Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ne csak túléld a hülyét, hagyd is életben

2011.11.21. 07:42 :: Don Blasius

Az előzés talán a legveszélyesebb, legtöbb körültekintést igénylő manőver. Nem csoda, hogy a legsúlyosabb balesetek nagy része ilyenkor történik. Vannak, akik egyáltalán nem is mernek előzni, míg mások (pl. én is) igyekeznek körültekintően, de esetenként mást megelőzve tartani tempójukat, ugyanakkor megint mások már talán túlságosan is bevállalósak és ott is megteszik, ahol legtöbbünk már veszélyesnek tartja ezt. Zoltán ez utóbbi csoportba sorolja magát, ugyanakkor igazat adok neki, hogy nemcsak az ő felelőssége egy ilyen szituáció, hanem a többi résztvevőnek is oda kellene figyelnie, illetve nem betartani a gyorsabban haladónak.

Szeretnék mindenkit arra kérni, hogy az itt leírtakat mindenképpen megfelelő iróniával tessék kezelni és tessék az általam felvetett, valóban létező jelenségeket ne direkt egyoldalúan kezelni és félremagyarázni.
Rengeteg történetet, esetet, helyzetet látni életveszélyes vezetőkről, állatokról, hülyékről, ahogy a blog főcíme is mondja. Mindig ők vannak kritizálva, leszólva. Ez nem is feltétlenül baj. De én most szeretném a saját tapasztalataimat megosztani, kivételesen a másik táborból. Én beismerem hülye vagyok. Hovatovább talán felelőtlen is. Az, akit mindenki leállatoz az úton. Sőt azt is bevallom, hogy bizonyos értelemben magamnál nagyobb marhával 10 év, ~300 ezer kilóméter alatt nem találkoztam. (Ezek biztos nem egetverő számok, de egy kiindulási alapnak érzésem szerintem már biztos elegek.) Persze itt ne tessék átesni a ló túloldalára, ne tessék minden "marhát" azzal azonosítani, aki berúgva, mint az albánszamár közlekedik. Úgy általában milyen kép él bennünk egy ilyen marháról? Síkideg, vérbe forog a szeme, rohan, kapkod, agresszív, levillog, letol az útról, integet, mutogat, telefonál és eszik, telefonál és hátra nyulkál, gyorshajt, ész nélkül előz. Rám csak az utolsó igaz, de azt mindenki másnál látványosabban csinálom. Senki nem pofátlankodik le előbb egy kocsisort nálam.  Nem, nem érzem magam felsőbbrendűnek, nincs fekete terepjáróm, nincs kisebbségi komplexusom, soha nem sietek, soha nem foglak levillogni vagy ledudálni, nem leszek ideges, tőlem olyan lassan mész, ahogy akarsz, ráadásul akár a belső sávban is, csak ha már egyszer mögéd értem Te se akarj engem megölni. Nekem egyszerűen így kényelmes. Minden gyalogost igyekszem átengedni a zebrán, mindenkinek igyekszem segíteni például sávot váltani, ki/bekanyarodni, stb., ha tudok. Ja és mindezt gyorshajtási és egyéb bírságok nélkül sikerült eddig kivitelezni. Sőt bármilyen hihetetlen is, néha még lelkiismeret furdalásom is van. Viszont én bármennyire is igyekszem óvatosnak lenni, bizony adódhatnak necces szituációk, amiknek mondjuk 98%-a nem az én úgynevezett állatságom miatt válik valójában neccessé.
Lássuk a 10 aranyszabályt, ami szerintem mindkettőnknek segít életben maradni.

 

Iván előz.jpg

1. Kocsisort előzök és nekem balról kifordultok jobbra, pont szembe velem, úgy, hogy csak balra néztek. Egyre gyakoribb. Szinte minden nap van egy ilyen. Ha sikerül előbb kiszúrnom, hogy bizony nem fogsz jobbra nézni igyekszem dudálni. Persze ez általában nektek áll feljebb, pedig mondom újra, nem vagyok bunkó, egyszerűen azért dudálok, hogy észrevegyél.
2. Megy a kocsisor, én előzöm, közben az első indexel, hogy jobbra szeretne fordulni. Ez már elég is a stop táblával rendelkező jobbra lévő úton állónak, hogy kiforduljon balra, tehát pont szembe velem.
3. Kanyarban körültekintés nélkül ne kolbászolj át a másik sávba. Értem én, hogy kanyar, meg szerinted ott nem lehet előzni, de azért a tükröt használd.
4. Ha sötétben megelőzlek ne az legyen az első dolgod, hogy rámtolod a reflektort. Értem én, hogy rosszul látni, de bírd ki egy picit.
5. Ne akarj segíteni. Ne akarj lehúzódni, ne akarj indexelni nekem, hogy mehetek. Megtéveszthetsz, nem tudom mit szeretnél pontosan. Ezenkívül rengeteg olyan van, aki ezt direkt szivatásból csinálja, pont akkor, amikor meghalsz, ha hiszel neki és kimész. El tudok menni magamtól is, aki meg nem, az bizonytalan. Akit ugye nem jó biztatni és bátorítani. Tudom, hogy azt tanítják, hogy, ha előznek lassíts. De itt is figyelj. Előfordul, hogy már akkor fékeztek, mikor én még nem álltam ki teljesen melléd, tehát jobb elejével pont telibenyomom a Te bal hátsódat, mert nem számítottam ekkora segítségre.
6. Szorosan összefügg az előzővel. Figyelem a reakciókat, míg valaki mögé érek. Elképesztő egyesek mennyire félnek. És elkezdenek segíteni. Nem bírja elviselni, hogy mögötte vannak. Elbizonytalanodik. Össze-vissza fékezni kezd, hogy előbb eltakarodjak mögüle. Nem jó. Csak tartsd nyugodtan az addigi tempódat. Mire mögéd értem ezt nagyjából látom, hogy milyen. Sokkal egyszerűbb így, hidd el. (Aki meg ész nélkül villog ezért, az balfasz, ne törődj vele. Fő a nyugalom és a magabiztosság.)


7. Ennek az ellenkezője. Az istennek sem hagyja, hogy megelőzd. Itt nem rosszindulatra gondolok, meg a bajnokokra, ők a következő pont lesz. Ez szintén bizonytalanságból fakad. Szintén nem szereti, ha mögötte vannak, csak ő mást választ ellene. Semmi értelme. Utolértelek, úgyis elmegyek. Te meg csak fölösleges kockázatot vállalsz. Pláne mikor még a menekülésbe olyan előzéseket is bevállalsz, amit előtte soha.
8. Na és, akkor a legveszélyesebb. Aki direkt szivat. Rosszindulatú. Az egójának fáj. Akkor jön a teligáz, mikor már mellette vagy. 70-el állok ki előzni, mire mellé érek már 130-nál járunk. Direkt rázár az előtte menőre, hogy ne férj be. Direkt átmegy a másik sávba, hogy fizikailag legyen lehetetlen mellé menni. Megy a kamion mögött már kilóméterek óta, eszébe sincs elmenni, de ha megjössz, akkor egyből beáll a valagába. Itt sem akar elmenni, csak, hogy véletlenül se tudd őket külön-külön kerülni. Ha mögé akarsz beállni, akkor direkt satuzik a semmibe, hogy szintén ne férj be. Jellemzően bármilyen fura, de ezek nagyrészt a a nagy fekete autó kategória.
9. Vannak olyan helyek, ahol 3 sáv van. Igaz nem sok, de itt felénk pont akad pár ilyen. Általában emelkedős részek, kettő fel és egy le, de a lefelé menőböl is ugye át lehet menni a középsőbe. Jönnek szépen sorban felfelé a külsőben, én lefelé elkezdek előzni, több sem kell nekik, már mind jönnek be a fölfelé menők is középre. Nem előznek, csak látják, hogy én bementem és azt nem hagyhatják. Másik variáns, hogy látja, hogy szép nagy kocsisor van lefelé a traktor után, de középről ki nem megy az istennek se a szélére, hogy a lefelé menők mehessenek.
10. Nagyon érdekes jelenség, de tényleg van ilyen. A kamikáze. Esküszöm meg akar halni. Elkezdek előzni valakit, van még köztem és a szembe jövő között vagy 100-150 méter. Még indexelek is vissza jobbra, hogy csak nyugi. Jók leszünk, nem kell izgulni. Teljesen sima lenne, de ő túldramatizálja. Elkezd a patkára menni. Villog, mint valami karácsonyfa. Ha már kicsit közelebb vagytok néha látni, hogy két kézzel belekapaszkodik a kormányba, előrehajol és padlógáz. Mikor elmentek egymás mellett vörös a feje, ordít, mint aki megveszett. Majd tényleg az árokba megy sokszor. Minden értelemben elefántot csinált a bolhából.

Köszi szépen, ha esetleg ezután elkezdesz valamelyikre figyelni, mert eddig mondjuk eszedbe sem jutott, vagy nem érezted fontosnak.

189 komment

Címkék: index biztonság közlekedés autó sztereotípia béna veszélyes kresz előzés

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

neo84 2011.11.21. 00:48:54

Fél 1kor senki nincs? :) A posztíróval néhány pontban egyetértek, amivel meg nem, azzal most lusta vagyok vitatkozni. :) Inkább leírom, engem mi zavar, a teljesség igénye nélkül. :)

- országúton haladok 90-95 között, jön egy gyökér, megelőz, majd beáll 85-re..
- országúton haladok, tömött sor mindkét irányban, de a sok sietős okostóni előzget, olykor harmadik sávot nyitva..
- előzési szándékkal lehetőség hiányában fél órán át 5 centire a s.ggemben jön vki..
- megelőz, hogy 100 méter megtétele után állóra fékezzen előttem, mert ott bekanyarodik, vagy csak megáll..
- előzésbe kezdenék, húzódok befelé, irányjelző villog, de a mögöttem érkező már megkezdi az én és az előttem haladó együttes előzését...

HakapesziM 2011.11.21. 07:37:41

Nagyon hasonlóan látom a dolgokat. Lehet úgy dinamikusan közlekedni, hogy ne veszélyeztessünk másokat. Megdöbbentő, de némelyeknek, magam is ismerek ilyet, micsoda stressz egy-egy előzés, míg másoknak ez is csak egy szokványos velejárója a közlekedésnek. Azt is figyelembe kell venni van akit inspirál, fokozza a figyelmét az, hogy gyorsabban hajt, ezáltal több figyelmet fordít a vezetésre, a tötyörgés - bár szabályosabb, és biztonságosabbnak tűnik- monotóniája kedvezőtlen hatással van rá.

qwertzu 2011.11.21. 07:58:20

Igazából nem az a baj, hogy így vezetsz, hanem hogy a rendőrségnek 300ezer kilométer megtétele után se sikerült leszoktatnia erről.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.21. 07:59:12

+1: 110-es táblánál megy 75-80-nal. utolérem, rágyorsít 110-120-ig. majd amikor összefüggő kocsisor jön szemből, visszalassít 75-80-ra. amint elmentek a szembejövő autók visszagyorsít 110-re.közben folyamatosan a felezőn halad. amikor végre sikerül megelőzni, és átnézek, akkor jövök rá, hogy nem direkt csinálja, fehérre váló ujjakkal szorítja a kormányt, és mereven bámul a kocsi elé. azt se tudta, hogy ott vagyok mögötte, azt sem tudja, mennyivel megy...

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.21. 08:34:30

Ugye a posztoló azzal tisztában van, hogy elágazásban nem előzünk! Csak mert az 1,2 pont alapján ez kétséges:) Amúgy egyetértek.

nemegészenúgyvan 2011.11.21. 08:38:17

Minden irónia ellénére: mutogatni - és leláncolni - való vadmarha vagy. Tényleg muszáj mindíg előzni? Talán ha visszafognád magad nem kellene a 10 "aranyszabály". Amennyiben mégsem, hidd el be fog következni a 11., egyszer csak szembejön egy tolólapos KRAZ - igaz ez csak Neked fog fájni. De ami még rosszabb szembejöhet egy 4 fős család - úgy mint múlt hét hétfőn - és az sajnos másoknak. Tudom, Te nem iszol, de felelőtlenül előzgetsz. Mindenkit le akarsz győzni (nyomni?), felettük állónak képzeled magad. Ne vitatkozz, mondok példát.
"2. Megy a kocsisor, én előzöm, közben az első indexel, hogy jobbra szeretne fordulni. Ez már elég is a stop táblával rendelkező jobbra lévő úton állónak, hogy kiforduljon balra, tehát pont szembe velem."
Mégis honnan a retekből kellene azt bárkinek is tudnia, hogy szeme fog találkozni a "előzőkirály"-lyal egy olyan helyzetben amikor az elöl haladó (az elsőbbség kérdésében mérvadó pozícót elfoglaló) számára elsőbbséget biztosít? A Te felfogásod szerint mindenkinek csak és kizárólag Téged kell figyelnie, nem másért csak hogy Te minél hamarabb megelőzzhess mindenki mást.
Na ezért vagy vadbarom és még finom voltam.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.21. 08:40:11

@metal: @nemegészenúgyvan: védett útkereszteződésben márpedig szabad előzni.

HakapesziM 2011.11.21. 08:46:06

@nemegészenúgyvan: A Stop táblától balra fordulónak nem kell elsőbbséget adnia a baloldalt haladó, előzésben lévőnek? Mert akkor gyakorlatilag sehol sem előzhetnénk, hiszen bármilyen mellékutcából elénk fordulhatnának. Miért ne lehetne előzgetni, ha amúgy a sofőr betartja az előzés szabályait?

qwertzu 2011.11.21. 08:59:11

@HakapesziM: Nem tartja be. Egyszerre csak egy autó előzhető. Ha a sorban az első jobbra fordul, a második pedig nem előz, akkor akivel szembetalálkozol balra kanyarodás közben az szabálytalan. Sajnálatos módon a szabálytalanul előzőnek is elsőbbsége van.

Ferocious 2011.11.21. 09:07:38

@xaba99: Ez pontosan így van, elém is rendszeresen kifordul valami baromarcú...

Ferocious 2011.11.21. 09:08:52

@xaba99: Ez is azért van, mert ma már "alanyi" jogon jár a jogsi és minden nyomorék vezet. Az ilyenek mennének inkább busszal, vonattal...

HakapesziM 2011.11.21. 09:11:17

@qwertzu: Majd valamelyik Kresz tudor idemásolja, hogy mi a pontos szabály, de legjobb tudomásom szerint - ha a feltételek fennállnak - lehet több járművet előzni. Jól is néznénk ki. Több járművet előzök, mondjuk kilométerekre nem jönnek szemből, aztán csiki-csuki, egyesével bemegyek közéjük, meg vissza.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.21. 09:12:00

@HakapesziM: nem másolom ide, de egyetlen esetben lehet több autót is egyszerre előzni: autópályán.

HakapesziM 2011.11.21. 09:16:14

@xaba99: Szívesen elismerem a tévedésem, de akkor győzz meg, ahhoz pedig meg kell mutatnod, hol van leírva, hogy tilos egy járműnél többet előzni.

HakapesziM 2011.11.21. 09:21:04

@xaba99: Hangsúlyozom, arra gondolok ha az előzendő több jármű esetén az előzés feltételi külön-külön fennállnak. Ha ez megvan mi tiltja, hogy végigelőzzem őket?

2011.11.21. 09:27:49

@HakapesziM: Természetesen semmi nem tiltja, hogy több járművet egyszerre előzzél, és védett úton kereszteződésben is előzhetsz. (Persze ha a felfestések és táblák is engedik)

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2011.11.21. 09:35:34

Fouton, ahol 90km/h a megengedett, manapsag inkabb 75-80 korul haladnak az emberek, mert muszaj sporolniuk, raadasnak a csucsidoket leszamitva uresek az utak.

Tegnap mentem Salgotarjanba vegig fouton - mert utalom a palyat, unalmas :) - csak a varosokban kellett eloznom a szuttyogoket (Godollo, Aszod), Hatvanig senkit sem sikerult utolernem, pedig csak 90 korul autoztam, de elozni sem elozott le senki sem.
Onnan vegig a 21-s uton a ket savos szakaszokat leszamitva senkit sem eloztem, mert nem volt kit :)
Este vissza BP fele mar mas volt a helyzet, 80 korul mentek az autok, kockaztatas nelkul lehetett gyorsan menni.
Amiota ilyen draga a benzin megfelezodott az utak forgalma, ertelmetlen kockaztatni 2perc elony miatt.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.21. 09:36:53

@HakapesziM: @Szakadás:
először is javítom magam, nem csak autópályán szabad több járművet egyszerre előzni, hanem minden párhuzamos közlekedésre alkalmas úton.

aztán:
"Előzés: járművel az úttesten azonos irányban haladó jármű melletti elhaladás."
bár tényleg nincs sehol leírva, hogy egy darabot, de a KRESZ az előzésnél mindenhol (kivéve a párhuzamos közlekedésnél) csaki és kizárólag egyes számban említi a megelőzendő jármvűvet.

lehet megint fikázni a KRESZ hülye nyelvezetét (én is azt szoktam tenni), de sajnos amikor írták, akkor még úgy voltak vele, hogy mindenki érteni fogja, és senki nem a kiforgatott szavak és mondatok mögötti kiskapukat fogja keresgélni.

szerintem is nulláról újra kéne fogalmazni a KRESZt, mert így nem jó, de úgy tánik, hogy a döntéshozóknak ez nem érdeke.
hiszen úgyis a bíróság fogja értelmezni adott helyzetben a szöveget, és bizony, ha akarnak, meg fognak büntetni több jármű egyszerre történő előzése miatt.

Tornado86 2011.11.21. 09:40:53

Mondjuk ide lehetne sorolni még 1 kategóriát: 2x2 sávos autóút, 110es tábla, elõz 110-115tel 1 lassabban menõt, meglátja a rendõrt (lehet nem is radarozik), lelassít 90 alá, ha pedig villantasz neki, egyszerûen azt se tudja, melyik világon van.
Sõt, eszembe jutott még egy: aki nem tûri a kisebb autóval/alacsonyabb életszínvonallal rendelkezõ országból jövõket. Na ezektõl úgy venném el a jogsit, hogy amíg ki nem fizetik a bírságot, tuti nem kapják vissza, de sok esetben még eljárást is indítanék ellenük mások életének veszélyeztetése miatt, hisz arra számítasz elõzéskor, hogy a másik sofõr tartja a sebességét.

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.21. 09:52:54

@xaba99: Főútvonalon, meg akkor, ha ki van téve neked a megfelelő tábla (ilyennel én még összesen 3 helyen találkoztam). Ja igen, a főútvonalakon elvileg lehet, gyakorlatilag meg minden kereszteződésben előzni tilos tábla van.

messi-asz 2011.11.21. 10:04:14

@xaba99: ezt a nőt én is láttam már...

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.21. 10:05:07

@messi-asz: nálam mindig középkorú jól szituált úriember...

Rival · http://www.rivalcomp.hu 2011.11.21. 10:05:18

@metal: ...és a kereszteződésben nem előzünk szabálya miatt a betorkolló mellékutak előtt is kint van az előjelző tábla...

froton 2011.11.21. 10:07:43

Nekem úgy tűnik, hogy a posztoló egy "nekem fontosdolgomvan" egoista, aki azt hiszi, hogy nagyon tud vezetni, a többiek meg nem. Kereszteződés előtt nem előzünk. Miért? Éppen azért, amit leírt. Mellesleg rengeteg helyen van záróvonal a kereszteződés előtt úgy 100-200 méter hosszan, még nyílt egyenes útszakaszokon is, ez nem véletlen és nem azért van, mert berúgott az útfestő. Kocsisort sem előzünk. Miért? Mert ahhoz, hogy viszonylag hamar befejezd, nagy sebességkülönbség kell, ha valami történik ,pl a sorban 2. is épp előzni akar és kibóklászim eléd 80 km/h-val - ugye ő sem gyorsul fel hirtelen 110-re egyik pillanatról a másikra, amint sávot váltott az előzendő jármű mögött, nem feltétlen számít arra, hogy egy vadbarom 130-al bevágódik mellé, te pedig nem tudsz megállni. És mivel Te leszel a gyorshajtó, te leszel a balesetért a felelős még akkor is, ha a másik belenézhetett volna jobban a tükörbe.
3. Ha úgy sem előzöd/mész mellette, mit zavar, hogy egy picit rálóg a felezőre? Nem szabad, de az ő dolga, ha téged nem sodor veszélybe, akkor miért érdekel. Ha meg azért zavar, mert ott is előzni szeretnél, akkor csak szívasson, megérdemled.
4. Én is előztem sötétben, nem keveset a 18 év alatt, de eddig egyszer nem jártam úgy, ahogy te. Viszont egyszer (de csak egyszer) én is rányomtam a refit az engem megelőző járműre. Miért? Mert már vagy negyed órája jött a "seggemben" előzési szándékkal, de a folyamatos szembe forgalom miatt ezt nem tudta kivitelezni, ellenben továbbra is nyomult (feleslegesen). Rohadtul zavart, hogy 1 méterre jön mögöttem és épp annyira lógott ki a felezővonal felé, hogy egyenesen a külső visszapillantómba világított. Lehet, hogy másnak is ez a baja veled és ezt hozzám hasonlóan jelzi.
5. Én mindig lehúzódok. Nem lassítok, nem indexelek, de lehúzódok és egyenletes tempóval haladok. Fékre lépni tényleg hülyeség, de a magyar viszonyokat ismerve nemis feltételezem senkiről, hogy ennyire előzékeny lenne, csak akkor tapos bárki a fékre, ha oka van rá, de ez a legkevesebb esetben történik segítő szándékkal, inkább szívatás miatt. Nem kéne annyira a seggébe mászni (ez a 4. pont beli feltevésemet is alátámasztja) és akkor nem ér meglepetés, ha fékeznek előtted/ vagy nem szopatnak a fékezgetéssel.
6. Nem bizonytalaon, hanem feltehetően zavarja őket, hogy tolakszol és szopatnak...(lásd 4-es, 5-ös)
7. Igazad van. A hozzád hasonlók inkább kerüljenek el minél hamarabb és minél messzebbre tőlem, felesleges és ostoba dolog felvenni a kesztyűt a hozzád hasonló vezetőkkel
8. Érdemes lenne elgondolkodni, hogy miért szívatnak. Nem mondom, hogy velem nem fordult még elő, de nem jellemző. Talán mert nem úgy viselkedek az úton, ahogy Te. Sokakban a nyomulós stílus ellenállást vált ki és csakazért is baxakodni fognak veled. Ettől még persze hülyeséget csinálnak, de érdemes elgondolkodni rajta, hogy veled miért olyan gyakran...
9. Az első fele érdekes. Kötve hiszem, hogy lenne olyan barom, aki direkt kamikaze akcióba kezd, csak hogy téged szopasson. Mindenesetre ha bárki jön szembe egy ilyen útszakaszon, saját érdeke az embernek, hogy ne előzzön, épp azért, mert nem lehet tudni, hogy figyel-e a szembe jövő és kimegy-e a szélére. Amúgy illik (és kell) kimenni, ez tény, de nem mindenki tartja be, ezért jobb, ha türelmes az ember.
10. Egy újabb állítás, ami azt támasztja alá, hogy a posztoló tökéletesnek gondolja magát és mindenki más hülye. Vajon velem miért nem fordult elő ilyen szitu? Talán mert nem centizem ki. 100-150 m? 90 km/h-nál az 2-3 másodperc (feltételezve, hogy a szembejövő is 90-el jön). Cseppet sem csodálkozok, ha ettől valaki beijed, sőt minden épeszű ember ilyenkor a fékre lép, hogy férj be elé...Te meg gondolom még rá is húzod az autó farát, mert érzed, hogy szűk a hely. maradna köztetek 10 cm...Csodálkozol, hogy fékeznek, vagy árokba hajtanak, csak hogy ne ütközzenek veled? idi....áhh inkább nem is mondok semmit...

nemegészenúgyvan 2011.11.21. 10:17:06

HakapesziM, xaba99: Nem állítottam, hogy nem szabad, én is ismerem a szabályt. De az írásból tudjuk, hogy főhősünk mindíg, mindenhol előz, egyszerre több autót is. Remélem vizuális típusok vagytok és eltudjátok képzelni a szitut. Van 3-4, 8-10 stb. autó viszonylag szorosan egymás mögött, benne 2-3 vagy több teherautó, kisárúszállító, kamion, egyéb magasépítésű és még esetleg kanyarodik az út, bokrok, fák vannak a szélén, miegymás. "Előzőkirály" a végétől akár 2-300 m-re a kereszteződéstől folyamatosan előz (Ő írta, ezt teszi), mégis a kikanyarodónak honnan kellene tudnia róla, ha az 1., 2., ... X. autó lehetőséget ad a kikanyarodásra? Mégegyszer mondom, sőt remélem: egyszer megjelenik az a tolólapos Kraz.

pengusz 2011.11.21. 10:18:21

Némi ellentmondást érzek a posztban:
"Szintén nem szereti, ha mögötte vannak, csak ő mást választ ellene. Semmi értelme. Utolértelek, úgyis elmegyek."

"Nem, nem érzem magam felsőbbrendűnek,"
"soha nem sietek," (Persze-persze)

"Akkor jön a teligáz, mikor már mellette vagy. 70-el állok ki előzni, mire mellé érek már 130-nál járunk." (Ez az eset ugye autópályán történt?)

"gyorshajt, ész nélkül előz. Rám csak az utolsó igaz, de azt mindenki másnál látványosabban csinálom." (Ha az előző pont nem pályán volt, akkor minimum az utolsó előtti pont is igaz)

"Nekem egyszerűen így kényelmes. " Másszóval mindenki más le van xarva körülötted. Bár a következő mondatokban megpróbálsz szimpátiát ébreszteni magaddal kapcsolatban (Más esetekben egy Szent vagy), mégis rengeteg ellentmondás van az írásodban.(fentebb idéztem)

ruskyy__ 2011.11.21. 10:23:50

elfogadhatóak a pontjaid, de azon még pontosítani kellene, amitől a legjobban felmegy az agyvizem: utolér országúton, amikor óra szerint 110-zel megyek, és jön a seggemben, mert megelőzni már nem mer a nyomorékja, inkább tolja a seggemben 2 méterre. ezek tipikusan a suzuki stift és sokda fóbia "racer" kiadásai. rosszabbak mint a típus társaik tötymörgői...

ilyenkor helyzettől, vérmérséklettől és mögöttem jövő stílusától függően szépen lassítok, végső esetben indexelek is jobbra, de ha nagyon felkúr, akkor meg kivárom hogy rávegye magát az előzésre, és mielőtt kisorolna tolok egy kövéret és otthagyom a faszba.

"streetfighter" 2011.11.21. 11:04:21

@froton:
Nagyon okosnak képzeled magad, de fingod sincs az egészről. Bírom a hozzád hasonlókat. :)

"streetfighter" 2011.11.21. 11:07:47

@nemegészenúgyvan:
Te is annyira hozzáértő vagy mint a "kollégád". Ha nem értesz valamit minek szólsz bele?

froton 2011.11.21. 11:08:41

@froton: Amúgy kifejtenéd bővebben, hogy mi is az amiről szerinted fingom sincs?

froton 2011.11.21. 11:11:02

@"streetfighter": Még sem kell kifejtened, megértettem...Nem értesz velünk (nemegészenúgyvan-nal és velem) egyet, ezért hülyék vagyunk...Tán Te írtad a posztot? Nem csodálkoznék...

froton 2011.11.21. 11:11:45

Ja, én meg nem bírom a hozzád hasonlókat..:D

"streetfighter" 2011.11.21. 11:20:49

@froton:
Pontosan!
Eltaláltad, én is írhattam volna a posztot, mivel ugyan így közlekedem és azonosak a tapasztalataim.
Az, aki nem ilyen stílusban közlekedik nem tudhatja a többiek reagálását, erre céloztam.
Ha hülyének képzeled magad én nem fogom vitatni, abbam biztos lehetsz. :D

nemegészenúgyvan 2011.11.21. 11:30:35

@"streetfighter": Attól még hogy valakinek (egy senkinek) az a nickneve ami, még nem fog a név által takart képességekkel rendelkezni, mint ahogyan én is hívhatnám magam "superman"-nek attól még nem lennék az. Ennyit rólad. A "barátod"-ról meg továbbra fenntartom a véleményemet.
A hozzáértésről: Mi legalább (ebben benne vannak a másik oldal képviselői is) vettük a fáradságot és ki-ki a saját ismerete, véleménye, meggyőződése szerint kommentálta a posztot. Egyetértettünk, vagy sem, de nem szólogattunk be egymásnak, míg Te csak erre vagy képes. Ennyi a Te hozzáértésed. Szánalmas, vékony, rövid, puhapöcsű faszmarci.

Szelid sunmalac 2011.11.21. 11:35:38

Engem meg rohadtul idegesit, hogy amikor a biciglivle megyek az autopalyan allandoan villognak ram szembol, pedig biciglivel lehet egyiranyuban a masik iranyba is menni!

''autónepper.'' 2011.11.21. 11:36:15

érdekes... valaki irta hogy kevesebb az autó ... te merre jársz? mert é nem láttok kevesebb autó SŐT.... csak egyre lassaban közlekedőket!!!!

ám hozzá teszem h a posztoló tuti valami féle állom világba él... úgy irja ezeket a dolgokat hogy hogy előz mint ha valami féle különös képességgel rendelkezne.... sosem értettem ezeket minden napos dolgok amiket leirt és mindenki találkozzot vele

@xaba99:magyarul egy vér profival volt dolgod:D:D:D

froton 2011.11.21. 11:48:37

@Szelid sunmalac-Elmeny designer: Csak azért villogtak, mert nem volt rajtad kukásmellény..:DD

"streetfighter" 2011.11.21. 12:05:11

@nemegészenúgyvan:
Az a baj, hogy te annyira dilettáns vagy a témában, hogy kár veled vitatkozni.
Hülyeségeket írsz aminek semmi alapja, csak a te bárgyú agyadban van róla elképzelés.
Az, hogy minden féle alaptalan dolgokat feltételezel, és azt tényként adod elő, attól az még "nemegészenúgyvan" seggfejkém. :D

Szelid sunmalac 2011.11.21. 12:13:47

@froton: Ja! Az mas akkor! Azt hittem csak akkor kell, ha van lampa a biciglin, de en azt sose hasznalok, ugyhogy mellenyem sincs. meg aztan ugyis koszos lenne, mert amikor reszeg vagyok, mindig eltanyalok.

_ng_ 2011.11.21. 12:28:18

Minden további vita nélkül (csak hogy ne a szabályokat nem -- vagy csak felületesen -- ismerők véleménye maradjon meg az olvasóban): Metal olvtársnak teljesen igaza van. Ezerszer lírtuk, de úgy látszik, ez sem elég:

Útkereszteződésben tilos előzni. Ez alól két kivétel van: ha Főútvonal táblával jelzett főútvonalon haladsz, vagy ha a kereszteződés előtt láttál Útkereszteződés alárendelt úttal táblát.

(Magánvéleményem, hogy még ilyen esetekben is necces a dolog, mert az alárendelt útról érkező számára ezt semmi sem jelzi.)

qwertzu 2011.11.21. 12:34:11

@HakapesziM: Konkrétan valóban nincs benne.
Viszont ha egy kereszteződésben kanyarodó autó miatt lassul/megáll a kocsisor akkor a feltételek biztosan nem teljesülnek.
Egészen konkrétan a következő pont nem teljesül:
e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.

Cobra. 2011.11.21. 12:45:26

Lehet hogy a poszt írója is hülyén vezet, de azt el kell ismernetek, hogy több az az idióta, aki szándékosan vagy alkalmatlanságból tartja fel a közlekedőket, mint aki ész nélkül előzget. 90%-ban Budapesten közlekedek motorral és sokszor a szabályosan haladóktól nem tudok menni, mert jobbról általában több a hely előzésre, mint baloldalt. És nem, rendesen haladó autót nem előzök meg sávon belül, csak álló vagy max 20-al haladót.

Szelid sunmalac 2011.11.21. 12:46:29

@qwertzu: Ez az esetek 96%-ban amugy sem teljesul, mert a legtobb embert kurvara zavarja, ha valaki visszater ele, foleg, hogy addig ott sem volt!

zetor85 2011.11.21. 13:01:10

@froton: Én tökéletesen egyetértek kommentelő társammal. Nekem már a 2. nagyon szúrja a szemem. Ne haragudj, de pont arról szerettél volna írni, kedves posztoló, hogy segítsük egymást, és legyünk tekintettel a másikra is.. Te meg pont az ellentkezőjét csinálod.. Ha előzöl egy kocsisort, és az első jobbra kanyarodik, persze, hogy kikanyarod a stop táblánál álló, mert az ilyen majmokat, mint Te, nem látja.. És akkor lehetsz Te istencsászár, meg a világ legjobb sofőrje, de az a Te hibád lesz! Miért? Mert nem előzünk kereszteződés előtt!!!!És azelőtt, hogy leírsz ilyeneket, nézz már magadba! Vannak "odakint" friss jogsisok is, akik ilyenekbe nem fognak belegondolni, amiket leírtál. Ez a Te, és a mi feladatunk, hogy velük elnézőbbek legyünk, és esetenként helyettük is gondolkodjunk, mivel nekik nincs rutinjuk még.. Amúgy meg szerintem a LEGveszélyesebb magatartás az, amit Te csinálsz... Annyira bízol magadban, és a képességeidben, hogy hülyeségeket csinálsz az úton, mint egy gyerek. Gondolkozz már!!!!!!!

metal · http://electric.blog.hu 2011.11.21. 13:07:44

@zetor85: Ugyan, az írása alapján fel se fogja, amit írtál, hát még elgondolkodni rajta:)

froton 2011.11.21. 13:08:31

@Cobra.: Csak azt kell eldönteni, hogy melyik veszélyesebb. Eszetlenül előzni (ezzel veszélyeztetni másokat) vagy feltartani (ami bosszantó ugyan, de ha az ember erőt vesz magán és nem arra koncentrál, hogy "ménemmegymáezahülye", akkor stresszmentesen (és józanabbul ítélve) kivárható az előzésre alkalmas pillanat...Amúgy a posztolóhoz hasonlóból szerencsére valóban kevesebb van, mint a töketlenkedőkből.
Szvsz sokkal egyszerűbb 5-10 perccel előbb elindulni és felvenni a forgalom ritmusát, mint "örökké sietni, és tolakodni mert elkések" és végigelőzni a kocsisorokat necces helyzetekben szabálytalanul...Szokták mondani, hogy baleset akkor van, ha 2 hülye találkozik (én még ezt kiegészíteném: vagy 1 hülyébb, mint 2 másik együttvéve). Jelen esetben van ugye a kamikaze, meg a figyelmetlen. Egyszerű a képlet: nem kell kamikaze akciókba belemenni (mert vannak figyelmetlenek) és figyelni kell (mert vannak kamikazék...). Különben is mi számít feltartásnak? Ha valaki este 80 km/h-val megy, de 90 a megengedett? Ha ő úgy ítéli meg, hogy abban a szituban az a biztonságos (mert erdő mellett megy el ahol pl vadak vannak), akkor azt, aki 90-el menne feltartja, de ezt nem lehet neki felróni, a sebességhatár elérése nem kötelező, csak a betartása. Ha visszalassulna 60-ra, na az már télleg túlzás...de azért olyannal is ritkán találkozni, a legtöbbjük a kettő közt mozog...

bunkóbéemvés 2011.11.21. 13:10:56

Nagyon koszi, mintha az en gondolataimat fogalmaztad volna meg! Egy dolog nem stimmel csak a nyolcas pont. Szerintem ez pont a suzukira, faterra meg mamara igaz.

HakapesziM 2011.11.21. 13:11:03

@zetor85: Márpedig védett úton - ha a táblákból és útburkolati jelekből más nem következik - szabad előzni, ha emellett a posztoló betartja az előzés szabályait is, akkor bizony elsőbbsége van a balra kanyarodóval szemben. Külön megítélés kérdése, ha olyan extrém sebességgel közeledik, hogy az elsőbbségre kötelezettől nem várható el, hogy időben észlelje, és ezért következik be baleset. Egyébként ha előz, attól még elsőbbsége van.

froton 2011.11.21. 13:13:40

@zetor85: Most ezt komolyan nekem, vagy a posztolónak? Vagy csak az 1. mondatot szántad nekem? :)

zetor85 2011.11.21. 13:20:00

@froton: :) Bocs, ha félreérthető voltam! Természetesen én veled értek egyet, froton!

froton 2011.11.21. 13:20:50

@HakapesziM: A posztoló csak akkor tartja be az előzés szabályait, ha a kanyarodó autó mögött megy. Más esetben egynél több autót kell előznie, azt meg nem szabad. Ha pedig a kanyarodó autó mögött megy és szabályosan előz, az jól látja a kikanyarodó autó is, mert ott zajlik az orra előtt. Viszont ha hátulról indít támadást az 5. autótól, az a kikanyarodónak nem látható, pláne, ha egy kisteher vagy busz akit előz...Én amúgy addig nem fordulok ki, míg jönnek, épp ezért...

froton 2011.11.21. 13:22:19

@zetor85: sejtettem, csak első olvasatra fura volt @froton.........Te......:DDD

HakapesziM 2011.11.21. 13:27:47

@froton: Fentebb beszéltük meg, ha járművenként külön-külön fennállnak az előzés szabályai, akkor lehet több járművet előzni. Kérdéses persze, hogy valamelyik jármű jobbra kanyarodása során, nem kényszerül-e fékezésre - nem feltétlenül kényszerül - a mögötte haladó, és ezzel ne érvényesüljön az a szabály, hogy biztonsággal besorolhassunk az előzött mögé. De ha ez is megvan, akkor lehet többet előzni, és a balra kikanyarodó elsőbbségre kötelezett.

Akinek nem inge.... 2011.11.21. 13:28:32

Amúgy,annyira jó,hogy még van pofád ide irogatni, "kedves" posztoló. nem szégyelled magad? mit képzelsz te magadról? mivel érzed te többnek magad a többi autósnál? mi az,hogy a sorozatos szabálytalankodás után még MI,normális autósok figyeljünk oda RÁD? hol élsz Te? tudod,én abban hiszek, hogy aki másnak amit ad,azt kapja vissza.ebből kiindulva te a következőkben nagyon fogsz szenvedni az életben, talán akkor majd megtanulod 1: tisztelni autóstársaid,2: magadat a helyeden tudni, 3: a KRESZ szabályait.

froton 2011.11.21. 13:39:30

@HakapesziM: Úgy igen, lehet, csak nem tudom elképzelni, hogy aki ilyen habitusú, mint a poszt írója, az ne padlógázzal tegye ezt, így a biztonságos visszasorolás sztem eléggé kétséges. + amit szabad, azt nem feltétlen kell. Kereszteződés előtt épp ezért nem előzök, mert mi van, ha valaki kikanyarodik...Lehet, hogy ő a szabálytalan, de semmi kedvem kilincselni a biztosítónál, meg várni a helyszínelőket (és ez még a jobbik eset, a skála a könnyű és súlyos sérüléseken keresztül a nejlonzsákig tart...)

pengusz 2011.11.21. 14:01:50

@''autónepper.'': "csak egyre lassaban közlekedőket!!!!"
A galilei-féle relativitási elvről hallottál már? :D

@"streetfighter": "Az, hogy minden féle alaptalan dolgokat feltételezel, és azt tényként adod elő, attól az még "nemegészenúgyvan" " erről egy nem is olyan régi poszt jut eszembe :) (Elég sokat vitáztunk benne :D)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 14:05:55

Galilei??? ??? Nem Einstein? Az sem ér már semmit, megdőlt.

Frigyesmester 2011.11.21. 14:06:19

Ha már ámokfutók és jelenségek:
- Sietős mögém ér, és előzni akar. Különösen este/éjjel kellemetlen és veszélyes az, amikor akár 80-as tempónál (illetve ennél nagyobb sebességgel) mögöttem haladva 2-5 méterrel a távolsági fényszóróval „bevakít”. Jellemzően román rendszámú autók vezetői művelik ezt.
- Tipikus jelenség az, amikor előznék, de az addig nálam lassabb tempóban haladó hirtelen nekiáll gyorsítani. Netán szlalomozni is. Úgy tűnik, hogy nem bírja elviselni az egója azt, hogy egy szutyuki/buzuki megelőzi az ő totojáját, foswagenét, ájuldiját, citromkáját, rözsóját, bömösét, merdzsóját és a többit.
- Többsávos úton sávváltás: valamiért nincs az a tényező, ami miatt engedné besorolni maga elé a sávot váltani szándékozót. Jártam már úgy, hogy egy többsávos, osztottpályás út bal szélső sávjába érve balra kanyarodás után, nekem a következő kereszteződésben a jobbrakanyarodó jobbszélső sáv kellett volna (és persze nem óhajtottam megkerülni a fél várost, csak azért, mert akadt egy tucat intoleráns barom). Jobb híján megálltam a középső sávban, irányjelzővel jelezve a jobbra kanyarodási szándékom. Kéttucat autós volt oly kedves, és nem engedett átsorolni. Azt most ne firtassuk, hogy a mögöttem feltorlódottaknak milyen lett a hangulatuk – köszönjék meg annak a kéttucatnak, akik nem bírták elviselni azt, hogy cca. 15-20 másodpercig egy szutyuki haladjon előttük.
- Irányjelzővel segíteni a minket előzni szándékozókat: szoktam. Nyugodtan száguldozzon előttem, legfeljebb őt méri be a háromlábú és őt intik le pár kilométerrel arrébb – ha szerencsém van, helyettem. És volt rá példa – nem is egyszer-, hogy ha engedem, hogy előzzön, akkor jobb esetben tanúskodhattam volna a szerencsére be nem következett baleset helyszínelésén; rosszabb esetben én is áldozattá váltam volna. És arra is volt példa, hogy miután biztonságosan megelőzött, megköszönte egy vészvillogós villantás erejéig.
- És igen, használom a visszapillantókat: szeretem időben észrevenni az ilyen „húdefontosvagyoknagyonsietek” „elemeket”. Előzés esetén lassítani pedig akkor szoktam, amikor az engem előző már teljesen a másik sávban van; vagy ha úgy ítélem meg, hogy a szembejövő forgalomban előző – és így velem szemben haladó – túl közel lenne hozzám egy ütközéshez.

Végül: előzni akkor előzök, ha az előzés minden tekintetben, mindenkire nézve biztonságos.

pengusz 2011.11.21. 14:11:01

@alfagumi: a Galilei-féle relativitási elv előbb volt :) Azért az autók nem mozognak fénysebességhez közeli sebességgel, ezért a Galilei-féle is megfelel :)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.21. 14:12:26

én szeretem azt, amikor előzni szeretnék, és aki előttem van, felvillantja jobbra az indexet.
nem csak azt tudom, hogy szabad az út, hanem azt is, hogy nem fog rámgyorsítani, meg behúzni a felezőre, miközben előzöm.

froton 2011.11.21. 14:39:34

@xaba99: Én pl azért szoktam le róla, mert az újabb autómban nincs ilyen opció. Megpöccinted a kart, 3-at villan. Nincs olyan, hogy 1-et, mint az öregnél....Az egynél több meg télleg megtévesztő, mert azt hihetik mögötted, hogy meg akarsz állni, így inkább nem csinálok semmit, csak kihúzódok jobbra, had lássa jobban a szembe forgalmat. HA egy picit szűkre vette, elveszem a gázt, de csak ha télleg nincs már mögöttem- csak hogy ne legyen ijesztő senkinek. Fékre lépni télleg nagyon necces szituban van csak szükség...

''autónepper.'' 2011.11.21. 14:49:00

@pengusz: meglepne ha azt mondanám h nem??:D és az meglepne hogy ha azt mondanam h igen ?:D meiken csodalkoznál jobban?:D

''autónepper.'' 2011.11.21. 15:04:21

@Frigyesmester: ne haragudj de ha nem vagy képes sávot váltani akkor szerintem nem vagy életképes!!!! nekem sosem volt még ilyen...

mildi 2011.11.21. 15:22:17

jajj de utálom, mikor a kocsisorból az 5-6-X. áll neki beelőzni mkit! mit képzel, a többiek passzióból döcögnek 70-nel az ifa mögött? ha 5. kocsi vagy, akkor majd szépen 5-nek megelőződ azt a kurva ifát! hidd el, a többiek dolga még sürgősebb, mint a tied, épp csak oda is szeretnének érni.

HakapesziM 2011.11.21. 15:27:25

@mildi: Igenám, de van mikor ötödik vagy, de a többi az IFA mögött az istennek sem akar előzni. Tök üres szemből az út, ő meg még hezitál. Ha előzni készül tegye ki az indexét, s előzzön, de ha nem indexel, csak álmodozik, ne csodálkozzon, ha előbb-utóbb akad egy bátrabb és végigelőzi őket.

pengusz 2011.11.21. 15:27:59

@''autónepper.'': "mert é nem láttok kevesebb autó SŐT.... csak egyre lassaban közlekedőket!!!!"
Gondoltam beírod a google-ba, és egyből lehet úgy értelmezni a fenti mondatodat, hogy nem mások mennek lassabban, hanem te mész gyorsabban :)
Csak te a gyorsabb járműből látod úgy, hogy mindenki egyre lassabban megy. :D

pengusz 2011.11.21. 15:29:24

@HakapesziM: "akad egy bátrabb"
ismered a viccet: Nem bátor hanem vak :D

A_blogger 2011.11.21. 15:50:22

engem három előző-fajta idegesít:
1. a már többször említett "belejönakocsimfarába" típus. ezt azért nem értem, mert ha bármi miatt nekem vészfékeznem kell (vad, gyalogos, stb) akkor a karambol elkerülhetetlen.
2. a már szintén említett fajta, amelyik megelőz, és utána értelmetlenül belassít. ha addig sietős volt, utána miért nem?
3. mivel dévúm van, többször találkoztam már olyan sofőrrel, akinek teljesen mindegy, hogy én mennyivel haladok, de mivel egy fos dévú megy előtte, kényszert érez arra, hogy megelőzzön, bármi áron. amíg csak blogokat olvastam, nem hittem, hogy egy szutyuki/dévő ennyire böki a többi autós szemét. de már tapasztalom.

''autónepper.'' 2011.11.21. 16:22:36

@pengusz: bocs lustam volta keresgélni meg hasonló...:D lehet ez nem egy rossz meglátás:D

"streetfighter" 2011.11.21. 16:42:55

@mildi:
Nem a közértben vagyunk te szerencsétlen!

pengusz 2011.11.21. 17:19:38

@"streetfighter": De nem is versenypályán :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 17:33:44

Ezt Streetfigther írta, álnéven. Nincs más, aki ezt még le is írná...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 17:38:31

Minden esetre a posztoló egy kisebbségi fóbiás idióta. Reméljük nem találkozunk vele.

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:09:59

A pontok egy részével egyet értek, de magával az elvvel nem.
Ha poszt írója maga is elismeri, hogy állatmódjára gyorsan hajt és azt tetézi "necces" előzésekkel -ezt mondjuk valaki kifejthetné bővebben, hogy mit is takar pontosan- akkor miért is a többieknek kell alkalmazkodniuk hozzá???

Ha jól értem, a többi közlekedő szabályosan halad, mire ő megérkezik szabálytalanul és még el is várja, hogy a szabályosak alkalmazkodjanak az ő szabályszegéséhez. PFFF

De akkor a részletek!

1, Korrekt, előzésnél még a KRESZ is megengedi, hogy hangjelzéssel kiegészítsd. Sötétben, ha nem vagyok benne biztos, hogy az előzött vette a szándékom, nagyon rövidet villantani szoktam, de egyébként a duda is korrekt, szabályos. Kinek van ezzel gondja? Vagy arról van szó, hogy belehasalsz a dudába, és percekig nyomod?
2 ilyent csak amatőr csinál, de ha nem főúton vagy KRESZ által említett előjelzett kereszteződésben előzöl, akkor nem kell számítson rád. Mit keresel ilyen esetben az előzési pozícióban??? Meg kellene tanulni közlekedni is, nem csak vezetni! Ilyen esetben egyedül te vagy a hülye, ahogy azt a bevezetőben helyesen el is ismerted. Csak hogy ez nem necces előzés, hanem gyilkossági kísérlet!
3 Két hülye esete. Igazad van, ne kóvályogjon át a a másik sávba! De mi francot keresel te ott??? Kanyarban előzni??? Noooormális???
4 Jogos! Annyit tennék csak hozzá, hogy úgy kell megelőzni az illetőt, hogy erre ingert se érezzen. Pl nem centikre bevágva elé az előzés végén. Vagy erős fékezésre késztetve őt.
5. Miért ne??? Te úgyis meggyőződsz arról, hogy előzhetsz-e. Félre vezetni -bár gennyes dolog a kísérlete is- nem tudlak. De te tudod, hogy látom a szándékod és most mehetsz és lassítok is, hogy menni tudj. Nagyon nagy segítség az ilyen, mikor a jobb kormányos autóval járok Magyarországon.
6 Lehet a te stílusod váltja ki ezt a reakciót? Én még ilyet nem tapasztaltam. Nem kizárt, hogy benned van a hiba, amit poszt is jól mutat.
7 Jogos! Ilyet sem láttam még, de aki így tesz, az tényleg feleslegesen ostoba
8 Ismét jogos, Az ilyennek azonnal el kellene venni a jogosítványát. (Hosszabb időre, mint a tiedét)
9 Ez is jogos, ha a másik nem éppen előzésben van, vagy arra készül.
10 Nem igazán értem a helyzetet sem.

Az én tanácsomra kár 10pontot pazarolni, egyetlen pontban össze tudom foglalni.
Ha szabálytalan vagy, akkor TE alkalmazkodj a többiekhez és ne tőlük várd az alkalmazkodást. TE teremted a helyzetet, TE is old meg egyedül! Nagy vagy már. Ha nem megy, akkor fogd vissza magad és gyakorolj még! De ne másoktól várd, hogy kiszolgálják a kedvtelésed, ami ráadásul rájuk nézve veszélyes és inkorrekt.

lemonlime 2011.11.21. 18:13:50

A posztoló sok valós problémára rávilágít, csak az a gond, hogy majd amikor kinyír egy családot, hiába magyarázza majd a rokonoknak és a bírónak, hogy én, a profi épp befértem volna, de apuka b@lfaszul vezetett és ezért haltak meg.

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:14:30

@xaba99: Csak nem te is Írországban szoktál közlekedni??? :-)

Az a titok, hogy fogalma sincsen rólad mögötte, de ha nem jönnek szemből, akkor ö is mer menni az út közepén. Egyébként fél és csak mer menni, lehúzódva. Hidd el, mindenkinek jobb ez így! Láttam olyat, hogy összeszedte a bátorságát és ment akkor is, mikor jöttek szemből. Le is tört mind a kettőnek a tükre a 12-15méter széles, egyenes úton...
Nem vicc!

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:18:52

@xaba99: Attól függ, miként van védve! Elég szűk az a lehetőség mikor lehet. Vagy (jelzett) főúton kell haladni, vagy a KRESZ által előírt elsőbbségi előjelző tábla kell legyen a kereszteződés előtt!
Lakott területen -emlékeim szerint- elég kevés az ilyen. Azon kívül is jellemzően az 1számjegyű utak ilyenek.

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:23:56

@HakapesziM: Lehet sorban előzni, de mivel a KRESZ nem ismer ilyet, minden egyes előzés külön-külön előzés ilyen esetben. Visszasorolni ugyan nem kell, de meg kell arról győződni, hogy a folytatható-e az előzés. Ha a sorban, amit előzöl, valaki előtted 2 vagy több autóval indexel balra, annak az előzését már nem kezdheted meg. Legkésőbb mögé kell sorolnod. Akit elkezdtél előzni, már nem fordulhat eléd. De aki előtte van, az még igen.
Ezért nem mindegy, hogy folyamatos előzésről beszélünk, hogy folyamatosan több előzésről. A KRESZ csak ez utóbbit teszi lehetővé.

"streetfighter" 2011.11.21. 18:24:40

@alfagumi:
Ismét tévedsz, de ez nálad megszokott. :)

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:26:35

@"streetfighter": Te írtad a posztot? :-)

Nagyon rád illik...

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:29:43

@froton: Valami azt súgja, hogy a másik véglet vagy. Lelked rajta...

Veled is egyet értek pár dologban, de a szemléleteddel nem. Akár csak a posztoló esetében.

"streetfighter" 2011.11.21. 18:31:16

@jelentéktelen alak:
"Akit elkezdtél előzni, már nem fordulhat eléd. De aki előtte van, az még igen."

Erre azért kiváncsi lennék honnan veszed.

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:34:16

@"streetfighter": KRESZ. gondolom, te is hallottál már róla... ;-)

Csak azt kezdheted előzni, aki az előzési, vagy a balra kanyarodási szándékát nem jelezte. A másik oldalról, csak akkor kezdhetsz előzésbe, vagy balra kanyarodásba, ha az előzésedet még nem kezdte meg a mögötted lévő.

"streetfighter" 2011.11.21. 18:35:29

@jelentéktelen alak:
Nem én írtam.
Hasonló a mentalitásunk az biztos, csak nekem komolyabb a tapasztalatom. :)

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:39:13

@froton: Ezzel nagyon egyetértek. De ez sem ad okot arra, hogy a másik hülyeségét még meg is nehezítsük. Nem azt mondom, hogy alkalmazkodni kell minden idióta elvárásaihoz, de nevelni sem!

"streetfighter" 2011.11.21. 18:40:51

@jelentéktelen alak:
Csak az a probláma, hogy én már előzésben vagyok, tehát megkezdtem az előzést. A tükröt pedig a savváltónak kell használnia meggyőződve a manőver biztonságos véghezviteléről.

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:43:04

@"streetfighter": De nem az ő előzését kezdted meg! Jól is néznénk ki, ha a sor elején a traktor nem fordulhatna balra, mert Te 3km-el hátrébb előzöd a sort...

Csak is azzal előzési viszonyban, akit éppen előzöl! Előtte, mögötte, mindenki azt csinál, amit akar, mert őket nem előződ -még, vagy már.

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:48:13

@Frigyesmester: Velem ilyen ritkán esik meg; de tény, hogy roppant bosszantó. Amitől viszont sírva tudnék fakadni, mikor a majom utol ér a falu vége tábla előtt kb 70-es tempóval. A tábla vonalában megelőz, tartva a 70-et, majd utána is. Nagy nehezen megelőzöm, mert hát ott már szeretnék menni 90-el, aztán jön a következő a falu. Lassítok 50-re, aztán megint utol ér a majom megelőz, majd kiérve a faluból, megint mögötte vagyok, mert csak 70el tud menni is meg állni is...
Nem telt még el Magyarországon napom anélkül, hogy vezettem is és nem találkoztam ilyennel az elmúlt 10évben.

yxcvbnma 2011.11.21. 18:51:47

@jelentéktelen alak:

Az összes főút végig ki van táblázva belterületen is.
A KRESZ nem tesz különbséget 1 és 2 számjegyű főútvonal között.

qwertzu 2011.11.21. 18:53:33

"4. Ha sötétben megelőzlek ne az legyen az első dolgod, hogy rámtolod a reflektort. Értem én, hogy rosszul látni, de bírd ki egy picit."

Nem lehet, hogy túlzottan felfelé hord a fényszóród, vagy valami kókányolt xenonod van, vagy túl későn kapcsolod le a reflektort az utolért mögött? Mert ha sötétben gyakran büntetnek reflektorral, annak esetleg oka van.

"streetfighter" 2011.11.21. 18:57:52

@jelentéktelen alak:
He-he-he.
Vicces vagy! Nézd már meg mit írtál és én mire reagáltam.
Mellesleg volt az a trabantos ügy, ahol szegény fiatalok eléfordultak a kormányzati autónak. Ott nagyon durva szabálysértést követett el az előző mégsem marasztalták el.
Mellesleg teljesen életszerűtlen az ügy, ha nincs előzni tilos, záróvonal stb.

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:58:07

@yxcvbnma: Ha ki van táblázva, akkor OK. Nekem úgy rémlik, hogy jellemzően csak a 1 számjegyű utak vannak ilyen módon kitáblázva, de a memóriám nem a legjobb. A lényeg a tábla természetesen. Ha van főútvonal tábla, lehet előzni kereszteződésben. Ha nincsen, akkor nem.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.21. 19:11:45

@xaba99: hulyeseget beszelsz, remelem nem sokan hisznek neked
mar hogy a faszba ne elozhetnek meg 2 vagy tobb kocsit....
szovegertes
elhaladok egy jarmu mellett
elozom
aztan a masodik mellett azt is elozom
hol van leirva, hogy kozben vissza kellene mennem a sajat savomba?

jelentéktelen alak 2011.11.21. 19:14:01

@"streetfighter": Megnéztem. Nem látok problémát. Megy valaki elől, aki balra akar kanyarodni. Te az akármennyivel mögötte lévőt előzöd -vagyis nem őt- éppen. Ő belenéz a tükörbe és konstatálja, hogy senki nem kezdte meg az ő előzését. Így kiteszi az indexet balra. Szemből senki nem jön, megint benéz a tükörbe, hogy nem-e egyszerre tette ki az indexet valakivel, aki el is kezdte az előzését. Te még mindig nem őt előzöd(!) Teljesen szabályosan fog balra kanyarodni.

Az más kérdés, hogy ép ember nem fordul be egy 100+ felé közeledő autó elé, még ha KRESZ szerint nem is ő lenne a hibás. De a vita ügye arról szolt, hogy miként előzhetünk több autót szabályosan egyszerre. Nos úgy, hogy a fent említett balra kanyarodót nem gombázod el, ha mégis kimegy eléd.
Természetesen más a szitu, ha már őt előzöd!

A Trabantos példádra emlékszem. Tipikus koncepciós per volt, mint annyi más, amiben politikus is érintett. Ha nem egy miniszter ült volna az előző autóban, vagy egy befutott popzenész, akkor a sofőr még mindig ülne.

yxcvbnma 2011.11.21. 19:16:09

@jelentéktelen alak:

Totál független dolog a Főútvonal tábla és az út ténylegesen Magyarország úthálózatában betöltött szerepétől.

Persze nagy a korreláció, de messze nem 1:1 a leképezés.

"Térképes" főútvonal csak a Közút KHT kezelésében lehet, de KRESZ-es főútvonal az önkormányzati is lehet. Pl Béke út, Hungária, Nagy Lajos.

Sok esetben kitábláznak egy útvonalat főútvonaltáblával, ami a "térkép" szerint nem főútvonal. De a forgalom, meg a vonalvezetése indokolja, hogy ki legyen emelve. Azért, hogy ezzel biztosítsák az elsőbbségét az arra haladóknak, és egyértelműbb ez a táblázás, mint a alárendelt kereszt előjelző.

Ilyen rengeteg van nagyobb városokban

jelentéktelen alak 2011.11.21. 19:17:24

@yxcvbnma: Valóban! A lényeg a tábla természetesen.

yxcvbnma 2011.11.21. 19:21:24

Urak, nézzük csak meg az alábbi paragrafust:

"12. § (1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák:

a) „Elsőbbségadás kötelező” (9. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az útkereszteződésben elsőbbséget kell adni a keresztező (betorkolló) úton - illetőleg, ha a jelzőtábla alatt az útkereszteződés alaprajzi vázlatát feltüntető kiegészítő tábla van, az ezen vastag vonallal jelzett úton (10. ábra) - érkező jármű részére. "

Ír ez a szerencsétlen bekezdés arról, hogy a keresztező (betorkolló) úton melyik irányból , az úttest melyik oldalán jön az a búvalbaszott kocsi???
Annyit ír csak, hogy elsőbbséget kell adni a másik (fő) úton közlekedő autónak. Ha az az autó éppen előz egy másikat, attól függetlenül még a főúton halad (csak épp nem a megszokott oldalán).
Te a macisajtoddal nem tudhatod, hogy a másik útszakaszon van e főútvonal, vagy alárendelt útkereszt tábla kitéve valahol (ezt a 34. § 8 bek 4 tartalmazza). Még akkor se tudhatod ezt, ha 15 éve azon az úton jársz, és eddig sose volt kint ilyen tábla. Lehet, hogy 10 perccel azelőtt kirakta a közútkezelő. Ugye nem szabad megszokásból vezetni sehol…
Az, hogy volt-e az előző járműnek főútvonal, vagy alárendelt kereszt előjelző táblája annyit ér, hogy másfél évnyi bíróságra járkálás után esetleg(!) neked ad igazat a bíró.

Nem muszáj elhinni nekem, de ha egyszer kikanyarodsz egy előző autó elé, akkor majd ezt a rendőrség, rosszabb esetben a bíróság elmagyarázza neked (jó drágán). Még szerencsétlenebb esetben hónapokig gondolkozhatsz erről a kórházban...

Ha macisajtod/stoptáblád van, nézzél el jobbra is!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.21. 19:23:15

@hagyma: Nem kéne ámérikából osztani az észt, ott más a KRESZ.
Az előzést akkor fejezted be, ha visszatértél a sávodba.
Lassabban is elmondom, hogy te is megértsd, mi az előzés folyamata.
1. Irányjelzel.
2. Sávot váltasz.
3. Elhaladsz a jármű melett.
4. Irányjelzel.
5. Visszatérsz a sávodba.

Ha a hármasnál abbahagyod, akkor az olyan, mintha nagydolgot seggtörlés előtt abbahagynád.

fezoGT 2011.11.21. 19:24:30

1-2: ezek minősitett esete mikor előzöd a kocsisort, közben első indexel-lassít, de nem néz a tükörbe hanem már fordul is balra, azaz pont keresztbe eléd...ha pont oldalba kapod esélyes hogy ottmarad

5: sztem ezt kicsit túlpörgöd, nem arról van szó hogy bele kell állni a fékbe meg a padkára húzódni, hanem egy picike gázelvétel és ennyi. Nekem legalábbis ezt tanitották, nem a direkt lassitást. Nem is szoktak emiatt anyázni és ezután se fognak.

Jobbraindex viszont télleg necces tud lenni, még akár busznál is ha nem elengedni akar, hanem megállóba áll ki.

8: ezeknek valóban kötelet, viszont egy hirtelen szélárnyékos előzéssel össze lehet törni a picinyke egóját :) szerencsére ritka állatfajta

D4D 2011.11.21. 19:26:42

@''autónepper.'': Van csökkenés, de egyenlőre főleg pénteken venni észre.

jelentéktelen alak 2011.11.21. 19:31:49

@yxcvbnma: Azért ez a KRESZ alapos kicsavarása!

OK, hogy a védett úton haladónak elsőbbsége és nem a védett úton szabályosan haladónak. A KRESZ valóban nem tesz különbséget -szerintem nagyon helyesen- a kettő között.

De mi vérvörös fittyfenét előz ott a delikvens, ahol nem szabad????

Szeretem, mikor a szabálytalanságból fakadó problémát, a másik szabályosságával akarnak magyarázni!

Az már csak az én véleményem, hogy aki bármilyen szabályt szeg, az számoljon azzal, hogy a másik sem fogja vissza magát.
Vagyis lefordítva erre a helyzetre:
1 Aki nem néz körül rendesen, az ne számítson arra, hogy úgysem fog senki előzni, mert a KRESZ szerint tilos!
2 Aki a tiltás ellenére előz, az ne számítson arra, hogy úgysem fog senki kijönni elé, mert a KRESZ szerint tilos!
Miért csak a másik legyen szabályos???

jelentéktelen alak 2011.11.21. 19:33:28

@xaba99: Szerintem nem kell visszatérni, mint ahogy a kezdéshez sávot sem kell váltani.
Lásd több sávos utak. Ott is előzés az elhaladás, ha nincsenek összefüggő járműoszlopok.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.21. 19:34:18

@xaba99: Te ...../kipontoztam/
hogy jon ide amerika?
mutass paragrafust, hogy nem elozhetek 2 vagy tobb jarmuvet
varom
nem tudom hany bit kell felfogni, hogy attol en itt elek meg eltem otthon is es ismerhetem az otthoni KRESZT
na jojjon a tiltas tobb kocsi elozesere
/imadom mikor eszt oszt egy idiota/

Timnorc 2011.11.21. 19:36:08

Az 1-es és a 2-es ponthoz (meg persze többen írtatok hozzá; ja és korábban többször téma is volt):

A védett úton haladónak, akkor is jár az elsőbbség a mellékútról érkezővel szemben, ha előz. Amennyiben egyébként jár neki az elsőbbség (pl. tábla vagy jobb-kéz miatt)

Tudom, sokakat meglep, de még akkor sem veszíti el automatikusan az elsőbbségét, ha szabálytalanul előz, vagy ha szabálytalanul sávot vált, indokolatlanul a szembejövő sávban halad, szabálytalanul gyorshajt stb.
Automatikusan tehát csak ezekért nem veszíti el.

Persze más a helyzet, ha a szabálytalankodásának mértéke okozati összefüggésben van egy balesettel.

Pl_1:
A védett úton haladó a megengedett 90 helyett 102-vel halad, amikor a mellékútról eléhajtanak, és csatt. Ebben az esetben pl. nagy valószínűséggel nem hozzák ki vétkesnek.
Pl_2:
A védett úton haladó a megengedett 90 helyett 180-nal halad, amikor a mellékútról eléhajtanak, és csatt. Ebben az esetben pl. nagy valószínűséggel vétkesnek hozzák ki.
Pl_3:
A védett úton haladó szabálytalan módon index nélkül vált sávot, amikor kihajtanak elé, és csatt. Szintén nem vétkes.
Pl_4:
A védett úton haladó jobbra indexelés közben mégis inkább egyenesen halad, kihajtanak elé, és csatt. Szintén nem vétkes.

Stb.

qwertzu 2011.11.21. 19:39:00

@Timnorc: "A védett úton haladó jobbra indexelés közben mégis inkább egyenesen halad, kihajtanak elé, és csatt. Szintén nem vétkes."

Ajaj dehogynem. A jobbra index jelentheti azt is, hogy a kereszteződés UTÁN meg akar állni.

D4D 2011.11.21. 19:41:00

5. Én azt mondom segíts, ahogy tudsz, maximum ha rosszul segítesz, és emiatt félreérthető, akkor nem élek vele.

11. Van vagy 60 lóerő különbség a javamra. Körforgalomból kijövünk, én 30 méteren belül elmegyek mellette, síkra gyalázva a (Nem írok márkát, ne mondják, hogy előítéleteim vannak) Elmegyek mellette, majd beszopok egy lámpát, vasúti átjárót, sorompót, bármit, úgy 1 km-en belül, és utolér.
És ekkor jön a revizionista, ki megpróbálja kijátszani, hogy lendületből elmenjen mellettem abban a pillanatban, mikor a lámpa zöldre vált.
Ne tedd, mert ismét belegyalullak az aszfaltba, de az már fájni fog a lelkednek. Utána olyan kockázatokat vállalsz annak a reményében, hogy visszaelőzz, amikek a lekezelésére esetleg nem vagy képes.
Én sem akarom azt visszaelőzni, aki jobban halad mint én, és kocsija is erősebb.

yxcvbnma 2011.11.21. 19:42:22

@jelentéktelen alak:

A bizalmi elv azért nem húzható rá erre az esetre, mert te állsz a macisajt előtt, és halvány lila ibolyád sem lehet arról, hogy milyen tábla volt a másiknak akár többszáz méterrel arrébb.

Te ott állsz, és vagy volt táblája, vagy nem. Tehát vagy előzhet vagy nem. Nem tudhatod.
Akinek van egy kis sütnivalója, az a legrosszabb esettel (worst case) számol.

Ez nem olyan eset, hogy érdemes oktatót játszani, mert nagy csatt lesz egy ilyen szituból (nagy a sebességkülönbség).

Ráadásul jó ügyvéddel az előző autós a pert is megnyerheti (volt már rá precedens).

jelentéktelen alak 2011.11.21. 19:46:39

@D4D:
"Én sem akarom azt visszaelőzni, aki jobban halad mint én, és kocsija is erősebb."

Azért ebben az esetben a helyzete válogatja...

Jellemzően valóban hülyeség lehagyni azt, aki úgyis visszaelőz. A te példádban egyértelműen. De van, mikor a "gyorsabb" csak ott gyorsabb, ahol előz, aztán meg feltart. Na az méreg.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.21. 19:48:34

a lenyegi resze
az egyik tenyleg veszelyes resz, ha valaki "radkanyarodik" egy balrol jovo utrol
kikanyarodaskor szinte minednki csak balra sasol
nem is tudnam eldonteni ki a saros, ha pont egyidoben kezd elozni valaki, mikozben valaki rakanyarodik...
egyertelmuen zarovonalat kell festeni minden mellekut elott az orszaguton, csak ez a megnyugtato megoldas

jelentéktelen alak 2011.11.21. 19:49:48

@yxcvbnma: Van olyan helyzet, ahol érdemes oktatót játszani? :-)

Én nem arra éleztem ki a dolgoz, hogy mikor és hogy kell kifordulni a védett útra, hanem arra, hogy mikor és hogyan lehet előzni.
A bizalmi elv, meg minden szituációra ráhúzható kellene legyen!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.21. 19:49:56

@hagyma: "egyertelmuen zarovonalat kell festeni minden mellekut elott az orszaguton, csak ez a megnyugtato megoldas"

Ezzel csak az a baj, hogy akkor sehol se lehetne előzni.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.21. 19:55:18

@...::: Flúgos Kamionos :::...: annyi mellekut van?
nem ugy emlekszem
most nem foldutakra gondoltam, bar az sem lehet tul sok
mondjuk ha meg sok van, akkor igen, ott nem lehet elozni az epsegunk kedveert
nalunk dupla sarga aa zaro...

ulpinus 2011.11.21. 19:56:49

@poszter:
1. Esetleg mielőtt nekiállsz másokon kresz szabályokat számon kérni, nézz körül, hogy magad vajon mindent betartasz-e (a leírás alapján kenne mit fejlődni..)
2. Az úton közlekedő más járművek nem kikerülni/lenyomni való akadályok, akik csak azért vannak, hogy a monotonitást megtörjék, hanem ugyanolyan közlekedők mint magad
3. Ha nem tudsz biztonságosan egy előzést végrehajtani, akkor minek erőlteted annyira (nagyon gáz mindig másban keresni a hiba okát)
4. A kompenzálást(persze, hogy erről van szó, magadat átverheted, de Dr. Freud látja a lényeget) megoldhatnád úgy is, ha veszel bérletet egy zárt pályára. Persze ott fennáll a veszélye, hogy kevesebb lesz a Matiz nagypapa, és több aki 1 körben 3x köröz le.
5. Arcból egy erősebb kicsinyítő műtét sürgősen ajánlott az egészséges világszemlélet kialakulásához vezető kezdeti lépésként.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.21. 20:00:29

@hagyma: Földútról is ki tudnak kanyarodni egyesek úgy, hogy meleg helyzet legyen belőle. A sok festegetés helyett nem lenn egyszerűbb jobbra-balra körülnézni, ha már egyszer a főútra akarunk kikanyarodni?
Nálunk sima fehér a záró...

D4D 2011.11.21. 20:03:02

@jelentéktelen alak:

Én külön kezelem a kettőt, akikre én gondolok, azok tudatosan csinálják.

Ködben lehet megfigyelni, hogy aki hátulról jön, az gyorsabb, elengeded, majd lassabb lesz, esetleg még nála is lassabb.
Ezt nem kibaszásból teszi, egyszerűen olyan volt a helyzet, hogy hátul jobban lehetett menni.

jelentéktelen alak 2011.11.21. 20:10:48

@D4D: Nem erre gondoltam, bár ilyen is van. mondjuk én nem előzök, ha elől sem tudnék jobban menni, mint másik, de van beteg, ha nem előzhet.

Az én bajom, mikor a majom utol ér a falu vége tábla előtt kb 70-es tempóval. A tábla vonalában megelőz, tartva a 70-et, majd utána is. Nagy nehezen megelőzöm, mert hát ott már szeretnék menni 90-el, aztán jön a következő a falu. Lassítok 50-re, aztán megint utol ér a majom megelőz, majd kiérve a faluból, megint mögötte vagyok, mert csak 70el tud menni is meg állni is...

Én az ilyenre gondoltam.
Egyébként képes vagyok akár biciklis mögött is cammogni, ha tudom, hogy 10-15méteren belül úgyis megint előttem van. Sőt! Biciklivel is képes vagyok megállni az autó mögött, ha tudom, hogy 1 percen belül az lesz a gondja, hogy feltartom. :-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.21. 20:13:14

@...::: Flúgos Kamionos :::...: tudom
es azt is alkalmaznam ,e s alkalmazzak is sok helyen, ha utkeresztezodes, vagy bekotout jon az orszaguton, sot kicsitt nagyobb bekotoutnal meg feltesznek a gyengebbek kedveert elozni tilos tablat is.....
en eleg sokat jartam otthoni orszagutakon, hat nem jellemzo hogy foldut hegyek csatlakoznanak ra

yxcvbnma 2011.11.21. 20:13:50

@jelentéktelen alak:

Nincs olyan helyzet érdemes oktatni.
Csak sok olyan eset van, ahol az "okos enged" szabályrendszert el kell hagyni:))

Ha bizalmi elvet rá akarod húzni a kersztes témára, akkor két lehetőség van:

1 Minden macisajt alatt jelezni kell egy kis táblával, hogy előzhet e a fölérendelt úton a másik,

2 Kiveszed a KRESZből a 34 paragrafusnak ezt a sorát:-
"ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi."

xaba99 · http://landf.blog.hu 2011.11.21. 20:14:39

@hagyma: Keresd már légy oly' kedves a KRESZben az előzés definícióját, illetve a szabályait. Utána azt, hogy hol szabad egyszerre többet előzni.
Remélem, még a szövegértelmezést nem felejtetted el.

"streetfighter" 2011.11.21. 20:20:16

@D4D:
Ez a kocsija is erősebb a kritikus pont.
Legtöbb autósnak fingja sincs az autókról és az erőviszonyokról.
Azt hiszi, ha ő a "nagyautós", akkor őt nem lehet leelőzni. Az lényegtelen, hogy én értem be őt. :)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 20:20:35

@jelentéktelen alak: Na ezt nehéz lesz neki megmagyarázni. Csak neki.

"streetfighter" 2011.11.21. 20:26:28

@xaba99:
Hol is van tiltva afolyamatos előzés?
De gondolkodni sem árt ám, nem csak a könyveket bújni!

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.21. 20:27:20

@xaba99: nem nem
nem igy megy
kerek paragrafust, hogy elozni egyszerre csak 1 jarmuvet szabad
tudod ami nem tilos, azt szabad...

Frigyesmester 2011.11.21. 20:28:23

autónepper 2011.11.21. 15:04:21
Örülj neki, hogy nem volt ilyenben részed. „Imádnivaló” az is, amikor elfogy a sáv, amiben haladsz, és sorolnál át – és egyik sem eresztene be; végül elfogy előtted a sáv.

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:48:13
És persze bosszantó a sávváltáskor, amikor jó láthatóan nem ereszt be a másik. Pillantás a bal/jobb visszapillantóba, a belső visszapillantóba. Másik sávban (tőlem balra/jobbra) a haladó autó az én autóm mögött egy-másfél autónyi távolságra. Kiteszem az irányjelzőt a kanyarodásnak megfelelően. Sávváltás előtt még egy pillantás a visszapillantókba, miközben (ha tehetem) gyorsítok, hogy maradjon elegendő hely köztem és a mögöttem jövő között (aki elé be kívánok sorolni) – ekkor már a holtteremben van, mert gyorsít; nehogy má’ besoroljak őkivagyisága jajdenagyravagyonönmagammal elé. És rohadt bosszantó, amikor több száz métert haladunk így. És ha pl. „bevágok” elé – féktávon kívül – akkor aztán rázza az öklét és szitkozódik.

Ezt „a 70’es tempóval faluvég táblánál előz, majd visszaelőzőm, de egy idő után megint szinte a hátsómban van” típust ismerem. Bosszantó jelenség.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 20:31:35

34. § (1) Előzni abban az esetben szabad, ha

a) az előzés céljából igénybe venni kívánt forgalmi sáv olyan távolságban szabad, hogy - figyelemmel az előzni kívánó és a megelőzendő jármű sebessége közötti különbségre - az előzés a szembejövő forgalmat nem zavarja;

b) az előzni kívánó jármű előzését más jármű nem kezdte meg;

c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;

d) az előzés során a megelőzendő jármű mellett megfelelő oldaltávolságot lehet tartani;

e) a vezető az előzés befejezése után a járművel a megelőzött jármű elé, annak zavarása nélkül vissza tud térni.

(2) Az előzési szándékot - ha az előzés irányváltoztatással jár - irányjelzéssel [29. § (2) bek.] jelezni kell.

(3) Az előzést - a (4) és az (5) bekezdésben említett esetet kivéve - balról kell végrehajtani.

(4) Csak jobbról szabad előzni

a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el;

b) azt a villamost, amely az úttest közepén - egyirányú forgalmú úton az úttest bal oldalán - levő pályán közlekedik.

(5) Jobbról is szabad előzni a figyelmeztető jelzést (villogó sárga fényjelzést) használó járművet, ha a vezető meggyőződött arról, hogy ezzel a többi járművet és a gyalogosokat nem veszélyezteti.

(6) Az előzés végrehajtását a sebesség fokozásával, balra húzódással vagy más módon akadályozni nem szabad.

(7) Lakott területen kívül a nagyméretű, valamint a lassan haladó jármű vezetőjének az úttest szélére húzódással és - a szükséghez képest - lassítással is elő kell segítenie azt, hogy járművét más jármű megelőzhesse.

(8) Tilos előzni:

a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt;

b) villamost közvetlenül olyan megállóhely előtt, ahol az utasok fel- és leszállása az úttestről, illetőleg az úttestre történik;

c) be nem látható útkanyarulatban, illetőleg bukkanóban, kivéve, ha az úttesten egyirányú forgalom van, vagy záróvonal van felfestve és az előzés annak érintése nélkül végrehajtható;

d) vasúti átjáróban és közvetlenül vasúti átjáró előtt;

e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve

- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,

- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.

- körforgalmú úton,

- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].

(9) A (8) bekezdés d) és e) pontjában meghatározott tilalom nem vonatkozik a kétkerekű motorkerékpárnak, segédmotoros kerékpárnak és kerékpárnak gépjárművel való előzésére.

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.21. 20:32:45

@hagyma: mondjuk az elozes szabalyaiban sem talalok olyat, hogy az elso megelozxott jarmu utan vissza kell ternem...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 20:33:39

Jármű. Nem járművek. Jármű és visszatérés. Szerintem csak egy járművet előzhetsz egyszerre, vissza kell térned aztán újra ki és vissza..34/e.

"streetfighter" 2011.11.21. 20:34:41

@alfagumi:
Megjöttél okostóni?
Azt nehéz megmagyarázni amit nem is lehet, de te ebben csúcsmenő vagy.
Van benne tapasztalatunk.
Már minden nickedet ismerjük, kár váltogatnod aabroncs.

jelentéktelen alak 2011.11.21. 20:34:43

@alfagumi: A remény hal meg utoljára... :-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 20:38:19

@"streetfighter": Már megint te beszélsz, blogbohóc? Nálad aztán jobban FÉLRE magyarázni itt senki nem tud. A nick váltogatás neked ennyire fáj, te igenbuta? Nem tűnt fel, hogy új weboldalam van, egyszerű emberke? :-))) Valóban nem lehet megmagyarázni, neked. Neked aztán nem, mint az Audi, tudod:-)) Ami LEHETETLEN volt és mégsem:-))

"streetfighter" 2011.11.21. 20:38:50

@alfagumi:
Húúúú öregem, ez már veszélyes!

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 20:39:16

@jelentéktelen alak: streetfigter esetében, ha a megértésről van szó, az hal meg elsőnek:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 20:40:16

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Jó barátok vagytok, mi? A két agytröszt:-) Együtt megvan a nyóc? :-))

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 20:41:10

@"streetfighter": LOOOL Te engem? :-)))))Ahhoz azért kapd össze azt a keveset ott fent:-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 20:42:17

Egyébként azt írtam szerintem és nem alkottam véleményt, mert ennyire nem mélyedtem bele, csak rákerestem.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 20:42:58

@"streetfighter": ..de ez tőled haláli vicc.-) Te és a gondolkodás:-))))

jelentéktelen alak 2011.11.21. 20:45:05

@alfagumi: Szerintem a visszatérés nem kötelező.

Az előzés a két jármű egymás melletti elhaladás azonos irányba, más sebességgel. Vagyis előzés lehet
1, utolérés -> indexelés -> tükörbenézés -> sávváltás -> elhaladás/lehagyás -> indexelés -> visszatérés.
2, Haladás az úton -> a másik sávban haladó melletti elhaladás -> tovább haladás.
(Ez utóbbit a természetesen csak lakott területen belül lehet szabályosan megtenni.)

Nem előzés, ha a kanyarodásra felkészülő jármű mellett haladsz el, vagy összefüggő járműoszlopok esetén történő elhaladás követtél el. Minden egyéb esetben, előzés.

Az itt folyamatos előzésnek nevezett műveletet így írnám le.
Utol érem az előttem lassabban haladót -> index -> körültekintés -> lehagyom és közben meggyőződöm arról, hogy az előtte haladót is tudom-e előzni -> lehagyom és közben meggyőződöm arról, hogy az előtte haladót is tudom-e előzni -> (annyiszor ismétlem ezt a műveletet ahányszor meg tudom tenni, vagy ahány autó van még ott) -> index vissza -> visszatérés a sávba.
Nem tudok olyan szabályról, ami ezt akár tiltaná, akár másként írná le az előzést! Persze ez esetben kizárólag a KRESZ mérvadó. Biztos van olyan ország, ahol valami tiltja...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.21. 20:45:36

@alfagumi: Külön-külön is :) Irigykedsz, mi? :)

jelentéktelen alak 2011.11.21. 20:46:22

@alfagumi: Ez a ti meccsetek...
Semmi közöm hozzá.

yxcvbnma 2011.11.21. 20:50:03

@alfagumi:

a 34.§ e csak annyit ír, hogy vissza tud e térni.
Azt nem, hogy vissza is kell térni.

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 20:50:28

@jelentéktelen alak: Csak így nem valósul meg az előzés befejezése illetve a szabály nem említ és/vagy esetet.
Szóval azért nem egyértelmű ez. Én csak ennyit mondtam, de a két pittbull már ugrik:-))

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.21. 20:53:29

@alfagumi: tobb jarmu elozese soran egyik pontot sem sertem meg...

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 20:55:25

@hagyma: Lehet. Akkor miért nem ír járműveket? Kíváncsi lenék én is egy profi állásfoglalásra, de azért gyanús, miért nem ír többes számot.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.21. 20:56:10

@alfagumi: Nyugi, ha nem égeted tovább magad, akkor a népek idővel elfelejtik, hogy az arcod jóval nagyobb, mint az agyad :)

jelentéktelen alak 2011.11.21. 21:00:33

@alfagumi: Mert akkor sokan értenék úgy, hogy egy autót nem lehet megelőzni, meg kell várni, míg legalább 2 lassabb lesz elől. :-)

jelentéktelen alak 2011.11.21. 21:04:01

@alfagumi: Ha jól emlékszem, a védett úton érkező járműnek van elsőbbsége és nem a járműveknek. Tehát ha egy autó jön, akkor elsőbbsége van, ha több, akkor mehetsz, mert többen vannak és a KRESZ szerint csak egy autónak lehet elsőbbsége. Jól követem a gondolat menetedet? ;-)

hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.11.21. 21:09:00

@alfagumi: eghyszerre egy jarmuvet elozok, es minden ujabb elozesenel fenn kell allnia az elozes felteteleinek, de ez nem jalenti azt, hogy miutan befejeztem 1 db jarmu elozeset feltetlen vissza kell mennem a jobb oldali savba

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 21:23:52

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nos, tőled IQ ligth fuvarosunk, ez majdnem bók. Egyszerű ember vagy, mint egy faék, jó, hogy itt vagy nekünk, van kin nevetni. .-)

Alfagumi · www.aabroncs.hu 2011.11.21. 21:25:31

@jelentéktelen alak: :-))) Sokan nem is értik, neki sem fognak egy autó előzésének:-)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.11.21. 21:33:49

@alfagumi: "...IQ ligth fuvarosunk..."

Ez milyen nyelven van írva? Félig angol, félig magyar? Tisztán melyiket beszéled? :)
Ezek után én inkább meggondolnám, hogy kin kell nevetni :)

D4D 2011.11.21. 21:34:07

@"streetfighter":

Nem tudom a mostani kocsid mióta van, kb 2 és fél éve egy Corolla a felső CBA-tól felfele csúnyán padlóba döngölt. Engem, az Avensist. Utána egy A3 alázott meg a pályán, 200-nál az enyim szabályoz, és az A3 még gyorsult.
Azóta még egy Quattro alázott meg, de abban tudtam, hogy 280LE dobog, az nem volt váratlan.

Ezekre a helyzetekre, hogy felmérd, egy autó milyen erős, 70-el kormányt szorongatva nem lehet felkészülni. Ezért vagyunk ezzel relatíve kevesen tisztában.

A mostanim csak 110LE, és azt "ki is tudom venni belőle". Van itt az utcában egy 524td, de nem tud a koma menni vele, pedig nem lennék neki ellenfél.

D4D 2011.11.21. 21:36:51

Aabroncs, inkább vadászni gyere!

Tibi88 2011.11.21. 21:36:52

Tegyük fel megy lakott területen kívül 3 autó egymás mögött 70el, 15 méteres követési távolságot tartva. Mögé érsz 90el, elkezded előzni az elsőt, utána le kéne lassítani és besorolni a második mögé? Szemből meg 1 kmre jön egy másik autó, tehát simán meg lehet előzni a 3at egy huzamra.

Timnorc 2011.11.21. 21:37:05

@qwertzu:

Pontosan.
Igazad van.
Erről beszéltem.

"streetfighter" 2011.11.21. 22:05:14

@D4D:
Újonnan vettem és most lesz 7 éves.
Szinte nem látszik rajta semmi kirívó, ami az erejére utalna, csak én szoktam látni a döbbenetet a többiek arcán.
Az 524 td (140 Le) nem nagy szám a súlyához képest. Szerintem még a te kocsid is megszorongatja.

''autónepper.'' 2011.11.21. 22:39:43

egyébként ez válságos időszak kezd megszüni de én meg mondom frankót nektek aki válság előtt is napról napra ért (magyarul szegény volt) azokat viselte meg a válság!! akinek volt előtte is annak most is van.... ez az én megláttásom

jelentéktelen alak 2011.11.21. 23:02:24

@''autónepper.'': Kezd megszűnni? Remélem, még nem! Minden jel arra utal, hogy a válság még bőven mélyül és utána is lassú lesz a fejlődés.

Úgy hogy még rengeteg lehetőség van a megújulásra, gyarapodásra. Persze nem azoknak, akik várják a sült galambot...

D4D 2011.11.21. 23:12:35

@jelentéktelen alak:

Münchenben a 4 emeletes Audi központban úgy veszik a németek az A6-osokat, mint mi itthon a kenyeret.

Méghogy válság.

"streetfighter" 2011.11.21. 23:22:29

@''autónepper.'':
Ezt rosszul látod.
A vendéglátó és az építőipar a padlón van és az autókereskedők is kidőltek. A válság elött ilyen nem volt.

"streetfighter" 2011.11.21. 23:25:11

@jelentéktelen alak:
Mi az, hogy reméled még nem szűnik a válság?
Te a válságon élősködsz?

jelentéktelen alak 2011.11.21. 23:49:14

@"streetfighter": Igyekszem. A válság a tanárom, ha élhetek ilyen képzavarral...

jelentéktelen alak 2011.11.21. 23:50:22

@D4D: Pont ez a szép a válságban.
A pénz ilyenkor nem eltűnik, csak zsebet cserél. :-)

D4D 2011.11.22. 00:02:48

@"streetfighter":

Ez ugyannem politblog, de hidd el, a zömére ráfért a szelekció.

Mellesleg az utakon mintha csökkenne a barmok száma, nem a a lassúak, hanem a barmok!

''autónepper.'' 2011.11.22. 01:17:47

@"streetfighter": hát nem tudom... autókereskedésről mi a panasz... heti 3autót mindig eladok ... jó nem 2 milliós közül hanem 500 alati kategóriábol!!! és többi kereskedés is kb ugyan igy van ezzel legalább is az ismerősök közül JÓ van mikor héten csak 1megy el... de az ritka szal havi szintem 10autó átlagba!!!
azok a vendéglátó helyek meg amik most halodokolnak azok szarok voltak a válság előtt is.... kocsmáros ismerősök se panaszkodnak SŐT néha még jobban is megy nekik.... na a játék gépes barátom mondta hogy lehet más után fog nézni mert nem kifizetődő ....

@jelentéktelen alak: nem tudom ... én télleg úgy vagyok vele akinek a válság előtt is szarul ment annak most is szarul megy akinek meg nem annak most is jó! meg mi volt válság előtt hitelből törlesztett a hitelt MOST MEG nem kap hitelt hogy törlesze a hitelét... csak a hitele van meg amibe belebukik de miért van hitele? mert nem volt pénze saját zseből vásárolni....

Teremb ura 2011.11.22. 07:54:30

@froton: Na, végre. Egyet tudok érteni veled teljes mértékben.
Vagyis lehet előzni, de gondolj arra, hogy nem csak te vagy az úton. És a becsatlakozó úton sem.
A balesetre számíthatsz bármikor. Nem is beszélve arról, hogy nem csak a vezetőkön, hanem mondjuk a természeten is múlik a dolog, és itt nem csak esőre/hóra/ködre gondolok, hanem élőlényekre.

froton 2011.11.22. 08:00:19

@jelentéktelen alak: nem vagyok a másik véglet, szoktam előzni én is, kocsisort is, de kereszteződésben nem, akkor sem ha lehetne. Mindent ki lehet számítani egy manőver során, csak egy dolgot nem: a másik viselkedését.

froton 2011.11.22. 08:03:48

jelentéktelen alak 2011.11.21. 18:39:13 Mire célzol pontosan? Sok mindent írtam...

Tower13 2011.11.22. 13:05:31

Csak úgy pár dolog a poszt írójának.

1., Neked így kényelmes. Az jó. Nekem meg úgy, hogy ha megyek egy autóuton, ne kelljen azon aggódnom, hogy a szemben két versenyző állat, vagy csak egész kocsisort előző egyed időben eltakarodik-e, vagy karamboloznak, vagy nekem jönnek.
2., Nem látni? nem csak nem látni, de többnyire a hozzád hasonlóan előzésmániásak a reflektort is felkapcsolva tartják, azaz a visszapillantóból jövő fénytől már az utat se fogom látni.(remélem te nem reflektorozol)
3., Kamion... A vicces, hogy ha betartom a követési távolságot, akkor beszlalomozol elém, amitől nekem kötelező fékezni, és még érdemes is, mert nem igen bízhatok benne, mi lesz a következő mozdulat, így velem kicseszel. Nem nem megyek rá a kamionra, mert mondjuk épp nem előzőm. Majd ha látom rá a biztos lehetőséget. PErsze kocsitől is függ. Van amivel simán, van amivel, majd ha üres az út egyébként teljesen.
4., Nyugi, én körülnézek. Te csak száguldj, mert az hogy gyorshajtási bírság nélkül megúsztad, az egy dolog. De ha egész kocsisorokat előzől, akkor tuti volt már pár gyorshajtásod. Nem érdekel te hogy oldod meg. De másokat, engem és főleg az utasaimat ne veszélyeztesd.

Egz viszonylag békés állat. (még nem büntettek meg, de már 3 szor szabájtalankodtam. :D )

jelentéktelen alak 2011.11.22. 18:56:25

@froton: A többi hozzá szólásodból következtettem arra, hogy te akár meg is nehezíted a dolgát annak, aki szabálytalan és így zavar/veszélyeztet téged.

Ezért írtam, hogy amit Cobra-nak írtál, azzal egyet értek, de azzal amit a többi hozzászólásod alapján gondolok, azzal nem.

A magam részéről csak az ilyen állatokat csak is annyira segítem, amennyire muszáj. -hogy az általa teremtett baleseti helyzetbe, senki ne haljon bele, de lehetőleg még a fényezőnek se adjon munkát. Attól sem riadok vissza, hogy az ilyen szabálytalant akadályozzam -nem veszélyes mértékben(!!!), ha ennek elkerülése részemről bármi áldozattal jár. De csak akkor, ha valóban bármilyen áldozatot kell hoznom, hogy ne akadályozzam és az akadályozással nem teszem még veszélyesebbé a helyzetet, amit teremtet. Vagyis, nem fogok semmi feleslegeset tenni, hogy nehezítsem a dolgát. De ha meg tudok tenni egy olyan műveletet, amit egyébként is megtennék és e-miatt nem kell az állatnak blokkolóra fékeznie, vagy elrántania a kormányt, stb. Akkor megteszem. Csak azért, hogy megzavarjam, megneveljem, megnehezítsem a dolgát, stb. viszont nem.

Oly annyira hiszek az elvemben, hogy szerintem aki csak az állatra való tekintettel tesz bármit, hogy nevelje azt a barmot, az rosszabb, mint akit nevelni akar.

Easyke (törölt) 2011.11.22. 20:26:44

Jó poszt, tetszik a stílusa. Amit leírt, azzal is egyet tudok érteni - nagyjából.

Tower13 2011.11.24. 13:46:35

@jelentéktelen alak: Egyetértek.. De!
tudjátok, mindig van egy de... :D
Ha ahhoz, hogy ő életben maradjon, nekem a sajátjaimat, vagy magamat kell veszélybesodornom... Hát akkor az ilyen egyed bizony minden nevelési célzat nélkül, de meghal. Mert én szabályosan vezetek addig a pontig, de a kresz sem izgat, ha arról van szó, hogy egy idiótát, vagy száguldozót mentsek meg, mert ő szabálytalan volt , így balesetveszély alakult ki, melyet csak a magam veszélyeztetésével tudok elhárítani. Ezt el lehet felejteni.

jelentéktelen alak 2011.11.24. 17:43:31

@Tower13: Nincs itt DE! :-)

Ez pontosan így van, ahogy írtad. Csak ez a verzió annyira természetes és magától értendő számomra, hogy meg sem említettem.

Természetesen nem fogok meghalni azért, hogy aki nekem árt az túl élje. Legalábbis nem önszántamból...

trollfeeder · http://ismycomputeron.com/ 2011.11.25. 01:06:40

Ellentétben pár önkéntes rendőrrel, a kilences pont kivételével el tudom képzelni mindegyik szituációt szabályos előzéssel. Még a második pontot is, hiszen elképzelhető, hogy az előzés befejeződne a kereszteződés előtt, csak hát előbb összeakadnak az autók..
A kocsisor előzésének vallási kérdését nem én fogom feloldani, de annyit azért megjegyeznék, hogy aki szerint nem lehet, az úgy gondoljon rá, hogy _csak neki_ nem lehet, de a többiektől számítson rá, mert komoly meglepetések érhetik. Kis hazánkban amúgy is szégyenletesen kevés előzési lehetőség van. Ezt tetézi a birka módra felgyűlt autóoszlopok problémája. Lehet ez a forgalomtól is, de jelentős része nemtörődömség: nem akarja megelőzni, viszont rámegy, hogy ne férjen be közéjük mégegy autó.
Végül visszatérve a kilences pontra: mint mindig, a posztoló mégis hü*ye, mert az a középső sáv tartozik vhova, és mint tudjuk, az elsőbbséget mindkét sávra illik megadni. Tartok tőle, hogy a behúzódó autósok ezt próbálták nyomatékosítani.
A négyes pont túlzott gyakoriságának oka is kereshető hasonlóban. Szabálytalanul beszerelt vagy rosszul beállított izzókat én is nehezen tolerálom.

dzsaszper 2011.11.25. 10:28:10

ami az 1-3-at illeti, @metal: megírta a tutit.

1-2: A poszt toló remélem tisztában van azzal, hogy ha a vele szembe kanyarodó el is tudja hagyni a kereszteződést, akkor már ő lesz a hunyó főútvonalon is.

3: esetében ez meg legfeljebb az osztott felelősségre lehet elég, de az is kétséges.

5: Mások örülnek a segítségnek (lehúzódás), mert mondjuk régebbi a vas alattuk és a segítségen múlhat, hogy egyáltalán van-e esélyük előzni. Szóval, szerintem ez egy baromira önző és felelőtlen kérés: a segítés nem jelenti azt, hogy kötelező előznöd, csak azt, hogy könnyebb.

5-6: remélem tudja a poszt toló, hogy ha előzni készül, attól még fel kell készülve legyen az előzendő jármű hirtelen fékezésére is -- kiugorhat elé egy kisgyermek (lakott területen belül) vagy mondjuk sötétben egy nagyvad (lakott területen kívül). Láttam már olyat, hogy az előző autó találta telibe a szarvast...

7-8: lényegében egyetértek, a 8 szabálytalan és veszélyeztet.

9: ilyen helyeken jellemzően záróvonal szokott lenni (ha nem dupla záróvonal). Szóval sok helyen az 1 sávos oldalról előzés csak megkülönböztető jelzések használata lenne szükséges. Ahol záró- és terelővonal van, engedve az 1 sávos oldalról előzést, ott korrekt, de tudni kell hogy ezek nem kicsit balesetveszélyes szakaszok...

10: hála Istennek ilyennel még nem találkoztam.

dzsaszper 2011.11.25. 10:31:00

@dzsaszper: helyesbítek 3. esetében főútvonal vagy kereszteződés alárendelt úttal tábla hiányában ez max. osztott felelősségre lesz elég, de az is kétséges












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása