Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ködlámpás köcsögök

2008.02.02. 15:02 :: SilentSound

Újabb agy durrant el, ezúttal Norbié. Egy bennem is felmerülő kérdést taglal némi indulattal összegyúrva: egyes emberszabásúaknak a gyújtáskapcsolóra van kötve a ködlámpájuk is?
Hol volt, hol nem volt, volt egyszer egy ködlámpa...

Nos igen ez sarkalatos pont a magyar közlekedés zűrös egén. Nevezetesen a ködlámpa használata. Egyesek már immáron hagyományként amikor elindulnak már rányomják, jóformán tökmindegy hogy verőfényesen süt a nap tél avagy nyár van. Márpedig a KRESZ legutóbbi infóim szerint csak városon kívül és a látási viszonyok meglévő feltétele (pl sűrű!!! köd) teszi lehetővé.



De lehet hogy én tévedek kedves autóstársaim akkor pedig mea culpa érte.
Sok - nincs rá jobb szó elnézést érte - baromarc már városon belül verőfényes napsütésben vígan ködlámpával szaladgál. Ha véletlenül rávillogsz hogy - Kapcsold már le koma! - visszavillog. Őrület. Nehogy láss má' valamit az előtted levő útból!

Az egyik kedvencem: helyzetjelző+ködlámpa: na ez már igen legyőzhetetlen páros!! A másik pedig : Nyár 30 fok árnyékba és mufurckám ködlámpával közlekedik.... MIÉRT??

Az ész megáll és ácsorog.
Jellemző hogy ha pl. nem általlana ködnek képződnie nem ennyire igyekeznek bekapcsolni..

Kérdés: ha lenne kék villogó a személygépjárművön azt is bekapcsolnák?

173 komment

Címkék: biztonság autó hülye veszélyes lámpa ködlámpa

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Rocko- 2008.02.02. 20:23:51

ja, ki mikor látott utoljára sűrű hóesést vagy ködöt?

Egyéves Önkéntes 2008.02.02. 20:27:18

trebics 2008.02.02. 20:07:20

Audin, BMW-n és Opelen ugyanígy van

magyarorszagbennetekvan 2008.02.02. 20:28:47

pofongombócnak abszolut igaza van,én is így járok el,tényleg hamarabb lekotródnak a szerencsétlenek.

Baromarcú 2008.02.02. 20:29:27

Én beállok a baromarcúak közé: rendszeresen használom a helyzetjelzőt ködlámpával. Ennek egyetlen oka van: iszonyat gyorsan égnek ki a H7-es (márkás) izzóim. De felmerül egy kérdés: jobban vakítja a szembejövőt a helyzetjelző + ködlámpa, mint a normál fényszóró? (Szerintem nem.)

hukk 2008.02.02. 20:35:41

Szerintem ez a ködlámpa dolog túl van lihegve. Persze csomóan használják indokolatlanul, és vakít, de lényegesen jobban vakitanak a rosszúl beállított tompított fényszórók, amikkel viszont tényleg tele van az ország. Illetve ott a másik kedvencem, azok, akik képesek folyamatosan taposni a féket a lámpánál megálláskor, ahelyett, hogy vagy használnák a kéziféket, vagy vizsszintes uton semmit. Ez, főleg esős időben baromira zavaró.

semmitsem 2008.02.02. 20:43:13

Úgy bírom azokat, akik elterelik a szót az alaptémáról. Szeretem az "én néha használom a ködlámpát, DE mi van a házilagos xenonlámpákkal meg a lámpát nem kapcsolókkal vagy a kék villogósokkal, BMW-s barmokkal stb." típusú hozzászólásokat. Ezek külön állatfajták, beszélni kell róluk is, de most a ködlámpás állatfajról van szó.
Elég rég vezetek én is, de eddig talán 3-4-szer kapcsoltam fel az első ködlámpámat (a villogáson kívül, lásd lejjebb), amikor valóban nagy köd volt (haladási sebesség 20-30 km/h). Akik párás időben már boldogan kapcsolják fel a ködlámpát (haladási sebesség 100 km/h felett), azok szemészhez menjenek el inkább, nagyon jó módszerek vannak már a látás korrigálására.
Aki nem ködben használja a ködlámpát (és persze nem csak úgy felejtette) az tipikusan önző, antiszociális vezető. Az érdekli, hogy Ő nézzen ki nagyobb májernek vagy Ő lásson jobban, egyáltalán nem érdeklik a szemben (hátsó ködlámpa esetén a mögötte) közlekedők. Mert - szögezzük le - a jól beállított ködlámpa is vakít. Ugyanis sötétben a jól beállított fényszóró is vakít, ha szemben jön, de ezt természetesen elviseljük, ez a közlekedéssel jár. Viszont minden további fény feleslegesen rontja a szemben jövő látását, nem véletlen, hogy alaphelyzetben csak két lámpát szerelnek az autókra.
A ködlámpásoknál a legtöbb, mit megtehetünk (hacsak nincs felszerelve hat halogén reflektor :) ), hogy kb. 40-50 méterrel a mellettük elhaladás előtt a ködlámpa-reflektor kombinációt használva elvakítjuk őket, talán elgondolkodnak, hogy miért tettük ezt, és lekapcsolják a ködlámpájukat.
Ej, csak ne lenne ennyire erős bennem az oktató-nevelő szándék! De mit tegyek, jót akarok nekik, szeretném, ha ember válna belőlük is... :)

pofongombóc 2008.02.02. 20:45:46

Re: Rocko- 2008.02.02. 20:23:51 tessék novembertől esténként a Balaton mellett autózni a 71-esen, találsz ködöt, hidd el

pofongombóc 2008.02.02. 20:47:21

Re: 0xFFFF

:-)

tilcsukbejaködlámpát 2008.02.02. 21:03:04

Az első köd nem érdekel.Csak akkor ér valamit amikor akkora köd van hogy max 2-3 csíkot lehet látni és az út szélét sem lehet látni nélküle.De ilyen évente kétszer van.Azt sem tudom elképzelni h hogy lehet rosszul beállítani.Nekem gyárilag be van téve a lökhárítóba és annyi. Hanem a hátsóóó !!!!!!!!
A sok idióta... Bazzz!! Ütném agyon az összeset. A faszért képtelen RENDELTETÉSSZERŰEN használni???? Ha lát engem a tükörben akkor már a mögötte levő is látja!!! (tudom vörös vs. fehér fény hullámhossza,hagyjuk)Akkor kapcsolja le! De nem... Vagy lemaradok és megelőztetem magam h a másik lesse a fényt vagy megelőzöm.Magyarázni nem szoktam ... Úgysem értené meg . Havi 5000 km-nél van szerencsém az idiótákhoz. 23 év és kb 700 ezer km alatt kb 3 ember kapcsolta le amikor mögéértem. A reflektorért mindenki villog ha szembejön. Ezt ugyan úgy kellene használni. Lényeg: a hátsót betiltanám. "Olyan " helyzetben úgyse hajt úgy az ember h ne lássa meg időbe az előtte lévőt. Ha igen akkor pusztuljon. Uff

Géza 2008.02.02. 21:04:54

Kb fél órája toltam rá egy ilyenre a reflektort.
Egyszerűen zavarja a szememet a ködlámpa. Ha szemből jön, először rávillantok, aztán rátolom a reflektort, ha mögöttem jön, először rányomom a hátsó ködlámpát egy pillanatra, aztán folyamatosra. Elvégre ha akkora köd van így kell, nem?

tygger 2008.02.02. 21:08:07

AZso · www.azso.hu 2008.02.02. 17:37:04
Budapestbynight!
Hogy miért nem a ködlámpás hülyéket szedik ki a sorból a rendőrök? Mert nem érnek rá, annyi dolguk van a csekk nélküli kötelezősökkel...

Ez is megérne egy posztot; a XXI.században, amikor az emberek nagy része átutalással fizet, a rendőrök csekket követelnek az autósoktól. Röhej...


azso, sztem maradjunk annyiban, h így nagy általánosságban irtó nagy kisebbségben vagyunk azzal, h otthonról, kényelmesen a gép előtt ülve fizetjük be a csekkjeinket és nem megyünk a büdös postára a büdös sorba állni. miért nem jönnek rá az emberek, h otthonról kényelmesebb? és tényleg, miért nem lehet megoldani, h csekk helyett jó legyen a banki átutalás igazolólapja is???

tilcsukbejaködlámpát 2008.02.02. 21:08:08

bocs egy elírás ,helyesen: akkor már én is látom a tetvedék lámpájával együtt.

trebics 2008.02.02. 21:09:23

Egyéves Önkéntes - a német precizitástól azért többet várnék :)

"Ami ott alul van, az nem ködlámpa, henem ún, pályafény. Szabad használni."

Mindíg tanul valamit az ember.

6/1990. (IV. 12.) KöHÉM rendelet
a közúti járművek forgalomba helyezésének és forgalomban tartásának műszaki feltételeiről

Ködfényszóróra vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 45. §

A nappali menetjelző lámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 55/A. § (Erről beszélt sörös)

Hátsó helyzetjelző ködlámpára vonatkozó üzemeltetési műszaki feltételek 58. §

Szerintetek melyik a "pályafény"?

tilcsukbejaködlámpát 2008.02.02. 21:12:18

Én is neten fizetem a kötelezőt de még soha nem kérték így nem derült ki h elfogadják -e? Zsaru ismerős azt mondja h el kell fogadni mert úgyis utánna néznek a kocsiból a központba h télleg be van -e fizetve! Mert mutathatsz hamisított csekket is!!!

Egri István 2008.02.02. 21:15:21

Kedves Hozzászólók!

Vajon Ausztriában az osztrákokat miért nem zavarja az első ködlámpa használata?!
Elárulom,mert nem zavaró,hacsak nem valami otthoni tákolmány.Igaz az ilyesmi itt ritka.
A sok okos és értelmes vélemény helyett közlekedési morált kéne tanulni.Mint pl zebrához közeledve nem gázt adni,hanem talán lassítani.
Csodálkozunk,hogy hol tart az országunk?!

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.02. 21:21:26

Kedves Pista!

A hátsó ködlámpa, ha közelmész hozzá, ausztribán is zavaró.
Nincs az a labanc optika, amelyik kiszűrné.
Viszont ott lekapcsolják, amikor meglátják az embert a visszapillantó tükörből.

Itt Magyarországon, pont a közlekedési morál okán, igenis beszélni kell arról, hogy a ködlámpa nem azért van, hogy ha kell, ha nem világítson vele az ember, hanem azért van, mert jó ötletnek tűnik extraként feltüntetni az autó felszerelései között, és jó óccsó, mégis egy sor a kardándoboz, és az állítható sebességű ablaktörlő között.

István 2008.02.02. 21:31:27

"Baromarcú": mert szar a kocsid, azért ég ki a H7esed. Ajánlom hogy szerezz be egy feszültségstabilizátort, vagy egy kevésbé műanyag autót, vagy szállj át BKVra, és ne engem vakíts el.
"pofongombóc": a neved alapján gondolom kapod is őket rendesen. Költözz olyan helyre, ahol a hozzád hasonlk élnek, és nappal ködlámpával járnak, éjjel meg kivilágítatlanul. A rendőrök rabolnak bankot és erőszakolnak az utcán, és gárdák tartják fenn a rendet. Hopsz, lehet én élek rossz helyen?

Hocipo 2008.02.02. 21:32:46

Kedves Ótóstársak

Ne annyira zavaró - az első - ködlámba. Hiszen lefelé világít és a gyári daraboknak általában nincs is nagy fénye. Úgyhogy nem tudom, mi a bánatot vergődtök itt. A hátsó ködlámpa már más kérdés. Azt nem kellene ha nem indokolt.
Viszont zavaró a jó szarul vagy sohabenemállított 1000 wattos lámba amitől kisül az ember szeme. És igen a sufnixenon pláne. Meg a vezetésközben telefonáló - természetesen kihangosító nélkül - édes kollegák. Na, inkább a telefonjuk aktiválódik a kulcs elfordításával. Mert Akadályoz. Például. De egy első ködlámpa, ami manapság inkább csak dekoráció ? Amúgy csak inkább azokat zavarja akiknek nincs - csak hátsó de azt ha kell ha nem nevelési célzattal villogtatja. Én meg például a jobbratartást nevelném. Vagy azt induljunk már el ha kizöldül a lámpa.
Vagy ez : index.hu/tudomany/dugo080117/
Milyen igaz... Kedves Ótóstársam.....zavar a ködlámpa ?

ezer526 2008.02.02. 21:33:28

Tulajdonképpen engem nem is a ködlámpa zavar,hanem a rosszul beállított ködlámpa,vagy tompított,ami az egyik oldalon helyzetjelzőként funkcionál,a másikon meg az eget veri,me közben a szememet kifele.A zsaru is csak a rendesen kivilágitott autót állítja meg,véletlenül sem a sz@r világítással rendelkezőt. Igen az osztrákoknál nincs sufnituning,meg elviszik szervizbe beállítatni...de ez már más téma

andd 2008.02.02. 21:43:25

reflektort a ködlámpásnak, hadd szokja!

Egyéves Önkéntes 2008.02.02. 21:44:25

trebics 2008.02.02. 21:09:23
Egyéves Önkéntes - a német precizitástól azért többet várnék :)

hát pont, hogy precízek, csakis szabályosan tudod használni...
ja és asszem a 123-as merdzsón is így van

turorudi · http://check.blog.hu 2008.02.02. 21:47:47

Szerintem a ködlámpánál sokkal balesetveszélyesebb, ha valaki ezért villogtat. Engem az zavar nagyon, hogy mindenki mindenért villog és már azt sem tudom, miért jeleznek. Puha a kerekem? Nyitva maradt az ajtóm? Gyorsan megyek? Lassan megyek? Ég a lámpám? Nem ég a lámpám? Gyorsabban parkoljak be? Gyorsabban parkoljak ki? Beengednek sávváltáskor? Nem engednek be sávváltáskor? A kurva anyámat? Szia típustárs?

elzee 2008.02.02. 21:50:15

Az első ködlámpa ha jól van beállítva lefelé világít, tehát a szembe jövőt nem zavarhatja. A hátsó az viszont roppant idegesítő és szemfárasztó tud lenni...

hj 2008.02.02. 21:54:52

sajnos sok kopasz bmw-s köcsög nem is tudja mi az a ködlámpa.....

népnevelő 2008.02.02. 21:56:37

ha már ködlámpa...
VÉDEKEZÉS ellene: /és a belsősávi 40-esek ellen/
beállni elé, egyre lassabban, esetleg megállni.
tapasztalatom szerint észreveszi. nemrégen egy hátsó ködlámpás is rájött. Persze ehhez gyorskocsi kell, meg rutin, mert néha kergetődzés volt:)

vuk_ 2008.02.02. 21:57:41

Nemreg egy zarofenyes szuzukis ment eotte, villogok ra, semmi. Egy keresztezodesben utolertem motorral, odamentem melle, es szoltam, hogy ugyan a zarofeny ki kek kapcsolni mert raegett a retinamra.
Egy kozepkoru no ult benne:
- hogy mit? kodlampa? nekem? azt sem tudom hol kell kapcsolni.. de koszonom majd megnezem.

Koszonom. Majd megnezi.

AP (törölt) 2008.02.02. 22:11:58

vuk ez azért erős..

lehet, hogy egyszer véletlenül valahogy benyomta, és azóta úgy van neki? :)

más..

lámpasort keresek Swift1 géptetőre :D

Apofis 2008.02.02. 22:29:24

Előre bocsátom, hogy én csak indokolt esetben használom a ködlámpát, nem divatból.
Szerintem marhára mindegy, hogy valaki használja vagy sem, momentán akkor zavarhat ez, ha úgy vezetsz, hogy a fejed az aszfalttól 10 cm-re van, vagy csak a fenti iromány készítőjének ez b@ssza a csőrét?

Nekem is van hasonló agybajom (kettő is):
1. azok a koszos emberek, akik kihamuznak akocsiból, aztán még a csikket is kihajítják - nehogy már a kocsiban gyűljön a büdös szemét
2. a sok vezetés közben telefonáló kultúrember

Persze megemlíthetnénk az utólag otthon begányolt xenonos autókat is, ahol a fénypászma nem az utat, hanem a göncölszekeret világítja meg :)))

Incubus 2008.02.02. 22:37:26

Apofis:

A csikk az oké, de miért zavar téged az, ha én kihamuzok a kocsiból?

Amúgy van első ködlámpám, de csak jelzésre használom, semmi több.

Apofis 2008.02.02. 22:41:53

A szemetelés össze fajtája zavar :(
Azért van a hamutartó, hogy a hamu ne az utcán landoljon.
A pici dolgokon is múlik, hogy milyen környezetben élünk - blablablabla... ;)

Apofis 2008.02.02. 22:45:56

... azt észrevettem, hogy nem vagyunk reménytelen esetek mi magyarok sem, mert már sokunk lelassít, ha településhez ér (néha még a kamionosok is) és nem 90-130-al robog át a falun.
Egyre többször látom, hogy anyuka, apuka rászól a gyerekre, hogy a kukába dobja a szemetet, néha még olyant is látok hogy valaki a kutyagumit is összeszedi a kis házikedvenc után ...

Santman 2008.02.02. 22:52:41

Engem nem zavar az első ködlámpa használata(persze, csak, ha jól be van állítva). De a hátsó annál inkább. Azt nagyon szeretik használni, ha van köd, ha nincs. És attól aztán tényleg kiég a szemem. Az persze nem divat, ha ködben utoléred, akkor lekapcsolja a hátsó ködfényt.( hisz elég, ha a sorban az utolsónak világít, minek vakuljon a többi)

Sityi 2008.02.02. 22:53:04

Én Finnországban lakom több, mint egy éve, és innen nézve picit vicces, amiket írtok a ködlámpáról. A régi autómon én is használtam, de csak sötétben, mert itt az erdő közepén nagyon nem látni semmit, ráadásul a szarvasokat oldalról is könnyebb észrevenni ködlámpával (azt meg hadd ne ecseteljem, mi történik egy ilyen 8-900 kilós dög és egy autó találkozásakor). A mostani autómra az előző tulaj(ok egyike) Hella reflektorokat rakott, amik a távolságival együtt gyúlnak fel, és ez így rendjén is van tulajdonképpen - a távolságit ugyanis csak olyankor használjuk, ha nem zavarunk vele senkit, nem igaz? Amúgy az autószerelőm a 740-es Volvóját most tuningolta fénytechnikailag: a gyári világítás mellett volt még két reflektor egy egy szúrófény, amit most két reflektorra és két szúrófényre cserélt - tiszta rally feelingje lett annak a kocsinak. De ahogy már mondtam: ez Finnország, ami voltaképp egy nagy erdő, és nagyon sötét tud lenni a hosszú téli éjszakákon. Magyarországon azért ritkán van ennyire sötét.

ctrl 2008.02.02. 22:57:12

pofongombóc
szerintem hulladék vagy de legalább bevállalod

Rocko- 2008.02.02. 22:57:25

Baromarcú 2008.02.02. 20:29:27
"Ennek egyetlen oka van: iszonyat gyorsan égnek ki a H7-es (márkás) izzóim."
a benzin nem fogy gyorsan a kocsidból?

vuk_ 2008.02.02. 21:57:41
nem ajánlottad neki, h üljön elé kisszékre, és úgy nézegesse? hátha meg is érti, h miért kell kikapcsolni.

Incubus 2008.02.02. 22:37:26
mert más kocsiját (is) lehamuzod.

Apofis 2008.02.02. 22:45:56
én fordítva látom: "na még gyorsan megelőzöm a falu/stb. előtt".

wan2bee 2008.02.02. 22:58:16

eljen a nepneveles! Nekem nincs kodlampam, van viszont sokkal hasznosabb szurofenyem. ami szaraz idoben este kb 300 metert bevilagit elore ugy,hogy akarmit eszreveszek. Reflektornal kb 5szor erosebb, de csak elore vilagit. Persze szembejovonek pont szemmagassagba megy. multkor volanbusz is ramszolt, mikor a kanyar mogott szembetalalkoztunk. Alacsony epitesu az autom, ugyhogy duplan zavaro egy rosszul beallitott kodfenyszoro vagy zarofeny.. Ezesetben felkattintom a szurofenyt es goyrs belatasra birom a hulye autostarsat. neha visszareflektorozik. akkor azt is felkapcsolom. Es az ejszakai orszaguton a diszkofenyben leesik neki, hogy a kodlampaja zavar.

Tenyleg borzaszto, hogy az emberek ennyire nem kepesek ilyen dolgokrol egy pillanatig elgondolkodni.. Jobb hely lenne a vilag, ha az emberek vegiggondolnak neha, hogy mit jelent szocializalt vilagban elni..

AP: a fenyhidat tiltja a kresz. teton. foleg ha nem gyari. legjobb tudomasom szerint.

brosnan.jr 2008.02.02. 23:12:27

Ahogy több kolléga megemlítette, nem a ködlámpával van a baj, az általában a talajszintet világítja. Igen, én beismerem, az a jógyerek vagyok, aki rendszeresen első ködlámpával nyomom, gts Vectrával, xenon mellett. Nem szoktak rám villogtatni, mert FIGYELEK ARRA, HOGY A XENON ÉS A KÖDFÉNY IS A GYÁRI BEÁLLÍTÁS SZERINTI LEGYEN. Egyrészt én igy jobban látok, mást meg nem zavar. Egy két kötekedő majom azért akad.

Inkább jelentenek gondot a csálén beállított, szanaszét világító tompított fények! Kíváncsi lennék, a sok ködlámpaellenes hozzászóló közül hány jóembernek világítja a fénykéve a lámpaoszlopok tetejét..

Majd ha beállították, azután lehet ködlámpázni...

Amúgy Norbikám, észlényem, ha a képen a Te verdád van, ugyan menj már el egy szerízbe, és állíttasd be a pilácsokat, mer'bizony kicsikét felfelé világolnak...
A jól beállított nem ilyen...

hiissaa 2008.02.02. 23:32:50

egy igen népszerű téma a ködlámpásdi.
a minap budaörsön rávillantottam egy mercis majomra, mutatva neki, hogy a világítással nincs valami rendben - konkrétan a ködlámpája fel van kapcsolva. elkanyarodott, majd pár másodperc múlva megjelent mellettem. a koetschoeg a forgalomban szépen visszatolatott, majd leengedte az oldalablakot 'mit mutogacc, he?' kérdéssel. 'ködlámpa' - volt a rövid válasz, hátha ennyi eljut mogyorónyi agyáig. erre nagy lendülettel elkezdett magyarázni arról, hogy automata ködlámpája van. ya, nappal, borult égnél kimondottan bekapcsol automatán a ködlámpa. a hülyék a szomszédban hógolyóznak. automata? 70es iq alatt bekapcsol, mint tudjuk :D

nekemisvandenemhasználom · http://www.index.hu 2008.02.03. 00:04:26

Az hogy mi és mikor zavaró azt, had döntse el mindenki magának!
Nekem az, szal tetves köcsög min aki hasznája, és kapni is fog érte rendesen!!!

Dester 2008.02.03. 00:25:11

A ködlámpás téma nekem is vesszőparipám. Ha a tompítottat nem kapcsolja fel az illető városon kívül, a következő sémát követem: villantok egyet, majd kb. 1-2 másodpercre leveszem a lámpát helyzetjelzőre, végül vissza. Az esetek 80%-ában működik, észreveszi, felkapcsolja és még meg is köszöni.

A ködlámpával nem ilyen könnyű a helyzet. Nekem is gyárilag egyben van a lámpatesttel, legbelül, tehát nem feltűnő, hogy az tényleg ködlámpa. Állatira zavar, ha jön szembe mondjuk esős úton, mert az aszfaltról így nem plusz kettő, hanem plusz négy lámpa tükröződik vissza. Volt persze, hogy megértette egy villantásból, sőt olyannal is találkoztam, akit ha utolértem (ködben), akkor levette a hátsó ködlámpát, hogy ne vigye ki a szemem. Én is így szoktam, bár elég nagy ködnek kell lennie ahhoz, hogy bekapcsoljam.

Egyszer utolértem egy Renault Thailát kristálytiszta nyári éjszakán. Iszonyat durva hátsó ködlámpája volt. Mivel a villantásra nem reagált, úgy döntöttem megelőzöm. Hiba volt... Az első is be volt kapcsolva, és kegyetlen erősen vakított. Vészvillogó, hátsó ködlámpa és féklámpa villogtatás, semmi sem használt. Ekkor megálltam az úton, de nem durva fékkel, csak finoman, mintha piros lámpánál lassítanék elsőként. Erre a hülye nekijött a hátsó lökhárítómnak. Kiszálltam, ő is. Egy tipikus hétvégi sofőr volt. Ekkor már elég nagy hangon mondtam, hogy mi a tökömet égeti a ködlámpáját ÉS MÉG BELÉM IS JÖN! Válasz: "maga meg miért imbolyogtatja (!!!) az irányjelzőjét?" Erre elmagyaráztam neki, hogy vészvillogónak hívják. Az öklét rázta, meg hogy megtalál, vagy rendőrt hív, én meg mondtam, hogy nyugodtan. Ködlámpa szabálytalan használata 10e Ft, követési távolság be nem tartása meg még egyszer ennyi legalább. Akkor csönd lett, én meg továbbmentem, szerencsére az autón nem lett sérülés (csak az övéről ment le a festék egy kis darabon).

Azt egyébként észrevettétek, hogy a román rendszámú Dacia Loganeken MINDIG be van kapcsolva az első ködlámpa?

Én már belefáradtam ezekbe, a fejekben kéne rendet tenni.

AP (törölt) 2008.02.03. 01:02:28

wan2bee: ez fájt.

nálunk géptetőnek is hívják a motorháztetőt.. :)

nem, nem fényhidat akarok a tetejére :))

aqweren 2008.02.03. 01:23:25

Ha már vakítás.
A faluban ahol lakom két cég keseríti meg az autósok életét: az egyik a kapuja fölé szerelt egy baromi erős reflektort az egyes számú éles kanyarba, a másik a parkolóját világíja meg reflektorokkal, a kettes számú kanyarban - ami mellesleg az előző után van rögtön.
Legalább annyira zavaró - sőt - mint a távolsági fényszóró. 40-es tábla van az egyes számú kanyar előtt (de az még a díszkivilágítás előtti időkből maradt) de tanácsos 30-cal menni éjszaka, mert ha a kanyarban simán meglephetsz egy-egy biciklist/gyalogost/kiskutyát/kismacsakát/bármit.
Ilyet lehet amúgy?

A ködlámpa nekem is az agyamra megy ha nincs köd, és szerintem a legtöbb vakít...

wan2bee 2008.02.03. 01:29:25

AP akkor bocs. :) Pedig ugy lenne csak vagesz a Suzo :)

Geptetore szerelhetsz akarmit. Gumino a legjobb!

-putyin- 2008.02.03. 02:11:45

kék helyzetjelző on és ködlámpa on a la Huzzuki Stift powered by baumaksz lámpaosztály. az kell a parasztnak. ilyenkor sajnálom, hogy nem vagyok rendőr! lenne ám sírás és fogak csikorgatása!

majdénmegmondom 2008.02.03. 03:38:56

Szerintem:
1.) A hátsó ködlámpa minden esetben kifejezetten zavaró, de nagy ködben/esőben országúton ésszel használva semmi bajom vele. Tudni kellene használni, konvojban pl. nem felkapcsolni, ha mögém érnek levenni stb. Az a tapasztalatom, hogy nagyon sok embernek fogalma sincs arról mire való, azt sem tudja hol kell bekapcsolni, egyáltalán azzal sincs tisztában, hogy hetek óta bekapcsolt hátsó ködlámpával jár. Biztos nem mérvadó a mintavételem, de ez utóbbiak főleg hölgyek. Egyszer, a kilencvenes évek elején velem is előfordult, hogy Bécsben benn a városban levillogtak és nem értettem miért, de egy gyors körbepillantással rájöttem, hogy a térdemmel véletlen benyomtam a ködlámpa kapcsolót. Korabeli Accordban történt. Elnézést intettem és gyorsan kinyomtam később jobban figyeltem.
2.) Az első ködlámpáról: 1982 óta vezetek, már millió felett vagyok, de elég ritkán kellett eddig használnom. Egyszerűen ritkán kerültem olyan helyzetbe, hogy ha bekapcsolom az segít. Amikor TÉNYLEG úgy éreztem, hogy be kell kapcsolnom, akkor gyakorlatilag lépésben haladt mindenki a forgalomban. Úrvezető vagyok, de azok közül, akik rengeteg féle személyautót vezettek már hosszabb-rövidebb távon: az összes cuclista csodát, beleértve a Zápor Jóskát, mindenféle Skodát, Ladát, VW bogarat, Opel Rekordot, Kadettet, 650-es Fiatot, a modernebbek közül többféle Golfot, Accordot, Escortot, Focust, Mondeot, aztán Volvó S60-S80-at, Opel Vectrát, Mitcubishi Carismát, Sigmát, Pajerot, Subaru Svx-et, Legacy-t, Mercedes SEL 500-at, Audi3-4-6-ot, Hummer H2-t, anyámkínját. (BMW-ben viszont még csak nem is ültem. Nem azért mert nem szeretnék, így alakult.) Lehet, hogy én vagyok a vak, de én ködlámpától este soha nem éreztem úgy, hogy jobban látnék. Ám ha valaki úgy érzi, neki a sötétben ez segítség, akkor használja nyugodtan. Engem nem zavar, bár esős aszfalton tényleg felesleges tükröződést okoz a szembejövő számára. Az esti látást nagyban rontja egyébként, ha valaki rendszeresen sokat iszik. Hiába józan vezetés közben, a látása nem olyan jó, mint a ritkán, keveset ivóké. A cinknek van ehhez valami köze.
3.) Én egy dolgot nem értek, benn a városban, ott, ahol éjjel is szinte nappali világosság van, tökéletes időjárás: miért járnak az emberek ködlámpával? Tehát nem akkor, amikor icipici oka esetleg lehetne rá, hanem amikor abszolute semmi. Jött Pilisvörösvárról és a Hősök teréig nem volt ideje lekapcsolni a ködlámpát?
4.) Na most ha az van amit gondolok, akkor az már rég rossz. Tehát: ez menő? Könyörgöm egy 60 ezer forintos extra menő? Ennyire nem lehetnek infantilisek felnőtt emberek! Mielőtt elővennék az irigység kártyát egyesek (mert ez szokás) elmondom, hogy van a kocsimon ködlámpa. Agrárvégzettségét szomorúan félredobó, ma építőanyaggal kereskedő középkorú fószer vagyok, aki az olcsóbbik Lexus RX-el jár. Régesrég megtanultam, hogy mindig lesz valaki, akinek drágább a kocsija, szebb a felesége, nagyobb a háza, méretesebb a farka stb. Ha ebből nem tudsz kilépni, sosem leszel boldog. Már abban a 25 ezres kisvárosban ahol élek, van vagy fél tucat RX 400h.
Van elég dolgom, se jobban nem érzem magam, ha egy Tucson mellé állok be a lámpánál, se rosszabbul, ha egy Q7 parkol mellém. Bármelyiket szánalmasnak érezném.

b 2008.02.03. 05:22:29

bogács felé mentem nyáron kb 30 fok volt és tiszta idő
előttem autó hátsó ködlámpával, előzni lehetelen
miért???

AP (törölt) 2008.02.03. 06:27:17

van elég fényhidas swift, nem akarom szaporítani a számukat :)

l.ovlov 2008.02.03. 06:28:07

Ködlámpa:
1. Benne van a nevében (ködben kell használni)!
2. Vki írta jobban néz ki az autó, sztem inkább autót kell venni:P (ha ködlámpával megy honnan látja, hogy néz ki az autó?)
3. Az északi országokban sem a ködlámpa világít ha gyujtást adsz, a NORMÁL VÁROSI VILÁGÍT FÉLFÉNNYEL, van egy ketyere amit beépítenek és motorindítás után 50%-os teljesítménnyel világít.

l.ovlov 2008.02.03. 06:49:10

Kicsiinas mi a túróér zavaró nappal a tompított??? Szemészet v addvissza a jogosítványod:P:)))

Donor 2008.02.03. 07:57:47

Engem csak a gagyi köd v. xenon lámpa zavar ami elvakít.
Eleve egy izzóra készült búra úgy van kialakítva hogy szorja a fényt, tehát ha betesznek egy 5* erősebb fényforrást törvényszerü hogy vakítani fog, akárhogy beállítják. Persze ha be sem állítják akkor retina sérülés az elkönyvelhető.
Kizárólag hozzá való búrával, refi mosóval és autómata magasság állítóval engednék eladni ilyen cuccot, minden márt bezúzatnék, mint a kínai karácsonyfa izzókat.

Persze én is fogok venni ilyen Xenont. Felrakom az egyik felét előre egy fókuszált lámpával, a másikat hátra és kiégetem az összes xenonbunkó szemét, ne csak én vakuljak meg.

Hawkeye 2008.02.03. 08:15:52

Sztem:

- Hátsó ködlámpa csak indokolt esetben, ködben, hóban. Esőben inkább zavar.

- Első ködlámpa bonyolultabb.
Velem is előfordult, hogy reggel kiment az egyik tompítottam, a tartalék meg villant egyet, s annyi. (Megnövelt fényteljesítményű Siemens, 7 ezer/db!)Amíg vettem 2 újat, úgy reggeltől délutánig és is helyzetjelző + első köddel jártam.
De nem bántott senki....

Engem nappal egyáltalán nem zavar a fenti összetétel. Sötétben, mondjuk esővel kombinálva annál inkább.

Összefoglalva: ha valaki nappal, kényszerből, vagy esetleg spórolásból (na itt egyeseknek újat mondok: a leterhelt generátor megnöveli az üa-fogyasztást!) használ első ködlámpát, megértem.

De elvakítani vele másokat, szemétség!

Hasonlóan ahhoz, aki sikoltozik, ha a ragyogó napsütésben szembejön vele egy ilyen, és hogy poént mondjon, azt füllenti, hogy elvakította... :)))

Balesetmentest mindenkinek!

Hawkeye 2008.02.03. 08:19:37

Ja, még annyit, h télen ködlámpa nélkül menni pl. a Kárpátokba (Ukrán és román egyaránt) végzetes hiba.
Akkor inkább kösse fel magát az ember elindulás előtt. A végeredmény ugyanaz, csak így kevésbé strapás megnyuvadni...

Dr Kangörény 2008.02.03. 08:19:45

Az első ködlámpa nem vakít, nem értem mi a faszért azavar az bárkit?

Hawkeye 2008.02.03. 08:24:26

Sorry a szófosásért: a városban használt tompított - helyettesítő első ködlámpát pár éven belül kiváltja az új EU szabvány szerinti, harmadik (ködlámpákkal együtt negyedik) első lámpapár.
Így a távolsági és tompított mellé bekerül egy városi opció is, priori a "látszani" elv megvalósításaként.
Az első ködprobléma így megoldódni látszik...

pofongombóc 2008.02.03. 09:55:50

Tahó vagyok. Nem vagyok büszke rá, de évente kb. 30-40 ezer km-t tartózkodom csak autópályán, 140-160-as tempót szeretek tartani, ez ködlámpával könnyebben elérhető. Városban, országúton nem használom és osztrák és német autópályán sem, ott jobban figyelnek egymásra az emberek.

A hátsó ködlámpa vagy ködzárófény vagy mittoménmi pedig igen hasznos, engem már talált el hátulról sűrű ködben egyszer egy Audi miközben 60-al mentem az M7-esen. Elfelejtettem felkapcsolni. Azóta mindig eszembe jut.

empé 2008.02.03. 09:59:53

Én éjjel városon kívül, főleg alsóbb rendű úton szoktam használni a ködlámpát. Az enyém gyári, elég lent van, s nagyon jól megvilágítja az útpadkát, sőt még attól lejjebb illetve oldalra is. Ez sokat segít nekem abban, hogy észrevegyem, ha valamilyen állat (nyúl, macska, géza bácsi, stb) az út felé menne.
Nappa fölösleges. Ez tény. De nem értek egyet a görcsös ellenzőivel. Tessék beállíttatni és akkor senkit nem zavar(hat).
Az hogy a KRESZ miként szabályozza, az egy másik ügy, de tény, hogy igen korlátozza a használatát. De az a szabályozás még az utólag felszerelt csálé fényszórók idejében született...

Silverdust 2008.02.03. 10:05:10

Üdv! A gyári, rendesen beállított első ködlámpa nem vakíthatja a szembejövőt, mert azért van, hogy az autó előtti területet, laposan, szélesebb sávban bevilágítsa. A sima tompított fényszóró jóval magasabbra világít, így jobban a szemébe világít a szembejövőnek. Addig amíg a magyarországi országutak legnagyobb része olyan, hogy nincs se útpadka, se folyamatos fehér csík az út szélén, hogy optikai vezetéssel segítse az autósokat, viszont még az egyszámjegyű főutakon is kátyúkat kell kerülgetni, addig én mindig be fogom kapcsolni sötétedés után az első ködlámpát (ami a fenti követelményeknek megfelel), hogy lássam, hol megy az út. Arról nem beszélve, hogy így könnyebb észrevenni az esetleges gyalogost, kivilágítatlan kerékpárost is. A KRESZ szerint városban valóban tilos a ködlámpa használata, városon kívül meg a látási viszonyoktól függ. Nincs az a rendőr, aki meg tudja mondani, hogy ÉN hogy látok az adott fényviszonyoknál. A hátsó ködlámpa viszont tényleg irtandó.

Sanya 2008.02.03. 10:07:36

aqweren - menj a jegyzőhöz panaszold el neki. Majd intézkedik.

A köd kell de CSAK ködben. Esőben, hóban nem.

Rocko- 2008.02.03. 10:08:02

egybe szerelt tompított és ködlámpa, hmm. sokat érhet az.

kamikaze 2008.02.03. 10:14:40

Silent Sound,
a LED-es világítás valóban egyenfeszültségről működik, de impulzusszélesség modulációval állítják be a fényerejét*, azért villog. És igen, villog! Jól észrevehető az interferencia miatti villódzás pl. nátriumlámpás közvilágítás esetén, ami szintén villog. Az izzólámpa (izzószálas) meg nem villog a szál tehetetlensége miatt -> nem tud kihűlni.
*Azért ezt a módszert használják, mert rövid időimpulzusokra a diódán sokkal nagyobb áramot lehet áthajtani a meghibásodása nélkül. Folyamatos üzemben ugyanezzel az áramerősséggel pár másodpercet bírna csak ki.

lóláb 2008.02.03. 10:15:16

Látod, öreg, pont ez az: te csak azzal törödsz, hogy tudd tartani a (mellesleg szabálytalan) 140-160 km/h-t, az hogy emiatt mindenki mást, aki előtted-mögötted megy elvakítasz, azt leszarod. Ugyanezzel az erővel mondhatnánk azt, hogy: én csak parkolni akarok, és máshol nincs hely, csak a rokiparkolóban, akkor megállok ott, mert az könnyebben elérhető, mint keresni 100 méterrel odébb egy helyet. Vagy: én csak oda akarok érni az uticélomhoz, de dugó van, emiatt a villamossinen megyek, vagy a buszsávban, mert így könnyebben elérhető. Észrevetted már, hogy rajtad kívül mások is vannak az úton? Lehet, hogy ők nem mennek 30-40 ezer km-t csak autópályán évente, de attól még ÉPPEN ANNYIRA jogosan használják, mint te. Sőt: nem a többségnek kell alkalmazkodnia az egyénhez, hanem pont fordítva.
Zárszó: te tényleg egy tahó vagy, ha ezen nem változtatsz.

feketebarany666 2008.02.03. 10:19:39

Hagyjatok mar abba ezeket a majdenmegmutatomlevilagitomrendetcsinalokenvagyokazerosebb hozzaszolasokat, meg az utcan valo ilyen viselkedest.

Sanya 2008.02.03. 10:26:46

Első köd: sokan ráverik esőben, eső után is. Olyankor meg pont a szemembe veri vissza a vizes út. Ködben viszont jó és kell, mert előzésnél is hamarabb észreveszem, ha szemből ilyen jön.

Hátsó köd: meg azért mert mondjuk a hazaipályás tudja hol van egyenes szakasz és nyomja neki 100-110-el is olyankor mikor egy-másfél csík látszik (ez nekem spec 60). És olyankor jó ha látszik a lassabb előtte. De ez csak egy példa. Mikor mentem ilyen ködben utolértem olyanokat is akik 20-al mentek. Nekik én voltam gyors. Bár nem értem ilyenkor miért nem vonatoznak. Követ távolról és tud jönni ő is tempóban.
Bár elég bátrak a hazaipályások, mert mi van, ha lovasszekér, traktor, fasza kis koszoslámpás halad előtte, vagy előzéskor szembetalálja magát vele? Sajna már jártam így. Előzéskor szembetaláltam magam két halvány IFA tompítottal. Vissza tudtam sorolni, nem lett kocc.

Szikra 2008.02.03. 10:48:29

Sziasztok!
Egy szónak is száz a vége, ködlámpát mindenki használjon akkor amikor a látási viszonyok megkövetelik.Sztem senkinek nincs innyére amikor városban halad vki után aki úgy véli h hátsó ködlámpával jobban fog látni előrefele, csak éppen a mögött haladónak meg kisül tőle a szeme.

Egy másik téma.
Mostanában elég sokat mozgok autópályán és borzasztóan fel tud dühíteni az amikor nedves az útburkolat és az engem megelőző autósok még el sem halad mellettem de már húzódik vissza a sávomba és a nagy vizkiszorítású gumijaival meg sárfogó gumit minek használjunk címszóval telibe vágja a szélvédőmet a kellemes sáros aprókavicsos trugyival.Teszi ezt mind akkor amikor előtte és mögötte közel s távol senki más nincs csak én.
Olyan nehezére esne mindenkinek (tisztelet a kivételeknek)hogy ha van helye és ideje akkor kellő távolságra eltávolodjon és utána térjen vissza a sávba?
Különben is ha jól tudom annak idején úgy tanították, h akkor húzódjunk vissza a sávunkba amikor a BELSŐ visszapillantó tükörben látjuk a mögöttünk haladót.Ismétlem BELSŐ!!! És nem a jobb oldaliban mint azt sokan teszik.
De ezt sztem tanítani se kéne csak egy kicsit átgondolni a dolgokat, mert senki se szeret feleslegesen ablakot mosni.
Bocsi a kitérőért:)

Szép napot mindenkinek!

Nozzer 2008.02.03. 10:49:04

Na de drága uraim, autóstársak!

Ne ámítsuk már magunkat ezzel az ócska "Öööö én azé' köllámpázok hogy meglássam a bicóst/gyalogost...." dumával.
-Lakott területen általában van közvilágítás.
-A ködlámpa mint olyan, az autó előtt az utat világítja meg.
A gyengébbek kedvéért: Ezzel nem fog senki gyalogost észrevenni. Ellenben esőben remekül vakít. Meg akkor is ha szarul van beállítva. Szóval minden kedves ködlámpázó csomagoljon, és húzzon a büdös kurva anyjába. (nekem is van 4, egyenként 100W-nyi teljesítménnyel, mégsem használom, mert a jól beállított lámpákkal megfelelően látok)

Megjegyzem, azt sem értem, amikor valaki nappal ködben használja. Láthatóbb nem lesz, hiszen a tompítottnak elvileg erősebb a fénye. Ennyi erővel egy zseblámpát is használhatna....

Ködzáró hasonlóan suxx.

A ködlámpa-helyzetjelző kombó meg szimplán idiotizmus. Valamivel fel kell dobni az alsókategóriás ócska népautót amit 0Ft kezdőrészlettel el lehetett hozni...

Dester 2008.02.03. 10:53:56

Silverdust: ha jól van beállítva, tényleg nem zavar az első ködlámpa. Viszont sajnos az a helyzet, hogy nagyon gyakran nincs jól beállítva. Ésszel (és jól beállítva) engem sem zavar. Tegnap viszont épp szembetalálkoztam egy ködlámpa + reflektor párossal szembe. Na kapott is rendesen, nemcsak tőlem, hanem majdnem mindenkitől, aki előttem-mögöttem velem egyirányban haladt. Mégsem jutott el a tudatáig, hogy vakít.

Rocko: tényleg nem sokat ér, mivel a ködlámpa is azért kerül alulra, mert (elvileg, bár sosem feküdtem még ködben az útra) az alsó néhány centiméteren nem ül meg a köd. Így a tompított+reflektor lámpatesttel egybeépített ködlámpa tényleg nem sokat ér. Igaz tényleg a lökhárító előtti területre fókuszál, de nem hiszem, hogy jobban látnék vele. Még nem próbáltam, ritkán adódig annyira sűrű köd, hogy bekapcsoljam.

Káposztakukac 2008.02.03. 10:57:25

most akkor mi van? őszintén, kit zavar a ködlámpa? erngem nem. bár bevallom, a sajátomat se használom, mivel még ködbe se látom előnyét.

tiktak 2008.02.03. 11:00:58

Mondjuk minden indok közül az a legszánalmasabb, hogy "...jobban néz ki tőle a kocsi...". Ki a faszt érdekel, hogy hogy néz ki az autód? Ha e nélkül béna, akkor mi a rákért vetted meg? Vettél volna olyat, ami ködlámpa nélkül is kinéz valahogy, ha ennyire számít a kinézet. Ja, hogy csóró vagy, és csak erre futotta: a szarod (szándékosan nem írok tipust, minden árkategóriára igaz ez)ködlámpával sem lesz egy Aston Martin

Ignotus 2008.02.03. 11:26:42

Hawkeye: ha ilyen drága izzót veszel (feltehetően nem pereset) akkor a nagyobb terítés miatt, normál esti-éjszakai viszonyok között minek a ködlámpa?
Jó, azt aláírom, hogy éjszaka, Erdélyben, nagyon is kell, az utakon kóborló szürkék miatt.
De itthon???

Az új EU szabvány tényleg feleslegessé teszi a tompított helyett ködlámpa vitát.
Viszont borítékolom, hogy utána is lesznek olyan majmok, aki nem az új városit (nem a tompított!!!), hanem dafke a ködlámpát használják...

Engem egyébként a hátsó (amit ugye ködzárófénynek hívnak és nem ködlámpának), tud elvakítani, különösen, ha esik.

cso zsi 2008.02.03. 11:27:50

Ködben helyzetjelző-ködlámpa kombó kell.
Anno a gyártók még tudták, hogy a talajtól 20-30 centi magasan úszik a köd, ezért ott érdemes világítani. A mai "modern" autók kombinált fényszórói ennél magasabban vannak, teherautó, és fényszóróval közlekedő köcsögmotoros esetében az ülő autós szemmagasságában.

Prémiummárkáknál belép a "kanyarlámpa", mint 40 éve a forgólámpás Citroenen volt.
Ez nem más, mint a kanyarodás irányában világító egyik oldali ködfényszóró.

Vladimir Harkonnen 2008.02.03. 12:48:50

Itt a gond:

44. §
...
(4) Tompított vagy távolsági fényszóró helyett vagy mellett ködfényszórót, továbbá hátsó helyzetjelző ködlámpát abban az esetben szabad használni, ha a látási viszonyok ezt indokolják.

Amikor én vizsgáztam (20+ éve), akkor még úgy szerepelt, hogy akkor használható a ködlámpa ha:
A látási viszonyok (köd, sűrű eső, hóesés, por, vagy füst miatt) annyira lecsökkennek, hogy főútvonalon 40, egyéb úton 25 Km/h-nál nagyobb sebességgel nem lehet közlekedni!

Sajnos most a vezetők egyéni meglátzására van bízva, hogy mikor kapcsolják be! Az egyénileg változhat, hogy ki mikor tartja megfelelőnek!
Én részemről egész évben van kb. 3 olyan nap amikor indokoltnak tartom! Van aki úgy tudja, ha köd van kötelező!
Amúgy bassza meg mindenki, aki ködzárófénnyel közlekedik amikor előre lát 200 métert, és emellett képtelen a tükörbe nézni, van-e mögötte valaki! Az egész nem szól másról, csak a másik leszarásáról!

pofongombóc 2008.02.03. 14:51:35

Csípem, hogy ilyen vitafórumokon mennyire korrekt, udvarias és szabálykövető mindenki. De bazmeg Ti hol közlekedtek? Akikkel én találkozom az utakon, azok közel sem ennyire jó fejek, udvariasak és kedvesek. Indexelés nélkül kanyarodnak, nem adják meg a jobbkezet, 90-100-al tötymörögnek a belső sávban az autópályán (miattuk találták fel a ködlámpát:-)) vagy 180-200-al húznak el a leállósávon stb.

Kőszi 2008.02.03. 15:51:20

ha valaki ködlámpával jön utánam, a receptem egyszerű: ha nem kapcsolja le a jelzésemre, akkor finoman elkezdem húzogatni a kéziféket, majd csak kitörik a paraszt lámpája...:))Kalap mellett ez a második biztos jele, hogy vki fél a kocsiban vezetés közben...jogsit vissza azonnal!

Rocko- 2008.02.03. 19:03:17

Dester 2008.02.03. 10:53:56
na hát ez az, akkor meg minek? igazából nem is tőled kérdezném, hanem a gyártóktól. mondjuk ennél csak az a jobb, amikor látom használtautós hirdetésben, h ködlámpa, és egyértelműen látszik, h nincs. :D

ppeterka 2008.02.03. 20:01:06

pofongombóc: többek nevében is köszönöm a megszólítást. Nem is látsz bennünket, mert általában 1-2-3 sávval kijjebb, lassabban megyünk, ill ha jössz, még azelőtt észreveszünk, hogy te észrevennél... Mondom ezt mint autós, motoros és gyalogos...

Amúgy most olvasgattam és gáz... A Thalián tényleg csak úgy lehet kapcsolni, hogy semmi-első köd-első&hátsó köd... Ez most zavar, hogy nem tudok csak hátsó ködöt kapcsolni, ha arra lenne szükség...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.03. 21:14:54

ppeterka

Köd hátsóra sincs szükség.

Ha köd van, akkor az, aki mögötted jön, az nem fog annyival gyorsabban jönni, mint Te mész, hogy ne vegyen észre időben, ellenben nem fogod lekapcsolni a hátsó ködlámpát, ha meglátod a fényszóróját a tükörben.

Simán kisütöd s szemét, és nem hagyod, hogy megelőzzön a mögöttedjövő.

Mozgó autóra a hátsó ködlámpa tök felesleges.

Ha állsz az út szélén, akkor van értelme, de ha mész, csak és kizárólag arra való, hogy zavarja azt, aki mögötted megy.

pofongombóc 2008.02.03. 22:03:33

legalább faszságokat ne írjatok:

"Köd hátsóra sincs szükség."

"Ha köd van, akkor az, aki mögötted jön, az nem fog annyival gyorsabban jönni, mint Te mész, hogy ne vegyen észre időben"

Faszt nem. Az idióta, aki belém jött kb. 50-el gyorsabban ment mint én. Miért ne jöhetne gyorsabban? Bízott magában, meg a quattro-hajtásláncban, meg a Jóistenben.

cso zsi 2008.02.03. 22:16:02

Épp azért kell, hogy messziről lásson a mögötted jövő, mert az 5-10 wattos helyzetjelző az elvész ott, ahol a 21 wattos köd, és féklámpa létszik ködben.
Városban, lakott területen, ahol egymás seggébe érnek az autók, ott viszont ez miatt a fényerő miatt nem szabad használni.
Más kérdés, hogy az indokolatlan használatról az autógyártók is tettek a régebbi Corsa/Combo, ill. Escortnál, ahol akár beszálláskor a bal térddel be lehet kapcsolni, ráadásul a műszerfalon nincs visszajelzés, csak a gombban, amit takar a kormánykerék.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.03. 22:31:23

pofongombóc

Ha vak vagy a fasznak mész ki az útra...

Ha nem mersz gyorsabban menni, mert van egy kis köd, akkor álj meg, és add oda a volánt a hapsidnak...

mókamiki 2008.02.04. 07:59:37

ezeket én is rühellem.de legjobban én azt utálom mikor esik az eső és/vagy vizes az út és a baromarc fölnyomja a ködlámpát,holott semmivel se lát vele jobban én meg szembe jövök vele és csak azt látom,hogy nem négy fényszóró jön felém hanem nyolc,mert visszatükröződik az útról. volt már többször is,hogy rávillogok és tényleg a b*zija visszavillog,azzal a mozdulattal le is kapcsolhatta volna az észlény.ilyenkor legtöbbször vaktába megyek el mellette (országúton)és ha elcsapok valakit,nem hivatkozhatok arra hogy a szembejövő elvakít:(
Legdurvább az volt,mikor jött egy lada és neki a ködlámpája 4darab nagy kerek refiből állt,a hűtőrácsra felfüggesztve,mint a rallyautókon,szép fényes volt,na az az ember egy beteg...

pofongombóc 2008.02.04. 08:35:50

Re: kolbászoszsömle 2008.02.03. 22:31:23

Hehe, nem vagyok buzi. Nem én voltam vak, hanem, aki nekem jött.

Nemrég olvastam, hogy a balesetek több mint fele ráfutásos. Betiltanátok egy olyan eszközt, amivel hamarabb észrevesz a mögötted lévő? Gratula.

TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.04. 10:45:21

...helyzetjelző ködlámpával, tompított ködlámpával, fényszóró ködlámpával-->KÖDBEN ÉÉÉRTED??? Hogy mit lát fényszóróva, fingom sincs! De mikor verőfényes holdfényben, éjjel már 2 kilométerről nekem kiégeti a szemem, 2 méter magasságból, nem hogy egy konzervdobozosnak, akkor elszáll az agyam! Ált. várok 1 percet, hátra észreveszi magát, aztán refizek neki 1et a sima gyári fényszórókkal. Ha még akkor se kapcsol, angyalszemeim, kénköves pokollá változnak, és volt már rá példa, hogy egyszerűen megállt a úton, mert nem látott semmit! Ahogy a nyulak, macskák szokták, mikor távfényszóroim életre kellnek! Simán meg lehet fogni a nyuszkókat, fácánokat, elhihetik! Na de az ilyen kötsögöket nem, csak kiordibálni lehet neki, hogy -Látsz? ..de ált. ők kezdik! :P Rendkívül rühellem az önkontroll hiányát, mikor össze-vissza világító foncsorok ölik szememem ideghártyáját, annak sárgafoltját :S! Na ahoj! :D

isti77 2008.02.04. 12:32:33

Nehogy má' ne égessem, ha má' van, hagy' égjen! Sárfogó gumi helyett inkább ezt kértem, ez olyan fájin. Más extrám nem is nagyon van, amikor más bekapcsolja a klímát, én me'gyújtom a ködlámpát.
Ja, meg a hátsót is, ne csak félig legyek paraszt!

Hawkeye 2008.02.04. 15:13:25

Kolbászos, a nyakam rá, hogy nincs jogsid! Vazze, ekkora baromságokat írni...?!

Mondd má' a faterodnak, hogy legalább eccer vigyen ki ködös időben, éjszaka, Gödöllőig meg vissza!

Akkor megérted miről van itt nagyba' szó....

x 2008.02.05. 13:20:24

Én is utálom a feleslegesen használt ködlámpát (nem irigység, van nekem is), de gratulálok azoknak, akik erre szándékos veszélyeztetéssel ("kiégetem a szemét refivel") válaszolnak...

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2008.02.05. 13:44:15

Hawkeye

Ha téged nem zavar az előtted öt méterre lévő ködzáró, akkor az csak egyet jelent: elöl szoktál menni a kocsisorban.

És ez nem azért van, mert Te vagy a leggyorsabb, hanem azért, mert te vagy a legnagyobb balfasz az úton.

Karesz 2008.02.05. 13:45:59

Régebben terjedt egy körmail, amelyben különböző rendőrségi-mentős-tűzoltósági URH-adások voltak feljegyezve. A zsaruk között volt egy ilyen mondat:

- Komám, ha már épp most büntettél meg valakit a ködlámpa miatt, legalább te kapcsold ki!

T 2008.02.05. 13:49:52

Arra a kérdésre, hogy ha kell, ha nem, miért megy minden majom ködlámpával, felettébb egyszerű a válasz: ha kifizetett 20-50 kFt-t rá extrába, akkor nemhogymá' csak évi 5-6 alkalommal használja.

Radical Massza 2008.02.05. 14:01:33

Szívemből szóltál Truckman.
Ködlámpával senki semmit nem lát, azzal őt látják, ha már a normál lámpák nem láthatóak a ködtől. Esőben? Nedves úton? Éjszaka? Közveszélyes.
Nappal, szép időben, napsütésben? Le sem szarom, jó tompított helyett is.

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.05. 20:36:02

pofongombóc: Nekem még soha nem volt szükségem arra, hogy felnyomjam a ködlámpát nagy sebesség mellett pedig nem megyek lassan autópályán. Az emberek nagy része észreveszi, hogy valaki gyorsan közeledik, aki nem, arra meg jobb odafigyelni, mert ha ráijesztessz, csak hülyeséget csinál. Megvallom még villogni sem szoktam, mert nem használ, nem fog tőle gyorsabban menni csak kapkodni.

Timer 2008.02.05. 21:28:40


Egy kis korrekció: Opel Vectra B típuson (példának okáért) külön kapcsolható az első, és a hátsó ködlámpa is, vagy nevezzétek, aminek akarjátok.

Egyébként engem személy szerint nem zavar, ha valaki használja az elsőket, de jómagam jellemzően inkább a hátsót forszírozom, ha úgy ítélem meg, hogy szükség van rá.

Egyébiránt az utólagos xenon szarokkal felvértezett autók sokkal jobban idegelnek, pláne, ha suffni tuning módon, megfelelő lámpatest nélküli példányokról van szó...

És még sorolhatnám: kézben tartott mobillal telefonáló szararcok, herélt kipufogós street racer verdák, kanyarban előző, bojlerképű kamikaze tanoncok, stb...

Rocko- 2008.02.06. 07:32:39

na, MOST van sűrű köd Pesten.

Radical Massza 2008.02.06. 10:46:15

Most van egy kis köd, de eredménye is a tahók között, mintha a világvége lenne:
www.hirszerzo.hu/cikk.kodveszely_karambolsorozat_es_kaosz_az_utakon.55982.html

bekov 2008.02.09. 17:09:26

nyáron görögországban voltam, és amit ott tapasztaltam ködlámpa terén roppant megrázó és érdekes volt... ott az emberek 50%-a megy bekapcsolt ködlámpával, tényleg, egyszer direkt megszámoltam, leültem az erkélyre és figyeltem a forgalmat... ez a megrázó, de amitől érdekes, hogy a görögök sztem még nem is láttak ködöt soha :D valszeg nem tudják mire való az a lámpa, és biztos ami biztos felkapcsolják, ha már egyszer rajta van a kocsin :)

TRUCKMAN · http://www.hotdog.hu/user_prof.hot?user_id=598711 2008.02.09. 17:45:45

Tegnap késő este, azaz 23:50. Helyszín VECSÉS belváros, Főút, Morris Pub előti jelzőlámpás kereszteződés! Tűzoltó kocsi áll a Pirosnál. Én vele szembe. Hella ködlámápái szárították az sónedves aszfaltot, pedig köd nem volt, csak csillagos ég! Vak lehetetta kolléga, mert baxott rám, hiába biluxoltam neki! Pedig HTÜÖ! :P

vwgery 2008.02.10. 21:47:09

én mindig megoldom a dolgot azzal, hogy rávágom a reflektort igy egyiken se látunk és kész

refis gyerek 2008.02.11. 10:18:50

tőlem is kap mindig egy jó kis stadiofényt közelről szembe minden ködlámpás tahó.

egyébként úgy veszem észre, hogy ritkulnak, lehet, hogy rájöttek, hogy jobb kevésbé bunkónak lenni, ha cserébe nem villog rá 5 percenként egy magamfajta.
a tahó ilyenből ért csak.

Baloo 2008.03.28. 00:20:39

Hali!
Engem igazából az első ködlámpák bekapcsolt volta nem is igazán zavar, de ha a hátsó ködlámpa van bekapcsolva akkor, amikor már simán kilóméterekről lehet látni a barmot, mert jók a látási viszonyok, olyankor legszívesebben kitépném a szívét az ilyen parasztnak!

Lángoló Nyelesfing 2023.11.08. 23:32:17

@kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása