Elsősorban a főtrözs úrnak szeretnék feltenni egy költői, ám eléggé idevágó kérdést. Azokat az autósokat, akik szó szerint közveszélyesen vezetnek mikor veszik ki a forgalomból, mondjuk úgy, hogy soha a büdös életbe ne rendelkezhessenek jogsival? A németeknél már az is súlyos kihágásnak számít, hogy úgy megy az ember a kereszteződésbe dugóban, hogy nem tudja elhagyni (a kresz is rendelkezik erről). Ők ott kiveszik, jól megbüntetik, oszt jó van. A 3. ilyennél elgondolkozik az ürge, hogy megéri-e türelmetlenkedni...
2 példa, hasonló mindkettő, egyki tavaly, másik idén februárban történt velem.
Tavalyi: Szentlőrinci-Köves út sarok. Csóka nem adja meg balra kanyarodván nekem az elsőbbséget (A Kövesre akartunk mindketten kanyarodni), állóra fékeztet úgy, hogy a kormány már majdnem ütközésig jobbra van tekerve, ennek ellenére megyek egyenesen. Számonkérem egy hosszabb villantással, hogy "Öreg, ezt most miért kellett", erre satuzgat előttem. Gondolom megelőzöm, nincs kedvem belecsúszni. A vége az lett, hogy előzéskor le akart szorítani az útról, és kerítést kellett fogjak, mert satuzásra ő is satuzott (nehogy vissza tudjak menni mögé), szemben meg autó.
Idei: Csepel. Záróvonal, 60-as határ, 60 km/h sebesség, előttem lévő 1,5 autónyira tőlem. Mögöttem "K"-s Megane előz, én és a szembe jövő satu, kormány jobbra, így épphogy nem lett 3-as karambol. Rávillantok, hogy "Ezt most...", erre az előbbi szitu, annyiban eltérően, hogy a tavalyi esetből tanulva, nem is akartam semmit, csak menni tovább. Erre satu,satu satu. Kb 20 km/h-ról éppenhogy megálltam mögötte, de azért lebólintottam a hátulját a verdájának /Tavaly pont ezt elkerülendően akartam az illetőn túllenni/. Természetesen mögöttem is satu... A verhette az ipse a fejét a falba, én meg örültem a mázlimnak, mert az én autómon semmi, de neki lehet eltörött a lökös, de legalábbis fényezni azt kell... Nem állt meg, én sem, ennyivel elintézett az ügy.
ENNEK MI ÉRTELME VAN? A RENDŐRÖK HOL VANNAK ILYENKOR? Annyi ilyen van az utakon, napi szinten megy a munkahelyemen a sztorizás az ilyen állatokról. Bezzeg, ha az ember kitépné a kocsiból az illetőt, az garázdaság, önbíráskodás. De a kressz rendelkezik arról is, hogy az előzni készülőt engedni, elősegíteni, és indokolatlanul hirtelen fékezésre, irányváltásra nem kéztetjük a másikat. Erre a rendőrök a SZÁRAZ jogszabály alapján "Nem tartottad be követési távolságot.."-tal válaszolnak.
Vagy ha még tanum is van, nem tudom bebizonyítani, hogy az illető beletolatott a kocsi elejébe, okozva min. 50 eFt kárt, mert van ismerőse a jardon. Momentán nyugalmazott rendőr alezredes. A rendőrség miért nem tesz vmit a morál visszaállítására. De nem ilyen baromságokkal, mint a nulla tolerancia... Azzal már tisztán kaszálni lehetne, ha napi szinten kimennének csúcsforgalomban néhány bp-i kereszteződésbe. És ez csak Bp. Gyorsan meg lehetne tölteni 10-20 ezrenként a rendőrség kasszáját...tegyük hozzá jogszerűen. És nem lenne ennyi arcos, mert nem tudhatja, hol kapják el.
Szerintem nem meglepő, hogy nem aratnak a rend őrei osztatlan sikert az emberek között, de tisztelet a kivételnek, mert kivétel az van.
Büntetés satufékkel
2008.02.24. 08:38 :: SilentSound
Tegye fel a kezét, akire még sosem fékeztek rá bosszúból, szivatásból! Hááát, nem látok túl sok kezet a levegőben... Rövidnevű levélírónk, B két ilyen esetét is megosztotta velünk, mi meg veletek. Milyen korbácsot is szoktak ilyenkor kiabálni az ilyen tapló parasztokra, mint amilyenek az alábbi történetek alanyai?
118 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó baleset hülye büntetés veszélyes kresz gyorshajtás
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
Kilgore Trout 2008.02.24. 09:10:37
EBEUSS (törölt) 2008.02.24. 09:13:09
Egyszer egy rendőrmotoros vágott be elém az Erzsébet hídon, és besatuzott. Így akart megkérni hogy álljak meg a híd közepén mert pár perc múlva egy delegáció fog arra autókázni. Szerencséjére nem löktem a Dunába, megálltam, de aztán újra elindultam, mert nem tetszett a híd közepén a parkolás. Úgyis lekanyarodtam rögtön a hídon átérve, a delegáció nem is ért utól! A motoros rendőr meg csak nézett, de nem volt ideje feljelentősdit játszani, mert biztosítani kellett az útvonalat...
Sanya 2008.02.24. 09:58:24
gravy_t 2008.02.24. 10:17:59
nem jó ötlet, mert ezekkel az autókkal is csak ugyanazokat b*sztatnák, mint akiket eddig (gyorshajtók). azt meg mennyire nem szeretjük, ha szakadt fábiából traffiznak le, ugye?
viszont a sok szép motorjukat meg autójukat igazán használhatnák és _jelen lehetnének_ a közutakon. legtöbbször már ennyi is elég.
e 2008.02.24. 11:18:14
Hogy miért a kinfelejtett 30-as táblánál fényképeznek azt mondta, nekik megmondják hová kell kiállni. Vagyis nem maguk igénytelenek, nem,
parancsra teszik. (Ezt mondták mások Nürnbergben)
Azt a pluszt amit ők hozzátehetnének, (ők is a városban közlekedenek) nem teszik. Minek. A munkaidő anélkül is letelik. Aki meg dolgozni szeret úgysem rendőrnek megy.
Gera 2008.02.24. 11:20:50
nevetőharmadik 2008.02.24. 11:22:38
Édes, tisztelt, nagyrabecsült, kiváló rendőreink mintha azt hinnék, hogy a gyorshajtás az oka mindennek. Hát kurvára nem! Pontosan a fent leírt jelenség, a gondatlan, veszélyes, bunkó viselkedés a legrosszabb (bár ezek valóban többnyire együtt járnak a gyorshajtással is, mintegy mellékesen).
Kérdem én: az a veszélyesebb, ha az autópályán 160-nal hajtok, de ha valaki kijön elém, akkor türelmesen lelassítok, míg újra szabad az út (durván gyorshajtottam!), vagy az, ha 110-zel 1 méterre bújok az előttem menő seggébe?
Nyilván gyorshajtani sem szép dolog, de itt valahol aránytévesztés van: sokkal súlyosabban kellene büntetni a veszélyes viselkedést.
Példa: a német "Stau" kifejezést mindenki ismeri: ráfutásos balesetekből adódó kilométeres, sokórás dugók az autópályán. Napi rendszerességgel, legalábbis korábban. Mert aztán a németek tettek ellene. Mit? Nem 130-ra korlátozták a sebességet, hanem betarttatták a követési távolságot! Többre mentek vele.
impetus 2008.02.24. 11:23:07
Sonor 2008.02.24. 11:23:36
KaPé 2008.02.24. 11:26:44
Az osztrákok egy útépítéses félpályás lezárásnál 50es táblát tesznek ki a gödör mellett. Nem 2 km-rel előbbre, hanem ott, ahol tényleg le kell lassítani. Hát ez a különbség.
Helvete 2008.02.24. 11:28:43
:(
Gera 2008.02.24. 11:32:01
Aszi 2008.02.24. 11:34:36
Maestro 2008.02.24. 11:37:59
másik: Árpád-híd, Pestről Budára, a hídon Pesthez közelebb van egy lámpa, mellette 50-es tábla, arra még nem jöttem rá, hogy miért tették ki, ráadásul a másik irányba nincs semmilyen korlátozás. Hülye-e vagyok?
és mégegy: követési távolság, régen egy szakadt (1975-ös) tragikus állapotú bogárral furikáztam, jellegzetessége a finom, már-már jelzésértékűnek sem nevezhető fék. Következésképp muszáj voltam akkora követési távolságot hagyni, hogy egy 7-es bmw és egy smart együtt simán beférne elém, különben belecsúszom az előttem lévőbe. Nade szart erre a kopaszkigyúrt audis kolléga, be is vágott elém, majdnem belecsúsztam (35-ről csikorgó kerékkel megállni...fura, de vicces:)) aztán persze még neki állt feljebb, hogy majdnem belementem. Decc Hángöri.
Gera 2008.02.24. 11:38:19
Aszi 2008.02.24. 11:38:26
Gera 2008.02.24. 11:40:20
Ezt gondolom arra érted, hogy egyesek hihetetlenül szar műszaki állapotú autókkal veszélyeztetik mások életét :)
trewq 2008.02.24. 11:40:58
trebics 2008.02.24. 11:42:01
2. Össze kell hasonlítani a többi blogot ezzel, máshol az a téma, hogyan mert a rendőr tenni valamit, hol a bizonyíték, itt meg az, hogy miért nem. Ha bennünket büntet, a k. anyját, ha másokat, akkor miért nem lőtte le a helyszínen???
Amíg nem hisz a rendőrnek a bíróság, amíg húsz hatósági tanú és 18 felvétel kell a nyílvánvalóról, addíg nem várhatjuk, hogy egy jogilag ilyen kétesélyes helyzetben a rendőr vidáman dalolva megy intézkedni, meg utána szabadidejéből tárgyalásra, amit 8-szor elnapolnak, mert a rendőrnek kötelező megjelenni, de az eljárás alá vontnak nem.
Manyizga (törölt) 2008.02.24. 11:45:17
Obermayer András · http://IQbajnok 2008.02.24. 11:45:46
Minimac 2008.02.24. 11:50:12
Laposmacska 2008.02.24. 11:52:28
RedRiot 2008.02.24. 11:57:39
Miért jobb az elöl menő sebességével kivágni a szembejövő sávba? Nem vall túl sok intelligenciára... Ilyenkor mit szeretne a "seggbebújó"? Hajtsak előle az árokba? Vagy menjek gyorsabban, akkor is ha 50 helyett 70-el megyek? Kéne egy független kapcsoló a féklámpára, az talán jó megoldás lenne az ilyen ősparasztok ellen.
Ilyen satuzós barommal még nem találkoztam, de a leszorítós buzi történetét olvasva forrni kezdett az agyam. Bárcsak akadna dolga Ózdon vagy Olaszliszkán, aztán rángatnák ki a kocsijából a helybeliek egy kis thai-masszázsra. Vagy klónozni kéne egy faszt a homlokuk közepére, hadd lássa mindenki kik is ők valójában.
cso zsi 2008.02.24. 12:00:33
Mert ő megmutatja, mert ő megteheti.
Azaz nem, de mivel 2x - 10x drágább autó van alatta, úgy érzi, jogot is vett hozzá (meg törvényt és fizikát).
Egyesek 160-at követelnek, mások a csórótól elvennék a szavazati jogot is.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.24. 12:00:34
Ha azt nem tudják elérni, hogy a Rózsakert bevásárlóközpont előtt minden nap szinte minden órában ne parkoljon szabálytalanul legalább 3-4 autó elfoglalva a jobb oldalt (mellesleg a parkolóöbölben álló autók mellé állva másodiknak), ezzel arra kényszerítve az arra haladókat, hogy a szembejövök kanyarodósávjába n kerüljék őket, átlépve a záróvonalat, akkor nincs mit csodálkozni.
Soha egyetlen egyszer se láttam, hogy bárkit büntettek volna, pedig ez aztán könnyű menet volna, csak állni a bejáratnál belül, és figyelni, szép bevétel lenne.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.24. 12:06:16
Jókora baromságot írtál, az indította el a dolgot, aki szabálytalanul, mást akadályozva vagy veszélyeztetve manőverezett, és ha ezért figyelmeztetésből rávillant valaki, a normális reakció az, hogy int egyet, hogy "bocs", vagy felvillantja a vészvillogót párszor.
Ha valaki erre satuzni kezd, az idegbeteg és közlekedésre alkamatlan pszichológiailag.
Az meg még egetverőbb baromság, hogy a követési távolságot nem tartotta be.
Mondjuk megelőzlek, bevágok szorosan eléd és ráfékezek, belémjössz, akkor is te lennél a hunyó, mert nem tartottad be a követési távolságot, ugye? :)
És ha nincs tanú, bizonyítsd be, hogy nem a te hibád volt... :)
Kilgore Trout 2008.02.24. 12:08:05
sweet chilli 2008.02.24. 12:13:37
stanmore 2008.02.24. 12:13:47
Aszi 2008.02.24. 12:15:04
te írsz baromságokat.
1. A leírt esetben ha a levélíró nem villant, akkor nem történik semmi. A kommunikációt a másik autóssal ő indította el. A levél fő tanulsága az, hogy ne villantsunk dorgálási, kioktatási céllal másra, mert az illető ettől bepöccenhet. Ha már úgyis elmúlt a veszélyhelyzet, akkor szépen hagyjuk elmenni, fölösleges még villogni és ezzel újabb veszélyhelyzet kialakulását megkockáztatni.
2. Világos a leírásból, hogy nem vágtak be a levélíró elé, szépen haladtak egymás mögött, majd a levélíró egyszercsak gondolt egyet és villantott, erre jött a satuzás. Tehát ebben az esetben a ráfutás igenis a követési távolság be nem tartása miatt történt (volna, csak a második esetben következett ez be).
stanmore 2008.02.24. 12:17:05
stanmore 2008.02.24. 12:19:48
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.24. 12:20:14
1. Azzal kezdődött, hogy nem adta meg a másik az elsőbbséget.
Ebben az esetben teljesen normális reakció villantani egyet, ezzel figyelmeztetve, hogy hibát követett el.
Ne pöccenjen be, főleg, ha ő volt a hibás, ha erre bepöccen, akkor nem normális.
2. Amennyiben úgy jött vissza az előző eléje, hogy a visszatérésekor a követési távolság a biztonságosnál kisebbre csökkent, ezzel veszélyeztette a megelőzöttet, és ennáélfogva az nem is tarthatott megfelelő követési távolságot, tehát nem él, amit mondasz. Amúgy az indokolatlan satuzás meg a közlekedési veszélyeztetés katagóriája.
trewq 2008.02.24. 12:20:41
Az illető 3-szor satuzott előtte, mégsem volt képes megfelelő távolságot tartani, inkább tolta tovább büntetésből, eszébe sem jutott, hogy biztonságosabb 20 m-t lemaradni. Itt inkább a postírónak lenne szüksége a faszkorbácsra.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.02.24. 12:26:46
De legalább jelentkezett egy idióta mintapéldány, akinek a hihetetlenül aljas és balesetveszélyes villatásra a békés és abszolút nem életveszélyes satuzás a természetes válasz.
mavo · http://polmavo.blog.hu 2008.02.24. 12:29:31
Ez egy ilyen műfaj: az az idióta a satuzgatós rendesbácsi mögött közlekedni szeretett volna, hogy dögöljön meg,ráadásul már húszra fel mert gyorsulni az előző után.
Aszi 2008.02.24. 12:46:20
1. villantani ugyan normális reakció, de fölösleges, és mint látod, veszélyes. Nézzél szembe a szomorú helyzettel, hogy van, aki ettől bepöccen. Viszont aki ésszel vezet, az tudja ezt, és nem pöccenti be a másikat. Minden ilyen sztoriban az az érdekes kérdés, hogy hogyan lehetett volna elkerülni a kialakult szituációt a levélíró helyében, és jelen esetben ez egyértelmű: nem kellett volna villantani.
2. a leírt előzési szituációban a levélíró satuzással kerülte el a veszélyhelyzetet, hogy beférjen még elé az előző, ilyen esetben nem is számíthatott arra, hogy az előző majd úgy fog bemenni elé, hogy még a követési távolság is meglegyen, hiszen azonnal be kellett mennie. Viszont az előző nem ekkor satuzott, hanem később, miután a levélíró villantott, közben tehát volt idő a követési távolság kialakítására, annál is inkább, mivel a levélíró satuzásból indult, az előző pedig nyilván gyorsított, ahogy csak tudott, hogy átférjen.
Bevallom, velem is előfordult már, hogy villantottam hasonló megfontolásból valakire, azonban előbb megvártam, míg eltávolodik 50-100 méterre, és csak távolról villantottam rá.
zwilling 2008.02.24. 12:47:14
és igen ezek konkrét esetek voltak velem,talán azért mert fiatal vagyok és talán kicsit jobb az autóm mint nekik, de ált. törekszem a biztonságos közlekedésre.
dugódöme 2008.02.24. 12:47:29
Félreérted trebics közeg!Nem több rendőr,hanem több, a munkáját végző rendőr kellene! Mert 30-40 ezer rendőr nálunk sokkal méretesebb országokban sincs.Igaz,ott valódi demokrácia van és sokkal jobb közbiztonság,meg 3 x biztonságosabb közlekedés.
Az adók mértékébe meg éppen most döglik bele a magyar gazdaság, trebics közeg!Ami a közszálgálati bért is érinti ám,bárki, bármit hazudik is.A GDP összezuhanásával a fizetésed is fele ennyit (se) fog ÉRNI. Akkor talán megérted, hogy az adófizető, többi állampolgár, akit
szolgálnod és védened kell (-ene), az nem az ellenséged. Akkor sem, ha Kádár elvtárs ezt tanította.
dugódöme 2008.02.24. 12:56:38
autópályás utazásból ne csupán 1 x lásson rendőrt a járművezető. Ez így is marad, amíg a sajtó el nem kezd érdeklődni, hogy mit csinál több tízezer rendőr, ha az utakra olyan kevés jut?!
pötyesz 2008.02.24. 12:57:48
... de gyorsan meg is magyarázom
motorozom, vagy nagyon ritkán autózom.
rengeteg f.sz azt hiszi, hogy azért, mert robogot lát le kell nyomja az utról, ráadásul ez egy 300as robogo 40 loerővel, a vége 150, és már számtalanszor előfordult, hogy a váci uton például 110el megyek, valaki mögött a belső sávban, mindenhol auto, de jol lehet haladni, együtt megy mindenki és valaki azt hiszi, hogy a motort le kell tolni az utrol, mert ő ugyis gyorsabb a 1.2es suzuki ignis alapszériájával, és igy egy motorhosznyit előbb van, és a seggemben autozik egy centire.
ilyenkor mindig ugy jelzem a mögöttem lévőnek, hogy ostobaságot csinál, hogy egy picit fel- villantom a féket, még nem fogja meg a motort, vagy adott esetben az autot, tehát nem lassul csak felvillan a féklámpa, és ha igy sem veszi a lapot, akkor szépen lelassítok, általában a megengedett sebességre, vagy kicsit lassabbra, és azzal a tempoval megyunk, szépen nyugodtan, Ő pedig szetrobban,
azért irtam le ezt ide, mert ha lenne közöttetek ilyen, és ezt olvassa, akkor értse meg, hogy nem jó a másik seggében menni,
köszi
T-money 2008.02.24. 13:02:45
azért még a cikkeket elolvasom :)
remélem azóta kiment vmi nagypofájú a fhegyi.-re és lefényképezte a nem létező táblát... túl nagy a kuss.
valszeg, úgy találta h mégsem neki volt igaza..
ennyit erről.
üdv
t'
zwilling 2008.02.24. 13:06:03
ezzel én is egyetértek. kevesebb, de képzettebb és inteligensebb rendőr kéne, akár jobb bérért is.aki nem dühből, irigységből büntetne, hanem értelmesen, logikusan, valamilyen céllal.
egyik rendszeres útvonalamon pécs előtt van egy falu, amiben van egy pár száz méteres szakasz, egy vasúti átkelő után, ahol a környéken nincsen se ház, se épület semmi, és nyíl egyenes.Pár éve még nagyon korrekt módon nem számított lakott területnek, amióta ezt megszüntették rendszeresen ott trafizik parasztja, a falun belüli iskola környékén szabálytalankodókat le se szarva...
kuksi 2008.02.24. 13:15:40
Breitkopf 2008.02.24. 13:23:45
Történetesen én az egyik helszíntől 200 m-re lakom. Mint tudjuk annak a lakótelepnek a fele belügyminisztériumi (volt). Szóval több mint 100 rendőr lakik itt.
A Köves-Szentlőrinci sarokra te egy állandó posztost raknál?
Imádom az olyan bejegyzéseket, ahol mindenfelé rendőrt várnak. Hol vannak ilyenkor, etc.
Csak úgy mellékesen: az elmúlt fél évben Soroksár-Erzsébeten (azaz a XX. és XXIII. kerületen együttvéve - mert ugye közös a kapitányság) a délutáni óráktól egyetlen járőrautó tud szolgálatot tenni.
Ugyanis nincs ember. No ezért nincs a kiserdő közepén álló köves út végén egyetlen rendőr sem. De tudod mit? ha 8-10 járőrautó lenne, akkor sem odatenném őket.
SEKLI 2008.02.24. 13:35:04
"Üdv, felírom azt a nem is tudom,mennyire hülye (háááát, ez sem fedi a valóságot.- bunkó, őrűlt, állat- majd még tűnődök rajta-(?) ) off BMW-s köcsögöt, aki úgy másfél órája az 51-esen, a Dunaharaszti Coca-cola lámpájánál még normálisnak tűnt. Lassan gyorsult, füstöt okádva, a mögötte menő Astra képébe (mögötte mentem én). A Duna-Tisza csatorna hídjánál az Astra vezetője megunta a béjemvés tötykölődését (mentünk vagy 85-tel), és elkezdte előzni. A bunkó fasznak egyéb sem kellett: füstöt okádva gyorsított, hogy az Astrás ne férjen be, majd a szembejövő elhaladtával megelőzte az Astrát, és satuféket nyomott, de nem ám akárhogyan! Megállt az út közepén!!!! Mögötte az Astra. Erre nem számítottam, de mivel tartottam követési távolságot, volt időm a padkán jobbról kikerülni őket (megállni nem tudtam volna, és a seggemben jött egy Mazda ezerrel...). Láttam, egy igazi, bőrnyakú vastag bunkó volt az öreg bömös kombi kormányánál. A tükörben láttam, hogy nem is mentek tovább, és a Mazda is megállt. A jó büdös k anyját az ilyennek! Nem veszélyeztették, amikor előzték őt, ellenben ő nem csak a saját, de a mögötte megállásra kényszerített Astra utasainak, valamint az én életemet is veszélyeztette. Bravó, igazi típusa a köcsög béjemvésnek."
cso zsi 2008.02.24. 13:54:58
lehet, hogy most megköveztek,"
Végülis leírtál kapásból néhány szabálytalanságot, amit elkövetsz.
A robogó, ami 40-nel haladhat, semmi kersnivalója a belső sávban, az esetleg 7-re kitáblázott szakaszon sem.
Ha rendszámos, akkor mocinak minősül, de a 110 kicsit sok lesz városban.
Nem mindenki jár a "mi autónkkal". Vannak olyan típusok, amivel meg lehet állni egy ilyen huncutkodó mögött, de ha valaki bebújik a féktávolságába akár motorral, akár kocsival, rongálódni fog a hátulja.
Az 1,2-es stift nem (sem) az a kocsi, amelyikkel meg is lehet állni 70-nél 5 méteren. Egy másik topicban van belinkelve videó arról, hogy a teherautó mire jut a robogóssal. Nem ebéd előttre való látvány.
adamone2345 2008.02.24. 14:10:22
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.24. 14:23:18
1. Nézd, normál körülmények közt egy villantásra nem lehet válaszreakció a megtorló satuzgatás. EZért nem látom be igazán, miért ne lehetne figyelmeztetni a másikat, hátha rájön, hogy hibázott és legközelebb nem teszi.
Egy villantás nem agresszió, csak jelzés.
Nem azt mondom, hogy folyton használni kell, de ilyen helyzetben én nem találok semmi kivetnivalót benne, nem lehet folyton azzal a gondolattal a fejemben vezetni, hogy mindenki más közveszélyes őrült lehet, akinek kiszámíthatatlanok a reakciói.
2. Nem tudjuk pontosan hogyan és milyen formában, mennyi idő alatt zajlott le. Az biztos, hogy a szabálytalan előzés szabálytalanul lett befejezve azzal, hogy bevágott elé, ami eleve veszélyesen kevésre csökkentette a követési távolságot, a másik ilyenkor nem hibáztatható, ha az előtte haladó rásatuzó mögött nem tud megállni. Az más kérdés, ha ez már jóval utána történt, és ő nyomult utána, ahelyett, hogy azonnal fékezett volna, akkor ő IS hibás, de alapvetően az okozta az egészet, aki szabálytalanul előzött, szabálytalanul bevágott elé, majd a villantásért büntiből teljesen indokolatlanul satuzni kezdett, ez egyértelműen szándékos veszélyeztetés.
PTibor (törölt) 2008.02.24. 14:33:02
- a rendőrnek a bíróságon igaza van.
- ez szép is lenne, ha tényleg igazat mond.
- kezdjenek komolyan bűntetni. A bőrnyakút a buszsávból, a kereszteződésbe beállót. És ne 2-3 ezerre. minimum 10re. De ha visszaeső mehet az összeg felfelé.
- ha nem fizet inkasszózzák el a 150%át.
- meg kell szüntetni a zsebbe dolgozósdit, persze ésszerű fizetésemeléssel. Nem a főnökségtől kezdve, hanem alulról. A mezei rendőr kapja a legnagyobb emelést, és fölfelé csökkenjen.
- Egy idő után lesz pénze a rendőrségnek, vehet autót fegyvert kávéfőzőt..
csak az első pár ponton bukik meg a dolog. mert a rendőr hiába mondja, hogy beálltam a kereszteződésbe, ha én ezt nem ismerem el, akkor 'szhatja. pedig hatalmas javulást érnének el.
és komolyan, ha a BKV tavaly még azért lobbizott hogy legyen inkasszó joga, a rendőrségnek miért nincs? rendszám alapján visszakeresi az "ügyfelelt" és megterhelik.
walaki 2008.02.24. 14:36:45
Ha valaki a szabályok betartásával vezet ezt biztosan nem azért teszi, mert már párszor rádudáltak/villantottak/anyáztak neki, stb.
cso zsi 2008.02.24. 14:42:28
Nem kell ahhoz rendőrnek lenni, hogy havi fél millás nettó jövedelem mellett, ha valaki még 50-100-at a zsebünkbe akar tenni egy szembehunyásért, vagy "segítségért", akkor az ne legyen elfogadva.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.24. 14:52:15
Nem azért villantok rá, hogy fegyelmezzem ilyen esetben, hiszen ahhoz egy villantás semmi.
Ez csupán figyelemfelhívás, figyelmeztetés? "öregem, figyelj jobban, ezt nem kellett volna".
Ha velem teszi meg valaki, és igazan van, akkor megköszönöm egy intéssel vagy vészvillogót felvillantva párszor.
Daily Shark · http://dailyshark.blog.hu/ 2008.02.24. 14:54:04
MeOfUsOne 2008.02.24. 15:46:42
Arra lennék kíváncsi mit csinálna az aki büntetni akar, ha kellően hülye és gazdag vagyok ahhoz, hogy belengedjem a kocsit mondjuk 60-al.
Akkor ki büntet kit?
Velem is volt, hogy fékezgettek előttem, mert nem tetszett neki, hogy mentem utána.
Igaz azt elfelejtette, hogy előtte én engedtem el mert kanyar előtt kezdett előzni és persze, hogy nemfért volna be......
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.24. 16:22:58
107! 2008.02.24. 17:57:15
"Szerintem kellene venni a rendőröknek néhány használt autót(régi swift, fabia, néhány tizenéves középkat. stb.). Ezeket be kellene kamerázni (elől, hátul, oldalt - plusz értelemszerűen hitelesíteni mérőeszköznek) és kiengedni a forgalomba. Lakott területen kívül, szabályosan közlekedve venné a forgalmat. Plusz kisebb szabálytalanságokat is elkövethetne: mondjuk 100-110-el 90 helyett és venné közben, hogy hányan nem akarják elengedni a swiftet, meg az öreg opelt. Mondjuk havonat cserélénk a kocsikat a kapitányságok. A büntetést meg kipostáznák(nem állítanák meg néhány km után) és ha menne reklamálni az autós, akkor csak megmutatnák a felvételt. "
Nekem tetszik az ötlet, ugyanis ez lehetne az egyetlen megoldás.
Jelenlegi helyemen van egy kisbuszunk, teljesen jelegtelen (se csík, se sziréna, se kéklámpa...) Igazi "haláljárgány" Senki nem gondolná, hogy rendőrautó. Meg is szoktak lepődni, amikor kidugom a ping-pong ütőt! Egy baj van vele, abban sincs kamera! Nagyon jól lehet vele például villamossínen közlekedőt fogni és minden mást. Csak kár hogy tartalék autó, és nehéz vele megállítani a delikvenst. Pedig ez lenne a legjobb módszer a morál visszaállítására!
107! 2008.02.24. 18:23:43
"Sajnos az a baj a rendőrségel is, hogy némelyek még a KRESZ szabályait sem ismerik. Csak arra képesek, hogy a gyorshajtást és az ittas vezetést büntessék. Amit meg "impetus" írt avval nap mint nap találkozom én is. Ezt már a budapesti rendőrfőkapitányságon is jeleztem telefonon, hogy küldjenek már ki egy két közlekedési rendőrt azok megfékezésére akik beállnak a kereszteződésbe, akadályozva a forgalmat. Régen valahol olvastam azt, hogy a közlekedési dugókért ők a felelősek. Ha senki nem akadályozná a forgalmat a kereszteződésekben akkor nem is alakulnának ki dugók. Ezek bizonyított tények. Legfeljebb lassú lenne a frgalom, de mennének."
Képzeld el: a "rendőröket ki bünteti meg" című blogban pont egy forgalom segítő helyen álló rendőrautó lett lefényképezve! (KAF-144) Kevesebb autó nem lesz attól, hogy beállják vagy sem a kereszteződést, de legalább a kereszt irányú forgalom haladni fog.
107! 2008.02.24. 18:51:46
"Az a baj a magyarral, hogy semmi sem elég.
Nem kell ahhoz rendőrnek lenni, hogy havi fél millás nettó jövedelem mellett, ha valaki még 50-100-at a zsebünkbe akar tenni egy szembehunyásért, vagy "segítségért", akkor az ne legyen elfogadva."
Képzeld 90.000-et keresek, és nem szoktam elrakni semmit.
Az alap sztorira annyit írnék, hogy nehéz a rendelkezésre álló eszközökkel (főleg azok hiányával) bizonyítani az agresszív, veszélyeztető vezetést. Főként a törvények tehetnek róla. Abból kellene kiindulni, hogy a rendőr igazat mond. (Milyen indokom lenne bárkit is ok nélkül megbüntetni, feljelenteni...) Ha érne valamit az általam látottak elmondása, sokkal több intézkedés lenne. Fénykép és videó nélkül, de néha még azzal is kevés a rendőr ebben a baromi nagy jogállamban! Eről meg az ilyen Dugódöme, meg Zwilling félék tehetnek, akik minden féle ok nélkül útálják a rendőröket.
krilla 2008.02.24. 19:20:36
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.24. 19:24:11
Tomtom 2008.02.24. 19:26:58
Ha meg beleszallok es megallunk addig nem szallok ki amig ki nem er a rendörseg akiket azonnal hivok.
Elegem van ebbol az orszagbol ahol minden szrt meg lehet tenni.
krilla 2008.02.24. 20:23:18
Természetesen igazad van, én is tudom milyen veszélyes dolog ha valakit megtolnak.Azonban néha muszály ha lehet megelőzni a bajt.Példa, Ferihegyi gyorsforgalmi.Szép hosszú sor, mögöttem paraszt taxis, zsir új passatban, az emlitett vonóhorogtól kb fél méterre.Előzni esélytelen, de ha volna is rá lehetőség, nincs értelme.Miképp adjam a tudtára, hogy nem tetszik amit csinál, elengedni nem tudom, félre állni szintén nem lehet, akkor?Főleg bosszantó ez, ha velem van az 5éves.Vele nem, de egyedül ilyenkor szoktam leugrani a gázról, ez álltalában beválik és egyből eszébe jut a követési távolság.
trebics 2008.02.24. 20:24:46
index.hu/politika/belfold/budapest/tbrzs6116/
És nem, kedves Dugódöme, amikor Kádár elvtárs meghalt, még gyerek voltam, nem vagyok "közeg", nincs az a pénz, amiért nap mint nap a hozzád hasonlókkal foglakoznék.
Tisztelettel....
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.24. 20:27:48
Rocko- 2008.02.24. 20:30:41
hol van az a 60? megnézném. :)
o/ és én is csak lámpánál szoktam rámászni a másikra. egyébként nincs értelme.
Sanya 2008.02.24. 09:58:24
támogatom.
Aszi 2008.02.24. 20:50:22
"én vagyok a paraszt, ha megyek utána -esetek 90%-ban kalapos, ködlámpás többgenerációs Suzukisok - és rávillogtatok...?"
Igen, te.
SD · http://totalcar.hu 2008.02.24. 22:05:09
A fékezés azonban idegtépő dolog, este alkonyattól kezdve mikor a sok ledes/diódás/csak simán kurva erős féklámpát a dugóban előtted lévő padlóig tapossa, mikor nyilvánvaló hogy úgysem tud elindulni még 10 percig.Sötétben nagyon hamar tépni kezdi az ember fejét, és főleg a szemét az utasteret teljesen bevilágító kvaerős féklámpa.Egy: elhiszem, hogy az új autókba jól látható féklámpákat tesznek, nem ártana egy fényérzékelős csillapító, ami sötétben legyengíti a fényerőt, nagyon hasznos lenne vmi ilyesmi.
A másik:FELTALÁLTÁK MÁR A KÉZIFÉKET akinek esetleg túl nagy megerőltetés meghúzni az ülés mellett lévő kart.Ez mind kímélése az ELSŐ TÁRCSÁKNAK, A FÉKLÁMPÁNAK, ÉS A MÖGÖTTEM ÁLLÓ SZEMÉNEK/IDEGEINEK.Biztos nem vagyok egyedül akit megvakít a(z egyre nagyobb felületű és egyre több helyen világító, szerintem elég lenne három darab)féklámpa.
Gyártók:VEGYETEK MÁR VISSZA EGY KICSIT A FÉNYERŐBŐL!!Hátulra nem kell reflektor!
A másik eset is többször megesett már.Nem tudni mi okozza, a stressz, komplexusok, gyilkossági hajlam, vagy puszta szemétség.
Lakotton belül.40.Lakott vége.40.Lakotton kívül.50.Na itt türelem elfogy, hármaska, előzés..megkezdése.Na ekkor az arc rálép, erősebb masinával rendelkezik, ok vissza mögé.Illetve csak mennék, mert fékez.Jó, veszem a lapot, és már jön szembe vmi traktor v kamion, úgyhogy hármas ismét, kövérgáz egy kicsit kétségbeesettebb fordulatszám.Melléérek, ránézek, az bemutat, v csak visszanéz, és újból gázt ad.Szemben vészesen közeledik vmi.Fék, egy kis blöff, de hármaska marad, hirtelen gáz, ő nem tud követni, be elé éppenhogycsak, kamion szemben satu, vonatkürt, kamion villog mind a 20 ködlámpával.
Aztán vagy elhúzok, vagy jön utánam a hülye és replay.
Erre csak no comment, nem tudok mit mondani. Nincs pénzem porschéra, hogy kedvemre azt előzzek olyan gyorsan akit akarok.
Ezek betegek.
Rav Antal 2008.02.24. 22:22:57
Nagyon kellemes érzés, amikor látod a tükörben a bosszankodó arcot, meg az induló ablaktörlőt.
Az egyik, miután letörölgette a szélvédőjét, megint rám mászott. Szemben jönnek folyamatosan, előzni semmi esély. Ekkor észrevettem, hogy mintha maradt volna egy kis kosz a szélvédőn. Miután ő is megmosta másodszor az övét, akkor levette, hogy nem túl szabályosan közlekedik, és már csak akkor jött közelebb, amikor előzni tudott.
mupett · http://tavolkelet.blog.hu 2008.02.24. 22:54:02
Komolyan, néha úgy érzem, a jogsi megtartását 3 havonta megismételt pszichiátriai vizsgálathoz kéne kötni...
e 2008.02.24. 22:56:24
"nehéz a rendelkezésre álló eszközökkel (főleg azok hiányával) bizonyítani az agresszív, veszélyeztető vezetést. ... Ha érne valamit az általam látottak elmondása, sokkal több intézkedés lenne. Fénykép és videó nélkül, de néha még azzal is kevés a rendőr ebben a baromi nagy jogállamban!"
Hát ne bizonyítsd, állítsd meg a köcsögöt, igazoltasd, nézd meg az égőkészletét. A harmadik ilyen után tanulni fog. Az ideje sokkal drágább mint a húszezres amit rendőr homlokára ragaszt. De ilyet nem látok sehol az utakon.
ex-dr. vuk 2008.02.25. 08:44:46
Es most gondold el, en simsonnal jarok nagyon sokat.. Nemhogy a seggemben megy, de mindenaron meg is eloz, savon belul is, akarmi tortenik. 2 cm-re megy el a motoromtol, akkor is.
Ha a rendszamos gs500-al megyek akkor nincs ilyen, erdekes :)
Butters 2008.02.25. 09:42:14
Kb nem jó semmire. Illetve arra veszélyes helyzet kialakítására, tökéletesen alkalmas. És ha már megelőzött nem mind1, hogy mit csinál? Menjen csak ha szeretne. Nem értem miért nem tudja elviselni valaki, hogy megelőzik. Az autóvezetés nem harc, hanem közlekedés.
Ha nem villogtál volna nem lett volna semmi gond.
gravy_t 2008.02.25. 10:01:44
teljesen rosszul látod a helyzetet. az idézte elő a veszélyes helyzetet, aki így előzte meg a post íróját. ha nem úgy előzte volna meg, na _akkor_ nem lett volna semmi gond.
Johnny336 2008.02.25. 10:04:52
Ugyanez a masik. Ott raadasul nem villogni kellett volna, ha tulkolni az arcaba, ugyanis a duda balesetveszely jelzesere szolgal (lakott teruleten kivul elozesre is). Szerintem a nem elegseges elozesi tavolsag, illetve a szembejovo, es az elozott jarmu veszfekezese arra enged kovetkeztetni, hogy a delikvens nem merte fel teljesen a helyzet - gy.k. balesetveszelyt teremtett.
krilla 2008.02.25. 10:17:31
Butters 2008.02.25. 10:19:00
Hol írják, hogy a villantás oktató jellegű?
Egyébként nekem volt egy karambolom, nem kaptam meg egy jobbkezet. Azóta tudatosult bennem, hogy kb akkor van elsőbbséged ha megadják
ex-dr. vuk 2008.02.25. 10:19:32
Ha nem is 3 havonta, de 3-5 evente, kresz vizsgaval (esetleg forgalmival?) egyutt!
cso zsi 2008.02.25. 10:47:27
Mindenkinek, és az orvosi vizsgálattal együtt (mármint amikor annak ideje van) lehetne csinálni.
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.25. 11:00:58
gravy_t 2008.02.25. 11:10:35
hát akkor mondjuk azt, hogy a veszélyhelyzetet jelezte a fénykürttel, azt meg szabad. én nem fogom rosszul érezni magam azért, mert valaki más tahó. ő úgy éli ki magát, hogy bevág elém, én meg úgy, hogy levillogom érte.
faxniska 2008.02.25. 11:17:02
én bizony mondom néktek, úgy meghallgatnám miért viselkedik igy a lelkemszottya???
insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.25. 11:17:51
faxniska 2008.02.25. 11:25:07
ravantal miért nem inkább okosságot ajánlgatsz??? olyat nem tudsz?? türelmet, empátiát, higgadtságot...stb... vagy ez olyan nehéz????
bahhh... jól mondja fentebb valaki... pav!! bár az e fajta rétegautós megveszi magának a pav-ot is...:(
faxniska 2008.02.25. 11:26:32
gravy_t 2008.02.25. 11:29:48
erre varrj gombot, faxni! :)
faxniska 2008.02.25. 11:31:29
faxniska 2008.02.25. 11:33:29
ja és ...:)
FlybyWire 2008.02.25. 11:34:59
Ismerem a helyet. A párja a Csörsz utca a MOM park mellett. Ja, meg akkor már az alkotás úti lehajtó előtti kanyarodósáv - ott is mindig áll 1-2 köcsögparaszt, parkolónak kinevezve a sávot.
Mindezt úgy, hogy a MOMban 1 óra parkolás INGYENES!
A szarevésnek sincs már itthon határa, na de hogy ingyen se....
faxniska 2008.02.25. 11:35:52
gravy_t 2008.02.25. 11:38:06
:)
Butters 2008.02.25. 11:44:08
gravy_t 2008.02.25. 11:45:55
Rav Antal 2008.02.25. 12:15:25
1 m-re van a kocsimtól 90-nél. Hívjam fel telefonon? Vagy te milyen okosságot tudsz ajánlani?
Johnny336 2008.02.25. 12:18:28
Az ablakspricni minden, csak nem kibaszas...
Akkor mar inkabb kodlampa, feklampa villogtatas, elakadasjelzo, finoman gazelvetel. Kozepso ujj suru mutogatasa.
Lenyeg, hogy erezze: ez neked nem jo...
Kata 2008.02.25. 12:26:15
Ugyanez a nő úgy vágott be elém (úgy, hogy a saját lánya az én autómban ült) hogy majdnem összeütköztünk. Szóval nem csak vadidegenek tudnak állatok lenni, néha a saját családtagjaink tudnak olyanokat produkálni, hogy az ember sikítófrászt kap, de minimálisan csodálkozik egy kurva nagyot, hogy bazmeg, a saját véredet akarod legyilkolni?
gravy_t 2008.02.25. 12:30:38
ezek a nők ...
(viiiccc!) :)
név 2008.02.25. 13:24:51
gondolom az öv használatát is megtiltotta, ugye? :D
Emiceha 2008.02.25. 13:40:25
Ennek a blognak akkor volna értelme számomra, ha a folyamatos anyázás és teljesen hasznontalan panaszkodást felváltaná, de legalábbis kiegészítenék az építő jellegű hozzászólások, javaslatok a biztonságos közlekedés elsajátításához, tippek és technikák arra, hogyan kezeljük stresszmentesen az olyan szituációkat, amiken nem tudunk változtatni.
Értem én, hogy így is sokaknak jelent mentsvárat, hogy kiírhatják magukból a dühüket, de a düh fel sem merülne, ha képesek volnánk MI MAGUNK kezelni a helyzetet. Sokszor azonban mások hibáznak, és mi legalább akkorát hibázunk rá akkor, amikor felidegesítjük magunk mindezen. Olaj a tűzre.
Nem akartam senkit megsérteni vagy a lelkébe tiporni a hozzászólásommal, csak szerettem volna végre leírni, mit gondolok a blogról.
Egy picit gondoljátok át, mennyivel hasznosabb is lehetne ez a hely!
Eredményes és hasznos blogolást kívánok mindenkinek a továbbiakra is!
faxniska 2008.02.25. 13:53:25
faxniska:
1 m-re van a kocsimtól 90-nél. Hívjam fel telefonon? Vagy te milyen okosságot tudsz ajánlani?
dobjál neki puszit!!!!
titan 2008.02.25. 14:00:00
Johnny336 2008.02.25. 14:10:30
faxniska 2008.02.25. 14:17:21
Rav Antal 2008.02.25. 12:15:25
Az ablakspricni minden, csak nem kibaszas...
biztos vagy te ebben? gurulsz 50-60-70 km-rel és ekkor a szélvédődet beteriti a samponos viz?
én nem örülnék ha egy ilyen helyzetbe szaladnék bele...
Johnny336 2008.02.25. 14:25:34
Az a beteriti enyhe tulzas. Nem tuzoltotomlobol locsolja rad. Raadasul nem habos az. Harmadreszt legalabb nem az enyemet kell hasznalnom... :)
Tudod mit? Csinaljatok sokat. Legalabb nem kell annyit vennem. Igy is szornyu. Telen eszik a kocsi 8-at benzinbol, ablakmosobol meg 20-at szazon (hala annak, hogy nincsen sarvedo gumi, es az osszes retek felfrocsog a szelvedomre - ha mar itt tartunk, ez nagyobb kibaszas, mint az ablakmoso spricnivel buntetes...).
faxniska 2008.02.25. 14:36:25
autópálya, a belsősávban egy ukrán bömö letol maga elől egy vectrát, a vectra villog, mire a bömös spricnizett egyet ...én úgy húzódtam a leállósáv felé, ahogy csak birtam, mert a vectra miután semmit sem látott, óhatatlanul rám húzta a kormányt...
úgy hogy én továbbra sem szeretnék részese lenni egy büntető spricninek
Johnny336 2008.02.25. 14:38:14
Ja de, szivas volt, mert nyitva volt a teto a kocsin, egy minimalis permet bejutott (vagy egy madar kulazott le minket, 130-nal :)).
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.25. 14:38:47
Johnny336 2008.02.25. 14:41:36
krilla 2008.02.25. 16:30:02
Kata 2008.02.25. 17:37:52
kötöszköcc?
név,
nem, nem tiltotta meg, konkrétan be voltunk csatolva mindannyian, de sajnos a nyak ostorcsapásos sérülését eddig még egyetlen öv sem tudta megelőzni... max fejtámla, de az nem volt.
Sanya 2008.02.27. 11:07:21
WhoTheHell 2008.02.27. 11:37:22
hülye táblák: pl Margit-hídon lévő 30-as tábla... bár valószínűleg azért van kint, mert így lelassítanak 40-re, ha ez sem lenne, akkor meg mindenki menne mint a disznó.
Alapjában véve egyet értek veled, hogy sok hülye tábla van de pont ezek?! Ez a 30-as azért van kint mert a villamos sín meg a két sáv szélessége összesen nincs két sáv (költői túlzás de k**va keskeny. Ha még hozzávesszük, hogy pont kanyar is van meg lehajtó...
Szerintem az jó helyen van. Más kérdés, hogy éjszaka be kell-e tartani mikor egyedül mész az egész hídon.
másik: Árpád-híd, Pestről Budára, a hídon Pesthez közelebb van egy lámpa, mellette 50-es tábla, arra még nem jöttem rá, hogy miért tették ki, ráadásul a másik irányba nincs semmilyen korlátozás. Hülye-e vagyok?
Egyrészt a másik irányba nincs lámpa. Másrészt ez nem a lehajtó-felhajtó résznél van? Mert ha de akkor ugye te is rájöttél a válaszra miért tették ki? Azért, hogy ne 100-al kapd oldalba a még piroson átcsúszó híra feljövőt.
107! 2008.02.27. 21:10:51
Az sem törvény értékű, hogy mind két irányba egyenlő sebesség az indokolt, mivel a forgalmi helyzetek is lehetnek különbözőek (egyirányú út, jobbkézszabályos kereszt...)
driver 2008.03.07. 01:58:32
Nalam alap reflex, hogy ha valaki buteto jellegu fekezesre mutat hajlamot, soha tobbe nem adom meg a rafekezes lehetoseget azzal hogy moge megyek. Tobbsavos uton mindig savot valtok, ahanyszor csak bevag elem. Eleg hamar ra szoktak jonni hogy igy nem lehet fekezgetni, igy legtobbszor taktikat valtanak es ugy tartanak fel hogy mas autok melle mennek, blokkolva mindig az eppen szabad savot. Ez sem orom, de igy legalabb nem vagyok kozvetlen veszelyeztetve, es a forgalom ritmusaban meg mindig lehet haladni. Aztan vagy raun az "onjelolt rendor" es elmegy, vagy en unom meg es az elso "hibat" kihasznalva elozok. 2 savos ketirannyu uton nem szoktam ilyen helyzetbe kerulni, gondolom ott csak tisztes lemaradas vagy a hirtelen elozes segit.
A masik a villogtatas kerdese... szerintem szerencsetlen manovereknel erdemes finoman jelezni, hogy "ezt azert nem kene...", kuloben honnan a fenebol tudna meg az illeto, hogy mondjuk egy hirtelen bevagas masnak kellemetlen. Egy villantasra vagy megpoccintett kurtre nem surun szoktak beragni. Aki megis, az ugyis barmikor robbanhat...
Ladaf@n · http://www.zsiguli.hu 2008.03.22. 21:07:33
talán nem kellene őket 40 évesen nyugdíjazni.
aki meg tényleg dolgozik, az dolgozzon 100éves koráig, hogy a sok ingyenélőt eltartsa...
libra 2008.05.15. 18:58:16
fonak 2008.05.15. 23:34:50