Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A belső sáv joga

2018.12.02. 20:52 :: szaGértő

Mostanában többet járok autópályán, mint eddig, és felmerült bennem egy kérdés.

tartsonjobbratabla-327x427.jpg

Tipikus helyzet, hogy a jobb sávban hosszú sorban teherautók, kamionok, nyuggerek haladnak, úgy 90-110 közötti sebességgel, több kilométer hosszan. Ekkor az ember a belső sávban, 130-140 között próbálja leküzdeni a több kilométeres sort.

És érkezik egy 20-40 millás autó, csörögve-villogva-indexelve, hogy takarodjak.

Ekkor felmerül a kérdés:

Vagy én lassítok le az aktuális sebességemhez képest 20-50 kilométer/órával, vagy a karácsonyfa ugyanannyival. Viszont mindkettőnknek pont ugyanannyi joga van a belső sávhoz. Sőt, az úton általában az igaz, hogy az megy elöl, aki hamarabb érkezett, a második meg szépen megvárja, amíg sorra kerül.

Tehát nekem pont ugyanannyi jogom van 130-140 tájékán menni (hibahatáron belül), mint a villogósnak 170-180 körül. Miért pont nekem kell fékeznem, hogy neki jó legyen, miért nem neki, ahol mindketten közel szabályosan haladunk? Figyelembe véve azt is, hogy vagy nem sok van más a sorból, és akkor pár perc múlva mindenki mehet annyival, amennyivel akar, vagy sok van a sorból, és akkor ha kiállnék, azt ötször-hatszor kell megtenni.

Kinek van joga a másikat lassításra kényszeríteni?

Szerintetek? Anyázás nélkül, érvekkel.

10 komment

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2018.12.02. 21:02:13

Na, ilyenkor szokott az nálam előfordulni, hogy qrva szabályos leszek, azaz csak és kizárólag a km-óra szerinti, max. 130 km/h az, amit bír a gép. :D
Ha valakinek nem elég a GPS szerinti 130, az óra szerint 140 (ha látom, hogy nagyon jön, képes vagyok - rövid időre - akár 140-re is felgyorsítani), akkor szépen visszaveszem a tempót.
És csak utána fogok az első alkalmas helyen kisorolni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2018.12.03. 08:39:41

Mi a kérdés?

Van az a mondás, hogy rendes ember nem szemetel, a többinek meg tilos.

Itt is ez a helyzet. Rendes ember nem tolja le 170-nel az előtte levőt, a többinek meg tiltja a Kresz.

Tehát nem "pont ugyanannyi" jogod van 130-140 tájékán menni, hanem sokkal több, lévén a másiknak semmi joga nincs 170-180 körül menni.

ergerberger 2018.12.03. 11:45:44

"nekem pont ugyanannyi jogom van 130-140 tájékán menni (hibahatáron belül), mint a villogósnak 170-180 körül."

Ez pontosan így van, mindkettőtöknek ugyannyi, pontosan nulla joga van ehhez. A megengedett legnagyobb sebesség autópályán 120 km/h tudomásom szerint.

ergerberger 2018.12.03. 12:04:01

@vgaborka: ja akkor az. Gecirégen vezettem.

bounty112 2018.12.05. 11:11:48

Én úgy vagyok ezzel, ha gyorsan jön valaki, igyekszem elengedni, amint csak lehet, de nem vállalok be indokolatlan lassulást, a posztoló által is említett okokból. Ha viszont valaki bunkó állat módjára villogtat és a seggembe jön, sokkal később engedem el, annyira irritál a taplóság.

MrZed001 2018.12.07. 22:40:55

"Ekkor az ember a belső sávban, 130-140 között próbálja leküzdeni a több kilométeres sort."

Ezzel nem is lenne gond.

Csakhogy manapság rendre azt látom, hogy az a 130 max 110.
Mert csal a kmhóra, vagy csak szimplán szédül 100 felett.

És órákon át tudnám mesélni (M1, M3, M7), hogy milyen bunnnnkó B kategóriás (B ... mint Belső sáv) emberekkel futni össze.
Úgy, hogy max +10%-ot sose lépem át.

Sőt, vannak az extrémek, akik beállnak a 90-el haladó kamionsor mellé azonos sebességgel. Igen, a belsőbe.

Sőt 2, vannak a teszetoszák, akik hagyják nekik. Nem, nem dudálja le, nem villog rá ... szépen suttyog mögötte a birkája 90-el.
Ja, meg további 5km hosszú(!!!) autósor is.

Sőt 3, vannak akik ha jelzel nekik, hogy nem kellene 90-el feltartani a sort, akkor nekiáll fékezgetni (pölö M1 bécsi rendszámú autótól többször láttam)

and/or 2018.12.27. 15:11:20

@ergerberger: 130 km/h Magyarországon és általában az EU országaiban.

and/or 2018.12.27. 15:16:10

@MrZed001: Vezess néhányezer km-t Németországban és figyeld az autósokat. A 250-el érkezö Audi/BMW/Porche lelassít a belsösávban haladó sebességére, nem áll bele a csomagtartójába, nem dudál, nem villogtat, aztán amikor a "tesze-tosza" akárki lehúzodott jobbra elöle, akkor újra gázt ad és robog. Ha nem igy csinál, akkor német rendszámú autóval közlekedö kelet európai a soför.

Arcade Macho 2019.08.06. 12:29:21

igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat nyerni

en a negyed evszazados F astrammal amikor nagy a forgalom, akkor ugy van, hogy vagy felgyorsitok 140re es akkor parszor nagy nehezen kigyorsitom 150re, es probalom eszszeru keretek kozott elengedni ha van hely, vagy beallok 90re, es nem ugrandozok












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása