Először is boldog karácsonyt kívánok nektek, mert az valahogy kimaradt itt a blogon eddig! És ha már karácsony másnapja van, egy olyan posztot küldött Majki, amiben szerepet kap a szeretet (hm, ez milyen jól hangzott!). Azt persze gondolhatjátok, hogy nem olyan formában, ahogy az szenteste napján jól esett volna neki. No és tűzvédelmi vizsgátok van-e? Gondoltam...
Tegnap (2011 dec. 24) délben szerettem volna tankolni a 4. kerületi Váci úton lévő Shell benzinkúton. Gyakran tankolok ott, mivel pont útba esik kifelé a városból. Minden alkalommal lefutjuk a szokásos köröket: Ahogy beállok a kocsival, a kutas már feszegeti, nyitná a tanksapka fedő kis ajtót. Szerencsére még nem törték el, mivel csak a kocsiból lehet kinyitni. Ilyenkor kiszállok, megköszönöm és illedelmesen közlöm, hogy én szeretnék tankolni.
Ezidáig ez mindig így is történt, viszont tegnap meglepetésemre, arra a mondatra, hogy köszönöm, nem kell segíteni az a válasz jött, hogy "ő azért van itt". Volt már ilyen, ilyenkor persze kezdődik előről, pár kör után a kutas feladja. De most nem. Arra a mondatra, hogy "nem szeretem, ha más tankol" az volt a válasz, hogy nem "szeretet kérdése". Kérdem akkor nem tankolhatok? Nem! Akkor tankolok máshol, de előbb megkérdezem bent is, hogy ez így van-e.
Itt jött a második felvonás. Bementem, és a kasszánál álló hölgytől megkérdeztem, hogy miért nem tankolhatok. Persze a kutas jött be mögöttem. A hölgy azt állította, hogy csak az tankolhat, akinek van tűzvédelni vizsgája. Kérdem mióta? Azt mondja mindig is így volt! Arra a kérdésemre, hogy akkor eddig hogy tankolhattam, a válasz az volt, hogy nyilván akkor rendelkezem tűzvédelmi viszgával. Mikor mondtam, hogy nem, és itt ezen a kúton szoktam tankolni, akkor azt mondta, hogy most a főnökük kikötötte, hogy csak a kutas tankolhat.
Mivel nem volt sürgős, mondtam, hogy nem gond, akkor megyek egy másik kútra, majd meglátjuk, ott engednek-e tankolni. Van elég.
Az M2-esen megálltam egy Shell-nél, levettem a pisztolyt, és megtankoltam a kocsit. Mikor végeztem kicsit elbeszélgettem a kutassal, nagyon jó fej volt. Elmeséltem neki mi történt velem az előző kútnál.
Állítása szerint nem utasították őket semmi ilyesmire, de hát nem is lehetne. Kicsit nagy lenne a sor néha, ráadásul ők csak úgy nem is nyúlhatnak hozzá más autójához. Azt is mondta, hogy a kutas százalékot kap, ha ő tankol, vagy valami ilyesmit, már nem emlékszem pontosan.
Szóval ezért találhatták ki, hogy csak a kutas tankolhat.
Leadfoot 2011.12.26. 11:38:31
És ezt hogy mérik?
Mindegy, én a Shellnél soha nem tankolok. Leginkább Lukoil, ott van rendes 98-as nem csak a V-powwwa űrhajóbenzin, és nem buzerálnak a kutasok.
D4D 2011.12.26. 11:47:32
Kony Integrale 2011.12.26. 12:38:14
LUKOIL 98 as Benzin ??? LOL tankold csak, semmivel se jobb, SŐT Mint a OMW , MOL , Shell 95 ...
Tapasztalat : érzékeny motor csak 99 es vagy 100 as benyával mehet különben csörög . A Lukoilossal jobban csörgött mint a Shell )5 extrával... Gyorsan át kellett mennem tankolni egy MOL ra NEO t... Hogy kapjon a LUK 1 kis oktánt. (összes ü.a. ot végigpróbáltam.) Az Agip 98 volt még jó!
ÜDV!
Csigorin 2011.12.26. 12:39:30
Persze, majd o tankol, jaja, aztan meg tartja a markat egy olyan "plusz" szolgaltatasert amit en nem is kertem.
Engedely nelkul egyebkent se nyuljon az automhoz senki.
Leadfoot 2011.12.26. 12:46:19
Mióta saját autóm van (lassan 10 éve) egyetlen egyszer volt gondom benzinnel, az OMV-s volt.
@Csigorin: Alap. Ha nekem ezt mondja, egy rohadt szó nélkül beülök, és elhajtok.
Egy valami rejtélyes számomra - aki ennyire nem szereti, ha a kocsijához érnek, miért tankol a Shellnél, ahol minden egyes nyomorult alkalommal géppuskával kell elhajtani a kutast a kocsi környékéről.
A Shell-re maximum cigiért szoktam bemenni nagy ritkán, mikor az esik útba, de akkor is szinte minden alkalommal el kell mondani, hogy nem kő' Smart kártya, igen, biztos nem kell, sőt, energiaital se kell a bolti ár duplájáért-triplájáért.
huspotyolo 2011.12.26. 13:00:04
Na itt rontottad el kisbarátom, rá kellett volna hagyni, hogy neked tényleg VAN tűzvédelmi vizsgád. Amúgy szerintem mindenkinek van, velem már legalább 50 helyen aláírattak tűz- és balesetvédelmi oktatásos papírt. EÜ vizsgám is van elvileg, mégse bíznám magamra egy ember életét se.
Rocko- 2011.12.26. 13:05:29
van tűzvédelmi vizsga, lehet tankolni, és kész.
Inter Face 2011.12.26. 13:10:16
cett · http://cettblogja.blogspot.com 2011.12.26. 13:51:23
cserébe én is kérdezhetek majd a kutastól a tűzvédelmi vizsga anyagából (kb 6 centi papír az egész)?
ingenium rusticus /nyomokban félázsiait tartalmaz! · http://kigondoltam.blog.hu/ 2011.12.26. 14:05:32
Anti Anyag (törölt) 2011.12.26. 14:10:29
Én beülök és továbbmentem volna, szart sem érdekelt volna mit mondanak bent.
Ez annyira lehúzás, hogy töprengeni sem érdemes rajta.
Egyébként egy ismerősöm Shell kútnál dolgozik, náluk az a divat, hogy a dolgozók minden hónapban leadnak a vezetőnek egy tízest. lehet, hogy ott már megemelték a belső sarcot húszasra.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 14:19:49
mer nincs
ez a szazalek az nem klappol, az merhetetlen ki tankol, az utas, vagy a kutas
/je, ez rimelt, kolto lettem?/
elkoltozott. 2011.12.26. 14:20:21
Ott alltam volna felette hogy ne tudjon buherkodni és miutan megtankolt megkoszonnem neki es szevasz...
Ennyi, ilyen hozzaallassal egy petakot sem adtam volna neki, nem ertem mire ment ez ki...
elkoltozott. 2011.12.26. 14:20:51
tundrazuzmo (törölt) 2011.12.26. 14:26:40
Legközelebb a hajléktalan fog lehúzni egy százassal a Tesco parkolóban, hogy visszaviszi helyetted a bevásárlókocsit, mert csak "bevásárlókocsi vizsgával" lehet a kocsit visszatolni?
Vagy a KIKA fog lehúzni kötelező házhoz szállításra, hiába vagy ott furgonnal, mondván: "házhoz szállítási szakvizsga" kell a szállításhoz?
Elnézést a Tescotól és KIKA-tól, tudom, hogy normális cégek ilyet soha nem csinálnak, csak ilyen halálraítélt kagylós söpredék.
madmanic78 2011.12.26. 14:41:00
Te:-Megtankolhatsz, de kártyával fogok fizetni és semmi apró nincs nálam..
Kutas:-Gratulálok! Ön sikeresen elvégezte a Shell tűzbiztonsági tanfolyamát...
Kepan 2011.12.26. 14:42:16
esoutankoponyeg 2011.12.26. 14:48:55
sityak 2011.12.26. 14:52:23
Csak Norris 2011.12.26. 14:57:18
Először 10 perccel korábban zár és elhajt. Aznap 30 ezret hagytam volna ott.
Később még próbálkoztam egyszer, telitankoltam a kocsit majd mikor kártyával akarok fizetni jön a válasz:
"és ha azt mondom hogy nem lehet?!
Ki van írva.."
Hát őszintén nem olvasni megyek a kútra, ezért mondom menyjünk vissza nézzük meg hol is van kiírva. Hát nem volt.
Jön a válasz: "Hümm hümm hát már nincs"
Hát én ezután inkább elviselem azt h
"Segíthetek??"
v. "Estleg a jobbikból?"
Csak Norris 2011.12.26. 14:58:03
hpapagaj 2011.12.26. 15:03:39
Anti Anyag (törölt) 2011.12.26. 15:09:03
Az, hogy a kutas és bent a csaj nem értette az érdekesebb, ilyen esetekben 10 vendég közül 10 elküldi őket az anyjukba.
hpapagaj 2011.12.26. 15:13:21
Szerintem 10-ből 9 elment volna szó nélkül, a maradék küldte volna el őket az anyjukba. Legalábbis remélem, hogy nincs annyi modoros köcsög az országban.
Egyébként, ha azt mondom, hogy én tankolok akkor én fogok. Köcsögnek sem kell lenni, ha segít megtankolni, állj ott felette ha nem tetszik.
Tyra3l 2011.12.26. 15:13:55
kutas ismerosoktol eleg sok sztorit hallottam, ezek kozul az egyik, hogy kint mondod a kutasnak hogy X osszegert tankoljon, o kevesebbet tankol bele, bent meg az eredeti osszeget fizettetik ki veled.
Tyrael
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 15:14:25
semmi szukseg ra, de mi a gond?
maskeppen dugja bele a pisztolyt?
hpapagaj 2011.12.26. 15:16:02
Ha meg ott volt a főnök, naná hogy lássa őt dolgozni. Jobb lenne, ha kibaszná, mert látja hogy nem dolgozik és az adótokból kéne még egy munkanelkülit eltartani? A sok agyatlan ebbe nem gondol bele.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 15:16:27
mondjuk nalunk eleve elore/vagy kartyaval/ kell fizetni es annyit csorgat a kut
Leadfoot 2011.12.26. 15:17:14
hpapagaj 2011.12.26. 15:18:21
Írjátok a nagy semmit, ahelyett hogy gondolkodnátok.
messi-asz 2011.12.26. 15:18:55
most ha nem úgy jön ki akkor 1% esetben az ENVI automaták is jok lesznek...
mi a lóf@sznak vennék a benzinkútnál óvszert vagy csokit... erre vannak "spec" profilú boltok...
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 15:18:57
muhhaha
van am ontudat, az en kocsimhoz nem nyul senki:)
Leadfoot 2011.12.26. 15:18:57
messi-asz 2011.12.26. 15:20:06
Leadfoot 2011.12.26. 15:20:33
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 15:20:56
messi-asz 2011.12.26. 15:23:07
de ha nem volt tűzvédelmi szakvizsgája... attól vehetett volna gyógyszert... pl NYUGTATÓT... hihihihi
Leadfoot 2011.12.26. 15:23:24
Másrészt egy ismerősöm kocsijának a kiegyenlítő tartályába egy kutas desztvíz helyett akkusavat töltött. Nem urban legend, megtörtént. Szóval ki tudja... meg olyan sztori is volt már, hogy dízelbe benzint tankoltak (vagy fordítva?).
De tök mindegy, ha valaki nem akarja, hogy más tankoljon, azt tessék tudomásul venni, és tiszteletben tartani.
De azt még mindig nem tudom, hogy aki maga akar tankolni, minek a Shell-hez megy szopni.
hpapagaj 2011.12.26. 15:26:00
Magyarország 10milliók borravalót adók országa. ;)
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 15:27:25
igen siman tessek tudomasul venni, ha O maga akar, haggyak tankolni, ez OK, de en mondjuk csak rohogtem volna ha nem haggya es O tankol, tul nagy fenek lett keritve
/ mint mondtam en mindig masgamnak tankolok, mer ez a feltoltos, tankolo szelvedo mosos benzinkut regen nincs itt divatban, valoszinu ha akarnek sem talalnek/
Tyra3l 2011.12.26. 15:36:02
www.autostitkok.hu/autos_cikkek_levehetik.html
www.origo.hu/auto/20100428-benzinkutas-trukkok.html
Tyrael
hawkeye 2011.12.26. 15:36:31
Vizes kotyvalék a benzin, a kutasok tukmálósak, a shopban pedig szinte mindig eljátsszák a "jaj, tényleg egy ezressel kevesebbet adtam vissza, bocsika" című lehúzós társasjátékot.
Legalábbis azoknál a kutaknál, ahol én eddig pár évtized alatt megfordultam.
Különösen ajánlott az óvatosság a Bécsi úti, a Tétényi úti, vidéken pedig a Mosonmagyaróvár szélén levő kútnál.
Ott szinte mindig próbálkoznak....
Tyra3l 2011.12.26. 15:37:02
Tyrael
hawkeye 2011.12.26. 15:39:04
Beleértve a "hölgyet" is....
Bambano 2011.12.26. 15:48:32
egyébként érdekelne, hogy hol érdemes tankolni, mert lassan elkopnak azok a kutak, amikkel még nem volt problémám.
különben tukmálni minden kúton szoktak, labancoknál is, shellnél is, molnál is tukmáltak, míg oda jártam, a pontgyűjtő kártyás történetet is mindig végig kell zsolozsmázni, ebben nincs különbség a kutak között.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 15:49:19
jovan bazmeg tankolja, fizetek, tobbet oda nem megyek...
ennyi
tudom, hogy amugyis munkanelkuliseg van, de nem tudom mi szukseg ezekre a toltoemberekre
nalunk egeszen nagy kutakon is 2-3 ember melozik, ki sem mennek a botbol...
Bambano 2011.12.26. 15:52:44
A pénztáros addig kikeres az otthagyott blokkok közül egy 5k-sat és azt adja oda neked.
Ezen lehet vitatkozni, hogy van-e ilyen, mindenesetre nincs két hete, hogy felvettem egy stoppoló fickót, kis benzinkannával, mert a pampák közepén megállt a kocsija és kénytelen volt elstoppolni benzinért.
Bambano 2011.12.26. 15:53:49
jumbo1 2011.12.26. 15:55:21
Miért ne állhatnál a saját autód mellett míg a kutas tankol?
Ja...és a kutasnak ez a munkája. Miért kellene neki jattot adni?
Bambano 2011.12.26. 15:58:18
Én is úgy vagyok, hogy egyre több helyen nem adok jattot. örüljön, hogy odavittem a munkát vagy ott vettem valamit. Se fodrásznál, se márkaszervizben.
Hojlele 2011.12.26. 16:00:44
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 16:01:02
a penztaros meg normalis helyeken nem tud blokkolni meg en nem kerem
tehat bemegyek 4-es kut ket koton
es akkor kopi ki a gep
mindegy en csak azt mondtam, azert nem csinaltam volna belole ugyet, meg megemlitettem, hogy ez mashol mar ki van talalva, nem csak amerikaban, hogy ne tudjanak atkurni
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 16:02:32
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 16:04:20
ilyen erovel a Tescoban is lehet...
Bambano 2011.12.26. 16:16:19
Bambano 2011.12.26. 16:17:16
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 16:25:42
a kutas allas igen meno volt, kihalasos alapon lehetett bekerulni, nem csak a jatt miatt, lehetett ott jatszani a benzinnel is
de ez lejart, az a tolto kutas mint allas megszunt, nem tudom minek tartjak oket?
megszunt mint a banyaszat meg a kohaszat stb.
nekem kutam lenne, tuti nem alkalmaznek 1 max 2 penztaroson kivul senkit, najo max meg egy takaritot
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 16:26:26
Etniez 2011.12.26. 16:32:49
Thresher 2011.12.26. 16:33:47
lugoka 2011.12.26. 16:41:53
Daniel Clyburn 2011.12.26. 16:52:19
kewcheg 2011.12.26. 16:57:04
- Ezért vagyunk itt, uram"
Közben lemossa a szélvédőt , belenéz a motorházba és mondja hogy a vízcső az gatya.Hóna alá vágott töltőpisztollyal ad vissza , miközben a csepegő benzin elég rendesen ráfolyik a kasztnira is.De legalább udvarias.
(mindeközbena közelben álló kamionszörny pilótája ki se száll, csak többször kürtöl a kutasnak hogy menjen már oda.)
A "Párbaj" című filmben jól láthatjuk, hogy az olajválság előtti Amerikában a tankolásnak,meg az autónak kb. akkora jelentősége volt, mintha mi most beadjuk a korcsolyánkat megélezni....:)
ben1988 2011.12.26. 17:07:39
Minőségre szerintem nincs különbség legalábbis a benzin ugyanolyan, a gázolajat nem tudom.
Nagyjából mindig ugyanannyi jön ki átlagra, az oktánmítoszban meg a 87-es usa benzin óta nem hiszek, az is elég volt az autóba, különbség sem fogyasztásban sem erőben nem volt egyik autónál sem a prémiumhoz képest. Ezek a vpower féle dolgok szériaautóba feleslegesek.
papo59 2011.12.26. 17:15:40
xtlight 2011.12.26. 17:20:23
Bambano 2011.12.26. 17:20:40
@Thresher: majdnem. a kutak zöme alapbenzint vesz a shelltől, amire a mol finomítóban ráöntik az adott márka által összeállított adalékanyagot. ez alól kivétel volt sokáig a shellnél a piros meg a kék benzin, de hallani olyat, hogy már azt is a moltól veszik. A labanc kút meg állítólag a bécstől (pontosabban a schwechati finomítójuktól) adott távolságon belül eső kútjaihoz hordja a benzint, a többihez veszi. A teszkó meg a csepeli szabadkikötőből hordatja a klacskával a benyát.
hogy manapság is pontosan ugyanez-e a helyzet, arra azért nem esküdnék meg.
Bambano 2011.12.26. 17:21:55
xtlight 2011.12.26. 17:23:23
Anti Anyag (törölt) 2011.12.26. 17:23:39
Odajön a csóka, segíthetek?
TE eldöntöd, hogy igen, vagy nem.
De nem ő dönt helyetted, ráadásul ilyen ótvar dumával.
Ráadásul itt az már megszűnt, hogy lemossa a szélvédőt is. Most ki a faszom ad egy tankolásért 100 Ft jattot?
Van a Gvadányi úton egy öreg faszi, külön oda kell állni, guminyomást mér, leellenőrzi a fagyálló fagyáspontját, pótolja ha kevés. Amúgy pár autó mindig áll előttem, ha beállok.
Én 1000 Ft szoktam neki adni, na kb. így kell ezt csinálni, nem pedig odaugrani, hogy segíthetek - értsd, helyetted ő teszi a pisztolyt a tankba.
Valódi szolgáltatásokat kell kínálni, nem pedig ilyen marhaságokkal kiszedni a lóvét, hogy tűzvédelmi vizsga kell a tankoláshoz.
papo59 2011.12.26. 17:25:46
Igen én is ezt gondoltam, és sokáig nem is tankoltam ott. ismerőseim komoly kocsikkal tankolnak ott folyamatosan benzint, és dieselt is. nem dob hibakódot.
Bambano 2011.12.26. 17:29:05
ha a szélvédő koszos, azt látom.
a guminyomást ne ellenőrizze, mert az enyémbe olyan nyomás kell, amit úgysem hisz el senki. még a gumisom se szokta elhinni. azt majd én beállítom.
ha fel meri nyitni a motorháztetőt, hogy belebarmoljon a márkaszerviz által beleöntött motorolajba a saját, ismeretlen forrásból származó ismeretlen löttyével, ott helyben letépem a fejét és kifizettetek vele 200 kilométer trélerezést a szerelőmig, a soron kívüli olajcserét, meg egy csereautót.
oké, ha nagyon akarom, ablakmosót önthetne bele, ez minden, de ennyiért ne tolakodjon, majd megoldom én.
Bambano 2011.12.26. 17:32:45
Az omv schwechati finomítójából el tudja látni az ország területének jelentős részét. Kb. Gyöngyösig labanc benzin van, attól keletebbre meg mol.
Az sem igaz, hogy pont 300 kilométerre érdemes szállítani, az attól függ, a mol éppen hogy játszik a nagyker benzinárral. Mozog a határ erősen.
xtlight 2011.12.26. 17:33:44
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 17:34:01
en csak nem problemaztam volna, jovan nem onkiszolgalo, ertem, tankoljal akkor
megvarom
fizetek bent ha vegzett
jattot nem adok, miert is kellene?
es ha az onkiszolgalot jobban kedvelem, legkozelebb nem megyek oda
ennyi
/nem egyszerubb mint bemenni a penztaroshoz, esetleg keresni a fonokot, azutan masik kuthoz menni?/
mar mondtam, itt nem csak az szunt meg, hogy lemossa a szelvedot, hanem az is hogy tankoljon, ott van a kuton a viz meg a mosohenger, oszt meg csorog a benzin addig lemosod magadnak
minden kuton van levego, ha ugy erzed, nyomsz magadnak es csekkolod...
a fagyallot az t erdemes megmerni vagy megmeretni valahol, ha nem vagy biztos a dolgodban
szoval meg egyszre
1. az ilyen toltoemberekre semmi szukseg
2. ha mar idetevedt es igy alakult, nem tortent volna semmi ha a csavo megtankol neki
/tudom az elvek, meg a tokom tudja:)/
xtlight 2011.12.26. 17:35:38
Bambano 2011.12.26. 17:35:39
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 17:36:29
najo esetleg kotont venni
nehogy mar ne toltsem fel az ablakmosot ha kifogy...
olajcseretnel meg megnezik a fagyallot is meg a legszurot is, az meg kell tobbszor is es nem a kuton
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 17:40:06
felenk nincs or a kuton
mondjukk szoktak is neha kiramolni parat, nade so....
sok kuton nem is lehet 20 dollarnal nagyobb cimlettel fizetni es x idonkent egy csovon megy le a kp. egy betonkasszaba
erdekessegkent megjegyzem NC torvenyei szerint, ha fizetes nelkul lelepsz a kutrol akkor az egyebkent jaro buntetesek melle, ami lopasert stb jar, meg bevonjak a jogsidat is 1-2 evre
ami itt nagy csapas
/tudom, lehet hamis rendszammal is tankolni stb. csak rizikos/
Bambano 2011.12.26. 17:40:11
Etniez 2011.12.26. 17:46:43
Hojlele 2011.12.26. 17:50:11
Otthon legalabb a levego ingyen van. :)
A magyarokkal csak egy nagy baj van. Mindig fel akarjak talalni a meleg vizet. NEM KELL! Ha valami mukodik mashol, pl USA-ban, Ausztriaban, akkor csak le kell masolni es kesz. Ezt az iskolaban is tudjak mar. Ha neked mindig jo a matek lecked, nekem meg szar, akkor fogom es lemasolom a tiedet. :)
(---Flúgos Buszos---) 2011.12.26. 17:51:05
Akkor tudnátok,hogy a volánoknál hogy megy a buszokban 1 olajcsere,ha egyáltalán kicserélik,nem csak leszűrik.
Múltkor az egyik buszban a motor leállítása után lehetett hallani,hogy folyik le az olaj a teknő aljába,olyan híg volt már.
Nívópálca minimuma alatt van az olaj,attól még nyugodtan lehet menni vele,nem fog az egyik pillanatról a másikra beállni.
Mi is jártunk úgy nyáron busszal hetekig,hogy még nem hogy a minimumot,de még a nívópálca alját is alig érte el az olaj. Még mindig jó a motor.
Motor igazán csak a hideg kopás miatt tud tönkremenni,ha nem várják meg,hogy bemelegedjen.
Etniez 2011.12.26. 17:53:47
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 17:54:55
1 doll;arbol siman belefujok, ha egyaltalan kell, de hat azt latni es erezni ha kell, par quarter sosem art a kocsiba, van ahol fizetos a hid vagy az autopayla/NY, florida/
NagyTomi 2011.12.26. 17:56:03
''autónepper.'' 2011.12.26. 17:56:09
elégé érdekes arcot szokott vágni a pultos csajok is mikor nyáron rövidnadrág papucs trikó napszemcsi kis fux besétálok 1ezresért tankolok valami szarba hogy legyen a telepen benne benzin aztán rá fél orára vissza megyek és bmw-t meg teletankolom :D:D egyszer kaptam is 1 megjegyzést "ilyen rövid idő alatt ilyen jól megy"?:D
S8 Phantom 2011.12.26. 18:10:10
A benzint mindegy honnan veszed egy-két kivételtől eltekintve mind egyhelyről való. MOL. Az, hogy néha problémát érzel vele az helyi gond lehet nem általános.
Cpt. Flint 2011.12.26. 18:10:27
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 18:18:48
papo59 2011.12.26. 18:36:52
pl. az átveréseken túl sose tankolják tele a kocsit, sürűbben mehetsz tankolni.
NagyTomi 2011.12.26. 18:40:16
NagyTomi 2011.12.26. 18:40:51
Bambano 2011.12.26. 18:40:52
@Cpt. Flint: olajszintért, olajnyomásért már a 13 éves g astrám is szól, pedig nincs benne semmi extra. 13 évesen alap astra nyilván nem 10 milliós tétel. A vectrám az mindenért szól, pedig 8.5 éves és azt sem 10-ért vettem, hanem sokkal kevesebbért. A fékfolyadék szintjének csökkenéséért már az ikerlámpás ezeröcsi is szólt...
De pl. azért, hogy lássam, kifogyott az ablakmosó, nem nyitom ki a motorteret. Fröcsköl-van benne, nem fröcsköl-kifogyott. Az olajat nem eszi annyira, hogy ne bírja ki két olajcsere között, hűtővizet 4-5 év alatt fogyaszt el egy decit, ezeket időszaki szervizben megoldják.
Én ki nem nyitom, nincs rá okom.
@S8 Phantom: én sok éve már kivételt tankolok.
@Hojlele: ja, kitalálták, levédették, perkálj érte :)
Etniez 2011.12.26. 18:47:36
Nagy Tomi!
Az a bajom ezekkel a szövegekkel, hogy akárki akárhányszor tesztelte az üzemanyagokat, mindig azt hozták ki, hogy tök ugyanolyanok. Az egyik kocsit Osanba tankoljuk, másik OMV-nél, a motoromat meg Molnál.
Mindegyik ugyanúgy megy, te csak beképzeled a különbséget :)
Mindegy, te tudod, te pénzed.
S8 Phantom 2011.12.26. 18:48:06
Gyulimali 2011.12.26. 18:48:46
...amugy azt tenyleg nem ertem, miert ekkora problema, ha valaki ott melozik es megtankol nekem?
semmi szukseg ra, de mi a gond?
maskeppen dugja bele a pisztolyt?...
Nem, hanem pl. nem a 399 HUF-ba kerülő normál 95-össel tölti tele az autót, hanem a 499 HUF-ba kerülő V-powerrel, mert "dehiszem V powert kért bele,nem?"
Mennyi is az 50 liternél?
nekem is eléggé rossz taőasztaéataim vannak a Shell-lel. 10-ből legalább 9-szer bepróbálkoznak valamilyen okossággal.
S8 Phantom 2011.12.26. 18:50:01
NagyTomi 2011.12.26. 18:50:48
Bambano 2011.12.26. 18:51:56
másrészt meg úgy érzem, elég pontosan leírtam a helyzetet, hogy miért pont engem találtál meg ezzel a témával, számomra kérdés.
S8 Phantom 2011.12.26. 19:08:32
[mike] 2011.12.26. 19:09:22
Az értelmes kutas látja, hogy kinél kell bepróbálkozni. Nő ismerőseim többsége mindig kéri, hogy segítsenek nekik, a férfiak alig. Csak a fogyatékosnak kell magyarázni, hogy nemnemnemkérembazdmegértsdmármeghogymegoldommagamnakköszinekedisszépnapot.
NagyTomi 2011.12.26. 19:13:34
Akkor még rajtam kívül nagyon sok hülye ember van:)
Lesből Támadó Szárítókötél 2011.12.26. 19:13:38
2. Kedves posztíró! Ezeket a kérdéseket feltetted a Shell Magyarországnak is? Mert franchise ide vagy oda, szerintem őket is érdekelné, hogy a logójukat használó vállalkozások mivel próbálkoznak.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 19:19:35
@Bambano: nem azert kell kinyitni hogy lasd, hanem ha ures fel kell tolteni.... vazze
en amugy nem is latom
nem frocskol, felnyitom, feltoltom.. errol beszelek
NagyTomi 2011.12.26. 19:22:33
S8 Phantom 2011.12.26. 19:22:44
NagyTomi 2011.12.26. 19:23:15
És a MOL-ban messze nincs többségi részesedése az államnak.
Gyulimali 2011.12.26. 19:24:54
Én SOHA nem engedem az autóim közelébe a benzinkutasokat! Csak egy példát mondtam arra, hogyan lehet lehúzni valakit.
NagyTomi 2011.12.26. 19:27:01
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 19:27:04
de pl neha az akksit sem art bemeretni... ,mert azt oszt nem jelzi semmi
Don Quixote de la Ferko 2011.12.26. 19:29:14
Tesco kútnál tankolás után autó nem akart a hidegben elindulni. Nehezen, de beröffent. Irány a Shell, rátankol, másnap ugyanolyan hidegben probléma nélkül indult. Télen csakis Shell.
Akinek nem tetszik, az járhat ahová akar, de azt megköszönném, ha nekem nem tenné kötelezővé.
pandacsökiboborján 2011.12.26. 19:29:55
NagyTomi 2011.12.26. 19:32:55
Don Quixote de la Ferko 2011.12.26. 19:34:58
Bocs, de ma túl sok trollal találkoztam, inkább megelőzöm a hőbörgésüket.
A meglátásod jogos, hasonlót írtam, csak kicsit vitriolosabb a tollam.
NagyTomi 2011.12.26. 19:38:35
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 19:39:51
de ez mar paranoia:)
szerintem Te senkit nem engedsz az autod kozelebe es ha szervizbe viszed ott ulsz mellette
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 19:42:06
mi tortenhet?
persze egyszerubb bemenni a kasszashoz komplenolni, meg elhuzni masik kutra
ertem en
kinek hogy
villamos alóli kacaj 2011.12.26. 19:48:08
Kiszállsz, összemocskolva a kezed leveszed a tanksapkát, meg a pisztolyt, amire odapenderül:
- Segíthetek?
Na ekkor csendül fel bennem a Hét mesterlövész zenéje és összevonom a szemöldököm!
Tatika2011 2011.12.26. 19:52:45
Először is így utólag nagyon boldog karácsonyt és boldog új évet!
A próbálkozással több ponton is hiba van.
1, Az OTSZ (Országos Tűzvédelmi Szabályzat)
"C" Tűzveszélyességi osztályba sorolja a benzinkutat. Ami nem jelent automatikusa kötelezettséget szakképzettség megszerzésére mert akkor a B kategőria megszünne.
Nem kell vele vitatkozni évek óta így van.
2, LPG tankoláskor valóban kell tűzvédelmi szakvizsga mivel nekem LPG-s autóm van így minden esetben megvárom, hogy a kutas tankoljon nem plusz pénzért mert azt neki kell megtankolnia!
szgy 2011.12.26. 19:54:51
de ha már mindenáron a kutas akar tankolni akkor el lehetne játszani a poént hogy előveszi az ember a kamerát és elkezdi felvenni, mondván hogy "arra az esetre ha valami kárt tesz a kocsiban".
egyébként ha nem ver át a kutas akkor nem drágább a benzin attól hogy nem én tankolom . hacsak be nem vezették ott is a kötelező borravalót mint az éttermekben :-) akkor meg néha jobb ha nem én mocskolom össze magam.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 19:58:06
az ugy belul van a fedelet meg bentrol nyitom
trabantnal meg az volt alakarcintom, ha azod van, akkor bocs
kotelezo borravalo sehol nincs, sehol a vilagon
a szokasok megvannak, de kotelezo nincs
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.26. 19:58:13
Múltkor véletlenül ott kellett tankolnom, mert elszámítottam magam, és nem elég a lötty. Még ki se vettem a kulcsot, a paraszt már tépte le a tanksapkát. Kiszálltam, mondtam, hogy köszi, megoldom. Erre válaszolt, hogy "nem baj, azért vagyok itt". Gondoltam, akkor hajrá. Persze a dízelbe elsőre kiválasztotta a benzint. Mikor szóltam neki, hogy az nem biztos, hogy jó lesz, még ő volt megsértődve.
Ja, persze utána még komplett karbantartást akart végezni az autón.
Egy másik tankolásnál tankolok (ócsóbb gázolajat és nem a vépóvert), a faszi shell egyenruhában jön felém, és bámul:
-Tudja, hogy ha a v-powert tankolja, akkor több pont megy a kártyájára?
-Igen. Majd legközelebb.
-Néha kell, hogy áttisztítsa az üzemanyagrendszert.
-Aha. Tudom.
-Tankolt már ilyet?
-Igen.
-És érezte, hogy az autó sokkal, de sokkal jobban megy?
-Nem. (itt már alig bírtam röhögés nélkül)
-Neeeem???? Ez hülyeség, eddig mindenki arról számolt be, hogy a kocsi sokkal jobban megy!!!
-Ez így is kurvajól megy :DDD
-Pedig azzal jobban kell mennie.
Itt már fuldokoltam a nevetéstől, gondoltam akkor most én kérdezek:
-És ha ez a v-power annyira jó, akkor miafenéért árulják a másikat is?
-Hátööö...tudja..izé...a..a..azért...hogy...ööö...mert...a vevőnek legyen választási lehetősége, hogy mit tankol, mi csupán tanácsot adunk neki..
Érdekes, hogy mikor kamionnal áll be az ember, akkor soha nincs egyelten jelentkező se, aki 5-600 esetleg 1000 litert belenyomna. De esküszöm, hogy a jövő héten kipróbálom, és odaszólok neki, hogy "hé, haver, gyeremá, tankold tele, mert nem akarom magam összepiszkolni". A reakciót majd leírom kommentbe :D
@hagyma: Nem az a gond, hogy meg akar tankolni, hanem hogy kikényszeríti, hogy engedd neki.
Egyébként én a posztoló helyében mondtam volna, hogy oké, nem gond, van nekem is vizsgám. Ha elkéri, valamilyen igazolvány csak akad az iratok között. De ez esetben én is kértem volna az övét :)
hamisnero 2011.12.26. 20:00:45
Trójai 2011.12.26. 20:00:49
Én simán rávágtam volna, hogy van tűzvédelmi vizsgám. Már csak a kíváncsiságom miá' is. :)
Megvárom, hogy na, erre mit lép. Ha aztmondja nem lehet, mert mutassam a papírt róla, akkor felajánlom neki, hogy ok, mutassa azt a papírt, ami feljogosítja őt, hogy az én tűzvédelmi vizsgám után érdeklődjon. :D
Továbbá azt, hogy kikérdezhet az anyagból. Hehe.
Na jó ez is túlspilázás.
De hogy röhögés nélkül nem álltam volna meg a dolgot, az biztos.
vizslakutya (törölt) 2011.12.26. 20:05:35
Lehet,hogy az a problem,hogy busszal állok oda és általában a legszélső kút az enyém ,ahol zuhog az eső.:-))
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 20:06:42
es ha ennyire idegesit legkozelebb nem megyek oda
de errol poszt, meg reklamalni a kasszasnal, meg a kovetkezo kuton kerdezoskodni
bazmeg nem a csaladi ezustot akarta ellopni
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.26. 20:12:29
Nem a családi ezüstöt akarja ellopni, de ha elmegyek tankolni, akkor nehogy már ő döntse el, hogy nem tankolok, plusz még át is baszna?
Bambano 2011.12.26. 20:14:13
olvasgass, tájékozódj, már itt a topicban is volt két link, ami nem téged igazol.
etwas kultur muss sein 2011.12.26. 20:14:30
Egy kút van, amit messzire kerülök, és csak végszükség esetén használom: Shell.
szgy 2011.12.26. 20:14:31
szgy 2011.12.26. 20:22:42
az ugy belul van a fedelet meg bentrol nyitom"
vannak olyan kocsik is amiknek nem belülről nyílik a fedele, vagy nincs is fedele. továbbá nem csak a tanksapka lehet mocskos hanem a pumpa (vagymi) is, csorog rajta a benzin össze-vissza, előttem mások vastagon olajos kézzel megfogják, stb. télen meg egyébként is mocskos minden, mondjuk a kocsi oldala amihez hozzáérhet a ruhád ha nem állsz elég távol a kúttól. stb.
milyen kárt lehet okozni? kapásból írták itt pl. a fedél feszegetését, vagy benzin-gázolaj összekeverését, ami egy volt kolleganővel is előfordult. ha nagyon bamba akkor még össze is karcolhatja a kocsit. nem tudom mennyire igaz, volt olyan aki azon problémázott hogy a fényezést tette tönkre a végigcsorgatott üzemanyag. vagy nekem pl. kicsit szorul a tanksapka fedele, ha nem óvatosan nyitom ki esetleg beletörhet a kulcs.
hagyma · http://hagyma.blog.hu/ 2011.12.26. 20:25:10
ha otthon az az elso gondolat, hogy azert tankol a benzinkutas, hogy atbasszon, es@szgy: legazolajozza a kocsimat, akkor remnytelen orszag vagytok
mindenki jobban jart hogy kikoltoztem:)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2011.12.26. 20:29:09
Vortex 2011.12.26. 20:40:24
Nem, hanem pl. nem a 399 HUF-ba kerülő normál 95-össel tölti tele az autót, hanem a 499 HUF-ba kerülő V-powerrel, mert "dehiszem V powert kért bele,nem?"
Mennyi is az 50 liternél?
nekem is eléggé rossz taőasztaéataim vannak a Shell-lel. 10-ből legalább 9-szer bepróbálkoznak valamilyen okossággal. "
Így jártam egyszer én is, igaz nem Shell kúton. Azóta mindig magam tankolok.
szgy 2011.12.26. 20:45:29
lordjim 2011.12.26. 20:48:43
petteri57 2011.12.26. 20:48:56
szgy 2011.12.26. 20:50:50
NagyTomi 2011.12.26. 20:54:50
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2011.12.26. 21:01:28
Még egy lehúzós hely: Campona melletti kagylós. Itt 10 ezerrel akartak kevesebbet vissza adni, de észre vettem, reklamáltam, csávó meg motyogott valami kamu dumát.
Amúgy régebben az Agip hulimálta befelé az üzemanyagot, nem a moltól vett. most nem tudom mi az ábra náluk.
így aztán marad a labanc frenchise....
Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2011.12.26. 21:05:17
NagyTomi 2011.12.26. 21:09:27
Pávor Jál 2011.12.26. 21:15:01
NagyTomi 2011.12.26. 21:16:32
ninimimi 2011.12.26. 21:29:45
Az a "vicc", hogy még ma is van, amelyik császárnak képzeli magát - pl. Budapest, Veres Péter úti ÖMV a Cinkotai útnál -, ahol a primkó személyzet elvárja, hogy előre köszönj, majd tejelj.
Az ilyen shelles tetű az egész cégnek okoz kárt. Shell marketing! Nem kellene tán itt és most reagálni?!
hamisnero 2011.12.26. 21:31:56
KissGecihuszár 2011.12.26. 21:34:10
hamisnero 2011.12.26. 21:39:25
Mózsi bá (törölt) 2011.12.26. 21:41:16
Tanácsaim Neked: Azonnal írj emailt a központnak: visszajelzesekespanaszbejelentes-hu@shell.com
Kérd be a töltöállomás kameraképét az adott időpontról. Amennyiben ez már nincs meg - necces az ünnepek miatt - , úgy menj el megint a töltőállomásra tankolás céljából és amennyiben ugyan ez történik, vetess fel róla jegyzőkönyvet, amiben kikötöd, hogy a video és hanganyagot nem semmisíthetik meg.
Azután jöhet az újabb email, stb. stb...
szita szita péntek 2011.12.26. 21:50:32
Igen ám, de ezek a fránya gyártók a kompressziót bizonyos oktánszámoz méretezik. Ettől Te persze eltérhetsz két irányban:
1 - Lefelé: Pld. a kocsid papíron 98-as benyát iszik, te meg 95-öst tankolsz, akkor a hengerben a cucc a sűrítés miatt hamarabb robban, mint ahogyan a gyertya szikrát adna -> csökken a teljesítmény és kopog a motor.
2 - Felfelé: 95-ösre méretezett motorba 98-ast, vagy még "jobbat" tankolsz. Az eredmény: semmi. Az a fránya motor csak annyira fogja sűríteni a "minőségi" naftát, mint ha 95-ös lenne - nem használja ki a "jobb anyagban" lévő potenciált. Szikrára persze berobban ez is, hajt is, de nem jobban mint ha a "gyengébbet" tankoltad volna, sőt, talán lomhább is lesz picit.
No persze a képletet bonyolítja a számítógépes motorvezérlő elektronika. Adott esetben ez felismerheti, hogy "jobb az anyag" és ahhoz igazítja a sűrítés mértékét. Ha ez jól teszi a dolgát, akkor kaphatsz valami minimális teljesítmény növekményt, de igazából nem komoly tételt. Persze az is lehet, hogy ez téved és e miatt csörög a kocsid.
Azt hiszem joggal feltehető a kérdés: Miért nem olyat tankolsz a kocsidba, amit a motor műszaki paraméterei megkívánnak, illetve ha már egyszer kopog nem kéne-e megnézetned valami szakemberrel?
hdl511 2011.12.26. 21:52:01
TrueY · http://qltura.blog.hu 2011.12.26. 21:52:30
Az a vicces, hogy én a MOL-nál szeretek tankolni, mert ott soha nem jön senki, hogy segítsen. A feleségem meg az OMV-nél, mert ott azonnal jönnek. :)
Bambano 2011.12.26. 21:55:58
A kocsidnak kellene a 95, a kúton tankolsz olyat, ami valóságban 92 (95-ös kútfejből) vagy 95 (98-as kútfejből) és ha nincs meg mind a 95, akkor az ecu elkezdi visszavenni az előgyújtást és ettől gyengül az autó. Ha olyan kútfejből tankolsz, ami a matrica szerint jobb, mint ami a kocsidba való előírás, akkor lehet, hogy annyit megkapsz, amennyi tényleg kell bele.
Ha mindig mindenben hibátlan lenne a benzin, akkor felesleges lenne a prémium üzemanyag. Ha...
Mózsi bá (törölt) 2011.12.26. 21:56:59
szita szita péntek 2011.12.26. 21:59:23
4karika 2011.12.26. 22:02:19
Nekem ne tankolgasson egyik kutas sem. Nem kell emögé semmiféle ideológia, egyszerűen nem szeretem, és kész. Azt meg, hogy miért ne a kutas tankoljon, hadd ne kelljen ott s akkor magyarázgatni. Semmi köze hozzá.
Shell kúton volt egy érdekes "élményem"...
Szolnok, 4-es főút. Estefelé beállok a kúthoz, töltőpisztoly tankba be, és semmi. Felnézek, mondván, bamba voltam, ejsze még nem ütötte ki a pénztáros az előző tankolást. Mondjuk, előttem, nem állt ott senki...
Kútoszlop száma nem villog, nem tudtam mire vélni, így egy oszloppal hátratoltam, tankolás megkezd... Kutas kijön, elkezd magyarázni, hogy mit csinálok... Mondom, neki, ez, meg ez történt, illetve nem történt.
Mondja, azért nem tudtam tankolni, mert az előző tankolást nm fizették ki, de lehet, hogy ez én voltam. Mondom: éééén? Jól vagy-e haver? Két perce jöttem, időm se lett volna rá, meg hát még nem vagyok rászorulva 10-20-30 liternyi ki nem fizetett gázolajra... Köti az ebet, hogy ő ebben nem olyan biztos. Mondom neki, rendben, ezt marha könnyű tisztázni, lássuk a kamerafelvételt. Húzódozott kissé, de aztán kilátásba helyeztem neki némi jogi következményeket, kellő szakmai körítéssel, mire bement (s esetleg) meg is nézte. Kijön, közli, hogy tévedés volt, valami cigánbanda volt, egy sötét Passat-tal, állítólag többen benn lebzseltek, kettő meg tankolt, majd valahogy olajra lépett a bagázs.
Mondom, ez aranyos, de tán előbb kellett volna az eszed járjon, meg a szemed, mint a szád, mielőtt megpróbálsz behúzni engem. (Vagy esetleg mást.) Egy szót se szólt, tán még sértve is érezte magát. Elnézést kérni? Az eszükbe sem jutott...
Azt nem tudom, minden kagylós kút ilyen-e, itt inkább e,berbaj volt...
Bambano 2011.12.26. 22:04:53
@Mózsi bá: szerintem az elektronika közvetlenül magát az oktánszámot nem ismeri fel, nincs benne vegyi labor. A kopogási pontot, kopogási hajlamot ismeri fel egész pontosan és ez alapján dönt.
hamisnero 2011.12.26. 22:08:29
hamisnero 2011.12.26. 22:13:04
Mózsi bá (törölt) 2011.12.26. 22:17:30
Bambano 2011.12.26. 22:19:25
A finomítóból kijövő üzemanyaghoz ugyanaz a mol adja ki a minőségtanusító papírt, aki a benzint is kiadja. A kúton meg nem fognak szöszölni, megvan a dokument, az ő hátsójuk azzal be van takarva, akkor jó.
De mindent elhiszek neked, ennek ellenére én jelentős különbségeket éreztem és érzek a régebbi és a mostani autóm esetén nemcsak kúthálózat, de kút és tankolt üzemanyag típus függvényében is.
es2300 2011.12.26. 22:20:15
Bambano 2011.12.26. 22:21:50
a motor tényleg primitív ismérvek alapján szabályoz le, belehallgat az égésbe és felismeri a kopogást, ha azt tapasztalja, visszavesz az előgyújtásból. Ha túl sokat kell visszavenni, akkor befecskendezési meg előgyújtási táblázatot vált. volt erről hosszass cikk a totálkáron, nem akarom fejből beidézni az egészet.
balambher 2011.12.26. 23:03:02
futura 2011.12.26. 23:29:38
Igen keringenek ezek a történetek évtizedek óta, de már rég óta megváltozott a helyzet. A kutakat számítógép vezérli, ha valaki tankol egy kútoszlopnál, a pénztárgépnél csak a kimért mennyiség hívható le.Ha a kutas a kértnél kevesebbet tesz a kocsiba a pénztárnál kevesebb is jelenik meg, ebbe belepiszkálni szinte lehetetlen, a pénztárak működését pedig a központból folyamatosan ellenőrzik az operátorok.
A kutakon sűrű az ellenőrzés. Belső, VPOP, Orsz.Mérésügyi Hiv. stb. Ezzel csalni csak egy hatalmas összeesküvéssel lehet. Az ott dolgozók nagyon kicsik ehhez.
Én is rühelem az egyre terjedő erőszakos marketing módszereket, de sajnos egyre terjed. A éles versenyhelyzet kikényszeríti.(Tény hogy a Shell terjeszti a mételyt). Mi vásárlók is tehetünk róla, mert sajnos az eladási statisztikák azt bizonyítják, hogy egy szaros ingyen cuccért, vagy álkedvezményért hajlandóak vagyunk végighallgatni és csinálni a sok kitalált baromságot.
Önjáró Talajgyalu 2011.12.27. 00:02:43
Előtte összevissza tankoltam mindenhol és előfordult, hogy úgy megállt a kocsi mint a szög. És addig nem is ment odébb, amíg ki nem borítottam a karburátor úszóházából a vizet... Ilyen azóta nincs.
Ennyit tudok elmondani. Ja meg hogy a Shelles éntankolokneked, vegyél vépóvert ötszázért engem is hullára idegesít. Kerülöm őket mint a pestist.
futura 2011.12.27. 00:03:47
Hát ez igaz is meg nem is. Nagyrészt tényleg mindenhová a Mol által finomított üzemanyag kerül, de időnként osztrák és szlovák finomító is bejátszik. Az igazi különbség az adalék. A MOL az AGIP és a Shell saját adalékot tesz a naftába, ez már gusztus dolga melyiket szereti az autós. A Lukoil nyersen forgalmaz.
Más.
Lehet hogy egyszer az automata kutak is elterjednek az országban, de egyenlőre a kutas tartozéka a meglévőknek. A cég őt azért tartja, hogy segítsen a tétovázóknak vagy aki elegánsan akar tankolni kiszolgálja. Nem kötelező ezt a segítséget igénybe venni, de tudni kell a fizetésük semmi vagy minimális. A borravalóból kell megélniük és ezt nem ők találták ki, ez a rendszer. Rég elmúlt már a pénzes, rafkós benzinkutas időszaka. A cég és a bérlő, kettős elvárásai között próbál megfelelni, egyre nehezebben. Hatalmas a fluktuáció, egy kisebb hibáért is azonnal kivágják. Vagy magától húz el a dolgozó keveselve a heti 55-60 órás munkáért összetarhált 100-120 ezer forintot. Ez alól csak néhány nagy forgalmú kút kivétel.
futura 2011.12.27. 00:06:37
A Tescot a Shell üzemeli
Kony Integrale 2011.12.27. 00:50:47
Dupla karbis emelt kompressziójú versenymotorról beszélünk :) Szándékosan van így beállítva, így a gyári 130 helyett 170 LE vel közlekedik a kocsi és 8000 Es fordulaton még vígan visít :)
Elég sok KM tert leatóztam komolyabb turbós és szívó üzemű tuning autókkal és motorokkal. Volt időm kitapasztalni benzin és benzin közötti különbséget. A Lukoilnál nem érdemes tankolni ... Ugyan ez igaz a sima autóba prémium üzemanyagra is. (heti 1x min tankolok 1 telit). De a turbós vagy kompresszió viszony növelt autóknál érezhető különbségek vannak, mert az előgyújtásban sokkal jobban el lehet menni. Emiatt nő a teljesítmény :) . A "Vidd el szerelőhöz" című hozzászólást inkább "nem is láttam" :) ÜDV!
Kony Integrale 2011.12.27. 00:59:09
Örülök ,hogy a középiskolás kémiakönyvet sikerese bemásoltad, de még csak a felszínét se kapargatod annak amiről itt szó van :).
Szerintem legközelebb jobban gondold végig mielőtt egy 6.osztályosnak is evidens dolgokat másolsz be, és a többieket szimplán hülyének nézed. Ha figyelmesen végigolvasnád leírtam ,hogy a Lukoilos 98 asnak mondott ü.a. a "neves" kutak 95 ös benyáját se éri el minden esetben. Főleg a hozzáadott adalék ayagok minőségét, és fajtáját illetően. Mondhatni ott csak fellocsolják kis E85 el ... (ez konyhanyelv). Míg a többiben égés sebesség lefolyásának időtartamát, annak tisztaságát , injektor tisztító .. blabla bla adalékot is adnak a termékekhez. Hogy miért nem megfelelőt tankoltam ? Ennek több oka is volt : 1. Próbálgattam a motorokat, hogy mennyire érzékenyek az ü.a. minőségére ( minek tankoljak 100 ast ha 95 össel is ugyan úgy teljesít) . A Lukoil véletlenül került képbe, egy örömautózás során hatótávon kívül került a többi kút emiatt tankoltam ott "prémiumot" . Ami csalódást okozott... A Shell es 95 höz képest is. Ezt írtam le, sajnálom ha nehezen volt érthető.
ÜDV!
Mérges 1234 2011.12.27. 01:18:37
Nos Neked tökéletesen iagazd van de az átlag autósoknak, illetve az átlag autóknak, bőven jó a legtöbb 95-ös, a te eseted speciális de igencsak irigylésre méltó.....
röhögő 2011.12.27. 01:58:52
Környezettudatos 2011.12.27. 02:05:00
algi 2011.12.27. 05:13:39
Kivéve, ha az ötvenes évek Amerikájából pattanna elő öt szalmakalapos, csíkos inges, csokornyakkendős fickó énekelve és táncolva, hogy egyszerre mérjenek olajszintet, keréknyomást, mossanak szélvédőt és tankoljanak. Őket engedném.
Környezettudatos 2011.12.27. 05:15:34
Környezettudatos 2011.12.27. 05:16:54
mikethebiker 2011.12.27. 08:43:18
NagyTomi 2011.12.27. 09:09:05
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2011.12.27. 09:31:48
Putyur 2011.12.27. 09:43:20
Tornado86 2011.12.27. 10:00:43
Attól függ, melyik üzemanyag mennyire habzik tankolás közben.
Dr.Bio74 2011.12.27. 10:05:23
HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2011.12.27. 10:43:13
Hurri Kán 2011.12.27. 11:24:04
velorex-vezető 2011.12.27. 11:26:10
Budakeszi Shell kút!
Alikam 2011.12.27. 11:58:16
Borravalót próbálnál neki adni akkor viszont szerintem elküldene a picsába.
Ezzel együtt azt mondom, van ami megérdemel borravalót, de az nem ez. Nem azért mert nem szar munka, hanem mert nem egy luxusszolgáltatásról beszélünk, hanem egy mindennapos dologról.
szita szita péntek 2011.12.27. 12:17:15
Kony Integrale 2011.12.27. 13:12:15
Sajnálom,hogy ennyire érthetetlenek vagytok ...
Ismét érvényes ha "nem szóltál volna bölcs maradtál volna" idézet. Mivel a kihegyezett motor sokkal érzékenyebb az ü.a ok minőségére, ezért ideális azok tesztelésére, mint írtam a LUKOIL os 98 as al jobban becsörgött mint a sima Shell 95 el .""" A Gyorsulást meghagyom a calibrásoknak!""", nem drag gépről beszélünk :)Mielőtt elkezdesz hülyeségeket írni, olvasd végig a hsz eimet.
A Lényeg a nehéz felfogásúaknak : Érzékeny motorral ami azonnal jelzi, hogy az adott ü.a milyen minőségű teszteltem a különböző kutakat. A Lukoil 98 a sima Shell-es 95 höz képest is rosszabb volt. Az Agip 98 (már ahol kapható még) átment a teszten. A legjobb az OMW Carrera volt.(érzésre) De a Shell és MOl prémiumjai ugyan ott vannak. A Lukoilos 98 as az árához képest jóval rosszabb mint a többi. Remélem ez érthető. ( ha valaki nem tudja mit jelent a kopogásos, detonáló, ... égés , amikor "becsörög" a motor , az inkább ne koptassa feleslegesen az ujjait. ).
2T Versenymotorba amik 14 000 eket forognak ( Krossz , robogó ..) a Shell V-pow volt viszont a nyerő. Lukoil 98 helyett ink tankoljatok valahol rendes 95 öt !
Sima hétköznapi autós tapasztalat : A Lukoilos 95 el sima szívó bvenzines kis teljesítményű autó 1 tankkal akár 50 km el kevesebbet megy el mint a MOL al. Igaz ez az !OIL kutakra is.
Plusz 1 infó. A Német SHELL gázolajjal többet és jobban megy az autó (próbagép: 1.9 PDTDI, és Egy 1.9 Ducato) mint a magyar SHELL essel.
nem 1 * próbáltok külföldi utak során, meglepő különbségek voltak.
ÜDV!
Alex75 2011.12.27. 13:13:01
Nem a sűrítés mértékét módosítja az ECU, hanem az előgyújtásét. Egyébként egyetértek.
Alex75 2011.12.27. 13:28:51
Tehát szerinted az OMV 100-nak legjobb az ár/érték aránya?
D4D 2011.12.27. 14:01:41
"streetfighter" 2011.12.27. 14:47:26
Érdekes, én simán a Lukoilnál vagy a Aucan-nél tankolok sima 95-öst, de nincsenek a tiédhez hasonló tapasztalataim, pedig nyomom neki rendesen. Kompresszió 11,5:1 és 8300-at pörög.
pengusz 2011.12.27. 19:31:12
Alex75 2011.12.28. 10:03:18
Előgyújtásról hallottál már? ;)
Alex75 2011.12.28. 10:08:30
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.28. 17:59:20
Lehet nálatok igy van, nálunk a jattért akar a kutas tankolni
Mennyen francba ilyen benzin árak mellett , a fizetését amugy is megkapja
Én egy C rendszámú autóval járok, ugrálnak is szorgosan, mert kinézik belőlem a vastag külföldit
A VeresPéter uton a Lukoil is bevezette hogy nem önkiszolgáló, menjen a francba, tankoltam arrébb
horex · http://horex.uw.hu/ 2011.12.28. 18:04:22
borravalóból kell megélniük és ezt nem ők találták ki, ez a rendszer."
Akkor menjen OKJ képzésre kőművesnek vagy sirkőkészitőnek
Kifasomat érdekel a mai világban hogy mennyiért melózik?
Elöbb adok a kuldus csövesnek, mint a kutasnak vagy bárkinek akinek állása van
És igen, a legkisebb hibánál az étteremben sem
Igaz a dohányzás tiltásával attol is elesnek tőlem
alfa.orionis 2011.12.28. 20:57:39
A XIII. határán van a városból kifelé bal oldalon. Ha erről beszélsz, megértelek, mióta lecserélték az előző gárdát, én átszoktam a Molra, a Megyeri útnál. És még a kedvenc cigimárkám is kapható( a Shellnél már az sem)
webnazi 2011.12.29. 11:55:19
Semmi? Nem dőlt össze a ház, nem szakadt le a lift, stb., stb ...
A kútkezelő erősködése ezzel a tűzvédelmis dumával csupán arra jó, hogyha ő tankolhat, hátha valami kis jatt lecsöppenhet ...
Vagy variálgathat a mérővel egyet, mig az autóst beküldi a fizetőbe. A Shell-ről elég sok furcsa dolgot hallani még így is, hát le kell róla szokni, ha már ilyen dolgokkal megpróbálkoznak, hisz a hazai Lukoil-os benzin ugyanolyan jó. Tudni kell azt hozzá, hogy az összes üzemanyagforgalmazó társaság a szőnyi olajfinomítóból veszi át a benzint, tehát tök ugyanazt kapja meg az ember bármely cég emblémája alatt.
Mellesleg - nekem van tűzvédelmis vizsgám, mert a munkahelyemen szinte folyton vizsgáztattak ebből (vegyipar), de azt a papírt biztosan nem fogadnák el tőlem ... mert akkor a kútfej-kezelőjük beégne ...
webnazi 2011.12.29. 12:06:42
Nem győzöm hangoztatni - a Shell is a szőnyi finomítóból veszi meg az anyagot, mert olcsóbb, mint országokon keresztül furikázni (persze lehetnek néha kivételek, hallottam én már a Swechat-i finomítóból érkező szállítmányokról is), ám a szőnyi anyaghoz tett ASD adaléktól lesz Shell a benzin. Mint ahogyan minden más társaság is "tunningolja" valami csodaszerrel a saját márkanéven futó anyagát. Sok hülyeemberbe meg beévődött ez a csodálat és megszokás. Mert nem az árat nézik, hanem hogy Shell és kapnak rá pontot is a Smart kártyájukra ... nagy az Isten állatkertje.
Valamikor mindenki azt mondta, Romániában csak MOL vagy ÖMV kútnál kellene tankolni, mert a többi mind szar. Nos én tankoltam ahol értem, még a legkisebb falu legismeretlenebb kútjánál is, de a kocsi azoktól a benzinektől is ment mint a rakéta. Egyik másik benzinjük valóban rém büdös, de néha jobb, mint az agyonajnározott nagyoké.
Szlovákiában sohase a MOL-t preferáltam, (mert drága), ám mégis hazataláltam ... Boszniában meg azt se tudom, miféle társaság lehet az amelyik árulja.
Hogy nem világcég, az egyszer biztos, de az autó megy vele ... és mi más kell? Talán az ár!
webnazi 2011.12.29. 12:09:39
Egy tankba télen fél liter oszt HAJRÁ!
webnazi 2011.12.29. 12:12:37
az már eleve Téged és az autódat minősíti, ha koszos lesz a kezed. Miféle gazda vagy Te, hogy még a tanksapkád is mocskos?
webnazi 2011.12.29. 12:30:15
Aztán a hosszas szájtátásom és kútfej-körbelézengésem után a kutas a shopból integetve jelezte, hogy - fizetni azt odabenn kell. A külső kártyás-terminál csupán arra jó, hogy működjön tőle a kútfej.
Ilyenekkel én már Ausztriában nem is egy helyen találkoztam, de ott sohasem tankoltam.
Mindig tanul az ember, ha a technika csodáiról van szó.
webnazi 2011.12.29. 12:56:35
Ha túl alacsony az oktánszám - ami bizonyos körülmények között akár mérhető is - hát lehet rajta emelni. A benyába egy pár liter metil-tercier-butil-étert kell adagolni (az az ólommentes benzinek ólompótló adaléka) és akkor meg van oldva a gond. Igaz hogy rém büdös már magában is, de ez van.
Hogy lehet-e valahol kapni? Az egy más kérdés. Mi valaha a normál hexánt és az olcsón kapható mosóbenzint javítottuk fel vele nagyjából 100-as oktánszámúra. Vagy néha BTX-szel (benzol-toluol-xilol). Igaz hogy kissé kormoztak, de az autóban benzinnek mégis elment mind.
villamos alóli kacaj 2011.12.29. 13:47:02
Mocskos.
Mocskos gazda mocskos autója.
dennisthemenace 2011.12.29. 20:44:21
Kutas nincs,sem itt, sem a tobbi kútnál, mindenki maga tankol (Autógázt is!)borravaló ennél fogva ismeretlen. Lehet kártyával fizetni a kútoszlopnál, nem kell bemenni sem, ha nem akarsz venni valamit.
Tegnap Shellnél tankoltam, mert most olcsóbbak a Tesconal.
mohopasi 2011.12.30. 13:15:04
vwgery 2011.12.30. 15:45:13
bunkóbéemvés 2011.12.31. 14:26:23
igen bazdmeg, ez valoban kut, es nem emberfuggo... idiota lemingek...
Etniez 2012.01.01. 11:12:08
Tankoltam mindegyik kúton mindenféle benzineket, és folyamatosan figyeltem a fogyasztást.
Tudod mire jöttem rá? Hogy hidegben pár decivel többet fogyasztok, 'oszt Sanyi.
Szétszedtem kutanként, üzemanyag típusonként, hibahatáron belüli volt a különbség.
Tudod miért? Mert ugyanaz a benzin. Fent írta valamelyik farok, hogy de a Shell az más. Lófaszt, ugyanaz kerül bele, OMV hoz időnként saját benzint. A kenőanyagok semmi pluszt nem adnak, csak többe kerülnek.
Teljesen felesleges prémium/emelt benzint vásárolni.
A Shellről meg annyit, hogy két kúton akartak idáig rendszeresen átverni:
Home Centeres Shellnél és a Népstadionnál lévő Shellnél. Ott játszották rendszeresen, hogy 20.000-ből nem akartak rendesen visszaadni, stb.
Ezeknél tankoltam már: Auchan, MOL, OMV, Shell, AGIP, Avia, Lukoil, Slovnaft.
Lehet nézni a fogyasztási adatokat, én nem a levegőbe beszélek: www.spritmonitor.de/en/detail/386778.html
gyepesvw 2012.01.01. 16:50:52