Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Akasztják a hóhért

2008.08.22. 07:14 :: Kisikasa

Vagy úgy is mondhatnám, azt kapod vissza amit adsz. Valami ilyesmi elvtől vezérleve döntött Péter úgy, hogy megmutatja egy finoman szólva nagy sietségben lévő Audis kollégának, mi fán terem a kölcsönkenyér.

Ahogy hozzám hasonlóan itt sokan, eddig én is csak olvastam az ide befirkantott irományokat pedig, ahogy biztosan másokkal is, elég gyakran történik olyan dolog velem az utakon, amit érdemes lenne megírni.

Mint pl. legutóbb is. A pontos helyszín nem fontos, nem is tudnám pontosan megmondani, mert valóban nagyon ritkán járok arrafelé. Egyik autópályánk Pestre bevezető szakasza. A forgalom nagy, az autók egymást érik, haladni azonban úgy ahogy lehet, a belsőben 80-90-nel, a külsőben valamivel lassabban. A belsőben haladok nyugodtan. Senki nem túl erőszakos, egy-két bujkáló azért van, de nem idegesítő. Egyszer csak arra leszek figyelmes a belső tükörbe pillantva, hogy a mögöttem haladó fekete Focus sofőrje, aki egy 40-50 közötti férfi, feltűnően ideges kezd lenni és észrevehetően emelt hangon beszélget. Először azt hittem a mellette ülő nőnek, de mint nem sokkal később kiderült, nem. Pár másodperc múlva megláttam ingerültsége okát.

Kihúzódott a külső sávba és akkor feltűnt egy ezüst színű A6-os Audi, melyet egy fiatal srác vezetett. Aki persze bújik az ember seggébe, egyfolytában indexel és villog, hogy engedjem el. Persze gondolom láthatja, hogy senki nem szívatni akarja, csak senki nem tud gyorsabban menni. Viszonylag nyugodtan viseltem, de egyrészt féltettem az autómat, másrészt amikor már nem is olyan ritkán a keze a dudára is rátévedt, végül csak meguntam és kihúzódtam.

Elhaladt mellettem, amikor gondoltam egy merészet. Ahogy elment mellettem, rögtön visszaálltam mögé és kiraktam az indexet, hogy előznék. Nem sokkal később bevetettem a fénykürtöt is és nekiálltam hevesen villogni. Igyekeztem megfelelő távolságot tartani tőle, ha esetleg büntetni akarna. A srácot láthatóan zavarta a dolog, mert elkezdett mutogatni talán azt, hogy ő menne, de hát hogyan? Én azért még nem hagytam abba. A dolog vége az lett, hogy amint tudott, kiment a külső sávba, majd a leállóba és ott elhúzott.

Nem szoktam büntetni az utakon. 90 lóerős autóm van, bár nem megy rosszul, azzal nem is lehetne. Itt sem az volt a cél. Inkább kísérletnek szántam és mint kiderül, a srác nem volt képes elviselni azt a stílust, amit korábban ő maga kényszerített másokra. Talán nem szép dolog, de utána azért jobban éreztem magam:)

115 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

fsblack 2008.08.22. 07:32:39

Jól tetted. És ha valaki majd azt írja, hogy "ezzel lesüllyedtél az ő szintjére" ne törődj vele. Ez a szöveg a gyávák menedéke, akik otthon órákig puffognak, de tenni nem mernek semmit.

JohnnyB 2008.08.22. 07:42:35

Na, egy dobogó péntekre csak összejött.

Lófő (törölt) 2008.08.22. 07:45:55

Pestiában minden sófőrnek ajánlott a Diazepán./még nekem is/.
Kisikasától nem szép,hogy egyfolytában villog és dudál:DDD

Szendwich 2008.08.22. 07:57:52

Johetne E60 mintajara egy S4 is, aki hevesen vedeni kezdene a mundert, hogy nem minden Audis kocsog.

ex-dr. vuk 2008.08.22. 08:23:04

Szerintem telitalalat volt amit csinaltal :)

cs 2008.08.22. 08:23:54

én ugyanezt szoktam tenni. ha látom, hogy vki gyorsan jön, elengedem. ha indexel, azzal sincs semmi bajom. de a fénykürt + duda nálam is már kiveri a biztit, főleg, ha előttem is vannak, azért nem tudok menni. ilyenkor elengedem, majd vissza, és felnyomom a seggébe a refit, egészen addig, amíg előttem szarakodik (mé nem mész má? ja hogy vannak előtted? ki a faszt érdekel? :)

Matrix_ 2008.08.22. 08:27:36

EZ sokszor eszembe jut nekem is, amikor ilyet látok. De aztán mindig elmarad valahogy:)
ÉS Rendőr persze sehol!
(a leállósáv miatt mondom csak:))

Szendwich 2008.08.22. 08:38:45

autozz.blog.hu/2008/01/10/adrenalinkura_a_szalagkorlat_mellett

Azert volt mar ennel rosszabb vegkimenetelu tortenet is itt a blog-on...

majdazteneldontom (törölt) 2008.08.22. 08:59:39

Nem értem a felháborodásod okát, nyílvánvaló, hogy egy A6-os audisnak sokkal fontosabb, sűrgősebb dolga van, mint egy 90 lóerős fostalicskásnak. :))
Egyébként a féregnek tökmindegy, hogy a tolós játékban épp melyik szerepet tölti be, ígyis-úgyis neki fog fentebb állni...

craft 2008.08.22. 09:00:20

Sajnos mindennapos megszokott szituáció, ez van :(
Mostanában sokat járok az M5-ön, az utóbbi pár hónapban a kedvenceim lettek a románok, akik szakadt opel/bmwvel + utánfutó a két sávot elválasztó csíkon 90-el közlekednek.
Aztán szintén említést kaphatnak azok a keleti szomszédaink akik éjszaka 10-kor az M3-on 90-el vilagítás nélkül mennek.

Hülyék mindenhol vannak biciklisek, autósok, kamionosok, buszvezetők és gyalogosok között is, sajnos ezzel együtt kell élni ebben az országban.

Büntetni szerintem továbbra sem érdemes, nem a mi dolgunk ítélkezni mások felett, inkább figyeljünk a mi dolgunkra, amíg a ködzáróval sütögeted a mögötted jövőt vagy a féklámpáddal idegesíted és közben a tükörben nézed a reakciót addig bármi történhet előtted a sorban.

Secnir 2008.08.22. 09:01:01

"Elhaladt mellettem, amikor gondoltam egy merészet. Ahogy elment mellettem, rögtön visszaálltam mögé és kiraktam az indexet, hogy előznék."

hmmmm.
bátor gondolat volt. Kinizsi is így kezdte...
gratulálok, sikerült nem egészen 8 mp alatt leesned az audis értelmi szintjére. tényleg merész voltál.

Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.08.22. 09:03:18

Lófő: Te aztán nem adod fel;)

Rocko- 2008.08.22. 09:16:04

Szendwich 2008.08.22. 07:57:52
nem minden Audis köcsög.

Szendwich 2008.08.22. 09:18:35

Rocko- · autobuzik.blog.hu/ 2008.08.22. 09:16:04
Akkor mar ketten vagyunk...

isti 2008.08.22. 09:21:06

Jól tetted! Csak az a baj, hogy ez a kretén egy fél óra múlva mással ugyanúgy emberkedik, mert az emlékezete eddig terjed és nem tovább! Ennek ellenére tényleg eredeti gondolat!

TH 2008.08.22. 09:25:26

Ezt már én is csináltam olyankor nem egyszer, amikor a tömött sorban kezdett el rám villogni, pedig láthatóan nem én akartam lassan menni, hanem előttem még 30-an voltak...Lehúzódik az ember, maga elé engedi, aztán visszamegy mögé, és értetlenül áll az előtt, hogy miért nem megy a másik. Ideje tehát villogni és indexelni, hogy húzzon a rákba, mert nem lehet tőle haladni.
A reakciók sokfélék. Volt, aki az Audishoz hasonlóan zavarba jött, és durva szabálytalanságok árán jutott előrébb (leállósávon előzés és folyamatos cikázás a sávok között), volt aki úgy csinált, mint ha nem látna/hallana semmit (ez is mókás, hiszen előzőleg őt látni kellett persze, hogy jön, de ő már nem reagál, ha más villog mögötte), és bizony volt olyan is, aki lehúzódott, és visszajött mögém: gondolom belátta, hogy ettől nem jutott előrébb...
Szóval ez nem egy rossz módszer, mert enyhe gondolkodásra kényszeríti az ilyen baromarcúakat.

TH 2008.08.22. 09:26:46

Secnir 2008.08.22. 09:01:01
Te biztos nem próbálsz kommunikálni sehogy az ilyen agyatlan autósokkal, de azért ne ítéld el azt, aki megpróbál velük szót érteni...
Semmi rossz nincs abban, ha egy ilyenre villog/indexel az ember...

Dr Kangörény 2008.08.22. 09:35:17

Ha nincs az emberekben egészséges önvédelmi reflex, akkor a barmok büntetlenül csinálják, amit eddig. Nem lehet mindenhol rendőrre várni, mert úgysem jön. Scenir, ha téged esetleg megtámadnak az utcán remélem mindenki elmegy melletted és nem ereszkedik le a támadó szintjére. Majd jön a rendőr és elvégzi a dolgát. Vagy nem, ugye?

swabo 2008.08.22. 09:37:11

Egyszer az M3-on a belsőben haladtam 130 körül. A külsőben egy pici sötétzöld Daewo Tico, előtte 200 m-re egy teherautó. Kiszámoltam, hogy kb egyszerre érem el vele a teherautót, ezért gyorsítottam, hogy én majd előbb ő - mivel lassabb nálam - utánam előzhesse le a teherautót. Ekkor azonnal kijött elém. Kb 110-zel mentünk a teherautó után 200 m-t. Ekkor ért utol a Suzuki Vitara 140 fölött, ami nem látta tőlem a Ticot - egy Sceniccel voltam, ami mindent eltakar - pont kezdtük utolérni a teherkocsit. Ekkor a Vitara villog, nem egyet, sokat. Még volt helyem, visszaugrottam a teherautó mögé, a Tico ekkor ért a therekocsi mellé, a Vitara rárepült a Tico-ra, én meg visszaugrottam a Vitara mögé, persze fék, vissza 4-be, rátapadtam a Vitarára, aki még mindig fékezett, villogtam, a kezeimmel integettem, hosszan bohóckodtam a volánnál, mint egy majom. A Vitarás annyira beijedt, hogy a teherautó megelőzése után kiállt előlem a külsöbe. Én meg be mögé, nem akartam 130 felett menni. Utána elment. A Ticot kicsit sajnáltam, de minek ugrál ki elém olyan messziről. Jót röhögtem az egészen. Buzi Vitarás.

audis 2008.08.22. 09:37:49

na kis kancsók ki mondta, hogy vízzel főz az anyám? Mindjárt rávillogtatok a fostalicskátokra, lehet kecmeregni és közben pedig a tájat bámulni az alsóbbrendű utakon is!

hülyét hülyére verni hülyeség 2008.08.22. 09:38:08

az ilyet oktatni, büntetni, beláttatni vele, hogy bunkó volt, reménytelen vállalkozás. Lesüllyedni az ő szintjére, hagyni hogy felcsessze az agyadat pedig önmagad büntetése más faroksága miatt
Mondjuk, azt írod jól esett. Akkor meg egészségedre váljék :)))

Balnyo 2008.08.22. 09:38:08

Egy apróság kimaradt... A belső sáv előzésre van. Mindegy, hogy előtted mennek vagy nem ha mögötted gyorsabbak akkor le KELL menni a szélsőbe. Persze ez csak kihágás és a villogás dudálás lehet szabálysértés vagy büncselekmény is. Sokszor látni hogy a belső sáv tömötten araszol 90-el a szélsőben meg kullog 3 ember 110-el.

KaPé 2008.08.22. 09:38:11

"90 lóerős autóm van, bár nem megy rosszul"

De, rosszul megy. :-))

malac 2008.08.22. 09:38:23

nekem meg van egy kis kallantyúm a tükrön, gyári hülyegyerek-override funkció,lenyomom és a hátsó reflektoros kollega ködbevész. csak arra kell figyelni h ne előzzön be jobbról, mert 10km-el később már nagyon ideges tud lenni egy német prémium tulaja...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 09:41:29

"Én azért még nem hagytam abba. A dolog vége az lett, hogy amint tudott, kiment a külső sávba, majd a leállóba és ott elhúzott."

Gratulálok, nagyon bátor cselekedet volt, ezzel kiprovokáltál belőle egy még veszélyesebb manővert, mint amit eddig csinált.

Teljesen öncélú és fölösleges dolog volt, mert:
1. Az ilyen nem tanul belőle, fel se merül benne, hogy ő bunkó volt.
2. A közlekedés biztonságát csak rontottad ezzel, mert biztos nem lett nyugodtabb tőle, ráadásul addig hergelted, amíg már a leállósávba ment előzni.
3. Egyes egyedül a saját önérzetedet fényezted vele, semmi más nem indokolta, amit csináltál. SZimpla, kicsinyes személyes bosszú volt, semmi más.

Azért arra kíváncsi lennék, mi volt a megfelelő távolság számodra... mert annál a követési távolságnál, ami 90-es tempónál biztonságos, aligha idegesítette volna hogy villogsz meg indexelsz mögötte, csak ha pár méterre rámászol.
4. Mese, hogy kisérlet volt. Aki picit is tapasztalt a közlekedésben, kapásból megmondhatja, hogy viselik az ilyen tahók a villogást-indexelést mögöttük: rosszul.

stardust 2008.08.22. 09:44:49

régi kocsimon (öreg jeep) voltem egy külön kapcsolható hátsó tolatólámpa, első ködlámpából készült. azzal elég jól le lehetett állítani a mögöttem villogókat...

EEE 2008.08.22. 09:46:04

jó nagy barom voltál ha elengedted és beálltál mögé... ha befékez még te leszel a hunyó...

inkább azzal "büntess" hogy pont annyira lépsz a fékre hogy még nem fog, de már világít...

majdazteneldontom (törölt) 2008.08.22. 09:49:32

audis! Hogy érted azt, hogy "Mindjárt rávillogtatok a fostalicskátokra"? Rávillogtatok? Ezek szerint nem te vezetsz? Jaaa, hogy a jobb egyben vagy, kiskancsó!?!

malac 2008.08.22. 09:55:29

egyébként meg a német autóknak idehaza elsőbbségük van, kivéve az opelt, mert az nem igazán német, meg a passáttól kisebb népautókat, mert azokba gyárilag nem szerelnek motort, hiába drága :)

renegade 2008.08.22. 09:57:34

Ezt a sztorit bizonyos szempontból tudom überelni. Nem a reakció szempontjából, hanem a villogó szempontjából.

Pár hete jöttem haza Pestre a 7-esen ott, ahol már három sávos a pálya. A külsőben ment valaki 100-zel, én kimentem előzni a *középső* sávba 135-tel (óra szerint, a GPS csak 125-öt mutatott, de abban sem bízom meg teljesen). Egyszer csak látom, hogy a mögöttem haladó ész nélkül távozik a külső sávba. Mögüle nagy sebességgel közeledik felém egy fekete autó (Audi volt vagy Alfa Romeo, már nem emlékszem pontosan), és őrülten villog, hogy takarodjak őméltósága elől. Elcsodálkoztam. Kicsi volt a forgalom, a belső sávon már percek óta nem közlekedett senki, az előzésem idején is teljesen üres volt előttem is, mögöttem is, amerre csak elláttam.

Erre való tekintettel nem szakítottam félbe az előzést. A vadul villogtató menő az utolsó pillanatban átrántotta az autóját a belső sávba, majd igyekezett úgy visszatérni, hogy éppen csak ne borotválja le az autóm bal első sarkát. Slusszpoénként elárulom, hogy pont abban a pillanatban ért mellém a belső sávban, amikor én a külső sávban haladó autó mellé -- még csak azt se mondhatta, hogy nem volt okom a középső sávban menni.

Csak tudnám, mégis mit gondolt, miért van ott a belső sáv?

Capri (törölt) 2008.08.22. 09:59:24

a helyes megoldás gázról lelép egyet visszavált, óvatosan engedi fel a kuplungot.

az tuti, hogy minimum leizzad a hülye gyerek hátul...

Ocsy 2008.08.22. 10:01:30

Balnyo 2008.08.22. 09:38:08

Nem kell kimenni. Az utolsó tagmondat az érdekes:
KRESZ 36. § (2)
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

Egyébként meg ilyen szituhoz nem kell Audi. Cimborával autós találkozóról tartottunk haza, M1-M7 közös szakaszán Pest irányában. Békésen haladtunk a belső sávban a megengesett 100-as tempóban, elöl én, mögöttem egy ugyanolyan típusú és motorváltozatú autóval a haver. Csendben haladtunk el a lassabban menők mellett, előttünk viszonylag tiszta sáv, mellettünk tömött sor. Egyszercsak iszonyú villogásra lettem figyelmes. A tükörbe nézve azt láttam, hogy cimbi kihúzódik a középső sávba, és már tör is előre mögöttem a "villogós", egy kékledekkel felvértezett fehér tunyingsztrítracser, aminek a típusát nem illik ideírni, de S-sel kezdődik, és uzuki-ra végződik. Ahogy mögém ért, már virított is a refi, de ugyanabban a pillanatban cimbora visszaugrott mögé, hasonló refizés közepette. Na, mondom magamban, ez jó móka lesz, és már húzódtam is ki előlük. Suzi el (18 körüli suhancok ültek benne), cimbi mögöttük toláshoz helyezkedve. Én sem akartam kimaradni a jóból, úgyhogy visszaálltam mögé, így már ketten toltuk a szerencsétlent. 150-nél elfogyott a szuflája, én elgondolkodtam, hogy ideje lenne 4-est kapcsolni. Rávillantottam haverra, hogy nekem is hagyjon valamit a koncból, és helyet cseréltünk. Hátulról csak azt láttam, hogy a suzukis gyerek még a fogával is a kormányt markolja, de nem tudott hová menekülni. Végül visszaállt a középső sávba, mi meg hagytuk a francba, hagy menjen. Mindenesetre talán elgondolkozott rajta, hogy talán mégsem az övé a megabrutál gigabüntető járgány a placcon...

Seth Gecko 2008.08.22. 10:02:27

fsblack

"Ez a szöveg a gyávák menedéke, akik otthon órákig puffognak, de tenni nem mernek semmit."

Bármennyire is szarul hangzik, ez sajnos igaz.
Ez még sajnos nem az az ország, de ezzel sem lesz jobb a helyzet - kollektíven kellene fegyelmezni, ésszerű határok között.
Addig is marad az ablakmosó :P Ha rámtapad, hátraspricc, egyből lapátol az ablak és észreveszi magát.

Capri (törölt) 2008.08.22. 10:03:18

a másik jó módszer, ha éppen akkor támad kedved ablakot mosni, amikor megy a seggedbe az a fasz... :)

tomweaver 2008.08.22. 10:07:15

Velem is történt már hasonló, hasonlóképpen cselekedtem, és élveztem :) Igaz valljuk be, balesetveszélyes. M1-en sokat járok Bp. és Győr között, 130 km-en csupán 8(!) percet spórol aki 130 helyett 150-nel megy és levillog mindenkit. Utána meg ugyanúgy áll a Budai dugóban :)

Dr Kangörény 2008.08.22. 10:08:14

Bassza meg, megint egy hülye. Balnyo te agyatlan, képzeld el a következő szituációt: mész 160-nal, előtted mennek 100-zal, te lassítasz, mert nem akarsz nekimenni. Mögötted jön valaki 110-zel és vadul villog, mert menni akar. Hogy a retkes büdös lófaszba gondolhatod, hogy el kéne engedni a villogó barmot?????????? Érted? Mennél te, de nem lehet, mert előtted lassan mennek. Érted? Ha eltűnnek előled, akkor megint gyorsan mennél. Érted? Hülye barom.

mamma nervosa 2008.08.22. 10:09:31

én a villogós letolós kasztba tartozom és soha nem gondoltam, hogy a belső sávban tökölők érzelmi kérdést csinálnak a közlekedésből. van jobbra tartási kötelezettség, van autóút minden autópályával párhuzamosan.
nem a külső sávban menni ciki, hanem makacskodni a belsőben. rátartiskodni, márkától, lóerőtől függetlenül.
ugyanaz a barom, amelyik a belső sávban szarakodik, a zebránál át nem engedné a gyalogost. tudom, mert az egész országban vagyunk páran akik megállunk a zebránál és lehúzódunk, ha motoros akar elmenni a sávunkban. ott vagytok eltévedve, hogy a közlekedés nem az adok kapokról szól, hanem arról, hogy odafigyelünk e egymásra. pl. arra, aki jön a seggünkben és egy mozdulattal, fékezés nélkül el tudjuk engedni.
nevetséges, hogy egy blog jött létre arra, hogy megmagyarázzátok, hogy aki rendeltetésszerűen akarja használni az autóját és az autópályát az hülye. nem is értem min húztam fel magam, amikor nincs egy hely, ahol friss croissant és koffeinmentes kávét lehetne kapni reggelire, a többiről nem is beszélve. mindenesetre a fénykürt villanása az autópályán azt jelenti, "gyorsabban szeretnék menni, mint ahogy te, légyszíves engedj el" ezzel ugyanakkor nem jelenti azt, hogy "takarodj innen te gőgös nyomi a béna verdáddal"
röviden: amikor jön a barom audi/bmw/citroen/dacia/stb. és villog, nincs más dolgotok, mint elegánsan jobbra lehúzódni és elengedni. közben azt gondoltok magatokban amit akartok. pl. azt is gondolhatjátok, hogy hülye.

möszijő 2008.08.22. 10:10:59

hát nem is tudom!
nem ilyenkor jöhet még a következő lámpánál megvárás és kezdődhet a torzsalkodás!?
bár gondolom itt a közlekedési szituáció kizárhatta ezt a lehetőséget.
"Agyba-fűbe" verés is szokott ilyenkor jönni.
Persze az adott szituban lehet, hogy ez a jó ötlet volt.Kár azért, hogy az út általában csatatér.
Nem kéne , hogy az legyen.

A rendszergazda 2008.08.22. 10:15:41

igazad volt, aki ennek ellenére beszól, annak toll a fülébe

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 10:23:47

"röviden: amikor jön a barom audi/bmw/citroen/dacia/stb. és villog, nincs más dolgotok, mint elegánsan jobbra lehúzódni és elengedni. közben azt gondoltok magatokban amit akartok. pl. azt is gondolhatjátok, hogy hülye."

Amennyiben a lehúzódás anélkül megoldható, hogy a külső sáv forgalmát zavarná vagy veszélyhelyzetet idézzen elő azáltal, hogy bevág két autó közé, mert ilyenkor az saját és a mögöttem haladó autó követési távolsága is egy szempillantás alatt kevesebb, mint felére csökken.
Egy belső sávban száguldozó sebességtúllépése nem kényszerítheti a szabályosan ott haladót, amennyiben a külső sávban nála lassabbakat előzi épp a belsőben, hogy saját vagy a külsőben haladókat zavaró/veszélyeztető manővert hajtson végre.

jihujpehnye! 2008.08.22. 10:25:27

mondjuk azért a rendőr urak is foglalkozhatnának az ilyen jelenségekkel az utakon.
Talán lenne akkora fegyvertény számukra az ilyen erőszakos vadállatokat kiemelni a forgalomból -, egy kicsit lehűteni , átvizslatni a tartalék izzó készletét, meg mittudoménméghogymitszoktak - mint lapulni pl. Szajol meg Tmiklós között a 6 kilométeres 2x2 sávos úton és baszogatni azt aki 96-al merészel őrjöngeni (lehetőleg kis szar kocsiban, jó öregben,az biztos nem fog visszaszólni,meg el se tudja intézni magának a dógokat)

Netuddki. 2008.08.22. 10:26:50

Rocko- · autobuzik.blog.hu/ 2008.08.22. 09:16:04
Szendwich 2008.08.22. 07:57:52
"nem minden Audis köcsög. "

És nem minden köcsög Audis. :)

Kúrcsány Ferenc 2008.08.22. 10:32:04

Kispöcsűek vesznek audit.

aspectratio 2008.08.22. 10:32:27

Ilyet mi is láttunk Angliából hazafelé.
UK-ban nincs ilyen,
Franciáknál (nagyon drága,kihalt,fizetős pályákon pláne)se,
Németeknél:(ott ha a kamion kirakta indexet már nem néz tükörbe, igaz elötte se nagyon!!!megoldás:satufék, utána: duda+anyázás),
osztrákoknál sem.
már M.o.-on: Kamion előz kamiont: az előzött 95-tel megy,az előzést megkisérlő 95.0000001-gyel. A kamionok hosszát figyelembe véve az előzés időtartama kb 10 perc. Köcsögbuzi leelőzendő gyökér 1 pillanatra sem vette volna le a rohadt lábát a gázról, csak, h a "kollégája" meg tudja előzni. aztán mikor az előző menne vissza még neki áll feljebb. dudáltam is a gyökérre ahogy dudából kifért...
A kamion mögött én mentem, láttam,h lassú lesz a menet, kb az 5. percnél köcsög pözsós szőrőstalp román villog...há mondom ez rövidlátó vagy nem láttya a 2 db kamiont maga előtt???na mikor leelőzött a fostalicska francia szarjával kapott ez is dudát...mert 1 gyökér...ennek ki kell jönni...ez nem lesüllyedés az ö szintjére...ennek ki kell jönni...ennyi!

Krisi 2008.08.22. 10:32:44

Ugyammá, ugyammá!

BIZTOS A TERHES FELESÉGÉT VITTE A SZÜLÉSZETRE, TE MEG NEM ENGEDTED EL, HOGY MEKKORA BUNKÓ VAGY MÁ', DE MOST TÉNYLEG!

:)

(bocs, de ezt még senki sem írta, így nekem kellett :)

? 2008.08.22. 10:35:09

JOBBRATARTÁS.

lecsa\'ba 2008.08.22. 10:36:13

Egyszer ugyanezt megtettem én is, kiálltam elengedtem, majd viszzaálltam mögé és villogtam. Erre olyat fékezett, hogy csak vész fékezéssel tudtam kikerülni az ütközést...
A másik alkalommal azt próbáltam egy másik autóssal, hogy visszavillogtam neki a hátsó ködlámpával, majd egy idő után elengedtem. Mit ad isten, az úrnak az esze hasonlóan kattogott, mint az előző delikvensenek, és úgy befékezett előttem, hogy alig tudtam kikerülni. Mit lehet ilyenkor tenni?

Rong 2008.08.22. 10:40:04

mit mit... hát megelőzöd és Te si befékezel :))))

? 2008.08.22. 10:40:12

Vegyél egy L200-ast és csináld meg "jóra". Ezt.

suzukis 2008.08.22. 10:45:49

Én ezt a manővert 80 lóerővel csináltam meg, és azzal a különbséggel, hogy előtte folyamatos előzésben voltam vagy tizedmagammal - és 140-150 között. És akkor jön a gyökér egy Toyotával, és villog. Kihúzódás, elengedés, vissza, és kezdődött a műsor. A külső sávban teherautók, a leállósáv lezárva; öt kilométeren keresztül sehova nem tudott menni; közben le is lassultunk a bevezető szakaszon. Díjazta nagyon az állatja...

DEGEC 2008.08.22. 10:49:23

90 LE? ennz horsz van a robogomban...

oszt mi lett volna ha a kovetkezo benzinkutnal talalkoztok? o meg hivja a kopasz mergas haverjait? akkor is nagy lett volna a szad?


nem ertem ha lattad hogy jon, miert nem lehet lehuzodni, elengedni, es visszamenni, es hagyni hogy torje az utat, es levillogja azt a droidot is aki miatt 80-90 el halad a belso sv ha te nem vagy erre kepes...

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 10:51:57

Tényleg ennyi frusztrált, kakaskodó pöcs van, ami a hozzászólásokból látszik?
Siralmasak vagytok, mint a dedósok az óvodában, csak itt nem játékautókkal, hanem egymás (és mások) biztonságával játszadoztok azért, hogy a ványadt kis egótoknak meglegyen a "hű de fasza gyerek vagyok, jól megmutattam neki" érzés...
Szánalmas...

xy 2008.08.22. 10:52:42

jaja, L200 vonóhoroggal és onnantól mindegy ki mit csinál mögötted :)))

Benzoate Ostylezene Bicarbonate · http://fbi.gov 2008.08.22. 10:54:43

Semmit. Hagyni kell a pics.ba, a pedagógiai nevelés nem az én feladatom. Ha le lehet húzódni, és különösebb hajcihő nélkül lehet haladni a külsőn, akkor úgyis jobbra tartok és ott megyek, ergo nem akadályozom a 200-as klubot; ha fizikai képtelenség, hogy lemenjek, akkor meg leszarom, hogy mit csinál mögöttem. Ha három sávos, akkor is jobbra tartok és azt is leszarom, hogy a középsőben mennyivel mennek, a normál 130-ammal elhaladok (mondom elhaladok) a jobb szélsőben. M3 Pest felé, Gödöllő előtt tipikusan ilyen. Villogjon nekik a radai rosseb. Odaérni akarok, nem kioktatni.

Reggie 2008.08.22. 10:56:48

Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 10:51:57

Kb annyi van, mint amennyi Stockholm szindromas...

User1 2008.08.22. 10:56:52

A/2-esen és más csak időnként 2 sávos utakra jellemző, hogy megy a csóka 80-al, aztán amikor jön a 2 sáv, felgyorsul 120-ra, meglepő módon még teherautóknál is.

Igazából azt nem értem, emberek ennyire nem tudják elviselni, hogy le ne előzzék? Ha én be vagyok állva mondjuk 98-ra, vagy autópályán 135-re (ennyiért talán még nem büntetnek) kurvára nem érdekel, ha valaki leelőz. És az sem, ha az illető trabival van, csak ne menjen előttem kevesebbel, mint az én tempóm.

Kopi3.14 2008.08.22. 10:58:54

mamma nervosa: ja, persze, a belso savban midnenki csak a te akadalyozasodra tartozkodik, kulonosen autopalyan, nem pedig azerrt, hogy< a 130-as utazotempoval, ami meg megengedett is a kulsoben 80-90 kozott docogo kamionokat megelozze ugy, hogy kulonben visszaterni a kulso savba nincs eselye.

Villgoj, ha jogos, de baszd meg a jo edes apad, ha nem jogos.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 11:03:42

Reggie,
Hogy jön ide a Stockholm-szindróma?
Ez itt közlekedés, nem hatalmi vetélkedés. Legalábbis annak kéne lennie, csak aki folyton bizonyítani akar, kompenzálni a kókadt pöcsét, a munkahelyi stresszt, a családi problémát vagy egyszerűen azt, hogy nem olyan az életszínvonala, amilyet szeretne, rögtön belemegy minden ilyen gyerekes adok-kapokba, nem törődve azzal, hogy ezzel csak a veszélyes helyzetek kialakulását segíti elő.
Nem kell beszállni az ilyen hülyegyerekek játékba, ennyi.
Abnormális, hogy az emberek jó része az utakon akarja megmutatni, hogy ő a jani...

Jim Raynor 2008.08.22. 11:05:04

mamma nervosa 2008.08.22. 10:09:31

azt látom elfelejted barátocskám, hogy sebességhatár is van az autópályán.....mennyi is az? 130? vagy ezt nem tanították, gyökérkém?

úgyhogy a sok száguldozó, villogó barom nyugodtan meg is baszhatja az anyját a ravatalon....

Rocko- 2008.08.22. 11:05:35

kovi1970 2008.08.22. 10:26:50
na itt a két pont.

csiga 2008.08.22. 11:05:57

Secnir gondolom azt alcazza a "lesullyedtel az o szintjere" szoveggel, hogy egy gyava nyul.
Gondolom, ha lekeverek neki egy pofont, akkor elkullog, mert ha visszaadna, akkor lesullyedt az en szintemre :)

Amugy a kulonfele lelki dumaktol eltekintve:
ki a fene fogja a kulonc paraszt taploknak elmondani, hogy bunkok, ha nem a tobbseg, aki csupan elni szeretne?
Az a negyzetkilometerenkenti 0,001 rendor, aki epp a szlovak rendszamu autok ellenorzesevel val elfoglalva?

Ha orak ota varsz egy sorban, es valaki beall eled, akkor szolsz neki, hogy nem kellene, vagy bizol benne, hogy a pultos kiscsajnak majd feltunik?

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2008.08.22. 11:06:29

Én a skodásokat rühelem. Beleülnek a hányadék fábiáikba meg oktáviáikba, aztán azt képzelik, hogy igazi autóba ülnek.......száguldanak vagy 120-szal a belső sávban.......és hatalmas az önérzetük.

A legagresszív népség az autópályán a passatos. Hiába.....kompenzálni kell szegénykémnek, hogy csak egy álprémium autóban ül.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 11:09:38

Csiga,

"ki a fene fogja a kulonc paraszt taploknak elmondani, hogy bunkok, ha nem a tobbseg, aki csupan elni szeretne?"

HA úgy mondod el, hogy közben veszélyesebben vezetsz, mintha nem mondanád el a manőverrel, akkor ne mondd el, mert egyébként se ért belőle, benne ez nem merül fel. Csak magadnak bizonyítgatsz vele, nem neki.
De gondolom, annak, aki szerinte a pofozkodás a megoldás a dolgokra, ezt hiába mondom... :)

"Ha orak ota varsz egy sorban, es valaki beall eled, akkor szolsz neki, hogy nem kellene, vagy bizol benne, hogy a pultos kiscsajnak majd feltunik?"

természetesen annak megmondom, hogy várja ki a sorát, de ezzel nem okozok közlekedési veszélyhelyzetet, szóval semmi köze a témához.

csiga 2008.08.22. 11:16:16

Amugy meg, ha valaki nem bir rendesen kozlekedni, ravillantok egyet, hogy vegye eszre magat, es erre elem vagva fekez egyet, erre van egy kituno modszer: kicsi kamera a visszapillanto melle. Mindket auto torik, ha nem tudok megallni. Paraszt pattog az autoja miatt, en betetlapot nem adok az tuti. Hivjon rendort, legfeljebb bemutatom a felvetelt. Ha tores utan inkabb lelecel, akkor is bemutatom a felvetelt.

laposmacska 2008.08.22. 11:17:59

Na ezzel aztán mindenki jól járt. Sokkal jobb, hogy valaki a leállósávban hasít, minthogy a belsőben bunkózna. Legyünk rá büszkék mind!

Reggie 2008.08.22. 11:26:25

Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 11:03:42

Ugy jon ide, hogy kb ugyanannyi van. Nem azt mondtam, hogy veszelyesen/nem megfeleloen kell reagalni, hanem azt hogy reagalni kell. A ketto azert nem ugyan az.

csiga 2008.08.22. 11:27:01

Daily Shark:
Az eredeti postban az volt, hogy moge kerulve villogott neki. Akkor ez most kimeriti a veszelyesen vezetve megmutatom neki esetet?

A pofozkodas nem megoldas semmire, csak egy hasonlat volt. Sok mas helyzetben az emberek meg tudjak elvileg oldani a nezetelteresiket, csak vezetes kozben nehez atszolni neki, hogy paraszt volt. Ha visszavillogok ra, az meg nem nem veszelyeztetes. Ha a barom meg nem bir magaval es a leallosavon elhuz, az szerintem nem a post irojanak a lelken szarad, csupan a majom nem tudott elorebb jutni.

A hulyeseg amugy meg autofuggetlen, tehat az ilyen-olyan autotulajdonosok fikazasa mellozendo lenne.

Egyszer amugy megkerdeztem egy par foszert (kulfoldon), hogy mondjak mar meg miert vesznek akkora verdat, allat nagy motorral, ha sebesseglimit alatt 10-zel cammognak elottem, es a nyomorult uton a forgalom miatt meg csak megelozni sem tudom. A valasz: nem azert vesz nagy es eros verdat, hogy tepjen az uton, hanem mert nagy hely van benne, kenyelmes, biztonsagos es szukseg eseten van benne vesztartalek ero.
Tanulsag lehet a barmilyen autotulajdonos parasztnak.

Big-B 2008.08.22. 11:31:54

Ezlrt kell Kraz-zal járni. Nem zavar, ha mögötted villog valaki, meg se próbálnak leszorítani és ha mégis megpróbálja; hát meghúzod kicsit a lökhárítód alját az Audi tetején.

merdzso 2008.08.22. 11:36:00

Az össze audis egy gyökér, egyet nem láttam még normálisan közlekedni.

Baloo 2008.08.22. 11:37:20

Kedves fuxosbömös!

Nekem is egy általad lenézett Skoda Octávia combim van. De néhány vadbaromtól eltekintve nem nagyon villogtak még le. Ennek oka lehet az is, hogy figyelek a bunkó béemvésekre, de lehet, hogy csak a kb 240 lóerő elég felvenni a "versenyt" (Octavia RS Combi chippelve).
Mondjuk nem szoktam igazán versenyezni, de Németországban sem szokott gondom lenni a tempó tartásával :)

merdzso 2008.08.22. 11:43:05

"A hulyeseg amugy meg autofuggetlen"

Kezdem azt hinni, hogy nem. Ismerek néhány embert, aki teszi az agyát audiban és mutogatja a nőjét benne. Persze egyik sem apeh kompatibilis.

Szendwich 2008.08.22. 11:44:13

Baloo 2008.08.22. 11:37:20
Itt jon be az, hogy akinek nem inge, nem veszi magara.

benkoo 2008.08.22. 11:44:23

tipikus:D jól tetted!

SzD 2008.08.22. 11:45:00

Két dolog.

Egy. Senki a világon nem kérheti rajtam számon a szabályokat azért, hogy ő maga szabálytalankodhasson, vagyis az összes faszparaszt, aki 160-nal hasít a sztrádán, villog, dudál, fél méterről tol, elmehet a pics@ba a "jobbratartással".
Kettő. Ha előzöm a kamionokat (akár a saját tempómban, akár 95-tel, mert az előttem haladó annyit megy), és mögöttem megérkezik a miskolci sumakker, villog, óberkodik, nem foglalkozom vele. Hadd izzadjon, ő baja, majd elengedem, ha a helyzet engedi. Nem fogok bevágni 130-ról két 90-nel haladó kamion közé, és veszélybe sodorni pl. a gyerekemet. Ugyanakkor nem is megyek vissza mögé villogni ugyanilyen okból. Ha nem veszi észre, hogy előttem is vannak, attól sem esik le neki a tantusz, hogy mögötte villogok, csak fölöslegesen teremtenék veszélyhelyzetet.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 11:46:03

Csiga,

A villogás önmagában nem veszlyztette. De itt nem csak erről van szó.
Hanem hogy jön egy nyomulós barom, aki eleve veszélyesen vezet és tolja a többit, erre a posztíró elengedi, majd beáll mögé villogni. Először is, nyilvánvaló, hogy az amúgy is tahó Audisnak ez még jobban felbassza az agyát, ehhez nem kell pszichológusnak lenni, hogy rájöjjön az ember, vagyis még kiszámíthatatlanabb és agresszívebb lesz.
Ráadásul az elég nehezen hihető, hogy a beküldő biztonságos követési távolságot tartva vitte végbe mindezt, mert akkor elég messze lehetett volna az Auditól úgy, hogy azt ne foglalkoztassa a villogás...
Ezért volt veszélyes, amit csinált.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 11:52:43

Reggie,
Akkor részletezd már, mi ilyen esetben a "megfelelő" reakció?
Mert szerintem egyedül az, ha úgy próbálunk reagálni, hogy csökkentsük a kockázatot, amit ilyen autós okoz, de legalábbis semmiképpen ne növeljük, tehát nincs helye ilyen személyes bosszúállás célú, "na most megmutatom neki, hogy én is megcsinálhatom vele, amit ő velem" akciónak, amivel csak még tovább provokálja...

Azt kéne már belátni, hogy az ilyen nem tanul belőle. Képtelen belátni a dolgot, meg se fordul a fejében, hogy nem neki lenne igaza, és azzal, hogy aztán valaki vele szívóskodik hasonlóan, azt gondolja, hogy direkt gecizik vele, és könnyen elképzelhető, hogy nem az lesz a reakciója, hogy bocsika, igazad van, hanem az, hogy mit képzelsz te köcsög, és még rátesz egy lapáttal.
Szóval minden ilyen akció, amit azzal indokol valaki, hogy "megmutatom neki, milyen bunkó", csak hamis önigazolás, a saját sértett önérzetét próbálja ápolgatni vele...

TH 2008.08.22. 11:55:24

Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 11:52:43
Hidd el, hogy van, aki észhez tér. Nincsenek sokan, meg nem ez a jellemző, de néha észhez lehet téríteni a hülyéket is. Gondolj bele abba, hogy te is lehetsz néha hülye az úton, és téged is észhez téríthetnek mások. Vagy ez kizárt?

teabore 2008.08.22. 11:58:41

Akkor ilyenkor mi a teendő? Szépen elengedem és kész ő meg folytatja tovább? Nem vagyok népnevelő, de nem várhatom el, hogy a motoros rendőr majd jól leinti és megbünteti. Szóval, tűrjem, hogy bunkó - és a vérnyomásommal mit csináljak? :D

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 12:06:37

TH,
Ha én hülye vagyok az úton (ami előfordulhat) magamtól is rájövök, és nem esik nehezemre elnézést kérni.

Tommer07 2008.08.22. 12:07:44

Fullstart: Dézinek buta tekintete :-)
(jó testű lány akad okosabb fejjel is :-) )

Egyébként tényleg szomorú, h mindenki boxmeccsen érzi magát, amikor autózik. Néha én is... De próbálok leszokni erről. Régen akkor voltam ideges, amikor még Fiestám volt és mindegy, h mennyivel mentem, kijöttek elém Bp-en, pályán egyaránt. Csak azt bánom, h nem tettem rá bozótrácsot, pedig terveztem. :-)
Azóta inkább nagy Volvo-m van, az elé nem ugrálnak úgy ki, a villogós köcsögöket meg otthagyom mint a szart. Ilyen a benzines 2.3 turbo érzés:-) Aztán visszavesznek az arcukból :-)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 12:08:21

Teabore,
Csinálj néhány légzőgyakorlatot, az lecsillapít. És közben gondolj arra, hogy akkor is folytatja tovább, ha te utána a seggébe mászol és villogsz neki... :)

Zsola 2008.08.22. 12:08:56

A gyerek tényleg sietett, mert nem azt tette, amit néhány igazán tapló, hogy ha előzés után rávillog az ember, máris satuzva keresztbeáll az úton.
Kétszer volt velem ilyen, akkor azok totál nem siettek, ráértek még anyázni és mutogatni.

Azóta nem villogok senkit, csak ha szabálytalanul előz.

teabore 2008.08.22. 12:18:08

Mélyeket lélegtek, ok. Csak ne egy Kamaz-t előzzek közben :)

misterx 2008.08.22. 12:27:42

Kangörény_ 2008.08.22. 10:08:14
Az indulataidn kívül van igazságod, néha én is lesz@rom a mögettem villogókat - de legtöbbször, ha van hova, és nem én járok ezzel pórul, kihúzódok előlük a külsőbe. És tudod miért? Mert egészségben és ép autóval akarok odaérni, ahova elindultam, és nem éri meg "győztesnek" lenni egy ilyen kakaskodásban...

TH 2008.08.22. 12:40:33

Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 12:06:37
Ja, bocs!
Szóval Te ilyen penge gyerek vagy. Velem is előfordul, hogy rájövök saját hülyeségemre, de az is megesett már, hogy egy másik autós hívta fel rá a figyelmemet. Nem biztos, hogy jól esett a stílusa, de néha el kellett ismernem, hogy igaza volt. Én ilyen gyér vagyok, hogy hibázom, és néha mások szólnak emiatt...

KuKori (kurva inda nem akar belépni itt) 2008.08.22. 12:52:28

Rocko- · autobuzik.blog.hu/ 2008.08.22. 09:16:04
Szendwich 2008.08.22. 07:57:52
nem minden Audis köcsög.

DE!!! A többiek meg kancsók! :D :D :D

KuKori (kurva inda nem akar belépni itt) 2008.08.22. 12:54:33

Krisi 2008.08.22. 10:32:44

Krisi :D

-a terhes feleségét
-a haldokló anyukáját
-szívgyógyszerért ment
-maga az elnök volt
-a törött gerincű gyermekét

Kihagytam valamit? XD

oldtimer 2008.08.22. 13:08:48

Zulu Alfa Kilo irta az igazat.
Engem se próbáljon senki szabálysértésre kényszeríteni. Ha gyorsan akar menni, hát menjen.
Miután én befejeztem a pótkocsis teherautó elözését.
Az én sebességemmel.
Az meg nem feltétlenül 130 km/h.
Lehetne tölem meg kocsimtól akár a kétszerese is, de nem.
A szabályok miatt. A 130 csak a maximálisan megengedett, de nem kötelezö sebesség!

fuxosbömis (ex kacagányos) · http://fuxos.blog.hu 2008.08.22. 13:17:55

Baloo:

Félrehúzodsz a Bömik elől. Helyes....egy jól nevelt skodás.

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 14:18:14

TH,
Nem vagyok penge gyerek, de eddig még aránylag ritkán próbáltak figyelmeztetni.
Talán mert törekszem rá, hogy ne szegjem meg a szabályokat és hogy ne vezessek agresszív bunkó módra?

Westend_Leroy 2008.08.22. 14:43:48

Biztos a Bimmer Gábor volt az új "vassal" :)

TH 2008.08.22. 14:48:38

Daily Shark · dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 14:18:14
Ja, nem csak aggresszívkodás miatt jöhet figyelmeztetés. Én nem arra gondoltam, hogy az aggresszív viselkedésed miatt kaptál volna figyelmeztetést, hanem szimplán egy figyelmetlenség miatt (zöldben nem indulás, piroson átcsúszás, sávváltás, miközben vannak a másik sávban, elsőbbség meg nem adása stb.). Ez mindannyiunkkal előfordul néha...
Nem aggresszív tahónak akartalak beállítani, nehogy félreérts!

B.GY. 2008.08.22. 15:08:02

Kedden este jöttünk haza Balatonról.Nézek ki a fejemből,hogy mi a fasz van mindenki 120-130-cal megy.Aztán rájöttem a turpisságra.Elöl ment egy rendőrségi R.trafic,vagy egy Vivaro.Nem is előzte meg senki,még a százas táblánál sem:)Nagyon jó volt hazajönni,semmi villogás,dudálás,buzgálkodás nem volt.Bimmert meg nem engedi el az apukája az új vassal a pályára,csak a Leroyba mehet enni.

Anatómus 2008.08.22. 15:47:31

B.GY.
Néztem is a túloldalról, hogy milyen rendezett sorokban halad a tömeg... Mint a nagykörúton...
Az a rendőr átjöhetett volna megregulázni a nejlonzacskóit eldobáló kisteherautót a mi oldalunkra. Egyébként tegnap délelőtt is szépen lassan jött mindenki, mert a Vivaro megint ott volt :)
És ez még mindig jobb, mit Szlovákiában, ahol az autópályán 130-cal megy egy kis forgalmista autó és aki őt leelőzi, azt lefényképezi... nincs +10%

B.GY. 2008.08.22. 15:57:55

Anatómus!
Minden sor elejére egy rendőrségi Vivarót!Lehet ebben is volt kamera azt nem láttam,mert mögötte mentem én is:)Aztán lefordultam a nullásra,ő meg ment tovább Pest felé.Lehet ott visszafordult Balaton felé "szemetet" szedni:)

Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.08.22. 16:23:41

TH,
Oké, persze, ilyen előfordul...

Jacques Foche 2008.08.22. 17:03:15

Aki azt írja, hogy jobbra tartás van, meg hogy ne emberkedjünk, meg húzódjunk le a gecibe, az nagyon el van tévedve. Alapból igaz, hogy jobbra kell tartani, ennek maradéktalanul eleget is teszek. Na de előzni sajnos nem a leállóban szoktam, meg KITT-et is visszaadtam Májkölnek, szóval a mostani kocsimmal átugratni se tudom az előttem haladót. Ugye azért nagyjából egyértelmű, hogy olyankor be kell mennem a belső sávba előzni. Ha valaki a látóhatár pereméről zuhan a nyakamba 190-nel, azt nem feltétlenül látom az előzés megkezdésekor, hivatalos menetrend meg nincs, hogy "15:30-kor jön erre az audis Pista, őtet mindenképp el kő engenni", úgyhogy kimegyek. Ha az előzendő jármű mellett vagyok, akkor gecire nincs értelme villognia, mert akármennyire is elítélendő, nem fogok a jobbra tarts értelmében behajtani a nyerges DAF alá. Befejezem az előzést a saját tempómban, villogtatós Béla meg egy dolgot tehet: Kussol és vár. Még akkor is ha ő maga Bimmer Gábor az személyesen.

Szóval ha lehet a jobbra tartásra hivatkozni, akkor azt is vegyétek figyelembe, hogy követési távolságról is karattyolnak valamit a Kreszben. Aki ebbe szarik is bele, annak pedig villan a féklámpám. Ezután általában már eszükbe szokott jutni a kövtáv. Érdekes, mi?

autosave 2008.08.22. 17:56:33

Szerencsétlenek! Kresz. Dereng???

1. Fényjelzéseket mindig mindenhol lehet adni, ha nem vakít el másokat. Előzési cél jelzésére is akár.

2. hangjelzést mindig lehet baleset elkerülése miatt adni, ezt általában tudják. De hangjelzést SZABAD LAKOTT TERÜLETEN KÍVÜL ELŐZÉSI SZÁNDÉK JELZÉSÉRE IS!

Na ezt kapjátok ki nagyokosak...

"II. fejezet

A járművek kivilágítása

A forgalomban részt vevő járművek kivilágítása

44. §
(6) Fényjelzést adni a távolsági fényszóró felvillantásával szabad, feltéve, hogy ez a közlekedés többi résztvevőjét nem vakítja el.
"

és

"
Hangjelzés

30. § Hangjelzést adni csak balesetveszély esetében, a baleset megelőzése érdekében, valamint - lakott területen kívül - az előzési szándék jelzése céljából szabad.
"

Na, úghogy idegeskedjen csak mindenki, szabályos... És általában senki nem ok nélkül villog/dudál. Magamból indulok ki... Ritkán van rá szükség, de akkor nagyon. Hiszen mit csináljak, hogy vegye észre azt aki mögötte jön? Menjek neki inkább?
És persze nyilván én vagyok a hülye ha rá merek dudálni a vakegérre :DDD haha :DDD

kérdező biztos 2008.08.22. 18:06:01

Meg az előzés mikéntjéről is karattyolnak abba a sokat említett KRESZ-ajánlásba. Tehát az előzendő jármű mellett folyamatosan sem szabad haladni, az előzést a lehető legrövidebb időn belül be kell fejezni. Ami nem azt jelenti, hogy miután elhaladtál a teherautó mellett benfelejted magad a belső sávban. Mégis hányan teszik ezt?

Városon beül kifejezetten szeretem, mikor a közéspső sávban 110-160 lovas verdával, 70-es tábla hatálya alatt felveszi a teherautó 4550-es tempóját. A teherautó előtt leszállópálya hosszúságú hely. Aztán gondolom kurvaanyázik a dugók miatt.

Mityu 2008.08.22. 18:07:13

Kérdező biztos voltam :))

TH 2008.08.22. 18:48:34

Jacques Foche 2008.08.22. 17:03:15
Jól összefoglaltad a lényeget; annyit tennék hozzá, hogy ha látom, hogy valaki gyorsan jön, akkor igyekszem gyorsan letudni az előzést, hiszen nekem valóban nem célom feltartani, de túl kell élnie azt, hogy más is közlekedik a pályán.

Ocsy 2008.08.22. 19:13:19

autosave 2008.08.22. 17:56:33

Szerencsétlen! A fényjelzés használata nem azt jelenti, hogy felnyomom a refit, aztán hadd szóljon! És az is ott van, hogy úgy szabad használni, hogy nem vakítasz el másokat. Ha nekem tudod úgy villogtatni a refit mögöttem, hogy sem engem a tükörben, sem a szembejövőt nem vakítod el, akkor rajta. Egyébként meg nem szabályos. Nah, akkor most ki kivel van?
Az előzési szándék jelzésére sem úgy kell használni a dudát, hogy ráfekszel, és nyomod, amíg meg nem hülyülnek körülötted. Ez figyelemfelkeltésre szolgál, pl. kerékpárosoknál igen hasznos lehet, ha nem veszik észre, hogy mögéjük kerültél (mondjuk ettől függetlenül anyázni fognak, pedig az ő érdekük). De nekem autópályán nyomhatod a dudát, akkor sem fogok vészfékezve behajtani két kamion közé. Jelezheted az előzési szándékodat, nem tilos, én tudomásul is veszem, de attól nem vagyok köteles az árokba hajtani, mert neked úgy tetszik.

SLacc 2008.08.22. 19:17:46

Némelyeknek olyan a hozzáállásuk, mintha azt mondanám én, hogy:
Bukjál meg az érettségin az összes olyan tárgyból, amin nem teljesítesz 90, de legyen inkább 95%-ra.

Azaz:
Ne sportolj, csak ha minimum világbajnokságot fogsz nyerni (3. hely már húzós, kisfiam!)!
Ne vezess, ha nem tudsz legalább olyan jól, annyival, olyan stílusban, mint én, mert akkor egy forgalomfeltartó növényellátó rendszer vagy.

Türelem, na az sem ártana, főleg azoktól, akik vérprofik, és különben is, jövőre indulnak az F3000-ben, vagy hol. Főleg, hogy ismeritek azt a típust, akik lassabbak, ügyetlenebbek, de ha nem idegelitek ki őket, akkor azért megy a dolog.

Rám meg lehet villogni is, mert szeretem, érzem, hogy FONTOS!!!! vagyok!

SLacc 2008.08.22. 19:19:05

Krisi 2008.08.22. 10:32:44

Azér' a hasmenéses szeptikus sokk temetésre sietve se piskóta!

SLacc 2008.08.22. 19:20:10

Öcsém, hát kevés a House, vagy mi, anafilaxiás sokk lesz az, helytelenül leírva.

SLacc 2008.08.22. 19:52:47

Bimmer meg benyomhatna már egy új fotót is magáról, tudjátok, arról a vicces nevű fájlmegosztóról. Szinte akarom. :))))))))))

B.GY. 2008.08.22. 21:29:39

Bimmer már nem a barátunk,és nem ír ide.Szerintem haragszik ránk:)

SLacc 2008.08.23. 05:48:33

Pedig ideje lenne meglátogatni a Westendben, mert már elmondta, hogy jól beverné a pofánkat. :)

autosave 2008.08.23. 09:16:30

nem mondtam, hogy úgy nyomom a dudát mint állat és azt sem hogy villogás helyett rábaszom a refit ;)

Csak egyszerűen felháborító, hoyg az a gyökér amelyik minden másnap néz csak tükörbe - igen, karácsony másnapján, húsvét másnapján, akkor is csak a fürdőszobában..., szóval az ilyen emberek ellen csak ez hat: némelyik még a villogást sem veszi észre. azért a dudát már hallják legalább, még jó hogy szabad.

Perillustris 2008.08.23. 12:11:21

"Az össze audis egy gyökér, egyet nem láttam még normálisan közlekedni."

Én láttam egyet múltkor a buszon. Felismertem, hiába próbálta álcázni magát.

TAXI 2008.08.23. 20:06:51

Ocsy, igazad van...
Még friss "élmény", most értem haza M7-ről Nagykanizsáról. Nem vittem túlzásba a száguldozást, 130-135 km/h sebbességgel haladtam a külsőben, amikor beértem egy "konvojt", 6 autó kb. 120-sszal döcög (épp a viadukt -Kőröshegy- után) Tükörbe be, irányjelző ki, sávváltás, padlógáz... Sebbességem elérte a 150-et, amikor beesik mögém egy régi Folka Póló. elkezd villogni, amikor előttem nem mentek már gyorsabban, egyre jobban rámmászik. Szerencsére pont elfogyott a sor, bal tükörbe nézek, amikor elmegy mellettem kb. 160-al, egy kis mosollyal a szája szélén. Beér elém, és vészvillogóval bocsánatot kér, amit egy rövid villanással elfogadtam. Utána nyugodtan gurultunk kb. 145-tel Fehérvárig.
Nem mindenki vadbarom, de akadnak szép számmal (Pl. ugyanazon az úton, merci sölökö -slk- 80-90 között a legnagyobb nyugalommal - kb. 60 éves papperrel)

B.GY. 2008.08.23. 22:46:02

SLacc!
Én azt hiszem a Mammutban is van Leroy,mintha láttam volna kiirva mikor arra mentem.Lehet ott eszik a barátunk?Na majd bemegyek megnézem jövőhéten.

SLacc 2008.08.24. 12:54:05

B.GY.!

Vigyázz, úgy aggódom! :)))

sq 2008.08.25. 09:35:05

hmm, ha rám rámvillognak (ritkán van ilyen, mert ha előzök, mindig megvárom a gyorsakat, és visszamegyek a külsőbe amint tudok), de ha mégis villognának, akkoris elkezdek rögtön visszamenni a külsőbe amint lehet, viszont ilyenkor boorzaasztóóaan eelnyúújtoom a sáávvááállltttááássssttttt.

vagyis láthatják, hogy oké, már megyek is uram, de azért még jóideig nem tudnak elmenni.

szóval én ilyet szoktam játszani. amúgy az ilyen letolósokat nagyon meg lehet alázni azzal, ha elengedve őket visszamész a belsőbe, és kicsit te is tolod őket. 160 körül (persze német autópályán) még a bmws kisköcsögök is meghunyászkodnak.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása