Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Biciklivel sötétben, autópályán, forgalommal szemben

2009.05.02. 11:57 :: Kisikasa

Balázs alábbi sztorija az emberi hülyeség ékes példája, hiszen aki saját és mások biztonságát veszélyezteti feleslegesen, az nincs teljesen tisztában azzal, hogy ő is meghalhat. Bár a sztoriban van egy kis csavar. Talán a hely mágikus erővel vonzza az efféle furcsaságokat?

Az alábbi észlelés ma (18:40 körül) esett meg velem. Az M3-ason tartok Pest felé szokásos tempóban a forgalmi viszonyok miatt a belső sávban, amikor kb 1-2km-re a Hungáriától lejátszódott a következő jelenet, persze pillanatok alatt.

A látóhatáron feltűnik valami mozgás az irányokat elválasztó betonalapú kerítésnél. Az a valami egy ember, illetve ketten vannak. A két ember szakadt biciklivel teker ráadásul (mondjuk ezek után nem mindegy?) szembe a forgalommal. Most én vagyok hülye vagy a tükör görbe? Aki esetleg látott intézkedő rendőrt a helyszínen, az írja meg, mer' beszóltam biztos ami (nem)biztos.

Utóirat, hogy körülbelül ugyanott két éve araszolt a forgalom, épp bementem középre belülről, egyszercsak nyik-csatt-nyiknyik-dirrdurr-csatt és az elválasztó kerítésen mászott át majdnem valami kisautó a feje tetején megállva, a betonelemet oda döntve ahonnan kijöttem. Utas/sofőr nem volt, autószállító vagy bármi amiről leeshetett nem volt. Tényleg nem, más is kereste. Aztán nem vártam meg a rejtély megoldását.

150 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye kerékpár veszélyes autópálya kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

TAXI 2009.05.02. 12:10:06

Jönnek az ufók, mindenki menekülsők, mert az "elsők" közt visznek el minket... (rendőr persze sehol)

hawkeye 2009.05.02. 12:44:04

Balázs, a Hugáriától 1 - 2 km, az már nem az M3-as....
Annak Palotánál vége...

A cajglikat meg nyilván akkor lopták...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 12:55:10

Én már tudom, hogy ki a hülye, de nem mondom meg :)

craft75 2009.05.02. 12:56:38

Lehet hogy két közeg volt, míg az ország nyugati oldalán Audi TT a szolgálati jármű, az M3-on csak a Csepel drótszamár a megengedhető.

potha 2009.05.02. 12:59:55

@craft75: hehe :)

amúgy itt az ország nyugati oldalán tényleg járnak TT-kel, de annyira alap, hogy a skoda octaviaikkal verik azokat :D

azért ez a nem mindegy :D

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 13:04:53

Nem lehet, hogy a posztoló ment forgalommal szemben? :))) Láttunk már itt ilyet :DDDDD

B! 2009.05.02. 13:35:56

@hawkeye: E71-nek is lehetne hívni.

De ha Te jobban tudod, akkor annak a szakasznak mi a neve? Úgy értem azon kívül, hogy M3?

B! 2009.05.02. 13:43:23

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Még az is lehet, hogy az M3 melletti bringaútra hajottam fel véletlenül, de a táblából csak az M3 látszott, a többit kitakarta egy szlovák rendszám nélküli szabálytalanul sávot váltva parkoló fehér furgon? :-)

Tron65 2009.05.02. 13:52:53

Maradjunk annyiban, hogy ma magyarországon bicajozni bárki bicajozhat, aki fel bír rá mászni. Mindenféle KRESZ ismeret nélkül.
Nemegyszer dudálok rá bicajosra, aki döbbenten/mérgesen néz vissza. Pedig ő okozza a balesetveszélyt és jogos a duda.
Jellemző helyszínek:
- RóbertKároly-Hungária-KönyvesKálmán-stb körút - 6-is kivezető. (szinte)Végig van kerékpárút. Néha csak 2 méterre az úttesttől, még látszik is.
- 7-es (volt 70-es) út. Merügye ez megy Velecére. Igen de nem bicajjal, mert azzal tilos ide bemenni. A hivatalos kerülő (ki van táblázva) Budaörs - Biatorbágy - Érd. Érd után már szabad.

a 3.audimnak romlik el a váltója! 2009.05.02. 14:10:48

@Tron65: Biatorbágy hogy kerül Budaörs és Érd közé egy Bp-Velence útvonalon?

potha 2009.05.02. 14:16:53

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Azt légyszi keresd meg nekem, mert én nem emlékszem erre :)
feltéve ha van rá elég időd, energiád :)

kispista 2009.05.02. 14:20:33

@Tron65: Kifejthetnéd, hogy milyen balesetveszélyt hárítasz el a dudálással!
A RóbertKároly-Hungária-KönyvesKálmán mellett kerékpár és gyalogút van, amit nem kötelező használni, főleg mert teleparkolják vagy tele van gyalogossal. Javasolt a kresz tanulmányozása.

tutuka · http://kockagyar.hu 2009.05.02. 14:21:41

@Tron65: a biciklisre dudálásnál kevés nagyobb butaságot csinálhatsz, még akkor is, ha egy idióta hülye barom megy előtted (megijed, kormányt ránt, ragozzam?)

kispista 2009.05.02. 14:26:09

Az sem jobb, amikor csövesek a sávok közepén lejmolnak.

alte trottel 2009.05.02. 14:30:53

@kispista:
Javasolt a KRESZ tanulmányozása.
54. § (1)

Kisurli (törölt) 2009.05.02. 14:31:27

nyugaton azért vanak TT mert a győri gyár adományozta. de nem csak pályán vanna, hanem a városban is megjelennek vele.

kispista 2009.05.02. 14:38:16

@alte trottel: A Hungária mellett tudtommal "Gyalog- és kerékpárút" van, nem kerékpárút.
A lényeg az, amit tutuka is leírt.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.02. 14:45:54

@B!: hívhatjuk M3 bevezetőnek is, de a fő probléma, hogy a cím egy orbitális f.szság, ugyanis az végképp nem autópálya...
éppen ezért megtévesztő M3-nak hívni

alte trottel 2009.05.02. 14:48:59

@kispista:

1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól

54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon...
...kell közlekedni.

13. § (2)...Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.

B! 2009.05.02. 14:53:32

Megtévesztő vagy nem, az érintett szakasznak M3 a neve (meg E71), és egy háromsávos útról van szó ugye, amin sajnos egyesek úgy közlekednek, mintha autópálya lenne.
Tehát maradjunk annyiban, hogy nem nagyobb orbitális f.szság, mint a majmot ly-nnal írni...

Perillustris 2009.05.02. 15:01:58

@Tron65: "Maradjunk annyiban, hogy ma magyarországon bicajozni bárki bicajozhat, aki fel bír rá mászni. Mindenféle KRESZ ismeret nélkül."

Maradjunk annyiban, hogy ma Magyarországon bárki vezethet autót, aki be tud ülni, még ha 30-50 éve szerezte a jogosítványát, akkor is.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.02. 15:02:14

@B!:
nem M3-nak hívni orbitális f-szság, hanem a címben autópályaként feltüntetni a nevezett szakaszt...

mellesleg az honnan derül ki hogy mi annak az útnak a neve, hamár ennyire biztos vagy benne?

ju offa 2009.05.02. 15:18:17

"Az alábbi észlelés ma (18:40 körül)"

ez mikor volt dátum szerűen?

18:40kor nézzetek már ki az ablakon,sötét van e

B! 2009.05.02. 15:28:45

@makimalyom: Én is az autópályázásra gondoltam.

Elnevezés tekintetében én a maps.google.com oldalon tájékozódtam, hiteles forrásnak tekintem papír alapú térkép hiányában.

@ju offa: 090422 a dátum, a cím pedig ebből a szempontból valóban sántít, egy jóindulatú szürkületre lehetne módosítani.

potha 2009.05.02. 15:30:02

@Kisurli: jah szoktak benn a városban is gizdázni :)

sőt egyre több motoros rendőrt is látok errefelé!

bár nem tudom mi értelme, mert ha utoléri is a motorost, hogy állítja meg? :D

-Hé állj meg!
-Nem állok!
-De, állj meg!
-De nem állok...


Vagy mi? :D

hawkeye 2009.05.02. 15:31:42

@B!: Az M3-as bevezetőjének szokta titulálni a Fővinform... :)

tamatomi 2009.05.02. 15:32:26

@Perillustris: Ugy gondolom valami igen orbitális előitéletes butaságot irtál le.A realitásokat figyelembe véve ha valaki folyamatosan haladt a közlekedéssel nyugodtan meg lehet nézni hogyan közlekedik. meg meg lehet nézni azt sok surmot, parasztgyereket akik vidáman és életveszélyesen randaliroznak az uton, szinte pillanatonként életveszélyt jelentve a többiekre mert ki a király szerintük, ha nem ők. Mint ahogy közöttük is vannak normálisak , meg a gyakorlottabbak között sem mindenki antitalentum , mert 30 éves jogositvánnyal sokkal kevesebb balesetet okoznak , mint a 18 éves taknyosok. Meg kell csak nézni a statisztikát.

hawkeye 2009.05.02. 15:34:36

@Perillustris:

Nincs igazad! Időnként olyanok is vezetnek, akiket úgy tesznek be az autóba, olyan részegek, vagy betépettek. :)

A 80 felettiek viszont tényleg meggondolhatnák az autózást...

De ez se igaz teljesen, láttam én már 150 évest megszégyenítően ostoba HSZP-t...

kispista 2009.05.02. 15:44:09

A tükör nélkül a belsősávban poszt után furcsa arra hivatkozni, hogy a bringásoknak nincs jogsijuk, bezzeg akinek van, az már ismeri is a szabályokat.

Ettől függetlenül hülye az, aki 70-es táblánál a forgalommal szemben halad.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.02. 16:23:53

@B!: ez ugyanaz a googlemap ahol feketepákó utca is van/volt ? :D

B! 2009.05.02. 16:35:15

@makimalyom: Sejtettem, hogy előkerül, mint információ, tekintsünk el a komolyan vételétől...

Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.05.02. 16:44:17

ilyen autópályán bringázó gyökerekkel már a győri elkerülőn (M1) én is találkoztam. Nagy túlélők ezek a biciklisták :)

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.02. 16:46:13

@Slanger: na erről beszélek, itt nincsenek
"autópályán bringázó gyökerek"...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.02. 16:46:51

@B!: ezek után a googlemaps ne legyen már mérvadó utcanevek tekintetében...

B! 2009.05.02. 17:03:36

@makimalyom: Ezaz! Tuti!
Csámcsogjunk a részleteken!

Először is: mond meg, hogy mi annak a darab aszfaltnak a hiteles neve?
Nem megy?
Vagy mégis M3? Netán E71? Kuss lesz?

Másodszor:
Hány milliárd utcanév van indexelve a "googlemaps"-ben?
Biztos, hogy sokkal-sokkal kisebb arányú a hibaszázalék, mint mondjuk az index.hu cikkeiben az elírásoké...

A témát lezártnak tekintem.

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.02. 17:28:26

@B!: M3 az az autópálya neve.
Az ott nem autópálya, tehát nem lehet ez a neve.
Általában az "M3-as autópálya bevezetõ szakasza" elnevezést használják rá, röviden "M3 bevezető".

De te hívjad nyugodtan E71-nek, vagy M3-nak...

HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.02. 17:32:55

van ott egyáltalán bringával behajtani tilos tábla?

ahol autópálya vége van ott biztos nincs, de pl a Szerencs utcánál van-e? nem nagyon emlékszem...

magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.05.02. 17:52:31

Nagyon vicces, hogy megint szabalyokrol, tablakrol, meg utak neverol megy a vita. A poszt szerintem arrol akart szolni, hogy ilyen jellegu es forgalmu uton (forgalommal szemben) bringazni egyszeruen baromsag. Meg akkor is, ha tortenetesen a jogszabaly tetelesen nem tiltja, vagy valami barom iroasztal mogott ugy dontott, hogy szurjanak le oda egy "kerekparut" tablat. Itt tenyleg sokan csak akkor kepesek eletben maradni, ha minden lepesuket okos jogszabalyok iranyitjak? Most pedig eszem egy kokuszgolyot, sajat hataskorben, pedig a torveny nem kotelez erre... :)

B! 2009.05.02. 18:07:24

@magpet: Azért látom van aki átlát ezeknek a rafinált betűknek a kusza halmazán...

putbill 2009.05.02. 18:11:18

Argentin mezben-e voltak?

Perillustris 2009.05.02. 18:18:16

@tamatomi: Természetesen nem kételkedem abban, hogy van olyan 60-70 éves sofőr, aki jobban tudja a jelenleg hatályos KRESZ-t, mint egy alig pár éve jogsit szerzett 20 éves.

Ezzel együtt talán nem ártana ezt tényszerűen meg is követelni, azaz legalább 10 évenként felfrissítő jellegű vizsgára kötelezni az embereket.

Perillustris 2009.05.02. 18:23:13

Persze a jelenlegi "jogosítványt mindenkinek" koncepció alapjaiban lehetetlenné teszi fentieket, szóval nincsenek illúzióink. Ne feledjük, pár éve már a befejezett 8 általános iskola sem követelmény.

Azóta a 70-es IQ-val rendelkező analfabéták is simán (de legalábbis könnyebben) megkapják a vezetői engedélyt.

Na, nem mintha a magasabb IQ-júak automatikusan jófejek és jó vezetők lennének, de azért legalább el tudták olvasni a szabályokat (ha akarták).

maestro1 2009.05.02. 18:28:49

Valaki magyarázza már el, hogy hol van a csavar ebben a történetben... A beszólás?
A Google Mapsen nincs se Megyeri híd, se Ráckevei Duna, innentől kezdve számomra nem túl mérvadó...

Szobi 2009.05.02. 19:13:37

Ne gyilkolásszátok már egymást! Autós, bringás vagy gyalogos, mind egyforma. Akár hülye akár nem.

Amúgy ha már kresz meg, szabályok:
Van olyan szabály ami megtiltja a konnektorba vizelést? Nincs! Attól még iszonyat nagy baromság volna, nem?!

Amúgy aki ennyire hülye, azt valahogy nehezen tudom sajnálni. Olyan ez mint az öngyilkos aki a vonat elé fexik. Leszarom a marhát. Én csak szerencsétlen mozdonyvezetőt sajnálom aki azután majd marokszám szedheti a nyugtatót.

nyistapista 2009.05.02. 19:18:44

@Tron65: A világon bárki biciklire ülhet mindenféle kresz-ismeret nélkül.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 19:31:00

Első :)

Egyébként pedig bevezethetnék, hogy a bicikliseknek is kelljen vizsgázniuk KRESZ-ből, akkor nem lenne ennyi értelmetlen baleset. Vagy, ami mégjobb volna, iskolában kellene oktatni a KRESZT, igy mindenkinek volna legalább egy kis fogalma a szabályokról. A sok hülye tantárgy helyett nyugodtan tanithatnák ezt.
Sajnos mifelénk mindig az autós a hibás, akármi történik. Gyakran még akkor is, ha a biciklis/gyalogos szabálytalankodik. Egyből az autósra mutogatnak, hogy neki kellene vigyázni rájuk, mert ő ismeri a KRESZ-t. Ha mindenkit oktatnának az iskolában, akkor ez talán megszűnne...

psmith 2009.05.02. 19:43:02

A biciklisekhez nem tudok mit írni, de rejtély megoldása szerintem
UFO-k.

Persze kérdés volt-e gabonakör a közelben.
Mer akkó tuti.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 19:50:21

@psmith: Szerintem a biciklisek is UFÓ-k voltak, csak inkognitóban :) Sajnos lebuktak, mert kiderült, hogy nem ismerik a szabályokat :)

bocage 2009.05.02. 19:50:25

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Mindenképpen jó lenne, mert legalább alap dolgok mindenkiben rögzülnének! Talán?

nemuccaszoc 2009.05.02. 19:52:42

Cobra 11-be illő jelenet.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 19:58:52

@decibá: Sajnos az a gond, hogy a biciklisek, és a gyalogosok is ugyanúgy a közlekedés résztvevői, ennek ellenére nem kell semmilyen vizsgá tenniük, ezért aztán sokan azt se tudják, mit csináljanak egy bonyolultabb helyzetben, csak anyázni tudnak.

müszi 2009.05.02. 19:59:29

ezért kár előfizetni az internetet,hogy ennyi baromságot hordjatok össze!

wp 2009.05.02. 20:05:30

egyetertek, bicikliseknek kotelezo legyen legalabb annyiba kerulo kresz vizsga, mint az autosoknak.

biciklisek es gyalogosok is fizessenek uthasznalati dijat, a bicikliseknek legyen valami kulon ado csomag mivel a kerekpar-utak kizarolag nekik epulnek. merthogy az kinek a penzebol megy ? konnyu zoldkodni ameg semmit nem kell erte tenni :)

bocage 2009.05.02. 20:16:46

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Én sokat kerékpározom hétköznapokon, munkába stb. Budapesten, mellette vezetek is. Sok kerékpárosra nagyon ráférne a KRESZ tanulás, mert veszélyes, amit csinálnak, de sajnos ezen a bloggon is nap, mint nap tapasztalható, hogy általában a közlekedési morál elég csapnivaló. Ezen akár már az ovitól kezdődő oktatás sokat segítene.
@wp:
Javaslom gondolt ezt át, egy kerékpáros arányos adóztatása esetén a befolyó összeg az adminisztráció fenntartására sem lenne elég.Nem véletlenül nincs ilyen rendszer sehol. A MKSZ épp azért küzd, hogy átgondoltabban, olcsóbban és biztonságosabban kivitelezzék a kerékpárutakat. Egyébként jórészt úniós alapokból fejlesztenek. Persze ne gondold, hogy a közutak, autópályák építése/fenntartása kizárólag az autósok befizetésiből megy.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 20:22:25

@decibá: Van benne valami, szerintem sok értelme volna egészen az óvodától kezdve tanítani a KRESZ-t, egészen a középiskoláig. Végülis ez most már egy nagyon fontos dolog, a mindennapi élet része. Annyi fölösleges tantárgy van, nem hiszem el, hogy valamelyik helyett nem lehetne KRESZ oktatás. Ha már egészen kis koruktól tanítanák a gyerekeket, később sokkal könnyebben tudnának jogosítványt szerezni, sőt ha a normális közlekedésre tanítanák őket, az sokat segítene a közlekedési morál javításán is.

bocage 2009.05.02. 20:30:03

@...::: Flúgos Kamionos :::...:
Voltan Hollandiában cserediákként anno. Ott a suliba, már az általános esetében, minden gyerek bicajjal ment gond nélkül. Megvolt a háttér hozzá. Van hova fejlődnünk, főleg fejben. Ez a kölekedés minden résztvevőjére igaz.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 20:37:05

@decibá: Sajnos nálunk ehhez a közlekedési morálon IS kellene változtatni. Ha a gyerekek már általános iskolás korban ismernék a szabályokat, és normális volna az összes autós, akkor nálunk is nyugodtan járhatnának biciklivel. Kár, hogy ez egy ideig nem lesz így nálunk.

min 2009.05.02. 20:39:29

Ausztriában évente legalább 6 alkalommal mennek autósok az auópályán!:-) Most akkor, hogy is van az, hogy az autósok ismerik a kreszt?

min 2009.05.02. 20:40:21

Elfelejtettem beleírni, hogy autópályán a SZEMBE FORGALOMMAL!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 20:48:56

@min: Ez valószínűleg nem a KRESZ ismerete/nemismerete miatt történik. Aki ilyet csinál, az egyszerűen hülye. Évente legalább 6 alkalom meg nem annyira sok, szerinetm annyiszor nálunk is előfordul, csak nem csinálnak belőle nagy ügyet, inkább hallgatnak róla. Egyébként az osztrákok közlekedési morálja sem a legjobb, de a miénktől sokkal jobb.
Nálunk a legnagyobb gond nem azzal van, hogy az autósoknak nem kell időnként újra vizsgázni, mert ha egyszer alaki rendesen(!) megtanulta a szabályokat, és rendszeresen vezet, akkor azokat évek múlva is tudni fogja, hanem az a baj, hogy mindenki kaphat jogosítványt, semmi pszichológiai szűrés nincs.

Ro3 2009.05.02. 21:00:51

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Az ausztriai közlekedési morálban a legnagyobb baj a törökök :D

Perillustris 2009.05.02. 21:37:40

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "Egyébként pedig bevezethetnék, hogy a bicikliseknek is kelljen vizsgázniuk KRESZ-ből, akkor nem lenne ennyi értelmetlen baleset."

A legtöbb baleset olyan alapszabályok megsértéséből származik, mint az elsőbbségadás kötelezettségének elmulasztása, a szabályos kanyarodás, s persze - különösen lakott területen kívül - a (nem) világítás problémája.

Ezeket a döntő többség nagyon jól ismeri, ám leszarja.

Természetesen az általános iskolai KRESZ-oktatás elengedhetetlen, a Magyar Kerékpárosklub évek óta gyötri az illetékeseket, hogy legyen ez meg, ami egyébként a NAT része(!).

Nehéz az áttörés, pedig nem hiszem, hogy sok ész kell ahhoz, hogy belássuk, egy-egy - amúgy megbecsült - író néhány versének bemagolása helyett mennyivel többet érne egy részleges (gyalogos-kerékpáros) KRESZ-oktatás.

Perillustris 2009.05.02. 21:40:54

@Perillustris: "az elsőbbségadás kötelezettségének elmulasztása"

Sajnos mindenképpen meg kell említenem, hogy átlagosan naponta kétszer nem kapom meg bicajjal az elsőbbséget jogosítvánnyal rendelkező autósoktól, s mindehhez elég egy 20 perces út, de például a Váci út mentén elég csak egyetlen kilométert tekerni ahhoz, hogy ez garantáltan előforduljon.

Windchill 2009.05.02. 21:51:20

1. De az autós balesetek 99 %-át is alapszabályok megszegői okozzák, mint például zebrán nem engedik át a gyalogost, vagy gyorshajtanak, vagy jobbhorgoznak gyalogosként, amikor egy kisebb utcát keresztezek.

2. A KRESZt bringán kötelezővé tenném, csak ugyanúgy betarthatatlan, mint autósok esetében.

Amúgy OFF, de ugye tényleg a gyalogosnak van elsőbbsége keresztutcába bekanyarodó autó előtt az útátkelésnél zebra hiányában (kis utca), mivel egyenesen halad? Csak mert 10ből 10 autó nyomja a dudát és mutogat. De ma ismét megnéztem a KRESZ-ben, s szerintem továbbra is rohadtul így van. Csak egy újabb szabály, amit a közlekedők összessége magasról lesz.r.

3. Az illető nyilván egy lemming. :)

4. Amúgy lehet, h pályamunkások voltak, s csak a betonelemeket ellenőrizték. Aha, persze.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 21:56:37

@Perillustris: Igazad van, sokan ismerik a szabályokat, csak leszarják, de ilyenekel nem lehet semmit csinálni. Ha így gondolkodik, akkor mrg is érdemli, hogy kivasalják. Ezzel viszont az a gond, hogy annak is tönkreteszi az életét, aki elgázolja. Ez elég durván hangzik, de úgy gondolom, hogy a bicikliseknek be kellene látniuk, hogy a saját életükkel játszanak, és sokkal védtelenebbek, mint az autósok.

Sajnos így van, az iskolákban inkább verseket tanitanak, mint pl. a szabályokat. Nem hiszem el, hogy ezen még egy illetékes sem gondolkodott el, pedig szegény gyerekek, honnan is tudhatnák a szabályokat, ha senki sem tanítja nekik?
Ha pl. valaki nem szerez jogositványt, akkor sosem fogja tanulni a KRESZ-t, egész életében a szabályok ismerete nélkül fog közlekedni. Persze ez csak elmélet, mert a legtöbb ember valamennyire azért ismeri a KRESZ-t, de úgy gondolom, az iskolai oktatás mégis elengedhetetlen.

A másik probléma a közlekedési morál. Ahogy írod a bicikliseknek sem adják meg gyakran az elsőbbséget. Ez azért van, mert sok autós azt tudja, hogy erősebb a biciklisnél, és ezt ki is használja, esetleg figyelmetlen, és nem látja a karékpárost. Sajnos ezen csak a közlekedési morál változtatásával lehetne segíten, de amígy sokan a közlekedést harcnak fogják fel, addig ez nem hiszem, hogy változni fog :(

Emmett Brown 2009.05.02. 21:57:56

@Windchill: igen, ha kanyarodsz, akkor elsőbbséget kell adj a gyalogosnak.
Lehet beszélni arról, hogy bezzeg Hollandiában simán lehet biciklizni, mert ott megvan a kultúra hozzá (el is hiszem), de ez egy kétélű dolog, mert Magyarországon sem csak az autósok "stílusa" teszi nehézzé a közlekedést, ebben a bringások is vastagon benne vannak! Piroson simán átmennek, egyirányúban jön szembe kivilágítatlanul, ráadásul pont a kanyarodóíven, szóval a bringások sem a helyes közlekedési morál megtestesítői!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 22:08:56

@Emmett Brown: Sajnos ez így van, sok biciklis azt hiszi, hogy a kerékpár nem jármű, ezért nekik mindent lehet, pedig ez nem így van. Sokan nem ismerik a kreszt, és nem tudják, hogy a bicikli is ugyanolyan jármű, mint az autó, ugyanolyan szabályok vonatkoznak rá (nagyjából).
Vannak, akik ismerik a kreszt, csak nem érdekli őket. Ezeken segiteni nem lehet, majd az első baleset után be fogják tartani az össszes szabályt.
Magyarországon közlekedési kultúra szinte nincs is. Nemcsak az autósok részéről, hanem a kerékpárosok részéről is. Persze, hogy Hollandiában lehet biciklizni, ott mindink "társasjátéknak" fogja fel a közlekedést, és nem harcnak, mint nálunk. Ezen kellene változtatni, egyből sokkal kevesebb volna a baleset.

Doryyka 2009.05.02. 22:15:12

@wp: mivan, ha nincs rá pézed, mé fizetted ki??? Hogy bömbi legyen a segged alatt?

Ro3 2009.05.02. 22:19:01

Csak nekem rémlik gyerekkoromból h volt egy rajzfilm a TVben, ahol egy kutya meg egy macsek oktatta a gyerekeknek a KRESZt. Közlekedj okosan vagy mi. Az ilyent most miért nem lehet adni a sok szar helyett?

Ro3 2009.05.02. 22:24:32

Meg is van:
video.miner.hu/?v=39c43c3f422e1efa32c497663653466b

Én speckó végigvigyorogtam...nosztalgia :)

Windchill 2009.05.02. 22:53:28

@Emmett Brown:

De érted, nem kevesen adják meg ezt az elsőbséget, hanem senki. Minden nap figyelem, s SENKISENKISENKI. És ha kilépek, megy a dudálás és integetés.

Windchill 2009.05.02. 23:00:20

Amúgy a kerékpár jármű jogköre erősen vitatható, mert pl. elvileg nem lehetne vele sávot váltani, a KRESZ szerint, ha pl az út széle jobbra kanyarodó sávvá válna, s teszem azt a kerékpáros egyenesen menne, akkor a KRESZ szerint nem sorolhatna (indexeléssel sem) balra, hanem a járdán és csomóponton gyalogos módszerrel átszerencsétlenkedve kellene folytatnia az utat. És ugyanez igaz egy balra kanyarodásnál is egy főútról egy balos mellékútra. Szóval a KRESZben is baromira nagy hiányosságok vannak, amire csak rájátszik a KRESZ hiányos ismerete, sajnos a közlekedés összes résztvevője részéről. És ha én a (autós-motoros) KRESZ ismereteim szerint kerékpározom, bár logikusan és kiszámíthatóan viselkedem (nincs is belőle konfliktusom, csak nagyon ritkán), akkor naponta kábé 40szer szegem meg a szabályokat. Baj vagy vita csak teljesen ártalmatlan helyzetekben szokott lenni, például a már említett jobbra kanyarodás, de ezt inkább gyalogosként élem meg hátrányként.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 23:08:36

@Windchill: Amit említesz, hol van leirva a kreszben? Én sehol sem találom, és nem is tudok róla, hogy így lenne. Nem kötekedésből, csak kíváncsi vagyok, hogy én tévedek-e :)

Emmett Brown 2009.05.02. 23:12:54

@Windchill: nálam nyitott kapukat döngetsz, nem állítottam egy percig sem, hogy a bringások hibája az egész, hanem hogy kétélű a dolog. Amúgy én pont a szabályt erősítő kivétel vagyok (és nem csak azért mert csütörtökön elromlott a dudám:D)
Pont emiatt támogatom én is, hogy mindenkinek oktassanak kreszt, illetve közlekedést, illetve, hogy az egyes tárgyakban nagyobb szerepet kapjon a gyakorlatiasság. Gondolok itt elsősorban a fizikára, ahol simán lehetne a közlekedési helyzetekre órákat/feladatokat szánni, ehelyett olyan alaposan megtanították a kvantumszámokat, hogy még a fizika befejezése után 5 évvel is bármilyen atomot le tudtam írni elméletben (nem mondom májernek éreztem magamat :D), de utólag belegondolva SEMMI értelme nem volt

Emmett Brown 2009.05.02. 23:16:34

@Windchill: pont az ilyen elfuserált szabályozások miatt nem vagyok híve a betűszerinti kreszbetartásban, pár alapdolgon (jobbkéz, jobbra tarts, sebesség, haladási irány, lámpák) kívül próbálom ésszel megoldani a felmerülő szituációkat

mement 2009.05.03. 00:28:21

@wp: Az utak mindenki penzebol epulnek, merthogy elvben kozerdeku dolog igy benne van a bicajos az autos de meg a babakocsis anyuka is, meg az autopalyaban is ott figyel annak a penze aki lehet soha nem fogja hasznalni.

Megertem (de el nem fogadom) nemtetszesedet, hogy nehez sok jarulekos koltseget elcsalni az autokazasabol, (bar igy is van amit siman el lehet es el is csaltok), de nem gondolom hogy ezert a tarsadalom mas retegeit kene terhelni, minthogy ezert nem ok a felelosek.

Zoldkodesrol meg annyit, hogy vajon a te eleviteledbol szaramzo pusztitast ki fogja megfizetni? Konnyu ugy cinizalni hogy masra harul a piszkod feltakaritasa:)

mement 2009.05.03. 00:36:18

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Semmi ertelme nincs kotelezo kressz vizsgara fogni a bringasokat, az iskolai oktatasnak ellenben rengeteg haszna lenne. Elvben minden autos beteve vagja a kresszt, tobbek kozott errol is tanuskodik a jogositvany, ennek ellenere meg lehet nezni mi folyik az utakon, hogy viselkednek tanult polgartarsaink.

plusz a szabalyok ismerete egyaltalan nem garantalja annak betartasat, minalunk, szep hazankban meg plane nem.

átlátó 2009.05.03. 03:47:18

Nem überölni akarom a bejegyzést, '93 körül Budaörsnél egy kivilágítatlan román busz jött velem szemben úgy 2 óra tájban. Budapest irányában haladt és a reflektor hiányt azzal fejelte meg az ember, hogy szemben jött. Igen, az autópályán a belső sávban. Megálltam vele szemben, lesz ami lesz gondolattal. Mivel nem volt még mobil telefonom akkor, csak néztük egymást. Aztán fogtam és kikerültem, mert nagyon nem akarta megérteni a helyzetet, pedig nem volt ittas. A nép meg aludt hátul. Másnap nem olvastam semmit róla, tehát nem lett semmi. :)

heliox 2009.05.03. 04:39:07

@Szobi: A mozdony pilóta nem csak marokszám szedheti a nyugtatót, de a második eset után (és volt ilyen) kötelezően pszichés alapon rokkant nyugdíjba küldik. Az meg annyi mint a semmi.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 07:46:37

@mement: Ha nem lesz a bicikliseknek kresz vizsga, akkor gondolod, hogy fogják tudni a szabályokat? Ők is ugyanoúgy közlekednek, mint az autósok. A kerékpár is ugyanolyan jármű. Amig a kerékpárosok nem tudják a kreszt, addig nem is fogják betartani.

Editor Bob 2009.05.03. 08:28:48

Szvsz a posztolónak erősen rossz lehet a szeme, ha 18:40-kor sötétséget, vagy szürkületet vízionál. Tegnap 19:30 körül országúton rongyoltam haza Jász-Nagykun-Szolnok megyéből, rengeteg kivilágítatlan bicikli csalinkázott a falvakban, de teljesen jól láttam őket. A falvak közt pedig 100-120-al mentem, de mindent jól lehetett látni. Ettől még nem szép dolog egy autópálya kivezetőn a forgalommal szemben bringázni, de az ilyen Blikkbe való címeket mellőzhetnék a postolók.

Perillustris 2009.05.03. 08:32:21

@Windchill: "ugye tényleg a gyalogosnak van elsőbbsége keresztutcába bekanyarodó autó előtt az útátkelésnél zebra hiányában"

Igen.

Perillustris 2009.05.03. 08:46:55

@Emmett Brown: "Piroson simán átmennek"

Egyik felet sem menti, de ez az a szabálytalanság, amit MINDEN közlekedő elkövet.

Perillustris 2009.05.03. 08:52:15

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "sajnos ez így van, sok biciklis azt hiszi, hogy a kerékpár nem jármű, ezért nekik mindent lehet, pedig ez nem így van. Sokan nem ismerik a kreszt, és nem tudják, hogy a bicikli is ugyanolyan jármű, mint az autó, ugyanolyan szabályok vonatkoznak rá (nagyjából)."

Jajj, dehogy. Már írtam: a döntő többség ismeri a szabályokat, csak szarik rá.

A kerékpár pedig egyáltalán nem ugyanolyan jármű a KRESZ szerint sem, ezért a szabályok sem ugyanazok, még nagyjából sem. Persze van átfedés. :)

nyergibergi 2009.05.03. 09:46:47

Ott a amúgy 80 km/h a megengedett és mindentől függetlenül egy állat aki ott biciklizik, pláne a forgalommal szemben! Biztosan finn túristák voltak!!!

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 10:39:52

@Perillustris: A kerékpárosoknak be kellene látniuk, hogy sokkal sebezhetőbbek, mint az autósok, és akkor betartanák a szabályokat, persze csak azok, akik ismerik.
Persze a legtöbb biciklis az autósokra mutogat, hogy ők a hülyék, meg milyen szabálytalanok, stb. közben ők maguk sem tartják be a szabályokat.

Egy 10-15 éves gyereknek honnan kellene tudni a kreszt, ha sehol sem tanitják? Sehonnan. Megy amerre lát, aztán ha baleset történik, akkor az autósnak van lelkiismeret furdalása. Ugyanez igaz azokra, akik direkt nem tartják be a kreszt.

Igazad van, a kerékpárra vonatkozó szabályok sok helyen eltérnek az autókétól, de én konkrétan az elsőbbségadás, a letérés, stb. szabályaira gondoltam. Ezek ugyanúgy vonatkoznak a kerékpárokra is.

cso zsi 2009.05.03. 10:42:13

@B!: Az M1-M7 bevezetőnek Budaörsi út a becsületes neve.
Háromsávos út.
Az M5 bevezetőnek Nagykőrösi út, az is háromsávos, bár a pálya közeléig buszsávos.
Az M3-as bevezető szakasza a Hungária körút, és a Körvasút sor között Kacsóh Pongrác út, a Szent Korona útig Alkotmány út, majd onnan a Szentmihályi útig Gábor Áron utcának nevezik.
Térképeken természetesen feltüntetendő, hogy ezen az útvonalon lehet kijutni a pályára.
Autópálya meg nem igazán van (táblával jelölt) lakott területen.

vhm 2009.05.03. 11:45:56

"Utóirat, hogy körülbelül ugyanott két éve araszolt a forgalom, épp bementem középre belülről, egyszercsak nyik-csatt-nyiknyik-dirrdurr-csatt és az elválasztó kerítésen mászott át majdnem valami kisautó a feje tetején megállva, a betonelemet oda döntve ahonnan kijöttem. Utas/sofőr nem volt, autószállító vagy bármi amiről leeshetett nem volt. Tényleg nem, más is kereste. Aztán nem vártam meg a rejtély megoldását."

Szerintem csak kirepülhetett, aki benne ült. Őv nélkül lehet bárhol, eltarthat mire megtalálják...

Perillustris 2009.05.03. 11:57:55

@...::: Flúgos Kamionos :::...: "A kerékpárosoknak be kellene látniuk, hogy sokkal sebezhetőbbek, mint az autósok, és akkor betartanák a szabályokat, persze csak azok, akik ismerik."

Sajnos manapság jellemzően azokat ütik el a kerékpárutak kereszteződéseiben, akik betartják a szabályt, és nem az úttesten mennek. Akiket nem ütnek el, azok általában lemondanak elsőbbségükről az általad is említett sebezhetőség különbözősége miatt. Természetesen vannak figyelmes és elsőbbséget megadó autósok, egyre többen, de a mindennapi megfigyeléseim egyelőre nem adnak okot pezsgőbontásra.

Sok helyen maga az infrastruktúra tervezésbeli hibái okozzák a legnagyobb gondot, ilyen helyeken mindkét félnek fel van adva a lecke.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 12:09:04

@Perillustris: Van benne valami, nem azt mondom, hogy az autósok szentek, sőt. Viszont ha már a biciklisek szerinted annyira jól tudnak közlekedni, meg ugye sebezhetőek is, akkor lehetne annyi eszük, hogy nem hajtanak ki az autók elé körülnézés nélkül. Ugyanez van a gyalogosokkal is a zebrán. Az igaz, hogy elsőbbségük van, de sokra mennek vele, ha nem adják meg...Nem fogják fel, hogy a saját életükkel játszanak. Ők betartják a szabályokat, de jön egy hülye autós, aki nem, és könnyen tragédia lehet belőle. Igen az autósnak meg kellene adnia az elsőbbséget, de mi van, ha nem adja meg? A kerékpáros fog rosszabbul járni...

2009.05.03. 12:18:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

„...Egyébként pedig bevezethetnék, hogy a bicikliseknek is kelljen vizsgázniuk KRESZ-ből, akkor nem lenne ennyi értelmetlen baleset...”

Erre azért ne vegyél mérget. A hülyeség nem papír függő. :-)

Perillustris 2009.05.03. 12:19:47

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Nem írtam, hogy "annyira jól közlekednek" a bringások. Magam például biciklisként is nyugodtabb vagyok szezonon kívül, amikor jobbak az arányok.

A gyalogosok és kerékpárosok jól tudják, hogy elsőbbségük lenne, mégis lemondanak róla a fentebb említett okok miatt. Ezért nincs nap 20-30 gyalogosgázolás a zebrákon, és ugyanennyi bicajosgázolás a kerékpárutas kerszteződésekben.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 12:20:32

@Atlagos Otto: Az igaz, lásd az autósokat...viszont így legalább a biciklisek nem lennének teljesen sötötek kreszből.

2009.05.03. 12:21:06

@wp:


ehhez azért gratulálnék. :-(

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 12:26:05

@Perillustris: Ezért kellene valahogy változtatni a közlekedési morálon. Sok hülye autós is van, ezért tekintik egymást "ellenségnek" az autósok és a biciklisek. Viszont a kerékpárosok is tesznek azért, hogy az autósok ilyen véleménnyel legyenek róluk, pont a sok szabályszegés miatt.

2009.05.03. 12:26:32

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Szerintem melyik bringás akar ezzel foglalkozni, az ismeri a szabályokat, amelyik meg nem az nem. (Ugyanígy – illetve pepitában – autósban is...)

Szóval szerintem erősen emberfüggő is.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 13:16:41

@Atlagos Otto: Az igaz, de ha már fiatal korban, átalános iskolában elkezdenék a kresz oktatást, és a gyerekeket a NORMÁLIS közlekedésre tanítanák, akkor egyrészt biztosan normálisabban közlekednének, másrészt a közlekedési morál is javulna.
Azt még mindig nem értem, miért olyan nehéz ezt bevezetni, miért fontosabb pár okos író, költő műveit megtanulni, mint közlekedni.

cso zsi 2009.05.03. 14:04:36

@Perillustris:
Csak épp más-más arányban.
Minél nagyobb járművel teszik, annál ritkábban, főleg a darabszámukhoz képest.

Pirosnál megálló bringást csak a Körút - Rákóczi út sarkon láttam eddig, de az Üllőinél, vagy a Nyugatinál kamikázék kerekeznek naponta.
Az Andrássyn a bringalámpát nem is látják, tökmindegy, milyen színe van.

2009.05.03. 14:40:47

@...::: Flúgos Kamionos :::...:

Valószínűleg igen.
Ha nem is a mindenféle költők művei helyett, de mellé valóban érdemes lenne valahol helyet szorítani a kressznek is.

Egy próbát mindenesetre tényleg megérne mindkét dolog. :-)

Perillustris 2009.05.03. 21:16:14

@cso zsi: "Csak épp más-más arányban."

Az arányok minden bizonnyal nem egyformák, de az okokat nyilván te is tudod: bicajjal sokkal nagyobb térben látsz, jellemzően kisebb sebességgel is hajtasz, ezért nagyságrendekkel alacsonyabb a piroson átmenés kockázata, mint szinte "vakon" egy autóval.

Ezt bizonyítja az is, hogy amikor ez a kockázat kisebb, jellemzően a sárgáról pirosra váltást követő 1-2 másodpercen belül az autósok is gátlások nélkül hajtanak át a piroson. Bárhol, szinte mindig.

Pl. nem teljesen körbeépített jobbkezes kereszteződésekben legtöbbször lassítás nélkül át tudnék menni gond nélkül, mert átlátok a parkoló autók felett, míg átlagos gépjárműből ez lehetetlen.

Azért csak tudnék, mert arra is kell figyelnem, hogy én megkapom e az elsőbbségem.

jónévez 2009.05.03. 22:02:53

@Perillustris: Nem, öreg, te csak a biciklis dumát nyomod. Én naponta látok biciklist tök-piroson áthajtani, leszegett fejjel, mert "ő tudja, hogy nem jön semmi". Autóst, sőt még MOTOROST! is ritkán. De én csak naponta vezetek annyit, mint te egy hónapban biciklizel, tehát az én véleményem ne vedd komolyan!
Az is igazán tetszik, amit írtál: "bicajjal sokkal nagyobb térben látsz". Ezt hol tanítják?
Én vidéki gyerek vagyok, gyerekkorom óta ismerem a bringát, nekem egyszer sem nőtt több szemem rajta...
És még azt is írod: a kerékpárosokra más szabályok vonatkoznak. Hát akkor én is megmondom neked: NEM!!! Ugyanazok, egy-két megszorítással.

cso zsi 2009.05.03. 23:33:39

@jónévez: Örülök, hogy ezt nem nekem kellett leírni.
Megadok neki 30 km bringát naponta, ennek a 4-5-szörösét tolom a városban.
De hogy témánál legyünk, autópálya is, és hülye autós is egyszerre:
img3.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/3952971_3ed8c0e9229b3a4b6f0e413ff46e9607_m.jpg

jónévez 2009.05.03. 23:43:15

@cso zsi: Van ilyen "okos" barátom, aki a gyerekeket ugyanígy utaztatta, mint a képen levő, és a telefon se jön le a füléről sosem.
Bár, ha jobban megnézem, itt az utas telefonál, de a baba akkor is elöl billeg...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.04. 08:25:19

Nem tudom mi volt tegnap, de én is láttam Gödöllőn két állatot, akik a 3-as főúton tekertek szembe. A múltkor meg az M0-on kistarcsa és nagytarcsa között, mondjuk az nem szembe.
Gondolom most épp azt magyarázzák egy biciklis poston, hogy az a sok köcsög bunkó autós!

Perillustris 2009.05.04. 08:34:43

@jónévez: De az én apukám erősebb! Ki nem szarja le, hogy te mennyit vezetsz, s főleg azt, hogy mennyivel több ideig vagy képes a lábadat a pedálon tartani, mint én tekerni. De persze érződik, hogy te megkülönböztetsz pirosakat is, az autósok javára: tehát a "tök-piros" az, amin a szabálykövető autósok már nem, a bicajosok viszont átmennek, míg - gondolom - van "halványpiros", amin minden lámpaváltásnál átmegy egy-két autó, de ez teljesen természetes, ez már fel sem tűnik.


"Az is igazán tetszik, amit írtál: "bicajjal sokkal nagyobb térben látsz". Ezt hol tanítják?
Én vidéki gyerek vagyok, gyerekkorom óta ismerem a bringát, nekem egyszer sem nőtt több szemem rajta."

Ezt biztos viccesnek szántad, tényleg sikerült megnevettetned, csak éppen nem veled, hanem rajtad nevetek. Bizonyára te olyan szuperképességekkel rendelkezel autóban ülve, hogy számodra láthatatlanná válnak az A és B oszlopok, az karosszéria egyéb elemei, s valószínűleg autósként kinőtt a harmadik szemed a tarkódra, amivel hátra is látsz a tükörbe pillantgatás helyett.

Bizonyára városban nem is bringáznál, hiszen akkor tudnád, hogy mennyivel előbbre látsz, mint autóban ülve az ülésmagasság miatt, de sebaj, várd, míg kinő a harmadik szemed.


"És még azt is írod: a kerékpárosokra más szabályok vonatkoznak. Hát akkor én is megmondom neked: NEM!!! Ugyanazok, egy-két megszorítással."

Ha megszorítás, ha engedmény - ez nézőpont kérdése - akkor az én értelmezésem szerint már nem beszélhetünk ugyanarról. Jogszabályról beszélünk, ami nem egyénileg értelmezhető.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.04. 08:48:50

@jónévez:
Hagyd a csudába, ez csak egy biciklis, nem véletlen nem vezethet autót. .-P
A múltkor amúgy hazafele számoltam. 10 db biciklist láttam hazáig. A 10 biciklisből mind a 10 csinált olyan szabálytalanságot, amilért egy autóst vagy motorost 100.000 ft fölött büntetnek, és eltiltják a vezetéstől. Ez 100% -os arány.

Perillustris 2009.05.04. 09:10:11

@cso zsi: "Megadok neki 30 km bringát naponta, ennek a 4-5-szörösét tolom a városban."

Óh, Uram, köszönöm, hogy megadád nekem vala azt biciklit, mit tekerém vala, s lőn 30 kilométer naponta!

Perillustris 2009.05.04. 09:14:49

@newtehen: LOL, hát én múltkor a házunk melletti kis utcában nyolcból nyolc szabálytalanul parkoló autót láttam. Ez 100%. De durvaaa!

Vezetéstől eltiltás? Ne röhögtess: varos.blogter.hu/110613/lefotoztak_itt_egy_ujabb_megoldas_hogyan_uszd_meg_a_buntetest

kpetya 2009.05.04. 09:16:42

@Perillustris:

Turot, a kerekesek legtöbbje arrogáns akarnok akik szándékosan szegik meg a kreszt. A multkor a Margit+Nagykörút utvonalon nem volt 1 drótszamaras sem aki ne szegte volna meg a szabályokat. Lényegtelen, hogy mit gondolsz a kresz szabályairól, azokat kerékpárosként is be kell tartanod.
A kétkerékkel kevesebbel rendelkező társainknak meg be kellene látni, hogy mésként látszodnak és bizonyos helyekről nem várjuk őket akkora sebességgel. Hiába van elsőbbségük.

A multkor olvastalak Határuti parkoló ügyében. Mégis hová a francba kellene kivinni a P+R parkolókat??? Nem az lenne a lényeg, hogy a metróvégállomáson átszálljon az ember autóból tömegközlekedésre????

kpetya 2009.05.04. 09:17:52

@Perillustris:

És akkor mi van??? Jelents fel őket. A szabálytalan kerékpáros meg hamar lapos lesz. A barmok még a kerékpár utat sem ismerik fel.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.04. 09:21:14

@Perillustris:
Szabálytalan parkolásért nagyon ritkán jár vezetéstől eltiltás. És az a baj, hogy ez mellé a 8 mellé bele kéne számolni a 280 szabályost is.. :-P
Amúgy gratula a 2 éves cikkhez. Az objektív felelősség vajon mi?

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.04. 09:21:49

@Perillustris: Az a gond, hogy a biciklisek csaka a saját szemszögükből nézik a dolgokat, minden szabálytalanságra találnak kifogást.
Miért nem lehet belátni, hogy a kerékpárosoknak is be kell tartaniuk a kreszt, rájuk is vonatkoznak (a kedvedért majdnem) ugyanazok a szabályok.

lwcolors 2009.05.04. 10:59:45

A biciklisek szabályosságáról:
A munkahelyem mellett van egy élelmiszerüzlet, kicsit beljebb az úttól, előtte zebra van a főúton. Az út szélén járda, majd azonnal egy autókereskedés bódéja takarja el a kilátást.
Minden héten elültnek legalább egy biciklist, aki a zebrán biciklizik át, mert hiába megy az autós 30-cal, nincs felkészülve a zebrán biciklizőkre, csak a gyalogosra.
Láttam olyan biciklist, aki a kamion oldalának ment neki elég nagy sebességgel, aztán szerencsétlen a kerék alá került.

Masni 2009.05.04. 13:55:33

@jónévez: 10 éve biciklizek majdnem minden nap (télen is). Egyszerűen megszoktam, hogy mindig, minden pirosnál legalább egy autó átmegy. Nem csak hogy nem csodálkozom rajta, de nem is fáj nekem. Tőlem egész nyugodtan menjen át. A keresztbe várakozó autók ugyanúgy tisztában vannak vele és rászánják azt a 2 másodpercet. Aztán ők is átmennek piroson és a rájuk keresztben várakozók ugyanúgy rászánják a 2 másodpercet, amíg nem tudnak elindulni. Ez van. Minden autósnak van jogsija (tehát tanult kreszt) és mégis, szinte SOHA nem állnak meg a zebrán. Akkor velük mi legyen? Menjenek másodkresztanfolyamra? Vagy ez nem szabálytalanság?
Nekem egyszerűen varázsos, hogy ebben az országban bárki a másikra tud mutogatni.

Amúgy most nyomtam hétvégén 60 kmert vidéken cimborámmal. A kihalt úton egymás mellett tekertünk. Kérlek, ne írjátok le, mert tudom, hogy szabálytalan. Senkit nem akadályoztunk, a két óra alatt kb. 20 autó jött el mellettünk. Ennek a fele dudált úgy, mintha egy full forgalmas úton lennénk és akadályoznánk. Nekem pl. tök érthetetlen, hogy miért könnyebb a dudát nyomni, mint a szervó kormányt balratekerni, miközben láthatóan 1 kmen belül nem jön senki szembe!!! A másik tíz autó tudta használni a kormányt. Amúgy a 10 dudálóból 5nek kedvesen integettünk (úgy döntöttünk, hogy ezek az autósok csak köszönnek nekünk), ebből 3 legalább visszaintegetett.

Ha a kreszvizsga olyan nagy überállesz lenne, akkor nem lennének balesetek. Amik pedig vannak.
És vannak olyan országok is, ahol deklaráltan csak az autós lehet hibás egy autós/biciklis balesetben. Szignifikánsan kevesebb a baleset.

Azér leírom: szerintem is szabálytalanok a biciklisek, és én is látok olyan cangást, akitől égnek áll a hajam, és veszélyeztet engem, az autóst és magát is. De ő valószínűleg autóban és gyalogosan is idióta lenne. Ahogy szerencsére sok nagyon jófej autóst is látok. (csak ritka, annyira ritka, hogy ha megadja az autós az elsőbbséget, nem mindig kapcsolok...)

subtotal 2009.05.04. 14:18:06

@Masni: a 10 autónak nagy része valószínűleg a közeledését jelezte a dudálással. De lehet tévedek, nem voltam ott.

Perillustris 2009.05.04. 14:31:27

@newtehen: A te hülye "statisztikád" méltó párja az enyém, ha te leszarod a szabályosan tekerőket, nem értem, tőlem miért várod el, hogy számba vegyem(sic!) a szabályosan parkolókat.

S hogy régi a cikk? Nem mérvadó, hiszen a bírók ítélkezési gyakorlata nem változott, másrészt olyan cikket kerestem, ami viszonylag jól ismert. Ez pl. nem annyira, de "érdekes": www.istencsaszar.hu/?p=485 A folytatás: www.istencsaszar.hu/?p=691

Perillustris 2009.05.04. 14:35:09

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ebben egyetértünk, mindenki mindent meg tud magyarázni: nem indexeltem, mert nem jött mögöttem senki; visszafordultam záróvonalon, mert csak egyedül voltam az úton; ha megállok sárgánál, akkor belém jöttek volna; ha átengedem a gyalogost, a másik sávban elütik; 50 helyett 55 az semmi; stb.

"Miért nem lehet belátni, hogy a kerékpárosoknak is be kell tartaniuk a kreszt"

Ki nem látja be amúgy?

Perillustris 2009.05.04. 14:42:25

@kpetya: "A szabálytalan kerékpáros meg hamar lapos lesz. A barmok még a kerékpár utat sem ismerik fel."

A szabályos meg még hamarabb. Nézz utána: Budapesten a balesetek többsége a kerékpárutas kereszteződésekben történik, ahol a bekanyarodó autós nem adja meg az elsőbbséget a biciklisnek.

Persze sokan a zebrán, szabálytalanul áttekerve huppannak fel a motorháztetőre, nekik nincs mentségük.

Sajnos nincs kétségem afelől, hogy - a mai budapesti morált ismerve - a szabályos és elsőbbségével élő közlekedő hamarabb lesz áldozat, mint a szabálytalan, és ez teljesen független attól, hogy mivel közlekedik.

Perillustris 2009.05.04. 14:52:22

@kpetya: "Turot, a kerekesek legtöbbje arrogáns akarnok akik szándékosan szegik meg a kreszt. A multkor a Margit+Nagykörút utvonalon nem volt 1 drótszamaras sem aki ne szegte volna meg a szabályokat."

Én pl. elvétve csúszok át piroson, de ha a fentiek alatt azt érted, hogy a nagykörúti dugóban elmegy a bringás a "motorossávon", akkor igen, ott én is kihasználom a járművem kedvezőbb tulajdonságát.


"be kellene látni, hogy mésként látszodnak és bizonyos helyekről nem várjuk őket akkora sebességgel. Hiába van elsőbbségük."

Hiába van elsőbbségük? - Ne hülyüljél már! Azt akarod mondani, hogy egyes esetekben képtelen vagy lelassítani kellő sebességre ahhoz, hogy meg tudd adni az elsőbbséget?


"A multkor olvastalak Határuti parkoló ügyében. Mégis hová a francba kellene kivinni a P+R parkolókat??? Nem az lenne a lényeg, hogy a metróvégállomáson átszálljon az ember autóból tömegközlekedésre?"

Ez itt OFF, de azért válaszolok: de természetesen jó, ha valaki átszáll a metróra. Csakhogy ezt nem a külső kerület nyakába kell sózni, hanem a belső kerületeknek részt kell vállalniuk az infrastruktúra üzemeltetésében, hiszen a haszon náluk jelentkezik.

jónévez 2009.05.04. 21:04:41

@Perillustris: Neked is megírom akkor, a szavaidat kicsit jobban válogasd meg. Mifelénk a vita nem úgy kezdődik, mint nálad: "ki nem szarja le"... Ezt tartogasd azoknak, akik valóban bántottak. Én még így senkinek sem írtam, tőled is elvárom az ilyesmik helyett (és nélkül) a valódi érveid!
Ennél az a hozzáállásod jobban tetszett, amikor a fölöslegesen dudálóknak szépen integettél. Bár lehet, ők azért dudáltak, mert az olyanoknak, akiknek nincs visszapillantójuk, rövid kürttel jelezzük az előzést. A kerékpárosról pedig feltételezhető a tükörtelenség, de ezt te is jól tudhatod. Jó oktatók ezt még ma is így tanítják, a KRESZ is erre a két dologra engedi a kürt használatát: balesetveszély elhárítására és lakott területen kívül előzési szándék jelzésére.
Azt pedig hidd már el, a járművek vezetőire ugyanazok a szabályok vonatkoznak, ezt nem írja felül az az egy bekezdés, ami a kerékpárosokról szól.

Lehet hogy te jót nevetsz rajtam, mert én hamarabb, és többet bicikliztem, mint te, de hát így van ez. Nekem míg nem volt kocsim, napi 25 Km-t bringáztam csak a melóba és vissza, nem ám biciklisruhában, hanem pl. télen akár bakancsban és nagykabátban. Ezért engedd meg, hogy ne ünnepeljem nagy fegyvertényként a te "hétvégén tekertem 60 Km-t" "hőstetted". Ez vidéken nem hőstett, csak maga az élet.

jónévez 2009.05.04. 21:09:47

@Perillustris:Nekem míg nem volt kocsim, napi 25 Km-t bringáztam csak a melóba és vissza, nem ám biciklisruhában, hanem pl. télen akár bakancsban és nagykabátban. Ezért engedd meg, hogy ne ünnepeljem nagy fegyvertényként a te "hétvégén tekertem 60 Km-t" "hőstetted". Ez vidéken nem hőstett, csak maga az élet.

Ez már Masninak szólt, csak elfelejtettem beszúrni.

cso zsi 2009.05.04. 22:10:12

@jónévez: A sofőr úr telefonál, a baba mászkál anyuka ölében, és az ablakemelőt fel-le működteti...

Perillustris 2009.05.04. 23:36:19

@jónévez: Akkor miért nekem címezted?

Perillustris 2009.05.04. 23:45:30

@jónévez: Szerintem ne oktass engem jómodorból, mert így visszaolvasva a "leöregezés" sem feltétlenül jelez tiszteletet. Persze nem érdekelt, mert én alapvetően a mondanivalóra koncentrálok, s pont emiatt is szögeztem le - talán kicsit nyersen, de egyértelműen - azt, hogy mit gondolok arról, hogy te azzal próbálod kikezdhetetlenné tenni a véleményed, hogy akárhányszor többet vezetsz naponta, mint amennyit én tekerek. Mindezt a piros lámpás témánál hozod elő, ami fura, hiszen ha valóban ennyit mész, akkor nyilvánvaló, hogy minden lámpaváltásnál látod, hogy egy-két autó átsuhan a piroson. Csak ezt elfogadod, mert te is megteszed rendszeresen.

Perillustris 2009.05.04. 23:46:18

@jónévez: Amúgy meg az "integetős" sem én voltam, ezt is rossz helyre címezted...

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.05. 11:02:19

@Perillustris:

Jóvan, Idézgessünk:
volksgruppen.orf.at/magyarok/aktualis/stories/68015/

Vágod? Uccsó mondat. A biciklis balesetek Kevesebb, mint egyharmadában volt a biciklis a vétlen. Szerinted?

Perillustris 2009.05.05. 11:46:16

@newtehen: Persze azt jóindulatúan elhallgatod, hogy az előző évben viszont 56% volt vétlen.

S egyébként ezzel mit is bizonyítottál?

Devil 2009.05.05. 12:00:53

Nem vagyok biztos benne hogy ennek a blognak a celja az hogy egymast szapuljuk. Ugye: "autozz! es eld tul a hulyeket..."
Engedjuk meg hogy ide a biciklisek is irjanak :) de szerintem itt arrol kellene irogatnunk hogy _hogyan_ eljuk tul azokat a tipikus hulyesegeket amit masok (vagy esetleg mi magunk) csinalunk az uton. Ha biciklisekrol van szo, akkor hogyan eljuk _mindannyian_ tul akarmelyik fel hulyeseget. Mert hulyesget sokan csinalnak, lustasagbol, nemtorodomsegbol, figyelmetlensegbol, faradtsagbol vagy epp tudadtlansagbol.
Ehhez alapvetoen az is kell, hogy egy nyelvet beszeljunk, pld. mindnyajan ismerjuk a KRESZ-t, meg az is hogy egymast is ismerjuk es megertsuk hogy mit miert csinal a masik, es az is hogy azt vegyuk szamba hogy _mi magunk_ hogyan tudunk javitani a helyzeten, a sajat helyzetunkon, mi a megfelelo reakcio ezekre a hulyesegekre.
Ebben nem segit a "de te is hulye vagy, es ezert ne kritizald a bicajosokat/autosokat" hozzaallas, ez nem ment fel semmi alol, ez nem segit abban senkinek hogy biztonsagosabban kozlekedjen. Fel kell sorolni a hibakat hogy egyreszt mi magunk elkeruljuk, masreszt jobban el tudjuk kerulni a kovetkezmenyeit ha masok elkovetik ezeket.
Az autosok hulyesegeirol is irunk eleget, sokan utaljak amikor egyes autosok piroson atcsusznak, gyorshajtanak, veszelyesen kozlekednek - mert a kozlekedes nem verseny, hanem egy mindennapos tevekenyseg aminek a celja nem az hogy megallapitsuk hogy Pityuka vagy Ferike a gyorsabb, hanem hogy Pityuka es Ferike (es mindenki mas is) eljusson oda ahova indult, epen es egeszsegesen.
Epp ezert irunk a bicajosokrol is, ezert hivjuk fel a figyelmet arra hogy sokuk mennyi veszelyes helyzetekbe sodorja sajat magat - hogy ebbol mindnyajan tanuljunk.
Sajnos ugy veszem eszre a bicajosok aranyaiban sokkal tobb (on)veszelyes szabalytalansagot kovetnek el mint az autosok - ezt aki akrja nem hiszi el, de tobb eves tapasztalataimat osszegzem - es nagyon sokat tehetnenek a sajat biztonsagukert, sokan tenykleg nem ismerik a KRESZt, nem ismerik fel ha veszelyesen vagy epp masokat veszelyeztetve, akadalyozva (zebran gyalogosok kozott szlalomozas) kozlekednek, nincsenek kivilagitva.
Az olyan "aprobb" szabalytalansagokra mint a sor elejere csorgas, piroson attekeres (ha nem jon semmi) azt szoktam mondani hogy mindnenki ugy kozlekedjen ahogy azt masoktol is elvarja. Mindenkinek vannak csaladtagjai akik autoskent, bicajoskent, gyalogosan kozlekednek - tekerj, vezess ugy minta mindenki a rokonod lenne, kulonben hogy varhatod el masoktol hogy vigyazzanak a te hozzatartozoidra?

Masni 2009.05.05. 14:00:19

@jónévez: ??? úgy tűnik mégis lehet valami abban a 60 kilóméterben (ha nem is hőstett), ha egyedül az ragadta meg a fantáziádat.


Amúgy pedig Devillel értek egyet. Ha mindenki csak annyira elgondolkodna, hogy mi van, ha abban az autóban az én gyerekem ül és előtte kacsázok és váltok sávot jelzés nélkül, vagy tekerek elé lehetetlen helyről, vagy ha azon a biciklin a saját gyerekem ül, akkor is rádudálok-e hátulról baromi hosszan, vagy megelőzöm oldaltávolság nélkül, na, akkor lehet, hogy nem ilyen lenne a közlekedési morál.

Devil 2009.05.05. 14:04:01

Itt egy forras a szemelyi serulessel jaro balesetek okozoirol:
www.police.hu/statisztika/archivum/baleset0808.html
vagy:
www.police.hu/statisztika/archivum/balstat_07.html
A balesetek 8%-at okozzak orszagosan es eves szinten a bicajosok, mikozben aranyuk a kozlekedesben joval kisebb. Pontosan nem tudom, de max 1-2%-rol hallottam.
Forras pld:
eki.sze.hu/ftpuj/NGB_ET009_1/11_Ker%C3%A9kp%C3%A1ros%20k%C3%B6zl.pdf
www.nagymoszkito.hu/cikk.php?id=111
Nyugodtan ki lehet jelenteni hogy a bicajosok aranyaiban kb. 4-8x tobb balesetet okoznak mint a tobbiek; abszolut ertekben pld. tobbet mint a teherautok vagy a motorosok.
Szerintem egy olyan balesetben ahol a bringas a hibas, es szemelyi serules is tortent, a serult szinte mindig a bringas, tehat a bringasoknak leginkabb sajat jol felfogott erdekukben kellene jobban odafigyelni a szabalyos kozlekedesre es a sajat biztonsagukra.
Es itt tenyleg a legalapvetobb dolgokrol van szo, elsobbsegi szabalyok, kivilagitas, alap kresz ismeret, alap odafigyeles...

Perillustris 2009.05.05. 14:34:21

@Devil: "A balesetek 8%-at okozzak orszagosan es eves szinten a bicajosok, mikozben aranyuk a kozlekedesben joval kisebb. Pontosan nem tudom, de max 1-2%-rol hallottam."

S vajon hogyan változna az arány, ha a "közös megegyezéses-betétlap kitöltős" autós-autós eseteket is bevennénk a számításba? Mert ezeket nem számolja bele a statisztikába a Rendőrség, hiszen ki sem hívják őket, azaz nem is tudnak róluk. Biciklis résztvevő esetében ez általában nem marad el, ugyanis személyi sérülés esetén kötelező értesíteni őket.

Devil 2009.05.05. 14:51:59

@Perillustris: Ha erdekel, jarj utana.
De jobb lenne mar vegre olyan bicajossal beszelni aki erdemileg is kepes kommunikalni.
Bar a bicajos forumokon tapasztaltak (es amit eddig toled lattunk) alapjan ilyen bicajos nincs.

TH 2009.05.05. 15:04:53

Érdekes vita alakult ki itt. Nem értem azt, aki a bicikliseket akarja csoportosan megbélyegezni, de Perillustrist sem, aki a védhetetlent akarja védeni. A közlekedők egy része magasról tojik a biztonságra, de ez járműtől teljesen független.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.05. 15:35:59

@Perillustris:

Nem hagytam el, ott volt az a szám is. De én ezt úgy értem, hogy tavaj majdnem a felénél ők voltak a hunyók. És ez idnén már több mint kétharmad. Nagyon romlik...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.05.05. 15:37:15

lengyelországban még gyalogok is mennek az "autópályán".

sőt van rajta zebra is, meg egyszintben vannak a kereszteződések. meg persze 2 sáv, leálló nincs. korlát csak középen, szélén fényvisszaverő karók. vadkerítés sincs.

Perillustris 2009.05.05. 16:31:15

@newtehen: Gondolom te sosem sportoltál, edzettél rendszeresen. Mert van, hogy egyik nap szarabbul vagy, ezért az előző nap-heti teljesítményed töredékét sikerül kipréselned magadból, ám mégsem vered a falba a fejed ordítva, hogy drámaian romlik a teljesítményed, hiszen könnyen lehet, hogy másnap rekordot döntesz.

Ezzel együtt természetesen nagyon is jól tudom, hogy elengedhetetlen a kerékpárosok oktatása, felvilágosítása. Jómagam és segítőim pénzt, energiát és időt nem sajnálva próbálunk ezért tenni, pl. az általam kitalált és megvalósított világítás kampányban.

Nem értem, hogy miért luxus azt a rohadt "kukásmellényt" felvenni, de örömmel látom, hogy egyre több ember képes rá városon kívül. Ami amúgy fényvisszaverő ruházattal helyettesíthető, tehát a linkelt cikk félrevezető.

S mint mondtam, a statisztikában nincsenek benne a koccanások, így azért árnyaltabb a kép.

Perillustris 2009.05.05. 16:33:36

@Devil: Bocs, ha nem úgy és nem azt gondolom sokmindenről, mint te. Én kérek elnézést!

Perillustris 2009.05.05. 16:34:28

@TH: "aki a védhetetlent akarja védeni"

Kifejtenéd kicsit bővebben? Köszi előre is.

TH 2009.05.05. 17:13:30

@Perillustris: minek véded a bicikliseket úgy általánosságban? Vannak normálisak és idióták köztük, pont annyira homogén csoport, mint az autósok. Én sem kezdem el az autósokat védeni általánosságban, neked sem kell a bicikliseket.
A hülye biciklis semmivel sem jobb vagy rosszabb, mint a hülye autós. Csak védtelenebb.

TH 2009.05.05. 17:15:26

@Perillustris: Úgy értem, hogy rendben van, hogy véded a biciklisek érdekeit, de szereted kisebbíteni a biciklisek életveszélyes szabálytalanságait, míg az autósok hasonló vagy kevésbé veszélyes cselekedeteit felnagyítani. Csak erre akartam utalni, remélem így már érthető.

Perillustris 2009.05.05. 19:50:31

@TH: Kábé százszor leírtam már, hogy aki hülye és tahó, az mindig az lesz, vezessen bármilyen járművet, ebben nincs vita.

Mivel mindenki hibázik, ezért ezzel jó számolni. Ezért érdemes például nagy(obb) tartalékot hagyva előzni a bicajost, de ezért lassítok le az Árpád-hídon - a kerékpárúton - sétáló gyalogos mögött is, hiszen, ha mégis elém lép, akkor könnyen súlyos sérülést szenvedhet(ünk).

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.06. 08:51:18

@Perillustris:
Rosszul gondolod.
Csak:
1. Nem ragadtam le egy sportnál.
2. Nem tekintem a közlekedést sportnak, hanem tudom hol a helye.
3. Én már akkor sportoltam, (pld kerékpároztam) amikor Te még tervben sem voltál szerintem. Abban az időben nem úgy sportoltunk, hogy mások között. Nem tudom mit szólnál hozzá, ha holnaptól a gerelyhajítók is a nyílt utcán "sportolnának" ? :-O

Perillustris 2009.05.06. 10:48:31

@newtehen: Sajnálom, hogy nem sikerült értelmezned a példámat. Arra próbáltam rávilágítani, hogy két egymást követő év számaiból - bár az irány valóban nem ad okot töretlen optimizmusra - nem vonhatsz le messzemenő következtetéseket.

Az persze jó lenne, ha az illetékesek ennek ellenére felfigyelnének a jelenségre, és nem várnák meg, míg - rossz esetben - méginkább romlik a mutató.

B! 2009.05.06. 21:01:21

@cso zsi: Még közelíts rá egy kicsit a térképre!

A többinél valóban így van, de amit mondtál, butaság.

cso zsi 2009.05.09. 01:37:00

@B!: Először nézz tükörbe, aztán sétálj el az adott helyekre.
Autózol is, vagy csak beszélsz a levegőbe?
Tudod mikor lesz autópálya egy útből? A "lakott terület vége", és az "autópálya" táblák után. Az M3-as esetében a Szentmihályi út fölött átívelő felüljáró után 100-as tábla, Bp vége, majd az áruházak elhagyása után, az M0-ás kihajtó előtt kapsz autópálya táblát.
A Nagykőrösi úton a Bp vége tábla az autópiac felé vezető ág feletti felüljárón van, az autópálya tábla valamivel később.
Az autópályák legjellemzőbb tulajdonsága, hogy nem lehet rajta szintbeli kereszteződés.
(Főleg nem jelzőlámpás, gyalogátkelős)

Milyen térképet használsz? Guglimaps-ot?
Annak gőze nincs arról, hogy kinőtt a Megyeri híd, útvonaltervet még most is az Árpád-hídon keresztül ad pl a dunakeszi Osantól a budakalászi Koráig.
M6-os bevezető szintúgy.
Nem tud a komplett keleti-északi M0-ás szakaszról sem.
@Hurrá Torpedó: Van egyáltalán a lengyeleknél a szó valódi értelmében autópályának nevezhető út (az A4-es Krakkó közeli szakaszát kivéve), vagy csak a főközlekedési utak némelyikét kitáblázták pályának?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása