Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Köcsög suzukisok!

2007.11.07. 08:43 :: SilentSound

Alábbi levelünk írója, Darren egy igen őszinte fogalmazású sztorit tárt elénk, amiben magát sem kíméli és bűnbánóan önkritikát gyakorol. Vajon tényleg köcsögök a suzukisok, vagy ez is csupán sztereotípia, mint sokminden más is?
Én nem tudom, miért van, hogy nemcsak a nagyautós kopaszok, hanem a kisautós/olcsóautós fiatalok is egy kategóriában vannak. Uram bocsássa meg a megkülönböztetést részemről, de bizony én úgy érzem, hogy a Swift-esek elég érdekes fajt képviselnek, mind az új, mind a régi változatban ülők.

Én is kisautós vagyok (Kia Rio), de valahogy nem tartozom a temperamentumos vezetők közé. De a szombati zöld szedán Swift-es gyerek mindenképp. Ha jól láttam, négyen ültek a kocsiban. Mellettem pedig kedves párom.

Helyszín: Kvassay Jenő út, Csepel felé. Kielőzök egy Skodát, tehát átsorolok a külsőből a belsőbe. Mivel nem sokkal előtte váltott a lámpa, még nem volt nagy sebességem. Tükörben látom, hogy jön az a Swift, de messze van. És tényleg messze volt. Mikor utolért, kicsivel már gyorsabb voltam 70 km/h-nál, de szépen gyorsultam. Swift úgy csinál, mintha hirtelen termett volna mögöttem, és elég nagyot fékez, tehát meg akarta mutatni a kocsiban ülő másik hülyegyereknek, és a hátul ülő kis hölgynek, hogy ő milyen vagány gyerek, és hogy én csak egy okvetetlenkedő hülye fasz vagyok, aki kivágott elé - ami még véletlenül sem igaz. Körülbelül 80-nal haladtam, és még előztem, amikor rámvillogott. Hát, éppen jó napom volt, és amúgy sem divat már nálam a "büntetés", úgyhogy inkább csak kinyújtottam jól láthatóan a középső ujjamat (bár már ez sem szokásom), mert úgy gondoltam, hogy rosszul képzeli, ha autópályának nézi a Kvassay-t. Miután szépen, komótosan befejeztem az előzést, visszahúzódtam a külső sávba, tartva magam a jobbratartási kötelezettséghez.

Swift-es elhalad mellettem, és az anyósülésen ülő nyikhaj megpróbálkozik visszamutatni a középső ujját, de mivel nagy volt a menetszél, nem akart megfázni, ezért csak résnyire húzta az ablakot, és azon próbálta meg kidugni a kezét, így a kabbe-mutatvány nagyon gyérre sikeredett, és kedves párommal elkezdtünk vihogni rajta; valahogy nagyon abszurd volt a látvány. Aztán amikor jól elhúzott, utolértük a következő lámpánál úgy fél kilométer múlva. A Suzuki-ban hátul ülő hölgy pedig jól hátrafordult, és jól csúnyán nézett ránk, aminek hatására párom is, én is elkezdtünk megintcsak vihogni, és közben láttam az ő visszapillantójukban, hogy nagyon mozog a szája a sofőrnek. Úgyhogy én inkább integettem neki, mert biztos csak üdvözölt engem, és integettem a hölgynek is.

Lámpától nagy gázzal indult, majd amikor utolértem, kicsit villogtam neki én is, hátha félreértettem a Kvassay-n a gesztusát, és csak jelezte, hogy ismer, vagy nem is tudom... Úgyhogy próbálgattam én is a fénykürtöt; jól működött (amit egyébként a két nappal később elvégzett éves kötelező szervíz is igazolt). Természetesen csúnya nézés és integetés volt a válasz, és jól láthatóan megintcsak vihogtunk. Hiába, jó napunk, jó kedvünk volt.

A víztoronynál állok mögötte, továbbra is csúnyán néz. Ő tovább egyenesen, én el jobbra. Indexelés közben még kipróbáltam a fénykürtömet. Jó volt, működött, de ezt már mondtam.

Kedves Olvasó! Nem kívánom azt sugallni, hogy az utakon az a helyes viselkedés, ha én mutogatok másoknak; ez most így alakult, jó ideje már nem jellemző ez a viselkedés rám (legalábbis nem vulgárisan és nem tettlegesen "támadok" általában). De könyörgök, legalább ne legyél meggyőződve a saját magad baromságáról, és lásd be, ha nincs igazad! Mert kedves ZSS (Zöld Swift Sedan), nem volt igazad. Ez nem autópálya, itt nem kell kihúzódnom jobbra, és amúgy sem tudtam, hiszen előzés közben történt az eset, és nem 20-szal mentem, hanem a 70-es korlátot áthágva bizony 80-nal rongyoltam. Tehát ebben az esetben jobb lett volna, ha megvárod, hogy befejezzem az előzést, és kész. Nem lettél nagyobb fiú, bár én sem a mutogatással.

Az utakon közlekedünk, és nem harcolunk, tanuljátok már meg! (magamra is veszem, mert ez rám is vonatkozik)

138 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye sztereotípia büntetés veszélyes

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Wannabe motoros 2007.11.07. 08:57:35

Foglaljuk össze: volt egy hülyekölök egy suzukiban meg egy másik egy kiában. Talalkoztak. A kiás tud írni is, tehát most már mi is tudunk erről. Szuper! :)

kisagyszony 2007.11.07. 09:23:08

És hol van itt a téma, hogy minden suzukis ilyen? A cikkben csak egy autósról volt szó. Semmi köze a címnek az irományhoz.

De nem is értem, miért izgi ez a sztori, de ha van folytatása durvább részekkel és eszmefuttatásokkal, rakjátok ide.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.07. 09:24:50

kisagyszony: Levél 2. mondata: "Uram bocsássa meg a megkülönböztetést részemről, de bizony én úgy érzem, hogy a Swift-esek elég érdekes fajt képviselnek, mind az új, mind a régi változatban ülők."

Dr.Mervin kormánybiztos (Afrika Cárja) 2007.11.07. 09:30:08

Motorosnak igaza van. Viszont szerintem a Suzukisokkal inkább az a baj, hogy lassan bóklásznak, nem követik a forgalom ritmusát, sokszor tétovák. Sokat autózom áruszállítóval, a hasonlóan sokat autózókkal tökéletes összhangban. Életemben nem mutogattam, mert nem is volt rá szükségem. De ha megtorpan a sor közepe, gyakran egy Suzuki miatt.

Lui_78 2007.11.07. 09:30:49

Sziasztok,
Itt szerintem megint nem szabad általános következtetéseket levonni. Az ember az aki az autót vezeti, az ember az aki hülye. A Swift olcsó volt, könnyen elérhető, a sok hülye meg tudta venni. Ha a Seat Ibiza lett volna ilyen, akkor most a hülye Ibizásokról írnánk. Nem a Swiftet kell látni jelen helyzetben (sem), hanem a hülyét aki vezeti.

wiseguy 2007.11.07. 09:33:18

Asszem Wannabe motoros kiválóan összefoglalta a lényeget!
Kedves Darren, láttam olyan matricát, ahol egy kölyök levizel egy suzuki emblémát. Esetleg vehetnél egyet! Vagy többet, ahogy érzed...

mxplanet 2007.11.07. 09:41:37

azért lehet ez mert manapság nulla százalékkal elvihetők a suzukik és olyanok ülnek bele(veszik meg), akik eddig trabanttal repesztettek 50-el.

nudlee 2007.11.07. 09:43:29

SilentSound

És a további részletek, amiből ezt a konzekvenciát vonta le?

Jó, akkor szerintem a Feri nevűek érdekes fajt képviselnek a férfiak közt. Ha bárki rákérdez, miért gondolom ezt, bekopizom ugyanezt a kijelentést még 3x.

egy suzukis 2007.11.07. 09:43:34

Azt hiszem ez a \"elég érdekes fajt képviselnek\" mondat ütött. :)

Nagy számok alapján hiszem rengeteg suzuki van hazánkban, nagyon sok ember vesz suzukit, ellenben a kiavál.
És ha nagy számok, akkor igen sok hülye is van köztük. De az hogy egy faj lennénk, és minden zöld suzukis egy külön faj, az fáj, nagyon.

Dehát mint tudjuk a sikeres emberek suzukit és kiát vezetnek és vesznek hitelre.
:)

Hajrá suzuki és túrjunk le minden kiást az utakról.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.07. 09:45:45

kisagyszon: Ezt ne tőlem kérdezd, a levelet nem én írtam, csak az előző kérdésedre válaszoltam. :)

wiseguy 2007.11.07. 09:46:37

Azok sem kevésbé veszélyesek akiket eddig apuci fuvarozott, majd érettségire alátolt valami komoly vasat, amitől mindjárt az übermenschbe kézeli magát. Amíg nincs közlekedési rendőrség. a mindennapi közlekedési polgárháború nem szűnik meg. Asszem.

D 2007.11.07. 09:47:34

Miért kell pont a suzukisokat elővenni mindig?
A sok gizda gyökér jobb amelyik a hülyére optikázott civicben meg gsi astrában csattog?
Azok se jobbak és úgyan ilyen ki vagyi emberek.
Nem az autó a mérföldkő, hanem a sofőr.
Az meg hogy nálunk a swift a népautó nem azt jelenti, hogy mindegyik idióta. Ide lehetne sorolni lassan az összes új kisautót is. Hisz az új swift az már simán felveszi a versenyt a mostaniakkal. A Rionál meg...hát mérföldekkel jobb is. Szal nem hiszem az új swiftesek ilyenek. Az meg hogy siet. Hát ez van. Ki nem villantiott még nővel az oldalán kocsiban, hogy megmutassa ki a macsó. A swift jelet húgyozó matrica meg szánalmas. A minap láttam egyet egy szakadz mondeon. Se a lámpája nem égett se lökhárítója nem volt. Füstölt, de a tuning kipufogó megvolt neki. Akkor ki a szánalmasabb én aki tudom vezetni az új swiftwemet és nem mutagtok és haladok a forgalommal vagy ez aki megmutatja mindenkinek ki az utak "koporsószállítója"!? :-)

indapasssucks 2007.11.07. 09:47:51

Szerintem a sztori lényege itt van: "Hiába, jó napunk, jó kedvünk volt."

És tök jó, hogy ehhez találtatok egy ZSS (Zöld Swift Sedan)-nyi bohócot :))

Éljen a vidámság!

(én is suzukis vagyok, tehát mint ilyen, én is bunkó és béne. Ráadásul nekem mindössze 600ccm ;)

storyline :) 2007.11.07. 09:49:22

Szerintem is sokkal több a probléma a suzukisokkal mint pl. a bentley-sekkel. Vagy 1000 problémás suzukit szoktam látni, mire látok egy problémásat az utóbbiból.

nudlee 2007.11.07. 09:50:54

Dövan, ott a pont :D

GOD! 2007.11.07. 09:51:25

Hűazannyatagadóját!

Komoly törpénet, komoly csattanóval.
Mi történt? nincs értelmes téma?
Darren: Szerintem egy agyat levizelő kiscsákót is ragaszthatnál mellé!

krtek2 2007.11.07. 09:54:48

A rasszizus már nem divat. Vagy mégis?

sóskatáska 2007.11.07. 09:57:46

kisasszony

zöld swiftem van és feri vagyok, kérlek ne általánosits, mert nem vezet jóra

Rezonancia 2007.11.07. 09:58:22

Sziasztok!
Én még nem nyújtottam fel középső ujjamat mert rám villogtak. Pláne ha jó kedvem van.

ppeterka 2007.11.07. 10:02:18

Erről van egy baromi jó vicc...

Összeütközik a T elágazásban egy AMG merci, egy Mondeo, megy egy Trabi.

Mindenütt alkatrészek, hatalmas pusztítás, de egyben kiszállnak a kocsiból. Kesereg a három sofőr, elsőnek a Mercis:
- A rohadt életbe, háromhavi munkám fekszik a kocsimban, most mehet a roncstelepre, én meg megint a szalonba...
Másodiknak a Mondeós fakad ki:
- Két évig dolgoztam ezért a kocsiért, még egy jó évig nem lesz másik, most mihez kezdjek?
Majd a Trabi gazdája autójához hasonlóan megtörten:
- Életem munkája van ebben a roncshalmazban, most már sose lesz mégegy kocsim...
Mire a másik kettő egyszerre:
- Ember, hát mi a f@szért vettél ilyen kurvadrága autót????

Van a közlekedésben egy olyan réteg, aki nem engedheti meg magának, hogy megsérüljön a kocsi, mert akkor minden borul. És ők (mi) azok, akik olcsó, kis fogyasztású autót vezetnek, sokkal óvatosabban, mint mások, akiknek nem annyira nagy érvágás, ha kiesik a család kocsija, pl mert van másik, vagy nem okoz gondot szerezni egyet "gyorsban"...

Az már más kérdés, hogy elég sokszor emellé rossz beidegződések, sőt, sokkal veszélyesebb, görcsös vezetés is társul (Árpád híd középső sávjában 50-nel menés pl...), mint az indokolt lenne.

Szép példa, ma reggel nem működött a Margit híd alatt a lámpa a budai oldalon. Kia Picanto (nagyon pici, Maruti sokadik utánérzése kocsi) iszonyat totojázás után hajlandó bekanyarodni, azt is olyan sebességgel, mintha kézzel tolná a faszi a kocsit... Persze a sokadik alkalmas "lyukban" azt is... Előtte nem volt akadály, csak a szembejövőket kellett kivárni, és azok is meglepően kevesen voltak... Akkor volt hajlandó elindulni, amikor kb 200 méterre nem volt senki szemből... Mondjuk utána a sebesség nem volt meggyőző. Kb 3-4 autó biztonságosan átmehetett volna, így 2 fért át mire ideért a szembejövő. Pedig vezetek Marutit is, ez meg még többet is tud, korszerübb, Marutival is át lehetett volna 3x menni mire elindult...

Másik réteg meg aki minden spórolt pénzét valami romba öli, majd apránként farigcsálja, hogy villantson a haverok előtt. Na ez az 1.0 régi Swift akkora spoilerrel, hogy kis híján felezőt kell berakni az egyes elé, mert nem bírja el a motor a súlya miatt... Viszont nekik mindenáron csikorogva kell indulni, mert a haveroknak meg kell mutatni, hogy legyorsulja a másikat, meg oda kell érni a tinidiszkóba meg a szoliba, mert mi lesz, ha nem érnek oda időben, jajajaj... Na ők szoktak még olcsó autót életveszélyesen vezetni, de ők máshogy...

Mindkét csoport veszélyes, de persze nem csak ők!

Gumibot 2007.11.07. 10:03:25

Darren! Ha időd engedi két kimutogatás, macsózás és szabálytalankodás között, akkor légyszi olvass már egy kis Kreszt (különös tekintettel a jobbratartásra [25. § (2)] és a lakott területen történő fénykürt-használatra [44. § (3) és (6)])!

Mellesleg a maximális megengedett sebességgel való haladás sem jogosít fel rá, hogy folyamatosan a belső sávban haladva feltartsd a mögötted (igen, szabálytalanul gyorshajtva) jövőt. Honnan tudod, hogy a hátsó ülésen ülő kishölgynek épp nem voltak szülési fájdalmai? Vagy hogy a sofőr nem azért mutogatta az ujját, hogy ott marta meg egy mérgeskígyó?

Kata 2007.11.07. 10:04:47

Na, ennyit a sztereotípiákról, előítéletről, általánosításról...

Valahogy nekem még mindig az a meggyőződésem, hogy vannak jó és rossz vezetők, nemtől, kortól, hajszíntől, anyagi helyzettől, autótípustól, kalaptól függetlenül...

Megyek, szőkére festetem a hajam, már úgyis nő vagyok, kalapot meg túrt nekem anyám, most már csak egy Szutyokit kell beszerezni valahonnan, úgyis tetszik az új Swift, főleg az a gyönyörű rozsda vöröses barna árnyalat, úgyis ősz van. Illik a mostani hajszínemhez.

Úgy látszik nem csak én szenvedek az általánosításoktól.

bogesz 2007.11.07. 10:19:17

én szuzukis vok, és teljesen jófej vok. Kocsog, aki mondja.

Darren 2007.11.07. 10:21:47

A cím valóban nem fedte eléggé a sztorit. Ugyanis igazából azért ez a véleményem, mert bizony a Swift-esek nagyon nagy hányada ilyen, és egyetértek azzal a hozzászólóval, aki azt mondta, hogy olcsó volt, meg tudták venni, ezért van benne a sok hülye. Nem az autó teszi idiótává az embert. Ezzel azt is kimondtam, hogy nem minden Swift-es idióta, és ezt nem is fogalmaztam másképpen a post-ban. :-)

Darren 2007.11.07. 10:23:28

Egyébként én legalább kimondom, hogy előítéletekkel élek; vannak emberek, akiket abszolúte objektívek, és vannak, akikre hatnak a sztereotípiák. Én ez utóbbihoz tartozom. Nem mondom, hogy így helyes, de így van, és kész. :)

Sznob-e vagy? 2007.11.07. 10:29:01

"olcsó volt, meg tudták venni, ezért van benne a sok hülye"

És ezt akkor most hogy? A hülyék csak olcsó autót tudnak venni? Nem. Gondolj csak az BMW-kre, Merzsdókra és A8-asokra! Olcsó autót csak a hülyék vesznek? Nem. Vesz mondjuk a bérből élő dimplomás. Vagy az, akinek az autó használati tárgy, és nem péniszhosszabbító.

Darren 2007.11.07. 10:29:14

Gumibot:

Ha már ugyan rám is rám szólsz a fénykürt használata miatt, ugyan miért nem említed meg, hogy a Swift-es villogott rám először? Csak mert azéert ez így kerek.

Egyébként ha figyelmesen olvastál, akkor leírtam, hogy épp előztem! A Swift-es car-társ azért villogott, mert nem tetszett neki, hogy kimentem elé előzési szándékkal (de bőven biztonságos távolságra).

De hát mint mondtam, én is szabálytalan voltam, de a jobbratartáshoz tartottam magam.

Viszont abban igazad van, hogy lehetnek szülési fájdalmai a hölgynek (bár ahhoz egy cseppet fiatal volt, de ki tudja a mai világban), és fordított esetben hót ideg lennék, ha engem tartana fel valaki, ha a feleségemet viszem a kórházba. Viszont a száguldozók/köcsögök-nek talán a fél százaléka az, akinek valóban ilyen jellegű problémája van. És én sem köcsögölök a köcsögök száz százalékával.

Charlie Drop 2007.11.07. 10:37:59

Wannabe motoros 2007.11.07. 08:57:35
1etértés uralkodik.

fonak 2007.11.07. 10:44:05

Gumibot: Lakott területen belül a párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten, ahol fel vannak festve a sávok, nem kötelező a jobbratartás, és a másik sávban haladó jármű mellett való elhaladás nem minősül előzésnek. Jobbról sem. Szal négysávos úton ilyenkor semmi nem tiltja, hogy valaki folyamatosan a belsőben haladjon (autópályán viszont term. tilos, és jobbratartás van), és azt sem, hogy a mögötte gyorsabban jövő a külső sávban megelőzze. Legalábbis nekem az autósiskolában ezt tanították...

Darren 2007.11.07. 10:57:36

Nem néztem még utána, de a jobbratartás lakott területen nekem kérdéses, mert ezen többször változtattak tudtommal. Én mindenesetre tartom magam hozzá, legalábbis ha semmi sem indokolja, nem haladok a belsőben.

mxplanet 2007.11.07. 11:12:44

darren!
én a helyedben nyomtam volna egy satut mikor mögéd ért az embert.
aztán sírhatott volna hogy nem tudja kifizetni a károkat

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.07. 11:15:54

mxplanet: Darren meg járjon törött lökhárítóval, mi? :) Azért a Kia Rio nem egy IFA. Mondjuk IFÁval meg satuzni nem lehet úgy, hogy belédszálljanak. :D

TH 2007.11.07. 11:15:55

Haladás az úton

25. §
(2) Jármuvel az úttesten - az elozés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú jármuvel, kerékpárral, állati erovel vont jármuvel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó jármuvel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetové teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni. Párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten a jobbra tartásra a külön szabályok (36. §) az irányadók.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2007.11.07. 11:17:32

Suzukis ZöPö beköszön. :-DDD

TH 2007.11.07. 11:19:00

Párhuzamos közlekedés

36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külso (jobb szélso) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak elozés, balra bekanyarodás, illetoleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

Darren 2007.11.07. 11:31:17

Köszönöm az info-t a párhuzamos közlekedésre vonatkozóan!

Satut én nem nyomok, mert iszonyat balesetveszélyes, sosem büntetek már, ahogyan ezt írtam.

És szerintem senkinek sem szabadna, bár úgy látom, már kezd kimenni a divatból.

TH 2007.11.07. 11:52:58

Darren 2007.11.07. 11:31:17
fonakhoz hasonlóan sokan hiszik azt, hogy nyugodtan mehetnek bármelyik sávban, ami nekik tetszik, azért gondoltam, hogy nem árt tisztázni...

D 2007.11.07. 12:24:41

A satú fékkel az a jó hogy indokolatlanul nem lehet. Tehát ha én megyek mögötted, és nincs veszélyhelyzet, akkor nem satúzhatsz, mert rendőrt hívok és seggbe rugnak téged én meg max egy figyelmeztetést kapok, hogy vezetéstechnikai szempontból nem voltam körültekintő és nem tartottam be a követési távolságot.
A jogban benne sincs. Tehát nem vagyok büntethető, ha mögötted megyek 5 centire.
De satuzz csak. Épp az ilyenek miatt gondolkodom, hogy terepjárot veszek szép erős ráccsal elől. Satuzz paraszt. Még a rendőrt is rád hívnám. :-))))

D 2007.11.07. 12:26:49

Még vmi. Ha ideggyenge és nem bírod ha mögötted mennek, akkor menj bkv-val. Ott nem villognak le, meg mennek a seggedbe. Max a büdős hónalj van, ami irritáló lehet.

Brigi "B. A." főnöke 2007.11.07. 12:29:04

Zöldsuzuki :) Nekem is van egy sztorim, ami ugyan kevésbé dráma, meg rövid, de friss élmény éshát zöldsuzuki :)

Szóval a hosszú hétvégén tememtőlátogatás okán leruccantam egy tolna megyei kisvárosba. A távoli rokonok egy kisutcában laknak, amely kb 45 fokos szögben csatlakozik be egy magasabb rendű útba (macisajt természetesen). Lassan gurulok a kereszteződés felé (hideg motor, nem sietünk sehová), látom, hogy ott egy autó balra szándékozik kanyarodni, jobbról egy fentebb említett típusú autó közeleg. Még olyan 50-80 méterre lehettem, amikor látom, hogy a jobbról érkező suzi jobbról fordul be a balra kanyarodni szándékozó mellett. Reflexből a fejemhez kaptam, és a "mit csinálsz te barom!" kijelentés is elhangzott utastársaim tájékoztatására. Szembejövő rutinos szájrólolvasó lehet, ugyanis nemverbális kommunikációjából kb azt olvastam ki, hogy mi a faszt mutogatok, én köcsög, kapjambe..

Igazából az a gáz, hogy ő szentül meg volt győződve arról, hogy teljesen jól csinálta amit csinált, miért gondolom én, hogy ez így nem jó..

OFF
A kisváros egy másik érdekessége: Lámpás kereszteződés, a jobbra kanyarodóknak külön kis sáv, stoptáblával (biztos mindenki látott már ilyet). Ember indexel jobbra, áll a stopvonal előtt, lámpa piros, keresztező forgalom 0. Rávillantok, hogy most akkor miért is nem haladunk, erre mutogat a lámpára.. Amikor az zöldre váltott, elindult..

Az ilyen élmények teszik vidámmá egy amúgy komor temetőlátogatás hangulatát :)

ON

mxplanet 2007.11.07. 12:32:35

kedves D !
eléggé hozzá vagyok szokva az 5 centiről seggbe menetelhez, mivel első osztályban pályaversenyeztem éveken át.
a másik, hogy bármilyen okból fékezhetek(akár lecsúszhat a lábam a gázról..), téged meg a követési távolság be nem tartása miatt fognak megbaszni..
erről ennyit

D 2007.11.07. 12:41:41

Ugyan mutassad meg már nekem hol találom én ezt? A követési távolságnak mekkorának kell lennie...
Jogerős dologról beszélünk. Tehát javaslat nem érdekel. Törvényt mutass.

TH 2007.11.07. 12:48:35

D 2007.11.07. 12:41:41
Íme:
27. § (1) Járművel másik járművet csak olyan távolságban szabad követni, amely elegendő ahhoz, hogy az elöl haladó jármű mögött - ennek HIRTELEN fékezése esetében is - meg lehessen állni.
Ez szerintem elég precíz...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.07. 12:57:27

Satuzós témához: Valóban, tartani kell követési távolságot. És nem, a satuzót nem fogják megvágni, mert ahhoz bizonyítani kell, hogy ok nélkül satuzott és nem azért, mert egy sündisznó átszaladt előtte. Mindig az lesz a hibás hivatalosan, aki hátul volt. Akkor is, ha nem.

TH 2007.11.07. 13:00:03

"A kisváros egy másik érdekessége: Lámpás kereszteződés, a jobbra kanyarodóknak külön kis sáv, stoptáblával..."
Jajj, ez fájt! Sokan hiszik azt, hogy a tőle balra levő lámpa is vonatkozik rá...
Az ilyeneknél csak reménykedni tud az ember, hogy hátha egyszer elgondolkodik azon, hogy talán nem véletlenül villogtak neki...

Rocko- 2007.11.07. 13:32:35

ez egy kivételesen hülye eset. nem lehet vele mit kezdeni.
én nem általánosítank, h hülye Suzukisok, de azért ott van a háttérben, h sokan el akarják nyomni őket, erre nekiállnak erősködni. öngeneráló folyamat. elég lenne mindenkit tiszteletben tartani, és kultúráltan közlekedni. és akkor nem lenne hülye Suzukis meg köcsög BMW-s meg meg meg.
ja, aki meg azt mondja, h hülye suzukisok, az üljön át egy hónapra suzukiba, legyen oly kedves. meglátja, nagyot fordul a világ.
jobbratartás: igen, jobrratarts van, ellenben a fent említett úton ha az ember jobbra tart, akkor vagy hullámvasúton érzi magát (1-2 éve felújított út, de az utómunka után se tudták megoldani, h ne süllyedjen be a csatornafedél) vagy rosszabb esetben beeseik egy hiányzó fedél lyukába.

fonak 2007.11.07. 10:44:05
"36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.

(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.

(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.

(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

TH 2007.11.07. 13:35:03

Rocko- 2007.11.07. 13:32:35
Köszi, hogy megismételted az idézetemet! :)

storyline :) 2007.11.07. 13:41:56

Az is hüje aki feleslegesen satuzik, meg az is hüje aki a másik seggében megy. A legjobb kombináció az, amikor még akaratereje is van mind a két félnek.

valaki 2007.11.07. 13:52:35

az előzés szabályos volt, volt megfelelő sebességkülönbség, a suzukinak csak később kellett lassítania. fénykürt jelzések adására továbbra is szabályos mindenütt - a távolsági fényszóró használata nem szabályos. a fénykürt nem számít annak, jelzések adására szabályos - hát ő azt tette.

egyébként is biztos csepeli proli suzukival, aki két hete nem hév-ezik biztos :D (újabb sztereotípia) :D:D

Tommi 2007.11.07. 13:58:45

A suzukis nő még veszélyesebb... Mondom ezt úgy, hogy anyám ilyen, de ő kivétel. És mint tudjuk, a kivétel erősíti a szabályt...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.07. 14:09:52

Nah, mindjárt kilyukadunk a kalapos, öreg, szőke elsőszériás swiftes nőknél, akiknek nincsen térérzékelése. :) Kata, hol vagy, mikor rád volna itt szükség mundérbecsületet védeni?! ;)))

TH 2007.11.07. 14:19:50

SilentSound · autozz.blog.hu 2007.11.07. 14:09:52
Amíg megérkezik, addig is mondanám, hogy ez a suzukisozás meg nőisofőrözés biztosan tök jó dolog, de kurva unalmas, és nem lesz igazabb. Sok a Suzuki, sok hát a gyökér is benne...

Kata 2007.11.07. 14:31:04

:D itt vagyok, itt vagyok, kinek kell leharapni a fejét?

TH 2007.11.07. 14:32:51

Kata 2007.11.07. 14:31:04

Íme:
Tommi · tommi.blog.hu 2007.11.07. 13:58:45

De nem kell rá reagálni, reméljük, nem gondolta teljesen komolyan! :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.07. 14:52:24

TH: Nekem mondod? Suzukim van. Swiftem van. :) Viszont hiába új és sok-sok hasonló kategóriás autónál sokkal jobb, felszereltebb, biztonságosabb, stb., fikázzák még mindig a márkát sokan, mert nem ismerik, meg mert 1990-től 2002-ig volt idő hozzászokni és divattá tenni, hogy papírautó meg ilyenek.
Mindezek ellenére kitettem a posztot. Ezek után mondja rám bárki, hogy nem vagyok toleráns, meg hogy részrehajló vagyok! :)

Rocko- 2007.11.07. 14:58:49

TH 2007.11.07. 13:35:03
csak kiterjesztettem. na meg ismétlés a tudás anyja, anyja, anyja. :)
valaki 2007.11.07. 13:52:35
mi az, h csepeli proli?

TH 2007.11.07. 15:00:41

SilentSound · autozz.blog.hu 2007.11.07. 14:52:24
Hát rendes vagy, de sztem ilyet kár leközölni. De ez a te blogod, így hát a te dolgod kizárólag! :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.07. 15:19:37

Áh, Darrent ismerem amúgy, és megbeszéltük, hogy én nem vagyok köcsögsuzukis, a többiekre meg mondhatja! ;)))

Darren 2007.11.07. 15:30:23

Silent:

Csak nem akartalak megbántani. ;)))))))

(vicc volt)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.07. 15:36:20

Nah, asszem holnap antikiario napot tartunk! :PPP

MeOfUsOne 2007.11.07. 15:51:20

Én is hülye suzukis vagyok. :)
Bár szerintem az, hogy ki milyen hülye, nem függ, sem autót márkától,- színtől, vallási és politikai hovatartozástól, sőt még etnikumtól sem.Én jártam már pont fordítva.Egy Audis gondolta, hogy neki mindenképpen meg kell előznie kanyar előtt mert az mégiscsak gáz, hogy egy suzuki megy előtte.Csak ha ott én a hülye suzukis nem vagyok észnél, most a rokonok járhatnának koszorúzni.

rognork 2007.11.07. 17:00:34

én is suzukis vagyok, és szerintem a legtaplóbbak a taxisok, a furgonosok, a 20 éves romokkal balfaszkodók, és a lefutott s8-cal királykodók. meg az új lacettivel belsőben totyorgók. übergecik a kajafutárok.

TH 2007.11.07. 17:16:11

rognork 2007.11.07. 17:00:34
Szerintem az összes autós a legtaplóbb!
Ja, és a biciklisek, a motorosok és a gyalogosok is! :)

Laca 2007.11.07. 18:09:56

Mint már páran írták nem lehet általánosítani a suzisokat. Én 8 évig vezettem suzukit, az egyik pont zöld volt. Pont, hogy nem bénáztam, sőt jól vezettem/vezetek.
A helyzet az, hogy akit látott a kedves \"kollega\", az valószínűleg más típusú autóját is így vezette. Aki ilyen állat módon vezet, annak mindegy az autó típusa.
A sok suzukis közül valószínűleg, amellett, hogy tetszik nekik a márka, azt is számba vették,hogy nem mindegy mennyi kötelezőt/súlyadót fizetnek az adott évben.
Lényeg az, aki állat az úton, annál mindegy miben ül. Aki meg általánosít, mert a többi is azt teszi, az egy barom és gondolkozzon el inkább, mielött nyilatkozik.
Üdv mindenkinek!

z 2007.11.07. 18:13:04

Nekem rizsraketam van, turboval, spojlerrel, matricakkal meg minden. Tokeletes stereotipia vagyok, sok ember szemeben szalka, a legnyugisabb csaladapakbol is kihozom az autoversenyzot pedig altalaban kozutakon nem szoktam vadulni.
Egyszer a felesegemet vittem korhazba szulni, kicsit siettem. Mindenki a tolakodo kocsogautost latta bennem, senki nem akart elengedni.
Egy majom 80-al togyogott a belso savban, kulsoben kilometerekre senki, hiaba villogtam meg indexeltem balra, nem hatotta meg. Amikor leeloztem jobbrol ramgyorsitott es osszecsattantunk. Remelem megerte neki, jol megtanitott a jomodorra. Senki nem serult meg, de ez nem rajta mulott. Az asszonyt vegul a helyszinelo rendor vitte korhazba.
Ennyit a sztereotipiakrol.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.07. 18:37:19

Hagyjuk már a Suzukisokat! Esztergom miatt sokan vagyunk... Ennyi! Nagyobb valószínűséggel fordul elő, hogy az undok pali egy suzukiban ül, mert abból fut a legtöbb az utakon. Az ember pedig hajlamos a negatív élményeket megjegyezni... Mellesleg ma én is folyamtosan villogtam egy frissen fodrászolt 50-es nőre, aki egy nagyautóval 15-el közlekedett a főútvonalon kb. 1 km -en keresztül, mert parkolót keresett... értettem én a szándékát, de akkor is menjen a fenébe! :)

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.07. 18:41:36

Laca 2007.11.07. 18:09:56

Egyetértek Lacával! Előzőleg Opellal jártam és akkor is barom voltam.. a jobb fajtából! :)

gravy_t 2007.11.07. 18:55:50

azért az tény, hogy ha lakott területen kívül autózok főúton, akkor az engem megelőző autók kb. harmada bmw-ódi-volvó-alfa, a kétharmada pedig muzuki. régi szviftek és vagonerrek (alias guruló telefonfülkék). én 100km/h körül szoktam menni, a fent említettek pedig igencsak nagy lendülettel szoktak elmenni mellettem.

szóval a szuzukisokra tényleg nem jó a köcsögök szó, inkább hívnám őket vakmerőnek, ostobának vagy életuntnak.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.07. 18:57:01

D 2007.11.07. 12:26:49
"Még vmi. Ha ideggyenge és nem bírod ha mögötted mennek, akkor menj bkv-val. Ott nem villognak le, meg mennek a seggedbe. Max a büdős hónalj van, ami irritáló lehet."

Én is szerettem a másik seggében közlekedni egészen addig amíg az éppen felújítás alatt álló M7- esen hirtelen megállt a sor, és sajnos megkoccoltam az előttem levő Seat-ot. Nem volt hova menni, mert sem leállósáv nem volt, és bizony szembe is jöttek az autópályán tőlem balra 50 centire... A srác nem is kért volna semmit, mert azt mondta, neki is csak szerncséje volt, hogy megállt, de kapott 20 rongyot, mert tényleg az a hibás aki hátulról koccol... bármi is legyen az oka! És hidd el, hogy elég jó reflexem van, de a ráfutásos baleset sajnos ilyen! Előbb-utóbb elfogy a reakcióidőre fenntartott követési távolság. Ha még a második vagy, akkor lehet megállsz, de tizenvalahányadikként már nem fog sikerülni, ha csak nem hagysz tisztességes követési távolságot! Azóta én betartom.

Kata 2007.11.07. 19:18:11

Tommi,

nem találok semmit a tapolca.hu-n a híres neves turkálós piacról, hát hogy lehet ez? Pedig én törzsvásárló vagyok. Épp a minap túrtam egy helyes kis Trabant matchboxot a zuramnak ddr-1989 rendszámmal...

Káposztakukac 2007.11.07. 19:59:33

saját véleményem szerint 2 nagy csoportja van a köcsögöknek az utakon:

1.) kigyúrt kopasz verőlegények bmw-ben, audiban. ők ugyanolyanok a közlekedésben, mint életben...

2.) öreg vagy kicsi vagy olcsó, illetve öreg és kicsi és olcsó autóval járó senkik, akik életükben semmire se vitték, és ezért ott keresztbe raknak másoknak, ahol csak lehet, mert élvezik, hogy kivételesen egy kis hatalom van a kezükben.

Rocko- 2007.11.07. 20:39:39

Káposztakukac · student-chronicles.blog.hu 2007.11.07. 19:59:33

véleményed szerint 2 nagy csoportja van a közlekedő emebreknek.

1) azok, akik innen-onnan, de nagy valószínűséggel nem rendes munkával, hanem bűnözéssel összeszedték a pénzt a kocsira. természetesen a nem törvényes kereteiket kiterjesztik az utakra is, ők minden felett állnak.

2) azok, akik nem tudnak vagy nem akarnak új autót venni. életükben megdolgoztak ezért a kevéske dologért, és joggal féltik. valamint azt ezt körülvevő életteret, próbálnak mindenkit a szabályos kultúrált közlekedésre bírni.

te melyik köcsög vagy?

Darren 2007.11.07. 21:05:48

A BMW-seket is utálom! :-)))) Sztereotípia #2

Laca 2007.11.07. 21:13:57

Darren!

Megosztanád velünk, melyik autótípus tulajdonodait nem utálod!

Köszi

gaben 2007.11.07. 21:50:47

Ügyes, ügyetlen, agresszív, gyengénlátó, profi, amatőr, stb. vezetőket ismerek.
A nemüktől és az autójuk márkájától totál függetlenül.
Amitől savat tudnék hányni: Ha jól láthatóan gondot okoz a gépkocsi vezetése, sok év és relatívan sok megtett km után is.
Kire gondolok?
Arra, amikor a már régen zöldre váltott lámpánál a Jaj a kuplung, hol a zeggyes, majd'beszarok de most arckifejezéssel KURVA későn elindul a versenyző,(természetesen vagy tíz éve vezet) és így egy zöld alatt, jó ha hárman-négyen átférnek min.kb. tíz helyett.
Reggeli csúcsban, vidéki megyeszékhelyeken sajna túl gyakori ez. Ahol csak egy balrakanyarodó sáv van ott garantált a cumi.
Nekem is van ilyen műszaki antitalentum haverom, aki a szakmájában zseniális de szenved a vezetéstől. Szépen halad, de ha csúcsforgalom van beleőszül.
Tanácsomra kipróbált egy automata kis benzines verdát.(a gyártmánya nem érdekes)
Totál feldobva újságolta, hogy már érdeklődött a kereskedőjénél és nem is durva felárral hamarosan meg is rendeli az új kis kocsiját természetesen aut. változatot. Utóbb mondta el, hogy ha elöbb találkozik ilyennel már évek óta azt hajtaná. Nem izgul benne, nem izzad le és ami neki fontos: 100%-osan a forgalomra tud koncentrálni.
Nem hülye ő vagy gyp-s, csak egyszerűen nincs az autóhoz műszakilag érzéke és valamilyen görcsös gátlás miatt egy bizonyos gyönge szintnél ez nem fejleszthető tovább.
Manuális váltóval lassú, béna a cimbora, automatával elvegyül az átlagmezőnyben.
Ő nem értette az örömautózás fogalmát és most sem élvezkedik az utakon, de jó látni, hogy kiegyensúlyozottabb emberként vesz részt a forgalomban.
Bocs! Kicsit má'megin' elmásztam a témától de úgy éreztem, hogy ez idekívánkozott.

Káposztakukac 2007.11.07. 22:00:05

Rocko te segghülye balfasz. tanulj meg olvasni. a köcsögöket kettő csoportra bontottam. rajtuk kívül vannak normálisan vezető emberek is. téged amúgy egyértelműen a köcsögök második csoportjába sorollak.

valaki 2007.11.07. 22:12:22

Rocko: semmi, csak egy direkt hülye általánosítás :) képzelj utána legalább ennyi smiley-t: :D:D:D

azért írtam, mert kb ennyi az alapja a többi kategorizálásnak is ;)

drummerman 2007.11.07. 23:11:54

Én fogok venni egy baseballütőt az autóba, ilyenkor kiszállnék a lámpánál, és jól láthatóan meglóbálnám, majd kinyitnám az ajtaját, aztán röhögnék egyet a seggfejkém rémült fején:D (használni nem szándékozom az ütőt)

Rocko- 2007.11.07. 23:24:28

Káposztakukac: köszönöm a besorolást, nem említetted, h szerinted nem csak ezek léteznek. fő a békesség, szóval én nem sorollak az első csoportba. ;)
valaki: értem, szájhúzva elnézve.

Darren 2007.11.07. 23:36:39

Laca,

kötöszködj csak

GOD! 2007.11.08. 03:19:04

gaben 2007.11.07. 21:50:47

Lehet, hogy nem kapcsolatos a témával, de így talán könnyebb tolerálni az ilyeneket, max. ha nem bírok magammal, akkor átüvöltök/átmegafonozok, hogy "autómataváltóskocsitkellenevennicsókolom!"

Káposztakukac student-chronicles.blog.hu 2007.11.07. 19:59:33

Hát akkor én mi vagyok szerinted? Van egy baromi nagy terepjáróm, bár nem bömbölő.
Van huszonéves autóm, amit újabban csak kiállításokra hordok, de alapban megy 180 felett is, ha akarom.
Van új autóm is, mert erre is szükségem volt.
Van sportos és sport kivitelű autóm is.
Amikor akkorára megnő a hajam, h fésülni kéne, jön a nullásgép.
Abból élek, amit a törvényesen működő cégem megtermel.

Légyszi mondjad már meg, h melyik kategóriába tartozok, pláne ha a kocsimban ül még néhány kopasz és nagydarab ember, akik a vicc kedvéért az alkalmazottaim. (Nem volt felvételi követelmény a 120 kilós fekvenyomás és a kopasz fej sem!)
Jut eszembe! Van egy pár ismerősöm, aki kopasz és BMW-vel jár. Az egyiknek BMW szervíze van. A másik éveken keresztül gyűjtött a bömbire. A harmadik meg azt kapott cégautónak. Ezek az emberek egytől-egyig bűnözők?
Ne nevettess!

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.07. 18:57:01

Néhány kérdésben tényleg a nickedhez illő baromságokat mondasz, máskor meg taníthatnád az emberséget. Szerintem idősödsz egy kicsit, és elveszted az allűrjeidet

Dövan 2007.11.08. 08:36:35

Tényleg félreértelmeztétek Káposztakukac beírását. Ott van az első sorban, hogy a véleménye szerint a _köcsögöknek _ van 2 nagy csoportja.

Mikorka Kálmán 2007.11.08. 09:12:52

Ez a blog is egy nagy kalap sz@rt ér, ha kitesz egy ilyen irományt.

Egy Suzukis.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.08. 09:53:13

Kálmán: Lehet az ilyesmin vérig sértődni és lehet nem komolyan venni. Akinek nem inge, ne vegye magára. Én nem veszem. Ha te igen, akkor meg saját magad is úgy gondolod, hogy van alapja. :)

Rocko- 2007.11.08. 10:19:35

silent: te is egy köcsög suzukis vagy, csak te még blogolással is tetézed! :D

Lui_78 2007.11.08. 10:32:10

Kálmánka,
Nem mi tehetünk róla, hogy nem érzed jól magad a bőrödben!
:)

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.08. 11:35:58

GOD! 2007.11.08. 03:19:04

"Néhány kérdésben tényleg a nickedhez illő baromságokat mondasz, máskor meg taníthatnád az emberséget. Szerintem idősödsz egy kicsit, és elveszted az allűrjeidet"

Csak egyszerűen összetett személyiség vagyok, aki egyszerre szereti versenypályának használni a közutakat, de közben nem akar másoknak sem kárt, sem bosszúságot okozni... Emellett pedig az ésszerűség és udvariasság alap tulajdonságom. Ha pld. normálisan bekéreckedik valaki mindig beengedem, de ha le akar gyorsulni, akkor soha! Csak ha győz! :) És egy szava sem lehet, mert mögém simán bemászhat hiszen a kocsisor bőven lemaradt utánunk, így van elegendeő hely mögöttem is a sávváltáshoz! :D

krtek2 2007.11.08. 11:43:49

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes = SilentSound

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.08. 11:55:28

krtek2: Nem, nekem egészen más a színe, és nem jellemző rám a vadbarom módjára vezetés sem.

Dövan 2007.11.08. 15:05:50

krtek2: a legszebb autószín ami Silent kocsiján van, és biztos, hogy nem egyenlő swiftessel. :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2007.11.08. 15:13:32

Dövan: Te honnan ismered a kocsimat? :) (Bocs, ha én vagyok a szenilis)

Dövan 2007.11.08. 15:30:56

ignisklub tocska hu! :P
Én is tag voltam :)

Káposztakukac 2007.11.08. 16:18:26

rendben rocko, látom csak félreértés volt;)

pammy 2007.11.08. 18:31:48

a nagyszámok törvénye alapján ha valaki tökfej, jó eséllyel ül suzukiban, innen az előitélet :P (sok elemű halmaz a tökfejek halmaza és szintén sok elemű a suzukisok halmaza, így hát a kettő metszete is elég nagy ahhoz, hogy a csúcsforgalomban idegesen araszolva összefüggést véljünk felfedezni benne :)

atitata · http://dzsemszbolond.blog.hu/ 2007.11.08. 18:50:27

Hehehe! Nekem egy Marutim van. Suzuki a drágám. És régi is. 91'- es.
Remélem minél öregebb a Suzi, annál hülyébb a vezetője. És még piros is ráadásul.
Nagyon boldog lennék, ha ez elég lenne a diliházi beutalóhoz.
Szeretnék odakerülni. Az boldog hely, és azt csinálsz, amit akarsz. Ott már nem néznek hülyébbnek.
Vagy ehhez vegyek régebbi Suzukit? Más színűt?

Daved · http://buxevo.com/hu 2007.11.08. 20:09:22

én csak at tudom, "ha mögöttünk is lassan haladnak, akkor nekünk is lassan kell menni"
Ez is suzukis :D s sofőrökből szedtem...tanultam:D

isti77 2007.11.08. 21:24:36

Ahogy olvasom, a T. Levélíró sem volt sokkal kevésbé köcsög, mint a suzukis (és állítólag még jó napja volt!), és nem csak egyféle értelemben.
Lehet, hogy te csak beintettél, de vannak sokan - pl. én - akiknél ez veri ki leginkább a biztosítékot, mivel az a bizonyos mozdulat egy bizonyos cselekedetre szólít fel, és ha te, kedves Levélíró, ezt egy másik férfinek muatod be, akkor te bizony buzi vagy, ráadásul nyíltan udvarolsz vezetés közben, ami még balesetet is okozhat. Mármint közlekedésit... is.
Sajnos, én nagyon nem szeretem a buzikat, főleg, ha ilyen rámenősen udvarolnak. És ha még a párjuk is ott ül mellettük...! Még egy másik férfivel sem tudnám magam elképzelni, nemhogy kettővel! Úgyhogy lehet, hogy fiús zavaromban a suzukis helyében véletlenül még az útról is letoltalak volna, ha ilyen hirtelen, bemutatkozás nélkül mindjárt randira hívsz.

Dövan 2007.11.09. 09:04:15

Ide is betört a kultúra, hejj!

GOD! 2007.11.09. 09:40:13

Dave!

Hogy kell sofőrökBŐL szedni? Élve boncolással? :D

Dövan 2007.11.09. 09:04:15

Ne izgasson, vélemény az is.
Mondjuk általában ilyenekből lesznek a balesetek okozói is :(((((

the_fish 2007.11.09. 12:11:37

\\\\\\\\\\\\\\\"Ez nem autópálya, itt nem kell kihúzódnom jobbra\\\\\\\\\\\\\\\"

DE BIZONY, jobbra tarts van mindig, mint minden többsávos úton... Persze mindig \\\\\\\\\\\\\\\"ÉN\\\\\\\\\\\\\\\" vagyok a kivétel, igaz? :-|

Röhely a bandukoló belső sáv, amikor a külső üres... Autópályán, három sáv esetén miért \\\\\\\\\\\\\\\"logikus\\\\\\\\\\\\\\\", hogy középen megy mindenki???

TH 2007.11.09. 12:19:58

the_fish 2007.11.09. 12:11:37
Persze, igazad van, de azért előzés közben nem kell kihúzódni, ugye?

pammy 2007.11.09. 12:47:39

fish: azért ez a jobbra tartás dolog városban nem nagyon tud működni a sok kereszteződés és a sűrű forgalom miatt. A belsősávban bandukoló pótkocsis teherautónál már csak az idegesítőbb amikor az utolsó méteren akar 2 sávot átvergődni balra a kanyarodáshoz...

fonak 2007.11.09. 22:45:42

Azért nem mondtam teljesen hülyeséget, mert amit írtam az valóban benne van a kreszben, TH ugyan elfelejtette ezt is beidézni, de Rocko- megtette :)

"(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett – a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával – fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban – a gyorsabb előrehaladás érdekében – kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

A jobbról előzésben mondjuk nem volt igazam, mert az beleérhető az utolsó, tiltó mondatba. Tehát ha mindenki a belső sávban megy folyamatosan, mert a külső pár száz méterrel odább megszűnik, vagy buszsávvá minősül át, akkor a külsőben elhúzni a sor mellett, majd "bevágni" nem eleve tilos. Csinálják is sokan, és több embert ismerek akiknek felb.ssza az agyát az ilyen "szemtelen" viselkedés, és meg vannak róla győződve, hogy ez nem szabályos. Mondjuk az engem is zavar, hogy ha egy-másfél autónyi követési távolságot hagy az ember (de nem megy lassabban mint az előtte haladók), akkor ezt a cikázók úgy értelmezik, hogy direkt nekik lett szánva a hely, hogy jobbról bevághassanak oda. De ha legalább indexel és nem kényszerít fékezésre, akkor ez is belefér sztem. Ja és az is kedves dolog, hogy egyesek a manőver megkezdése után kezdenek indexelni, nem előtte (nyilván első a furakodás, a kínálkozó pillanatot el kell kapni, így előbb a kormányt húzzák el, és utána/közben akadnak bele - jobb esetben - a bajuszkapcsolóba).

TH 2007.11.09. 22:55:43

fonak 2007.11.09. 22:45:42
Hmm...jogos, ezt most 2x el kellett olvasnom, mire sikerült értelmeznem. És akkor ez hogy fér össze a jobbratartási kötelezettséggel? Érti valaki a KRESZ-t?
Tényleg úgy tűnik, hogy mindenki úgy értelmezheti, ahogy akarja, annyi a belső ellentmondás: vagy csak gyenge a felfogóképességem. :)

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.09. 23:05:04

Az a lényeg, hogy nyugodtan cikázhatok, ha ezzel nem baszom fel fonak agyát, illetve nem kényszerítem fékezésre, amit soha nem szoktam amúgy sem, csak kibérlem az előtte levő helyet 1,5 másodpercre a továbbcikázáshoz... :)
Kár hogy a KRESZ szerint tulajdonképpen ezt is tilos, mert biztos zavarom valamennyire őket... ha mást nem a lelkivilágukat... :)

Rocko- 2007.11.10. 01:19:47

másolnám neked újra, csak röviden, hátha felfogod: "a forgalmi sávokat azonban – a gyorsabb előrehaladás érdekében – kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos."

fonak 2007.11.09. 22:45:42
elfogyó sávot használni nem tilos, hülyeésg nem kihasználni. ahogy az is, ha a nemelfogyóban sorakoznak fel az emberek. egyik sem tilos, az zavarja az embereket, ha valaki láthatóan, pofátlanul tolakszik.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 01:53:53

Értem én, és írtam is, hogy kár, hogy a KRESZ szerint tilos, de kit érdekel? :) Büntess meg Rocko "barátom" ! :)

Persze számomra nem a "kis távolságon belül" a lényeges, mert ez elég tág fogalom, hanem az hogy "a közlekedés résztvevőit zavarni tilos"!
Persze ez is elég tág fogalom! :D

GOD! 2007.11.10. 03:00:14

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 01:53:53

Namost ez vicc lesz, ne tessék komolyan venni, de a Nagy Magyar Valóságon alapul:
Közlekedés: Egy írott szabályok alapján játszott társasjáték, amiben egészen addíg a pillanatig minden játékos szarik többé-kevésbé a játékszabályokra, amíg "Kékkel Jelzett Játékos"-t nem lát.
Kékkel Jelzett Játékos: A "Közlekedés" azon résztvevői, akiknek az lenne a feladatuk, h elérjék a játék szabály szerinti játszását, de ehelyett mindenféle marhaságot csinálnak, többek között zaklatják a többi játékost, akik ezért (többé-kevésbé) egyetértenek abban, hogy a "Kékkel Jelzett Játékosok" köcsögök.
Kis Távolság: az a mérték, amit éppen a "Közlekedés Résztvevői" már nem bírnak tolerálni
Közlekedés résztvevői: Azon létformák összessége, akik pillanatnyilag a "Közlekedés"-ben adott térben és időben részt vesznek
Zavarni: Elérni azt a pontot, ahol a "Közlekedés" más játékosai, vagy azok egy része azt kívánja a zavaró játékosnak, hogy csak "Kapnának El", ez esetenként a "Kékkel Jelzett Játékosok"-ra, néha a társasjáték izmosabb, vagy nagyobb méretű játékszerrel induló gátlástalanabb játékosaira vonatkozik.
Kapnának El: Egy bónuszpálya a játékban, ahol mindenféle érdekes dolgokat lehet összeszedni, pl.: "Egérút"-at, "Bírság zsebbe"-t, "Verés"-t, "Nő/Pasi"-t, vagy "Baleset"-et
Egérút: A "Közlekedés Résztvevői" "Akadály"-okkal kevésbé telerakott részen játszhatják a játékot.
Akadály: Bármi, ami a játék játszásában bármilyen eszetlenség megtételében megakadályozza a játékosokat.
Bírság Zsebbe: Egy olyan büntetőpálya, ahol a játékosok üzemanyagra fordítható pontjai csökkennek, és közben egyre kevesebb esélye lesz "Egérút"-at nyerni. Ezt általában a "Kékkel Jelzett Játékosok" számára bónuszpályaként funkcionál.
Verés: Ezt a "Közlekedés Résztvevői" adják egymásnak, speciális büntetőpálya, amin a résztvevők mindannyian veszítenek az "Egérút" nyerési esélyeikből, viszont koránt sem biztos, hogy a kihívó fél nyeri, ha a "Kékkel Jelzett Játékosok" is be akarnak szállni, akkor az összes ebben résztvevő játékos "Bírság Zsebbe" pályára kerül.
Nő/Pasi: Speciális bónusz, amit ügyes játékosok nyerhetnek meg, ezáltal utitársukká téve más játékosokat
Baleset: Olyan büntetőpálya, amin a jelen játékban részt nem vevő játékosok nyernek "Bírság Zsebbe" bónuszt, és az ezt begyűjtő játékosok kimaradnak néhány körből.
Kellemes játcódást!

TH 2007.11.10. 09:47:26

GOD! 2007.11.10. 03:00:14
Ezt nyugodtan komolyan is lehet venni, tényleg így működik a dolog! :)

GOD! 2007.11.10. 12:10:53

TH 2007.11.10. 09:47:26

"Jó napot kívánok! Személyit, jogosítványt, forgalmit, hatvanezret zsebbe kérek!" - Ahogy a nejem látja a dolgokat

Rocko- 2007.11.10. 12:33:00

így van, kit érdekel a kresz. csak pár szabyálosan közlekedőt a rendőröket meg a bírókat. de persze ezen te felül állsz.

TH 2007.11.10. 17:35:58

GOD! 2007.11.10. 12:10:53
Hát engem szerencsére még nem büntetett rendőr, és csúszópénzt se kértek: az ilyet eddig megúsztam. :)
De egyébként érdekes lenne tudni, hogy milyen gyakori a csúszópénz elfogadása/kérése igazoltatáskor...

Rocko- 2007.11.10. 12:33:00
Na, bár a KRESZ-t szerintem is jó betartani, de azért mutass nekem valakit, aki minden pontját betartja (főleg a sebességtúllépés v. követési távolság tekintetében)! Ja, és lehetőleg az illető mozgó forgalmi akadályt se képezzen a közlekedésben! :)

Rocko- 2007.11.10. 19:17:41

és feltétel, h autós legyen? :D
mutatni nem tudok, természetesen senki se szent, de vannak rendbeli különbségek a szabálysértések közt. nem tartom (a rendőr se) egyenrangúnak a maximális sebesség átlépését azzal, h valaki több autót egyszerre előz. más 70 helyett 80-nal menni, illetve más záróvonalon előzni. ettől függetlenül egyik se megengedhető.

amúgy erre a "több kocsit egyszerre előzök, nem érdekel a kresz, azt is leszarom, h veszélyes-e" esetre a saját példám: 6-os út, akadt lehetőség előzésre, mögülem valahonnan előzött egy autó, több kocsit egyszerre. én vagy első lehettem vagy előttem lehetett még 1-2 kocsi. látom, h az istenbarma jön, aztán jöttek szembe is, és rájötte, h frontálisan csattan biztosan nem jó. erre elkezdett vissaztérni a saját sávba - index használatára/nem használatára nem emlékszem már - majd amikor lassítottam, arra számítva, h engem is még megelőz, akkor ledudált, és beállt mögém. kérdem: nekem honnan kéne tudnom hova fog érkezni, ha több kocsit előz egyszerre? ha miattam nem képes visszatérni és meghal, akkor én hogy számoljak egy emebr halálával? nem kell feltétlen vétkesnek lenni ahhoz, h az embert nyomassa ez. ha mögém jön be, elnézi a sebességet, és letol útról, akkor mit csináljak? haljak meg a hülyesége miatt?

szóval, igen, KRESZ nem tiltja, h az ember több kocsit egyszerre előzzön. a józan ész igen.

TH 2007.11.10. 19:31:37

Rocko- 2007.11.10. 19:17:41
A fenti okfejtéssel egyetértek. Én is kerültem már veszélyes helyzetbe ilyen sorokat előző vadbarmok miatt.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 01:53:53
Az ilyen előzgetéssel megint az a baj, hogy kurva veszélyes másokra nézve is. Nekem semmi bajom azzal, ha valaki a saját életét kockára teszi, de mások testi épségét ne veszélyeztesse!

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 20:16:34

Rocko- 2007.11.10. 19:17:41

Ilyen esetekre azt tanácsolom, hogy ne fékezz addig amíg nem látod magad előtt a visszasoroló járművet, mert ezzel jó nagy zavart tudsz okozni, pedig csak jófej akartál lenni. Ha már előtted van, és muszáj visszatérnie a sávjába, akkor segítheted egy kis hely csinálással magad előtt... annak tuti örülni fog!

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 20:20:31

Eddig arról volt szó, hogy ne előzzünk kocsisort, mert más is ki jöhet elénk a sorból előzni. Most meg arról beszélünk, ha jönnek szembe... Igen, ekkor tényleg ne előzzünk kocsisort, de egy autót se!

TH 2007.11.10. 22:22:41

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 20:16:34
Sőt, kötelező is a visszasorolását segíteni minden eszközzel. Ez szintén KRESZ! :)

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.10. 20:20:31
Sokan előznek úgy kocsisort, hogy MÉG nem jön senki, de amikor a sor közepén tart, akkor feltűnik szemből az IFA. Na ilyenkor van a pánikszerű visszasorolás, ami akkor a sor jóindulatára és szabálykövető magatartására van utalva ebben a helyzetben...nem egy ilyen esetet láttam már...

Rocko- 2007.11.10. 22:22:49

na de most én oldjam meg más hülyeségét? nem egyszerűbb nem belehajszolni magunkat egy ilyen helyzetbe?
és épp azért hoztam fel a történetet, h ezért nem jó ötlet kocsisort előzni. sosem tudhatod, h n+1-edik helyzetben mi fog történni. ezzel az előző magát is veszélyezteti, és az előzöttet is.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.11. 11:59:28

Igazad van TH sok ilyet látok én is, sőt sokszor én vagyok éppen az előző.
Nyilván a nyugalom érdekében jó lenne, ha mindenki tök nyugisan közlekedne, de ez a gyakorlatban nincs így, ezért jobb gyakorlati ötleteket adni egymásnak, mint azon sirdogálni, hogy miért vannak ilyen helyzetek...

Tehát az említett helyzetben az előzött kocsi (Rocko) szemszögéből a legnehezebb megítélni a szituációt, ugyanis az előző autót különféle torzító tükrörből látja, a szemből érkezőt meg a valóságban, és így nem könnyű pontosan felmérni ezek folyamatosan változó helyzetét a saját pozíciójához képest.
Ha gond van, akkor a leghatékonyabb, ha a szemből érkező tapossa a féket, és ezt minden esetben meg is teszi, mert nem láttam még olyan fasza gyereket aki ebben a helyzetben móresre akarná tanítani a szabálytalan előzőt mondjuk egy kis gázadással...
Rocko (előzendő autó) helyes magatartása, ha már mindenképpen segíteni akar, akkor jobbra húzódik amíg lehet, és kicsit visszább veszi a gázt, de semmiképpen nem fékez, főleg addig amíg az előző autó mögötte van!
Saját tapasztalatból pedig annak örülök, ha senki nem pánikol, mindenki szépen halad ahogy eddig, és ha szabályos követési távolságot tartottak, akkor kinézhetek magamnak egy autónyi helyet ahova szépen visszasorolok. Ilyenkor elnézést kérek, hogy elfogyasztottam az előtte levő követési távolságot, amit ezután enyhe lassítással újból fel kell vennie miattam.

Rocko- 2007.11.11. 12:53:28

jó, persze, vannak megoldások a helyzet kezelésére, de ezeket nem feltétlenül tudja alkalmazni minden sofőr. sztereótípiák nélkül: például a kezdő vezetők, vagy a lassabban reagáló idősebbek.
és swiftes, összegezve a dolgot: azért, mert valaki egy kocsisort előz, azért másnak ezt segíteni kell, azzal, hogy lehúzódik (árokba?) és a szembejövőnek lassítania kell, nehogy frontálisan ütközzön. nem irreális ez?

még egy szitut kifelejtettem X előzi a sort, közben valaki a sorból lekanyarodna balra. nyilván tükörbe néz, látja, h egy barom előzi a sort, ezért neki ezt meg kell várnia, aztán a mögötte jövőknek azt is meg kell várnia, h X kanyarodjon. és ez a szerencsésebb eset. a szerencsétlen eset, amikor még szemből jönnek, és azok előtt simán be tudott volna fordulni, ha nem előzik.

vonatkozó jogszabályok:
"31. § (6) A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg."
DE
"34. § (4) Csak jobbról szabad előzni a) azt a járművet, amely a balra bekanyarodási szándékot irányjelzéssel jelzi és az úttesten a 31. § (1) vagy (2) bekezdésében foglaltaknak megfelelően helyezkedik el"

Rocko- 2007.11.11. 14:16:02

ja, még egy: autós előzi a sort 2*1-en, viszont a ellentétes sávba kikanyarodna egy kocsi alárendelt útról, és be is férne, ha nem jönne szemből egy kocsi, amire nem számít.

Rocko- 2007.11.11. 14:17:07

érzékletesebben: kikanyarodik egy kombájn vagy traktor.

TH 2007.11.11. 16:18:01

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.11. 11:59:28
"Nyilván a nyugalom érdekében jó lenne, ha mindenki tök nyugisan közlekedne, de ez a gyakorlatban nincs így, ezért jobb gyakorlati ötleteket adni egymásnak, mint azon sirdogálni, hogy miért vannak ilyen helyzetek..."
Szerintem márpedig kurvára gyakorlati ötlet az, hogy senki ne menjen bele ilyen előzésekbe. Ne a szabályos autósokat oktassuk, hogyan készüljenek a balfaszokra, hanem a balfaszokat, hogy hogyan közlekedjenek a többiekre veszélytelen módon.
Persze ettől még nem árt, ha valaki tudja kezelni az ilyen helyzeteket, de a gyakorlaton kell változtatni nem pedig a szabályos sofőrök idegeit kötéllé fonni, hogy jól bírják az ilyen szituációkat...szerintem...

pammy 2007.11.11. 16:41:45

swiftes: én már láttam olyat, hogy beletapostak a gázba amikor látták, hogy nem fogok visszaérni időben :P

TH 2007.11.11. 18:22:01

Rocko- 2007.11.11. 14:16:02
Ez most végtelen ciklus? A kikanyarodónak meg kell győződnie arról, hogy nem jönnek-e az ő oldalán a szembejövő sort előző autók...

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.11. 19:27:23

TH 2007.11.11. 16:18:01
"Szerintem márpedig kurvára gyakorlati ötlet az, hogy senki ne menjen bele ilyen előzésekbe."

Ötletnek tényleg nem rossz, de akkor most mi van? Eddig is mindenki tudta, hogy nem szabad előzni, ha jönnek szembe! Nem szabad gyalogost elütni a zebrán! Gyorsan sem szabad menni! stb.

Nem baj! Annyit már elértünk hogy néhány, magát szabályos közlekedőnek tartó nem fog a 6 -os úton elém kanyarodni, ha én egy szabálytalannak tűnő hosszabb kocsisort érintő előzésben vagyok éppen...

pammy 2007.11.11. 16:41:45
"swiftes: én már láttam olyat, hogy beletapostak a gázba amikor látták, hogy nem fogok visszaérni időben :P"

A szembejövő autó beletaposott a gázba??? És Te ezt érzékelted? És akkor összeütköztetek frontálisan?


Rocko- 2007.11.11. 14:16:02
"ja, még egy: autós előzi a sort 2*1-en, viszont a ellentétes sávba kikanyarodna egy kocsi alárendelt útról, és be is férne, ha nem jönne szemből egy kocsi, amire nem számít."

Miért nem számít rá??? Ezt már végképp nem értem... :(
Ha csak egy autót előz, akkor lehet rá számítani, ha már 5-öt, akkor meg nem?

GOD! 2007.11.11. 20:31:49

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.11. 19:27:23

Hagyjad már meggyőzni magadat, mert elég régóta az ennen farkába harapó kígyó végét keressük! Értelmetlen vitáznod, holott kurva sok igazság van abban, amit mondasz!

TH 2007.11.11. 16:18:01

Szóval nem értek egyet Veled, mivel a közlekedés összes résztvevőjének mindent el kell követnie a baleset elkerülése érdekében! Tehát igenis készítsük fel az összes sofőrt az összes baromra, illetve lehetetlen helyzetre! Sőt gyakoroltassuk is velük rendszeresen! Ha ez mondjuk egy sofőrre levetítve addíg, amíg vezethet összesen max. ötmillió forint költséget jelent, akkor kötelezzük őket ezeknek az elvégzésére! Hiszen ez egy átlagos embernél 40 évnyi aktív vezetést jelent, ami 480 hónap, ami kb. havi 10000 ft. Ezzel viszont professzionális sofőröket kapunk eredménynek, aminek segítségével akár ötödére, tizedére csökkenhetne a halálos balesetek száma!
Rövidebb lenne a "betanulási ideje" a vezetésnek kezdőknél, kisebb lenne az idős sofőröknek az esélye a reakcióidő esésére, hiszen "edzésben" vannak, könnyebb lenne a nőknek felfogni/elfogadni a férfiak logikájára épülő közlekedést!
Remélem érthető volt, h mit szerettem volna kihozni az egészből! Mellesleg ha másnak nem is, de a hivatásos sofőröknek mindenképpen előírnék ilyen "okosságokat"!

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.11. 20:35:22

GOD! 2007.11.11. 20:31:49

Tudom hogy értelmetlen, de mostanában elég sokat unatkozom... sajnos...

Rocko- 2007.11.11. 20:40:43

swiftes: azért, mert arra számít, h az előzött elé megy be a kocsi, nem arra, h a sor elejére.

GOD! 2007.11.11. 20:40:44

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.11. 20:35:22

Találj vmi jó elfoglaltságot! Keress pl. egy arra alkalmas placcot, és gyakorold a keresztberakást, hátha egyszer jól jön (meg szórakoztató is)! :)

Rocko- 2007.11.11. 20:42:42

TH 2007.11.11. 18:22:01
na de ha a sort elkezdi előzni a barom, és a sor közepén egy kocsi ki akar fordulni, akkor a szabály őt támasztja alá, elvégre nem őt előzik. ;)

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.11. 20:59:58

Rocko- 2007.11.11. 20:40:43
Rocko- 2007.11.11. 20:42:42

Részemről itt a vita vége mert erre a felvetésedre nincs higgadt válasz...

GOD! 2007.11.11. 20:40:44

Majd ha lesz hó, mert a gumit sajnálnám...

Egyébként nekem kurva nehéz okosakat mondanom itt, mert a szabálytalan túloldalon állok...
Innen nehezebb ám! ;-)

Rocko- 2007.11.11. 22:35:27

nekem nem kell higgadt válasz. elég a kultúrált közlekedés! :>

pammy 2007.11.11. 23:25:11

swiftes: nem ütköztünk frontálisan... 3 sávossá alakítottam átmenetileg az utat, a mellettem lévő kamion rámcsukta a tükröm, de nagyobb baja senkinek se lett... a hülye elsősorban én voltam, de nem ártott volna ha a szembejövő seat nem gyorsít, hanem megáll, elég sok ideje lett volna lassítani

GOD! 2007.11.12. 00:07:25

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.11. 20:59:58

Kövezzél meg, ha gondolod, de azért abba a "kis szar csomagtér"-be is befér 4 pótkerék meg egy krokodil, játszós guma fel, oszt hadd szóljon! El nem hiszem, h ha egy picit is akarod, akkor nem futja rá! Én a játszós slickeket ingyen kapom, felniből meg annyi van, amennyit akarok.

egy_barom_ezust_uj_sport_swiftes 2007.11.12. 09:22:54

pammy 2007.11.11. 23:25:11

Nagggyon durva! Ilyenről még nem is hallottam! Lehet, Te is hülyes voltál, de jó vezető lehetsz, ha nem estél pánikba egy kamionnal az oldaladon, és szépen kicentizted a lehetőséget...
Gratula a rendőrködő seatosnak!

Lacl 2007.11.14. 17:39:31

pammy!


Te nagy matematikus vagy, netán matematika szakra jársz?
A nagy számok halmaza mindig a zsebedben van, hogy kéznél legyen, amikor ilyen okos megnyilvánulásokra készülsz?
Én pont kiestem a két halmaz metszetéből. Sőt elárulom, hogy egyenként mindkettőből.
Amikor előztél és érezted, hogy a másik gyorsított, akkor jött a fa..a gyerek kamikaze? Ki volt a jobb?
Ha látom, nem adottak a körülmények a biztonságos előzésre, besorolásra, akkor inkább várok még.
De hát vannak, akiket semmi sem gátol, csak Én vagyok és én. Ja, meg a vészhelyzet.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása