Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

A ló másik oldala

2008.06.16. 08:41 :: SilentSound

Sokat szidtuk már az út mellett kintfelejtett, fölösleges mértékben sebességet korlátozó harmincas táblákat. Tegnap kivételesen nem autóval, hanem gyalog jártam erre, ahol a képek készültek és némileg ellentmondásosnak éreztem a helyzetet.



Az egy dolog, hogy a lakó-pihenő övezet tábla alig látszik onnantól kezdve, hogy tavasszal kizöldülnek a fák. Tegyük fel, hogy az ide bekanyarodó sofőr nagyon figyelmes és benéz a levelek mögé, szabálytisztelő állampolgárként lelassít 20 km/h-ra.



Ezt ugye addig kellene betartani, amíg emberünk nem halad el egy ugyanilyen, csak épp pirossal áthúzott tábla mellett. Ez itt rendben is van, mert sokan rohangásznak itt össze-vissza, van a házak között több játszótér, óvoda, bölcsöde, iskola, nem utolsó sorban pedig az egész környék tele van fekvőrendőrökkel a csak padlógázon közlekedő sportkipufogós astrás-golfos HVCS-k távoltartása, ill. lassítása végett. Szóval a korlátozás indokolt. Nem olyan régen feltépték keresztben az aszfaltot, talán gázcsöveket cseréltek. A kiásott árokra rádobtak egy bádoglemezt (amíg nem csinálták meg a beton alapot), meg ezeket a táblákat:



Tehát a helyzet a következő: Hússzal megközelíted az útszükületet, ahol esetleg emberek is dolgoznak. Itt lendületet vehetsz az ugratáshoz, kivételesen mehetsz 50%-kal gyorsabban is mint normális esetben. Ha túljutottál az inverz fekvőrendőrön (vagy pár napja a bádoglemezen, amire épeszű ember gyökketőnél gyorsabban nem mert rágurulni), akkor viszont satufék, mert már ott vagy a kereszteződésnél és ismét csak 20 a megengedett.

Persze, kisarkítottam a helyzetet, csak tényleg nem értem, hogy ez mégis hogy nem tűnik fel senkinek? Elég hülyén néz ki, hogy pont ilyen helyen és ilyen esetben kitesznek egy táblát, amivel engedélyt adnak rá, hogy a szokásoshoz képest másfélszer gyorsabban is áthaladhass. Azt hiszem, sajnos ez jellemzi az egész országot. Vajon mennyi időbe telt volna lecsavarozni azt a 30-as táblát, ami mellesleg jól kitakarja az útszűkületet jelző háromszöget?

114 komment

Címkék: budapest biztonság közlekedés autó veszélyes kresz útlezárás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

bahaman 2008.06.16. 09:10:05

A válasz: túl sok!

xerxesz 2008.06.16. 09:20:47

Natessék, eddig aszittem, hogy l-p-ö-ben 30-al lehet menni. De megnéztem a KRESZt is - gondoltam, majd jól belekötök a post írójába - de sajnos én tévedtem, és télleg 20. Mik ki nem derülnek...

Andie 2008.06.16. 10:25:42

Hamár ittvagyunk, világitsatok már fel, hogy a kereszteződés, útelágazás feloldja-é a sebességkorlátozást, avagy csak egy hasonló, de áthúzott tábla?
(pl 90-es útszakasz, 60-as korlátozás, utánna egy falusi bekötőút. vagy városban felbontás miatt üllőin 30-as, majd egy keresztutca)
Köszi!

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.06.16. 10:26:20

Azért tették ki, mert a magyar ember ha kátyút, útjavítást lát, azonnal száguldozni kezd, mert azt hiszi rendes úton halad. ;)

ludwig 2008.06.16. 10:27:15

A világ bonyolult.
Nem tudtátok?

De hol a ló és hol van az ő másik oldala? A románoknál? Az egyik oldal túloldalán?

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.06.16. 10:28:19

Andie: Övezetet jelöl a tábla nem útszakaszt, emiatt ameddig nem látsz feloldást nem mehetsz gyorsabban. Olyasmi mint a fizetős parkolási övezet, ameddig nincs feloldás fizetsz...

Nyomek 2008.06.16. 10:29:11

"kereszteződés, útelágazás feloldja-é a sebességkorlátozást"

Muszáj neki, hiszen aki abból a mellékutcából kanyarodik ki, nem láthatja a sebességkorlátozás táblát. Ezért is teszik ki őket kereszteződések után ismét.

Niwrok 2008.06.16. 10:31:30

Hasonló, régebbi sztori Fejér megyében: rossz minőségű út, 40-es tábla, majd falu. Tehát: menjél negyvennel, de csak addig, amíg lakott területre nem érsz, mert ott már ötvennel is mehetsz...

Karak 2008.06.16. 10:32:24

Azt tudtátok, hogy lakó-pihenő övezetbe be sem lehet hajtani, csak ha ott van az uticélod?

Motoros tanfolyamon vált világossá számomra, addig ezt nem tudtam, 20 év vezetés után.
érdemes néha elővenni a KRESZ könyvet!

karak

fhb 2008.06.16. 10:32:48

insert_click, Andie a sebességkorlátozó táblákról kérdezett, nem az lpö-ről. Az lpö-t csak a az lpö vége tábla oldja fel, de a sebességkorlátozó táblák hatálya csak a következő útkereszteződésig tart. Sok helyen rosszul van egyébként kitáblázva, pl. 40-es korlátozású úton nincs minden kereszteződés után kitéve, aztán a szabályos vezető folyamatosan gyorsít-fékez miatta...

TH 2008.06.16. 10:36:18

Andie 2008.06.16. 10:25:42
Remélem még nincs jogsid. Ha van, akkor hogy mentél át a KRESZ-vizsgán?
bocs, nem akarok bunkó lenni, de ez egy nagyon alapszintű kérdés...

_ms_ 2008.06.16. 10:36:36

Kitehetnének oda 70-es táblát is, akkor is csak 20-szal mehetsz, mert ellentétes utasításoknál a szigorúbbat kell figyelembe venni.

TH 2008.06.16. 10:37:20

fhb 2008.06.16. 10:32:48
Van 30-as övezet tábla is, az viszont áthúzásig tart...Ettől függetlenül az észrevételed jogos volt, én is így értelmeztem Andie kérdését.

Andie 2008.06.16. 10:40:54

Köszönöm a válaszokat, énis igy tudtam, igy emlékeztem. Csak nemrégiben megállitott a rendőr Szeged határában, ahogy lejöttem a pályáról, hogy gyorsan mentem. Mondom nem értem, mit beszél, volt egy 40-es tábla, de azóta egy kocsmánál volt egy aszfaltos út, be a tanyák közé, az feloldja, nem?
Aszonta nem. A büntit megúsztam, mert nemsokkal mentem gyorsabban, lévén úgyis beértem volna a várostáblán belülre nemsoká, de kb 60 megvolt azért.
Na innen a bizonytalanságom. Tehát akkor le akart csak húzni?

TH: jogos a felvetés, remélem fentebb megmagyaráztam azért :) Egyébként bunkó 200al száguldozó volvós vagyok, fel sem veszem :)

TH 2008.06.16. 10:42:06

Karak 2008.06.16. 10:32:24
Én tudtam.
Sőt, én azt is tudom MÁR, hogy a végénél nem kell elsőbbséget adnod mindenkinek ha nincs erre utaló tábla, hanem sima jobbkéz. Ezt sokan nem tudják, hogy a fekvőrendőrön át kihajtó autónak elsőbbsége van veled szemben, ha nincs macisajtja, csak vége a lakó-pihenő övezetnek...

TH 2008.06.16. 10:44:20

Andie 2008.06.16. 10:40:54
A magyarázatod kielégítő, mindent visszaszívtam. Szóval jól tuttad, a rendőr meg hülye volt. Előfordul. Mindegy, Neked volt valszeg igazad a leírtak alapján. Ne hagyd magad elbizonytalanítani!

Karak 2008.06.16. 10:46:25

TH 2008.06.16. 10:42:06

Ezt én is tudom! :) A mhelyem előtt pont ilyenből szoktam kijönni, és ha látom, hogy még "belefér" ( meg tudok állni ha kell ) kikanyarodok, mert "elsőbbségem van".
De 10-ből 8 szor csattanás lenne a vége..

Jó lehet biztosítózni ilyen helyeken. :)

ColT 2008.06.16. 10:46:34

Sztem simán a kihelyezéskor sem látták az lpö-t és kitettek egy 30-ast is hogy majdjólittfelejtjükésmegvágunkmindenkit! :-D

Valszeg inkább tényleg lusták voltak csavarozni...

Andie 2008.06.16. 10:51:40

TH: semmi gond, 15 év után tényleg sokat felejtettem, bevallom. Napi szinten vezetek, jó, nem egy területi képviselő-hosszúságú szakaszt, de mondjuk 5-10 km-t, ráadásul utóbbi 5 évben itt pesten. Most csinálta meg barátnőm a jogsit, és néha olyanokat mondott, hogy csak néztem : téééééényleg? És volt ám közte a fentihez hasonlóan fontos, mindennapos dolog is!
Pl busz kiengedése/nem kiengedése, villamos szituk, stb. Nomeg itt is mindig tanulok, Tőletek.

TH 2008.06.16. 10:59:06

Andie 2008.06.16. 10:51:40
Uhh, amit itt leírsz, az viszont tényleg gáz. Jó, hogy bevallod, de esetleg elő kéne venni a KRESZ-könyvet. Én ugyan csak 11 éve vezetek, de a szabályok nagy részét ismerem. Persze nem mindet (nem tudom, hogy hídon szabad-e tolatni v. megfordulni stb.), de a fontosabbakat igen. Pl. az durva, ha nem tudod, hogy a tömegközlekedésben résztvevő busznak a megállóból elindulva elsőbbsége van. Ezt eléggé beleverik az ember fejébe. De mondjuk az autósok 90%-a magasról leszarja...

insert_click · http://legjobbpalinka.hu 2008.06.16. 11:00:20

fhb, TH: Igazatok van, nem csak olvasnom, értelmeznem is kellene. ;)

Majjom 2008.06.16. 11:02:06

Szerintem ez csak egy újabb bizonyíték, hogy véletlenszerűen, az utcákat, környetzetet leszarva teszik ki a táblákat.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 11:03:07

tegnap mentem a 82-esen győr felől veszprém irányába.

Ravaszd után nyílt terepen 70-50-30-as tábla 100 méteren belül. hát mondom miazisten. egyikoldalt magas domb, látszik hogy itt nagyon sáros az árokpart, meg a túlsó is. gondolom a múltheti vihar. de az útnak mostmár semmi baja nem volt. 2 km-en keresztül volt a 30 érvényben...

Veszprémvarsány után rögtön 60. itt volt kiegészítő is: Úthibák. ez eltartott a Rédei elágazó előttig 100 méterrel. akkor oda meg már minek feloldó, mikor mindjárt kereszteződés.


egyébként keresztkérdés: a sebességkorlátozást feloldja e egy főútvonal tábla? mármint nem feloldja hanem felülbírálja, vagyishát értitek. a főútvonal tábla azt jelzi hogy főút van 90 a limit. és ha előtte 500 méterrel volt egy 60-nas tábla? (ezen a szakaszokon nem volt ilyen, de akár lehetett is volna)

DEGEC 2008.06.16. 11:05:10

de raertek ilyeneken agyalni....
irigyellek titeket.

en pont lesz@nam..

TH 2008.06.16. 11:06:35

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 11:03:07
A főútvonal tábla csak az elsőbbségi viszonyokról ad tájékoztatást. Hogy jut eszedbe ehhez bevonni a sebességhatárok kérdését?

ny 2008.06.16. 11:10:38

Hová van leírva, hogy a lakó-pihi végén is jobbkézszabály van?
Pontosabban az hová van leírva, hogy ha én haladok egy négy sávos úton, akkor be kell néznem a keresztutcákba, hátha van kinn lakópihi-tábla, ami alapján elsőbbséget kellene adnom?

TH 2008.06.16. 11:12:18

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 11:10:01
Lakott területen kívül nem csak főúton mehetsz 90-nel...

TH 2008.06.16. 11:13:53

ny 2008.06.16. 11:10:38
Nincs leírva, hogy nincs. Ha 4 sávos úton haladsz, akkor az valszeg főút, és minden utca elsőbbséget ad. De ha egy normál úton mész, amin egyenrangú kereszteződések vannak, akkor a lakó-pihenő övezetből fekvőrendőrön át kivezető utca is egyenrangú a te utaddal.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.16. 11:14:37

ny: Szerintem kicsit árnyaltabban fogalmazva inkább azt akarta TH is írni, hogy a lakó-pihenő övezet vége tábla nem befolyásolja az elsőbbségadási szabályokat. Ha nincs tábla vagy lámpa akkor jobbkéz, ha van, akkor meg aszerint kell közlekedni. Az valóban nem várható el, hogy egy ilyen táblát hátulról felismerj.

TH 2008.06.16. 11:15:32

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 11:03:07
Szóval a főútvonal tábla NEM jelzi azt, hogy "főút van, 90 a limit". azt, hogy 90 a limit, azt a lakott terület vége tábla jelzi. Ha ez után korlátozás van, akkor azt feloldó tábla, vagy a köv. aszfaltozott bekötő út oldja fel (mármint útkereszteződés, de csak ha a másik út is aszfaltozott).

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 11:20:06

TH okés, igazad van. főútvonal tábla van lakotton belül is. hát hogy francba juthatott ez eszembe???

TH 2008.06.16. 11:24:43

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 11:20:06
Ez a kérdés merült fel bennem is. Hogy juthatott eszedbe? :)))

TH 2008.06.16. 11:26:10

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.06.16. 11:14:37
Köszi, tényleg pont ezt akartam mondani! Nem is gondoltam volna, hogy 1 mondatban is meg lehet értelmesen fogalmazni azt, amit el akartam magyarázni. Na ja, hát aki tud fogalmazni, annak könnyű! :)))

Aszi 2008.06.16. 11:27:42

Gyakran látok olyat, hogy a helységnévtábla alatt van kirakva egy 40-es tábla. Akkor most ez az egész településre érvényes? Szerintem legalábbis ez volt a szándék vele, bár a kresz ilyet nem ismer.

TH 2008.06.16. 11:30:35

Aszi 2008.06.16. 11:27:42
A KRESZ ismer ilyet, az az egész településre érvényes.
14. § (8) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtáblát a „Lakott terület kezdete” jelzőtáblával együtt helyezték el, a sebességkorlátozás hatálya a teljes lakott területre kiterjed.

Deneware 2008.06.16. 11:30:58

Andie!

A kereszteződés feloldja a sebességkorlátozást. Gondolj bele. Ha mondjuk a kereszteződésen nem átmész, hanem bekanyarodsz, és nem látsz táblát, honnan kéne tudnod, hogy előtte , azon az úton amire rákanyarodsz, volt egy -mondjuk- 30-as? Lakott területen alapesetben ugye 50-el mehetsz tovább.

Walter Melone (törölt) 2008.06.16. 11:35:34

Ha a lakott terület kezdete táblával együtt van mondjuk egy 40-es tábla, akkor az mindenhol érvényes az adott településen, amíg fel nem oldja egy másik tábla...

Maxi 2008.06.16. 11:35:55

"(nem tudom, hogy hídon szabad-e tolatni v. megfordulni stb.)"

Szabad.

Andie 2008.06.16. 11:37:33

Deneware : teljesen logikus, oké :)

Namost megint elbizonytalanitottatok.
Apáméknál Szegeden a köv. szitu van:
Főfasor, hosszú, egyenes út ugyibár. Tőle jobbra lakóövezet, kis utcákkal. Egy ilyenben laknak az ősök is.
||
||====...
||
||====...
||
Namost akkor a főfasoron (függöleges út itt) én 50-el száguldok, akkor "elvileg" minden kis bekötő utcánál jobbkezet kéne adjak? Hisz ott van a lakóövezet vége nekik...

Maxi 2008.06.16. 11:40:28

"Namost akkor a főfasoron (függöleges út itt) én 50-el száguldok, akkor "elvileg" minden kis bekötő utcánál jobbkezet kéne adjak? Hisz ott van a lakóövezet vége nekik..."

Ha azok egyenrangú kereszteződések (azaz a főfasoron nincsen kint főútvonal tábla), akkor igen. Fogd fel úgy, hogy baromira nem kell érdekeljen, hogy a kereszteződés mögött lpö van-e vagy sem. Keresztutca, aszfaltos, nincs tábla -> jobbkéz szabály.

Walter Melone (törölt) 2008.06.16. 11:40:40

Andie, ha nincs nekik macisajt akkor igen!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.16. 11:40:46

Andie: Az szerintem jobbkéz simán...
Maxi: Egészen biztos vagy te ebben?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 11:41:15

az egész településen érvényes. viszont ha ott laksz, és azalatt táblázzák ki amíg alszol akkor honnan a rákból tudnád, elindulsz otthonról és megbüntet a rendőr.

illetve szigetközi gyerek révén szoktunk menni arrafelé pecázni, és a dunapartról jövet nem az a jellemző hogy betonúton érkezünk egy faluba, hanem valószínű hátsó dűlőúton. ott meg nincs falunévtábla sem, nemhogy sebességkorlátozás. ilyenkor nem büntethetnek meg pl ha gyorsabban megyek. (vagy nemtudom, de lázadnék a rendőrnek az biztos)

TH 2008.06.16. 11:41:20

Maxi 2008.06.16. 11:35:55
Valóban! :)
Majd legközelebb kipróbálom az Erzsébet-hídon! :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.16. 11:44:01

TH: Azért a záróvonal az szerintem akkor is ott van, ha amúgy szabad. :)

TH 2008.06.16. 11:46:37

SilentSound · autozz.blog.hu 2008.06.16. 11:44:01

A tolatásra gondoltam. Záróvonal minden hídon van...

jani 2008.06.16. 11:47:38

Ne haragudjatok, de úgy vélem, hogy lakó és pihenő övezetbe lóval egyáltalán nem lehet behajtani. Szóval ezt a ló másik oldala problémát nem értem igazán...

TH 2008.06.16. 11:47:57

Andie 2008.06.16. 11:37:33
Ha főúton vagy védett úton haladsz, akkor elsőbbséged van. De ha a kis utcáknál nincs mackósajt vagy stoptábla, akkor azok jobbkezes utcák.

TH 2008.06.16. 11:49:05

TH 2008.06.16. 11:47:57
Na jó, ezt leírták előttem, bocsi.

jani 2008.06.16. 11:51:22

A stoptáblát értem, ez az "állj! elsőbbségadás kötelezőt" jelenti. A mackósajt viszont számomra nem világos. Ez az elsőbbségadás kötelező lenne? De miért mackó? Az ugró szarvast ismerem, de a medve, mint a táblán megjelenő állat, számomra ismeretlen. Mondjuk, nem is tegnap szereztem jogosítványt. Megváltozott a kressz?

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 11:55:48

a mackósajt szokott ilyen alakú lenni az a kerek a tejpultnál, és annak egy gerezdje. :) lehetne tortaszelet alakú tábla is elvileg.

a lényeg hogy a fejreállított háromszögről van szó, ha macisajtot látsz errefelé :)

Andie 2008.06.16. 11:57:04

Na, majd megnézem, van-e háromszögsajt :) Eddig én mindig elsőbbséget adtam, ha kijöttem a kis utcából, és sose néztem be jobbra, ha a Fő fasoron mentem (mondjuk sose hajtottak ki elém)

Jani : ez jó :)

BélaBácsi 2008.06.16. 11:57:56

Nemcsa lkö, hanem a parkoló kijárat is jobb kezes, ha nincs az elsőbbség külön szabályozva. Meglepetések helyett.

Egyébként logikátlan, hülye állapot, de ez van.

TH 2008.06.16. 12:01:41

BélaBácsi 2008.06.16. 11:57:56
Ezt én fordítva tudom. Nekem azt tanították, hogy parkolóból kihajtva elsőbbséget kell adnod. Mindenesetre a jogszabályban nem találtam semmit, ez alapján Neked van viszont igazad.

BélaBácsi 2008.06.16. 12:05:20

A közelünkben van egy lakótelep, kékruhások ott kaszálnak a parkoló kijáratoknál.

A közlekedés logikája alpján szerintem is elsőbbséget kellen adni a parkolóból kijövőknek, hiszen ők csak most "kapcsolódnak be a közlekedésben, tehát nem "aktív" résztvevők.

TH 2008.06.16. 12:07:42

BélaBácsi 2008.06.16. 12:05:20
Lehet, hogy bíróság előtt nem állná meg a helyét a bírsát, amit kiszabnak...

BélaBácsi 2008.06.16. 12:12:04

TH 2008.06.16. 12:07:42

Há nem'tom, de a KRESZ olyan mint az összes törvényünk, lehet eső, lehet hó, csak a jogászkodásra jó.

Rejtélyes 2008.06.16. 12:14:29

Ha egyenesen mész, és a T-kereszteződésnél te mész egyenesen tovább, akkor tökmindegy mi van jobbra, a kanyarodó ad neked elsőbbséget. :D

BélaBácsi 2008.06.16. 12:20:05

Rejtélyes 2008.06.16. 12:14:29
Apám is ezt hitte, a 80-as évek közepén 40 ezer kalapálásba fájt, + a bünti :(

Ja és ha jobbról jön egy IFA, vagy egy KAMAZ, vagy a Suzuki tököm-lököm, azért az nem mindegy :)

porthosz 2008.06.16. 12:24:24

Nekem is lenne egy kérdésem mert nem vagyok benne biztos hogy jól értelmezen.
A 4-es uton kifelé menet (ferihegy felé) ugyebár a belső "út" korláttal el van választva a külsőktöl. Na most a kérdés az hogyha a külsőnek ki van rakva mondjuk egy 60-as tábla én viszont ebben a belső elválasztottban haladok és lakott területen kivül vagyunk, akkor az a 60-as rám is vonatkozik-e vagy nem?

TH 2008.06.16. 12:26:10

porthosz 2008.06.16. 12:24:24
Az két külön út, csak ez nem látszik annyira. A belső (a Ferihegyi gyorsforgalmi út) lakott területen kívül vezet, ezért vagy 90-nel vagy a táblákkal meghatározott sebességgel mehetsz. A Gyömrői út (ami melletted van) sebességkorlátozásai nem vonatkoznak rád.

BélaBácsi 2008.06.16. 12:27:01

porthosz 2008.06.16. 12:24:24
Csak a külsőre vonatkozik. Hasonló van az M1-M7 budaőrsi bevársáló központ elagazásnál is. A két út "felépítménnyel" el van választva.

Álmos 2008.06.16. 12:27:41

A kommenteket olvasva egyre kevésbé csodálkozom a jelenlegi vezetési morálon, ugyanis ijesztő, hogy egyesek mikkel nincsenek tisztában...

jollytall 2008.06.16. 12:30:53

Ha már itt érintettétek, hadd vessem fel egy másik oldalról a lakott terület és a sebességkorlátozó táblák viszonyát:
Megyek országúton (90), 70-es tábla (70), majd lakott terület. Mi a sebességhatár? Én azt gondolom 50. Lásd Ferihegyről be, Vecsésre. Igaz a Vecsés tábla után a következő oszlopon, úgy 50 m-re újra kint van a 70. (Ugye egy oszlopra azért nem teszik ki, mert akkor az egész lakott településre vonatkozna. Persze erre is van megoldás a kétágú oszlop, de azt nem szeretik használni.)
És mi van ugyanezzel a logikával visszafelé. Megyek lakott területen (50). Sebességkorlátozó tábla (akár 30 akár 70). Utána lakott terület vége. Most mennyivel lehet menni? 30-al illetve 70-nel a tábla szerint, vagy 90-el mivel vége a lakott területnek.

Ugyanez a kérdés igaz egyébként a különböző úttipusok közötti váltásnál (ezért nem volt rossza a főútvonal tábla kérdéskör). Autópálya vége előtt 100-as tábla, majd autópálya vége. Mennyivel lehet menni? És fordítva? Országúton 70-es tábla, majd átmegy autóútba.

Emlékeim szerint az út típusát jelző tábla kvázi kereszteződés és így törli a korábbi táblák hatályát, de valaki biztos tud pontosabbat mondani.

BélaBácsi 2008.06.16. 12:37:01

Álmos 2008.06.16. 12:27:41

A fiam most vizsgázott KRESZ-ből, nagyon meglepődtem. Ha jogszabályt elolvasod, akkor abból szinte semmit nem értesz. Ahhoz még kell kategóriánként 500-1000 oldali könyv értelmezésként. Hát ez szép.

Aki mondjuk olyan helyen tanul vezetni, ahol nincs villamos, nincs rendes párhuzamos közlekedés stb. az nem tud mit kezdeni a helyzettel. És ez igaz arra is, amivel nem találkozunk gyakran, vagy egyáltalán.

A KRESZT évente foldozgatják (ami jogos is, mert változik a világ), de nem ártana közérthető nyelven is elmagyarázni mi a rák változott, mit tett semmissé.

Amíg nagy állami vállalatnál dolgoztam és annak autóját kellett vezetnem, 2 évente volt KRESZ továbbképzés. Nem volt vérengzés, senkinek sem szedték le a fejét egy rossz teszt után, de szembesültünk vele mennyit felejtünk. Ráadásul olyan rutinos oktatók voltak, akik 2 órában fel tudták frissíteni a hiányos ismereteinket, és el tudták mondani alny+állítmány+TÁRGY szintem mi változott 2 év alatt. Nem vált kárunkra

porthosz 2008.06.16. 12:46:47

jollytall:
Ez jó post, engem is érdekelne a helyes válasz.

Emlékeim szerint a sebességkorlátozást csak kereszteződés (abból is azt hiszem csak "müutas" és nem mindenféle földút) és a korlátozást feloldó tábla oldhatja fel.
Ellenben ez azt jelentené hogyha egy faluban az utolsó kereszteződés után ki van rakva egy 30-as tábla, akkor elvileg 30-al kellene menni a következő városig ha nincs újabb kereszteződés....
Persze kérdés hogy jól gondolom-e

Prez (törölt) 2008.06.16. 12:48:01

szerintem meg ez a természetessé váló "Sanyi haveromnak van raktáron egy komoly tétel 30-as táblája, csinálok egy útfelújítást, és mindketten jól járunk" tipikus esete. Ez már-már hungarikumnak tekinthető.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 13:32:00

jollytall.

az autópálya, és autóút tábláknál véleményem szerint egyértelmű. 100-as korlátozás után ha ott van az autópály/út vége tábla onnantól már csak 90.

ha 70-nel lehet, és van egy autópálya/út kezdete onnantól 130/110, ha nem akkor ott külön sebesség korlátozó táblát kell kitenni.

itt keveredtem bele a főútvonal táblába, ugyanis az nem olyan tábla mint az autópálya/út. nem azt jelenti hogy ez lakott területen kívüli út. hanem azt hogy ez a felsőbbrendű út amin haladsz, tehát elsőbbség kérdésének szempontjából te vagy előnyben. de sebességi kérdésben ez a tábla nem foglal állást, ellentétben az autópálya/autóúttal.

falu utsó kereszteződése után 30-as tábla ellenben a falu vége tábláig él. ha a falu vége tábla után van akkor a feloldó tábláig, egy kereszteződésig, vagy a köv falu kezdetét jelző tábláig van.

a kereszteződés lakott területen kívül megintcsak érdekes etet. a földút, kavicsút csatlakozás nem tekintendő feloldó kereszteződésnek. namost sok ilyen utacska csatlakozásánál, azok első 10-20 méterét lenyomják aszfalttal. elő ránézére feloldó kereszteződésnek tűnik, és ugye neked nem kell bámulnod befelé hogy tényleg, vagy csak a kavicsos bekötésénél van egy kicsi aszfalt...
mi itt a konkrét tényállás? mert a kressz szerint az útkereszteződés feloldja a tilalmat. az útkereszteződés definíciója a kresz szerint meg ez: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása. itt még az út burkolatáról sincs konkrét megjegyzés. ezalapján a kavicsos dűlőút csatlakozási is feloldja a lakott területen kívüli sebességkorlátozást

TH 2008.06.16. 13:53:16

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 13:32:00
Jól összefoglaltad a lényeget, nem is tudok mit hozzáfűzni, csak azt, hogy nem is tudok mit hozzáfűzni.

jollytall 2008.06.16. 14:05:22

Hurrá Torpedó

Nem látom a különbséget az autópálya, autóút és a főútvonal táblák típusa között. Mindhárom útvonaltípust jelző tábla (Kresz 11$).

A földút miért nem feloldó hatályú? Nem találtam erre utaló megjegyzést a Kreszben. A földúttal való kereszteződés is útkereszteződés, ahogy ezt az elsőbbségi viszonyokról szóló pont is taglalja (28$ 2 C).

TH 2008.06.16. 14:11:05

jollytall 2008.06.16. 14:05:22

Földútról csak az elsőbbség kapcsán ír a KRESZ, ezt a részét a dolognak nem értem. Tanultunk egy értelmezést(amit Torpedó mond), de ezt a KRESZ-ben nem látom alátámasztottnak. Nem tudom, hogy ilyenkor mi a helyzet....

Az, hogy Te nem látod a különbséget, az elég szomorú. A főútvonal tábla csak annyit jelent, hogy a keresztező utak alárendeltek ennek az útnak. Nem vonatkozik rá más sebességkorlátozás se semmi. Csak az elsőbbség viszony kérdését érinti. Az autópálya és autóút táblák viszont valóban az út típusát határozzák meg, a hozzájuk tartozó sebességkorlátozással együtt.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.16. 14:11:14

jollytall: Pedig azért van különbség. A főútvonal tábla önmagában nem határoz meg maximális sebességet, az autóút és az autópálya kezdete táblák viszont igen (110 ill. 130), ha ezt sebességkorlátozó táblával felül nem bírálják. A főútvonal tábla meg csak annyit jelöl, hogy elsőbbséged van és nem kell minden sarkon lassítgatni.

A földút meg nem feloldó hatályú, paragrafust nem keresek, mert dolgozni is kell, de így tanították nekem is, hogy sebességkorlátozást sem old fel, valamint az aszfaltozott úton jövőnek minden irányból elsőbbsége van a földúton érkezőkhöz képest.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.16. 14:12:15

TH: Affenébe, lassabb voltam nálad 9 másodperccel. :)))

Rocko- 2008.06.16. 14:28:29

télleg 20? én is azt hittem 30.

jollytall 2008.06.16. 14:30:46

Ez így egy érdekes kérdésfelvetés. Ha jól értem azt mondjátok, hogy az autópálya, autóút eleje-vége azért játszik, mert az úttípushoz sebességhatár is tartozik és ezért egy kicsit olyan mint ha vele együtt ki lenne téve egy sebességhatárt kimondó tábla is. Ez az elejére még igaz is lehet, a végére már nem (mert ugye eddig 110 volt, most mi lesz?).
Én onnan próbálom levezetni, hogy mindhárom tábla azt jelenti, hogy az eddigi útnak vége, innen egy új úton haladsz, azaz az egy útkereszteződés, ahol két út egymásba torkol (az egyiknek vége, a másik elkezdődik). Ha pedig útkereszteződés, akkor az eddigi korlátozó táblák hatályukat veszítik, és utánuk az adott területen érvényes általános sebességhatárok élnek.

A földútra semmi szabályt nem találtam ami miatt ne oldana fel. Azt lenne még értelme megnézni, hogy nem lehet-e fordítva levezetni. Az országúton az útkereszteződések után ki szokták tenni a főútvonal táblát. Nem tudom erre van-e szabály. Ha van szabály, akkor egyértelmű, hiszen ha nincs főútvonal tábla, akkor nem is volt kereszteződés (azaz az csak optikai csalódás volt). De ha nincs szabály, akkor már nem látom miért ne lehetne kereszteződés.

netuddki 2008.06.16. 14:32:45

Már miért ne lenne a földút is sebességkorlátozást feloldó hatályú?

Itt vannak a teljesen egyértelmű paragrafusok a KRESZ-ből, amelyek egy betűvel nem említik az útburkolat minőségét:

14. § (1) A járművek forgalmát tiltó vagy korlátozó jelzőtáblák:
d) „Sebességkorlátozás”; a tábla azt jelzi, hogy az úton a táblán megjelöltnél nagyobb sebességgel haladni tilos;
...
(6) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja

és

I. Az úttal kapcsolatos fogalmak:
k) Útkereszteződés: két vagy több útnak azonos szintben való kereszteződése, egymásba torkollása, illetőleg elágazása.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 14:34:07

jaja nekem is úgy tanították hogy a kereszteződés felold, de a földút nem számít, az nem old fel.

viszont a kereszteződés fogalma a kresz szerint nem különböztet meg kereszteződéseket útburkolat szerint. eszerint tehát felold a földút is. vagyis minden ami kereszteződés.

csakhát ugye erre kéne valami jogi maszlag hogy akkor most mivan. meg ha csak portalanított kereszteződés old fel akkor mivan akkor ha a poros út a kersezteződéstől számított első 25 méterében portalanított. azt te 60-90-nel elsuhanva nem látod milyen út, csak azt hogy ez egy aszfaltos kereszteződés volt.

és ugye itt még bejön a kertvárosi, falusi rész, ahol elő-előfordul hogy kavicsos utcák vannak lakott területen belül. az ott tutira felold. ilyen alapon lakotton kívül is kéne. mert ugye az sincs lefektetve hogy különbség van lakotton belüli, és kívüli kereszteződés között.

ergo szerintem is felold a földút, de nem így tanították, és ehhez tartom magam. inkább nézzen bénának egykét autós, minthogy legomboljon a rendőr gyorshajtásért egy ilyen félreértelmezhető hülyeség miatt.

útvonaltípust jelző táblák: igen mindhárom az, viszont különkülön más-más definíciójuk van. az autópálya sem csak azt határozza meg hogy 130. mert meghatározza azt is hogy min 60, teherkocsiknak is, miegyébnek, jobbra tartási kötelezettség ilyenek. a fűútvonal definicíója meg csak azt írja le hogy felsőbbrendű út. kész. nincs sebességi meghatározás. ilyen táblát láthatsz nagyvárosokban is, és még városon belül is ki szokták rakni.

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 14:40:36

ja igen hafőútvonal tábla van akkor az alapján kell meghatároznod a sebességedet, hogy:
-lakott területen belül vagy kívül vagy
-ha van korlátozó tábla, aszerint.

de az 100-as tábla, majd autópálya vége, akkor ez azt jelenti hogy annak vége, és lakott területen kívül vagy akkor max 90, tehát a 100-at felülbírálja.

viszont ha az autópálya vége táblán van a 100-as, vagy utána, akkor viszon azon a szakaszon engedélyezett a 90 helyett a 100-as haladás. (pont van is rá példa, most nemrég emeltek pár helyen az országban - pl veszprém - márkó között a 8-ason 2×2 sáv de csak 2-3 km-en. nem autóút, de 110-zel lehet menni.)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 14:44:56

meg az is érdekes hogy település kezdete táblát elvitték a színesfémkerekedőhöz a helyi napbarnítottak akik kissebbségben élnek abban a faluban.

namost ha nincs tábla akkor nem kéne 50-re lassítanom. de hát látom hogy faluban megyek. azt is láttam hogy szemben ott volt a falu vége tábla. persze ezt nem tudhatom biztosan mert hátulról láttam.

ilyenkor mivan? jogilag nem vagyok büntethető, mert nem volt tábla.

autosave 2008.06.16. 14:51:19

"viszont a kereszteződés fogalma a kresz szerint nem különböztet meg kereszteződéseket útburkolat szerint. eszerint tehát felold a földút is. vagyis minden ami kereszteződés."

igen, ha rendes út, nem csak valami kapubejáró... elsőbbségi viszonyok eldöntésénél megkülönböztetjük a szilárd burkolatú út / földút viszonyt, de útkereszteződésnek útkereszteződés az is, így felold. kresz nem tesz különbséget út és út között.

Rejtélyes 2008.06.16. 12:14:29:
Remélem tényleg viccből írtad a T-kereszteződéses kommentet, azért van ott a smiley. Csak hogy mindenkinek tiszta legyen:
T alakú kereszteződésben is jobbkézszabály érvényes, ha elsőbbséget szabályozó táblák nincsenek!!! Tehát hiába mész egyenesen az egyenes úton, a megszűnő útról jövőnek elsőbbsége van ha jobbról jön! Bármerre mehet, elsőbbsége van! Jogilag ugyanolyan útkereszteződés, mint a többi.
És igen, a lpö táblák nem szabályozzák az elsőbbséget - semmi közük hozzá. (Talán annyi, hogy lpö-n belül nagy valószínűséggel rengeteg egyenrangú kereszteződés lesz.)

autosave 2008.06.16. 14:53:22

"namost ha nincs tábla akkor nem kéne 50-re lassítanom. de hát látom hogy faluban megyek. azt is láttam hogy szemben ott volt a falu vége tábla. persze ezt nem tudhatom biztosan mert hátulról láttam.

ilyenkor mivan? jogilag nem vagyok büntethető, mert nem volt tábla."

Nem vagy, de a relatív gyorshajtást rád verhetik ;)

Rocko- 2008.06.16. 15:07:36

SilentSound · 2008.06.16. 14:12:15
"TH: Affenébe, lassabb voltam nálad 9 másodperccel. :)))"
ott a gomb alul. ;D

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 15:08:06

áhá, erre nem gondoltam (relatív gyorshajtás)

de mivel hetente többször járok arrafelé lassítottam 50-re. meg is jegyeztem hogy milyen szorgosan gyűjtik az aluminiumot. tegnap is mentem arra, már visszatették a táblát...

TH 2008.06.16. 15:17:18

Na, milyen békés nap van ma!
Ilyen értelmes, és konstruktív társalgásban rég vettem itt részt. Úgy látszik ez a téma nem kavar olyan indulatokat, mint a megszűnő sáv témaköre....)

OFF:
SilentSound, nagyon sok cikk vár kirakásra? Mert én napok óta tervezek írni egyet az egymás iránti odafigyelésről, és ezen belül a parkolásról, de még nem szántam rá magam. Ha megírom, van esély rá, hogy ki is kerüljön hamar, vagy százával vannak a fiókodban megjelentetésre váró posztok?
ON

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.06.16. 15:35:49

TH: Van bőven, de nem mindig időrendben kerülnek ki, hanem ha épp van ami nagyon jó vagy aktuális, akkor előreveszem, ha épp olyan nincs, akkor kezdek random böngészni a még kirakásra várók közt. :) Szóval ha üt azonnal, akkor hamar kint lesz. ;)

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 15:46:34

parkoláshoz tudnék érdekes képeket mellékelni, de beazonosítható lenne hogy én lőttem a házelőtt :) olyan érdekesen és viccesen tudnak előttünk parkolni, és megállni, és szerencsétlenkedni (gyógyszertár van itt, és sok a meg-megálló kocsi)

videót is csinálhatnék. van hogy csak fogom a fejem egy-egy érdekes manőver miatt. (pl 10 m tolatás helyett 50 m előre, és ott szűk helyen megfordulás kb 10 db előre-hátra mozdulattal, majd diadalittasan orral ki; 5 m helyen előre-hátra tolatgatás, pedig 60× annyi hely van, stb.)

Andie 2008.06.16. 15:47:53

TH: Szerintem ez nem témafüggö, hanem hozzászóló/ vérmérséklet kérdése. Ha például én besértődök az első hsz-eden, és úgy válaszolok, ahogy sosem szoktam (viszont egyre inkább divat blogokon, fórumokon, főleg név és mail nélkül), akkor itt is elszabadul(hat) az anyázás.
Alapvetően híve vagyok az egymás segítésének és inkább okításának mint kioktatásának. Ha mindenki szem előtt tartaná, hogy úgy beszél a fórumtársával, mint pl öccsével vagy legjobb barátjával tenné, szerintem ilyen topic lenne mindenhol. Én ezt élvezném.
Viszont ha egy "oktondi" kérdésre rögtön az a válasz, hogy lúúúúúúzer, kis hüje, hát esse tudod, de fasz vagy, baze, menj ide-oda, azt tanuljá, stb, hát akkor talán érthetö, hogy a másik fél is úgy reagál, ahogy.

Javaslom aki ezt olvassa, és egyetért, a jövőben tartsa ezt a stilust. Ha mégis jön 1-2 fent említett bajkeverő, talán a legokosabb kultúráltan lekezelni / ignorálni.

Na ON :)

TH 2008.06.16. 16:04:53

Andie 2008.06.16. 15:47:53
Egyetértek, és igyekszem...csak néha nehéz. Nagyon durva volt pl. az én első hsz-em?

TH 2008.06.16. 16:06:39

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 15:46:34
Arról szeretnék majd írni, hogy jó lenne, ha az autóstársak figyelnének arra, hogy más is szeretne még parkolni, és nem kell 2 helyet elfoglalni...akár ha hosszában áll meg, és kurva messze áll meg mindkét őt közrefogó kocsitól, akár ha keresztbe, és teljes ajtónyitási távot tart...szal ilyenekről meg egyéb hasonló dolgokról, aminél egyértelműen az odafigyelés teljes hiánya okoz problémát, lenne mit leírnom...

Laciii 2008.06.16. 16:06:45

"mint pl öccsével"
Nem jó ötlet, anyázás kimaradna, de a többi nem lenne szép :)

porthosz 2008.06.16. 16:17:57

Egyébként szerintem az ilyen nincs helységtábla vagy a keresztező út első x métere le van húzva bitumennel és ezért száguldottál az előte lévő 60-as tábla ellenére is esetén ha megbüntetnek szerintem simány perelhető és nyerhető az ügy a biróságon nem kell hozzá más csak néhány fénykép az adott szakaszról, meg max jóhiszemüségre hivatkozni.

Szóval hordjatok magatoknál fényképezőgépet, én is tartok egyet, pont arra az esetre hogyha ne adj isten megbüntetnek egy kinfelejtett 30-as táblánál vagy hasonló akkor következőleg lefényképezem aztán jól beperlem az illetékes-t, legalább annyira mint a bünti ha tényleg kinnfelejtettt (szerintem 150 k-s bünti felett mindenképp hatásos, és ugyebár lakott területen kivül elmenni 90-el egy 30as mellet tuti van annyi)

Andie 2008.06.16. 16:22:19

TH: nem volt, mivel én már a modemes korszakban is origo chateltem, meg fórumoztam, igy kissé meg vagyok edződve amúgy is :) És egyébként sem vagyok sértődös fajta. Más lehet, hogy már magára vette volna. Végülis 15 éves vezetési tudásomat vontad kétségbe, holott mint utóbb kiderült, egyrészt nem egyértelmü a kresz a kérdésben (aszfalt, nem aszfalt, stb), másrészt jó sokan nem tudták még rajtam kivül :)
De ettől függetlenül igazad volt, és _illik_ tudni, bár mint kiderült, jól tudtam.
A példa épp ezért sántitott is, hogy pont Téged hoztalak fel, hisz itt épp nem sértegetés forgott fent, csak egy kis dorgálás, épitő szándékkal. De hálistennek most itt nem is volt anyázás, igy nem tudtam jobb példát :)
Na, csak igy tovább, ez a lényeg :) Laci - ott a pont :)
Megyek is haza. :P

jollytall 2008.06.16. 19:33:33

Relatív gyorshajtás:
Tudtommal (ld. büntetőpontok kiosztását), relatív gyorshajtás csak más vétséggel együtt értelmezett. Ha 50-el beveszek a faluban egy sarkot, nyikorog a kerék, stb., abba nem lehet belekötni. De ha ugyanott 20-al megyek és megcsúszok egy jégbordán és átlépem a záróvonalat, akkor már elkövettem a relatív gyorshajtás bűnét is.

autosave 2008.06.16. 19:41:44

jollytall: a pontok szempontjából valóban. de egyébként miért is ne? hiszen ha 50-el megyek a gyalogosok között szűk utcában, az igencsak relatív gyorshajtás. hát max pont nem jár érte de feljelentés miért ne. és akkor vizsgálják majd utólag, könnyen lehet pár tízezer. bár ez csak elképzelésem, nem tudok hivatkozni semmire :D

Géza 2008.06.16. 22:25:47

"Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.06.16. 15:08:06
áhá, erre nem gondoltam (relatív gyorshajtás)"
Sok mindenről nincs fogalmatok :-) Relatív gyorshajtás nem merül fel a gyorshajtás kapcsán. Javaslom tanulmányozzátok az egyes szabálysértésekről szóló korányrendeletet, és meglátjátok hogy önmagában nem bűntethető.

autosave 2008.06.17. 00:57:44

Géza: Nocsak. Pedig bent van a gumiszabály. Vagy nem jól értelmezem? Ez alapján szerintem bármit kiragadhatunk a kreszből...

Mert ok, hogy 42.§-52.§-ig felsorolja tételesen, de utána van egy ilyen:

"Közúti közlekedési szabályok kisebb fokú megsértése

54. § (1) Aki a közúti közlekedés szabályait - a 42-52. §-ban meghatározott eseteken kívül - megszegi,

harmincezer forintig terjedõ pénzbírsággal sújtható."

218/1999. (XII. 28.) Korm. rendelet | az egyes szabálysértésekrõl | III. Fejezet - KÖZLEKEDÉSI SZABÁLYSÉRTÉSEK


De szigorúan laikusként... Szóval?

Név: 2008.06.18. 01:13:42

Arra azért figyeljünk, hogy amikor a lakó-pihenőből, vagy csak parkolóból a járdán keresztül történik a kihajtás, akkor az nem szintben történik, ezért nem számít útkereszteződésnek, így sem elsőbbségadási, sem sebességkorlátozási hatása sincs!

TH 2008.06.18. 11:56:20

Név: 2008.06.18. 01:13:42
Ezt most nem pontosan értem, hogy érted.

Van egy út ("A"), amin mész, jobbról jön egy utca ("B"), ami lakó-pihenő övezetből jön ki. A "B" végén fekvőrendőr van (esetleg lehet a járda fekvőrendőrnek kialakítva). Ilyenkor kinek van szerinted elsőbbsége? Neked vagy a "B" jelű útról jövőnek?

autosave 2008.06.19. 00:08:28

TH: ilyenkor útkereszteződés, rendes út csak a járda át van vezetve vagy van egy fekvőrendőr - "rendes" út, útkereszteződés. Ő arra célzott, amikor az út, ami jön, eleve más szintben van, a járdával kb egyenrangúan jön. Az kb. mint egy parkoló kijárat, ha szintben eltérő. Nincs elsőbbsége az innen jövőnek.
Más kérdés, hogy miért az elsőbbséggel rendelkező út kap fekvőrendőrt... Az alárendelten meg száguldozhatnak. Akkor vagy mindkettőnek legyen, vagy csak az alárendeltnek...

autosave 2008.06.19. 00:09:47

Az első és második képen van egy járda átlósan. Ha szélesebb lenne és járhatnának rajta autók, akkor ez jó példa lenne. Nincs elsőbbsége, aki onnan jön.

TH 2008.06.19. 12:24:18

autosave 2008.06.19. 00:08:28
Én akár hinnék is Neked, de tudsz ilyet idézni a KRESZ-ből? Én erre utalóan egyetlen szót sem találtam.

djtboy 2009.06.19. 13:54:10

Na és tudja a tisztelt közönség mit is jelent a lakó-pihenő ővezet tábla ?
Oda akárki behajthatt?
van -e tilto hatása ?
vagy csak tájékoztató tábla ?
[b]nos itta válasz is[/b]

http://djtboy.googlepages.com/lakó-pihenőövezettáblajelentése

www.jogsicentrum.hu/csevejde/0b.htm

TH 2009.06.19. 14:04:52

@djtboy: szülinapos a poszt, vagy mi van?
És igen, én tisztában vagyok a tábla jelentésével (már ami engem illet - 2,5 tonna alatti szgk-val).

jónévez 2009.06.19. 16:39:47

@TH: "Pl. az durva, ha nem tudod, hogy a tömegközlekedésben résztvevő busznak a megállóból elindulva elsőbbsége van."
Hát azért nem pontosan. Úgy van ez megfogalmazva:
"Lakott területen belül a járművek vezetői kötelesek az elindulási szándékot jelző, menetrend szerint közlekedő autóbusznak és trolibusznak a megállóhelyről való elindulását (a jobb szélső forgalmi sávba való besorolását) - ha ez hirtelen fékezés nélkül megtehető - lassítással, szükség esetén megállással is lehetővé tenni. Az autóbusz, illetőleg a trolibusz vezetője azonban ilyen esetben is csak akkor indulhat el, ha meggyőződött annak veszélytelenségéről".
Ezt a buszsofőröknek külön ki is emelik, hogy ez NEM elsőbbségi viszony. Ott a külön feltétel: meg kell neki győződnie. Az elsőbbségnél pedig nem kell -bár néhány helyen, ahol tudjuk, hogy be szokták nézni, nem árt, de nem feltétel.

A másik: a földutas kereszteződés minden szempontból kereszteződésnek számít, a sebességkorlátozás feloldása szempontjából is. Egy kivétel van (ahogyan említetted is ezt): a földútról érkező elsőbbséget kell adjon az épített úton közlekedőnek.

Nem kioktatni akarlak, csak a jó magyarázataid közé ez a két hiba csúszott, gondoltam, felhívom rá a figyelmet, mert úgy láttam, mások is (főleg a földutast) félreértik.

TH 2009.06.19. 16:53:13

@jónévez: a földutasról sok szó volt itt röpke egy évvel ezelőtt, olvasd csak végig. Mást ír a KRESZ, és mást mondott anno az oktató/tanár.
A busznak meg valóban nincs feltétlen elsőbbsége, itt pongyolán fogalmaztam.
Nem vettem kioktatásnak, az észrevételek jogosak.

hogen 2009.06.19. 17:26:15

@Karak: vazze, ezt én se tudtam! (érdemes volt ma felkelnem...) :))

TH 2009.06.19. 17:53:23

Hogy feljött az egy éves topik, nem semmi. :)
Előszedjünk régebbieket is? :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.19. 17:56:05

@TH: Ráadásul ez saját posztom, nem is beküldött, itt csináltam a képeket két sarokra tőlünk. :)

szaGértő 2009.06.21. 10:36:09

@_ms_: Tényleg? És amikor lakott területen ki van rakva a 70-es tábla, akkor te csak ötvennel mész? :)

szaGértő 2009.06.21. 10:39:20

@Walter Melone: És csak az nem tud róla, aki ott született. :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása