Talán sokan nem tudják, Győr városában található az ország legnagyobb , és 2. legnagyobb körgeometriás csomópontja. Nem, nem körforgalom.Aki még több információra kíváncsi a témával kapcsolatban, az itt és itt vagy esetleg itt is olvasgathat.
Ez a csoda, ami városunkba látogató sokat edzett pestiembereket is rendesen megkeveri...
Megépítésüket az tette szükségessé, hogy az adott kereszteződések áteresztőképessége megnőjön, csökkenjen a városban a dugók, feltorlódások száma. Ezt a funkcióját be is tölti a képződmény, de nem ingyen: az áteresztőképesség javulása a balesetek számát növelte: minden hétre jut egy -két baleset, hol az egyik, hol a másik csomópontban. A nagyobbiknál külön királyság, hogy bevásárlóközpont is van. ( Annak a parkolója megérne egy külön topikot... )
Én napi szinten járok a városban, meggyőződésem hogy a táblákkal és felfestésekkel van a baj. Ha a csomópontban rossz helyre sorol be valaki, - és bizony sok idegen jár át - megijed, és sávot akar váltani a karikában, na akkor kocc, csatt. A csomópontot nagyszerű szakemberek, mérnökök és biztonságtechnikusok tervezték bizonyára megfelelő pénzekért, valami mégsem működik vele úgy ahogy kellene. Lehet sokmindent a balesetekkel kapcsolatban a közlekedési morálra fogni, na de mindent azért mégse.
Azért lenne jó ha megjelennének a blogon ezek a csomópontok, mert úgy tudom nincs is máshol az országban ilyen, és mert sokan jönnek Győrön keresztül autóval, és tudják mire számítsanak ha szembetalálják magukat vele.
Körforgalom, ami nem is az
2008.04.14. 13:23 :: Kisikasa
Rengeteg baleset, megtévesztő táblák, értetlenkedő sofőrök gyűjtőhelye lett a Győrben található két körgeometriás csomópont. A balesetek nagy százalékban szabálytalan sávváltások miatt következnek be, ezért a megelőzésre a szakemberek azt javasolják, hogy aki tévesztett az "ismételjen", mint ahogy az körforgalmakban szokás. A másik probléma, hogy a helyismerettel rendelkezők nagyobb sebességgel érkeznek a csomóponthoz és a tétovákkal találkozva nemegyszer koccanás a vége. De legalább a dugó kevesebb, hiszen ez volt a cél. Levélírónk ezúttal szeretne inkognitóban maradni.
118 komment
Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes
Kommentek:
A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.
Csak a 100 legfrissebb kommentet szeretném látni!
cso zsi 2008.04.14. 13:31:30
ykcky · https://www.facebook.com/SilhouetteHistory 2008.04.14. 13:38:07
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.04.14. 13:42:56
Casillas86 2008.04.14. 13:43:51
Mindenesetre Angliában minden második kereszteződés ilyen.
hajragyor 2008.04.14. 13:44:21
Ha jól tudom eredetileg 50-es tempóra tervezték őket, de azzal lehetelten biztonságosan menni a csomópontban. A táblák is elég rosszak, szerintem teljesen felesleges a 3-4-5 sáv.
Casillas86 2008.04.14. 13:47:08
A felfestés valahogy úgy nézett ki, hogy a Batthyány tér felől jövet a Lánchídra úgy lehet ráhajtani, hogy be se mész a körforgalomba, tehát nincs kinek elsőbbséget adni. Fő utcából is értelmezhtetlen volt, hogy most akkor egy sáv megy be a körforgalomba, vagy kettő? De mostanra már sikerült jól felfesteni a dolgokat.
hajragyor 2008.04.14. 13:50:43
Johnny336 2008.04.14. 13:53:53
Egyébként látvány szempontjából ez a győri nagyon jól néz ki, szép látványosság, bár én meg lennék benne illetődve... :)
i 2008.04.14. 14:06:56
Kivétel: jobbra kis ívben tényleg szívás, mert mindig, tényleg mindig piros a lámpa a kihajtásnál, vagyis ilyenkor 1 db extra megállással kell számolni.
Comandante en Jefe · http://local.blog.hu/ 2008.04.14. 14:08:01
"Az már egy ideje körforgalom lett a sok koccanás miatt"
Szerintem inkább azért, hogy haladjon valamit a Dunával párhuzamos két ág is...
Istvan 2008.04.14. 14:16:35
potha 2008.04.14. 14:17:13
Tehát ha tudom elkerülöm azt a két csomópontot, bár ez teljeséggel lehetetlen, ha valahogy be akarok jutni a belvárosba :D
De amúgy jópofák,szerencsére még nem sikerült ott balesetet szenvednem :)
A bevásárlóközpont parkolója valóban áldás :D
Valamint az, hogy az ott levő "körforgalmak" olyanok hogy multkor is simán áthajtottunk rajta mindenféle körözés nélkül nyílegyenesen, mert észrevehetetlenek, csupán macskakövezve van egy karika, ami ki sem emelkedik, és ha mákod van észreveszed :D
(F)ordító · http://aztirjaa.blogspot.hu/ 2008.04.14. 14:19:16
istván 2008.04.14. 14:26:05
félautópályaként megépített "halálutak (M15, M2, M70, M0)
össze-vissza kihelyezett táblák. Érdemes egyszer hazai autósként követni az útbaigazító táblákat, úgy mintha külföldiek lennénk. Én megpróbáltam párszór. Teljes csőd.
az ideiglenes sávfelfestések ottmaradnak a burkolaton, főleg Budapesten. aztán ujak kerülenek fel, amik persze hamar lekopnak, az ideiglenesek, pedig előtünnek a hanyag eltüntetés miatt. és sok helyen azt sem tudja az ember hol a sávja.
de lehetne sorolni.
érdemes lenne blogot nyitni képekkel ezekről a Hungaricumokról"
Mert sok a baleset és mindig csak az autós a hibás, ahogy mondják. de az utak állapota nagyban felelős a baleseti statisztikáért. És nem kell mindig a pénzhiányra hivatkozni, hisz jó részük hibás tervezés, hanyag kivitelezés és hanyag karbantartás következménye.
frék 2008.04.14. 14:26:29
Szilu Bácsi 2008.04.14. 14:27:08
Az áteresztő képessége jóval nagyobb bármilyen más csomópontnál, bár nagy helyet foglal ez tény. Ezek se kicsik.
aTony 2008.04.14. 14:33:38
vincent 2008.04.14. 14:34:11
Arra pedig, hogy a tömegszerencsétlenséget is, arra már ott sem.
istvan 2008.04.14. 14:35:36
Azonban egy bizonyos forgalomnagyság felett már nem képes átereszteni a forgalmat, azaz forgalmi torlódást okoz. Ekkor jönnek a különszintű csomópontok, ahol egyes irányok vagy minden irány külön szinten megy, aza nem keresztezik egymást.
A klasszikus körforgalom 1 sávos. Azonban ha több sávos a körforgalom, akkor nagyon meg kell növelni a kör sugarát, mert különben nehéz használni a több sávot a körben és veszélyes sávváltások történnek a rövid és ráadásul körpályán lévő sávváltási szakasz miatt.
Ha még lámpát is teszünk rá, akkor még inkább hisz ott a piros elött felállnak az autók annak is hely kell.
Ha sok a nagy jármű a körforgalomban, pl. kamion, csuklósbusz, akkor szintén nagyobbat kell építeni, hisz ezekkel a nagy járművekkel még nehezebb manőverezni. Érdemes lenne minden közlekedés tervezőnél, hogy fél évig kamiont és csuklós buszt is vezessen, hogy átérezze, milyen érzés egy ilyennel az általa tervezett szűk körforgalmon átaladni.
johevi 2008.04.14. 14:36:31
Füst Lee 2008.04.14. 14:36:56
Most ezt így hogy?
Ezt még nmeg kell emésztenem..
diab 2008.04.14. 14:39:19
Most, hogy belegondolok a jobbrakanyarodashoz besorolas szellemeben tehat mehetne a buszsavban az, aki az alaguthoz akar menni.
Mondjuk hiaba talalom en ki, hogy ez milyen jo, ha a balrol jovo autos belemjon, mert azt hiszi, hogy a kulso sav meg mindig a korforgalom resze (ha nem az:)
dodó 2008.04.14. 14:40:52
fater 2008.04.14. 14:44:07
Legutóbb "edzett pestiemberként" csöppentem a nevezett kereszteződésbe, a navi magyarázott, hogy melyik kijáratnál kell majd kijönnöm. A forgalmi helyzet miatt, volt kb. 5 másodpercem, hogy felfogjam mi van előttem - nem sikerült. Behajtva még rosszabb lett a helyzet, mert a felfestések kuszaságát próbáltam követni, majd mivel rossz sávot választottam, kis híján összetörtem a kocsit. De végül inkább kimentem rossz irányba és visszafordultam.
SZVSZ egy szimpla körforgalom sokkal átláthatóbb megoldás lenne.
hajragyor 2008.04.14. 14:48:26
A sávok teljesen kaotikusan lettek kialakítva: több helyen is találkozhatsz hirtelene gyszerre +3 sávval is mindenféle előjezés nélkül (pl. jobbra kanyarodás).
Ha még nem jártál arra, akkor tetszőlegesen választhatsz, de nem biztos, hogy arra fogsz kijutni, mint amerre akartál.
Felülről, 5 méter magasróljól néznek ki ezek a sávok, de a volánnál ülve csak azt látod, hogy szabásmintát rajzoltak az útra, valamelyik női magazinból.
biso7 2008.04.14. 14:50:58
mackótestvér 2008.04.14. 14:51:04
Ui. A Clark Ádám téri körforgalom jól teszi a dolgát. Sajna ekkora forgalomra, azon a szűk helyen nem lehetett jobb megoldást találni. (egy jelzőlámpás csak undorítóan nézne ki ....szvsz.)
istvan 2008.04.14. 14:52:48
frék 2008.04.14. 14:53:37
aki bennt vált sávot az eleve rossz sávba állt, mert figyelmetlen volt vagy nem tud értelmezni egy táblát. (vagy meggondolta magát.) ilyenkor tükör holttér index ahol nincs záróvonal. mi ezen olyan nehéz?
dodó 2008.04.14. 14:54:25
higgy a navinak, ha kiírja, hogy melyik kijáratnál kell kimenni, nincs más teendő, mint már a behajtás előtti lámpánál a megfelelő feliratú sávba állni. Onnan már csak úgy lehet eltéveszteni, ha menetközben az ember ijedtében sávot vált. Elismerem, biztos kell hozzá egy kis megszokás, de biztos, hogy ekkora forgalmat sima körforgalommal ilyen hatásfokkal nem lehet levezényelni. Tapasztalatom szerint nincs sok baleset, én már minden évszakban és napszakban, szátalanszor vettem igénybe baj nélkül. Lehet, hogy szerencsém volt.
johevi 2008.04.14. 14:54:37
Bianconero 2008.04.14. 14:55:20
frék 2008.04.14. 14:56:54
mackótestvér 2008.04.14. 14:57:00
1. távlatban számítanak más cégek megjelenésére is, ezért helybiztosításnak a körforgalom a legjobb (+ leágazás kialakítása után is működőképes a csomópont)
2. ha a kimondottan a belső részre gondolsz, akkor nemes egyszerűséggel a száguldozók megfogása a cél. Sok embert nem tart vissza a fekvőrendőr, és valahogy nehezen hiszik el, hogy egy bevásárlóközpont melletti parkolóban nem kötelező alulról súrolni a megengedett sebességet (gyalogos, tömött kocsival nehezen ugrik nagyot).
Qub 2008.04.14. 14:57:41
Lámpák nem működtek, forgalom nagyon nagy
3 x kellett megfordulnom mire megtaláltam a megfelelő sávot szfvár felé..
istvan 2008.04.14. 15:00:45
Sokban egyetértek Veled. Egyedül abban nem, hogy a kifejezetten a "jelzőlámpás, soksávos körforgalomhoz" nagyobb hely kell és kis helyre beszorítva egy ilyen problémákat okoz. Valamint azt kell hozzátenni, hogy a körforgalom csak egy bizonyos forgalomnagyságig képes megfelelően levezetni a forgalmat. Bizonyos forgalom felett torlódásokat okoz. Ekkor vagy különszintű csomópontot kell építeni vagy valameilyen "elkerülő" utat, amely tehermentesíti az adott csomópontot.
Ezzel együtt az 1 sávos körforgalmak építése jó dolog, biztonságosabb mint bármelyik csomópont.
Sajnos azonban Budapest és egy-egy nagyváros elérte azt a forgami nagyságot, ahol már nem lehet csak a felszínen, lámpákkal és körforgalmakkal elvezetni a megnövekedett forgalmat. ahhoz, hogy a torlódások is csökkenjenek, ahhoz már komolyabb beruházások kellenek.
dodó 2008.04.14. 15:04:31
A belső parkoló is jobb így, ellenpéldának a közeli dunakeszi Auchant tudom felhozni, ahol hosszában két-két sávos egyirányú főutak vannak, nincs olyan óra, hogy valami kreszben alulképzett egyén ne a jobb sávból akarna balra a parkolóba befordulni...
Nálunk amúgy is hihetetlen mélységben van néhány alapvető szabály ismerete, például a párhuzamos közlekedés tárgyköréből.
Atika!!! 2008.04.14. 15:06:45
Elég furának tűnik, biztosan megvan a logikája a kereszteződésnek. Esetleg egy kép/rajz felülről?
Körforgalmat meg még mindig sokan nem jól használják. Azt meg tudom érteni, hogy indexelnek az emberek balra(!) amikor nem a szokásos úton mennek ki a körforgalomból, hanem pl egy mellékutcába. Sokkal inkább nem szeretem amikor kifelé nem indexelnek jobbra. A másik majd rájön hogy kimegyek címszóval. Ebben (is) a béemvé-ojdi-merdzsó(-szuzuki) tulajok járnak az élen.
közlekedési bűnöző 2008.04.14. 15:08:18
A múltkor volt szerencsém hétfő reggel 7h 30-kor arra járni. A híd túlsó végén állt a sor (kb 1 km). Körforgalmat használni meg 100 magyar sofőrből 98 nem tud. Mint ahogy vezetni sem nagyon, úgyhogy végülis tökmindegy.
Uff.
vau 2008.04.14. 15:09:52
Az, hogy nehany osember sokadszorra se birja hasznalni, az az o baja. Nagy forgalomhoz nagyivu megoldasok kellenek, es ez pont ilyen.
Szerintem zsenialis.
közlekedési bűnöző 2008.04.14. 15:10:34
hajragyor 2008.04.14. 15:13:46
Az áthaladást a főutak sorszámozása segíti, azt kell követni.
Ja a másik poén a "körgeometriás" jelző. Nem tudom a KRESZben hol van ilyen fogalom, én úgy emlékszem, ahol a kék karika kint van a körbe forgó nyilakkal, az körforgalom. Javítsatok ki, ha rosszul tudom.
istvan 2008.04.14. 15:16:03
Kaliforniában pedig 1000 autó / 1000 lakos.
Úgy tanultam annak idején, hogy a személyautó állomány növekedésével párhuzamosan növekszik az utakon a forgalom is, kb. a 600 autó /1000 lakos értékig. Utána már nincs forgalomnövekedés, hisz az ezen felüli rész már csak egy ember második, harmadik autóját jelenti, amit természetesen egy időben képtelenség használni. igy kb. 600 autó / 1000 lakos felett a forgalom már nem nő csak a jármű tárolási igény.
Szóval nálunk még folyamatos fejlődésre kell számítani, főleg úgy, hogy tranzit ország is vagyunk, azaz, nem csak a magyar, hanem az itt áthaladó egyre nagyobb számű külföldi autó is növeli a forgalmat.
Persze ehhez stabil gazdasági fejlődés is kell. Ugyhogy a mostani kormány a 0 növekedéssel segít megoldani a forgalom további növekedését:-)
hajragyor 2008.04.14. 15:19:00
BKV figyelő.hu · http://bkvfigyelo.hu 2008.04.14. 15:23:33
Parkváros felé a spárnál pedig megtalálható a világ legkisebb körforgalma (!) aminek az egyik oldala egyenes, simán átlehet hajtani rajta, leejtőn van:)
Flashy7 2008.04.14. 15:24:34
aki még nem járt benne: nehéz egyszerre odafigyelni még gyakorlott vezetőnek is: kanyarban a szűk sávban maradni, előre figyelni a lámpát, pontosabban először megtalálni hogy melyik lesz a lámpád ha odaérsz (vajon a sáv fölött van a lámpa vagy a sávok között?), lesz-e időm megállni, (a lámpa a vonal fölött van-e vagy távolabb), jó sávban vagyok-e (a sávok fölött levő zöld útmutató se mindenhol azt írja amit gondolnál), és akkor még nem vettem figyelembe a körülöttem szabályosan haladókat (kamion 5 centire), a szabálytalanságokat meg főleg (emberek és autók a piroson vagy záróvonalon át, vagy nem záróvonalon de körülnézés nélkül). a máshol még megúszható kisebb szabálytalanságok itt halmozódnak.
szerintem akkor működne jobban, ha előtte el kell döntened, hogy hova akarsz menni, és bent már nincs sávváltás, a te sávodba nem csatlakozik bele másik és a tied sem ágazik el.
a rendes egy sávos körforgalom azért jó, mert ha bemész, akár ítéletnapig mehetsz körbe anélkül, hogy másokat veszélyeztetnél, ha valaki nem tudja rendesen használni a körforgalmat maximum annyi történik, hogy fölöslegesen várnak a többiek amíg gondolkodik. itt az van, hogy amellett, hogy első néhány alkalommal nem győzöl azzal birkózni, hogy merre menj és mire figyelj, gyakorlatilag bármikor bármelyik irányból neked jöhet valaki aki máshogy gondolta a közlekedést.
papíron, ideális szereplőkkel biztos tökéletes, de nem lehet erre tervezni. olyanok is kapnak jogsit, akik 10ből 8szor elhibázzák hogy melyik a jobb és melyik a bal kezük...
Már ma láma 2008.04.14. 15:27:07
Index nuku, ha van is, a KRESZ-t nem tudja a balfék.
Gyökerek kedvéért:
- körforgalomban kisorolni a belső sávból;
- index-tükör-hátra sandítás, nehogy ráhúzd a melletted lévőre
- ha szabad a placc, kisorolsz a külsőbe,
- index kattogjon tovább!
- a külsőből elgurigázol a kihajtóhoz - index pattog tovább - és kifordulsz.
Rühellem, hogy nagyon sokan basznak indexelni sávváltásnál és kanyarodásnál és még nekik áll feljebb, ha szóvá teszem.
nemakos202 2008.04.14. 15:29:25
Wydrian 2008.04.14. 15:34:47
Wydrian 2008.04.14. 15:37:10
fox 2008.04.14. 15:44:20
A közlekedést pedig a létezö résztvevöket figyelembe véve kell megtervezni nem pedig szupermeneknek csinálni akik aztán mindenkit kioktathatnak.
yxcvbnmaa 2008.04.14. 15:45:41
KaPé 2008.04.14. 15:51:22
fox 2008.04.14. 15:52:35
Ha rengeteg a baleset akkor rossz a keresztezödés teljesen mindegy ,hogy amúgy logikus (föleg utólag elmagyarázva, meg fellulröl és persze a tervezöje szerint). A közlekedés elrendezésének kell igazodnia a közlekedökhöz nem pedig fordítva. Az is biztos , hogy lehetséges átmenni a keresztezödésen és meg is lehet tanulni csak több lesz a baleset mert nem mindenki olyan ugyes mint te és ez így is marad az idök végezetéig.
MMM 2008.04.14. 15:53:40
Egyébként ez egy jelzőlámpás csomópont, akkor válik körforgalommá, ha rossz a tábla. Érdekes, hogy ez itt megtévesztő, máshol meg teljesen természetes, hogy nem állunk meg a zöldnél, még ha STOP tábla is van mellette.
Gabor 2008.04.14. 15:55:27
Szerintem tényleg egyszerű - előre beállsz a megfelelő sávba és kész.
NemGyőri 2008.04.14. 16:00:18
Johnny336 2008.04.14. 16:09:57
Mondjuk ez még mindig jobb megoldás, mint Pesten külvárosban két nagyforgalmú útkereszteződése, ahol ha nem jobbra kis ívbe kanyarodsz, és elsőbbséget kell adnod, akkor jobban jársz, ha a túloldalra születsz. Átengedni nem fog senki, csak pofátlanul, tolakodva, orrot kidugva lehet átmenni...
rolika 2008.04.14. 16:24:50
aki ott lakik, ott tanul vezetni, az persze, hogy tudja, melyik sávba kell beállni, de aki életében először jár arra...
én azóta is mindent megteszek, hogy ne kelljen arra mennem
Indigo 2008.04.14. 16:27:26
en.wikipedia.org/wiki/Magic_Roundabout_(Swindon)
A youtube-on van róla pàr jó videó autóban ülös pozícióból is.
Sajàt tapasztalatként àllíthatom, hogy jól müködnek, de sajnos kultúra is kell mellé, de hàt erröl szól ez az egész blog...
2008.04.14. 16:28:59
boszme 2008.04.14. 16:35:27
én is ezt akartam posztolni, volt hozzá szerencsém ;)
frék 2008.04.14. 16:41:00
Indigo 2008.04.14. 16:47:27
Amúgy elöször a High Wycombe-ban futottam bele ilyenbe elöször: délutàni csúcsban,fél óràval azutàn, hogy àtvettem a bérautót a reptéren :-)
2008.04.14. 16:54:59
Ilyet Angliában még nem láttam. Körforgalom sok van, de azokra van szabály és elég jól működik is. Inkább Mo-on tűnik zavarosnak, hogy kétsávos körforgalomban kinek hol kéne mennie, meg ki hol megy.
Mikka 2008.04.14. 16:55:49
Mócz 2008.04.14. 17:00:45
Gabor 2008.04.14. 17:03:01
Itt is ugyanaz van - ha tudom merre akarok menni, akkor a csomópont előtt beállok abba a sávba és megyek szépen a sávomban, ahogy kell. Ha meg nem tudom merre akarok menni, akkor arról nem a kereszteződés tehet, mint ahogy arról sem, ha nem vagyok képes a két vonal között maradni, ha kanyarodik az út...
Gabor
Gabor 2008.04.14. 17:04:53
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2008.04.14. 17:06:10
zsomi 2008.04.14. 17:06:15
Nem olvastam a korábbi hozzászólásokat, csak párat, de mint olyan, aki naponta használja a körforgalmat, elmondhatom, hogy nem nagy ördöngősség használni a csomópontot. Megértem, ha egy idegen számára furcsa a jelenség, de korrektül ki van táblázva minden, logikusan szervezték a kikanyarodó sávokat és tényleg jelentősen csökkent a dugók száma (gyakorlatilag 0-ra). Nem kell pánikolni, csak egy hangyányit jobban odafigyelni, és türelmesebbnek lenni - szerintem kulturáltabb közlekedésre szoktat ez a "körforgalom."
sadap 2008.04.14. 17:11:20
A képlet egyszerű: ha tudod, merre akarsz menni, előre be kell sorolni abba a sávba, amit az igen korrekt előjelző tábla mutat is. Menet közben is lehet sávot váltani (nekem 2 is megy egyszerre, korrektül, nem veszélyeztetve másokat), csak nagyon kell figyelni, hogy van-e ott valaki. (Jól beállított visszapillantók!!!)
A kereszteződés felfestése is tökéletes szerintem, mindig a saját sávod elválasztó csíkjait látod a legerősebbnek, arra kell menni!
Az, hogy vki. annyira balfék, hogy nem képes besorolni a haladási irány szerint, az nem csak ilyen, de hagyományos kereszteződésekben is gondot okoz, csak épp ott lehetőség sincs korrigálni.
Jó közlekedést!
Mityu · http://indafoto.hu/mityu/kozlekedunk/ 2008.04.14. 17:32:48
Sokan összekeverik az autó vezetőülését az otthoni tévénéző fotellel. Ott is elég csak előre bámulni... :)
marrci · http://marrci.blog.extra.hu 2008.04.14. 17:37:54
Bizonyára sokan jártak már Győrben közületek, nekem a személjes élményem hogy bemenni a városba nagyon egyszerű de kijönni annál bonyolultabb.
Na szépnapot!!! ;)
nonok 2008.04.14. 17:41:50
hajragyor 2008.04.14. 18:04:30
Én naponta 3-4szer áthaladok ezeken a körforgalmakon, tudom, hogy melyik sávból merre lehet eljutni, de a táblák sajnos nem egyértelműek.
Ha mondjuk jössz egy egysávos irányból, megjelenik 4-5 méter magasan a sáv felett egy "csigás" lrejelző tábla, hogy melyik sávba kell sorolni. Azonban itt csak még az útszámozás van feltüntetve, városok, vagy városrészek nem. Aztán 3-4 sávra bomlik az út, látszik is a nagy zöld tábla, de sokszor itt már íves a sáv, tehát nem egyértelmű. A lápánál feltorlódik a forgalom, így hacsak nem vagy első, nem látod a sávokat, hogy melyiknek hol lesz a vége. Aztán amikor egymást keresztezve ide-oda cikáznak a szaggatott vonalak, akkor sokan belelépnek a fékbe, vagy átsodródnak...
Az viszont pozitívum, hogy a főbb sávok mellé már letettek éjszaka világító macskaszemeket, amelyek jobban vezetik a szemet.
De azért kamionnal vagy busszal együtt fordulni, nem egy leányálom.
Én pl. ha utolérek a belső sávban egy kamiont, akkor a körforgalomban nem előzöm meg, inkább elém engedem, így másfél sávon ő is be tudja venni. Azután mér elfér két kocsi is.
hard 2008.04.14. 18:22:57
Mondjuk győrben nagy divat a piroson áthajtás. Pl Nagy Imre-Mónus kereszteződés.
PrintScreen 2008.04.14. 18:24:14
PrintScreen 2008.04.14. 18:30:32
igli 2008.04.14. 18:48:14
Győr mindig is a csodák városa volt, legalábbis számomra.
Az igazsághoz hozzátartozik, hogy a szimpla (bármely vidéki városban lévő) lámpás kereszteződések ennél is nagyobb szivatások, mert senki nem veszi a fáradságot, hogy normálisan időzítse őket.
walaki 2008.04.14. 18:49:37
www.jaisz.hu/gyor2006uton/video/arkad_szimulacio.wmv
Szerintem ennél jobb megoldás egy nagy áteresztőképességű csomópontra nincs.
Igaz, hogy nagy előny, ha tudja a sofőr, hogy hova akar menni és nem a kereszteződés közepén gondolja meg magát.
AP (törölt) 2008.04.14. 19:00:08
Anyázni könnyű, hogy szar.. A megoldást mutassad testvér.
Condy 2008.04.14. 19:02:29
Vladimir Harkonnen 2008.04.14. 19:04:54
www.jaisz.hu/gyor2006uton/video/arkad_szimulacio.wmv
Meg itt is:
www.jaisz.hu/gyor2006uton/video/arkad_bemutato.mpg
A többi itt:
www.jaisz.hu/gyor2006uton/korforgalmak.html
fm! 2008.04.14. 19:27:06
"a csecse kis körbenyilacskát a sávok felett, hogy ez balra, egyenesen, vagy jobbra visz ki."
Pont ez a gondom nekem is, ha jövök a belváros felől a négysávoson, akkor honnan a pikulából tudjam, hogy melyik nyolcvanX-es út kell ahhoz, hogy az Árkádhoz menjek? Én úgy oldom meg, hogy mindig a legszélsőben megyek 270 fok-ot, folyamatosan attól tartva, hogy balról valaki belémdurrant. :)
altona 2008.04.14. 19:40:18
web.axelero.hu/hegyessy/korforg.htm
csiky944 2008.04.14. 19:49:00
mis 2008.04.14. 19:49:31
Az utak és a városrészek kiírása sem segít egy más városből érkezőnek. Talán, ha a sávok felett azt mutatná a tábla, hogy hol fogok az adott sávból indulva kihajtani, az segítene. Jobbra akarok menni, ide állok, balra akkor meg ide és kész. Nem az utak számán, meg a városrészek nevein kellene gondolkodni.
hajragyor 2008.04.14. 20:09:50
- a sávok kicsit keskenyebbek lettek, mint a terven,
- jönnek kamionok, buszok és egyéb versenyzők is. (A kedvencem egyszer egy mixerkocsi volt, amelynek a szlalomban ide-oda csapódott a betonvályúja, és a környékbeli kocsikat jól megszórta, köztük engem is.)
- hiányoznak a sávváltó, és a csomópontot kiegyenesítő (a legbelső sávból sok lóerővel startoló és rögtön jobbra bekanyarodó tuningsofőrök)
X 2008.04.14. 20:13:47
A TÖBBSÉG HÜLYE ÉS NEM TUDJA MIRE VALÓAK AZOK AZ IZÉK a kocsin, amikbe HA BELENÉZ SZEMBŐL, látja önmagát :D
vagy inkább :S:S mert köztünk élnek...
pursuit 2008.04.14. 20:15:48
győri 2008.04.14. 20:18:04
Egyszer egy kamion két sávot váltva majdnem letarolt, mert rájött, hogy melyik sávba kellett volna állnia. Sokan összecsinálják magukat, ha meglátják és rosszul reagálnak, pedig semmi nem történne, ha menne mégegy kört.
hajragyor 2008.04.14. 20:22:44
Ha 270 fokot akarsz fordulni :1 sávváltás balra, ha 360-at akkor kettő szükséges. De csak ha a legbelső sávba soroltál. Ha a középső vagy a külső sávokban vagy akkor a spirál forma miatt szépen kivezet egyenesen, vagy jobbra.
grjak 2008.04.14. 20:22:51
TGV 2008.04.14. 20:24:39
amugy Parizsban nincs egyetlen korforgalom sem, hanem olyan kor alaku csomopontok, emelyekbe balrol surun szaggatott zarovonalak mennek be radialisan. Ezeknel a vonalaknal elsobbseget kell adni. Tehat bezuz az ember, majd a kovetkezo becsatlakozas magassagaban elsobbseget ad a jobbrol jovoknek :) ennek a non plus ultraja az Etoile hires nagy korforgalma, ahol mar nyomokban sincs felfestes es 3-5 savok erkeznek a csomopontba. Viszonylag hamar megtanulhato azert: ha valaki jobbrol jon, akkor el kell engedni.
Neha szoktak lampaval konnyiteni, hogy vagy a bejaratnal van lampa vagy valamelyik szeletnel.
hajragyor 2008.04.14. 20:27:24
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.04.14. 21:41:44
Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.04.14. 21:44:46
Rocko- 2008.04.14. 21:55:26
lehet kimenni Érdre, aztán nézegetni az elején azt a szart.
ez a győri izé is, azt kell oda beküldeni Aixammal, aki kitalálta.
komolyan, nem leeht felelősségre vonni ezeket, akik elbasszák a közlekedést?
bassfreak 2008.04.14. 14:53:37
azét ez elég komplex ahhoz, h értelmezd pillanatok alatt.
dodó 2008.04.14. 14:54:25
"higgy a navinak, ha kiírja, hogy melyik kijáratnál kell kimenni"
azért ne mindig. :)
van , hazt mondja, tartsam az ívet balra, a kanyar meg egy jobbra, őst, képen is jobbra ível.
BKV figyelő · bkvfigyelo.blog.hu 2008.04.14. 15:23:33
az annyira nem vészes, csak beláthatatlan. 6/7 gázosabb.
Már ma láma 2008.04.14. 15:27:07
azt kihagytad - h ha van zebra - akkor a gyalogot átengedni. kifelé, befelé.
Név: 2008.04.14. 22:05:51
A post beküldőjének leírása alapján már én is hülyézni készültem a körforgalom szót használókat, de aztán megnéztem a videót.
Azon pedig egyértelműen látszik (ki van táblázva), hogy ez bizony körforgalom, csak több sávja van, amikből nem egyformán van kihajtás, ráadásul lámpa vezérli a haladást. Ha az utóbbi nem működik, vagy sárgán villog, akkor pedig csak a több, különböző sávban tér el az egyszerű egysávostól.
A videót azért is érdemes megnézni, mert gyakorlatilag az összes elkövethető szabálytalanság látható rajta, a belső sávban araszoló pótkocsis traktortól a bringaúton ténfergő gyalogoson keresztül a teljesen piroson áthajtó autóig.
A vicces az, hogy a szimuláció is tartalmaz ilyeneket, tehát elég valóságos. :)
mr lebowski (törölt) · http://nearlydark.blog.hu/ 2008.04.15. 00:31:02
hajragyor 2008.04.15. 07:50:39
+ nincs dugó, ha pirosat kapsz, egy percen belül mehetsz,
+ minden irányba folyamatosan tudsz haladni, (nincs kitolom az orrát és bevágok nagyívben balra),
+ nincs frontális ütközés, vagy nagyobb balesetek
+ ha jól sorolsz be, akkor egyértelmű
- keskeny sávok, (sok a padkázás és a sávokon átlógás nagy gépekkel)
- sávváltás a körforgalmon belül,
- túl gyorsan megyünk benne :)
- több helyen nem egyértelmű a besorolás,
- gyalogosoknak kerékpárosoknak nem nagy élmény és eléggé veszélyes.
davez 2008.04.15. 08:38:40
Jazz 2008.04.15. 11:02:37
Nekem tetszenek ezek a csomópontok...
frék 2008.04.15. 11:02:38
attól h a sávok nem nyílegyenesek még nem komplexebb mint egy szimpla lámpás kereszteződés. vagy autópálya felhajtó. tényleg annyi az egész h nézni kell a táblát, és irtó bonyolult hogy amellé még azt is nézd hogy zöld van mert ha nem akkor meg kell állni. ezeket a dolgokat részben megtanuljuk vizsgán használni amikor jogosítványt szerzünk. miért ne lehetne kombinálva használni őket? tényleg nem tudom felfogni mi ezzel a baj és miért szidják - amikor győrben mindennap többször ezen emntem soha se láttam még balesetnek nyomát se, de még csak hírét sem. szerintem csupán statisztikai manipuláció.
Balage85 2008.04.15. 15:02:00
Név: 2008.04.16. 00:27:05
Ez a lámpa-tábla téma is olyan, hogy valaki elkezdte, azóta meg mindenki ezt ismételgeti, miközben fogalma sincs róla.
A KRESZben konkrétan ez áll:
9. §
...
(9) Ha a forgalmat fényjelző készülék irányítja, a „Főútvonal” jelzőtábla, valamint az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák jelzései nem irányadók.
A körforgalom táblája viszont kerek és kék színű, azaz utasítást adó jelzőtábla, ezért mindig figyelembe kell venni.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.16. 02:26:15
Valaki be tudná linkelni az angol tripla körforgalmat? Azt, ami 9 utat közösít? Ott van az a vicc, hogy 3 utanként van egy kisebb, rendes irányú körforgalom, majd ezek közt egy nagy, ami fordított irányú! (bolygómű) Na, az az ultrazsírság, az igazi kreatív buziság.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.16. 02:39:19
Ez se semmi, de még keresem.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.16. 02:50:49
Íme, táblázva ez a képe: upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/58/Magic_Roundabout_Schild_db.jpg/800px-Magic_Roundabout_Schild_db.jpg
És google mapon megtekintve a világ három leghülyébb körfogalomrendszere:
maps.google.com/maps?ll=51.884444,0.932639&spn=0.001,0.001&t=h&q=51.884444,0.932639
maps.google.com/maps?ll=51.626944,-0.750556&spn=0.001,0.001&t=h&q=51.626944,-0.750556
maps.google.com/maps?ll=51.746222,-0.473333&spn=0.001,0.001&t=h&q=51.746222,-0.473333
Na, már csak ezek hiányoznak a boldogságunkhoz...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.04.16. 03:01:07
És végül, de nem utoljára! Érdemes kicsit lejjebb menni és balra is picit, van még az orbitális 200 méteres közelében egy nagyon nagy, meg egy normál méretű is, csak hogy kellően világos legyen a közlekedés. Világos? Azt hiszem páran infarktust kapnánk ott...
jacks_colon (törölt) 2008.04.16. 08:58:39
Egy megoldás van erre, LASSAN kell menni benne, akkor is, ha már ismered. Ha te gyorsan mégy benne, mert ismered a helyet, a mögötted levő is fel fogja venni a sebességed. Akkor is, ha nem ismerős arra. A legtöbb ember minél hamarabb túl akar lenni az ilyen csomóponton, mindegy, milyen áron. Ez valahogy ösztönös, és ezen úrrá kell lenni, csakazértis lassan kell menni. (Különben tömegszercsi lesz és folyni fog a vércsi meg a belcsi, hogy triumphator is értse.)
Jazz 2008.04.16. 09:31:27
Kötekedni lehet, de ha ésszerűen belegondolsz: működik a lámpa -> azt fogod követni. Nem működik -> körforgalomként működik. Ettől még aláírom, papíron igazad lehet. Tudod az elmélet, meg a gyakorlat...
Ma is jöttem át rajta egyébként az Árkádnál, és baromira jól ki van táblázva 100 méterrel előtte, hogy melyik sáv hová fog vinni! Erről ennyit.
Én vagyok 2008.04.16. 10:58:17
Név: 2008.04.16. 23:39:29
Olyan nincs, hogy ha világít a lámpa, akkor nem körforgalom.
Egyszerűen fogtak egy körforgalmat, amit kibővítettek több sávosra. Eddig nem nagy ügy, több helyen is van, de jót még csak Zamárdinál láttam.
A több sávot kicsit megkavarták, mert nem minden irányból ugyanannyi a behajtó sáv, meg a kihajtó sem.
A végén pedig fogták a lámpákat, hogy könnyebben vezérelhető legyen az egyes irányok áteresztése, de ezzel csak az elsőbbséget szabályozzák, ahogyan a többi kereszteződésben is.
Így már érthető?
Az építő meg az engedéyt kiadó pedig nem tehet róla, hogy az emberek az egyszerű KRESZ szabályokat sem tudják értelmezni, és nem képesek felfogni keverés nélkül, hogy van körforgalom, meg ami csak hasonlít rá, de valójában egy egyszerű alárendelt kereszteződés.
Jazz 2008.04.17. 09:41:17
Magyarul: értem amit írsz, de mit akarsz vele mondani? Ez szerinted akkor körforgalom? Vagy vegyék le a táblát?
Én úgy látom, hogy nem körforgalmat bővítettek, hanem egy sima lámpás kereszteződést hajlítottak meg. :)
Mindegy, a lényeg hogy biztonsággal tudom használni, akárminek is hívják. És szvsz nagyon jó dolog. Azóta dugó nuku. Majd megszokjuk.
ganyager 2008.04.17. 11:36:26
amit láttam már:
Vannak 1 sávból bemenő 2 sávos körforgók, és úgyszintén 1 sávban kimenű sáv. (PL.: Érd )
- Duplasáv bemenő, illetve a körforgó is dupla, és a kijárasta is dupla... (pl: Biatorbágy és M7-es M0-ás felé)
De ilyennel mint ami Győrben van ilyennel életemben nem láttam! - Hát biztos vagyok benne , hogy elkellene mennem arra akkor forognék jó párszor!
anabaptista 2008.04.21. 10:55:55
bocs, de nem olvastam el mindent, mert jön a főnök:)
vezettem már eleget, keresztben az országot, bár nem áltatom magam, h jó lennék.
DE
először én is pánikoltam (győriként), azután rájöttem a logikájára.második használat után 1értelmű, különösebben figyelni sem kell, csak mint 1 iskola előtt.ha betartod a KRESZ-t, és figyelsz másra is 1 kicsit, nem lehet gond vele.
persze a jogszit is csak írni-olvasni tudóknak adnék, nem olyanoknak, akik csak a gázpedált ismerik....