Friss kommentek

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Piroson át elsőbbség?

2008.09.22. 07:14 :: Kisikasa

Levente kis élménybeszámolójában egy kérdést szegez nekünk. Bár baj nem történt, de mi van ha máshol, mással hasonló szituációban esetleg balesetig fajul a dolog. Akkor vajon kinek adnak majd igazat?

Vasárnap olyasmi történt velem ami nem olyan szörnyű, hogy muszájból meg kellett írni de gondolkodóba ejetett és mindenképpen fontos a többi autósnak is.

Történt velem, mint ahogy a mellékelt térképen látszik, hogy a Kaszásdűlő HÉV megállónál egy csak lámpás átjáró van. Éppen a Hajógyáriszigetre kellett mennem, így a rakpartot voltam kénytelen megcélozni, ami a HÉV-el párhuzamosan elmegy a Szentedrei út alatt. Éppen Szentedre irányába, tehát nekem ellenkezőleg hagyta el a HÉV a megállót, sokan várakoztak is, hogy a Köles utcára átmenjenek. Láttam, hogy pirosjelzés van, a HÉV még nem hagyta el 100%-ban az átjárót, mert eléggé lassan szokták elhagyni, én meg mennék tovább amikor hírtelen egy kocsi bújik ki a HÉV mögül a lakótelep felől.

Gyors fék, minden rendben van nem ütközünk, majd a hölgy szájáról a "megőrűltél" szót tudtam leolvasni. Ugyanis a hölgynek igaza volt a kresz szerint neki van elsőbsége ezt a jobbkezes táblák is jelölik. De, kérdem én
ha PIROS, és megismétlem PIROS jelzés van az átjáróban, továbbá a HÉV mögül lesben kibújni mennyire veszélyes lehet a többi autósra nézve. És megismétlem, a kresz szerint ő jól jött főúton teljes nyugalomban át a PIROS jelzés ellenére.

70 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

parapali 2008.09.22. 07:21:45

ketteske lehetek e ma reggel??:-)
Milyen az a "jobbkezes tábla????????

Gontar 2008.09.22. 07:30:05

A lámpa a rendőri karjelzés után következő legerősebb jelzés. Azaz ha a hölgynek valóban piros volt, akkor -hiába főút, jobbos, akármi...- nem rendelkezett elsőbbséggel. Vicces is lenne, ha az amúgy elsőbbséget élvező úton haladók nagy ivben lexarhatnák a piros lámpát arra hivatkozva, hogy elsőbbségük van.

mxplanet 2008.09.22. 07:34:20

parapali 2008.09.22. 07:21:45

tudod amiben egy horogkeresztféle van a végei nélkül..háromszögtáblában;)

Autótesztelő · http://hasznaltteszt.blog.hu/ 2008.09.22. 07:37:26

Ja, hát a KRESZen lehetne mit dolgozni. Kiváncsi vagyok balesetnél mit mond a rendőr.

Gyertek szavazni a blogomra, meg olvasgatni, meg kommentelni is. (Kösz Silent, KisiKasa)

bgyuszi76 2008.09.22. 07:51:29

Elfelejtetted, hogy hölgyeké az elsőbbség?;-)))

vadfrutti 2008.09.22. 08:15:26

wow. Az egy dolog, hogy kinek van elsőbbsége, a másik meg, hogy megadják-e. (Idézet a volt oktatómtól.) Egyébként meg 2 és 3.

Amúgy Jó Reggelt mind1kinek!

A mai napon 17°C körüli hőmérsékletre, változékony időre és bármi másra számíthatunk.

2008.09.22. 08:23:12

Azért az nagyjából lejön mindenkinek, hogy a piroson át jövőnek, meg a behajtani tilosból érkezőnek nincs elsőbbsége.
No de pl. a buszsávban szabálytalanul autózó elé bevághatok-e, ha szabályosan akarok jobbra kanyarodni?
Rádudálhatok-e a gyalogosra, aki mondjuk a főútvonalon nem az útkereszteződésben akar átmenni?

kennystyle 2008.09.22. 08:23:25

OK, hogy ha piroson ment át a liba akkor hősünknek van elsőbbsége, a kérdés csak az, hogy ha ütköznek akkor kinek hisz majd a rend őre ? Mert abban majdnem biztos vagyok, hogy a nő nem azt fogja mondani, hogy átmentem a piroson ez a barom meg nekem jött. Tanu ilyenkor meg sok nem szokik akadni.

Gontar 2008.09.22. 09:27:31

Szakadás 2008.09.22. 08:23:12

A buszsávban szabálytalanul autózó elé "bevághatsz". Volt ez már téma az M3 érdi szakaszán, ahol a leállósávban araszol(áll) a kilóméteres sor... Ott valaki kért hivatalos állásfoglalást is, és az is azt írta, hogy a leállósávban szabálytalanul haladó köteles beengedni a megfelelő helyen, szabályosan közlekedőt, besorolni akarót. Szvsz ez a buszsávra is úgyanígy érvényes.

Az már más kérdés, hogy aki ott megy arról már alapból feltételezhető (hiszen pont ezt csinálja), hogy magasról tojik a szabályokra... és valszeg veled sem lesz szabálykövető (udvariasságról már nem is beszélek...).

Dudát vászhelyzet elkerülése érdekében használhatod. Nam szoktam dudálni (évente mindössze párszor fordul elő), de a 7végén... Egy gyalogosra rádudáltam én is. Kőbányai út, irányonként 3 sáv azon a szakaszon + középen a két villamossin (Éles-sarok után). Egyik irányban kb. 10, a másikban cirka 30 méterre lámpával védett zebrák. Autóknak telizöld, folyamatosan haladtunk - azaz nem a zöldtől indultunk, hanem zöldhullámban mentünk (olyan 8-10 autó), 50 km/h körüli tempóval. Elöl mentem, mit látok: gyalogos barátom a sávok közepén flangál az úttesten. Észreveszi a közeledő autókat, de mégcsak meg sem gyorsítja a lépteit... Természetesen fék (hátulról majdnem belémjöttek) és ráduddantottam... Erre kiszalad a villamossinekere, és ott megáll: elkezd anyázni meg mutogatni... Nem vagyok egy agresszív alkat, de ha nem ül mellettem utas (akit éppen hazafelé fuvaroztam - egyébként nem: nem vagyok taxis :-DDD) akkor biztosan megállok beszélgetni vele. Ha már hülye, xarik a kreszre, meg minden és mindenki másra is legalább ne álljon neki mutogatni meg anyázni, hanem takarodjon a sinekről is elfele amilyen gyorsan csak tud...

Matrix_ 2008.09.22. 09:33:10

40!

a picsába. korábban kéne kelnem:)
na majd a másodiknál jobban figyelek:))
Bogiszi!

43! :)

On:
Jóhogy reflexes csákó vagy! :) mázlid volt:)
Sztem a rendőr megbaszta volna a csajt. (nem szószerint) A piros az piros. Legközelebb a settenkedőkre dudálj rá meg villogtass! akkor Téged is be tudunk támadni a kommentekkel :)))

Secnir 2008.09.22. 09:58:51

"MatrixHasYou 2008.09.22. 09:33:10
[...]
Sztem a rendőr megbaszta volna a csajt. (nem szószerint)"

ööö...
...hogy nézett ki a csaj?

Matrix_ 2008.09.22. 10:04:31

Secnir 2008.09.22. 09:58:51

Jelen történet szempontjából lényegtelen. De ha a szakítos blogon lenne a story... :)))

Juzer 2008.09.22. 10:10:32

Gontar 2008.09.22. 09:27:31
"M3 érdi szakaszám"

Vagy nem M3 vagy nem Érd :)

Sugi77 2008.09.22. 10:12:50

bgyuszi76 2008.09.22. 07:51:29

Ez tetszik :))))

Szóval, ha valaki látja, hogy jövök lesz szíves előre engedni mert HÖLGY vagyok :D

Secnir 2008.09.22. 10:14:02

Matrix:
hát persze hogy lényegtelen, mert nem kapta el a rendőr.
de ha elkapta volna, akkor már "(nem szószerint)", hanem ...

Hellisfitar 2008.09.22. 10:23:55

Jobbkezes táblák = egyenrangú utak kereszteződése?

rush4you 2008.09.22. 10:28:59

azért csak megjegyeznék két dolgot mi jár annak akinek elsőbbsége volt? - sírfelirat mondjuk.
a másik ha elsőbbségem van, de azt más nem adja meg, úgy kell tekinteni, mintha nem is lett volna

Manyizga (törölt) 2008.09.22. 10:31:47

Tényleg nehéz bizonyítani, hogy még piros volt a hölgynek. Alapesetben nincs igaza, de azt a lámpa-állapotot nehéz rekonstruálni.

Atika!!! 2008.09.22. 10:38:26

A vasúti átjárós lámpa, én úgy tanultam hogy tájékoztató jellegű. Mint ahogyan a fehér fény sem azt jelenti, hogy simán átmehetsz (lassítasz, megállsz, körülnézel, mész).
Viszont a piroson nem szabad áthaladni. Ki érti ezt?
Mindenesetre elsőbbsége annak van, akinek megadják.

szépmező 2008.09.22. 10:47:18

Ha piros volt, akkor nem mehet át és elsőbbsége sincs.
a piros akár közúti kereszteződésnél akár vasúti átjárónál azt jelenti, hogy állj.

innentől kezdve jónapot.

no mail, no problem 2008.09.22. 11:02:31

Szakadás, jól emlékszem-e, hogy dudát (a Kresz-bubusoknak kürtöt, vagy hangjelzést) lakott területen eleve tilos használni? A gyalogost meg engedd át, nem kerül semmibe. Minél hamarabb leszédeleg a záróvonalról, annál jobb mindenkinek, te meg kapsz egy karmikus jópontot.

sDm 2008.09.22. 11:03:39

"A vasúti átjárós lámpa, én úgy tanultam hogy tájékoztató jellegű."

ótejóég, persze a piros csak tájékoztat ja... piros vasúti jelzésen még a megkülönböztető jelzést használó gépjárművek sem hajthatnak át.

tandras 2008.09.22. 11:10:31

Igazad van no mail. Mindíg mindenkit jobb elengedni, aki szarik a szabályokra, netán még egy kicsit összevonja a szemöldökét is. Most sírjak, vagy nevessek. A gyalog önveszélyes volt, Gontar meg nem tetézte újabb veszéllyel. Tényleg időszerű volt "bölcselkedni".

Gumidomino 2008.09.22. 11:16:08

Egyértelműen a beírót büntetnék hisz nem adta meg az elsőbbséget.
Mert ahonnan a nő jött ott a HÉV-átjáró után még van kb. 2 autóhosszúságnyi út mielőtt a posztoló oldaláról becsatlakozik a szentendrei utat elhagyó forgalom, tehát a nő akár állhatott volna a HÉV-átjáró után is és úgy dönt hogy most elindul - főútvonalon. Ha jól rémlik, még egy járdasziget is van ott, aminek a csúcsánál találkozik a két út.
A gmapsban még egyet közelíteni kell hogy lehessen rendesen látni a kereszteződést.

Még a szabálytalanság elkövetése KÖZBEN se mindig cselekszik a rendőrségünk, hát még utána - esélytelen meggyőzni őket.
(pont ez az a kereszteződés ami miatt a múltkor egy anyuka hőbörgött hogy a gyereket nem tudja időben befuvarozni a suliba mert a HÉV átjáróban túl sokáig piros a lámpa... - de lehet az a bkv-figyelőben volt. bocs)

IPC 2008.09.22. 11:46:51

parapali
Milyen az a "jobbkezes tábla????????

sürgősen nézz utána, mert van olyan tábla!

Secnir 2008.09.22. 11:57:04

"Atiqua-> 2008.09.22. 10:38:26
A vasúti átjárós lámpa, én úgy tanultam hogy tájékoztató jellegű."

nekem is úgy rémlik.
anno az oktatóm mesélte azt is, hogy piros jelzésnél megtehetem azt, hogy kiszállok, körbenézek, és ha 1. jól belátható a sínszakasz 2. nem látok szerelvényt
akkor feltételezhetem azt, hogy meghibásodott a vasúti jelzőberendezés. ilyenkor kellő körültekintéssel át lehet haladni.
alkalmazom is, amikor pölö a tököli hév-állomás melletti átjáróhoz érek, és előttem pirosra vált. akkor tudom, hogy a hév még csak gyártelepen van (3 megállóval és 10 perccel odébb). mert szarul van beállítva. az amatőrök kiváárják azt a 10 percet. ha ráckevéről jön, akkor be lehet látni az állomást, ill. a sínszakaszt utána majdnem 2km-ig.
tehát adott egy lámpa, balra 2km, jobbra 3 km belátható szakasszal, rajta egy darab HÉV sincs. ja, és 20km/h-ra vannak limitálva. akkor az én áthajtásom az teljesen jogos, úgy érzem.

itt nem tudom, hogy a hölgy meggyőződött-e a szakasz ürességéről :)

Secnir 2008.09.22. 11:59:26

apropó:
a fehér villogás nem azt jelenti, hogy át lehet haladni VESZÉLYTELENÜL BIZTONSÁGOSAN, hanem azt, hogy a vasúti lámpa működik.

non olet (törölt) 2008.09.22. 12:09:47

...nem remlik, hogy lenne, olyan szabaly miszerint az elsobbseggel nem kell foglalkozni, ha a vedett uton nem johet SZABALYOSAN jarmu ?!

A szabalytalanul erkezonek is elsobbsege van!!!! pusztan CSAK azert MERt a VEDETT uton kozlekedik...senkit nem erdekel, hogy szabalyosan kerult-e oda.

Az eldontendo kerdes csak ennyi:
Jon jarmu...?
Igen, elsobsbeget adok.
Nem, mehetek.

Nem pedig az, hogy
Johet-e most jarmu onnan.


Tehat ... a valos forgalmi helyzetrol kell meggyozodni mindig. Nem pedig feltetelezesek alapjan vezetni...ime a pelda.

A noszemely jogosan anyazott.
Nem kapta meg a neki JARO elsobbseget.

Budafoki 2008.09.22. 12:22:37

Secnir!
Hogy döntöd el egy pirosan villogó fénysorompóról, hogy meghibásodott? Sehogy. Nincs is jogodban eldönteni. Feltételezned kell, hogy az jól működik, ugyanis nem ismerheted minden átjáróban a vasúti forgalom paramétereit, pl. a sebességét, hogy mennyi idő alatt ér az átjáróhoz a látótávolságban vagy azon túl lévő vonat.
Ha a fénysorompó meghibásodik, sötétre fog váltani. Más esetben a fénysorompót jól működőnek kell tekinteni.
Milyen eseteket tanultunk KRESZ-órán? Ha a sorompó csapórúdjai félig nyitott vagy eltérő állásban vannak vagy ha a fénysorompó sötét vagy egyszerre jelez pirosat és fehéret.
Lehet, hogy akik vonat elé hajtanak kocsival - és meghalnak -, ugyanezt gondolják, hogy felülbírálhatják a fénysorompó tilos jelzését?

Budafoki 2008.09.22. 12:24:53

Röviden: a fénysorompó piros jelzéséről nem szabad feltételezni, hogy meghibásodott, ezt nem engedi a KRESZ. Életveszélyes játék.
Ha meghibásodott tilos jelzésnél, sötétre fog váltani, és akkor szabad áthajtani.

Gontar 2008.09.22. 12:27:54

Juzer 2008.09.22. 10:10:32

Hülyeséget beszélek... M7! :-DDD

Aqweren 2008.09.22. 12:30:51

non olet: nem értek ezzel egyet, ha az egyirányú utca inkompatibilis végén jön ki a marha nekem jobbról, nincs elsőbbsége. Vagy ha rákanyarodok a védett útra nekem zöld jelzésnél, de a védett úton közlekedő átrongyol a piroson, nincs elsőbbsége. Fújhat a s..embe mindkettő ha belémjön.
- rendőr karjelzései
- lámpa
- táblák
- felfestés
- közlekedési szabályok.

Nem mondhatok le pl. az elsőbbségemről a másik javára ha jelzőőr/rendőr/ lámpa irányítja a forgalmat.

Ha nem erre gondoltál akkor elnézést, eléggé félreérthető volt számomra...

Mityu Addideapénzt kft LE 2008.09.22. 12:36:28

Helyismeretem szerint ebben a vasúti átjáróban kialakított forgalmi rendnek az egyenrangú kereszteződéshez sok köze nincs. A táblák nem a "jobbkéz szabályt" jelzik, hanem az elsőbbségi viszonyokat. Mégpedig nagyon egyszerű oknál fogva. A vasúti átjáróban áthaladóknak ne kelljen elsőbbségadás miatt megállniuk. Merthogy ugye a magyar egy egyszerű kereszteződést sem ismer fel és ha nem tud áthaladni rajta, megáll a közepén. Vasúti átjáróban is ugyanezt megteszi... :)

IP2 2008.09.22. 13:05:09

Itt azért nem egyértelműen a lámpa erősebb mint a tábla esetről van szó. Lehet, hogy a nőnek pirosa volt, de az nem a kihajtandó útra vonatkozott, tehát a posztírónak nem volt zöldje.
Így nekem az jön le, hogy a posztíró IS hibás.

non olet (törölt) 2008.09.22. 13:05:19

aqweren

Azert ezekben SEM lennek ennyire biztos...

Mivel ugye MINDEN manover eseten meg kell a vegrehajtasa ELOTT gyozodni annak veszelytelensegerol....nem vakrepulhetsz.

Be kell nezned jobbra az egyiranyuba is..es, ha ekkor latsz egy eled tolatot... (ami ugye pl. SZABALYOS manover) akkor bizony el kell enegedned, pedig szerinted ONNAN nem is johetne...es ha a baromarcu esetleg nem tolatva jon onnan bizony akkor is....
----------
Egyirányú forgalmú úton...úton az úttest széléhez, illetőleg a várakozóhelyre történő beálláshoz szükséges hátramenetet kivéve - hátramenetet végezni tilos.
----------

Zold lampnal ugyanez... korbe kell pillantani akkor is, ha elvben mas nem johet ott.

A birosag ugyanis vizsgalni fogja a korulmenyeket es ha esetleg az derul ki, hogy
ESZLELNED KELLETT VOLNA a kialakult helyzetet, de Te ezt gondatlanul elmulasztotatd...akkor konnyen elmeszelnek Teged IS...

Jelen esetben pedig egyertelmuen nem azt kellett nezni, hogy a szamodra ERDEKTELEN helyen piros-e eppen a lampa?!

Hanem, hogy a szamodra erdekes helyen
a KERESZTEZODESBEN mik a forgalmi viszonyok?!!

A lampa allapota abszolut nem szamit,
hiszen az NEM a keresztezodes-BEN van
amiben haladni kivansz...

IP2 2008.09.22. 13:13:56

non olet: Tolató járműnek soha nincs elsőbbsége, még ha egyértelműen főútról tolat eléd, akkor sem.
A második pedig, a KRESZ-ben le van írva, hogy jogosan számíthatok arra, hogy a közlekedés többi résztvevője is betartja, így nem kell elsőbbséget adnom olyannak, aki szabálytalan helyről jön ki.
Ugyanakkor abban teljesen egyetértek, hogy ebben az esetben a piros lámpa teljesen irreleváns volt, ugyanis nem a kereszteződésre vonatkozott.

Aqweren 2008.09.22. 13:16:35

Ezt jó tudni, akkor mostantól behajthatok oda ahova akarok és átmehetek minden tilos jelzésen, mert a többiek kötelesek meggyőződni arról hogy én jövök-e :D
Akkor holnaptól buli a közlekedés :DD

Viccen kívül, azért van egy határ amit nem kellene átlépeni...NEM fogok elsőbbséget adni annak aki ugyan jobbról jön de szabálytalanul az egyirányú utca rosszabbik feléről - kivéve persze ha amúgy nekem jönne. De azért nehogymá, há' jóhogymánem a szabálytalanságot támogatjuk egy autósblogon...méghozzá a KRESZ-nek homlokegyenest ellentmondva..

theutat villám 2008.09.22. 13:23:00

Bár egy másik posthoz épp nemrég írtam ezt be, de beteszem ide is, mert a piros lámpás sztori idevág:

Állok vasúti átjárónál legelöl, kétsávos úton, külső sávban. Vonat el, karok indulnak fel, mellettem lévő bőszen indul el az 1000es suzukijával, meg a mögöttelévők is mennek. Én meg állok, mint fasz a lakodalomban, mert hát kar még megy fel és a lámpa PIROS. Kar fent, én még mindig nem megyek, mert a lámpa PIROS. Erre mögöttem elkezd dudálni bazmeg a gyerek, hogy mér' nem megyek. Na, ami ott kijött belőlem, azt inkább ide most nem írom le.

bónusz sztori biciklisekről:

Ennek a cikknek (www.stop.hu/articles/article.php?id=384883) a főhőse szánalmas élete utolsó 2 percében velünk szemben gyalogolt, esőben, sötét országúton, sötét ruhában, kivilágítatlanul, valószínűleg ittasan. A velünk akkor szemben érkező személyautó majdnem el is vasalta, de még sikerült kikerülnie. Emlékszem, még szidtam is, mert nemrég majdnem így ütöttem el én is egy ilyen balfaszt. Aztán 5 perc múlva visszafelé már egy török kamionsofőr gyerek életét "aranyozta" be azzal, hogy feltekerte magát a bal hátsó két tengelyre. Szép volt, főleg, amikor a kamiont emelték le róla, és folyt szét az agya mindenfelé. És akkor még szerencse, hogy kamion találta meg a szaros biciklijével együtt, nem pedig egy személyautó. Mellesleg út mellett kerékpár út van, ez a csoffadék meg a padkától két méterre (magyarul az út közepén) kapta a seggébe a volvot.

Matrix_ 2008.09.22. 13:26:16

"Ugyanakkor abban teljesen egyetértek, hogy ebben az esetben a piros lámpa teljesen irreleváns volt, ugyanis nem a kereszteződésre vonatkozott."

Ez igaz. De a kereszteződésbe már nem hajthatott volna be a nő, mert más okból, de neki TILOS jelzése volt. Erre azért hadne számítson már az ember. Amúgy kb 5-10 m-ről beszélünk (a lámpa és a kereszteződés között), úgyhogy itt igen gyorsan történhetnek események.Tehát azzal hogy megszegte a KRESZ-t rögtön elsőbbséget szerzett magának. Ez így azért elég viccesen hangzik sztem. A posztíró meggyőződött arról, hogy nem jön és nem is jöhet senki. Ennél többet csak akkor tehetett volna, ha megvárja a HÉVET meg az öszes pógárt aki a HÉV miatt várakozott.

Secnir 2008.09.22. 13:30:12

Budafoki:
én itt a KRESZ

Közlekedés vasúti átjáróban 39. §
(3) A vasúti átjáró előtt a 98., 99., 99/a. vagy 99/b. ábra szerinti jelzésnél, vagy a megállás helyét jelző útburkolati jel előtt meg kell állni, ha
c) a teljes sorompót kiegészítő fényjelző berendezés, illetőleg a fénysorompó vagy félsorompóval kiegészített fénysorompó villogó piros jelzést ad

-re gondolok. ámde

(6) A vasúti átjárót biztosító jelzőberendezés üzemzavara esetén járművel a vasúti átjáróra - a (3) bekezdésben említett megállást követően - abban az esetben szabad ráhajtani, ha
a) a vasúti átjáró olyan kialakítású, hogy a megállás helyéről a vasúti pálya mindkét irányban kellő távolságra belátható és a jármű vezetője meggyőződött arról, hogy az átjáró felé vasúti jármű nem közeledik

erről beszélek.

namármost
1. ha a vasúti jelzőberendezés pirosan villog 5 percig, de a környéken csak a madarak csicseregnek, süt a nap, és a környéken egy darab szerelvény sincs, akkor véleményezhetem azt, hogy a jelzőberendzés elromlott? szerinted mennyi időt kell várnom, hogy megállapítsam azt, hogy elromlott a jelzőberendezés? ha kiszállok, körbenézek jobbra-balra, az eléggé beletartozik a "meggyőződés" fogalmába?
2. Dunaharasztiban van egy jelzőőr (rendes vasúti, nem a HÉV), ami fehéren villogott.
'91-től '99-ig. aztán egyszercsak -hipp-hopp- megcsinálták. azóta jó.

"Mityu: a vasúti átjáróban kialakított forgalmi rendnek az egyenrangú kereszteződéshez sok köze nincs."

ez így van. a vasúti kereszteződésből kihajtónak(!) mindig elsőbbsége van, hogy ne ragadjon bent a vasúti kereszteződésben. a forgalmi rendek is így vannak kialakítva.

IP2 2008.09.22. 13:39:59

MatrixHasYou: A posztírónak nem jelezte semmi, hogy keresztben piros van, tehát ha benézett, akkor meg látnia kellett, hogy jön valaki. Ha még látta a 10-15m-re lévő sínen áthaladni, akkor nem értem, hogy kerültek elsőbbségi helyzetbe, hiszen addigra, amikorra a másik autó onnan a kereszteződéshez ér addigra a posztírónak már túl kellett haladni a kereszteződésen. Ha meg csak feltételezi, hogy biztos áthaladt, az kevés, ugyanis állhatott is a sínek és a kereszteződés között, ahonnan elindult.

Secnir 2008.09.22. 13:51:00

valaki helybeli kiszaladna felvázolni a táblák állását?
addig mindenféle hozzászólás csak szócséplés.

Budafoki 2008.09.22. 14:02:26

Secnir!
Pontosan tudom, hogy ezt írja a KRESZ.
Addig kell várni, amíg sötétre nem vált. Épp a 39. § (3) bekezdés írja, hogy nem mehetsz át, ha piros jelzést ad. Ez alól a (6) bekezdés nem ad felmentést. Mert nem tudhatod, hogy jól működik és jönni fog a vonat, csak lassan, vagy nem működik jól. (Tudod, mindig a biztonság irányába kell tévedni!)
Ennyi erővel bármilyen jól működő, pirosan villogó fénysorompót elülbírálhatna bárki, hogy "áh, ez úgyse működik jól". Ezért nincs benne a KRESZ-ben a piroson való áthaladás engedélyezése.
Az üzemzavar eseteit a kiegészítő, magyarázó szövegek tartalmazzák, amit az idézeted nem tartalmaz, pedig ott a lényeg.
Szóval ha piros, feltehetően jól működik és várni kell.
A fénysorompó kétféle lehet.
Ha automata, akkor hogy max. 20 percig kell várni, utána sötétre vált, ha közben nem haladt át vonat. A sorompó üzemzavaráról a mozdonyvezető is értesül és 15 km/h sebességgel fog az átjáróhoz érkezni és folyamatosan kürtölni fog.
Ha nem automata, akkor vasutas kezeli - ahogy állítja a váltókat, jelzőket, ahhoz igazodva működik a sorompó. Ebben az esetben pedig ő maga fog értesülni a meghibásodásról és intézkedik a javításról vagy a kikapcsolásról - és a vonatok megint 15 km/h-val fognak érkezni.
Ergó: ha tilos, akkor jól működik = nem mehetsz át. Ha elromlott, úgyis sötétre vált 20 percen belül.

Matrix_ 2008.09.22. 14:07:13

IP2 2008.09.22. 13:39:59
"Láttam, hogy pirosjelzés van, a HÉV még nem hagyta el 100%-ban az átjárót, mert eléggé lassan szokták elhagyni, én meg mennék tovább amikor hírtelen egy kocsi bújik ki a HÉV mögül a lakótelep felől. "
Feltételezem nem ismered azt a kereszteződést.
De itt elég világos, hogy nem szép lassan történtek a dolgok...
Ha hirtelen bukkant ki az azt jelenti, hogy PIROS ellenére nyomott egy kövéret a néni és a HÉV ütközőt éppen elkerülve megjelent a barátunk előtt közvetlenül. (ugyenis az említett HÉV Leventéhez közelebbi vágányon közlekedett, így miután kibukkant a nő, már szinte a posztíró előtt volt)
Secnir 2008.09.22. 13:51:00

Ott vagy jobbkéz van vagy macisajt a Leventeféléknek. sztem ez utóbbi.
hazafele leelenőrzöm :)

Secnir 2008.09.22. 14:31:10

Budafoki:
namost ez a tököli, ez konkrétan szar.
mint fentebb írtam.
még Gyártelepen van a HÉV, amikor átvált pirosra. addig van kettő megálló, meg talán 3 vasúti átkelő (amik természetesen fehéren villognak). ebből kettőt látni is lehet. namost amikor azt látom, hogy előttem villog egy lámpa pirosan, tőle jobbra-balra lehet látni az előző és utána lévő lámpát, azok fehéren villognak, a kettő között nincs HÉV, akkor a KRESZ-re hivatkozva azt mondhatom, hogy ott dehát mégiscsak van HÉV, tehát nem mehetek át, mert jól működik?
és az csak akkor vált fehérre, ha elment előtte egy szerelvény.
hidd el, igenis lehet és KELL értelmezni így is ezt a szabályt. a főszabályt nem sértem vele, hiszen megállok, ahogy a jelzés kívánja. miután meggyőződöm arról, hogy
1. nincs vonat
2. át tudok haladni mindenféle probléma nélkül a vasúti átjáróban
3. valószínűsítem azt, hogy elromlott, az előtte és utána lévő lámpák miatt
akor én teljesen jogosan megyek át a piroson.
rendőrök, meg polgárőrök viszonylag sűrűn járnak arra, és még soha nem büntettek meg senkit emiatt.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.09.22. 14:31:37

1értelmű a helyzet. Aki átmegy a piroson az szabályt sért. Aki nem ad meg egy jobbkezet, az ugyancsak. A KRESZ nem tesz kitételt jobbról szabályosan, vagy jobbról szabálytalanul közlekedők között. Jobbról jön elengeded. Azért van a jobbkéz szabály meg az elsőbbség adás kötelező tábla, hogy tudd, aki onnan jön azt el kell engedned, és honnan tudod hogy jön-e arról valaki, onnan meggyőződsz róla, nem pedig kizárásos alapon arra következtetésre jutsz...
Ha ebből baleset lett volna, azt a posztoló okozta volna. A nőce ott sértett szabályt hogy áthaladt a VASÚTI kereszteződésen a piros jelzés ellenére, de mivel vonattal nem ütközött, ezen sajna léphetünk is túl, és vizsgálhatjuk a következő helyzetet, amikor is elérkezett ahhoz a kereszteződéshez ahol nem adták meg az őt megillető elsőbbséget! Ott már csak az a kérdés, ki nem adta meg, nem pedig az hogy az hogyan került oda, akinek nem adták meg.

hawkeye 2008.09.22. 14:37:20

Gyanítom, hogy a posztoló egyike azoknak, akik a Szentendreiről letérve még véletlenül se pillantanak a rájuk vonatkozó macisajt-táblára.

Három autósból leglább egy elnézte, míg nyitva volt az alsó rakpart.

Átlag hetente volt csattanás...

Pedig a helyzet egyértelmű: a másik szabálytalansága senkit sem ment fel az elsőbbségadás kötelezettsége alól.

Ha az egyik hülye, nem kötelező nekem is annak lenni...

hawkeye 2008.09.22. 14:41:07

Secnir, logikailag igazad van, de túl sokan haltak már meg hasonló szituációkban. Mert ötvenszer - százszor bejött, aztán jön a megszokás, százegyedszer meg a reggeli ködben mégicsak ott dönget a HÉV.
Rajtad keresztül... :(

parapali 2008.09.22. 14:57:14

ITT kérek bocsánatot ! hozzászólásomban nem ismertem fel a "jobbkéz" táblát!
Mxplanet és Hellisfitor felvílágosított és nekik köszönöm!
De ha már a post író annyira ragaszkodik a szabályok betartásához jogossan vagy anélkül akkor írja le hogy az egy egyenrangú kereszteződést jelző tábla!szerintem:D

É2I 2008.09.22. 15:02:27

Még én is úgy tanultam, hogy a vasúti fehér az tájékoztató jellegű, de a piros kötelezően tilos. Tehát a fehér csak figyelmeztet, hogy az őrmestert lefokozták után, jó lesz vigyázni, mert keresztbe jöhet valami, ami biztosan nagyobb, mint te :)

Secnir 2008.09.22. 15:21:21

hawkeye:
ködben ofkúrsz, nem megyünk át, de amúgy nappal?
csak hogy értsd, miről beszélek:
maps.google.com, tököl, és nézd meg a hév vonalát. középen egy átjáró lámpával (Kossuth Lajos utca-Ledina dűlő), következő lámpa: Állomás utca -Csépi út, előző lámpa: Ledina utca - Határ út.
a HÉV vonala nyílegyenes, egészen a szigethalmi Erdő u. - Halmi út kereszteződésnél, és be lehet látni a Petőfi S. u. - József Attila u-i megállóig.
ráadásul le van korlátozva a HÉV 20 km/h-ra.
miről bezélünk?

maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=T%C3%B6k%C3%B6l,+Hungary&ie=UTF8&ll=47.31593,18.978667&spn=0.010809,0.019441&t=h&z=16
link fentebb

Secnir 2008.09.22. 15:25:56

ja és úgy piros, hogy előtte-utána fehér, és HÉV még látótávban sincs. akkor?
kiskosár elő, és a motorháztetőn kenjek magamnak vajaskenyeret?

Matrix_ 2008.09.22. 15:30:29

Mostmár akkor tudjuk, mikor lehet átmenni piros fénysorompónál. Ez arra is vonatkozik e amikor előtted suhan el a HÉV. Átmehetsz-e (hiszen megagyőződtél ról hogy jönni nem jön HÉV) a tilos jelzésen e? És ha igen akkor mennyivel a HÉV után? Ha nem súrolod az ütközőt akkor már OKÉ?
Vagy esetleg meg kell e várnod amíg szabadjelzést kapsz? Kezdek elbizonytalanodni. :)

efhábé 2008.09.22. 16:51:20

HÉV-átjáró a csömöri vonalon is betyár. Caprera utcánál eleve egy nyomvonal van, úgyhogy valakinek várnia kell, ha jönnek szembe is, de ráadásul a megálló ott van nagyon közel az átjáróhoz, úgyhogy ha jön a HÉV, akkor hiába haladt át az átjárón, nyomja a piros lámpát, amíg el nem indul a megállóból. Pedig simán adhatná a fehér jelzést a lámpa, amikor a HÉV már a megállóban áll.
Szarjon sünt, aki így programozta a rendszert.

Aqweren 2008.09.22. 21:32:46

efhábé: jaaaaj, ne máááár, hol vagy te a problémáddal, amikor a délutáni csúcsforgalomban Pilisvörösváron (vagy bármelyik nagyobb állomásnál ahol a 10-es és a zesztergomi vasútvonal meetingel) negyed órát vár a kocsisor az átjáró előtt az ellenvonatra?! :DDD

De az ellenvonat még hagyján, legtöbbször a vonat még sehol, a sorompót leeresztik, nincs ellenvonat, csak arra kell várni míg a vasutas elengedi a vonatot, meg amíg minden nénike felrángatja rá a szatyrát...ami jó esetben is öt perc. Nem sok az az öt perc, de annyira, de annyiraaaaa értelmetlen hogy az ember a könyökét rágja a kocsiban :P

nem-e lehet-e ezeket a sorompókat esetleg (csak halkan kérdem) kétszer leereszteni? :(

autosave 2008.09.22. 21:58:28

Bocsánat, de nem a kereszteződést védi a lámpa, hanem az egy vasúti átjáró, ugye?

Mert akkor kurvára hogy elsőbbsége volt a néninek. Ha a kereszteződést védi a lámpa, akkor a kereszteződésben szabályozza az áthaladást, akkor a piroson áthaladó hibás a zöldön áthaladóval szemben, egyértelmű.

De itt a vasúton jött át, ami szabálysértés ugyan, de nincs viszonyban a táblával is jelzett elsőbbségi viszonyra. (Vasúti lámpa nem egyenlő kereszteződésben forgalomirányító lámpa)

Kicsit hasonló, de érdekes helyzet. Nekem STOP táblám van, egyenesen mennék. Szemből háromszög tábla van, ő balra fordulna. Érkezünk egyszerre a kereszteződéshez, a főúton senki. Nekem meg kell állnom a vonalnál, neki nem. Én nem állok meg, ő azt hitte meg fogok és befordul. (Mondjuk). Ütközünk. Ki a hibás? Egyértelműen ő, mert balra nagy ívben kanyarodóval szemben itt elsőbbsége van az egyenesen haladónak, feltétel nélkül. Ha bizonyításra kerül, hogy nem álltam meg, a balesetért továbbra sem leszek felelős, de megbűntethetnek a szabálysértésért.

Szerintem a nő pirosa nem a kereszteződésre, hanem csak a vasúti átjáróra vonatkozik.
(Nem vagyok ott ismerős, de így szokott lenni. Ha mégsem, akkor mi lett volna ha a véleményem :D)

Don Blasius 2008.09.22. 22:17:26

Ide is beírom, mert annyira itt sem off. :P

Talán az is megérne egy postot, hogy a MÁV mi a f@szért zár le már 5 perccel egy sorompót a vonat érkezése előtt. Ez ott gázos, ahol (hálistennek - mert ez sok embernek tényleg kedvező) besűrítették a vonatokat, pl. a nagykátai és isaszegi vonalakon. És itt aztán nagyon fasza, amikor a Keresztúri útról megyek át a Tündérfürt utcára a X. kerületben, biztos jópáran ismeritek; ott ágazik szét a két vonal, dupla sorompó 2-2 vágánnyal. Az egy dolog, hogy átérsz az egyiken, már zárják a másikat, de: a vonat még épp beáll Rákosra, utast cserél, akkor ott már lent vannak a sorompók. Majd 5 perc után jön szüttyögve a vonat. Ma pl. a nagykátai vonalon lement mindkét irány, de utána is még lent maradt a sorompó. Jött 3 perc múlva egy "kávédaráló M44-es (?)" 20-szal, de az átjáró előtt (!) 100 m-rel visszafordult. Utána emelték csak fel. Tehát tök feleslegesen tartották lent a sorompót még vagy 4 percig (jó nyilván átment még egy érzékelőn és azért). Dehát a MÁV rugalmas szervezet... Jó az már másik blogba való. :P

Matrix_ 2008.09.22. 22:33:57

autosave 2008.09.22. 21:58:28

Ez igaz! meg is kapta az elsőbbségét nő. De legyünk már életszerűbbek. mennyi az esélye annak, hogy közvetlen, mondom közvetlen,a vonat mögül felbukkan egy autó? Nemáá. Az ilyen nő 12b. nem bírta megvárni azt kb 10-15 másodpercet amíg fehérre vált a lámpája, és az elsőbbsége tudatában nyugisan haladhatott volna? Ehelyett faszán forgalmi helyzetet teremtett. Mert sztem itt most az a tipikus helyzet, hogy valaki (a nő) szabálytalankodott és emiatt alakulhatott volna ki olyan helyzet, hogy az alapesetben vétlen sofőrt meghurcolják. Egy olyan autónak kellett elsőbbséget adni aminek ott sem szabadott volna lennie. Ezzel az erővel a lezuhanó repülőkre is figyelhetnénk, mert arra se számítunk, de ha ránkesik baszhatjuk... tegye fel a kezét aki a posztíró helyében nem indult volna el!

autosave 2008.09.22. 22:38:02

MatrixHasYou: Egyetértek veled, csak beleolvasgattam pár kommentbe és úgy éreztem meg kell ezt írni...
Szóval a nő bunkó, de sajnos necces lett volna a dolog nagyon ha karambol van.
Jog és az "igazság" közötti viszony ugye...

Matrix_ 2008.09.22. 22:56:00

autosave 2008.09.22. 22:38:02

hát igen. szarul van megírva a program (élet), de qrva jó a grafikája:)))

Pistike911 2008.09.23. 00:08:39

parapali 2008.09.22. 07:21:45
"Milyen az a "jobbkezes tábla????????"

Kérlek szépen az olyan, hogy a jobb oldalon négy a bal oldalon egy ujj számára van kialakítva hely. Így a jobbkezesek könnyedén megmarkolhatják, míg balkezeseknek kényelmetlen lesz, mert a nagyujj a négy ujj helyén kolbászol, míg a négy ujj a nagyujj helyén szorong.

Holnap a reszelőzsírt és a fázisegyengető kalapácsot vesszük! :D

Matrix_ 2008.09.23. 08:43:53

Megnéztem. Ott bizony macisajt van nem jobbkezes tábla :)

parapali 2008.09.23. 09:22:02

PISTIKE911 :-) Köszi már nagyon várom !Tanulni akarok!:-)
Péntektől a malacos táblát és a teheneset szeretném ha valaki elmondaná nekem??:-)

MatrixHasYou Kösz végre egy tény is szerepel itt!Kösz!

Még egy kérdésem lenne aztán többet nem írok ide mert ez a jobbkezes tábla elbizonytalanított!

A kedves író!! Szerényen megkérdezem hogy Ön honnan tudja hogy a vasúti átjáró másik oldalán működött e a jelzőrendszer? persze feltételezzük hogy működött! akkor is még ott a mackósajtos vagy a most már tudom milyen jobbkezes tábla is! és még mennyi tábla ami összezavarhatja az olyanokat akik még elhiszik hogy a kresz szerint nekik járó elsőbbséget vagy jobbkezet megadják neki! A kreszbe pesten egy főszabály létezik---Akkor van elsőbbséged csak ha azt meg is adják!!!! Zárom soraimat és várom a reszelőzsír leírását is:-)

Pistike911 2008.09.23. 10:41:13

parapali 2008.09.23. 09:22:02

A malacos tábla az útvonalon sűrűn előforduló disznótorokra figyelmeztet, míg a tehenes tábla jelzi, hogy a közelben vagy vágóhíd, vagy Milka gyár van (fontos a táblán ábrázolt tehén színe!).

A reszelőzsír a korábban kifejezetten fárasztó és a reszelő korai kopásához vezető művelet optimalizálására készült. Használatával a reszelő simábban csúszik a reszelendő felületen. Ez a tény a reszelő magasabb élettartamához, kevesebb hőfejlődéshez és a munkás - vélhetően - hosszabb munkavégzéséhez vezet.
Fontos! Nem összetévesztendő egy másik művelettel, melynek az argo nyelvhasználat ugyancsak a reszelés nevet adta. A pejoratív kifejezés egy merőben más műveletet takar, melyhez bár sok esetben ugyancsak használnak síkosítást, a fent említett lubrikátum ebben a kontextusban egészen más jelentéssel bír! :D

Letöltelek 2008.09.23. 14:46:55

Sencir

Bocs, kissé hosszú leszek.
Egy kis segítség a vasúti átjárót biztosító berendezés működésével kapcsolatban:
Nem automata berendezés esetében amikor a forgalmista kézzel lezárja/feloldja. Ha lusta, akkor a kelleténél sokkal korábban, nem ő ül a sorban 5-10 perceket.
Automata berendezés esetén:
A jelző akkor vált pirosra, amikor a szerelvény belép a biztosított szakaszra. Ennek a távolsága úgy van meghatározva, hogy a pályára engedélyezett legnagyobb sebességgel közlekedő szerelvény előtt is biztonsággal át tudjon haladni a közlekedésben résztvevő leglassabb jármű ( kb 15km/h-val számolnak ). Ez gy 120km/h-ra engedélyezett pálya esetén több, mint 1km-re lesz az átjárótól.

A te esetedet nézve, ha mindenki a tapasztalatai alapján haladna át vasúti átjáróban, elég durván emelkedne a balesetek száma ( ami szerintem nem lehet baleset, hiszen tiltó jelzés ellenére szándékosan haladt be, tehát öngyilkosságot akart elkövetni el a delikvens, aminek kimenetele szerencse dolga ), mert pl ha megszoktad, hogy átvált pirosra a fénysorompó, majd 5 perc múlva eldöcög a Piroska becenevű rettenet, és behajtasz, amikor aznap valamiért Piroska helyett a 6:20-as gyors jön arra, az elég csúf halált eredményezhet.

A lényeg az egészben, hogy az oktatód rosszul tudta, a piros jelzés nem a működést jelzi, hanem tilt, ezért nem haladhat át még megkülönböztető jelzést használó jármű sem, hiába nézett 3x is körül, és nem lát vonatot. A fehér jelzi, hogy a berendezés elvileg rendben működik, de ha ellopják a működéshez szükséges kébeleket, akkor lehet, hogy nem fog pirosra váltani a következő vonat előtt sem.
Amit meg írtál, hogy mindkét oldalon fehéren villog, előtted pirosan, és nem látsz szerelvényt, nem jelenti azt, hogy nem is fogsz, amikor épp középen vagy.
Egy kis plusz infó: egy 120km/h-val haladó személyvonat vészfékkel kb 350-400m alatt áll meg ( ha nem hiszed, számold ki, tömeg min. 80t mozdony, +24-30t/kocsi, tapadási együttható kb 0,05, fékerőt már nem tudom, veheted 100-500N közé )

Pistike911 2008.09.25. 22:33:48

Egy teherszállító hajó normál sebességről (cruising speed) kb. 8km-es út után áll meg teljesen. Azaz elkezd fékezni Mályinál és Miskolcon a Búza téren áll meg!

Ezt el kellett mondanom! :D

Matrix_ 2008.09.25. 22:35:29

Pistike911 2008.09.25. 22:33:48

hajóskapitány e vagy? :)
vagy csak láttad spektrumon e?:)

Pistike911 2008.09.25. 22:36:54

MatrixHasYou 2008.09.25. 22:35:29

Nem! Ennyi maradt meg a Gazdaságföldrajz c. tárgyból. :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása