Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően vezetett

2011.11.07. 08:26 :: Don Blasius

Balesetekről szóló hírekben gyakran hangzik el a fenti mondat. Ezzel mintha el is lenne intézve, megvan a felelős, minimum relatív gyorshajtás. Elvileg úgy kell megválasztani a sebességet, hogy a belátható útszakaszon bármilyen akadály előtt meg tudjunk állni vagy ki tudjuk kerülni. Párszor előfordult már, hogy utolsó pillanatban, de sikerült észrevennem kivilágítatlan biciklist, vízátfolyást, kátyút, átszaladó macskát, kóválygó részeget az út közepén, stb. Legtöbb esetben tudjuk és érezzük ezt, mi az ami, még belefér, akár a sebességhatárok felett picivel is. De mindenki hibázhat, kérdés, időben észreveszi-e, hogy valaki vagy valami az útra tévedt, ott ahol, nem kellene számítani rá. Két esetet írnék le, mindkettő ismeretségi körben történt, mindkettőnél elhangzott a címben szereplő megállapítás. 

 Az első eset nem olyan régen történt, októberi hajnalban még sötétben enyhén szemerkélő esőben autózott az ismerősöm édesapja egy megyeszékhely 2x2 sávos főútvonalán (országos főút városi szakasza) a belső sávban. Az úton csak lámpás zebrák vannak, 50 km/óra a megengedett sebesség.

Egy idős hölgy viszont nem ezek valamelyikét választotta átkeléshez, hanem valahol nekiindult két zebra között. Két sávon át is jutott, de a sofőr már későn vette csak észre a neki balról érkező nénit, már nem tudott megállni, a másik sávban is haladt autó, nem tudott kerülni. Sajnos a kiérkező mentők sem tudták már megmenteni a néni életét. Az ismerősöm édesapja óra szerint valóban többel ment (60 felett volt a mutató), a valóságban ez olyan 55 lehetett. Ez tényleg, több mint a megengedett, de az is egyértelmű, hogy a néni szabálytalanul kelt át, ráadásul sötét ruházatot is viselt, ami szintén nehezítette a láthatóságot. Még nem tudni, mi lesz az eljárás vége, várhatóan relatív gyorshajtás miatt el fogják marasztalni. 

 

A másik eset már szerencsésebb kimenetelű volt. A kolléga egy dunántúli dombos vidéken haladt, nem számozott főúton. Sebességkorlátozó tábla nem volt, tehát papíron 90. Az út jellege, a lejtők, kanyarok és az útminőség sem olyan, hogy ép ésszel és átlagos autóval a sebességhatárt ki lehessen használni. Így ő olyan 50-nel mehetett.

A közelben autópálya-építés zajlott, a földet szállító billencsek is ezeket az utakat használták. Ezekről pottyanhatott le némi törmelék az útra, ami ott is maradt. A kolléga egy ilyenre hajtott rá, ami durrdefektet okozott, a kocsi megcsúszott és lesodródott az útról, majd felborult. A kolléga sértetlenül szállt ki a néhány hónapos immár totálkáros autóból. A rendőr azt mondta neki, hogy relatív gyorshajtás, mire ő visszakérdezett, hogy így is csak 50-nel ment. Mire az volt a válasz, hogy 30-cal kellett volna. Ha 30-at mond, akkor is "aláígérnek", hogy 20-szal kellett volna?

 

A két példán kívül is mindenki tudna talán jó pár esetet mondani, ami hasonló lehet ezekhez. Mint látjuk, nem notórius gyorshajtókról, ámokfutókról van itt szó, hanem átlagemberekről, akik mentek A-ból B-be, intézték a dolgukat, de valami közbeszólt sajnos. És bár elsősorban más hibázott, mégis őket vonják felelősségre. Vajon jól van ez így? Könnyű azt mondani, hogy "velem nem történhet meg, mert én minden szabályt betartok", de tudjuk, hogy ilyen nincs. Bármi megtörténhet, ennek tudatában kell autóba ülni, és ha lehet, vezetés közben még jobban odafigyelni. Mert bizony nem mindenki tesz így, és mások hibáiból eredő veszélyeket nekünk kell elkerülni.

121 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset veszélyes gumi kresz gyorshajtás csúszós gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

[mike] 2011.11.07. 08:35:53

Én kétkeréken csúsztam el egy körforgalomban valami kiömlött moslékos zsíros trágyán... Nekem semmi bajom nem lett, de a motor nekivágódott a padkának.... az oldaltáskát, meg a két indexet leradírozta az aszfalt...
A zsernyákok ugyanezt mondták, hogy nem az útviszonyoknak megfelelően közlekedtem.... Anyátok!! És mondom, ha valaki teszem azt úgy vágódik a 15centis padkának, hogy eltörik a gerince? Azzal mi lesz... ?? A végén engem akartak feljelenteni, mert balesetet okoztam, amiben én "sérültem" meg. Itt hagytuk abba a beszélgetést. Azóta is figyelem azt a körforgalmat és kétnaponta látom a kiömlött taknyot azon az íven. De az biztos, hogy ha egyszer meglátom a gazdáját akkor felnyalatom vele.....

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.07. 08:42:07

Ez a relatív gyorshajtás egy nonszensz. Mindenkire rá lehet húzni, amikor a rendőrök lusták (márpedig azok) nyomozni.

kolompár szmélgol 2011.11.07. 08:45:46

Ezt a legkönnyebb mondani a fakabatoknak: nem az utviszonyoknak megfelelöen vezetett, aztan kesz nyomozas lezarva, lehet menni traffizni.
Ezert utalom az összeset, semmi hasznuk. Szolgalunk es vedünk: ah persze. Jelmondatuk is mara mar csak kamu lett. Regebben volt tekintejük, de a hatvanas eveknek vege. :) vagy inkabb :(?

KelemenGy 2011.11.07. 09:09:08

Hali!
A mondat egy elég fontos része lemaradt. Egyben így hangzik:
"A jármű sebességét az (1)–(3) bekezdésben említett sebességhatárokon belül úgy kell megválasztani, hogy a vezető járművét meg tudja állítani az általa belátott távolságon belül és minden olyan akadály előtt, amelyre az adott körülmények között számítania kell."
Kiemelt figyelem az utolsó tagmondaton! A szuicid néni, az ottfelejtett betontömb, a kiömlött csúszós ez-az és társaik nem tartoznak abba a kategóriába, amire bármilyen adott körülmények közt számítani kell. Pláne ha alapul veszem a bizalmi elvet, ami meg azt állítja, hogy abból indulunk ki, hogy a többiek is betartják a szabályokat, azaz tisztességesen rögzítik a rakományukat, nem szennyezik be az útfelületet, gyalog nem kolbászolnak a településen átvezető legszélesebb út közepén, a közútkezelő végzi a dolgát és ha mégis kiömlött, leesett, ráborult az útra vmi, akkor letakarítja és még sorolhatnám sokáig...

Perillustris 2011.11.07. 09:19:00

@newtehen: @kolompár szmélgol: Ugyebár megvan ennek a párja kerékpáros/gyalogos résztvevő esetében is: "kivilágítatlanul", avagy "láthatósági mellény nélkül".

Jellemzően ezekben az esetekben sem lép túl a nyomozás e tényen. Aztán néha kiderül, hogy a lámpát az okozó apja dobta be a bokorba.

"várhatóan relatív gyorshajtás miatt el fogják marasztalni"

Mondjuk ezt nem értem. Miért lenne relatív, ha ténylegesen gyorshajtott. Az a 60 felett meg lehetett akár 65-70 is (ami a gyakorlatban 62-67).

A tárgyalás kimenetele nagyban függ a szakértő véleményétől. Ha 55-72-t hoz ki, akkor jó eséllyel nem ítélik el.

BTW az 5-10-zel kisebb sebesség, lehet, pont elég volna a túléléshez.

kolompár szmélgol 2011.11.07. 09:29:41

@Perillustris

Ha a lampat nem talaljak meg a rendörök esetedben a bokorban, akkor felvet meg egy kerdest: hogy helyszinelnek a rendörök? Ilyenkor az lenne a normalis, ha nagy területet jarnanak be, hogy minden bizonyitek meg legyen. pölö lattam olyat, hogy a kocsi motorja 100m-re volt a baleset helyszinetöl...

CoIie 2011.11.07. 09:48:59

Az élethez szerencse is kell!

Minden 10., 100., 1000. vagy kitudja hányadik szabálysértő magatartás vezet tényleges problémához! Szerintem óriási szerencse, hogy nem mindegyik! Plusz a vélt "nem szabálysértők". 1 hét alatt mind a 7 milliárdan megszenderülhetnénk!

qwertzu 2011.11.07. 09:53:27

Esetleg a belépő néninél lehetne azzal operálni, hogy féktávon belépett a sávba. Mert az egy dolog, hogy ha áll a sáv közepén akkor meg kell tudni állni, de ha belép féktávon belül? Arra nem lehet számítani.

Amúgy ezt a nem a zebrán megyek át dolgot, öreg nénik előszeretettel csinálják, a múltkor én is csak padlófékkel tudtam megállni egy ilyen előtt. Álló furgon takarásából lépett ki, 20 méterre a zebrától, annyira megijedtem, hogy dudálni is elfelejtettem.

kolompár szmélgol 2011.11.07. 09:54:55

CoIie 2011.11.07. 09:48:59

A hivök azt hiszem erre mondjak: Isten utjai kifürkeszhetetlenek, meg isten nem ver bottal, meg ilyenek.

HakapesziM 2011.11.07. 09:59:25

Bármire rá lehet húzni a relatív gyorshajtást, ha tükörjég fedi az utat, akkor akár a 20 is sok lehet. Ráadásul rontja a statisztikát, ha baleset történik, na ugye, megint a gyorshajtás, holott lehet csak 50-nel ment, de relatíve sok volt az adott körülmények között. Megtörténik a baleset, s a szakértők hosszas elemzés, számolgatás után arra az eredményre jutnak, a sebesség amit a vezető választott túl magas volt az adott körülmények között. Igenám, de a sofőrnek a balesetet megelőzően sem ismerete, módja, ideje nincs elvégezni ezeket a számításokat.
Gond a túlszabályozottság is. Nap mint nap láthatunk pl. autópálya felhajtót, 40-es tábla, vígan bevehatő 70-nel, jó lehetőség sebességmérésre. Irreálisan alacsony sebességeket határoznak meg, nem alakul ki képesség a vezetőkben megítélni mekkora sebesség alkalmas az adott visszonyokra, mert mindent túlszabályoznak.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.07. 09:59:27

"Egy idős hölgy viszont nem ezek valamelyikét választotta átkeléshez, hanem valahol nekiindult két zebra között. Két sávon át is jutott, de a sofőr már későn vette csak észre a neki balról érkező nénit, már nem tudott megállni, a másik sávban is haladt autó, nem tudott kerülni. Sajnos a kiérkező mentők sem tudták már megmenteni a néni életét. Az ismerősöm édesapja óra szerint valóban többel ment (60 felett volt a mutató), a valóságban ez olyan 55 lehetett. Ez tényleg, több mint a megengedett, de az is egyértelmű, hogy a néni szabálytalanul kelt át, ráadásul sötét ruházatot is viselt, ami szintén nehezítette a láthatóságot. Még nem tudni, mi lesz az eljárás vége, várhatóan relatív gyorshajtás miatt el fogják marasztalni."

Nem tudom, hogy az ismerősöd édesapjával mi lesz, de a néni szabálytalanul kelt át, az biztos.
Feleségem elé felüljáron lépett ki a néni. ott a néninek nem sok baja lett, már a helyszínelő rendőrök is mondták a feleségemnek, hogy ne izguljon, egyértelmű a szituáció. Mondjuk ott volt tanú is.

kolompár szmélgol 2011.11.07. 10:01:14

qwertzu 2011.11.07. 09:53:27

Es mindezt gyökkettövel, egyik kezeben bot, masikban a banyaferrarit huzza, es höbörögnek, hogy milyen sok a gyorshajto :) Multkor vittem anyamat a piacra, es leorditotta a fejemet, hogy miert megyek ilyen gyorsan. 50-el menten 50-es tablanal...

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.11.07. 10:11:35

@qwertzu: Nannyer múltkor csuklósbusz elé lépett le teljes nyugalommal zebrán, és még meg is kérdezte:
"-Mire vár fiatalember? Ez gyalogátkelő!"
Nem kicsit pislogtam... a buszos is, de szerencsére meg tudott állni.

Perillustris 2011.11.07. 10:12:22

@qwertzu: "öreg nénik előszeretettel csinálják"

Igen, ők azok, akik esetleg nem képesek több száz métert kerülni, nekik nem felróható okok miatt.

@kolompár szmélgol: Nem jól emlékeztem, egyszerűen zsebre tette az aljas patkány a lámpát: www.delmagyar.hu/hodmezovasarhely_hirek/megvezette_a_helyszineloket_a_vasarhelyi_gazolo_apja/2202540/

Perillustris 2011.11.07. 10:16:52

@Zozzancs: Azért ez egy zebránál talán nem meglepő.

kolompár szmélgol 2011.11.07. 10:23:21

Perillustris 2011.11.07. 10:12:22

Akkor igy mar erthetö, de vegülis kiderült, söt hir lett belöle!

Zozzancs · http://fitprogramokregivel.hu/c9 2011.11.07. 10:45:48

@Perillustris: Asszem nem voltam teljesen tiszta.
Néni elősunnyog a semmiből és erősen a féktáv határán lelép a zebrára.
Talán ha látom, hogy jön egy busz, nem lépek le elé, mert értelmetlen és kibírok még 15 másodpercet és nem kockáztatok semmit.

qwertzu 2011.11.07. 10:58:37

@Zozzancs: Gyalogátkelőhelyen számítani kell rá, hogy lelép, nem jöhet a semmiből. Ha nem belátható, akkor lassítás 10-re.

@Perillustris:
"Igen, ők azok, akik esetleg nem képesek több száz métert kerülni, nekik nem felróható okok miatt." Az én esetemben 40 métert kellett volna kerülni. De sávhatáron meg tudna állni. Azért az a minimum.

kolompár szmélgol 2011.11.07. 11:04:37

Elösunnyog a neni. :) Ez jo, el tudom kepzelni, ahogy terepfokozatba kapcsol a jarokereten, es füstölgö mamuszokkal hirtelen elövagodik a susnyasbol.

pengusz 2011.11.07. 11:08:54

"Mint látjuk, nem notórius gyorshajtókról, ámokfutókról van itt szó,"
Tehát az első esetben is véletlen pont akkor ment életében először 60-nal a sofőr. Micsoda pech...

pengusz 2011.11.07. 11:22:36

@Perillustris: Már megint a suzukisok :)
(OFF: Amikor dolgoztam bringaszervízben, számtalan cserbenhagyásos esetről hallottam (általában szemtanú hiányában megszűnt a nyomozás). Sőt olyat is láttam, hogy a körúton két picsa "poénból" fellökött egy bringást, majd röhécselve továbbhajtottak (4-6-osról láttam az esetet)

Perillustris 2011.11.07. 11:25:18

@Zozzancs: Lehet. De egy buszvezető ne (sem) erre, hanem inkább arra számítson, hogy átmegy a gyalogos.

''autónepper.'' 2011.11.07. 11:52:55

uhhhh ma is elindult a kocsinak segge a kanyarodás közbe teljesen pánikba estem ... úgy döntöttem eladom és biciGlivel fogok járni....

Najó csak vicceltem :DDD

egyébként én mindig úgy közlekedek amit még jónak láttok! szavatok rám és megváltozik itt minden!!

qwertzu 2011.11.07. 11:56:47

@''autónepper.'': "szavatok rám és megváltozik itt minden!!"

Politikusnak megfelelt. A változás irányát ügyesen elhallgattad. :)

Hurri Kán 2011.11.07. 11:57:18

@KelemenGy:
Kb. ott az igazság, amit leírtál... Különös tekintettel az "amire adott körülmények között számítani kell" szavakra.

''autónepper.'' 2011.11.07. 11:59:42

@qwertzu: :DDDDD figyelj akik ott ülnek szerintem annál én 100xor jobb lennék... nekem van mit tejbe apritani szal nem az ország kaszáját lopnám:)) ha megnézzük az egész bagázs aki ott van csorból lett hirtelen gazdag...:)) ( jovan kivétel de akkoris)

qwertzu 2011.11.07. 12:12:24

@''autónepper.'': Sajnálatos, de a történelem bebizonyította, hogy a gazdagság és a korrupcióra való hajlam egy egész picit se zárja ki egymást.

Ellenben a "sok pénznél jobb a több" és a "hatalom vonzza a korrumpálhatóakat" örökbecsű igazságok mindig fennállnak.

Amúgy lehet nem lennél rossz vezető, csak a közúti kérdéseket kéne másra hagynod. :)

labi 2011.11.07. 12:14:55

"amire adott körülmények között számítani kell"

Nem pont erre az esetekre nézve (mert van olyan amikor az autós valóban nem hibás), csak úgy általánosságban:
Sokan írták korábbi posztokban is, hogy "nem számíthattam arra hogy az úton...." (pl motoros aki a kanyar után álló kocsikkal találkozott)

Hát pedig de.
Ha nem szögesdróttal, biztonsági őrökkel és kutyákkal végig őrzött magánúton van, akkor számítania kell arra hogy elé kerülhet valami.
Pl beláthatatlan kanyar után egy lepukkant kocsi, amit még nem sikerül, vagy nem lehet félretolni.
Ha valaki úgy dönt, hogy mivel 90 a megengedett és azt a kanyart be is lehet venni annyival, de ha van ott valami akkor esélye se lesz megállni, hát az saját kockázat.

A semmiből sunyi módon tigrisbukfenccel féktávon belül elénk vetődő botos-banyatankos öregasszony persze nem lesz a mi sarunk.

Viszont ha éjszaka esőben úgy haladunk, hogy a balról érkező öregasszonyt nem szúrjuk ki időben (aki ugy nem a járdáról pottyant elénk) ott már lehet gond...

labi 2011.11.07. 12:17:32

@Zozzancs: "Nannyer múltkor csuklósbusz elé lépett le teljes nyugalommal zebrán,"

Gyalogos a zebrán? Ez tényleg skandallum! :)
Mivel gondolom ő sem teleportált, a buszvezető miért nem állt meg a zebra előtt?

qwertzu 2011.11.07. 12:20:49

@labi: "Viszont ha éjszaka esőben úgy haladunk, hogy a balról érkező öregasszonyt nem szúrjuk ki időben (aki ugy nem a járdáról pottyant elénk) ott már lehet gond..."

Hát szerintem arra, hogy a szembejövő sávból valami átjön, nem kell számítanunk.

Cobra. 2011.11.07. 12:42:00

Pont tegnap mentem Csobánkáról Pilisvörösvárra, az is egy érdekes út, egy motoros nem is jutott haza róla. Van egy elég durva kanyar, ami a felétől ráadásul még élesebben fordul. 40-es tábla van előtte, de ott annyira eltalálták, hogy valóban nem egyszerű bevenni még száraz úton se többel. A motoros gondolom először járt arra és szerencsétlenségére pont jött szembe egy Transit.
Remélem azért túlélte, mentő már kint volt, Transit elejét láttam csak, az elég csúnyán össze volt törve és az autó lent volt félig az útmenti bozótban.

Reggie 2011.11.07. 12:57:16

A masodik esethez: ha munkagepek miatt teli van tormelekkel az ut, akkor fenykep es a kart illetve buntetoeljarast lehet a ceg fele terelni, mivel a jarmuvekrol a muutra valo rahajtast megelozoen le kell takaritani mindent, ami szennyezodest okozhat.

tundrazuzmo (törölt) 2011.11.07. 13:02:28

A mama halni indult, és meg is érkezett az uticéljához. Inkább a mama hátramaradt rokonait sajnálom, akik már biztosan ezerszer megmondták az öregasszonynak, hogyha kamikaze módon kell át, akkor el fogják csapni egyszer. Most lehet, hogy magukat gyötrik otthon, hogy mit rontottak el.

A sofőr dolga sem egyszerű, gondatlanságból ugyan, de embert ölt. És ezt nem könnyű feldolgozni.

huspotyolo 2011.11.07. 13:02:55

@Perillustris: Attól hogy elsőbbsége van valakinek, nem biztos hogy meg is adják. Én megértem Zozzancs kollégát, én sem próbálgatnám ki a 40 éves 280-as Ikarus fékerejét, ha nem muszáj. Ennek ellenére agresszív gyalogos vagyok, ha sok az autó, akkor is lelépek, ha látom, hogy alapból nem engedne át, de nem egy jópár tonnás járműnél teszem ezt és féktávolságon belül. Miután megállt és elindulok, meg is köszönöm. Sőt még piroson is át szoktam menni, de csakis alaposan körül tekintve, meg nem a Petőfi híd Budai hídfőnél lévő 10-11 sávon.

"Lehet. De egy buszvezető ne (sem) erre, hanem inkább arra számítson, hogy átmegy a gyalogos."

A gyalogos meg arra számítson, hogy nem áll meg a busz. (pusztán önfenntartási célokból)

kolompár szmélgol 2011.11.07. 13:05:02

Reggie 2011.11.07. 12:57:16

Es te hanyszor lattal ilyet, hogy a traktort lemostak, mielött az utra hajtott? En egyszer se, pedig unios elöiras! Amugy jellemzöen magyar mentalitas: multkor az M6-on ment az utkarbantartok kocsija, es szepen elhajtott a belsö savon fetrengö gumi mellett megallas nelkül.

tundrazuzmo (törölt) 2011.11.07. 13:10:22

@pengusz: " Sőt olyat is láttam, hogy a körúton két picsa "poénból" fellökött egy bringást, majd röhécselve továbbhajtottak (4-6-osról láttam az esetet)"

HÉJHÉJHÉJ!
Erről azonnal kérünk egy posztot, bekereteztetjük, és ajándékba átküldjük a kerékagyra!
:)

hbe 2011.11.07. 13:30:41

Szerintem az első így látatlanban nem relatív gyorshajtás, inkább figyelmetlenség. Szemerkélő eső, éjszaka, sötét ruha nem segít, de lakott területen belül, négysávoson, balról és vélhetően nem gyorsan érkező gyalogost nem nagyon illene egy figyelmes vezetőnek elütni.

pengusz 2011.11.07. 13:49:08

@tundrazuzmo: Azért írtam OFF-nak :) Egyébként sajnos tényleg megtörtént az eset, még évekkel ezelőtt.
Meg én nem vagyok egy posztíró típus, pedig sokszor tudnék még rendszámot is írni, csak semmi értelme nem lenne.

''autónepper.'' 2011.11.07. 14:03:33

@qwertzu: szal azt mond nem vezetek jól?:@@@:D:D:DD: vagy mire céloztál?:D

kolompár szmélgol 2011.11.07. 14:41:48

''autónepper.'' 2011.11.07. 14:03:33

Neked is tökeletes autod van, csak a kormanyod szar, mi? :)

messi-asz 2011.11.07. 14:52:45

1. alap esetben a nénit POSZThUMUSZ meg fogják BÜNTETNI szabálytalanságért...
az autós hacsak nem volt akkora balf@sz hogy jegyzőkönybe vette a szabálytalanságát, akkor elengedik
55km/h vagy 60 sem bizonyítható egyértelműen utólag... egy szakértő se tudja 100% ra... főleg ha nem volt féknyom sem... de ha volt akkor is 50et kell mondani...
annál is inkább mert nem is tudhatod... el is nézhetted...
magad ellen vallani botorság, ezt a néni sem akarhatja...
és legyünk őszinték nem ezen múllott... (ki)

2. +első kommenthez
a csúszós takonyra nem kell számítani... egyértelműen nem a vezető a felelős... télen a fagy az már más kérdés... de nem látható felületi változás... rohattul nem a vezető felelőssége...
viszont a nagyobb látható darab az már más kérdés. a posztbeli esetről 4-5 évet el lehet vitatkozgatni elsőfokon...
arra én is aztmondom, akár meg is állhatott volna... (persze ez sok részletkérdésen múlik)

messi-asz 2011.11.07. 15:04:04

megjegyzem ha jegyzőkönybe mondta véletlenül akkor visszavonhatja és elmondhatja hogy úgy gondolta hogy "talán". aztán elkezdi kizárni. hogy: kizárt hogy 50 nél többel ment volna, mert a fák nagyon lassan távolodtak... stb ;)

schdl (törölt) 2011.11.07. 15:15:02

Én úgy vettem észre, hogy a 65 éven felettiek feltehetően nemileg gerjednek arra, hogy rossz látási viszonyok között, sötét ruházatban keresztülszaladgáljanak a többsávos utakon. Hihetetlen tényleg

''autónepper.'' 2011.11.07. 15:19:18

@kolompár szmélgol: az egy baj szerintem rosszul raktak össze mert hátul hajt:D:D:D

schdl (törölt) 2011.11.07. 15:26:31

@schdl: és nem a gyalogátkelőn persze(extra adrenalin) :D

2011.11.07. 15:41:50

Az öregekkel nagyon vigyázni kell. Pécsen a Komlói úton már legalább 4x kellett satuznom miattuk, pedig minden megállónál ott a lámpás kereszteződés zebrával. De nem, ők mennek...
Úgy kb. kétszer éppen helyszíneltek amikor arra jártam... Nem értem, nyugdíjasok, idejük mint a tenger. Miért nem lehet elmenni a kurva zebráig?

Egyébként a "Nem az út- és látási viszonyoknak megfelelően vezetett" mindenre igaz. Ha éppen 1-gyel megyek, akkor nem történik meg... Hogyne. Lusta fánkzabáló rendőrök dumája. Basznak dolgozni, inkább gyorsan elintézik egy ilyennel.

@qwertzu: "Amúgy lehet nem lennél rossz vezető, csak a közúti kérdéseket kéne másra hagynod."

Dehogy! Ha autónepper ülne ott, akkor legalább lehetne haladni rendesen, és a trafizó rendőröknek is búcsút mondhatnánk. Autónepper 4 president! :D

''autónepper.'' 2011.11.07. 15:56:13

@GSX-R: végre valaki támogat tuti sokan szavaznank rám egyébként :D:D:D hmmm milyen jó is lenne (H)új szint vinnék be az biztos:D

huspotyolo 2011.11.07. 16:11:27

@''autónepper.'': A Suzukisok veled vannak! :D Támogatlak én is.

J_W 2011.11.07. 16:29:00

Ismerősöm 67-el ütött el, egy az út közepén kóválygó részeg kivilágítatlan biciklist, városon kívül. És megállapították nála a relatív gyorshajtást. Agyrém bazmeg komolyan mondom. A manus meghalt, de ugyanezen a szakaszon már negyedszer (!) ütötték el autóval...

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2011.11.07. 16:39:45

@labi: Azért ott a nyanyánál is lehet gond, hogy egy autót nem szúr ki (feltéve persze, hogy az autó világít, ahogyan azt a legtöbben teszik éjszaka).

''autónepper.'' 2011.11.07. 16:49:55

@huspotyolo: :D:D:D:D

végén kajjak meg pályzom

pengusz 2011.11.07. 17:45:27

@huspotyolo: Csak a magad nevében :D
Én mint suzukis ellene szavazok :D

''autónepper.'' 2011.11.07. 17:56:08

@pengusz: mert félsz hogy megesznek a nagyok:d

"streetfighter" 2011.11.07. 19:25:23

Mindig reménykedem, hogy ilyen kamikáze barmok nem engem fognak megtalálni.
Sajnos arra nem hivatkozhatnék, hogy én minden szabályt betartottam.
Nagyon sajnálom és meg tudom érteni azokat, akik ilyen kretének miatt kerülnek bajba.
Sosem felejtem el azt a cikket (kb.20 éve), ami arról szólt, hogy két fiatal valahol Budapest szélén egy teljesen kihalt helyen kipróbálták az akkor vett 100 lovas Fiat Ritmójukat és 140-nel elcsaptak két részeg rohadt hajléktalant. Nagyon sajnáltam a fiúkat. Örökre elcseszték az életüket két féreg miatt.

D4D 2011.11.07. 20:02:51

@Perillustris:

"Jellemzően ezekben az esetekben sem lép túl a nyomozás e tényen. Aztán néha kiderül, hogy a lámpát az okozó apja dobta be a bokorba."

Volt már ilyen? Komolyan kérdezem, és linket várok.

D4D 2011.11.07. 20:05:55

@Perillustris: OK, már eljutottam ide.

D4D 2011.11.07. 20:07:48

@''autónepper.'':

"uhhhh ma is elindult a kocsinak segge a kanyarodás közbe "

Végre mered nyomni a pedált abban a szarban:)))))

D4D 2011.11.07. 20:09:09

@labi: "Viszont ha éjszaka esőben úgy haladunk, hogy a balról érkező öregasszonyt nem szúrjuk ki időben (aki ugy nem a járdáról pottyant elénk) ott már lehet gond..."

+1

D4D 2011.11.07. 20:10:38

@Cobra.: Lőtér? Az se lenne egy hátrány, ha a Tranzitosok nem vágnák le a kanyar, és a motorosok sem döntenének át a túlsó sávba.

D4D 2011.11.07. 20:13:33

@messi-asz: Féknyom: Esőben, ABS-es autó hagy féknyomot?NEM. Hallottam olyan estről, mikor erre a helyszínelő rámondta, hogy nem is fékezett.

D4D 2011.11.07. 20:14:58

@''autónepper.'':

2014-re egy ajánlószelvényed már van.

Reggie 2011.11.07. 20:25:40

@D4D: ABS nelkuli sem hagy feknyomot altalaban.

pengusz 2011.11.07. 20:50:00

@"streetfighter": Szegény Császár Elődnek is ráment a karrierje a balesetére (igaz azóta már helyrejött szegényke), nem is tudom hogy lehet kiheverni egy ilyet...
Ezt most komolyan írtad?
"Nagyon sajnáltam a fiúkat. Örökre elcseszték az életüket két féreg miatt. "
Én meg azt a két szerencsétlent sajnálom, akiknek az életükkel kellett fizetniük azért, mert két drogos gyorshajtó fasz halálra gázolta őket.

dzsaszper 2011.11.07. 21:12:37

a második esetben szerintem azon műlik a relatív gyorshajtás, hogy mióta hajtott a retekben, amikor a durrdefekt érte.
Ha már többszáz métere, és lelassíthatott volna észlelve a megváltozott útviszonyokat, akkor rendben.
Szerintem inkább ismeretlen tettes ellen kellene közúti veszélyeztetés miatt eljárást indítani a kerekek nem letakarításáért.

Az első esetbél korrekt az a megjegyzés, hogy milyen akadályra kell számítani...

''autónepper.'' 2011.11.07. 21:13:19

@D4D: köööszi :D:D szerintem is végr emegtaláltam jobb lábama alatt a pedált:)) amköszi a bizalmat :D

dzsaszper 2011.11.07. 21:13:48

összességében: ezt valamelyik biztosítónál találhatták ki és sikerült megetetni a rendőrséggel.

Így a sofőr lett a hibás, nem kell a biztosítóknak fizetni. Broáf.

misi46 2011.11.07. 22:26:20

@''autónepper.'': Miért nem folytatod a blogodat?

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.07. 23:03:43

50 -es sebesseghatarnal 60 felett menni az nem relativ gyorshajtas, hanem gyorshajtas
a/ nem mondom, hogy 50-nel megallt volna, de ne hivjuk relativ gyorshajtasnak a gyorshajtast.../

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.07. 23:05:17

azt tovabbra sem ertem, mibol szeditek, ha 60-65-ot mutat az ora, az mindenkeppen 55 max...

VakondM 2011.11.07. 23:07:03

@Perillustris:

Ez olyan érv mint a bicikliseké arra, hogy miért mennek át a piroson.

D4D 2011.11.07. 23:28:53

@hagyma: Ha ismered a régi viccet: Magyar órák mindig késnek:)))

Perillustris 2011.11.08. 00:10:04

@VakondM: 1) A gyalogosok nem csak a zebrán mehetnek át szabályosan.

2) Majd akkor visszatérünk erre, ha rozoga leszel te is. Megöregedni se muszáj ehhez, elég egy törött láb, vagy egyéb kellemes sérülés.

huspotyolo 2011.11.08. 01:36:45

@hagyma: Ez általában az analóg műszerekre érvényes, ugyanis a kerékre adott hajtás fordulatszámból számolják vissza a sebességet. Márpedig néhány autóra több fajta átmérőjű gumi is felszerelhető. (Nagyobb átmérőnél, ugyanakkora fordulattal=nagyobb sebesség [v=D*pí*n]) A forgó sebességmérő spirál meg a folyamatosan váltakozó torziók miatt nem egyenletes fordulatot továbbít az órába, ezért általában úgy alakítják ki ezeket, hogy inkább mutasson többet mint kevesebbet, minél nagyobb a sebesség annál többet téved. A legegyszerűbben GPS-el tudod leellenőrizni a kimutatott adat pontatlanságát (ugyanis a GPS a válós megtett utat osztja el a megtételhez szükséges idővel-> pontos, valódi sebességet mutat!). Én már rég lemértem Suzukimnál ezeket. Ha 108at mutat az óra 100-al megyek, 65 mutatott értéknél max 60-al, 142 mutatott értéknél 130. Úgyhogy én ezért megyek halál nyugodtan 100-as korlátozásnál óra szerint 110-el. Digitális órához csak 1 autótípusban volt szerencsém, ott az ugyanúgy mért mint a GPS, tehát nem csalt 1 km/h-t sem.

huspotyolo 2011.11.08. 01:50:31

@huspotyolo: Na jó, nagy sebességnél végül is nem téved többet, ugyanis a relatív eltérése állandó, csak ugye 140 10%-a több mint 60-é, ezért nő az eltérés. :)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.08. 02:20:13

@huspotyolo: ja kerem, Suzuki....
en autoval kozlekedem
hehe:)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.08. 02:29:26

amugy tok mindegy az esetben nem relativ- hanem tenyleges gyorshajtas volt
csak eere akartam kiterni
ora szerint mindenkeppen, de ugy tunik amugyis
a relativ gyorshajtas az, ha a megengedett alatt vezetsz akar, de nem a korulmenyeknek megfeleloen
ha kodben 3 metert latsz, akkor 20-al kell menni hiaba megengedett az 50
ilyenkor az 50 relativ gyorshajtas
ha 50-es uton megy 65-el, akkor az gyorshajtas, 30 szazalekkal tullepte a megengedett sebesseget
az sok

"streetfighter" 2011.11.08. 07:58:01

@pengusz:
Igen teljesen komolyan írtam!
Hogy jön ide a Császár Előd? Ha párhuzamot vonsz a kettő közé, az csak téged minősít. :(
Két teljesen más dolog.
Az a két szerencsétlen csak ki akart próbálni egy autót, egy TELJESEN KIHALT részen ahol normális esetben a madár sem jár. Távol a lakott területtől. Ha netán értelmes ember arra jár, akkor sem lép egy száguldó kivilágított autó elé. Azt a két részeg baromot különösebben nem sajnálom, a fiúkat annál inkább.

pengusz 2011.11.08. 08:10:02

@"streetfighter": Valami forrás? Hol mehetnek lakott területen kívül 140-nel? Mondjuk autópályán, ha óra szerint megy. Nos ha ott történt az eset, akkor nyilván nem vétkesek, elvégre mit keres egy gyalogos a pályán?
Ha meg ki akarja próbálni a kocsit, bemegy egy magánpályára, oszt felőlem mehet 200-zal is, ott versenyezgessen, meg próbálgasson.
Képzeld el, hogy a gyereked sétált volna haza a haverjaival A faluból B faluba diszkó után, ittasan, és egy ilyen "tesztvezető+ elcsapja őket. Halottakról meg jót vagy semmit. A két szerencsétlen a halálával fizetett egy másik ember tesztvezetéséért. Gondolom töviről hegyire ismered az esetet, hogy ezek után leférgezed a halottakat...

VakondM 2011.11.08. 09:22:34

@Perillustris:
Tisztában vagyok vele, hogy van olyan eset ahol nem csak a kijelölt gyalogátkelő helyen mehetnek át szabályosan. Ugyanakkor sok olyan veszélyes helyzetbe keverednek nap mint nap amit akkor sem tudok megérteni mert "rozogák". Villamosvezető vagyok és így számtalanszor látok olyan helyzetet részükről amit csak azért vállalnak, hogy elérjék az általam vezetett és általuk hőn áhított járművet. Amikor 3 sávot kell átjönni az autók között akkor hidd el, hogy az addig nélkülözhetetlen bot is az ég felé tartva jelzi az autók között nekem, hogy várjak és közbe futnak. Ja, hogy az autók ott vannak? Ugyan mennek is el máris. Volt már "szerencsém" gyalogost gázolni, aki szintén 60+ volt és átfutott... Nem mindenki közlekedik így, sokan tekintettel vannak a forgalomra és a saját "állapotukra" és nem sodorják magukat veszélybe, de - mint mindenben - itt is van egy jól megfigyelhető csoport aki arra hivatkozva mert ő öreg ilyeneket csinál.

VakondM 2011.11.08. 09:25:30

@hagyma:
Nekem az óra 58at mutat 50km/h-nál.

pengusz 2011.11.08. 09:38:26

@misi46: Az övé a suzuki.blog.hu
:D

huspotyolo 2011.11.08. 09:59:52

@hagyma: Én csak példának mutattam be a saját autómon az eltéréseket, lehetne Dodge Chargerem, akkor is mást mutatna, csak MPH-ban. Kb 20 másik típusú autót vezettem már, ahol szintén mást mutatott az óra, de a fizika mindegyikre érvényes volt. Amúgy az én Suzukim azért 1.3-as mert ennyi MÁSODPERC alatt van 100-on! Továbbá hazafiasan támogattam a magyar gazdaságot saját termék vásárlásával. :)

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.08. 10:13:35

@huspotyolo: Suzukim azért 1.3-as mert ennyi MÁSODPERC alatt van 100-on!

Az 21,3 G terhelés. Hogy bírod? A vadászpilóták is 7-8G-t bírnak speckó ruhában...

''autónepper.'' 2011.11.08. 11:12:42

@misi46: jaj nem de h is az nem én vok de én is olvastam már:D

B! 2011.11.08. 12:09:52

Én akkor vezettem a látási viszonyoknak nem megfelelően, amikor megállás nélkül hajtottam ki egy STOP táblával ékesített kereszteződésből (elsőbbségadásra felkészültem azért), mert nem láttam, hogy ott a rendőr. 5000 Ft-tal támogattam utána az államot.

[mike] 2011.11.08. 14:43:57

@"streetfighter": éppenséggel lehet párhuzamot vonni, mert mindkét esetben faszkalap volt a sofőr. Csak az egyik esetben két taknyos kölyök volt a vétkes, a másikban meg egy felnőtt ember benarkózva, aki úgy viselkedett, mint egy taknyos kölyök....
A te párhuzamod már inkább rossz. 65-tel kóválygó öregasszonyokat elütni kurvára nem ugyanaz, mint 140 tépni közúton és szétlapítani valakit... Vagy tévedek?

huspotyolo 2011.11.08. 15:16:16

@newtehen: Köszönöm kérdésed, mint láthatod egészségem remekül szolgál. Bár mostanában egyre több Audis és BMW-s tart fel, emiatt néha előjön a migrénem és lassan már 4x kell új szett 12.9-es csavart venni az első tengely felnik rögzítésére, mert a nagy nyomaték folyton elnyírja őket. :)

Amúgy a megoldás egyszerű, a sebességmérő hajtásának áttételét kell csak megváltoztatni a kívánt eredményhez és ugyanannyi G hat rád.

GG81 2011.11.08. 15:17:14

@HakapesziM: ez a 40-es tábla meg becsapós is... van ahol beveheted tényleg akár 70-nel, nem is az a baj, hogy méricskélnek..., mert ők tudják, hogy viszont van olyan, ahol tényleg csak 40-nel tudod bevenni! és a 130-as tempó után az szinte olyan, mintha állnál. a baj igazából az, hogy mindegyiknél mérnek és nem csak azoknál ami valóban veszélyes... de a 40, az 40. :-)

Lobster1978 2011.11.08. 15:30:56

50-es táblánál mentem 40 körül. Hajnali sötét, lámpák világítanak, út mentén jobbra 2 méteres sövény. Enyhén balra ívelő út, tökéletesen belátható.

Aztán hirtelen rántom félre a kormányt, és kb 10 centivel kerülöm ki a biciklist.
Nem részeg, nem hülyegyerek, hanem tisztes negyvenkörnyéki jómunkásember.
Kicsit később megállok, hogy wtf, de ő csak futtában anyázik egy sort nekem le sem lassít, én pedig megütközve nézem az illetőt, ahogy továbbhajt a sötétzöld biciklijén, tetőtől-talpig TEREPSZÍN ruhában természetesen bármiféle fényvisszaverő vagy világító elem nélkül.

Ekkor értettem meg, hogy a sövény előtt miért is nem láttam semmit belőle.
A hülyeség pedig nem korfüggő, az emberi idiotizmusnak egyszerűen nincs behatárolható korláta...

"streetfighter" 2011.11.08. 20:11:53

@pengusz:
Mivel látom, hogy nem tudod, vagy nem akarod felfogni a leírtakat, így nem gondolom, hogy van értelme tovább folytatni. :(

"streetfighter" 2011.11.08. 20:13:43

@[mike]:
Ha már így rákérdeztél. Igen, szerintem tévedsz, ha nem is mindenben. :)

jelentéktelen alak 2011.11.08. 21:42:37

Tudom, hogy kevesek fognak velem egyetérteni, de az én szememben, mind a két eset a tipikus vakvezetés.
Ez nekem olyan, mintha valaki tiszta erőből rohanna az áruház automata ajtaja felé. Mondván, az úgy is ki kell nyíljon. Ez már nem bizalom...

Mentem már én is rossz látási viszonyok között. De tudtam menni lassabban, mint máskor. Igen, a körülményekhez még mindig alkalmazkodni kell. Nem tudunk még úgy élni, hogy a körülmények alkalmazkodnak hozzánk.

De így van ez az élet más területein is. Hidegben felöltözünk, esőben kabátot, ernyőt használunk, stb. Alkalmazkodunk. Vajon autóvezetés közben, ez miért nem működik?

GG81 2011.11.09. 09:36:06

@jelentéktelen alak: mert a fémdoboz kizárja a külvilágot. bent meleg, elől dübögnek a lovak, nyomod a pedált... kint meg fagy... aztán jön a kopp, amikor a gumik aszongyák, ennyi, nem tapadunk tovább...
és erre a sok 3betűs csoda még rá is tesz, mert azok úgyis megmentenek! (már nem engem, csak hát ez az elgondolás sokaknál :-))

pengusz 2011.11.09. 10:09:59

@"streetfighter": Sajnos ez fordítva is igaz:(
Könnyen ítélsz meg helyzeteket egyoldalúan (alapból az egyik vétkes félt védve, és "féreg"-nek tituálva a másik felet)én csak próbáltam rávilágítani, hogy van másik oldala is az esetnek (forrást még mindig nem láttam az esetről, így akár az általam "félreértelmezett" eset is fennállhat)

pengusz 2011.11.09. 10:16:51

@"streetfighter": Majd talán egyszer megérted, hogy az emberélet többet ér, mint hogy valaki autót teszteljen egy kihaltnak vélt útszakaszon. Részemről inkább vegyék el a jogsimat egész életemre, mint hogy egy emberéletet is kioltsak, mert alkalmatlan vagyok a vezetésre.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2011.11.09. 10:29:22

@pengusz: Sajnos az ismeretségi körömben is történt hasonló. A srác ment két város közt a főúton, egy elhagyott tanya közelében, ami már illegális hajléktalanszálló. Este volt, jöttek szembe, ezért levette a refrektort. Amikor elment a szembe jövő, és visszarakta, az első, amit meglátott az út közepén tántorgó hót részeg hajléktalan, alias Buci bá. Félrerántotta a kormányt, és a kocsi 3x pördült át, végül tetőn megállt. A hajléktalan bácsi persze angolosan távozott.

Szóval igenis férgek, egyetértek vele!!!!

D4D 2011.11.09. 13:44:03

@newtehen:

Lehet mégse olyan hülyék, akik minden szembejövő tiszteletére fékeznek? Legalábbis nem mindegyik....

(A belátható útszakaszon belül.....)

Ha a féreg helyén a beteg édesanyád fekszik, ,ki rohant eléd gyalog, mert ég a ház, csak éppen ott esett össze végelgyengülésben, nos akkor is féreg? Ha egy bazaltorgona esett oda, akkor az eocén-kor a féreg?

@"streetfighter": Ezen te is gondolkozhatsz.

pengusz 2011.11.09. 16:34:56

@newtehen: Alapjában más a két eset. Amit te leírtál: cserbenhagyás. Streetfighter arról írt, hogy pár bedrogozott HMCS kiment gyorsulgatni, és elcsaptak két embert, akik meghaltak.

"streetfighter" 2011.11.09. 18:28:58

@pengusz: részben @D4D:
Igen, minden olyan hajléktalan aki, az erdőben lakik, szarik mindenre és mindenkire, nem csinál semmit, lop, csal hazudik, és állandóan holt részeg, amikor összelopott, vagy kunyerált némi pénzt a piára, az az én szememben egy FÉREG!
Normális ember az ilyeneket nem hasonlítgatja más emberekhez. Ehhez kell némi intelligencia.
Mellesleg azért, mert valaki gyorsan megy, az miért lenne autómatikusan bedrogozva? Szerinted én drogozom?
Ki az, aki egy istán háta mögötti erdős részen Budapest határában két hulla részeg hajláktalanra számít az úton.
Direkt azért mentek oda és nem a városban száguldoztak mint mások, ugye? Császár Előd például, hogy segítsek a megértésben, és felhívjam a figyelmet az összehasonlítás -enyhén fogalamazva is- logikátlanságára.
Mivel kb. HÚSZ éve történt az eset, azért érintett meg igazán, mert én is lehettem volna a két fiatal helyében.
És igen, egyáltalán nem sajnáltam azt a két segget. Van egy mondás aki hülye, haljon meg. Van benne igazság!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.09. 18:29:02

@pengusz: Ha igazi HMCS-k lettek volna, akkor nem egy kihalt úton csinálták volna, amit csináltak, hanem pl. a faluban, a kiskocsma előtt.

jelentéktelen alak 2011.11.09. 19:03:55

@"streetfighter": Mikor már-már azt gondolnám, hogy bár az értékrendünk igen távol áll egymástól, példát mutatsz arra, hogy valóban lehet úgy állandóan gyorsan hajtani, hogy azzal ne veszélyeztess másokat, hogy lehet ember módjára -embernek maradva szabálytalankodni életvitelszerűen, olyankor írsz egy ilyet. Ezzel az egy gondolattal, mindent összedöntesz, amit felépítettél pár hónap alatt.

Szerintem egy részeg embernek pont annyira nincsen joga az út közepén kóvályogni, mint a te példában említett srácoknak ott próbálgatni az autó végsebességét. Illetve egy picit több joga a tettéhez a részegnek, még ha más módon is. Az autó eféle próbálgatására azonban nincsen semmi jogalap.

D4D 2011.11.09. 19:34:12

@"streetfighter":

Téged egy korrekt csávónak tartalak.

Ennél a posztnál nem mindenben egyezik a véleményünk.

Nem tartalak drogosnak, és a császárgeci előd egy iskolatársamat nyírta ki.
Azért annak örülök, hogy a féreg definíciója nem az, amire elsőnek gondoltam.

jelentéktelen alak 2011.11.09. 19:40:08

@"streetfighter": pont ezért hoztam az ilyen esetekre a példát, hogy teljese erőből rohanni az áruház automata ajtaja felé. Ki fene számít arra, hogy az nem nyílik ki? :-)

Normális ember, nem megy gyorsabban, mint amit látottak alapján le tud reagálni. De abban igazad van, hogy aki hülye, haljon meg. Még ha nem is ilyen direkt módon. A példádban hozott két ficsúr pont úgy hülye, mint a két részeg. Mindkettő az összes résztvevő közösen létrehozott hülyeségének az "áldozata".
tipikusan az a baleset, amihez két hülye fatális hibája kell. Itt a részeg és a sofőr hibája. Ha bármelyik nem ilyen ostoba, akkor nincsen baleset.

"streetfighter" 2011.11.09. 20:05:48

@jelentéktelen alak: @D4D:
Mondok egy abszurd példát, csak arra vonatkozóan, hogy ki és mikor mire "adja a fejét". És az vesse rám az első követ, aki még soha nem csinált hasonlót.
Haladtam a Szentendrei úton a magam komolyabb tempójában, amikor a mellékútról felhajtott egy 7-es BMW. Egy sáv volt üres a háromból a következő lámpánál és a bömös azt vette célba, de a lámpa az én sávomban volt. Nagyot kellett fékeznie a kollégának mikor rájött, hogy nem tud elém bejönni.
A következő lámpához szinte együtt értünk oda elsőkent. Nem volt elöttünk senki. Padlógáz, versenyeztünk kb. 160-170-ig. Nooormális? Ugye?
Átnéztem a versenyzőtársamra. Egy ősz kb. 60 éves úr ült a kocsiban. Miről beszélünk?
Bezzeg, ha megkérdezik ő mindig szabályosan megy ugye?
Szóval így ítéljük el azokat akiknek lehet, hogy csak egyszer "száll el az agyuk", de pont nagyon nincs szerencséjük, és komoly balesetet okoznak, mert olyanra nem számítottak, amire normális esetben nulla az esély. Ezért vagyok nagyon mérges a hajléktalanokra. Nyári éjjel volt, normális ember hallja az üvöltő motort és látja a fényszórókat, nem lép ki elé! Örökre megpecsételték a két fiú életét. A fiúk hibáztak, nem vitatom, de ezt nem érdemelték!
Sajnos az élethez szerencse is kell! :(

jelentéktelen alak 2011.11.09. 21:16:52

@"streetfighter": Nem csak szerencse kell az élethez, felelős gondolkodás is. Van úgy, hogy nem úgy jön ki a lépés, ahogy számít rá az ember. Ez tény. Éppen ezért kell ilyennel is számolni.

Sokszor írtam már -talán éppen neked is- nem nagy kunszt úgy gyorsan menni, hogy mások félre állnak előled és te erre építve mész gyorsan. Az a nagy kunszt, ha úgy mész gyorsan, hogyha valaki nem tér ki előled, akkor sem okozol balesetet.
Eddig úgy gondoltam rólad, hogy az utóbbiakhoz tartozol, most kétkedem.

A két srácnak kihívás volt kipróbálni az autót, a két részegnek kihívás volt kiállni a bőgő motorok elé. Hülye mindkettő.
De megközelíthető onnan is a dolog, hogy mire kell számítani egy csendes éjszakán. Egy részegre az út közepén, vagy egy 140-el vakon száguldozóra? Normális esetben, egyikre sem. De az élet olykor abnormális. Innen nézve is mindkét él azonosan volt hibás.
Van ám más nézőpont is!
Tök mindegy, hogy az a két részeg micsoda! Lehet beszakadt úttest, szatírtól menekülő nő, nagyobb méretű kutya, vagy egyéb vad, sérült/balesetes, nem kivilágítható autó, teherautóról leesett beton törmelék, stb.
A két srác ezeket pont így nem látta volna. Vagyis a baj akkor is bekövetkezik, ha nincs ott a két részeg. Ha pedig az akadály keményebb, mint egy emberi test, akkor lehet srácok ott is maradnak.
Nézzük a részegek részéről. Ha csak ők követik el a hibát, de nincsen ott két srác. Mi történhetett volna, A legrosszabb, hogy másnap erős fejfájással kelnek valahol.
Ha így nézzük, akkor már nem is kiegyenlített a hülyeség. Ha így nézzük, akkor srácok hibája fatális, míg a részegek csak rosszkor voltak, rossz helyen.

Rengeteg megközelítése lehet a dolognak, de egy biztos. Régen állt ennyire messze egymástól a kettőnk nézőpontja.

D4D 2011.11.09. 21:38:36

@"streetfighter":

Én azon buktam ki, hogy mindjárt leférgezted őket. A féreg szó második definíciója már korrektebb.

Mindenki csinál hülyeséget. Én is. (Minden reggel).

A hozzátok vezető úton, amelyik a MOL felől jön be, minden reggel megvan az erdőben a mesterhármas. Télen, mikor csúszni fog, és a sok selejt lassabban megy, mint amennyire csúszik, lehet meglesz megint a tucat is.
A záró hosszú lejtő nélkül.

Éjjel Parkváros és Törökbálint között a hőmérő szerint mentem már 156-al is állítólag.

Viszont ha elbasznék valakit, akármekkora barom is volt, nem tudnám azt mondani rá, hogy féreg, főleg ha a saját állatságom miatt trafálom el. Ellenben simán leférgezem, aki az utcán eldobálja a szemetet, aki a gatyájába szarik, aki csak lopásból tudja elképzelni az életének a fenntartását.

Nekem mindössze ezzel volt gondom.

"streetfighter" 2011.11.09. 22:10:45

@jelentéktelen alak:
Mindig mindennel nem lehet számolni.
Én úgy megyek gyorsan, hogy előlem nem kell senkinek félre állnia, de ne is jöjjön be elém kivédhetetlen helyzetben. Ezt viszont elvárom.
Próbálok sok reális eshetőségre felkészülni, de mindenre nem lehet. Aki azt mondja, az hazudik.
Persze, ha mindig lasssan megy valaki, az nyílván kevesebb veszélyt rejt, de én nem az vagyok. :)
A srácok esetéről pedig sajátos a felfogásom ezt tudom, de tartom.

jelentéktelen alak 2011.11.09. 22:22:48

@"streetfighter": Nyilván, bizonyos szintig, mindenki elfogult a saját értékrendjét védendő.

Ez egy bizonyos mértékig érthető és elfogadható. De szerintem a te nyilatkozatod, erősen túl volt ezen a szinten.

Persze ez csak egy vélemény...

lordjim 2011.11.09. 22:26:18

@pengusz ennek magyarázhatsz,nem fog rajta

"streetfighter" 2011.11.09. 22:30:06

@D4D:
Ok. Elfogadom.
A féreg lehet, hogy erős, de nagyon felboszantott az eset (annak idején egyből beleképzeltem magam), ezért használtam szélsőséges kifejezéseket. Emlékszem akkoriban is komoly vitáim voltak belőle. :)
Mellesleg megjegyzem én "féregnek" tartom a kivilágítatlan bicikliseket is az országúton, meg hasonló helyeken, mert a saját bőrét vigye vásárra, de másoknak ne okozzon egy életre szóló lelki nyomorúságot az ő hülyeségével és nemtörődömségével.
És valóban, a közlekedésen kívül is sok a féreg. :)

pengusz 2011.11.14. 09:59:17

@"streetfighter": "Igen, minden olyan hajléktalan aki, az erdőben lakik, szarik mindenre és mindenkire, nem csinál semmit, lop, csal hazudik, és állandóan holt részeg, amikor összelopott, vagy kunyerált némi pénzt a piára, az az én szememben egy FÉREG!"

Tehát akkor ismerted személyesen is ezeket a hajléktalanokat, hogy így ismered az életvitelüket?

"Mellesleg azért, mert valaki gyorsan megy, az miért lenne autómatikusan bedrogozva? Szerinted én drogozom?"
Miért aki hajléktalan, az automatikusan állandóan lop csal hazudik, holt részeg stb.
Te szoktál drogozni? Mert én nem írtam olyat, hogy aki gyoehajt, automatikusan drogos...

"Mellesleg megjegyzem én "féregnek" tartom a kivilágítatlan bicikliseket is az országúton, meg hasonló helyeken, mert a saját bőrét vigye vásárra, de másoknak ne okozzon egy életre szóló lelki nyomorúságot az ő hülyeségével és nemtörődömségével. " VS. "Padlógáz, versenyeztünk kb. 160-170-ig."

Nincs több kérdésem. Ja de mégis. ez a Szentendrei lakott területi részén volt vagy lakott területen kívül?

"streetfighter" 2011.11.14. 20:00:23

@pengusz:
Szerinted milyen normális életvitele lehet annak, aki tök részegen egy kihalt részen vezető úton, sötétban, "alá megy" egy kivilágított száguldó autónak?

A drogozást te hoztad fel!

Sajnos nem érted a lényeget, de nem is csodálkozom. :)

pengusz 2011.11.17. 20:07:11

@"streetfighter": Ugyan hagyjuk már a személyeskedést. Úgy gondolod engem is töviről hegyire ismersz, mint azokat a "vélt" hajléktalanokat. Ugyan-ugyan :)
(Mondjuk azon én sem csodálkozom, hogy zsigerből véded a gyorshajtókat :P)
Nos te a vélt hajléktalanok életviteléről alakítottál ki előítéleteket, én meg a száguldozókról. Persze-persze, biztos csak tesztelték az autót, biztos nem bedrogozva száguldottak haza diszkó után, elcsapva két szerencsétlent, akik részegen nem ültek az autóba, és gyalog mentek haza a szomszéd faluba. Nos mivel forrást nem írtál, akár így is történhetett...

"streetfighter" 2011.11.17. 23:04:51

@pengusz:
Tényleg nem voltam ott, így nem tudhatom pontosan, csak kb. azt amit leírtak kb. húsz éve. Mindegy.
Téged viszont "töviről hegyire" ismerlek. Suzukival jársz, minden szabályt betartasz, lődörögsz az utakon feltartva a forgalmat, szégyent hozva a suzukisok fejére. :D
Sőt ha jól emlékszem, még arra is vetemedsz, hogy bringázva veszélyeztesd a forgalom többi résztvevőjét. :)

Tower13 2011.11.24. 14:04:09

@tundrazuzmo: igen.. Meg a rendszám lemaradt a két picsáról...
Amiket én láttam a körúton.. Autó vs autó, autó vs villamos, autó vs busz, autó vs gyalog. Autó vs biciklis, biciklis vs mindenki.. Mert ugye neki elsőbségevan, meg mint gynegébb jármú, kiváltsága..












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása