér.
"streetfighter" 2011.10.13. 19:24:54
Így leírva tényleg gáz, de ha én elkezdek előzni valakit és látom, hogy le tudom előzni, akkor addig nyomom amíg kell.
Utána láttam csak a sebességet, addig az útra és a bmw-re koncentráltam.
Nagyon hosszú kihalt rész volt. Szerintem nem volt veszélyes. Valószínűleg a nő is így gondolta, azért nyomta. :)
záporjózsi 2011.10.13. 19:55:53
@schdl: Viszont ha a kapacitást nem csökkenti a lassabb haladás, akkor nyugodtan érdemes gurítani. Vagy ha nincs addig lekanyarodási lehetőség. Vagy ha a melletted lévő sáv üres. Attól ugyanis semmilyen kapacitás nem nö meg, hogy értelmetlenül gyorsítunk és fékezünk. Attól megnő, hogy tempósan gyorsít valaki a megjelenő zöldnél. Viszont ha amúgy sem tud tovább haladni, mert pl. a kereszteződés túloldalán kb. 2 autónyi hely van, akkor fölösleges kilőni.
sienna 2011.10.16. 17:08:53
[mike] 2011.10.16. 21:43:30
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.10.17. 13:16:34