Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Furakodó furgonos

2008.02.28. 09:36 :: Kisikasa

Manyizga sztorija még egészen friss, úgyhogy ha valaki tud ezügyben bővebb információt, lehet szerveződni és toborzó hadjáratot indítani aktuális szabálytalankodónk ellen és persze a visszaesőket sem kíméljük. Kasza, kapa... Kinek melyik szimpatikusabb. Csak az a baj, hogy erőszakra általában erőszak a válasz.  Mi lehet hatékony megoldás?
Tegnap (08.02.27 17:25 perc) történt esetet írnék le. Haladtunk a 4-es számú főút Pilis belterületén levő szakaszán, Cegléd irányába. Ahol a 2x2 sáv a rendőrlámpás kereszteződés után 1x1 sávra szűkül.



A történet egyszerű: az előttünk levő - azt hiszem - Fiestát egy fehér furgon az elfogyó sávból egészen egyszerűen "letolta az útról." Belerántott a kormányba, hogy a személyautó vezetőjének úgy kellett balra (át a záróvonalon) elkapnia a kormányt és fékeznie, hogy elkerülje az ütközést.

Kedves furgonos! Mi már láttuk előre, hogy a féket, lassítást nem ismered, csak a gázadás és az agresszív tolakodás ismert a számodra, ezért egyre nagyobb követési távolságot tartottunk a Fiesta mögött, hogyha elveszed a lábad a gázról, simán beférj közénk. De nem. Neked a a "kihanemén" megoldás kellett. Jócselekedetért jót várj, íme a fotód is.

A Ford vezetője (teljes joggal tartva értelmetlen aggresszivitásodtól), a fotó készültekor már inkább megelőzött. Mi további 6-8 kilométeren át követtünk, mert előzni senki nem tudott addig. Bizonyára megérte ez az egy autónyi előrejutás...

103 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.02.28. 09:57:03

A 4-es út már csak ilyen. Főként a kisbuszosok száguldoznak, én már megszoktam. A pilisi részen pedig ez a megoldás sajnos rendszeres.

sárga swiftes 2008.02.28. 09:57:24

kiszálni és a fejét az asztfalba verni :)

Suppiluliumas 2008.02.28. 10:04:53

milyen kedves, előzékeny magatartás...

Johnny336 2008.02.28. 10:06:06

Az ilyen allatot tenyleg fel kene rugni, hogy le se essen!
Azert nem kispalyas, hogy leszoritosdit jatszanak egyesek...

yooccoo 2008.02.28. 10:06:55

ott van balra a szennyvíztelep, beledobni ...

ppeterka 2008.02.28. 10:09:12

Ez annyira jellemző... (bár nem sztereotíp, itt a nem volt paraszt a történetben szereplő taxis...)

Ma reggel kocsival jöttem be, mert cipekedtem... Árpád hídon át Budára, nekem a középső sáv jó, mert a Pacsirtamező felé szoktam menni. Így is történt, előttem fehér E merci taxi, jobbra előttem baszomnagy sóderszállító. Teherautó index balra a híd végénél, a taxis mellett, pont ott, ahol kettéválik az út. Taxis ezt nem láthatja, joggal nem csinál semmit (ja, a nap is pont úgy sütött, hogy én is alig vettem észre a pislákoló indexet...) Amint feltűnt, hagytam neki lukat, hogy majd bejön, azt jóvan... Gondoltam ő is a Pacsirtamező irányába akar menni, de jó fej volt, hogy nem a középsőben battyogott végig a hídon, hát én is jó fej leszek vele... Erre nem ráhúzza a taxisra az istenbarma? Kis híján nekiment szemből a szalagkorlátnak a Merci, volt ott ABS meg csikorgás meg minden... És miért? mert nem akart egy kicsit fékezni. Igaz, még kb 2 percig piros volt, nagyon megérte bevágni szerencsétlen taxis elé, gratulálok az aszfaltszaggató IQ szintjéhez a csávónak... Adalék: a taxis még egy sávval beljebb állt meg a pirosnál, így pontosan ugyanoda került a teherautós a sorban, mintha csak elveszi a gázt, és becsorog elém... Az emberek nem néznek hátra, hogy beférnek-e valahová, 99%-uk csak előre képes figyelni.

Az meg hogy "tisztelet", már rég kiveszett nagyon kevés Emberen kívül minden humanoidból...

Johnny336 2008.02.28. 10:16:21

A tukor az disznek van. Ezt eddig meg nem tudtam? :)

osztovata 2008.02.28. 10:23:28

Sajnos úgy tapasztalom, hogy a mercis-béemvés-audis nagyfiúk mellé egyre inkább felzárkóznak a furgonok. Elég nagy a motor nyomatéka, így tudnak erősködni. Persze autópályán nem, de lassabb helyeken igen. S hozzászoknak, hogy mivel nagyobbak, ezért inkább engedik őket...
Remélem a fenti furgonos azóta már az egyik árokban landolt!

nickita 2008.02.28. 10:26:06

mi a faszom az a rendőrlámpa?

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.28. 10:28:27

nickita: A közlekedési lámpának egy elnevezése. :)

Zotmund 2008.02.28. 10:28:37

Ezzel kapcsolatban van egy kedvenc mondatom egy kedves hölgyismerősömtől.
Skoda fabia-ja van, és egyszer valamiért beleültem, hogy kiálljak valahonnan. Nézegetek hátra, belepillantok a tükrökbe, és mindent láttam csak amit kell azt nem. Megkérdem tőle: Hogy látsz hátra ezekben a tükrökben!!!
A válasz minden várakozásomat felülmúlta:
-Ja, tükör??? Azt nem szoktam használni!
No comment.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.02.28. 10:29:37

osztovata: Autópályán is néha jönnek lendületből és már messziről villognak, hogy húzzál az útból, mert különben megint 10 perc kell neki, hogy elérje a végsebességet...

Rocko- 2008.02.28. 10:32:38

mi az a rendőrlámpa?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.02.28. 10:33:34

egy olyan zseblámpa amit éjjel igazoltatáskor a rendőr használ :)

tobika 2008.02.28. 10:39:28

Én úgy tuttam hogy az a lámpa ami ott fent van a rendőrauto teteén, az a kék viloógó izé és forog körbe. Na az a rendőrlámpa!

Manyizga (törölt) 2008.02.28. 10:41:51

A rendőrlámpa a rendőrmotoros felszerelésének része. :))

Egyébként a hivatalos elnevezése a közlekedési forgalomirányító lámpának...

frunkp 2008.02.28. 10:44:26

Engem egyszer az M3 bevezetőnél a városliget felé haladtomban szorított egy kisfurgon majdnem a szalagkorlátnak a felüljárón amikor rájött,hogy nem a hungáriára akar menni átvágott a belső kanyarodósávból egy kis merci előtt,ami éppen nem ment neki,pedig szabályosan akart a hungária felé fordulni.Pár centin,és a jó fékeken múlott,hogy én sem mentem neki,majd némi ideglevezetés gyanánt rádudáltam,majd amikor láttam,hogy vigyorog az oldalsó visszapillantóba kézjelekkel értésére adtam mi a véleményem az akciójáról, ezek után befordultam az állatkert felé,és láttam a visszapillantóban,hogy egyenes haladásból hirtelen utánam rántja a kormányt, és száguld utánam.Bevágott elém,és kiszált,hogy "rendezzük le kisgci".Szervízből kifolyólag anyám kis swiftjében ültem, amiről azt hitte kis kocsi, kis ember... Amikor kiszálltam gyorsan meggondolta magát,amikor észrevette, hogy 200cm,és cirka 100 kiló (na meg azt nem tudta, de némi karate múlt is) néz vele szemben.Gyorsan bocsánatot kért,és menekült...

Joe 2008.02.28. 10:46:41

"Egyébként a hivatalos elnevezése a közlekedési forgalomirányító lámpának"


Az nem a villanyrendőr???

Samott 2008.02.28. 10:47:39

Szinten 4-es ut, Ullo, lampa a kozpontban furgonos beall a balra fordulo savba, de amikor az egyenesen halado sav zoldet kap (ekkor a kanyarodo meg piros), padlogazt nyom es bevag mindenki ele... csakhogy a tuloldalon egy rendorauto allt a buszmegallo takarasaban, es a rend derek ore mar intette is ki a forgalombol a piroson athajto idiotat. ;)

Mityu 2008.02.28. 10:52:44

Tegnap az M3-as bevezetőn meg egy buzukis gizdázott. Sávváltási szánékot jelezte kollégám, erre behúzódott mellénk. Majd mikor mögé besoroltunk szépen visszalassult arra a tempóra ami a sávváltás szándékunk jelzése előtti volt.

Aztán utána már nem volt sürgős.
Ügyes...

electricjohnny 2008.02.28. 10:54:34

Tavaly egy furgon Veszprém felé a felsőörsi elágazó előtt ütközött frontálisan előzés közben egy vétlen autóssal. A furgon vezetője a helyszínen meghalt, a vétlen sofőr súlyos sérüléseket szenvedett. Az egészben az a félelmetes, hogy az ütközés helyétől kb 200 méterre az út 4sávra bővül, és gond nélkül mehetett volna el az előtte haladó mellett.
www.langlovagok.hu/html/galeria/643.shtml
A saját tapasztalataim hasonlóak, kb 60% nagyon megy, és főleg erős lesz, ha kisautót ér utol. Ha furgont vezetsz, nézd meg a képeket, és gondolkodj egy kicsit!

Dr. Kotász 2008.02.28. 10:55:06

Asszem én nem húztam volna el a kormányt. Ezt szoktam csinálni ha rámhúzzák a "volánt". Ha benyomja az ajtót; benyomja... Sajnos nem kár az autómért :( viszont ha kiszállok, tuti, hogy szétkapom a csávót és még el is vetetem a jogsiját. Persze csak ha van tanú. Ha nincs, akkor ő nyert.

használt papagáj 2008.02.28. 10:55:48

Rocko- 2008.02.28. 10:32:38
mi az a rendőrlámpa?

Az olyan, mint amilyen a bányászok sisakján van, csak a rendőr sapkáján található.
A rendőr ezzel éjjel hatékonyabban tudja basztatni az ártatlanokat, jobban tudja segíteni a Nagy Fekete Autós Vállalkozókat, akiktől kapja a fizetését, meg az elemet, ha az lemerül a lámpában.
Egyetlen hátránya, hogy jönnek rá a rovarok.

Egyébként nincs valami adatbázis, ahova a beütöm a HOH-413 rendszámot, és kidobja tahófasz nevét?
Vagy ez fizetős szolgáltatás?

rognork 2008.02.28. 10:58:32

szerintem is rosszabbak a furgonosok a fuxosoknál. többen is vannak, nem is féltik a roggyant céges ócskavasat. de a legrosszabbak a 20 éves mikrobusszal beslőben totyorgó brigádvezetők, természetesen állat dízel korommal felfegyverkezve...
persze, mobil ellenőrző állomások...

avogadro 2008.02.28. 11:06:34

ez azért van, mert általában a furgonok nem a saját tulajdonban vannak, ezért nem is féltik. nekem is volt, hogy szembe! átjöttek a sávomba, mert nem akart megállni egy álló autó előtt, nekem kellett lehúzódni a kavicságyra. kéne minden kocsiba kamera és valami jogszabály, hogy elfogadja a rendőrség bizonyítéknak, összegyűjtené mindenki és hóvégén le lehetne adni, biztos nem csinálnának többet ilyet mondjuk 1-2 havi jogsibevonás után

használt papagáj 2008.02.28. 11:07:40

Egyébként én sem húzom el a kormányt.
Öreg csotrogányom van, nem féltem. Ha belémjön, legalább kicsit fel tudom újítani az ő költségén. Hajrá.

Volt már ilyen esetem, csak pár centire kerültük el egymást, vészfékezett a majom, dudált, rohadtul fel volt háborodva, hogy elfogyott a sávja. Előtte meg sem próbált fékezni, besorolni, indexelni, én meg valahogy nem bírom az ilyet tolakodós taknyokat.

Kapcsolnak ám sokan, hogy lehet, hogy nem éri meg a céges kocsiban kárt tenni úgy, hogy ráadásul a cég állja az én káromat is. :)

Szóval:

_NE_ _ENGEDJÉTEK_ _BE_ _A_ _TOLAKODÓS_ _FASZOKAT_.

isti77 2008.02.28. 11:09:56

"A Ford vezetője (teljes joggal tartva értelmetlen aggresszivitásodtól), a fotó készültekor már inkább megelőzött. "

Ez nagyon jó. :) Ilyen szituban általában félelemből szoktak előzni az emberek, nem azért, hogy megtorolják az agressziót, igaz?
Félelemből inkább elengedni szoktak, nem? Különösen, hogy ha már előtted van az agresszív autóstárs, akkor te már le vagy tudva, már nem téged fenyeget, hanem inkább az előtted lévőt.

De ezt nem azért írtam, hogy védjem a HDH-413 úriembert, csak ez a megállapítás nem volt egészen helytálló (SZERINTEM!).

isti77 2008.02.28. 11:11:23

sorry, úgy értettem: már nem téged fenyeget, hanem az ELŐTTE lévőt.

Johnny336 2008.02.28. 11:12:30

használt papagáj 2008.02.28. 11:07:40

"Ha belémjön, legalább kicsit fel tudom újítani az ő költségén."

Egy apro problema van vele. Mondjuk egy 20 eves autod van. Beled jon valaki, es komolyabb seruleseket szenved az auto. Biztosito azt mondja totalkar. Akkor mit csinalsz? A biztosito altal kifizetett osszegbol (kb. 50E Ft) veszel eves BKV-berletet? :)

lacika 2008.02.28. 11:15:45

ilyenkor hol vannak a rendőrök??? az a sok szar rendőr aki mindig első ha ütni lehet a népet, meg baszakodni az izzókészlet miatt, de sehol nincs amikor cigányok bandáznak vagy ilyen hülye furgonosok geciznek

tegnap majdnem belémjött egy ilyen gyökér rendőr a BAH csomópontnál, a zöldön mentem át de a másik oldalon kicsit lassan haladt a forgalom, ez a gyökér közben zöldet kapott, de nem engedett be (mást se) behajtott közénk, mert ő kemény...
rohadjon meg
hálát adtam az istennek, hogy nem mentem neki (épp hogy észrevettem) különben tuti engem hoznak ki hibásnak...

Manyizga (törölt) 2008.02.28. 11:16:42

isti77, az ilyen aggresszív furakodó képes a - joggal méltatlankodó - másik fél elé kerülve vészfékezésekkel nyomatékosítani vélt igazát... tapasztalatból mondom.

furgonos 2008.02.28. 11:17:42

rendőrlámpa: kordon összeszereléséhez kell, ha sötét van
közlekedési lámpa: sárgán villog (a többiek lassítanak, gyorsíts)
tükör: amibe vezetés közben néha belenézek, hogy jó-e a séróm

nem?

kuveros 2008.02.28. 11:18:49

használt papagáj: Te is aztán büszke lehetsz magadra, gratulálok!
Pont akkora paraszt vagy, mint azok akiket fikázol

használt papagáj 2008.02.28. 11:24:55

"Egy apro problema van vele. Mondjuk egy 20 eves autod van. Beled jon valaki, es komolyabb seruleseket szenved az auto. Biztosito azt mondja totalkar. Akkor mit csinalsz? A biztosito altal kifizetett osszegbol (kb. 50E Ft) veszel eves BKV-berletet? :)"

Ezt nem értem. Ezt az 50e honnan pattant ki?
De válaszolok: igen ha 50 ezret vagy 5 ezret vagy 500 forintot kapnék, vagy két kiflit egy kefírrel, akkor igen, szomorú lennék. Így jó?

Egyébként ha 50 rongyból veszel egy olyan tragacsot, aminek kilátsz az alján, akkor is jobban jársz, mintha a bkv-ra bíznád magad. :)

old bahaman 2008.02.28. 11:25:16

frunkp és a többiek, tetszenek a kommentek :)

Én magam egy régi swiftel száguldozom, főleg 4. ker. Váci úton. Jó kis kocsi, lehet vele manőverezni a 3 sávban :) [megjegyzem: miért akkor zöld az összes lámpa óbudáról hazáig, ha legalább 100-al megyek? Míg ha 50-el, borzasztó sok pirosat kifogok]

No, lényegtelen, nekem az a tapasztalatom, hogy nagyautóval csak városon kívül és pályán megy a gizdásás, dehát ezzel semmi baj sincs, mikor 2000cm3 felett megyek, én is tolom neki. [ezzel kapcsolatban már volt néhány kalandom, főleg azok miatt, akik képtelenek használni a tükröt vagy egyszerűen csak előzékenyek lenni]

Az egyetlen állatfaj, ami kib*ssza a biztosítékot nálam, a belső sávban tötymörgős / oktató szándékkal közlekedő / másokra nem figyelő típus. Nem volt sok balesetközeli helyzetem, 80%-t mégis más okozta ehhez hasonló magatartással.

használt papagáj 2008.02.28. 11:27:59

Gondoltam, hogy reagálni fog erre egy tolakodós köcsög.
:D

kuveros, gyere, javítsd meg a kocsimat.

Vagy közlekedj normálisan. :)
Majd a rendőr eldönti, hogy ki volt a fasz.

Johnny336 2008.02.28. 11:33:28

használt papagáj 2008.02.28. 11:24:55

"Egyébként ha 50 rongyból veszel egy olyan tragacsot, aminek kilátsz az alján, akkor is jobban jársz, mintha a bkv-ra bíznád magad. :)"

Ebben egyetertunk. Meg egy bontoszokeveny rozsdaboglya is alternativa a BKV-val szemben, tekintve utobbi jelenlegi helyzetet... :)

Egyebkent onnan veszem, hogy a biztosito szereti alulertekelni az oreg dogoket. Eurotax-ot neznek ra, nem pedig azt, hogy mennyiert osztjak a nepek oket.

furgonos 2008.02.28. 11:36:47

kedves "használt papagáj"

nálunk a rendőr nem dönt el semmit. Ő csak egy eszköz azok megfélemlítésére, akik betartják a szabályokat és a törvényt. az ítéletet a bíró hirdeti ki és addig már sok pénz cserélt gazdát

használt papagáj 2008.02.28. 11:36:56

De azért ez olyan aranyos, hogy mindig kikérik maguknak, hogy nem engedem, hogy betolakodjanak elém.
Meg jó lebunkóznak, ha ezt elmondom egy ilyen blogon.

Mert ugye ha állok a postán, és beáll elém a sorba egy faszkalap, és én ezt nem engedem, akkor ÉN vagyok a bunkó. :)
Nem ő, áh, dehogyis.

Én vagyok a bunkó, mivel "leereszkedtem az ő szintjére" azzal, hogy nem engedtem, hogy tolakodjon elém.

Ez ám a magyar logika, gratulálok, kedves kuveros.

Szendwich 2008.02.28. 11:39:28

Ez a furakodas amugy ritka taho dolog.
Ma reggel Miskolcon a "Bosch" uton jottem meloba, a vasuti aluljaronal szembejovo forgalom mellett lenduletbol leelozott egy Ford Transit (az a pupos, ala Berlingo). Menjel csak paraszt gondoltam magamban. A piros lampan siman atment, en megalltam. Menjel csak paraszt gondoltam. Zoldre valt a lampa, elindulok. Lekanyarodok a Delkonal jobbra. Latom, hogy a Ford ep akkor kezd bele egy betonkevero elozesebe. Kinosan sokaig elozte (gondolom nem volt kraft a ceges autoban), majd amikor hirtelen eltunt a betonkevero elott. Akkor megjelent egy auto szembe a helyen. A kovetkezo elagazasnal kozben pirosra valtott a lampa - ahol az autopalya fele lehet lekanyarodni balra. A Fordos az egyenesen tovabb haladok savjaba allt be, mert ures volt. Csorgok be moge masodiknak, mikor sarga - zold lesz a lampa (balra kanyarodoknak is). A paraszt balra kapja a kormany az elso autora, es lekanyarodik...
No comment. Utalom az ilyen ceges kis teher autoval, putonyossal, furgonnal jaro taho barmokat. Mert 10-bol 9 hasonlo stilusban vezet.

használt papagáj 2008.02.28. 11:39:55

Hát Johnny336, lehet, hogy igazad van, bár szerintem ahhoz, hogy az én tragacsomat alulértékeljék, alaposan fel kéne kötniük a gatyájukat. :D

De kíváncsivá tettél, megpróbálok utánanézni, mennyit is érhet a gépsárkány, lehet, hogy annyiért el sem tudnámm adni. :)

Johnny336 2008.02.28. 11:40:06

Van az a regi mondas. "Okos enged, a tolakodo meg bekaphatja." Vagy megsem igy szol? :)

Ha valaki tolakszik, nem akarom beengedni altalaban. Ha vagyonbiztonsag veszelyben van (gy.k. ugy ramhuzta, hogy belemjon), akkor inkabb engedek, ne torjon ossze a kocsim. Meg birosagozzak. Meg biztositot akarjam kergetni. Stb.

Ha a postan tolakszik be elem, akkor finoman terdhajlaton tudod poccinteni, nem torik ossze a kocsim, max. o esik el... :)

isti77 2008.02.28. 11:41:03

"az ilyen aggresszív furakodó képes a - joggal méltatlankodó - másik fél elé kerülve vészfékezésekkel nyomatékosítani vélt igazát... tapasztalatból mondom. "

Ez igaz, sokszor van ilyen. De ha a "lenyomott" fél még meg is előzi utána, akkor mennyire lesz agresszív szerinted? Már csak azért sem fogja annyiban hagyni magát, nehogy elveszítse a csatát, mert az ilyen bumburnyákok vívni járnak az utakra, nem közlekedni, mivel a kaszni védelme alatt nagyon bátrak. Egyébként lehet, hogy az utcán, szemtől szemben beh.gyozik, ha keményebben rászól valaki.

+ valami: aki 50 ezerért éves bérletet tud szerezni, legyen szíves jelentkezzen!

Johnny336 2008.02.28. 11:42:05

Nem kell ahhoz nagy csoda, hogy alulertekeljenek egy kocsit...
...ahhoz sem, hogy a karfelmero nagyobb osszeget allapitson meg! :)))))))

használt papagáj 2008.02.28. 11:47:37

Johnny336 2008.02.28. 11:42:05
"...ahhoz sem, hogy a karfelmero nagyobb osszeget allapitson meg! :))))))) "

Igen, egyébként álmomból felébresztve is rávágtam volna ezt a választ is, hisz (még) mutyiland lakója vagyok én is. :D
Biztos vagyok benne, hogy pár jól irányzott tízrongyossal megesne rajtam a kárfelmérő szíve. :D

HalivudEstevez · http://www.halivud.hu 2008.02.28. 11:53:35

ajánlom Spielbergtől a Párbaj című filmet, kapcsolódó anyagként.

Ott egy autós és egy kamionos küzd életre-halálra.

Gaben 2008.02.28. 12:04:18

Kb három hete a pesti rakpart újpesti végénél, ahol egy sávra szűkül a kettő történt:
A sor áll a belső sávban, a sietősek a megszűnőben mennek előre.
Bemelegítésképp bejön elém egy fiesta, mert az neki jár. 5mp múlva már padlógázon volt, hogy nehogy be tudjon elé furakodni a következő, mert nehogy már elé bemenjen valaki. Csak röhögtem a paraszton, és beengedtem a következőt is én.

Túljutottunk a sávelfogyáson, a sor megállt. Egyszer csak, a forgalomtól elzárt területen mellém áll egy Zafira utánfutóval. Index sehol. Amikor elindult a sor, egyszerűen rámhúzta a kormányt és átszorított a szembejövő sávba.
Ez picit már sok volt, úgyhogy felvettem a kesztyűt, mivel néhány méteren senki nem jött szembe, nyomtam egy kövéret (meg a dudát) és amikor nagyjából elékerültem, visszahúztam rá. Őszintén mondom, nem néztem a tükröt, gond nélkül nekimentem volna, ha nem enged vissza.
Céges autóval járok, ha összetöröm, kapok újat.

Ettől függetlenül nem tartom magam agresszív vezetőnek, ha netán intett volna, hogy siet, szó nélkül beengedem (Németországból jöttem, nem azon a 10mp-en múlt). Csak a módszer dühített fel.

izémizé 2008.02.28. 12:27:21

Egy öreg Opelom van. A jobb oldal már kissé rohad, ezért kifejezetten várom az ilyen barmokat. Már van egy új hátsó lökhárítóm, a rhátsó rohadásokat is ki tudtam javíttatni és még a motoros antennát is ki tudtam cseréltetni egy hátulról rám mászó gyökér jóvoltából. Elég volt megállnom a sárgáról pirosra váltó lámpánál és nem átmenni rajta. Viszont figyelmezetetek mindenkit, hogy nagyon körültekintően kell eljárni ilyen esetekben és célszerű csak akkor ilyen dolgot tennünk, ha egyedül vagyunk a kocsiban. A másikra várható cselekedeteire gondolni kell, hiszen a csak a kocsit akarjuk felújíttatni, nem pedig sérüléseket okzni másoknak. Nekem anno tanították, hogy kell ilyen helyzeteket létrehozni, igaz ott nem kellett figyelmebe vennem, hogy ki lesz a hibás. Ezért mindenkinek javaslom ész nélkül ne menjen bele ilyen dolgokba. Ráadásul ne hetente tegye, mert a biztosító nem fog fizteni. Célszű újabb kocsikkal közlekedő autóstaársinkat móresre tanítani ezzel a módszerrel, ugyanis nekik általában rendebn van a kötelező biztosításuk. Igaz a MABISZ is fizet csak sokkal röbbet kell rá várni. De felelőtlenül soha nem szabad ilyen helyzetekbe belemenni. Meg akkor sem, ha sietünk valahova. Még egy fontos dolog: kék-sárga és fényképezőgép mindig legyen nálunk!

Gera 2008.02.28. 12:34:11

Ma a BAH csomóponttól a Szt. Imre kórházig figyeltem egy lilás színű E39 Touring BMW ténykedését. A csávó az 5-10 perc alatt kb 15x váltott sávot, balra kanyarodó sávból ment egyenesen, átment a piroson, folyamatosan padlógázzal közlekedett, 10 centire (tényleg) a seggébe mászott mindenkinek (nekem is). Ezzel sikerült elérnie azt, hogy az említett útszakasz végén (ahol lekanyarodott) pontosan ugyanott volt, ahol az elején (ahol utolért, miután átjött a piroson): mögöttem. Én kb 3x váltottam sávot és bevallom, tempósan, de amúgy szabályosan közlekedtem és nem hoztam senkire a frászt. Utálom az ilyen faszparasztokat. Majdnem biztos vagyok benne, hogy még ma összetör vkit a csávó.

ígyjártam 2008.02.28. 12:40:59

...belső sávban haladtam, mellettem igyekvőnek a parkoló autók miatt elfogyni látszott a játszótere. Kicsit gyorsított, de még bőven mellettem volt, mikor elkezdte balra tolni a kocsiját, de elég igyekvően, és pont felém. Dudáltam, meg kapkodtam én is balra a kisautómat, át a záróvonalon, szerencsére épp nem jött szembe semmi. Emberem már előttem, satufék, kipattant, feltépte az ajtómat, és elkezdett üvöltözni, hogy mit képzelek én, ő jobról jött, neki volt elsőbbsége. Hogy nyomatékot adjon a véleményének, még pofán is vert, majd mint aki jól végezte dolgát, elviharzott, azt még látta, hogy telefonomat előkapva, telefonhívást mímelve megpróbálom viszontfélemlíteni, de csak egy foghegyről odavetett "-Telefonálj csak, köcsög!" volt a reakció. Igazából köpni-nyelni nem tudtam, nem vagyok felkészülve az ilyen igazságosztókra. Sajnos a köztünk lévő méretkülönbség nem tette kivitelezhetővé a hatásos visszavágást, bár azért utólag, gondolatban sokszor rácsuktam kedves közlekedőtársamra az autóm ajtaját. Szóval csak vigyázva saját igazunk felelőtlen hangoztatásával!

Gandalf 2008.02.28. 12:45:19

Szomorú, de a mai világban él Matula bácsi tanítása a Tüskevárból: "Itt a berekben, ha nem vigyáz magára, nem vigyáz magára senki."

Lófő (törölt) 2008.02.28. 12:47:08

Tegnap este hét körül pesti rakpart az Árpádhíd felé.Elfogyó sávba a "rendesebbek" várakozna jeleznek,hogy beengedjék őket.Két perc leforgása alatt egy Mazdás és egy Skodás jobbról,a járdára(!)felmenve előzte le az egész sort.
Eldöntöttem,hogy ezúttal fényképezőgéppel a kezembe vezetek.

Peti 2008.02.28. 12:51:29

Azert beengedni is veszelyes neha:

Lampa zoldre valtott, sor ment elore, es pont elem probalt bejonni valaki a mellettem levo savbol. Gondoltam had jojjon, lelassitottam, erre belemjottek hatulrol... Nagy auto, kopasz sofor... Azt hittem most aztan megkapom.

Szerencsere mondjuk teljesen korrekt volt az ember. Bar biztositasa az nem volt, de vegulis mindegy, mindent kifizetett.

Nade ha egy ilyen helyzetben egy tipikus hülyeállat jon belem es meg meg is akar ruhazni (mert lazan el tudok kepzelni ilyen helyzetet) akkor mar tenyleg nem tudom mi a helyes magatartas.

0xFFFF 2008.02.28. 12:51:31

"nickita 2008.02.28. 10:26:06
mi a faszom az a rendőrlámpa? "

Az egy lámpa, amit a sötét rendőrökre szerelnek, hogy észrevedd őket az út szélén.

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.02.28. 13:01:22

Peti!
Bár többnyire a férjem vezet, de mi az ilyen autósokat elengedjük, menjen csak... Hátul ül a két gyerek, nem megyünk bele valami dudálgatós-tologatós játszmába. Lassítunk és húzzon tovább jó gyorsan menjen messze tőlünk.

Biztosan néha veszélyes a hátul jövő miatt (ha nem tartja a követési távolságot pláne) de azért az esetek nagy részében ez az okosabb megoldás.

hmmm 2008.02.28. 13:02:57

old bahaman 2008.02.28. 11:25:16

Miért kéne 50-nel menni? 70 a megengedett sebesség, úgy próbáltad már? Lehet arra van optimalizálva..

Ezt egyébként táblák hirdetik elég sűrűn.

Gera 2008.02.28. 13:04:36

Hicudzsi - Nem a bunkók beengedéséről volt szó, hanem úgy általában a beengedésről. Én is jártam már úgy sokszor, hogy egyszerűen nem mertem fékezni, annyira közel volt és annyira idiótának tűnt a mögöttem jövő.

FlybyWire 2008.02.28. 13:09:41

Nem írok külön posztot, de egy vadbarom Toyota yarissal (ezüst színű) tegnap majdnem kinyírt. Előztem őt és egy előtte cammogó ezer éves kistehert egyben, de ez a vadbarom a tükröt még hallomásból sem ismerte, ő is elkezdte előzni a kisteherautót, pont amikor én már őmelette voltam. Reflexnek és kontaktlencsének hála (ha szemcsi van rajtam, tuti nem veszem észre a jobb szemem sarkából a hatökröt), egy reflexmanőverrel lementem a padkára (ott épp nem volt gázos, nagy mák!), és persze ráfeküdtem a dudára. A jobb tükör így is koccolt, szerencsére a fényezésen semmi nem látszik. Utána persze elég idegesen mutogattam a tükröt a hülyének, de kétséges, hogy felfogta-e egyáltalán, mekkora idióta volt :(

Hicudzsi · http://spakli.blog.hu 2008.02.28. 13:10:18

Gera teljesen igazad van. Van, hogy egyszerűen nem tudsz belassítani annyira, hogy biztonságosan kerüljön ki mindenki az esetből...

FlybyWire 2008.02.28. 13:10:45

Mármint a tükröt értelemszerűen azért mutogattam, hogy IDE KELL NÉZNI TE IDIÓTA, mielőtt előzni kezdesz!!!

hmmm 2008.02.28. 13:11:19

ígyjártam 2008.02.28. 12:40:59

Pláne mivel neked volt elsőbbséged.
Az ő továbbhaladása volt akadályozva.
Nem?

Gaben 2008.02.28. 13:15:28

ígyjártam!

Ha valaki kiugrik és elindul feléd, azonnal zárd be a központi zárat. Ezzel időt nyersz.
Ő már ekkor gyalog van, te meg autóval, kövérgázzal hagyd ott a francba.

hmmm 2008.02.28. 13:25:46

Ficere 2008.02.28. 13:09:41

Lehet használta, de ebből is látszik, hogy nem elég csak a tükörbe nézni.

Holttérbe kerültél.

Nem tudom ki hogy tanulta, nekem úgy tanította az oktatóm: index, tükör, kis oldalra tekintés (nem hátra - arra van a tükör), sávváltás.

Ennyi az egész. Ne maradjon el egyik sem.

ígyjártam 2008.02.28. 13:28:39

hmmm: így volt, nekem volt igazam! Az én értelmezésemben... :-) Gaben: utólag már én is okos voltam (központi zár), de tudod, gyarló az ember, ott inkább a közvetlen konfliktust vállaltam, mint azt, hogy berúgja az üveget, vagy lábbal lekezeli valamelyik karosszériaelemet. :-) Mert ellenfelem nagyon nagy elánnal indult el felém, ahogy a fejét elnéztem, ez is simán benne volt a repertoárjában. Nem lett volna éppen keret a lakatosra vagy üvegcserére, a testi (és lelki) sebek előbb-utóbb begyógyulnak. (Azért szar érzés volt a szám sarkában egy pofon égő érzésével továbbmenni, nem kicsit megalázó az ilyen szituáció. De most legalább jól kiírtam magamból. :-) ) Ja, kövér gáznak esélye sem volt, épphogy meg tudtam állni mögötte, hátulról meg zártak az utánam jövők. Akik aztán a konfliktus kiteljesedését látva jobbnak vélték, ha elegánsan megelőznek minket, s nem szólnak bele - elég egyoldalú - diskurzusunkba.

FlybyWire 2008.02.28. 13:30:21

hmmm 2008.02.28. 13:25:46

Igazad van. Csak a szépséghiba annyi, hogy előtte pár percig mentem mögötte... tompítottal stb.. Innen látszik, hogy hátra SEM nézett (mert akkor feltűnt volna tán, hogy jééé hova is lettem...- lakott területen kívül volt szóval le nem kanyarodhattam, mert nem volt hova, stb.)

Egyébként a holtteres dologra tényleg nagyon figyelni kell. Nekem még anno apukám is mondta/muttata, sőt azt is, hogy az oldalsó tükröket is kicsit inkább oldalra mutatóra kell állítani, mintsem pont hátrafelé nézőre (még jó, hogy a C'eed-en böhöm nagy tükör van :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.02.28. 13:39:05

ígyjártam 2008.02.28. 13:28:39
legközelebb tartasz kéznél egy kis zacskó benzint:) CSODÁKRA KÉPES! főleg mikor megérzi magán a szagát és lágy mozdulattal meglengetem a ZIPPOt :)

akkor márse ő a helyi terminátor...

EBEUSS (törölt) 2008.02.28. 13:41:56

ígyjártam 2008.02.28. 12:40:59

Indulatból ne nyomd soha a dudát!
Ha balesetveszély elhárítása a cél, akkor egy rövid duda figyelem felkeltés céljából oké!

Ha valaki bunkó volt veled, mint az említett esetben is, akkor a cselekmény után mellé kerülni, átnézni, ha nem nagyobb nálad, akkor egy stikkstikk04 jelzéssel visszaszerezheted az önbecsülésed. Ha nagydarab állat akkor így jártál..., nem szólsz be neki sem dudával, sem mutogatással, sem sehogy!

hmmm 2008.02.28. 13:42:23

Ficere 2008.02.28. 13:30:21

látod látod, hát biztos zavarta a tükörből visszaverődő fény, ezért felállította teljesen.
1 perc, és már nem is emlékezett rád :)

ez a nevetés is már inkább kínból jön, szerencse, hogy megúsztad, más helyzetben, kicsivel nagyobb sebességnél, esőben, stb stb, ahol nem tudsz korrigálni...

rognork 2008.02.28. 13:46:38

bárki, aki azon töri a fejét, hogy összetöreti ótvar autóját, lebeszélném róla. NE TEDD!
1. ostorcsapás, nyakad megrándul (nekem 2 hétig fájt)
2. 15 éves autódra 80% avultatást fog kiadni a kárfelmérő, még te fizetsz, ha szakszervízben csináltatod
3. ha elfogadod a kp ajánlatot, tutira nem jön ki belőle maszeknál, számla nélkül sem, persze bontott alkatrészből
4. a kárfelmérő elfelejt egy-két dolgot, amit te is későn veszel észre: pl eltört a hátsó ködlámpa is, de nem látszott...vagy a lökös tartó konzol darabja (filléresnek tűnik) 6 rugó

ezért én inkább magam tákoltam össze a munkahelyemen a műhelyben. csak akkor érdemes, ha tényleg lassan megy, és van óccsó megoldásod.

Johnny336 2008.02.28. 13:52:47

Erdekes, nekem azt tanitotta az oktato, hogy a tukroket folyamatosan figyeljuk. Valami ilyesmit mondott: "A jo vezeto onnan ismerszik meg, hogy figyeli a tukrot, az ot korulvevo (nem kizarolag elotte halado) forgalmat, es ha valaki eltunik mogule, akkor feltunik neki, hogy hoppacska." Ez kifejezetten illik Ficere esetere. Pontosabban nem illik, mert a csavo nem eszerint jart el.

ígyjártam 2008.02.28. 13:57:08

EBEUSS, Te valami pap vagy? :-) De azért nem haragszol meg, ha nem követem minden esetben a szentenciáidat, ugye? :-)

Duda csak azért volt, hogy vegyen észre, bár a reakcióiból arra következtetek, hogy látott ő rendesen engem, csak meg akarta mutatni, ki az erősebb bika.

hmmm 2008.02.28. 13:58:46

Johnny336 2008.02.28. 13:52:47

Sávváltásról volt szó.

Természetesen menet közben is illik használni a tükröket és nem a reggeli smink elkészítésére vagy a mögöttünk haladó nő dudáinak figyelésére.

Szóval igen, ezt is tanította az oktatóm.

hmm 2008.02.28. 14:03:18

Johnny336 2008.02.28. 13:52:47

Borús idő, rossz hangulat, aszem az eredeti felvetésre reagáltál nem az enyémre.

Onnan nézve haladás, nem sávváltás, igazad van.

EBEUSS (törölt) 2008.02.28. 14:07:48

ígyjártam 2008.02.28. 13:57:08

Dehogy haragszom! :) Nem az én pofámat verik be legközelebb is! ;)

FlybyWire 2008.02.28. 14:15:15

Johnny336 2008.02.28. 13:52:47

Pontosan. Nálam amúgy már nem is megy másképp, reflexből nézek folyamatosan minden irányban.
Budapesten nem is igen lehet másképp közlekedni, a sok sáv miatt.
A delikvens alighanem még nem ébredt fel teljesen, másképp tudnia kellett volna, hogy ott vagyok, ahol :(

Johnny336 2008.02.28. 14:16:01

Borus ido?!
Itt sut a Napocska!

Szep az ido. Es a kedvem is jo! :)))

potha 2008.02.28. 14:37:07

Én kis furgont vezetek VW Transporter-t de nem vok agresszív!

Nem tolakodok, mert tudom és érzem h egy olyan dögöt nem egyszerű kezelni, és inkább kivárom a sorom!
Tehát ne általánosítsunk h a furgonosok a hülyék :)

Vannak ott is parasztok ugyanúgy mint bármelyik más kocsi fajtánál :)

old bahaman 2008.02.28. 15:08:49

hmmm 2008.02.28. 13:02:57

Naponta arra járok, ezzel én tisztában vagyok, csak az a néhányezer vezetőtársam nem, aki (és ez főleg Újpest irányába jellemző) mindhárom sávot 50-es zónának véli. Ilyenkor még a megengedett tempóban is lehetetlen haladni, pedig messze nem telítettek a külső sávok.

Szerencsére a tükör a második szélvédőm, és kiskocsimban abszolúte jó a beállítása. Viszont vezetek időnként más autót, és tökéletes tükörbeállítást még sose láttam. Sőt, sokban egyáltalán nem lehet olyan szögbe állítani a tükröt, hogy kényelmes kilátást biztosítson, engem borzasztóan frusztrál az, ha ilyen autóval kell közlekednem (egyenesen rettegek a sávváltástól, 3x körülnézek, pedig szeretek jobbrabalra flangálni).

Hogy egy sztorit én is említsek: néhány éve, még friss jogsival első önálló autópályás utamat igyekeztem teljesíteni, a húgommal. Az 1.8-as autóval kényelmes 160-as tempót diktáltam az M7-esen a Velencei-tó felé egy kellemes fürdőcskére, élveztem az utat, csevegtem a testvéremmel, és persze az alkalom szülte izgalom miatt 101%-al figyeltem. Ahogy azt kell, mentünk a belsőben, mögöttem kényelmesen beállt egy 5-6 tagú oszlop (nem akartak előzni, nekik is megfelelt a 160). "Törtem az utat a többieknek", nagyon jól éreztem magam.

Egészen addig, amíg egy családi autóban ülő úgy nem gondolta, hogy bizony a belső sáv üres, itt az ideje, hogy megelőzzem az előttem közlekedő kamiont. Kb. 20 méterrel előttem sorolt ki elém 120-al (a 120-160 különbség nagy, azonos tempóval még megreszkírozhatta volna, de nyilván gyorsabb voltam), indexet a felezővonal átlépése után kapcsolt csak.

Vészfék, az izzadó gumik füstfelhőt eresztenek, abs, duda, reszkető kéz. Nem gyorsít, nem húzódik vissza, előz. Kb. 2 méterre csökkent köztünk a távolság, mindez 3 mp alatt (ami visszaemlékezve sokkal többnek tűnik), mire sikerült visszalassítanom az ő tempójára, ő pedig békésen megelőzte a kamiont. Visszasorolt a sávjába. Én az előzés közben (kb. 10 mp volt) idegességemben végig nyomva tartottam a dudát egészen addig, amíg mellé nem értem. Ott szaggatottan, hátha oldalra néz. Nem nézett. Vagy észre sem vette, hogy mi történt, vagy egyszerűen csak szégyellte magát. Cserébe nő volt (sötét hajjal) és 3 gyerek (!!!) ült mögötte, az egyik gyermekülésben... Egyetlen egy dologért vagyok nagyon hálás: a mögöttem lévő bő távolságot tartott közöttünk. Simán rámfuthatott volna. Valószínüleg már látta, hogy kijön elém az idióta, és velem egyidőben reagált.

Ha ma ebben a helyzetben lennék, ugyanígy vezetnék, mint akkor. Lehet ócsárolni a sebességlimit túllépése miatt, lehet ócsárolni, mert "rutintalan" vezetőként egy mellettem ülővel kerültem ilyen szituációba. Igazad van. Viszont a figyelmetlen vezetőktől az ég óvjon mindenkit :(

EBEUSS (törölt) 2008.02.28. 15:31:06

old bahaman 2008.02.28. 15:08:49

Mégis téged fognak büntetni, mert a sebességet lehet mérni, a hülyeséget meg nem... :(((

Johnny336 2008.02.28. 15:38:10

Lehet merni, de azt sajna nem buntetik. Szerintem az emberek fele bortonben lenne buntetest letoltendo. :)

Olivér 2008.02.28. 16:03:36

Ebeuss: tudom hogy a dudát elvileg csak balesetveszély elhárítása esetén lehetne használni, de nekem kurva jól esik amikor vmi hülyén felbaszom magam és egy nagyot vágok a kormány közepére a duda szól egy két másodpercig és én meg is nyugszom tőle.

Amikor pár hónapig egy Renault 5-öst vezettem amiben nem működött a duda nagyon idegesített de párszor rávágtam ott is a kormányra reflexból sőt még néha fájt is egy kicsit de akkor is jobban lettem tőle :D:D

Radical Massza 2008.02.28. 16:04:59

Francokat lennének a börtönben. 107 olvasd te is, mit alakítanak a kollegáid világ csúfjára:
www.hirszerzo.hu/cikk.40_alkalom_20_szabalysertes_2_rendor_-_amokfuto_motoros_debrecenben.58388.html

kérdések órája 2008.02.28. 16:09:34

old bahaman 2008.02.28. 15:08:49

"friss jogsival első önálló autópályás utamat igyekeztem teljesíteni, a húgommal. Az 1.8-as autóval kényelmes 160-as tempót diktáltam az M7-esen"

bah..
még a költői kérdéseket sem teszem fel..

nem az a lényeg, hogy az ember néha-néha megteszi egy egy rövidebb szakaszon, vagy le akar tudni valakit, stb stb.. de ez..

Végeztem egy kis számítást.
Bp-Velence távolságon 20 km az autópályás szakasz.

130km/h-val 9,2 perc
160km/h-val 7,5 perc az út

Kemény 1 perc 42 másodpercet spóroltál.
Jó lenne néha ilyen szemszögből is nézni a dolgokat.

Meg tudtál állni, elmondásod szerint épphogy.
Mi van, ha nem? Megéri kockáztatni ennyiért?

Persze 130-cal is megtörténhet ez, csak akkor rövidebb a fékút. Nagyobb az esélyed. Most például kénnyelmesen fékezve idegbaj nélkül nyomhattad volna a dudát.
Mert a nő is hülye volt, egyértelmű.
A hírekbe viszont úgy kerültél volna be:
Friss jogosítványával két ember halálát okozta a 160-nal száguldozó fiatal.

Mellesleg a rutin, aminek nem voltál birtokában igenis látszik, tehát igenis kibaszott felelőtlen voltál, mikor 160-nal "diktáltál". Pont ezért nem lehet elsöpörni más mellett ilyen tempóval. Rutinos sofőr az autó mozgásából kiszúrja, hogy kivel, mire kell vigyázni.

a következő óra 2008.02.28. 16:27:39

Radical Massza 2008.02.28. 16:04:59

Radical, mire gondolsz? Az enyhe büntetésre?

Szerinted az egyszerű közlekedési rendőr tehet arról, hogy a jogszabály csak ennyit enged meg?

Direkt szítod a feszültséget?

Johnny336 2008.02.28. 16:45:16

Amikor megvettuk asszony kocsijat, es eloszor vezetgettem, furcsa volt, hogy a duda a bal bajuszkapcsolo vegen helyezkedik el. Szepen csorogtam, bevagodott elem harom centire egy ficko, rabasztam a kormany kozepere (ahogy az enyembe szoktam meg), es csak bamultam, hogy miert van kuss, es faj a kezem rohadtul... :)

FlybyWire 2008.02.28. 16:59:12

Hát bizony, a ma reggeli pöcsparaszt is kapott tőlem egy jó egészséges dudálást.. és még örülhet, hogy nem álltam le szóban élőben is megdorgálni (amúgy sose tennék ilyet, de az adrenalin csodákra képes... nem kicsit voltam ideg, pár percig)

FlybyWire 2008.02.28. 17:01:37

kérdések órája 2008.02.28. 16:09:34

Na nehogy már megmagyarázd, hogy a tükörbe nem nézés (autópályán! FTW!!!!!)
az normális és védendő?

Ha valaki autópályán azért durrantanak bele hátulról, mert figyelmetlenül váltott sávot, akkor ő a hibás, és az esetleges gyorshajtás lényegtelen.

vagy talán a 3 német aki meghalt hála a román kamionnak, az rendben van, megérdemlik, mert 200-al mentek?

Hihetetlen, hogy mekkora "okosságokat" tudnak egyesek ideböfögni....

old bahaman 2008.02.28. 17:01:42

Rutin hiánya megvolt, de pilóta vagyok, és úgy gondolom, a reflex és gyors helyzetfelismerés játszik ilyenkor a leginkább. Jól mondod, a mozgásból azonnal látszott a szándéka, én pedig azonnal fékeztem is. Sajnos egy rutinos, vén rókának is neki tudnak menni oldalról (ld. előző postokat), és egy újonc is egész életében balesetmentesen vezetni.

Száz szónak is egy a vége: inkább a gyors reakció segített hozzá, hogy elkerüljünk egy csúnya balesetet. Észnél kell lenni, na.

Anno tanultam az esetből (190-nél jobban felfogják a sebességkülönbséget), és köszönöm a kritikát (pl. sose számoltam, hogy ennyi időt spórolok nagyobb tempóval :)

FlybyWire 2008.02.28. 17:09:46

Mondjuk azzal egyetértek, hogy mindig, mindenki mellett érdemes óvatosan, nagyon figyelve elmenni. De attól még jobb lenne a világ az olyan idióták nélkül, akiknek holttér az egész világ...

ng 2008.02.28. 17:46:54

old bahaman 2008.02.28. 15:08:49

"kényelmes 160-as tempót diktáltam az M7-esen[...] Kb. 20 méterrel előttem sorolt ki elém 120-al (a 120-160 különbség nagy, azonos tempóval még megreszkírozhatta volna, de nyilván gyorsabb voltam)"

Te nyilván gyorsabb voltál, ő pedig előzés előtt belenézett a tükörbe, látta, hogy van szabad húsz métere, rajtad kék lámpa nincs, szirénát nem hallott, gyorsan osztott-szorzott, és arra a következtetésre jutott, hogy 10 km/h sebességkülönbségnél ez a 20 méter különbség pont elég arra, hogy az előzés közben 130-ra felgyorsítva téged ne akadályozzon.
Egyetlen dologban tévedett: a 10 km/h sebességkülönbségben -- nem ismerte fel kellő időben, hogy szabályszegéseddel veszélyhelyzetet okoztál. Ezt talán ne ródd fel neki.

félreértés... 2008.02.28. 17:51:41

Félreértitek...

Ficere, ng, bahamen és a többiek..

Nem arról van szó, hogy a nő nem hibázott. Ahogy írtam, igenis hibázott, hogy kijött eléd, ettől függetlenül a többi is mind megállja a helyét, amit írtam.

Ok, akkor kockáztass másfél percért.

Rocko- 2008.02.28. 18:05:48

lacika 2008.02.28. 11:15:45
"tegnap majdnem belémjött egy ilyen gyökér rendőr a BAH csomópontnál, a zöldön mentem át de a másik oldalon kicsit lassan haladt a forgalom, ez a gyökér közben zöldet kapott, de nem engedett be (mást se) behajtott közénk, mert ő kemény..."
esetleg megállhatott volna megkérdezni, h miért is hajtottál be, ha egyszer nem tudod elhagyni a kereszteződést.

old bahaman 2008.02.28. 19:26:58

Esküszöm a posztolók többsége nem magyarországon él, vagy egyszerűen csak nem közlekedett még autóval...

107! 2008.02.28. 19:39:12

Radical Massza 2008.02.28. 16:04:59
"Francokat lennének a börtönben. 107 olvasd te is, mit alakítanak a kollegáid világ csúfjára"

Milyen csúfságról beszélsz? Az ember meg lett. És nagyon igazuk volt, hogy nem akarták megállítani minden áron. Az ilyen dögöljön meg egyedül! Hogyan számolnál el a lelkiismereteddel, ha belehajszolnál egy ilyen majmot mondjuk egy ovodáscsoportba? Vagy saját magadnak (és kolegádnak) okoznál sérülést... sorolhatnám még. Egy jó rendőrnek nem lesz attól nagyobb a pöcse, hogy addig üldöz valakit, még össze nem töri magát (és mást) Egy jó rendőr gondolkozik. Mire hazaért, már várták. És itt a kamera előnye! BIZONYÍTÉK!

107! 2008.02.28. 20:15:45

Azt hiszem kicsit félreértettem Radical barátunk panaszát! Valószínűleg azért, mert amit ő sérelmez eggyátalán nem a rendőrség, hanem a törvényhozás problémája! Ezt írtam, már több másik témánál is! Öröm ilyen törvényekkel dolgozni.
Az ember gondolom megkapja a lehető legtöbbet, bár szerintem érdemes lenne veszélyeztetés miatt feljelenteni, az már legalább vétség, nem szabálysértés! Ha csak szabs.-ként indítják az ügyet, akkor max. 150.000 Ft, + 1 év eltíltás. Nagyon olcsó ország vagyunk!

X 2008.02.28. 20:33:04

ng: maximum a bíróság megbűnteti enyhe sebességtúllépésért, de a BALESET OKOZÁSA, A FELELŐSSÉG AZ ÜTKÖZÉSÉRT A sávváltót terheli a felelősség. És ha meghal valaki, a sávváltót ítélik el halálos baleset okozásáért.

amennyiben a sebesség felmérhető, erről van szó. tehát látszik a tükörben, stb... ha 30-as tábla van és beláthatatlan kanyar, akkor 80-al jön valaki, az a felelős. de ha egyenes szakaszon, ahol kellő körültekintéssel látható lenne, akkor nem játszik a sebességtúllépés.

Triznyai Döme 2008.02.28. 23:47:36

X 2008.02.28. 20:33:04

Erre inkább ne végy mérget.
(Bizalmi elv, ha mond ez neked valamit.)

Nem értek bizonyos embereket. Ha TUDATOSAN megszegsz meglehetősen fontos szabályokat, akkor legalább NE RINYÁLJ!

Gera 2008.02.29. 00:06:37

Nem is lenne semmi gond a 150ezer + 1 év eltiltással, ha halmozódna, tehát 40 db szabálysértés => max 6 millió büntetés, 40 év eltiltás :)) Biztos volt köztük enyhébb is, úgyhogy legyen mondjuk 2millió a bírság és 10 év az eltiltás :)

107! 2008.02.29. 08:47:10

Gera!

Előfordulhat, hogy halmozódik, de akkor is csak az anyagi része. Az elkövetett legsúlyosabb szabálysértés maximumának másfélszerese lehet az összeg halmozatban.

Jó lenne látni azt a felvételt! Biztosan bizonyítható lenne, a közlekedés veszélyeztetése vétség, az már legalább magasabb tétel lenne.

107! 2008.02.29. 14:57:29

Ja! Eszembe jutott, hogy mit akartam még ide írni!

Közúti Forgalomirányító Fényjelző Készülék: rendőrlámpa, villanyrendőr, jelzőlámpa... :-)

Csutka64 2008.03.01. 21:22:52

Sziasztok!

A történetem hasonló!
Budaörs - Budakeszi összekötő út.
A régi 1-es út kereszteződésénél lámpa.
Aki az M1 irányából érkezők és a Budaörs felől érkezők sávjai láma nélkül taálkoznak.
A budaörs felől érkező sáv mellett egy 3-szög alakú tábla.
Nálunk falun azt mondják az ilyen a KRESZT ismerők, hogy elsőbbség adás kötelező.
Aki Budakeszi felé megy annak szabad a pálya.
Na a lényeg.

Időpont 2006. őszi este, sötétedés után.
Én megyek a védett útvonalon, de a két sáv találkozása előtt már lassítok, mert tudjuk jól, az ördög és a hülyék nem alszanak!
Baromarc un"Törpe" érkezik jobbról.
Mögöttem család, fékezek. Ember a táblát észre sem véve benyomul elém jobbról.
Állat módon szakadt öreg autóval.
Félre értés ne essék, nem az öreg autó miatt bántom!
De, mögötte is ott volt a családja, figyelmetlenül vezet, majd mikor vilantással tudomására hozm véleményemet, elkezdoi játszani velem a fékezek, áljál meg, beszélgessünk játékot.
eljátszotta 3-szor, majd megállt és nyitotta ajtót.
Mondjuk nem lett volna ellenfél, de nem szeretem az ilyen szitukat, már csak az előéletem (kiképzés, sport, stb.) miatt sem.
Szemből senki, kövér gáz, mellette balra, a zárón keresztül irány haza.
Utána gondolkodtam. Mi van ha a tagnak nincsen szeencséje és nem egy angyal lelkű marhát, hanem egy vadbarmot fog ki?
Jó a kérdés nem?

Üdv mindenkinek!













 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása