Friss kommentek

  • Reactor: Nincs ezen mit csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki. Az utak mentén gyűlő szemétkupacokon ... (2019.05.06. 20:39) Szemét szemetelők
  • and/or: @MrZed001: Vezess néhányezer km-t Németországban és figyeld az autósokat. A 250-el érkezö Audi/BMW/Porche lelassít a belsös... (2018.12.27. 15:16) A belső sáv joga
  • E.munkás: Ma a soroksári Auchan 5-ös kútjánál a 45 literes tankomba sikerült 46,7 liter 95-öst tankolnom úgy, hogy még volt benne elő... (2018.12.02. 22:44) Mit adnak el benzin néven?
  • Nagy Andor: Hali.Én inkább jobban kiszürném az autosokat is,mert aki iéyen módon vezet,nem csak egy motorosra,de egy gyerekét kézenfogó... (2018.04.12. 22:09) Útban volt a motoros, arrébb lökte
  • Easyke: Gyalogos ütközés elleni védelmet pont a városban ne...? Akkor hol? :S (2018.03.01. 14:24) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • baby24: Szuper leírás volt. Mintha én írtam volna :D (2018.02.13. 15:03) Egy friss jogosítványos naplója
  • Rocky2: @Rocky2: Illetve VPOP helyett most már NAV írandó. (2018.02.09. 21:57) Rendőrautó tilosban

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Laza mozdulattal kirántotta elém a Kadettet

2012.08.26. 10:43 :: Don Blasius

Autózva az országban tapasztalom, hogy lassacskán kezdik megtanulni az autósok, hogyan kell a körforgalomban közlekedni. Ritkább már a kihajtáskor nem indexelés, nagyjából tisztában vannak az emberek azzal, kinek van elsőbbsége, legtöbb helyen ezek a csomópontok jól működnek. Persze sajnos vannak még kivételek, erről írt nekünk Bálint is, de a posztban szereplő sofőrnek szerintem nemcsak a körforgalom jelent kihívást.

Igazából nem is ragadtam volna billentyűzetet, annyira mindennapos a dolog, de talán pont ezért érdemes ilyen banális közlekedési felelőtlenségről szót ejteni, bár biztos nem most lesz először téma itt a blogon. Azt már a kisgyerek is megtanulja az első gázpróbálgatások előtt a KRESZ-órán, hogy a párhuzamos közlekedés szabályait NEM csak egyenes úton tartjuk be, hanem - és itt a tanulók 80%-a lekapcsol - a körforgalomban is, legalábbis ott, ahol osztott út van. Az ilyenek főleg bevásárlóközpontoknál fordulnak elő, és én is ott futottam bele egy kamikaze baromba, aki szerint a felfestés az úton csak optikai tuning. Kistarcsán, az Auchan parkolóból egy felüljáró vezet ki a Kistarcsa felé igyekvőknek, ahol a felüljáró rögtön egy körforgalomba csatlakozik. A mellékelt képen is kb. kivehető, hogy ott bizony van szaggatott vonal (az én autóm a sárga, a delikvensé a piros).

Kistarcsa-körforgalom.jpg

Előttem kanyarodott be a körforgalomba, majd békésen beette magát a belső sávba, ahol egy gleccser sebességével haladt tovább. Én közvetlen utána mentem be, és a külső sávban maradtam. A 3. kijárat előtt az én lökhárítóm az ő hátsó kerekének vonalában volt. Ekkor döntött úgy, hogy megunta a körhintát, és egy laza mozdulattal, mindenféle irányjelzés nélkül kirántotta elém a 20 éves Opel Kadettjét, amit az öreg németek sem ilyen manőverekre terveztek. Az egyetlen ok, amiért talán nem ütköztünk, hogy láttam már pont ugyanitt, pont ugyanilyen mentalitású díszhuszárokat, így fékkészenlétben voltam, azonban így se tettem volna be a kezemet a két autó közé. Egy határozott kürtszóval adtam hangot megrökönyödésemnek, főhősünk arcával pedig legalább a visszapillantón keresztül próbáltam némi szemkontaktust felvenni, hogy mégis mi volt a koncepciója, de a legnagyobb nyugalommal hajtott tovább. 200 méter múlva megelőztem, és - tudom, csúnya dolog - de felmutattam neki az egyezményes jelet, amire ő értetlen arccal nézett rám. Biztos az édesanyja is így nézett, amikor fiacskája átment a forgalmi vizsgán.


Az eset után csak egy kérdés fogalmazódott meg bennem: mi van, ha a bizalmi-elv alapján közlekedem, és fel sem merül bennem, hogy ő irányjelzés nélkül csapja ki elém az autóját, vagy hogy egyáltalán kicsapja? Esélyes, hogy az első lökhárítómat a csomagtartóban viszem haza. Viszont ha állandóan azt nézem, hogy ki mikor veszélyezteti az életem/autóm épségét, akkor egy idő után oda jutok, hogy védett úton is benézek minden mellékutcába, nehogy valami önjelölt kaszkadőr kivágjon elém. Tudom, ha csak körforgalomban lenne ilyen, akkor gyönyörű világ lenne a miénk, de mindenhol általános jelenség. Tanulság? Nincs.

419 komment

Címkék: index biztonság közlekedés autó hülye béna veszélyes kresz körforgalom kanyarodás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincs még nicked 2012.08.29. 10:12:28

@qwertzu:
Továbbra is szeretném kihangsúlyozni, hogy ez alól csak a szgk + mkp és csak lakott területen kivétel ( net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM#pr1072 ), tehát kíváncsian várjuk a részletes magyarázatot a tehergépkocsik és autóbuszok kétsávos körforgalomban előírt viselkedésével kapcsolatban.

SvenH. (törölt) 2012.08.29. 10:24:44

@Nincs még nicked: ok megerto vagyok, akkor a kulsoben konstans 80al megyek... ebbe siman belefer barmi... viszont a kamionok folyamatosan elozgetni fognak

orulni fogtok neki? mint en a sok majomnak akik kiberlik a korforgalomban a kulso savot?

megjegyzem, hogy az akadalyozas:
"- Akadályozás: ha valaki a közlekedés más résztvevőjét a szándéka szerinti menetében, mozgásában, továbbjutásában gátolja, hátráltatja, a célzattól eltérő közlekedési magatartásra (pl. fékezésre vagy irányváltoztatásra) kényszeríti."

EBBEN NINCSEN leirva hogy sebesseg

Emmett Brown 2012.08.29. 10:39:00

@SvenH.: ha a külsőben mész 80-nal, és megelőz egy kamion 87-tel, az teljesen korrekt dolog, hiszen többel nem igazán tudna menni.
Viszont fordítva: 87-tel haladó kamiont személyautóval 90-nel előzni autópályán már akadályozás. hiszen a többi közlekedőt gátolja a szándékában, hiszen fékezniük kell a "bajnok" miatt.

dr. Bubó 2012.08.29. 10:55:20

@Emmett Brown: ?????

akkor a külsőben menő kamionok is akadájozók?

megyek 90nel és neki megyek hátulról? vagy fékezni kell? 85-re? akadájoz? huh... mijjen hüjje vagy

ha meg 90nel előzök nem jött semmi amikor elkezdtem... akkor aki jön szépen messziről lát és lassít... szépen felveszi az előzős 90es tempóm és amikor bbefjeztem 10perc mulva a műveletet akkor ő is elkezdheti a sajáttyát...

SvenH. (törölt) 2012.08.29. 10:56:02

@Emmett Brown: a kozjot tekintve szerintem is, csak velemenyem szerint a kettos korforgalomban a kulso savot kiberlo bajnok is pont ilyen modon akadalyoztat

dr. Bubó 2012.08.29. 10:56:35

@Emmett Brown: "többel nem igazán tudna menni"

hihihi... ha a kocsim 250nel tud menni akkor anynival kell?

hogy a ftöbbel nem igazán tudna menniszba lenne akadájozás ha vki nem a kocsi maxát hozza ki ???? te mekkora po:cs vagy....

lúzer kém te majd vársz a sorodra szépen türelmesen...

SvenH. (törölt) 2012.08.29. 11:01:01

@dr. Bubó: en is pont ezt mondanam....
csak itt tul sok a szlovak bömös tereppjaros akik a szittya ősmagyarra ugy tekintenek mint felazsiai fiatpunto toltelek

qwertzu 2012.08.29. 11:16:45

@SvenH.: "korforgalomban a kulso savot kiberlo bajnok"

Látom nem vágod. Lakott területen kívül kötelező a körforgalom külső sávjában haladni, ha nem előzöl valakit. Busznak, tehergépjárműnek, kamionnak lakott területen is kötelező a külső sávban haladnia.

Emmett Brown 2012.08.29. 11:24:25

@dr. Bubó: idióta.
ha egy busszal/teherautóval előznek 89-cel, aminek a megengedett és végsebessége is 90 km/h, az nem gond, hiszen megtesz minden tőle telhetőt a szabályok adta kereteken belül, hogy az előzést minél előbb befejezze.

viszont ha egy átlag személyautóval, aminek a megengedett sebessége 130, és képes arra hogy akár a nyaktörő 110-130-cal haladjon (elméleti végsebessége akár 250 is lehet), annak szerintem igenis törekednie kellene arra, hogy az előzést minél gyorsabban befejezze. gyengébbek kedvéért: ez nem azt jelenti, hogy 250ig fel kell túrnia magát, hanem azt, hogy igenis váltson vissza, és nyomja a gázpedált, ne pedig csak poroszkáljon.
ha képes arra, hogy 120-130cal menjen, akkor a belső sávban igenis legyen figyelmes a többi közlekedővel, és pakoljon neki oda.

arról nem is beszélve, hogy mindenkinek saját jól felfogott érdeke a kamionokat/buszokat minél gyorsabban letudni, mert ha a szerelvény kileng, akkor nem sok minden fog a szép türelmes fogyasztásoptimalizáló, a "többiek majd várnak" mentalitást képviselő "sofőrből" maradni.

@SvenH.: az M3as balesetet meg nagyon nem kellene ide kevernetek, mert ott a csaj nem az általatok vizionált "lenyomok mindenkit, aki be mer jönni a belsőbe" attitűd miatt hunyó, hanem teljesen simán be volt piálva, és valószínűleg elaludt a volánnál.

dr. Bubó 2012.08.29. 11:27:23

@Emmett Brown: ????

hol van az előírva hogy MINIMUM mennyivel mennyek...

törexik a halál... én nyugis vagyok és ráérek..
a közlekedésre időt kell áldozni...
szépen türelmesen gyössz megettem 90nel... oszt kuss

Emmett Brown 2012.08.29. 11:33:44

@dr. Bubó: tedd azt. sajnos már így is elérted a nevetségesség maximumát, így ezzel már nem tudod mélyebbre sújtani magadat.

Nincs még nicked 2012.08.29. 11:45:21

@SvenH.:
'akkor a kulsoben konstans 80al megyek...'
OK.

'orulni fogtok neki?'
Ki nem szar(ja) le? Megelőznek és kész.

'mint en a sok majomnak akik kiberlik a korforgalomban a kulso savot?'
Figyelj, te nagyonkevéssékresztértő : SEMMI nem írja elő, hogy a körforgalomban máshol KELLene menned. Sem általános szabály (mint az akadályozásnál), sem konkrét, nevesített tilalom.
Majd ha ilyent tudsz mutatni a kreszben, akkor gyere vissza hőbörögni.

Ezen kívül azt kellene még megértened (ill. megértenetek), hogy a vita NEM a HATÉKONY, praktikus, optimális átbocsátóképességű haladás körül forog, hanem arról, hogy MI TILOS és MI NEM.

'- Akadályozás:
...
EBBEN NINCSEN leirva hogy sebesseg '
Na és? Miért kellene külön leírni? ):O

Emmett Brown 2012.08.29. 11:56:59

@SvenH.: a "fékezésre kényszeríti"-ben amúgy benne van, hogy akadályozza az általa választott sebességben.

dr. Bubó 2012.08.29. 12:06:29

@Emmett Brown: te tejjesen hüje vagy-.... reménytelen

"akadályozza az általa választott sebességben"

engem álandóan akadájoznak a városban... 100at szeretnék és a dugóban is...

a qva anyukat

dzsaszper 2012.08.29. 12:10:43

@SvenH.: a definíció korrekt.
Tegyük hozzá, hogy az akadályozás sok esetben megengedett. De ha azt az esetet veszem, hogy állsz a piros lámpánál, míg mögötted át akarnának menni, akkor van hogy kötelező is.

Persze vannak esetek, amikor tilos, ld. párhuzamos közlekedés belső sáv, ha épp nem piros lámpánál állsz vagy gyalogost engedsz el a zebránál...

dr. Bubó 2012.08.29. 12:17:29

@dzsaszper: vagy ha épp elhalacc a külsőben haladó kamion mellett kvázi "előzöd", szépen lassan, nyugisan...

Emmett Brown 2012.08.29. 12:25:07

@dr. Bubó: ne legyél már ekkora gyökér. az, hogy lusta vagy, félsz 100 fölött, sajnálod a pénzt benzinre, ezek akádolyozó okok. a dugó meg forgalmi.

ugyanez: üres pályán a 90 akadályozás (belső sávban), viszont teli pályán a 80nal haladó kocsisor forgalmi ok.

130cal való előzés szintén nem akadályozás, akkor sem ha mögöttem 200zal akarnak menni, amennyiben időben megkezdem az előzést, és a delikvensnek nem kell satuznia miattam.

qwertzu 2012.08.29. 12:27:34

@Emmett Brown: Szerinted van értelme egy trollbagolynak magyarázni?

SvenH. (törölt) 2012.08.29. 12:48:09

@qwertzu: "Látom nem vágod. Lakott területen kívül kötelező a körforgalom külső sávjában haladni, ha nem előzöl valakit."

NEM !!!

van ra szabál, amit alkalmazni kellene csak a sok majom nem kepes felfogni!!! pedig itt is BEIRTAK MAR!!!
a sok majom autopalyan csapat 140el mert azt mar megszokta, de egy kis savvaltasos tematol mar fosik, pedig a savvaltasosban legalabb nem hal szornyet!!!

SvenH. (törölt) 2012.08.29. 12:55:02

@dr. Bubó: ez igy van !!! sehol sincsen leirva

ugy kell, 90el kell menni, csak ha eppen a belsoben utemesen eloz az ember, azaz kemeny 0.5 km / h -val elozi meg a kamionsort, akkor amig nincsenek mogotte feltorlodva addig aktivan sasolja az ember a visszapillanto tukrot a szlovak rendszamos bömös terepjarot keresve, ugyanis az elete mulhat rajta :)

amugy megjegyeznem hogy kamionsor elozese kozben elofordulhat hogy egynemely tolomezerrelazotot ön- és közveszélyes orult kepes es kivag a jobb oldali savba, de ezt rezignaltan kell elfogadni, minekunk a KRESZ szerint KOTELEZOEN eloirt kovetesi tavolsagot VASTAGON betartva szabad csak a kamion ele besorolni!!! 90 km /h -nal az 45 meter lesz, aki hamarabb sorol be az a KRESZ szerint BŰNÖS!!!

qwertzu 2012.08.29. 12:55:10

@SvenH.: Utoljára. Semilyen kresz szabályt nem idéztél, ami szerint lehet a belsőben közlekedni lakott területen kívül, ha nem előzöl.
Addig meg marad ez:

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban KELL közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad.

SvenH. (törölt) 2012.08.29. 12:56:07

@SvenH.: elnezest ez termeszetesen a korforgalomra vonatkozott, en a utopalyan mincenkeppen a jobbra tarts elvet tartom be, kiveve amikor a kamionsort elozom 90.5 km / h -val!

SvenH. (törölt) 2012.08.29. 12:56:48

@qwertzu: en sehol nem irtam hogy a belsoben indok nelkul totymorgok... mindig elozok

dr. Bubó 2012.08.29. 12:58:58

@SvenH.: lexarom a kreszt...

de egyébként ne izgujj az egészségem miatt... kicsi a valószínűsége hogy pont a bömös jön elsőnek...
addigra félázsiai szuzuki loganos parasztokból puffert csináltam magam mögött... ők gebednek meg...

qwertzu 2012.08.29. 12:59:43

@SvenH.: És ha nincs kit megelőzni a körforgalomban mert senki nincs előtted? Mint a posztbéli kadettos esetében?

dr. Bubó 2012.08.29. 13:00:11

@qwertzu: ja ja.. téveecc... előzni megyek kamion +2 km/h val... csak kicsit soká tart...d e a közlekedés nyugalmat és türelmet igényel...

veszéjes üzem...

SvenH. (törölt) 2012.08.29. 13:05:42

@Nincs még nicked: nincsen LEIRVA A KRESZBEN hogy gyorsan KELL menni!
az akadalyozasnal sincsen leirva hogy a sebessegenek a maximalis elereseben TILOS AKADALYOZNI, sot a fekezesnek az emlitese egy vicc az akadalyozasnal, ELLENTMONDASBAN van az elsobbsegadas fogalmaban felsorolt elvekkel... ugyanis LE KELL FEKEZNED ha macisajt mogul jonnek eled... ez konkretan benne van a kreszben, hogy nem veszfekezve hanem csak siman fekezve be KELL engedned a macisajt mogul erkezot!!!

meg egyszer engem a sok tetű gyökér szokott akadalyozni a korfogalomban amikor ki kellene az idiotajanak mennie a kijaraton hiszen van ra ajanlas, e helyett meg kiberli a kulsot es nekem meg sorolni kell a korforgalomban...

a ketsavos korforgalomban a külsőt kiberlo gyokernek mindenkivel szemben elsobbsege van... mert azt meghagytak, szinte bele van irva a KRESZBE hogy te gyökér aki belefosol az autostarsaid szajaba nyugodtan menjel csak a kulso savon, neked van elsobbseged ne torodj a tobbi barommal aki var mogotted!!!

pont ugy bennemaradt ez, mint annak a tiltasa, hogy en autopalyan ne elozhetnek 90.5 km /h -val a kamionsort, vagy pl. annak a tiltasa, hogy ne menjek 40 km/h -val!

Emmett Brown 2012.08.29. 13:06:14

@dr. Bubó: kamion mellett menni veszélyesebb, mint felgyorsítani.
további jó trollkodást.

Byk001 2012.08.29. 13:09:17

@atila68: talán fel kellene fogni az egész bekezdést. Nem szükséges az egész cikket, a bekezdés is elég. Én úgy tanultam, hogy a bekezdés az egy gondolatsort tartalmaz. Az első két mondat alapján ez a bekezdés a többsávos körforgalom előnyéről szól, nem pedig az ott előírt magatartásformáról.

Emmett Brown 2012.08.29. 13:10:57

@SvenH.: az a nagy különbség, hogy körforgóban a külsőben menni kevésbé balesetveszélyes, mint sávot váltogatni, míg autópályán célszerű az előzést minél előbb letudni, mert kamionok mellett haladni nagyon szar dolog.

SvenH. (törölt) 2012.08.29. 13:19:30

@dr. Bubó: az a zavaro egyebkent meg hogy azt hiszik ha ket kamion kozott van 30 meternyi hely hogy akkor oda be KELL mennie az embernek

eloszor is oda nem mehetek be a KRESZ szerint hiszen akkor a mogottem jovo kamiontol elveszem a kovetesi tavolsagot, meg hat ha mar 91 km/h -rel mennek mogottem, akkor igazan kibirhatjak amig azt a masik 10 kamiont megelozom

sot megjegyeznem hogy a bömös terepjarok nagyobb valoszinuseggel vesznek eszre egy tomott sort mint egy kisautot

Byk001 2012.08.29. 13:23:06

@Emmett Brown: nem érdemes leállni vele. Budóval heccelik már egymást. Tudják, hogy jogszabályt nem tudnak behivatkozni az állításuk alátámasztására, de ahhoz nincs elég merszük, hogy beismerjék, tévedtek. Ezzel csak az a gond, hogy ha valaki idetéved, és pont az ő hozzászólásaikat olvassa, akkor azt hiszi, hogy az a helyes magatartás. Persze lehet az jó, csak szabályosan kell véghezvinni (irányjelzés, elsőbbségadás).

Byk001 2012.08.29. 13:23:53

@Byk001: Bocs az elírásért: Bubóval

dr. Bubó 2012.08.29. 13:24:38

@SvenH.: igen igen...

de a legbiztonságosabb az ha egy busz előtt mész mindig...

ezt ugy lehet megoldani hogy beállítod a templomatod a busz sebessége -1 km/h ra...

na az megvéd hátulról mindentől... és nyomul előzget megetted/veled...

dr. Bubó 2012.08.29. 13:26:03

@Byk001: semmi gond... de a dr. ra alergiás vagyok... kérlek azt használd pontosan... mégiscsak becsületes munkával szereztem meg ! enyni tisztelet... kilyár

fmjasi 2012.08.29. 14:40:31

Sziasztok!

Félelmetes, hogy mennyi funkcionális analfabéta szaladgál kinn az utakon. Az ő kedvükért összeírtam néhány állítást, és kérném, hogy döntsék el, melyik állítás igaz, melyik hamis. Valamint, hogy melyeket írja elő jogszabály. Tehát:

A) Ha az első kijáraton szeretnénk elhagyni egy többsávos körforgalmat, akkor KÖTELEZŐ a külső sávot használni.
B) Ha NEM az első kijáraton szeretnénk elhagyni egy többsávos körforgalmat, akkor TILOS a külső sávot használni.
C) Ha lakott területen kívül vagyunk, akkor KÖTELEZŐ a fényszóró használata.
D) Ha NEM lakott területen kívül vagyunk, akkor TILOS a fényszóró használata.

A helyes megfejtők megtarthatják a jogosítványukat, a többiek inkább adják vissza mihamarabb.

Köszönöm.

SvenH. (törölt) 2012.08.29. 15:14:38

@Emmett Brown: "az a nagy különbség, hogy körforgóban a külsőben menni kevésbé balesetveszélyes, mint sávot váltogatni, míg autópályán célszerű az előzést minél előbb letudni, mert kamionok mellett haladni nagyon szar dolog."

voltak a fekete hetvegek amikor 25 ember is meghalt az utakon!!!
mig a vasuton 5 ev alatt hal meg ennyi es annak is a nagyresze ugy hogy a vonat ele lepett

ergo ha a balesetveszelyt nezzuk, akkor egyertelmuen a vasut a megoldas...

de dr. Bubo is leirta... vannak modszerek az idiota szaguldozok kivedesere, es kozben autopalyan lehet elvezni a nyugtato tajat hiszen 90 km/h -nal nem sokminden valtozik ugysem, nem kell elozgetni, valtogatni, nezni a hatso tukrot, ergo stresszmentesebb...
raadasul SMSt irni is biztonsagosabb ugy...

dr. Bubó 2012.08.29. 15:20:45

@SvenH.: sőt... én ujjságot is szoktam olvasni... lábam fela s zélvédőre

amugya a halyó a legbiztonságosabb...

SvenH. (törölt) 2012.08.29. 15:20:48

@Byk001: tevedes, KRESZ szerint IGAZUNK VAN !!!

en amugy beismertem, a KRESZ a ketsavos korforgalomban ERDEMTELENUL ad mindig elsobbseget az idiota majmoknak akik kiberlik a kulso savot... igy csak egy kesobbi buntetosatuval lehet az ilyeneket megfegyelmezni
en mondjuk szemely szerint 3 nagy pofonnak jobban orulnek, humanusabb is tartom, de hat azt mashol egyertelmuen buntetik :))) mig azt hogy egy oziket at akarok engedni es lefekezek allora azt nem... nezz csak utana... KRESZ...

SvenH. (törölt) 2012.08.29. 15:22:53

@fmjasi: "fényszóró "

eloszor is, nekem bajok vannak az ilyen fogalmakkal, irjunk csak tompitottat... meg azt a masikat amivel le szoktam villogni a ketsavos korforgalomban a külsős majmokat

Emmett Brown 2012.08.29. 15:35:59

@SvenH.: csak gratulálni tudok a fogalmak összemosásához: két autópályás szitut valamint két körforgós szitut hasonlítottam össze. erre te belekevered a vasutat.

büntetősatu? komolyan? és akkor még te hadoválsz a biztonságos közlekedésről?

qwertzu 2012.08.29. 15:36:37

@SvenH.: Ezt a büntetősatut magyarázd már el nekem légy oly szíves.

Ha nem sietsz, akkor miért büntetősatuzol? Elvégre ráérsz, tehát nem kéne zavarjon a kicsit lassabb haladás.

Ha sietsz akkor miért büntetősatuzol? Elvégre nem érsz rá, a büntetősatuval időt vesztesz.

Byk001 2012.08.29. 15:39:07

@SvenH.: Ha most a sebesség megválasztás témakörére gondolsz, akkor abban nem foglalok állást, mert nem elég egyértelmű a KRESZ megfogalmazása. Van logika abban is, amit te írsz, meg abban is, amit az ellenoldal.

A beismerésen lehet, hogy átsiklottam, de nem úgy néz ki, hogy el is fogadtad a KRESZ-ben leírtakat, ha a szabályosan, sőt, egyes esetekben a kötelezően előírt módon közlekedőket "idióta majom"-nak nevezed. A büntetősatu ellenben szabályellenes, tehát azt is büntetnék, ha rajtakapnának, csakúgy, mint a három humánus nagy pofont. Vészfékezéssel az őzikét sem engedheted át, ha az út szélén van. Meg az sem baj, ha más is látja azt az őzet, nem csak a te álmaidban létezik.

dr. Bubó 2012.08.29. 15:40:59

@SvenH.: hagyd ne etesd a trollokat ;)

koperative 2012.08.29. 16:39:54

@SvenH.: csak reménykedjünk, hogy nem elöttem fogsz egyszer büntetősatuzni, mert lehet én is újságot fogok olvasni, mint bubó, és akkor volt kasztni, nincs kasztni

SvenH. (törölt) 2012.08.29. 16:51:22

@dr. Bubó: en el nem tudom kepzelni ezek 100+ fole mereszkednek ahol a betonfal mar halalos, es egyertelmuen fenyegeto hangnemben irnak a kamion mellett haladokrol: "míg autópályán célszerű az előzést minél előbb letudni, mert kamionok mellett haladni nagyon szar dolog"

es a buntetosatut meg ram huznak, hogy kepes lennek megcsinalni pedig egyertelmuen leirtam hogy a humanusabb 3 pofonos utat valasztanam, az meg mar nem KRESZ, tehat a temanak azt a reszet tenyleg lezartnak tekintem a reszemrol...

Nincs még nicked 2012.08.29. 18:48:14

@SvenH.:
'nincsen LEIRVA A KRESZBEN hogy gyorsan KELL menni!'
Ki mondta, hogy le van benne írva? ):O
Talán ha először megpróbálnád felfogni, mit is mondanak neked, többre mennénk.

'meg egyszer engem a sok tetű gyökér szokott akadalyozni a korfogalomban amikor ki kellene az idiotajanak mennie a kijaraton hiszen van ra ajanlas'
Ide figyelj, te nagyon ostoba!
Ad 1. NINCS ilyen ajánlás. LEHETŐSÉG van.
Ad 2. Ha lenne, AKKOR SEM lenne TILOS végig a külsőben menni.
Ad 3. Sokadszor kérdezem, mit tudsz mondani a tgk-k szabályos viselkedéséről a kérdéses helyeken. Annyit segítek, hogy a te kitalált szabályaid szerint feleslegesen kerülgetnék a fél országot.
Ad 4. A gyökér pedig éppen az ilyen magadfajta erőszakos, tudatlan nyomoronc, aki összevissza eszetlenkedik mindenhol, mert a legalapvetőbb szabályokkal sincs tisztában. Én meg vigyázzak...

'a ketsavos korforgalomban a külsőt kiberlo gyokernek mindenkivel szemben elsobbsege van... te gyökér aki belefosol az autostarsaid szajaba ...'
Ad 1. Ez hogy jön ide? ):O
Ad 2. Nyugodtan fossál bele a saját szádba, ha ez a fétised. Én inkább a konkrét kérdésemre várnám a választ, amit olyan gondosan kerültök.

SomiTomi · http://somitomi.blog.hu 2012.08.29. 21:28:39

@Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein: Ezt mondom én is, a te kommentedből ("A piros Kadettnek egy dolgot tudok felróni, hogy nem indexelt.") nekem úgy tűnt, te nem így gondolod. Erre reagáltam, hogy "Meg azt [tudom felróni neki], hogy a belső sávból hagyta el a körforgalmat". (És igen, tényleg nincs jogsim, most tanulok vezetni)

SvenH. (törölt) 2012.08.31. 23:03:03

@Nincs még nicked: es meg a magadfajta agresszornak adnak jogositvanyt... remelem ha kozlekedesi szituacioban utkozunk, akkor eppen a Kamazt fogom vezetni :)))

SvenH. (törölt) 2012.08.31. 23:06:16

@Emmett Brown: nem neked irtam anno a vasuttal valo kozlekedes elonyeit? kamion mellett nem csak haladni hanem elozni is rossz...
lattam am olyat hogy a kamion kivagott elozni erre az audi aki a belsoben ment, az fekezett min allat es bement a kamion helyere, es ugy pont meg tudott allni...
tehat az autozas veszelyes ezert is jobb 90re beallni :) ott legalabb tud korrigalni az ember jobbra a lealloba

SvenH. (törölt) 2012.08.31. 23:07:38

@dr. Bubó: ok ezt a "Nincs még nicked 2012.08.29. 18:48:14"

nem fogom etetni, mert o csak arra jatszik hogy minel tobben kiakadjanak a renitens es devians magatartasan, es hogy minel tobben valaszoljanak neki, azaz valojaban o egy TROLL

Te-ve 2012.09.01. 11:10:25

Nem tudtam elolvasni minden hozzászólást, de az, hogy ilyen vita alakult ki a dologról valószínűleg azt jelenti, hogy a szabályozás nem rendelkezik egyértelműen a (többsávos)körforgalmakban való közlekedésről. Valóban logikus lenne a külső sávot csak akkor használni, ha az első kijáraton akarok kimenni. Vannak azonban olyan olyan körforgalmak, amelyek bár kétsávosak, az első kijáratot szökőévben egyszer használja valaki, mert pl. ipari parkhoz vezet. Ilyen van pl. az 1-es főúton Törökbálint és Biatorbágy között. Ilyen esetben mi a teendő? Két sávon érkezik sok-sok autó a körforgó felé, de kivétel nélkül mindenki egyenesen akar tovább menni, azaz a második kijáraton. Be kéne sorolni mindenkinek még a körforgalom előtt a belsőbe azért, hogy dugó alakuljon ki, miközben a külső sáv teljesen üres? Egyszóval minden körforgalomban egyértelműsíteni kéne hogy melyik sávot melyik kihajtóhoz célszerű használni. És tényleg mi a helyzet a kamionokkal? Nekik is mindenhol a belsőbe kéne menniük ha a 2. kijáraton akarnak kimenni?

Mertcsak 2012.09.01. 12:32:28

Tessenek elutazni Olaszországba, Franciaországba és gyakorolni a körfolgalomban történő közlekedést. Sokaknak komoly gondjaik lennének.
Haladóknak Angliát javaslom.

Nincs még nicked 2012.09.01. 16:24:17

@SvenH.:
'es meg a magadfajta agresszornak adnak jogositvanyt...'
Agresszor? ):O
Nem nekem jelentenek akadályt a szabályosan és ésszel közlekedők.

'remelem ha kozlekedesi szituacioban utkozunk, akkor eppen a Kamazt fogom vezetni '
Akkor láttál te Kamazt, amikor az ovi udvarán tologattad a homokozóban. De ha netán valami felelőtlen idióta mégis adott volna neked C-t, akkor sincs probléma, hozhatod nyugodtan azt a rollert, átmegyek rajta és föltesszük a trélerre, elfér harmadiknak is.

Nincs még nicked 2012.09.01. 16:24:49

@SvenH.:
'csak arra jatszik hogy minel tobben kiakadjanak a renitens es devians magatartasan, es hogy minel tobben valaszoljanak neki, azaz valojaban o egy TROLL'
Renitens és deviáns, mi? Érdekes, hogy a magadfajta otromba, 'szájbafosós' parasztok milyen mimózalelkűek lesznek hirtelen, ha visszakapják a türhő stílusukat.
De nekem édesmindegy, öcsi, fröcsögjél nyugodtan, nem zavar. Mind tudjuk, mit leplezel vele: azt, hogy fingod sincs, mit tudnál válaszolni beégés nélkül. (Segítek: NINCS olyan válasz.)
Szóval akkor hol is kellene menned azzal a műanyagkamazzal?

Nincs még nicked 2012.09.01. 16:25:36

@Te-ve:
'az, hogy ilyen vita alakult ki a dologról valószínűleg azt jelenti, hogy a szabályozás nem rendelkezik egyértelműen a (többsávos)körforgalmakban való közlekedésről'
A Kresz teljesen egyértelműen és félreérthetetlenül rendelkezik a (többsávos) körforgalmakban való közlekedésről: egyetlen apró kivétellel pont úgy kell bennük közlekedni, mint az egyenes utakon.
Az, hogy ennyi egybites agyú, szöveg- és szabályértelmezésre képtelen szellemi toprongy rohangál az utakon, nem a Kresz baja.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.01. 20:25:39

Hülye a posztoló! Körforgalomban amúgy is óvatosak vagyunk, mert a sok hülye össze-vissza indexel (befelé igen, kifelé nem, befelé folyamatosan, balra-jobbra!), nem ismeri a több sávos körforgalom szabályait, stb.

Mégis mit vártál te okostojás? A harmadik kijárat előtt minek mentél rá a seggére? Szerinted körözni akart a kadettes? Vagy az orvos 360 fokos kanyart írt fel neki, amit körforgalomban kell bevenni?

Páhhhhh. Lúzer.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.01. 20:40:57

A sok okoskodónak pedig - akik látatlanban a többsávos körforgalmak szabályairól értekeznek - üzenem, hogy itt több sávos körforgalomról szó sincs!

Az ominózus körforgalom a proli bevásárlóközpontok terméke, alig lehet bevenni még egy sávon is, egyszerűen nincs meg a párhuzamos közlekedés feltétele ott. Viszonyításként megnéztem: ugyanakkora nagyításban a Clark Ádám téri körforgalom nagyobb, az útpálya ugyanolyan széles, és ugye nehéz ott két sávos körforgalmat elképzelni?

De a proli bevásárlóközpontosok (vagy a buzgó útépítő) felfestett egy felezőcsíkot - nyilván "kétsávos körforgalom" címen többet tudott felszámítani, mint egy simáért...

Megint egy pénzéhes paraszt, aki okosnak hiszi magát, aztán baleseteket kockáztat.

Mit tegyen az autós? Szarja le a két sávot hazudó felfestést, és haladjon középen! Kistarcsán kb. 10 autó/perc a legnagyobb forgalom abban a körforgalomban, senkit nem fog akadályozni.

Aki pedig tényleg több sávos körforgalmat akar látni, az nézze meg a győrit...

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.01. 21:35:44

KÖRFORGALOM ÓRA

1. A KÖRFORGALOM CÉLJA az, hogy a különböző irányok EGYENESEN HALADÓ és BALRA KANYARODÓ, alapesetben egymást keresztező nyomvonalait HELYETTESÍTSE egy NAGYOBB ÁTERESZTŐ KÉPESSÉGŰ, folyamatos haladást lehetővé tevő körívvel.
2. A KÖRFORGALOMNAK NEM CÉLJA a JOBBRA KANYARODÓ nyomvonal megpiszkálása, ezért vezetik be néhány helyen a "turbó" körforgalmat, ahol a jobbra kanyarodókat be sem viszik a körforgalomba.
3. SAJNOS NEM LEHET MINDENHOL TURBÓ KÖRFORGALMAT ÉPÍTENI, helyhiány, vagy pénzhiány miatt. Ezért a jobbra kanyarodók is bemennek a körforgalomba, és az első kijáratra jól ráhúzva a kormányt, sietősen távoznak is.
4. LÁTJA EZT AZ OKOSTOJÁS ELMÉLETI SZAKEMBER, akinek fogalma sincs a közlekedés valós helyzeteiről, és így okoskodik: ha a JOBBRA KANYARODÓK úgyis ráhúzzák a kormányt a külső ívre, és úgy mennek ki az első kijáraton, akkor MIÉRT NE MEHETNE EL MELLETTÜK EGY MÁSIK SÁV BELÜLRŐL?
5. MIVEL MÁSODPERCEK ALATT ÁTMEGYÜNK EGY KÖRFORGALMON, ezért az okoskodás pont visszájára sül el. Ahelyett, hogy a jobbra kanyarodók mellett belülről elmenne a 2. és 3. kijáratos forgalom - ők is a külső sávban mennek, ahol ismét összetalálkoznak a jobbra kanyarodókkal, ÍGY AZ EGÉSZNEK SEMMI ÉRTELME SEM VOLT.
6. PLUSZ VESZÉLYHELYZET IS KIALAKUL viszont a kétsávos körforgalom sávváltásai miatt, ezért határozottan KÁROS, ÉS LASSABB MEGOLDÁS, mint a sima egysávos.

Konklúzió: 3 TÍPUSÚ KÖRFORGALOMNAK VAN ÉRTELME:
1. SIMA - egysávos
2. TURBÓ - a jobbra kanyarodó irány elkerüli a körforgalmat
3. SPIRÁL - megvezetett sávok bizonyos kijáratokhoz

A KÉTSÁVOS KÖRFORGALOMNAK NINCS ÉRTELME, MERT LASSÚ, ÉS BALESETVESZÉLYES!

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.01. 22:08:19

@Don Quixote de la Ferko: Több dolgot nem értesz:

1. A logika alapjait. Az, hogy az 1. kijáratnál kimenőknek a külsőbe KELL bemenniük, az sehol nem jelenti azt, hogy a többi kijáratnál kimenők számára a belsőt KELL használni.
2. A jogalkotó gondolkodását (bár erre nekem is kellett 5 perc, mire rájöttem). A jogszabályt fogalmazó okoska ugyanis a "kétsávos-út-kétsávos-körforgalomba-torkollik-és-kétsávos-útként-folytatódik" helyzetre fogalmazta a jogszabályt, amikor az "a" és "b" pont valóban lefedi a lehetséges eseteket. Sajnos a jogalkotó nem programozó, elfelejtette az esetvizsgálatot, ezért az "a" és "b" pont NEM SZABÁLYOZZA az "egysávos-út-kétsávos-körforgalomba-torkollik-és-egysávos-útként-folytatódik" helyzeteket, mivel itt nincs az "a" pontban említett felfestés, vagy tábla!

Vagy belátod, vagy nem, nem érdekel. Csak ne hidd azt, hogy mindent értesz, és hogy nagyon okos vagy.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.01. 22:29:02

@abcdefghij: "Ám ha nekem nem hiszel, íme egy idézet Palágyi Istvántól az ORFK főtanácsosától:

"A körforgalomban - a körfogalmú út szélességétől függően (pl: kétsávos) - a párhuzamos közlekedés szabályai érvényesek. Ez azt jelenti, hogy a kör ívén párhuzamosan (egymás mellett) két autó is mehet. A jobb oldali sávban a jobbra hamarabb kilépő, míg a belső sávban a később kilépő haladhat, majd a kilépőponthoz közeledve - jobb oldalra besorolva - irányjelzéssel kihajt.""

AHÁÁÁ. Akkor Palágyi az a barom, akit név szerint lehet hibáztatni. Hogy miért? Lásd előző kommentem!

Don Quixote de la Ferko 2012.09.02. 09:45:58

@tundrazuzmo:

Így van. Ebben igazad van.
Nem értem a logikát. Vagyunk ezzel néhány tíz-százmilliónyian Európában.

De szerencsénk, hogy van Magyarországon néhány tíz szerencsétlen, aki el tudja magyarázni, hogy az, ami 100 milliónak jó és annak alapján gyorsabban közlekedik, mint az okos tajgai parasztmagyar, miért hülyeség, és miért jó az, amit néhány betegagyú magyar fórumozó talál ki, mert nem írja le neki a KRESZ 80 oldalon keresztül.
Magyarázgasd, hogy miért jó, ha mindenki összevissza, rendszer nélkül közlekedik. Lesznek néhányan, akik el is hiszik a baromságaidat.

Don Quixote de la Ferko 2012.09.02. 09:47:44

@tundrazuzmo:

"A KÉTSÁVOS KÖRFORGALOMNAK NINCS ÉRTELME, MERT LASSÚ, ÉS BALESETVESZÉLYES! "

A hozzád hasonló lassú felfogásúaknak, akik nem tudnak vezetni.

Don Quixote de la Ferko 2012.09.02. 09:48:48

@tundrazuzmo:

"A sok okoskodónak pedig - akik látatlanban a többsávos körforgalmak szabályairól értekeznek - üzenem, hogy itt több sávos körforgalomról szó sincs!"

Ne törődj a topik témájával. Csak megzavarja amúgy is egyszerű gondolkodásod.

Xezs 2012.09.02. 20:11:18

És akkor most el lehet gondolkodni azon, hogy ha a legtöbb autósnak gondot okoz egy olyan egyszerű dolognak a szabályos használata, mint a körforgalom, akkor ezek az autósok igazából szellemileg milyen szinten vannak és hogy egyáltalán hogyan kaphattak jogosítványt.

Szánalmas. A jogosítványhoz jutás követelményeit drasztikusan felemelném, 5 vagy 10 évente pedig újra levizsgáztatnék mindenkit.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.02. 21:20:47

@Don Quixote de la Ferko: Ne személyeskedj, hanem érvelj!

De ha lehet, akkor ne kitalált paragrafusok alapján.

Ha meg csak fikázni tudsz, akkor arra válassz más beszélgetőpartnert!

Xezs 2012.09.02. 21:39:17

@tundrazuzmo: Ha fel van festve a felezőcsík, akkor a fejedre is állhatsz, az ott többsávos. A világ nem úgy működik, hogy amit te kitalálsz, az úgy is van.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.02. 22:55:48

@Xezs: ELMÉLETILEG valóban többsávos. Ott a felezőcsík, nem vagyok én hülye, hogy a valósággal vitatkozzak.

GYAKORLATILAG viszont egysávos, mert nincs időd a két sávváltásra, és a kis forgalom miatt a legtöbb autós a felezőcsíkot a kerekek közé véve fog a körforgalmon áthaladni...

A GYAKORLAT pedig igenis úgy működik, hogy amit kitalálok, az úgy is lesz.

Xezs 2012.09.03. 00:25:36

@tundrazuzmo: Mérd, vagy méresd le az út szélességét ott. Addig csak a semmiről vitatkozunk.

Don Quixote de la Ferko 2012.09.03. 08:08:25

@tundrazuzmo:

Hisztid nem érdekel.
Érveket nem tudod értelmezni.
Ha nem tetszik, hanyagolj.
Ennyire egyszerű.
Mint te.

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.03. 16:55:31

@newtehen (egyszerű mint a faék - de működik): ne fikázzon, kedves kérődző rokon! Milyen szarvasmarhaság ez? :)

tundrazuzmo (törölt) 2012.09.03. 16:58:52

@Don Quixote de la Ferko: Hanyagollak, ezt választom a meddő vita helyett. Hisztiről szó sincs, ezt félreérted - értelmi és nem érzelmi kérdésről beszélgettünk.

Írhatsz még valami frappáns választ, hogy tiéd lehessen az utolsó szó, de arra már nem fogok válaszolni!

Don Quixote de la Ferko 2012.09.03. 20:16:45

@tundrazuzmo:

Roppant örvendetes. Ezzel kellett volna kezdened, akkor nem csinálsz hülyét magadból.

SvenH. (törölt) 2012.09.03. 20:56:22

@Nincs még nicked: "Az, hogy ennyi egybites agyú, szöveg- és szabályértelmezésre képtelen szellemi toprongy rohangál az utakon, nem a Kresz baja."

erre valaszolok te paraszt

nekem a KRESZ oktatom azt tanitotta hogy nyomni ototpalyan azt a feltegla is tudja, mig a helyzetet felismerni es korrektul viselkedni az az igazi vezetes
te is idiota majom modjara bujsz a KRESZ szabál moge, hogy a "ketsavos korforgalomban a hulye fajtamnak nem kovetelik meg hogy bent menjek" mantra moge, azert remelem egyszer egy Kamaz ala fog a hulye fajtad beszorulni...
nehogy KORREKT legyel a tobbiekkel es elozekeny!!!

SvenH. (törölt) 2012.09.03. 21:02:50

@tundrazuzmo: abban igazad van hogy a sok turho parasztnak akik akkor is toljak az otot amikor fel akar kanyarodni az ember az autoutrare annak hiaba magyarazol
hiaba magyarazol a felazsiai es felbalkani fajtajanak hogy tobben fernek at, mert csak az egyertelmu tiltasbol ert

viszont autopalyan NINCSEN tiltas hogy 40 km/h -val menjen az ember, megis a sok vesedonor loki 140el... erdekes ott meg tudtak tanulni hogy nem a KRESZ "KELL" szabalya hanem a "SZABAD" szabalya az ervenyes...

Nincs még nicked 2012.09.04. 07:29:48

@SvenH.:
Most, hogy látványosan igazoltad úgy a szellemi, mint a stiláris téren fennálló súlyos hiányosságaidat, megint megkérdezem, hátha végre sikerül megértened, miről is van szó: hol kell mennie a komplexusodat megtestesítő Kamaznak egy többsávos körforgalomban és miért?
Majd ha erre az egyszerű kérdésre tudsz ÉRTELMESEN válaszolni, AKKOR gyere vissza.

Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein (törölt) 2012.09.05. 15:28:23

Kell már az az új KRESZ de nagyon.

Azért nem betartani egy a hivatalos rendőrségi oldalon leírt "ajánlást", mert "nem kötelező", nos, kiválóan jellemzi a közutakon tapasztalható mentalitást.

A poszt írója is jól példázza, nem csökkenti a sebességét, inkább satuzik, élvezi az égett gumi, és fékbetét szagot, kis híján karambolozik, mert szerinte neki van igaza.

Loismustdie 2012.09.05. 16:12:51

Minden nap visszanézek, de minek? Már hetente sincs új poszt...

SvenH. (törölt) 2012.09.05. 21:34:46

@Nincs még nicked: mintha direkt csinalnad, ennyire tenyleg nem lehet idiota valaki

NINCSEN KELL az esetunkben !!!

erted te idiota? ez a problemam, mind a ketto esetben, a kettos korforgalomnal a savhasznalat tekinteteben es az autopalyan is a minimalis sebessegnel, hogy a sok magadfajta idiota elvarja hogy KELL szoval illessek az alapveto magatartasformat

SvenH. (törölt) 2012.09.05. 21:37:06

@Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein: erdekes, az osztrakok pl. a hegynek felfele toljak az otot, mig lefele meg tudatosan lassabban vezetnek, hiszen ismerik a fizikat es nem a KELL meg TILOS szavakbol ertenek
hozzateszem hogy mindket helyen ugyanannyi a sebessegkorlatozas...
hiaba na ok nem egy felbalkani nep hanem kepesek gondolkodni is...

qwertzu 2012.09.05. 22:07:00

@SvenH.: "NINCSEN KELL az esetunkben !!!"
Na ez a baj, nem tudsz olvasni.

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban KELL közlekedni.

Esetünkben a kreszben van egy KELL.

Xezs 2012.09.06. 09:48:46

Könyörgöm, ne keverjétek már a körforgalmat meg az országutat/autópályát.

Országúton/autópályán a külsőben kell huzamosabban közlekedni.

Körforgalomban más a szabály. Ott az a szabály, hogy ha az első lehetőségnél szándékozol elhagyni a körforgalmat, akkor a külsőbe sorolj be, ha viszont bármelyik másiknál, akkor SZABADON ELDÖNTHETED, hogy hova sorolsz be. Vagyis ez utóbbi esetben mehetsz külsőben-belsőben, rajtad áll.

Meglehetősen buta dolognak tartom az előzékenység hiányának tekinteni azt, ha valaki nem megy be a körforgalomban a belsőbe. Ez is csak egy mondvacsinált indok, ami lehet gyűlölködni a másik irányába, holott teljesen fölösleges ebből ügyet csinálni.

Xezs 2012.09.06. 09:50:17

Ja, egy dolgot kihagytam: ha a körforgalomban a belsőbe soroltál be, onnan természetesen nem hagyhatod el a körforgalmat egyből, hanem előbb kisorolsz a külsőbe, és onnan hagyod el a körforgalmat. De ez remélem eddig is tiszta volt.

qwertzu 2012.09.06. 09:58:05

@Xezs: Mit ad isten, de pont úgy kell kezelni.

36. § (11) A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.

"Ott az a szabály, hogy ha az első lehetőségnél szándékozol elhagyni a körforgalmat, akkor a külsőbe sorolj be"

Jók ezek a népmesék.

qwertzu 2012.09.06. 10:19:30

@qwertzu: @Xezs: "Ott az a szabály, hogy ha az első lehetőségnél szándékozol elhagyni a körforgalmat, akkor a külsőbe sorolj be"

Elkúrtam, ez tényleg szabály.

"ha viszont bármelyik másiknál, akkor SZABADON ELDÖNTHETED"
Na ez nem igaz. Ha nem előzöl akkor a külsőben kell menned. Kivéve lakott településen, arra alkalmas járművel.

Nincs még nicked 2012.09.06. 10:52:34

@SvenH.:
'NINCSEN KELL az esetunkben !!!

erted te idiota? ez a problemam'
Véleményem szerint valójában az a legnagyobb problémád, hogy buta vagy, mint a segg. Kénytelen vagyok ezt mondani, mivel a sokadik magyarázat és rávezetési kísérlet után sem tudod felfogni, mivel is kellene vitatkoznod, és habzó szájjal ordibálod a jogszabállyal tételesen ellentétben álló faszságokat.

Nincs még nicked 2012.09.06. 11:01:56

@Xezs:
'Könyörgöm, ne keverjétek már a körforgalmat meg az országutat/autópályát.'
Miért, mi a különbség?

'Országúton/autópályán a külsőben kell huzamosabban közlekedni.'
Körforgalomban is.

'Körforgalomban más a szabály. Ott az a szabály, hogy ha az első lehetőségnél szándékozol elhagyni a körforgalmat, akkor a külsőbe sorolj be'
Igen, ez az az 'egyetlen apró kivétel', amit korábban említettem.

'ha viszont bármelyik másiknál, akkor SZABADON ELDÖNTHETED, hogy hova sorolsz be. Vagyis ez utóbbi esetben mehetsz külsőben-belsőben, rajtad áll.'
Legalábbis szgk-val, lakott területen belül.
Mással NEM (legalábbis, ha a külső üres).

'Meglehetősen buta dolognak tartom az előzékenység hiányának tekinteni azt, ha valaki nem megy be a körforgalomban a belsőbe.'
Ez viszont igaz. A forgalomtól függ. Ha a külsőben lelassulnak, mert valami akadályozza a kihajtást, akkor nyilvánvalóan bemegyünk a belsőbe (és kikerüljük őket). Ez mindenkinek evidens szerintem (pontosabban eddig ezt hittem >:o ). De NEM KÖTELEZŐ, ahogy a sok agyhalott diszlexiás erőlteti. Sőt, még csak nem is 'ajánlás', hanem egy lehetőség, amit az adott helyzettől függően kihasználhatunk.

Nincs még nicked 2012.09.06. 11:05:36

@Xezs:
'ha a körforgalomban a belsőbe soroltál be, onnan természetesen nem hagyhatod el a körforgalmat egyből, hanem előbb kisorolsz a külsőbe, és onnan hagyod el a körforgalmat. De ez remélem eddig is tiszta volt'
Feltéve, hogy egysávos a kihajtó. Ha az is kettő, akkor ki lehet menni egymás mellett is, de - és ebből szokott a másik rizikóhelyzet kialakulni - ilyenkor is elsőbbsége van a külsőben 'kvázi-egyenesen' haladónak!

Xezs 2012.09.06. 13:12:34

36. §
(10)223 Azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történő bekanyarodást
b) a jobb oldali szélső forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a járművezető a bekanyarodás helyét követő első kihajtási lehetőségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni.

A fentiekből az következik, hogy amennyiben NEM az első kihajtási lehetőségnél kívánja az autós a körforgalmú utat elhagyni, szabadon dönthet arról, hogy a belsőbe, avagy a külsőbe hajt be.

Igaz, itt csak az az eset van tárgyalva, ahol több sáv megy egymás mellett párhuzamosan, az nem, ahol egy sáv megy be egy kétsávos körforgalomba.

Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein (törölt) 2012.09.06. 13:54:13

@Xezs:
Gyakorlatilag befejezetlen a szabályozás.
Ezért van gondolom a rendőrség hivatalos oldalán a helyes magatartásra az ajánlás.

Persze az csak ajánlás, mindig is lesznek (nem te) akik inkább kockáztatnak, csak mert nem kötelező betartani és "kibérlik" a külső sávot.

De azon érdemes lenne elgondolkozni, hogy megéri e egy életre szóló fizikai sérülést összebarkácsolni a külső sávban haladónak, csak mert neki van vélt-vagy valós igaza.

Nincs még nicked 2012.09.06. 14:40:41

@Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein:
'Gyakorlatilag befejezetlen a szabályozás.'
A szabályozás teljesen komplett és egyértelmű.

'Ezért van gondolom a rendőrség hivatalos oldalán a helyes magatartásra az ajánlás.'
A 'helyes' magatartás mindig az adott forgalmi helyzettől függ.

'Persze az csak ajánlás, mindig is lesznek (nem te) akik inkább kockáztatnak, csak mert nem kötelező betartani és "kibérlik" a külső sávot.'
Ha a külső sávban folyamatosan és jó tempóban lehet haladni, akkor miért kellene bárhova átmenni? ):O
Márpedig az egész probléma CSAK ILYENKOR merül fel!

'De azon érdemes lenne elgondolkozni, hogy megéri e egy életre szóló fizikai sérülést összebarkácsolni a külső sávban haladónak, csak mert neki van vélt-vagy valós igaza.'
Nem. Azon lenne érdemes elgondolkozni, hogy megéri-e egy életre szóló fizikai sérülést összebarkácsolnia a belső sávban haladónak egy kitalált, sosem létezett 'szabály' miatt.

Xezs 2012.09.06. 16:20:14

@Karl Ferdinand von Buol-Schauenstein: Már miért okozna sérülést valakinek a külső sávban az, ha én a külsőben haladok? Valami nem világos itt nekem.

Sérülés mindig akkor van, ha valaki balfasz. Ha egymásra figyelve haladunk - akár külsőben, akár belsőben - akkor nem lesz gond.

SvenH. (törölt) 2012.09.07. 22:33:14

@qwertzu: ennyire retardalt nem lehetsz, ott a rendorsegi ajanlas ami FELULBIRALJA ezt a kitetelt a kettos korforgalomban!!!

tudjuk mar mirol beszelunk legyszi...

SvenH. (törölt) 2012.09.07. 22:42:04

@qwertzu: bocsi nem vagy az :)
te kepes vagy legalabb a bemutatott bizonyitekok alapjan modositani...

en is bevallom hogy tanultam itt jo sokat...

kettos korforgalomban beleszarok majd a tobbi szajaba, csak a biztosat fogom kovetni elvegre ha ennyire sokan helytelenul fogjak fel, akkor a teljes nepopessegre kivetitve meg durvabb az arany

Nincs még nicked 2012.09.08. 07:56:53

@SvenH.:
'ennyire retardalt nem lehetsz, ott a rendorsegi ajanlas ami FELULBIRALJA ezt a kitetelt a kettos korforgalomban!!!'

Ennyire retardált nem lehetsz, mondanám, ha nem látnám, hogy
nyilvánvalóan mégis az vagy.

-NINCS semmiféle 'rendőrségi ajánlás', csak egy *magyarázat* van.
-Ha lenne, AKKOR SEM bírál(HAT)ná felül a jogszabályt.

'tudjuk mar mirol beszelunk legyszi'
Az jó lenne, mert addig biztos nem jutunk semmire, amíg ennyire képtelen vagy értelmezni a vitapartnerek érveit.

Nincs még nicked 2012.09.08. 07:58:13

@SvenH.:
'te kepes vagy legalabb a bemutatott bizonyitekok alapjan modositani'
Az valóban szép. Nem gondolod, hogy neked is meg kellene tenned?

'en is bevallom hogy tanultam itt jo sokat...'
Még messze nem eleget.

'kettos korforgalomban beleszarok majd a tobbi szajaba, csak a biztosat fogom kovetni elvegre ha ennyire sokan helytelenul fogjak fel...'
Jó lenne, ha nem hivatkoznál olyasmire, amit senki nem mondott. Senki nem mondja, hogy ne menj be a belsőbe, ha az adott forgalmi helyzetben az célszerű (és megegengedett (!!) is számodra, pl. a képzeletbeli Kamazoddal).

Pussy Riot (törölt) 2012.09.08. 19:00:11

Ma volt szerencsém három olyan szituációt is semlegesítenem egyszerű gázelvétellel ahol nekem lett volna elsőbbségem.

Ahogy elnézem itt jópáran inkább beleállnak egy ilyen szituba és harcolnak:
" láttam már pont ugyanitt, pont ugyanilyen mentalitású díszhuszárokat, így fékkészenlétben voltam"