Rendszeres használója vagyok a P+R parkolóknak, jelenleg a Pillangó utcai metrómegállónál találhatót részesítem előnyben.
Tegnap két érdekes dologra lettem figyelmes: kb. délben, érkezésemkor, egy tucatnyi rendőr várakozott a parkolóban, gondolom kerestek valamit, valakit. Ez még nem is volt annyira feltűnő, viszont, amikor kb. délután 4 órakor visszatértem az autómhoz, az a látvány fogadott, hogy a metrómegállótól kb. 3. helyen álló, kb. 3-4 éves Renault Mégane hátsó két kereke leszerelve, a kocsi alatt pedig téglák, hogy mégse a földön álljon.
Nem hinném, hogy ott, a szűkös parkolóban akart volna téli/nyári gumit váltani a tulaj, pláne nem úgy, hogy nincs is a kocsija mellett. Ilyen esetről olvastam a híradásokban a Hősök terén lévő P+R parkoló kapcsán is, tavaly ősszel.
Vajon a rendőrök is ezért voltak a parkolóban, hogy ezeket a lopásokat megelőzzék?
Mivel nekem egy 1982-es gyártmányú, felújított Volkswagenem van, acélfelnikkel, ezért nem félek különösen ettől az akciótól, a 165/70-es gumik nem érnek sokat, de ez azt tükrözi, hogy:
- ha behajtok a Belvárosba, akkor dugó, dugó, centrumkft, parkolóőr, idegeskedés
- ha nem hajtok be a Belvárosba, akkor lelophatják az autómról a kerekeket.
P+R-ben loptak kerekeket
2008.04.08. 13:14 :: Kisikasa
Péter talán egy szervezett brigád akcióinak egyikéről számolt be nekünk? Nem tudhatjuk, de annyi bizonyos, hogy nem egyedi esetről van szó.
50 komment
Címkék: budapest közlekedés autó parkolás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Johnny336 2008.04.08. 13:16:42
Aki meg ilyet csinál, száradjon le vállból a karja, és utána dugják a seggébe, mindkettőt...
hawkeye 2008.04.08. 13:20:04
Sparhelt 2008.04.08. 13:22:26
Ha meg kell állnom, akkor inkább szemben a lakótelepen állok meg, ott a parkolóban soha.
az van 2008.04.08. 13:26:27
De:
- nehezebb mint az acél felni
- ellopják ha drága
- sérülékenyebb
- télen szétrohasztja a só
- drágább mint az acél felni
- nehezebb javítani, mint az acél felnit
(persze itt most nem a rally sportban használatos verseny magnézium felnikről beszélek)
De szebb mint az acél felni.
Mindenki döntse el mi kell neki.
Természetesen kézlevágást a tolvajnak!
Péter 2008.04.08. 13:28:25
A rendőrök aznap (kb. 2 hete volt az eset) feltűnően gyülekeztek, egy Rendőrség feliratú Transit mellett, és néhányan a parkoló különböző pontjain álltak párosával. Lehetséges, hogy a Mégáne-os mellett mások is áldozatul eshettek, és azért hívták ki a yardokat.
scheerti · http://scheerti.blog.hu 2008.04.08. 13:37:26
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.08. 13:48:22
Egyébként nagyon egyszerű a hosszú életű alufelni titka: kerékőr. 5-6000 Ft körül már normálisat lehet kapni. Nem csodaszer az sem, de ha ott áll húsz kerékőr nélküli alufelnis kocsi, akkor nem fognak vesződni vele.
NullJozef 2008.04.08. 13:53:31
Pal85 2008.04.08. 13:54:32
Szerintem a könnyúfém felni nem egyenlő úgymond az alufelnivel. Lehet venni alufelnit 20 ezerért és nehezebb lesz, mint a gyári acél. De egy komolyabb autómárka gyári könnyűfémfelnie, vagy egy normálisabb "utángyártott" azért jóval (nagyon jóval) könyebb. Sok-sok felnit emelgettem már, és hatalmas eltérés van a gagyi meg nem gagyi közt.
Johnny336 2008.04.08. 13:58:06
Aki használtgumit vesz, az sem lehet sikeres ember, de ezek pláne irdatlan majmok.
Johnny336 2008.04.08. 13:59:34
Landy4x4 2008.04.08. 14:22:01
A művelt nyugaton azért az ilyen parkolókban van térfigyelő kamera, nálunk miért is nincsen?
AZso · http://www.azso.hu 2008.04.08. 14:39:14
dwdHU 2008.04.08. 14:51:58
Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.04.08. 15:00:26
Perillustris 2008.04.08. 15:20:52
Figy`, a biciklimen a ket lakat tobbet er, mint a bicajom jelenlegi piaci ara. De nekem meger ennyit, hogy a bringa ott lesz ahol hagyom.
Landy4x4 2008.04.08. 15:27:29
igazad van, de azért nem csak kerekekről beszélünk. Az itt felszólalók már említették az emblémát (mellesleg nekem is lopták már le, és sajna az enyém nem 200 HUF, hanem 10x200 HUF), de beszélhetnénk dísztárcsáról, antennáról, stb. Mégis mit kéne tenni ezeknek a védelmére, nem egyszerűbb egy CCTV?
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.08. 15:28:29
Az a legdurvább, hogy egy gyári lemezfelni és egy gyári dísztárcsa együttesen pont annyiba kerül, mint egy alufelni.
Sajnálom a Renaultost, valószínűleg ezt már sosem lelik meg.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.08. 15:36:22
A felnikhez: az anyaga valóban könnyűfém, de az olcsóbbak nem magnéziumot tartalmaznak többségi ötvözőanyagként. Ott van pl. az OZ Superleggera, ami tényleg könnyebb, mint az azonos méretű lemezfelni és sokkal erősebb is. Magnéziumfelninek nevezik, mert nagyon magas a Mg tartalma. De az nem 20 ezerbe kerül...
A kedvencem az Opel féle (Vectrán és Zafirán láttam eddig) könnyűfémfelnit imitáló "nehézfémfelni". Ezt "rossz út csomag"-ként árulják, egy ötágú lemezfelnit takar és hozzá szépen fényezett dísztárcsát, rendes szelepkibúvóval, szóval csak 10 centiről derül ki a turpisság.
Van a másik fajta, ezt Citroen-en és BMW-n láttam, ami meg könnyűfémfelni, de lemezfelninek tűnik. Erős, de nem csábít lopásra, talán ezért van.
Rocko- 2008.04.08. 15:37:00
nem, ezt úgy kell tetézni. h kerékôr + suzuki + nem alufelni. :D
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.08. 16:09:21
Rocko- 2008.04.08. 16:39:26
UBUL 2008.04.08. 16:58:45
okoska · http://www.kalandrover.hu/ 2008.04.08. 17:56:05
:-))))))))))))))))))))))))))
Bocsi, de ez kemény. Nem a lopás.
Toomi 2008.04.08. 19:28:53
a konnyufemfelni nem azert konnyufem mert nem nehez hanem mert konnyufembol van. Azonkivul meg egy bizonyos szintig strapabirobb mint egy acelfelni. Az aluminium sokkal merevebb anyag mint az acel ezert nem gorbul/hajlik stb. hanem torik, de joval kesobb mint ahol az acel elgorbul. Nem veletlenul gyartanak biciklivazat is aluminiumbol, azon kivul hogy konnyebb sokkal merevebb is.
2008.04.08. 19:55:16
Nekem egyik nap (jó pár hónapja) a hátsó ablaktörlő lapátot szedték le a Clioról. 1500 Ft volt az új a boltban!!! Mi értelme ennek?!?!
Otto 2008.04.08. 20:30:09
Mi ebben olyan vicces? Nem vágom ...
Rocko- 2008.04.08. 20:37:58
:DDD
muck 2008.04.08. 20:38:49
meg lett egy kicsit dädäzva az illetö egy kisebb meretü käbeldarabbal.
többet nem probälkoztak...
vagodeszka 2008.04.08. 20:39:12
Másik incidens meg az volt, hogy simán kilopták a jobb első ködlámpámat. De ez elég gyakori errefelé, mert másnap körbenéztem és több kocsiról is hiányzott elég feltünően, főleg Fordokbók.
A dísztárcsa lelopkodása már meg se döbbent... új garniturába forrasztóval mindenhova bevéstem a rendszámot, elérhetőségemet meg pár jókívánságot... Eddig bejött, már 3 telet is kibírt az új gyári dísztárcsa garniturám (kopp-kopp-kopp)
Kwon 2008.04.08. 21:28:57
az van 2008.04.08. 22:37:15
totalcar.hu/magazin/technika/peresgumi/
Nitrious 2008.04.08. 22:42:50
Üdv
az van 2008.04.08. 22:54:35
az van 2008.04.08. 22:57:33
Az egyik, hogy vesz az ember egy Defendert, mert annak direkt jól áll, ha ütött kopott.
A másik az lenne, ha lehetne kérni az újautókat valami spéci katonai fényezéssel, mint mondjuk az Irakban szolgáló Hummerek, azok biztos jó srtapabíróak.
[] (törölt) 2008.04.08. 23:20:25
Meg hogy stabilabb, és jobb tôle a tárcsafékek hûtése nyáron. Nálam benne van a forgalmiban, hogy nyári gumi kizárólag alufelnire rakható (225/45 R17 91W SSR), lemezfelnivel nyáron a zsandár leveheti a rendszámot. De ha akkora a féktárcsád, hogy minimum R18as kerék kell rá, akkor télen is kizárólag aluval közlekedhetsz.
"- nehezebb mint az acél felni"
Ebbôl kifolyólag masszívabb is. Az anyag, ugye :)
"- ellopják ha drága"
Kerékôr, garázs, kutya, biztosítás erre valók.
Mondjuk az is igaz, hogy az összes védelem együtt nem ér annyit, mint ha olyan környéken laksz, ahol egész egyszerûen nem divat a másiktól lopni.
"- sérülékenyebb"
Nem. Ha megcsapod, akkor tökmindegy, hogy lemez vagy alu, meg lesz csapva, és kuka.
"- télen szétrohasztja a só"
Ezt a hülyeséget honnan veszed? A lakkréteg nem cukorból van. Téli felninek 6 éve ugyanazt a régi alufelnit használom, R15ös ballonokkal, egyetlen folt nélkül. Csak a fos leheletvékony lakkozású noname gagyik rozsdásodnak.
"- drágább mint az acél felni"
Nyilván :)
"- nehezebb javítani, mint az acél felnit"
Olyannyira, hogy konkrétan tilos javítani (felületi karcolások kivételével).
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.08. 23:49:58
Rocko- 2008.04.09. 00:13:16
"Meg hogy stabilabb, és jobb tôle a tárcsafékek hûtése nyáron."
képzelem, ahogy minden lakótelepen kerámiafékekkel szerelik fel az ezres stifeteket, h jobban lassuljon. minek olyan geci nagy hűtés? a gyári nem elég?
"Ebbôl kifolyólag masszívabb is. Az anyag, ugye :)"
www.youtube.com/watch?v=caOqD54oxRA
Az anyag, ugye :)
X 2008.04.09. 00:21:15
Viszont minél nagyobb tömegű a kerék, annál nagyobb a rugózatlan tömeg! Tehát a kocsi stabilitása rosszabb, kényelmetlenebb és a futómű is nagyobb ütéseket kap minden esetben. Ezért kell drágább alufelnit venni, mert az nem nehezebb, mint a lemezfelni...
Mert ha nehezebb, akkor mindenben rosszabb, max jobban néz ki (bölcsész szemmel) :D
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.09. 00:22:37
Horci 2008.04.09. 01:44:53
A csomgatartóban túlélhető :)
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.09. 04:15:45
Rocko- 2008.04.09. 07:41:13
SilentSound · autozz.blog.hu 2008.04.09. 00:22:37
hajh, mint nekije: www.youtube.com/watch?v=l7eI4vvlupY
NullJozef 2008.04.09. 08:22:48
KIZS 2008.04.09. 09:33:26
Mindent lopnak. Ez tetszik az arab országokban: kézlevágás és szevasz.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.09. 13:29:57
Palmi 2008.04.09. 20:19:34
Subidubidu 2008.04.10. 21:11:49
game over
game over
game over
Tomika 2008.07.02. 14:04:20
B.GY. 2008.07.02. 22:40:30