Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Menthetetlen idióták mindenütt

2009.02.13. 07:23 :: Kisikasa

Alábbi két történetünk ezúttal praktikus tanácsokkal szolgál a közlekedésben megfáradt idegrendszerű autósoknak. Richelieu írja le tapasztalatait némi "beletörődéssel" fűszerezve. Ti mit gondoltok, érdemes egy kicsit elhatárolóda közlekedeni, vagy ne hagyjuk annyiban ha hasonló jelenségeket tapasztalunk, mint levélírónk?

Már több hónapja nem történt velem semmi rendkívüli, ami szinte sokkoló, kivéve telán a szokásos "elém aztán be nem sorolsz", vagy "a beslő sáv az én hazám, oda születtem én" jellegű találkozásokat.

De azt kell mondjam, hogy az elmúlt hét utolsó napja, illetve a tegnapi nap (hétfő) behozta a lemaradást. Röviden egy-egy életkép, előre szólok, semmi extra nincs benne, nem folyik vér, nincs halálos fenyegéts, nem lesz szó benne korrupt rendőrökről, sőt, még csak nagyon vicces sem lesz. Inkább kissé beletörődős a két eset, ami lehet, hogy a korommal magyarázható. Azok kedvéért, akik rühellenek sokat olvasni, és ezért meg szoktak feddni engem, most ne olvassanak tovább, mert szerintük a sztori semmitmondó, unalmas, és nem ők írták. Vagy önszántukból olvassák ezt a blogot? ... :-)

Eset No 1.:
Vasárnap délután megyek az irdodába megírni egy szerződést hétfő reggelre, mögöttem a kocsiban fiam. 9 éves, és szeretném, ha lenne egyszer még 10, sőt, talán 11 vagy akár 45, ehhez azonban szükség lenne autóstársaim némelyikének támogatására is.

Helyszín: szentendrei út Csillaghegy, és Budapest II. ker Fő utca - Csalogány u sarok közötti rész. Csillaghegy magasságában utólértem egy sort (igen, lendületesen jöttem, de semmi extra kirívó sebesség), aminek végén egy renault megane combi haladt, JKP-384. Egy darabig így mentünk, míg a volt Süba mellett a kialakuló 3 sáv miatt én bementem a középső sávba, hogy elmenjek mellette. Ekkor barátunk, nyilván a mellette ülő Hölgy megfelelő elkápráztatása céljából úgy döntött, nem támogatja az elképzelésem, és bevág elém, majd üveghangon tolni kezdi neki. Mármint a kocsinak, nem a lánynak.

A dízelből ömlött a füst, látszott, hogy fáj a motornak. És ekkor valami eszeveszett kanosszába kezdett hősünk. Pillanatnyi Loeb (tudom, Loeb Citroen) szindróma alakult ki, a zöldeknél üveghangon elindult, aminek semmi értelme a lámpák miatt, és csikorogva állt meg minden pirosnál, miközben én kényelmesen mindig elmentem mellette amikor zöldre váltott, mert pont akkor értem oda.

Ezt játszottuk a Bogdáni útig, ahol már a fiam is és én is kacagtunk rendesen. De a csúcs az az Árpád hídra felvezető felüljáró volt, ahonnan én jobbra mentem le az Árpád fejedelem felé. Történt ugyanis, hogy barátunk utólért egy hasonló gondolkodású fiatost, aki a belső sávból akart renaulton keresztül lekanyarodni. Ez nem volt megvalósítható, így egymást szorongatva tették meg a lekanyarodást, én mögöttük 2 kocsival nevettem, de lassan már azért idegesített a dolog.

A Ramada előtt renault nem bírta, és a szembe sávba dupla zárón át kirántott. Majd beakadt belső sávban a benzinkút lefordulón, ahol megintcsak elmentem mellette, és még vagy 5 másik autós. Egyszer még felbukkant a Bem rakpart terelésénél, ahol megint zárón elkőzött, odaért mögém, majd majdnem benézve a kanyart 1,5 milliméterre kanyarodott el egy álló autó mellett. Majd eltűnt a csalogányon fel a Moszkva tér irányába.

Összefoglalva a teljesítménye:
- barátnő tuti nem hajlamos tengeribetegségre, nem hányt eközben;
- a renault fékei rövid távon jók;
- a dízel néha még mindíg füstöl;
- a lámpák züldhullámai nem 212 Km/h-ra vannak programozva;
- sose akaszkodj fiátossal;
- megadhatná asszony számát, elég türelmesnek tűnt jobb egyen.
 
Eset No. 2
Ez rövidebb. Hétfő este 8 körül jövök MO hídon Budakalász felé, és röviddel a Cora körforgalom előtt utólérek egy Opel Zafirát, KVG 670 (ha jól emlékszem). Eddig semmi extra. Lekanyarodunk Szentendre irányába: semmi extra. Kiérünk 11-esre, előttünk egy busz, villantok mr zafirának, hogy nyugodtan jöjjön ki elém. Kijön, nem köszöni meg: kicsit már extrább.

Majd nem megy le. Gyorsulnék, akkor sem. Indexelek, hogy én mennék, erre fogja, és egy gigantocigit kidob, égőt (ez a halálom), ami beakadt (mint később kiderült) a kocsim hűtőrácsába és kicsit megolvasztotta az előtte lévő műanyagot. De csak picit. Na ez már extra. Ekkor villantottam 1 rövidet, hogy ad 1: nem vagyok hamutartó; ad 2: mennék.

Emberünk ekkor páros lábbal rááll a gázra, és elég gyorsan elkezd haladni. Én nagyjából mentem mögötte, de lemaradtam, mit lehet tudni. És lehetett mit tudni, mert kijöttek elé, fék, szemkitágulás, kormányrángatás. Pirosnál utólértem, de semmi reakciót nem láttam, hogy bármennyire is érdekelné a szitu.

Tanulságok:
- ha beengednek eléd, úgy, hogy lassítaniuk kell, nem kerül sokba egy karmozdulat (köszönésképp, nem világuralmi célzattal);
- ha valaki megelőz, nem vagy tőle gyengébb, a pöcsöd sem lesz kevésbé nagy;
- még téged is várhat otthon valaki, vagy ha nem szereted aki otthon vár, arról nem a mögötted jövő autós tehet (unless ő a szomszédod, akinek még nagyobb......);
- jól halad a zafira dízel;
- ha nincs hamutartó kocsiban, megoldható egy kis palack vízzel, vagy azzal, hogy nem gyújtasz rá;
 
Szép utat mindenkinek!

60 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó hülye kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Csomolungma (törölt) 2009.02.13. 07:43:06

"beslő sáv az én hazám"

Hejessiráss eggyess! Leűlhetsz, fijam az első sorba.

Csomolungma (törölt) 2009.02.13. 07:47:55


A GÉPJÁRMŰ NYILVÁNTARTÁSBELI ADATAI
Rendszám: KVG-670
Gyártmány: OPEL
Típus: A-H/MONOCAB
Szín: SZÜRKE
A jármű körözés alatt áll?: NEM
Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási adat: A Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ) állásfoglalása alapján adat nem adható ki.
Egyéb: A lekérdezett jármű forgalomban van

George Jung 2009.02.13. 08:01:03

Hát igen. Én is hasonlót érzek: kezdek már belefásulni a sok idiótába. Bár én tuti nem a korom miatt. :-)
Februári próbálkozásom, hogy senkit, de senkit nem nevelek, de nagyon nehéz. Minden egyes nap van valami, és akárcsak az írónak, nekem is az tűnik fel, ha nincs balesetveszély. Ez így nem túl jó irány és tendencia...
Nekem tetszett az írás.

kitt206 2009.02.13. 08:24:37

Mindennapos esetek.
Nagy az isten állatkertje de
Sokan vannak a rácson kívül vagy alacsony a kerítés.

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.02.13. 08:34:20

Az emberek egy részének derogál az, ha valaki udvariaskodik velük, azt megköszönjék neki. De igazából ezzel magukról állítanak ki szegénységi bizonyítványt.

107! 2009.02.13. 08:35:09

Nem is ott készült a kép!!!! :-)

A posztíró az, aki a Danubiusba is írogat? Ha igen, akkor egy híres ember, mindig beolvassák az sms-ét.

richelieu 2009.02.13. 08:41:06

Szia 107!

Danubius? Mi az?
:-)

magyar-magyar szótár 2009.02.13. 08:42:52

A dízel MINDIG füstöl, minél újabb, PROCCABB ,annál inkább:mélymagyar csippptuning:
kibarmolni az utánégető szelepet, a koromszűrőt, csavarhúzóval ráadni a tőőőtést, hagyfüstőjjön, a parasztot meg levenni valami kompúterrizsával, hogy milyen IC-t hegesztet a vezérlésbe a srác, 100 lóerót.
(Megismerni: három koromcsíkot ver a gép, a harmadik véknyasabb középen a motor alól, ahol az utángető van "rövidre" vezetve..)

Gazsi bácsi lótetű 2009.02.13. 08:48:05

Hogyan lehet várost takarítani kevés pénzért.
Megoldás 1.
Szükséges hozzá:
- egy db kirúgott főpolgármester (rá tényleg semmi szükség, alkalmatlan mindenre)
- a kirúgott főpolgi szolgálati autójából vásárolt 2-3 db kisméretű, környezetbarát városi autó, beépített videokamerával.
- szemetelésért közmunka című törvény gyors megalkotása
- az autókba beül 2-3 közterületes, és videokamerás bizonyíték alapján közmunka minden szemetelőnek.

Feladat megoldva.

Megoldás 2.
Szükséges hozzá:
- jogszabályi háttér
- a t. munkanélküli akkor kap segélyt, ha folyamatosan tisztán tartja a rábízott területet.
- 2 db közteres véletlenszerűen ellenörzi.
Feladat megoldva.

Sajnos az idióta vezetőkre nem tudok megoldást.
:-(((

107! 2009.02.13. 09:04:22

@richelieu:

El is olvastam. Jó az írás. Szerintem sziporkázó a megfogalmazás, és nagy igazságokat rejt. Az ilyeneken én is csak röhögni szoktam (civilben), egész addig, ameddig nem veszélyeztet. Utána jócskán fel b... az agyam. A kedvencem, amikor a versenyző mentalitás társul a nulla helyismerettel. Ilyenkor van esélyem hosszan szemlélni az illető "haláltusáját". És a legfontosabb: nézzétek az arcát, mert tiszta ideg, hogy tolja neki, de mégsem halad. :-)

Hans Lopkowitz 2009.02.13. 09:17:39

Ennek az országnak, népnek nemcsak vezetési, hanem semmilyen kultúrája nincs. Előrelépésre, fejlődésre, felzárkózásra esélye még annak a néhány embernek sincs, aki ezt szeretné, mert a "híg fos tengere" visszahúzza.

Esélye annak van, aki elmegy innen. Elég akár csak Szlovákiáig, de jobb messzebbre.

indapass90210 2009.02.13. 09:34:54

Hüje a posztoló (nem mellesleg grafomán is), és ezért tart ott az ország, ahol!

Netuddki. 2009.02.13. 09:35:35

Tipikus emberfajta, aki azt hiszi a másik gondolatolvasó.

indapass90210 2009.02.13. 09:41:27

Nekem mostanában a legextrémebb autós tapasztalatom az volt, hogy kétszer egymás után is le tudtam parkolni a diszkó bejáratánál, mert pont volt egy hely.

indapass90210 2009.02.13. 09:42:42

Meg láttam egy ford mustang vs grand cherokee srt8 strítrészinget, és a cherokee nagyon csúnyán meggyalázta a mustangot....

-d(-_-)b- 2009.02.13. 09:46:25

Hans Lopkowitz 2009.02.13. 09:17:39

Ennek az országnak nincs szüksége olyanokra, akik úgy gondolkodnak, mint te. Jó utat, nem fogsz hiányozni!

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2009.02.13. 09:54:34

Ha a stílus maga az ember, túl rossz ember nem lehetsz! Respect ... :-)

Rainel 2009.02.13. 09:54:52

@Csomolungma: Öcsém, mekkora troll vagy. Belekötsz az elgépelésekbe, belekötsz egy rendszámba, amihez írta is, hogy nem emlékszik pontosan, és lenyomsz két postot mielőtt befejeznéd az olvasást. Ez díjat érdemelne.
Egyébként ez a legjobb hozzáállás. Engedni kell, mosolyogni a keménykedéseikhez, még ha nem is veszik észre magukat, mi legalább nem kapunk agyvérzést az idiótáktól. A gyors, hangos járgányokat törékenyebbre kéne építeni, talán gyorsabban fogynának az ilyenek.

Unbiased 2009.02.13. 09:55:38

A második sztoriban kétszer "villant" a posztoló. Egyszer udvariasságból, másszor dühből. Lehet, hogy nem értették meg? Lehet, hogy kevesebb villogással mindenki nyugodtabb lenne?

-d(-_-)b- 2009.02.13. 10:02:32

@Unbiased: szerintem engedjünk már meg neki ezek után egy idegességből villantást.

Agyalap 2009.02.13. 10:15:21

Nem tudom miért bosszankodtok...
Én is villantok egyet, ha hátranéz emberünk egy kézmozdulattal megköszönöm neki, hogy beengedhettem.

Kandabula 2009.02.13. 10:16:06

Szégyellem magam a hozzászólók egy része miatt. Sok a szabálytalankodás? Demszky, Gyurcsány. Bemutatunk egy közveszélyes közlekedési élethelyzetet? Gépelési hibát találtam! Hö-hö! Agyuk vág, mint a vatta, mindig rátapintanak a lényegre. Szomorú és sikertelen életük lehet, ha magánéletükben is így döntenek a lényeges és a lényegtelen között.

kasu 2009.02.13. 10:32:15

Mindennap tucatjával lehetne írni az eseteket, ennél sokkal veszélyesebbeket és ostobábbakat is. Nem érdemes. Az autózásban sokan nem a közlekedést látják, sőt itt jön ki a személyiség, a munkahelyi problémák, az impotencia, a farokhossz, a hűtlen asszony, az anyós stb. Mindenkinek ajánlok néhány hetet Németországban, megnyugodnának. Nem ők a leggyorsabbak, nem kell megmutatni, mert másnak sokkal jobb van és az is CSAK közlekedik. Tudnak vezetni is. Nem "kell" bizonyítani, nem is lehet, mekkora nagyfiú vagyok X5-tel vagy suzukival...Persze vannak utak és ez nem lenne hátrány, mert állítom a mi hálózatunk külön flusztrál mindenkit. Dugó és sokadalom, nem lehet haladni, balfasz szervezés (pl. lámpák, és útvezetés, ami a rajzasztalon nagyon szép, csak nem praktikus az autósnak) a parkolás mint népi játék és pénzbeszedés saját zsebre értsd a beszedő és a cége saját zsebére.
Mindenesetre az első lenne a veszélyérzet és nem belemenni a kényes helyzetekbe. Hadd menjen. Nem is figyelem, mert nem érdekel. Az utason, a gyermekeim érdekelnek, esetleg a jó zene, ami szól. Meg oda szeretnék érni. Tudok menni, ahogy akarok, jó autóm van, néha hiányzik az élmény, a gyorsaság stb. de erősebb a vágy, hogy csak kényelmesen közlekedjem és odaérjek. Persze ezerszer veszélyeztetnek, de nem pöccenek be és nem akarok olyan lenni mint sok balfasz.

bervas · http://mt10.blog.hu 2009.02.13. 10:36:47

"megadhatná asszony számát, elég türelmesnek tűnt jobb egyen"

Üt :-)

George Jung 2009.02.13. 10:37:31

@Kandabula:
Egy kurva nagy pirospont oda! Szívemből szóltál. Kösz!

indapass90210 2009.02.13. 10:37:50

@kasu: Mit értesz a "Tudnak vezetni is." megállapítás alatt?

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2009.02.13. 10:52:13

Namármost:akinek van tehetsége/lehetősége/bátorsága elmenni Innen az elmegy...az a szar maradék tömeg meg addig öli 1mást míg 1-2 évtized alatt kipusztul a fajtája.És akkor visszajövünk mint új honfoglalók!!!

@nális coitus 2009.02.13. 11:01:02

A posztíró irigykedik a dízelautósokra. Különben egy unalmas az egész írás, ilyen faszságokon én már fel sem háborodok, meg sem látom. Ráadásul ki a faszt érdekel, hogy vasárnap este mész szerződést írni és ráadásul a 9 éves gyereket is beviszed magaddal unatkozni?????

kasu 2009.02.13. 11:07:13

Dövan-nak: azt értem alatta, hogy tudják kezelni az autót, ismerik a szabályokat és betartják, rutinosak, tudnak helyezkedni az autóval, előrelátóak és kerülik a saját és társaik veszélyeztetését. (Sajnálom, hogy meg kell magyarázni. Nem gondolnám, hogy ezen vitázzunk, menj csak egy kicsit az úton és ezerszer bebizonyosodik, hogy nálunk milyen sokan nem tudnak jól vezetni.)
Persze ott is vannak, akik nem. Szerintem nálunk sokkal rosszabb a helyzet, rengeteg a baleset és nagyrészt a buta emberi, vezetési hibából.
(és hogy ne legyünk olyan komolyak) Még egy: Különben Németországban nem látsz az utcán részeg embert. A hírek szerint azért, mert mind vezet:-))

hulyemagyar 2009.02.13. 11:13:37

cool-r 2009.02.13. 11:01:02

Előre szóltak az ilyen balfaszoknak, hogy ne olvassák el. Te még azt sem voltál képes felfogni. Akkor meg mit csattogtatod itt a szádat?

richelieu 2009.02.13. 11:16:50

cool-r!

Ezúton szeretnék bocsánatot kérni Tőled, holgy nem járultam eléd engedélyért.
Én tudom, hogy ez megbocsáthatatlan bűn, de sebaj gazduram, majd este mikor mész dizsibe pöcögni cimbikkel, jól kibeszélheted a dolgot a szolis csajsziknak, és hát biztos vagyok benne, hogy isteníteni fognak :-)

Richelieu, az engedetlen szolgáló

Kandabula 2009.02.13. 11:18:15

Rátapintott a lényegre.

Labasmaz 2009.02.13. 11:43:10

Az autoban dohanyzok tulnyomo tobbsege azert nem szereti a hamutartot hasznalni, mert budos a benne allo, hamvaba holt csikk, es ez zavarja. Ami mondjuk eleg erdekes indok ahhoz kepest, hogy egy nemdohanyzo utas nikotinmergezessel szall ki a kocsijabol csak attol a fustmennyisegtol, amit a karpitok nyelnek el az evek soran es parolog vissza kiirthatatlanul...

belekotty 2009.02.13. 12:23:51

@Csomolungma: Hüjje gyerek, 1 hejje sír, ás ihibába beleköcc...
A cucc + 1énként is jó, csak neked sercegned kő.

szorgosnepunkgyoznifog 2009.02.13. 13:20:21

Nos, szerintem a post írónak egy az egyben igaza van. De azért szeretnék egy magán véleménynek is hangot adni: mindenki, aki arról beszél,ír, hogy nem nevel másokat, gondolkodjon el azon, hogy akkor is ezt mondja majd, ha a másik - meg nem nevelt egyén - belemegy az autójába, és mondjuk a hátul utazó pár éves gyermeke a halálát leli ebben? Nem gondolom, hogy a döntéseket a saját kezünkbe kell venni, de azt igen, hogy mindenki, aki becsukja a szemét és száját, és int egyet, az intésével utat ad a meg nem nevelt autósnak, hogy legközelebb majd az ő életét - vagy a családjáét - tegye tönkre egy hasonló hülyeséggel.
Egyébként 1 hetes tapasztalat: m1-m7 közös szakasz, kifelé, még bőven a 100-as tábla előtt, fehér peugeot belejött a kocsim fenekébe (swift-em van), én meg a belsőben mentem 75-el kb. Nem volt hova kimenni.. Majd elengedtem, amint tudtam, ám amikor visszamentem a belsőbe, rávillantottam (persze, hogy nem köszönte meg, hogy elengedtem). A reakció: leassított (itt már a 100-as tábla után) kb. 50-60-ra, majd átment a középső sávba - én meg el mellette. És kezdődött a tolás elölről, ami addig tartott, amíg jobbra, a középsőbe úgy be nem tudtam menni, hogy nem volt mögöttem helye. És eközben a családom (feleség+2,5 éves kisfiam) ült a kocsiban. Ne mondja nekem senki, hogy emelett szó nélkül el kell menni - főleg, hogy az emberünk jóval 100 felett húzott el utána, hogy 2-3 km múlva beérjük (pénteki tumultus az m7-en, minden belassult már a közös szakasz végére). Nem vagyok egy agresszív ember, de igen, ha akkor lehetőségem nyílt volna beszélni az illetővel, egészen biztosan megteszem. Nem bántani - hülyébre verni úgyse lehet már, de legalább elmondhatom, hogy megpróbáltam tenni valamit. Ugye mondanom se kell, hogy rendőr sehol....

Koczeka, a pampák királya (törölt) 2009.02.13. 13:23:40

Hmm, tegnap este a másik posztba visszafogottabb (ugyanakkor értelmesebb) hsz-ek voltak...

Amúgy a posztíró elénk tárt egy közismert jelenséget: mindenki a maga autójának a kovácsa!

Nem röviden: anno amikor első komoly motromat megvettem (GS650Katana, 73 ló, max 195 km/ó) jónéhányszor voltam szívóágon, ami miatt következő gépem olyan volt, ami 250-nél nem szabályoz le. Félreértés ne essék, talán egyszer néztem meg hogy mit bír a gép, de a plusz teljesítménynek számtalanszor hasznát vettem, mert 100-ból kb. 5 idióta mindig akadt, aki előzés közben rágyorsított, autópályán előzés után levillogott... szóval nem tűrte a sokadik helyezést (kiemelném, hogy nem versenyhelyzetekről beszélek, hanem olyanokról mint a posztíró, azaz a "dikmá', vazze ne engedd" tipusúakról.

Miután a motorból kiöregedtem, autóban tartok ugyanott: ha nem akarok incidensbe keveredni, vagy megaterepjáró kell, vagy 200 ló feletti teljesítmény és kemény kaszni. Ez utóbbi egyszerűbb volt, így a rágyorsulásos csávók vagy le lesznek gyorsulva, vagy hirtelen fékezéssel lassulva, így vagy eléjük, vagy mögéjük beférek. A kemény kaszni meg azért kell, mert ha masszív birka akad az utamba, én bizony nem átallok feltartani 2 sávot se, megállok ahol vagyok, ha haladni akarnak, majd valaki beenged. Megjegyzem, hogy ilyen ritkán van, sokan szidják a pesti közlekedést, de igen sok udvarias/türelmes vezető van.

Amúgy ha mindenki türelmes lenne, kétszer ilyen gyorsan lehetne haladni, de erre még várni kell.

Az elengedés "meg nem köszönéséért" én is morogni szoktam, jóllehet múltkor egy falubelim éppen ezt vágta a fejemhez, hogy se meg nem ismertem, se meg nem köszöntem hogy jelzett... mondtam hogy bocsi, ha nem köszöntem meg, akkor nem is láttam, mert amúgy szokásom. Sz'al egy esetből még ne ítéljünk, lehet az embernek egy - sőt több - szar/szerencsétlen napja:-)))

ostván 2009.02.13. 13:24:48

Hasonló, pár évvel ezelőtti sztori. Lányom 18 éves, friss jogsival szállította a családot kispolákkal. Mellettünk nagy arc, nagy, fényes autóval, friss hússal (szőke!) a jobb egyen. Az első lámpánál a az arc megmutatta a nőnek, hogy kell lehagyni a kisolszkit. De jött a következő lámpa, ahol a nagy autóval fékezni kellett. Állóra. Mi meg lendületből mellettük el. Eddig mindennapos történet lenne. Poén az, hogy a lányom egy önkéntelen mozdulattal kiintegetett nekik, ahogy elhúztunk. Ha már láttatok fejet vörösödni a másik autóban! Ez sokat ért!

Magustanonc 2009.02.13. 13:40:23

@szorgosnepunkgyoznifog: Izeee... a belso savban 75 az nem keves kicsit?

Gera 2009.02.13. 13:42:48

@Magustanonc: Ez a 70es táblás szakaszon lehetett, írta, hogy kifelé.

Gera 2009.02.13. 13:45:58

Egyébként tegnap én is láttam egy idiótát a Szentendrein. Valami új Volvoval ment, S60, vagy S80, nem tudom, olyan egyformák :) Emberünk helyenként úgy 140 körül (tényleg nem túlzok) előzgetett össze-vissza a sávok között, totál életveszélyesen. Sok értelme nem volt, kb egyszerre értünk az Árpád hídhoz, pedig én nem mentem 85nél többel. Ezúton gratulálnék az ostobaságához.

dinyus 2009.02.13. 13:47:00

@ostván: kispolákkal lehet igazán jól indulni egyébként lámpáknál, én anno mindig lehagytam mindenkit (aztán persze 10m múlva visszaelôztek, de akkor már megvolt a sikerélmény :)

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.13. 13:49:56

"- ha valaki megelőz, nem vagy tőle gyengébb, a pöcsöd sem lesz kevésbé nagy;"
Pontosan.

dinyus 2009.02.13. 13:49:59

@Gera: ez az össze-vissza sávváltás egyébként megér egy külön misét. Szoktam reggel figyelni, hogy a félpercenként sávot váltók általában velem együtt érnek az Árpád hídhoz, de már olyan is elôfordult, hogy 4-5 sávváltás eredményeképpen mögöttem volt 3 autóval :D Mert csak azt látják, hogy abban a pillanatban a másik sáv kicsit gyorsabban megy. Persze érdemes sávot váltani, ha tényleg gyorsabban lehet menni, de meg kell találni az arany középutat szerintem (én legalábbis úgy szoktam, és általában mûködik).

Gera 2009.02.13. 15:10:47

@dinyus: Ez kb 5 másodpercenként váltott sávot :) Mondom, tiszta autóverseny fíling volt, padlógáz, az autók centizgetése, szerintem mindenkire a frászt hozta.

dinyus 2009.02.13. 15:42:17

@Gera: múltkor én is láttam egy ilyet hazafelé a Szentendrein. Ezüst Seat, folyamatos sávváltogatás, persze index nélkül, ahogy egy menô ember csinálja.

szorgosnepunkgyoznifog 2009.02.13. 17:57:32

@Magustanonc: itt 70-es tábla van, kb. 75-el mehettem. Írtam is, hogy még a 100-as tábla előtt

@Gera: tényleg ott volt, a 70-es és a 100-as között

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.02.14. 02:07:40

@ostván: Jaj ezeket én is bírom. Megy 70-nel a piros felé, én lmaradva mert 50-re van belőve a lampicsku, elhúzok mellette...

Akik tolják a gépet mint állta azok általában pár lámpával később kerülnek újra mellém :D

kéjenc 2009.02.14. 04:22:49

valahogy az utóbbi időben megszaporodott azoknak a fajparasztoknak a száma,akik természetesnek veszik,hogy beengedem őket.se egy villantás se egy kézfelemelés.lassan ott tartok senkit nem engedek be

uniball 2009.02.14. 13:45:16

Korábban nyomulósabb most a lehiggadó státuszba kerülő autósként azért megjegyezném, hogy jobbra tartásról kis hazánkban az autósok jelentős része megfeledkezik. Sztem a kultúra alapja ott kezdődik, hogy hagyom élni a másikat és lehúzódom előle ha az illető menni akar. Persze egy pillanatra összeszorul a gyomrom ha valaki elszáguld a belsőben, de magamnak is teszek egy szívességet, ha nem próbálom feltartani. Ha menni akar, hát menjen, igyekszem nem "okoskodni" a belső sávban és közlekedési rendőrt játszani. Persze nekem is jól esik ha mondjuk sietősebb a dolgom, utamra engednek ahelyett, hogy tüntetőleg a belső sávot használják, esetleg azért mert 2 km múlva arra halad tovább az út amin menni szeretne.
Annyi posthoz hozzáfűzhetném, hogy hagyjuk már egymást élni az utakon. Talán ezért megy másként nyugatabbra az élet és ezzel párhuzamosan a közlekedés is, mert az emberek leginkább magukkal foglalkoznak, de úgy, hogy közben másokra is odafigyelnek. Parkolás, közlekedés, sorbanállás, stb. a sor végtelen.
Azért én abban bízom, hogy mindkét oldalon (kimértebb és haladósabb egyaránt) szocializálódik a közlekedés (is) kis hazánkban és nem vagdalkozunk feleslegesen.

Ápuka 2009.02.15. 14:59:05

@Dövan: ezüst srt8-as jeep bnet-es rendszámmal? Reggel a Könyves Kálmánon láttam, előtte a Mustangot az Üllőin...Jeep-es arc alapból padlógázzal közlekedett a körúton, brutál hangú gép, de sok értelme nem volt a pirostól-pirosig való gyorsulás-fékezésben, mert mindig utolértem...aztán a Lurdynál elment a Mester felé...

szorgosnepunkgyoznifog 2009.02.15. 20:33:33

@uniball: azért én ezt egy picit másként fogalmaznám meg. Az élni és élni hagyni ott kezdődik, hogy mindenki betartja azokat a szabályokat, és senki nem képzeli magát szabályok felett állónak. Ha ez a tétel teljesült, akkor ugye nincs probléma - nincsenek követési távolságot be nem tartó, fenékbe mászó autósok, vagy éppen olyanok, akik a 70-es táblánál 100- és felette száguldoznak, de olyanok sem, akik elfelejtik a jobbratartást - vagy épp azt, hogy nem előzünk jobbról. Viszont rámutatnék, hogy sok autós, aki fittyet hány a sebességkorlátozásra, egyből a jobbra tartás hiányára panaszkodik azokra nézve, akik előtte nem mennek, csak a megengedettel, és épp nem tudnak egy sávval arrébb menni, mert nincs hova. Úgyhogy szerintem a közlekedési kultúra ott kezdődik, hogy betartjuk a szabályokat, ha már elvileg kötelező mindenkire nézve - és egymásra odafigyelve, udvariasan vezetünk. Hmm. mintha annak idején az autósuliból is ezekkel a szavakkal búcsúztattak volna minket.

íyxcvb 2009.02.15. 20:47:29

@Rainel:
Nincs elgépelve a rendszám.
Típus: A-H/MONOCAB Lefordítva: Opel Astra-H Monocab(egyterű)= Opel Zafira
Opelekkeldolgoztam majdnem 10 évig ez a hivatalos neve a Zafirának

uniball 2009.02.16. 13:56:42

@szorgosnepunkgyoznifog: sztem az igazság ha nem is odaát, de mindenképpen vhol középen van. Amiről Te beszélsz az az extrém szabálykövetés, amiről én az a taplóság és a tétovaság közötti vezetés. Természetesen igaz, hogy jó lenne betartani a sebességnormákat, de egyrészt vannak erős túlzások a sebességkorlátozásban, másrészt a honi forgalom átlagsebessége még egyöntetűen gyorsabb mint az előírt. Természetesen ezt drasztikus szabályozással le lehet törni (lásd Olaszok, még pár éve mentek mint az állat, de egy hónapja mentem ott pályán és láthatóan jelentősen "lehiggadtak" hála annak, hogy nem csak szabályoznak de nagyon sok helyen mérnek is). De van más példa is pl. a Görögökre. Ott mondjuk nem mostanában jártam, de pár éves tapasztalatom az, hogy ugyan mennek de nem is akadályozzák egymást, ha kell a leállósávba húzódnak és elengedik azt aki menni akar (ha fel akar fordulni tegye egyedül).
Amiről te beszélsz az egy derék betű szerinti szabálykövetés, amivel nincs is semmi baj, de ilyen ugye nincsen nálunk. Amiről én beszélek az pedig egy a jelen körülmények közötti (és nem idealizált mindenki mindent betart) élni hagyás. Ha Te menni akarsz elengedlek, ha én menni akarok engedj el. Mindezt úgy, hogy egymást a legcsekélyebb mértékben se veszélyeztessük és pl. ne gyorsítson rá az egyszerű ha meg akarod előzni, és ne is tartson fel akár figyelmetlenségből (nézz már bele a tükörbe ha a belsőben lazulsz), akár kivagyiságból (ne légy barom :) ). És ugyan ez azon az oldalon is aki hátulról érkezik. Szépen türelmesen megvárom míg lehúzódik, aztán megyek dolgomra anélkül, hogy beleállnék a seggébe vagy más módon veszélyeztetném.
Persze ezek olyan egyszerűen hangzanak, mégis akad bőven ellenpélda. Nem figyelünk egymásra és sokan állat módjára mennek, a legrosszabb meg keveri a kettőt.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.02.16. 14:36:56

Én azt imádom, amikor motorral megyek, és pattog le a csikk meg a pillepalack a sisakomról. Ilyenkor szokott lerugódni egy-egy tükör.

szorgosnepunkgyoznifog 2009.02.16. 21:36:33

@uniball: tudod, nem nevezném extrémnek. Az a baj ezzel az egésszel, hogy attól kezdve, hogy valaki azt mondja, hogy azért nem tartja be a szabályokat, mert hülyeség (lásd sebesség korlátozás), azzal egyből feltételezi, hogy mindenki más is így gondolja. De sajnos az egyetlen fix pont a közlekedésben pont a szabály. Nem vitatom, hogy vannak benne hülyeségek, de ahhoz, hogy egy nyelvet beszéljünk, a szabályokat be kell tartani. Abban a pillanatban, hogy egy valaki büntetlenül megszegheti a szabályokat, sok-sok követőre talál, mondván, ha neki szabad, nekem miért nem? Sajnos ilyen társadalomban élünk, és csak helyeselni tudom a második részben leírt szavaidat a mai helyzetre - az élni hagyásra. De ez nem elég. Akit ma elengedsz, mert gyorsabban megy, mint te, aki max. engedélyezett sebességgel haladsz, holnap beléd fog jönni, mert akkor is túllépi a sebességet, vagy ami még rosszabb, teszi ezt egy iskola előtt, elütve több gyereket. Őszintén: nem tudom, mi a megoldás erre a helyzetre, csak azt tudom, hogy évek óta, amióta jogsim van, egyre több vezetőt látok fittyet hányni a szabályokra, amelyek elvileg egymás biztonságát is szavatolnák, és egyre több ember van, aki magasról tesz a másikra, amikor vezet. Ja, és persze egyre kevesebb rendőr, aki ezekben az esetekben is intézkedik - ha egyáltalán látja, mert a helyszínen van. A pohár meg egyre telik, mert egyszerűen nem lehet elnézni, hogy ha szabályosan közlekedem, akkor is veszélynek vagyunk(család) kitéve azok miatt, akik úgy gondolják (pl.), hogy jobbról előzhetnek, vagy a fenékbe búlyos játékot játszák. Egyébként én is elengedem azokat, akik sietnek - lásd kicsit fentebb a példát - de ha veszélyesnek érzem a szitut, és nem is reagál rá korrektül (vészvillogó, bocsánatkérés) -, akkor igenis rávillogok. Mást úgyse tehetek. Arra azért kíváncsi lennék, hogy miért van az (és itt is, jópár beírogatónál tapasztalom), hogy ha valaki szabályt szeg, még maga kezd el szabályokra hivatkozni, amiket a másik nem tartott be. (lásd, 100-as táblánál rád érkezik 120-al, és miért nem mész jobbra ki, ahol 80-al mennek a melletted levő sávban? ).

uniball 2009.02.24. 22:11:45

Igazad van. A szabály mindenkire vonatkozik. Senki ne szeghesse meg azokat és pláne ne próbáljon ököljoggal operálni az utakon.
Bár hozzáteszem, ha valaki nem tartja be a jobbra tartást, azzal ugyan úgy szabályt szeg, és ha nem is egy agresszív állat aki megpróbál letolni az útról, azért még adott estben veszélyhelyzetet teremthet. Érdemes elgondolkozni azon, hogy vajon a veszélyhelyzet miért következett be és vajon a provokáció vagy a másik oldali szabálysértés mennyit dobott adott esetben a latba. Azon is érdemes lenne elgondolkodni, hogy kinek van joga egyáltalán okítani más autósokat? Véleményem szerint kizárólag a rendőrnek és egy másik autós a villantáson ne menjen túl, pláne ne akadályozzon a belső sávban. De ez messzire vezet, jó lenne ha szabálykövető környezetben közlekedhetnénk, ehhez azonban kemény betartatásra és a maitól eltérő mentalitásra lenne szükség.
Amit viszont szerettem volna az egész hozzászólásomból kihozni az az, hogy aki barom azzal úgy sem fogsz semmire menni. Ha megpróbálod feltartani, csak még jobban felhúzod és magadat vagy a családodat is veszélynek teheted ki. Azt gondolom, felesleges tovább gerjeszteni az amúgy is sokszor puskaporos hangulatot. Ha sikerül egy barmot kifogni, akkor a legjobb ha arrébb húzódsz és hagyod hogy majd idővel felcsavarodjon a fára. Mert fel fog előbb vagy utóbb, hiszen olyan nincs hogy a végletekig állat módon vezet. Vagy lenyugszik, vagy meghal, vagy olyan balesetet szenved hogy lenyugszik. Az ilyenek szaporítják sajnos a rázós képek sorát. De ha nem akarsz rá kerülni Te is a képre akkor a legtöbb amit tehetsz, hogy lehúzódsz had menjen.
Talán rosszul fogalmaztam és inkább élni és halni hagynit kellett volna írnom.

Carscache · https://www.carscache.com/ 2023.07.04. 08:37:11

Get ready to experience pure adrenaline with the <a href="https://www.carscache.com/2023-aprilia-rs-660-extrema/">2023 aprilia rs 660 extrema price</a>. Priced competitively, this high-performance masterpiece offers unmatched value for its cutting-edge technology, exceptional engineering, and thrilling riding experience.

Carscache · https://www.carscache.com/ 2023.07.04. 08:37:57

Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance masterpiece offers unmatched value for its cutting-edge technology, exceptional engineering, and thrilling riding experience.

Visit Here - www.carscache.com/2023-aprilia-rs-660-extrema/












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása