Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Igazságtalan megkülönböztetés?

2008.08.05. 06:10 :: Kisikasa

Amíg nem találják fel az összecsukható, zsebre tehető autót addig gyanítom mindig lesz gond a paroklással. Vannak fokozatok, már ami a pofátlanságot illeti. Levélírónk, Laci talán nem szolgált rá rögvest a feljelentésre, kíváncsi vagyok, ti mit hámoztok ki az esetből.

10 évvel ezelőtt költöztem Káposztásmegyerre, ahol az első felemelő élményem az volt, hogy 2000 kemény magyar forintot pengethettem ki a rendőrnek, mivel tolatva meg mertem közelíteni 3 méterre a járdán a ház bejáratát a telitömött kis Fiat 128-al. Indokoltam én bőszen, hogy költözés meg cipekedés meg minden, de hajthatatlan volt. A dolog érdekessége, hogy a helyi rendőrőrs felett 2 szinttel lakom :)

Odaköltözésem idején még volt parkoló hely elegendő, de mint az országban mindehol kifogytunk ebből is. Tegnap reggelre érett be ennek gyümölcse. Az este 9 óra tájban leparkolt - szabálytalanul, pontosabban füvön leállított - autómon Tiltott HELYEN VÁRAKOZIK, feljelentem cédulácska díszelgett. Ekkor körbenéztem és egy 360-fokos pillantás alatt mindösszesen 14 másik autót láttam nem szabállyosan parkolni. Ebből volt szintén füvön, volt sok járdán félig vagy teljesen, de volt felfestett - buszmegálló miatt - forgalom elől elzárt területen parkoló és konkrétan a buszmegálló járdáján parkoló autó is. Gondolom nem titok, hogy semelyik másikon nem volt büntető cetli.

A lakásom ablaka a másik oldalra néz, mint ahol parkolni szoktam és a füvön tényleg csak legvégső esetben teszem. Az ablakomból kinézve egyetlen fotóval kb. 40 autót "buktathatnék le" pl. járdán való parkolásért. A bevezetőben említett 10 évvel ezelőtti büntetés érdekessége, hogy azóta a bejárattól 40 cm-re parkolnak rendszeresen autók, garázsnak használva a felette levő erkélyt.

A büntetőcetli megtalálása után reggel 7-kor (egyébként 23 óra 27 perckor állították ki :) ) becaplattam az őrsre és normális hangnemben érdeklődtem hogy a füvön való parkolás mióta a rendőrség a hatásköre. Állításuk szerint  "van valami szerződés" az önkörmányzattal. Ezt nem igazán értettem, de leginkább bosszantó az volt, hogy közvetlenül az őrs bejárata mellett parkol rendszeresen 2 böhöm motorkerékpár, amiről az tippelem, hogy azzal járnak be a rendőrök dolgozni.

A büntető cédulán szerepő 3 lehetőség közül (feljelentem, helyszínbírságolom, figyelmeztetem) valamilyen okból kifolyólag kizárólag a "feljelentem" sort használják rendőreink. A szabálytalan parkolásomat elismerve, a rendőrség hatáskörét azonban megkérdőjelezve, még ezenfelül az igazságérzeztemet ért sérelem bosszant leginkább. Valamiféle megindokolhatatlan megkülönböztetésnek lettem kitéve. És egyből a törvény legkeményebb szigorával torolnak meg rajtam és csak rajtam egy sok éve mindenki által bevett gyakorlatot. Elfogadható érvnek tartanám, ha kijelentenék, hogy mostantól szigor van. OK. De a "szolgáltató rendőrség"  képébe nekem sokkal inkább illene egy rövid türelmi idő alatt a "figyelmeztetem" sor aláhúzás a cédulákon. De ennek értelme csak akkor van, ha elkerülendő a megkülönböztetés, vagy alkalmi jelleg, rendszeresen mindenki figyelmeztetésben és büntetésben részesülne. Könnyű lenne a leszoktatást végrehajtani.

Kíváncsian várom, hogy a feljelentés nyomán kirótt büntetés indoklásában milyen jogszabály melyik pontjának sérelmét hozzák fel indoklásként.
 

108 komment

Címkék: autó rendőr büntetés parkolás kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Smiky 2008.08.05. 06:39:17

Csak azért mert szeretik a rendőrök.

Secnir 2008.08.05. 07:10:03

tetted volna át a cetlit a böhöm motorra, most nem a te gondod volna....

Kamikaze 2008.08.05. 07:48:14

Na igen... Akkor amikor ezek a "telepek" épültek még az "elvtársak" nem látták előre mi lesz. Ugyan ez a sz*r helyzet van most pl. zuglóban, újpesten, palotán, kispesten, stb.. De mint mindig, büntetni most is könnyebb mint gondolkodni.

Zoli 2008.08.05. 07:54:01

Sajnos az nem kifogás, hogy másik 14 autó is szabálytalanul parkolt, de megértem, hogy igazságtalannak érzed a helyzetet. Ha másik 14-et is megbüntették volna, talán nem is írtad volna meg a történetet. Sajnos nálunk sok minden igazságtalan. Esetleg annyit tehetsz legközelebb, hogy feljelented a többi rosszul parkolót is, a káröröm némileg így segít majd legyűrni a depressziót. ( ezt ne vedd komolyan)

Lacaca 2008.08.05. 07:55:43

Ugye nem azért büntettek meg, mert 10 éve volt egy parkolási afférod? Nem lehet, hogy beszóltál valamelyik egybitesnek?

Én lennék terrorista! 2008.08.05. 08:10:00

Írd rá a siralmaid egy nagy papírra, azután (hátha csak jelbeszédből értenek) rajzold az aljára a rendőrség logóján található mérleget, majd egy autót, végül csomagolj bele egy féltéglát, s hajítsd be az ablakon.

nyuszy 2008.08.05. 08:11:59

Szvsz. arról lehet szó, ami velem is megesett egyszer. Valamelyik magát istennek képzelő figura megszokott helyére parkoltál, ő meg szólt a rendőröknek akár hivatalosan, akár valami cimborán keresztül...

1x1 2008.08.05. 08:13:36

Költözz naaagy családi házba saját garázzsal, meg fűvel! Ott oda parkolsz ahova akarszm, és max az asszony panaszkodik ha ráparkolsz a muskátlikra! :)

Maddog 2008.08.05. 08:25:43

2. Hibáztam,de...

Secnir 2008.08.05. 08:35:40

1x1:
ott a pont :)
(nálunk nem lesz muskátli)

Seth Gecko 2008.08.05. 08:48:32

Idézlek:
"Állításuk szerint "van valami szerződés" az önkörmányzattal."

Na akkor főtörzs, hoci ide a valami szerződés másolatát, és akkor fizetek, mikor elolvastam és értelmeztem.
Addig kapja be a jelvényét.
Szép napot

majdazteneldontom (törölt) 2008.08.05. 08:50:38

Azért engem nyugalommal tölt el, hogy a nagy budapesti éjszakában a legkomolyabb incidens egy lakótelepi füvön parkolás.
Nincs drogkereskedelem, gyilkosság, gyújtogatás, önbíráskodás, betörés, rablás és hasonló finomságok.
Ájlávdiszkántri! :))

Ursula 2008.08.05. 08:57:05

Már mér nem büntethetne meg a rendőr tiltott helyen várakozásért ???????

1x1 2008.08.05. 09:01:41

egyszer én is kaptam egy ilyen cetlit egy nagy "parkolóban" ahol sok más autóval álldigált a kocsi napközben. Békáson a buszfordító szigetét használja a nép parkolónak (így én is néha).De én csak figyelmeztetést kaptam. A mai napig nem jöttem rá miért, mikor mind2 oldalamon állt 1-1 autó és azok nem kaptak.(+vagy 20 összevissza, bár nem ellenőriztem az összeset) Csak sejtem, hogy túl közel állhattam az úttesthez (kb 10 centivel közelebb mint a többiek) és ezért kaphattam figyelmeztetést! Ezután jobban figyelek biztosúr! :-)
Megjegyzem, egy rövid indoklás ráfért volna a cetlire a szerv részéről?!?!

ötlet 2008.08.05. 09:48:37

néha esténként ejts ki valami üvegszerűt az ablakodon - pár nap múlva lesz helyed az ablakod alatt - bunkóság ? az. oszt?

hegyilany 2008.08.05. 09:51:54

Pár héten belül a harmadik ilyen eset, amit hallok: sok autó parkol szabálytalanul, a lepukkant Astrát/kis Suzukit meghúzzák a rendőrök, a nagy böszme Audit/doktorúr VW Tuaregjét (utóbbi kórház előtt) nem...

pakesz 2008.08.05. 09:54:16

ez a tetu is a fure allt ???

be kene vezetni az ottlakoknak is a parkolasi dijat, es abbol ami befolyt epiteni parkolohazat ...
annyit kell beszedni hogy lehessen epiteni parkolohazat ...

pakesz 2008.08.05. 09:55:55

ja persze a sok autos aki hat megszoktam hogy ingyer van minden, eddig jo votlt miert nem marad ugy???

mert rendnek kell lennie azert ...

brekeke 2008.08.05. 09:59:13

az a baj, hogy a yardnak elgurul a gyógyszere, ha azt mondod, hogy a többit miért nem, meg hogy mióta dolga ez neki?
Ez volt az első dolog, amit a rendőrökről megtanultam - soha ne akard megmondani neki, hogy mi a dolga!

phoenix102 2008.08.05. 10:00:50

Nekem pedig az a véleményem, sok ismerősömmel egyetemben, ha az ember pesten autót vesz, gondoskodjon parkolóhelyről, béreljen autóbeállót, garázst, stb., mi is ezt tesszük. Ez náluk kultúráltabb országokban az autó fenntartásával járó költségek magától értetődő része. Nehogy már egy szabálytalankodót kelljen sajnálni, mert megbüntették, a többit meg valamiért nem??? (elfogyott a büntetőcdtli, az örs meg messze volt) Ez
egyszerüen nevetséges. Tessék szabályosan parkolni, ne a járdára, meg ne a bicikliútra, és ne a parkba két bokor közé.

malac 2008.08.05. 10:04:15

mondjuk káposztáson pont van 1-2 ház (külső szilágyi) aki rendesen kibérelte a parkolót, lezárta, kerített portást és oda tényleg csak az áll aki fizet érte, biztos h ez vár mindenkire előbb-utóbb...

phoenix102 2008.08.05. 10:04:25

hegyilany: nekem BMW-m van, és sokkal többször zaklatnak a rendőrök ok nélkül, mint a szakadt astrást, vagy suzukist, pedig az enyém sem drágább, mint egy új suzuki. Legutóbb az elsősegély dobozt rámoltatták ki, meg az izzókészletet, miután ellenőrizték a pótkerék redőinek mélységét.

Pu 2008.08.05. 10:05:31

Megértem szerencsétlent.
Azon a kurva nagy pusztán miért kellett egymás szájába építeni azt a rengeteg sok bazi nagy panelt, nem értem. Át lehet köpni egymáshoz. Mint az új "lakóparkokban". Se park, se parkoló, csak autók. De nincs is hova lerakni az autót, mert a parkolókat kifelejtették, illetve olyan keveset készítettek, mintha a 60-as években épültek volna. Pedig ma már egy családban simán van két kocsi.

Kata 2008.08.05. 10:19:51

Érdemes majd megnézni a levélben kiküldött határozatot, hogy mire hivatkoznak a bírságnál. Nekem hasonló esetem volt, ugyan nem a rendőr büntetett meg, hanem a közterületfelügyelet.
Egy parkos részen lakom, ahol a társasházak előtt kialakítottak parkolókat, természetesen mostanra kinőttük. 2 parkolóhely körül valamilyen érthetelen okból emeltek járdaszegélyt, gondolom, a szándék az volt, hogy füvesítsék. A gyakorlatban időjárástól függően homok- vagy sártenger van ott. Itt büntettek meg, a határozat egy önkormányzati rendeletre utalt. Amikor kicsit utánajártam, kiderült, hogy a hivatkozott rendelet nem hatályos, de egyébként sem vonatkozik az én esetemre. Végül kénytelenek voltak visszavonni a határozatot és megszüntetni az eljárást.
Úgyhogy kis utánajárással még ez is elképzelhető!

Lexon 2008.08.05. 10:24:15

"...feljelentem cédulácska díszelgett. Ekkor körbenéztem ..." - Jellemzô. Inkább hajtottad volna le a fejed, és kullogtál volna el a postára befizetni.

KopaszMercis 2008.08.05. 10:24:52

Kamikaze 2008.08.05. 07:48:14

"Na igen... Akkor amikor ezek a "telepek" épültek még az "elvtársak" nem látták előre mi lesz. Ugyan ez a sz*r helyzet van most pl. zuglóban, újpesten, palotán, kispesten, stb.. De mint mindig, büntetni most is könnyebb mint gondolkodni."

Igen kamikaze teljesen igazad van, amig ilyen kurva olcso a benzin, minden retkes csoro talaltgyerek megengedheti maganak hogy kocsikazzon, es foglaljak a helyet.

KopaszMercis 2008.08.05. 10:29:40

Egem is birsagoltak meg, vizsgaidoszak, kozgaz parkolo ugye lezarva, szabalytalanul (bar forgalmat, embereket nem akadalyozva, ervenyes parkolojegy megvaltva), parkolok - melobol rohanok a vizsgara. 10 000.- Ez van, be kell fizetni ugy tisztesseges. Az nem tisztesseges, hogy nem biztositanak parkolohelyet. Le is fogok innen lepni a picsaba, ahogyan meg van a diplomam.

Ennyi.

A masik:
phoenix102 2008.08.05. 10:00:50

kurvara igaza van, aki nem engedheti meg maganak az autot (es a vele jaro parkolo helyet stb) akkor az minek vesz? Ha csoro vagy szalj a BKV-ra, ne pedig kemenykedjel.

Önjáró Talajgyalu 2008.08.05. 10:42:05

En a 13. keruletnek azon a reszen lakom, ami nem fizetos meg, parkolas teren. En attol kapok idegrangast, hogyha reggel el kell ugranom valahova kocsival, es kb. fel-egy ora mulva visszajovok, hogy menjek befele dolgozni (BKV-val) tuti nincs egy deka hely se, mert az ingazok egy eleg jelentos resze a hazak kozotti utcakat es ingyenes parkolokat pecezi ki, hogy itt lerakja a verdajat, es menjen tovabb tomegkozelkedessel. Szoval allhatok meg (jo esetben) 5-6 utcaval arrebb, hogy aztan este, amikor kiurul a kornyek allhassak vissza.

Ezuton is koszonom a varosvezetesnek, hogy szerintuk egy lassan 100km sugaru agglomeracioval es ha jol szamolom most mar 6db sugariranyu autopalyaval rendelkezo nagyvarosnak nincs szuksege P+R parkolokra. Kovet a nyakukba es a folyoba veluk!

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.05. 10:42:18

Na ja, olyan nekem is volt mint leírtam már párszor hogy az adott helyen rendszeresen állnak, és egyszer álltam oda én is, akkor is csak nekem lett cetlim.
Azóta nem állok oda, de mások igen. Azóta és előtte sem láttam semmilyen más autón cetlit, pedig nem csak bömbik állnak ott.
Lehet hogy olyan szerződés is van a yarddal, hogy a tiols parkolóhelyeket is ki lehet bérelni? :D

Manyizga (törölt) 2008.08.05. 10:42:35

Ebben a városban nem emberből van túl sok, hanem autóból. Több parkolóhelyet már nem lehet nekik biztosítani. Mivel az emberek maguktól ezen nem kívánnak változtatni, központilag meg kell határozni, hogy mondjuk egy lakótelepen maximum hány autót lehet tartani.
Ahogy a kutyák, macskák számát is meghatározzák. :))

KopaszMercis 2008.08.05. 10:43:47

Önjáró Talajgyalu 2008.08.05. 10:42:05

VEGYE GARAZST HA NEM TECCIK VAGY KOTOZZ EL ILYEN A VAROSI ELET!

malac 2008.08.05. 10:43:56

KopaszMercis: káposztáson pont nincs parkolóház kb 10km-es körzetben és az eladó garázs is kb. legendaszinten kering, szal még ha meg is tudnád fizetni, nincs és kész...

KopaszMercis 2008.08.05. 10:45:40

Manyizga · 2008.08.05. 10:42:35

Ennel egyszerubb hatekonyabb es demokratikusabb A GECIBE MEGJOBBAN MEGADOZTATNI A BENZINT!

Keruljon egy liter mondjuk 7-800 forintba. Rogton atulnenk robogokra, csomo bevetel lenne a koltsegvetesbe stb stb.

Alap Macro: a kvota soha nem olyan jo, mint a VAM. Nagyon 1.0

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.05. 10:46:56

@hőbörgők : Nem az a baja hogy szabálytalanul a füvön állt és megvágták, hanem az hogy valahogy nem tűnik tisztességesnek az hogy 1 autót megvágnak, másik n darabot meg nem.
Most akkor ők nem szabálytalanok? Vagy mi?

Kár hogy a rendőröket nem lehet elégtelen munkavégzésért felnyomni :D

KopaszMercis 2008.08.05. 10:47:34

malac:
olyanko kell koltozni.

Önjáró Talajgyalu 2008.08.05. 10:48:35

KopaszMercis: Oooo... Vennek en garazst, vagy berelnek parkolohelyet, de nincs egy deka se a kornyeken. Esetleg olyan aron, ami megkozeliti az autom teljes erteket, per ho.

Egyebkent meg annyi eszed van mint egy marek kopasz mercisnek.

1x1 2008.08.05. 10:49:15

Nem kéne a céges autóval hazajárni a belvárosba azt lenne hely a zautóknak! Céges autó telephelyen hagy, felcsücsül villamosmetróbuszra otthon leszáll, sör befigyel...

KopaszMercis 2008.08.05. 10:50:17

CoIT:
Fent leirtam egy sztorit, ahol engem is megbasztak igazsagtalanul, sok auto allt mellettem ugyanugy.. megmondom toredelmesen es oszinten korbe sem neztem, hogy mast megbasztak-e.

Bar gyerekkoromban nyugaton eltem, tehat a "kapja be a faszomat a szomszed tehene" hozzaallast nem sikerult maradektalanul belem nevelnie a magyar tarsadalomnak.. lehet ez velem a baj.

malac 2008.08.05. 10:50:53

KopaszMercis: és elnéptelenednek a 10 emeletes betonkaptárak, tönkremennek a lakóparkok, felpezsdül az agglomeráció :))

fatter 2008.08.05. 10:51:21

Szóval: én Káposztáson lakom és valóban tarthatatlan, hogy lassan már nem lehet babakocsit tolni a járdán mert tele van autóval.
Nem igaz, hogy nincs szabad parkoló, csak rossz helyen van: a lakótelep Külső Sziágyi utcai részén. Megértem, hogy nem akar senki sokat gyalogolni, de ha tiltott helyre parkol és megbüntetik, akkor szerintem jobb ha befogja a száját és fizet mint a katonatiszt.

KopaszMercis 2008.08.05. 10:52:58

Önjáró Talajgyalu 2008.08.05. 10:48:35

"KopaszMercis: Oooo... Vennek en garazst, vagy berelnek parkolohelyet, de nincs egy deka se a kornyeken. Esetleg olyan aron, ami megkozeliti az autom teljes erteket, per ho.

Egyebkent meg annyi eszed van mint egy marek kopasz mercisnek."

Mondjam ram az, hogy hulye vagyok, aki mindennap frusztralja magat mert nem tud normalisan parkolni, es nem hogy elkoltozne oda ahol tud, vagy egyszeruen megtanulna elfogadni.. nem idegeskedik es posztol a blogba hogy majd o megmutassa..

Szerintem batran kijelenthetjuk, hogy az lehet, hogy en kurva hulye vagyok, de az kurvaelet hogy te hulyebb vagy :) En soha nem idegeskedek a parkolason. Irodaba bereltetek magamnak melygarazst, otthon van autobeallo, garazs + a hazelott hely. Mondjuk nem is a gettoban nyomom a sok ingyenelo kozott ;)

KopaszMercis 2008.08.05. 10:54:11

malac:

vagy atulnek robogora.. nekem aztan mindegy.

fatter 2008.08.05. 10:51:21

"Szóval: én Káposztáson lakom és valóban tarthatatlan, hogy lassan már nem lehet babakocsit tolni a járdán mert tele van autóval.
Nem igaz, hogy nincs szabad parkoló, csak rossz helyen van:"

Ez nagy igazsag.. nincsen olyan budapesten, hogy 3-400 meteren belul ne talalnank egy rendes helyet. SEHOL.

malac 2008.08.05. 10:54:30

fatter: az a kis házak parkolója, kis ház-nagy parkoló, nagy ház-kis parkoló, de ez láccik az ingatlanárakon is, ugyebár :)))

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.05. 10:59:22

@KopaszMercis : De van egy nagy különbség közted meg a normális emberek között : nekünk a farkunk a lábunk között van, neked meg a nyakadon...

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.05. 11:01:07

@Kopaszmercis mégegyszer : Nem az a baj hogy "dögöljön meg a szomszéd tehene is" hanem az hogy akkor most vagy büntetnek vagy nem. Vagy dolgoznak vagy nem.
Ha rendnek kell lennie, akkor nem lesz rend attól az 1 megvágott autóstól, mert a többi ugyanúgy oda fog állni. Capisce?

KopaszMercis 2008.08.05. 11:05:43

CoIT:
De az a baj, ugyanis egy csomo minden hozzajarulhat ahhoz, hogy a tobbi autost nem buntettek meg, ami nem amiatt van hogy a kozeg nem dolgozik rendesen.

Ez persze fel sem merul benned, mert a faszom az anyad laba kozt van es ez zavar teged... vagy mi...

malac 2008.08.05. 11:06:18

ColT: attól h néha megbüntetnek 1-1 szerencsést még mindenki oda fog állni mert kizárásos alapon nincs más.Ha mindenkit megbüntetnek, attól még nem lesz több parkolóhely és itt jön be a magyar tehén szindróma :)

miss parker 2008.08.05. 11:07:56

GONDOSKODNI KELL SAJAT ALLANDO
parkolohelyrol/grazsrol ...
...ha mar ececr autot vettel.

A kozteruelt nem garazs potlo...ennyi.


Nem is eretm mibol gondoljak egyesek, hogy
a magantulajdonukat (auto) ingyen a kozteruleten tarolhatjak.

Holnaptol asszem én meg kiteszem a parkoloba spájz polcot...ha mas az autojat teheti ki oda.
A sajat garazsa helyett...

miss parker 2008.08.05. 11:10:33

Tessek szepen osszedobni egy melygarász arat
a telepen erdekelteknek....

Sok helyen sikerult mar...atlag 3,6 milla egy iyen sajat garazs hely..igy utolag a hazak koze megepitve...

malac 2008.08.05. 11:12:37

miss parker: félmilliós autóra?

KopaszMercis 2008.08.05. 11:14:58

malac:

bazd meg miert kell draga auto ahhoz, hogy tarold. Nekem sincsen draga autom (penz kibaszasnak tartom egyfelol, a faszom eleg nagy masfelol.. ertelme tehat nem lenne sok) jarj bkv-val ha nem tudod megengedni magadnak... nem bonyolult. Ulj at robogora stb.

malac 2008.08.05. 11:15:30

a lakás árának harmadát? ugyan már...

malac 2008.08.05. 11:16:56

KopaszMercis: panelhoz illik a drága kocsi, nem tudtad?:)

KopaszMercis 2008.08.05. 11:17:02

malac:
a pusztaba a lakas arabol epithetsz 200 nm-es csaladi hazat garazzsal...

Miert mindenki MAS fizesse meg helyetted (ertsd kozterulet)?

Manyizga (törölt) 2008.08.05. 11:20:08

KopaszMercis:
ki kellene terjeszteni a fizetős parkolást az egész városra, és akkor tényleg mindenki garázsra vagy BKV-bérletre/robogóra gyűjtene. :)

KopaszMercis 2008.08.05. 11:20:14

malac 2008.08.05. 11:16:56

'KopaszMercis: panelhoz illik a drága kocsi, nem tudtad?:)"

Nem tudtam - pedig jo cimboraim laktak panelban en is voltam ott egy csomot, nem figyelte meg. Teny hogy a gazdagreti panel volt, szal nem az az uber lepukkat kategoria.

Mindig tanulok valami ujat.

KopaszMercis 2008.08.05. 11:21:29

Manyizga:

en pont azert nem merek atulni robogora, mert a sok proli ul a verdaban a volan mogott es semmi kultura, vezetni nem tud.. kresz-rol azt hiszik, hogy a Kresz Gezarol neveztek el stb...

Vegre megugrana kicsit a benzin ara, nem lenne ilyen picsa olcso rogton megtanulna a plebs, hogy mi a rend.

1x1 2008.08.05. 11:22:29

Aki panelban lakik az céges autóval járkál! Tuti :-)

qma 2008.08.05. 11:27:24

Nem olyan régen én is ugyanígy jártam.
A helyszín Pécs-Kertváros, szintén későn értem haza persze a "szokásos" helyem elfoglalva ami az ajtó közelében van, nálunk ezer csomag+kutya a hosszú hétvégi kiruccanásból tértünk haza. Fűre parkol, reggel szoimszád jön, hogy fényképezik a kocsimat, na mi a fa.. megyek le kérdem mivel, erre közlik kb. ugyanazt mint az íróval.. Elsimerem, hibáztam zárjanak börtönbe eláűllok felejtsük el, azt nem lehet, bejelentés történt és azt ki kell vizsgálniuk.. Csodás, kérdem akkor ha ide állok az jó, á nem az is félig?? szabálytalan így a rendősr, körbenéz a többi kocsi?? Nincs válasz, rendőrök el két hét múlva 5000-res bírság a városházáról..
A lényeg, hogy a büntetés jogos mindkét esetben amit el is ismerek de akkor legalább mást is büntessenek meg ha már betartják a szabályokat!

Editor Bob 2008.08.05. 11:32:04

Szvsz nagy gyökérség éjjel büntetni. Nappal OK, biztos zavarja az utcaképet vagy a közlekedést a sok szanaszét parkoló autó, rendben, legyen rend, büntessenek.

De éjjel fél 12-kor ki a fenét zavar pár - a közlekedést nem akadályozó - füvön parkoló autó?

Amúgy mennyi volt a bírság?

malac 2008.08.05. 11:35:21

KopaszMercis: gazdagréten főleg a sznob, de nem túl világlátott vidékiek laknak, mert a 80-as években kicsit túltöltődtek szomszédokkal, oszt ennyit ismernek butapestből. gyere ki egyszer kápra, eléggé más lakótelep. vagyis az egyetlen emberléptékü lakótelep, de tény h beleracionalizáltak egy pár 10 emeletes házat ami kurvára rontja az összképet és parkolási szempontból totális bukás, de gondolom eredetileg úgy tervezték h oda azok költöznek majd akik nem engedetik meg maguknak egy szemétautó luxusát (80-as évek legvége). Káp.II sokkal jobb ebből a szempontból.

Perillustris 2008.08.05. 11:44:12

"Mint az új "lakóparkokban". Se park, se parkoló, csak autók. De nincs is hova lerakni az autót, mert a parkolókat kifelejtették, illetve olyan keveset készítettek, mintha a 60-as években épültek volna. Pedig ma már egy családban simán van két kocsi."

Ha megépítik, s kötelező megvásárolni, akkor pedig megy a sírás, ha nem kötelező, akkor sokan meg sem veszik, hiszen "majdvalaholingyen" meg lehet oldani. Hát a nagy lóf@szt! Mindent elborítanak az autók, ahol nincs fizikai akadálya, ott autó parkol. Drága a parkolóhely? Talán nem véletlen, hogy évi 50 ezer autót vesznek vissza a bankok. Előbb gondolkodni kellene.

A gyalogos meg menjen a... ahol tud:

kepfeltoltes.hu/080805/DSC00016_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

kepfeltoltes.hu/080805/DSC00020b_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

beton 2008.08.05. 11:45:30

óó, remek hasonló történetem van itt a fővám téren a parkolási anomáliákról. engem 14.000 forintra bírságoltak meg másik négy társammal úgy, hogy a mi parkolásunk vitás volt, viszont körülöttünk másik 100 autó egyértelműen szabálytalanul parkolt... a dolog érdekessége, hogy a fellebbező levelen óta még válaszra sem méltatnak, úgy látszik belátták, hogy bebukták. na ha egyszer lesz időm és türelmem leírom egy postba a teljes sztorit. :)

KopaszMercis 2008.08.05. 11:46:43

qma:

szerintem buntessek meg azokat is, akik szabalyosan parkolnak, hiszen ok jo helyen vannak. Hivjak parkolasi dijnak, azoknak akik meg nem allnak be, es nem kivannak parkolasi dijat fizetni igazgassa meg a rendor a visszapillantojat, es szamlazzanak ki neki mondjuk 100K-t a szolgaltatasra. Legyen mondjuk ugy, hogy rautalo magatartaskent, aki rendori visszapillanto beallitast ker 100K-ert az szabalytalanul all meg mondjuk ;)

beton 2008.08.05. 11:53:16

KopaszMercis 2008.08.05. 10:29:40
"Egem is birsagoltak meg, vizsgaidoszak, kozgaz parkolo ugye lezarva, szabalytalanul (bar forgalmat, embereket nem akadalyozva, ervenyes parkolojegy megvaltva), parkolok - melobol rohanok a vizsgara. 10 000.-"
csak nem a sóház előtt, a teljesen értelmetlen és amúgy a felfestéssel nem összhangban lévő 50 méterig megállni tilos táblánál parkoltál te is?! :)

KopaszMercis 2008.08.05. 11:55:15

nem de nem sokkal elotte a sohaz mogott a jobbrakanyarodasnal a hasonloan ertelmetlen (itt mer nem lehet parkolni, pedig meg egy kamoion is elfer mogotted, es a jardabol is tudsz hagyni a kresz szerint eleget a gyalogosoknak) reszen.. volt jegyem amugy.

Le vannak szarva

Float 2008.08.05. 11:55:21

Többekben merült már föl az h azért asszák szét a várost, hogy az emberek belássák, hogy itt nem lehet autóval közlekedni, de nem-közlekedni sem.

Én vettem robogót...

beton 2008.08.05. 11:56:53

hát ja, vicc ami itt a fővám térnél folyik... cserébe pont most emelték 130ról 210 forintra a parkolás óradíját. végülis logikus: fele annyi parkolóhely, majdnem dupla ár..

KopaszMercis 2008.08.05. 12:01:19

beton:
de ha mondjuk a tisztelt rendoroket kizavarnak az utakra, hogy megregulazzak a sok geci autost, hogy lehessen robogoval kozlekedni mas vilag lenne...
o egy 400 ccm-es Piaggio MP3 de jo volna :)

1x1 2008.08.05. 12:04:26

KopaszMercis 2008.08.05. 12:01:19
"o egy 400 ccm-es Piaggio MP3 de jo volna :)"

Azzal nem nehéz előre"tolakodni" a lámpánál a kocsik között? :)))

KopaszMercis 2008.08.05. 12:12:40

1x1:
heggesztek ilyen nagy fem karmoloszerkezeteket az oldalara es megtanitom az autosokat :)

amugy nekem nem tunt ugy hogy nehez.. parizsban nagyon sok van beloluk

Én vagyok 2008.08.05. 12:15:48

Emlékeztek még, hogy tapsikált mindenki, amikor a rendőrség elkezdett külön szerződéseket kötni az önkormányzatokkal? Hát tessék, kezd beérni a gyümölcse. Holnap talán verőlegények helyett is a rendőrséget küldik az emberre, ha valami nem tetszik a polgármesternek. Hiszen "megállapodásuk van rolla".

1x1 2008.08.05. 12:16:48

KopaszMercis 2008.08.05. 12:12:40
De párizsiban kétszer olyan szélesek az utak nem? :)) és feleannyi az autó. Az biztos vmi vidék kisváros lehet, nemúgy mint BUDAPEST a világváros! :-)
Hegesztés jó 5let :) én úgyis elengedem a robogósokat :)

KopaszMercis 2008.08.05. 12:16:55

Mondjuk ha egy valakivel betartatjak a rendet az jobb mintha senkivel sem :)

RedRiot 2008.08.05. 12:23:16

Engem az basz fel, mikor az amúgy is túlzsúfolt lakótelepi parkolókban hanyagul parkolnak: 5-6 autó foglalja 8-10 helyét. Vagy úgy áll meg a fityma-arcú ősgyökér buzeráns, hogy négyen nem tudnak miatta kiállni. Én van úgy, hogy kétszer is korrigálok a beálláson, hogy ne legyek túl távol a mellettem állótól. Körömpiszok-agyú köcsög meg beáll a Mergával/15éves béemvével / ex-taxi passzáttal keresztbe három helyre...

Kopasz Mercis 2008.08.05. 12:30:07

Velem is történt ilyen. Beálltam szabálytalanul parkolni 10 másik kocsi közé a nagy fekete autómmal.
Mikor visszajöttem csak az enyémen volt büntető cédula.
Röhögtem egy jót, arra gondolva, hogy a lúzer, sikertelen rendőrök holnap is ott sétálnak, napsütésben, esőben, szélben. Én meg a büntit befizettettem a titkárnőmmel. Nem volt több mint egy kocsimosatás.

Take it easy

Huszárvégjáték (törölt) 2008.08.05. 12:49:50

Ez milyen érdektelen szutykos téma. Ki a f..t érdekel hogy megbüntették a tilosban? Ilyen ficamos irományt régóta nem láttam. El.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.05. 12:51:40

@Kopaszmercis + egyebek : De, ha betartatnák a szabályokat akkor valszeg nem parkolnának tilosban az emberek. Érdekes módon engem 1x basztak meg tilosban parkolásért, sem előtte, sem utána nem álltam tilosban, és parkolójegyet is szoktam venni.

Mégegyszer mondom, az a baj hogy a rendőrök ötletszerűen büntetnek. Most döntsék el hogy akarnak-e valamit! Ha azt akarja a T. rendőrség, önkormányzat hogy valahova ne parkoljanak akkor tartassa be a rendelkezést, a rendőrség arra való. De ne az legyen hogy éppen valakit megbasznak mert pont ahhoz van kedvük, mást meg nem, mert lusták, vagy haver az illető.
Engem is úgy vágtak meg hogy csak én kaptam cetlit, és akkor most nem tudom mi van! A többi nem parkolt pirosban, vagy mi? Akkor ne az legyen hogy a többit megbüntetik, hanem hogy engem SEM büntetnek.


Amúgy a Kopaszmercissel egyetértek abban hogy az emberek lusták gyalogolni. Rengetegszer látok olyat hogy beáll a tilosba (házunk másik felén van egy forgalom elől lezárt terület ahol rendszeresen büntet a yard (mert arrafele járnak), az emberek meg rendszeresen odaállnak. Volt hogy rászóltam valakire (többször) hogy megszívja ha otthagyja a kocsit, közölte hogy dehogy is.
Később láttam ahogy szentségel mert megvágták :D Pedig ha ment volna még egy sarkot, ott mindig van hely.

Perillustris 2008.08.05. 13:08:26

"hát ja, vicc ami itt a fővám térnél folyik... cserébe pont most emelték 130ról 210 forintra a parkolás óradíját. végülis logikus: fele annyi parkolóhely, majdnem dupla ár.."

Lehet, hogy furan hangzik, de valoban ez a logikus. A kereslet-kinalat viszonyt egyensulyba kell hozni, s ezt az arral lehet elerni. Nem cel, hogy a belvarosban orakig parkoljon valaki, de ha megis muszaj, akkor fizesse meg ezt. Ha meg nem az, akkor el kell hagyni a helyet hamarabb, hogy igy ujabb valaki le tudjon parkolni.

Annyi hely nincsen, amennyi kellene, ez jol latszik.

Laci, a post írója 2008.08.05. 14:35:39

Pontosítanék pár dolgot:

1. A büntetést még nem szabták ki, csak az ezt kilátásba helyező cédulát kaptam meg.

2. A "tilosban parkolás" kifejezés talán nem is jó itt, hisz nem tiltotta sem tábla, sem a KRESZ egyéb pontja. A járda és az úttest között álltam meg, senkit nem akadályozva.

3. Mint írtam a nem a parkolás szabálytalanságát kérdőjeleztem meg, hanem a rendőrség hatáskörét.

4. Pont a megkülönböztetés váltott ki belőlem indulatot, nem a feljelentés ténye.

5. A rendőrség jelvényében szereplő mérleg utalásával ellentétben nem volt semmiféle mérlegelés. A KRESZ-t durván megsértő, másokat akadályozó autósok semmit nem kaptak. Pont ez a fajta megkülönböztetés, ami mellesleg megindokolhatatlan, ez rontja a közhangulatot, a rendőrség megítélését. Nem a szigor ellen ágálok, hanem az egyenlő és méltányos elbírálásért.

6. És igen mielőtt valaki a gépkocsitulajdonlásomat valamiféle eszméletlen luxusnak tekintené, az mérje csak fel, hogy a lakás és a kocsi értéke együtt sem éri el a 10 milliót.

7. A rendőrség előtt parkoló motorokról elfelejtettem mondani, hogy a JÁRDÁN állnak, a bejárat mellet. No az sem szabályos parkolás.

8. Majd kíváncsian várom a határozatot az esetről, remélem mellékelik az önkormányzattal kötött szerződés másolatát is.

efhábé 2008.08.05. 14:36:42

"Mégegyszer mondom, az a baj hogy a rendőrök ötletszerűen büntetnek."

Ha még ötletszerűen büntetnének. Én kaptam levelet Gárdonyból, hogy rossz helyen parkoltam a skodámmal. Visszaírtam nekik, hogy
1. Az autónak nincs érvényes forgalmija
2. Az autó üzemképtelen állapotban Bp.-n tartózkodik
3. A megadott időpont után 30 perccel éppen házasságot kötöttem Bp.-n, amit természetesen házassági anyakönyvi kivonattal igazolni tudok (105-ös skoda nem ér fel Bp.-re onnan 30 perc alatt :)

Hogy ezt hogy sikerült kisakkozniuk? És természetesen, rendszám, szín, autótípus stimmelt a büntetésben.

efhábé 2008.08.05. 14:49:05

Laci, egy autó nem az eurotax-értéke alapján lesz luxuscikk, hanem a fenntartási ktsg-ek miatt. Üanyag, biztosítás, amortizáció, kopás, fogyóeszközök (olaj, fék, szűrők stb.) és főként a tárolás. Ha olcsó a lakás, akkor drága a tárolás, ha drága a lakás, akkor olcsó a tárolás. A végösszeg ugyanannyi lesz hosszútávon.
Egyébként meg tök mindegy, hogy 27 ezer forintos trabantot vagy 30-40 millás kocsit tárolsz közterületen szabálytalanul. A lényeg a szabálytalanul szócskán van. Egyébként még sosem láttam olyan lakótelepet, ahol ne lett volna szabad parkolóhely, két lépcsőházzal odébb vagy épp a szomszéd utcában. Csak az ugye derogál, inkább felállsz a fűre.
Az összes lakótelepi autóst beküldeném a belvárosba két hétre terepgyakorlatra, ahol nem az a boldogság, ha a ház előtt találsz helyet, hanem az, ha 20 perc keringés után akad hely 5 perces gyalogtávon belül. Többek közt ez is oka volt annak, hogy kiköltöztem az agglomerációba.

DEGEC 2008.08.05. 15:03:00

Én tudom mi volt a baj.

Lehet hogy a "haveri kutya" oda akart vizelni a fűre ,miután megtalálja a kábítoszert , te meg jól odaálltál...:-P

Jan 2008.08.05. 15:47:21

A szomszédunkban (Hajdú u. - Gömb u. sarok) épül egy gyönyörű lakópark mélygarázzsal. A múltkor beszélgettem egy kicsit az ottaniakkal (pozíciójukat nem tudom), és mondták, hogy senki se akar garázst venni, mert ott a tízemeletesek előtt az ingyen parkoló (elég nagy területű). Már most is alig van hely, a 32-es bosz megállójáig lógnak az autók. Ha ott parkolok, mindig a kaputól legmesszebb van csak hely, és cipekedhetek néha 5 kört is, mire feljut a cucc. És még a kínai faszi feszt a kapuba áll az Avensisével, mert "rá akar látni éccaka". Szóval ott is lesz "forradalom".

Kérdeztem, mennyibe kerül ott egy mélygarázs; mondták, hogy 1.6-ért is odaadnák már. Erre jött valami főmufti, és felvilágosított, hogy a garázsok nem eladók, ha nincs lakásom ott. Megéri neki?

Matrix_ 2008.08.05. 15:58:10

Jan 2008.08.05. 15:47:21
és mikor elkészül a szép ház, ott fog állni a sok parkolóhely ÜRESEN a mélygarázsban, nagyon sokáig, mert a zsidó tulaj nem viszi le az árát, ha meg nem ott laksz nem veheted meg.És így mindenki jól ráparkol majd a fűre!

Perillustris 2008.08.05. 16:33:26

"Ezuton is koszonom a varosvezetesnek, hogy szerintuk egy lassan 100km sugaru agglomeracioval es ha jol szamolom most mar 6db sugariranyu autopalyaval rendelkezo nagyvarosnak nincs szuksege P+R parkolokra. Kovet a nyakukba es a folyoba veluk!"

Gondolom ingyen szeretnéd, ugye?


"En a 13. keruletnek azon a reszen lakom, ami nem fizetos meg, parkolas teren. En attol kapok idegrangast, hogyha reggel el kell ugranom valahova kocsival, es kb. fel-egy ora mulva visszajovok, hogy menjek befele dolgozni (BKV-val) tuti nincs egy deka hely se, mert az ingazok egy eleg jelentos resze a hazak kozotti utcakat es ingyenes parkolokat pecezi ki, hogy itt lerakja a verdajat, es menjen tovabb tomegkozelkedessel."

Helyben vagyunk. A közterületeken az ingyenes parkolást meg kell szüntetni.


"káposztáson pont nincs parkolóház kb 10km-es körzetben és az eladó garázs is kb. legendaszinten kering, szal még ha meg is tudnád fizetni, nincs és kész."

Ismétlem magam: amint megszűnik az ingyenes parkolási lehetőség, megjelenik az igény a parkolóházakra, így a befektetőknek megéri majd építtetni. Az Üteg utcai (XIII.) példát már többször felhoztam. A Material Center-ben óránként 130 forintért lehet parkolni, mindig van hely. Ennek ellenére sokan mégis a forgalmi sávot foglalják el, nem ritkán szabálytalanul, a menetiránnyal szemben parkolva. Itt megemlíteném, hogy a helyszín pár száz méterre van a Teve utcától, ahol bizonyára mindig találnánk ráérő rendőrt.


"Fent leirtam egy sztorit, ahol engem is megbasztak igazsagtalanul"

Ezt nem a Szakítós blogba kellene írni? :)


Káposztásmegyerre pedig ki kéne vinni azt a rohadt 3-as metrót, ahogy az tervben is volt. 30 milliárd elég lenne rá, egy nemrégi számítás szerint. Persze ha 2 éven belül megépülne akkor, egyébként évenként duplázóna a költség, ahogy azt megszoktuk.

DEGEC 2008.08.05. 16:42:17

elég lenne de 60 milliárd is kevés lenne..

oldtimer 2008.08.05. 17:50:41

Vidéki kisvárosomban és annak a környékén van több P&R parkoló is.
Használatuk nem ingyenes, de a parkolási díj kedvezményes azoknak, akik havi vagy egynapos busz-troli-vonat bérlettel is rendelkeznek. A városba bevezetö utak elején és az autópálya kijáratainál van több is.
A városon belüli (nagyon kevés!) parkolóhelyeken a parkolási idö max. 1h30' az összes többi hely fizetös. Útszélén vagy mélygarázsban, mindegy. Ha a város központjában lévö áruházban vásárolsz, a parkolójegyedet az áruház megtéríti.
Ja! A rendörök és a közterületesek kíméletlenül büntetnek.
A városka Lausanne/CH.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.05. 18:10:29

Ursula 2008.08.05. 08:57:05

Mert ez "parkrongálás" és mint ilyen, a közterület-felügyelet hatásköre. Ezek a yardok meg direkt szopatják barátunkat, az a gyanúm.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.05. 18:25:05

Én ezért nem lakok BuTapesten. Nem köll nekem az aggódás, meló itt is van (nem fizet rosszabbul, sőt), parkolóhely is és jó levegő, családi ház. Ki milyen rózsát szakajt... Amúgy jövőre én is eltűnök ebből a takonyországból, oszt csináltok itt,amit akartok. Majd hazaküldöm a szavazatom a Gyurcsányra, hadd örüljön a nép neki megint :D

bameszkodomcsupan 2008.08.05. 20:29:07

oldtimer imadom azt a varost de annyira masvilag ott elni hogy szerintem megse emlitsd semmivelse kapcsolatban, nemerdemes

B.GY. 2008.08.05. 22:28:32

A panelt eladod Laci,és veszel "vidéken" egy házat.Ott oda állsz ahova akarsz,senki nem fog basztatni.Én is ezt tettem,és azóta még jobban is érzem magam.Nem hallgatom a sok hülye szomszédot.

Pistike911 2008.08.06. 00:26:47

Miskolcon, a Kandia közben, a lélekvesztő(APEH) egyik székháza előtti utcára merőlegesen van egy becsatlakozás, pici terület, híd, majd a sétáló utca. A becsatlakozás előtt egy határozatlanul elhelyezett behajtani tilos tábla, a mögötte lévő terület pedig látszatra a -mindkét oldalon folytatódó - parkoló része (értsd a kis bekötő út kettészeli a parkolót).

Itt rendszerint körözni kell, mire az ember szabad helyet talál. Történt egyszer, hogy felálltam erre a kis bekötő út szélére (persze nem az útra), mellettem a híd előtt egy új S-classe, bekötő út másik oldalán új 730D és egy újabb Mondeo. Mind a három jármű szélvédőjén mozgáskorlátozott kártya volt.
Kb. 10 percre mentem el, mire visszaértem, már ott volt a bírságcédula a szélvédőn (5e HUF), de csak az én kocsimon. Indoklásként a behajtani tilos tábla figyelmen kívül hagyása volt feltüntetve.

Bár baromira szerencsétlenül (és tré módon) van kialakítva a parkoló és elhelyezve a tábla, el kellett ismernem, hogy jogos a bünti. Ugyanakkor úgy tudtam, hogy a behajtani tilos tábla vonatkozik a fogyatékkal élőkre is, a kártya egyedül a megkülönböztett parkoló helyek használatára jogosít fel.

Természetesen felhúztam magam, fényképeket készítettem, hogy enyhíttethessem a büntetést az "akkor őket miért nem?" szellemében, de leszartam az egészet. Mindamellett meggyőződésem, hogy:
a. egyik autó vezetője sem volt mozgásában korlátozott.
b. valószínűleg a közterületesek tudták, hogy melyik fejeseké a gépek.

Időnként kedvem lenne valamit felrobbantani....vagy valakit..

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.06. 02:03:31

@efhábé : Azért a Skodás büntetésed eléggé ötletszerű volt nem? Mi ötletszerű ha ez nem? :D

malac 2008.08.06. 09:56:27

A mi házunk elött hatalmas üres parkoló van, és nincs hely újépítésü betonkaptár telepítésére a nagy panelekből meg nem parkol ide senki mert messze van, sikeres vagyok-e?

2008.08.06. 10:45:26

13. kerület, Madarász u., Madarász Kórház járdája. Nos itt - kb 1 éve - csak párhuzamosan lehet parkolni, ami közvetlenül a kereszteződésnél van kitáblázva, alig látható helyen, mert kanyarodáskor nem esik a látómezőbe. Itt parkoltam egyszer, persze nem teljesen párhuzamosan, úgy mint a mellettem lévő autós sem. Mivel az autó két napig úgy állt kaptam a közelben táborozó közterületisektől 2x 6000Ft-os büntetést, amelyik közül az egyiket csak postán kaptam meg. Mindkét büntetés másra hivatkozott. 1: CSAK PÁRHUZAMOSAN! a 2: Nem hagytam 1,5m helyet a járdából! Pedig DE! ...vagy esetleg 1,49m volt, nem mértem le. : ) Következetes... mindegy, bementem a kis kuckójukba a Gyöngyösi sétányon és röhögve közölték, hogy örüljek, hogy csak két büntetést kell befizetnem, mert amúgy 3 óránként büntethetnének meg (ebbe azért nem lennék olyan biztos). Persze fizettem, mert nincs kedvem ilyen véglényekkel levelezgetni.

Perillustris 2008.08.06. 12:04:43

Ezek szerint nem kerested azt a táblát, ami megengedi a járdára való parkolást. Ha kerested volna, talán észrevetted volna a párhuzamos parkolást előíró táblát.

Amúgy szerintem is jól jártál. Én az összes tilosban parkoló autót elszállíttatnám.

Perillustris 2008.08.06. 12:20:49

index.hu/politika/belfold/parki7597/

"A sok vitát kiváltó rendeletet több városrészben is a helyi lakóközösségek kezdeményezték, mert a korábbi fizetős részek helyett a házaik előtti ingyenes parkolókba álltak sokan, kirekesztve őket saját helyükről."

Mi az, hogy "saját helyükről"? Feltételezem, közterületről beszélünk, ezért értelmezhetetlen a fenti kijelentés.

Perillustris 2008.08.06. 12:40:08

www.szoljon.hu/index.php?apps=cikk&cikk=164734&fr=sh

"Azt nehezményezték leginkább, hogy egy meghívásos eseményre a város nem biztosított elegendő parkolót a résztvevők számára."

Van olyan kifejezés, hogy "elegendő parkoló"?


"Teleépítik társasházakkal ezt a részt és mindenki össze-vissza parkol, ahol tud. A lakók pedig szeretnének már oda egy nem fizetős parkolót, de mindig csak ígérgetik."

Ingyen kenyér van?


"Többen kifogásolták azt, hogy egy óvoda előtti részt is fizetőssé tettek."

Ki akar egy ovi előtt parkolni? 5 perc meg elég a gyerek leadására, felvételére.

cso zsi 2008.08.06. 16:13:53

" Perillustris · cmtv.freeblog.hu/ 2008.08.06. 12:40:08
"Teleépítik társasházakkal ezt a részt és mindenki össze-vissza parkol, ahol tud. A lakók pedig szeretnének már oda egy nem fizetős parkolót, de mindig csak ígérgetik."

Ingyen kenyér van?


"Többen kifogásolták azt, hogy egy óvoda előtti részt is fizetőssé tettek."

Ki akar egy ovi előtt parkolni? 5 perc meg elég a gyerek leadására, felvételére. "
Megint osztod az észt, amikor nem kéne pedig sokszor van igazságod.
Egy ovodás gyereket nem 5 perc alatt adsz be az oviba.
Ha majd lesz sajátod, megtudod, miért.
Az "anyával akartam volna jönni", "otthon maradt a macim/sárkányom, mejünk érte haza", "a gumicsizmámat akarom felvenni" (holott tornacipőt kéne, mert olyan foglalkozás lesz először) tartalmú mondatok napi szinten, és nem hisztis, neveletlen gyerektől is elhangzanak.

Mellesleg a XI.-ben is díjmentessé tették az egyik ovoda előtti pár méteres szakaszt, épp az autós szülők miatt. Mellesleg a kutyának nem jut eszébe, hogy abban az utcában parkoljon a helyi lakosokon kívül.
Másik, közeli utcában egy hét leforgása alatt 30 (harminc) volt a kiadott jegy sorszáma között a különbség. Van egy darab közintézmény. Ezek szerint a látogatottsága napi 5-6 autós (ebből kétszer mi, akik karbantartani mentünk hozzáju), mindenki más a munkahelytől kap parkolási jogosultságot, és helyi lakos.

cso zsi 2008.08.06. 16:31:27

" Önjáró Talajgyalu 2008.08.05. 10:42:05
En a 13. keruletnek azon a reszen lakom, ami nem fizetos meg, parkolas teren. En attol kapok idegrangast, hogyha reggel el kell ugranom valahova kocsival, es kb. fel-egy ora mulva visszajovok, hogy menjek befele dolgozni (BKV-val) tuti nincs egy deka hely se, mert az ingazok egy eleg jelentos resze a hazak kozotti utcakat es ingyenes parkolokat pecezi ki, hogy itt lerakja a verdajat, es menjen tovabb tomegkozelkedessel. Szoval allhatok meg (jo esetben) 5-6 utcaval arrebb, hogy aztan este, amikor kiurul a kornyek allhassak vissza."

Szintén a kerületben, de ha már elugrom, akkor csak este megyek vissza, és addig elférnek az oda járók.
Gondolom, ezért lesz nemsokára "lakossági kérésre" fizetős a mi utcánk is, holott senki nem kérte.
Az biztos, hogy üres lesz, mert rengeteg albérlő lakik a kicsi olcsó lakásokban.
Nekem csak az autóm van a vidéki apósom tulajdonában, így azt is leteszem a város szélén, majd bevásárláskor elmegyek érte, ósán/teszkó/kora, haza, kipakolni, majd a kocsit el.
Vagy ezentúl minden nap kocsival járok dolgozni BKV helyett, elvégre 17 km-t kényelmesebben és gyorsabban, sőt olcsóbban teszek meg itt a városban, mert az általános tömegiránnyal ellentétes az utam.
Lehet szidni a városvezetést, van miért.
De kerületünk választott vezetői minden négyzetméterre irodaházat építenek, meg lakóparkot, ami tovább növeli a parkolóhely-igényt.

béluska 2008.08.06. 18:13:34

A múltkor ment előttem egy haveri qtya, kék lámpa volt a fejére gumizva. Onnan tudtam, hogy haveri qtya, hogy erősen vergődött. Na azt is nehéz volt megelőzni, mert egymás mellett ment (tudathasadásos volt).

Perillustris 2008.08.07. 10:59:56

"Egy ovodás gyereket nem 5 perc alatt adsz be az oviba."

Lehet, hogy 10, igazad van. S ha csak ennyire ugranék be a közértbe, mert kenyér kell a gyerekemnek?

Egy ovi előtti ingyenes parkolási lehetőséget egyébként magam is támogatnék, ha egy "max. 10 perc" kiegészítő tábla van alatta, hogy valóban csak addig álljanak ott az autók, amíg muszáj, s hogy ne vegye el mások elől a helyet.

cso zsi 2008.08.07. 11:10:57

Nőj fel végre.
Gyerekkel teljesen megváltoznak az időzítések, az életvitel.
Ugyan a mi ovinkba biciklivel is hoznak-visznek gyereket. Ő sem végez tíz perc alatt.
Se reggel, se délután.

Perillustris 2008.08.07. 13:08:40

Akkor ezek szerint nem az elven, hanem kizárólag az időtartamon vitatkozunk.

Egyébként rendszeresen mentem a volt barátnőm húgáért az oviba. 10 percnél sosem kellett több.

Ezzel együtt elfogadom, hogy valakinek több időre van szüksége.

Kérdés: ha van X számú parkolóhely az ovi előtt, de X + n számú autó szeretne beállni, akkor mi a megoldás? (n nem lehet egyenlő 0-val).

Donor 2008.08.08. 00:02:08

Ezt a sok sületlenséget.

Méghogy ingyen parkolok. Az a sok pénz amit adóban lehúznak rólam hova tűnik? Na szóval én örömmel veszek magamnak parkolót, abból a pénzből amit levontak adóban és eltünt a nagy kalapban. Emlékezzünk csak hány új adónemre mondták azt hogy majd ennek a bevételeiből építünk mélygarázst, meg PR parkolót?

Vagy költözzek vidékre, ott a kertben elfér a kocsi? Jó, aztán majd jövök be minden reggel kocsival mert vidéken nem kapok munkát.
Örömmel költöznék bárhova, csak ne kelljen ebbe a rühes városban szopnom.

Közlekedjek tömegközlekedéssel? Majd akkor ha lesz valódi tömegközlekedés.

Lehet okoskodni, de nem a polgár a hülye ha nem adnak valódi alternatívát.

Perillustris 2008.08.08. 15:11:10

A sok pénzt minden adófizetőről lehúzzák. Ha te többet veszel ki a közösből, többet is kell beadnod (egy ideális világban).

Az már más kérdés, hogy egyesek leél(het)ik úgy az életüket, hogy sosem fizetnek be semmit. Ez az igazi probléma.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása