Régóta olvasom a blogot, nem gondoltam volna h valaha is írni fogok, de eljött ez a nap is. Most, napfényes szerda délután történt az eset:
Ki kellett mennem a Ferihegy mellett épült market centerbe és hát ugye tudjuk hogy az oda vezetõ úton, végig 50-es tábla van szinte, (miután az ember lehajt a felüljáróról, akkor lesz 2 sávos az út és akkor lehet 70-el menni. Addig a pontig, egy sávon 50-es karika. Ez addig nem baj amíg az embernek nem veszik el a jogsiját 1 hónapra és b@sszák meg 40 rugóra mert hajnalban a pesti rakparton 50-es táblánál 89-el ment... szóval ezen elõzmények után, az utóbbi idõben kicsit paranoid módon, kínosan ügyelek minden helyen h betartsam a sebességet. Szerda du: szépen sütött a nap, nem kellett sietnem se, így nyugodtan vezettem kifelé a Ferihegyi úton. Na ez a nyugalom sem tartott sokáig ( meg kell jegyeznem h szidtam én is azt aki kitalálta h 50-el lehessen menni kifelé és én is lazán bírtam volna 100-al menni de hát ugye akkor könnyen ugrik a jogsi..) mert mögött elkezdtek villogni a hülye kö..ögök.
Kérdem én: ha nem tetszik az elõtted haladó sebessége miért nem elõzöd meg? Miért kell még arra dudálni aki betartja a sebességet??? 8 éve még amikor elkezdtem vezetni, árpád hídon belsõ sávban mentem 70-el és mondtam magamban a mögöttem szorosan haladóknak: mit akartok?? hova akartok menni?? 70 a megengedett!! ezen aztán késõbb változtattam 1 nap múlva és ha be akartam tartani a sebességet akkor vagy lehuzódtam a szélsõ sávba, vagy mentem a forgalom dinamikájával és nem tartottam be a sebességet. Szeretek dinamikusan vezetni, nem szeretem a sebességkorlátozásokat, de ha vmelyik blog olvasónak elveszik 1 hónapra a jogsiját akkor megnézem h mer-e utána száguldozni...
Ezuton üzenném minden kedves gyorshajtónak: Ha nem tetszik az elõtted haladó sebessége, ne kezdj el villogni, dudálni. Ha akarod, elõzd meg szabálytalanul és ennyi! Vállalhatod a következményeket.
Aki meg két vagy több sávos! úton a belsõ sávban akarja betartani a sebességet az húzodjon le a szélsõ sávba és ott menjen 50-el és ne tartsa fel a sort! na arra lehet villogni!!
De ha vki egy sávos úton, be akarja tartani a sebességet annak nem kéne felbaszni az agyát azzal h villogsz rá, mert lehet megáll és beveri az arcod (5. kocsi után már közel voltam ehhez de mivel jó kedvem volt, átgondoltam a dolgot és rájöttem h ennyit nem ér az igazságom..)
Ja az meg, aki kirakta az 50-es táblát oda, tájékoztasson legyen szíves, hogy miért is nem bír el az az út 70-es táblát??? még csak gyalogátkelõ sincs sehol...
Miért kell ledudálni a szabályosan közlekedőket?
2008.02.18. 08:18 :: Kisikasa
Thomas megpróbált szabályosan közlekedni, de nem nagyon hagyták neki...
211 komment
Címkék: budapest biztonság közlekedés autó kresz gyorshajtás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
xerxesz 2008.02.18. 08:37:33
zebi 2008.02.18. 08:46:33
EBEUSS (törölt) 2008.02.18. 08:49:39
Most, itthon beírtam a Navimba az útvonalat, és 90-et ír sebességhatárnak, de ez nem szentírás, mert szokott sokszor tévedni...
2008.02.18. 08:54:48
Es engem is idegesit, amikor 50-nel vagy 70-nel mennek az emberek ott, mert nem figyelnek elegge. Ha 50nel akar menni, menjen le a Gyomroire, ott lehet varostnezni...
Idegeskedhetnel inkabb az eletveszelyesen elozo taxisok es rallysok miatt, akiknek a 100 sem eleg :\
my 2 cents
EBEUSS (törölt) 2008.02.18. 08:55:25
Manyizga (törölt) 2008.02.18. 08:55:45
T-money 2008.02.18. 09:01:38
Ahogy fentebb említettem, nem végig van 50-es tábla,(főleg nem a 2X2 sávos részen-ott meg is tud előzni bárki, azzal nincs gond) csak egyes szakaszokon. De ha mész kifelé, mögötted nem nagyon értik az emberek miért lassítasz le időnként...
90 :)) ezt mégis honnan vetted? ....
tiborkaba 2008.02.18. 09:03:01
A kettő egyszerre nem megy.
Ha a forgalom szerint vezetsz megbasznak gyorshajtásért.
Ha a szabályok szerint, akkor ledudálvillog az autóstársak 98%-a.
Mostlégyokos.
A feladat kettős:
- közlekedhetővé kell tenni a várost, a táblák ésszerű elhelyezésével
- meg kell tanulni MINDENKINEK a táblák szerint közlekedni.
Szudvari 2008.02.18. 09:07:39
Az bizony nem számít lakott területnek, úgyhogy 90-es...
Az az 50-es tábla amire Te gondolsz az shell kút utáni lehajtónál van kint azoknak, akik lekanyarodnak...
Egyébként egy élmén yazt nézni, hogy én 50-nel megyek egy balf*sz mögött a GYORSforgalmin, míg a szalagkorláton kívül 70-80-nal előznek meg...
8 év alatt megtanulhattad volna értelmezni a KRESZ táblákat...
EBEUSS (törölt) 2008.02.18. 09:11:19
Ha tőlem kérdezed, akkor a navimból.
apci500 2008.02.18. 09:12:12
2008.02.18. 09:13:40
"Miert mennek a mazsolak 50nel a gyorsforgalmin?"
T-money 2008.02.18. 09:14:43
na az ilyen emberek basszák fel a többi agyát.
meg a lehajtó
csinálok fényképet majd.
vagy azt gondolod h te nap mint nap 100-al mész ott akkor már annyi a sebességhatár?
nevetséges!
EBEUSS 2008.02.18. 08:55:25
Amikor Bp-ről kifelé az Üllőiről balra rámész a felüljáróra ott pld. 50 a határ, de csak a felüljárón! utána már 90 lesz. Aztán vannak még további rövid 50-es szakaszok, de alapból a ferihegyi gyorsforgalmin nem 50 a max!!!
Bubo Cupropenis 2008.02.18. 08:55:45
xerxes: a Vecsés és Budapest közti szakaszon van 50-es tábla pár helyen. Totál értelmetlenül. Bár hivatalosan, régen a benzinkút és az Üllői út csatlakozása miatt volt. Arra bezzeg nem volt pénz, hogy azt megcsinálják. Vagy megcsináltassák a Business Center építettőjével...
IGEN. ahogy írtátok úgy van. (én sem végig a 2X2 sávról írok, de számomra is nehéz volt azokon a rövid szakaszokon is betartani az 50-es táblát!
l3v1 2008.02.18. 09:14:54
Osszessegeben azt kell mondanom a ferihegyi gyorsforgalmin sem kevesebb a peneszedo parasztvezeto, mint mashol az orszagnak ezen a kis tajekan.
2008.02.18. 09:16:10
sandman 2008.02.18. 09:17:06
Miért ne mehetne 50-nel? Ez már a forgalom akadályozása?
Egy öreg hölgynek, aki így érzi magát biztonságban, elnéznétek? Vagy ne vezessen? Ennyit lehetne tolerálni, mindenki emberből van...Egyébként kiszámoltad már, hogy hány másodpercet buksz, ha 30 másodpercre beragadsz egy 50-nel haladó jármű mögé?
Ja, és láttál már baleset után az életéért küzdő embert? Szóval csak nyugisan.
EBEUSS (törölt) 2008.02.18. 09:17:11
Itt viszont tényleg a cikkíró volt a mazsola, de hát mentségére legyen mondva, hogy addig amíg a hatóság el nem vette a jogsiját/eszét, addig tudott normálisan vezetni! :)))
Fifibá 2008.02.18. 09:18:10
ihatethisindapassthingy 2008.02.18. 09:18:44
Ellenben a 4-es felől érkezve (M0) kimondottan szemét módon van kirakva a Vecsés (?) határát jelző tábla. 90-el belegangolsz egy kanyarba, abban tábla fával takarva, kanyar végén lámpa, intenzív fékezés, a frizura még mindig tart.
Bluebyrd 2008.02.18. 09:19:34
Szóval vannak 50-esre korlátozott részek, de semmiképpen nem indokolt a Shell kút után kifele 50-el szöszölni, mert az igencsak baleset és gutaütésveszélyes a mögötted feltorlódott autóvezetőknek.
rivera 2008.02.18. 09:21:34
Én nem villogok, dudálok stb de baromi idegesítő ha valaki nem megy a megengedett sebességgel. Legutóbb rendőri ellenőrzés volt az 1-esen, előttem a nő annyira megijedt a dologtól (amit természetesen a szemben villogóktól tudott) hogy 90 helyett 65-re lassított már 2 kilóméterrel az ellenőrzés előtt és így mentünk át az ellenőrzött szakaszon is. Persze az előzést nem kockáztattam, nem hiányzik hogy kiintsenek és kitalálják milyen izzókészlet hiányzik a kocsiból, de trafipaxtól ennyire nem szoktam beszarni.
2008.02.18. 09:21:49
Raadasul ha elol megy valaki lassan, akkor pillanatok alatt moge torlodik a sor, es nem csak 30 masodpercre ragad be az ember moge, hanem hosszu percekig :\
ihatethisindapassthingy 2008.02.18. 09:23:10
sandman 2008.02.18. 09:25:21
Az, h vki későn indul a repülőhöz, még nem indokolja, h másra legyen ezért mérges. Valóban nem szívderítő, h beragadsz mögé, nekem se az, én csak a toleranciáról beszélek. Nem mindenki olyan ügyes, mint te, valaki esetleg nem érzi magát biztonságban nagyobb sebességnél, de ezért még nem kell levillogni, ledudálni. Egyszerűen más, nem rosszabb...
sandman 2008.02.18. 09:27:20
Pont ezt kérdezem, h ez már akadályozás?
Jó, a 30mp csak példa volt. 3 percnél mi a helyzet, valaki számol?
2008.02.18. 09:27:30
Hol itt a baj ?
rivera 2008.02.18. 09:31:25
Erős a gyanúm hogy nem összefüggő kocsisor volt, egyedül tépni a rakparton hajnalban ezzel jár. Ha viszont egy konvojban haladsz csúcsiforgalomban, egészen más az esélye annak hogy pont téged vegyenek ki gyorshajtás miatt. (persze a konkrét eset nem is lett volna gyorshajtás), ráadásul a gyorsforgalmin trafipaxot se nagyon láttam eddig.
Szóval én inkább a forgalommal haladós dinamikus közlekedésre szavazok, plusz arra hogy hétvégén - este, amikor már nincs forgalom fogja vissza magát az ember és ne lépje át 78%-al(!) a megengedett sebességet.
2008.02.18. 09:31:26
nem biztos, hogy keson indultam, hanem mondjuk egy kocc az Ulloin, nem mukodik az Ecseri uti lampa, vagy ilyen hasonlo ok... Az 50 a 90hez kepest szerintem indokolatlanul lassu, es aki nem is erti, hogy miert villognak ra, az eleg szomoru :(
Mindegy, a lenyeg, hogy a gyorsforgalmin menjen mindenki nyugodtan 90nel, mert nem traffiznak amugy sem. A feluljaron szokott traffi lenni, azok a Gyomroit merik, mondtak :)
sandman 2008.02.18. 09:31:26
Dr. Tóth Béla 2008.02.18. 09:32:59
Gyorsforgalmin szigorúan max 50 km/h. Nem is értem miért csodálkozik, akire rávillantok?!
Olyan szépen megtudja fogni az egész gyorsforgalmit egy-két ilyen mazsola, mert ugye előzni még éjjel sem nagyon lehet.
Ja a kedvenc: Legutóbb éjjel 2-kor fehér Octavia kék-piros csíkokkal 50-nel kifelé. Persze előzni nem merik akik közvetlen utána mennek!
Bluebyrd 2008.02.18. 09:34:23
Sajnos engem már büntettek meg csúcsidőben úgy hogy konvojban haladtam 62-el a megengedett 50 helyett, ezért az óvatosság mindenképpen helyénvaló annál akinél a buxa vékony. :(
sandman 2008.02.18. 09:35:21
A reptérre menet azért ilyeneket kalkulálj be, másképp érhetnek meglepetések.
Egyébként meg egy 50-es autót kb 2mp alatt meg tudsz előzni (vissza 2 padlógáz:) már ha ennyire sietsz, de ne villogj, mert annak igazán semmi értelme. Nem fog gyorsabban menni tőle. TÉNYLEG.
Sőt, lehet hogy még egy picit rá is dob, szóval ha haladni akarsz, akkor ahogy a blogindítóban írták, előzz, de ne dudálj.
T-money 2008.02.18. 09:37:13
T-money, a shell kutnal nyilvan nem csak a lekanyarodoknak van, hanem a gyorsforgalminak is, de vegulis a cikk arrol szolt, hogy a csavo vegig 50nel ment...
Kedves Taz :)
A csávó én voltam és nem végig 50-el mentem hanem csak a tábláknál..
De mindenki aki úgy gondolja h ott 90-el lehet menni menjen csak..
rivera 2008.02.18. 09:37:47
Persze ha sokat repülsz ez idővel elmúlik, de az első pár tucat alkalommal én is izgultam minden szaron.
DreamKnife_360 2008.02.18. 09:37:57
Kniight 2008.02.18. 09:39:00
Az én kényelmességem / bénaságom miatt sokan mások szívnak.
Ha meg nagyon ráér menjen bkvval.
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.18. 09:39:05
2. Vajon miért is hívják gyorsforgalminak?!
sandman 2008.02.18. 09:39:44
Jól értem, az izgalom miatt kell dudálni?
EBEUSS (törölt) 2008.02.18. 09:40:16
sandman 2008.02.18. 09:41:54
Erről van szó. Menjen a p--csába, ha nem tud 90-nel menni. Öreg korodra te mire számítász? Át szoktad adni a BKV-n a helyed? Vagy miért nem szállt fel hamarabb..?
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.18. 09:42:42
T-money 2008.02.18. 09:42:58
Ez meg a másik: "hajnalban a pesti rakparton 50-es táblánál 89-el"
Erős a gyanúm hogy nem összefüggő kocsisor volt, egyedül tépni a rakparton hajnalban ezzel jár. Ha viszont egy konvojban haladsz csúcsiforgalomban, egészen más az esélye annak hogy pont téged vegyenek ki gyorshajtás miatt. (persze a konkrét eset nem is lett volna gyorshajtás), ráadásul a gyorsforgalmin trafipaxot se nagyon láttam eddig.
Szóval én inkább a forgalommal haladós dinamikus közlekedésre szavazok, plusz arra hogy hétvégén - este, amikor már nincs forgalom fogja vissza magát az ember és ne lépje át 78%-al(!) a megengedett sebességet."
erre is hadd reagáljak: menj már légyszíves hajnalban a rakparton. és akkor meglátod hogyha te 89-el mész akkor az nagyon az alatt van ahogy a többiek közlekednek.. (aznap kaszáltak a rendőrök mert szinte senki nem ment 50-el) de azt mondom neked, ha bármikor kiállnának a rakparton(pestin) szedhetnék a pénzt mert mindenki 90-100 al megy.
Engem is idegesítenek az ésszerűtlen táblák, de nem én raktam ki őket..
ennyi.
movhu 2008.02.18. 09:43:55
De megfigyeltétek már, hogy Budapesten 3 sávos úton, a legbelso sávban -20, a középsőben -10, a szélsőben meg mondjuk a korlátozás szerint mennek az autósok? Vagy ugyanez bármilyen felosztásban. Teljesen megfordult a rend, és a legbelső sáv nagyon sokszor a leglassabb, méghozzá úgy, hogy a benne közlekedő vastagon a megengedett sebesség allatt közlekedik.
Ugyanez megfigyelhető más 2*2 sávos utakon is. A belső sáv mindehol az előzést szolgálja, és abból vissza kellene térni a külsőkbe, még akkor is, ha a megengedett sebességgel haladunk. Ez ugyan nem kivitelezhető egy Hungária körúton, de azért figyelembe kellene venni a többsávos közlekedés szabályait.
rivera 2008.02.18. 09:44:30
atyaég 2008.02.18. 09:47:24
Kint van a gyorsforgalmi elején (mindkét oldalon) a lakott terület vége tábla, ami annyit tesz hogy a hatályos rendelkezések szerint 90km/h-val lehet menni.
Gyakran járok én is arra, és roppant bosszantó ha egy ilyen idióta feltartja a sort, hisz az ember azért megy a gyorsforgalmin hogy haladhasson, ne 50-es tábláánál kelljen mennie, meg lámpaciklusokat figyelni.
A volánbusz se egy leányálom ha bemegy, de az is megy legalább 70-nel.
Tapasztalataim szerint pont az ilyen hülye mazsolák azok akik kiérve a szalagkorlát után maradnak a belső sávban még hosszú ideig.
sandman 2008.02.18. 09:49:51
Akkor egyetértesz azzal, hogy a reptéri izgatottságtól kell dudálni?
A gyorsforgalmi egyébként nem tölti be a funkcióját, ez nyilvánvaló. Ez persze nem az autósok hibája, ezért fölösleges rájuk kenni. 50-es autósok mindig lesznek. Minek harcolni ez ellen? Ők sokan vannak, nem tudsz mindenkit megtanítani, hogyan kellene vezetni.
Fifibá 2008.02.18. 09:52:36
EBEUSS (törölt) 2008.02.18. 09:52:54
"90 :)) ezt mégis honnan vetted? ...."
Úgy tűnik mégis nekem, illetve a Navimnak lett igaza! Barátom! :)))
sandman 2008.02.18. 09:53:33
Akiket balfasznak hívsz, az lehet egy olyan idős házaspár is, akiket pont olyan balfasznak hívnak mások, mint a te szüleidet, amikor 50-nel mennek. Elnézést, nem személyeskedés, csak próbáld meg a másik szemszögéből is nézni a dolgot. Neked hogy tetszene, ha a szüleidet balfaszoznák le huszonévesek, pláne mondjuk ha te is ott ülnél a hátsó ülésen?
vanek 2008.02.18. 09:55:17
Ma reggeli, sokkal érdekesebb rádudálós élmény (gyalogosként néztem végig):
Gyalogos ment át az útkereszteződésnél. Autó érkezik, és úgy gondolja, ma inkább mégsem ütné el az átlagnál kissé lassabb gyalogost, ezért fékez, sőt, megáll. Mögötte cégautó padófék, duda szól folyamatosan. Duda és bal index elindulás után is még jó darabig működik... Na erre varrjatok gombot.
Kilgore Trout 2008.02.18. 09:55:23
Szudvari 2008.02.18. 09:55:37
Általában enm azzal van a baj, aki a táblánál lelassít 50-re, hanem aki a feloldó táblánál elfelejt felgyorsítani...
atyaég 2008.02.18. 09:56:04
Azért balfaszozom, mert a gyorsforgalmira nem kötelező rámenni, van mellette egy másik út, ahol következmények nélkül lehet 50-nel menni.
El elhet képzelni a délutáni csúcsban kifele milyen kis dugót tud okozni egy 50-nel haladó mazsola, akinek fogalma sincs melyik Kresz tábla mit jelent. A saját idejével szórakozzon.
0xFFFF 2008.02.18. 09:56:25
Mennyi balfasz paraszt van, aki csak a dudát tudja nyomkodni - asszony nem ér rá ? - ahelyett, hogy - a gyorsforgalmin sokszor adódó lehetőségnél - előznének egy jót és szabályosat és máris szabadon repeszthetnek az intenzív felé !
atyaég 2008.02.18. 09:57:51
A gyorsforgalmin nem csak chech-inelni emgy az ember, hanem pl. Lőrincre megy haza a családjához, vagy Debrecenbe megy le a négyes úton.
KopaszMercis 2008.02.18. 09:59:18
hova a faszba siettek annyira nagyon?
ha olyan fontos, miert nem indulsz el idoben?
ha meg nem mire a nagy felhajtas es rohanas?
nemde?
KIZS 2008.02.18. 10:01:54
atyaég 2008.02.18. 10:02:11
Milyen repesztésről beszélsz te hülye? 90 a szabályos. Az 50 szabálytalan, ugyanis indokalatlanul feltartja a forgalmat és felesleges veszélyhelyzetbe hozza a többi embertársát az előzéssel.
És most ne gyere avval, hogy ő úgy érzi magát biztonságban, hogy 50-nel megy. Mi akadályozta meg, hogy a Shell kútnál lemenjen a Gyömrőire?
Mellesleg annak az útnek nem Ferihegyi út a neve, mert Ferihegyi út az Rákoskeresztúron van. Ez a Ferihegyi repülőtérre vezető út (konyhanyelven gyorsforgalmi). Nagyon el van tájolva a cikkíró. Tipikus eset amikor a hülyeség szorgalommal párosul (kár volt ennyit gépelni)
KIZS 2008.02.18. 10:03:58
Tom 2008.02.18. 10:05:54
Dester 2008.02.18. 10:06:35
Azért ha jön egy Schumacher mögöttem, meg szoktam könnyíteni a dolgát, hogy én is bekapcsolom egy rövid időre az SPM fokozatot, hogy ne kelljen annyit (vagy egyáltalán) lassítania, amíg megelőzöm a külső sávban haladót, utána meg visszaállok 130-ra és kész.
0xFFFF 2008.02.18. 10:06:36
Mégis te leszel a hülye, mert:
- nincs alsó sebességhatár.
- a köznyelvben a gyorsforgalmi=ferihegyi út - azért kisbetűvel mert nem ez a neve, hanem ez vezet oda
- a gyorsforgalmin több helyen van sebességkorlátozó tábla, tehát akár ott is történhetett, hogy ledudálták, az első mindjárt az üllői utá a felüljáron, a második onnan egy gázfröccsre a gyalogosfelüljáró előtt és akkor még el sem indultunk ugye
- ott megy, ahol akar, előzd meg, az szabályos
Blanco12 2008.02.18. 10:07:40
nem szoktam én sem ide írni, de most felkaptam a fejemet erre a blogra. Tegnap párommal kirándultunk kicsit, pestről kis falvakon át Nagymarosig mentünk. Mivel szépen sütött a nap, és vasárnap délután 3 óra volt, gondoltam nem rohanok én sem, városon kívül - számomra ismeretlen kanyargós úton, tele kátyúkkal - 80-90 körül mentem, városban szokásos 50-55...
Én is láttam mögöttem a kocsisort, de nem izgatott, szaggatott vonal, előzzön meg... De amikor egy tapló rátámaszkodott a dudára annál a pontnál, hogy lelassítottam városon belül 40-es táblánál 55-re !!!, ott nálam is elszakadt a cérna, kis híja volt, hogy nem tapostam a fékbe és szálltam ki. Utána még vagy 10 percig ki voltam akadva, de rájöttem, tényleg nem érdemes az ilyenek miatt kiakadni. Attól hogy fiatal srác vagyok (24 éves), még nem kötelező 150-el mennem hegyi útakon, vagy városban, még ha tudnék is annyival... az ilyen állatoknak viszont soha nem veszik el a jogsijukat, max annak, aki szabályosan próbál menni, de egyszer véletlenül 50 helyett felmegy 65re....
ihatethisindapassthingy 2008.02.18. 10:07:44
Nyilván nem az számít, hogy ki hány másodpercet veszít. Egyébként az ilyen helyeken nem is szoktam felhúzni magam a lassan közlekedőkön, mindenkivel előfordulhat, hogy benéz egy táblát. Ellenben amikor a 4-es 4 sávos szakaszán az 50-el közlekedő papa egy hirtelen ötlettől vezérelve bement a belső sávba, az kemény volt :) A mögötte 120-as tempóval érkező X5-ös vezetője ippeg csak el tudta kapni a kormányt :)
0xFFFF 2008.02.18. 10:09:00
SzomjasFeri 2008.02.18. 10:12:06
Mondjuk én az autópályán kapok hülyét, mikor egyenletesen haladok 130al, kielőzöm a kamiont, hátulról utolér valaki és egyből villogtat, mikor a kamion mellett vagyok (általában a románok).Jelezném, mikor kimentem még jó messze volt. Na ilyenkor szoktam elvenni a gázról a lábam és komótosan megelőzni. Tudom faszvagyok, de zavarnak ezek a dolgok, hogy megyek normálisan és akkormeg baszogatnak. Állítólag mazsola sem vagyok havi 10ezer km felett megyek.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.18. 10:12:23
atyaég 2008.02.18. 10:12:31
Ajánlom neked is a Kresz tanulmányozását.
26§ 5. bekezdés:
(5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
Érzésem szerint a ~45 százalékkal lassabban történő haladás kimeríti az akadályozás fogalmát. Széen is néznénk ki, ha mondjuk a Budaörsi úton kifele (ahol két sáv van, abból az egyik buszsáv) mindenféle következmény nélkül lehetne az 50-es táblánál normál útviszonyok között 28-cal menni.
atyaég 2008.02.18. 10:14:55
KIZS 2008.02.18. 10:16:49
Rocko- 2008.02.18. 10:20:32
bizonyos autótípussal a 200 is kevés lenne, valamire meg abszolult nincs sebességkorlát. legalábbis szerintük.
Balu0819 2008.02.18. 10:21:46
Ahogy megy az ember kifelé, a gyorsforgalminak van egy felüljárója, amin mentünk felfelé, és ahogy a tetejére értünk, láttuk, hogy velünk szemben jön egy balf@sz taxis, aki olyan hiperIQlúzer volt, hogy a felüljáró alján kezdett bele az előzésbe.
Biztosan röntgenszemei voltak a b@rom állatnak, de nekünk nem.
Amit a taxisnak nevezett állatfajta művel ebben a városban, minimum 2 évre mindegyiktől el kellene venni a jogosítványát!
Nope 2008.02.18. 10:25:31
Nem sikerült!
Magamat nyugodt embernek tartom de agyrém milyen közlekedés van kitalálva, jó lenne ha átvizsgálnák az egész úthálózatot és nem a 10-15 évvel ezelőtti forgalmi voiszonyok alapján lenne kialakítva.
Az is érdekel továbbá,hogy körutakon, elkerülőkön, sugárutakon miért nem
úgy állítják be a lámpákat,hogy a megengedett sebességhatárral ál lehessen jutni zöldből zöldbe.
Hányszor indultam piros után elsőként tökiggázzal,hogy 70re gyorsítva még benne legyek.
indaszakpass 2008.02.18. 10:25:32
mrzed001 2008.02.18. 10:28:07
Na ott 30-50-re beragadni egy IFA, kombájn vagy egyéb (az útra "elméletben" nem hajtható) mezőgazdasági vagy lassú jármű miatt, és így menni 10-30 km-t, na az, az kib.szottul idegesítő.
És a legidegesítőbb az egészben, hogy a rendőr az ilyet nem kapja el, itt Mo-on CSAK a gyorshajtást büntetnek (+-10%-ot ír a KRESZ ha jól emlékszem tartandó haladási sebességnek), a forgalom feltartását NEM (én legalábbis még nem láttam rá példát, pedig volt nem egyszer, hogy rendőr ragadt be 40-el IFA mögé 4-esen, előzni pedig sokszor sokáig közel lehetetlen)
ihatethisindapassthingy 2008.02.18. 10:28:49
dpeti 2008.02.18. 10:29:00
de a kihajtó feloldja faszikám
KIZS 2008.02.18. 10:30:28
Egyébként miért van az ott? Mi értelme van?
Rav Antal 2008.02.18. 10:38:44
Ha a BMW nem 120-al megy, hanem 90-el, ahogyan szabályos, akkor még a közelében sem lett volna a tatának.
atyaég 2008.02.18. 10:39:45
A Gyömrői útra lehajtóknak van ott egy 30-as táblájuk.
Azt nem értem csak még, hogy ilyenkor a cikk beküldője miért nem védi az igazát? Vagy ilyenkor már csak read only tud maradni?
alma 2008.02.18. 10:41:26
Virág et. 2008.02.18. 10:42:24
Ilyen tapasztalatom nekem is volt. Vidéken, a teljesen üres 1x1 sávos úton 15 km/h-val ment előttem egy kisteherautó. Záróvonal természetesen végig, nehogy már előzni lehessen. Pár perc után meguntam és kikerültem (még 40 km/h-ra sem gyorsulhattam fel). Természetesen a kanyar mögül, mint az a bizonyos rugós műszerszám, kipattant a rend éber őre, leint mindkettőnket. Engem megbüntet (aprópénzre, de akkor is) "szabálytalan előzésért", a kolléga viszont simán továbbmehet a 10-15 km/h-ás sebességével. Következmények nélkül. Szerintem még további jó utat is kívántak neki. Szánalmas.
Fifibá 2008.02.18. 10:46:24
A szabályidézésnél figyelmen kívül hagyjátok azt a fontos szót, hogy _indokolatlanul_. Kölekedési perekben, ha a fél azt nyilatkozza, hogy alapvetően lassabban szokott vezetni, a bíró nem tekinti indokolatlannak, ha nem használja ki a legnagyobb megengedett sebességhatárt. Indok lehet pl. hogy nem szokott hozzá a gyorsasághoz, vagy hogy tüsszentés facsarta az orrát, vagy az autó műszaki állapota miatt ment lassabban, stb.
Minden ilyen esetben a másik fél a hunyó, és ez rendben is van.
alma 2008.02.18. 10:46:59
ihatethisindapassthingy 2008.02.18. 10:50:30
TH 2008.02.18. 10:50:32
atyaég 2008.02.18. 10:39:45
A cikk írója ne az igazát védje, hanem írja le, hogy "bocs fiúk-lányok, benéztem, hülye voltam, kérem kaccsojjaki!"
trainmodeller 2008.02.18. 10:50:39
Az Üllői útról, ahogyan rákanyarodsz a ferihegyi gyorsforgalmira, a felüljáró után lesz egy Bp vége tábla! Onnantól 90! Nagyon be tetszett nézni, és ne csodálkozz, hogy ha le akartak túrni!
Van sebesség korlátozás Kökinél, utána a felüljárónál, aztán a Shell kútnál, de a kereszteződés ezt feloldja! Onnantól ismét 90%!
Ellenirányban ahogy beérsz a szalagkorlátok közé, széééép naaagy Budapest vége tábla (lakott terület vége jelzés) és ismét 90!
Szerintem töröltesd a bejegyzést inkább!
mrc 2008.02.18. 10:51:50
Többen kommentáltatoak anélkül, hogy figyelmesen olvastatok volna: a blogíró mondta, hogy ott ment 50-nel, ahol ilyen tábla volt, nem mindenütt. Ettől még továbbra sem értem, miért nem lehet elfogadni (nem kell felvenni a szokását), ha valaki 50-nel megy a 90-nes úton. Lehet előzni. NEM kell idegeskedni rajta.
Az utóbbi időben ANlgiában közlekedek, és az első 2 hónapban állandóan felhúztam magam rajta, hogy itt az autópályán nem szeretnek lehúzódni a külső sávba. Ergo nem lehet olyan tempóban közlekedni, mint otthon. 2 hónap után megtanultam, hogy előbb induljak el. 4 hónap után hazajöttem, és rájöttem, hogy mennyivel veszélyesebb az a kultóra ami itthon van. Nem a sebesség miatt, hanem azért, mert mindenki ideges és ugrik mindenre, és megpróbálja oktatni a másikat.
Ja, atyaég, köszi a KRESZ idézetet. hadd emeljek ki egy részletet belőle: ".. a járművel indokolatlanul ..." Aki azért megy 50-nel 90 helyett mert neki érzésre ez a biztonságos, az bizony indokolt, tehát nem szabálytalan. Mindkét jogi feltételt nézzétek meg, ne csak azt amire nektek kényelmes hivatkozni.
Gilderoy 2008.02.18. 10:57:57
Fifibá 2008.02.18. 11:07:03
ihatethisindapassthingy 2008.02.18. 11:14:01
2008.02.18. 11:39:35
Johnny336 2008.02.18. 11:50:30
drBJ 2008.02.18. 10:57:57
Nem szeretek megallni ilyenkor a zebranal, mert eloferdult mar egyszer-ketszer, hogy atengednem a gyalogot, mikor a mogottem jovo turelmetlenul kielozott (talan nem ertette mi a picsaert allok meg a zebranal?!). Az volt a szerencse, hogy beleneztem a tukorbe, es radudaltam a gyalogra, aki emiatt visszahokolt a zebrara, mikozben a kocsi elzugott mellette...
Johnny336 2008.02.18. 11:51:48
mxplanet 2008.02.18. 12:06:45
Aszi 2008.02.18. 12:13:34
Tudod, ott bal oldali közlekedés van, tehát amit te belső sávnak néztél, az valójában a külső, azért ment mindenki ott :)
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.18. 12:14:45
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.18. 12:29:05
"atyaég !
Mégis te leszel a hülye, mert:
- nincs alsó sebességhatár."
ülj le egyes!!!
KRESZ -->> indokolatlanul lassú haladás
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet
a közúti közlekedés szabályairól 26§
5. pont
(5) __NEM SZABAD___ (gyk nem választható önkényesen!) a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
*Indokolatlanul lassan haladónak azt kell tekinteni, aki szubjektív okból való folyamatos lassú haladásával a forgalomban részt vevő járművek egyenletes és folyamatos haladását akadályozza. Autópályán és autóúton, ha a 25. § (1) bekezdéséből más nem következik, kényszerítő ok nélkül 60 km/óra sebességnél lassabb haladást indokolatlanul lassú haladásnak kell tekinteni.*"
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.18. 12:35:33
"Kölekedési perekben, ha a fél azt nyilatkozza, ... vagy az autó műszaki állapota miatt ment lassabban, stb."
nyilatkozzál már egyszer hasonlót egy tárgyaláson, hadd legyek ott én is!!!
nem megfelelő műszaki állapotú cuccal közlekedésben résztvenni és utána saját magadra rávallani?? :DDDDDDDDDD
Virág et. 2008.02.18. 12:40:23
thomas 2008.02.18. 12:42:59
üdv
t
vanek 2008.02.18. 12:56:30
Az igaz, viszont a többi úticélnál az időtényező nem annyira húsbavágó. Ha mégis időre megy az ember, akkor meg tényleg el kell indulni időben.
pammy 2008.02.18. 13:06:40
Számos járgány helyből nem tud 30-nál többet.
Engem is idegesít, ha valaki látszólag ok nélkül (vagy akár okkal :) feltart, de anyázni kár, lehet rá alapos indoka is, aki ilyen helyzetben üvöltözik, meg dudál az idióta.
ex-dr. vuk 2008.02.18. 13:20:11
Erdekes, ha ugyanott, ugyanannyival, de +600 kobcentivel megyek, mingyart nem akar senki letolni.
Hogy van ez? Nem ertem.
EBEUSS (törölt) 2008.02.18. 13:22:35
Bármennyire is nem szeretnék, de él még az emberek többségében a "Le a gyengével!" ősi szokás...
tulok 2008.02.18. 13:27:21
ex-dr. vuk 2008.02.18. 13:30:04
Amugy ha tobb sav van, direkt a sav kozepen megyek, hogy NE TUDJON megelozni savon belul (rendes oldaltavolsag tartasara amugysincs eselye). Azert volt olyan barom, aki jusztis megelozott.. A belso savban levo kocsi es kozottem is max 5-5 cm lehetett...
Egyszer ez is megerne egy posztot.
ex-dr. vuk 2008.02.18. 13:31:15
KIZS 2008.02.18. 13:54:06
Fifibá 2008.02.18. 13:58:08
atyaég 2008.02.18. 14:05:41
Az oddsok:
1,1x 50-es tábla vonatkozik arra a szakaszra!!! (Az, hogy szemből akkor miért lehetne 90-nel jönni, rejtély)
1,5x Az időjárási és egyéb külső körülmények miatt indokolt volt 50-nel haladnom
100x Elbasztam gyerekek és még buzgó is voltam hogy cikket írtam. BOCSÁNAT. Most pedig megyek és leírom százszor: "Nem szopatok meg többet kb. 100-150 autóst, és egy teljes volánbusznyi utast, avval, hogy 50-nel totyogok egy 90-es táblánál"
Ahogy látom SS se jár túl sokat arra fele, hogy szó nélkül elhitte ezt az 50-es dumát :-P
EBEUSS (törölt) 2008.02.18. 14:16:03
A /szinte/ szóval még lehetne magyarázni, hogy ő is úgy gondolta, hogy alapból 90, de rengeteg az 50-es tábla beszúrva!
"(miután az ember lehajt a felüljáróról, akkor lesz 2 sávos az út és akkor lehet 70-el menni. Addig a pontig, egy sávon 50-es karika."
Ezzel a magyarázattal viszont elpuskázta ezt a magyarázatot... :DDD
Rocko- 2008.02.18. 14:47:00
kszenon 2008.02.18. 14:56:14
ex-dr. vuk 2008.02.18. 15:25:01
Javaslom az enyhe fekezest (feklampa a lenyeg). Bevalik.
KIZS 2008.02.18. 15:48:07
Ha mondjuk 50-es táblánál mennék előtted 30-cal 3 km-en keresztül és nem lenne lehetőséged megelőzni, akkor szerintem ott robbannál fel mérgedben mögöttem. Pedig arányaiban kb. ugyanaz. (Vagy ha 90 helyett 160-nal megy? Arányában az is ekkora eltérés.)
Hihetetlen. Nem szeretem a száguldozókat és főleg nem szeretem az agresszív száguldozókat, de vegyük már észre magunkat! Az ember általában azért ül a kocsiba, mert valahova el akar jutni. És nem vasárnapi sétakocsikázik és nem relaxál a napsütésben, hanem haladni akar. Aki pihenni akar a kocsiban az meg ne a gyorsforgalmin tegye ezt meg, hanem a visegrádi panoráma úton egy kabrióban. A jogosítvány megszerzésének pedig vannak alapvető feltételei. Az egyik feltétele az, hogy az ember képes legyen uralni az autót, de ha valaki fél 90-nél az tépje szét a jogsiját. Lássuk be, hogy jó időben 90-es tempót tartani országúton nem annyira bonyolult dolog. Aki erre nem képes az nem alkalmas arra, hogy jogosítványa legyen. Ennyire egyszerű.
Mintahogy én durván büntetném az autópályán 90 alatt közlekedőket is. Veszélyes.
tulok 2008.02.18. 16:11:06
ex-dr. vuk 2008.02.18. 16:28:25
atyaég 2008.02.18. 16:28:35
Elsősorban: a stílus maga az ember. Másodjára meg rossz a példád, ugyanis az autópálya minimum két forgalmi sáv van -bár kettőnél is roppant bosszantó, ha valaki a külsőben 60-nal cammog- itt viszont csak egy. Ráadásul a gyorsforgalmi egy lehetőség, és nem kötelező rámenni.
Ha valaki azért megy rá, hogy aztán 50-nel tötyögjön az meg is érdemli a büntetését.
atyaég 2008.02.18. 16:32:45
Ha négyes úton megy 90-nel, menjen, nem érdekel, de ne a gyorsforgalmin, ahova azért megy be az ember, hogy szabályosan, de tempósan haladhasson a reptér, Psztlőrinc, Vecsés felé...
ex-dr. vuk 2008.02.18. 16:33:04
tulok 2008.02.18. 17:03:40
rognork 2008.02.18. 18:50:10
név 2008.02.18. 19:16:56
1. 90 helyett 50-nel menni szabálytalan, bunkó, tahó és parasztság!
2. nem idegeskedünk, ha lakott területen kívül nyomják a seggünkbe a dudát, mert szabályos. kresz: előzési szándék jelzésére szabad lakotton kívül!
3. villogtatni mindig szabályos, ha ezzel nem vakítjuk el!
4. ha csak erre képes, ne vezessen, mert veszélyes.
5. ha az autója ilyen állapotban van, akkor műszaki vizsgán biztos nem menne át >> nem is közlekedhetne! (sajnos kevés a mobil állomás, amivel ellenőrizhetnék az életveszélyes bontószökevényeket)
6. autóval járni nem alkotmányos alapjog
7. autóval járni nem kell, csak lehetőség
8. csak akkor mehet, ha pszichikailag is megfelelő állapotban van - hát ezt ilyen post után asszem teljesen jogosan megkérdőjelezhetjük.
9. ne menj előttem 90 helyett ott 50-nel, hidd el, nem éri meg!
tulok 2008.02.18. 20:04:39
Húdebeszartam, mitcsinálszbazdmeg belémjössz? A sok kibaszott közlekedési jogász, meg keménylegény. És csak annyit 90-nel menni nem alkotmányos alapjog faszfej. Ja, és a hozzád hasonló idegbeteg faszoknak van egy nagyon lightos helyem, úgy hívják, hogy Igazságügyi Megfigyelő és Elmegyógyító Intézet. Ha nagyon pattogsz kapsz egy kis nyugtatót és már mehetsz is.
rognork
egy szóval nem mondtam, hogy annyival megyek a gyorsforgalmin, de honnan az picsából tudod azt, hogy épp pl. nem rosszul van az előtted haladó, vagy csak nem ismeri a környéket és nem látta meg, továbbá ha annyival akarok menni akkor annyival fogok, dudálhatsz is, villoghatsz is. Maradtam.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.18. 20:07:58
"RosszQtya, nem olvastál figyelmesen"
hiába én csak egy ostoba-buta roboqtya vagyok :o)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.18. 20:09:09
"név
Húdebeszartam, mitcsinálszbazdmeg belémjössz?"
próbáljuk ki :o)
T-money 2008.02.18. 20:41:12
A lényeg, hogy JOBBRA tarts van, tehát a belső sávban NE menjél 70-nel, mert van aki szeretne gyorsabban menni...kifele sorolsz és annyival mész amennyivel akarsz "
RE:ezt ha nekem írtad, olvasd el mégegyszer a cikket! (mindig jobbra tartok de ki is hangsúlyoztam az írásomban)
" atyaég 2008.02.18. 09:47:24
Jó nagy balfasz a cikk írója. A Kreszt nem nagyon ismeri.
Kint van a gyorsforgalmi elején (mindkét oldalon) a lakott terület vége tábla, ami annyit tesz hogy a hatályos rendelkezések szerint 90km/h-val lehet menni.
Gyakran járok én is arra, és roppant bosszantó ha egy ilyen idióta feltartja a sort, hisz az ember azért megy a gyorsforgalmin hogy haladhasson, ne 50-es tábláánál kelljen mennie, meg lámpaciklusokat figyelni."
Re: nem fogok vissza anyázni, bár tehetném de inkább azt javaslom, menj ki, nézd meg a táblát. Ha egyedül nem megy, kérj rendőri segítséget az értelmezéséhez!
" EBEUSS 2008.02.18. 09:52:54
T-money 2008.02.18. 09:01:38
"90 :)) ezt mégis honnan vetted? ...."
Úgy tűnik mégis nekem, illetve a Navimnak lett igaza! Barátom! :))) "
Re: Navi az nem a kresz, és főleg nem tudsz vele mit kezdeni ha a rendőr bemér és megállít.
" Sy 2008.02.18. 09:55:37
Aki 50-nel akar menni a Ferihegyre az menjen a Gyömrőin. Én spec. dolgozni járok a reptérre és amikor nem egy mazsola megy elöl, akkor egy busz döcög előttem, vagy éppen egy kamion ragad be az aluljáróba... Nem szoktam villogni, dudálni, de elég bosszantó...
Általában enm azzal van a baj, aki a táblánál lelassít 50-re, hanem aki a feloldó táblánál elfelejt felgyorsítani..."
RE: hidd el, nekem is bosszantó volt lelassítani azokra a percekre.. de nem én raktam ki a táblát! ahol meg lehet ott mentem ne aggódj..
" atyaég 2008.02.18. 09:56:04
sandman
Azért balfaszozom, mert a gyorsforgalmira nem kötelező rámenni, van mellette egy másik út, ahol következmények nélkül lehet 50-nel menni.
El elhet képzelni a délutáni csúcsban kifele milyen kis dugót tud okozni egy 50-nel haladó mazsola, akinek fogalma sincs melyik Kresz tábla mit jelent. A saját idejével szórakozzon. "
Re: én meg mondom: a saját idegességed ne add másnak mert akkor mindenki ideges lesz.
Ja és valószínű h a te kedvedért lehajtok a shellnél mikor az út oda vezet ahova mennem kell?? pff...
ha már itt tartunk: ha vki megelőzött akkor segítettem beférni, de volt olyan majom is, aki azt sem vette észre, hogyha nem engedem be lassítással akkor nem fért volna be a szembe jövőtől..
" 0xFFFF 2008.02.18. 09:56:25
atyaég !
Mennyi balfasz paraszt van, aki csak a dudát tudja nyomkodni - asszony nem ér rá ? - ahelyett, hogy - a gyorsforgalmin sokszor adódó lehetőségnél - előznének egy jót és szabályosat és máris szabadon repeszthetnek az intenzív felé ! "
RE: teljes mértékben egyetértek!
" KIZS 2008.02.18. 10:01:54
Szoktak traffizni a gyorsforgalmin, az aluljáró közelében levő gyalogos felüljáróról. Nem is ritkán és mindkét részt (mármint a külsőt és a belsőt is). Néha nézz fel! (Az M5 bevezetőn is egyébként.) "
RE: pont ezért tartottam be a sebességet, bár érdekes h aki 8 éve arra jár sose látta... pfff...
" atyaég 2008.02.18. 10:02:11
0xFFFF
Milyen repesztésről beszélsz te hülye? 90 a szabályos. Az 50 szabálytalan, ugyanis indokalatlanul feltartja a forgalmat és felesleges veszélyhelyzetbe hozza a többi embertársát az előzéssel."
RE: itt most mindegyik idiótának aki úgy képzeli hogy egymaga hitelesen értelmezi a jogszabályt (amit csak a bíróság tehet). az 50 sehol nem veszélyezteti a forgalmat. De tudod mit?? Igazad van, veszélyezteti, mert ha felbaszod az agyát a villogásoddal, meg dudálással annak, aki 50-el megy és megáll és erősebb is nálad, akkor bizony tényleg veszélyeztet vmit: A te egészséged!balfasz
" KIZS 2008.02.18. 10:03:58
Emlékeim szerint egyébként a Köki utáni felüljáró elején van kint egy 50-es tábla amit szerintem a benzinkút becsatlakozása felold (hisz útkereszteződés). Bár már régen jártam arra. "
heheehheeee, benzinkút becsatlakozása útkereszteződés???? és én nem tudom a kreszt... nevetséges.
" Dester 2008.02.18. 10:06:35
Én azt utálom, hogy az autópályán nem tudok szabályosan 130-cal közlekedni. A külső sávban ott vannak a kamionok 90-100-zal, a belsőben meg 160-nal kell mennem, ha nem akarom, hogy folyamatosan kilökjenek a külső sávba, a 100-zal közlekedő kamionok közé... :(
Azért ha jön egy Schumacher mögöttem, meg szoktam könnyíteni a dolgát, hogy én is bekapcsolom egy rövid időre az SPM fokozatot, hogy ne kelljen annyit (vagy egyáltalán) lassítania, amíg megelőzöm a külső sávban haladót, utána meg visszaállok 130-ra és kész. "
RE: így van, egyetértek, megoldás: 3 sávos highway :) csak vki kifizesse..
" 0xFFFF 2008.02.18. 10:06:36
atyaég !
Mégis te leszel a hülye, mert:
- nincs alsó sebességhatár.
- a köznyelvben a gyorsforgalmi=ferihegyi út - azért kisbetűvel mert nem ez a neve, hanem ez vezet oda
- a gyorsforgalmin több helyen van sebességkorlátozó tábla, tehát akár ott is történhetett, hogy ledudálták, az első mindjárt az üllői utá a felüljáron, a második onnan egy gázfröccsre a gyalogosfelüljáró előtt és akkor még el sem indultunk ugye
- ott megy, ahol akar, előzd meg, az szabályos "
RE: teljesen egyetértek, illetve azt írtad amit akartam. köszi
" Blanco12 2008.02.18. 10:07:40
Sziasztok,
nem szoktam én sem ide írni, de most felkaptam a fejemet erre a blogra. Tegnap párommal kirándultunk kicsit, pestről kis falvakon át Nagymarosig mentünk. Mivel szépen sütött a nap, és vasárnap délután 3 óra volt, gondoltam nem rohanok én sem, városon kívül - számomra ismeretlen kanyargós úton, tele kátyúkkal - 80-90 körül mentem, városban szokásos 50-55...
Én is láttam mögöttem a kocsisort, de nem izgatott, szaggatott vonal, előzzön meg... De amikor egy tapló rátámaszkodott a dudára annál a pontnál, hogy lelassítottam városon belül 40-es táblánál 55-re !!!, ott nálam is elszakadt a cérna, kis híja volt, hogy nem tapostam a fékbe és szálltam ki. Utána még vagy 10 percig ki voltam akadva, de rájöttem, tényleg nem érdemes az ilyenek miatt kiakadni. Attól hogy fiatal srác vagyok (24 éves), még nem kötelező 150-el mennem hegyi útakon, vagy városban, még ha tudnék is annyival... az ilyen állatoknak viszont soha nem veszik el a jogsijukat, max annak, aki szabályosan próbál menni, de egyszer véletlenül 50 helyett felmegy 65re.... "
RE: pont erről beszéltem. az a baj, hogy aki nyugodtan vezet, azt is megfertőzik az idegeséggel ezek a barmok. és mi a következménye: ha vki be akar eléd sorolni, vagy nem enged be, szabálytalankodsz egyet, mert jól felbaszták az agyad.. totalcar-on volt egy jó cikk erről.
" 0xFFFF 2008.02.18. 10:09:00
Egyébként a 90 km/h sebességhatárt jelöl és nem kötelezően betartandó menettempót. Tehát a gyengébbek kedvéért (atyaég) ez a maximális menettempót szabja meg, ez alatt szabályos az összes érték. "
re: így van. 100% true
" Balu0819 2008.02.18. 10:21:46
Mi most szombnaton mentünk kifelé a gyorsforgalmin 90-el, mert annyi a megengedett, hajnalban, alig voltak az úton.
Ahogy megy az ember kifelé, a gyorsforgalminak van egy felüljárója, amin mentünk felfelé, és ahogy a tetejére értünk, láttuk, hogy velünk szemben jön egy balf@sz taxis, aki olyan hiperIQlúzer volt, hogy a felüljáró alján kezdett bele az előzésbe.
Biztosan röntgenszemei voltak a b@rom állatnak, de nekünk nem.
Amit a taxisnak nevezett állatfajta művel ebben a városban, minimum 2 évre mindegyiktől el kellene venni a jogosítványát! "
RE: ÍGY VAN! MENJETEK MIND A KETTEN 90-EL MERT TI KITALÁLTÁTOK H AZ A MEGENGEDETT! SŐT, TE IS ELŐZZ ÚGY MINT A TAXIS, ÉS AKKOR NEM 1-2 PERCRE HANEM ÓRÁKRA FOG ÁLLNI A HELYSZÍNELÉS MIATT AZ 1 SÁVOS RÉSZ..
" Nope 2008.02.18. 10:25:31
Nem szorossan ide tartozik, de kétszer is kipróbáltam,hogy egész nap betartok minden táblát, szabályt, festést stb.
Nem sikerült!
Magamat nyugodt embernek tartom de agyrém milyen közlekedés van kitalálva, jó lenne ha átvizsgálnák az egész úthálózatot és nem a 10-15 évvel ezelőtti forgalmi voiszonyok alapján lenne kialakítva.
Az is érdekel továbbá,hogy körutakon, elkerülőkön, sugárutakon miért nem
úgy állítják be a lámpákat,hogy a megengedett sebességhatárral ál lehessen jutni zöldből zöldbe.
Hányszor indultam piros után elsőként tökiggázzal,hogy 70re gyorsítva még benne legyek. "
RE: igen!! javaslom mindenkinek, hogy 1 napig próbálja betartani a szabályokat, sebességet és megnézzük h reagálnak a többiek!!
egyébként én azt mondom, lehessen 90-el menni kifelé gyors.f. -in mert az én autóm is tud 240-el menni, de itt nem erről van szó. szar helyeken, rossz számok vannak a táblán.de ha nem tartod be és nincs szerencséd akkor...
mielőtt elvették a jogsim, nem is néztem soha a táblákat. viccesen nagy a különbség.
" dpeti 2008.02.18. 10:29:00
meg kell előzniés lelassítani 30 ra mert az még biztonságosabb. aztán csak rájön a büdös paraszt, hogy miért gyorsforgalmi a neve.
de a kihajtó feloldja faszikám "
RE: EZ AZ PETI! MERT TE AZT MONDOD, TÉNYLEG FELOLDJA! SŐT, HA LEHET SZORITSÁTOK IS LE AKI LASSAN MEGY, ÉS GYÚJTSÁTOK FEL AZ AUTÓJÁT, AZTÁN CSAK MEGTANULJA H EZEKEN AZ UTAKON CSAK PARASZTKÉNT VEZETHETSZ!! hülye fasz.
" KIZS 2008.02.18. 10:30:28
Mondom régen jártam már arra, de emlékszem régről arra az 50-es táblára. Aztán eltünt és évekig nem volt. Ezekszerint megint kint van. Volt ott egy ideig 70-es tábla is.
Egyébként miért van az ott? Mi értelme van? "
RE: igen, nekem is ez volt a kérdésem!!
sztem SEMMI! ez van. szopatják az autósokat, és sajnos nem csak itt...
" alma 2008.02.18. 10:41:26
Azert ugyerzem nem annyira jott at a post "mondanivaloja". Kurvara mindegy hogy a gyorsforgalmin mennyivel lehet menni, a lenyeg az hogy ha valahol van egy 50es tabla es valaki mereszel 50-el menni, akkor dudalnak villognak ra. Azt sem ertettem soha hogy ha egy tobb savos uton miert baj ha a megengedett sebesseggel megyek? Miert kell nekem savot valtogatni ELENGEDNI azt aki nem akarja betartani a szabalyokat? "
RE: igen, köszönöm, teljesen egyetértek!! ez lett volna a mondanivalóm lényege!!!
a több sávos úton:mivel elég sokat vezetek szándékosan nem baszok ki senkivel, sőt még ha fasz is,- de nekem nem árt vele-, elengedem hadd menjen... adott esetben én is elvárom, h pl: szabadkikötőn jobbra tartsot betartva menjenek..
" mrc 2008.02.18. 10:51:50
Jaj nekem. Előrebocsátom, én szeretek tempósan közlekedni. De azt nem tudom megérteni amikor valaki nem tolerálja, hogy a másik (akárhogyan is) közlekedik.
Többen kommentáltatoak anélkül, hogy figyelmesen olvastatok volna: a blogíró mondta, hogy ott ment 50-nel, ahol ilyen tábla volt, nem mindenütt. Ettől még továbbra sem értem, miért nem lehet elfogadni (nem kell felvenni a szokását), ha valaki 50-nel megy a 90-nes úton. Lehet előzni. NEM kell idegeskedni rajta.
Az utóbbi időben ANlgiában közlekedek, és az első 2 hónapban állandóan felhúztam magam rajta, hogy itt az autópályán nem szeretnek lehúzódni a külső sávba. Ergo nem lehet olyan tempóban közlekedni, mint otthon. 2 hónap után megtanultam, hogy előbb induljak el. 4 hónap után hazajöttem, és rájöttem, hogy mennyivel veszélyesebb az a kultóra ami itthon van. Nem a sebesség miatt, hanem azért, mert mindenki ideges és ugrik mindenre, és megpróbálja oktatni a másikat.
Ja, atyaég, köszi a KRESZ idézetet. hadd emeljek ki egy részletet belőle: ".. a járművel indokolatlanul ..." Aki azért megy 50-nel 90 helyett mert neki érzésre ez a biztonságos, az bizony indokolt, tehát nem szabálytalan. Mindkét jogi feltételt nézzétek meg, ne csak azt amire nektek kényelmes hivatkozni."
RE: igen, egyetértek, köszi. hi5
" Aszi 2008.02.18. 12:13:34
TaZ: "azert az az angol szokas is szornyu. Kepesek percekig 100zal vonatozni a belso savban, mikor siman van hely kivul."
Tudod, ott bal oldali közlekedés van, tehát amit te belső sávnak néztél, az valójában a külső, azért ment mindenki ott :) "
RE: :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDD
" EBEUSS 2008.02.18. 14:16:03
"végig 50-es tábla van szinte,"
A /szinte/ szóval még lehetne magyarázni, hogy ő is úgy gondolta, hogy alapból 90, de rengeteg az 50-es tábla beszúrva!
"(miután az ember lehajt a felüljáróról, akkor lesz 2 sávos az út és akkor lehet 70-el menni. Addig a pontig, egy sávon 50-es karika."
Ezzel a magyarázattal viszont elpuskázta ezt a magyarázatot... :DDD "
re: nem gondoltam úgy, vagy 55-el mentem 50-es táblánál v 80-al (70-es nél ) minimális sebességtúllépéssel ami még belefér.
" kszenon 2008.02.18. 14:56:14
OFF: Túl sok a köcsög, aki nem tartja be a követési távolságot a városban. Előfordul, hogy bizonyos szakaszokon lassan megyek, van hogy gurulok, mert olyan szar a burkolat minősége, és nem akarom szétkúrni az autómat. Ekkor jön a sok csíra mögöttem két, három centivel, és már látom a visszapill-ból, hogy lilul a buta feje. Mert mindenki kurvára siet. "
RE: ebben is van vmi, ne siessünk úgy :) nem nyersz vele sokat, 3-4 perc! de annál többet veszíthetsz!
" tulok 2008.02.18. 16:11:06
Sok ostoba paraszt. A 90 a MAXIMÁLIS megendegett sebesség. Nem muszáj annyival menni, sőt ha ezt akár előzés közben túlléped akkor megbüntet(het) a rendőr. És tisztelt faszlengetők: 90 helyett 50-nel menni nem jelenti azt, hogy akadályozod a forgalmat. Különösen tekintetbe véve azt, hogy a 130-as megengedett sebesség mellett a 60-at tekintik alsó határnak (egy olyan úton amire nem minden jármű hajthat rá). Szánalmas idegbeteg fasz mindenki, aki ezt nem fogja fel. Maradtam. "
RE: így van. egyetértek!
" tulok 2008.02.18. 17:03:40
atyaég. Igen, tulok vagyok. Ezért ez a nevem. Seggfej. És lehet okoskodni baszki, hogy mennyire veszélyes, vagy indokolatlan ez, de akkor sem kényszeríthetsz senkit arra, hogy gyorsabban menjen az általa biztonságosnak tartottnál. Ja, és rám ne dudáljon, villogjon senki indokolatlanul, mert a végén megijedek bazdmeg és besatuzok bazdmeg te meg belémjössz hátulról bazdmeg, és akkor aztán lehet majd idegeskedni. Maradtam. "
RE: így van. hehe.
" név 2008.02.18. 19:16:56
szerencséje, hogy nem előttem ment. nem írta volna meg ezt a cikket, az biztos!!!
1. 90 helyett 50-nel menni szabálytalan, bunkó, tahó és parasztság!
2. nem idegeskedünk, ha lakott területen kívül nyomják a seggünkbe a dudát, mert szabályos. kresz: előzési szándék jelzésére szabad lakotton kívül!
3. villogtatni mindig szabályos, ha ezzel nem vakítjuk el!
4. ha csak erre képes, ne vezessen, mert veszélyes.
5. ha az autója ilyen állapotban van, akkor műszaki vizsgán biztos nem menne át >> nem is közlekedhetne! (sajnos kevés a mobil állomás, amivel ellenőrizhetnék az életveszélyes bontószökevényeket)
6. autóval járni nem alkotmányos alapjog
7. autóval járni nem kell, csak lehetőség
8. csak akkor mehet, ha pszichikailag is megfelelő állapotban van - hát ezt ilyen post után asszem teljesen jogosan megkérdőjelezhetjük.
9. ne menj előttem 90 helyett ott 50-nel, hidd el, nem éri meg! "
RE: nem írom meg ezt a cikket? kiváncsian várom mi történt volna!!
bátor gyerek, még nevet sem írtál. új autóm van, nem reklámozom, tud 240-el is menni. képzeld el olyannak ami felbassza az agyad..
REmélem senkit nem hagytam ki, bocsi hogy bemásoltam a post-okat amire reagáltam de különben elvesztem volna h melyikre mit írok.
jöhet a fikaáradat. next time ha arra járok csinálok képet is az 100% !
I'm out.
kszenon 2008.02.18. 20:51:14
atyaég 2008.02.18. 22:26:43
Teljesen higgadtan kérdem, kedves T-Money: hogyan lehet, hogy kifele -állításod szerint- 50-nel lehet menni, befele meg 90-nel?
Ezt magyarázd már meg te szerencsétlen. És ne az legyen az indok, hogy befele is 50-nel lehet jönni, mivel ott van a lezárt rész elején egy LAKOTT TERÜLET VÉGE tábla. Vagy ezt nem ismered?
Szerdán járok arra, fogok fotózni is, te nagyonokos.
név 2008.02.18. 22:42:06
egyébként nem ok nélkül buktatnak meg mindenkit, aki az előírt maximumnál jóval lassabban halad, ha nincs olyan időjárási/forgalmi viszony!
az tahó, aki rádudál arra, aki szabályosan/majdnem szabályosan megy. de aki sokkal lassabban megy az előírtnál, az is!
és nem csak a mögötted menővel cseszel ki, hanem legalább több száz emberrel. a meglévő szar úthálózatot legalább azon a szinten használjuk ki, amit megenged. az ilyen elemek nem kellenek, akik még azt is degradálják.
név nélkül írok? miért, azonosítható itt valaki a nickneve alapján? haha :D
név 2008.02.18. 22:44:57
Sebesség
26. § (5) Nem szabad a járművel indokolatlanul olyan lassan haladni, hogy az a forgalmat akadályozza.
Johnny336 2008.02.18. 23:12:15
Szegeny uj blogger kisasszony tudja vajon mibe vagta itt a fejszet? :)))))))))
T-money 2008.02.19. 01:04:11
Köszönöm, bejött az 1,1-es oddsú tippem.
Teljesen higgadtan kérdem, kedves T-Money: hogyan lehet, hogy kifele -állításod szerint- 50-nel lehet menni, befele meg 90-nel?
Ezt magyarázd már meg te szerencsétlen. És ne az legyen az indok, hogy befele is 50-nel lehet jönni, mivel ott van a lezárt rész elején egy LAKOTT TERÜLET VÉGE tábla. Vagy ezt nem ismered?
Szerdán járok arra, fogok fotózni is, te nagyonokos. "
RE: kifelé (ferihegyre) volt csak problémám a táblákkal. visszafelé? nem emlékszem. akkor nem villogott senki. de tényleg nem emlékszem arra h milyen táblák voltak visszafelé. odafelé maradt meg mert felbaszták az agyam.
fotózzál, végre pontot teszünk ennek a vitának a végére.. és kiderül h igazam van.
jöttök itt a kresz idézetekkel és úgy gondoljátok h Bírók módjára eldöntitek vele h nektek van igazatok? pfff. oké: megyek 50-el, 90-es táblánál például (NEM MOST, CSAK KÉPZELJÜK EL!), te leelőzől, éppen h csak beférsz elém, majdnem neki mész a szembejövőnek mert te nem mérted fel a kockázatot,sebességet, táv.-ot jól. és akkor utána még befékezel előttem, h majd te megmutasd h ki a fasza gyerek??TEDD EZT!!de tudod mi ez barátom?? ez nem a kresz megsértése, haha, azon már rég túllépett. ez bizony már bűncselekmény. Igen, berakok egy szép §-t hadd okosodj te is egy kicsit: Btk 186.§, közúti veszélyeztetés.
persze lehet ebből még önbíráskodás273§ is meg garázdaság. de nembaj, úgyis mindinki azt kapja amit megérdemel. és majd úgy végzed mint a képen: www.lol.hu/pic/dfe596c5/
na csá
név 2008.02.19. 01:35:06
Mazsi 2008.02.19. 09:28:34
Azonban azt nem szabad figyelmen kívül hagyni, hogy az említett útszakasz veszélyes. Egyrészt azért veszélyes, mert mindkét oldalról szalagkorlát határolja, melynek következtében a 2 x 1 sávból - nincs menekülési út.
Ezért itt az előzés ÍROTT szabályai fokozottan érvényesek.
Relatív gyorshajtás: több helyen van be nem látható bukkanó (felüljárók) amelynek környezetében is tilos előzni (ide-oda bizalmi-elv, de számítani kell szembejövő szabálytalankodókra)tehát ezeken a részeken lassabb haladás indokolt.
Fogalmi zavar: az útszakasz "kialakult neve": gyorsforgalmi. Ez nem azt jelenti, hogy kötelező gyorsan haladni rajta!!!!!!!!
Azért gyorsforgalmi, mert nincsenek az útszakaszon kereszteződések, gyalogosátjárók, tehát a forgalmat nem akadályozza közlekedési jelzőlámpa / egyéb, szakaszos megállásra kényszerítő akadály. Tehát akadálytalanul lehet haladni rajta. Ha egy bekövetkezett baleset miatt a forgalom leáll, a gyorshajtó/balesetet okozó gondoljon arra is hogy az "ő gyorsforgalmi útja", amit ugyebár szeretett volna gyors tempójú haladásra használni, de így sajnálatos módon baleset letta vége, mennyire lesz utána lassúforgalmi út, amellyel esetlegesen több ezer embert akadályoz abban, hogy időben kiérjen a repülőtérre, stb....
Tehát itt is érvényes amit egy másik blogban leírtam: egy nyugodt, egyenletes, előzésektől mentes, önfegyelemmel végigvezetett 75 km/h tempójú haladás balesetmentesen több hasznot hoz, mint esetleg az útszakasz feléig nyerünk másfél perc előnyt, majd meghalunk, és a többi aki a helyszínelés és a műszaki mentés idejéig fennreked a gyorsforgalmin, mennyi időt, benzint veszít, és mennyi kára származik ebből.
Remélem nem voltam túl bonyolult.....
EBEUSS (törölt) 2008.02.19. 09:36:28
Saját bevallásod szerint a büntetésig nem sokat foglalkoztál a táblákkal. Most próbálsz jófiú lenni, de nem megy ez neked, mert nem ehhez szoktál, és az átálláshoz idő kell!
Ha ügyes vagy, akkor hamar belejössz a táblák értelmezésébe, de addig még sok galibát fogsz okozni az utakon!
TH 2008.02.19. 12:39:29
tvk 2008.02.19. 13:54:33
Jófej izomtibi, gratulálok neki.
Látszott hogy a furgonosnak nem volt helyismerete. Balra akart kanyarodni ezért sorolt be a belső sávba. (Nem tudta hogy ahhoz a középső sáv kell.)
KIZS 2008.02.19. 17:58:05
én úgy érzem, hogy ha egy másik útról át tudnak jönni ez én utamra vagy én át tudok menni egy másik útra, akkor az útkereszteződés
de, hogy igazoljam magam, a kútról kihajtóknak van elsőbbség adás kötelező táblája, amit ugye útkereszteződésbe szoktak kirakni
na nevetgéljünk tovább együtt és ne csak olvasd a KRESZ-t, de értsd is meg
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.19. 18:53:46
Johnny336 2008.02.19. 19:33:48
A T-elagazas is keresztezodes.
Ha Y formaban nez ki az ut, az is keresztezodes.
rognork 2008.02.19. 20:02:21
1. telefon
2. cigi + faszvakarás
3. rádiótekergetés
4. ráérek
5. 23 km múlva lesz balra sávom
6. ki nem szarja le a többieket
Triznyai Döme 2008.02.19. 21:36:03
Hát VALÓBAN ennyi csorgónyálú, tikkelő, rezgedeske idegbeteg kapott jogsit?
Derága honfitársaim! Kérlek benneteket, végezzetek el egy roppant bonyolult számítást. Elindultok egy 100 km-es útra, egyenletes, 90 km/h sebességgel kalkulálva. Egy megátalkodott, béna barom 10 hosszú percen át kényszerít 60 km/h csigatempóra, mire meg tudjátok előzni és újra fölveszitek a 90-et.
Hány percet fogtok veszíteni összesen?
Johnny336 2008.02.19. 23:03:56
Triznyai Döme 2008.02.19. 23:33:07
Te még nem tudod, hogy 2-nél több üléses, 3000ccm és 200 kW feletti járgányban ilyenkor odamorransz a bal egyre, hogy bitte langzam Ferdinand!
rognork 2008.02.20. 07:25:51
Triznyai Döme 2008.02.20. 09:39:45
Tévedsz. Ilyesmiken csak az szok hő de nagyon börögni, aki epeömlést kap, ha egy nyuggermammer a járókeretével nem 0.27 sec alatt húz át előtte a zebrán.
Vegyétek már észre, hogy mennyire tragikomikus belezokogni a net anonimitásába, hogy mekkora brutális inzultus éri érzékeny pici pszühéteket nap mint nap, sőt! Perc mint perc, amikor mindenféle égetnivaló lúzerek, nyuggerek, mazsolák, bénák és fakezűek tömkelege csakiskizárólag a veletek való kigyakás céljából pofátlanul lakott területen belül képesek 47.9 km/h betegcsiga tempóban szívni a véreteket. Holott minden épeszű mű- és természetes májer tudja, hogy ilyenkor KÖTELEZŐ fölvenni a forgalom rimusát (70-140 km/h) különben jön az armageddon.
Johnny336 2008.02.20. 09:43:53
BTW, csakiskizarolag helytelen kifejezes, nyelvhelyessegi szempontbol mindenkeppen kerulendo (ugyanugy, ahogy a "csak es kizarolag is").
Triznyai Döme 2008.02.20. 11:06:26
Janikám! Felejtsd már el az általános iskolai nyelvtani agyzsugorításokat!
Nyugodj bele, hogy bizonyos műveltségi szint felett a nyelv már játszdozásra is alkalmas.
Jusztdecsakazértis!
(À propos! TE, igen, PÜNKTE URASÁGOD, mennyivel szoktad tolni 50-es korlátozásnál?)
Johnny336 2008.02.20. 11:31:16
Triznyai Döme 2008.02.20. 11:54:55
Ezexerint jól, sportosan és biztonságosan vezetsz, így nyilván nem, hogy gondot nem okoz egy szerencsétlen kalpagos skodás megelőzése,hanem még aprócska rutinfeladat, mondhatnám ujjgyakorlat gyanánt színesíti is az amúgy majdhogynem hóttunalmas utadat.
Johnny336 2008.02.20. 11:58:46
2008.02.20. 12:03:22
EBEUSS (törölt) 2008.02.20. 16:18:10
Piros Csiga 2008.02.20. 18:20:43
Vagy nem szoktál Budapesten közlekedni, vagy adj hálát Istennek és a felmenőidnek hihetetlen türelmedért és toleranciádért.
Az elmúlt 4 évben egy állólámpás, 200D Mercivel közlekedtem. Csak érzékeltetésképp: gyorsulás 0-ról 100-ra több, mint 30 másodperc. Mégis nap, mint nap a hajamat téptem a sok tetű autóstárs miatt. Aki a lámpa zöldre váltása után keresi a kuplungpedált. Aki a mellékutcából a 3 sávos Üllői útra kanyarodva 10 m-en belül máris a belső sávban van, mert Szegeden majd neki balra kell kanyarodni. Aki annyira el van foglalva a beszélgetéssel, telefonálással, hogy észre sem veszi, hogy 35-el megy a belső sávban. Aki óvatosságból -de inkább a vezetési, közlekedési képességek hiányából adódóan- megáll a bevezető sáv elején ahelyett, hogy dinamikus gyorsítással besorolna.
Szóval, amikor nekem egy lámpától való elindulás után menet közben el kell vennem a gázt, vagy néha még fékeznem is kell, akkor igenis azt mondom, hogy Budapesten az autóvezetők 15-25%-a olyan béna, hogy akadályozza a forgalmat. S ne takarózzatok itt a szabályosság látszatával, hogy betartjátok a sebességhatárt. Ugyanis a megengedett sebességet is el lehet érni dinamikusan. be lehet tartani a jobbra tartás kötelezettségét is.
Természetesen elítélem az agresszív, cikázó, és jeletősen gyorshajtókat is. Mert néhány perc késés, vagy az egojának sérülése nem ad felmentést a veszélyeztetés bűne alól.
De szerintem az a legnagyobb baj, ami itt ahozzászólásokból is kiderül, hogy majdenm mindenki csak a saját 8-12 nm-es járművében, s a saját úticéljában hajlandó gondolkodni. Zéró tolerancia, zéró odafigyelés a másikra, zéró kollektív tudat. Mindkét oldalnak figyelmen kívül hagyja, hogy a közlekedés társasjáték, s ha nem figyelek a másikra, azzal nem csak bosszúságot okozok, hanem életeket is veszélyeztetek.
rognork 2008.02.20. 21:24:57
döme, elég siralmas, ahogy engem nevezel betegnek, de azt, aki képtelen megtanulni ebben az ótvar sietős világban a külső sávban - és ezzel képtelen alkalmazkodni a többséghez - lazítani, azt normálisnak tartod.
Triznyai Döme 2008.02.20. 21:41:42
Sok önigazoló maszlag helyett próbálj meg abból kiindulni, hogy akinek rosszabbak a reflexei, érzékszervei, kevesebb a gyakorlata stb. az NEM FELTÉTLENÜL a veled való kicicerélés szándékával bénázik előtted. Eddig cca a Föld-Hold távolság 6-7-szeresét vezettem, de eddig még nem tapasztaltam, hogy egy, a piros sárgánál kuplungot-váltót kétségbeesve kereső mazsola vezetéstechnikai képességei, önbizalma, koncentrációja ugrásszerűen javultak volna egy dudakoncert - sűrű anyázás - ökölrázás kombó hatására.
És most szállj magadba! TE görkorcsolyával a lábadon jöttél a világra? És EGÉSZEN BIZTOS vagy benne, hogy mondjuk 60 évesen is ugyanolyan fizikai állapotban fogsz vezetni, közlekedni mint most? A játszótéren áthaladtodban is legszívesebben félrerúgnád az utadba kepesztő dedet? A madaras teszkóban eléd ténfergő járókeretes anyókát is fellöknéd és a hátán át mennél tovább?
Triznyai Döme 2008.02.21. 00:09:45
Tényleg beletalálhattam valamibe, hogy ennyire elveszíted az önkontrollt. Figyu, kiccsákó! Az életben megszenvedett lúzerségedet ideig óráig - magadnak - kamuflálhatod a volán mögött, de "sekély e kéj" és mindig ott a veszély, hogy egyszer valamit elnézel. Ne tudd meg milyen az. Majd egyszer, ha VALÓDI sikereket is elérsz, te is elnéző mosollyal fogsz visszagondolni a mai, módfelett kiscsoportos szintű büszkélkedésedre ("...én egy 60 lovas astrával vagy egy 68 lovas 15 éves suzukival szoktam gyorsabb lenni az átlagnál...") Én pledájjul mindig az éppen aktuális járgánnyal szoktam PONTOSAN tartani a forgalom ritmusát - az osztrák, a német, a holland avagy ippeg a fhanszoá autópályákon, egyéb közutakon. És képzeld, még egy 911 Carrera 4S vagy egy EVO VIII is képes különösebb extra vezetői felkészülés nélkül is betartani akár a 30 Km/h korlátozást is. És nem emlékszem, hogy betegnek neveztelek volna, de a beírásaid alapján nem merném nagy összegben fogadni, hogy biztosan nincs helyed Csernus doki díványán.
És azt tartom normálisnak, aki képes tudomásul venni, hogy ez a gonosz világ általában magasról tesz arra, hogy mit is szeretnénk, az adott helyzetekhez NEKÜNK kell alkalmazkodni. És az alkalmazkodásnak nem igazán okszerű formája pl. hisztérikus dühromamot kapni egy dugóban.
T-money 2008.02.21. 14:36:30
KIZS: Igen, az is kereszteződés. "
A benzinkútnál arra nem emlékszem h csak a 'gyorsforgalmiról' lehet be és kihajtani v a mellette lévő útról is. (ha másik útról is lehet jönni akkor kereszteződés, de ha csak arról ahonnan jöttél akkor nem! Ld: Mo-n ha behajtasz a benzinkútra és kijössz akkor tudnod kell h mi volt akkor amikor bejöttél és nem raknak ki plusz táblát.
Egyébként a tábla a kút után van. bocs. tehát ez esetben ez tök mind1.
"T-money!
Saját bevallásod szerint a büntetésig nem sokat foglalkoztál a táblákkal. Most próbálsz jófiú lenni, de nem megy ez neked, mert nem ehhez szoktál, és az átálláshoz idő kell!"
-mivel mindig a forgalom ritmusával haladtam ezért nem foglalkoztam vele. így van. de akkor sem dudáltam villogtam olyanra aki betartotta, max csak akkor ha 2 sávos úton a belős sávban ment.
de van önkritikám, de ebben az esetben kinn van a tábla. ha vki azt mondja nincsen akkor fotózza le és ha igaza van én bocsánatot kérek és megbánom bűnömet. (erősen kétlem h vki tud ilyen fotót csinálni... )
bye
rognork 2008.02.21. 14:53:55
sajnos annyi agyad nincsen, hogy megértsd a mondandómat. nem a gyalogossal, nem a kezdővel, nem a mámival van baj. egy betűvel nem írtam. hanem azzal a kismillió lúzerrel, aki annak ellenére, hogy képtelen a budapesti közlekedésre, baszik ahhoz felnőni. vagy simán csak szarik rá. kisfiam, én pl. kezdőként nem mentem ki csúcsforgalomba. első budapesti autós utam előtt egy szabad délutánon megnéztem, hogy merre is tudok majd kanyarodni. órákat tolatgattam anyám háza előtt, hogy ne szopjak/szopassak forgalomban. te megtetted? vagy bakkecskéztél a zöldnél, kisnyuszi?
amúgy az átlagnál gyorsabb sajnos nem azt jelenti, hogy állandóan túllépem a 70-ez a vácin - merthogy az átlag kb 55 km/h - hanem azt, hogy vagyok annyira figyelmes egy rövid zöldnél, hogy gyorsan eliszkolok, mivel mögöttem még van pár kolléga.
ezek alapján mi a fenéből következtetted ki, hogy elveszítem az önkontrollt? miből gondolod, hogy rohamot kapok? gondolod a kamu bölcsésszerű dumádtól okos is vagy? vagy te is átlapoztál 2 pszichológia könyvet, és tarisznyát is növesztettél, ergo megmondhatod a frankót?
maradok tisztelettel
Triznyai Döme 2008.02.21. 15:24:54
Most télleg, ENNYITŐL is így kiakadsz? És még toppantasz is a lábacskáiddal? Ha az úton jönnél mögöttem akkor már szénné dudáltál, refiztél volna? Netán egy lámpánál ki is ugrasz és jól bevered azt a gonosz pofámat? Szerintem egy jó kis analízis, valami dilibogyó és a részegítő italok kerülése igen hamar észrevehető javulást fog hozni - még NÁLAD is.
Vedd már észre, hogy ez a világ nem a minden lehető világok legjobbika (Pangloss egy hülye) és igen, tele van lúzerekkel akik rengeteg dolgot csinálnak rosszabbul nálad. Sag'schon. Tehetsz néhány dolgot. Pl. többet nem mégy az utcára; tudomásul veszed, hogy a világ már csak ilyen és belenyugszol; elnéző mosollyal elintézed magadban, hogy fakezű a szegény szerencsétlen és amennyire tőled telik próbálsz segíteni rajta; minden ilyen alkalommal dührohamot kapsz. Persze tehetsz még egy szívességet is.
Apuci, amikor én kezdő voltam, akkor szerencsére nem voltak ilyen problémáim, mert a.) mire megkaptam a jogsit, már TUDTAM olyan szinten vezetni, hogy átlagos forgalmi helyzet ne okozzon problémát (talán -félve merem kimondani- tehetségesebb voltam nálad?) b.) olyan kevés volt az autó, hogy nemigen volt kit szívatni bármiféle bénázással.
Pszühéd jelen állapotának gyors felmérése pedig egy átlagosan művelt embernek könnyed ujjgyakorlat az itteni beírásaid alapján, ugyanis szomorú tünetegyüttesre utal, ha valaki ENNYIRE vérkomolyan veszi az egy internetes blogban leírt csipkelődéseket.
EBEUSS (törölt) 2008.02.21. 15:38:04
Triznyai Döme 2008.02.21. 15:43:45
Időnként egyenesen betegre röhögöm magam.
EBEUSS (törölt) 2008.02.21. 16:04:42
Johnny336 2008.02.21. 16:30:08
rognork 2008.02.21. 17:16:24
megpróbálom lassabban írni, hátha megérted. nem
habzik a szám. nem ordítozok. nem refizek. nem dudálok. nem ütök el mammert. nem ütök el kisgyereket. nem mondok rád csúnyát, mert ip cím mögül röhejes. nem baszom fel magam. csak próbálom elmondani, hogy hogyan lehetne jobban és gyorsabban közlekedni. talán erről is szól ez a blog. mert ilyen apró dolgokat össze lehet szedni az élet minden területén, és akkor jobban fogod magad érezni. ha te ezt nem veszed komolyan, hát leszarom, sajnos sok ilyen hasznavehetetlen kétlábú van.
Triznyai Döme 2008.02.21. 17:55:36
Látod, így 180/120-ra csökkent vérnyomással, 20 alatti cukorral, valami humorféleséggel kísérletezve mennyivel szebb az élet? Amúgy meg azt szoktam komolyan venni, amit érdemes. Pl. azt, ha a HMCSnek sztrítrészingelni szottyan kedve -mert éppen olyan autóban ülök, aminek a létét is személyes sértésnek veszi- AZT SOHA! Menjen isten hírével, oszt' kenje fel az agyvelejét egy oszlopra, fára, de ne az én kocsimra. Meg azt, hogy akadnak olyanok is (hidd el, kies hazánkban semmivel se nagyobb arányban mint tőlünk nyugatabbra) akik koruk, hiányzó rutinjuk vagy csak egyszerűen rosszabb fizikai állapotuk miatt rosszabbul vezetnek mint az átlag. És emiatt dühöngeni nagyjából a 3 évesek szintje. Attól ugyanis még egyetlen zivatar sem állt el, hogy valaki az öklét rázta az égre.
EBEUSS (törölt) 2008.02.21. 19:31:04
Legújabb ötlet, hogy itthon is tiltsuk be a kamionoknak az előzést a pályán!
Először lekorlátozták a sebességüket 90 -re, hogy ha szükség lenne rá, akkor se tudjanak gyorsabban előzni!
Ebből következik, hogy max. 1-2 km/h sebesség különbség van közöttük, amivel több percig is eltart egy előzés.
Persze ez sem tetszik, mert balesetveszélyes, és pont most volt egy halálos kamion baleset, tehát tiltsuk meg nekik az előzést, mert ilyen hosszasn előzni túl veszélyes manőver! Ami persze azért van mert lekorlátoztattuk a mérnökökkel a végsebességüket...
Nekem mint személyautósnak örülnöm kellene, de valahogy mégsem tudok...
Rocko- 2008.02.21. 23:59:30
Triznyai Döme 2008.02.22. 10:56:06
Itt most nagyon nincs igazad. A világ valamennyi civilizált országában keményen limitálják a 3.5 to feletti járművek sebességét. Okkal. Egy 40-60 to összsúlyú szerelvény ugyanis fizikailag képes lehet akár 150-170 km/h sebességre, de MEKKORA LESZ A FÉKTÁVOLSÁGA? És mi is lesz, ha a vontatmány egyik kereke egy pirinyóval másképp tapad? El tudod képzelni, hogy akár egy 4x8 sávos úton is egy 30 méter hosszú bebicskázott szerelvény milyen tarolásra képes? (egyébként keress rá: Gugli, speed limit & truck)
Az egyes autópálya szakaszokon tgk-val előzni tilos pedig eddig mindenhol bevált, ahol bevezették ÉS SZIGORÚ ELLENŐRZÉS MELLETT KÖNYÖRTELENÜL BÜNTETTEK!
EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 11:18:31
Ez hogy tetszene?
Értem én, hogy a kamion veszélyesebb, mint a személyautó, azért mondtam a személyautókra 130-at!
EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 11:21:30
Triznyai Döme 2008.02.22. 11:52:18
"Ilyen alapon a személyautókat is le lehetne korlátozni 130-ra, mindenki annyival tudna csak menni, aztán az előzést is beszüntetni!
Ez hogy tetszene?"
Magasról ignorálnám. Elég jól ismerem a surranópályákat, vennék egy G 320 CDI-t vagy egy ilyen kis aranyost hu.wikipedia.org/wiki/BTR%E2%80%9380 oszt ihajcs toronyiránt, irány az ég alja.
"Értem én, hogy a kamion veszélyesebb, mint a személyautó, azért mondtam a személyautókra 130-at!"
Mééé'? Most mennyi?
Triznyai Döme 2008.02.22. 11:58:25
Egyetlen esetben fogadnám el a fizikai korlátozás IDŐLEGES feloldásának lehetőségét (vészhelyzetben a safjor egy gombnyomással EGY PERCRE kapcsolhassa ki): Ha ugyanakkor egy nagylátószögű kamera is bekapcsolódik és egy hozzáférhetetlen, manipulálhatatlan tárolón rögzíti a képet.
Easyrider 2008.02.22. 12:01:30
EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 12:01:50
Én meg azt kérdem, hogy a személyautók 130 as sebességhatárához miért nem párosul egy 140 -es fizikai letiltás?
EBEUSS (törölt) 2008.02.22. 12:02:52
Ugye-ugye?
cso zsi 2008.02.22. 12:06:57
A plusz gombnyomás nem jó ötlet, de a tempomat is kikapcsol, ha a gázhoz hozzáérnek.
Triznyai Döme 2008.02.22. 12:21:24
Az ötletem lényege (ismerek pár NORMÁLIS kamionsofőrt), hogy dokumentálva legyenek a sebességtúllépés körülményei. Mert különben Ankarától Lisszabonig folyamatos vészhelyzetben pánikolna 150-nel szegény kamionos.
mupett · http://tavolkelet.blog.hu 2008.02.24. 22:38:35
reggeli álmos 2008.02.25. 07:43:07
(Ez "vicces" tud lenni 30-as táblánál - 27 és 30 között kellene menni.)
És természetesen egyetértek azzal, hogy a rendőröknek fel kellene lépni az indokolatlanul lassan közlekedőkkel szemben is. Sok esetben abból lesznek a balesetek, hogy őket kerülgetik az autósok.
T-money 2008.03.18. 23:55:22
Vártam a nagy pofázások után azt hogy vki arra megy, lefotozza és beküldi h neki volt igaza.... pffff. de hát persze h nem volt igaza és ezért kussol és nem is tud senki beküldeni semmit..
nincs ott feloldó tábla emberek!!!
még szerencse h nem napi szinten kell arra mennem...
ja és még vmi akartam írni a GPS-ről. vki ugyanis azt írta hogy a GPS-en volt a 90-es sebességhatár. Tudod ki táplálta bele azt?? Emberek. pont olyanok akik mentek és nem vették észre h ott bizony kinn van az a k..va tábla h csak 50 !
I'm out.
cso zsi 2008.03.19. 16:45:28
A benzinkút utáni kijárat "kereszteződés" a feloldás.
Hiszen egyébként lakott területen kívülinek jelölt útszakaszon hajtasz. (Budapest vége tábla)
Tehát tessen csak nyugodtan 90-nel nyomni onnantól.
T-money 2008.03.24. 12:13:47
sőt, van ott olyan fololdó tábla ami feloldja az előzni tilos korlátozást, de mivel itt annyian írtátok, adjunk neki új funkciót! HÁLLELUJA! IGEEN, MOSTANTÓL NEM CSAK AZT OLDJA FEL, DE A SEBESSÉGKORLÁTOZÁST IS!!
u.I: ha kijössz a shellnél egy újabb szép tábla fogad de biztos annyira nyomtad neki h elkerülte a figyelmed...
EBEUSS (törölt) 2008.04.03. 11:16:08
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.03. 11:27:08
EBEUSS (törölt) 2008.04.03. 11:31:58
cso zsi 2008.04.03. 15:13:27
Előtte, vagy utána van az 50-es tábla?
maps.google.com/?ie=UTF8&ll=47.460159,19.171271&spn=0.0028,0.010815&t=h&z=17
EBEUSS (törölt) 2008.04.03. 15:22:51
kepfeltoltes.hu/080403/50_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
cso zsi 2008.04.03. 16:04:55
EBEUSS (törölt) 2008.04.03. 16:43:43
cso zsi 2008.04.03. 22:43:38
1. Indulás a kútról a reptérre útvonal.
2. Vak Bottyán utca - Gyömrői út adott pontjáig útvonal
3. ugyanez kinagyítva, mert nem látszik az út a fáktól.
4. 50-es tábla EBEUSS képén.
szebp.hu/gyors_gyomroi_shell.jpg
összeollózva:
szebp.hu/gyors_gyomroi_shell_mont.jpg
EBEUSS (törölt) 2008.04.04. 16:48:42
A behajtót még értem, hiszen nem tudhatja a delikvens, hogy milyen tábla volt 500 méterrel ez előtt a főúton...., de egy lekanyarodás az miért?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.04. 16:51:48
EBEUSS (törölt) 2008.04.04. 17:04:33
Mindent én sem tudhatok! :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.04. 17:06:28
EBEUSS (törölt) 2008.04.04. 17:10:26
"cso zsi 2008.03.19. 16:45:28
Akkor csak azért írok, mert egy órája toltam végig rajta.
A benzinkút utáni kijárat "kereszteződés" a feloldás."
EBEUSS (törölt) 2008.04.04. 17:13:20
Itt egy térképrészlet. Más navigációs eszközökön is látszik, hogy a benzinkútról a gyorsforgalmira felhajtás után van még egy kijárat a Gyömrői út felé.
Előtte, vagy utána van az 50-es tábla?"
"EBEUSS 2008.04.03. 15:22:51
Ha jól láttam a kocsiból, akkor a piros pötty helyén van az 50-es tábla."
"cso zsi 2008.04.03. 16:04:55
Akkor a Gyömrői felé kihajtó mégiscsak feloldja?"
"EBEUSS 2008.04.03. 16:43:43
Ha ezután még van kihajtó, és a kihajtó is feloldja, akkor igen."
EBEUSS (törölt) 2008.04.04. 17:17:22
Csak az a fura, hogy miért raknak oda egy 50 -es táblát, és ha már odarakták, akkor mi oldja fel?
Hozzáteszem, hogy csak elméletileg érdekel a probléma, mert úgyis pontosan annyival megyek a gyorsforgalmin amennyire a forgalom engedi. :DDD
cso zsi 2008.04.04. 23:05:57
Tegyük fel, hogy a VI. ker. Jókai utcában a Podmaniczky és a Lovag utca között megállni tilost rendelnek el (vagy 30-at). Azért, mert köztük van a Weiner Leó, ami befelé egyirányú (tehát elméletileg nem jön rajta senki, aki lássa a táblát), akkor már nem is kell? Ugyanaz a helyzet, bár a Weiner Leót bármikor megfordíthatják, míg egy lehajtót elég mókás lenne ellenirányúvá tenni. De nem lehetetlen.
Mi a gyorsforgalmin haladva azt a lehajtót is alig vesszük észre ;D nemhogy az elejére kirakott egyirányú táblát.
A kereszteződés, úttorkolat haladási iránya nem mérvadó abban, hogy felold-e, vagy sem.
Avagy tud valaki ilyet, hogy a kereszteződés felold, az egyirányú utca, és a lehajtó nem?
Ha igen, hamu a fejemre, nagy az én bűnöm, és/vagy az út kezelőjének a k**** ****-t, hogy egy gyorsforgalminak nevezett, viszonylag jóminőségű, lakott területen kívüli területnek nyilvánított útszakaszon 50-nel kell menni az 1-es terminálig az egyébként engedélyezett 90 km/h helyett, mert kilométereken keresztül nincs feloldás.
EBEUSS (törölt) 2008.04.05. 10:22:14
Most már csak azt nyomozzuk ki, hogy valóban így van e!?
EBEUSS (törölt) 2008.04.06. 10:49:23
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.06. 11:27:34
cso zsi 2008.04.06. 13:45:53
A rendeletben használt egyes fogalmak meghatározása a következő:
I. Az úttal kapcsolatos fogalmak
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.
14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
d) „Sebességkorlátozás” (30. ábra); a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél nagyobb sebességgel haladni tilos;
...
(6) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja.
EBEUSS (törölt) 2008.04.06. 15:50:28
"Kedves mindenki!!!!!!!!!!!
Vártam a nagy pofázások után azt hogy vki arra megy, lefotozza és beküldi h neki volt igaza.... pffff. de hát persze h nem volt igaza és ezért kussol és nem is tud senki beküldeni semmit..
nincs ott feloldó tábla emberek!!!
még szerencse h nem napi szinten kell arra mennem...
ja és még vmi akartam írni a GPS-ről. vki ugyanis azt írta hogy a GPS-en volt a 90-es sebességhatár. Tudod ki táplálta bele azt?? Emberek. pont olyanok akik mentek és nem vették észre h ott bizony kinn van az a k..va tábla h csak 50 !
I'm out."
Nem mondhatod, hogy nem jártunk alaposan a végére a dolognak! :)
És bizony úgy tűnik, hogy az eredeti álláspont igazolódott be, hogy igenis 90-el lehet hasítani a gyorsforgalmi ezen részén.
cso zsi 2008.04.06. 19:14:41
Nem a tévedés, inkább a hangnem miatt.
Az Igo (2006) szoftverben egyébként nem szerepelnek a saccra 100-200 méter hosszúságot lefedő sebességkorlátok. Pl. a 33-as úton Besenyőtelek és Poroszló között a panziónál a 60 km/h (trafizzák is néha), avagy a Hungárián a Thököly előtt az 50 km/h.
Mi meg észrevettük a táblát (mind a kettőt), csak hihetetlennek tűnt, hogy nincs feloldása.
T-money 2008.04.21. 00:45:36
én mindig próbálok fejlődni, nem egy szinten leragadni... tehát ha vkit megsértettem a hangnemmel akkor elnézést kérek. igen, lehet h vki megsértődött a hangnemen. viszont még mindig állítom, és majd egyszer ha kedvem lesz fotózni, be is bizonyítom hogy bizony nekem van igazam.
ugyanis lehet ott ki meg felhajtó tábla, de tudod ha bejössz a kútról, és ott van egy tábla, na azt nem oldja fel semmi..
én nagyon ritkán járok arra, nem nekem ártasz h 90-el mész.
én csak felhívtam rá a figyelmet. egyébként nézzük már meg hogy hány post-író követi nyomon a commenteket...
na későre jár..
cso zsi 2008.04.21. 16:55:19
A hozzáfűzött kommenteket olvastad?
A reggeli bumerángban is megjelent hasonló szöveg a kilométereken át tartó sebességkorlátozásról feloldó tábla nélkül. Aztán cifrázza a saját tudatlanságát, mert elmondja, hogy van egy úttorkolat.
Saccra 4-5-en foglalkoztak vele. Talán olyanok, akik valóban közlekednek arra? Vagy egyáltalán közlekednek.
Nem napi másfél órát, mert az még tömegközzel sem nagy idő.
T-money 2008.04.21. 22:41:45
majd csinálok útról fényképet..
cso zsi 2008.04.22. 16:05:22
Megint örülni fognak neked a mögötted haladók. :)
A felülről készült képbe nem én, hanem a Google rajzol be "akármit".
Ebeuss a saját képén megpróbálta a tábla helyét jelölni.
A tábla után van a kijárat a Gyömrői felé.
maps.google.com/maps?f=d&hl=hu&geocode=427325490822150731,47.461662,19.151078&saddr=Vak+Botty%C3%A1n+utca+%4047.461662,+19.151078&daddr=47.458345,19.174383&mra=mi&mrsp=1,0&sz=16&sll=47.458534,19.173846&sspn=0.005919,0.014591&ie=UTF8&t=h&ll=47.460572,19.170563&spn=0.00296,0.007296&z=17