Néhány hete már téma volt, hogy útépítések befejeztével egész hosszú szakaszokon nem távolítják el rögtön a sebességkorlátozó táblákat, és ez jó terep lehet a rendőröknek pénzszedésre. Ezúttal Gab. kissé ingerült (azt hiszem, jogosan) levele landolt nálunk, mivel máshol látta is ezt a jelenséget. Szerinte még ráadásul össze is játszanak a rendőrök a közútkezelőkkel. Ha a cél a pénzszedés, akkor azt tényleg jól szolgálja, de a közlekedésbiztonságnak nem válik hasznára, hogy ilyesmivel sorra idegesítik fel az autósokat.
Tegnap jöttem haza vidéki rokonoktól és egy szakaszon a 3-as főutat vettem igénybe. Sok gennyes dolgot láttam már, de amibe tegnap botlottam az kiverte a biztosítékot! Azt ugye már sokan tapasztaltuk hogy a traffipaxozás az esetek 95%-ban nem a balesetmegelőzés érdekében és az azt indokolt útszakaszokon történik, hanem egyértelműen pénzbehajtási módszerrel. Kint felejtett tábláknál, településekről kivezető útszakaszokon ahol az ember már elhagyta az utolsó házat és fel mer gyorsulni 70-re, de a lakott település vége tábla előtt. Stb.. stb.. Tudjuk jól hogy a pénzbehajtók felettébb leleményesek a módszereket illetően. De amit tegnap, olyat eddig még sosem tapasztaltam, és akár összeesküvés elmélet gyártásra is alkalmas lehet.
Mellékelem a google maps-en bejelölt helyet is.Helyszín Mezőnyárád és Mezőkövesd között a 3-as főút, egy elég hosszú egyenes szakasz két enyhe ívvel a végein. Ezekbe az ívekbe helyeztek ki mindkét irányból egy-egy háromlábú 60-as korlátozó táblát. Mintha dolgoznának az útszakaszon, persze munkások sehol. Mezőnyárád felől haladva, a kihelyezett táblától 1,8 kilométerre van egy bekötőút jobbra valami gazdasághoz. Ezzel a bekötőúttal szemben, félrehúzódva az út szélére állt egy közútkezelős narancssárga Transporter, de munkások sehol, illetve bent ültek a Transporterben, és újságot olvasgattak. Jól láttam, mivel a szemből jövők szerencsére időben jelezték hogy bizony nemcsak ők vannak ott, hanem a kis sunyi gennyládák is ott bujkálnak valahol.
Bizony… elbújtak a bekötőúton, és onnan filmezték a Mezőnyárád felől érkezőket. Mivel egy hosszan belátható egyenes szakaszról beszélünk, ahol láthatóan semmiféle munkavégzés nem volt, bizony ha nem jeleznek akkor nem igen tartottam volna az indokolatlan 60-as tempót, és sokba került volna.
Amit az egészben undorítónak találok,és lehet hogy összeesküvés elmélet szagúnak fog tűnni, de nekem az az érzésem volt, mintha a közútkezelő és a pénzbehajtó banda összedolgozott volna:
- Hé srácok. Baszogat az államkassza hogy kevés a beszedett bírság, bele kéne húznunk.
- És hogy segíthetünk?
- Tegyetek már ki 2db 60-as táblát mintha útmunkálatok folynának, mi meg kiállunk fotózni. De jó messze, egymástól, hátha mire ideérnek már nem bírják idegekkel és felgyorsulnak 90-re. És küldjetek már ki egy szabad autót is hogy tényleg úgy tűnjön mint ha dolgoznátok is, és így a mi rejtek autónkra is azt hiszik hogy hozzátok tartozik. Így le is vagyunk védve hogy nem kamu kitáblázás volt, hiszen kint voltatok a területen, és jobban el is tudunk bújni. Tuti kaszálás!
- Rendben!
A térképen az A pont a Mezőnyárád felől érkezőknek kihelyezett tábla helyét, a B pont a közútkezelős Transporter, a C pont a fotósok, a D pedig a Mezőkövesd felől érkezőknek kihelyezett 60-as tábla helyét mutatja.
Nagyon köszönöm a szemből jövőknek hogy figyelmeztettek, és megóvtak egy minimum 30ezres kiadástól. Bár a módszer után a félsz még mindig kicsit bennem van, hogy mivan ha a rohadékok kitettek egy 40-es háromlábút azt fotózták le, és utána kicserélték 60-asra?! Amilyen gennyes módszerrel végezték ezt a kaszálást, ezen sem lepődnék meg!
Tehát ha valaki az országban bárhol közútkezelőt lát, javaslom hogy nagyon nézzen körül, mert lesben állhatnak ezek a férgek!!!
Mindenkinek baleset, és extra kiadásoktól mentes közlekedést kívánok!
tundrazuzmo (törölt) 2012.08.03. 07:45:29
(Saját érdekeket) szolgálunk és (állami bevételeket) védünk.
Emmett Brown 2012.08.03. 08:25:12
De egész napra kibérelni egy brigádot+2 táblát, hogy alibit nyújtsanak, na az már tényleg a vállalhatatlan kategória.
Leadfoot 2012.08.03. 08:54:37
A táblák kint felejtésével az is a baj, hogy egy idő után a sofőrök "immunisak" lesznek a táblákra, és akkor se lassítanak, mikor tényleg kéne.
dr. Bubó 2012.08.03. 08:57:10
drorvbánt szolgájják és védik...
sfdrake 2012.08.03. 09:05:58
Engem kb 1 éve csesztek meg 30K-ra. Kérdeztem a rendőröket hogy Kecskeméten a 4 sávos város szélén lévő utakon miért nem lehet 70-el menni mint más normális helyeken, mondták, mert a főnökeik tudják hogy így lehet pénzt beszedni. A 2 rendőr normális volt, a vezetőikkel és a politikusokkal van a baj, akiknek semennyi pénz sem elég.
hha96 (törölt) 2012.08.03. 09:06:15
Persze lehet a tücskök elhordták a táblát, mert nem főútvonal volt.
sfdrake 2012.08.03. 09:07:42
Ez hülyeség, a fejesek lehet, de a közrendőrök alkalmazottak, teszik amit mondanak nekik, ha nem teszik az parancsszegés. Nem kis rendőrökkel van a baj, legtöbbjük nagyon normális, a baj a fejeseikkel van.
"streetfighter" 2012.08.03. 09:30:53
Mivel én mindig országúton járok autópálya helyett, így van tapasztalatom.
Két hónappal ezelöttig nem igen láttam mérést a nyílt szakaszokon. Még az a szerencse, hogy nekem is jeleztek, igaz ott nem volt ilyen útépítési "hadművelet", de nagyon sokba került volna az a fotó.
A leírt eset nagyon durva, de jó figyelemfelhívás.
Ezek szerint az inkorrekt szemétségnek nincs határa a magyar rendőrségnél.
Peetee 2012.08.03. 09:32:45
Így van. Nem a rendőr a köcsög-vérszívó-szarházi, hanem a Rendőrség, mint intézmény.
spawn666 2012.08.03. 09:34:56
szmoker (Homo Trollicus) 2012.08.03. 09:39:16
Száguldunk és félünk,
Kérdezünk és büntetünk.
szmoker (Homo Trollicus) 2012.08.03. 09:40:10
Rendőr = rendőrség.
Aki kurvának megy ne sírjon ha basszák.
Windchill 2012.08.03. 09:41:09
1. Nincs jogotok sem szaktudásotok felmérni, hogy az adott útszakasz forgalomkorlátozása mikor jogszerű.
2. A gyorshajtás az gyorshajtás, könnyű elkerülni, ott a tábla, rálépsz a fékre.
3. Ha egy tök üres útszakaszra kiraknak egy 50es táblát, s nem fékez le senki, mert tök
üres, az azt bizonyítja, hogy önkényesen felülbírálja a szabályokat, mert "szerinte" ez indokolatlan. Mi garantálja, hogy egy ilyen önbíráskodó sofőr majd akkor is betartja, ha tényleges oka van a korlátozásnak? Fogd fel úgy - vizsgáztatnak, hibáztál, megbuktál, ennyi.
chipanddale74 · http://www.autosvilag.com 2012.08.03. 09:42:30
dr. Bubó 2012.08.03. 09:46:20
a legigazságosabb azoktól beszedni a pénzt,
akik arra járnak és hasznájják...
lehet drsimicska számláját aggyák meg közvetlen...
fidesz = házmesterek pártja 2012.08.03. 09:47:29
Szóval majd akkor tessenek rinyálni, ha a kirakott táblákat figyelembeveszitek és nem szartok rá magasról, nagy ívben!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.03. 09:51:40
Kb ennyi.
Karipapa01 2012.08.03. 09:52:00
IntelCorei5 2012.08.03. 09:52:12
Tele az ország indokolatlan korlátozó táblákkal melyeket egy normális soför nem tud betartani ha csak nem akarja veszélyeztetni magát a forgalom ritmusának megzavarásával.
Csak egy példa. Szfvár és Várpalota között van egy 2x2 sávos dupla korláttal elválasztott útszakasz kb 7 kilóméter príma minőség. Nos ezen a szakaszon a következő táblák vannak kint 110/70/110/90/110/70/110/70-90-70. akkor már lenne inkább 90 végig mert ez csak arra jó, hogy felgyorsúlj majd fékezz le , ha nem teszed akkor meg bemérnek sunyin a kanyarban egy lesötétített mikrobusszból és fizess 20-40 ezret akkor is ha már vagy 25 éve nem volt eseted!
Várpalotán meg mindenki vigyázzon a 8-as úton gyakorlatilag állandóan mérnek !!!
Windchill 2012.08.03. 09:52:51
De ugye érted, hogy csak a hülyéktől lehet behajtani? :-) Az miért baj, ha ők fizetnek?
VT Man 2012.08.03. 09:53:22
Kiirtotta már a Fidesz a betegeket?
fidesz = házmesterek pártja 2012.08.03. 09:54:22
Windchill 2012.08.03. 09:55:11
Aha, SZERINTED. És itt az alapvető hiba a logikádban, ugyanis ezt nem te döntöd el.
Nekem is van ismerősöm, aki szerint "indokolatlanul" csak 130-al lehet pályán menni, hát ő megy 180-190-el, de legalább nem picsog, mint egy kislány, ha jön a csekk.
Nazareus 2012.08.03. 09:55:52
A szabályokat idönként bizony felül kell birálni. Viszont csak ésszel szabad.
Windchill 2012.08.03. 09:58:21
dr. Bubó 2012.08.03. 10:01:17
a cigányokkal meg ugyse tudnak mit kezdeni...
@Windchill: szerintem nem ellentmondás... ez a diktatúra alapja...
a betarthatatlan szabájok... szándékosan ijenek...
Windchill 2012.08.03. 10:01:34
Igen, de a sebességkorlátozás "életvédelmi" célokat szolgál, legyen szó a környék lakóiról, munkásokról, vagy a többi közlekedőről. A korlátozást szakképzett mérnökök (elvileg) hozzák, akik nyilván hibázhatnak (hibáznak is), de mint a közlekedésben résztvevő, el kell fogadnod, mint alapvető előírást.
Azért a hasonlatod kissé erős, semmibe sem kerül, ha "indokolatlanul" lassítasz egy keveset, maximum 2 perccel később érsz oda valahová?
IntelCorei5 2012.08.03. 10:04:27
ha rendőr vagy unortodox fideszes pézbehajtó lennék ezt mondanám én is. Ha a szabálybetartás a cél akkor miért nem a D-s és SK rendszámokat basztatják az M7-esen? Gáz Géza nyugdíjast meg az öreg 30+
éves zsigával megvágják 5000-re mert véletlenül nem égett a lámpája és még büszkén jelentik is a királyi tévéven h ledolgozta közmunkán mert nem volt pénze (5 ezer forintot!!! érted?) befizetni.
Lézer Jani meg blokkolóval száguldozik, a másiknak meg direktben adnak dimplomát mert hát megdolgozott érte , igaz nincs nyoma , de csinálnak neki pár érdemjegyet hozzá.
NYJetsTD 2012.08.03. 10:05:01
Mivel úgyis egész nap bent tartjátok fejeteket a seggetekben, nem is magyarázom el, mennyi mindennel szopatják az autósokat nap mint nap...
Windchill 2012.08.03. 10:07:53
Szegény autósok, könnyesre sírok egy párnát a lelki üdvötökért.
Hogyne hibáznék, ellenben megtanultam veszíteni, röhögök rajta, tanulok belőle (!), s nem kezdek el sírni és másokat hibáztatni.
dr. Bubó 2012.08.03. 10:08:28
random nick 2012.08.03. 10:08:46
Steve31 2012.08.03. 10:09:08
dr. Bubó 2012.08.03. 10:10:30
a többi pedig minél zsiványabb annál inkább fennmarad...
betarthatatlan szabájok vannak... szándékosan... hogy pitizned kelljen a fidesznyikeknél... vagy hogy megtorolhassák ha politizálsz...
Windchill 2012.08.03. 10:12:05
Téves a logikád. Szerinted egy baleset, ami mondjuk a gyorshajtásból fakad, s emberéletet követel, mennyi GDP veszteséget jelent? (mondjuk egy huszonéves áldozatnál 500e USD) Szerinted ha menteni kell, kimegy a tűzoltóság, mentők, az mennyibe kerül?
Amúgy ha 10 perccel hamarabb odaérnél a munkahelyedre, akkor 10 perccel később indulnál el, ne is próbáld az ellenkezőjét elhitetni. :-D
dr. Bubó 2012.08.03. 10:12:06
Karipapa01 2012.08.03. 10:12:39
Windchill 2012.08.03. 10:13:58
OFF Képzeld, van róla sejtésem, a miénk volt az egyik. Hogy miért? Szokásos, be kellett fizetni olyan számla után adót, ami nem lett teljesítve. Amúgy ez hogy jön a témához?
Walter Hartwell White 2012.08.03. 10:16:37
Walter Hartwell White 2012.08.03. 10:17:23
dr. Bubó 2012.08.03. 10:18:41
képzeld el ha Bp n mindenki mindent betartana...
láttál már kisutcából a buszsávra nem kanyaradó nőket...
elvileg ők járnak el hejesen... kijönnek mellékuccából szinte rögtön be kell sorolni a belsőbe...
na ezek a barom nők állnak a buszsávon keresztbe...
feltartya a buszsávot és még a belsőket is MEGÁLLÁSra kényszeríti...
ezzel szemben a NORMÁLIS autós szabájtalanul halad addig a buszsávban még felgyorsul és akkor sorol be... általában így a buszt sem tartya fel...
ezt érted? ez is csak egy példa...
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 10:19:28
10 pontos hozzászólás annak ellenére, hogy tkp. közhelyet ír le: ulláccik, bizonyos szint felett a közhely reveláció (már ha meglátják... meg akarják látni).
random nick 2012.08.03. 10:21:31
Es igen, ha nem kell 10 perccel elobb indulnom, akkor az biza' 10 perc plusz alvas :)
qwertzu 2012.08.03. 10:21:44
A kormány: A hülyék beleírtak egy jó nagy számot a költségvetésbe, és ha nem jön össze, akkor a rendőrség minden baromsággal baszogatja az autósokat. Már csak azért is szar megoldás, mert ha tömeges "polgári engedetlenségként" minden állampolgár betartja a szabályokat, akkor kurva nagy bajba kerül a költségvetés.
Ahelyett, hogy a költségvetésbe 0 forint büntetést terveznének bele, és mondjuk a halálos balesetek számát írnák elő. Mondjuk ha sikerül a kívánt mértékben csökkenteni a halálos balesetek számát, akkor a befolyt bírságból osztanak év végi prémiumot. És akkor egy rakat rendőr azon agyalna és dolgozna, hogy kevesebb legyen a baleset.
Posztíró: az az alap, hogy leszarod a táblákat. Mert neked olyan kedved van. Fájna a büntetés, tudod hogy mérnek, tudod hogy táblánál nagyobb valószínűséggel mérnek, de az alap az, hogy leszarod a táblát. Ha meg jön a bünti akkor köcsög pénzbehajtók milyen gecik.
@Windchill:
" de legalább nem picsog, mint egy kislány, ha jön a csekk. "
Legalább. Ez sem normális hozzáállás, de sokkal jobb, mint aki leszarja a szabályokat, ha meg csekk jön, akkor sír mint a fürdőskurva.
Windchill 2012.08.03. 10:23:33
Alapvetően nem értesz. Vannak betarthatatlan szabályok. Vannak hülye szabályok, amiket majd egyszer (?) biztosan módosítanak. Ezt senki sem vitatja.
De a sebességkorlátozások csak nagyon ritkán tartoznak ezek közé, s ezeket csak szándékosan, figyelemhiányból, lustaságból, leszaromságból lehet megszegni.
Felhozol olyan példákat, amiknek köze nincs a témához, inkább arról regélj, hogy mondjuk egy 100-as úton a 80-as táblánál miért betarthatatlan, hogy elvedd a gázt, neadjisten megsimogasd a féket a lábaddal.
qwertzu 2012.08.03. 10:25:16
"110-es 2x2 savos szakasz, a vegen 60-as tabla"
Ha 4-esre gondolsz, akkor a Budapest és Szolnok közötti két 110-es szakasz 90-es táblával érnek véget. Majd a 90-es tábla után van a 60-as tábla. A 60-as tábla után meg egy kereszteződés.
"streetfighter" 2012.08.03. 10:25:55
Hála istennek nincsenek sokan, de itt mindig megjelenik egy két díszpéldány. :)
Karipapa01 2012.08.03. 10:25:56
Ha pedig ezért megbüntet a rendőr, az meg úgy van jól. Indokold meg neki, hogy azért hajtottál gyorsan, mert szíveden viseled a GDP növekedését . Lesz egy jó napja :-))
NYJetsTD 2012.08.03. 10:26:22
Apám, én sokezer kilométert vezetek havonta, hidd el, mindenki áthágja a szabályokat, akár vétlenül is.
De mivel te az élet minden területén hibátlanul élsz, soha nem vétettél egyetlen szabályt sem, ezért majd elküldöm neked a Tökéletes ember díjat...
IntelCorei5 2012.08.03. 10:26:27
a szabálybetartást nem vitatom, nem is volt balesetem saját hibából soha, másokéból is vagy 30 éve /a pirosnál álltam oszt belémjöttek hátulról/. Az indokolatlan táblázásról pedig lehet véleményem több okból is,
a, 40 éve vezetek balesetmentesen ergó van arra nézve tapasztalatom mi veszélyes mi nem
b, ha sokan nem tartják be a szabályokat akkor az aki betartja hátrányba és pszichológiai nyomás alá kerül h ő se... rosszab esetben ledudálják/szorítják az útról
c, a te logikád szerint akinek az isten hivatal adott annak észt is adott hozzá ugye?
na ez az amiben én nem hiszek.
Amúgy az én példám konkrét és ugyan mond már meg hogyan lehet 110-ről lemenni 70-re majd újra fel 110-re majd viszza 90-re majd fel 110-re 600 méteren belül normálisan? Az útszakasz amúgy prímán belátható. Lenne inkább 90 végig.
Windchill 2012.08.03. 10:26:29
"Nem arrol beszelek, hogy egy jogosan kitett tablat ignoralni kellene."
De érted, hogy a "jogos" fogalmát a helyzet pillanatában neked, mint közlekedési résztvevőnek, nincs felhatalmazásod felülbírálni? Mi van, ha mondjuk betegség miatt később veszi fel a melós a munkát, vagy éppen a bokor mögött a dolgát végzi?
Persze, egy ideális országban a forgalomkorlátozás mértékét a minimálisra csökkentenék, s ha a kivitelező megcsúszik, vagy kintfelejt, büntetést kapna.
Windchill 2012.08.03. 10:28:11
Képzeld, van, 10 éves, kissé kókadt, de gurul. És képzeld, néha én is megszegem a szabályokat. A díjat köszönöm, felrakom a polcra. :-p
dr. Bubó 2012.08.03. 10:29:21
lexarom...
egyébként szerintem nagyon vicces az objektív...
azóta a sünök DÖGLENEK A KOCSILYUKBAN....
és a sebesség meg beállt... +15-20-ra...
faluban 70 kb... országúton 105-110...
ez egy ijjen ország... debil vezetőkkel
érdekes hogy a KÖZSZFÉRÁBAN van szinte minden csökkent képességű...
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 10:30:00
Windchill 2012.08.03. 10:30:10
mikerbiker 2012.08.03. 10:30:24
alte trottel 2012.08.03. 10:30:27
Másik lehetőség (ha haragszol a rendőrökre, hát ez a legjobb kiqrás:
A jelzett sebességnél 5-10-30 km-rel _LASSABBAN_ haladsz és az autójuk mellé érve széles mosollyal integetsz nekik. Van harmadik is. Rászánsz _EGY_ átlagos bünti árát és beszerelsz egy radar-lézer detektort.
Karipapa01 2012.08.03. 10:34:03
dr. Bubó 2012.08.03. 10:34:54
egyébként szerintem a gólya rossz hejre pottyantott le téged... a niknevedből is következtetni lehet a szeméjiségzavarodra...
ez itten kérem a kamu doktorok országa... itt mindenki dr.
ja... és szerintem repüjj tovább skandináviába...
ott betudod tartani a szabájokat és boldog leszel...
itt félázsiaiakkal kell vitáznod...
NYJetsTD 2012.08.03. 10:35:35
"Igen, de a sebességkorlátozás "életvédelmi" célokat szolgál"
Megszeged? Magyarán te mások életére törsz????
: )))) ugye milyen szar, amikor az embert szembesítik saját mondataival...
Szóval szerintem enged el ezt a témát, mert a végére olyan ellentmondásba keveredsz, hogy vissza kell vennem a díjat...
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 10:36:04
Ha nincsenek, akkor meg kő hozni, és azután betartani.
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 10:38:34
Ha minden, műr régen befejezett (vagy meg sem kezdett) közúti munka miatt kitett 30-as tábla figyelmen kívül hagyása gyilkossági kísérlet, akkor kísérleti tömegyilkos vagyok, és ezt a minőségemet éppen úgy nem szégyellem, mint a folytatólagos manyup tagságomat.
alte trottel 2012.08.03. 10:39:24
Faszikám, kérdezz meg egy hozzám hasonló vénséget, hogy mennyit drágult a szívgyógyszere, a vérnyomáscsökkentője, és hasonló abszolút fölösleges luxusizéi. No meg hogy is van ezzel az inzulinnal is!
Nazareus 2012.08.03. 10:40:58
Windchill 2012.08.03. 10:41:09
De legalább szégyellem magam miatta. :-D
Gera 2012.08.03. 10:41:36
Nekem azzal van bajom, hogy szinte sosem a veszélyes helyeken mérnek, hanem ott, ahol több a bevétel és ez féreg mentalitás. A falunak nem a közepén a boltnál-iskolánál-kocsmánál, hanem a szélén, ahol a madár se jár. Városban nem veszélyes zebránál, hanem hosszú egyenes telelámpázott négysávos utakon, külső ipari területeken, ahol ember nem jár gyalog, satöbbi. Az országúton nem a veszélyes kereszteződésnél, hanem a hosszú egyenesben. Meg autópályán, ahol szintén semmi értelme, közben a balesetnél leállósávban haladókat leszarják. Meg persze egy hónapja végetért útépítéseken kinnfelejtett tábláknál bárhol. Emellett a durva és veszélyes szabálytalanságra is általában ívben szarnak akkor is, ha az orruk előtt történik.
Egyszóval az a bajom, hogy ennek az egész játéknak köze nincs a közlekedésbiztonsághoz, csak a pénzről szól.
Windchill 2012.08.03. 10:41:52
Persze, kiraknám a hálózsákot, s elsöröznék az árokparton.
KaPé 2012.08.03. 10:43:04
Sose felejtsd el, hogy a sebességkorlátozás okát az esetek 80%-ában NEM LÁTHATOD az autódban ülve, vagy csak akkor, amikor már késő. De attól még lehet indokolt.
Ui.: mi lehet az a "kocsilyuk"? :D
dr. Bubó 2012.08.03. 10:43:10
én is megállnék, de én filctollal a 6ios hejére felfestenék egy "9"-est...
IntelCorei5 2012.08.03. 10:48:30
egyetértünk! a cél a nem a pénzbehajtás hanem a balestmegelőzés lenne. -de most nem az-
/az első negyedévben nem folyt be elég összeg, hát most befolyik ha törik ha szakad/
Mindenki tudja h szombaton reggel az M7-sen LESZ (biztos esemény) baleset h hol még az is ismert, még sem történik semmi - rendőr? az sehol, ideiglenes seb. korlátozás? ugyan minek ! legyen csak baleset/dugó, majd feloszlik...
vagy az M0-án mikor láttunk rendőrt utóljára helyszinelésen kívül?
Az sem ártana h ismert lenne ki mikor és MIÉRT milyen feltételek mellett rendelhet el seb. korlátozást, tehet ki táblát. Mondjuk azt lehetne oktatni is mi a balesetveszélyes helyzet, szituáció és azt hogyan lehet megelőzni. Aki szabályt sért azt küldjük el egy oktatásra elsőre.
A jelenlegi büntetési mérték meg már a családok anyagi biztonságot is veszélyezteti.
Ezt nem én - a fidesz prominese mondta...
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 10:49:22
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 10:52:19
Tegye fel a kezét, aki látott már tartós esőben vagy 5 fok alatt a KRESZ betartására regulázandókra váró járőrkocsit az M3-ason!
Ha senki, akkor levonhatjuk a következtetést, hogy esőben, fagyban csökken a balesetveszély.
alte trottel 2012.08.03. 10:53:08
A táblákat a KÖZÚTKEZELŐ teszi ki.
Reklamálj.
Windchill 2012.08.03. 10:55:14
"A jelenlegi büntetési mérték meg már a családok anyagi biztonságot is veszélyezteti."
Elvileg elrettentő szerepe kellene, hogy legyen. Mondjuk évi egy becsúszót szerintem ki lehetne bírni (mondjuk az elbambulós esetekre gondolok), aki meg heti rendszerességgel, hobbiból gyűjti a csekkeket, az meg magára vessen.
fidoone 2012.08.03. 10:56:59
Karipapa01 2012.08.03. 10:57:00
Ez sem teljesen világos! Ha nem kell betartani a szabályt, akkor minek a szabály? Akkor sem megszegni kell, hanem megszűntetni. Szüntessük meg a kreszt és kész! Ettől kezdve mindenkiről okkal mondható, hogy OKOS.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.08.03. 10:57:05
@KaPé: "Sose felejtsd el, hogy a sebességkorlátozás okát az esetek 80%-ában NEM LÁTHATOD az autódban ülve, vagy csak akkor, amikor már késő. De attól még lehet indokolt."
Esetleg 10 méternél messzebbre és az autó sávjától oldalra is kéne figyelni. Pont ezt írtam feljebb, hogy a fölösleges szabályokat be kell tartani, de figyelni azt nem kell...
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 10:58:50
Viszont a gondolkodás a jardnak sem tiltott.
De ebben nem lehetünk biztosak.
dr. Bubó 2012.08.03. 11:00:02
ez a lúzerek mencsvára... akik nem tudnak vezetni, figyelmetlenek, agyatlanok azok legalább a szabájok betartásával vigasztajják magukat...
szar lehet ezeknek a lúzereknek akik táblákra bízzák magukat...
Karipapa01 2012.08.03. 11:01:33
Basszál ki velük ! Közlekedj szabályosan és nem fizetsz egy vasat sem. Igy aztán, ha mindenki ezt csinálja, ácsoroghatnak az út mellett potyára, nem lesz lóvé :-)
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 11:02:15
Egy idő után majd jönnek a hasonló levelek tőlük is, csak még pár ezer km-t kellene vezetniük
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 11:02:19
dr. Bubó 2012.08.03. 11:03:06
nem fizetek... de már adót sem fogok.. mer ezek az ADÓMBÓL álldogálnak ott... a lehuzás nem nullszaldós...
a rendőrséget sürgősen fel kell oszlatni... ugyse végzi el az alap feladatát
alte trottel 2012.08.03. 11:03:32
De biza, hogy tiltott!
A parancsot nem megvitatni kell, hanem végrehajtani!
Mikor voltál katona?
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 11:03:48
Sixday 2012.08.03. 11:05:48
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 11:06:06
De ma már nem vagyok katona, és jogomban éll kritizálni a hülyeséget - a lenyúlásos hülyeséget pedig egyenesen kötelességemnek érzem kritizálni.
Nem vagyok egy paternalista, elismerem.
IntelCorei5 2012.08.03. 11:06:13
ne viccelj! ki kellene itt elrettenteni?
ugye nem a kollégámat aki a 30-as táblánál 43-val ment tök veszélytelen helyen? Keres nettó 90-et most meg kap egy csekket 30-ról. Nem visszaeső.
Elrettenteni a visszaesőket kellene akik az M7-M0-án száguldoznak magyar de leginkább nem magyar rendszámmal és itt nem az egyszeri románról van szó -az betartja...
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 11:06:36
Neked is ketyeg az órád, akkor is ha ugy gondolod hogy nem!
fidesz = házmesterek pártja 2012.08.03. 11:09:18
Ez viszont nem jelenti azt, hogy a rühes fajtádnak elnézném, hogy tilosban motorozik.
Egy hozzád hasonló tetűt egyszer lefényképeztem a hídon. Megállt ugatni, hogy nincs jogom lefényképezni. Felajánlottam neki, hogy rendőrt hívunk, intézkedjen ő a kedves motoros személyiségi jogai ügyében. Erre elhúzott, mint a vadlibák. :D
Karipapa01 2012.08.03. 11:10:01
Gondolom te majd elvégzed helyettük. Vagy legyen mindenki saját rendőre.... Ez a mondatod felér egy akadémiai székfoglalóval. Hajrá, ne hagyd ki!
fidesz = házmesterek pártja 2012.08.03. 11:10:19
De nem baj, előbb-utóbb ott is éhen fog dögleni. Ahhoz elég buta.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 11:10:27
Persze arányosan az akkori autó-motor számokkal
random nick 2012.08.03. 11:11:06
fidesz = házmesterek pártja 2012.08.03. 11:11:44
fidesz = házmesterek pártja 2012.08.03. 11:13:40
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 11:16:19
Nem hinném hogy határon onnaniak, de mindegy is az
Fiatalok és még nem kapta el a gépszíj őket, de a környezetüket sem
Azért gondolom, nagyszülők csak akadnak a családban, kérdezgetni kellene őket erröl.
Ha mégis egészségesek, csak további jót kivánok nekik
alte trottel 2012.08.03. 11:18:23
Nem érted!
Itt nem _RÓLAD_ van szó. A röndérek 99 %-a utálja az egészet, de _RÁJUK_ a fegyveres testületek parancsláncolata érvényes. Ha a megyei kapitány szivacsosra rugdalt seggel érkezik haza a Teve utcából, akkor ő is szétrúgja az összes beosztottját, mert szeretné megérni az adott helyen a nyugdíjazását. Az ostor végén lengedező talpas meg mit tehet? Amit az ostor sudara: pattog és csattog.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 11:19:10
Azért túlzásokba esel sokszor
Kinemszarja le, ki hogy közlekedik, ha nincs baleset?!
Szinte naponta keveredek "helyzetekbe", max. a kezemet tartom fel kérdően, "mi a farok volt ez" és megyek tovább
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 11:19:36
Az M3-ason nagyszámban tenyész[tn]ek a sebességkorlátozó táblák, amelyek pl. egy kanyarnál azért írtak elő 100-as tempót, mert téli jegesedésnél csúszhat az út - és ezt a tempót a jard nyári kánikula idején is pénzvesztés terhe mellett ellenőrizte - amíg a közfelháborodás az Autóklub személyében meg nem érdeklődte, hogy WTF.
Mármost egy útépítés ürügyén kitett tábla az útépítés befejezte után hetekkel nem kevésbé túlzó, mint a 100-as slippery when wet nyári aszály idején.
Silent Bob 2012.08.03. 11:20:23
D4D 2012.08.03. 11:20:35
- A falvak szélén, meg a falvakban okkal-ok nélkül kibaxott 30-40-es tábláknál már nincsen jóformán szabálysértés. Legalább is annyi nincs, hogy érdemes (értsd: kifizetődő) lenne egész napra odaállni fotózni.
Egyre több trafi várható a nyílt szakaszokon.
Van olyan országúti szakasz, ahol 160-al megyek. Ha odamennek, rábaszok. Viszont két falu között a rendőröket is könnyebben éri baleset, és ezt ők is tudják.
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 11:20:54
Amit hozzátennék az az, hogy gondolkodás a teve utcában sem tiltott, még ha a szervilizmus jobban kifizetődő is.
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 11:22:05
Ajánlom a 22-es csapdájának bírósági jelentetét.
Silent Bob 2012.08.03. 11:23:50
alte trottel 2012.08.03. 11:24:27
Hol élsz te? Gondolkodni? A Tevében? Az ért azonnali fegyelmi kirúgás jár, talpig nehéz vasban!
Nem tűnt fel, hogy itt már egy ideje Sintér Pándor a Capo di Tutti Capi?
fidesz = házmesterek pártja 2012.08.03. 11:24:43
Senki sem kötelez, hogy jármű(re/be) ülj, mehetsz gyalogosan is+tömegközlekedve és akkor nem nagyon basztat senki a szabálytalankodásért (max. ha a kerékpárúton szédelegsz és véletlenül arra tekerek, mert akkor leordítom a fejed :D )
D4D 2012.08.03. 11:24:56
Azt azért gondold végig, itthon minden lepkefing mellé kiraknak egy táblát. Ezért a sokadik felesleges tábla után nagy eséllyel ignorálok egyet, ami okkal van kint.
Sok olyan országút van, ahol az egyenes szakaszokon 60+előzni tilos, plusz esetleg záróvonal is. Magyarázd meg, miért kell egy 2 km-es egyenes szakaszra ez a majomság!
Én tudom: Azért, mert egyszer történt ott egy frontális, és a balesetvizsgáló bizottság szerint így már nem lesz több.
Skodakék Fábia 2012.08.03. 11:26:24
És még hőbörög?
random nick 2012.08.03. 11:27:00
@A fidesz a betegek kiirtására készül: Nem ertek egyet veled, valoban sokszor ki van teve, hogy mi a korlatozas indoka, viszont megint sokszor nincs. Mittudomen, pelda: Ullo/Vecses elkerulo befele Pestre, 4 sav, autout, 110. Aztan hirtelen az M0-s lekanyarodo utan 90, majd feloldva 1 kilometerrel arrebb. Tok egyenes szakasz, egy kis feluljaro mondjuk, de ettol meg semmi extrem dolog. Minek? Vagy ha valaminek, akkor miert nincs ott? Mondanom sem kell, hogy a narancssarga Traffic control feliratu kameras kocsi ott van a szakasz vegen 10-bol 5x. (Mondjuk nemtudom egy ilyen mit csinal. Tudja valaki? Mer vagy csak mondjuk forgalmat szamol?) Nagyon sok hely van, ahol latszolag teljesen ertelmetlen a korlatozas, es persze, hogy nem tartja be senki, mert 10 eve ott jar, mert 10 eve is ott volt a tabla, mert 10 eve nincs ott hogy miert van korlat, mert 10 eve nem tortent ott semmi baleset ami indokolna a korlatozast es 10 eve mindenki leszarja.
D4D 2012.08.03. 11:27:06
Ha egyre gondolunk, akkor ott már akkor zsákutca tábla volt, mikor nem volt még zsákutca. Kb lassan 3 éve.
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 11:29:24
Így volt és van - és így büntettek érte nyáron, amíg az Autóklub nem érdeklődött következetesen, hogy akkor most a bírságért létezik az autópálya, vagy a gyorsforgalmú közlekedésért.
Skodakék Fábia 2012.08.03. 11:30:13
Mostanra hogy hál istennek több szakaszon bővítettek arrafelé 2x2 sávra. Azóta nem is tudom volt-e komolyabb baleset.
D4D 2012.08.03. 11:31:40
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 11:31:47
Karipapa01 2012.08.03. 11:31:59
ugye nem a kollégámat aki a 30-as táblánál 43-val ment tök veszélytelen helyen? "
Igen, ő a tök biztonságos 30 helyett a tök biztonságos 43-mal ment. A tábla a hibás, mert nem 43 volt ráírva. A rendőr sajnos nem hibázott. Mindenesetre a kollegád hasonló esetekben "el fog rettenni" a sebességtúllépéstől, tehát a dolog elérte a célját.
D4D 2012.08.03. 11:33:55
Egy 200 km-es úton az indokolatlan lassításokból akár 25-40 perc is összejöhet.
A legkirívóbb esetem egy 50 km-es úton 20 perc volt.
Silent Bob 2012.08.03. 11:35:41
Windchill 2012.08.03. 11:37:30
Egy 200 km-es úton ha 20-40 perc jön össze, akkor mondjuk 70 km/h átlagsebességnél átlagosan 20 %-al léped túl a sebességkorlátozást. Pályán meg 30-40 %-al. Mindezt azért, mert szerinted "indokolatlan".
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.03. 11:39:44
gyárvárosi 2012.08.03. 11:40:20
Ismerősöm ,közlekedésmérnök, felsővezető egy útépítő cégnél. Ő mesélte, nevetve, hogy lemegy a táblaraktárba, és ha már kevés tábla van, akkor utasítja a művezetőket, hogy szedjék már össze az évek/hónapok óta ,a javításokkor ,felújításokkor kinn hagyott ma már idejét múlt/okafogyott táblákat!
Jellemző, hogy benne sem merült fel, hogy a munka végeztével, a forgalomnak történő átadás után AZONNAL megtetesse ezt!
D4D 2012.08.03. 11:40:21
Nekem az tetszuik, hogy akik általában itt picsognak a sebességkorlát betartásáért, azok a jobbra tartást már nehezebben értelmezik.
Windchill 2012.08.03. 11:41:11
Melchi Zadok 2012.08.03. 11:42:15
Undorodom a fajtadtol...
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 11:43:55
A szereposztás az, hogy igyekszem racionálisan gondolkodni, ők meg bátran nyaljanak, amíg ez a kettő nem ütközik - mart ha ütközik, rövid távon én, hosszún meg esélyesen ők veszítenek.
Karipapa01 2012.08.03. 11:45:41
Karipapa01 2012.08.03. 11:48:08
????.... MI ez? Kinyilatkoztatás? Esetleg van valamilyen statisztikai alapja? Vagy csak te is akartál mondani valamit...
Windchill 2012.08.03. 11:48:27
Helyes, ez legalább kölcsönös. Fröcsögj csak, az tényleg értelmes vita. :-p
dr. Bubó 2012.08.03. 11:49:33
D4D 2012.08.03. 11:51:20
átlátó 2012.08.03. 11:52:04
Melchi Zadok 2012.08.03. 11:53:08
eszem ágában sincs vitatkozni veled, ezt megteszik helyettem mások.
Pályaelhagyó autóversenyző 2012.08.03. 11:53:58
mindenki masnak: 2km 90-el ill. 2km 60-al, na mennyi is a kulonbseg idoben? 40mp? (nem beszelve arrol, h altalaban az a 2 km sokkal kevesebb, csak illik nagyot mondani)
es mennyinek tunik a panaszkodok fejeben? 5 perc...
ha valaki szerint indokolatlan egy sebessegkorlatozas tabla, akkor tobb helyre is elmehet erdeklodni. nem kizart, h le is veszik egy ido utan.
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 11:54:48
Persze még ez sem biztos, hogy igaz. Kismaros és Nagymaros között egy többkilométeres szakaszon nincs kereszteződés, ami feloldaná azt a sebességkorlátozó táblát, amit pár éve, egy vitathatatlanul veszélyes kátyú miatt tettek ki. Nagymarosi kollégám hívta fel a közutat, hogy tényleg indokolt-e, hogy a kátyú után még pár kilométert városiszerűvé torlódjon a forgalom, vagy megoldható-e egy feloldótáblával.
- A kutyafáját, erre nem is gondoltunk - szólt a válasz.
D4D 2012.08.03. 11:56:41
Konkrétan lakott területen kívül 40-es korlátozás van. Oka is van, csak éppen nincs feloldva 5 km-en keresztül.
Faluban 30 van kitéve a teljes falura, ez kb 2 km-es szakasz, de a 30-nak van értelme kb 200 méteren. Minő érdekesség, hogy ezen a 200 méteren még tavaly előttig 40-es táblák voltak, abból az időből, amikor még 60-al lehetett menni lakott területen belül.
Ez csak két hely, a legkirívóbb.
D4D 2012.08.03. 11:58:44
Közszemlére tettem egy inget, és te felvetted.
Egyébként évek óta járok ide, és igen, ez így van.
Karipapa01 2012.08.03. 11:59:11
NAGYON TETSZIK :-))
A doktor úr szerint debil önkéntes rendőr aki a szabályokat betartva közlekedik és nem ért egyet azokkal, akik háborognak azért, mert szabálytalan közlekedés miatt elmarasztalták őket. Hiába na! A diploma....
Hubapapa 2012.08.03. 12:04:03
A " kint felejtett" táblák sokszor bizony nem azok. Vannak pl. utántömörödő utak, amit az építés után még alakulnak egy ideig. Van, amikor a friss kavicsszórás miatt van egy ideig korlátozás kint. Tehát kész az út, de nem szeretnék, ha sok szélvédő törne be, ezért van a korlátozás, amíg kell.
Lassan kell menni, és nem kell felháborodni rögtön.
Gombperec hídlakó 2012.08.03. 12:05:03
jöttek már a rendőr kommentelők, hogy ők bizony megérdemlik, hogy 35 évesen nyugdíjba menjenek, annyira kemény az ő munkájuk?
Karipapa01 2012.08.03. 12:07:17
Csak vigyázz az ilyen kijelentésekkel, mert mindjárt te is debil önkéntes rendőr leszel, mint én :-)
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 12:10:56
Mindezt úgy kijelentve, hogy csak hónapokra vagyunk attól, hogy az évek vagy évtizedek óta használaton kívüli sínpárok kereszteződéseinél MÉG MINDIG KINN LÉVŐ tábláinál be kellett tartani a 30-at,mert csekkekkel tartatták be.
D4D 2012.08.03. 12:15:14
Németországban, ha egy utat csinálnak, akkor ott dolgoznak is. A melósoknak nincs idejük 2-3 órát pihenni.
gerhard testvér 2012.08.03. 12:15:53
Hubapapa 2012.08.03. 12:16:54
Sokszor a vasúti átjáró olyan "bukkanóként" van megépítve, hogy indokolt a 30-as sebesség.
Jogilag amúgy tök mindegy, hogy egy vasúti szakaszt használnak-e. A használat6on kívüli szakaszokon is mehet pl vasúti mérőkocsi, vagy egyéb nem menetrendszerinti járat.
Hubapapa 2012.08.03. 12:17:55
nálunk attól még így van
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.08.03. 12:18:53
Apró pici összeesküvés elmélet is van mellé a részemről. Nagyon sokan gondolják úgy, hogy az autópálya drága, a főút olcsóbb, és hála a pályának szinte üres. Lehet a főúton sietősen haladni. Megengedett sebességhatár +10, lakott terület táblára nem mindig odafigyelés, stb. része a megoldásnak, így nem lesz túl nagy az idővesztesség a pályával szemben.
Nincs annyi szopás a bevezetővel, a vélt tűréshatáron belüli gyorshajtás megy. 2 falu között nem lenne gond, de aki a pálya helyett hosszan vezet azt minden korlátozás akadályozza. Azaz ezek számára a gyorshajtás életforma.
Igen, akár lakott területen is (főút erre megy), akár buszmegállónál is, akár ott is ahol lehet gyalogosra számítani. Ezek nem dugót okozó koccanást művelnek.
Ha 90 helyett 100zal, 70 helyett 80nal megy, de a falvakban, stb. se nagyon lassít vissza 50re... Na azt a rendőr, azzal baromi nehezen tud mit kezdeni. Akkor sem, ha ebből rendszeres a gázolás, stb.
Hogyan kell megfogni a főút sumijait? Kibasszák a 60as táblát... Amikor 90 helyett 100zal mész de már elfelejtetted a 60as táblát, akkor nem azt mondják "tűréshatáron belül voltál". Hanem azt, hogy nézd már, ez a hülye több mint 50%-kal lépte túl a megengedett sebesség határt.
Mehetne a bírsághoz az üzenet: nem a falvakban, városokban is száguldozva, főúton kell gyorshajtani, ha sietsz, hanem menj a pályán köcsög. Azzal a kis tanulsággal, hogy az éves trafi adagból kijönne 2 matrica is.
Mert a főutak hasonló önjelölt sumijai nem csak dugót okoznak a balesettel, hanem életet vesznek el.
Azzal, hogy a pénzbehajtás miatt akkor már a pálya jobb, pont biztonságosabbá válik az út. Az M1, M7 gyorshajtói ellen nem tud mit tenni a trafi. A jégen is hiába mérne, nem lesz gyorshajtás.
De a főutakról a sietősen és ezért sokszor balesetveszélyesen haladó embert a sok bírsággal átzavarhatja a pályára.
Ha a kereszteződésben bennragadó az ugye megkapja a "piroson ment át" c. közigazgatási bírságot, és nehezen vitatkozik a fotóval, stb. akkor nyilván az is pénzbehajtás... Meg kevesebb dugó, kevesebb baleset. A többi "ejnyebejnye" majd később jön.
Sátán meg a Jocó 2012.08.03. 12:19:46
Miért? Mert a polícia szerint a traffipax leginkább arra való, hogy szabályos közlekedésre intse az autósokat, nem pedig pénzcsapként működjön.
Jó tudni ezt is.
Templ@r 2012.08.03. 12:20:27
Mivel mindennap arra járok elárulom neked, hogy az első két nap, amikor a gázgyár utca már le volt zárva, a zsákutcára figyelmeztető tábla még sehol nem volt. Kb. a lezárást követő 3. napon került ki. Ennek tükrében simán el tudom képzelni, hogy az útlezárás megszűnése után még napokig kint lesz a tábla.
Stohl András 2012.08.03. 12:21:16
Hubapapa 2012.08.03. 12:23:16
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 12:24:26
Ja, keresztül bokron, kerítésen.
Meg a perseidákból is a fejünkre eshet egy, csak nagyobb valószínűséggel.
Templ@r 2012.08.03. 12:27:47
Ennél szerintem árnyaltabb a helyzet, mivel akinek jogában áll kihelyezni sebességkorlátozó táblát, de indokolatlanul teszi meg, azt jelenleg nem vonják felelősségre. Én elfogadom, ha sebességtúllépés miatt megbüntetnek, de akkor büntessék meg azt is aki indokolatlanul tesz ki / felejt kint sebességkorlátozó táblákat. És a büntetés nagyságrendje olyan legyen, mint az indokolatlanul kitett / ottfelejtett sebességkorlátozó tábla kapcsán beszedett bírság.
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 12:28:45
Gabx 2012.08.03. 12:31:38
Don Quixote de la Ferko 2012.08.03. 12:32:23
Ha a rohanás fontosabb, akkor hajrá, vár a posta, és a csekk.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 12:33:29
Féreértettél
Én olyanokra gondolok pl., hogy fotózod a motorost mert ott megy ahol tilos
Szarok az ilyenekre
Idegesit hogy a pofámba hajt a bringás egyirányúban, de leszarom, utat adok neki
Ahhoz nincs nekem energiám hogy kiszóljak neki
Egy volt aki kapásbol majd nekem jött , de annak is csak alig szóltam be a saját érdekében
Ugyanez autóssal és motorossal is
Miért ne adnék a motorosnak is helyet ha tud menni?
Voltam én is az "utak királya", mig rá nem jöttem hogy sebezhető vagyok
Szerencsére más "utat engedett". Ez azóta is bennem van, pedig vagy 40éve volt
Karipapa01 2012.08.03. 12:34:21
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 12:35:28
Te beszélsz, farok?
Gabx 2012.08.03. 12:36:22
hardw 2012.08.03. 12:37:08
1) sarkallná a kormányt, hogy a versenyszférát bővítse, hogy legyen utánpótlása a közszférás dolgozóknak
2) a sok közszférában kezdett és évtizedeket eltöltött napi 1-2 órát dolgozó (tisztelet a kivételnek) embereknek meg kellene méretnie magukat a piacon
3) azok az emberek, akik alkalmatlanok a szakmájukban végzett munkára, nem kerülnének be a közszférába ülni
4) sokkal nehezebb lenne "beültetni" valakit egy-egy pozícióba
és sorolhatnám.
szerintem ez kurva sokat segítene a közszféra hatékonyságának és a dolgozóinak a munkához való hozzáállásának javításában. ezután persze lehetne felezni a vízfejű közszférát.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.03. 12:38:42
30-as táblát nem tesznek ki szórakozásból.
Nem az autós dolga elbírálni, hogy az jó oda vagy nem. Ha megteszi, és borul, akkor irány a posta, oszt lehet fizetni. Ez ennyire egyszerű.
Megnyugtatlak, engem is zavar, ha hajnali ötkor a bezárt iskola előtt harminccal kell menni, de betartom. Ez van. Nem kötelező, de ha borulok, akkor nem posztot írok róla és sipogok, hanem fizetek. A sírást meg meghagyom a sunyi, szarrágó köcsögöknek.
Karipapa01 2012.08.03. 12:40:31
A járművezetők káma szutráját már azelőtt betéve kell tudni, mielőtt a járművezető részt vesz a forgalomban. Sőt vizsgát is kell tennie, amiről igazolást (köznyelven jogsi) kap. Nem a közúton vezetés közben kell a kresz-könyvet lapozgatni
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.03. 12:46:54
Ez olyan, mintha én csak naponta 20 Ft-ot vennék ki a pénztárcádból. Kérdés a hányszor 20 Ft?
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 12:47:12
Ha nagyon kell, mondok én példát lojális jogszabálykövetésről, 1944-45-ből.
Említhetném a betartatók és a betartók eredményeit egyaránt.
Gabx 2012.08.03. 12:47:23
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 12:48:07
30-as táblát nem tesznek ki szórakozásból."
Nem a fenét, a többi hasonló táblával együtt
Jugóban majd ráfaragtam a hegyekben az éles kanyar táblára
Megszoktam/tuk itthon az egy finom "ives kanyar"
Ott tényleg derékszög vagy még több is volt
30Km/h, bizonyára te is érzed hogy közúton baromság, nem beszélve amikor 20km/h táblát raknak ki
OK. az iskolát/ovodát még elismerem
bár a legtöbb elött hosszu vaskorlát van
Bizonyára mentél a 7-en Agárd-Gárdonyon keresztül
40 mindenhol, egy vánszorgás
Felső Duna rakpart Pesten
Egy 50mes szakaszon 30 a max. és két fekvő zsaruval
Mi a francnak??
picikisköcsög 2012.08.03. 12:48:49
GG81 2012.08.03. 12:51:20
dr. mesterséges színezék 2012.08.03. 12:54:22
fidesz = házmesterek pártja 2012.08.03. 12:54:36
Egyébként egyszer volt ott rendőri ellenőrzés. Akkor nagyon lapítottak a kedves motorosok. Valahogy mindnek eszébe jutott, hogy a hídon csak tolni szabad. :DDD
Gyömbérsör 2012.08.03. 12:57:33
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.03. 12:59:47
nova76 2012.08.03. 13:05:22
ingyenebed 2012.08.03. 13:12:42
főkolompos · http://fokolompos.blog.hu/ 2012.08.03. 13:14:36
az meg nem a posztoló dolga, hogy eldöntse, azok a dolgozók éppen dolgoztak-e vagy sem. ezernyi lehetőség van arra, hogy miért volt éppen mindenki az autóban...
fidesz = házmesterek pártja 2012.08.03. 13:17:01
Egyébként baromarcúkám, nem hinném, hogy gyalogosként egy 500-as yamahával közlekedő fajtádbéli köcsögnek beszólni, egyenlő lenne a "gyengébbel kezdesz" típusú hozzáállással...
random nick 2012.08.03. 13:25:37
Stomi 2012.08.03. 13:25:56
Nem akarlak bántani, de ez a fajta nem létezik. 24 éve vezetek, van gyorshajtó, de amit írsz olyan nincs. Úgy is hangzik mint amitől este félsz az ágyadban, a mumus. Nos jelzem olyan sincs.
Sunder 2012.08.03. 13:30:01
Szerénytelen véleményem szerint két apró módosítással meg lehetne szüntetni egy részét a vitának:
A., cég éves nyereségének függvényében szénné' bírságolni a "kint felejtett" táblák kihelyezőit / tulajdonosait (extra péz' a költségvetésnek)
B., a szabályokat be kell tartani, pont. Viszont a rendőröknek valóban prioritásokat kellene követni. És a gyorshajtás bírságolása csak a (maximum) második prioritás szabadna legyen a közlekedés rendjének fenntartása mellett.
Akkor nem fordulna elő, hogy míg az M5-ösön ormótlan baleset van tizenkilométeres dugóval, addig a motoros (!), tehát ultramobil rendőrök a Soroksári úton birságolják a népet ahelyett, hogy 5 kilométerre onnan az autósokat terelnék le a felhajtókról a régi ötös fele, hogy ne szaporítsák a dugót. Illetve némi logisztikai tudással felvértezve pályabaleseteknél a lehajtók fele terelnének a leállósávon, elkerülve ezzel a free-for-all "háromsávos" dugót a szabálytalankodók miatt.
Persze, fontosabb a lehajtó után radarozni, csak ezzel nem oldódnak meg a gondok.
Ha legalább ennyi történne az adóforintjaimból, már elkezdenék őszinte félmosolyokat villantani, nem mintha ez számítana bármit is. *legyint*
qwertzu 2012.08.03. 13:34:59
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 13:47:43
1km??
Végig minkét falun!
És kijebb is az országuton mintha kevesebb lenne a 90-nél, talán 70 a max
egy jó darabon
qwertzu 2012.08.03. 13:58:54
"És kijebb is az országuton mintha kevesebb lenne a 90-nél, talán 70 a max
egy jó darabon"
Ha az ember nem VelenceGárdonyAgárdra megy, akkor az M7-es használata indokolt. Egy napsütéses nyári szombaton a 10 napos matrica árát el lehet pöfögtetni, amíg az ember a központban lévő lámpa miatt feltorlódó sort várja ki.
-HVC- 2012.08.03. 14:04:36
"Fordítva ültök a bilin.
1. Nincs jogotok sem szaktudásotok felmérni, hogy az adott útszakasz forgalomkorlátozása mikor jogszerű.
2. A gyorshajtás az gyorshajtás, könnyű elkerülni, ott a tábla, rálépsz a fékre.
3. Ha egy tök üres útszakaszra kiraknak egy 50es táblát, s nem fékez le senki, mert tök
üres, az azt bizonyítja, hogy önkényesen felülbírálja a szabályokat, mert "szerinte" ez indokolatlan. Mi garantálja, hogy egy ilyen önbíráskodó sofőr majd akkor is betartja, ha tényleges oka van a korlátozásnak? Fogd fel úgy - vizsgáztatnak, hibáztál, megbuktál, ennyi. "
Te agymosott, könyökvédős, szemellenzős, viktorhívő bürokrata, válaszolok neked.
1. Bár tudom, hogy nálatok nem szokás, de tételezz fel légy szíves némi értelmet a forgalomban résztvevő emberekről.
2. A gyorshajtás az nem _gyors_ hajtás, ha kintfelejtetek "véletlenül" egy harmincas táblát egy minden értelmes ember által (nem tudom közéjük tartozol-e) értelmetlennek nyílvánított helyen. Pl. egy felújított főúton, ahol véget ért az építkezés. Nos ha ekkor t. tisztelő állampolgár módjára 30-cal mész, sokszor vagy megkockáztatod, hogy belédrombolnak, vagy leszorítanak és megvernek. És NE gyere azzal, hogy ilyenkor forduljak jogorvoslatért... mert egy összetört autó megjavítva sem lesz eredeti állapotú. A sebekről nem beszélve.
3. Első mondat: Ismét csak azt tudom mondani: Legyetek szívesek nem megpróbálni zombivá tenni a népet. TI vagytok értünk és nem fordítva. Ahhoz, hogy sokszor triviális dolgokat meg tudjon ítélni egy "közember", nem mindig kell közlekedésmérnöki diploma, vagy urambátyám pozíció a rendőrségnél...
3. Második mondat: Ha ok nélkül, ÉRTELMETLENÜL vizsgáztatnak, akkor ne csodálkozz, hogy el szakad a cérna. Tudom a pártban az van, amit a vezető mond, de ez sem fog örökké tartani. Az utakon a szabályokat is úgy kéne kialakítani, hogy az emberek érdekeit szolgálja. (És nem az impotens politikusokét, akik a rendőrség segítségével hajtanak be pénzt. Sajnos a trend egyre erősödik. Olyanról, hogy "az ország élhetőbbé tétele" még nyílván nem hallottatok. Vagy maximum egy pártrendzvényen, épp egy új sarc bevezetésekor...)
ingyenebed 2012.08.03. 14:08:37
na így beszél egy szolga.
gondolom a manyupnál se nyilatkoztál.
"a zeccerű pógár ne akarja má edönteni hol a pénz a jobb helyen, majd aztat akormány jobbantudja."
mennyé csak akkor az akolba, oda való vagy.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 14:09:34
Én mégis azt állitom hogy végig, mindkét falun van
Azon járok Balatonra. Majd a jövő héten megint lefigyelem, lehet le is fotózom
A matricában lehet igazad, a jó anyjukat hogy a pár naposat megszuntették
-HVC- 2012.08.03. 14:10:04
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 14:18:58
Talán lehet igazad
mert olvasom a traffi infokat és Velencére a főútra 50km/h-t ir
Viszont nem emlékszem csak 40re
D4D 2012.08.03. 14:19:41
www.vezess.hu/magazin/eletveszely_budaorson/31744/
Ezekből rengeteg van.
nopánick (törölt) 2012.08.03. 14:23:48
Így, megúsztad, amit simán megérdemeltél volna.
D4D 2012.08.03. 14:24:05
egy tekintet alá esne a késedelemért anyagi felelősséggel tartozó közhivatallal,
- Ha a német adóhivatal valami miatt 2 nappal később utalja vissza az ÁFÁt (Nagyon ritka eset), akkor automatikusan küldi a pénzzel a kamatot is.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.03. 14:24:44
D4D 2012.08.03. 14:25:41
D4D 2012.08.03. 14:26:55
30-as táblát nem tesznek ki szórakozásból.
Nem az autós dolga elbírálni, hogy az jó oda vagy nem.
Megnyugtatlak, engem is zavar, ha hajnali ötkor a bezárt iskola előtt harminccal kell menni,
- Gratulálok! Szépen meg is cáfoltad magadat!
D4D 2012.08.03. 14:28:02
Sajnos megítélésem szerint pont a jogsihoz jutással van a baj. Túl könnyű.
D4D 2012.08.03. 14:32:57
A veszélyeztetés már eddig is egy objektív fogalom volt a KRESZ-ben.
".. Másik közlekedőt haladási iránya és/vagy sebessége hirtelen megváltoztatására kényszerít..."
Ezt elég nehéz ráhúzni arra az esetre, mikor éjjel 2-kor a nyíl egyenes úton valaki 40 helyett 72-vel ment (kollégám).
qwertzu 2012.08.03. 14:33:31
Ellenben. Nem sértésként mondom, de ha Budapestről a Balatonra az M7 helyett a hetesen mész, akkor megérdemled. Simán megéri a 10 napos matrica. Ha spórolni akarsz, akkor a pályán folyamatosan a külsőben haladva 90-el kb. megspórolod azt az üzemanyagot, amit a főúton a sok gyorsítás-lassítás miatt elbaszol, és sokkal gyorsabb (ha nincs baleset).
Ja és a havi matrica olcsóbb mint 2 darab heti.
Windchill 2012.08.03. 14:34:17
"Te agymosott, könyökvédős, szemellenzős, viktorhívő bürokrata, válaszolok neked."
Hülyeségedet más sem bizonyítja jobban, minthogy ezt feltételezed. :-D Szánalmas alak vagy, aki csak itt mer trollkodni, s hiperagresszív fröcsögésbe kezd minden eltérő vélemény esetén. A való életben valószínűleg beszari alak vagy.
"1. Bár tudom, hogy nálatok nem szokás, de tételezz fel légy szíves némi értelmet a forgalomban résztvevő emberekről."
Ezt elég nehéz, főleg, ha a hozzászólásodat nézzük.
"2. A gyorshajtás az nem _gyors_ hajtás, ha kintfelejtetek "véletlenül" egy harmincas táblát egy minden értelmes ember által (nem tudom közéjük tartozol-e) értelmetlennek nyílvánított helyen. "
Te tényleg ennyire hülye vagy? Nem tudsz a sorok között olvasni? Esetleg kicsit megpróbálkoznál vele te ordináré barom? Senki sem erről beszél, nem erről van szó. Arról van szó, hogy az "értelmetlen" a szánalmas kis szubjektív agyadban él csak, s ha 10-ből egyszer neadjisten mégiscsak volt értelme, akkor a te beledet kell feltakarítani utólag a szalagkorlátról. Amit - jé - én fizetek.
"3. Első mondat: Ismét csak azt tudom mondani: Legyetek szívesek nem megpróbálni zombivá tenni a népet. TI vagytok értünk és nem fordítva. Ahhoz, hogy sokszor triviális dolgokat meg tudjon ítélni egy "közember", nem mindig kell közlekedésmérnöki diploma, vagy urambátyám pozíció a rendőrségnél..."
El vagy tévedve, se nem rendőr, se nem politikus nem vagyok. Az ok nélküli vizsgáztatás lényege pont a népnevelés lenne - Ausztriában a magadfajtákat már rég kilőtték volna a Holdra...
Valószínűleg amikor lemeszel egy közeg, te kussolsz durcásan, s csak utána jössz ilyen helyekre fröcsögni, s nem adod be, hogy nem gyorshajtás, meg egy sör még nem alkohol.
D4D 2012.08.03. 14:36:15
Legutolsó emlékeim szerint Már az M7 bekötő elött kezdődik a 70, majd 60, majd a Cápától nagyjából 40 Agárd végéig, majd Dinnyésig 60 vagy 70.
Ezzel szemben az alsó úton végig 50.
A 40 a70-esen teljesen felesleges.
prérikutya 2012.08.03. 14:40:15
1. Bár tudom, hogy nálatok nem szokás, de tételezz fel légy szíves némi értelmet a forgalomban résztvevő emberekről.
Milyen értelmet akarsz feltételezni, amikor egy KRESZ vizsgán az autósok 70-80 %-a elvérezne? Ja, hogy közlekedésmérnöknek mindenki fasza, de a közlekedési szabályok már meghaladják a képességüket?
2. A gyorshajtás az nem _gyors_ hajtás, ha kintfelejtetek "véletlenül" egy harmincas táblát egy minden értelmes ember által (nem tudom közéjük tartozol-e) értelmetlennek nyílvánított helyen. Pl. egy felújított főúton, ahol véget ért az építkezés. Nos ha ekkor t. tisztelő állampolgár módjára 30-cal mész, sokszor vagy megkockáztatod, hogy belédrombolnak, vagy leszorítanak és megvernek. És NE gyere azzal, hogy ilyenkor forduljak jogorvoslatért... mert egy összetört autó megjavítva sem lesz eredeti állapotú. A sebekről nem beszélve.
Ezért kell lakó-pihenő övezetben 100-zal közlekedni. Hamarabb túljutsz a kereszteződésen, így kisebb az esélye, hogy összetörjenek.:-)
3. Az utakon a szabályokat is úgy kéne kialakítani, hogy az emberek érdekeit szolgálja.
Akkor vizsgáljuk meg a konkrét esetet. A max. sebesség ott 90 km/h. A korlátozás 60 km/h. Sebességmérés esetén az aktuális kormányrendelet alapján 15 km/h túllépés esetén indul közigazgatási eljárás. Ha ehhez hozzátesszük a sebességmérő tévedését, amit az autós javára kell elbírálni, akkor rájöhetünk, hogy a 60-as korlátozásnál kb. 78 km/h sebességig nem történik semmi (kivéve, ha megállítanak, de az manapság már nem divat).
Szóval kinek az érdekeit szolgálják a szabályok?
Akinek meg a 60-as korlátozásnál nem elég a közel 80-as tempó (ott ahol 90 a max.), az fizessen csak.
EMP 2012.08.03. 14:40:42
qwertzu 2012.08.03. 14:41:10
D4D 2012.08.03. 14:42:38
ha Budapestről a Balatonra az M7 helyett a hetesen mész, akkor megérdemled. Simán megéri a 10 napos matrica.
2975 Ft. Ez 7 liter üzemanyag.
Ha 90-el megyek a pályán, akkor fogyaszt 4,5-5 litert. Velence oda-vissza 100 km. Ha araszolok, se eszik meg a kocsim 12 litert, max 9-et. Tehát talán két hétvégén megspórolom a különbözetet.
Viszont a 9 literes fogyasztáshoz is lépésben kellene mennem Pettend és Tárnok között végig.
D4D 2012.08.03. 14:43:50
Ausztriában a magadfajtákat már rég kilőtték volna a Holdra...
Ausztriában nincs is kinnt ok nélkül tábla, mert ott már telekszomszédok lennétek a Holdon.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 14:43:55
Lehet igazad
mert akkor bizonyára jobban ismered azt a terepet
A matricával is, de ez olyan "csakazértse" mód nálam
Persze a zsebem bánja. Lehet legközelebb kipróbálom az M7-et
D4D 2012.08.03. 14:44:44
Én 2 éve nem voltam arra.
qwertzu 2012.08.03. 14:45:41
D4D 2012.08.03. 14:47:18
Még az elkerülőkre:
M7-en rendszeresen baleset van vasárnap du. hazafelé, csak az a kérdés, Velence elött vagy után.
Veszprém körgyűrűn 12. (TIZENKETTEDIK!!!) lámpaváltásra tudsz csak az Almádi lámpán átmenni. A városon keresztül 6-7 perc, és szabályos vagy.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 14:48:43
Nem tudván az uj pályadijakat , irtam hogy kipróbálom
de
pályán 6L-rel el lehet menni tempomattal, az állandó lakott területen viszont 12L körül fogyasztok
Viszont csak "kényelmesebb", biztonságosabb az autópálya
D4D 2012.08.03. 14:51:51
Ezért a 8-ason járok. Fehérvárig meg hátul megyek, nem a 70-esen. Így másfél óra, kb. 85 km/h-s átlag háztól házig.
Feltham 2012.08.03. 14:51:58
ui: Nem a rendorok hibaja, hogy az okatas olyan primitiv szinvonalu, hogy ennyi inteligenciara futott nekik. A tisztesseges ertelmiseg mar reg elhagyta az orszagot, mert magyarorszagon egyedul becsuletesen nem lehet megelni, minden masban pedig a lehetosegek hazaja.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 14:52:49
Bp-B.kenese, Polgárdi után van még elég lakott terület
Szoval a fene se tudja már, hogy lehet spórolni
D4D 2012.08.03. 14:52:59
6 liter - 12 liter
Kocsija válogatja. Nekem az a legjobb, ha országút van, és 110-nél nem bírok többet menni. Ilyenkor 5,5-6,0.
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 14:58:41
Az nem baj ha kimentél, csak ne pofázz "haza"
mert itt sem hulye mindenki, vagy te is ugyanilyen hulye voltál
horex · http://horex.uw.hu/ 2012.08.03. 15:00:06
Mitsubishi automata , kieszi a zsebem városban/is/ akárhogy óvatoskodok
dr. Bubó 2012.08.03. 15:07:18
Feltham 2012.08.03. 15:08:59
dr. Bubó 2012.08.03. 15:21:22
dr. Bubó 2012.08.03. 15:23:05
de a sok po:cs nem tuggya hogy a kereszteződés felolgya...
meg a rendőrörs is ott van így fosnak...
de tök mindegy szépen lehet előzni 70 nel a 40 eseket ...
dr. Bubó 2012.08.03. 15:25:21
és amikor én menetem araszolás még soha nem volt, sem dugó...
van 2 lámpa, anyni... azok nagyon balf@sz lámpák de ott is lehet csorogni...
Feltham 2012.08.03. 15:25:39
dr. Bubó 2012.08.03. 15:26:12
ToF 2012.08.03. 15:30:22
dr. Bubó 2012.08.03. 15:33:12
a fides előadót a fides ügyész és a fides bíró nem marasztalja el...
veszéjes precedens lenne ha a "hivatalnok hibázik" megálna...
akkor akár a bíró is felelősségre vonható lenne, akár...
szval ez a rencer lényegéből fakadóan kizárt... gyakorlatilag
Windchill 2012.08.03. 15:40:14
Ó, pöcsnek lenni nem olyan rossz. :-D
www.youtube.com/watch?v=sNUxBwa73Qc
Elmondom a lényegest 2012.08.03. 15:42:09
Feltham 2012.08.03. 15:42:22
Windchill 2012.08.03. 15:44:16
Te a három kategóriából hova tartozol?
safranek 2012.08.03. 15:45:07
Ebben téved a levélíró. A sebességhatárt nem csak ott kell betartani, ahol különösen veszélyes, hanem mindenhol!
Érdekes, hogy ha megnézzük a különböző esetekben a rendörséghez/apeh-hoz/hatósághoz való hozzáállásunkat. Két eset van:
miért vannak ott, miért cseszegetnek engem?
miért nincsenek ott, miért nem cseszegetnek valakit?
Ha velünk foglalkoznak akkor felháborodunk, hogy miért, még akkor is ha tényleg szabályt szegtünk. Ha minket és sérelem, akkor meg azon vagyunk kiakadva, hogy miért nem kapják el bármi áron az illetőt.
Miért nincs minden méteren kamera, ha minket rabol ki a zsebes. Miért van annyi kamera, engem ugyan ne figyeljenek meg!
Ha pl ebben az esetben egy notórius gyórshajtót kellene elkapni és az elmenekül, akkor felháborodunk, hogy miért nem játszanak össze. Most meg azon háborgunk, hogy miért teszik (már ha tényleg így történt).
Feltham 2012.08.03. 15:54:12
Windchill 2012.08.03. 15:59:28
Elmondom a lényegest 2012.08.03. 16:04:31
"
Mondjuk úgy kb 300-at felsorolhatnál, azzal is beérnénk.
kutyás majmok vagytok (törölt) 2012.08.03. 16:08:34
Rosszul mondod, fiacskám. Ne a körülnézéssel foglalkozzon, hanem LASSÍTSON. Kár, hogy sok hozzád hasonló fazon rendelkezik jogosítvánnyal...
Feltham 2012.08.03. 16:19:41
Megis mikor lattal olyat, hogy a kommentek megbeszelesek voltak. Mindenki csak mondja a magaet es okoskodik. A butak meg meg fel is kapjak a vizet masok kommentjein. Muhaha!!!
hörgőszelep (törölt) 2012.08.03. 16:25:04
Windchill 2012.08.03. 16:25:47
Ja, akkor bocsi. :-D
Sixday 2012.08.03. 16:31:35
Látom kiütközött a kultúra meg hogy ez volt az összes értelmes reakció amit ki tudtál magadból erőltetni a felvetett problémával kapcsolatban. Változatlanul fenntartom: először rakjál a biciklis haverjaid háza táján rendet mert az összes gyökér baszik megállni a pirosnál. Na majd ha ez megvolt akkor utána ugass a motorosokra :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.08.03. 17:25:11
ijontichy 2012.08.03. 17:57:27
Lóizé a seggükbe. A tekintélyért meg kell dolgozni, az elvtelen tekintélytisztelet meg le van tojva. Amióta Ellopcsy pénzigényei irányítják az országot, sajnos nem tudom a konteókat kiröhögni.
fidesz = házmesterek pártja 2012.08.03. 18:07:55
...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.08.03. 18:18:16
Ti a való életben is ekkora intelligenciával rendelkeztek, vagy csak ide jártok levezetni a feszültséget?
nighthun 2012.08.03. 19:03:46
Ahol a traffipaxos kocsi állt ott pénteken reggel 7 órakor meghalt 2 ember.Transzporterrel belerohantak egy épp oda bekanyarodó tápos kamionba.A sebességet jelzi hogy a féknyom hosszabb mint egy fehér bóják közti távolság és még ekkora fékezésnél is alászorult a kamion hátulja alá a kocsi.
Azon a szakaszon Mezőkövesdtől Mezőnyárádig már legalább 15-en meghaltak ott ahol most volt a baleset legalább 5-en már.
Legfeljebb a Miskolc felé menőket tudta egyébként bemérni mert az általad A jelű 60-as tábla után kb. 200m-rel abban az oldalban van egy becsatlakozó aszfaltozott út és az feloldja a 60-as táblát mivel nem volt a táblán semmi távolságjelzés pl.2km.Javítson ki valaki ha nem jól tudom a KRESZT.Így mivel a becsatlakozó út után nem volt megint kitéve a 60-as tábla így aki Miskolc felől ment azt nem büntetheti meg a 60 túllépésérét.
-HVC- 2012.08.03. 19:07:51
"Milyen értelmet akarsz feltételezni, amikor egy KRESZ vizsgán az autósok 70-80 %-a elvérezne?"
Nézd, én ezt nem így látom.
Ja, hogy közlekedésmérnöknek mindenki fasza, de a közlekedési szabályok már meghaladják a képességüket?"
És ezt sem. Itt most nem vasútipálya-tervezésről van szó, hanem arról, hogy ha az emberek többsége józan paraszti ésszel valamit irreálisnak talál, abban _lehet_ valami. Én be szoktam tartani a sebességkorlátozásokat (még sosem kaptam emiatt csekket), mielőtt félreérted.
"Ezért kell lakó-pihenő övezetben 100-zal közlekedni. Hamarabb túljutsz a kereszteződésen, így kisebb az esélye, hogy összetörjenek.:-)"
Ilyet meg ki mondott? A sunyi pénzbehajtásról és a "kintfelejtett" 30-as táblákról írtam.
"Akkor vizsgáljuk meg a konkrét esetet. A max. sebesség ott 90 km/h. A korlátozás 60 km/h. Sebességmérés esetén az aktuális kormányrendelet alapján 15 km/h túllépés esetén indul közigazgatási eljárás. Ha ehhez hozzátesszük a sebességmérő tévedését, amit az autós javára kell elbírálni, akkor rájöhetünk, hogy a 60-as korlátozásnál kb. 78 km/h sebességig nem történik semmi (kivéve, ha megállítanak, de az manapság már nem divat)."
Ebben sincs semmi kivetnivaló, nem is erről írtam.
"Szóval kinek az érdekeit szolgálják a szabályok?"
Nem is elsősorban a szabályokról, hanem a bírságoláso (pénzbehajtási) szokásokról írtam.
"Akinek meg a 60-as korlátozásnál nem elég a közel 80-as tempó (ott ahol 90 a max.), az fizessen csak."
Ezzel én is egyetértek.
-HVC- 2012.08.03. 19:17:19
Ha már Ausztiát emlegeted: Nyugatabbra 1. nem szokás ok nélkül ellenőrizni, nagyrészt csak indokolt (veszélyes) helyeken van traffipax is. 2. Másrészről a bírság mértéke nem túl magas sebességátlépésnél töredéke a Magyarországon bevezetett bírságoknak. Mondjuk Ausztiában nincs is előírva a rendőrségnek, hogy hány millió eurót hajtson be évente.
king4aday 2012.08.03. 19:19:13
Az iskolára értelmesebb nemzetek már kitaláltak egyet s mást:
carmanah.com/files/styles/galleria_zoom/public/images/applications/_R829C_0.jpg
Don Quixote de la Ferko 2012.08.03. 19:40:06
Gratulálok Funkcionális analfabéta vagy. Azt is írtam utána, hogy betartom.
Örülök, hogy segíthettem. Szólj, ha még valamit nem tudtál felfogni a 3 mondatból.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.03. 19:41:18
Így van. Akinek nem felel meg a hazai verzió, az keresse meg az ombudsmanóját, oszt lehet reklamálni.
Nem itt kell hisztériázni, ez senkit nem érdekel.
fidesz = házmesterek pártja 2012.08.03. 20:27:01
BORZALOMFÖNÖKSÉG by subba dirty detty 2012.08.03. 20:35:55
A trafiban milliárdok vannak.
12 óra alatt 2 rendőr 150 felvételt is készíthet. Csak utána kell számolni.
Találkozik a közút vezetője, valamint valami nagykutya a másik oldalról.
Megbeszélik, hogy a szlogen ez lesz:
"az útjavító munkások jelezték, hogy sok autós fittyet hány az útépítéses sebességkorlátozó táblákra, és nagy sebbességgel közlekednek azon az úton, ahol munkások dolgoznak"
nol.hu/belfold/20120303-a_tolvajok_atirhatjak_a_szabalyokat_
Következő snitt:
Szolgálunk és védünk!
A rendőrség közbelép a személybiztonság érdekében és védelmező traffipax sugarat bocsájt ki a munkások védelme érdekében.
/kár, hogy nem preventív jelleggel, hanem elbújva, így aztán a gyorshajtó egy hónap múlva esetleg el is gondolkozik, hogy lassabban kellett volna menni/
A terv sikerült, a munkások nem rettegnek /statisztika szerint/, a vezetők egy kapcsolatápolási találkozáson megveregetik egymás vállát a keresett milliárdok miatt.
Kész.
Bujkálunk és mérünk!
-HVC- 2012.08.03. 20:49:16
D4D 2012.08.03. 21:17:11
sehol sem írtam, hogy túlléped. A funkcionális analfabéta te vagy. Mindössze rávilágítottam, hogy saját állításodat saját magad cáfoltad meg.
D4D 2012.08.03. 21:18:15
sehol sem írtam, hogy túlléped. A funkcionális analfabéta te vagy. Mindössze rávilágítottam, hogy saját állításodat saját magad cáfoltad meg.
FDToth 2012.08.03. 22:53:53
Én hibám, gyorsan mentem, egyértelmű. De kipróbálom: kíváncsi vagyok, hogy ha kérek egy csekket 40eFt-ről azzal az indokkal, hogy adakozni akarok egy 10-est, akkor küldenek-e újat, egyáltalán engednek többet befizetni?
Madár Fokker 2012.08.03. 23:05:52
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.08.04. 00:05:56
Ha a 30as tábla kerül ki, én is azon gondolkodnék éjjel felesleges. Ha a lakó pihenő övezet van kinn és éjjel a részeg fiatal is kinn tántoroghat az úttesten, erre a bizalmi elv miatt is fel kell készülni, stb. akkor rögtön tudatosul a 30as korlátozás oka. Lőn csoda, azt kevésbé tartanák indokolatlannak, kevésbé bírálnák felül, javulna a közlekedési morál.
Ugye senki sem lepődne meg, ha ugyanez a tábla kinn lenne Velence és Agárd határában is, mert tényleg pihenni járnak oda az emberek, stb. a strandolók gumimatracostól előfordulnak az úttesten.
Most mindenki azt mondta veszélytelen hely, indokolatlan ott a dolog. És ő látná azt, ha oka lett volna a korlátozásnak. Valójában akadt ott nemrég egy újabb halálos baleset, akadt ott helyreállítani való, és indokolt a környéket a veszélyre figyelmeztető táblákkal is megszórni, stb.
De ugye táblázgatás előtt tervezni kell. A tervezéshez kimegy egy mérnökcsapat, hol méricskél, hol az autóban ülve számol, rajzol, stb. ehhez indokolt a sebességkorlátozás.
Szólnak a rendőrségnek. Ahol halálos baleset szokott lenni, ott dolgoznak is, amíg nincs végleges megoldás addig ideiglenesen lesz letáblázva. Ha van trafi és az autósok jelzik egymásnak talán nem csapják el a mérnököket...
Akik jelezték, hogy ők okosok látnának előre mindent azok közül ki az aki az adott útszakasz kapcsán előre meglátná a kocsiból, miért érzik veszélyesnek (sok halálos baleset, azok oka), hogy miért tervezget ott a közútkezelő, miért akarnak táblázni? Hogy ezt miért fedezi a trafi.
De nem csak itt nehéz ám látni a tábla okát. Vegyünk egy teljesen egyszerű, felettébb gyakori okot. Az, hogy sokan az autóálya helyett a főutat választják növeli a települések forgalmát, sok balesetben érintettek az ilyen átutazók. Ha már van autópálya indokolt arra terelni a tranzit forgalmat. Ehhez forgalomszervezési eszközként megengedett eszköz a sebességkorlátozás (de az út körforgalommal teleszórása is).
Hogy ez a faluban 30-as, 40-es tábla, vagy mivel a helyi forgalmat ne akarják szivatni az országút sok szakaszán 70es tábla (busz is csak annyival megy), amerre a helyiek nem járnak munkába, az mindegy. A tábla jogszerű kitételének az oka, hogy megszűrjék az indokolatlan tranzitforgalmat, és ezzel előzzenek meg baleseteket.
"Mióta az útépítés miatt 60as tábla van a főúton, nincs akkora forgalom, nem veszélyes a főút a faluban" c. helyez konstatálása könnyen vezet oda, hogy az eredetileg ideiglenes 60as forgalomszervezési okból véglegesre cserélődik. Te azt látod, hogy az útépítés miatt rakták ki, de már évek óta kinn van, útépítés nélkül. Aki döntött a véglegesről jól tudja mit és miért csinált. De vajon az autóból ülve ezt is látod, figyelembe is veszed?
Végül a pénzbehajtásról: Ezek a szabálysértések, a környezetszennyezés, az üdülőöveteben lévő forgalom (árt az idegenforgalomnak), a balesetek (egészségügy költségei, kieső munkaerő, stb), stb. az országnak, a gazdaságnak hatalmas károkat okoznak. Azt mondani, hogy ezeket a károkat fizessék ki kamatostól a gyorshajtók, szabályszegők indokolt. Igen, a szabályszegés megfékezésére szükséges trafi, stb. költségeivel együtt.
Azt mondani, hogyha a szabályszegők miatt munkából kiesők házát elviszi a bank, akkor ne legyünk tekintettel a szabályszegők házára, anyagi helyzetére sem, bizony sajnos szintén logikus. Ha az összes szabálysértések miatti költséget, elmaradt hasznot be akarnánk szedni a gyorshajtóktól kamatostól, és nem érdekelne kit tesz tönkre egy akár a mostani többszörösére rúgó bírság, az valóban pénzbehajtás is lenne, méghozzá brutálisan kemény. De cseppet sem lenne indokolatlan.
Mindenesetre a sebességkorlátozások indoklása szerintem bőven lehet közérdekű adat, mint a trafipax kihelyezésének oka is. Érdekes lenne, ha ezek az adatok egy adatbázisba kerülnének, és egy nyilvános honlapon kereshetőek lennének.
Sok érdekes lekérdezés lehetne. Érdekes lenne megtudni, hogy mely okból való sebességkorlátozás esetén mennyi a trafis mérések szerint a gyorshajtók aránya.
De érdekes lehetne azt is megnézni, hogy ahol a sok relatív gyorshajtás miatti balesetre reagálva kirakják a sebességkorlátozást, ott csökken a balesetveszély, vagy csak a balesetk oka változik meg relatív gyorshajtásról sima gyorshajtásra? (Elég-e a táblát kitenni?)
imittto 2012.08.04. 06:37:18
Baszki, ha tudod akkor miért gyorshajtasz? Vadász, vadász...
A tábla meg nem kint felejtett, majd ha az adott útszakasz műszaki átvétele megvolt (nem azonos annak elkészültével, kell még valaki aki aláírásával igazolja hogy az útszakasz biztonságosan használható) akkor beszedik. Egy gyorshajtót se tudok sajnálni, ott a tábla, tudja mennyi a megengedett de szerinte az hülyeség...
imittto 2012.08.04. 06:49:12
misi107 2012.08.04. 09:21:54
Stomi 2012.08.04. 10:37:14
Stomi 2012.08.04. 10:42:05
Tejlesen igazad van. A politikai elit rablását, a kisebbségi bűnözők károkozását, a vállalkozók adócsalását, szóval mindent fizessenek azok, akik a 60-as táblánál 80-al mentek. Te is ott tartasz, ahol egykét népszerűségre törekvő politikus. Mindenért a "gyilkos" sebességtúllépő a felelős. A fát látod, az erdőt nagyon nem, hidd el.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.04. 12:01:45
Nem baj ha hülye vagy, jó így neked.
Egy kis segítség, miért voltál barom, mikor kiemeltél egy mondatrészt, és a befejezést nem tetted mellé, hogy a saját víziódat véld bizonyítottnak:
"Megnyugtatlak, engem is zavar, ha hajnali ötkor a bezárt iskola előtt harminccal kell menni, de betartom."
"de betartom".
Ha nem tudsz valamit felfogni, akkor ne hisztizz. Engem tényleg nem zavar, ha hülyét csinálsz magadból, de ezt próbáld meg úgy tenni, hogy nem az jön le mindenkinek, hogy egy tapló fideszkomcsi vagy, aki a teljes szövegkörnyezetből részleteket kiragadva próbál meg olyat magyarázni, ami nem volt leírva.
De ha rám hallgatsz, akkor folytatod a buta, egyszerű agyadra valló ámokfutásodat, engem is, meg szerintem másokat is mulattat az erőlködésed.
Hajrá, én neked drukkolok, tudsz még ennél idiótább lenni.
"streetfighter" 2012.08.04. 15:25:44
Te sem lehetsz nagyra magaddal, hiszen vagy hazug, vagy egy beszari mazsola vagy.
Egyik sem szerencsés. :)
D4D 2012.08.04. 18:10:16
Ne csak olvass! Érts is!
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.08.04. 19:10:18
Ha ezzel bajod van akkor csak azt igazolod, hogy téged nem zavar kinek csinálsz kárt, kit veszélyeztetsz, szándékosan csinálod. Hozzáteszem: Az ilyeneket meg még ültessék is le és az őrzés költségeit is fizessék szépen meg.
Félre ne érts: Pontosan tudom, hogy van olyan helyzet ami büntethetőséget kizáró ok. Örülnék, ha ezek az objektív felelősséget, stb. is kizárnák. De amíg a szándékos szabályszegés károkat okoz, rontja a versenyképességünket, ezért fizetünk rekord magas adót, stb. addig a szándékos szabályszegőnek hallgass a neve. És ne rinyáljon pénzbehajtásról ha az általa okozott (gazdasági) kár tizedét ha kifizeti a trafi miatt.
ando1888 2012.08.04. 23:02:35
Don Quixote de la Ferko 2012.08.05. 09:56:45
Ja. Még valami mélyre szántó idiotizmus?
Don Quixote de la Ferko 2012.08.05. 09:57:22
És csak akkor ajánlgass másnak valamit, miután te is végre tudod hajtani. Addig kuss, és tanulj.
"streetfighter" 2012.08.05. 14:41:07
Lehet úgy fogalmazni, hogy notórius szabályszegő vagyok, tehát érintett.
Ezért felettébb kiváncsi vagyok, hogy ezzel mekkora kárt okozok és kinek?
A szabályszegés nem egyenlő a baleset okozással, okoska. :)
"streetfighter" 2012.08.05. 14:45:32
Biztos más a szabályokhoz való hozzáállásunk, de hajnalban a kihalt úton a 30-as táblánál 30-al menni, számomra a bamba, beszari birka kategóriája.
És ebben nem vagyok egyedül, ebben biztos lehetsz. Egyébként nem is hiszem el. :)
Don Quixote de la Ferko 2012.08.05. 17:25:22
Biztos más a hozzáállásunk, de ha hajnalban olyan helyen közlekedem, ahol nem egyszer látok hajnali 3-4 órakor trafis rendőrt, akkor nem vagyok hozzád hasonló nagypofájú idióta, hogy belerohanjak, hanem inkább odafigyelek, és veled ellentétben nem borulok ki attól, ha cirka 10 másodperccel később érek haza, és ezzel megspórolok pár tízest.
Viszont az a legkevésbé sem zavar, ha te fizetsz a gyorshajtásért, úgyhogy hajrá, neked drukkolok, de ugyi nem nagy baj, ha veled együtt szarom le, hogy neked mi a véleményed a szabályok ésszerű határokon belüli betartásáról.
Nyomjad köcsög, ne siránkozz, várják a pénzed.
Azt viszont elhiszem, hogy nem vagy egyedül, látom, hogy mennyi hozzád hasonló idióta rohan bele a Szentendrein az 50-es táblánál ácsorgó trafiba. Hajrá, tiéd a világ, nyomjad, kell a pénz a rühes vezérednek, ne lazsálj, el kell tartanod.
TheElf · https://www.kalandmester.com/ 2012.08.05. 19:24:53
Szépen el lett magyarázva a dolog. Csak ugye ahhoz, hogy megértsd olvasni kellene, te meg jó trollként inkább beszólni akartál, biztos azért nem sikerült olvasnod.
Ugyanis ha sikerült volna olvasnod, akkor pontosan tudnád, mr. notórius szabályszegő troll, hogy a 40es táblák jelentős része azért van kirakva, hogy a tranzit forgalomnak ne legyen gazdaságos arra menni. Mert:
Amortizálja a házakat. Rontja az ingatlanok értékét. A zaj, forgalom, stb. nehezíti az idegenforgalom működését (A többség nem örül a nagy forgalomnak ahol üdül, stb).
Miért? Mert Mr. Notórius gyorshajtó mezei troll úgy gondolja, neki nem kell a pálya, ő inkább gyorshajt a főúton. A bírság célja az is, hogy ilyenkor jobban megérje a éves matricát venned, mint a főúton könnyebben összejövő magas bírságokat fizetned.
De baleset kapcsán sem egyszerű ám a dolog, ha nem csak máshoz alkalmazkodsz hanem a saját tempód is gyorshajtás: Azzal, hogy te gyorsan mész, mást is arra késztetsz, hogy ő is nyomja, ha nem akarja hogy "Lenyomják", a gyorsuló forgalom viszont tőled függetlenül is balesetet okoz.
"streetfighter" 2012.08.05. 22:46:28
Ja, így már mindjárt más a leányzó fekvése seggfejkém.
Szóval te nem meggyőződésből tartod be a szabályokat, hanem azért mert félsz a büntetéstől.
Ennél szánalmasabb balfék már nem is lehetnél.
És osztod itt az észt a szabálykövető magatartásról? Vicc!
Egyébként mivel látok is, nem csak nézek, ezért engem ritkán szoktak lakapni a rendőrök.
"streetfighter" 2012.08.05. 23:01:57
Ha mimóza lelkű vagy, akkor ne itt oszd a hülyeségeidet, mert még a végén megsértődsz.
Mivel az autópálya helyett szinte mindig országúton járok így nekem ne akarj okoskodni.
Egyáltalán nincsenek az országutak és a lakott települések túlszabályozva, hogy az autópályára tereljék a forgalmat. Ez az út jellegéből adódóan lassú (már akinek).
Nem kell még lassítani, nincs rá szükség. A többség úgy is az autópályát választja, hiszen haladni akar, előzni viszont nem tud, így nincs választása.
Az országutakon SOKKAL kevesebb a sebességmérés mint a pályán!
Az értő olvasást ne firtassuk, mert szó sem volt itt félreértésről. Hülyeséget írtál és kész.
A lenyomásról:
Talán te is azoknak a balfékeknek a táborába tartozol, akik elkezdik nyomni, ha valaki utoléri őket?
Mindig szánalommal tekintek az ilyen önjelölt autóversenyzőkre, annak ellenére, hogy szeretem a kihívásokat.
Én azt vallom, hogy mindenki addig nyújtózkodjon amíg a takarója ér. Ez a veztésre is vonatkozik.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.06. 07:36:06
Egyre sötétebb barom vagy.
El sem olvastam amit idehánytál, az első fél mondatból látszik, milyen idióta vagy.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.06. 08:33:45
Más:
Silent! Rébebben az ilyen "Don Quixote de la Ferko " trollokat bűntudat nélkül b@tad ki. Mi van? Öregszel? :-D
"streetfighter" 2012.08.06. 10:10:06
Olvasd már vissza a beírásodat!
Még te vádaskodsz és sértődősködsz, te szerencsétlen?
Don Quixote de la Ferko 2012.08.06. 13:56:32
Azt megmagyarázhatnád, hogy miért nekem kell elolvasni valamit, amit te nem tudsz agyilag felfogni.
Olvasd el többször, próbáld meg felfogni a tartalmát.
Ha nem megy, arról nem tehetek.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.06. 13:58:14
Vagy inkább tisztában van azzal, hogy nem azt kell kivágni, aki igazat mond, és ezért elkezdenek vele mocskolódni.
Bocs, hogy mindenkinek abban a stílusban írok, amiben szól hozzám, de ezért talán inkább azt kéne kivágni, aki bunkóként kezd viselkedni.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.06. 14:18:14
"Bocs, hogy mindenkinek abban a stílusban írok"
A Stílus maga az ember...
Don Quixote de la Ferko 2012.08.06. 14:23:11
Bizony.
Mint azt említettem, ezért süllyedek le a válaszoló szintjére, mert mást valószínűleg nem ért.
Aztán meg kiakad, mert "nééééd máááán, lebunkóztam, és vissza mert szólni, a büdös parasztja".
Az tetszik, hogy ezek után mindig van néhány hasonszőrű, amelyik elkezdi nyalni a seggét, és kontráz alá.
Don Quixote de la Ferko 2012.08.06. 14:25:55
Ne legyél fideszes birka, ne felezd a mondatot. Így mindjárt nem a te vélt igazadat támasztja alá.
"Bocs, hogy mindenkinek abban a stílusban írok, amiben szól hozzám, ..."
A vége jelen szituban már valóban nem tartozik szorosan hozzá, de hogy ne legyen mibe belekötnöd:
"Bocs, hogy mindenkinek abban a stílusban írok, amiben szól hozzám, de ezért talán inkább azt kéne kivágni, aki bunkóként kezd viselkedni."
"streetfighter" 2012.08.06. 16:17:43
Elbeszélünk egymás mellett, és hangsúlyozottan nem tetszik a hozzáállásod ehhez a témához, de ahogy látom (másodszor utaltál rá), azért lehetne közös téménk is, csak nem ezen a blogon. :)
pengusz 2012.08.06. 16:45:58
Ezek szerint a gyorshajtók kommunisták? :)
pengusz 2012.08.06. 16:51:27
A fontos embert megvárják :)
monyon le 2012.08.07. 09:11:19
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.07. 09:31:15
@pengusz: "A fontos embert megvárják :)"
Feltéve ha épp nem a betört fejű épp szülő feleségével rohan épp a balettvizsgára. :-D
monyon le 2012.08.07. 09:45:40
Kösz a felvilágosítást ;) de úgy gondolom színesfémgyűjtő szakiparosok is sok estben veszélyeztetik a bizt. közlekedést - amúgy meg a viharos szél dobta be az árokba ;)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.07. 10:31:59
Xezs 2012.09.02. 20:01:15
Megóvhatod magad bármikor, a szembejövők villogása nélkül is.
Elmondom a szupertitkos receptet: ha 30-as táblát látsz, akkor ott 30-cal mész (ahogy kéne).
Nahát, hogy milyen meglepő dolgok derülnek ki ezen a blogon, ugye?
binary11 (törölt) 2012.10.28. 00:16:47