Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Jogosítványa is megmaradt a halálos gázolónak

2008.07.28. 06:24 :: SilentSound

Nem is tudom, mit írhatnék a lenti levél bevezetőjeként, sokat sajnos ezzel már nem tudok segíteni. Ritkán kapunk ehhez hasonlóan szomorú történetet, belegondolni is szörnyű, hogy ez bárkivel, bármikor megtörténhet. Mindez olyan okok miatt, amelyek ellen lehetett volna tenni, minimális odafigyeléssel.

Egy ideje külső szemlélője vagyok a blognak; a pár polgárpukkasztó beírogatást leszámítva, értelmes emberek gyülekezete van itt. A szomorú történetem a következő:

1999-t írunk, január van. Helyszín egy vidéki kisváros megkérdőjelezhető közlekedési morállal. Sok csitri a volán mögött. Én egyetemistaként hazautaztam Budapestről eltölteni a hétvégét a szülőkkel. Dolgom volt a városban szombat este, de 19:00 óra körül végeztem. Apum jelezte, hogy kiszellőztetné a fejét és elém jött.

Együtt bandukolva hazafelé megérkeztünk egy 2×2 sávos út lámpa nélküli zebrájához. Körülnéztünk, konstatálva hogy ~200 m-re láttunk balra autót, elindultunk a zebrán. A külső forgalmi sáv megtétele után mégegyszer körülnéztünk és Apum felém fordulva közölte, hogy mehetünk tovább (kb 100 m-re volt tőlünk egy kocsi a belső sávban). Miközben ezt Apum tette, elnéztem mögötte és láttam, hogy az a bizonyos autó nagyon gyorsan közelít. Másodpercek alatt történtek a dolgok; Apu újra elindult, próbáltam utánakapni, kiabáltam. A kispolski elütötte. Majd 30 métert vitte magával és a szembejövők belső sávjában állt meg az autó. Apu 28 nap kóma után belehalt a sérüléseibe.

A kispolski műszakija lejárt; a vizsgálatok arra is fényt derítettek, hogy a fékek minden vonatkozásban rossz állapotban voltak. Féknyomokat gyakorlatilag csak az ütközés helyszínétől tudtak rögzíteni. Az akkor 19 éves gyerek 1,5 év felfüggesztettel ill. némi pénzbírsággal megúszta a dolgot. A tárgyalássorozat végén visszakapta a jogsiját. Innen már csak lelkiismeret-kérdés. Azóta kapott a kereszteződés lámpát is.

Senkinek semmilyen szempontból nem kívánom az efféle szituációt. A poszt írásánál szándékosan nem használtam hangulatjeleket és nem alkottam véleményt; nem tartozik senkire, mit érzek, csak álljon itt tanulságul.

157 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó baleset büntetés veszélyes gyorshajtás zebra gyalogos

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Secnir 2008.07.28. 06:44:19

most volt a Toller-féle sztori, ott sem kapott többet a M***is okozó.
(széndékosan nem írtam autómárkát sem hangulati jeleket, és nem alkotttam véleményt)

hát igen, szigorítani kellene a jogszabályokat. anik most életben vannak, aokat még egy másik társadalomra terveztek, ahol volt 1.5 év felfüggesztettnek visszatartó ereje, és ahol 60LE-s autó már vérbrutálisnak számított...

szsrobert · http://szsrobert.fw.hu 2008.07.28. 08:01:22

Lámpavasra a bűnössel!

Ursula 2008.07.28. 08:01:58

Magyarországon a zebra nem a gyalogosoké. Itt már az oktatáson is "csalogatásról" tanulunk. Itt ledudálják az embert, ha túl sok gyalogost enged át. Ledudálják a gyalogost, ha látják, hogy át akar menni. Itt először a tükörbe kell nézni, ha lassítani akarsz a zebránál. Itt kikerülik az embert, ha megáll a zebránál.

Totális szemléletváltásra lenne szükség.

M. Laci · http://palferi.blog.hu 2008.07.28. 08:09:58

Aki autóba ül, azt a közlekedési morált fogja képviselni, amit gyerekkorában utasként vagy gyalogos korában a zebránál várkozva tapasztalt.

Nincs királyi út -- aki autózik legyen türelmes a gyalogosokkal, a jogalkotó pedig drasztikusan szigorítsa a szabályokat és a szabályszegők büntetését (és nem a pénzbírság az egyetlen módszer -- közmunka, pár napos kisegítő munka a baleseti ambulancián esetleg hatásosabb.)

lustavagyok 2008.07.28. 08:12:13

Ez már a százezredik halálos zebrás gázolásról szóló írás. És mégsincs foganatja. Önbíráskodás kell? Megkaphatják! (Egyébként mit ér a jogosítvány, ha még egy ilyen után is visszakapható?!)

Wick 2008.07.28. 08:15:33

elemes2:
A francokat!
Hagyják szépen békében a jogszabályokat!
Szerinted attól fog majd a paraszt kevesebb gyalogost öldökölni a zebrán mert tiltja a törvény bötűje?! Halkan súgom meg: per pillanat sem szabad embert ölni zebrán...
Inkább a betartatására tessék koncentrálni: Megbaszni kenés nélkül gyomorig, extra csípős üvegszilánkos tibeti vazelinnel aki ilyet tesz. Szankcionálni, meghurcolni, felnégyelni. Pont.

Hans Lopkowitz 2008.07.28. 08:16:56

Tetü ország, tetü jogalkalmazás, tetü vezetési kultúra. Igazából a fent leírt eset teljesen normálisnak tekinthető, semmi különös nincs benne.

Tényleg: mi szép és mi jó itt?

cziczmiczpindur 2008.07.28. 08:18:51

Őszinte együttérzésem az áldozat családjáé. Igaz, régen volt, de engem még úgy tanítottak, hogy "a gyalogos a zebrán a léptét sem lassíthatja", vagyis tiszteletben kell tartani, aki át akar kelni, vagy éppen átkel.

Fsblack 2008.07.28. 08:20:06

Remélem, soha nem kerülök hasonló helyzetbe. Mindenesetre átérzem, vagy legalábbis gondolom, hogy átérzem mi járhat a fejedben.

OFFTOPIC ON
Hasonló esetben biztos vagyok benne, hogy megkeresném az illetőt, és levágnám, mint a disznót. És ez nem vicc.

OFFTOPIC OFF

Manyizga (törölt) 2008.07.28. 08:20:36

Este zsákot húzni a fejére, és eltörni mindkét kezét. Aztán megint. Így biztos nem vezet.
És a TB-nél feljelenteni, ha betegállományban van, és nincs odahaza vagy az orvosnál. ;)

Sajnos az ítéletek nem védenek eléggé.

Jim Raynor 2008.07.28. 08:23:27

Wick-kel kell, hogy egyetértsek.....

a halálos közúti baleset gondatlan okozása 1-től 5 évig terjedő szabadságvesztéssel büntetendő. Nem értem, hogy ilyen esetekben a bírók mi a faszért nem szabnak ki súlyosabb büntetést, semmi nem gátolná őket benne. Egy zebrán történő gyalogosgázolásért simán kiszabható lenne 4 év letöltendő + örök időkre eltiltás a járművezetéstől......ennek lehet, hogy lenne visszatartó ereje....ez a másfél év felfüggesztett egyszerűen lófasz....és felháborító......

azt már végig sem gondolom, hogy ha valakit agyonverek egy kispolszki féltengellyel, akkor kapok vagy 10-15 év fegyházat, de ha az autómmal nyírom ki a zebrán, akkor börtönbwe sem kell mennem.......lol.

ex-dr. vuk 2008.07.28. 08:27:46

Ebben az a durva, hogy megcsak nem is olyasmi, ami ellen nehez tenni: ez nem megcsuszott auto, nem felbukkano vad, stb. Ha 200 meterrel elore latja, hogy vannak a zebran, es megis nyomja neki... Nem merult fel a szandekossag??

Es azt nem ertem, miert vezethet megegyszer egyaltalan. Munkajahoz sem hiszem, hogy kell a jogsi 19 evesen.
Ezen a teren tanulhatnank a romanoktol..

savanyucukor 2008.07.28. 08:27:54

Ursula 2008.07.28. 08:01:58

Igazad van, a hét végén két gyalogost is ledudáltam a zebránál. Megállok és a kedves csak bámul ki a fejéből meg sem mozdul. Pár másodpercet várok, semmi, duda. JA, akkor elindul végre.

Totális szemléletváltásra lenne szükség - a gyalogosoknál is.

Tombolda · http://tombolda.fw.hu 2008.07.28. 08:29:10

Szabályokon nincs nagyon mit szigorítani. Be kéne tartani, nem is annyira betartatni. Az pedig a neveléssel, oktatással kezdődik, azon alapulna. Véleményem szerint persze.
A büntetés mértéke...? Relatív... ahhoz nem tudok mit szólni.

OkoskaTo:rp 2008.07.28. 08:30:46

A járművezetéstől való eltiltásra kiosztott tételek valóban nevetségesek, különösen az eljárás hosszával összemérve. Mire megvan az ítélet, már le is telt az eltiltás. Egy ismerős részegen, gyorshajtva felmászott az oszlopra. Mire kijött a kórházból és a rehabilitációról, újra vezethetett.

Raynor jól beszél: Haragosokra (akár a jogalkotókra is) gyatra műszaki állapotban levő autót kell ráküldeni, és megúszható sitt nélkül.

ppeterka 2008.07.28. 08:33:37

Nem szigorítás kéne... Rendőrök, gerinces, "hős" típusú rendőrök, és belőlük sok. Ne lehessen úgy eldobni egy döglött macskát, hogy ne lássa meg egy épp arrafelé munkáját végző járőr, és meg ne lépje a szükséges lépéseket az ügyben... Szerintem ez kellene...

Kúrcsány Ferenc 2008.07.28. 08:34:01

Remélem a kispolszkis patkány legközelebb egy kamionnal találkozik, és ott döglik meg a hígfos

renegade 2008.07.28. 08:39:35

Secnir:

"hát igen, szigorítani kellene a jogszabályokat. anik most életben vannak, aokat még egy másik társadalomra terveztek, ahol volt 1.5 év felfüggesztettnek visszatartó ereje, és ahol 60LE-s autó már vérbrutálisnak számított..."

No nem. Cirka 1980-ban egy ismerősöm a Ladájával elnézett egy kivilágítatlan lovas kocsit. A mellette ülő nem kötötte be magát, kirepült az autóból és meghalt. A barátnője a kulcscsontját törte.

Az ismerős másfél év letöltendőt kapott. Le is töltötte Baracskán. (Pedig őt én nem küldtem volna börtönbe, neki tényleg elég lett volna a pénzbüntetés, meg -- mondjuk -- fél év közhasznú munka a baleseti sebészeten.)

Abban a másik társadalomban még jóval ritkábban alkalmazták a felfüggesztést. (Ez most nem értékítélet akart lenni, pusztán csak egy tény rögzítése.)

snorbi 2008.07.28. 08:42:32

Te jó ég, hol tart ez az ország, hogy halálos (zebrán!) gázolásért ennyit adnak... Ez van, ha valamiben nincs pénz: az idióta jogvédők a több zsé miatt lassan kiharcolják, hogy egy fájlcseréért ennél több járjon, az emberi élet értéke meg egyre csökken.
Azt a bírót is elküldeném a francba, aki ebben az esetben felfüggesztettet adott. A minimum, hogy egy életre el kellett volna tiltani azt a mocskot a vezetéstől, nem hogy rögtön visszaadni a jogsiját.

Csak hogy témába vágót említsek: tegnap este a 11. kerületi Bikás domb környékén jártam, ahol helyi menő csávók versenyeztek, faroltak, csúszkáltak az úton, a parkolóban. Tippem szerint néha kb. 80-nal mehettek, bömbölt a zene, bámultak ki az ablakokon az önelégült fejek. Az egyik alkalommal a fekete autós fickó olyan helyen kanyarodott be (persze kifarolva) nagy sebességgel, amit semmiképpen sem láthatott be. Miért nincsenek több helyen térfigyelő kamerák, és miért nem lehet az alapján megbüntetni az ilyen hulladék embereket?!?

Cartman 2008.07.28. 08:43:47

Secnir 2008.07.28. 06:44:19

Tudod, némi malíciával mondhatnám, hogy aki egy politikust kicsinál ebben az országban, az inkább kitüntetést érdemelne... Legnagyobbrészt ugyanis pont nekik köszönhetjük azt a helyzetet, ami miatt ilyesmi előfordulhat. Ráadásul büntetlenül!

A konkrét helyzetet tekintve a tőlünk lopott pénzen megvehetett egy baszottnagy autót, amiben - ha bekötötte volna az övét - néhány karcolással megúszta volna a balesetet. Aztán nyilván kapott volna (lopott volna - ő úgy, hogy közben még jogszabályt sem sért) egy másik, még nagyobb autót, amiben még nagyobb biztonságban száguldozhatott volna még gyorsabban, és szarhatta volna le még magasabbról, hogy mit kellene ebben az országban rendbe tenni. Ami az ő dolga (is) lenne... Jajj, de sajnálom szegényt!

P.S.: Ha Te meghalsz egy ilyen balesetben, a Te családod is kapja még évekig a fizetésedet (kb. hat helyről), vagy inkább onnantól para, hogy miből megy a gyereked egyetemre?

Axis 2008.07.28. 08:49:07

Az ilyen köcsögöket ott helyben agyon kéne lőni!!!

ikszipszilon 2008.07.28. 08:50:56

sipirc innen
el Magyarisztánból....

M_R 2008.07.28. 08:55:48

Egyetérek az előzőekkel: nem eszement szigoritás kéne (ilyen zebra előtt 100 m-rel 20-ra lassítani meg hasonló faxságok) - csak a mostani szabályok betartását ellenőrizni. Ha simán megúszható a gyalogosok közötti átszáguldás a zebrán (mert a tisztelt zsernyékok egy trafis autóban punnyadnak, hogy keményen megb...szák aki a vasúti átjáróban 30 helyet 40-el megy át - ez jelenlegi árfolyamon 30000 Ft büntetés). Az "éhes szürke varjak" ilyen hozzáálása mellett tök mindegy milyen szigort találnak ki a zebra-környéki szigorra...

Aszi 2008.07.28. 08:56:10

"Mire megvan az ítélet, már le is telt az eltiltás."

Mivel az ítélet gyakran csak több év után születik meg, ez nem kevés idő. A posztból nem derül ki, mennyi ideig tartott a tárgyalássorozat.

céerem 2008.07.28. 08:58:21

Őszinte részvétem az írónak, és az egész családjának.
Szerencsére valóban nem tudom elképzelni, milyen érzés volt, de iszonyú lehetett, hogy egy ilyen értelmetlen tragédiát közvetlen közelről végigéltél.

geriur 2008.07.28. 09:05:07

mit vartok, a drogert tobbet kapsz mint emberolesert..

Starlark 2008.07.28. 09:05:46

Savanyucukor: Detto, zebrához közelít, látja gyalog lelép, megáll, int hogy menjen, gyalog néz rá bután, járdára visszalép...

Morál hogy mikor fog változni? Ahhoz kell pár drasztikus itélet vagy fellépés, mint pl Miskolcon a roki kártyával visszaélőknél.

Cartman. A politikát meg már had ne keverjük ide, és nehogy már eldötsd ki élhet és ki nem...

MatrixHasYou 2008.07.28. 09:15:06

Mese:
Létezik egy ország ahol két faj a domináns. Az egyik autóban ül és magasabbrendű(nek képzeli magát), a másik faj gyalogosan közlekedik, és az életéért küzd mindenn nap a "ragadozók" ellen. Mert vannak akik vadászni mennek ki az utakra. Ők nem tudják, de ez így van. Mert az autó, vagy az annak nevezett szarfoscsotrogányok, áveszik az irányítást a mogyorónyi agyuk felett és önálló "életet" élnek. És gyalogos EMBEREKRE vadásznak.
És ha megtörténik a baj, a hatalom, amelyik irányít és dönt (és hasonlóan autóval megy mindenhova. Bazi nagy autóval), azt mondja: "Az autó követte el a bűnt. hisz átvette az irányítást a vezetője mogyorónyi agya felett! így az autót bezúzzuk, a vezető pedig kapjon vmi kis ejnyebejnyét, szegény..."

Vagy ezt olvastam valahol? nem tudom de ismerős...
És akkor csodálkozik mindenki ha az embernek kedve támad önbíráskodni.
Szomorú.

Cartman 2008.07.28. 09:15:17

Starlark 2008.07.28. 09:05:46

"A politikát meg már hadd ne keverjük ide"
A politikát nem én kevertem ide. Sajnos, ma Magyarországon olyan a helyzet (a politikusok miatt!), hogy az élet szinte minden területén, bármely kérdéshez nyúlunk, undorítóan nyomakszik előre a politikai vetület. Vagy mert hozzá se nyúltak az adott problémás kérdéshez, vagy ha mégis, hát elcseszték. Olvasd vissza a hozzászólásokat (és akár a cikket még egyszer) és aztán írd meg, miért "ne keverjük ide a politikát".

"és nehogy már eldöntsd ki élhet és ki nem..."
Ez viszont nagyon cikis megjegyzés volt! Én döntöttem el? Én száguldoztam biztonsági öv nélkül? Vagy én vezettem a mercit? Vagy én vagyok az Isten, aki így rendezte a dolgokat? Hogy tudsz ilyen okosságot leírni?

vicsigabi · http://vicsigabi.blog.hu 2008.07.28. 09:19:25

Igaz, nem a szabályokkal van a baj, hanem a betartásukkal, a betartatásával és a korrupcióval.

MadBob 2008.07.28. 09:26:22

Először is egy történet. Három éve tettem le a motorjogsit, egyik alkalommal mikor az oktatóval gyakoroltunk a forgalomban, láttam hogy a gyalogos közeledik a Béke úton a zebrához. Megálltam ahogy kell, hogy elengedjem (18 éve van B jogsim, egyébként is meg szoktam állni). Mikor megállok az oktató elkezd a rádióban szentségelni: "B... meg! Gratulálok! Kinyírtad a gyalogost!" Én értetlenül emeltem a kezemet jelezve hogy nem értem mi baja van. Mire ő: "Jól van! Így kell csinálni a vizsgán. De a való életben ezt meg ne csináld. Ha elengeded a gyalogost, a melletted elhúzó autó biztos elcsapja vagy ki akarja kerülni és akkor téged üt el!"

Szóval ma Magyarországon itt tartunk. Már az oktatók is így oktatják a vezetőket. A közlekedési rendőrök is csak fotóznak. És nem az iskolák előtt a zebránál! Hanem a kihalt puszták közepén! A KRESZ-t nem szigorítani kellene hanem betartatni és a friss jogosítványosokat is úgy nevelni!

kolbász 2008.07.28. 09:30:52

Mindenek előtt részvétem a postolónak és családjának!
Nem tudom mi változtatna ezen a helyzeten! Elsősorban a nevelés: iskolában, de főleg otthon! A jogosítvány megszerzése ne süllyedjen a vicc szintjére, például pszichológiai alkalmasságot is vizsgálják. Persze nálunk ott is csak vesztegetnének!
Ez az ország elképesztően korrupt: a rendőr, a bíró! Szerintem a súlyosabb ítélet hiánya is ezzel magyarázható!

Fedup Sári 2008.07.28. 09:31:02

Megbocsássatok, de a hozzászólások jó része pontosan ugyanolyan agresszív, mint amilyenek a vezetők, pontosabban az ilyen hulladék vezetők az utakon. Most akkor miért tetszenek csodálkozni, felháborodni?

Hangsúlyozom, természetesen én sem értem, miért ez az ítélet született.

Juszuf 2008.07.28. 09:33:24

Mindannyian felelősek vagyunk.
A jogszabályok figyelmen kivül hagyása járványként kezdett elterjedni a közeli múltban és szép lassan az emberek nagy részét megfertőzte. Mit tettünk annak érdekében mint egyén hogy ennek az ellenkezője kezdjen uralkodóvá válni?
Nem akarok politizálni, de ez ma mindenhová betolakszik. Lásd Bárándy volt feleségének vagy császár elődnek a közlekedési balesete. Azért valljuk be, hogy sok minden csak a kapcsolatokon múlik.

VonPerez "kapus vagyok, nem csatár" 2008.07.28. 09:36:35

MadBOB, ez mennyire iaz, a a barátnőmet is majdnem így csapták el a Duna Plaza mögötti úton!!! És a csávó, miközben majdnem átment rajta, még anyázta azt aki megállt, hogy átengedje. Ráadásul ott egy sáv van a parkolóház felé és egy vissza, tehát már csak azért sem kerülhette volna meg azt, aki megállt. Igaz 2 hete, meg a Csanádyból vácira piros Renault 19 jobbra kis ívben, ki, zebra tele gyalogosokkal, köztük mi is. Mivel, csak kis ívben fért ki, nagy gázzal és ott a külső sávban parkolnak ezért beszorult a parkoló autók mögé. Természetesen, a mi k.rva anyánkat volt a reakció. Szívesen utánamentem volna, de lenyugtattak többen is. Én aláírom, hogy a gyalogosok is bénák néha, de könyörgöm lámpás zebránál, azért elygen már egyértelmű elsőbbsége. Egyszerűen azért mert védtelen.

no mail, no problem 2008.07.28. 09:39:51

savanyúcukor, talán az autósoknak kezdeni, és utána ráérnek a gyalogosok szemlélelet váltani. Ma, amikor az autósok nem engedik át a gyalogost, ha megállok a gyalogosnak, (vagy a zöldről sárgára váltó lámpánál) akkormillió mögöttem jövő játsza el anyázva a hattyú halálát, nyomja dudát, vagy szimplán kikerül, és elhajt, gyorsít a zebránál lelépő gyalogos látványára, akkor talán nem a gyalogosok tötymörgését kellene számonkérni, és rájuk mutogatni. És miért dudálsz gyalogosra? Mintha az lenne a Kreszben, vagy városban nem dudálunk, gyalogosra meg duplán nem dudálunk, mert nem a fülére méretezték a hangját. Miről beszélsz te? Miután a drága autósok szarra terrorizálták a gyalogosokat, utána közlik, h váltsanak szemléletet, és közlekedjenek rendesen? Ne csináljunk Krisztusból bohócot, ember.

Starlark, a gyalogos - köszönhetően rengeteg autóstársunknak - nem hiszi el, hogy megálltál a kedvéért, és át óhajtod engedni. Hidd el. Legyél vele türelmesebb.

snorbi, a Bikás dombnál lakók a hülyék, h nem hívnak rendőrt. Megoldható másképp is: Szintén a XI. kerületben, az Infóparkban, van egy szép hosszú, egyenes út, a Tüske csarnok és az irodaházak között. Tele volt guminyomokkal, mert hétvégén, éjszaka, amikor hazamentek a dolgozók, akkor a motorosok ott gyorsultak, meg egykerekeztek. Pár éve építettek rá 4-5 fekvőrendőrt, és most nincsenek guminyomok. Másrészt ha jól emlékszem a Bikás domb mögött, a panelek előtt is van pár fekvőrendőr, lehet tán túl kevés.

KopaszMercis 2008.07.28. 09:40:18

Ehhez tenyleg nem-igen lehet mit hozzafuzni.

Szornyu hogy ilyenek vannak!

Jim Raynor 2008.07.28. 09:42:39

egy újabb történet....

a nyóckerben lakom, így nap mint nap szembesülök az ottani közlekedési kultúrával, különösen a rétinégerekével.

helyszín: korányi u. - illés u. kereszteződése, a korányiról az illésre egy szép íves balkanyar (amolyan "bal kettő tempó"). igen ám, de rögtön a kanyar után, az illésen, a füvészkertnél ott figyel egy - az út közepén külön kis "szigettel" rendelkező - zebra.

fiatal csaj megy át a zebrán, a füvészkerttől a járdaszigetig gond nélkül átért. ekkor, a korányiról kanyarodó pözsós látta, hogy ott áll, és annak rendje módja szerint meg is állt a zebra előtt, mivel szükre vette a kanyart, az útnak a járdasziget felőli részéhez közelebb.

a csaj ekkor elindult, és épp mikor elhaladt volna a pözsó előtt, akkor érkezett egy cigányokkal megrakott szar toyota, akik úgy gondolták, mekkora poén ötszázzal elszáguldani az álló autó mellett. éppen hogy elfértek, aztán meg röhögtek a kis buzik, hogy a lánynak hátra kellett ugrania....szegény ha egy kicsit is gyorsabban ment volna, tuti, hogy elbasszák ezek a gecik.....

ja, rendőrkapitányság egy utcával lejjebb....

Melchi Zadok 2008.07.28. 09:45:11

persze, lámpavasra vele, meg felnégyelni, meg leszúrni...
utána biztosan sokkal jobban fogja mindenki érezni magát. tényelg, tök evidens, végül is a középkorban mindenki elégedett volt, miért kellett mindent elrontani pár évszázad jogi "csűrcsavarásaival".

Cradle 2008.07.28. 09:45:33

Részvétem haver. Én is elvesztettem az apám fiatalon, mit mondjak örök sebet hagy.
Nem a cikk apropóján, hanem a KRESZ várható módosítása kapcsán már korábban, előrehoztam a döntést: ha gyalogos áll a zebra mellett én mindenképpen megállok, ha lelép, ha nem. Igaz emiatt már jöttek bele hátulróla kocsimba. De az csak egy vasdarab (ha mégoly drága is), az emberi életnél nem viszont lehet fontosabb.

pppppalika 2008.07.28. 09:45:45

Olvastam nemrég egy jó ötletet. Az ember jogosítvány nélkül ugye még vezethet. Csak nem szabad. Az autót kellene elvenni, ha szabálysértést követ el! Gyorshajtás: pár hét, tilosban parkolás: 1-2 nap, jogosítvány nélküli vezetés (nem az, hogy éppen nincs nála): 1 év, ilyen gázolás: 3-5 év. Ha valamelyik rendőr megegyezik "okosba" az elkövetővel, akkor pár év letöltendő.

Sokkal egyszerűbb lenne, mint a ilyen-olyan pénzbüntetések.

Cradle 2008.07.28. 09:46:46

"nem viszont lehet" = "viszont nem lehet", természetesen

egyszerüen 2008.07.28. 09:52:50

nem akarok amerikával pedálozni, de amikor voltam kinn picit más ott a szemlélet.

Kocsira vártunk a járdán, aztán el kellett menni onnan , mert azt hitték át akarok menni és megálltak. Már nekem volt kinos az ügy.

Iszonyatos mik mennek az országban.A biroi kar egy mocsadék ahogy láttom. Itt kapásbol 5 évet adtam volna alaphangon, jogsi 20 évre bevonva

tudja hogy szar a kocsi, látja hogy mennek a zebrán. Ez szerintem szándékos emberölés

vigyory 2008.07.28. 09:54:18

Szia mindenkinek!

Kolbász...szerintem nem csak a rendőrök és bírók a korruptak. Korruptak a bolti eladóktól kezdve a az APEH ellenőrökön, az orvoskon keresztül a szobafestőkig és pedagógusokig mindenki. Az IT szférától a vasutasokon keresztül a pékegig, a masszőrökig. Mindenhol előrébb juthatsz, beljebb lehetsz, közelebb ahhoz, amit el akarsz érni, ha tudod kinek, mikor és mennyit adjál. Ez ma Magyarország. Köz,- vagy versenyszféra...tökmindegy. Jó néhány generációnak ki kell futnia ahhoz, hogy eldőljön, képesek leszünk-e kinőni ezt, vagy végleg eltűnünk a színtérről, mert az olyan népek mint a mai magyar...hát nem sok esélyünk van, jelenleg nem vagyunk egy fennmaradó-képes társaság. Egyenlőre még bőven lefelé a lejtőn haladunk, nemzedékek nőnek fel egyre szégyenletesebb felfogással, és az elődeiket, szüleiket nem a jó irányba überelve. Ez pedig nem kis teljesítmény, mert már jó pár éve olyan dolgokat művelünk, amiért bőven lenne miért szembeköpni a tükröket. Hogy ez megáll-e valaha? Kiderül. Így vagy úgy, de ez a két út van előttünk.

pppppalika 2008.07.28. 09:55:16

Ja, éppen szombaton, el akart engedni egy autós (két sávos út, középen járdasziget). Nem mentem, mert láttam a külső sávban repesztő kamiont. Nem is lassított.

Fél éve ugyanez a gyalogátkelőhely, ellenkező irányból, tehát az út széle felől. Megvárom a kamionokat, kocsikat, balról jobbra elhaladnak. Nyugodtan lelépek, ekkor fékcsikorgás. Megállt bennem az ütő. JOBBRÓL!!! jött egy kombi a külső sávban (tehát a forgalommal szemben!!!) és amikor leordítottam (nem tudtam megállni), akkor még neki állt feljebb, hogy mit képzelek, ott lakik, csak nem fog 300 méterrel többet autózni, hogy be tudjon állni a parkolóba! Végződhetett volna rosszabbul is. Azóta mindenütt, minden körülmények között nézek mindkét irányba!

MatrixHasYou 2008.07.28. 09:58:33

Én is álltam már meg kiskutyás kishölgy előtt az állatkerti körúton, illedelmesen átengedve (nem azé mer kishölgy volt:)), aztán a mögöttem jövő megbelémposszant. Pedig 40 megengedett ott. De legalább ő is megállt:) Mintha az emberek többsége nem a környezetét figyelné az autóból, hanem csak a zárt kis mikrouniverzumában élne ami a kocsiban van. Ezeknek üzenem: A világ odakint SZÉP. Figyeljük! és akkor lehet észrevesszük a gyalogost időben, meg a zebrára figyelmeztető táblát, még akkor is ha előttünk megy valaki és esetleg megáll elengedni a gyalogost. Nem véletlenül vannak kint azok a táblák sem
!

Ákos 2008.07.28. 10:02:51

Egy nálunk fejlettebb nyugati országban egy ilyen eseményre mellékbüntetés az szokott lenni, hogy a delikvensnek örökre ugrik a jogsija. (A főbüntetés általában felfüggesztett börtön plusz párszázezer euro kártérítés a sértett családjának.) Ebbe simán belefér, hogy miután kifizeti a kártérítést, mehet a híd alá lakni, mivel a kártérítésre költötte minden vagyonát és nem fogja alkalmazni senki, max. takarítónak. Ez szerintem megfelelő büntetés.
Más: 15 éve vezetek (balesetmentesen), de múltkor majdnem elütöttem egy biciklist a zebrán. A zebránál a jobboldali járda kb. 2,5 méter széles, utána egy sarokház, lámpa nincs. A bicikis szépen kerekezett a keresztutca baloldali járdáján, majd ugyanazzal a sebességgel hajtott rá a zebrára, úgy hogy az esernyője felém volt fordítva (esett az eső).
Egy szerencséje volt: jobbra akartam fordulni, ezért lassan mentem, de így is alig tudtam lefékezni. A csúcs az egészben, hogy nem is vett észre, kerekezett tovább :)

Okoska 2008.07.28. 10:07:27

Amig a rendőrők (az a pár aki kimerészkedik az utakra) a bírságra kiéhezve fotozzák a száraz, napos időben, a félig üres vagy üres autópályán 138 vagy 145 km/órával, az előirt sebességhatárokat "felelőtlenül" túllépő "száguldozókat", ahelyett, hogy a forgalomban közlekedve kiemelnék az 50 m-en belül háromszor sávot váltó, vagy a zebra elött megálló autó mellett továbbhajtó stb. autósokat, addig a törvény szigoritása semmit sem ér. Nem olyan régen történt, hogy a pesti belvárosban egy autós megállt a zebra elött átengedni a gyalogosokat, akik a járdán várták, hogy leléphessenek, amikor a mögötte haladó autóból (szándékosan nem irom milyen autó és milyen kinézetű fazonok ültek benne) kikerülve(!) rákiabáltak: Nem Németországban vagy te k...g! A szemközti járdán két rendör is végig nézte az esetet, meg sem moccantak. Már régen megmondták normálisan gondolkodó emberek, a törvény annyit ér, amennyit betartatnak belőle. A rendőröknek, bocsánat, az intézkedőképes rendőröknek, az utcákon kellene lenniük, nem pedig irodák mélyén fényképeket elemezgetniük. Érdekes, hogy amikor a rendörség létszámgondjairól beszélnek, mindig csak az utcákon járőröző állomány létszáma a gond, az irodákban soha sincs létszámhiány. Az is érdekes, hogy én úgy tudom, a KRESSZ-ben Magyarország területén egyforma előirások vannak érvényben, nem pedig városonként eltérő. Miért tudnak, - jogosan - Miskolcon fellépni a hamis rokkantkártyával parkolók ellen, és máshol miért nem? A blog elején közölt történet szomorú, de sajnos a mai körülményekre jellemző.

Netszamuráj 2008.07.28. 10:08:46

Aki zebrán gyalogost gázol, úgy, hogy a gyalogos meghal, 10-15 év börtön, jogsit meg örökre bevonni. 1-2 ilyen ítélet után mindenki megállna a zebra előtt.

Macs 2008.07.28. 10:10:21

Elnézést, csak egy szimpla vélemény. Én gyalogosként közlekedem hétköznap a fővárosban, autósként hétvégén. Egyet azért biztosan tudok: a gyalogosoknak is BE KELLENE TARTANIUK A SZABÁLYOKAT. Ha van kijelölt zebra, ott kellene átmenni, és nem 100 méterre tőle, ha piros a lámpa, tán meg kéne várni míg zöld lesz, és sorolhatnám. A szabályok szigorítása itt nem megoldás, szerintem azok betartásának ellenőrzése célravezetőbb lenne.

avogadro00 2008.07.28. 10:13:42

megoldás, rejtett kamerák a zebrákhoz. most hétvégén el akartam engedni egy gyalogost, kb 3 percbe telt mire elfogyott a szembesávból a kocsisor, persze 5 méterre tudtak csak haladni a zebrától, mivel ott egy lámpa megfogta őket, de senki nem engedte el a családot, remek

So66 2008.07.28. 10:16:14

Igen, a sertett csaladjanak fizetett karterites - parszazezer euro? akar jaradek formajaban fizetve - sok autost megallitana a zebra elott... ha mas nem hasznal.

auslander 2008.07.28. 10:16:21

Zalában egy kisvárosban helyi lakos német névvel, németországi iskolákkal 20-as éveiben járva kétszer(!!!) gázolt, mindkettő halálos kimenetelű. Mindkétszer pár tízezer forintos bírsággal befejezve. Egyeszer talán a jogsit is elvették egy időre. A második alkalommal vidékről hívták a rendőrt, mert nem volt pofájuk a helyeieknek kimenni. Ciki lett volna a "zsebre való" másodszor. Persze senki nem fog soha semmit ezesetben sem bebizonyitani.
"..hány cédula egy élet?"

agi 2008.07.28. 10:23:28

Őszinte részvétem.
De azért gondoljatok bele. Az sem lehet könnyű, hogy úgy élj le egy életet, hogy valakinek a szeretjét megölted. Szerintem ezek a későbbiekben azt a szabályt is betartják amit konkrétan meg sem említ a Kresz.
És nem direkt ölte meg hanem felelőtlenségből, elvakultágból, kivagyiságból illetve abból, hogy nem tudta felmérni helyesen a tetteinek és a döntéseinek súlyát.
Ha letöltendőt kapna jó esetben összezárják egy csomó köztörvényessel.

A felfüggesztettel elérik, hogy ha tényleg köcsög és nem száll magába a legkisebb vétségnél mehet a sittre, de csak akkor ha tényleg köcsög és továbbra sem bír magával.

(tanulságul álljon itt egy kis történet ami a napokban esett meg velem. 30-as lakóövezetben, kertvárosban vezettem egy szűk utcában, szigorúan betartva a sebességkorlátozást, nem siettem sehová. Szembe jött a babakocsit toló anyuka, a kisgyerek a kocsi mellett, lemaradozva rohangál a nagytestű kutyájuk úgyszintén. Anyuka telefonál. Mellém érnek amikor a kutya gondol egyet és szabályosan beugrik a kerék elé. Érzem ahogy ütközik az autóval. Hatalmas fékezés, megállás, rohanok megnézni mi történt. Anyuka még mindig telefonál. A kutyának szerencsére kutya baja. De mi van ha a gyerek veti elém magát?)

KopaszMercis 2008.07.28. 10:23:54

MatrixHasYou 2008.07.28. 09:58:33

"Én is álltam már meg kiskutyás kishölgy előtt az állatkerti körúton, illedelmesen átengedve (nem azé mer kishölgy volt:)), aztán a mögöttem jövő megbelémposszant. Pedig 40 megengedett ott. De legalább ő is megállt:) Mintha az emberek többsége nem a környezetét figyelné az autóból, hanem csak a zárt kis mikrouniverzumában élne ami a kocsiban van. Ezeknek üzenem: A világ odakint SZÉP. Figyeljük! és akkor lehet észrevesszük a gyalogost időben, meg a zebrára figyelmeztető táblát, még akkor is ha előttünk megy valaki és esetleg megáll elengedni a gyalogost. Nem véletlenül vannak kint azok a táblák sem
!"


Na az ilyet tenyleg savba kell baszni csaladostul

pdjames 2008.07.28. 10:27:07

Tényleg kell jobbra is figyelni, leléptem zebrára, balról semmi, jobbról Merci előz 80-nal, ez A Baross u. Szentkirályi sarkon történt, nem túl széles utca, alig tudtam odébbugrani.

Lord_Cica 2008.07.28. 10:31:49

Na ennyit az ellenőrizhetetlen magyar bíróságokról.

dr.Netudki 2008.07.28. 10:32:02

Amikor minket elütöttek, a szakértő szerint a taxi sofőrje bőven meg tudott volna állni, ha akar, az elütés pillanatában a sebessége 15-20 km/h volt. A jármű nem indexelt, hogy rákanyarodik az útra (Ha tudom, hogy arra és úgy jön, nem lépek le elé, hülye nem vagyok, hogy taxis elé lépjek).
A bíró kimondta, hogy elsőbbségünk volt, de "nem kellett volna vele élni”. Leírni ez már nem merte. Egyébként a sofőrt gyakorlatilag csak meg nem dicsérték.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.28. 10:33:28

Ez nagyon lehangoló volt. Együtt érzek. A büntetések mértékét nagyon meg kéne emelni.

maximalista 2008.07.28. 10:33:53

Jómagam is autós vagyok... De...
A jogosítvánnyal rendelkezők jó részétől szerintem el kellene- és el is lehetne - venni a jogosítványt!!!!
Komolyan mondom az eszem megáll, amikor átengedek egy gyalogost- ez konkrétan egy kisgyerekes anyuka volt, plusz babakocsi- és az idióta a fullos autójában már nyomja a dudát, hogy menjek már!!! Ez egyszerűen felháborító!!!
Az utóbbi pár évben hihetetlen, hogy milyen emberek ülnek kocsiba- ráadásul gépjármű károkkal foglalkozom, tehát tudom, hogy egy két ember a nevét sem tudja leírni(!!!), ilyenkor jogosan megkérdezem, hogy akkor hogyan tette le a jogosítványt?!?! Megnézném azokat az oktatókat, és a vizsgabiztosokat, akik az ilyeneket - pénzért- átengedik...
Elsősorban azonban lelkiismereti kérdés, hogy egy lejárt forgalmi engedéllyel,- rossz fékekkel,- szakad gumikkal rendelkező autóba bárki bele ül e. Ezeknek az embereknek nincsen felelősségérzetük! Hát szerintem jogosítványuk se legyen!

Magyarországon rendkívül rossz a vezetési morál, és nemhogy próbálnának odafigyelni az emberek egymásra, még szarba is tapossák őket...
El tudom képzelni, hogy mit érezhet az, akinek a közeli hozzátartozóját, ismerősét vagy mindegy kit egy idióta kis csitri/kölyök gázol el, és látszik az okozón, hogy fogalma sincs annak a dolgonak a súlyáról, amit elkövetett...tényleg nincs lelkiismeretük!
Egyszer volt egy ügyem, az autós cascora be akarta jelenteni a sérüléseit, mondván, hogy elütött egy kutyát...és ezt le is írta a kárbejelentőre... pár nappal később kiderült, hogy embert gázolt el, és cserbenhagyta. Egy ideig gondolkoztam azon, hogy mit játszódhatott le benne? hogy ezt megússza? Hazament, kiszállt a kocsijából, és azt mondta magának, akkor az autója sérüléseit bejelenti?
És mi van az EMBERREL?
Lelkiismerete? sosem volt...

Becher 2008.07.28. 10:40:24

Első döbbenet után; nem felfüggesztett - embert ölt!! És utána még jogsit is visszakap?? Ez egyszerűen non sens. Az ilyet az életbe nem engednék vissza vezetni. Persze láttunk már hasonló(ka)t...sajnos.

histar007 2008.07.28. 10:46:08

Le lehetne ültetni minden vétkes hosszabb időre is, csak aki erre gondol, az gondoljon arra is, hogyha véletlenül féktávon belül kiszalad egy kisgyerek, mondjuk pont a zebrán, pont egy labda után... Én nem szeretnék a hatályos jogszabály alapján mondjuk 15 évet ülni...
Amúgy melyik rosszabb? Lejárt/elvett jogsival, vagy lejárt műszakival (és ténylegesen üzemképtelen) autóval közlekedni.

MrZed001 2008.07.28. 10:48:55

Továbbra is az az álláspontom, hogy AZ AUTÓ = TÖLTÖTT FEGYVER!
Ha valaki a szar pisztolyával hadonászik (tudja, hogy néha magától elsül), és így lelő és megöl valakit (gyilkosság) = szar műszaki állapotú autóval elütni valakit.
Autót természetesen azonnal elkobozni, áldozat családjának adni, alap min 10MFt-os kártérítés.
És természetesen kötelezném az elkövetőt ezeken felül, hogy fizesse meg az elhunyt családjának minden kárát, amibe beletartozik hogy a megölt személy összes jövőbeni (így elmaradt) keresetét (statisztikailag várható haláláig)
Durva? Az. Lenne hatása a vezetési morálra? Ja, első pár tévében elrítt "anyagilag tönkrementem mert elütöttem egy családfenntartót ..." mese és még a legvadabb fekete mercisek is belassítanának ...

Jim Raynor 2008.07.28. 10:49:11

ha az én családtagomat ölné meg így valaki, tuti, hogy vendettát hirdetnék...... de még meg is kínoznám, csak úgy Jigsaw jelleggel....

mert azt ugye nem gondolja senki, hogy az a gyökér, aki ilyet csinál, majd elgondolkodik egy felfüggesztett miatt.... ugyan már...

So66 2008.07.28. 10:50:35

Szerintem a kovetkezot kell tenni:
Fogod a biroi iteletet, es irsz egy levelet az Alkotmanybirosagnak, mondvan hogy ez a biroi itelet nem tukrozi az emberi elet valos erteket, nem vedi elegge az elethez valo jogot, es kerd hogy helyezzek hatalyon kivul, inditsanak uj eljarast.
Mas nem fogja helyetted megtenni...

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2008.07.28. 10:53:21

Két kisgyerek járdán történt halálra gázolása bármiféle jogkövetkeznény nélkül: ttp://www.ciaran-tobin.com/

maximalista 2008.07.28. 10:53:42

szerintem is el kellene venni a jogsit, és többet vissza nem adni!!!
Nemrég kijöttem egy boltból, előttem kijött egy pasas, FULL részeg volt!!! Alig állt a lábán, még a Laugnája kártyáját is elejtette, de... beült a kocsiba... és basszus nem ez fog megdögleni!!!! hanem az aki vétlen!
De az sem rossz, hogy egy év a balesetin!!!!, aztán hogy kocsiba ül e? Újravizsga... rajta múlik, meg a lelkiismeretén... remélhetőleg addigra már kialakult.

georg 48 2008.07.28. 10:55:13

T. Maximalista! Írod, hogy hazánkban rossz a vezetési morál! Igen! És rossz az igazságszolgáltatási morál, meg az erkölcsi morál, meg a család morálja, meg a vásárlási morál, meg a fizatési morál, meg a hiteltörlesztési morál, meg még ezer-egy morál. Ez az egész országnak nevezett egylet egy nagy kupac moráltalan banda.

Zolika 2008.07.28. 11:00:09

ha a bekövetkezne h ha vki gázok akkor fizet mint a katona (ha ölt vagy nem most ez mind1) akkor sztem a kedvenc kisebbségünk a zebránál a villanyoszlop mögött bújna, várva az adandó alkalmat mikor lehet egyet ugrani:)

agressziv 2008.07.28. 11:00:45

Csanády-Visegrádi sarkán az abc-ből ballagtam át a Csanády-n a zebrán, amikor a Visegrádi utcából a suttyó - hátrahajtott bézból (!) sapkás - Passat-os dudába tenyerelve átvágott centikkel előttem. Pechje volt, a Csanády-ban a Vácira állt a sor. Megkértem egy öreget, hogy fogja már meg a bevásárlószatyrot, a kisbarom után ballagtam. A letekert ablak mögül egy pillanatra igen bambán bámult rám, az ütés után viszont behasalt a kardánra. Ez van, ez a suttyó egy életre megjegyezte a szabályt, legkésőbb a fogászaton. Ha olvssa, üdvözlöm.. (az agresszi állat gyalogos)

MadBob 2008.07.28. 11:01:01

Az a gond hogy sok ember nem tekinti büntetésnek a felfüggesztettet, hiszen ha nem kell ülni akkor nincs is bünti hiszen nem veszít semmit. Valamint sajnos sokan tényleg csak akkor tartják be a szabályokat ha nincs aki megbüntesse őket.
Vélhetőleg róluk szól a vicc amikor a kamionos egy aluljáróhoz ér ahol 3,5 m a magasságkorlát, a kamion meg majdnem 5 m. Körülnéz és azt mondja: "Úgysincs rendőr a környéken, gyerünk."

Én úgy hallottam hogy pl. Új-Zélandon a törvény szabályozza hogy biztosító nem fizetheti ki a kocsidban és a másik járműben keletkezett kárt valamint a felmerülő rendőri és egyéb költségeket is neked kell fizetned (vagy leülöd, közmunka stb.) ha a baleset oka a közlekedési szabályok áthágásából ered. Szerintem jó módszer.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 11:02:22

Hát, ha lejárt műszakija volt és emiatt gázolt + túllépte a megengedettet a Kispókos, akkor elég sokat tejelhetett az apuci a bírónak... Amúgy az olyan bíró is szarjon sünt aki megvesztegethető.
Olyan kéne mint Amerikában : ha már megvádolják, akkor közügyektől eltiltás...

Egyébként egyetértek a kresz betartatásával. És akkor nem az lenne hogy én "rendőrködök" meg "feltartok" a belső sávban ha 50-nel merek menni.

A másik nem hogy zebránál dudálnak az emberre ha megáll, de nekem már volt 1-2 pirosnál is hogy rám dudáltak hogy menjek (nem volt kiegészítő lámpa). Meg is írtam ide 3 kis sztorit, ha lehozzák akkor mindenki "élvezheti".

Poligám 2008.07.28. 11:02:46

Na azoknak, akik itt azon pampognak, hogy miért nem kapott többet az elkövető.

Ezt csak addig mondjátok, amíg nem Ti vagy rokonotok/barátotok üt el valakit figyelmetlenségből. Nem olyan nehéz ám egy embert elütni. Elég egy pillanatnyi krach. Vigyázzatok miket beszéltek!!! És ha esetleg meghal, mert úgy üti be a fejét, akkor 50 helyett 60-nal ért majd kérjetek magatokra öt évet.

MatrixHasYou 2008.07.28. 11:03:22

KopaszMercis 2008.07.28. 10:23:54

kit is kell pontosan savba baszni?

Becher 2008.07.28. 11:06:34

Többen is írták, hogy fizessen a vétkes. Volt egy ismerős ismerőse - végülis mindegy - ahol a trabiban ülőket elkaszálta egy merci - jó pár éve történt. A vezető túlélte - kirángatták a trabiból, de aki mellette ült benn égett. A vétkes német volt, és a mai napig fizeti a biztosítója a kártérítést, amíg meg nem hal a vezető. Persze ez a felesége életét nem hozza vissza. De itt legalább volt némi "ellenszolgáltatás".

So66 2008.07.28. 11:08:45

Hat eleg lesujto kepet festettetek - es festetek majdnem minden nap ezen a blogon - az autosokrol, de az en mindennapi tapasztalatom ennel sokkal jobb. Lehet hogy azert mert en nem csak hetvegen vezetek?
Sokszor latom ahogy egymast beengedik savvaltaskor, vagy epp gyalogost engednek at; sok autos betartja a sebessegkorlatot, biztonsagra torekszik, nem kockaztatja magat es masokat. Bar - relative - sokszor elengedek gyalogost, meg senki sem dudalt ram ezert. Es meglepoen sokszor latok szabalyosan kozlekedo premium-kategorioas autot is.
Viszont a negativumok is mind igazak: sok az olyan sofor aki azt hiszi az ut csak az ove ( hat, valahogy kell kompenzalni...) - sokan vannak, tobben mint szeretnem, de kozel sem minden autos ilyen.
Ezen a helyzetenm csak az unalomig ismetelt modon lehetne javitani: ha a szabalytalankodas nem maradna _melto_ kovetkezmenyek nelkul. Ehhez pedig nagyjabol a politikai szandek hianyzik, ami talan lassan felebred ha eleg hangosak az ilyen blogok mint ez, vagy ha az Index cikezik rola :)

maximalista 2008.07.28. 11:09:32

Gerorg 48
igen az összes morál rossz... mégis ide születtünk... ez van.
Attól még egy két normálisabb ember, aki próbál normálisan közlekedni.

vanek 2008.07.28. 11:13:51

Szabályok szigorítása? Nevetséges, a mostaniakat sem tartja be szinte senki, aki mégis, azt meg ledudálják/letolják az útról. Fizikai kényszer kell ide, abból ért a magyar!(Lásd még a záróvonal esetét az M0 déli szakaszán: amíg nem volt betonból kirakva, sorra fordultak meg az autók, és kerültek a kamionok kerekei alá.)Fekvőrendőrt minden - nem lámpával védett - zebrához (mindkét irányból teljes szélességben), vagy maga a zebra legyen a fekvőrendőr. Garantáltan fékezni fog mindenki. Ja, hogy ez nagy szívás?? Tetszettek volna ésszel közlekedni...

Jim Raynor 2008.07.28. 11:14:56

poligám, te meg csak addig mondod ezt, amíg valami barom el nem üti a gyerekedet a zebrán....

MrZed001 2008.07.28. 11:18:57

Poligám 2008.07.28. 11:02:46
"Na azoknak, akik itt azon pampognak, hogy miért nem kapott többet az elkövető.
Ezt csak addig mondjátok, amíg nem Ti vagy rokonotok/barátotok üt el valakit figyelmetlenségből."

Na álljon meg a menet, itt nem figyelmetlenségről van szó!
Egy rossz műszaki állapotú kocsit vezetett a vétkes, gyorshajtott (nem csak relatív sztem, az pedig ugyebár bőven megvan ha a rossz fékjei miatt NAGY a féktávja ... szóval 20-al mehetett volna vészvillogóval, többel NEM).
Egyszóval ez igencsak kimeríti a nem előre megfontolt gyilkosság kategóriáját.
Ha a saját apám követte volna el ezt a gyilkosságot, még le is köpném. Aki nem, az meg nézzen magába, esetleg képzelje magát az ártatlan áldozatok (legalább 1 teljes család) helyébe

Poligám 2008.07.28. 11:20:25

So66 ---> teljesen igazad van. rossz a helyzet, de nem ennyire. Igaziból szerintem sokan szívesen felveszik a taplók által eldobott kesztyűt. Azért vannak ezek a konfliktusok. Engem is lenyomott a hétvégén egy x5-ös. Nem foglalkoztam vele és ki-ki ment a maga dolgán. Sokan ilyenkor megmutatják. Innen a sok csalódás :)

MatrixHasYou 2008.07.28. 11:21:45

So66 2008.07.28. 11:08:45
"...Es meglepoen sokszor latok szabalyosan kozlekedo premium-kategorioas autot is."

Ez azért lehet, mert csak minden második autós hülye:) lehet hogy Te kifogod a normálisakat. Örülj neki.

Poligám 2008.07.28. 11:22:51

MrZed001 --> félreérthető voltam. Általában a szigorításra gondoltam, nem a konkrét esetre, aminek természetesen kell legyen egy legalább 3 oldalas ítélete, amit nem ismerünk. A bírók nem hülyék. Ennyi. A kommentelőknek szólt.

Zappa 2008.07.28. 11:25:39

A történet nagyon tragikus. Velünk is megesett, mikor a fiam kisebb volt. A zebrán feldöntötte egy autó. Szerencsére kisebb zúzódásokon kívül más baja nem esett. Persze a kórház és a zabszem a fenekünkben meg volt.
Jön a tárgyalás, kérdi a bíró én milyen büntetést várok el? Mit is válaszoltam volna?
A szerencsétlen sofőr hibázott, a gyerek se nagyon figyelhetett, DE a zebrán ütötte el. Végül is a bíró és mi is beértük figyelmeztetéssel. Biztos nagyobb hatása volt!
Viszont: nagyon is egyetértek, hogy az autósnak MINDIG meg kell állnia a zebránál, ha gyalogos áll a szélén. Pedig én is autós vagyok. Én már most gyakorolom ezt a dolgot és érdekes, nem dudálnak a többiek, a gyalogok meg kezdenek hozzászokni az új módihoz.

Bocs a hosszú beírásért, de kikívánkozott belőlem

Poligám 2008.07.28. 11:28:44

Jim Raynor ---> nem hinném, hogy elégtételt jelentene, hogy ha öt évre becsukják a gyerekemet elütő embert. Számomra - bár ilyen helyzetben nem voltam még - nem jelentene sokat a bosszú. Volt már szerettem komoly erőszakos bűncselekmény áldozata akkor sem kerestem a bosszút...

szépmező 2008.07.28. 11:32:44

Sziasztok.

Azt hiszem a jelenlegi büntető törvénykönyv nem ad adekvát választ az ilyen esetekre.
1,5 év egy ember életéért????
Lássuk a a lehetőségeket:
1. Ha megbánta: ennek legyen nyoma és hosszú kifutása - de nem jó a börtön, mert ott aztán kinyírják a törzslakók. Talán valami extra börtön? Psziológiai foglalkozás? Szimulátor tudattágítókkal ahol átélheti azt ahogy őt ütik el???

2. Ha nem érdekli az egész (mint pl. az az ír aki szentendrén gázolt halálra két gyerekek), akkor meg a halálbüntin is el kell gondolkozni. Az ártatlan vér az égre kiált.

Maestro 2008.07.28. 11:34:16

amúgy feltűnt már valakinek az igazsághoz való jog, a pártatlan ítélkezés, és az igazság_szolgáltatás_ közötti visszás fogalomzavar? a szolgáltatásokért fizetni kell.

kételkedő 2008.07.28. 11:36:12

Bocsánat, hogy belekotyogok. Mielőbb szeretném leszögezni, mélyen együttérzek mindenkivel, aki hasonló helyzetbe került, hogy családtagját vesztette el, egy felelőtlen barom miatt.
Nem akarom védeni a felelőtlen barmot. Magam békés ember lévén valószínűleg nem bántanám, bár nem hinném, hogy a lelkiismerete kínozná élete végéig.
De. Mindenki írogat milliós kártérítésekről (Kérdezem, mennyi pénz ad vissza egy apát, gyereket?), anyagilag és erkölcsileg való tönkretételről.Minden büntetés annyit ér, amennyire végrehajtják. Az elkövetéstől való visszatartás nem a büntetés súlyosságától függ, hanem attól, hogy az elkövető mennyire úszhatja meg. Ha úgy gondolja van esélye, akkor elköveti a cselekményt.
Ha minden felelőtlen barom biztos lehetne abban, hogy amennyiben elkövet valamit (piroson átmegy, elgázol valakit, tilosban parkol...)akkor meg is kapja éltó büntetését, akkor jóval kevesebb ilyen szándékos gyilkos mászkálna közöttünk.
Ez az én véleményem. Lehet szigorítani, de az önmagában nem ér semmit. Inkább a jelenlegi szabályokat, törvényeket kéne maradéktalanul betartani, betartatni!

maximalista 2008.07.28. 11:38:18

Londonban eleve be van kamerázva a város ugye... na már most ott is pontrendszer van... DE: ha áll a gyalogos a zebránál, és át akar menni, és az autós nem engedi át... akkor a rendszám alapján már kapják is a büntetőpontot... ennyi!!!
Itthon nagyon gyorsan összeszednék a bevonáshoz szükséges pontokat!

-putyin- 2008.07.28. 11:38:23

Nagyon szomorú a történet! Átérzem a fájdalmad, ami nem akar múlni. Igen, sajnos ebben az országban egyesek úgy megúsznak mindent, hogy az vérlázító....
Nem tudom, hogy én mit tennék pontosan a gyilkossal egy ilyen ítélet után. Valahogy bennem maradna egy lyuk, amit be kéne tömni ebben az esetben a gyilkos életével, szenvedésével, vérével. Tudom, ez nem hozza vissza azt, aki elment, de azért álljon már meg a menet, hogy ilyenek, meg mint ez az Előd rendőrgyilkos is szabadon sétál, miközben életeket oltottak ki, emberi sorsokat pecsételtek meg, családokat tettek tönkre önhibájukból. Miért vész el az igazság ilyen könnyen? Mi van az ilyen férgek fejében? Miért nem kapják meg a büntetésüket az ilyenenk mint ez is, meg ez a sztár Előd??
Milyen ember az a bíró, aki ilyen ítélettel beéri? Az vajon mit ítélne, ha ő lenne a szenvedő családtag, szülő anya vagy szerető feleség??

csak közhelyeket tudnék írni, de azt nem akarok. sajnálom, hogy neked ez jutott. :(

szépmező 2008.07.28. 11:38:32

kételkedő

ez nagyjából igaz, amit írtál, de csak egy határig.
ha biztosan megkpja a büntetést aki elkövet valamit, viszont alacsonyak a büntetési tételek, akkor ki a faszt érdekel?

Jim Raynor 2008.07.28. 11:43:21

poligám, más az, aki tényleg figyelmetlenségből - egyébként szabályosan közlekedve - okoz balesetet, meg az, aki több szabályt is szándékosan megszegve, megöl egy embert a zebrán.

valaki már itt leírta, hogy az autó olyan, mint a töltött fegyver. igen, így van. éppen ezért, azokat, akik direkt basznak a szabályokra, egyszerűen - potenciális - gyilkosnak tekintem, mert tudja jól, hogy a magatartásával embert is ölhet, mégis csinálja.

Namost ez utóbbi embertípus nem fog elgondolkodni egy felfüggesztett büntetésen, sőt, "toljuk neki vazzeg, a múltkor is elbasztam egy embert, oszt le se csuktak" alapon fog gondolkodni, és előbb-utóbb újabb valakit fog kinyírni.

szerintem aki szándékos szabályszegéssel halálra gázol egy embert, annak ugyanúgy börtönben a helye, mint annak aki pl. leszúr valakit.

ha azt nézem, hogy elvette egy ember életét, még az életfogytig börtön sem elég......

Poligám 2008.07.28. 11:47:09

A baj az, hogyan sokan vezetnek. Sok a halálos baleset is. Szerintem mindegyikben nyomozás indul ismeretlen tettes ellen, aztán később adott esetben gyanúsítással is halálos közúti baleset okozása miatt.

A lényeg veletek is megtörténhet ez is az is. Áldozat és gyilkos is lehetsz. Könnyen.

kételkedő ---> igazad van, a büntetés elmaradhatatlansága tart vissza és nem a mértéke.

Sipi 2008.07.28. 11:47:35

T. maximalista!

Londonban lehet..
nalunk forgalmi vizsganal ha megallsz a zebranal, hogy a gyalogost atengedd, az "gyalogoscsalogatasnak" minosul es buktathatnak erte...

legalabbis anno '91ben igy volt.
es tudtommal ez azota sem valtozott meg.

Önjáró Talajgyalu 2008.07.28. 11:49:14

Ilyen mar velem is volt. Elengednem a gyalogost, lassitok. Beall mogem egy masik auto. En intek a gyalogosnak, hogy menjen. Erre a hulye kivag mogulem jobbra, es a parkolo kocsik kozotti masfel autonyi helyen megeloz, nagy dudaszoval, villogassal. A gyalogos meg vetodik egyet hatra, hogy el ne csapjak...

Megmondom mit csinalnek. Egy ilyen, jogsi 5 evre ugrik. Ket ilyen, jogsi 15 evre ugrik. Harom ilyen, jogsi orokre ugrik. Ha el is utod a gyalogost, ugyanez evben, szigoritott + jogsi orokre ugrott.

Pedig a gyalogosok is megernenek egy meset, olyan lazan lep bele a harom lepes utan pirosba valto villogo zoldbe a 6 savos ut tuloldalan, mint a pinty. Es az istennek sem szaporazna a lepteit, szep kenyelmesen atslattyog. Es meg neki all feljebb, ha radudalnak. Ha meg megvarom, amig varostnez, engem dudalnak le, plusz ha ugyanez jobbra kikanyarodaskor van, akkor a balrol egyenesen jovokre sem szamithatok, hogy hagy vegleg befordulni, beragadok a zebran/zebrakon allva a keresztezodesbe...

Matrix_ 2008.07.28. 11:51:15

Az a probléma, hogy az autó annyira hétköznapi eszköz lett, hogy bárki használhatja (már elég régóta), ráadásul potom (pár 100ezer HUF) pénzért hozzá lehet jutni autókhoz, amik nem biztos hogy megfelelnek a biztonságos autózás alapkövetelményeinek. Ezek után csak és kizárólag az emberek felelőségén múlik, hogy mi történik az utakon. És az a felelősség hiányzik ma a legtöbb autósból. Sajnos boldog boldogtalan megkapja a jogot, hogy vezesse ezt a "töltött fegyvert", pedig ehhez is legalább akkora felelősség kell mint egy igazi töltött fegyverhez. Talán ezért nem ülnek a hadi gépezetek mögött felelőtlen emberek...

Becher 2008.07.28. 11:53:59

Sipi. Két éve mikor a motoros jogsit csináltam épp én voltam elől és a zebránál ott állt egy gyalog. Nem látszott egyértelműnek, hogy le fog-e lépni. Én rohadtul drukkoltam, mert ha megállok és nem megy át, vagy nem állok meg és lelép, mind a 2 esetben én bukom el. Szerencsém volt, mert ahogy megálltam lelépett és átment.
Amúgy meg van az úgy, hogy néhányan nem érnek át a zöldön - lásd kismama gyerekkel, öregasszony kerekes kocsival. Mégis ledudálják a fejüket, pedig igyekeznének. Aztán ott a másik amikor tényleg tudja, hogy nem ér át - mindenki birtokában van a képességeinek - mégis elindul. Őket mondjuk én sem értem, de nem vasalom ki.

KopaszMercis 2008.07.28. 11:57:58

histar007 2008.07.28. 10:46:08

nem kotelezo autot vezetni..
aki fel ettol menjen gyalog.


kurva egyszeru.

Poligám 2008.07.28. 11:58:44

Jim Raynor ---> akár igazad is lehetne. Viszont az a véleményem, hogy a figyelmetlenség, azaz a kellő körültekintés hiánya már önmagában megalapozza a felelősséged.

A szabályokat mi alkotjuk. Ha városban 150 lesz a megengedett sebesség akkor, már nem leszünk gyilkosok, ha elütünk valakit? A probléma az, hogy az autóvezetés ömagában, szabályosan közlekedve is veszélyes üzem. Kockázatos. Sőt már egy lovas kocsi is az volt. Meg a ló is. Ezek balesetek, amit ha gondatlanul okozol a törvény büntet. Sztem a kellő mértékben, bár kétségtelen vannak hiányosan dokumentált esetek. A bírók viszont sztem igyekeznek megalapozottan dönteni. De tilos nekik nyilatkozni, hogy megvédjék magukat... Ezért nem látunk az ítéletek mélyére.

Önjáró Talajgyalu 2008.07.28. 11:59:02

Jo, nyilvan az oreg mama jarokerettel aki elindul idoben es nem er at, az masik eset. Azt az ember megvarja nyilvan. Meg az anyukat babakocsival is. Mondjuk olyat is lattam mar, mikor a fenti eset jatszodott le (villogo zold), es anyuka beletolja a pirosba a gyereket kocsistol, es nem sietne, szep lazan... Argh.

kételkedő 2008.07.28. 12:02:00

Szépmező!
Nem tudom a büntetési tételeket. De ha valaki mondjuk zebrán gázol, akkor annak kinéz 1-2 év. A bíró dolga, hogy mérlegeljen. De csak egy határig mérlegelhet. De. Mindenkivel előfordulhat, hogy rossz döntést hoz. Veled is. Még te is üthetsz el valakit a zebrán, mert az épp rohant a villamos után, és takarásból lépett eléd. Akkor is úgy gondolod, hogy minimum négyfelé kéne vágni? Hangsúlyozom! Ha valaki szántszándékkal szarik a szabályra, életveszélyes állapotú autóval közlekedik-azért ezek elég jól behatárolható körülmények- akkor üljön addig, míg a varjú a fán! De akkor is úgy gondolom, hogy az igazi elrettentés az, a sz á n d é k o s a n elkövetett szabálytalanságokkal, vagy bűncselekményekkel szemben, ha biztosra veheti az elkövető, hogy megkapja a megérdemelt büntetését! Még egy kopasz BMW-snek is kell a jogosítvány, hogy vezethessen! (Mert ha anélkül teszi, mint visszaeső, még többet kap!)
Lehet, nem vagyok érintett szerencsémre. Azért tudok így beszélni. Nem szeretném tudni, hogy viselkednék érintettként!

nocsak 2008.07.28. 12:02:36

Szép és jó, hogy így mindenki megmondja a nagy frankót, hogy ez elítélendő dolog (ami igaz is), de kíváncsi leszek, hogy ki mikor produkálja majd a zebráról való gyalogos ledudálást.
Ez is pont olyan, amikor rejtett kamerát raktak a wc-be, hogy megnézzék ki most kezet brunyálás után. Tisztán felvette a kamera, hogy az illető nem mosott, kijött, megkérdezték tőle, hogy mosott-e és bizony határozott igen-t felelt a kérdésre.
Az nem elég, hogy beszélünk róla, hogy ejnye-bejnye, meg én nem szoktam ilyet tenni, aztán másnap két kézzel tapad mindenki a kürtre a "hülye gyalogos" miatt, aki veszélyezteti a fényezést az autón...

Önjáró Talajgyalu 2008.07.28. 12:05:34

Egyebkent ha mar az elobb szo volt a tarsadalom mikentjerol, es hogy csak ennek kivetulese az autozasbeli problemak - teljesen igaz. A mai szabalyozasok minden teren a hulye felelotlen droidokat vedik. Ma mindenkinek mindenhez joga van, kotelezettsege meg gyakorlatilag nincs. Felelosseg? Ugyan mar. Az kenyelmetlen, es nem kaphato a vesztendben. Aztan meg csodalkozik es sipitoz, mikor pofanvagja az elet nevu lengoajto. Es persze az elet a hibas erte...

Jim Raynor 2008.07.28. 12:05:52

poligám, nincs teljesen igazad.....

jómagam - tudom, hogy hihetlen - mindig betartom a szabályokat. megállok a zebránál, 50-nel megyek lakott területen belül, nem kezdek el záróvonalnál előzni stb.

ezért aztán ha ne adj isten mégis olyan baleset részese leszek, melyben meghal valaki, úgy a vére nem az én lelkemem fog száradni. Áldozat bárkiből lehet, de "gyilkos" csak abból, aki direkt baszik a szabályokra.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 12:11:41

@poligám : Lejárt műszakis, rossz fékes autóval közlekedni az enyhítő körülmény? Ha tudom hogy sz*r a fék akkor gyökkettővel csorgok a szervizig! És ha lejárt a műszaki akkor elviszem, leműszakiztatom, meg hát amúgy sem a műszaki számít hanem az hogy fasza legyen az autó.

ed_ 2008.07.28. 12:11:55

"Egyébként mit ér a jogosítvány, ha még egy ilyen után is visszakapható?!"

"Egy éltere el kellett volna tiltani a vezetéstől..."

Megjegyzésem: múlt héten csendes kisvárosunkban egy fiatal suhanc gyerek, akinek másfél éve elvették a jogsiját, részegen vagy belőve elütött egy bringást, aki a helyszínen meg is halt. Szóval ettől a sofőrtől elvették a jogsiját, de ez sem tartotta vissza attól, hogy 1. vezessen, 2. ÍGY vezessen. Elkeserítő.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 12:12:49

JA meg már csak azért is műszakiztatom a gépet, mert ha megtalál valami buzi yard akkor ne basszon meg, mert sajnos nem A8-assal járok és nem állok a törvény felett. Nem vagyok sikeres ember, de legalább tapló sem :D

maximalista 2008.07.28. 12:13:15

persze vannak gyalogosok akik maguk keresik a bajt, mert nem néz, csak megy... és úgy, hogy azt kurvára nehéz kivédeni...
Nem olyan régen mentem az Árpád hídon, marha nagy sor volt, mondom mi ez? kicsit később láttam, gyalogosgázolás... az a nem normális - mert tényleg nem az- hol ment át? a négysávos út közepén!!! plusz két sáv lehajtó Szentendre felé!!! tőle 100 méterre az aluljáró! de neki nem számított az, hogy korlát van... semmi átbújt, és át akart szaladni... na ilyenkor azt mondom, hogy ha az autós nem tudja kivédeni a balesetet, akkor nem feltétlen őt nevezem hibásnak...
Én a zebrán sosem dudálom le a gyalogost, de attól kiakadok amikor gondol egyet és a Hungária vagy tök mindegy melyik körút kellős közepén átslattyog... nekik is lehetne eszük.

Matrix_ 2008.07.28. 12:18:01

Abban egyet értek az előttem szólókkal, hogy a gyalogonak is figyelni kell meg minden. De én azt vallom, hogy mivel a gyalogost max 3kg ruha védi az autóst meg 1-2 tonna vas, azért igen is vigyázzunk rájuk és adott esetben figyeljünk helyettük is. Persze vannak kivédhetetlen helyzetek, de az a ritkább. Ma magyarországon úgy lehet balesetmentesen közlekedni, ha a többi forgalomban résztvevő helyett is gondolkozik az ember. Qrva nehéz de sajnos ez van...

Poligám 2008.07.28. 12:22:19

Jim Raynor ---> tételezzük fel, hogy egy mindig szabályosan vezető ember figyelmetlenségből nem ad elsőbbséget egy kamaszbiciklisnek. Kissrác meghal. Ez a Kresz megsértése is. Halálos közúti baleset és gondatlan(igaz az enyhébbik fajtából), mert a "következmények lehetőségét azért nem látja előre, mert a tőle elvárható figyelmet vagy körültekintést elmulasztja." (btk)

Elköveti a bűncselekményt. Megfogják büntetni.
Egy táblát nézett el adott esetben és megölt egy embert. És ezzel nem az ember életet veszem semmibe. Fontos, hogy nem kell vizsgálni, hogy miért szegte meg a Kreszt szándékosan vagy nem. Csak azt kell nézni megszegte-e vagy nem. A gondatlanság az eredményre (halál) terjed ki, mert különben már emberölés lenne. Nem merném gyilkosnak nevezni, akkor sem ha Hummerben ülve követi el.

Én 2008.07.28. 12:25:27

A Határ útnál a mertrótól a Ferde utca felé vezető gyalogátkelőhelynél a lámpa olyan szuperül van beállítva, hogy a gyalogosokat hosszan nem engedi, mikor egyébként nem jön autó (persze valahol biztos zöld, csak ott pont nem jön senki), majd akkor vált zöldre, amikor elengedi a 99-es busszal érkezőket valahol a messzi távolban (mitudomén, milyen utca, a gyorsforgalmi alatt vezet át). Azok begyorsítanak, majd egyszercsak eléjük ugrik egy piros lámpa. Mivel közben kanyarodnak is, sokan nem veszik észre, hogy ott lámpa van. És csak a gyalogosok miatt van lámpa.
Rendszeresen tapasztalom, hogy egyszerűen nem állnak meg.
Életveszélyes.

Poligám 2008.07.28. 12:26:04

CoIT ---> ahogy már leírtam, nem a konkrét esetről beszéltem. Félreérthető volt. Bocs. Viszont az ítéletet abban az ügyben sem ismerjük. Tragikus és nagyon sajnálom. Nem is a posztírónak szólt az írásom, hanem a "szemet szemért, fogat fogért" meg a szimplán 5 évet kiáltó kommentelőknek.

Azért az észrevételed természetesen köszönöm.

Jim Raynor 2008.07.28. 12:43:14

poligám, pont ezt mondom én is.....nem az olyat kell leültetni, akiről írtál, hanem azt, aki tudatosan, direkt megszegi a szabályokat....és én az ilyen embert, aki záróvonalnál előz, 80-nal áthajt a zebrán stb. igenis gyilkosnak tekintem.....

aki ugyanis figyelmetlenségből nem vesz észre egy táblát, az nem szándékosan szeg szabályt. Aki nem áll meg a zebránál, mikor rajta van a ygalogos, az meg igen. és aki szándékosan szeg meg egy közl. szabályt, az tisztában van vele, hogy ez emberéletekbe is kerülhet.

persze ez büntetőjogilag - az eredmény tekintetében - még mindig csak a gondatlanság súlyosabb vállfaja (luxuria), de azt gondolom, hogy ha valaki egy potenciális gyilkoló eszközzel a segge alatt ámokfut, az semmiben sem különbözik attól, aki mondjuk egy zsúfolt aluljáróban késsel hadonászva rohangál....megölni az sem akar senkit, csak szarik rá, hogy mi fog történni ......

Perillustris 2008.07.28. 12:46:56

Ma, miután megebédeltem a kajáldában, jól ráb@sztam az ajtót egy nőre, mert nem akartam, hogy a kitárt ajtó "gylogoscsalogatásnak" minősüljön.

Dzsentlmen-e vagyok?

Pista Bácsi 2008.07.28. 12:51:07

Valami nem gömbölyű nekem az alaptörténetben, úgy nem történhetett, ahogyan a postoló leírta.

Ha 100 m-re van egy kispolák, akkor kell neki vagy 4 másodperc, hogy megtegye a 100 m-t (egy kispolszki nem tud 90-100 km/h sebességnél többel menni, az kb. 25 m/s).

Tehát a gyalogosnak volt kb. 4 másodperce, hogy megtegyen 3 métert, mert ugye azt írta a postoló, hogy a külső sávon már áthaladtak, amikor elnézett balra és látta 100-re az autót. Szóval a belső sávon (max. 3 méter) kellett volna áthaladniuk ennyi idő alatt.

Eléggé bambulós séta lehetett az, ha 4 másodperc alatt nem sikerült a belső sávon áthaladniuk...

ex-dr. vuk 2008.07.28. 12:54:48

Csak a szokasos ma reggel isÉ tolom at a zebran a bringat 4 savoson, jobbrol belso savban levo gazadas+jobbra rantott kormannyal oldotta meg az elsobbsegadast.
Ezuton is a kurva anyjat.

Matrix_ 2008.07.28. 12:58:33

Sztem tök mindegy ki hány métert tesz meg hány másodperc alatt meg ki milyen autóval mennyi a hova.
A lényeg, hogy ha a gyalogos a zebrán vagyon, neki van elsőbsége, és az autósnak meg kell állnia! figyelni kell, oszt kész! nem számolgatni!!

Poligám 2008.07.28. 13:00:52

Jim Raynor ---> egy súlyosabban gondatlan elkövető sztem megkapja súlyosabb büntetését. Ebben megnyilvánul sztem az általad is jelzett "szándékos" és a "gondatlan" szabályszegés.

A mondandóm lényege az akar lenni, hogy lassabban az "évekkel". Nem nehéz elütni valakit. A bírók alaposan mérlegelnek. Nem ismerjük az ítéleteket, csak a TVt nézzük és olvassuk az újságot. Ez az ítéletek kétségbevonásához sztem kevés.

Ráadásul azt azért sejtem, hogy a felháborodók többsége maga sem vezet szabályosan.

Wartburg353 2008.07.28. 13:09:22

Őszinte részvétem a posztírónak. Borzasztó.

Ami szintén borzasztó, hogy nem kell részegnek vagy tapasztalatlannak lenni ahhoz, hogy ilyet okozzon egy sofőr, vagy nem kell hulladék állapotú autó, hogy ne működjön a fékje. Elég a figyelmetlenség.

19 éve vezetek, soha nem volt balesetem, vezettem Angliában, arab országokban, Ázsiában stb, van tapasztalatom. Mégis vadonatúj autóval, tehát volt fékje, majdnem elütöttem egy gyalogost a zebrán Bp-n, a munkahelyemtől 10 méterre, hazafelé menet. Egyértelműen én voltam a hibás, egyszerűen nem vettem észre, pedig ott volt, és normálisan ment át a túloldalra. Mindkettőnknek zöld volt, én kis ívben kanyarodtam. Szerencsére kettővel gurultam, de nem ezem múlott, hanem azon, hogy ő hátralépett. Annyira megijedtem, hogy kezem-lábam remegett. Kiszálltam, bocsánatot kértem. Nem hitte el, hogy nem vettem észre, pedig "csak" ennyi történt. Gondolkoztam vmin, nem figyeltem.

maximalista 2008.07.28. 13:22:38

Poligám, én nem mondom, hogy betartom a szabályokat, de MINDÍG körültekintő vagyok!

Jim Raynor 2008.07.28. 13:23:12

poligám, én meg azt mondom, hogy az ilyen esetekben a bírók rosszul mérlegelnek.....pont azért van a büntetési tételnek alsó és felső határa, hogy tudjanak mérlegelni. A tárgybeli esetben ez 1-5 év. Miért nem mernek akkor a bírók az ilyen köcsögökre nagyobb büntetést kiszabni? Másfél év? az majdnem az alsó határ!! egy olyan ügyben, ahol egyértelműen az autós szándékos szabályszegése miatt halt meg egy ember!

igenis, mondjuk ki, hogy közlekedési ügyekben nem elég szigorúak az ítéletek! Ha elsikkasztok mondjuk 100 millió forintot, akkor leültenek 3 évre, pedig nem halt meg senki!!

nekem ez a furcsa, hogy mintha a közlekedési baleset okozása bocsánatos bűn lenne még a bírák szemében is......

u.i.: elég sok ítéletet olvastam már, és igen sok volt köztük a nem kellően megalapozott...

BordeauxHordeaux 2008.07.28. 13:24:15

Először is részvétem a poszt írójának az édesapjával történtek miatt.
Az ilyen esetek megítéléséről és az egyenlő bánásmódról az alábbi történet:
Néhány nappal Császár Előd ismert balesete után egy barátom is halálos balesetet okozott. Területi képviselőként dolgozott, este hazafele tartott. Leesett a tolla, lehajolt érte, áttért a másik sávba, ütközés, és sajnos egy haláleset.
A felelősségét elismerte, és nem ivott, nem drogozott, nem ment gyorsan, a papírok is rendben voltak. Csak hibázott, de nagyot. 16 hónap letöltendőt kapott.
Ismert zenészünk esetére emlékszünk, és az ítéletre is. Arra az ítéletre, amit a média is közölt, azt sugallva, "emberek, ez még megúszható". A barátom is látta ezt, a rács mögött.
Hát ennyi.

Bastie (törölt) · http://www.hirmax.net/ 2008.07.28. 14:04:24

"Az elkövetéstől való visszatartás nem a büntetés súlyosságától függ, hanem attól, hogy az elkövető mennyire úszhatja meg."

Ebben az esetben elkapták, és kapott egy limonádénak sem nevezhető büntetést. Szövegértésnél hiányoztál?

HaCS 2008.07.28. 14:07:42

Azt hiszem erre (is) találtak már fel megoldást Nyugat-Európában. Hollandiában a nagyobb többsávo utakon a lámpa nélküli zebrák előtt ugyanaz a kis bütykös rendszer van, mint nálunk a vasúti átjárók előtt. Kisebb utakon (ez lehet ám főút is a városon belül) pedig a fekvőrendőr, és a gyalogos átkelőhely ügyes kombinációja található. Mellesleg akadálymentesítésnek is kiváló.

topaasring.ronaldsnoeck.com/robijnring-drempel.jpg

static.flickr.com/28/65753005_0daadfb825.jpg

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 14:07:53

@Poligán : Pont ezt mondtam hogy a a lejárt műszaki + tudottan sz*rfék pont hogy szándékos szabályszegés. Az azért megérdemelné a legsúlyosabb büntetést!

vizslás 2008.07.28. 14:08:40

Madbob

"Három éve tettem le a motorjogsit, egyik alkalommal mikor az oktatóval gyakoroltunk a forgalomban, láttam hogy a gyalogos közeledik a Béke úton a zebrához. Megálltam ahogy kell, hogy elengedjem (18 éve van B jogsim, egyébként is meg szoktam állni). Mikor megállok az oktató elkezd a rádióban szentségelni: "B... meg! Gratulálok! Kinyírtad a gyalogost!" Én értetlenül emeltem a kezemet jelezve hogy nem értem mi baja van. Mire ő: "Jól van! Így kell csinálni a vizsgán. De a való életben ezt meg ne csináld. Ha elengeded a gyalogost, a melletted elhúzó autó biztos elcsapja vagy ki akarja kerülni és akkor téged üt el!"

Jó oktatód volt. Sajnos ez a realitás. Nekem van barátom aki egy kamionosnak köszönheti az életét. Zöldön ment át amikor a pirosnál álló kamion rádudált. Két méterről kamionnal, elképzelheted. A srác összerezzent és megállt. Abban a pillanatgban a másik sávban a kamion mellett, a pirost figyelmen kivül hagyva elhúzott egy teherautó. A 19 éves scrácnak egy életre el kellett volna venni a jogositványát. O.K. ne tegyük tönkre egy életre a börtönnel, de mondjuk minden netto jövedelme 10 százalékát élete végéig fizetné az elhunyt családjának, azért az nem ártana!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 14:09:49

@BordeauxHordeaux : Na ja, az egyenlőek között is vannak egyenlőbbek! Kurva élet.

vizslás 2008.07.28. 14:10:58

BordeauxHordeaux

Nekem is van olyan barátom aki kivilágítatlanul közlekedő kerékpáros elütött éjszaka. Az meghalt. A srác akkor is kapott egy évet, azzal hogy nem az útviszonyoknak megfelelően vezetett.

Páneurópai Harci Kos 2008.07.28. 14:27:14

A barátod autójában nem rendőr fejes ült, ennyi:(
mondjuk az autóban leesett a tolla és lehajolt érte, verzió Darvin díjas.

Sor2 2008.07.28. 14:28:03

részvétem!
sajnos a közlekedési morál része, hogy ha gyalogost látok zebrához közeledni nem az az első, hogy ráfogok a fékre hanem, hogy belenézek a visszapillantóba (motorral közlekedem) semmi kedvem egy motorháztetőn landolni!
ha senki sincs a seggemben akkor elengedem!
nem vagyok szent én is megszegem a szabályokat, de tartom magam ahhoz, hogy mielőtt ilyet teszek mindig meggyőződöm róla, hogy uralni tudom e a helyzetet!
kritikán aluli amit néhányan megengednek maguknak, mint már írtam motorral járok, 7végenként sokszor megyek vidékre a szülőkhöz gyakran autópályán és ritka az engem előző motoros (kb 140-150-re szoktam beállni) viszont autós annál több!
gyakran megfog engem is a forgalom a belső sávban és a kedvencem mikor belepillantok a tükörbe és 1!!!! méterrel a seggemben a kultúr autós! mindezt autópályatempónál! ha autóval lennék annyira nem izgatna, de könyörgöm a kib. motoromon nincs kasztni, sem lökhárító valami gebasz van úgy megy keresztül rajtam h öröm nézni, rosszabb esetben! "jobb" esetben szállok mint a győzelmi zászló és imádkozom h ne csússzak autó vagy korlát útjába!

daito 2008.07.28. 15:21:58

Az egyik gond ám az, hogy minden témában megy az üvöltés, hogy "miazhogy csak ennyit kapott, mikor 3x ennyi időre is ítélhették volna, sőt, azonnal lelőni".

Közlekedés, politika, gazdaság, oktatás, stb.

Csak közben elfelejtjük, hogy fogház-börtön-fegyház intézményeink csurig vannak, sőt van olyan, amelyik a csurigon felül, 20-30%-kal. Most építtettünk, és az volt a téma, hogy milyen drága, mennyire pazarló.

Lehet, hogy az igazságszolgáltatási rendszerünk időnként sz*r, de "komoly", szándékos bűncselekmények elítéltjei sokszor jogerős ítélet birtokában szabadlábon várják a behívójukat... Szemétség és igazságtalan így mérni a dolgokat, de amikor "választhatsz", hogy szándékosan BŰNÖZŐKET ítélj hosszabb időre, vagy olyanokat, akik "hibáztak"; akkor ez a méricskélés kilóra megy.

Olyat még nem nagyon hallottam az elmúlt pár évben, hogy valamely témában azt mondták volna: ez a büntetés túlzás, ennek a fele is visszatartó erejű.

Mi a megoldás? Építsünk több börtönt. Csak az pénzből van, sok-sok pénzből.

Annyi egyszerű megoldás volna ám, csak mindnek van bökkenője.
Legyen kint több rendőr járőrben. Látni lehet, a vaddisznó vezetők milyen udvarias, békés autóssá válnak, amikor valami rendőrautóra hasonlító SZABÁLYOSAN közlekedve ott poroszkál a környéken.

Csak az a gond, hogy sok-sok településen a rendőrség a 10 évvel ezelőtti létszám felét sem képes kiadni járőrbe. Arról ne is szövegeljünk, amikor napi 30-40 km-ben korlátozzák a járőrautóval megtehető távot. Ha egyáltalán van járőrautó... Pénzkérdés. Most (is) abból kevés vagyon. Sőt, kevés sincs. Meg korrupció, ismerősök, reggel 8-tól délután 4-ig dolgozik a többség, idióta az állomány egy része, stb.

Korlátozzuk be a gépjárműveket. 130km/h-nál letiltana. Vagy kitaláljuk, hogy 2010-től csak olyan autók helyezhetők üzembe, amelyekben a központi komputer érzékeli a környéken lévő táblák által kiadott rádiójelet, amely szabályozná a maximális sebességet.
Kapásból mondanám rá, hogy pénz. Hogy technikai kérdések. Ez is kikerülhető, főleg nálunk. De szándéknak nyoma sincs. Mondjuk én ez utóbbit pártolnám, ennek olyan fejlődés szaga van, megfoghatóbb valami. Most az, hogy "le kell Magyarországon lassítani 50-ről 30-ra zebra előtt", ez 0. Főleg azért, mert jön egy szingaléz, német, ír, francia hülye, náluk ilyen nincs, és csapkodja el a gyalogost, mint a tekebábut.

Építsünk a gyalogátkelőhelyek elé fekvőrendőrt. (Csak mennyire zavarja azt, akit a "gyalogos által okozott kár" sem tart vissza.)
Építsünk többet. Mondjuk 2-t, 10 méterenként.

De mint írták néhányan: az is valami lenne, ha a jelenlegi előírásokat, lehetőségeket kihasználnánk. (Tessék megnézni, mennyi embernél szempont az, hogy nem tudja a munkáját megfelelően ellátni és ezért tiltakozik, esetleg úgy, hogy pályaelhagyó lesz; és mennyi sír azért, mert kevés pénzt keres/nem emelték annyival a fizetését, amennyivel szerinte kellene. S ez főleg az "állami szférában".)

maximalista 2008.07.28. 15:22:20

szerintem minden nap onthatnánk ezeket a történeteket sajnos... : (((
Ahhoz hogy ne történjen baj, nem elég, hogy mi vagyunk körültekintők. A másik félnek is annak kell lennie, legyen az motoros, gyalogos, autós... vagy bármi!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.07.28. 15:37:04

Gyerekek! A KRESZben az van hogy ha a zöld gyalogjelzésnél lép le a gyalog, akkor átgyalogolhat akkor is ha a cucc közben bepirosodik. Amúgy meg nem midig lehet elsőre tudni hogy ha lelépsz zöldben akkor mikorra fog pirosodni.
Egyébként az meg a határ nagy faszság, hogy városon átvezető főútvonalon valami atom ritka az hogy lelépsz akkor amikor zöldre vált, és amikor átérsz, még mindig zöld. Kicsit nagyon rövidre vannak állítva.

Carl Lazlo, Esq. 2008.07.28. 16:43:07

Nem lesz gáz. 20 év múlva úgyis a számítógép vezet...

Perillustris 2008.07.28. 16:59:40

Carl, 20 ev mulva? Az tok jo! Akkor kb. hany evre leszunk az euro bevezethetosegetol?

Hornet 2008.07.28. 18:59:05

Őszinte részvétem a posztírónak!
Egy kis vigasztalásul,egy történet:2x2 sávos út,lámpa nélküli zebra,a járdán egy nénike két megpakolt szatyorral.Teherautóval szélső sávban megállok és intek a néninek,hogy menjen!Tükörbenézek és látom,hogy a belső sávban egy autó igencsak közelít,mindenféle megállási szándék nélkül.Rádudáltam a nénire,hogy figyelmeztessem/jobb nem jutott eszembe/!Néni megáll,autós fékezés nélkül elsuhant!Olyat kaptam a nénikétől,hogy egy kocsics a lovával együtt elvörösödött volna a szégyentől!"még ki is röhögsz te b..zi?"-volt a végszó,majd teljes felháborodással belerúgott a lökhárítóba és elsétált!Életemben nem nevettem olyan jót!!!

Carl Lazlo, Esq. 2008.07.28. 19:20:37

Perillustris

Ugyanannyira mint most. :)

ironmemberneck 2008.07.28. 20:01:02

maximalista 2008.07.28. 10:53:42
"Nemrég kijöttem egy boltból, előttem kijött egy pasas, FULL részeg volt!!! Alig állt a lábán, még a Laugnája kártyáját is elejtette, de... beült a kocsiba... és basszus nem ez fog megdögleni!!!! hanem az aki vétlen!"

VAZZE! És miért nem hívtad AZONNAL az 107-et?
És ne magyarázd el, hogy úgyse fognak semmit se tenni, mert NEM IGAZ! A bejelentéseket rögzítik és IGAZOLNI KELL, hogy mit léptek!

Perillustris 2008.07.29. 00:52:40

"VAZZE! És miért nem hívtad AZONNAL az 107-et?"

Azé', mert ő a telefonját ejtette el... ;)

Repülő Majom · http://www.kutyushop.hu 2008.07.29. 12:20:38

Ha esetleg olvassa: üzenem a KSR-778 rendszámú új fekete 3 ajtós opel astra sofőrjének, aki tegnap nekiment a biciklim hátsó kerekének kikanyarodás közben, és meg sem állt ellenőrizni, hogy nem lett-e károm az esetből, hogy a bocsánat-integetéstől még nem fog megjavulni a kerekem (nem lett baja se a keréknek, se nekem, de ő simán továbbhajtott).
(Hál'istennek álló helyzetből indult, én a bicikliúton haladtam át a kereszteződésen, de nem rajta múlt, hogy nem lett bajom).

oldtimer 2008.07.29. 18:40:26

BordeauxHordeaux:
Aki a leesett tollát keresi odafigyelés helyett - gondolom éppen SMS-t írt - az nagyon is megérdemli a komolyabb büntetést. Van valami erröl a KRESz-ben is.
Ami a halálos vagy rokkantságot okozó baleseteket illeti, az évjáradék fizetése a sértettnek nyugaton egy bevált dolog.
Természetesen a hibás fizet,nem a biztosító!

Swind 2008.07.29. 22:13:37

Amig astraval jartam, gyakran dudaltak ram ha atengedtem a gyalogost, betartottam a sebesseghatart vagy csak udvarias voltam masokkal. Ja persze sokszor szinte eltapostak, 2 centis tolasok gyakran...

Amiota egy sportmercivel jarok, meg kovetkezetesebben betartom a szabalyokat, "eroszakosan" udvarias vagyok. Csakazertis. Az emberek arcan meglepetes, szinte nem is hiszik. Nem dudalnak ram ha atengedem a gyalogost, (lehet mert foliazott az uveg?) ha beengedem a savba az autos kollegat, sot ha a sebesseghataron "totymorgok" nem tolnak le. (talan azt gondoljak tudok valamit, trafipax lesz?)

SZANALMAS.

Matrix_ 2008.07.30. 10:09:23

Swind:
Én is astrával járok azt engem nem szoktak eltaposni! Lehet hogy Veled volt a baj és nem a kocsival? :)

Matrix_ 2008.07.30. 10:25:00

Swind 2008.07.29. 22:13:37

Én is astrával játok azt mégsem akarnak eltaposni. (Najó néha a sportmercisek :))
Lehet, hogy Veled volt gond és nem a kocsival? :)

Swind 2008.07.30. 15:39:43

MatrixHasYou 2008.07.30. 10:25:00

Lenyeg, ugyanugy vezetek mint korabban ( nem a minosege a lenyeg), de most nem taposnak.
A sztereotipiakra akartam ravilagitani: kisautos=jobban tudom nala... nagyautos=tudhatvalamit.

Matrix_ 2008.07.30. 16:23:44

Swind 2008.07.30. 15:39:43

Az tény hogy a nagyautósokkal kevesebbet szórakozik a többi nagyautós. Mindenesetre ez azért szomorú. De azért kisautósok között is vannak balfaszok. sőt... (lásd poszt)
de azok még éretlen, talán azért :)

Skulo · http://politoxi.blog.hu/ 2008.07.30. 19:07:17

Végezni kell a kis köcsöggel. A legjobb megoldás a halálragázolás lenne, de ezt nehéz megoldani, ezért javasolom a pisztolyt, az gyors és nő is tudja használni.

Másfél év felfüggesztett? Az vicc, még a jogsijai is megmaradt. Ha elég sok idő eltelt már, akkor már priusza sincs, pedig meggyilkolt egy embert!

Thomee 2008.07.30. 22:00:17

Viccesek vagytok. Fogalmatok sincs, sem az egyik, sem a másik oldalról...akinek van, attól elnézést kérek és sajnálom, de a legtöbb kiabáló, ítélkező kis csökevény azt sem tudja mitől írogat...

MatrixHasYou 2008.07.30. 22:16:48

Thomee 2008.07.30. 22:00:17

Azaz? Milyen kiabálók? Esetleg példa?

Furio Giunta 2008.08.01. 21:27:20

vendetta. ezt kell cselekedni.

FalóNyúl 2010.02.13. 22:28:40

Csak adalékként: Londonban valóban ha csak gondolsz rá hogy átmész, az autós megáll. Ha 5 perc alatt vánszorogsz át megvárja csendben. Ha tilosra váltó lámpán mész át úgyanígy tesz. Ha tilosban mész át dudál, de lassít és nem üt el. Biztos meg van az oka, talán a bírósági ítéletekben keresendő... A gyalogos, mint sokkal sérülékenyebb résztvevő feltétlen előnyt élvez.

FalóNyúl 2010.02.13. 22:32:08

Ja a lényeget kihagytam: Remélem a polszkis kolléga szerepelni fog a Fűrész 7-ben :-)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása