Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Tömeges fékezés a traffipax miatt

2012.08.13. 07:43 :: Don Blasius

Örök "hálás" téma a vasárnap esti csúcs az M7-es autópályán. Most nem feltétlen az autósok viselkedése késztette Pétert levélírásra, hanem hogy a rendőrök ilyenkor is kameráznak. Én is láttam már reggeli dugóban traffipaxos autót. Mérjenek, legfeljebb nem lesz bevétel. Ugyanakkor a posztban leírt fékre taposós jelenséghez hozzátenném, hogy önmagában nem feltétlen a mérőautó elhelyezése a balesetveszélyes, hanem a hülye beidegződés egyesekben; rendőr láttán le kell lassítani, még ha a megengedett sebesség alatt haladunk, akkor is.

Tegnap (aug. 5.) Székesfehérvárról tartottam hazafelé az M7-es autópályán, a szokásos vasárnap esti balatoni csúcsban. A tempó a nagy forgalomhoz képest normális volt, a belső sávban 120-140 között lehetett haladni. A 22. km-hez érve hirtelen erőteljes lassítás mindhárom sávban, vészvillogókkal, fejforgatással , mi okozhatja a megtorpanást. Nos, a kiváltó ok egy rendőrautó, amely a Balaton felé tartó oldalon a belső korlátnál állt (van egy kis öböl-szerű kiképzés ott) és mérte a Balaton felől érkezők sebességét.

lexus_police_edition_by_sei_ten-d4xr1fd.jpg

Mindezt  a vasárnap esti csúcsban, amikor eleve nehéz gyorsabban haladni a megengedettnél; amikor rengeteg mindenre kell figyelni, hiszen tele van hétvégi sofőrrel az út; és amikor a meleg miatt egy kicsit amúgy is feszültebb és bódultabb az átlag. A reakció is ennek megfelelő volt, hiszen aki észrevette a rendőrautót, az önkéntelenül  belefékezett. A rutintalan nagyobbat.  Akkor is, ha csak 110-zel tudott épp haladni. Mögötte a sor meg ennek itta a levét. Direkt megnéztem: 80-nal jöttünk el a mérőautó mellett, benn a sorban. És utána nem sokkal már ismét 120-130-cal lehetett haladni. Szívesen olvasnék egy cikket akár azzal a felelős rendőri vezetővel, aki erre a helyre és ebben az időpontban kivezényelte a mérő autót. És szívesen olvasnám a véleményét annak a kettőnek is, aki a rendőrautóban ült és élvezkedett. Ha baleset történik, mert egyetlen sofőr a sok ezerből rosszul reagálja le a helyzetet, ezek a rendőrök éreznek volna bármilyen felelősséget a történtekért? Végiggondolták-e ezek a tányérsapkás iq-betyárok, hogy micsoda balesetveszélyt jelentenek mindenki másra? Tényleg mindent megengedhetnek maguknak?

Ti hogy vélekedtek erről?

151 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó rendőr veszélyes autópálya gyorshajtás traffipax követési távolság

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Péklapát 2012.08.13. 08:01:20

Nem fogom a rendôrôket védeni, de a posztoló fordítva van bekötve. A trafisok helyett a sok hûlyét kellene szidnia, akik beparáznak ha rendôrt látnak. Velem is utazott haver, aki szinte a frászt hozta rám, úgy rám kiabált hirtelen, hogy "fékezz, ott a trafi!". Mondtam hogy pont leszarom ember, 130al pályán minek lassítsak? Sok embernek még biciklit se való, nemhogy autó...

nagyzee 2012.08.13. 08:07:31

" Ha baleset történik, mert egyetlen sofőr a sok ezerből rosszul reagálja le a helyzetet, ezek a rendőrök éreznek volna bármilyen felelősséget a történtekért?"

Miért kéne? Ilyenkor nem az a felelős, aki rosszul mérte fel a helyzetet? ( vagy pl. nem tartott követési távolságot, esetleg gyorsan hajtott, vagy mindekettő...)

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.08.13. 08:10:56

Magyarországon a jogosítvánnyal rendelkező személyek kb. 80%-a alkalmatlan a közúti közlekedésre.

Ennek ékes példája nyáron bármelyik hétvégén bármikor az M7-es. Illetve a Balaton menti főutak.

Októbertől márciusig teljesen jól járható szakasz, még amikor nagy a forgalom, akkor is.
Nyűron rászabadulnak a hétvégi sofőrök, és annyi...

telefonko:zpont 2012.08.13. 08:17:32

Ez inkább ilyen összmagyar társadalmi beidegződés: a hatóság előtt fel kell venni a "jófiú" arcot mert egyébként meg rosszalkodunk. Annyi területen van az átlagmagyar épp csak egy kicsit a szabályokon kívül, hogy már benne van a viselkedésében ez a furcsa bűnösség-érzet. Gyorshajtunk, adót csalunk meg táppénzt, csúsztatunk kis pénzt a dokinak hogy vegyen előre a várólistán, akkor lyukasztunk csak ha jön az ellenőr, ez mind olyan ami miatt nagyon sokan eleve bűnösnek érzik magukat - amin a hatóság következetesnek nem nevezhető jogértelmezése sem segít. Szóval szerintem nem feltétlenül egyedi emberi hülyeség ez hanem tanult viselkedés.

szszg 2012.08.13. 08:40:40

Egyet kell értsek az előttem szólókkal.
Szerintem a rendőrség jelenléte üdvözlendő a pályán, azok a balfaszok, akik ilyenkor fékeznek.
Mégy 140-nék sem lőnének a zsaruk. Az ilyenek vezessenek áramot.

dzsaszper 2012.08.13. 08:46:25

A rendőrökkel annyi a probléma, hogy Németországgal ellenétben csak a sebességre mennek rá. A vasárnap esti forgalomban az M7-en a követési távolság kellene a fő szempont legyen.

És ha mindenki tart követési távolságot, akkor nem lesz gond a hirtelen fékezésből sem, legyen az indokolt (alacsonyabb sebességgel bevágnak eléd pl.) vagy indokolatlan (sebességhatár alatt haladó pánikol egy rendőrautó miatt).

dzsaszper 2012.08.13. 08:47:00

amúgy kezd unalmas lenni ez a traffipax téma állandóan, nem gondoljátok?

Rocko- 2012.08.13. 08:49:12

felelős? ebben az országban? soha senki, semmiért.

csabapayne · http://kulturcseppek.blog.hu/ 2012.08.13. 08:52:28

Egyszer nekem is volt ilyen élményem az M7-esen. Megyek Fehérvárnál 130-cal, közben körülöttem hirtelen lelassul mindenki.

Először azt hittem, kint volt valahol egy 100-as tábla és nem vettem észre, aztán akkor látom, hogy a hídról rendőrök mérnek. Pfff...

Erről a beidegződésről csak annyit, hogy bennem is az él a rendőrökkel kapcsolatban, hogy azok csak azért vannak az út mellett, hogy büntessenek és nem azért, hogy a közlekedés biztonságát szavatolják.

Leadfoot 2012.08.13. 09:03:33

@Péklapát: +1.

Amúgy azt se nagyon értem, hogy rendőrautóban ülő két "élvezkedő" miért lenne felelős bármiért. Nekik ki van adva parancsba, hova álljanak, ők meg odaállnak, és kész.

qwertzu 2012.08.13. 09:24:51

A nagy lassítás nem azért van mert fékeznek a rendőr miatt. A tömött sorban, ahol senki nem tartja a követési távolságot, az első meglátja a rendőrt és elveszi a lábát a gázról. A következő már ráteszi a lábát a fékre, és felvillan a féklámpa. Az utána jövő már fékez. Stb...

De az hogy 2 rendőr és egy rendőrautó a pályán sebességet mérve bassza el az idejét, az röhejes. Mivel a rendszámfelismerő, tároló rendszer már adott, elég gyorsan és könnyen ki lehetne alakítani egy olyan rendszert, ami átlagsebesség-mérésre alapozva, az összes gyorshajtót megfogná automatikusan. A rendőrök meg foglalkozhatnának a valóban problémás eseményekkel, amikhez nem jó az automata.

Mellesleg, ott biztosan nem fognak egyetlen gyorshajtót sem találni. Akkor a forgalom, hogy fizikailag nem lehetséges.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.08.13. 09:26:48

@dzsaszper: meg nézhetnék azt is, hogy kik nem tartják be a jobbratartási kötelezettséget...

D4D 2012.08.13. 09:31:02

Arról a helyről a Balaton FELÉ haladókat szokták mérni, nem a Balaton felöl jövőket.

Aztán írom még a szokásost:
- Hülye rendőrök belsőben, belső mellett megállni?
- Trafizni pályán fúj!
- Fékez, ha rendőrt lát barom.
- Egymás seggében a sok hülye.
- M7 vasárnap, csak a hülyék mennek arra.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.08.13. 09:35:14

A posztoló se százas. A rendőrök a hibásak, mert a sok hülye nem tud vezetni? Meg kell tanulni felmérni a helyzetet, aztán rendesen reagálni rá, nem azt várni, hogy majd más megteremti a körülményeket ahhoz, hogy figyelmetlenül is biztonságosan tudjunk autózni.

Skodakék Fábia 2012.08.13. 10:13:28

Kíváncsi vagyok mi lenne ha minden 3 km-en kinn állna a trafipax...

kyanzes (törölt) 2012.08.13. 11:10:11

Így van, a rendőrnek van igaza, mindenki más hülye. Világos.

Reggie 2012.08.13. 11:26:53

Tejesen normalis, hogy a rendor lattan fekezel, meg ha szabalyosan is haladsz. Ugyanis ezeknek a kedves rendoroknek eleg gyakori szokasuk, hogy egy alacsonyabb sebessegkorlatu szakaszrol mernek, termeszetesen meg is birsagolnak. Aztan te utolag probald meg bizonyitani, hogy az a korlatozas nem vonatkozott rad. Ha fellebbezel, helybol elutasitjak, igy ket alkalommal az illetekbelyeg megy a kukaba, az mar egy 30ezres birsag harmada, es meg nem jutottal elore...

]{udarauszkasz 2012.08.13. 11:27:26

Rendormaffia. Tartom magam hozza, hogy ez a traffizas mar reg nem a kozlekedesbiztonsagrol szol, Nemetben is ugyanez megy, traffi a hidon, mindenki satufek, balesetek is voltak ebbol mar.
A masik meg az, hogy az elso lassit, a masik fekez, a harmadik kicsit jobban... a tizedik meg megall. Igy lehet traffizassal dugot csinalni. Megerdemelnek, hogy a kovetkezo balesetet az elso sorbol nezzek vegig.

monyon le 2012.08.13. 11:28:50

@dzsaszper:
igen a követési távolság egy szép téma, csak lássuk be idehaza először is a JOBBRA TARTS!!! szabályt kellene valahogy ellenőrizni, majd azt követően a követési távolságot.

M7 en sok esetbe a baleset ill. dugók kialakulásáért a bamba hétvégi úrvezetők a felelősek. Kiszívta az agyukat a nap, majd beül légkondi nélküli autóba apu /anyu / gyerek. 60-70 el poroszkál a külső sávban. Feltartja mind 2 forgalmi sáv forgalmát, mert ugye előzgetni senki nem akarja folyamatosan a tötyörgőket. Mi marad? Irány a belső sáv, hol is kialakul a dugó / a követési távolság hiánya...
3 sávos rész SZ.Fehérvár után a jobb külső sáv csak dísznek van! Hülyén hangzik, de sokszor gurult el a gyógyszer nálam is, mikor a töketlen beszari úrvezető 80-90 el tötymörög középen, eszébe sem jut kimenni a külső sávba. Mikor rádudálsz vagy levillogod nem érti mit akarsz, csak néz bambán azzal a savó gomb szemeivel

D4D 2012.08.13. 11:37:06

@JOBBRA TARTS:
Azon gondolkozott már valaki, hogy a fényhíd, mikor mantrázza, hogy a leállót csak veszély esetén használjuk, ugyanakkor a három sávoson a hozzá tartozó piktogram 2 haladó sávot jelöl?

Hasonló ábrával:
kamionhirek.hu/files/image/2011hirekadmin/201102/Bf20110207palya560b.jpg

Meg mikor 300 méter feletti látótávolságnál a hátsó ködfény felkapcsolására buzdít?
Ahelyett, hogy a lekapcsolására emlékeztetne.

Summa: Itthon az autópályákon valami nagyon nem kóser, és ezt nem antiszemitizmusból mondom.

kandel 2012.08.13. 11:37:53

a kozlekedesi kulturat kellene magyarorszagon javitani: kovetesi tavolsag, besorolas, belso savban 115-el nem vezetes, szelso sav hasznalat, es nem fekezes egy rendor auto lattan. valoszinuleg ezeket nem tanitjak, ellesni pedig sokan nem tudjak.

dzsaszper 2012.08.13. 11:49:15

@monyon le:
a jobbra tarts be nem tartása, ha a többiek szabályosak, nagyon ritkán okoz balesetveszélyt. Igaz, rendesen feltartja a forgalmat.

a követési távolság be nem tartása sokkal inkább közvetlen balesetveszélyt okoz.

A kettő nyilván összefügg, a cikkcakkozásról nem is beszélve...

A leghatékonyabb lenne ha ezekre egyszerre mennének rá. De mivel nálam a személybiztonság abszolút prioritást élvez a sebességgel szemben, ha választani kellene, mit ellenőrizzenek előbb, én határozottan a követési távolságra szavanék.

Ejoy 2012.08.13. 11:52:31

Nekem az a kedvencem, mikor nem merik megelőzni a rendőr autót:)))...

qwertzu 2012.08.13. 11:55:40

@dzsaszper: @monyon le: @xaba99:
Nyáron, a vasárnap esti csúcsban, nincs jobbra tartási kötelezettség. Mindhárom sáv teljesen telített.

]{udarauszkasz 2012.08.13. 11:57:02

Az en vasam a koranal fogva nemigazan megy tobbet 110-120nal. Megis gyakran bent ragadok, mert miota a kamionoknak tilos elozni, sokszor kilometeres kamionsorok torlodnak fel egy-egy postaskocsi, vagy roman treleres mogott a kulso savban. Egyebkent, ha ures a sav, kotrodom en is lefele, a kulsobe. Akkor is, ha nem villogtat mogottem az odis bankargyerek. Viszont a kamionok koze nem fogok besorolni senki kedveert sem, a kamionos kollegak se igazan dijaznak ezt.

Körömcsiga 2012.08.13. 11:59:27

Nem a rendőr barom, hanem aki befékez... Ausztriában álrendőrök (papírból készült fénykép:) is vannak kirakva, most akkor is a rendőrség a hibás???

Körömcsiga 2012.08.13. 12:00:46

@qwertzu: Ilyen nincs a kreszben. Ha van lehetőség elengedni a gyorsabbat, akkor kötelező...

Körömcsiga 2012.08.13. 12:03:38

@dzsaszper: "a jobbra tarts be nem tartása, ha a többiek szabályosak, nagyon ritkán okoz balesetveszélyt. Igaz, rendesen feltartja a forgalmat." Csupán annyiszor, ahányszor meg akarja előzni valaki... Belső sáv 140, külső 110, előzd meg ha tudod szabályosan...

qwertzu 2012.08.13. 12:04:02

@Körömcsiga: 36. § (2) "ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat."

Egyenesen a kreszből. És igen, tegnap este volt alkalmam szemrevételezni az M7-esen a Budapest felé tartó forgalmat. Olyan sűrű.

bandit1200 2012.08.13. 12:05:26

Nyilvánvaló hogy nem a rendőr a hibás kiküldi a főnök és mér.

De ha én lennék a rendőr a trafisautóban tuti beszólnék hogy ha nem akarunk balesetet akkor
menjünk innen.Mert a vészfékező hülyéket nem tudjuk kiszűrni.Mi viszont odébbállhatunk
És sok száz autós közül egyszer valaki úgyis elhibázza.
Egyébként pár éve amikor megvettem első gps-emet rászoktam hogy azon néztem a sebességet.Általában gps szerinti 130 135 el haladtam ez a km órán 140 145.Utolérem a belsőben Pistabát aki a telekről tart haza: tetőcsomi kasza kapa 1.4 es g asztra.
Óra sserinti 120 al megy biztos ami fix.Ez vagy valós 110 és az istennek se enged el úgy érzi nem kell mert elég gyorsan megy.
Ha meglátja a trafit satu és anyjukomnak még mondja is hogy milyen profi hogy kivédte ezt is.

Stomi 2012.08.13. 12:10:32

Valóban az egyik gond a sok hülye. Rendőrt lát fékez, ha mérnek, ha nem. És közben nem nézi az órát, hogy már-már megáll, mert úgy beszart. Másrészt kicsit érthető (én is pár napja jártam így egy 100-as táblánál nagy lassítás 70-re), ilyenkor mindenki fejében megfordul, hogy lehet, hogy volt egy tábla amit nem láttam? Mert ugye itthon erre utazik a süncsalád.

Pepibubó 2012.08.13. 12:16:36

@dzsaszper:
"A rendőrökkel annyi a probléma, hogy Németországgal ellenétben csak a sebességre mennek rá."

Pontosan így van. Németországban, több tízezer ottani km vezetési tapasztalattal mondhatom: sohasem láttam pályán sebességet mérő rendőrt, de még rendőrt se nagyon. Kivéve, amikor szükség volt rájuk, amikor odatévedt egy jellemzően hazánkfia és a Magyarországon szokásos módon, erőszakosan rámászott az előtte haladóra. Akkor két percen belül előkerült egy rendőrkocsi és lekapcsolta. Nem tudom, hogyan csinálják, hogy akkor kerülnek elő, amikor kell, amikor balesetet kell megelőzni -valószínűleg ez a szakmájuk...

Ez pedig a statisztákon is meglátszik. Igen "aranyos", amikor nálunk a csökkenő baleseti "arányszámmal" dicsekszenek. Pl. öt % mínusz, miközben az üzemanyag értékesítés meg 10 %-kal csökkent... Az utóbbi napokban azonban kiderült, hogy még abszolút értékben is növekedett nálunk a halálozások száma a közúton. Erre a - nálunk - tipikus reakció: még több traffipax és már a helikopterről leordibált parancsnak is köteles vagy engedelmeskedni - dörögték a tévében pár napja. Ettől biztosan megoldódik a probléma - nem ám az életveszélyesen erőszakos vadbarmokat kell kiszűrni, á dehogy!

"Amíg nincs belőle baleset, addig nem tehetnek semmit a követési távolságot be nem tartókkal szemben" - nyilatkozták nemrég. A sebességhatár be nem tartására ez miért nem igaz? Csak nem azért, mert a követési táv ellenőrzésével sokkal több meló?

lojzi1 2012.08.13. 12:27:51

Rengeteget utazom az M7-esen, a 3 sávot valóban alig tudják az autósok használni, afféle 'kamionsávnak' veszik többnyire. Egyik reggel egy rendőrségi kombi Ford kb. 40-50 km-en keresztül 125km/h-val ment végig a legbelső sávban. Ilyenkor mi a teendő? Jobbról megelőzni senki nem merte, se rávillogni.

monyon le 2012.08.13. 12:31:08

@qwertzu: ezt melyik KRESZ könyvben oktatták neked? "Nyáron, a vasárnap esti csúcsban, nincs jobbra tartási kötelezettség. "

Skodakék Fábia 2012.08.13. 12:31:41

@Pepibubó: hát németben mire mérnének? unlimited van a pályán, nem?

dzsaszper 2012.08.13. 12:32:01

@Körömcsiga: legfeljebb nem előzöd meg... vagy csak percek múlva. Ő csak feltart, a balesetveszélyt viszont az okozza, aki elveszti az eszét és úgy akar előzni.
Jogi oldalról nézve ez így fest.

Matteo79 2012.08.13. 12:32:04

A jelenség ugyanaz mint akár egy balesetnél: A sok idióta barom lassít és nézelődik, emiatt áll be sokszor a pálya...
De ugyanez látható ha a leállósávban áll valaki lerobbanva. Nem a biztonságos elhaladás miatt lassítanak, hanem bámészkodnak a barmok...

Jó egy hete az M7esen lefelé haladva 80 körülire lassult a tempó. Egy gyönyörűen felújított barkast bámultak amely a külső sávban szépen szabályosan haladt.

NE BÁMÉSZKODJ BAZMEG MENJÉL...

Körömcsiga 2012.08.13. 12:32:44

@qwertzu: Nem is azt írtam, hogy ha nincs hely, akkor is ki kell sorolni... Hanem HA VAN LEHETŐSÉG, akkor kötelező! De nálunk ez úgy megy, hogy az 5 autónyi hely az nem lehetőség, hanem inkább váratom a magam mögött közlekedőt és folytatom az 5 km/h sebességkülönbséggel elkezdett előzést...

pjm 2012.08.13. 12:33:23

@Péklapát: így van, a jogosítványokat kellene komolyabban osztogatni és a rosszul reagálókat kellene kiemelni a forgalomból. Egyébként jogos a félelem, mert ugye még nem láttunk pl. mentőládás kaszálást sem ugye?

dzsaszper 2012.08.13. 12:34:24

@Skodakék Fábia: azért akad sebességkorlát tábla ott is :)

Körömcsiga 2012.08.13. 12:35:15

@dzsaszper: Jogi oldalról forgalom indokolatlan akadályozása/feltartása. Mindkét oldalról igaz.

qwertzu 2012.08.13. 12:37:21

@monyon le: E!:@qwertzu:

@Körömcsiga: "De nálunk ez úgy megy, hogy az 5 autónyi hely az nem lehetőség"
Az bizony nem lehetőség. A lehetőségeket a követési távolság hossza határozza meg, nem az autóké.

Körömcsiga 2012.08.13. 12:37:35

@Körömcsiga: + jobbratartási szabály megszegése. A lényeg...

dzsaszper 2012.08.13. 12:37:43

@Körömcsiga: tudod te mennyi a követési távolság 130-nál? Vagy 5 extra hosszú amerikai limuzinra gondoltál?
100 méter alatti hely esetén 130 körüli tempónál még korrekt a nem lehetőség.

Lámlenge 2012.08.13. 12:38:17

Egyszer - még pár éve - hallottam egy riportot egy rendőrrel, aki pont azt mondta, hogy azért nem mérnek az M7-esen csúcsforgalomban, mert az emberek a leírt módon reagálnak rá és nem akarnak balesetet előidézni. Ezek szerint aki ismerte a közlekedők reakcióit is és gondolkodott, az már elment onnét.
Egyébként valóban birkák az emberek.

Körömcsiga 2012.08.13. 12:39:14

@qwertzu: Rugózhatunk rajta hogy 5 dévómatiz összetolva vagy úgy gondoltam, hogy 5 egymást szabályosan követő autóról van szó, de a lényegen nem változtat...

Pepibubó 2012.08.13. 12:40:42

@Skodakék Fábia: Nagyon sok szakaszon nem "unlimited", de azokon is a közlekedők nyugalmas haladásának biztosítását tartják elsődleges feladatuknak az ottani rendőrök.

dzsaszper 2012.08.13. 12:42:23

http://autozz.blog.hu/media/skins/autozz_template_120206_2/#@Körömcsiga: persze, ez mindkét oldalról igaz, ezt nem is vitatom.

A követési távolság be nem tartása veszélyeztet, míg a jobbra nem tartás jobbára csak indokolatlanul tart fel.

Ezért mondtam, hogy a követési távolság ellenőrzése szerintem nagyobb prioritás, mint a jobbra tarts ellenőrzése. Persze mindkettőre égető szükség lenne.

Báthory Ödönke 2012.08.13. 12:43:02

@Körömcsiga:
Olyan sincs a kreszben, hogy amikor a zsandár kékkel villog a hátam mögött, akkor nekem meg kell állni. Mégis amerikai nagyfiút játszanak a magyar rendőrök.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2012.08.13. 12:45:57

@qwertzu: nem is arról beszélek.
hanem arról, amikor a belső sáv megy 120-szal (óra szerint), a középső 100-zal, a külső meg sok száz méteren keresztül üres.
vagy amikor mindhárom sáv üres hosszú szakaszon, leszámítva a középső sávban 100-zal tépő vagy román mikorbuszost, vagy kisautós honfitársunkat...

qwertzu 2012.08.13. 12:49:11

@xaba99: Igen az tényleg probléma, de pont vasárnap este ez csak akkor jönne elő, ha lenne még 5 sáv.

Asztalos Gábor 2012.08.13. 12:50:23

hogyan kaphat ekkora idióta jogsit, mint a posztoló?

ja, a rendőrök a hibásak baleset esetén, véletlenül sem azok, akik az autópályán nem képesek a követési távolságot betartani, és ezért belerohannak az előttük fékezőbe.

Skodakék Fábia 2012.08.13. 12:54:40

@Asztalos Gábor: ahogy a többi :))
@Pepibubó: mondjuk amikor kinn voltam egy hónapot német kisvárosban a helyiek felhívták a figyelmem arra a helyre ahova ki van rakva minden reggel a háromlábú, délutánig csinál vagy 100 gyorshajtós fotót az átmenő forgalomról aztán beszedik.
Szóval nem hungarikum a dolog...de az tény hogy máshogy van megoldva.

juliuszcézár 2012.08.13. 13:01:27

Ezen miért csodálkozol? Sajnos megtanulja az ember hogy ha rendőrt lát, akkor félni kell. Ezek a korrupt gecik akkor is megbüntetnek ha nem csináltál semmi rosszat.

elzee 2012.08.13. 13:01:54

Ilyenkor azért taposn bele a fékbe az ember, mert arra gondol, hogy esetleg elkerülte a figyelmét egy sebességkorlátozó tábla... és mint tudjuk, a rend éber őrei ilyeneket szeretnek kihasználni.

eßemfaßom meg áll 2012.08.13. 13:02:37

tegyük hozzá, hogyha az ember trafipaxos kocsit lát, akkor automatikusan az jut az eszébe, hogy "valahol elnéztem egy korlátozó táblát", hiszen legtöbbször ott mérnek ahol korlátozás van, és sokan nem szivesen dobálgatnak ki az ablakon 30ezreket.

Pepibubó 2012.08.13. 13:04:32

@Skodakék Fábia: Én sem azt mondtam, hogy ott nem mérnek. Nem autópályán demonstratívan is, akár.
"az tény hogy máshogy van megoldva" - így van, nagyon máshogy és sokkal hatékonyabban!

Tryst 2012.08.13. 13:10:51

Kiss Ádám mondta jól: Németországban a rendőr a barátod, itthon teljesen ártatlanul is, ha meglátsz egyet, a szar is vigyázzba áll.

Mert tán azért, mert mindenki fél, hogy csak azért állnak kint, mert parancsba kapták a napi kvótát.

Amúgy pont pénteken jöttem fel Bp-re Balaton mellől, hát tényleg tragédia, amit az autópályán művelnek egyesek.

(140-es tempónál index nélkül sáv váltás, 110el előzi a 109el haladót...)

Phrascarica 2012.08.13. 13:21:47

"Ha baleset történik, mert egyetlen sofőr a sok ezerből rosszul reagálja le a helyzetet, ezek a rendőrök éreznek volna bármilyen felelősséget a történtekért?"
LÓFASZT! (a seggükbe)
Ma belváros, két cigó bontja a rézborítás egy ház kapujárol, 50 méterre a rendőr zabál a kocsiban, odamegyek, hogy
-én: nem-e kéne tenni valamit?
-R: mégis mit?
-én: talán elfogni a tettenért színesfém tolvajt
-R: oké,
lerakja komótosan a gyrost, majd szép lassan elindul, a két tolvaj fogja a rézlemezeket és szép lassan el.
A rendőr meg konstatálta hogy most már messze vannak!
A kurva anyjukat a radarozó lusta rendőröknek! Amikor a cigók szétlopják a várost.
Nem kell sok idő hogy rájöjjenek hogy senki nem szól rájuk, és ha rájönnek hogy mennyi vas van egy autóban akkor jaj nekünk ;)

Te-ve 2012.08.13. 13:26:57

A rendőrök itt csak áttételesen hibásak. Ugye a rossz beidegződés azért alakult ki, mert ha traffit látunk, egyből elkezdünk agyalni hogy milyen korlátozás volt előtte, mert ugye mindig oda állnak. Éppen ezért a biztonság kedvéért mindenki lelassít 100-ra és a sorban elöl egy kis fékezés pár autóval hátrébb már egyre erősebb fékezést vált ki.
A ténnyel egyébként, hogy mérnek a pályán nem lenne baj. Bár valószínű hogy pár jól elhelyezett fix traffipax sokkal veszélytelenebbül végezné el ezt a munkát mint a korlát mellett/leállósávban mérő autó. Vagy pl. átlagsebesség alapján a következő kihajtónál, pihenőnél ki lehetne szépen terelni a szabálytalankodókat amíg megírják nekik a csekket.
Igen, hibás az a sofőr is, aki egy ilyen helyzetre hirtelen fékezéssel reagál, vagy nem tart elegendő követési távolságot, de ez a többi autóst nem vigasztalja, ha emiatt baleset történik.

papo59 2012.08.13. 13:30:18

@Péklapát: Mondjuk azért, mert néhány kilométerrel arréb megállit, és megbüntet.
Én a nulláson jártam már így, motoros utánamjött, és büntetett+8km/h-ért

Skodakék Fábia 2012.08.13. 13:36:49

@Te-ve: az a gond ezzel az átlagsebesség méréssel, hogy nagyon sűrűre kellene tenni a mérőket. Mert ha ötpercenként lelassul 170-ról 110-re valaki akkor megvan az átlag 140 ami még csak alig-alig gyorshajtás és a csekket ki se küldik, de attól még lehet baromira veszélyes amikor 170-el megy és elszáll.
A fenti történeteket hallva pedig kurvára nem lehet tartósan gyorshatjani az M7esen, mert csak időnként engedi a forgalom.

miako74 2012.08.13. 13:38:25

@Péklapát:
Teljesen egyetértek veled! Pont szombaton (08.11) volt az M5 Bp felé vezető oldalán egy trafi. Az autósok zöme hirtelen fék. Nálam tempomat 128 ra állítva. Pont leszartam én is a trafit. Tudom én vagyok a fasz, de ha betartom, nem kell folyamatosan beszarva a sövényt és az út szélét pásztáznom.

sapka 2012.08.13. 13:45:40

nagykörút, kőbányai úttól a népliget felé, szombat délelőtt, reggel.
a kőbányai útnál mindenki padlógázzal robban ki, mert gondolom mindenki épp a haldokló nagymamához sietett. én is megyek utánuk, amikor egyszer csak látom, hogy ott vagyok a nyakukban. mindenki kb 40-50 közötti sebességgel döcög. meglepő volt, de ültem én már vasárnap délben is dugóban.
ugyanakkor ahogy a jobb szélső sáv teljesen üres volt. gondoltam akkor megnézzük mi van. kiderült, a sok hülye azért ment lépésben, mert egy zöld rendőrautó (egykori határőr vagy vám-os) is épp ezt tette. és bár ott volt a 70-es tábla, nem merték megelőzni. amikor elmentem mellettük hetvennel, szerintem legalább akkorát néztek, mintha atomvillanást láttak volna.
ebben az esetben a rendőr volt a hülye vagy a többi autós?
a többi autós, mert inkább a rendőrtől fél, és nem meri megelőzni, mert a kreszt ezek szerint nem ismeri.
ha az M7-esen valaki 120-ról padlóféket nyom, mert ott a rendőr, akkor sem a rendőr a hülye, hanem az autós.
ennyi erővel akkor csak civil rendősöket engedjünk ki az utcára, nehogy megijedjenek az autósok, közlekedők, vagy egyszerűen az emberek az utcán.

eßemfaßom meg áll 2012.08.13. 13:58:04

@miako74: pedig kell, mert ha volt ott egy 100as tábla amit nem vettél észre mert nem pásztáztad a sövényt az út szélén (vagy mert eldöntötte a szél, de még ott van a rendőr délelőtti fotóján) akkor kapod a csekket.

magyar bucó 2012.08.13. 14:12:54

"a hülye beidegződés egyesekben; rendőr láttán le kell lassítani, még ha a megengedett sebesség alatt haladunk, akkor is"

Ez nem hülye beidegződés, egyszerű óvatosság. A rendőrök ugyanis előszeretettel mérnek a rosszul látható, alig észrevehető, indokolatlan sebességkorlátozásnál. Tehát, ha valahol traffipax van, jó eséllyel elnéztél egy táblát.

dzsaszper 2012.08.13. 14:13:25

@eßemfaßom meg áll: na amúgy a másik, ami elég gáz -- nem autópályán szokott vele gond lenni -- olykor nem igazán nyírják a fákat, és 1-1 táblát kisebb szélben is lehetetlen észrevenni is...

Te-ve 2012.08.13. 14:17:45

@Skodakék Fábia: Igen, ez igaz. Akkor talán inkább olyan traffi kéne, ami pillanatnyi sebességet mér, de nem úgy, hogy két hét múlva megy a csekk, hanem a kicsit távolabb lévő rendőröknél jelez, akik kikapják a forgalomból a szabálytalankodót. Igen, nem egyszerű dolog. De ha rendet és főleg biztonságot akarnak teremteni, akkor a leghatékonyabb. Attól hogy valaki megteheti, hogy sorban fizetgeti be a csekkeket még nem fogja betartani a megengedettet. A másik pedig az, hogy külföldi rendszám esetében csak ott helyben lehet büntetni.

I_Isti 2012.08.13. 14:22:55

Az alattvalóvá nevelés abszolút sikere az, hogy ha folyton félünk a rendőrtől anélkül, hogy okunk lenne rá.

"streetfighter" 2012.08.13. 14:30:55

Sok észt nem feltételezek a traffizó rendőrökről, de hogy ennyire hülyék legyenk, hogy a vasárnapi csúcsban mérjenek, az még tőlük is sok.
Nem a túloldalt mérték?
Egyébként a sok birkának teljesen mindegy. Ha rendőrt lát, akkor fék és beszarás. :)
Itt meg osztják az észt, hogy mindig minden szabályt betartanak.
Szánalmas seggfejek.

mcsa 2012.08.13. 14:48:55

@lojzi1: Hogy én ezt mennyire utálom... én szerintem levillogtam volna. A városban 35-tel tipegő, nyolc kocsit feltartó rendőröket meg lazán előzöm 50-55-tel, melléjük érve mindig "csúnyán" átnézek, eddig még nem jöttek utánam. :)

ketroot 2012.08.13. 14:50:25

Most komolyan a rendőrök a hibásak, ha nem tudnak normálisan vezetni az emberek?

okostojgli (törölt) 2012.08.13. 14:56:04

"nem feltétlen a mérőautó elhelyezése a balesetveszélyes, hanem a hülye beidegződés egyesekben; rendőr láttán le kell lassítani, még ha a megengedett sebesség alatt haladunk, akkor is."

Azt hittem rosszul látok, végre olyan vélemény az autózz blogon amivel egyet tudok érteni.

özsen 2012.08.13. 14:57:42

@Asztalos Gábor: hogyan kaphat ekkora idióta jogsit, mint a posztoló?

ja, a rendőrök a hibásak baleset esetén, véletlenül sem azok, akik az autópályán nem képesek a követési távolságot betartani, és ezért belerohannak az előttük fékezőbe.

Áruld már el, miért tartasz idiótának. Kíváncsi vagyok rá! :)

És szerintem ebben az esetben a rendőrautó távozásával oldható fel leggyorsabban és legegyszerűbben az a fajta balesetveszély, amely az ő ott-létük nélkül nem is lenne.

Kentetsu 2012.08.13. 15:00:52

@telefonko:zpont:
OFF leszek:
Babát várunk éppen és van egy vizsgálat, amit egy adott héten kell megcsinálni ( 18-19. hét ).
Mi felhívtuk a dokit a 12. hét után - addig szóba sem álltak velünk, mondván bármikor elmehet a baba az első három hónapban, ez is kedves -, aki közölte velünk, hogy majd 1.5 hónap múlva lehet menni, akkor van időpont. Mondjuk neki, az már késő, kicsúszunk az időből. Akkor sem ..
Erre kértünk hozzá időpontot a privát rendelésére, ahol 12e Ft+ áfáért megbeszélhettük vele, hogy szerdán ugyanott, ugyanabban a kórházban megcsinálja azt a vizsgálatot, ahova előtte másfél hónappal későbbre kaptunk időpontot. Igaz ez további min. 10eFt-ba fog kerülni.... wTF!? Fizetve a TB, törvénykövető állampolgárként szopóág, kis pénz a zsebbe és máris elkészül az amúgy orvos által erősen javasolt vizsgálat.
Akkor most mif@sz?
Bocs az offért

V-ger 2012.08.13. 15:18:11

@Te-ve: "Bár valószínű hogy pár jól elhelyezett fix traffipax sokkal veszélytelenebbül végezné el ezt "
Ne hidd. Napi élmény M1-en, hogy a fix trafik előtt ugyanúgy besatuz 110-re az állampolgár. Sajnos inkább az a baj, hogy a kedves közlekedők jelentős részének fogalma sincs arról, hogy mennyi is a pillanatnyi sebessége.

Yogi 2012.08.13. 15:44:08

Azon is el kellene godolkozni a fékezgetős embereknek, hogy mire ő kiszúrja a traffit és mire lefékez, már régen kész a sztár fotó, így ezért is teljesen fölösleges a fékezgetés. Tessék óra szerint 140-nel menni és nem lesz gond. + gondolat ébresző: ha 160-nal megyek 130 helyett, akkor 100 km hány percet is spórolok meg, emelett mennyit kockáztatok?

sanyix 2012.08.13. 15:44:34

persze hogy lassítanak, hiszen még a megengedett sebesség alatt is büntetnek, lásd a szentendrei utas 69-el menőt a 70-es úton ahol a szerv állítja hogy leszarja mi a valóság, az az út 50-es. És sajnos nem könnyű a híradóig elvinni a dolgot, hogy átgondolja a szerv.

imittto 2012.08.13. 15:45:09

@papo59: De azt is tudjuk ugye hogy ha lézerrel mérnek akkor pont mindegy hogy fékezel-e. Ha már látod akkor megvoltál.

Gombperec hídlakó 2012.08.13. 15:48:40

Vót már, hogy "szegény rendőr nem tehet róla, ő csak bátran teljesíti a parancsot"?
Meg hogy "a szent rendőröknek csak a közlekedés biztonsága lebeg a szemük előtt, ők is nagyon szomorúak, ha meg kell büntetniük valakit"?
Meg hogy "annyira megterhelő a légkondis autóban ücsörögni, hogy 15 év után megérdemlik a nyugdíjat"?

FDToth 2012.08.13. 15:56:12

ez szinte mindennapos, de nem kell ahhoz trafi, hogy belassuljon a hülyéje! én ilyenkor rendesen rádudálok arra, aki 50 max-nál, ha meglát egy rendőrt, 30-ra lelassít! a rendőrtől félni kell? sőt, a rendőrre is rádudálok, ha szabálytalankodik vagy nem a logikusnak megfelelően jár el (pl. belső sávban állítja meg a delikvenst, holott bemehetne a legközelebbi parkolóba is...)
vki felhozta azt, hogy belsőben haladó rendőr, pályán, 125-te. Mit csinálsz? Mögé mész, követésit tartod, bal index ki, és lemegy! nem megy le? Jobbról megelőzöd! Nem fog utánad menni, mert ő a szabálytalan. Még aszem 1,5 éve az M1-esen biatorbágy közelében rendőségi navarra a belsőben 120szal. jobbra tarás? minek, neki szabad! Jobbról megelőztem. Utánam jött, feljelentett? nem, miért tenné, tudja h hülye. sok az olyan rendőr, aki kihazsnálja azt, hoyg kvázi félnekk tőlük. Ha nem vagy szabálytalan és normálisan mész, akkor nem fognak belépkötni!

Reggie 2012.08.13. 15:56:51

@sanyix: Pontosan errol van szo.

Don Quixote de la Ferko 2012.08.13. 16:09:50

Tetszenek a reagálások.
Tűnjön el a rendőr, a szemét rendőr, a barom rendőr, mit keres ott a rendőr, miért van rendőr.

A sok idiótának eszébe nem jutna a legegyszerűbb megoldás, a szabályos közlekedés.

És a rendőr nem a sztrádán fotózna, hanem cirkálna a lakóövezetekben, hogy kevesebb legyen a betörés.

De mint látható, a betörés nem gond, hiszen nincs annál nagyobb probléma ebben az országban, mint ha az idióta nem száguldozhat mindenhol.

Hajrá idióták, toljátok, kell a pénz a költségvetésbe.

csintapala (törölt) 2012.08.13. 16:21:36

@Péklapát: "Nem fogom a rendôrôket védeni, de a posztoló fordítva van bekötve. A trafisok helyett a sok hûlyét kellene szidnia, akik beparáznak ha rendôrt látnak."

Teljesen igazad van. Országúton is mindig fogom a fejem, hogy ha kint egy mérőosztag, akkor a 90-es szakaszon képesek 70-re lassítani, pedig óra szerint ~100-as tempóval simán el lehet meni a trafi mellett. Egyrészt ugye csal az óra is (valamivel mindig többet mutat a valós sebességnél), másrészt van egy tűrés, 95Kmh-ért nem fognak csekket küldeni, ahogy pályán 135Kmh-ért sem. Csak a öbbségnek pont anyni esze van, amennyire vezetni tud, nyomja a gázt ha kell ha nem, ha meg meglát egy parkoló fehér autót, akkor jön a pavlovi reflex szerű fékezés.

mechanikus 2012.08.13. 16:21:55

A magyar embert a zsigeréig áthatja a hatalom tisztelete és a félelem.A hatalom hamis,sokan sandaságot sejtenek,ottfelejtett 50 es táblát,egy régmúlt útjavításból.Logikájuk szerint mit is keresne a rendőr, becsületesen az út szélén.Már az a hang ,az a stílus amit megenged a hivatalnok vagy éppenséggel a rendőr magának az állampolgárral szemben sokszor bicskanyitogató.Miért állíthatja meg a rendőr az autóst, ha nincs rá oka,nem szabálytalankodott?Kivétel,persze ha általános ellenőrzésre kap parancsot.Miért nem köteles a rend őre pl.jelenteni a szolgálata végén vagy alatt akár rádión,ha ottfelejtett indokolatlan táblát fedez fel,vagy kétértelmű közlekedési jeleket tapasztal.

picikisköcsög 2012.08.13. 16:25:46

Ha nehéz gyorsabban haladni, hogy lehet 120-140 között autózni? 130 max a pályán, ha jól tudom. Akkor mi is itt a probléma?

Eltévelyedés · http://gumimacik.blog.hu/ 2012.08.13. 16:32:26

Aglia, 3-5 km-enként fix mérődoboz.
Tömeg gyorsíííít, fééékez. gyorsíííít, fékez. Szörfözésnek hívják errefelé. Nóóórmális? Hungária körútnál szélesebb, fallal védett belső körgyűrűn 60km per óra? persze hogy szörfözünk.

I_Isti 2012.08.13. 16:33:25

@Yogi: 160 vs 130 km/h, 100 km-es autópálya szakaszon:

100/160*60 - 100/130*60 = ?
(az eredmény percben :)

a gyengébbek kedvéért 8,65 perc,
ami 8:39
azaz nyolc perc és harminckilenc másodperc.

Ennyi időt lehet megspórolni 160-as tempóval, a 130-hoz képest 100 km-en.

Elhanyagoltuk azt a tényt, hogy az átlagsebesség tartásához néha ennél többel kell menni, ha néha csökkenteni kell a sebességet forgalmi okokból, stb.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.13. 16:33:34

Hétvégén a lecsófesztiválon volt rendőrségi bemutató. Azt hittem bemutatják, hogy kell automata trafival, járó motorral aludni... De nem, valami kutyával játszottak.

Joske 2012.08.13. 16:33:41

A postoló a hülye, nem az aki fékez! Milyen alapon bírálja felül a másik azon döntését, hogy szabadon fékezzen? Ha úgy itéli meg a belső sávban 110-el haladó, hogy fékeznie kell mert pl. fel akarja venni a számára biztonságos követési távolságot, akkor a hátul jövőnek nincs semmiféle jogalapja felülbírálnia őt! Ha úgy ítéli meg a 110-el a belső sávban előző, hogy csak 100-al lehet biztonságosan elhajtani a rendőr mellett, akkor fékez a hátul jövő meg türelmesen kussol, és nem mászik a seggébe bele másnak, és nem vicsorog, és nem villog! Az meg nonszensz, hogy a rendőr ne mérjen, és lelkiismeret furdalása legyen, mert egy vadbarom nem tartott követési távolságot. Attól kell azonnal bevonni a jogosítványát, akinek megfogant az agyában ez a post!

Wl 2012.08.13. 16:37:04

@FDToth: Egy vicces kedvű rendőr igazán megvághatna pár tízezerre, mert nem baleset megelőzés érdekében használtad a dudát :)

Szeretem az ilyen dudálósokat, ő majd 2-3 (ritkábban 4-5) kocsival hátrábbról eldönti, hogy ott elől mi a helyzet. Biztos megvan a pszichológiai magyarázata, hogy milyen vélt vagy valós kisebbrendűségi érzést akar ezzel kompenzálni. Az ész a láthatóan nem bántja őket túlzottan:)

A poszt témájához:
Nem traffizni kell, hanem kamerákat kitenni (a lehajtók, pihenők, stb helyzetének figyelembevételével). A fényképről való rendszámleolvasás egy ideje már létezik, a kamerák közötti távolságokat ismerjük, innen tudjuk azt is, hogy a lehető legnagyobb sebességgel menve mekkora idő kell az út megtételéhez...

Joske 2012.08.13. 16:37:12

@Kentetsu: Keress másik orvost, vagy ne vállalj gyereket ha nincs pénzed!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.13. 16:37:55

@Eltévelyedés: Én azon szoktam mosolyogni: Jövök kis falumból, erdők közt kanyargó töredezett út, ahol két busz nem fér egymás mellett, durva kanyarokkal: 90km/h. Majd felmegyek az M0-ra, 3 sáv egy irányba + leálló: 80 km/h. Anyád.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.13. 16:40:47

@Kentetsu: Ezek az orvosok meresztik a szemüket, ha nagy dérrel-durral kivonulnak Angliába, majd hazaküldik őket.

dzsaszper 2012.08.13. 16:42:06

@Joske: hát ja, egyik másik posztoló, kommentelő csak arra gondol, hogy hadd tudjon már menni. De hogy esetleg otthagyja a fogát, az már kit érdekel...
És sajnos ez nem csak blogon van így :(

Joske 2012.08.13. 16:44:27

@Matteo79: Te meg állj meg, mert ugye kötelező segítségnyújtás nem egy opció, hanem kötelezettség bazmeg!

Reggie 2012.08.13. 16:52:52

@I_Isti: Hat ja. 220 Km-en mar tobb, es azert 160-nal nem all meg az elet.

De ugyan igy lehetne ervelni a 120 mellett, hiszen a kulonbseg kevesebb mint 4 perc.

söndőr 2012.08.13. 16:57:20

Én is láttam tegnap a rendőröket traffipaxolni a 21-es km-nél, KÖZÉPEN EGY FÉNYKÉPEZŐ ÁLLVÁNYON volt a masina és onnan próbálkozott az ember.
NEM SZABÁLYTALAN EZ???

herkó 2012.08.13. 17:11:05

@xaba99: A 80% pedig meg van győződve,hogy nála jobb vezető nincs! Szerintem akinek nincs legalább c+e jogsija az balfék kocasofőr!

huspotyolo 2012.08.13. 17:19:25

@Wl: Persze lakott területen belül igazad van és ha 2-3-al hátrébb dudálgat, de pl az autópályán belsőben 120-al bambulót (külső sáv üres) le lehet dudálni a külsőbe.

@Joske: Részben igazad van, de a 200-adik autós már minek nyújtson segítséget, ha már többen is megálltak/mentők kinn vannak? Akkor meg ne bámuljon, hanem húzzon el onnan minél hamarabb!

A poszthoz:

A fékezgetős birkák a hülyék elsősorban. Inkább a (seb. korl.)táblákra figyelne, nem a sünökre. Sokan még az óvodás jelnek megfelelő "felhőcskét" sem ismerik fel a sebességkorlátozó tábla alatt és lelassítanak a verőfényes napsütésben is.

Gyurma73 · https://plus.google.com 2012.08.13. 17:34:20

Azért nem a rendőr a hibás hogy egyesek nem ismerik a szabályokat.
A középső sávban utazókról nem is beszélve.

annmbp 2012.08.13. 18:16:58

HU ba, ezt mióta meg akartam már én is írni.
Volt olyan, hogy rendesen dugó volt, percekig állós. Mondom mi a fsz ez. Hát ott állt a szélén 5km-re adugó kezdetétől egy rendőr. Borzalmas amatőrök meg belassítottak és a vége egy óriási balesetveszélyes káosz.

lenoardo999 2012.08.13. 18:20:40

Körülbelül az a 80% az oka a hivatalok általános túlburjánzásának, a hatalommal való visszaélésnek és az állampolgári kiszolgáltatottságnak, akik ezen a poszton is a nyilvánvalóan feleslesleges és veszélyt előidéző rendőri jelenlétet védték.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2012.08.13. 18:31:15

@herkó: Szerintem is. Persze ők lehurrognának, hogy márpedig ez hülyeség, de nagyon úgy tűnik, hogy csak menni tudnak az úton, vezetni nem.

Pas de probleme 2012.08.13. 18:35:38

A sebesseg nem ol. A hirtelen megallas, az igen! :)

Pas de probleme 2012.08.13. 18:40:20

Egyebkent - a reflex (raadasul tomegreflex) nem olyan dolog, hogy csak ugy ki lehessen kapcsolni. Ezert a zsarufejeseknek szamolni kellene vele.

Tehat, vasarnap este nem ugy allok ki a sztradara, orvul, lesbol, hogy fraszt kapjon, aki arra jar, hanem ugy, hogy kilometerrol lassanak. Villogoval a leallosavba, vagy a hidra, es akkor nem hirtelen fekeznek, hanem idoben, fokozatosan lassitanak. Es ha egynel tobb villogos van kint, mondjuk 15-20 kmenkent, akkor vissza se gyorsitanak.

De ezt varhatjuk, a fo a bevetel. Es ha csattan, akkor meg egy okkal tobb a fotoszakkor fenntartasara.

özsen 2012.08.13. 18:47:16

@Joske:

Sajnálom, ha nem érted, miről szól a poszt! Nem azon keseregtem, hogy az előttem álló fékezett a rendőrök láttán, én meg hátulról beleszaladtam!
Na, fuss neki még egyszer, hátha jobban sikerül! Külön felhívom a figyelmed arra a részre, hogy a rendőrök mellett 80-nal haladtunk el. :)

Officer down 2012.08.13. 19:54:44

Azoknak,akik nem értik,hogy miért nincs Magyarországon átlagsebesség mérés: Hova folyik be a pénz,ha a sünök mérnek és hova ha a fix mérők?

D4D 2012.08.13. 20:05:22

@Pepibubó:

és már a helikopterről leordibált parancsnak is köteles vagy engedelmeskedni - dörögték a tévében pár napja.

- ???????????????????????

D4D 2012.08.13. 20:15:06

@Skodakék Fábia:

Nincs ott sem mindenhol unlimited. És egyébként mérnek ott is. Persze nem minden bokorból.

huspotyolo 2012.08.13. 20:16:18

@D4D: Én sem értem neki ez miért újdonság, már rég benne van a KRESZ-ben... :)

A tévének meg csak korlátozottan kell hinni, attól hogy a tegnap(előtt)i híradóban úgy mondták, hogy "mostantól", attól még nem igaz. Az a szabály már több mint 7 éve benne figyel a nagykönyvben.

D4D 2012.08.13. 20:19:57

@Skodakék Fábia: délutánig csinál vagy 100 gyorshajtós fotót az átmenő forgalomról aztán beszedik.
Szóval nem hungarikum a dolog...de az tény hogy máshogy van megoldva.

Ulmban csináltak a főnökömről is.

" A mérőeszköz pontatlansága (értsd: hibahatára), valamint az adott útszakaszra való toleranciák levonása után 56 km/h-val mértük be, 50 volt a megengedett. ... 15€."

Itthon ezzel szemben mindenki megy 68-al, mert addig nem büntetnek, utána 30 ropi.

Enyhe(?) különbség van a kettő között.

D4D 2012.08.13. 20:22:14

@huspotyolo:

Baszki ez nekem is új!

Mi van akkor, ha holnap veszek egy helcsit és egy megafont, majd elkezdek röpködni a pálya felett, és hülyeségeket kiabálok a megafonba?

Honnan a tökömből tudjam, hogy az a repkedő zetor rendőr? Amikor valaki halad, az utat nézi, nem az eget. Arról nem beszélve, hogy a vezető helyéről az égboltra való rálátás korlátozott.......

D4D 2012.08.13. 20:31:22

@Yogi: ha 160-nal megyek 130 helyett, akkor 100 km hány percet is spórolok meg, emelett mennyit kockáztatok?

- Münchenig egy óra a különbség, kockázatban semmi.

Ha a lassításokat is beleveszem (Hegyeshalomtól nyugatra a 160-al érkező elé sokkal ritkábban jönnek ki), akkor már majdnem két óra a különbség. És a két óra már nem elméleti, hanem tapasztalati érték.

V-ger 2012.08.13. 20:33:46

@Joske: "Milyen alapon bírálja felül a másik azon döntését, hogy szabadon fékezzen?"
Talán mert a "KRESZ" szerint az indokolatlan vészfékezés (márpedig a látok egy trafit nem indok, sőt, a fékezésre kényszerítés forgalmi vizsgán buktatási tényező), valamint az engedélyezett sebességnél lényegesen lassabb haladás (ha ezt közlekedési helyzet, vagy a jármű műszaki állapota nem indokolja - márpedig a trafi nem indok) ugyanolyan büntetendő cselekmény, mint éjszaka világítás nélkül száguldozni.
És viszonylag kevés szarvas rohangál trafi előtt át az M7-en.

A probléma továbbra is az, hogy a szabályokat nem ismerő (illetve valamiért a "rendfentartó" szervektől félő polgártársaink saját tudatlanságukkal indokolatlan vészhelyzetet teremtenek.

huspotyolo 2012.08.13. 21:00:25

@D4D: Hát én sem azért jegyeztem ezt meg ennyire, mert olyan jó szabály, hanem mert egyenesen felnyerítettem a nevetéstől, amikor a KRESZ könyvben olvastam. :DDDD Lehet napfénytetős kocsikra vonatkozik, vagy át kell lyukasztanom a tetőt, mint Dínónak a Frédi-Béniben, hogy kiderítsem, nem egy unatkozó milliomos akar engem a susnyásba ugratni. :)

qwertzu 2012.08.13. 21:55:40

Na most esik le. Az előző posztban az volt a baj, hogy orvul, takarásból mérnek. Most az, hogy láthatóan mérnek. Hát hogy mérjenek szerencsétlenek?

@D4D: "Mi van akkor, ha holnap veszek egy helcsit és egy megafont, majd elkezdek röpködni a pálya felett, és hülyeségeket kiabálok a megafonba?"

Szerintem próbáld ki, legalább kiderül, milyen gyorsan tudnak elstartolni a Grippenek.

_B_ 2012.08.14. 07:52:13

Tilcsuk be a trafit!! Meg szarjuk le a piros lámpát is, és majd a kereszteződésben az dögöljön meg aki a könnyebb dobozban ül!! Igyekezzünk a gyalogosokon közlekedni, addig is kevésbé kopik a gumi, és lesz ingyen alvázvédelem is.

Azt támogatnám, hogy pályán ne gyorshajtást hanem követési távot mérjenek. Több képpel /videóval a bevágások kiszűrhetők. A sok türhő toló villogó miatt van napi több baleset. Ők azok, akik ész nélkül 0 vezetési tudással gyorshajtanak, és itt is van belőlük néhány...

qwertzu 2012.08.14. 09:13:21

@D4D: Nem azt mondom, hogy lehetetlen, de szerintem, ha egy azonosítatlan géppel elkezdesz repkedni, akkor esetleg a grippenek raknak le.

D4D 2012.08.14. 10:04:48

@qwertzu: Így már értem.

Tehát a kérdésem helyesen:

Legálisan vásároltam egy helikoptert, esetleg még a mintázata is kék-fehér.
elkezdek röpködni, és közben megafonon kiabálom, hogy: " A fekete Suzuki húzódjon az út szélére!".

A Gripenek nem szednek le, mert van lajstrom számom (vagy mi a feném, ami kell, mert a gép legális).

A fekete Suzuki vezetője honnan tudja, hogy most rendőr szólítja fel, vagy a vicces kedvű Gusztáv bácsi?

Skodakék Fábia 2012.08.14. 11:32:21

MA reggel ébredés után olvasva a kommenteket, felmerül bennem egy kérdés :
Mi a fasznak kell fékezni az autópályán??? És ezen most gondolkodjunk el embertársaim.

"streetfighter" 2012.08.14. 11:48:40

@Skodakék Fábia:
Én sem szeretek sokat fékezni, de azt be kell látni, hogy vannak esetek, amikor nem árt a fék használata. Főleg azért, mert nem csak egyedül vagyunk az úton, hanem ott vannak az embertársaink is, akik közül sokan "birkaként" viselkednek, de mégis annyi joguk van ott tartózkodni mint a többieknek. :)

"streetfighter" 2012.08.14. 12:04:07

A birákról:
Tegnap este szokásomhoz híven elég tempósan közelítettem meg a körforgalmat, ahol éppen egy "birka" haladt. Egy lebénult lajhár tempójában kanyarodott. Nem akartam állóra fékezni, ezért lassan csorogtam be a körforgalomba, de egyértelműen megadva az elsőbbséget. Emberünk egyszer csak megáll elöttem keresztben és néz mint a bamba tehén.
Gondoltam nem tetszett neki, hogy becsorogtam, de még így is min. egy méter volt a két kocsi között. Egy kicsit rádudáltam, hogy húzzon már el, erre az a szerencsétlen segg a körforgalom középén kiszáll és kérdőre von, hogy hova sietek. Normális?
Vannak egyesek, akiknek, ha valami nem tetszik, akkor semmi sem drága (forgalom megbénítása), hogy a másikba belekössenek, vagy felbosszantsák.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.14. 17:34:49

www.portfolio.hu/vallalatok/cegauto/tenyleg_a_gyorshajtas_a_legfobb_bunos.171384.html?utm_source=index_main&utm_medium=portfolio_box&utm_campaign=portfoliobox

Az a poén, hogy az elsőbbség meg nem adása, és a kanyarodási szabályok be nem tartása jóval több balesetet okoz, mint a gyorshajtás. Tehát ha tényleg balesetmegelőzés volna a cél, akkor a rend őrei a kereszteződésekben kameráznának. De így nagyon pénzlehúzás szaga van.

Salynoss.

pengusz 2012.08.14. 19:00:34

Szerintem a gyorshajtók alapítsanak pártot vagy egyesületet, és népszavazással tiltassák be a trafipaxot :D

Ezt a sok nyavajgást: Itt ne mérjenek, mert bujkálnak, ott ne mérjenek, mert balesetveszélyes, amott meg nem volt eü doboz a rendőrkocsiban, tehát szabálytalanul mérnek.
Gyorshajtani persze mindig szabad, indok is van rá rengeteg.

pengusz 2012.08.14. 19:04:25

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Mekkora kaszálás lenne egy jobbkezes kereszteződésnél :D
Sok idióta kurvafontos ember akkor meg arról írna posztot, hogy megbüntették őket elsőbbségadás elmulasztása miatt, pedig ott nem is ésszerű lassítani, nem is veszélyeztetnek senkit, meg ők annyira pengén vezetnek, hogy nekik nem is kell elsőbbséget adni (majd lefékez aki keresztbe jön)

Matteo79 2012.08.14. 23:09:00

@Joske: Nyilván azokra a szituációkra gondolok ahol már rég zajlik a helyszínelés, mentés stb.
Nyugodtan írogass tovább ilyen jóindulattal...

Reggie 2012.08.15. 10:55:20

@pengusz: Szabalytalanul merni olyan, mintha a birosagon osszerugdosna az ugyesz, hogy mondjal igazat. A torvenyt torvenyesen kell vedeni es betartatni.

(---Flúgos Buszos---) 2012.08.15. 17:48:31

@D4D: Szeretem olvasni,hogy van még ember,akinek 100 %-osan olyan a gondolkodása,mint nekem.
Ilyenkor érzem azt,hogy még nem veszett el minden.

tundrazuzmo (törölt) 2012.08.16. 00:01:04

Én gázt adok ha rendőrt látok. Szívesen támogatom az államot egy kis büntibefizetéssel.

Ha pedig az autópályán megy a belsőben 120-szal, akkor megelőzöm jobbról (bár nem szoktam ilyet tenni egyébként). Ha nem villog le, akkor én nyertem. Ha levillog, akkor szívok néhány órát, büntipontokat, bírságot, de a mögöttem lévő több ezer ember nyert egy üres belső sávot.

Mindenképp megéri. Szívesen.

koc · http://tablasjatek.blogspot.com 2012.08.16. 15:38:29

Nem rossz beidegződés az a fékezés. Minap a Soroksárin egy 70-es korlátozást oldó, 50-es tábla előtt pár méterrel üdültek az rend éber őrei. Aki ránéz a táblákra, és megszokásból vezet azt hiheti, hogy 70 a megengedett itt, pedig dehogy. A 70-es táblát lelopták az előző sarokról, amire persze lecsapott a yard.

Intelli 2012.08.16. 16:02:07

Amit a posztoló ír és amire panaszkodik, nem a traffipax hibája, hanem történetesen a kis követési távolságé.

Ez történik és ezt nem bírja felfogni az egyik majom se.

Az első aki fékez egy kicsit az oké, az utána levő a kis követési távolság miatt kicsit jobban ráparázik és egy kicsit nagyobbat nyom a fékbe és így tovább és így tovább a 15. már satuzik és jön a vészvillogó.

Amúgy pavlovi reflex, biztonsági reakció, bár én sosem szoktam fékezni, ehelyett elveszem a lábam a gázról egy kis ideig, nem szoktam annyival menni, hogy fékezésre kényszerüljek.

De az emberben benne van hogy ne centizgessünk ilyen esetekben, inkább elmegyek a trafi mellett 120-al, biztos ami biztos alapon.

Szóval nem hibáztatnám a rendőröket éppen ezért,amúgy igen, tudjuk, ehhez értenek, de a nem a traffipax hanem a követési távolság be nem tartása okozhat inkább balesetet.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.17. 08:19:01

@pengusz: Gondolom akkor az ellen sincs kifogásod, hogy a kommandósok Rád rúgják az ajtót, és lefoglalják a számítógéped egy-két MP3 miatt.

pengusz 2012.08.17. 08:30:44

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): Azért a két dolog nem ugyanaz a kategória. Én sem vonok párhuzamot egy gyilkos meg egy gyorshajtó között.

pengusz 2012.08.17. 08:33:53

@Reggie: Azért abban megyegyezhetünk, hogy a posztban nem szabálytalanul mértek. A posztoló által leírt veszélyhelyzetet az autósok okozták. Főleg a követési távolság be nem tartásával.

Reggie 2012.08.17. 08:57:16

@pengusz: Persze, ezert irtam csak a szabalytalan meresrol. Bar akar a fenti meres is lehet szabalytalan, mert a mereseket a rendorsegnek elore kozolnie kell es jellemzoen el szoktak felejteni.

dr. Bubó 2012.08.17. 18:59:55

ez itt a SÜNSIMOGATÓ ? ok akkor:

rohat büdös g*ci sünök... a rendes bűncselekmények felderítési mutatója nulla épp kézláb ember lassan már a gyilkosságot sem jelenti be... amíg benn döglenek a qva kocsi lyukban...

dr. Bubó 2012.08.17. 19:00:34

még jó hogy a védelmi pénzeket máshol lehet átadni...
mert az autópájaközepén nagyon veszéjes lenne...

jelentéktelen alak 2012.08.18. 17:56:45

Sokat mondó, ha a vezető a trafipax láttán automatikusan a fékre lép. :-D

Az ilyen meg is érdemli a nyomorát.

Azt is fúrcsálva olvasom, hogy van akinek gondot okoz, az egyébként is figyelmet igénylő forgalomban, még a trafipaxot is észre venni. Miért KELL azt észre venni? Milyen hatással van egy sebességmérés egy szabályosan haladóra?

Az rendben, hogy senki nem szereti, ha ellenőrzik. De ez a szint, mér hiszti!

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2012.08.21. 10:34:37

@pengusz: Miért? Az illegális zeneletöltés ugyanaz a kategória, mint a gyilkosság?
Ugyanúgy szabálysértés, mint a gyorshajtás.
De ennek ellenére látom felháborodnál, ha a hatóság egy kémszoftverrel monitorozná a géped tartalmát, hogy nincs -e rajta véletlen valami filmecske... Pedig ugyanaz, mint a gyorshajtásnál... Ha betartod a szabályt, nincs félnivalód. :-D

Csak gondolom autód nincs, csak torrent kliensed, ezért ide jársz trollkodni.

(igen, most jöhet a válasz, hogy egy 30 autóból álló flottád van, és 200 éve napi 70.000 km-t vezetsz, de sosem büntettek meg...)

TrueY · http://qltura.blog.hu 2012.08.21. 14:44:02

"nem feltétlen a mérőautó elhelyezése a balesetveszélyes, hanem a hülye beidegződés egyesekben;"

Ezzel egyetértek! Ha 50-nel lehet menni és meglátunk egy rendőrautót, akkor 30-ra lassítunk, mert már beidegződéssé vált, hogy túl gyorsan megyünk. Én nem szoktam túllépni a megengedett sebességet és nem is szoktam lassítani, ha trafipaxot látok.

pengusz 2012.08.21. 17:07:22

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik):

"Csak gondolom autód nincs, csak torrent kliensed, ezért ide jársz trollkodni.

(igen, most jöhet a válasz, hogy egy 30 autóból álló flottád van, és 200 éve napi 70.000 km-t vezetsz, de sosem büntettek meg...)"
Kérlek szépen még sosem torrenteztem, ha hiszed, ha nem.
Flottám nincs, sőt kicsit szégyellem is bevallani, de (bár 35 éves vagyok) csak 4 éve van jogsim és kocsim. Sőt ha régebben láttad volna, hogy osztottuk egymást autónepperrel (tényleg vajon hová tűnt? :D), akkor tudnád, hogy suzukis vagyok. (akkor jöhet megint a személyeskedés) Olyan 72 ezerrel vettem a kocsit, most 120 fölött van benne (ha 4 évre elosztod nem sok), a többiben igazad van: eddig még nem büntettek meg :)
Biztos mert keveset vezetek. :D
Na most hogy töviről-hegyire megismertél, levonhatsz új következtetéseket, milyen ember is vagyok, mert eddig nem jött be :)

é̶̸͜͠r̀͜͡d̷̸͟͠e̴̢͠͏k̨͘͢͠e̶̕͞s̵̷̛ 2012.08.21. 18:43:43

a dolgukat végezték, az meg hogy a hülyék hogyan reagálják, kit érdekel?

snoopy1 2012.08.23. 11:54:17

A probléma ott kezdődik, hogy nagyon sok helyen indokolatlanul kint felejtik a sebesség korlátozó táblákat, és bár a megengedett értékeken belül halad, mégis fékez, mert úgy véli, hogy elnézett egy korlátozó táblát, mert hát kedves sünjeink oda állnak, ahol bevétel várható!!!! Am szerintem a közút kezelőt kellene felelősségre vonni, hogy miért marad kint a tábla!!!

vraptor 2012.08.25. 22:27:18

Remelem belecsapodik egy ilyen meroautoba vki veletlenul. Aztan lesz majd vizsgalat, ami kihozza h talan nem szerencses ilyen mindenki szamara veszelyes helyzetet eloidezni, es betiltjak az ilyen trafizast. Utopiaban akar az egyeb faszul kozlekedokre is raallhatnanak a sebessegmeres mellett.

2012.09.12. 14:11:45

@vraptor: tévedsz. a veszélyes helyzetet a sok idióta okozza aki nem tartja be a sebességkorlátozást. aki meg betartja és mégis fékez az szintén idióta.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása