Északi pályaudvart és családját egy különlegesen kedves fuvaros mellé sodorta a sors nemrégiben, aki igen egyedi és izgalmas módon jelezte neki és másoknak, hogy rövidesen le lesz zárva az egyik sáv és át kellene sorolni.
Úgy érzem rám jár a rúd, de nem emlékszem, hogy kivívtam volna akármivel is. Kis családommal az M0-on mentünk hazafelé, mert sikeres nem lehetek, amikor is lelassult valamiért a forgalom közvetlen az M5 előtt. Araszoltunk.
Előttem egy török vendégmunkásokat szállító bmw haladt, és amikor az előttem a külső sávban menő kamion mellett akart elmenni a kamionos mintha ráhúzta volna a kormányt. Nem tulajdonítottam neki nagy jelentőséget, biztos nem figyelt. Mivel rá akartam fordulni az M5-re Budapest felé, én is a belsőben mentem, és amikor elmentem a kamion mellett ránk is ránkrántotta a kormányt, ballról a kamion, jobbról a betonelemek, mi a gyerekkel a kocsiban.
Normális az ilyen? Ideges remegés után sikerült leelőznöm, és láttam, hogy a nullás budapestre vezető sávja le van zárva útfestés miatt. Rájöttem a kamionos titkára: Grál lovagnak képzelve magát megpróbált megakadályozni minden egyébként szabályosan haladó autóst a belső sávban haladásban, mert ő már tudta, hogy az le van zárva, és gondolom személyes sértésnek vette, hogy valaki elment mellette.
Vajon tettét mivel lehet minősíteni, ha jogi lépéseket tesz az ember, mert nem sok ismerősömnek kívánom az élményt, amikor jobbról egy nyerges vontató szorít a baloldalon lévő betonfalnak. Minden adat a rendelkezésemre áll. Az út üzemeltetője is elmehet a sunyiba, mert a terelés kitáblázása körülbelül olyan hatékony volt, mintha a wembley-ben az angol válogatott gólöröm ünneplése közben a 6. szektorból próbáltam volna kiabálva csendre inteni a nagyérdeműt.
tappancs 2008.07.21. 06:48:49
bocs, esküszöm, hogy jó a képzelőerőm.....de ez hogyan is volt? külső, belső, jobbról, balról..?
mxplanet 2008.07.21. 07:27:52
SX4 2008.07.21. 07:32:59
Az tény, rakhattak volna ki többet is, mert ha épp ott előzöl kamiont, akkor esélyed sincs észrevenni. De legalább próbálkoztak, ami az üzemeltetőnek jó pont.
A kamionost nem minősítem. :-(
SX4 2008.07.21. 07:36:16
Egyébként sem értem, hogy jön ez ide, szó nem volt arról, hogy a kamion előzni akart volna bárkit is.
szabi 2008.07.21. 07:43:29
mxplanet 2008.07.21. 07:49:25
cso zsi 2008.07.21. 08:04:27
a) személygépkocsival, motorkerékpárral, 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival
- autópályán 130 km/óra,
- autóúton 110 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 90 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,
b) egyéb gépjárművel - kivéve a motoros triciklit - valamint gépjárműből és pótkocsiból álló járműszerelvénnyel
- autópályán 80 km/óra,
- lakott területen kívül egyéb úton 70 km/óra,
- lakott területen 50 km/óra,
Az M0 az jelenleg az "egyéb" kategóriába tartozik, legalábis az "ős" szakaszon.
Itt szgk-nak max. 80. tgk-nak (2500 kg fölött) 70 az előírt.
De 90-nel előznek..
lautnermark 2008.07.21. 08:52:05
ChPh 2008.07.21. 09:37:30
Orizatriznyák 2008.07.21. 09:40:31
Orizatriznyák szerint ez f.szság. És különben is.
malac 2008.07.21. 09:42:04
Orizatriznyák 2008.07.21. 09:44:06
A 0-ás környékén lakom, úgyhogy minden nap hallgatom a közl.-i híreket, ha nem szeretnék kellemetlen meglelpetéseket. Bár így is van részem bennük. Aki ismeri a 0-ást, az tudja.
Perverzsrac 2008.07.21. 09:45:53
Így röviden és tömören. Ki van rakva a soroksári lehajtó előtt szép nagy tábla, hogy hértvégén le volt zárva. Kamionos barátunkat meg megértem...volt hogy busz beállt a sávközépre. Elég sokan ugyanis figyelnek, nem úgy mint az olyan balf@szok, mint Ön és kimennek a külső sávba. Ott araszolva meg elég unalmas, ha a belsőben előznek egyesek, pedig tudvalevő hogy megszűnik a sáv... Kb olyan ez mint dugó vagy baleset esetén a leállósűvon előző parasztok. Vállalja a következményeit ha ön bunkó... és ne sírjon a szája.
porthosz 2008.07.21. 09:48:00
Ugyanis a 4-es főuton gyömrő felé ki van táblázva, hogy a belső sáv balra megy, a külső megy egyenesen tovább, többször is kilométerrel korábban.
Ehhez képest minden pénteken látom hogy rengetegen mennek a belsőben majd szinte közvetlenül a lámpa előtt probálnak meg kisorolni a külsőbe... Pedig már 500 méterrel korábban is látszott a lámpa is hogy mi a helyzet a táblákról nem is beszélve...
De ugyanez most pénteken dettó a lágymányosi hid szerémi út felöli felhajtóján. A hid előtt ugyanis véget ér a külső sáv. Én meg nem értettem hogy mi a pöcsért halad a belső olyan kurva lassan, mig oda nem értem és rá nem jöttem hogy minden pöcs gyakorlatilag az utolsó 5 méteren probált besorolni. Nem ám előtte amikor észreveszi hogy mi a helyzet (bár gyanitom a többség tudja is előre mert nem először jár arra), hanem ő végig megy, mert akkor sporol 50 métert és akkor már ő a jani hogy elmondhatja hogy az utolsó méteren sorolt ki...
Szóval ilyen a magyar közlekedési kúltura. Vszinü a kamionos is ezt unta meg, egyébként hiába jelented fel, mit mondasz?
KaPé 2008.07.21. 09:50:07
Elhamarkodottan itt élek 2008.07.21. 09:50:29
ViktorBP 2008.07.21. 09:52:37
malac 2008.07.21. 09:54:31
KaPé 2008.07.21. 09:56:50
Azért van 2 sáv, hogy használják. Fel kell tölteni mind a kettőt és a végén zippzárazni. Így senki nem tud tolakodni és senki nem idegeskedik, a forgalom is gyorsabban halad.
Persze nem véletlen, hogy nálunk ez sem működik.
A leállósávban tolakodókat ne keverjük ide, az szabálytalan, ez meg nem. Én is elmegyek a sáv végéig és ott sorolok be, nem 2 km-rel korábban.
KaPé 2008.07.21. 09:58:45
exseven 2008.07.21. 10:00:43
Perillustris 2008.07.21. 10:01:25
Perillustris 2008.07.21. 10:02:25
index.hu/gazdasag/magyar/mbuz080717/
malac 2008.07.21. 10:02:55
TM 2008.07.21. 10:05:37
KaPé 2008.07.21. 09:50:07
Párhuzamos közl.
--------------------------
Jobbra tartás mindig és mindenhol.
Ebből következően elméletileg párhuzamos közlekedésre alkalmas úton is kötelező lenne a külső sávban haladni, illetve oda visszasorolni egy-egy előzés után.
A gyakorlat persze felülírja ezt, mert a dugók miatt összefüggő kocsisorok alakulnak ki mindkét sávban. Na, ekkor nem minősül előzésnek a dolog, és ebben az esetben lehet folyamatosan haladni egymás mellett (= illetve a belső sávban).
mxtrn 2008.07.21. 10:07:33
Perillustris 2008.07.21. 10:07:49
George Jung 2008.07.21. 10:10:12
Hetente többször vagyok az M0-on. Szerintem már rendesen ki van táblázva, hogy az M0-M5 csomópont le van zárva, bár tény, hogy egy ideig ez csak az utolsó pillanatban derült ki.
De (és most lehet, hogy szégyellni fogom magam), azt én sem tudom/tudtam, hogy ott tilos előzni. Ez komoly, "lautnermark"? Ez komolyan érdekel!
Szendwich 2008.07.21. 10:10:47
Az általad linkelt oldalon található táblázat rámutat az áldatlan állapotokra. Viszont nem ártott volna egy oszlop is, hogy lakosság száma / egységjármű per nap.
ChPh 2008.07.21. 10:14:31
jajj ezt nem kellett volna írnod, én írtam valami hasonlót itt: autozz.blog.hu/2008/07/18/nem_jo_gyalogosnak_lenni
azt jólmegkaptam (jó tudom a 0-ás nem a belváros)
tandrás 2008.07.21. 10:17:39
Ennél sokkal durvábbat tett velem egy cseh turista busz a 63-ason: eleve hajlamos volt fél kerékkel a szebejövő oldalon haladni, de azért előzéskor mégiscsak illik "elengedni". Úgy tűnt, megteszi, majd amikor mellé értem, kis híján lelökött az útról. Nem lendületből kezdtem, már egy ideje mutattam magam, indexeltem, kizárt dolog, h ne vett volna észre.
TM 2008.07.21. 10:21:36
Meglátjuk mit hoz a mai nap :)
Egyébként amit írtam, az minden útra érvényes.
ChPh 2008.07.21. 10:25:22
tökéletesen egyetértek.
robszi 2008.07.21. 10:38:33
Lacaca 2008.07.21. 10:40:42
Lacaca 2008.07.21. 10:42:18
sokaknak elege van a kamionokból...de ha ők nem mennének akkor nem jutna táp az orcátokba és rongy a valagatokra.
Mennyi tápot kapok egy román/ukrán/török/akármilyen kamionról, meg persze ruhát is, ami keresztülmegy az országon. Mennyivel lenne kevesebb kamion, ha csak ezek ro-lával mennének?
auslander 2008.07.21. 10:46:04
Jah, és csúcsidőben nincsen am kamion az úton, mert akkor tilos.
KaPé 2008.07.21. 10:48:47
TM 2008.07.21. 10:49:42
Mi nagyon örülünk, hogy "tápot szállítasz az orcánkba", de azt szeretnénk mi magunk megrágni, majd lenyelni, és nem egy turmixgép segítségével pépesre zúzva az intenzíven szívószállal felszívni.
Tehát. Kamionosként, vagy kamionos rokonaként érintett és egyben sértett vagy. Rendben. Mi nem azt mondjuk, hogy minden kamionos fasz és közveszélyes, potenciális gyilkos. De mint látod, vannak ilyenek, nem kevesen. És mivel százszor akkora gépekkel mentek, mint a nezei autós, sokkal jobban kell(ene) figyelnetek.
Mellesleg mi a helyzet a programozókkal, akik megteremtik e lehetőségét, hogy most ide irogass, meg a bányászokkal, akik a szenet adják az erőműnek, amiből energiát nyersz/kapsz, vagy a gazdával, aki a szállítandó árut állítja elő, hogy neked legyen munkád?
Ne csak egy irányból nézd... jó, hogy van mit ennünk, de emiatt nem vagyunk hálásabbak neked, aki ideszállítod, mint annak, aki megtermeli, előállítja..
jankó 2008.07.21. 10:51:06
Gergow · http://zlgergow.extra.hu 2008.07.21. 10:57:31
A kamionosokat meg nem értem miért szidja mindenki, nélkülük nem tudom mit tömnétek az arcotokba. Persze köztük is van bunkó. És akkor mi van, van bunkó autós, motoros, gyalogos, biciklis. Ez amolyan magyar mentalitás. Egyszerüen nem tud a magyar közlekedők zöme közlekedni.
Még 1 gondolat.
Arról miért nem ír senki amikor pozitív dolog történik? Nekem volt már egypárszor, hogy a kamionos segített, hogy meg tudjam előzni, ugyanis én még nem láttam be az utat, ő viszont rendesen és jelzett, hogy mehetek.
Köszönöm!
jankó 2008.07.21. 11:01:50
Meg fejfa a sírunkra.
Lacaca 2008.07.21. 11:03:30
TM, csak kis kiegészítés, lakott területen belül nincs kötelező jobbra tartás, csak ha gyorsabb jármű jön mögötted, azt el kell engedned.
Akkor csodálkozz!
Párhuzamos közlekedés
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad. Az autóbusz öbölt, az autóbusz forgalmi sávot, a kapaszkodósávot, a gyorsító- és a lassítósávot, valamint a kerékpársávot a párhuzamos közlekedés szempontjából figyelmen kívül kell hagyni.
(2) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két forgalmi sáv van, az előzés befejezése után a külső forgalmi sávba vissza kell térni. Ha 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival, motorkerékpárral vagy - lakott területen - távolsági, illetőleg gyorsjáratú autóbusszal a vezető több járművet kíván előzni, megmaradhat a belső forgalmi sávban feltéve, hogy ezzel a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza; ha pedig a forgalom olyan sűrű, hogy a külső forgalmi sávba visszatérni nem lehet, a belső forgalmi sávban folyamatosan is haladhat.
(3) A párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára kettőnél több forgalmi sáv van, a (2) bekezdésben foglalt rendelkezéseket kell értelemszerűen alkalmazni. Az ilyen úttesten azonban a második forgalmi sávban - a (2) bekezdésben foglalt rendelkezések megtartásával - bármely járművel szabad közlekedni; a harmadik és további (belső) forgalmi sávokra - a balra bekanyarodás esetét kivéve - ráhajtani csak személygépkocsival szabad.
(4) Lakott területen lévő, párhuzamos közlekedésre alkalmas olyan úttesten, amelyen a forgalmi sávok útburkolati jelekkel vannak megjelölve, a belső forgalmi sávban (sávokban) 3500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival és motorkerékpárral folyamatosan is szabad haladni feltéve, hogy ezzel a jármű a mögötte gyorsabban haladó járművek közlekedését nem akadályozza. Az ilyen módon haladó jármű mellett - a (6) bekezdés c) pontjában foglaltak megtartásával - fokozott figyelemmel jobbról el szabad haladni, a forgalmi sávokat azonban - a gyorsabb előrehaladás érdekében - kis távolságon belül ismételten változtatni, és ezzel a közlekedés résztvevőit zavarni tilos.
(5) Ha a forgalom sűrűsége folytán a forgalmi sávokban összefüggő járműoszlopok alakultak ki, forgalmi sávot változtatni csak abban az esetben szabad, ha a vezető bekanyarodásra vagy megállásra kíván felkészülni.
(6) A párhuzamos közlekedésre alkalmas úttesten tilos
a) járművel az úttest felezővonalát - a balra bekanyarodás, illetőleg a megfordulás esetét kivéve - átlépni;
b) két járműnek - az egy nyomon haladó jármű melletti elhaladást kivéve - ugyanabban a forgalmi sávban egymás mellett haladni;
c) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt másik jármű mellett elhaladni.
(7) Ahol valamelyik forgalmi sáv megszűnik, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik terelővonal átlépése nélkül haladhat tovább. Ha a forgalmi sávok útburkolati jellel jelölve nincsenek, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik irányváltoztatás nélkül tud továbbhaladni; ha pedig mindkét jármű csak irányváltoztatással tud továbbhaladni, annak a járműnek van elsőbbsége, amelyik addig a jobbra eső forgalmi sávban haladt.
(8) Az autóbusz forgalmi sávban
a) a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz, a villamos, továbbá 20 és 6 óra között a kommunális szemét szállítására szolgáló jármű;
b) az autóbusz- és trolibuszforgalom zavarása nélkül
ba) ha az autóbusz forgalmi sávot az úttest menetirány szerinti jobb szélén jelölték ki, erre utaló jelzés esetén (117/c. ábra) a kerékpáros,
bb) külön jogszabály alapján rögzített üzemmódú megkülönböztető jelzést adó készülékkel felszerelt
bba) sürgősségi betegellátásra rendszeresített gépjármű,
bbb) hivatásos katasztrófavédelmi szervek, a tűzoltóság és a tűzoltó egyesületek közvetlen helyszíni beavatkozására rendszeresített gépjárműve,
bbc) a rendőrség közrendvédelmi és közlekedésrendészeti szolgálati ágának közvetlen helyszíni beavatkozásra rendszeresített gépjárműve,
bc) betegszállító gépjármű,
bd) személytaxi
közlekedhet. Más jármű erre a forgalmi sávra - a sáv keresztezését és a bekanyarodásra felkészülést kivéve - nem hajthat rá. Ahol autóbusz forgalmi sáv van, a menetrend szerint közlekedő autóbusz és trolibusz - a bekanyarodás és kikerülés esetét kivéve - csak ebben a forgalmi sávban haladhat.
(9) Ahol kapaszkodósáv van, a kapaszkodósávon kell haladniuk azoknak a járműveknek, amelyek a jelzőtáblán [17. § (1) bek. h) pont] megjelölt - ennek hiányában lakott területen kívül 70 km/óra, lakott területen 40 km/óra - sebességnél lassabban haladnak.
(10) Azon az úton, amelynek menetirány szerinti jobb oldalán két vagy több forgalmi sáv van útburkolati jelekkel kijelölve, a körforgalmú útra történő bekanyarodást a jobboldali szélső forgalmi sávból kell végrehajtani, amennyiben a járművezető a bekanyarodás helyét követő első bekanyarodási lehetőségnél kívánja a körforgalmú utat elhagyni.
(11) A párhuzamos közlekedésre alkalmas körforgalmú úton a párhuzamos közlekedés szabályait kell alkalmazni.
TM 2008.07.21. 11:09:11
Valóban!
Gergow · zlgergow.extra.hu 2008.07.21. 10:57:31
Szerintem sose bízz másban, csak magadban.
Te ismered a saját és az autód képességeit, te tudod, hogy neked mekkora szakasz kell, hogy biztonságosan előzhess.
És mi van akkor, ha véletlen tenyerelt rá az indexre?
Én ezt a felelőtlen kategóriába sorolnám a magam részéről, még akkor is, ha most kedvezett a szerencse, és a kamionos is rendes volt.
Dekatlon 2008.07.21. 11:09:18
Tényleg nem a kaminost kellene szidni, hanem azt a dilettáns balfaszt, aki a vasúti áruszállítást annyira elbaszta (bár szerintem többen voltak), hogy mindent közúton éri meg szállítani.
Ha lenne vonzó feltételekkel vasúti áruszállítás, kamiont sose látnál, csak kistehetautót az állomástól az boltig, és mégis tudnánk mit tömni az arcunkba.
Lacaca 2008.07.21. 11:09:23
TM 2008.07.21. 11:10:48
Kit és mit cáfolsz/erősítesz? :)
A többi világos :)
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.21. 11:11:12
"TM, csak kis kiegészítés, lakott területen belül nincs kötelező jobbra tartás, csak ha gyorsabb jármű jön mögötted, azt el kell engedned."
Kár az erőfeszítésért, ezt a kolléga direkt nem akarja megérteni.
tandrás 2008.07.21. 11:13:44
Az M0-ás megépülésének pedig nem gonosz lakók és zöldek az akadályai.
TM 2008.07.21. 11:15:08
Na, a címzett kipipálva.
És mit javítasz?
A lakott területest?
Arra írtam KáPénak, hogy igaza van.
バスティー [bɑstiː] 2008.07.21. 11:11:12
Hallgatlak, mi nyomja a szíved?
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.21. 11:15:31
"jobbról egy nyerges vontató szorít a baloldalon lévő betonfalnak."
És akkor ezt most hogy?
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.21. 11:16:57
S lám.
Gratulálok, arra számítottam, hogy futunk ,ég egy kört. Respect.
dw1 · http://bpcity.hu 2008.07.21. 11:22:05
ChPh 2008.07.21. 11:23:02
De énn még mindig tartom, hogy illik kimenni a külsőbe, ha az tök üres, lakott területen belül is. amúgy ott tényleg nem klasszikus jobbra tartás van :)
TM 2008.07.21. 11:24:28
Azt is mondja, hogy a gyorsabb járművet el kell engedni.
Tehát kvázi mégis csak ilyesmiről van szó.
dinoszaurusz 2008.07.21. 11:25:44
Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.21. 11:31:28
"megjöttek:)"
Reszkess.
ChPh 2008.07.21. 11:33:13
Én?
Csak figyelek :)
Pécsről és egyéb megközelitetlen helyekről jövet kiafaszom nézi a táblákat, nyomod megszokásból... 2008.07.21. 11:39:48
ehhez képest, biztos kivanjóltáblázva, azér volt tegnap este folyamatos a gyáli fölüljárón a visszaforduló forgalom, mer mindenki hülye
aki nemtuggya, hol van a lekközelebbi kijárat, jó szar érzés lehet elindulni Szegedre, mer tábla utánase, hogy: Ön elkúrta nem kicsit, de 5km után vissza tud fordulni
GarbooKing 2008.07.21. 11:47:34
Épp tegnap jöttem arra.
Már csak méterek vannak vissza az elfogyásig, de a sok marha még furakodik balról, h majd jól elém fér...
Nagyon bosszantó, h azért az 1-2 kocsi előrejutásért képesek kockáztatni mások testi épségét, mert lendületből teszi be a kocsi elejét...
Én vadászok az ilyen f@szokra, mert nekem 70 ezres a kocsim és az Ő 12 millásában igen jó kárt tud tenni a vas és a felelősség kérdése is könnyen tisztázható...
A pesti rakparton (újpesti kijárónál) láttam 1x egy Passátost, aki szépen kiállt a fogyósávba és együtt haladt a belső, maradó sorral, így felsorakoztatva egy kisvárosnyi kocsit maga mögött...
Elégedetten csettintettem a tükörbe nézve :)
saq 2008.07.21. 11:54:04
nagyK 2008.07.21. 11:55:18
nagyK 2008.07.21. 11:57:53
George Jung 2008.07.21. 11:58:40
leaping cat 2008.07.21. 12:06:50
KaPé 2008.07.21. 12:08:42
GarbooKing 2008.07.21. 12:18:07
Miért is?
Miért kellene tolerálnom mások idejét az enyémmel szemben?
Ugyan már... szánalmas
KaPé 2008.07.21. 12:26:11
Ehelyett álltok kilométeres sorban az egyikben és átkozzátok azt, aki szabályosan közlekedik a másikban.
Aszi 2008.07.21. 12:26:52
GarbooKing 2008.07.21. 12:31:44
És tudod annál jobban nem gyűlölök semmit, mint ha más gazdálkodik az Én időmmel.
Krtek 2008.07.21. 12:37:57
tandrás 2008.07.21. 12:39:03
A fogaskerék elv egy-az-egyhez összesorolást jelent, vagyis ha mindenki az épp rövidebb sorba áll, nem is lehet szemfüleskedni. Ennél egyszerűbb megoldása nincs az idegeskedésednek.
Bambano 2008.07.21. 12:41:31
GarbooKing 2008.07.21. 12:42:49
de itt már csak méterekről van szó...
És tolják befelé a kocsi orrát, majd szitkozódnak, ha valaki nem úgy engedi be Őket, ahogy szeretnének.
Jankaou 2008.07.21. 12:48:28
A kamionos szvsz nem ráhúzta a kormányt, hanem a nyomvájú dobta meg. Aki vezetett már ilyen nagy szekereket az előtt tiszta, hogy a nagyobb járművek sokkal érzékenyebben reagálnak a nyomvájúra. Abból pedig van bőven az M.nullán
prünytyőke 2008.07.21. 12:50:20
szivacs 2008.07.21. 12:56:57
szerintem éppenhogy szegedröl érkezve nincs rendesen táblázva. a nagy zöld táblán szikszalaggal leixezték az m0-t azt szevasz. csak azért nem izgultam mert elötte megneztem az autopalya.hu-t, aztan guglimapsbe megnézés hogyan jutok vissza.
nem kéne rutinbol vezetni...
Perillustris 2008.07.21. 13:05:50
Nem is értem, hogy volt képes túlélni az emberiség a kamionok nélküli pár (tíz)ezer évet.
Muhahahaha.
GRX 2008.07.21. 13:34:32
Manyizga (törölt) 2008.07.21. 13:47:02
Gergow · http://zlgergow.extra.hu 2008.07.21. 14:01:02
Gergow:
Tényleg nem a kaminost kellene szidni, hanem azt a dilettáns balfaszt, aki a vasúti áruszállítást annyira elbaszta (bár szerintem többen voltak), hogy mindent közúton éri meg szállítani.
Ha lenne vonzó feltételekkel vasúti áruszállítás, kamiont sose látnál, csak kistehetautót az állomástól az boltig, és mégis tudnánk mit tömni az arcunkba.
Figyelem itt az igazi megoldás!!!
GarbooKing 2008.07.21. 14:13:50
Biztosan azok miatt nem lehet, akik már szépen besoroltak, h eljussanak a céljukhoz.
Sokkal hatékonyabb, ha ott villogok a bal sávban és várom, h egy lúzer beengedjen.
Épp az ilyen fajták miatt van dolga elég a forgalmat zabolázó motoros rendőreinknek :)
Én örülök, h sok hozzád hasonlót fogunk :)
A hősök terénél szoktam jókat derülni, mikor egy újabb körre küldi el a közeg a Dózsáig érő sort kerülő, majd záróvonalnál bepofátlankodni kívánó okostojásokat :)
mm 2008.07.21. 14:32:51
KaPé 2008.07.21. 14:34:03
béluska 2008.07.21. 14:35:15
GarbooKing 2008.07.21. 14:35:42
a nem záróvonalnál bemenni kívánókat, de a körbemenőket feltartó népséget is tovább hajtotta... mindenki legnagyobb elégedettségére :)
béluska 2008.07.21. 14:37:51
robszi 2008.07.21. 14:40:10
robszi 2008.07.21. 14:51:43
bármily hihetetlennek tűnik, nem vagyok érintett. csak azoknak a szerencsétleneknek is kell közlekedni valahol. szerintem ők is szívesebben autókáznának egy olyan helyen, ahol nem kell a balfék autós után több kilómétert autózni, mert az agyoniskolázott cammog 60 és 70 között, mert épp telefonál, vagy nem találja a gázpedált
Walaki 2008.07.21. 14:58:53
Szombaton este Mohács és Pécs közt kormoltunk a család szakadt szolgájával, kb. 90-100-zal, aamikor egy ponyvás Ducatonak tűnő tárgy elkezdett előzni, majd amikor a sofőrajtó magasságába ért a segge, egyszerűen ránkrántotta. Szerencsénkre nem a bamba fajta pilóta vagyok, így satufék padkára le... mázli, hogy elég széles volt a padka, így kb 10 cm-rel, de elkerültem a csattanást...
A család kis ijedtséggel, de épp bőrrel megúszta.
Utózenge: Az egészben az volt a legfaszább, hogy amikor kb 1 km múlva utolértem, nyomott egy satuféket és balra nagyívben lekanyarodott az autópálya építési útjára... dudálhattam neki mint a barom, rám se nézett...
Kár, hogy a rendszámát nem tudtam felírni...
GRX 2008.07.21. 15:04:12
Miattam aztán örülhetsz, egyszer nem kellett még motoros rendőrnek megállítania, mert nem szoktam záróvonalon meg kanyarodósávból szabálytalankodni:-)
Cserébe kapotam már sok-sok felemelt kezet meg vészvillogót az elfogyó sávból beengedettektől. Volt a totalcaron korábban egy zseniális cikk, hogy mennyivel jobb a társadalomnak, ha kicsit kooperatívabbak egymással a közlekedés résztvevői. Kár hogy Te ezt nem olvastad.
pakesz 2008.07.21. 15:10:05
szoval osszessegeben rosszabb... sokkalta rosszabb!!!
en is fegyelmezni szoktam, csak regi ocska autoval teszem ezt, a kamion az hatasosabb, hat mit tegyen, ha ez adatott meg neki, most akkor ne hasznalja ki ezt az aldast :))
talan az kene ilyen helyekre, hogy a zsaru buntethessen, azaz felveszi videora, hogy ki az aki megszegi azt a szabalyt es buntet... akkor nem kell hogy maganyos onjelolt igazsagosztok jarjak az utakat(es pampogjanak ellenuk)
pakesz 2008.07.21. 15:18:58
szerintem te felreerted GarbooKing -et, en nem olvastam tole olyat hogy szopatja azokat akik zipzar elven jonnek... O csak nem engedi a pofatlanokat.
O is egy onjelolt igazsagoszto :)
Egyebkent azokkal van gond, akik miatt a halado savban levonek meg kell allnia, lassitania, az az igazi balesetveszely... Illetve amikor felgyorsitanak a megszuno savban es huzzak ra...
Tehat zipzar elv vs. nekem surgosebb a kerdes, es mindenkeppen a zipzar elv az ami mindenki szamara hasznos...
béluska 2008.07.21. 15:19:50
GRX 2008.07.21. 15:27:33
"GarbooKing 2008.07.21. 11:47:34
A sávmegszűnés egy külön téma...
Épp tegnap jöttem arra.
Már csak méterek vannak vissza az elfogyásig, de a sok marha még furakodik balról, h majd jól elém fér...
(...)
Én vadászok az ilyen f@szokra, mert nekem 70 ezres a kocsim és az Ő 12 millásában igen jó kárt tud tenni a vas és a felelősség kérdése is könnyen tisztázható...
A pesti rakparton (újpesti kijárónál) láttam 1x egy Passátost, aki szépen kiállt a fogyósávba és együtt haladt a belső, maradó sorral, így felsorakoztatva egy kisvárosnyi kocsit maga mögött...
Elégedetten csettintettem a tükörbe nézve :)"
Miről beszélünk?
tandrás 2008.07.21. 15:30:12
pakesz - Garboo e helyett azt mondta, h nagyon örült, amikor egy Passat szívatott. De nem is az a kérdés, h jogos-e a szabálytalanul pofátlanokat kicsit szívatni, hanem h Garboo nem tesz különbséget az elfogyó meg a másfelé kanyarodó sávok között. Még szerencse, h a rendőrök tudnak, így még soha nem próbálkoztak azzal, h Graboo ajánlása szerint odaálljanak büntetni, meg visszafordítani pl. a pesti rakpart é-i végén, v az Árpád híd budai felhajtóján a külső sávra.
pakesz 2008.07.21. 15:48:11
szoval ez egyertelmu hogy a zipzar elv megsertese, igaz egy kicsit lehetett volna korultekintobb a fogalmazassal es kihangsulyozhatta volna, hogy a zipzar elv mar regen meg lett szegve...
potha 2008.07.21. 17:11:13
De amúgy valóban sajátos módja az önkifejezésnek amit a kamionos használt
Perillustris 2008.07.21. 22:19:38
Erről az a megállapítás ugrik be, amit a Magyar Narancs Szüret rovatában olvastam pár éve: "az ejtőernyős balesetek többsége földet éréskor következik be".
Inkább az a megállapítás érdekes, miszerint a kamionos baleseteknél 80%-ban a kamion vezetője a hibás.
Egyébként meg: totalcar.hu/magazin/kozelet/kamionstop/
B.GY. 2008.07.21. 22:27:26
GRX 2008.07.21. 23:21:39
azbesztmeg 2008.07.22. 09:23:43
Ami a szomorú, hogy a kamionos továbbment mondván nem hallotta, nem látta, távolabb fogták meg az eset szemtanúi.
Ennyi.
Cadena 2008.07.22. 10:09:12
groover 2008.07.22. 15:52:38
van két sáv, az egyik elfogy. mi az értelme van több száz méterrel előbb besorolni a nem elfogyó sávba, ha folyamatos a kocsisor? miért tervezték meg úgy? teljesen elfogadott, hogy cipzáraznak az autósok a szűkületnél. idális esetben csorog mindkét sor.
vegyünk egy egy konkrét esetet, pl a már említett árpád híd budai hídfőre kanyorodó dupla sávot, ami a hidra kanyarodva kb 100m után elfogy. ha mindenki rögtön sorolna, akkor fele akkora lenne a lámpa áteresztő kapacitása.
szóval drága önrendőrök bele kéne egy kicsit gondolni, hogy nem lesz jobb a helyzet, ha megmutatod milyen fasza gyerek vagy!
a furakodás egy más fogalom...
aqweren 2008.07.22. 16:00:40
Fel is szokott mellettem forrni mindenkinek az agyvize, akivel utazni szoktam :D
dwdHU 2008.07.22. 20:59:53
dwdHU 2008.07.22. 21:00:53