Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Járda, forgalomtól elzárt terület vagy parkoló?

2011.10.14. 07:45 :: Don Blasius

Két hasonló észrevétel is érkezett mostanában, hogy megbüntették tilosban várakozásért, holott nem volt egyértelmű tiltás. Ami azonos a két esetben, hogy osztott pályás úton parkoltak le a középső elválasztó "járdára". Sok helyen látni ilyeneket, de én sosem állok meg ezeken  a járdaszigeteken, mivel a legtöbb esetben tilos, az autóm alja is viszonylag alacsony, felesleges kockáztatni. És valóban úgy néz ki, mostanában ráállt a hatóság ennek a szankcionálására. Először YNWA küldött nekünk levelet ebben a témában:

Pár napja a Budafoki úton parkoltam, nagyjából itt.

A hely jellemzője, hogy 2x2 sávos az út és a kettő között van egy elválasztó betonpadka, amin  kényelmesen elfér egy személyautó. Ezt ki is szokták használni az emberek, jelen pillanatban is legalább 5 autó parkol ott. Tiltó tábla, illetve tiltó felfestés nincs, útkereszteződés sincs a közelben, az autók sem zavarnak az égvilágon senkit. Ennek ellenére tegnap is láttam, ahogy végig ment a kedves közterület felügyelő és sorban végigbüntette az autókat.

 

Budafoki út közép.jpg

 

Engem 8000 Ft-ra büntettek a KRESZ 18. paragrafus 1. bekezdés k. pontjára hivatkozva: "Járműforgalom elől elzárt területre ráhajtott, várakozott."

Fellapoztam a KRESZ-t, a hivatkozott k. pont a következőt írja:
"járműforgalom elől elzárt terület (157. ábra); az útburkolati jellel jelzett területre járművel ráhajtani tilos;"

Ez azért vicces, mert semmiféle hasonló felfestés nincs.

Fellebbezni a büntetés ellen nem lehet, ha nem fizetem be 30 napon belül, akkor feljelentés --> bíróság és ők döntenek.

Ettől kicsit félek, ha vesztek akkor arra végképp nem lesz pénzem.. Ti mit javasoltok, mit tegyek?

Hasonló tapasztalatokról számolt be zazooo is, akit az előbbi helyszíntől nem is messze büntettek meg.

Az alábbi helyen történő parkolásért bírságoltak meg ma délelőtt:

 

Pázmány P rakpart közép1(1).jpg

 

A cetlin a következő szerepel: “KRESZ 18.§ (1/K) Járműforgalom elől elzárt területen áll”

Elsőre hihetőnek is tűnik, aztán elkezdtem gondolkodni hogy miből is kellett folna ezt tudnom. A hivatkozott bekezdés konkrétan a ferdén bevonalazott területről beszél:

k) járműforgalom elől elzárt terület (157. ábra); az útburkolati jellel jelzett területre járművel ráhajtani tilos;

 

forgalomtól elzárt terület.JPG

 Ilyen viszont nincs még a környéken sem. Záróvonal sincs az úttest szélén, csak a sziget padkája.

 

Pázmány P rakpart közép2.JPG

A sziget elején sincs tábla, csak egy kikerülési irány. Egy ponton bukhat csak el a dolog, ha ez a tábla a tudtomon kívül tiltja a kikerülendő objektumon történő megállást. A tábláról én ennyit találtam: “b) "Kikerülési irány" (20-22. ábra); a tábla azt jelzi, hogy a táblát - illetőleg azt az akadályt vagy egyéb tárgyat, amelyen a táblát elhelyezték - a táblán levő nyíl által jelzett irányban kell kikerülni;” Ebbe bele lehet magyarázni hogy megállni sem szabad az adott tárgyon, de szerintem ugyanúgy megmagyarázható az is, hogy ilyen intuitív továbbgondolásra nem kéne építeni, ha ez a cél írják bele konkrétan.

 

Persze ha esetleg mégis ez van, akkor elpusmogok, bár akkor is sántít hogy a cetlin egy olyan útburkolati jelre hivatkoznak ami nincs ott. Az csak mellékes, hogy mindenkit végigbüntettek aki akkor ott volt (10-15 autó), és az olajfoltokból ítélve kb. mindig állnak ott. Nem ezzel védem magma persze, csak mondom :D

Szerintetek?

És bár nem osztott pályás út, de kapcsolódik a témához, mivel ez is egy nem feltétlen egyértelmű helyszín egy kerülettel arrébb. Városjáró fordult hozzánk a kérdéssel, hogy megvitassuk, parkoló-e ami annak látszik.

A XII. kerületi Diós árok alsó szakaszának parkolásával kapcsolatban írok nektek.
 

 

Segítségeteket szeretném kérni annak kiderítése érdekében, hogy a Diós árok kórház felöli oldalán halszálkás parkolóként használt felület hivatalosan minek minősül vajon? Ha járdának, akkor KRESZ tábla és felfestés hiányában milyen alapon állhatnak fel rá az autósok? Ha kibővített úttestnek, akkor milyen alapon hasnálható 45 fokos szögben?
 
Hátha az olvasók tudnak segítséget adni.

66 komment

Címkék: budapest közlekedés autó büntetés parkolás kresz járda jogász közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Tomi76 2011.10.14. 08:20:05

Szerintem is szabálytalan, mert 1-2 "járdasziget" előtt és mögött van felfestés csak gondolom nem akarják a több száz métert aminek szintkülömbsége van felcsíkozni. Meg egyébként is a Budafokin nem örülök mikor megáll a belső sáv 70-nél, mert 1 kényelmes ember aki az irodaházba dolgozik megáll a bejárattal szemben. Az nem parkoló csak elválasztó "sáv".

pengusz 2011.10.14. 08:24:16

Az úttal kapcsolatos fogalmak:

i) Járdasziget: az útnak az úttesten levő, attól kiemelt szegéllyel elválasztott és körülhatárolt - a járműforgalom elől elzárt, a gyalogosok védelmére vagy a járműforgalom irányítására szolgáló - része.

Mit nem lehet ezen érteni?

yoda-jedi 2011.10.14. 08:56:46

mi van??? ezt már kitárgyaltuk... egyértelmű. és egyszerű, tehát unalmas... DÉZSAVŰ

az első JÁRDASZIGET...

a másik is JÁRDA...

mi a toszt találtál ki? "kibővített úttest?", akkor te egy "kibővített birságra" vagy jogosult... nyilván járda, ha uttest lenne akkor is csak párhuzamosan...

tehát JÁRDA és JÁRDASZIGETEN TILOS megállni+várakozni
kivéve ha tábla és/vagy felfestés megengedi

yoda-jedi 2011.10.14. 09:00:49

egyébként ezt nem is értem... alap eset. CSAK az úttesten párhuzamosan egysorban a jobboldalon lehet várakozni (egyirányú úttesten a bal oldalon is ha a szegélytől 5,50 marad)
ez is korlátozott kereszteződés, zebra előtt stb

az összes többi esetben csak felfestés vagy tábla alapján...

nem lehet megállni sem füvön, sem járdán sem sehol máshol. pl háztetőn sem...

mozgássérült is kivéve... de annak is a járdán a tengelyterhelésre és az 1,50 gyalogos sávra marad a szabály...

Perillustris 2011.10.14. 09:30:04

"Tiltó tábla, illetve tiltó felfestés nincs"

És ugyebár megengedő tábla sincs. Márpedig ezt kellene keresni, és nem a tiltást.

A halszálkás kérdésnél annyi bizonyos, hogy aki úgy áll meg, hogy rálóg a járdára, az szabálytalan.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.10.14. 10:04:23

bakker az ilyet már, hogy nincs tiltó tábla akkor lehet... agyam eldobom.

legközelebb beállok a nappalijába, mert nincs az előszobában tiltó tábla. sőt a kreszbe nem is tiltják a nappaliban parkolást.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2011.10.14. 10:11:10

én egyébként arra lennék kíváncsi, hogy:
hosszú merőleges kijelölt parkoló az út szélén, végig boltok. némelyik előtt aszfaltra festett megállni tilos jel. (fehérrel, láthatóan kézzel, ecsettel felfestve)

ezzel mi a cél? megállni tilos nincs aszfaltfelfestéssel, tehát rendőr nem büntethet.

puffancs 2011.10.14. 10:21:04

mit kepzelnek az emberek, h jardan parkolnak???
vagy fasoron? es meg nekik all feljebb? oruljuenek, hogy csak cetlit kaptak, nem elvonattak a jarmuvet.

ha tabla nem engedi, akkor a jardara-jardaszigetre-stb BUNKOSAG meg akkor is, ha nincs egyertelmu tiltas.

FDToth 2011.10.14. 10:28:19

Az első eset tuti szabálytalan, mivel a belső sávból parkolnak rá vagy 5-tel. veszélyes.
A második egyértelműen járda.
A 3. meg parkolási hülyeség. egy majom elkezdi, a többi folytatja.

gobolyosg 2011.10.14. 10:30:57

szerintem ne állj oda
engem a napokban vágtak meg egy olyan helyen ahol rendszeresen parkol más, csak akkor épp engem találtak ott
befizetem, nem állok oda többé
ennyi

ügyfélszolgálatos 2011.10.14. 10:45:09

Ja én is itt dolgozom és szerintem is nagy barom aki középen parkol. A másik oldalon rengeteg parkoló van igaz akkor sétálni kellene egy kicsit. Plusz ha a t-mobile parkban dolgozik a posztoló akkor vagy a benti vagy a külső parkolóba kérhet engedélyt. Szerintem egyszerűen csak baszott lusta.

tundrazuzmo (törölt) 2011.10.14. 10:47:50

Kedves Posztoló!

Baromira nem érdekes, hogy az ott járda-e, és azért nem parkolhatsz rá, vagy forgalomtól elzárt terület-e és azért nem parkolhatsz rá. Egy biztos: nem parkoló, mert azt jelezné a tábla, nagy P betűvel. Ebben, és csak ebben az esetben állhatnál oda.

A közteresek köcsögök - természetesen.
A parkolási helyzet azon a környéken áldatlan - természetesen.

De azért nekem is ment már fel 280-ra a vérnyomásom, amikor az ott "parkoló" autók egyike-másika lecsorgott a forgalomba, és majdnem balesetet okozott. A Budafokinak az a szakasza életveszély - a szélső sávban vészfékezhetsz, mert onnan jönnek ki eléd, a belső sávban vészfékezhetsz, mert onnan is kijönnek eléd.

1kutya 2011.10.14. 10:51:35

@Hurrá Torpedó: +1.

@ügyfélszolgálatos: ott a pont! lusták! ennyi.

nálunk is ez van. az összes cégesnek van bérlete, a tömb mögötti nagyparkolóban, de inkább feláll még a függőleges falra is, itt az épületnél a kisparkolóban (ami egyébként a céges kocsival nem rendelkező dolgozóknak van fenntartva és ezzel saját kollegáit is szívatja), mintsem sétáljon 150 métert.

bár aztmondják lustaság fél egészség...

FaZon 2011.10.14. 11:10:18

Add vissza gyorsan a jogosítványodat!Árpád fejedelem útján is szoktak szombat délelőtt (mdf piac miatt) a járda szigeten parkolni.Szeretnek is a közteresek ezen a napon dolgozni.

mekkorabálvány · http://www.sprintauto.hu/ 2011.10.14. 11:19:20

ilyenkor gondolkozok el, hogy az emberek miért gondolják azt, hogy szabályok azért vannak, hogy az embereket szívassák?

persze, amikor ő nem tud valamit megtenni mert mások sz.rnak a szabályokra, akkor egyből tudja, mit kéne...

ex-dr. vuk 2011.10.14. 11:21:08

Nem nagyon ertem hisztit. Ha padka van, akkor az mar nem uttest, ugye? (ezert van a padka). Innentol kezdve edesmindegy, hogy jarda vagy forgalomtol elzart terulet, ha nincs kifejezetten engedve tablaval vagy felfestessel a parkolas, akkor tilos..

Elijah_Baley 2011.10.14. 11:24:59

rokikártya, morálisan már megértél rá :)

Perillustris 2011.10.14. 11:42:05

@Hurrá Torpedó: Nyilván sejted a célt: a boltosnak megmaradjon egy parkolóhely.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.10.14. 12:11:24

Ez az okoskodás mind szép, de Budapesten parkolási mizéria van. A sok büntetgetés helyett INGYENES parkolókat kellene építeni. Például, ezekből a bírságokból is, de helyette ezek a pénzek is el lesznek duhajkodva. Állj meg szabályos parkolóhelyen, de ilyenek meg nem nagyon vannak, vagy nem elegendők, vagy olyan drágák (ajrópai árak jajrópai bérekhez), hogy az inged-gatyád rámegy. Ez a 22-es csapdája.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.10.14. 12:13:28

@tundrazuzmo:
"Egy biztos: nem parkoló, mert azt jelezné a tábla, nagy P betűvel. "

Ugye tudod, hogy nincs igazad? Jól néznénk ki, ha minden helyet, ahol lehet parkolni P betűs táblával jelölnének. Nem lenne elég a világ összes táblaanyaga.

yoda-jedi 2011.10.14. 12:20:19

@Kara kán: ne politizálj te po:cs... mindenhova oda kell szemetelned???

a P-betű meg úgy van... az úttest szélén párhuzamosan lehet, ezen kívül kell P betű...

ha nem értesz hozzá minek pofázol bele szakmai blogba... menny vissza vmi politikai blogra... tűnny el, mint a kámfor

Perillustris 2011.10.14. 12:59:20

@Kara kán: "INGYENES parkolókat kellene építeni"

Na persze.

yoda-jedi 2011.10.14. 13:01:25

@Perillustris: fid eszes kommunista droid... ennyi esze van... a 40 éves wartburgjának alanyi jogon 4 milláért épít az "állam" ingyenes parkolót/garázst....

CoIie 2011.10.14. 13:02:55

- Járda = "járás céljára" létesített felület a glóbuszon!
- A forgalomtól nem elzárt, mivel gyalogosforgalom történhet rajta!
- Nevéből következően nem parkoló!

Bafana 2011.10.14. 13:48:39

@Kara kán: "Ingyenes parkolóhely": még az is kocsival jönne a városba parkolni, akinek semmi dolga nem lenne ott.

tundrazuzmo (törölt) 2011.10.14. 14:21:11

@Kara kán: "Ugye tudod, hogy nincs igazad? Jól néznénk ki, ha minden helyet, ahol lehet parkolni P betűs táblával jelölnének. Nem lenne elég a világ összes táblaanyaga."

Ugye tudod, hogy baromira nem számít, hogy te mit gondolsz arról, hogy igazam van-e?

Ha egy kicsit is járatos vagy a KRESZ-ben, akkor tudod, hogy az autód kereke csak akkor taposhatja a járdaszegélyt, ha erre külön tábla engedélyt ad. Egyébként nem mehetsz fel ilyen helyekre. P betűs tábla, alatta kiegészítő táblával. (Bár az is csak 2 kereket enged a járdára...)

Itt megnézheted: net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM&kif=k%F6zleked%E9s#xcel
111. ábra

yoda-jedi 2011.10.14. 14:23:53

@tundrazuzmo: @Bafana: magyaráz6játok neki... agyatlan fidesiszta... elszokott a gondolkodástól, neki a vezér mondja meg a tutit... de az meg rá se hederít... max ujabb adókat kap tőle...

összefoglalom... azt gondolja hogy BÁRHOL INGYEN meg lehet állni....

cso zsi 2011.10.14. 14:27:08

@Bafana: Mindenesetre a pesti alsó rakparton lejjebb viszik/vitték a tarifát, mert amióta az ingyenes P+R-nek kijelölt parkolót fizetőssé tették, csak tévedésből parkoltak ott a népek.
De majd városatyánk 2013-tól dugódíjat vezet be.
www.origo.hu/itthon/20111014-tarlos-istvan-fopolgarmester-2013-januar-1tol-lehetne-bevezetni-budapesten-a.html
Igaz, előtte összeomlik a tömegközlekedés, de biztos megváltódik ettől a világ.
www.origo.hu/itthon/20111013-penzszukeben-a-bkv-tarlos-szerint-leallhatnak-a-villamosok.html

D4D 2011.10.14. 14:38:14

Első kettő, egértelműű, hogy járda.
Harmadik, Diós árok. Érdemes megfigyelni a szegélykövek elhelyezkedését:

www.norc.hu/embed.aspx?id=5deb841325ddc3a45dd3ee226619a29b&ppa=25.9&r=-66.1&vla=7.5&lz=35&acc=b18dc43c-86a0-4044-b632-582f3fa541cf

Valaha régen ott tábla szabályozta a halszálkás parkolást. Tábla ment, halszálka maradt.
A szabályos a párhuzamos lenne.

Perillustris 2011.10.14. 14:44:40

@cso zsi: "amióta az ingyenes P+R-nek kijelölt parkolót fizetőssé tették, csak tévedésből parkoltak ott a népek"

Azért ez azt is mutatja, hogy annyira nem kell félteni a parkolóhelyeket a funkcióváltáshoz, mert az emberek képesek alkalmazkodni. Kis budapesti evolúció.

tundrazuzmo (törölt) 2011.10.14. 14:47:15

@yoda-jedi: "magyaráz6játok neki... agyatlan fidesiszta... elszokott a gondolkodástól, neki a vezér mondja meg a tutit... de az meg rá se hederít... max ujabb adókat kap tőle..."

Kikérem magamnak. Én is agyatlan fideszista vagyok, és bár elszoktam a gondolkodástól, de kompenzálásképpen vizuális ingerekkel bombázom az agyamat. Pl. közlekedési táblákat nézegetek. A vezér is mondta, hogy szabályosan kell közlekedni, mert egyébként elálljuk az állami autók útját.
:)

hawkeye 2011.10.14. 14:48:36

1: "yoda-jedi 2011.10.14. 13:01:25
@Perillustris: fid eszes kommunista droid... ennyi esze van... a 40 éves wartburgjának alanyi jogon 4 milláért épít az "állam" ingyenes parkolót/garázst....

2: "yoda-jedi 2011.10.14. 14:23:53
@tundrazuzmo: @Bafana: magyaráz6játok neki... agyatlan fidesiszta... elszokott a gondolkodástól, neki a vezér mondja meg a tutit... de az meg rá se hederít... max ujabb adókat kap tőle..."

3: yoda-jedi 2011.10.14. 12:20:19
@Kara kán: ne politizálj te po:cs... mindenhova oda kell szemetelned???

Ez azért nem semmi. Van bőr a képes feleden, jó vastag....

cso zsi 2011.10.14. 14:49:50

@Perillustris: Persze. Bementek a városba, amit eddig nem tettek. Ez kinek lett jó? Ha fizetni így is, úgy is kell, ráadásul szinte ugyanannyit, akkor miért ne menjen a célig, és még a tömegközlekedést is megspórolta. Akik eddig ott parkoltak ingyen, azok jórészt a 6-os villamossal haladtak tovább valamelyik irányban. Bizonyára voltak olyanok is, akik a néhány környékbeli irodaházba tartottak, de azoknak van némi parkolója, és a közelben mindennél olcsóbb őrzött parkolású telek.

Perillustris 2011.10.14. 14:52:47

@cso zsi: Lebuktál. Szóval drágább belvárosi parkolás kell? :)

cso zsi 2011.10.14. 14:56:23

@Perillustris: Már drágább, mert emez olcsóbb lett, vagy legalábbis két hete ezt rebesgették róla. Mostanában kihagytam a rakparti megállást.

Reggie 2011.10.14. 15:11:23

@tundrazuzmo:

"40. § (8) A járdán - részben vagy __!!!TELJES TERJEDELEMBEN!!!__ - csak akkor szabad megállni, ha
a) azt jelzőtábla vagy __!!!ÚTBURKOLATI JEL!!!__ megengedi,"

Tehat akar negy kerekkel is lehet parkolni, valamint akar csak utburkolati jel is elegendo.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.10.14. 15:23:32

Buták!

Én nem akarom, hogy elslamposodjon Budapest belvárosa, és csak magatokfajta kispénzűek lófráljanak ott.
Életet akarok ott, nagy forgalommal - amely most kivándorolt a külvárosokba a plácák miatt - persze kell a korzó is, ahol az emberek, főleg a fiatalok, nem ti, szerelmes kapcsolatokat tudnak szőni.
Ennek természetesen feltétele, hogy villanyautód legyen, hogy okádd a füstöt, te kormos, rusnya ördög joda.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2011.10.14. 15:24:41

...hogy NE okádd...
A többi stimmt. :-)

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2011.10.14. 15:39:12

A 3. helyszínről mintha itt is lett volna szó: varosjaro.blog.hu/2011/10/07/hegyvideki_patopalok

Ami az első két helyszínt illeti, évek óta rendszeresen látok ott parkoló autókat. Nyilván sokáig senkit nem büntettek meg, aztán a népek megszokták. Ha tényleg most lesz kitartásuk a köztereseknek, akkor is beletelik majd pár hónapba, mire mindenki felfogja, hogy ott nemcsak tilos, de "drága" is parkolni.

Egyébként aki szerint ott szabályos parkolni, az Red Bull szárnyakkal jut el az út széléig?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.10.14. 17:59:49

hat ezek a fotok a "szegyenfal" rovatba valok
nem is ertem hogy fordul meg a fejukben hogy az uttestet elvalaszto szigetre kozepre parkoljanak, meg a tobbi is
aztan csodalkoznak

"streetfighter" 2011.10.14. 20:25:50

Megérdemled a büntetést! Én sokkal kisebb szabálytalanságért 20.000 Ft-ot kaptam. Feljelentetettem magam. Kinyalhatják! :)
Ha gondolod ne fizesd be.
Feljelentenek. És? Kiküldik, hogy nyilatkozz, ki követte el a szabálysértést. Te pedig megtagadod a nyilatkozattételt. Slussz-passz.
Az ügy le van zárva. Hidd el működik. :)

szhörnyű 2011.10.14. 20:56:25

Járjatok biciklivel,köcsögök!!!

Megoldó 2011.10.14. 23:56:04

@"streetfighter": Kis szépséghiba hogy a parkolás közig birság lesz és az alapesetben 30, igaz nem kérdezik ki parkolt...

terror 2011.10.14. 23:56:30

@cso zsi: Muszaj volt olcsobba tenni, mert a 100% folotti kihasznaltsag - nem eliras - kb. 15%-ra csokkent.

Meg valamit irkaltak arrol is, hogy aki lent parkolt, az kb. mindenki szabalytalanul tudta csak megkozeliteni a gepjarmuvet. Dehat a gyalogosoknak nem kell se jogositvany, se rendszam :)

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Raadasul jardan, hiszen nincs tilto tabla :F

terror 2011.10.15. 00:01:55

@cso zsi: "A pesti alsó rakpart XIII. kerületi részén korábban, amikor nem kellett fizetni, 100 százalék felett volt a kihasználtság. A várakozási díj bevezetése után ez a mutató 15 százalékra csökkent; ennek nagy részét pedig a szabálytalanul parkoló autók teszik ki, amelyek után nem fizetnek parkolási díjat."

Szep mondatok :F

"streetfighter" 2011.10.15. 13:51:59

@Megoldó:
Te már csak tudod.
Szomorú, hogy vannak, akik abba is beleszólnak amihez fingjuk sincs. :(

igazi hős 2011.10.15. 21:28:17

@Perillustris: Esetleg több normális árú P+R? A cégnél egy nap parkolás több mint 3000 Ft, a Kökinél 320 Ft (feltéve, hogy este 10-ig elhozom az autót). Ha hozzáadom a két vonaljegyet, akkor is egy ezres alatt járom meg a napi utamat. Még így is drágább és lassabb, mint bringával, de hát én is dőzsölhetek néha :-)

"streetfighter" 2011.10.15. 21:28:35

@Megoldó:
Ha minden cikk igaz lenne, akkor nagy baj lenne. :(
Ennek a fele esetleg igaz. :)
A kisebb foku szabálysértés nem esik a közigazgatási bírság hatálya alá!

"streetfighter" 2011.10.15. 22:04:13

Szomorú, hogy a DAS-nál ilyen dilettáns libák vannak, és ezért még valaki fizet is.

Ahoj- 2011.10.16. 11:31:41

Én azt nem értem hogy a Budai alsó rakpartnál a Batthyány tér - Bem tér között végig állnak a kocsik. Egyszer végigbüntették őket mondván hogy az járda. Gyalogost még sosem láttam ott, miért nem lehet ezt P+R parkolónak megcsinálni?

WinstonTaylor · http://www.monstersgame.hu 2011.10.16. 18:41:42

@yoda-jedi: yoda-jedi 2011.10.14. 09:00:49
Ööö az nem úgy van, h egyirányú utca bal oldalán nem lehet megállni? hiába van 5,5 méter szabad táv. És a mozg. korl. ig.-al rendelkezőre a 40/8/b-d vonatkozik nem? Mármint h a járda felénél nagyobb helyet sem foglalhat elvileg.
Ezeket csak kérdezem, h jól tudom-e :D

YNWA · http://majmedence.blog.hu/ 2011.10.17. 01:56:12

Én mint az első kérdés feltevője csak annyit szólnék hozzá, hogy most parkoltam oda először, miután 2 kört mentem a környéken és nem volt parkolóhely. Ellenben kb 6 autó állt ott középen, és a déli forgalom is elég gyér volt hozzá, hogy mindenféle veszélyokozás nélkül felparkoljak oda. Gondoltam mi baj lehet, nem zavarok senkit (nemsokkal feljebb van egy lámpa, amikor az piros, gond nélkül vissza lehet sorolni az éppen üres úttestre.)

És igen, azóta kitárgyaltuk, hogy szabályt sértettem, be is fizettem a kirótt büntetést. Egyszerűen csak szerettem volna felhívni a figyelmet, hogy ne parkoljon oda senki, mert ez több hete történt, de azóta is rendszeresen tele van a középső elválasztó sziget.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.10.19. 19:28:26

@"streetfighter": Ebben, kivételesen, neked van igazad.-)

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.10.21. 00:17:57

@yoda-jedi: Ha jól olvasom ki, akkor az én felvetésemre reflektáltál. Én ennek nagyon örülök, Ugyanis én is járdaként értelmezem a Diós árok szélét. Az én gondom pont az, hogy az FKF és a 12. kerület pont hogy nem. Épp most állok levelezésben az FKF (BKK) közútaosokkal a háttérről. Beszélnek mindeféle hülyeséget ennek kapcsán. (Ja, én egyébként gyalogos szemszögből viszgálom a kérdést és nem autósból. Épp ez a lényeg!
üdv

dzsaszper 2011.10.21. 15:56:04

@városjáró: a legnagyobb gond a másfél méterrel van, ugye? Ha azt a parkoló autók betartják, akkor elvileg nem szabályosak de nem zavarják a gyalogosokat...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2011.10.21. 17:38:12

@dzsaszper: Persze. Az alapbprobléma a ráparkolás. A festés/táblahiány csak hab a romlott tortán. Pontosabba "volt". Mára ugyanis - mitadisten - kirakták végre a táblát. Hiába okoskodott levélben napokon át az FKF. Most már csak a ráparkolást megakadályozó korlátsor hiányzik. De az már kerületi ügy. Rajtam nem fog múlni, továbra is rajta leszek a dolgon!

Koszpek Ferenc 2020.06.06. 16:53:57

Csak egy okot mondok, ami mindent visz, hogy miért tilos a posztban szereplő helyen parkolni és "titulálható" (a hazánkban érvényben lévő forgalmi rend alapján) forgalomtól elzárt területnek:
Hazánkban a jobbra tartás a legelső, a legfontosabb szabály. Minden mást ehhez igazítottak. Tehát amikor felállsz oda, azt a "haladó" sávból -és/vagy a szembe haladó forgalmi sávból teszed, balra (de ez utóbbit most inkább hagyjuk, mert -ahogy látom,- ahhoz a posztolónak egy egész könyv kevés lenne), tehát szabálytalanul. Logikus következtetés lehetne, hogy ha csak szabálytalanul tudsz oda felállni, akkor nagy valószínűséggel szabálytalan az ott parkolás is.
Csak egy ok kérdésként, a logika mentén:
Hogyan csatlakozol vissza a haladó sávban aktuálisan lévő forgalomba úgy, hogy nem zavarsz, kényszerítesz lassításra, megállásra más járműveket, amelyek szabályosan közlekednek?
Válasz: Sehogy.
Ennyi.
Remélem, hogy a posztoló befizette már azt a 8000 Ft-ot és utólag örül, hogy ennyivel megúszta...

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2020.06.09. 10:32:54

@Koszpek Ferenc: Jól felhoztad ezt a 10 éves poszot :)
Bár igazad van abban, hogy ez nem parkoló, az az (egyébként logikus) érved amit írsz megdől, ha pl. a Nuyugati téri felüljáró alatti parkolóra gondolunk... Ott is megakasztja ugyanis a belső sáv forgalmát a dolog, mégis legaláis. Mitőbb fizetős parkoló!

Koszpek Ferenc 2020.06.09. 19:15:48

@városjáró: :) Bocsánatot kérek, FB posztban volt a link. ...na de ha már... :D Jelenleg Debrecen autósainak idegeit tépem kerékpárosként, de tettem én ezt elég huzamos ideig a fővárosban is, szóval...
Amiről írsz, ott a gyakorlatilag végig, a nyugati épülete mellett lévő parkolóba való be- és onnan kijáratig tartó, folytonos, több, bizonyos (számomra és sok más ember számára érthetetlen) rendszer szerint csoportokba rendezett járat számára kijelölt buszmegálló miatt egy ezekbe "rendeződési helyet biztosító aszfaltcsíknak" kellene lennie, ami annyit jelentene, hogy haladhatsz rajta kellő körültekintéssel és óvatossággal, de csak ha a szükség erre kényszerít. Dugóban például, forgalmi okokra hivatkozva - elvileg - nem használhatnád, mint forgalmi sávot, csak nagyjából senkivel sem lehetne betartatni ezt a "tilalmat".
A két teljes értékű forgalmi sávra csak az erős forgalom miatt van szükség, ami mindkét irányból érkezik a körútról és a Váci út szemközti oldaláról (megfordulási lehetőség miatt). Azt a gépjármű mennyiséget, ami így "összejön", lehetetlen lenne egy forgalmi sávon "befogadni".
A parkoló kialakítása véleményem szerint csak egy "tarhálási lehetőség" kihasználása, illetve mert nem (pontosabban csak extra költségek mellett) lehetne lezárni azt a részt, továbbá fedett (ami által "csalogató is) és tulajdonképpen csak a logika tiltja a parkolónak való használatot, nos, lelke rajta annak, aki oda be mer állni annak tudatában, hogy erős forgalomban vagy dugóban akár fél óráig is várhatja, hogy valaki kiengedje onnan. Én biztosan nem tenném. :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása