Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Instant taxisdroszt

2008.06.21. 09:26 :: Kisikasa

Már megint taxisokat lebuktató képsorozatot kaptunk, ezúttal Ákos elégelte meg, az utasra vadászó sofőrök rendszeres szabályszegő magatartását és kifejezetten számít építő, véleményező hozzászólásaitokra.
Egy általam régóta nehezményezett dologra szeretném felhívni a figyelmet. Az ügy főszereplői talán nem meglepő módon taxis(ok) (tudom, a képeken ugyanaz a jármű látható, de ez csak a véletlen műve).



Gyakran járok a Szabadság híd és a Fővám tér környékén, itt vettem észre a következőket. A Vásárcsarnok bejárata előtti zebránál (közvetlenül előtte!) folyamatosan parkolnak taxisok- általában az Airport Taxi "munkatársai". 



KRESZ tanulmányaimból homályos emlékként dereng fel, hogy ez biztosan nem szabályos -ha jól tudom,  legalább 1,5 métert kéne hagyniuk a gyalogátkelő előtt. Taxisdroszt akárhogy is nézem, nincs kijelölve a zebra előtt. Mondanom sem kell, hogy nem egyszeri esetről van, ez rendszeresen előfordul.



Úgy gondoltam, ideje véleményeztetnem az ügyet hozzáértőkkel. Képek mellékelve, két napról is, bizonyítandó a fentiek hitelességét.

81 komment

Címkék: budapest közlekedés autó parkolás taxi kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

daniferi 2008.06.21. 09:46:11

1 méter sincs a zebra előtt... pedig több kéne :)

prokee · http://blog.prokee.hu 2008.06.21. 09:50:34

Azért van sárga rendszáma, hogy messziről tudjuk, rá nem vonatkozik a KRESZ.
Hogy jössz te ahhoz, egységsugarú lúzer gyalogos / bringás / fehérrendszámos, hogy egyáltalán szádra vedd városunk közlekedésének hőseit !
Érted vannak, érted dolgoznak, érted szegnek szabályt !
Ők az egyenlőbbek az egyenlők között.
Egyébként meg sz*rnak rád. Meg rám is.

T. Georgina 2008.06.21. 10:02:41

Nálunk a Karinthy Egry sarkán rendszeresen ígyí állnak a taxisok, igaz ott nincs zebre.CSak kereszteződés és bicikli sáv, de ez nem zavarja őket.Ugyanitt ha a másik oldalra tekintesz a klimaszervíz BMWje parkol nap nap után(lassan 3 éve) a bicikli sávon.És ha már ő ott áll és még csak nem is taxi mindenki beparkol mögé mert ott egy CBA is található...a parkolo mögötte meg fizetős nosza parkoljunk a biciklisávon...A Legszebb az alig 50 m-re évő általános iskola, mert a gyerekek igy biztos csak egy autó takarásából lépnek le az útra(életkori sajátság a nem körül nézés)
ÉS ez scsak az első sarok, legközelebb elmesélem mi van a Móricz felé a gyrososnál:)...CSodás kép gyűjteményem is van.Néhanem csak parkolást sikerült lekapnom hanem érdekes "csomagok"átadását is...Hülyehobbím van tudom...de valahogymindig azt hiszem hogy ha látjha hogy fotózóm a szar kocsiját talán leesik miért i érdeklődőm annyira...naiv is vagyok tudom:)

daniferi 2008.06.21. 10:04:55

Hát első elsőzésem... gyenge lett... nem vagyok túl sikeres, ez is bizonyítja :) Amúgy az én emlékeimben 5 méter van előtte, 0 utána, de majd biztos jár erre nálam okosabb.

Ja, a második képen mintha a taxis azért állt volna meg, hogy elengedje a gyalogost... Sőt az elsőn is, hiszen a fotós az a zebrán pont szemben áll a taxival, a harmadikon pedig félúton van :D Persze ezt állóképen nehéz eldönteni, mióta parkol ott, de tegyük fel, nem photoshop :)

Ez esetben nem szép dolog, de legalább nem a zebrán áll. Veszélyes persze, mert a közeledő autós emiatt nem láthatja rendesen, aki át akar kelni, de a kép alapján úgysem tud gyorsan jönni. Jobbik esetben (ahogy ott áll ez a taxis, könnyen elképzelhető) a mögötte jövő autó azt hiszi, hogy tényleg a zebra miatt áll ott. Beáll mögé, majd jön az anyázás, amikor nem indul a taxi :)

The good boy 2008.06.21. 10:06:36

az az 1,5 méter az inkább 5 teljes méter, tehergépkocsinál meg 15 db. méter :)
Atomot a kötsög taxisoknak!

The good boy 2008.06.21. 10:09:37

daniferi megelöztél, hála annak, hogy elsőre a kommentemmel együtt kidobott a blog innen:)
Amúgy jól tudod. 5 méter elöl, 0 hátul!

KoWee · http://kowee.blogter.hu 2008.06.21. 10:35:43

Georgina. Nálam is mindig van gép és szorgalmasan kattogtatok is. A jobb eset amikor csak bemutatnak. A rosszabb amikor kiszáll és elkezdi rugdosni a kocsit hogy töröljem le a képet mert beveri a fejem vagy ami még jobb hogy adjam oda a gépet (EOS 350D) :) Muhaha muhaha
A forgatőkönyv rendszerint a szembesítés a kerepesi úton :)

gergő · http://www.partypeople.hu 2008.06.21. 12:00:19

nem a gepet kell elkerni (nagy valoszinuseggel soha nem kezelt meg dslr-t), inkabb csak a memoriakartyat

amugy ha mar 350d. kicsi, annyira nem feltuno, foleg, ha kitobi van rajta. bar valami kompakt sokkal jobb lenne erre a celra - szerintem

Dulifuli 2008.06.21. 12:00:47

Ahová még tehetsz fel képet: parkolo.freeblog.hu/archives/2008/06/ és ahol megoldják a problémát: www.kozterulet-felugyelet.hu/web/cms/kozter-pub/ugyelet.html Egyszer talán utolérjük Európát! A Nyugatra gondolok. Bár, már Kelet is megelőzött minket.

rudi 2008.06.21. 12:22:18

Van még a buszsáv. Miért mehetnek ott? Én is viszek utast. Miért nem kötelező nekik a biztonsági öv? Ja, ők nem vezetnek. Csak egy külön faj a férgek kategóriájában?

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.21. 12:41:06

Ha lett volna elég hely és nem beton terelőelem, a járdán állna, ott, ahol a zebra kezdődik. A taxisok a legalja, de ezt már rég tudjuk mind. :P

Alma 2008.06.21. 12:41:08

A budapesti taxisoknál lejjebb már nem sok minden van.

Alma 2008.06.21. 12:42:59

..és ennek a kasztnak is a legalját képviselik a Zóna taxi munkatársai.

Rocko- 2008.06.21. 12:49:55

ehehe, amióta nem jár ott villamos, az egész átalakult droszttá. képzelem hogy örülhettek, amikor egyirányúsították Havas utca felőle a ofrgalmat, na meg amikor kivették alóluk a sínes helyet. :D
ha már fővám tér: ugye egyik biciklis se panaszkodik majd, amikor a bringát kikapom alóla, és bebaszom a csarnok mélygarázsába? csak mert tegnap 3 is szembejött a buszommal, holott a sóház utca nekik pont a megfelelő irányú.

kisi 2008.06.21. 12:50:41

Teljesen világos a képek alapján, hogy nem parkol a taxi, forgalmi okokból áll a zebre előtt (gyalogos) ti ha parkolna nem az út közepén tenné, hanem a járda mellett.
megint egy felesleges psot

DEGEC 2008.06.21. 12:52:41

nem értelek titeket?

attól hogy itt osszátok az igét még nem lesz jobb?
egy kérdést kellett volna feltenni?
fej vagy gyomor?

B terv kulccsal véletlenül végighúzni a kocsiját, vagy szőg a gumi alá ha ennyire bánt.

szvsz nem szabályos amit csinál, de engem nem zavar, nkem nem ártott.

és is szegtem már meg szabályt..

whito 2008.06.21. 12:59:24

daniferi:
Ma reggel is ott állt a járgány. Legalább fél órán keresztül. Igen udvarias a sofőr, hogy fél órán keresztül hagyja a gyalogosokat átjutni a zebrán. :) De valóban élőben is első ránézésre úgy tűnik, mintha csak udvariaskodna, de valójában meg sem moccan. Gondolom ez a taktika része. Ha arra jön a rendőr akkor el tudjon slisszolni és mondhassa, hogy csak a gyalogosokat engedi át.

whito 2008.06.21. 13:04:24

kisi:
Ott olyan a forgalmi rend, hogy abból az irányból ahol áll nem jöhetett volna egyik környező utcából sem, ui. a híd lezárás miatt abból az irányból nincs forgalom, csak ellenkező irányba tudna menni azon a sarkon ahol áll, de az egyirányú utca, onnan ide nem tudod kijönni. :)

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.06.21. 13:04:43

Hát, jobb, mintha a gyalogok közé hajtana és utána gumibottal fenyegetné őket. Komolyan rendőrökkel kellene zaklatni őket.
Amúgy azon a részen, mivel a hídlezárás miatt nincs forgalom, annyira nem nagy probléma, de mégiscsak irritálja az embert.

hatos 2008.06.21. 13:38:50

Alma 2008.06.21. 12:42:59
..és ennek a kasztnak is a legalját képviselik a Zóna taxi munkatársai.

Meg amikor az Üllőin versenyeznek "éhesen", Ferihegy felé!

tappancs 2008.06.21. 13:41:32

ítéljetek el, de én permanensen negligálom a taxisokat.
nem engedem be őket a sávomba, buszsávból sem. stb.
lehet, hog y kicsinyes bosszú, de nekem jól esik.
engem nagyon bosszant a kivételezettségük. pl hogy ők mehetnek buszsávban, a mentő nem, és erre büszkék is....

mxplanet 2008.06.21. 13:51:35

minden taxis nyugodtan bevehet egy batyu faszt.

János 2008.06.21. 14:02:50

off.

tappancs:
mentő is mehet a buszsávban. (kb. minden olyan jármű mehet ott, amelyre felszereltek megkülönböztető jelzéseket + kukásautó + taxi + persze a városi busz - ergo: volánbusz, turistabusz stb. nem - de ez már egy másik történet...)
on

A képen látható taxis egy no-name/no-brand taxis. Ilyennek magyarázhatod a KRESZ-t.

janka 2008.06.21. 14:08:48

speciel en nagyon tudok orulni, hogy amikor sietek taxival valahova, akkor a buszsavban tudunk haladni. altalaban ezzel azoknak van problemaja, akik soha nem jarnak taxival.. amugy ez is tipikus magyar, kva anyjat a taxisnak, mert o gyorsabban halad...

mxplanet 2008.06.21. 14:17:06

janka nem azzal van a baj, hogy a buszsávban halad...;)

janka 2008.06.21. 14:23:54

ertem, hogy nem onnan indult, de ahogy olvasom a kommenteket, sokaknak az is faj...

buzitakszis 2008.06.21. 14:26:03

Kíváncsi vagyok, azt ki fogja egyszer lefotózni, hogy a sok köcsög maszek terepjárós és egyéb társai behajtanak ebből az irányból a Kálvin tér lezárt részére a tiltó tábla ellenére, aztán a csóró buszos nem tud miattuk a híd irányába haladni a kialakult hosszú sor miatt, hiába zöld neki a lámpa. Akkor ki lesz a legalja, meg az éhes, meg a köcsög, stb.?
Egyébként, ha tetszik, ha nem, a taxi a tömegközlekedés része, és ezért hajthat a buszsávra, mint Európa civilizáltabb felén bárhol, ha már itt tartunk.
A közlekedési moráljukról pedig annyit, bár ilyen lenne az átlag, ugyanis Ő az egzisztenciáját kockáztatja, ha elkövet valami súlyos szabálysértést.

ColT 2008.06.21. 14:27:21

Nemtom, most az a legnagyobb baj hogy nem hagyott 5 métert? Á... Amikor parasztkodnak velem akkor én is a pokolba küldöm őket, de amúgy semmi bajom a taxisokkal.
A buszsávban haladás meg azért is jó, mert ha velük utazol kevesebbet fizetsz (amilyen horror áraik vannak amúgy is), ha meg nem, akkor meg csökkentik a dugót valamennyire (nem foglalják benne a helyet).

Egyébként ne álljon oda, de ilyesmin már nem akdunk fent :(

ColT 2008.06.21. 14:29:33

Vaze az egzisztenciámat én is kockáztatom ha megb*nak a rongyőrök, csak én nem keresem a bajt (=betartom a kreszt)...
Nehogy már sajnáljam, mert fasz módon áll az út közepén! Kényszerítették rá? Nem. Szarjon taxit.

HöZsö 2008.06.21. 14:37:33

És? Nem értem a problémát.

rudi 2008.06.21. 14:37:45

janka! A fejlett országokban sem mehet. A Taxis viszont 1 IQ. Ami fent a képen látható, az általános. Azt szokta meg. Mindig a jogaikkal jönnek, de a kötelességüket elfelejtik. Nézd meg ahogy vezetnek. Csurog a nyáluk a pénz miatt. Ja, és ha nem visz utast akkor miért mehet a buszsávban? Vannak helyek a városban, ahol a sok hiéna megelőz a tömegközlekedésre fentartott sávban az elején pedig bepofátlankodnak, és ezért a többi autó már ismét nem jut át a zöld lámpánál. Pl. Hild tér balra.

janka 2008.06.21. 14:39:20

tolunk nyugatabbra tenyleg nem parkol a zebrara a taxis, mivel ott elegendo droszt van kialakitva szamukra. imadom, hogy csak kevesek tudjak megnezni a dolgok mindket oldalat.

buzitakszis 2008.06.21. 14:40:07

Nem védeni akarom azt a f.szt, mert ha sűrűn jársz arra, akkor láthattad azt a madarat járdán parkolni is a Pipa utca sarkán, amikor még a másik irányba volt egyirányú, csak akkor másik autója volt. Ott vadászik állandóan a Csarnokból kieső turistákra.
Mondjuk, nem egy pályaelhagyó egyetemi professzor, az biztos.
Csak utálom a sok idióta hozzászólót, aki egy-két barom miatt általánosít egy szakmára nézve.

HöZsö 2008.06.21. 14:45:22

buzitakszis:

Egyszerű. Az szidja a taxisokat, aki csóró ahhoz, hogy taxival transzportáltassa a seggét. Egyszer üljetek be valamelyik nevesebb cég taxijába, rögtön látjátok majd, milye jó fej a legtöbb taxis.

janka 2008.06.21. 14:46:55

rudi! hidd el hogy mashol is mehet a buszsavban, ezen most nem szeretnek vitatkozni, lattam elegszer, eleg helyen. ha meg nem ul bent utas, akkor megeshet, hogy rendelesre megy. biztos te is jobban orulsz, ha 5 percet kell varnod a rendelt taxira, nem fel orat.

buzitakszis 2008.06.21. 14:48:33

rudi, azért ennek nézzél utána, mielőtt hülyeségeket írsz le. Párizsban is használják, Németországban is, persze ők még nem jutottak el a fejlődésnek arra a fokára, ami szerinted fejlett.
Csak még azt nem értem, a két kisteherautó az első kép hátterében miért nem lett lefotózva, mert azok is szabálytalanul várakoznak.
Ja, azoknak nincs csillár a tetejükön.

janka 2008.06.21. 14:49:01

HöZsö! 100%-ban igazad van. pont ezt szerettem volna leirni en is. :)

mxplanet 2008.06.21. 14:49:39

vagy az szidja, aki sokat ül be melléjük :)

buzitakszis 2008.06.21. 15:01:34

Rocko, ha jól veszem ki a szavaidból, Te buszozol. Áruld már el nekem, miért nem tudja elérni azt a cég, hogy odaállítsanak egy rendőrt a Királyi Pál utca és Kálvin tér sarkára, hogy a sok f.sz "szabálytisztelő" maszek /ha másról van szó/ ne akadályozza a behajtásával a BKV forgalmát? Emlékeim szerint régebben annyira jóban voltak a BKV-sok, meg a rendőrök, hogy ez nem okozott volna gondot.

mxplanet 2008.06.21. 15:10:07

én heti több alkalommal is beülök pedig

attila 2008.06.21. 15:11:37

janka: a taxisok akkor sem parkolnak a droszton, ha az a közelben van, helyette a járdán/kerékpárúton/buszsávban parkolnak. Persze ezt te is tudod, mert te is egy ilyen köcsög vagy

ottopappa 2008.06.21. 15:22:43

ki nem szarja le... pénzé' bármit...

a nap húszpontos képe · http://haazeeblog.blogspot.com/ 2008.06.21. 15:44:09

Mondjátok! Van most ott bármiféle "üzemszerű" forgalom? Én úgy emlékszem, a metróépítés miatt le van zárva minden. Akkor meg nem mind1?

Zsola 2008.06.21. 16:04:57

Nekem úgy dereng, hogy személyautóval zebra előtt 5 méter, teherautóval 15...
Javítsatok ki, ha tévedek. Kivéve, ahol ettől eltérő a tábla/útburkolati jel.
Ja, és kereszteződés előtt is 5 méter. Nnna, ez alapján sokakat meg lehet büntetni a városban.

L 2008.06.21. 17:02:40

Annyira okos mindenki ha szidni kell valakit. A Zónának nincs ott drosztja. Napközben onnan ahol a képen áll, címet nem tudna felvenni. Aki valaha dolgozott taxitársaságnál, az tudja, hogy sajnos az utas a leglehetetlenebb helyre kéri a taxit. Na most a diszpécser megpróbálhatja elmagyarázni a külföldinek, hogy sajnos ott nem veheti fel a taxis, menjen az xy utca sarkára, nem biztos, hogy tudni fogja. A sofőr oldja meg a helyzetet a legtöbb esetben. Próbáljátok ki, utána lehet véleményt nyilvánítani.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.21. 19:25:30

na akkor gyorsan pár keresetlen szó!

spec úgy utálóm a zónataxit ahogy van, de(!)

- a csarok elé zónás nem áll! azért mert fekete és passat, még nem lesz zónás!
- a zónataxin mindenhol van céges matrica a képen lévő autón egy sincs... ergó okoskodás...
- a csarnokkal pont szemben a zebra túloldlán van a taxiállomás vagyis ami megmaradt belőle, mert a belében most buszmegálló van kb 2-3 hete a másik felé meg felásták a metrósok

csak miheztartás végett..

azt hallkan jegyzem meg az adott szakaszra ahol a taxi áll, csak a BKV és taxi mehet be, szal kb ennyire akadályozza a forgalmat...

ennyit a feniek hitelességéről kedves postoló...

legközelebb majd küldök pár képet a pirosban sasszézó gyalogosokról, remélem akkor is felháborodás lesz, mert a gyalogosnakbármit lehet már kurváraunalmas :o)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.21. 19:43:30

rudi 2008.06.21. 14:37:45

te olyan sötét vagy, hogy a negró világít a szádban! csak fröcsögsz, de a dolog másik oldaláról fingod nincs! honnan a ferde faszból tudod te hogy visz-e éppen utast? mi van ha az utas egy csomag, amit adott címen át kell adni? mivan, ha egy utas elküldte a barátjáért akit vissza kell vinni és odafelé üres, de mivel ugye bekapcsolt órával megy, mégsem üres... etc.

az a baj, hogy te már elvakult vagy velük szemben (is) csak lázítani tudsz azt annyi!

miért nem vered magad, pl a BKV sávok miatt? tudod-e egyáltalán, hogy az mi? mert a KRESZ nem tudja!

HöZsö 2008.06.21. 14:45:22
ott a pont, nekem telik rá! :)

és külföldön már rájöttek a nagyobb cégek és itt is teszik, hogy életében nem tud annyit eltaxizni, minta venne egy akkora autóparkot, amivel adott munkatársat szállítathat! mert nem elég megvenni a kocsit és nem csak tankolni kell (tekintsünk el most az üa árak alakulásától) szervíz, ha más nem is, de adott km-után muszáj, mégha vigyáz is az autóra! biztosítás az se kevés! de ezt még mind lenyelnék a cégek, egy valamit nem tudnak lenyelni, az pedig az időveszteség! optimális esetben ott a taxi pár percen belül és máris lehet rohanni a tárgyalásra etc. na de cégautóval itt a pofon! NINCS PARKOLÓ! messze van, etc. emiatt elbukni egy több millás etc tárgyalást, nem okés... na ezért járnak a nagy cégek taxival pl.

na nem írom tovább mert már így is litánia :))

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.21. 19:45:19

buzitakszis 2008.06.21. 14:40:07
jaja az ott a krém meg a pályaudvarokon állók, meg a reptér meg hétvégén a margithíd szigetilejárójánál álló professzorcsapat :)

Lacaca 2008.06.21. 20:03:55

"- a csarnokkal pont szemben a zebra túloldlán van a taxiállomás vagyis ami megmaradt belőle, mert a belében most buszmegálló van kb 2-3 hete a másik felé meg felásták a metrósok"

Évek óta áll ott fillérvadász, semmi köze az esetnek a droszt állapotához

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.21. 20:16:21

laca te biztos töbet jársz arra mint én egész nap :DD

rudi 2008.06.21. 20:42:21

L. Emlékszel amikor a Taxisok követelték a drosztokat? Megkapták. De már az egész várost akarják! Zebra elött( még ha nincs is folyamatos forgalom) akkor is vonatkozik rá (is) a KRESZ! Gondolj bele, ha pont a te kissebb gyereked jár arra, és pont akkor jár arra egy másik majom aki nem figyel. (RosszQtyának)Na azért kell az 5 méter, hogy legyen esélye valakinek a túléléshez.Ki volt rossz helyen rossz időben? Ha valakit szídni kell őket lehet csak igazán! Ja, és nem csak külföldiek vannak. Magyarok is akik itt élnek, és ezt tapasztalják.A sárga rendszám a megkülömböztetés.Az ember minimum egy szinttel feljebb

rudi 2008.06.21. 20:56:26

RosszQtya! Azért nem fogok veled vitatkozni, mert 27.éve vezetek hivatásosként, és valószínüleg nálatok a Nap helyett a ló nézett be az ablakon kiskorodban. Van fogalmam, és tapasztalatom is. Kb. 1.500000km. balesetmentesen.Cserélj nyálat a szabad jelzésü csomagot szállító Taxissal.Bár bizosan Te is az vagy.Van egy szint amire nem süllyedek.Az a tied!De csupán, mert sértegetsz. :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.21. 21:08:35

rudi orvos mikor látott?

1et mutassál csak aki követelte!

a fővárosi önkormányzat tukmálta rájuk, mert kellett egy zsíros meló valakinek! jelenleg kb 25k fizet minden taxis a drosztért, csakhogy
-drosztra max a hiéna áll
-céges taxi nem igazán áll drosztra, mert URHról dolgozik!
-kivéve, ahol a cég 1-1 drosztot beüzemelt, a drosztok 99%ára meg beállni se lehet a civil kocsiktól...

itt miért nem vered magad, hogy a taxis által fizetett drosztokon a civil autós ingyé parkol? jah az más... ugyan miben más?

más:
rudikám szeretnél buszsávban közlekedni?

íme a recept!

veszel egy euro 19es normának megfelelő kocsit, mert nem lehet ám minden csicsapicsával járni! (kivéve, aki kb 96 előtt üzembe helyezte)

na akkor pár számocska...

-taximéter 150-csillagoség
-urh 60-csilagoség
-céghez belépés 50-100k
-belépés mellett kaució 100-250k
-utasbiztosítás ülés/20k (ami jobb helyeken kiváltható külön biztosítással párezerért)
-szabadjelző 5-20k (olcsósáj mi?)

ezzel elintézted a belépésed egy céghez...

nézzük a kocsit... jobb helyeken kisvackokat nem fogadnak el, tehát szükségeltetik egy minimum oktávia méretű kacat.. ez kb 3.5Mból meg is van...

kihozod a kocsit a szalonból NULLA kilóméterrel kb 60-70k az üzembehelyezés amit a szalonnak kifizetsz! igen ám, de fehér rendszámmal a kocsi nem taxiképes! tipli mozaik utca, visegrádi, ezek után eltipegsz 6 helyre nulláspapírért (apeh, tb, VPOP, kerületi adóhatóság[súlyadó miatt], fővárosi polg hivatal [bárczy u. ehh 6.at elfelejtettem) ez darabja 2000k, utána krisztina körút kamara leteszed a 25k drosztpénzt, egyébként taxisok világa (www.taxisokvilaga.hu) 1-2 hónappal ezelőtti számában le van írva tételesen a 24(!) stáció..

na de vissza a kocsihoz... szalonajtón kijösz (és mondjuk minden papírt megszereztél minden szart befizettél és beszeteltettél) akkor irány a műszaki vizsga! jól tetszik hallani a 24 órája leműszakizott kocsit műszakiztatni kell! na itt úgy néz ki a dolog, hogy jattos vizsga nélkül (kb 20-25k embere válogatja) bux mint rottenbiller! 15 év mikor még a suzuki volt a sláger 10ből 9bukott, mert ugye egy új kocsinak, amelyikben nincs csak 50km nem koptak össze a fékjei, ergó nem fognak "egyformán" szal bukta... akkor ügye kifizetet a jattot, átmegy a vizsgán... nade! a 3évre vizsgázott kocsidat, rögtön visszaveszik 1 éves érvényűre! tehát évente vizsgáztathatod, ha ész vele ha nem!

jöjjön egy rutinkérdés! mit lehet olcsóbban vizsgáztatni 70fős turista buszt vagy taxit! na ha taxira tippeltél akkor bukta van!

szal ezeket az apróságokat összeadod, mennyit mész, mennyit javítasz, mennyi a tagdíj a cégnél (45-65k/hó), lízing, ÁFA (nem mindenki ÁFAmentes pl bt, kft nem az) duplaTB minimél után.. etc..

fox kapni egy 300k/havi kiadás összeget (üa nélkül) és ebben nincs benne a havi ÁFAd, a könyvelő, és egyéb apróságok.

szal ha ez neked megéri, akkor hajrá váltsd ki a sárga rendszámot és máris meg leszel különböztetve!

főleg a rendőrök előtt, akik ahol tudnak beléd kötnek, ha nem vagy résen, hiszen a taxist mindig le lehet húzni! (már ha benyalja a hülye dumáját a rendőrnek...)

és még ha ezek is megvannak, akki próbáljál mondjuk reggel 6tól este6ig dolgozzni, kint a városi dugóban a sok idegbeteg autós között, plussz még érjél oda időben az utasért, amihez ugye rendelkezni kell látnoki képességekkel, hiszen mikor beígérsz egy időd, azt lutrira mondod, mert lehet pl sok lófaszjóska aki a kálvintéren lefogja az egyetlen sávot, mert szarik a kivéve BKV és TAXI táblára, de neked ezt is bele kell kalkulálni különben szopás... utána a kedves megrendelő miatt álljál szar helyen mindenkit zavarva 10-15 percet, míg előkerül a "kedves" aki azzal nyit,
-ne ijedjen meg nem megyünk messzire! (cca 400 ebből 300 az alap!)
-siessünk, mert elkések! (faszért nem jötél le időben!?)
-egész úton basztat és minden szabály és lámpa áthágását követeli, mert elkésik és ha panaszt tesz, megint csak téged szopatnak meg
-soroljam még?

meg kell próbálni csinálni és utána elfogadok bárminemű véleményt erről a szakmáról is... mert bizony itt is vizsgázni kell, mittudoménmár milyen okj-s vagy milyen száma van! sőt még külön is vették hadd kelljen 2x fizetni!

van egy kicsisárga (nem kínai! :D) úgynevezet "személytaxi-vezetői szakvizsga bizonyítvány" ez kb 35k ezzel vezethetsz taxit, de aki mint magánvállalkozó csinálja, annak kell ugyan ebből egy vállalkozói vizsgát is tennie ez még1x kb ugyanannyi...

szal nem fenékig tejfel ez a szakma sem..

a buszvezetéstől meg annyiben különbözik, hogy ott ha késel 5secet nem nyúlnak a zsebedbe, viszont Dre 5 évente vizsgázni kell PÁVből... taxira elméletben visszavonásig érvényes a PÁV2

remélem elég részletes volt :)

Perillustris 2008.06.21. 22:36:07

A képen egy mezitlábas taxis van, nem tudom, hogy jött ide a Zóna. Kapocs csak annyi van a kettő között, hogy előbbit nagyon-nagyon, utóbbit pedig csak nagyon utálják a céges taxisok is.

DEGEC 2008.06.21. 22:50:39

"mentő is mehet a buszsávban. (kb. minden olyan jármű mehet ott, amelyre felszereltek megkülönböztető jelzéseket + kukásautó + taxi + persze a városi busz - ergo: volánbusz, turistabusz stb. nem - de ez már egy másik történet...)
"

én úgy tom mentő meg ilyesmi csak akkor mehet buszsávban ha használja a megkülönböztető jelzéseit.

rudi 2008.06.22. 00:18:25

RosszQtya! Hivatásos jogsival járom a világot, az országot, és természetesen a várost. Műszaki diplomával. Az agyam is rendben van!Ezért baromira nem érdekel, hogy mit kell fizetniük. A fenti kép viszont magáért beszél. Szóval ha kikapcsolom az agyam, akkor talán egy szinten vagyunk. A véleményem marad, sőt talán még változik is. Nem a pozitív irányba. Pl: téged idézve "ingyé". :) Tehát igaz a lóval való állítás. Van ország ahol a Taxizás a bevándorlóké, de a közlekedési szabályokat és az udvariasságot betartják. Itt erről van szó.Ennyi.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2008.06.22. 05:21:13

rudikám a diploma az egy papír, ami szart se ér... attól még lehet valaki buta és ostoba! hadd ne mondjak konkrét példákat :)

majd ha ebben az országban is rendben lesz a gazdaság mint nyugatabbra és nem lesznek állandóan túlveszítve az emberek, akkor talán a gyalogosok se fognak szanaszét szteppelni és akkor az autósok is tuti udvariasabbak lesznek!

de addig ez reménytelen míg ez van...

Fefke 2008.06.22. 05:38:01

Taxisok? Teljesen mindegy, hogy droszt vagy sarok, céges vagy mezitlábas, nagyátlagban bunkó és erőszakos. Ez is a nagy átlag véleménye. A gyalogosoké is! Rudi! Maximálisan egyetértek veled! Az, hogy RosszQtya miket hord össze a nem idevágó témában, az csak egy dolog. Orvoshoz sem kell menned, mert az vagyok. Ő sötétit le másokat? A stílusából ítélve annyi mindent nem tud, hogy egy egész könyvtárat lehetne megtölteni, valamint az összes szókincse beleférhet egy mondatba. Ez jött ki belőle, mert van köze a Taxisokhoz. Igaz lehet a lovas hasonlat! Rá mondhatják, hogy megvan a nyolc elemije, de abból hat a második. :) Tényleg. Miért hiszik azt, hogy nekik mindent szabad ?

Zuzu 2008.06.22. 07:43:29

Igen-igen. A Taxisok mindent betartanak.És ha lehet akkor mindenkinek. Szerintük a szabályok azért vannak, hogy meghágják.(a közvélemény)A becenevük miért hiéna? RosszQutya elfelejtette hozzá írni a listához az óra megbütykölését ami főleg régebben nagy divat volt(mostanra keményen ellenőrzik) és az utasok átverésére szolgált, ami szintén a "csillagos ég" Abból lett az új kocsi. Nagy az arcuk, de ha az utasok visszaszoknának a számla kérésére valószínüleg kevesebben lennének.Tényleg azt hiszk, hogy övék a város és rájuk nem vonatkozik a KRESZ sem. Habár érzésem szerint soknak fogalma sincs, hogy minek a röviditése(Rossz)Qtyának és Taxisnak kint a helye!

Lacaca 2008.06.22. 08:39:55

RosszQtya 2008.06.21. 21:08:35

Ugye nem baj, ha nem fakadok sírva? Ha ez ennyire nehéz, akkor mi a retkes kurva anyjának vállalja ennyi rohadék? 2x annyi van, mint Bécsben.
Szegény mártír taxisok!

Perillustris 2008.06.22. 10:09:35

Nem a taxisok beceneve a hiéna, hanem a taxisok egy csoportjáé. Pl. azé, aki az egyik vidéki ismerősömet a Nyugatiból a Kálvin térre 5 ezerért vitte el 6 éve.

Hozzászólok 2008.06.22. 10:27:57

Melyik csoportba tartoznak? Taxi! Járok mindennel. Kocsi, BKV, gyalog, kerékpár. Kb. két hónapja a kerékpár úton előttem, ácsorog egy taxi. Megálltam mellette és megkérdeztem miért pont itt, miért nem 15m-el arrébb az üres helyen? Primitív módon leakarta ordítani a fejem, de higgadtan felhangosítottam a fülhallgatós rádióm és tovább tekertem. Ha lezavarok neki egyet, akkor bepiszkolom a tenyerem. 50-60méter után kényelmes cápafordulót és levegőt vettem. Felpörgettem a lábaimat és a szemből álló helyzetben a kerékpárúton érkező taxi jobb külső tükre találkozott a talpammal. Ahogyan a lovagi tornán tanították. Értékes pontokat vesztett. Pereljen be. Csak a seggem láthatta amit teljes szívvel mutattam neki. Tudom, erőszak erőszakot szül, de ha bemernék állni a drosztjukba kocsival, akkor óriási ejnye-bejnyében szeretnének részesíteni. Arra példa az volt, amikor nem a megkülönböztetett (sárga) rendszámú kocsi állt a drosztjukba és az oldala véletlenül megkarcolódott indítókulccsal, de rendesen. Viszont örömömre szolgált, hogy a saját kollégájuk állt oda, csak a felesége autójával. Az édes bosszú!

buzitakszis 2008.06.22. 10:41:31

RosszQtya:

Erről (is) beszélek, NyuszÓmuszó...
A sok agyatlan ennyit értett meg abból, amit írtál...

buzitakszis 2008.06.22. 10:50:28

Hozzászólok:

Büszke lehetsz magadra, kultúrált, európai módon megoldottad a problémát!
Ha jól értem, szembe tekertél a forgalommal? Nagy szerencséd volt, hogy nem nyitotta ki az ajtót valaki, amikor odaértél!
A "leakarta" szót egyébként a tudomány mai állása szerint inkább külön szoktuk írni.

Perillustris 2008.06.22. 11:08:34

Nem kell komolyan venni, szerintem csak ezt akarta csinálni, de nem tette meg. Mára meg már megszépült az eset, s az álom tűnik valóságosnak.

Secnir 2008.06.22. 11:09:11

szerintem rudit meg rosszqtyát hagyjuk magukra.

buzitakszis 2008.06.22. 14:32:28

Szerintem most szidjuk egy kicsit a kamionosokat!
A jó kurva anyjukat!

B.GY 2008.06.22. 14:51:54

Mindjárt megsajnálom szegény taxisokat.A kamionosok meg monnyanak le:)menjenek taxizni!

cso zsi 2008.06.22. 15:53:03

Kimaradtak a fehér furgonosok.
(Még jó, hogy más színűvel járok.)

Hozzászólok 2008.06.22. 20:23:35

buzitaxis A problémák azért vannak, hogy megoldjuk! Figyelmesen olvasni nem tudsz, és a cinikus szó hiányzik az értelmezőképességedből? (Jobb oldalon)Fikázod a helyesírásom? Lehet, hogy nem nyomtam le a szóközre használatos billentyűt rendesen. Elnézésedet kérem! Jézus szavaival élve „Az vesse rám az első követ, aki még nem vétkezett”. És ezért ne a kamionosokat szídd, hanem a továbbiakban adok rá okot és ezért engem. Nem báncsa a fülem, de Grécsi csokoltattya! Így megfelel? Humorérzéked annyi lehet, mint egy sírásónak. Cinikusan….

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.06.22. 20:42:32

Nem mindenkinek hiányzik ám a töke, aki ide is ír... Én is csináltam már ilyesféle mutatványokat, bár nem írom le inkább. Mindenesetre egy közismerten gyenge idegrendszerű egyed vagyok, az idiotizmussal való szembesülésem pedig elveszi az önkontrollomat párszor. Próbálok javulni, esküszöm!

HöZsö 2008.06.22. 22:32:08

Na akkor bassza meg mindenki, aki általánosít és emiatt utálja a taxisokat. Egy kurvanagy seggberúgást érdemeltek, okosok. Menjetek a faszomba.

Na, elég jók az érveim? Mert a ti is pont így toljátok...

HöZsö 2008.06.22. 22:42:24

Zuzu ne okoskodj. Az órákat nem hatóság, hanem a taxicégek maguk ellenőrzik pont azért, hogy a közvélemény végre megváltozzon és átlássák az utasok, hogy nem lehúzásról van szó. Érdekes, hogy a nagy cégek ezt már látják, és ezért hívnak is taxit. A nagy cégeknél pedig mindenki kap számlát, az is, aki nem kér, ugyanis a taxaméter memóriáját az APEH ellenőrzi... A KRESzszel az a helyzet, hogy sok taxis valóban nem tartja be. De ez azért van így, mert rengeteget vezetnek. Nézd meg furgonosokat, a kamionosokat stb. Na azok is pot ezért, mert ha a kresz szerint mennének, az utas/rakomány elkésne a taxis/kamionos/furgonos meg megőszülne. Nem napi két órát vezetnek, mint más autósok...

Srác 2008.06.23. 11:09:50

Szerintem az a 1,5 méter 5,0 méter. Mármint annyival közelebb nem szabad megállni zebránál. Utána viszont egy centit se kell kihagyni.

Petyaaaa 2008.06.24. 05:42:56

Pontokba szedem, mert így egyszerű:

1.) Láttam már taxist, aki meg tudta tanulni az index használatát. Tudom, ritka, mint a fehér Zorró, de nem kéne általánosítani, biztos akad közöttük is normális.

2.) A buszsávot teljesen jogszerűen használják, pont ezen nem kéne hőzöngeni. Egyes taxisok agresszív stílusán lehet. A záróvonal, az irányjelző használata sávváltáskor, meg úgy alapvetően a KRESZ szabályai rájuk is vonatkoz(ná)nak, csak szarnak ők bele. Na ezért már jogosan lehet anyázni. Csak értelme nem sok van.

3.) Aki nem taxizik az nem feltétlenül irigykedő csóringer proletár. Én ritkán taxizok, mert van kocsim és szeretek vezetni. Ha meg nem kocsival vagyok az azt jelenti, hogy ráérek.

4.) Az, hogy mennyibe kerül taxizni, az egyéni szoc probléma. Ez egy vállalkozás, természetes, hogy vannak költségei, meg hogy vannak a munka során stresszes helyzetek, de ez nem jelenti azt hogy jogosan bassza el a jóember a zebrán az oviscsoportot, mert sürgeti az utas. Ennyi erővel akkor a dísznövénykertész is simán megfordulhat a dupla zárón, mert sietni kell petúniát öntözni, vagy mi?
Szóval elhiszem, hogy nem könnyű, de azért hadd ne sajnáljam már őket.

5.) Mindenki hülye csak én nem. És különben is mindenki monnyon le. Vagy fel. :) :) :)

g 2008.06.25. 01:59:06

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu/ 2008.06.21. 12:41:06
"Ha lett volna elég hely és nem beton terelőelem, a járdán állna, ott, ahol a zebra kezdődik. A taxisok a legalja, de ezt már rég tudjuk mind. :P"

... :D Ráhibáztál! ez a taxis több éve dekkol a fővámon, a tér feltúrása előtt pedig még nem volt betonterelő, és akkor ott is parkolt a helyén... a mókás ebben csak az, hogy a vásárcsarnok mellett az áruszállítók lejárója van, szóval néha egész érdekes helyzetek alakultak ki.
ja, a fővám tér jelenlegi közlekedési viszonyairól tanulmányt lehetne írni.. :S

jajj! 2008.06.26. 16:27:34

Hé! Taxi!

Jajj! 2008.06.26. 16:32:43

Jé! Taxi?












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása