Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Vezess inkább bevásárlókocsit!

2008.08.19. 07:23 :: SilentSound

Szegény Picar csak megpróbált leparkolni, hogy elkölthesse nehezen megkeresett pénzét, amikor az idióta suhancok bevágtak mellé, nehogy már olyan könnyen és biztonságban elfoglalhassa a kiszemelt üres helyet. Ettől aztán úgy begőzölt, hogy szemléltetésképpen rajzolt nektek egy egész teszkó parkolót.

Sok érdekes helyzetet láttam már rövidke életem során ,és a mai esethez hasonlóval is találkoztam már párszor, de az utána következő rövidke kis szópárbaj mondjuk úgy, igencsak meglepett...

Vasárnap (08.17) este olyan kilenc óra környékén a miskolci Tescoba mentünk bevásárolni. A közvetlen az áruház előtt menő úton mentünk, amikor a bejárathoz közel találtunk is egy üres parkolóhelyet.

Index, majd szépen elkezdtünk (volna) keresztülmenni a sávon, amikor balról hirtelen, indexelés nélkül,  megelőzött minket egy fehér F Astra, benne öt sráccal. Dudáltunk  egy rövidet, majd beálltunk a kiszemelt helyünkre, elkönyvelve, hogy ma sem kellett volna sok egy kis autózúzáshoz. De csak mi gondoltuk úgy, hogy ennek ezennel vége, mert pár sorral arréb a kolléga is talált helyet, és elindultak ők is bevásárlókocsiért, naná, hogy ugyanoda ahová mi. (Amikor közelebb értek, akkor láttuk, hogy az átlagéletkor olyan 16 körül lehetett. ) Ezt követően pedig az egyik srácból kitört az ész, és nagyjából a következő szöveget adta le a barátomnak: - Te mit képzelsz, most komolyan te honnan akartál kanyarodni??? Nem tudod hogy onnan nem lehet??? Ha balra akarsz kanyarodni, akkor be kell menni a szembe sávba, hogy ki tudjalak jobbról kerülni!!!

Egymásra néztünk, és visszakérdeztünk, hogy ő ezt most komolyan gondolja-e?!  Erre a sofőr közölte hogy igen, és különben is mi húztuk rá a kormányt, és nem indexeltünk. Na ez volt az a pont, ahol mi megfordultunk, és elindultunk, majd ő még annyit hozzáfűzött, hogy inkább a bevásárlókocsit vezessük, mert az talán még megy…
Az ábrán mi vagyunk a piros autó, a fekete a kolléga, a kis szürke téglalap pedig a hely ahová kanyarodtunk.

Nos jöjjenek a háttér infok: Az az út nem egyirányú, tehát nem kell balra húzódni balra kanyarodásnál. Nekünk hamarabb volt kint az index, minthogy elindultunk volna. Nem sokat számít, de nagy valószínűséggel nem volt célunk összetörni az egy hónapos autót. A sofőr srác nem volt sokkal több 17-nél. Ok, mi sem vagyunk sokkal idősebbek (19), viszont nekem két éve, ami pedig a barátom illeti, neki 3 és fél éve van jogsija, igaz az első másfél „csak” motor jogsi, de abban a 3 és fél évben már belehajtott több tízezer kilométert autóba-motorba egyaránt, balesetmentesen. Ehhez jön még az a tény, hogy a kolléga nem éppen lassan közeledhetett, mert azért lássuk be, a közeledő fényszórókat nem nehéz észrevenni. Ami pedig csak egy szerény vélemény, az a következő: egy ilyen helyen, ahol 5 méterenként vannak a parkolókba a bejáratok, és rengeteg autó és nem utolsósorban gyalogos közlekedik, én lassan és körültekintően megyek, bár nincsen sebességkorlátozás. De lehet, hogy csak nekem nem érdekem összetöretni az autóm. És még valami: nem hiszem, hogy célravezető dolog, ha az ember a kis rózsaszín kártya kézhezvétele után az utak királyának, és a legtutibb sofőrnek képzeli magát. Elég csak a napokban történt szentendrei balesetre gondolni...

Elnézést kérek ha néhol nem vagyok eléggé világos (hajnali egy van,még friss a dolog), de a kommentekben szívesen „világostíok”. Köszönöm mindenkinek, aki időt szakított rám!

 

149 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes parkolás kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sandokan66 2008.08.19. 07:38:25

Es legalabb nem mondtad el Nekik a frankot? Legkozelebb talan jobban figyelt volna erre a suttyo.

BÉKA 2008.08.19. 08:08:15

Na, na? Most ki a funkcionális analfabéta?

SilentSound:
"... amikor az idióta suhancok bevágtak mellé és elfoglalták a kiszemelt üres helyet."

Picar:
"Dudáltunk egy rövidet, majd beálltunk a kiszemelt helyünkre ..."
"... pár sorral arréb a kolléga is talált helyet ..."

mxplanet 2008.08.19. 08:15:57

én vagyok az béka!

tehenke 2008.08.19. 08:18:26

Ha csattantok, mindketten hibásak vagytok. Ilyenkor bele kell nézned a tükörbe.

Hózentróger 2008.08.19. 08:18:28

Ja, a Silent még elég álmos lehet :)

Cyric 2008.08.19. 08:20:19

Hasonló esetem volt, annyi különbséggel, hogy aki engem előzött elég nagy tempóval jött, és ahogy elrántotta a kormányt felszaladt egy padkára és kiszakadt az autója alól a futómű.
Kiszálltam, hogy egy kis plusszként még meg be is taposom az autó alá, de rögtön elismerte, hogy hülye volt, bocsánatot kért így szépen elbúcsúztunk.
Úgy látom itt a srácnak nem lett volna ilyen szerencséje...

Hózentróger 2008.08.19. 08:20:41

'Ha csattantok, mindketten hibásak vagytok.'

Nem lett volna hibás a kanyarodó kollega, csak abban az esetben, ha a másik 5 sutyerák azt állitja a rendőrnek, hogy nem indexeltek. Márpedig ezt állitották volna.

Dester 2008.08.19. 08:22:59

Én balra kanyarodtam volna egy kisutcába vasárnap Pesten, 50-nel mentem előtte, mögöttem néhány autó. Már rég indexeltem, le is lassítottam, mögöttem a többiek is, amikor egyszercsak vagy 90-nel elhasított mellettem balról egy fekete 6-os BMW. Ha nem nézek tükörbe kanyarodás előtt, akkor csatt, én meg ottmaradok...

János 2008.08.19. 08:27:14

Kedves Picar: két dolog:
Ilyen esetben a balrakanyarodáshoz a SÁVON belül balra kell húzódni (nem tudom, milyen vastag ott, de gondolom Tesó gazdaságos...).
Balra kanyarodás megkezdése előtt neked bele kell nézned a visszapillantó tükörbe. Ha előznek téged, nem szabad megkezdened a kanyarodást.
Ha csatt lett volna, akkor hibásak lettetek volna ti is.

A szájkaraté pedig csak arra jó, hogy felmenjen a vérnyomásod (szerintem). Jó, hogy nem mentetek bele. Ilyen szituból nem lehet kijönni jól, csak sok dialektika és érveléstan tréning után :)

Hózentróger 2008.08.19. 08:27:27

Szegény Dester. Még jó, hogy figyeltél... ;-)

okostojgli (törölt) 2008.08.19. 08:28:04

"Ha balra akarsz kanyarodni, akkor be kell menni a szembe sávba, hogy ki tudjalak jobbról kerülni!!!"

Ne kerülgess, vazze, tanulj meg repülni.
Barom.

Kisikasa · http://autozz.blog.hu 2008.08.19. 08:32:34

Ne zúgolódjatok:) Az a csúnya megjegyzés csak azokra vonatkozott akik mindenféle olvasás nélkül elkezdték szidni az összes felmenőit az aktuális szerkesztőnek. Nyugi;) (mindenki hibázik néha...)

abcdefg 2008.08.19. 08:34:07

puff egy könyökös a gyerkőc arcára.... cimborái majd felmossák..

Én lennék terrorista! 2008.08.19. 08:36:18

De ráértél :-) Ha most ezen így kiakadsz, mi lesz később, amikor kilométerenként akar megölni egy kamikaze?
Különben meg ABC-be menj, ott az áruk, az árak, a vásárlók és a parkolók is normálisabbak, mint teszkóéknál.

Ocsy 2008.08.19. 08:36:30

Dester 2008.08.19. 08:22:59
Hacsak nem többsávos úton mentél (akkor pedig záróvonalon előzött, ami nem szép dolog...), akkor azért jó, hogy nem mentél neki...
Kresz 31. § (6)
A balra bekanyarodó jármű vezetője párhuzamos közlekedésre nem alkalmas úton a bekanyarodást akkor hajthatja végre, ha meggyőződött arról is, hogy balról járművének előzését vagy kikerülését másik jármű nem kezdte meg.

majdazteneldontom (törölt) 2008.08.19. 08:43:31

Mi a kukinak kell teszkó parkolóban előzgetni??? Elfogy a 7 forintos vizes zsemle, vagy mi?
A másik. Te komolyan azt hiszed (bár még fiatal vagy majd rájössz idővel magadtól is), hogy egy magyar embert rá lehet venni arra, hogy elismerje hibázott??? Ha azt is mondja, valójában azt gondolja, hogy igen fasz voltam, de te miért nem láttad, hogy jön egy fasz ezerrel és miért nem tettél meg mindent a baleset elkerülésére, akár csak anyagi, akár a testi épséged árán is, persze úgy, hogy a köcsögnek eközben a lehető legkisebb kára keletkezzen.

Dr. Greene 2008.08.19. 08:43:32

remélem legalább megkulcsoztad az Astrát?
hadd örüljön apuci...

Cyric 2008.08.19. 08:43:51

Ocsy

Viszont szerintem van valami olyasmi kresz szabály is, hogy ha előtted egy autó jelzi balra bekanyarodási szándékát azt te már nem kezdheted el megelőzni.
Márpedig itt hamarabb jelezte, hm? :))

redriot77 2008.08.19. 08:48:28

János: "Balra kanyarodás megkezdése előtt neked bele kell nézned a visszapillantó tükörbe. Ha előznek téged, nem szabad megkezdened a kanyarodást.
Ha csatt lett volna, akkor hibásak lettetek volna ti is."

Ebben igazad van, de nebaxxa mámeg a yoqrva 'sten, mi a tökömnek előzgetni egy teszkóparkolóban? Parkolóban elsősorban nem arra számít az ember, hogy a mögötte levő meg szeretné előzni, hanem arra, hogy az előtte levő esetleg hirtelen bekanyarodik egy üres helyre.

Különösen közvetlenül az áruház előtti részen, ahol rengeteg a gyalogos, a bevásárlókocsit bambán tologató emberke, ahol emiatt fokozottan óvatosnak kéne lenni. Komolyan, egyszer elkezdek villogni/dudálni/ordítani az IMO mosóban az előttem lévőre hogy húzzóggyon má' előlem a faxba, há nem lássa hogy jövök?!?!

Másik ötlet: a legtöbb teszkó-parkoló ugye egyirányúsítva van. Aki nem bír normális sebességgel haladni, az húzódjon a jobb oldali sávba, és engedje el azt aki esetleg sietne! :) Picar: valószínűleg indokolatlanul lassan haladtál, és feltartottad a gyorsabban haladót: jobbra le kellett volna húzódnod, elősegíteni az előzést. Ehelyett hirtelen bevágtál elé, és még írogatsz ide, szégyelld magad! :D Az ilyen tötymörgők miatt nem tudok dinamikusan menni a teszkóparkolóban. :)

ati 2008.08.19. 08:52:38

Az okos enged, ezért a hülyék uralják a világot.

kopaszfeketemercis 2008.08.19. 08:56:12

Aha szoval téged láttalak bevásárlókocsit vezetni ibizán "készen", még szerencse hogy levideoztamXD www.youtube.com/watch?v=zaa6ECOhu7w

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.08.19. 08:58:08

Béka: Mijen fucniás alfabéta? Csipás vót a szemem, na... :P

Lófő (törölt) 2008.08.19. 08:58:42

áhhá,Silent Sound Kisikasával már megint balhézott.de mit kerestetek Miskócon?/D/

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.08.19. 08:58:48

szerintem mivel nem lett csatt, épphogy belenézett a tükörbe, és azért nem lett!

ha nem nézett volna tuti koccolás lett volna.

isti77 2008.08.19. 09:03:37

Érdekes volt mind a két fél viselkedése.
Az utakon is van szerencsém megfigyelni, hogy némelyek úgy kanyarodnak jobbra egy 4 méter hosszú autóval, mint egy nyergesvontatóval.

Egyik kedvencem Budán a Hűvösvölgyi út-Kelemen László utca sarok, ahol sokan az alsó középkategóriás autójukkal nagyobb íven fordulnak be a Kelemen Lászlóba, mint a 29-es busz, annyira vigyáznak, nehogy padkázzanak.

Pettyes Szfinx 2008.08.19. 09:05:56

Kedves Cyric! Az a gond, hogy az indexelést csak a közvetlenül mögötte haladó autó látja. Az előző autó pedig nyilván nem a közvetlenül mögötte haladó volt. Valszeg tehát ezért találták ki az Ocsy által említett szabályt.

JohnnyB 2008.08.19. 09:09:40

"Ha balra akarsz kanyarodni, akkor be kell menni a szembe sávba, hogy ki tudjalak jobbról kerülni!!!"

Ebben a teszkósparkoló szituban nem, viszont más esetben ez annyira nem baromság, mint ahogy itt leírjátok. Egy mellékutcába való lekanyarodáskor
- ha belátható a kereszteződés, és nem akar senki a jobbra kikanyarodáskor belédjönni
- nem nem akarnak előzni
- ha nincs szembejövő forgalom
segítőkész viselkedésnek minősül véleményem szerint, ha besorolsz a bal oldali sávba, hogy a mögötted lévőnek ne kelljen lelassítania. Én nagyon gyakran csinálom ezt, és jól esik, ha más is így tesz.

wamz 2008.08.19. 09:17:31

Nekem eddig egy csattanásom volt, az is egy hipermarket vasárnap délutáni tök üres parkolójában.

Szépen csorgok kb 3-al a kiszemelt parkolóhelyre és látom, hogy előttem egy nissan pickup összevissza manőverezik, ki be áll a parkolóhelykeről, azóta sem értem, mire volt ez jó, valsz a bőség zavara lehetett az ok. Ja, mindezt rohadt nagy gázadások közepette, index nélkül. Én még a parkolóhelyek közötti kis utcán voltam, amikor a nissan kitolat elém, tőlem olyan 5 méterre megáll. Én továbbra is csorgok 3-al, közben lassítok, mert a nissan semmit jelez arról, most épp mit akar tenni, egy idő után meg is állok, ekkorra olyan 3 méterre lehettem a Nissantól. Nissan erre hirtelen hátramenetbe kapcsol, és baromi nagy gázzal elkezd felém tolatni, én is próbálok hasonlót tenni, de mire indulnék a nissan belémjött (döbbenettől alssú reakcióidő, stb).

Kiszállunk, én (helyesebben apám) autójának lökhárítója kicsit megrepedt, első rendszám leesett, nissannak valahogy betört a bal hátsó lámpa, meg horpadás a hátsó lemezen.

Kérdezem a Nissanost, nem látott? Mondja de, de miért nem kerültem ki? Jó vicc, miután körben mindenütt parkolóhely, és előtte index nélkül pakolta magát összevissza, úgy gondoltam, inkább megvárom, amíg elkotródik előlem, nem kerülgetem, ilyen erővel oldalról is csattnahattunk volna. Kétségkívül benne volt a pakliban, hogy tolatni fog, de pláne ha látta, hogy mögötte vagyok, akkor miért tette volna ezt, főleg ilyen nagy svunggal?

No mindegy, arra hivatkozva, hogy hátramenettel lehet rövid időre akadályozni a forgalmat, kölcösnös kárelismerést javasolt, mondtam, hogy nem OK, hívjunk rendőrt, aki persze nekem adott igazat, és a nissant hozta ki egyértelmű hibásnak.

Cyric 2008.08.19. 09:22:25

Pettyes Szfinx

Igen, viszont egyszerre nem előzhetsz 1 autónál többet ha jól sejtem, pont az ilyenek miatt.

Seth Gecko 2008.08.19. 09:22:29

Kérlek, javítsatok ki, ha hülyén gondolom, előre is kösz.

Ha forgalmas úton csak az egyik sáv van tele, és én lekanyarodnék balra, akkor szabálytalan és megfontolatlan dolog szépen áthúzódni a szembesávba? Mellettem szépen elférnek, nem áll mögöttem a sor - ezzel van valami gáz?

Oké, a beküldött sztori egy parkolónál volt, ahol azért az emberfia nem tiporja a jobb pedált...

redriot77 2008.08.19. 09:23:41

wamz: :OOO Ez kőkemény sztori. Mi játszódott le vajon a Nissan pilótájának a fejében, miközben össze-vissza csalingázott? Az ilyen amőba intelligenciájú lényekhez már kevés a defenzív vezetés. Sőt, ha jobban belegondolok az amőbákra nézve sértő volt a megjegyzésem, mert ők kevés dolgot cselekednek, de azok általában logikusak, kikövetkeztethetők. A nissanos viszont...

Ocsy 2008.08.19. 09:34:11

Seth Gecko 2008.08.19. 09:22:29
"akkor szabálytalan és megfontolatlan dolog szépen áthúzódni a szembesávba?"

Az. A szembesáv a szembejövőké, azt csak előzéshez és kikerüléshez veheted igénybe, vagy kanyarodáskor keresztezheted.

Cyric 2008.08.19. 09:22:25
"Igen, viszont egyszerre nem előzhetsz 1 autónál többet ha jól sejtem, pont az ilyenek miatt."

Én nem tudok ilyen szabályról. Viszont az elméletileg igaz, hogy a balra kanyarodási szándékát jelző (felezővonalhoz húzódás, irányjelzés) járművet csak jobbról szabad megelőzni. De ez nem mentesít az általam fentebb már idézett szabály alól, miszerint balra kanyarodás előtt meg kell győződn arról, hogy nem kezdett-e előzésbe valaki balról.

wamz 2008.08.19. 09:35:46

redriot:

én sem értettem, mire volt ez jó, a rendőr is csak hümmögött, hogy mi értelme volt a focipályányi _tök üres_ parkolóban összevissza szambázni. Nissanos végig meg volt győzve az igazáról, hogy én vagyok a béna mert nem kerültem ki. (Ennél egy fokkal jobb érv lett volna, hogy a holtterében voltam, és nem látott, de egyrészt ő maga mondta, hogy látott, másrészt meg majd egy autónyi hellyel mögötte a holttér szöveg is hülyeség lett volna)

Azóta (ez kb 7 éve történt) a hiperek parkolójában legalább 2 autónyi helyet hagyok az előttem manővezerező és köztem. Mindenesetre legyen ez a legnagyobb "balesetem". :)

agi 2008.08.19. 09:35:53

A megoldás egyszerű. A jogosítvány korhatárát felemelni 21 évre. Addigra talán egy kicsit benő a 17-18 éves kivagyiskodó kölykök feje lágya.

Bicycle Repair Man 2008.08.19. 09:40:51

Pettyes Szfinx-nek:
Ha jól sejtem, akkor az is le van írva, hogy sort (még ha áll is) nem előzhetsz, csak egyet. Illetve az előzés (mint kiemelten veszélyes manőver) megkezdése előtt meg kell győződni annak szabályos és biztonságos végrehajthatóságáról (van-e helyed visszatérni, van-e tilalom, az előzni kívánt jármű sebessége, haladási iránya, stb.). Egyszóval ez nem egy gyerecipó-hammbekaplak, mint ahogy manapság sokan képzelik (Gran Turismo menet vagy F1 közvetítés után mindenképpen).

wamz-nek: ezt már MAJDAZTENELDONTOM is leírta, képtelenek beismerni. Egyszer parkolás után szálltam volna ki és a mellettem álló autó ajtaja szinte kirobbant. Úgy rámnyitották, hogy visszapattanva be is csukódott újra. Gyorsan újra kinyílik, 45-50 körüli mama kiszáll, meglát és gyorsan jobbra el. Kiszállva kérdőre vontam a kalapos(!) sofőrt: mégis miez? Erre ő: semmiség az Uram. Erre én: 3 hónapja kapott telifényt gyöngyház-metál, látja? Válasz: Nézze Uram, sajnálom. Szinte sírva mondom: a fényező szakembert nem érdekli majd, hogy a kalapos bácsi sajnálja. Erre az öreg bedurran és szabályosan elkezdte a saját autóját körberugdosni. Közben kiabált nekem: most már jó lesz? Az enyém is sérült, ugye látja? Elégedett már?

O_o becsuktam a kocsit és elsétáltam összeszedni a gondolataimat.

toria 2008.08.19. 09:42:13

a balra húzódással az a gond, ha abból a kereszteződésből, ahová te is tartsz, épp feléd akar kikanyarodni valaki, akit nem látsz, amikorra már helyet adtál a mögötted egyenesen továbbhaladóknak. Akkor bumm, és menekülni sincs hely.
Egyébként én is balra húzok, de csak ott, ahol tudom, hogy látok mindent.

-dani 2008.08.19. 09:45:35

Aki tescoba jár vásárolni sikeres ember nem lehet ;) egyébként meg megvan a jogsi a gyereknek 2 hete, és most úgy érzi hogy övé a világ. Ha szerencsénk van 2 hét múlva egy árokból szedik majd ki a tűzoltók, és rakják bele a testét a nylonzacskóba. lásd még: diszkóbaleset, gyorshajtás, rutintalanság

Seth Gecko 2008.08.19. 09:48:49

Bicycle Repair Man 2008.08.19. 09:40:51

EZDEDURVAAAAAA
most röhögjek vagy siránkozzak? Papa valami pszichopata család feje lehet.
A mami meg elsasszézik, mert vagy nem volt tudatában, vagy leszarja.
Isten barmai. Azért mert ő szarik az autójára, tedd azt te is.

blogsámán 2008.08.19. 09:49:23

Seth Gecko:

A felvetésed szerintem szabálytalan (kocsisort előzől, esetleg előzni tilos tábla is van a kereszteződés előtt, ha meg egyenrangú kereszteződés, akkor különösen), másrészt igen balesetveszélyes:
- mi van akkor, ha onnan, ahova te be akarsz fordulni, valaki jobbra kis ívben ki akar kanyarodni,
- mi van akkor, ha a kocsisor elején lévő ember veled ellentétben kivárta a sorát, és ő is oda akar befordulni, ahova te,
- mi van akkor, ha a kocsisor elején lévő ember udvariaskodik, és a keresztirányú forgamat elengedi ott, ahol te kanyarodni akartál volna,
stb.

Dester 2008.08.19. 09:51:44

Ocsy 2008.08.19. 08:36:30

Tisztában vagyok vele, ezért is nézek tükörbe ilyenkor (is). Viszont sajnos haltak már meg így emberek.

Reflektálva Cyric írására: voltam már hasonló helyzetben, mint az engem előző BMW, egy autót előztem kétsávos úton. Előtte volt kb. 3-4 kocsihossznyi hely, majd egy autó, ami akkor kezdett el balra indexelni, amikor én már majdnem teljesen elhaladtam az előzött autó mellett. Nem akartam rábízni mindkettőnk életét, hogy észrevesz-e, így beleálltam a fékbe és besoroltam mögé. Nyilván egyszerűbb lett volna még mellette is elhaladni, de rizikósnak ítéltem meg. (Az általam előzött autó is biztonságosan meg tudott állni, nem volt necces.) Az autó bekanyarodott balra, mi pedig folytattuk az utunkat tovább.

Picar 2008.08.19. 09:52:58

Hát este kilenckor már mi van nyitva? :D
De Azt hiszem,nem az áruházon dől el a dolog. Jobbról végülis megelőzhetett volna, ha elfér 50cmen meg a járdát az úttól elválasztó vasoszlopokon... Nem általánosítok, én is ilyen idősen csináltam jogsit, de nem kezdtem el vagánykodni, és szerintem az emberek nagy része úgyanígy van ezzel a dologgal. Amúgy tudom, hogy sok ilyen lesz még, sőt már volt is ilyen velünk is, mert ki mertük engedni a buszt,akkor leköpték az autót és közölték hogy megszekszuálnak...De itt kisvárosunkban azért nem annyira jellemző dolog,mint esetleg Pestiában,pláne nem ilyen össze-vissza érvekkel.Ha tovább folytatjuk még azt is kitalálták volna lehet, hogy mi ott se voltunk,hanem azért teleportáltunk oda,hogy nekik rossz legyen...
Jah és köszönöm mindenkinek aki elolvasta a postot! :)

roliboy 2008.08.19. 09:55:15

ekkora sztorit.... hihetetlen mik vannak...... :)
legalább lett volna ütésváltás vagy valami...... jah ráadásul ha tényleg kocc akkor mindkettő hibás.... szar ügy....

blogsámán 2008.08.19. 09:57:40

Nagyon jó itt olvasni a kommenteket, és nézni, hogy bizonyos szabályok mennyire másképp rögzültek az emberek fejében, néha a KRESZ-szel szöges ellentétben. Gondolkodtam, és arra jutottam, hogy ez attól lehet, az úri vezetők többsége élete során egyszer sem olvassa el a KRESZ hatályos szövegét. A tanfolyam, és a vizsga nem kötelez erre, az egész csak arra irányul, hogy az előforduló teszt feladatokat meg tudja az ember oldani. Kíváncsi vagyok, ha feltennénk ezt a kérdést, és mindenki becsületesen válaszolna, akkor hányan mondanák azt, hogy igen, én legalább egyszer elolvastam.

JohnnyB 2008.08.19. 09:59:04

Blogsámán: Seth Gecko marhára nem erről beszél: mögötte jön egy sor, és ő nem akarja az egészet feltartani azzal, hogy lelassít a balra kanyarodáshoz.
Én meg leírtam, hogy AHOL belátható a kereszteződés.

Ez már Ocsy-nak: hihetetlen, hogy ilyenbe is bele tudtok magyarázni valamit, de ha gondoljátok, akkor mától lelassítok gyök2re a főúton, hadd szopjon a mögöttem jövő sor. Hátha valaki a türelmetlenségében belémjön oldalról.

szerintem 2008.08.19. 10:02:02

Nem ugyanez a banda teritette ki magát? Volt arrafelé valami 5-fős baleset mostanában....

Rejtélyes 2008.08.19. 10:03:00

Itt a megoldás: a cikket beküldő nem ismeri a kreszt, és nem lát, mivel az az utca az első parkolósorig EGYIRÁNYÚ!!! Csak senki sem veszi a fáradságot és nem nézi meg azt a picit elfordított táblát, amin egy kötelező haladási irányt mutat (a rajzon pont lefelé), azért, hogy a kimenők a körforalomba menjenek, de ez kb +100 méter és senki sem akar annyi benzint/gázolajat/mittudoménmit elfecsérelni, meg +2 kanyar...

Szal Picar, most te nézted be. De csúnyán.

Krisi 2008.08.19. 10:03:03

Szerintem sem kéne olyanokat állítani, hogy a 17-18 évesek nem tudnak jól vezetni.

Ez faszság.

Valaki már ennyi idősen jobban vezet, mint más, akinek már lehet, hogy 30 éve van jogsija, mégis egy közveszélyes béna szerencsétlen.

Itt most pont a fiatalok voltak a hunyók, de lehettek volna éppenséggel 20 éves érettségi találkozóra igyekvő családapák is akár, szóval el kéne felejteni ezt az "aki fiatal az biztos közveszélyes" kezdetű eszmefuttatást.

Az, hogy valaki béna vagy veszélyes nem kortól függ, hanem embertől.

BÉKA 2008.08.19. 10:03:19

Nem vagyok én Béka, én a BÉKA vagyok!

Seth Gecko 2008.08.19. 10:07:39

Hm. Köszi a válaszokat, erősen agyalok... Mert tényleg szabálytalan, amennyiben a betűt követem. Viszont mikor majdnem áll a sor, meg nem csinálnám, hiszen akkor valamilyen okkal áll. Mert akkor esetleg valaki épp ugyanott tér le, ahol én fogok. Ha nem látom be a kereszteződést, akkor is veszélyes, mert igaz, mi van ha valaki kis ívben fordul ki.

blogsámán: az udvariassági érv pedig igaz

Oké, belátom hogy ez csak nagyon ritkán biztonságos megoldás, és ezek szerint akkor sem szabályos - maximum praktikus.

krapulax 2008.08.19. 10:08:41

"wamz 2008.08.19. 09:17:31"

No offense, wamz, de ha furan manoverezo delikvenst latsz, akkor nem 3 meterre kell tole megallni. Biztonsagosabb legalabb ket autonyi tavolsagot tartani. Amit te hagytal az csak az ertelmes emberre meretezett tavolsag volt.

Gyakran latom a szituaciot, hogy valaki eppen manoverezik valamiert, mire jon a delikvens, megall tole egy meterre, majd erdeklodve nez, hogy most mi lesz.

szasa · http://varosiheroes.freeblog.hu/ 2008.08.19. 10:09:12

haver ma mesélte, hogy járt múlt héten:
előtte szinte álló kocsisor, kereszteződéshez érnek. kienged egy személygépkocsit és egy mentőt maga elé balról, mert kurvára ráér, nem tud ő sem haladni. mögötte merci áll. nem tudtja elviselni, hogy udvarias a haverom, ezért orrba-szájba villog és dudál rá. Ahogy megindul a kocsisor kielőz a mercis. Haveromnak rossz napja van, ezért rádudál, hogy mi a faszt izgul. A kocsisor megint beragad. A merciből kiszáll 3 benga cigány. Haveromat földöntúli nyugalom szállta meg, érezte, hogy itt lefogják húzni neki a redőnyt, áshatják a gödröt....a történet vége, hogy végül nem verték agyba-főbe, mert nem győzőtt elnézést kérni, amiért ilyen szemét volt, hogy visszamert dudálni, és két kocsit is kimert engedni maga elé.
azóta úgy érzi újjá született.

Ocsy 2008.08.19. 10:10:48

JohnnyB 2008.08.19. 09:59:04
"hihetetlen, hogy ilyenbe is bele tudtok magyarázni valamit"

Valamit? De mit? Kifejtenéd?

Nem tudom, milyen belemagyarázásról beszélsz. Meg azt sem értem, milyen lassításról van szó, én ilyesmiről egy szót sem ejtettem (bár igaz, én legtöbbször nem tudok 90-nel befordulni egy kereszteződésben, ezért mea culpa, le szoktam lassítani, ha jön a sor mögöttem, ha nem).

Egyébként, aki szerint nem kell a tükröt nézegetni balra kanyarodás előtt, az olvasgassa ezt a bírósági határozatot:

BH2002. 216. I. A két forgalmi sávos úttesten haladó, és balra kanyarodni szándékozó jármű vezetője akkor jár el a KRESZ rendelkezéseinek megfelelően, ha első ütemben irányjelzés mellett az úttest felezővonalához húzódik, és a második ütemet - a balra bekanyarodást - kizárólag akkor kezdheti meg, miután meggyőződött arról, hogy a járműve előzését a mögötte haladó jármű nem kezdte meg [Btk. 187. § (1) bek., KRESZ 31. § (1) bek. b) pont és (6) bek.]

szasa · http://varosiheroes.freeblog.hu/ 2008.08.19. 10:11:06

Krisi, igazad van. Gondoljunk csak a 60 éves kalapos suzukisokra. Veszélyesebbnek tartom, mint a friss jogosítvánnyal rendelkezőket.

redriot77 2008.08.19. 10:13:10

"Szerintem sem kéne olyanokat állítani, hogy a 17-18 évesek nem tudnak jól vezetni."

Akkor nem azt mondom, hogy nem tudnak jól vezetni, hanem jellemzően kisebb a felelősségtudatuk, és gyakrabban kezdenek veszélyes manőverekbe, pl. ok nélküli előzgetésbe. A rutin hiánya miatt rosszabbul mérik fel a szembejövő távolságát/sebességét (ez többéves rutinnal sem egyszerű), és gyakran a megváltozott útviszonyokkal sem törődnek.

Parkolóban is lehet előzni, de egyszerűen nincs értelme, max. 3 másodpercet takarít meg vele.

Seth Gecko 2008.08.19. 10:15:07

szasa:

Az a baj, hogy itt nem (csak) cigánymerci, hanem bármilyen jármű, ahonnan kisötétlik a kultúra és minimum ketten ülnek benne.

szasa · http://varosiheroes.freeblog.hu/ 2008.08.19. 10:19:22

Seth Gecko:

félreértés ne essék, nem a cigányokon volt a hangsúly, csak ők voltak a történet szereplői.
Ahogy írod is, teljesen mindegy, hogy milyen idős, bőrszínű, vallású, mindegyik között találni olyat, akitől örökéletre elvenném a jogosítványt.

JohnnyB 2008.08.19. 10:25:12

Ocsy: azt, hogy egy általam vázolt tiszta szituációban miért tiltja jogszabály azt, hogy segíteni akarok a mögöttem jövőknek.

Akkor a piros lámpánál se álljak előrébb 20 centivel a stopvonal elé, hogy elférjen a lekanyarodó busz mögöttem?

Ocsy 2008.08.19. 10:36:34

JohnnyB 2008.08.19. 10:25:12

Nahát ez az. A JOGSZABÁLY tiltja. Nem ÉN magyarázom bele. Teccikérteni a különbséget... :-)

Egyébként ennek az eléggé veszélyes manővernek (sosem tudhatod, hogy nem fordul-e ki az utcából veled szemben valaki jobbra, akár egy kerékpáros a járdáról), ha jobban belegondolunk, semmi értelme. Ha szemből nem jön senki, akkor a balra kanyarodást el lehet úgy végezni, hogy a mögötted jövőnek ne kelljen lényegesen lassítania, feltéve, ha betartja az előírt követési távolságot. Ha meg jönnek szemből, akkor meg ugye a "művelet" nem kivitelezhető.

A másik példád meg nem igazán jó, mert ha előrébb húzódsz, hogy elférjenek mögötted, azzal senkit nem veszélyeztetsz, de ha a szembejövők sávjában döngetsz, az balesetveszélyes, akár belemagyarázásnak tűnik, akár nem.

BIO 2008.08.19. 10:45:12

A 17-18 évessel csak egy baj van, fiatal, sérthetetlen, csúcs reflexek (esetleg sok hülye akciófilm megnézése).
Amúgy miért ne vezethetnének jól?

A szabályok meg néha lóf*szt sem érnek, a normális emberi viselkedés mellett (minek kell egy parkolóban sietni?)

malac 2008.08.19. 10:50:03

én monnyuk nem nagyon ismerem a kreszt de szerintem a fehér Fasztrás srácnak volt igaza...

Bosszúálló 2008.08.19. 10:53:39

Hát, mit mondjak. Én egy geci vagyok. Fogtam volna magam, miután a faxok elmentek, szépen kitekertem volna a bal első kerekükből a szelepet, aztán felejcs tecsó (legalább egy fél évig) szépen elhúztam volna.
Tudom hogy egy szemét bosszúálló vagyok, de az ilyenek nem tanulnak másból, csak a fenyítésből.

(A pontos eljárás: Szelepsapka le, megfordít, visszateker. A sapka csúcsa pont ezért van. Mire visszajöttek az orkok, már kényelmesen előredőlt a kocsijuk...)

BIO 2008.08.19. 10:55:08

Bosszúálló

Rajtad is soxor áltak már bosszút?

Ocsy 2008.08.19. 10:58:09

Bosszúálló 2008.08.19. 10:53:39

"A pontos eljárás: Szelepsapka le, megfordít, visszateker. A sapka csúcsa pont ezért van."

Ezzel az a gond, hogy manapság már nem nagyon használják ezt a fajta szelepsapkát. :-) A legtöbb autón sima fekete műanyag, vagy tunyingpiros alu van. Nekem régebben a mankókeréken volt egy ilyen szelepsapka, szükség esetére (ha szeleptűt kell cserélni). De most már nekem sincs. Talán a garázsban valahol elfekvőben.

malac 2008.08.19. 11:01:12

Bosszúálló: fogadjunk a zsebedben is akad pár elfekvő facsavar szükség esetére :))

gege 2008.08.19. 11:02:00

" -dani 2008.08.19. 09:45:35
Aki tescoba jár vásárolni sikeres ember nem lehet ;) egyébként meg megvan a jogsi a gyereknek 2 hete, és most úgy érzi hogy övé a világ. Ha szerencsénk van 2 hét múlva egy árokból szedik majd ki a tűzoltók, és rakják bele a testét a nylonzacskóba. lásd még: diszkóbaleset, gyorshajtás, rutintalanság "

Elég fura komment, a tescos sikeres dumát hagyuk, elég szar, de mi az hogy "ha szerencsénk van ..."?
Remélem fogalmazási gondjaid vannak csak ...

Bosszúálló 2008.08.19. 11:03:31

Nem, szerencsére. Bosszúálló vagyok, nem kötekedő. Ha nem basztatnak, nem szájkaratézom.
Sosem volt gond elismernem, ha hibáztam. Ettől én még sosem lettem lúzer. Volt már rá példa, hogy a komoly hibámat pontosan azzal tudtam jóvá tenni, hogy a jogosan lila fejű másik féltől olyan sebességgel kértem bocsánatot, hogy mire mexólalt volna, már nem volt magas a vérnyomása.

Az én szövegem a következő:
Nagyon sajnálom. Elnézést! Nem akartam Önnek gondot okozni! Nagy szerencsém volt hogy nem lett nagyobb baj. Nagyon elbasztam, tényleg bocs!

Ki lehet próbálni.

De ha valaki nekiáll kötözködni, miközben én meg sem mukkanok, akkor lehet fenyítő eszköz után nézni.
Mivel a kromofágot meg a slusszkulcsot aljas dolognak tartom,
a szelepsapka az én utolsó eszközöm.

okostojgli (törölt) 2008.08.19. 11:06:37

Johnny,

kevered a szezont meg a fazont. Az, hogy Te személy szerint segíteni akarsz azzal, hogy áthúzódsz a szembejövő sávba még nem jelenti azt, hogy a mögötted jövő ezt kötelezően elvárja tőled. Márpedig a fenti sztoriban az utóbbi volt a fiatalúr gondja.
Személyes véleményem pedig az, hogy jobb nem áthúzódni és így segíteni, mert előttem egyszer valaki ezt megtette, aztán hirtelen visszarántotta a kormányt. Szerintem nem szerencsés, de a szándék - mások segítése - piros pontot ér.

Bogoj 2008.08.19. 11:10:33

lehet, hogy hülyeség, de ez a rész nem kereszteződésnek számít, ahol tilos előzni?

dimitrij 2008.08.19. 11:13:38

az ilyen esetekben én a spárta szigor híve vagyok, az ilyen nyikhajokkal érdemes tisztázni, hogy hol a helyük... :) ha nem megy verbálisan, akkor egyéb eszközökkel.

Matrix_ 2008.08.19. 11:14:26

Nem lehet hogy tényleg nem ment az index? Van ez így:) Amert ha nem ment akkor szép szabályosan kikerült a suhanc. Persze lehet, hogy tényleg úgy volt minden ahogy a posztíró állítja, de sose lehet tudni...
Bár erről sztem tök fölösleges volt posztot írni.
Szerintem!

Ferinek-nem 2008.08.19. 11:15:12

micsoda faszság ez az egész, minek mentek a Tescoba egyáltalán????? MEg minek kell az egyhónapos autóval a bejárat közelében parkolni. Majd jól rábasszák az ajtót az olyan suttyók, mint te vagy.

aPar aLyza 2008.08.19. 11:19:48

Rajzoltál volna be nyilakat, mert igy nekem (kép) jobbra kagyarodásnak tűnik.

A srác balról került ki és balra kanyarodott. Szembesávba. Asszonta neki van igaza. Ja, Persze.

Aztán a szövege, hogy nem indexeltél (5 vs 1), hát ez is ciki, mert csak akkor tudja elrántani a kormányt vagy balesetet okozni ha nem tartja be a követési távolságot és/vagy sebbességet (kereszteződésben nem szabad előzni).

és IGEN, a rendőrbácsi téged hozzna ki és így nincstelenségre ítélne MERT ez a gyorsabb eljárás: 5-en mondták, igen mindegyik figyelte az utat és az elől haladó személygépjárművet, aki felelőtlen módon a sebbességet nem jól megválasztva akadályozta az ipari forradalomból fakadó intelliges társadalom jövőmenőinek haladását .....

BIO 2008.08.19. 11:20:08

MatrixHasYou 2008.08.19. 11:14:26

Lehet, hogy, és talán, de valószínűleg, meg hát poszt is.

Azzé, mert, felháborította, és úgy érezte megosztja másokkal egy olyan helyen ahol lehet.

Ha meg nem ment az index, akkor is maximális odafigyeléssel illik vezetni, nem pedig vagányan, másik 4 haver megelégedésére mellévágni az illetőnek.

Dester 2008.08.19. 11:29:48

Bogoj: Hagyjuk már a "kereszteződésben tilos előzni" dumákat... Ezt már lejátszottuk párszor. Nézz utána.

Matrix_ 2008.08.19. 11:32:40

BIO 2008.08.19. 11:20:08
Azért annak örülök, hogy egyeseknek ezek az élet nagy problémái :)
Amúgy tényleg vezessünk figyelmesen, és suhancok kezébe nem való jogosítvány. Pláne kormány.
De annak is igaza van, aki azt mondja, hogy néha nem árt használni a tükröket. pl ilyen helyzetben.
A végén még kiderül, hogy mindenkinek igaza van? :))

okostojgli (törölt) 2008.08.19. 11:34:03

Dester,

segíts, légyszi, viccen kívül, miért is "duma" a kereszteződésben tilos előzni?

BIO 2008.08.19. 11:47:22

MatrixHasYou 2008.08.19. 11:32:40

Az élet nagy problémái, mik is?

A tükör használata, az bezony lényeges, csak hát nem vagyunk kaméleonok, hogy egyik szemünk a tükrön, a másik meg az úton. De igazad van, innen az íróasztal mögül már majdnem mindenkinek igaza lehet.

Valahol mindenkinek el kell kezdenie, és azért vannak, olyan suhancok akik példamutatóan vezetnek.

Ocsy 2008.08.19. 11:47:40

okostojgli 2008.08.19. 11:34:03

"miért is "duma" a kereszteződésben tilos előzni?"

Azért, mert pont olyan fétisként számon tartott "szabály", mint a jobbra tarts, amiről sokan nem tudják, hogy lakott területen belül nem, illetve nem olyan formában érvényes, mint egyébként (ld. a néhány nappal korábbi, hasonló című posztot).

Kereszteződésben valóban tilos előzni, de ez csak az alsóbbrendű útra, illetve az egyenrangú utak kereszteződésére vonatkozik. Táblával védett/főútvonalon szabad előzni a kereszteződésben is, amit sokan megintcsak tagadnak. Bár ez eszükbe sem jut olyankor, amikor a balra kanyarodó mellett jobbról csörtetnek el, ami szintén előzés, ha nem párhuzamos közlekedésre alkalmas az út.

kekec 2008.08.19. 11:56:06

okostojgli :

"miért is "duma" a kereszteződésben tilos előzni? "
Hát mert NEM tilos kereszteződésben előzni. Azért. Legalábbis nem így 'globálisan'. Ha pl. ott a parkolóban a sorok közül kihajtóknak macisajtjuk van, akkor a védett úton szabad előzni.
Fura, mi? Pedig benne van a Kreszben:
net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi?docid=97500001.KPM#pr1001

Matrix_ 2008.08.19. 12:01:36

BIO 2008.08.19. 11:47:22
Ha neked nincsenek problémáid, akkor örülj neki!
Én érdekes módon tudom úgy használni a tükröt, hogy közben az út is figyelve van. Nehéz dolog, de megtanulható.
Najó, néha elfelejtek én is belekukkantani, de nem születik erről poszt.
Azok a fiatalok akik meg példamutatóan vezetnek azok sztem nem suhancok. az egy másik kategória...

Carnivora (törölt) 2008.08.19. 12:03:08

Pofonok nem lette kiosztva? :O

okostojgli (törölt) 2008.08.19. 12:13:32

Ocsy, Kekec:

Ezek szerint a teszkó parkolója macisajtos táblával védett út.

Ocsy 2008.08.19. 12:15:50

okostojgli 2008.08.19. 12:13:32

Van, ahol ahol a keresztutak igen, van, ahol végig jobbkezes. A miskolcit én konkrétan nem ismerem.

hukkapakka 2008.08.19. 12:16:28

Ezt felejtsétek már el, ezt a kereszteződésben nem lehet előzni hülyeséget. Ilyen szabály nincs, csak akkor ha záróvonal van.
Meg az az érvelés is vicces, hogy mi van, ha épp ki akar kanyarodni valaki kisívben jobbra a szembejövő sávba. Akkor az van,
hogy mivel főútra kanyarodik - legalábbis akkor kérdés a kérdés – nemcsak balra kell néznie, hanem jobbra is, hogy szabad-e
az a sáv, ahova kanyarodik.

okostojgli (törölt) 2008.08.19. 12:18:45

Ocsy,
drága ember, hát ez az. Bogoj szaktárs feltett egy kérdést, hogy abban a konkrét kereszteződésben tilos-e előzni. Valószínűsítem, tilos.
Tehát nem általában a kereszteződésekről volt szó, hanem egy konkrétról. A szabály is az: előzni tilos a kerezsteződésben és előtte, KIVÉVE...

okostojgli (törölt) 2008.08.19. 12:21:27

hukkapakka:

A kérdés továbbra is: a teszkó parkolója macisajtos táblával védett út?

Mindenki:

A tények nem ismerete zavar egyáltalán valakit?

hukkapakka 2008.08.19. 12:24:11

okostojgli!
tökmindegy, mert ha nem táblás, akkor meg jobbkezes ebben a szituban, ha jól gondolom! jól gondolom?

A kérdés az egyedül, hogy egyirányú-e vagy sem, ha nem akkor a postírónak van igaza, ha egyirányú akkor meg az astrásnak!

okostojgli (törölt) 2008.08.19. 12:30:17

Hukka:
Ha egy kereszteződés jobbkezes, akkor az azért lehet, mert a keresztező utak egyenrangúak. Tehát se macisajt, sem semmi, ergo előzni tilos.

hukkapakka 2008.08.19. 12:34:11

okostojgli!
ezt gondold már át mégegyszer:
1.) van macisajt vagy stop tábla! a helyzet tiszta
2.) jobb kezes, miért ne lehetne előzni? a balról jövő kocsi nem hajthat ki, hisz ha előzől az azt feltételezi, hogy van ott másik autó, akinek úgyis elsőbbséget kellene adnia a kikanyaródónak. ergo a kikanyarodó áll addig, amíg nem tiszta az út
vagy?

Annababa · http://fenyforras.hu 2008.08.19. 12:38:01

Lehet, hogy azzal jobban járna :D

Matrix_ 2008.08.19. 12:39:14

hukkapakka 2008.08.19. 12:34:11
Röviden:

"(8) Tilos előzni:

...
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve

- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,

- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.

- körforgalmú úton,

- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.]."

labi 2008.08.19. 12:42:26

"Ezt felejtsétek már el, ezt a kereszteződésben nem lehet előzni hülyeséget. Ilyen szabály nincs, csak akkor ha záróvonal van"

Hm..

"34. §
(8) Tilos előzni:
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve

- ha a forgalmat rendőr vagy fényjelző készülék irányítja és az előzés az úttest menetirány szerinti bal oldalának igénybevételével nem jár,

- ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi.

- körforgalmú úton,

- ha a járművel csak jobbról szabad előzni [(4) bek.].

Melik kivétel valósult meg itt a szerinted nem létező szabályban? :)

És hány libáért vetted? :)

Matrix_ 2008.08.19. 12:44:14

labi 2008.08.19. 12:42:26
Köszönjük Emese!! :-)))

Ocsy 2008.08.19. 12:45:06

okostojgli 2008.08.19. 12:18:45

Én itt valami szövegértési problémát vélek felfedezni. Először is, én nem Bogojnak válaszoltam, hanem neked. Erre a kérdésre:

"miért is "duma" a kereszteződésben tilos előzni?"

És nem ezt kérdezted: "miért is "duma" az, hogy az adott kereszteződésben tilos előzni?"

Másrészt, akárhogy is nézem, Bogoj kérdése így hangzott:

"lehet, hogy hülyeség, de ez a rész nem kereszteződésnek számít, ahol tilos előzni?"

Magyarul, arra avolt kíváncsi, hogy az a rész, amiről a posztban szó van, kereszteződés-e, mert, ha igen, akkor ott tilos előzni, mint ÁLTALÁBAN a kereszteződésekben, legalábbis szerinte.

Egyikőtök sem az adott kereszteződésre hivatkozott.

okostojgli (törölt) 2008.08.19. 12:45:29

Hukka:

A) Tételezzük fel, hogy a teszkóban egyenrangú utak találkoznak. (nincs főútvonal, nincs se villamos, se tábla, szilárd a burkolat, ...)
B) Előzni alapaesetben tilos egy kereszteződésben. Kivéve. Kivéve akkor, ha az út amin az előzés történik, védett (vagy mert főútvonal, vagy máshogy, de védett).

Ebből nekem az jön le, hogy a teszkó parkolóban tilos előzni. Jobbkézszabály ide vagy oda, tilos. Márpedig ha tilos, akkor miért gondoljam, hogy aki engem meg akar előzni, az azért mégiscsak megteheti, mert ő jobbkézről lesz valakinek tehát elsőbbsége van vele szemben, tehát ő akkor ott védett úton halad, ahol tényleg szabad előzni, miközben feltettük, hogy a teszkó útkereszteződései egyenrangúak, ahol nem szabad előzni.


?????????????????????????????

Ocsy 2008.08.19. 12:47:29

hukkapakka 2008.08.19. 12:34:11

"jobb kezes, miért ne lehetne előzni?"

Mondjuk, mert a KRESZ tiltja. De előzgess bátran, legkésőbb a helyszinelő rendőr majd elmagyarázza.

Rejtélyes 2008.08.19. 12:47:40

kepfeltoltes.hu/080819/tesco_www.kepfeltoltes.hu_.jpg

Ez a miskolci Tesco parkolója, a narancs csík egyirányú utat jelez, mivel a fekete nyíl irányában kék tábla jelzi hogy csak arra lehet haladi. Igaz, ezt senki se veszi figyelembe.

okostojgli (törölt) 2008.08.19. 12:50:45

Ocsy:

Nyilván ebben a blogban egy olyan kereszteződésről fogunk beszélgetni, amelyik nem szerepelt a blogoló történetében.

Egyébként a kérdésre még mindig nem válaszoltál, nyilván szövegértési probléma okán, ti. miért is duma a kereszteződésben tilos előzni. Nem duma, hisz kerezsteződésben előzni tilos. (ld. fent Matrix, Labi). Kivéve. A teszkó ominózus kereszteződése egy "kivéve"?

Ocsy 2008.08.19. 12:51:18

labi 2008.08.19. 12:42:26

"Melik kivétel valósult meg itt a szerinted nem létező szabályban? :)"

Öööö... A körforgalom? Mit nyertem? :-)

Egyébként teljesen felesleges beidézni a KRESZ-t, annak, aki sosem olvasta, semmivel nem jelent többet, mint ha a Blikk címlapjáról idéznél. :-(

hukkapakka 2008.08.19. 12:52:52

Ocsy!
Ha ez a szabály, akkor rosszul tudtam, tanultam! De ha belegondolsz, ez elég logikátlan szabály. Attól szabály. És bár nem tudnék most olyan jobbkezes kereszteződést mondani évi 40 000 levezetett km-re, aminél többsávos az egyik út, ígérem ezúton ezt figylembe veszem, ha ilyen forgalmi szituba kerülök!

Paulybird 2008.08.19. 12:53:42

az a kellemelen, hogyha mégis lehúzod a pöcsfejnek az oldalát, akkor lehet, hogy téged veszek elő.

amellett, hogy balra kanyarodó autót megelőzni gecire szabálytalan, sajna a szitu nem mindig egyértelmű, mert az indextől függ, állhat mögötted kocsisor, ha nins kanyarodósáv, akkor csekkolni kell, hogy lehet e balra kanyarodni, szóval sajna ilyenkor koccanásnál nem húzzák rá egyértelműen mindig az előző hülyegyerekre a vizes plédet.

Paulybird 2008.08.19. 12:56:42

Rejtélyes 2008.08.19. 12:47:40

csak az egyirányú utca,
amire kirakták az egyirányú utca táblát. kék _téglalapban_ álló, vagy elnyújtottabb téglalpban fekvő fehér nyíl.

Matrix_ 2008.08.19. 12:56:53

Ocsy 2008.08.19. 12:51:18
hátha itt elolvass! és akkor már egyel beljebb vagyunk! :)

hukkapakka 2008.08.19. 12:58:18

"Egyébként teljesen felesleges beidézni a KRESZ-t, annak, aki sosem olvasta, semmivel nem jelent többet, mint ha a Blikk címlapjáról idéznél. :-( "

Ennek talánt ellentmond az előbbi hozzászólásom, miszerint tanultam az idézetből...

Ocsy 2008.08.19. 13:00:02

okostojgli 2008.08.19. 12:50:45

"Egyébként a kérdésre még mindig nem válaszoltál, nyilván szövegértési probléma okán, ti. miért is duma a kereszteződésben tilos előzni. Nem duma, hisz kerezsteződésben előzni tilos."

Te el is olvasod, amit írogatnak neked, vagy csak CTRL-C CTR-V alapon ismételgeted saját magad? Akkor mégegyszer:

Azért duma (értsd: süketelés, valótlan állítás) az, hogy keresztezősésben tilos előzni, mert kereszteződésben NEM TILOS előzni. Ilyen szabály, hogy MINDEN KERESZTEZŐDÉSBEN TILOS ELŐZNI, nincs.
Olyan van, hogy:
- jobbkezes kereszteződésben tilos
- meg olyan, hogy nem jobbkezes kereszteződésben tilos, az alsóbbrendű úton.

Ha elolvastad volna, amit az általad hivatkozott Matrix és labi írt, meg nem mellesleg én előttük 1 órával (Ocsy 2008.08.19. 11:47:40), akkor láttad volna, hogy olyan is van, hogy KIVÉTEL.

Rejtélyes 2008.08.19. 13:00:06

Kolompár Tomendzseri 2008.08.19. 12:56:42
Rejtélyes 2008.08.19. 12:47:40

csak az egyirányú utca,
amire kirakták az egyirányú utca táblát. kék _téglalapban_ álló, vagy elnyújtottabb téglalpban fekvő fehér nyíl.

És mit szólsz a körben kék alapon fehér nyílhoz? Mert ott az van, a fekete nyíl irányába mutat.

hukkapakka 2008.08.19. 13:05:28

Tud valaki olyan kereszteződést, ami egynerangú, de többsávos? Csak a szabály gyakorlatra való levetítése miatt kérdezem?

okostojgli (törölt) 2008.08.19. 13:08:05

Ocsy,

drága barátom, neked nem csak szövegértelmezési problémáid vannak, hanem a magyar nyelvvel is hadilábon állsz.
A szabály:
"34. §
(8) Tilos előzni:
e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt, kivéve"

Neked feletűnt, a "tilos előzni"?

Tehát kereszteződésben tilos előzni. Kivéve. A kivéve azt jelenti, hogy kivéve, nem pedig azt, hogy soha nem tilos előzni. Érzed a bizsergető különbséget? Érzed már?

De ha a gondolatmenetedet szerint járunk el, akkor hozzuk szóba a tengeralattjárókra, űrhajókra és nem utolsó sorban az UFO-kra vonatkozó szabályokat, mint a miskolci teszkóban történő szabályos közlekedés alapeseteit.

okostojgli (törölt) 2008.08.19. 13:09:50

Hukka,

a kérdés jogos, 10 pont!

malac 2008.08.19. 13:13:58

hát, aki még a tuskó parkolójában is balesetveszélyes szituba keveredik, talán jobban tenné ha venne még 1-2 gyakorlati órát :) miskolcon amúgy is simán szarul vezet mindenki.

Ocsy 2008.08.19. 13:14:05

okostojgli 2008.08.19. 13:08:05

Nézd, azzal, hogy személyeskedsz, még nem lesz igazad. A szabály a kivételekkel együtt érvényes. Ha arról kérdeznek, hogy tilos-e egy kereszteződésben előzni (most kb. lesz*rom, hogy a teszkóról van-e szó: általában, utak kereszteződésénél), akkor te rávágod, hogy igen, mert ez a szabály. Én meg először megkérdezem, hogy táblával védett, vagy egyenrangú az a kereszteződés. Mert egyenrangú kereszteződésben tilos, táblával védett kereszteződésben meg csak akkor, ha az alsóbbrendű úton haladsz.

Melyikünket rúgják ki a KRESZ vizsgáról...?

Ocsy 2008.08.19. 13:20:02

hukkapakka 2008.08.19. 12:58:18

"Ennek talánt ellentmond az előbbi hozzászólásom, miszerint tanultam az idézetből..."

Ennek örülök. A megjegyzésem meg nem rád vonatkozott, csak arra próbáltam rávilágítani, hogy itt a legtöbb poszt kommentsora arról szól, hogy aki esetleg tényleg tisztában van a szabályokkal, és esetleg még értelmezni is tudja őket, az hiába idéz be bármit a KRESZ-ből, a többi nagyokos utána is csak hajtogatja azt, amit Józsi bácsi tanított neki 30 éve, amikor még a Zilben ült az ölében, mint pl.: aki nem tart jobbra, azt lelökjük az útról, kereszteződésben meg minden kötülmények között tilos előzni, tehát, ha az 1-es főúton Mucsaröcsöge község félsávos kerékpárútja keresztezi utunkat, akkor kiállunk a Zsiguli elé, ami pont ott próbál minket megelőzni, ezzel tanítva őt móresre.

hukkapakka 2008.08.19. 13:20:19

A nap tanulsága egyébként, hogy körforgalomban szabad előzni. Majd egyszer kipróbálom, csak mert én olyan okos vagyok, hogy tudom a KRESZ előírásait...

hukkapakka 2008.08.19. 13:23:35

Előbb lemaradt, hogy :)
Mielőtt még bántana valaki, hogy miylen felelőtlenségre vetemedek!

okostojgli (törölt) 2008.08.19. 13:26:03

Ocsy:

személyeskedést nem én kezdtem a szövegértési problémákkal.
A kérdés egy konkrét kereszteződés, az előzés és mindennek a duma volta volt. Mint kiderült, tilos előzni kereszteződésben. De van olyan kereszteződés, ahol mégiscsak szabad. Mindeközben meg persze egy konkrét kereszteződésről volt szó.

A szabályt ugyan olyan jól ismerjük, ezek szerint, Te és én, egyaránt.

Csak a kedvedért. Minden prímszám páratlan, kivéve. Most akkor a prímszámok páratlanok vagy nem? Hisz ott van, hogy minden.

Matrix_ 2008.08.19. 13:26:12

hukkapakka 2008.08.19. 13:20:19
Csak arra vigyázz, nehogy a teszkónál legyen az a körforgalom! Mer jön a zasztrás suhanc azt bevág jobbról-balról és kész a baj... :))

név 2008.08.19. 13:26:21

"És mit szólsz a körben kék alapon fehér nyílhoz? Mert ott az van, a fekete nyíl irányába mutat."

Az csak annyit jelent, hogy a következő kereszteződésben csak arra mehetsz. De attól még kétirányú marad az út. Ha mást nem, bárki megfordulhat bent és jöhet ki szemből.

CSAK a négyszög, kék alapú fel vagy hosszú vízszintes nyíl az egyirányú út! Tehát ott kell balra besorolni teljesen balra forduláshoz, megfordulni tilos, előzni jobban szabad, stb.
HA NINCS NÉGYSZÖG, mégis úgy tűnik, hogy mindenki csak arról tud bejönni a körtáblák miatt, az CSAK ILLÚZIÓ, mert ilyen út kétirányú marad. Ilyen úton meg is szabad fordulni, vagy szabad ellenkező irányba indulni parkolás után.

Csak az egyirányú, amit (egyirányú út) táblával jelölnek!

Ocsy 2008.08.19. 13:27:37

hukkapakka 2008.08.19. 13:20:19

Gondolom, akkor ezek szerint a többsávos körforgalmat te is úgy abszolválod, hogy körbemész a külső sávban, és meg sem próbálod megelőzni azokat, akik a korábbi kijáratokon hagyják azt el.

A KRESZ előírásait meg nem azért kellene tudni, mert okos vagy, hanem azért, mert van jogosítványod.

Seth Gecko 2008.08.19. 13:28:15

...mindent szabad, ami nem tilos

...csókolom, megszakadhatok? :D

Ocsy 2008.08.19. 13:31:36

okostojgli 2008.08.19. 13:26:03

Csak a rend kedvéért: a szövegértési probléma helyett azt is írhattam volna, hogy szerintem nem érted azt, amit leírtam. Ha ez neked személyeskedés, akkor elnézésedet kérem.

név 2008.08.19. 13:32:42

hukkapakka:
"Tud valaki olyan kereszteződést, ami egynerangú, de többsávos? Csak a szabály gyakorlatra való levetítése miatt kérdezem?"

Pl budaörsi Auchan parkoló... 2 sáv egyirányú és hosszan egyenrangú kétirányúak keresztezik.


A témához: olyan út, ami felezővonallal van megjelölve és kétirányú az mindig védett kell, hogy legyen. Ez nem kresz, hanem van valami úttervezési törvény, ami előírja. Mint azt is, hogy a sokkal nagyobb forgalom legyen védett. Meg azt is, hogy lakó és pihenőövezetben egyenrangú kereszteződéseket kell alkalmazni.

Persze nem minden utat így terveznek, és erre nem is lehet hivatkozni... Csak úgy mondtam...

Ha elmaradt az elsőbbségadás kötelező tábla, akkor természetesen jobbkezes, függetlenül ettől. De az út kezelőjével/építőjével szemben lehet, hogy van esély némi kártérítésre ilyen esetben...

okostojgli (törölt) 2008.08.19. 13:36:21

Név:

A madaras teszkó parkoló példa azért necces, mert valami útburkolati jel mintha lenne, ami ugye mégiscsak elsőbbséget szabályoz...

Abból, hogy van valami úttervezési törvény még nem következik, hogy MINDEN többsávos út FELTÉTEL NÉLKÜL elsőbbséget élvez.

Ocsy 2008.08.19. 13:42:49

okostojgli 2008.08.19. 13:32:09

Ha sörről van szó, nekem tökmindegy. :-)

Ocsy 2008.08.19. 13:46:57

név 2008.08.19. 13:32:42

"A témához: olyan út, ami felezővonallal van megjelölve és kétirányú az mindig védett kell, hogy legyen."

Ez nekem csak ott sántít, hogy ha két ilyen találkozik, akkor ezek szerint mindkettőnek védettnek kéne lennie, ergo két ilyen út kereszteződése szükségszerűen jobbkezes, ami a valóságban ugye ritkán van így...

hukkapakka 2008.08.19. 13:47:07

név!
az Auchan nem igazán jó példa, de azért mert rosszul tettem fel a kérdést. de itt most nem magyarázom, mindenki érti mire gondolok, hisz leírtad utána. erre gondoltam!

Ocsy!
"Gondolom, akkor ezek szerint a többsávos körforgalmat te is úgy abszolválod, hogy körbemész a külső sávban, és meg sem próbálod megelőzni azokat, akik a korábbi kijáratokon hagyják azt el."
Hát persze! Nem fogom ilyen sávváltásokkal megzavarni magam, miközben kihangosító nélkül telefonálok és arra is figyelek, hogy index nélkül hajtsak ki a körforgalomból, a zebrán átkelő gyalogosokat veszélyeztető nagy sebességgel! Te nagyon okos...

Ocsy 2008.08.19. 13:55:46

hukkapakka 2008.08.19. 13:47:07

Köszi a bókot! Végre valaki, aki elismer.

miss parker 2008.08.19. 13:55:53

ezzé köll úgymönni a tesco parkoloban, hogy
ne lehessen elferni se jobbrol, se balrol...

Osztakko legföjjebb majd dudalnak kicsit hatul.

Az ilyen bevasarlo központi parkolokkal az baj, hogy VALOJABAN ezekben a jozan esz alapjan kell kozlekdeni !
Mert a nepek egyik fele szerint ervenyes ott is a KRESZ (elvben es helszineleskor igen)
a nepek masik fele szerint meg ezekben nem igazan ervenyes, hanem "nagyon figyeni kő"

Mondjuk par szazezer km utan magatol is rajon az emberfijja, hogy igazbol a forgalomban mindenhol....a gyakorlatban, bizony

ELSOSORBAN a jozan esz szabalyai szerint kell kozlekedni es csak masodsorban a KRESZ szabalyai alapjan.
Mert a KRESZ ott es akkor eppen ervenyes szabalyait a zöm nem ismeri es/vagy nem tudja/akarja alkalmazni...

Ezert a bizalmi elv helyett sokkal inkabb a
"mindent meg kell tenni" a veszely megelozesere elv erevnyesul...

A KRESZ pedig igazbol csak a helyszineles kezdetetol lep teljeskoruen ervenybe.

hukkapakka 2008.08.19. 14:00:07

Ocsy!
Én is csak vicceltem, úgyhogy, akkor továbbra is marad az, hogy senki nem ismer el az életben!

Picar 2008.08.19. 14:04:20

Itten vagyok én is,csak átbogarásztam itt a kommenteket mielőtt szót kérnék :)
Szóval Rejtélyes:
Nekem ez a kép ott sántít, hogy addik ok, hogy az a kis fika útszakasz egyirányú amire rá van bökve a narancs nyíl, de akkor a feketét miért szemből rajzolták??? Mert te az előbb éppen azt közölted, hogy az az egyirányú.Vagy hogy is van ez? Amúgy tudom, hogy sokak az egysoros balfasz vagy meg minek vezetsz kommentekben élik ki magukat, de talán nem kéne.Baromira nincs köze a posthoz, az meg, hogy miskolcon mindenki szarul vezet, kicsit vicces.Szerintem mindenhol vannak emberek akik jól meg olyanok is akik rosszul vezetnek. Pont.

BÉKA 2008.08.19. 14:07:35

Balfasz vagy, minek vezetsz? (Aaahhh, ez jólesett)

Ocsy 2008.08.19. 14:08:18

hukkapakka 2008.08.19. 14:00:07

Hát, ez van. De én legalább nem fogok nekimenni senkinek, miközben a szembejövők sávjából kanyarodok, meg jobbkezes kereszteződésben előzök, mert ott nincs záróvonal, ami tiltaná...

Matrix_ 2008.08.19. 14:17:16

Picar 2008.08.19. 14:04:20
A fekete nyíl az a másik sávra vonatkozik:)
minden sáv egyirányú ha van mellette szembejövő sáv:)))

hukkapakka 2008.08.19. 14:21:57

Ocsy!
Ne duzzogj már! Igazad van! Humorod mondjuk meg nincs!

Tudom, tudom, de te nem fogsz nekimenni senkinek blablabla!

Rejtélyes 2008.08.19. 15:39:57

Picar 2008.08.19. 14:04:20

Csak azért, mert ahol parkolnak (a sok párhuzamos út) az mindenütt kétirányú, csak a legvégén (a fekete nyílnál) van egy kötelező haladási irány tábla jobbra. A fekete csak azért van ott, hogy ha arról jösz, csak jobbra kanyarodhatsz, egyenesen nem mehetsz. Az más kérdés hogy mindenki arra megy.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.08.20. 02:46:37

Úgy tudom imádni azokat akik a parkolóban 20 méteres távokon padlógázt tolnak 1-esben... Szereti az autó is biztos, a környezet is, meg a körülöttük kolbászoló gyalogok is.

Gondolom amelyik a postírót előzte, az is ilyen volt.

B.GY. 2008.08.20. 17:00:33

Én azt nem értem az ilyen "tecsós"parkolókban,hogy mi a fasznak akar a bejárathoz állni mind.Ott keringenek vagy 10 percig,mire beáll én már jövök kifelé.Van távolabb is parkoló.Bent meg gyalogol vagy 3 kilométert.

Aqweren 2008.08.23. 23:51:09

Én mindig jó messzire parkolok a bejárattól mert az eccerűbb...egyébként meg ha lehet, kerülöm a teszkót mert utálom mint a szart.

B.GY. 2008.08.23. 23:58:05

Aqweren!Én is irhattam volna ezt:)Dehát a nejemmel muszáj menni kacatolni:)

Aqweren 2008.08.24. 00:22:01

A szüleim :'( teszkó kajajegyet kapnak :'(( és nincs kocsijuk :'( Szóval nekem is muszáj.
De mire végzünk, körülbelül embert tudnék ölni :S
A műszaki cikk szar, a kaja sokkal drágább mint máshol, egyedül piát venni éri meg ott...
Viszont a parkolóban érdekes dolgokat látni, az fix.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.24. 00:44:24

Hé, alljunk csak meg! Aqweren, hogyhogy itt kockulsz még ilyenkor? Mert, hogy én, meló után, az sem normális (de előferdül), na de egy hölgyemény, aki fiatal is tudtommal és még nem kávézott velem? :)

B.GY. 2008.08.24. 01:20:01

Lehet sok volt a kávé és nem tud aludni:)Na piát azt én is szoktam venni a tecsóban,de a nejem az nem szereti(mármint ha iszok).Ő csak kacatol:)Inkább elzavarom jogsira,addig is tudok az autózz.hu-ra írni:)Na jó éjt.

aqweren 2008.08.24. 22:40:34

KuKori: Ha nem kell dolgozni menni másnap elég gyakran előfordul hogy a gép előtt virradok meg...:) A normális ember aktivációs szintje ha minden igaz délelőtt a legmagasabb, délben a legalacsonyabb, és délután megint magas. Ehhez képest nekem egész nap alacsony, és este tíz körül szoktam a legéberebb lenni...ez hajnali háromig kitart.
Nem kell ide KV :)
Viszont napközben nem árt szóval tényleg megejthetnénk már valamikor azt a kávézást :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.24. 22:51:43

Ismerős érzés... Nézd csak a kommentjeim időpontját! :) Este 10-től reggel 4-ig. A hátránya, hogy 11 előtt életképtelen vagyok.

aqweren 2008.08.24. 23:11:53

Amíg délre jártam dolgozni elment a dolog de most már nyolcra kell :( Megyek is alni mert egész nap használhatatlan leszek. :)

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.08.25. 00:19:50

Én még délre járok, bár már nem sokáig, ha végre felvesznek (és fel fognak) az új munkahelyemre. Akkor pá-pá vendéglátás, welcome hétvégék :)

aqweren 2008.08.25. 10:11:39

Én is úgy voltam, déli kezdés, no hétvége, ráadásul Pesten volt...aztán eljöttem vidékre nyolctól négyig hétközben dolgozni és boldog vagyok :D
Örülhetnek a pestiek is meg akik az ürömi dugóban állnak mert eggyel kevesebb autó szennyezi a levegőt és áll a sorban :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása