Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Belső sávban tötymörgők

2008.10.10. 12:50 :: Kisikasa

Az első és második rész után elérkeztünk a Kis magyar szokáskalauz trilógia záró fejezetéhez Richelieu jóvoltából. Ezúttal a sebességről lesz szó és ahogy megszokhattuk posztolónktól, alternatívákat is felsorol megoldásként, nekünk csak választani kell.

Tisztelt Olvasóközönség, Kedves Posztolók, Szeretett Kritikusok!
 
Kis magyar szokás-kalauzunk első hullámjának utolsó fejezetéhez értünk ma, eme jeles napon, amikor is kielemezzük annak eddig fel nem tárt fejezetét. Jőjjön tehát az a témakör, mely sokunkat fájdalmasan érint, és rengeteg sztereotípiát hoz magával. Következzék tehát az "iramdiktálás autópályán, belső sávban, 105 Km/h sebességgel".
Répa.

A szituáció ismerős lehet azoknak, akik a gördülékeny közlekedést részesítik előnyben. Mondom gördülékeny, és nem eszeveszett. Csak gördülékeny. A szó kellemes, folyamatos, vállalaható sebességű közlekedést takar. A közlekedés szóban pedig eleve benne van a helyváltoztatásra való félreérthetetlen utalás, a "menés", a "haladás", az eljutás "A"-ból "B"-be kérdésköre. Előre szeretném kijelenteni, hogy a poszt nem akar semmilyen formában hivalkodó lenni. Az, hogy valakinek például skoda 120 L típusú autója van, ízlésesmustár, sebességsárga, vagy izzópiros színben, sportosított ne-láss-ki-ráccsal a hátsó szélvédőn és made in China oposszum farokkal a mesterségesen 3 méter magasságúra megnövesztett rádióantennán, az nem jelenti azt, hogy őt le kellene nézni, elítélni, vagy bármilyen módon le-, illetve megsajnálni. Vannak olyan emberek hazánkban, akik nem születnek régiségkereskedő családba, de még a lottón sem nyertek értelmezhető összeget, és kétkezi munkából élnek, becsületesen, tisztességgel. A megtakarított pénzt pedig nem autóra költik, így az említett márka marad a megoldás. És ez teljesen ok. Ezt tisztázva, a példákban nem fog autó típus szerepelni. Finomfőzelék.
 
Alaphelyzet:
Közlekedünk a honi autópályákon a megengedettnél kicsit többel, száraz időben, nem -5 fokban, gyér forgalomban. A kicsit több mondjuk max 140-145 Km/h. Aki azt fogja állítani, hogy ez gyors, azzal sajnos vitába szállok, ennyit egy 1.2 literes autóval is meg lehet tenni kényelmesen. Adott esetben a 35 Km/h is gyors, de ez nem az az eset. Szóval érkezel említett sebességgel, és előtted olyan helyzet alakul ki, hogy vesszen a lovad, de előzni kell. És hát elnézést kérsz a világtól, de ezért bizony belső sávot kell, hogy használj. És ekkor utóléred a Célszemélyt.

A Célszemélyt, aki valamilyen oknál fogva a belső sávot nézte ki magának 105 Km/h sebességnél. Célszemély biztos benne, hogy az univerzum semmilyen más teremtménye (ideértve a mentőt, tűzoltót, rendőrt, vagy adott esetben a társadalom többi gyalogját) nem fogja soha azt a sávot használni, és főleg ezt nem úgy akarja majd megtenni, hogy mögötte érkezik. Egyes Célszemélyeknél ez tudatos, ő nem akarja engedni, hogy más gyorsabb legyen, mert ő meghatározza helyettük a tér-idő kontinuum általános szabályait azzal, hogy ezen az autópályán bizony az élet nem holmi kaland, nem suhancok életveszélyes száguldozása 123 Km/h-val, hanem stabil, folymatos százöt.
Szifilisz.
 
A türelmesebbik fajta autóstárs, mint például én, odaér mögé, és miután a telepátia, valamint a magunkban elmondott néhány mianyád szemmel láthatóan nem segít, kitesszük az indexet. Jelzésként. Nem bántani akarjuk őt, hiszen hogy is lehetne valakit irányjelző segítségével megalázni, még csak nem is fenyegetőleg lépünk föl vele szemben, hogy is tennénk.... Vagy mondtatok már valaha olyat hangos vita közben bárkinek, hogy "kussoljál mert leirányjelzőzlek a sárga földig!!..?"

Na szóval erre Célszemély elfelejt reagálni, az ő esetében a visszapillantó tükrök egyike sem olyan beállítással működik, mely a gépkocsi hátsó részét mutatná. Így sajnos tényleg nem lát bennünket. 2-3 perc elteltével, mikor a mögöttünk érkezők már lebarnították a tarkónkat a villogással, bennünk is kezd adrenalin termelődni, ennek következtében jön egy aprócska villantás. (Itt megjegyzem, hogy egyes kultúrákban, ha valakire villognak azt figyelmeztetésből teszik, hogy "vigyázz, jövök", és nem bántásnak szánják. A levillogott fél kér elnézést olyankor. Buta népek, mi? - a szerk.)

Erre általában Célszemély felemeli integetésre a jobb kezét, olyan május elsejei stílusban, ahogy Kádár apánk tette a szüleinknek anno, de valahogy a mellette jobb oldalon húzódó plusz 1 sávot, ami noch dazu üres, melyet a mi adó forintjainkból építettek a hivatalosan bejelentett munkaerők, na azt továbbra sem akarja észrevenni.


Ekkor a türelmes családapák mint én kivetkőznek magukból, és felkapcsolják egy pillanatra a refit és a ködlámpát egyszerre. Hangsúlyozom, a lehetőség adott volt az eddig eltelt 4-5 percben, hogy lemenjen anélkül, hogy dzsihád közeli állapotot idézzen elő. Ilyenkor, és most legyünk őszinték magunkhoz, már látjuk, ahogy letoljuk Célszemélyt az útról, látjuk, ahogy a dzsungelben kitépjük a gerincét és elrakjuk rosszabb időkre a többi 28 mellé, vagy elképzeljük, hogy ő lesz az egyetlen, aki a lost végén a szigeten marad egy "peched van papa" feliríatú ping pong labdával. Ekkor az események felgyorsulnak. Kettő lehetőség van ilyenkor. Nem is, három.       rekettyés
 
1.
Célszemély elkezd gyorsítani, a gépjármű üveghangot ad (a bent ülők azon gondolkodnak, hogy végül is a vonat sem rossz, van büfékocsi is), de nem megy le. Már érezzük mögötte a fájdalmat, a dugattyúk keserű küzdelmét a fáradt kenőolajjal, érezzük, ahogy a kipufogó rendszer soha nem látott mennyiségű égésterméket akar kidobni. Ilyenkor kérlek Titeket, maradjatok le. Nem éri meg, ne miattunk csökkenjen Célszemély kocsijának az értéke hirtelen elhasználódás miatt. És ne öljön meg senkit azért, mert ő egy sértett személyiség. Vagy tegyétek amit én. Várjatok, lelassul, és menjetek el mellette jobb oldalon. Sajnos szabálytalan, de ez az egyetlen megoldás.
 
2.
Elkezd néha néha fékezni. Hirtelen, nagyot. Na ez az, amikor én nem szoktam törődni a nap további programjaival, hanem szépen beállok mögé, maradok amig valahol meg nem  áll. Hagyom, hogy a többiek tolják le, és a jobb sávban elporoszkálok. De egyszer úgyis megáll. Majd akkor kiszállok, és egy rövid, 2-3 perces erőszakmentes sallerozást követően megkérdem, milyen indíttatásból szeretne békés adófizetőket meggátolni további életük megélésében.               sertésfarm
Kifinomultabbak egyszerűen megvárják, míg ezt mások teszik. Láttam ilyenkor én már péklapátot is előkerülni, sőt, egyszer egy gyönyörű, zsírtalan felső-combbal ütötték le a Célszemélyt szakadár hentesek. Kértem, de nem adták oda. Mármint a combot. Megrendelésre vitték...kár.
 
3.
Hirtelen félrerántja a kormányt jobbra, dacosan, sértődötten. Ettől a két gyerek (unoka) hátul összefejel, jobb esetben lenyeli a nyalókát a műanyaggal együtt, anyuka a jobb 1en pedig belefülel a biztonsági öv tartójába.
Ilyenkor mellé kell érni, finoman, nehogy ránk-rántsa, majd mindegy mit, de üvöltözni kell vele. Igen, kell. Ha nem üvöltöztök, otthon a család issza meg a levét. Ki kell adni a feszültséget. Hogy nézne ki, hogy hazamész, és mikor kedvesed vagy gyermeked megkérdi, milyen napod volt, azt válaszolod, hogy: "-húúúzóóódjááá mááá leee te paraaaaszt!!!!"....ugye.

Ilyenkor néha előfordul, hogy a Célszemély utánad jön, 1,5 centiméteres távolságra lemaradva mögötted. Ekkor kihalt autópályán érdemes gyorsítani, majd megvárni míg megint utólér, majd megint gyorsítani.
De persze lehet azt is, hogy teszel rá, és simán tovább mész..... Max majd amikor nézed este a híradót, látod, hogy egy frusztrált ember bement egy bevásárlóközpontba, és mindenkinek nekiment a tolókájával azt kiabálva, hogy: "-na most gyere xarházi, most mutasd meg!!"
 
Szóval fentiek szerintem tükrözik az alapeseteket. Ettől el lehet térni, van olyan, hogy az ember egy csillirárd-billiárd lóerős csodajárgány mögé ér, és az elkezd szórakozni velünk. Gyorsít, lassít, ha meg akarod előzni, elmegy melletted, és bevág eléd.                               törtszámok halmaza
Én erre azt mondom Nektek, létezik olyan, hogy intellektuális fölény. Mint amikor salátát vacsorázol miközben mindenki más finom pörköltet. Xarul érzed magad akkor, meg rossz is, de 1 óra múlva már jó....


Létezik olyan, hogy elég, ha te tudod, hogy a szüleid embert faragtak belőled. A gyorsítgatós, a lassítgatós, az önjelölt mr és mrs majdénmegmondomhogyvezetsz-ek pedig higgyétek el, bele fognak kerülni olyan szitukba, ahonnan no way out. De ha egy közülük is olvassa ezt, és nem teszi amit amúgy tenne, és ezzel nem öl meg az utakon pár embert, már megérte.
 
Nem is beszélve arról, hogy ha még egyszer meglátom azt a tesze fosza osztrák skodást, aki miatt ez eszembe jutott, isten az atyám kifilézem, megsütöm, a családját rabszolgasorba hajtom és felélem a befőttjeit a tüchtig kis spejzéből.
 
u.i.
A szövegben értelmetlenül felbukkanó olyan szavak, mint például: répa, finomfőzelék, szifilisz, rekettyés, sertésfarm, tört számok halmaza a véletlen szüleményei. az elbeszéléshez nincs közük, csupán a megtévesztést és a folyamatos éberséget szolgálják.
Nem, nincs benne több értelmetlen szó, ne is keressetek olyat... :-)

122 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó sztereotípia béna autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Sonkatekercs 2008.10.10. 12:58:24

gyenge a stílus.
az 5 perc az biztos? nemc csak Neded tűnik annyinak? Egy skodában ülve kellemesen autózva repül az idő!

báró Csekonics 2008.10.10. 13:10:40

"ő lesz az egyetlen, aki a lost végén a szigeten marad egy "peched van papa" feliríatú ping pong labdával"

Ezen majdnem visszaköptem a kávét :-D

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.10.10. 13:11:56

ezek az oda nem illő szavak...
hát hogy a végére írtad hogy ezek a megtévesztésre valók, azzal azt érted el, hogy az utolsó mondatig fusztrált hülyének néztelek, hogy mi a f.szt keres a finomfőzelék, a szifilisz, a rekettyés és társai a mondanivaló kellős közepén, úgy hogy ott a leírt szövegkörnyezethez abszolúte nem passzol.

mondjuk most már tudom miért írtad oda, de hogy minek?

lwcolors 2008.10.10. 13:14:46

Én ilyenen már rég nem szoktam kiakadni, egyszerűen elmegyek mellette a külső sávban. Ha a megadott helyzet áll elő (a külsőben senki) akkor én úgyis a külsőben megyek. A lényeg, hogy ilyenért nem húzom fel magam. Szerintem is elég gyakori helyzet, M1-en múltkor egy anyuka a két gyerekével egy népszerű(olcsó) és nem kifejezetten szép francia(török) kocsiban a 30. kívülről mellette elhaladás alatt sem jött rá, hogy rossz sávban(úton) megy 90-nel.

Roltii 2008.10.10. 13:29:26

múltkor megyek szakadóesőben az M5-ösön, és egy paraszt beállt mögém, először csak villogott. Ez azért volt jópofa, mert hiába volt sötét, látszott hogy valami szutyok szar kocsija van. A dolog szépsége az volt, hogy mivel péntek délután a pontos időpont, ezért folyamatos sorban haladtunk a belső sávban is. A kis paraszt miután nem húzodtam le egyből, megpróbált jobbról előzni. Miután 5-jére se sikerült, mert hát voltak jobb oldalt, így nekiállt rángatni a kormányt. Azért az ilyen barmot a helyszínen főbe lőném. Szakadó eső, 140-es tempó, és nekiáll agresszívan rángatni a kormányt sávon belül.
Ezután lehúzodtam és úgy gondoltam öljön meg mást, miközbe reménykedtem, hogy nem pont akkor akar megint megelőzni jobbról.
Na, az ilyenekre tudtok valami megoldást? olyat amihez nem kell fegyvertartási..

szemenagy 2008.10.10. 13:29:53

Richelieu stílusát lehet utálni és lehet kedvelni, de megosztja ám a jónépet....engem szórakoztat, valószínüleg nem lehetek sikeres.
(inkább 10 ilyen poszt, mint a tegnapi poszthumusz....)

És igen, én nyomtam NEM-et a szavazáson! :DD

rognork 2008.10.10. 13:36:48

anyukákra nem villogni, beszarik, oszt kinyírja a gyerekeket!

Joe Hallenbeck 2008.10.10. 13:50:27

Hát ez marhára felháborító.... 105-tel ment!5 percig!A belső sávban!
Nem szeretem az ilyen magát hűdejópofának és mindenkinél okosabbank hívő embereket mint a post író.Ez után az iromány és stílus után azt sem tartom biztosnak hogy az az 5 perc tényleg 5 perc volt.Ha üres volt a pálya akkor minek kellett várnia annyit hogy kielőzze?Meg ezt az állandó fontoskodást sem kedvelem amikor beállítja magát nagyon fontosnak és hogy neki nagyon sietős dolga van, és sietni kell.Néha nem ártana kicsit magába néznie az ebernek és átgondolnia, hogy hova siet ennyire, és mi olyan fontos hogy 5 percig sem bírja 100-ra leadni a tempót.Függetlenül attól hogy a "célszemély" szabálytalan volt a post írót sem tudom sajnálni, meg a hasonszőrű nagyon fontos, nagyon sietős dolgu embereket.Megoldható volt a szitu? -> igen Akkor meg minek idegeskedik meg filézéssel meg mittoménmivel fenyegetőzik.Az ilyen kapjon agyvérzést az idegtől.

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.10. 13:50:46

szemenagy

ezt nagyon szépen fogalmaztad meg. nekem is tetszik a stílus, inkább egy ilyen könnyen emészthető szöveg, semmint egy fröcsögő-vérben forgó szemű - habzó szájú szösszenet.

én is NEM-et nyomtam a szavazáson :)

gatsy 2008.10.10. 13:51:07

rekettyés és törtszámok halmaza
:D:D:D:D::D:D:D:D:D:D
ROTFLOLMAObazzeg!:D:D

richelieu 2008.10.10. 13:54:37

Kedves Monkesz!

Örülök, hogy beírtál, a Te inputod is fontos.
Te nem hiszed el, hogy 5 perc volt, én meg azt nem, hogy Monkesz a neved.
Ha az írásomat fenyegetőnek érzed, akkor hidd el, nem az. Azt a részt ugyan nem értem, amikor arra utalsz, hogy én fontoskodnék. Ugyanakkor pedig hadd kívánjak Neked boldog, békés hétvégét, kérlek ne idegeskedj, nem tesz jót a bőrnek. :-)


Szép napot!

Marcellusca 2008.10.10. 14:15:05

Szuper az írás és sok benne az igazság!

monkesz 2008.10.10. 13:50:27
Látom Neked "nemjöttát". Semmi fenyegető nincs a postban, csak a nagymagyarvalóságot írta meg. Ha Neked jó a 90-100-as tempó, akkor nyugodtan menj főúton. Akik az autópályát használják, azok - zömmel - szeretnének mihamarabb, biztonságosa és a szabályokat betartva megérkezni A-ból B-be.
Kívánom (péntéki csúcsban esélyed van rá), hogy amelyik pályán mész, ott 20 méterenként találkozz a fent leírt célszemélyekkel egész utadon. Talán akkor rájössz, hogy miről szólt a poszt.

Sandokan66 2008.10.10. 14:21:44

monkesz. Vegul is igazad van. De hat csak valamifele iratlan es irott (a KRESZ pont az utobbi) szabalyok szerint kellene (egyutt) elnunk, nem? Ilyen alapon oda lehet kakkintani az utca kozepere is? Max kikerulod. "...Megoldhato a szitu?..." Meg. De azert jo, hogy nem csinalja mindenki ugye? Ja es "ha ures volt a palya miert kellett varni annyit, hogy kielozze?" Mert jobbrol tilos elozni! Ez is benne van a kresz-ben. Tudod ezek a szabalyok amik le vannak irva es ezeket kellene tartani... Vagy szerinted, nem? Piros lampanal azert megallsz?

Marcellusca 2008.10.10. 14:26:27

richelieu!

Kihagytad a 4. pontot, melyekkel múlt pénteken volt szerencsém (kettővel is) találkoznom.

Péntek du., M3, folyamatos kocsisor mindkét sávban, gyakorlatilag Gyöngyösig. Az első "úriember" megunta a tötymörgést (seb.:90-130-ig) és az egyik pihenő mellett a leállósávban előzött végig. Igen, igen. A lehajtó-, a leálló- és a gyorsítósávon végig. Jól ment, na, az a kis Punto (nem Grande)!
A másik emberforma állat jött a belsőben, jóval mögöttem, így nekifogtam két autó előzésének. Kb. féltávon jártam a két autó mellett (köztük nem volt hely) kb. 140-nel, mikor Isten barma utolért és elkezdett villogni ezerrel. És most hova? - gondolta én, úgyhogy befejeztem az előzést és szépen, illedelmesen lehúzódtam. Én már láttam, hogy kb. 50m-t nyert, mert sor előttünk a belsőben. Természetesen villogás, cikázás, de nem ment semmire, mert kb. 8 autó ment a belsőben kb. 10 másikat előzve. Bingó! Kormány jobbra ránt és usgyi a leállóban.
Szóval ezért mondom, hogy kifelejtetted a 4. pontot! :D

Szép napot, jó hétvégét mindenkinek!

theutat villám 2008.10.10. 14:26:59

monkesz 2008.10.10. 13:50:27

Te valami különös állatfaj lehetsz, leginkább a sztori főhőse a skodában. Sajnos sokszor találkozik ilyennel az ember, képzeld, és van, hogy mennél csak 130-140-nel (ami szerintem sem gyors), de nem tudsz, mert mr faszkalap nem hajlandó kimenni a külső sávba, ahova való. képzeld, te pox, én az a barom vagyok pl. aki ha véletlen gyorsabban hajt a kelleténél, akkor is hajlandó lehúzódni, akár lassítással is, hogy elengedje a mögötte érkező méggyorsabban hajtó autót. Mert nem fáj, azért.

EMMI 2008.10.10. 14:29:45

monkesz 2008.10.10. 13:50:27

Kedves monkesz!
Én 2 perc után simán megelőzöm jobbról, mert igenis azért használom az autópályát, hogy gyorsan odaérjek, ahová tartok. Ha nem sietnék, akkor nem a pályán mennék. És csak akkor villognám le, illetve előzném meg jobbról, ha lett volna alkalma lehúzódni.
Ha egybefüggő a kocsisor, és előtte másik 10-20-30 ... autó is csak 105-el megy, akkor beállok mögéjük.

Marcellusca 2008.10.10. 14:31:04

Ja! Aztatat el is felejtettem írnyi (,mert, ha már az elsőt megírtam), hogy a második delikvens egy fekete béjemvés vót. És nem általánosítás, dehát "szupersportos" olasz macchina és a prémijum deuche Wagen ....

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.10. 14:37:12

monkesz

apám, te aztán télleg fordítva vagy bekötve... te hogyan olvastad ki / vetted ezeket a sületlenségeket, amiket leírtál? mert ha - feltételezve a pozitívat - végigolvastad FIGYELMESEN, akkor ez csak valami vadképzelet szüleménye lehet nálad.
hol írta azt a post írója, hogy ő olyan rahedlifontos lenne? volt itt szó szándékos gyorshajtásról, mások veszélyeztetéséről? vagy akár csak arr autaló magatartásról?
segítsetek lécci, mert úgy látszik, velem van a hiba...

szemenagy 2008.10.10. 14:48:38

Taz goes ASOT 2008.10.10. 14:37:12

Néha nekem is megfordul a fejemben, hogy itt csak néhányan megyünk a "szembesávban" :DDD

Monkesz: Azért a 21.-ik században ne kelljen már egy sportosabb ló sebességénel a belső sávban haladni, arra kíváló a külső is. De ha azt az őrült száguldást sem bírod, használj 3-4-5 számmal jelölt utakat....

Marcellusca 2008.10.10. 14:54:32

Taz goes ASOT , szemenagy !

Szerintem megsértődött, mert neki csak a feltett fotó alapján ugrott be, hogy miről van szó (bár richelieu írta, hogy direkt nem említ típust). Bitos 120-as Skodája van, de lehet, hogy csak 105-ös, ezért frusztrált egy csöppet.

DEGEC 2008.10.10. 15:01:16

a stilus elviselheto, csak nincs mondanivaloja...
szerencsere van annyi horsz meg nyutonmeter a seggem alatt hogy az ilyeneket le tudjam taszajtani magam elol, jo messzire elhagyom, max egy ket bazmeg elhaggya a szam oszt jonapot..

nem tudom mit kell tullihegni...

kranführer 2008.10.10. 15:22:37

Skodás vagyok (Fábia kombi), de jót mulattam az íráson. A "peched van papa", meg nagyon nagy szöveg volt. Aki ezt véresen komolyra veszi az sürgősen keresse meg kezelőorvosát gyógyszerészét. A posztban benne van. Az utakat haladásra használjuk kérem, és autópályán szigorúan jobbra tarts. Aki ezt nem tanulta meg a tanfolyam alatt az hulljon. Na jó nem komolyan, csak képletesen.
Jó hétvégét Nektek!

szemenagy 2008.10.10. 15:25:43

"Trackback: Szerelem Blog [Látogató] 2008.10.10. 15:14:03
Belső sávban tötymörg_ö_k"

Na, már a tracback-ek is työtymörögnek, nem csoda hogy nem lehet haladni :D

autosave 2008.10.10. 15:43:36

És NEM CSAK autópályán, hanem MINDENHOL, még városban is el kell engedni a mögöttes gyorsabban haladót ha van rá mód!

Leadfoot 2008.10.10. 15:54:25

Pontosan ezt akartam írni... aki nem hiszi, autózzon el Pécsről Szekszárdra a reggeli csúcsban, majd vissza a délutáni csúcsban (én ezt teszem minden munkanapon), és figyelje a gyorsítósávos részek gazdag élővilágát!

De városi 2x2 sávos utak is kiválóan alkalmasak a jelenség megfigyelésére, bár általában sajnos (szerencsére) nem állnak rendelkezésre olyan hosszú útszakaszok erre, mint egy autópályán.

Sugi77 2008.10.10. 15:55:30

én is 120-as skodával kezdtem és imádtam :))) fillérekbe került ...na jó a fogyasztása nem mennyei...de azon felül soha semmi bajom igazából nem volt vele :P és az sem zavart sosem, hogy csak 110-el ment (többel is, csak így nem forrt fel a vize):))) szépen kihúzodtam azt annyi!

Szendwich 2008.10.10. 15:55:58

Sandokan66 2008.10.10. 14:21:44
"Piros lampanal azert megallsz?"
Ezt a reggeli forgalombol az egyik Skodastol is ezt kerdeznem. Mar zoldre valtott nekunk a lampa, amikor O balrol - neki meg mar reg piros volt ugye - beviharzott a keresztezodesbe. Radudalok, hogy vegye eszre magat. Erre szettarja a karjat, hogy "eh kocsog, kozod?". Ha neki engedtem volna az autot ezzel kiloktem volna a francba es berepult volna a szembejovok koze, akkor is csak a karjat tarta tarthatta volna szet (a mentosoknek)?
Sok a volna, tudom. Viszont televan a tokom azzal, hogy a volna mindig azon mulik aki probal szabalyosabban kozlekedni. :/

Leadfoot 2008.10.10. 16:02:33

Te Monkesz (alias Célszemély), ez az írás rólad szól... :-D

A belső sávban "normál esetben" (ha nem előzöl, nincs összefüggő sor...) nem szabad autózni. Sem 5 percig, sem 5 másodpercig. Ez nem okoskodás, nem "hűdejópofizás", és nem fontoskodás, ezt egy szabálygyűjtemény írja, amit szaknyelven magunk között csak KRESZ-nek hívunk. Lehet, hogy hallottál már róla... :-)

Matrix_ 2008.10.10. 16:06:30

miaz hogy nem lehet menni a belső sávban 105-tel? Én is mentem nemegyszer! még kevesebbel is. Igaz, hogy egy nyerges volt a széfti kár, de ha egyszer annyival kellett mennem, akkor annyival mentem. úgyhogy a sok száguldozó 140-esnek üzenem: van élet 130 alatt is. Csak szar.
:D
Amúgy az M azt jelenti a számok előtt, hogy MENNYÉÉÉ MÁÁÁ! ha esetleg eddig nem tudtátok volna! :)

Auto-InterCont 2008.10.10. 16:28:36

Monkesz!
Mennyé busszal!
Így lesz a legjobb mindenkinek!

Hasonló emlékek tolulnak fel bennem, mikor a posztot olvasom, de nem írom le véleményemet a Monkesz-félékrol!

whiteCat 2008.10.10. 16:50:07

"megengedettnél kicsit többel,"

Tovább nem is olvastam. Ez felszólítás szándékos szabálysértésre.

Kéretik a postot törölni.
Miért engedik, hogy ilyeneket be lehessen írni.
Undorító, hogy egyesek nem képesek felfogni, hogy vannak szabályok.
Egyszerű aki nem akarja betartani őket adja vissza a jogosítványt és az autót is és ne vezessen soha többet. Ha ezzel csak egyetlen balesetet is megelőzünk már lenne értelme, de van egy gyanúm, hogy soha többet nem lenne baleset az utakon.

autosave 2008.10.10. 17:16:26

>"megengedettnél kicsit többel,"
>
>Tovább nem is olvastam. Ez felszólítás szándékos szabálysértésre.
>

LOL!!!!!! Ez neked a legnagyobb bajod, hogy ő 130-140-et mond? :D Csak 143-tól bűntethető, arról nem is beszélve, hogy EU előírás szerint a az autóban lévő sebességmérők is kevesebbet mutatnak!

autosave 2008.10.10. 17:19:38

ja és a magyar bűntetőjog szerint is amig valaki nem megtévesztő a sebességtúllépésével, addig ez nem mentség elsőbbségadási szempontból például.

Ezért lesz az a hibás (egy elképzelt) balesetért, aki egy pl 160-al jövő autó elé kiugrik pályán!

gmower (törölt) 2008.10.10. 17:48:52

whiteCat 2008.10.10. 16:50:07

Jaj, már hiányzott egy ilyen hozzászólás :D

Tegnap már belinkeltem, de csak neked itt van újra:

www.origo.hu/auto/20081009-agresszio-szabalytalansag-balesetveszely-betartottuk-a-kreszt.html

Ha Te a videón látható első percet minden egyes elindulás elött megcsinálod (ez a szabály), akkor jogos a felháborodásod, amúgy meg inkább járj a tömeggel. Meg amúgy is.

Leadfoot 2008.10.10. 17:54:21

whiteCat hozzászólása igen hasznos volt (bár megnézném, ahogy MINDIG sebességhatárokat betartva autózik...), mivel rávilágított arra a tényre, hogy ha valaki megszeg egy szabályt, az nem jogosítja fel a másikat arra, hogy ő is megszegjen egyet.

Jelen esetben: akár 110-zel jön valaki, akár 310-zel, az embernek semmi keresnivalója a belső sávban (kivéve a KRESZ által felsorolt eseteket persze). Az "itt 130 a sebességhatár, tehát ha a belsőben nyugodtan mehetek annyival" felfogás meg egyszerűen szánalmas, a szándékos önkéntesrendőrködés meg még ennél is nagyobb tufaság, ráadásul kimondottan balesetveszélyes...

gmower (törölt) 2008.10.10. 18:19:25

Annyia bírom a hozzád hasonlókat, akik szerint "a szabály az szabály, be köll tartani mind egy szálat!". Szerintem meg azért a valóság nem fekete-fehér. Én bevallom, hogy szoktam gyorsabban menni a megengedettnél megfelelő körülmények között, sőt már narancssárgán is csúsztam át, és bármilyen meglepő záróvonal átlépés is előfordult (lehet anyázni). De pl. sose csináltam még autópálya külső sávjában Y megfordulást (M6-oson, majdnem Dunaújvárosnál volt, épphogy kikerültem a barmát), nem megyek szembe a forgalommal, leállósávon, buszsávban, megadom az elsőbbséget, nem lövök ki kanyarodósávból, sőt sokszor előzékeny vagyok közlekedőtársaimmal szemben. Én még nem okoztam balesetet, viszont 2 napja adtam el az autómat GTK miatt bontónak, mert a mögöttem jövő az ülés alatt turkált, miközben én egy tipikus magyar útépítési technológia (20 cm függőleges szintkülönbség a régi és az új aszfalt között) miatt kénytelen voltam 20-30-ra lassítani. Bár mikor megkezdtem a lassítást még több, mint 200 m-re volt mögöttem, de mivel nem a szélvédőn túli világot vizslatta, így fékezés nélkül belémcsapódott. Ez is a gyorshajtók hibája? Egyébként a rendőr végül követési távolság be nem tartása miatt jelentette fel, mivel ráfutásos balesetnél mindig ez jut eszükbe. Na pont ennyire lehet hinni a statisztikáknak. Ha a srác valamit jól csinált, az pont a követési távolság volt (már kb. 20 km-t jött mögöttem a csatt elött), sosem jött négy "karónál" közelebb hozzám, kivéve, amikor mással volt elfoglalva, nem a vezetéssel. Nekem már ez volt a 3. esetem, ami miatt biztosítóhoz kellett fordulnom, és mindegyik oka egyszerű figyelmetlenség volt. Ezzel persze nem azt akarom mondani, hogy nem vetetném el a jogsiját a leállósávon 160-al előzőnek, csak hogy mérlegeljük már egy kicsit a vezetés közbeni szabálytalanságok súlyát. Száraz, kihalt, nyílegyenes úton 90 helyett 110-el menni baromira nem veszélyes, viszont körülnézés nélkül jobbkezesbe bemenni már 30-al is rohadtul az. Bocs a hoszzú szövegért, de annyira felbassza az agyam az ilyen begyöpösödött "én már csakazértis 45-el megyek, hiába 70 a forgalom ritmusa" típus, hogy hihetetlen. És pont ezek azok, akik a hétvégeken előmerészkednek, és halálra idegesítenek azzal, hogy nem hajlandó segíteni egy sávváltást, nem mond le az Istenért se az elsőbbségéről, inkább még direkt keresztbe is tesz. Miért van az, hogy hétköznaponkét, a 10* akkora forgalomban sokkal könnyebb egy egyszerű sávváltás, mint hétvégén? Na most lehet engem anyázni :D

DEGEC 2008.10.10. 18:27:31

gmower 2008.10.10. 18:19:25

Ne kaminautoljál, és bavallj itt ilyeneket...
egy ilyen autós társadalomban mint ami M.on van csak rendes kockafejü minden szabályt betartó autosok vannak, akikből a rugalmassag szikrája sem lelhető fel..


de majd jon "kis ember" cartárs és felvilágít:-PPPP

DEGEC 2008.10.10. 18:33:21

Marcellusca 2008.10.10. 14:15:05

most ezt nem mondjátok komolyan, hogy ha valaki bent tököl a belsőben nem tudjátok kikényszeíteni a külsőbe?????

nagy ritkán én is találkoztam ilyennel, de ha látom hogy droid, akkor messziről ráhuzom a refit, és mere odaérek a seggébe intemzív fékezésel és még mindig ott van akkor addig le se szállok a dudáról mig ki nem kotródik, de ha utána véletlenül a kúton találkozunk akkor tuti hogy megkérdezem tőle hogy fej vagy gyomor....

gmower (törölt) 2008.10.10. 18:41:11

DEGEC 2008.10.10. 18:27:31

Én már rég bevallottam ezeket itt, legfeljebb nem egy kommenten belül :D Persze lehet anyázni, hogy egy közveszélyes állat vagyok, de tapasztalataim szerint csak az nem szegett még meg KRESZ szabályt, aki épphogy megtanult járni (mint az én pici szemem fénye). És igen, autót sem kell vezetni hozzá.

Bevállalja? :D

MrZed001 2008.10.10. 19:13:36

Autópálya, hasonló problémák, de mégis más:
Rendszeresen megesik velem, hogy szépen tötymörgök annak rendje és módja szerint 135 kmh környékén autópályán belsősávban, és előzgetem a 100-asokat. Mivel normális ember vagyok, előzést követően irány ki külső, pláne mivel jönnek a száguldozók (170-200-asok) rendesen. Na ekkor szokott az előfordulni, hogy ahogy kell elengedek egy hűdesietőset, és azt veszem észre, hogy előttem egy 90-100-al cammogó ... node a belsőben jönnek szép számmal a száguldozósak, tehát lassítani kell ... így viszont a már nem száguldozósak is szépen elmennek mellettem (mivel ilyenkor zárt sorban követik egymást a belsőben) ... én meg szépen ott ragadok egy töcsmögölő mögött jó pár percre ...
Persze nem rohanok, de egy út alatt 4x az már egy kicsit dühítő. És mindez a gyorshajtók hibája, akik ha képesek lennének fix 135-140-el menni, akkor belső sáv haladna ennyivel, a külsőben meg úgyis tökölnek ...
Az ideális persze a 3 sáv lenne, ahol középső táblával a >120-as.

Marcellusca 2008.10.10. 19:18:16

DEGEC 2008.10.10. 18:33:21

Mikó montam, hogy végig tötymörgök az ijjenek mögött akár Szögedig?
Azt próbáltam monkesz tudtára hozni, hogy igenis vannak ilyen balf@szok, akik a postban írt modon közlekednek. Sosem írtam, hogy én egy végtelenül jó és kockafejű fiú vagyok.Már én is bevallottam, hogy szegek szabályokat (pölö: lakter. belül: 55-60; lakter. kívül: 100-110, autópálya: 135-140, amennyiben a körülmények megengedik), és igen, villogni is szokok a zótópályán. Az ilyen balfékekre, de nem akkor, mikor látom, hogy egy nyerges vontató vagy egy autószállító trailer vezeti a sort 85,5 km/h-val, miközben tömött a külső sáv. Ekkor nincs értelme, mert hova "meneküljön"? De a magányos B, mint belsősávos jogosítvánnyal rendelkezőre én is szoktam villogni, ha nem veszi észre, hogy én gyorsabban szeretnék haladni, mint 90.
Sajnos igazad van, sok a kockafejű, szabálytbetartó ótós. Mármint itt a blogon. Mert kint az utakon elvétve találsz.
gmower-rel is egyetértek, mikor finoman kiosztja whiteCat-et, hogy miként kezdi meg a közlekedést (belinkelt videó alapján).
Kíváncsi lennék, hányan csinálják végig - mondjuk csak napi rendszerességgel - a bemutatott ellenőrzéseket?!

Marcellusca 2008.10.10. 19:28:22

MrZed001 2008.10.10. 19:13:36

Én ilyenkor - amennyiben van hely és lehetőség - felgyorsítok 150-160-ra és besorolok a belsőbe, megelőzöm a csigát, majd ki a külsőbe és visszaállok 135-140-re és megyek magamnak előre. Így nem ragadok be mögé és - talán - nem nagyon "tartom fel" a hűdesietőseket sem. Igaz, közben kicsit parázok, nehogy pont most mérjen a yard.

Szendwich 2008.10.10. 19:28:22

Én nem szoktam villogni. Ha lehet jobbról, akkor erőből onnan előzök. Ha nem, akkor kivárom, hogy vagy kimegy magától, vagy jobbról lehetőség nyílik az előzésre.
Lehet óriási tapló vagyok, de nem fogok reflektorral meg dudával figyelmeztetni. Ha hülye, akkor halljon meg, de lehetőleg jó messze tőlem. Nekem úgy is csak jobb láb ABS van meg hasonló nyalánkságok. Nem fogok egy satufékes - büntetni tudok, de vezetni nem – csend-rend-fegyelem söfőr miatt szopni.

Matrix_ 2008.10.10. 19:40:15

és ha jobbról előztök és pont akkor jön rá hogy "najó mostantól szabályos leszek, azt elengedem ezt a barmot itt mögöttem" és szépen elkezd kihúzódni a külsőbe, tükörhasználat nélkül??? (mert tükröt azt ugye nem használ csak reggel fésülködés, kalapigazítás közben, meg este a fogmosásnál!)
na akkor már inkább duda meg refi... sztem

Szendwich 2008.10.10. 19:44:02

Ahogy az is benne van, hogy pont akkor jön rá, hogy anyádra dudálj meg refizzél köcsög és nyom egy izmos satut (nem ijeszgetőset).

DEGEC 2008.10.10. 19:52:56

Szendwich 2008.10.10. 19:28:22

nem azt mondom hogy a párszázezer levezetett kmer allatt nem előztem jobbról, de egy kezemen meg tudom számolni....
Aggályosnak tartom, és nagy szopás is lehet a vége...


jönnek itt a coming out-ok, kiváncsi lennék, hogy a bevallott, 135 - 140, meg a városban az 55-60 a valóságban mennyi lehet????

lehet hogy mindenki itt lesötétített ablakos strítrészer-e?
csak senki sem meri bevallani??
durva:-P

szemenagy 2008.10.10. 19:54:43

MatrixHasYou 2008.10.10. 19:40:15

Térdepelj csak a sarokba, mi az hogy jobbról előzgetünk, he? :D

Matrix_ 2008.10.10. 19:58:29

szemenagy 2008.10.10. 19:54:43

neméén! itten írták!

éncsak... :)

szemenagy 2008.10.10. 20:02:00

DEGEC 2008.10.10. 19:52:56

Gyón itt mindenki (szoktam én is), aztán mehet az attack!
Legalább nem laposodik el a blog :)))

Matrix_ 2008.10.10. 20:02:18

Szendwich 2008.10.10. 19:44:02

akkor mi ebből a tanulság?
tolólapos KRAZ?
vagy megvárjuk még észheztér a kalapos? vagy követjük szegedig? vagy most akkor mi legyen?
izmos satu ellen: követési távolság! mondaná most valami KRESZ Géza! :)

Marcellusca 2008.10.10. 20:05:23

DEGEC 2008.10.10. 19:52:56

Az enyimé lesötéttíttett, de nem német prémijjum és nem szokok strítfájterkedni sem (gyerkőc meg meleg meg nap meg átkukkolók miatt sötét).
A mennyiisazannyi témában már volt post és kommentelgetés, amikoris kiokosítottak, hogy az óra szerinti 55 az valóságban (állítólag dzsípíesz kütyüvel mérve) 50, a 140 meg kb. 132.

szemenagy 2008.10.10. 20:08:16

Marcellusca 2008.10.10. 20:05:23

Köszönöm a pontosítást, akkor holnaptól tök nyugodtan megyek 140-el. (Persze a Hungárián :)))

Marcellusca 2008.10.10. 20:09:21

MatrixHasYou 2008.10.10. 20:02:18

Látom nagyon teccik a tolólapos KrAZ (csak, hogy pontosan írgyuk le). Katona-e vagy/voltál? Vagy csak a zavargások közvetítésekor nyerte el a teccésedet-e? :D

Marcellusca 2008.10.10. 20:10:39

szemenagy 2008.10.10. 20:08:16

Nemgyó! Ottan 170, csak az egyeset lefelejtették a táblicskukró'!

Matrix_ 2008.10.10. 20:12:05

Marcellusca 2008.10.10. 20:09:21

nem vagyok/voltam. CSak van egyfajta elfolytott agresszió bennem amit elméleti úton élek ki. A KrAZ csak egy a sok büntető eszközből amit már elméletben kitaláltam. De ha eccer elpattan a cérna... :D:D

Marcellusca 2008.10.10. 20:14:46

szemenagy 2008.10.10. 20:08:16

Egyébként a 140 rendben van. Nem úgy vagyon, hogy a táblával jelzett értékkel és annak többszöröseivel lehet mennyi? :D
Tehát 2*70=140, azaz pont tökéletes a Hungárián. :D

DEGEC 2008.10.10. 20:14:54

nekem nem szokott ilyen gondom lenni csak elvétve, hogy nem takarodnak el előlem, nagban függ, hogy milyen autót vezetsz.

szerintem , de ez lehet hogy csak az én összeesküvés elméletem, kétfajta renitens belsősávos van.

1. aki látja hogy valami nagysas jön és kib@ssza a szemét a xenon, akkor nagy duzzogva, kimegy a külsőbe, mert nem akarja hogy vmi kopasz béjemvés a következő pihenőben sóderos f@sszal análisan kielégítse, de ha beállsz mögé mongyuk egy dévó kanossal, vagy junáj geccel, akkor ugy gondolja, hogy ráész kisbarátom..

2. aki golyóállónak képzeli magát és a mellkasán már kezd kirajzolódni az "S" betű(superman), és ő bizony senkit sem enged el.

hozzáteszem, ha monguk egy 1.0 zöld suzi rámhúzná a refit, ( ilyen még nem fordult elő) azé akkor lenyelzném a vasat..nyilván...
de egy 740 IL-el nem fogok versenyezni..

szemenagy 2008.10.10. 20:19:46

Marcellusca 2008.10.10. 20:14:46

Jaja, 140 összejön, oda-vissza, összesítetben.
Igaz, reggel az EmHulláson megyek :DD

DEGEC 2008.10.10. 20:20:06

Marcellusca 2008.10.10. 20:09:21

tolólaposkraz szerintem csak a közteseseknek van...:-P

Marcellusca 2008.10.10. 20:23:33

f@sz kivan! Elveszett az előző kommentem, most kezdhetem újra!

szemenagy 2008.10.10. 20:24:05

DEGEC 2008.10.10. 20:20:06

"tolólaposkraz szerintem csak a közteseseknek van...:-P"

Níhány évvel ezelőtt, az átkos vége felé a bratyóm a pilisi hegyekben volt so(ö)rkatona, egy bazi komoly, Bp légterét hesszelő rakettabázison. Na, ott volt egy ilyen nagy szoci dög, elején tolólap, a plató 80cm vastagon betonnal kirakva, hogy "legyen húzása". Tök jól mutatott a dizsi előtt hétvégén, nem volt gond a parkolással :))

Marcellusca 2008.10.10. 20:29:15

DEGEC 2008.10.10. 20:20:06
DEGEC 2008.10.10. 20:21:56

Mivel én katona vótam (valamikó), első kézből értesítelek, hogy ugyanez a KrAZ-255B típusú ótója van/vót a honvédségnek. Ezekkel vontatták a T-55-ösöket traileren. Néhány fel volt szerelve tolólappal (melyet azé nyáron leszereltek) és utakat, reptereket tisztítottak vele.

Matrix_ 2008.10.10. 20:31:10

DEGEC 2008.10.10. 20:21:56

asszem ezekkel tolólap nélkül is lehet emberkedni :)))

Marcellusca 2008.10.10. 20:33:39

MatrixHasYou 2008.10.10. 20:12:05

Az előbb elveszett: Én is látens agresszív vagyok. Már korábbi kommentemben írtam, hogy vennék egy H1-est (nem Hyundi-t, hanem Hammert) és azzal csak szabályosan közlekednék. Sok dolguk lenne a biztosítóknak és karosszériásoknak. Bár lehet, hogy elég lenne (nem is annyira feltűnő) egy ezerkettes Lada megerősített kasztnival és vasútisín lökhárítóval.

Marcellusca 2008.10.10. 20:38:28

MatrixHasYou 2008.10.10. 20:31:10

Komoly károkat lehet okozni személyautókban. Szószerinti ráfutásos baleseteket csinálni, ha nem figyelsz oda, ugyanis a lökhárítok kb. 110-120 centi magasan vannak. És utána már gyakorlatilag csak a kerék. Szóval egyes hegyesebb, laposabb ótók nem okoznának problémát. Max. döccenne egyet a KrAZ. :D

Matrix_ 2008.10.10. 20:41:13

Marcellusca 2008.10.10. 20:33:39

én Lada párti vagyok! occóbb:)
és vasúti sín helyett U100 vagy nagyobb :)
az is occóbb :) Vagy 60-as csőből szép gallytöröt csinálni nekije! :)ha a motor kicsit meg van tuningolva, lehet ki is önteném betonnal azokat a csöveket :D
és persze szabályok mindenekelőtt. V

DEGEC 2008.10.10. 20:41:39

"dizsi előtt"??????

ezexerint kb most szabadulhat a petőfiből:-)

szerintem a pontonosok még mindig ezeket használják.


ha érdekel valakit van eladó:

www.hasznaltauto.hu/2422057_kraz_katonai_1987

www.hasznaltauto.hu/2207877_kraz_255_1979

DEGEC 2008.10.10. 21:04:01

WTF? mindenki, akinek nincs tévéje az is nézi a BK-t?
vagy mindenkinek van tvje?:-P

Don Blasius 2008.10.10. 21:21:51

Lada zsír.:) Érdekes módon múlt hétvégén megjártuk Tokajt oda-vissza egy 32 éves Zsigulival és az M3-ason senki nem villogott le. Szegénynek megnézte a cimborám a végét, 5 személlyel ment 135-öt az M30-ason. És addig senki nem jött utánunk a belső sávban és nem akart kivillogni, amíg ezt az "ámokfutást" bonyolítottuk.:) Aztán elkezdett melegedni a víz:P, ki a külsőbe és 100, ott szépen mindenki minket elhagyott, de addig türelmesek voltak. És csodálkoztunk is. Látták, hogy öreg és megadták neki a tiszteletet. Egyébként az öreg ezerkettesek annyira elfogytak, hogy mindenütt megnézték, csodálgatták.:) De tényleg amúgy nem ragadtunk sehol a belsőben, nem volt gond. Jó kis fílinges utazás volt.:)

Jacques Foche 2008.10.10. 21:24:20

Mi a geci az a BK? (Oké, British Knights, meg Büdös Kurva, de egyik se tévéműsor.) :) Alulművelt-e vagyok?

Joe Hallenbeck 2008.10.10. 21:25:20

Kedves richelieu, én sem hiszem el hogy richelieu a neved, bár ez nem tudom hogy vág ide.A fontoskodásról meg annyit hogy nem olyan biztos az hogy ha TE szeretnél valamit, mondjuk sietni az másokat érdekelni fog.Ja és nem szoktam idegeskedni, különösen lassan tötyörgőkön vagy anyázókon nem, előbbieknél megoldom a helyzetet ahogy tudom, mert kb 2 másodperc múlva le se sz/*rom mi volt.Utóbbiaknak meg egy nemzetközi kézjellel tisztelgek, ha meg ilyen utánamjövövős megállítós parasztokkal találkozok... nos hát... lenyugtatom, erre is megvannak az eszközök.
Jó 7végét neked is, lényeg: le kell sz/*rani az ilyent.
ui.:Nekem főként a stílusod nem jött be, főleg a vége amikor keménykedésről írsz, nem szeretem az ilyen úton keménykedő másik után menő megállítós embereket.Talán ez az egy dolog amin ki tudok akadni közlekedés közben.

Matrix_ 2008.10.10. 21:35:01

A BK az olyan mint JR, vagy D vagy a RRCS. csak ez utóbbi mondjuk jó:)

Joe Hallenbeck 2008.10.10. 21:39:52

Ja és aki azt hiszi, k*rvára nem rólam szól az írás.Nem sokdám van és gyakran közlekedek autópályán és nem az említett tempóval.Ha meg valaki jön mögöttem és villog mint a barom lehúzodok.De ha valaki 105 tel megy előttem nem háborodok fel rajta,mint írottam, megoldom ahogy tudom 105- tel megy 5 percig tökmindegy.Mennyi lehet a különbség a célod elérése szempontjából?Negyed óra?Fél óra?Akinek ilyen dolgokon fel*b*ssza az szedjen egy kis ketamint :)

DEGEC 2008.10.10. 21:43:39

na szabad a gazda????
barátokközt...
szakanyag, a zsolt meg botond autólopsokkal próbál adómentes bevételre szert tenni..
én is csak amiatt nézem...nem máté:-P

Szendwich 2008.10.10. 21:47:42

DEGEC 2008.10.10. 19:52:56
Nem is kell azzal hencegni azzal ami rossz.

MatrixHasYou 2008.10.10. 20:02:18
Mi ebből a tanulság? Hát nem tudom. Talán nem csak a gyorshajtók kellene utazni a rendőrökre, hanem az olyanokra akik akadályozzák a forgalmat. Tipikus esett a belsőben való topogás. Vegyék ki, és büntessék meg. Azt ne próbálják meg elmagyarázni, hogy miért kapta a büntetést, mert úgy sem értene meg a delikvens.
Követési távolság, meg KRESZ Géza? Hát ép refizéskor és dudáláskor tapadnak a másik seggére az idióták. Ezzel is nyomatékosítva, hogy a TESCO-ban 7 forint a vizes zsemle.

Amúgy meg jól megfigyelhető, hogy az ilyen esetekben bizony kemény lelki ráhangolódást végeznek a sofőrök. Vegyük először is a hirtelen gyorsulásra (+5 km/h percenként) elvesztegetett benzin többlet költséget. Iszonyatos!!! Hamarabb kell megállni a benzinkúton tankolni, azt otthon meg kell magyarázni és akkor a havi csontkukac ára ugrott, ergo a farkával pecázik a habfürdőben otthon a horgásztó helyett. Viszont ha már száguldozik a lelkem pici bogara, akkor bizony azt a kis plusz lendületet a világ minden kincséért sem fecsérelné el. Aki siet, az mennyem a levesbe! Ha lelassítva visszamegy a másik sávba, akkor nem engedhet meg magának még egy ilyen jellegű gyorsítást. Mert akkor kedden és szerdán a BL helyett BK-t kell néznie. Ez már lelki terror otthon! Egyszóval most már elég indok van a birtokában arra, hogy azt gondolja, hogy jó autó, jó sofőr, nincs kockázat. Na meg amúgy is, városon kívül 90 km/h-val lehet menni. Így hát a többi autós menjen a lecsóba, vagy szántson Zetorral aszfaltot. Ne a pici lelkemre reflektorozzanak és dudáljanak.
S miért költség hatékony még a belső sáv? Hát a külső az hosszanti irányban meg van vájusodva. Tönkre teszi az autó lengéscsillapítóit, a gumiabroncsokat és még a bifidus eszenzus is kirázódik a belekből. A gyerek meg felkell a sok kátyútol. Nem beszélve arról, hogy ha abba a kis vájúba víz kerül, akkor még vezetni is rossz benne. Olyan labilis akkor az autó, állandóan csak az jár a fejekben, hogy a légzsák és az ABS ilyen eseteket is kivédi? Ez már stressz. Ha stressz, akkor meg noszex. Kinek hiányzik ez?
Ennek ellenére az szarjon sünt aki ilyenkor megjelenik lelkem mögött és jelzi különböző jelzésekkel, hogy engedje el, vagy szimplán elmegy mellette jobbról.

DEGEC 2008.10.10. 21:49:11

RRCS? wtf?

road runner colection services
Remote Radio Control System
Rocky River City Schools
royal rehabilitation centre sydney
rhodesian ridgeback club schweiz
Reigate Redhill Choral Society

Jacques Foche 2008.10.10. 22:00:07

MatrixHasYou 2008.10.10. 21:35:01

"A BK az olyan mint JR, vagy D vagy a RRCS. csak ez utóbbi mondjuk jó:)"

Jah, mé' nem ezzel kezdted! Csak azt kellett volna mondani, hogy olyan, mint a HGRNNY, csak állítható. :)

DEGEC 2008.10.10. 21:43:39

"na szabad a gazda????
barátokközt..."

Ófákk! Nézd el nekem kérlek. Én régi törzs-nemnéző vagyok: Én már a kezdetektől fogva nem nézem. :) :)

Don Blasius 2008.10.10. 22:25:14

Jacques csak nem te is?:)

Azt hiszem kevesen vagyunk ebben a magyar társadalomban, akik ezt ennyire kitartóan képesek vagyunk nem nézni, már legalább 10 éve. :)))
Egyszer majdnem láttam egy részt, volt egy barátnőm, aki majdnem rávett, hogy "ezt most megnézzük".:)

DEGEC 2008.10.10. 22:52:27

Don Blasius 2008.10.10. 22:25:14

annakidején 98 környékén én is ilyen voltam,
söt vitáink is voltak az akkori b.nőmmel (aki azóta a felelségem:-( ) mert mikor ment a BK, aazal egyidőben ment az elbandi asszem TV3- volt talán akkor-on

aztán melóban meg egész nap ment a tv, háttérzajként, és a 10 nap után azt vettem észre hogy reggel kiváncsian vártam hogy WTF lesz..pedig én is utáltam, de lehet hogy csak azért mer nem tudtam ki kicsoda...
10 éve....bár mostanában kezd gyengülni....

Kopasz Mercis 2008.10.10. 23:02:34

Marcellusca 2008.10.10. 14:26:27
richelieu!

Péntek du., M3, folyamatos kocsisor mindkét sávban, gyakorlatilag Gyöngyösig. Az első "úriember" megunta a tötymörgést (seb.:90-130-ig) és az egyik pihenő mellett a leállósávban előzött végig. Igen, igen. A lehajtó-, a leálló- és a gyorsítósávon végig. Jól ment, na, az a kis Punto (nem Grande)!
A másik emberforma állat jött a belsőben, jóval mögöttem, így nekifogtam két autó előzésének. Kb. féltávon jártam a két autó mellett (köztük nem volt hely) kb. 140-nel, mikor Isten barma utolért és elkezdett villogni ezerrel. És most hova? - gondolta én, úgyhogy befejeztem az előzést és szépen, illedelmesen lehúzódtam. Én már láttam, hogy kb. 50m-t nyert, mert sor előttünk a belsőben. Természetesen villogás, cikázás, de nem ment semmire, mert kb. 8 autó ment a belsőben kb. 10 másikat előzve. Bingó!"


Akkor M3 péntek délután-este.
Rendszeresen előfordul, hogy 8-10 autó vonatozik a belsőben, utolérem őket, kimegyek a külsőbe és a szabályos 130km/h-val jobbról megelőzök a következő autóig 1-2-3 kocsit. Ekkor vissza a belsőbe és előzés után újra ki.

Kérdem én, ha nekem van elég hely kimenni, akkor a többi istenbarmának miért nincs?

DEGEC 2008.10.10. 23:31:52

psmith 2008.10.10. 23:02:34

lenne nekik is hely, de ettől függetlenül nem kellene szerintem itt arra biztatni, ill. dicsekedni az embereket hogy jobbról előzzenek...

én inkább a duda/refi kombóra voksolok, és le kell tolni őket, de jobbol előzni...
bár a te dolgod, de ha ezeket az embereket droidnak gondoljuk, akkor miért bízol meg benne ennyira hogy nem ránja rád a kormányt, és nem kezd el kihuzodni jobbra...
pláne pályán, ez kicsit veszélyes mulatság asszem...

Matrix_ 2008.10.10. 23:35:36

DEGEC 2008.10.10. 21:49:11

RRCS= rém rendes család :)

mér? a többit tudtad? :)

Matrix_ 2008.10.10. 23:40:20

DEGEC 2008.10.10. 23:31:52

Sztem sem egy életbiztosítás a jobbról előzés. Nekem is mindig szorulásom van mikor ezt teszem:D (nem szoktam)
De valaki erre azt mondta, hogy a duda és/vagy refi letolást meg satufékkel bünteti azt az is veszélyes. Namostakkor?

autosave 2008.10.11. 00:03:46

jobbról előzésnél azért ott a leálló, nem szabad elfelejteni... persze nem árt előre tudni, hogy üres-e.

Matrix_ 2008.10.11. 00:06:40

autosave 2008.10.11. 00:03:46

az már a jobbról előző jobbról előzése! De az igaz, hogy oda nem jön be senki eléd/rád. Max vannak.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 04:01:15

Adnék egy linket leolóknak, innen minden szükséges eszköz beszerezhető! Én is innen vásárolok ;)

www.tuffbullbars.com/Archive%20Index.htm

Pistike911 2008.10.11. 04:42:24

szemenagy 2008.10.10. 13:29:53
"Richelieu stílusát lehet utálni és lehet kedvelni, de megosztja ám a jónépet....engem szórakoztat, valószínüleg nem lehetek sikeres."

DE! Lehetsz sikeres! :)

Nem ezen múlik.

Ugyanakkor én is látom, hogy a stílusa megosztja a jónépet. Én személy szerint már sírok a saját balgaságomon, amiért ezt a posztját is elolvastam. Az előzőeknél még megfordult a fejemben, hogy esetleg én nékem nincs humorérzékem, de rá kellett jönnöm, hogy maga a poszt úgy pocsék, ahogy van.

Egyrészt azért, mert a boncolgatott témákhoz - amiket egyébként már más posztok kapcsán kitárgyaltunk - nem tud újat hozzáfűzni.

Másrészt ezért az emelkedett stílusért, melynek pont az előzőek miatt nincs jogosultsága.

Harmadrészt pedig az öncélú humorhajhászás miatt. Minden egyes mondatnál azt éreztem, mintha a szerző a képembe tolná a gondolatait, körítve egy "márpedig most nevetni fogsz" attítűddel.

A probléma az, hogy ez qrvára nem vicces. Már az előzőekre is sok időt pazaroltam, de reméltem, hogy bennem van a hiba. De nem. Ez szimplán szar. Ennyi. Lehet vele vitatkozni, lehet mellette érvelni, hogy márpedig az én napomat bearanyozta, de ezek a posztok akaratuk ellenére kerülik a humort, mint ördög a tömjénfüstöt.

A poszt stílusa mindazonáltal arra enged következtetni, hogy a posztoló - Richelieu - egy inteligens, tájékozott ember, akit választékos kifejezésmód és széles látókör jellemez. Sajnos ezt beárnyékolja a görcsös szórakoztatni akarás.

Feltételezem, hogy egy megnyerő ember, aki mellesleg remek társaság, csak ezzel most erősen mellényúlt. Személy szerint szívesen venném személyét egy társaságban, mert feltételezem, hogy eme stíls egyébként nem sajátja.

Valószínűleg az is már csak nekem tűnt fel, hogy többnyire csak a saját posztjaira érkező kommentekre reagál.

Marcellusca 2008.10.11. 06:55:22

DEGEC 2008.10.10. 20:41:39

Jó a megfigyelés: a PNP pontonhíd elemei is ilyen KrAZokon vannak. Sőt, a TMM híd-készlet is.

psmith 2008.10.10. 23:02:34

19! Mert, mint írtam:"Én már láttam, hogy kb. 50m-t nyert, mert sor előttünk a belsőben. Természetesen villogás, cikázás, de nem ment semmire, mert kb. 8 autó ment a belsőben kb. 10 másikat előzve."
Csak, hogy értsd: mindkét sáv tömve. A belsőben 8 autó előzött 10 külsőben lévő autót, azaz minkét sávban egymás mellett haladtak az autók. A béjemvés is azt hitte, hogy úgy menni fog, ahogy te is gondoltad, de nem, mert a két kocsioszlop vége szinte egyvonalban volt. Ekkor gondolta úgy, hogy jobb lesz neki a leálló sáv.
Én is szoktam csinálni, amit írtál, mert betartom az 5-ös pontunkat és szépen elcsorgok a belsőben 100-110-zel erőlködők mellett. Ahol biztonságosan megtehetem ott bemegyek a belsőbe és pá.
Az említett hétvégén is megcsináltam, hát nem voltam túl népszerű egy Ford Galaxysnál, mert úgy villogott rám, mintha muszáj lett volna. Természetesen az első adódó lehetőségnél megelőzött és elhúzta a csíkot. Igen, jól sejtetted, kb. 3 km múlva (tartva a 135-ös tempómat) utólértem és meg kellett előznöm (nem ragadt be senki mögé). Természetesen sérelmezte ezt és visszaelőzött. Ez 3-szor megismétlődött mintegy 100 km-en.

wartburger · http://pecoshop.fw.hu/ 2008.10.11. 08:49:41

psmith 2008.10.10. 23:02:34

Rendszeresen előfordul, hogy a belsöben elöl megy valaki 105-tel, mert előz egy kamiont (ehhez joga van, tartósan és indolkolatlanul a belső sávban haladni nem). A többiek utolérik és összegyűlik akár 8-10 autó. No most vonatozva várják, hogy befejezze az előzést és tovább tudjanak haladni, tehát mennének ők gyorsabban, de nem tudnak. Erre jössz te és a külső sávban végigelőzöd a sort, aztán befurakszol. Az a minimum, hogy anyáznak villognak. Ez pont olyan, mintha a tescoban, kielőznéd az előtted álló nyolc embert, aztán mondanád nekik, hogy bocsi sietek. Azért megnéznélek utána. De asszem az írott és íratlan szabályok betartása kultúráltsági fok kérdése. Nem véletlenül sorolják Mo-ot a balkáni államokhoz.

nagyzee 2008.10.11. 09:32:38

A 105-tel sort feltarto halado kb. annyira szurja az en szemem, mint a 140-145-tel halado.
"A kicsit több mondjuk max 140-145 Km/h. Aki azt fogja állítani, hogy ez gyors, azzal sajnos vitába szállok,"
Jelenleg 130 a megengedett. Neha en is begyorsitok, de ilyenkor semki esetre nem fogom letolni az engem feltartokat. ha 60km alatt sem jon ra,hogy feltart, akkor igy jartam.

DEGEC 2008.10.11. 11:04:31

nagyzee 2008.10.11. 09:32:38

lol

DEGEC 2008.10.11. 11:06:27

RRCS= rém rendes család :)

vazz ha egy hétig ütöttek volna szív lapáttal se jöttem volna rá.....:-P

nah..elmentem autókereskedésbe....szakmai kirándulásra:-P

az f1 eredményét neghogy megirja valaki, mert még nem láttam.

szemenagy 2008.10.11. 11:27:06

Pistike911 2008.10.11. 04:42:24

Az ördög sosem alszik? (04:42:24)
Igen szépen és komoly érvekkel megindokoltad, neked miért is nem tetszik, grat. Az ilyen, alátámasztott és átgondolt vélemény-nyílvánítás előtt mindeg fejet hajtok, a sima "mertúgyszarahogyvan" helyett.

szemenagy 2008.10.11. 11:35:59

DEGEC 2008.10.11. 11:06:27

Csaknem hozzám indulsz? :-D

Kopasz Mercis 2008.10.11. 15:45:36

wartburger 2008.10.11. 08:49:41
"Rendszeresen előfordul, hogy a belsöben elöl megy valaki 105-tel, mert előz egy kamiont (ehhez joga van, tartósan és indolkolatlanul a belső sávban haladni nem). A többiek utolérik és összegyűlik akár 8-10 autó. No most vonatozva várják, hogy befejezze az előzést és tovább tudjanak haladni, tehát mennének ők gyorsabban, de nem tudnak. Erre jössz te és a külső sávban végigelőzöd a sort, aztán befurakszol. Az a minimum, hogy anyáznak villognak."

Biztosan van ilyen is. Amit én tapasztalok az az: 6-8 autó előz egyszerre. Az első akkor sem megy ki ha már lehetősége lenne, hanem még megelőz 2-3 autót minimális sebesség különbséggel. A második aztán még megelőzi őt és beáll elé. A harmadik még a másodikat is azután megy ki a külsőbe, és így tovább. És a következő előzésnél ugyanez, csak most az utolsóból lesz az első.

Ha ehelyett csak akkor menne mindenki a belsőbe, ha valóban utolért valakit és előznie kell, kevesebb méreg lenne az utakon.

És nem akarok senkit jobbról előzésre csábítani. Előfordul, hogy simán kimegyek a külsőbe, aztán mikor ott ténylegesen elémkerül egy megelőzendő jármű visszasorolok a belsőbe, ugyanoda ahonnan kijötzem. Kb. a 2., 3. előzős után jön rá az előttem vonatozó, hogy ezt ő is megteheti, ekkor sikerül néhány pozíciót nyernem. Ők sem késnek semmit és én is haladhattam gyorsabban. A "szerelvény" elején haladót viszont már a dudára tapadva próbálom rávenni, hogy soroljon már ki, mikor lehetősége van rá. És ezért nem érzem magam rossz embernek.

DEGEC 2008.10.11. 17:34:58

szemenagy 2008.10.11. 11:35:59

nem, de nem is nekem kell, nekem van agy jó alfám mi kellhetne még:-P

szemenagy 2008.10.11. 19:18:11

DEGEC 2008.10.11. 17:34:58

Jó alfa? Úristen, leszálltak az UFO-k :)))))
Benzinevőbe még csak-csak.....

DEGEC 2008.10.11. 19:48:05

lol:-P

még nem ültél akkü jó jtd be...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 20:06:15

dízel? Olasz?! Sikeres nem lehetsz, avagy: 4 :D

DEGEC 2008.10.11. 20:16:48

nyilván, de tudom hogy csak az irigység beszél belőletek..:-P
véletlenül a common rail mocikat nem a digok találták ki?????

"Tíz évvel ezelőtt úgy tűnt, az egyre szigorodó károsanyag-kibocsátási rendelkezések véget vetnek a dízel karriernek. '92-'93 tájékán a Fiat komolyabb fejlesztésekbe fogott, és '93 végére elkészült az UNIJET-rendszer. Ez volt az első common-rail megoldás, amit 1997-ben beépítettek az Alfa Romeo 156-os dízelváltozatába. '98-ra a legtöbb európai gyártó átvette a technológiát, ezzel megkezdődött a common-rail sikertörténet."

forras:TC

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.11. 20:20:17

Akkor sem, ne magyarázz! :DDDD

Olasz=finom pörgős benzines!

DEGEC 2008.10.11. 20:31:35

pörög ez...

én kellemesen csalódtam, 1 éve még én is ezen a véleményen voltam, aztán feltünt, hogy itt, minden 5. autó alfa...mondom kipróbálok má egyet, csak nem olyan hülyék a digók, hogy szivassák magukat...
egyenlóre nem panaszkodom..cuore sportivo..

de azért áll a kertben még egy bajor gran turismo...just in case...:-P

magaslaci 2008.10.11. 23:11:32

Besz@rok ezeken a cikkeken!:D
MÉG ILYET!!!

autosave 2008.10.12. 01:59:30

"Besz@rok ezeken a cikkeken!:D
MÉG ILYET!!! "

Igen. Van, aki haladni akar és nem fogadja örömmel, ha mások ebben (szabálytalanul) akadályozzák. Mi a gond ezzel??

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.12. 11:40:14

Te, autosave, nem lehet, hogy egyszerűen tetszett neki és gratulált? Mielőtt szemezős - belezős lenne, tudod ;)

Taz member of JFK Borad™ 2008.10.12. 11:57:05

kukori

könnyed vasárnapi mozizás? :)
készítem a nachos-t :D

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.12. 16:10:38

Én benne vagyok :D Bár "dolgozok" épp :)

richelieu 2008.10.12. 16:47:03

Pistike 911!

Mindenkinek, s főleg Neked köszi a kommenteket.
Elárulom, hogy konkrét célja volt annak, hogy ide, és ilyen posztokat írtam. Igen, csak ezekre válaszolok vissza, mert kb ennyi időm van, s nem azért, mert csak magamat érdeklem.
A "humor" ha hiszed ha nem, itt nem jutott eszembe, amit írok, azt ültő helyemben teszem, nem gondolkodom előre, hogy "hű, most aztán inkább máshogy írom, az talán vicces". Nem. Írásban igy fejezem ki magamm, ez van, így jön.. :-)
A pozitív szavakat köszönöm, a kritikát még inkább. Segít abban, ami ezen posztok célja volt.

További szépeket!!!!!

au revoir

a kertész tömlővel 2008.10.13. 11:15:25

amugy belsősávra ki lehetne rakni egy 120nál lassaban menni tilos korlátozást és ezzel együtt egy kamionoknak előzni tilost az egész m1 hosszában,,esetleg amikor van 3madik sáv is akkor mehetnének el egymás melett,de akkor se használhatnák a belső sávot.szerintem meg lehetne szoktatni,,használhatobb lenne a pálya.

2008.10.13. 13:54:40

Szerintem a belso savban/kozepso savban haladokkal az a legnagyobb baj, hogy se hall, se lat emberek. Kb a ket A oszlop kozotti reszt latja, abbol is kiesik a visszapillanto... Pl. az M7 haromsavos reszen nagyon sokszor latni ilyen 120-szal kozepsoben haladokat, amikor ures a jobb sav. Ha par percig mogejuk all az ember, akkor latni, hogy egy pillanatra sem nez bele a tukorbe, semelyikbe... Ugy gondolja, hogy a kozepso sav az tuti, sehol sincs kozel az ut szele, stb. Orulet :D

Leadfoot 2008.10.13. 15:10:38

Jobbról előzés elég para, bár néha szoktam vele élni, de pályán soha (bár az M6-on Szekszárdnál néha előzöm jobbról a négytengelyeseket, de az más... :-] ).

Rámhúzza a kormányt a delikvens, összetörik a kocsim, esetleg én magam is, és a végén még én lehetek a hunyó...

Egyébként a múltkor Pécsről kifelé a hatoson BP felé láttam az alternatív megoldást élőben előadva:

2x2 sáv, elöl Ignis (gyökkettővel), hátul C Vectra, mindketten a belsőben. Vectrás villog, semmi eredmény... és akkor nekiállt előzni - kéretik megkapaszkodni - balra a zárón át (nem, nem volt körülöttük senki más az úton, elmehetett volna az Ignis mellett a külsőben is).
Csakhogy jöttek szembe is, mindenki szerencsétlenségére a szemből érkező is konzekvensen a belsőben. A szemből érkező Matiz sofőrje is lerántotta a külsőbe, a vectrás is, csak utóbbi még a Suzuki mellett volt, és szépen oldalbakapta.

Istenbarmai ha találkoznak...

fkorbi 2008.10.13. 16:56:16

Érdekes, nekem az utóbbi időben nem a sokadás autópályán belsősávozókkal van a bajom, hanem...

... hanem az utóbbi két hétben egyszer egy Porsche Cayenne-t követtem 90-el a gödölolői dombok előtt az M3 belsőben. A pálya üres volt gyakorlatilag, kicsit mókásnak éreztem, amikor az 1,4 Xsara kormánya mögül elkezdtem villogni rá, de szerintem észre sem vette, túl tökéletes a Prsche SUV ablaksötétítése, vagy nemtom. A "jobbról nem előzünk" dolgot az én fejembe meg annyira beleverték anno, hogy nem kezdtem el jobbról előzni, cserében mögöttem mindenki az én kurva anyámat szídta, és ők viszotn elkezdtek jönni jobbról, ezek után végképp nem szándékoztam jobbról előzni. Majd egy idő után a Cayenne-s észrevette, hogy a harmadik közismerten lomha 1,7 D F-Astra húz el mellette recsegve érezhető sebeségkülséggel, akkor nagy kegyesen először is gyorsított, és kihúzott a külső sávba...

A másik érdekes módon majdnem ugyanott volt, egy kissé korosabb, ám még javában ereje teljében levő 5-ös bimmerrel, aki egy kamiont előzve kb 15 km-n keresztül a kamion sebességét felvéve ott maradt a belsőben, a kamionnal együtt tökéletesen és hermetikusan 90 km/h-ra korlátozva a sebességet mindkét sávon. A kamionos észlelte a problemát, először megpróbált lemaradni, hátha akkor végre megelőzi a bimmer, de nem, majd próbált gyorsítani, hogy a jobbról előzést lehetővé tegye, de ugye kamion nem mehet sokkal többel 90-nél, így érdemi megoldást ez sem hozott, végül a kamion "visszavágta" magát kb 82 km/h-ra, és így jócskán lemaradva a külső sávot megnyitotta az időközben alaposan megduzzadt sornak... no comment, nemtom mit akarnak ezek a gyökerek.

Szendwich 2008.10.13. 21:12:06

Irogatok itt a jobbrol elozesrol... Ma a full bedugult regi 3-ason, egy punciszor nyaku kabatban utazo fiatal "Sityu" malyinal a teglagyar utanni telep kanyarodo savjaban elozott meg engem es az elottem halado Suzukit. Nagy mutatvany volt. Keves volt neki a folyamatos 80 km/h es ket kocsit nyert a tovabbi 5 km-re. Esze gondolom a laba kozott volt a mellette ulo csaj miatt.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.10.14. 05:19:02

Irigykedel, mi, hogy jobb a csajom? :D :P

Leadfoot 2008.10.14. 13:34:21

Azért nem ugyanaz, ha a kanyarodóban előz meg valami tolakodós majom, mint ha elmész autpályán külsőben / főúton kapaszkodóban valalmi belsőbe betonozott szerencsétlen mellett.

Pistike911 2008.10.15. 23:27:54

richelieu 2008.10.12. 16:47:03

"A "humor" ha hiszed ha nem, itt nem jutott eszembe,..."

NA NEEEEEEE!!!! :D

Ennyivel nem úszod meg. :)

Inkább írtad volna azt, hogy "Bazze! A humor szubjektív, nebasztassááá! Ééérted??!!"

Esetleg valami hasonlót. Persze mondhatjuk azt is, hogy az egésznek nincs jelentősége... :)

richelieu 2008.10.16. 08:43:52

Jobbat mondok Pistám!

Mondom másképp:
ha és amennyiben nem tetszik a humorom, az a Te dolgod, de attól még kifordítalak és feldoblak nyereményként mint kipufogóvég. Ha akarod be is krómozlak. :-)

"Istenem, ha az életben minden ilyen flottul menne"....W.A.

:-))))

Pistike911 2008.10.16. 23:47:58

....és Isten a 29. napon megteremté a kérdőjelet.

Így e:

????????????????????????????????????????????????,












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása