Friss kommentek

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Kérlek, ne üss meg!

2008.10.18. 10:44 :: Kisikasa

Vannak még bőven akik rendelkeznek ugyan jogosítvánnyal, de a közlekedéssel kapcsolatban kisebb-nagyobb kihívásokkal küszködnek. A legrosszabb talán a "nem tudok vezetni, nem ismerem a helyet és fogalmam sincs a KRESZ-ről" hármasának szerencsétlen együttállása. Richelieu sztorija alant.

Szóval ezúttal egy sima közlekedési sziutáció következik, remélem tanulságos lesz másnak is, nekem az volt. Színezés nem szükséges nagyon, az eset önmagában is abszurd, elég csak elolvasni.

Az eset egy őszi éjjelen történt,  03.00 körül, Budapesten. Egy átszórakozott este után (este 9-kor ittam 1 sört kaja előtt, utána 3 órán át tánc-szerű mozgást végeztem éjjel 2-ig, így alkohol már nem volt bennem, csak kb 3 liter kóla + 2 liter mineralwasser) haladtam hazafelé. Csak a pihepuha párnám és az éjjeli felnőtt tartalmú tévéműsorok jártak az eszemben. Társadalmi felelősségem teljes tudatában nem engedtem barátaimat illumináltan taxiba ülni (mert van köztük olyan, aki annyira elaludt, hogy a taxis sem tudta felébreszteni, így az másnap a taxis udvarán kelt a kocsiban), így hazaszállítottam őket.

A Róbert Károly körúton haladtam az Árpád híd felé, immáron egyedül. Ahogy felértem a Vidámpark melletti felüljáró tetejére láttam, hogy épp pirosra vált a lámpa a Róbert Károly krt és a Lehel út kereszteződésében, így némi motorfékes szakasz után a kocsit üresbe tettem, és gurultam. A pirosnál meglepő módon üres volt a belső sáv, és miután (nem tagadom) kihasználtam az éjjeli üres utakat és kicsit gyorsabban mentem mint 50, ennek örültem is.

Nos a pirosnál a középső sávban állt egy multiplied fiat, a szélső sávban egy autó, a jobb lekanyarodóban pedig egy taxi. Gurultam, mehettem kb 35-40 Km/h-val, mikor a lámpa vonala előtt kb 25-30 méterre sárgára váltott a lámpa, és a többiek is elindultak. a kereszteződés középvonalába egyszerre értünk, és épp elhaladtam volna a fiat mellett, mikor annak sofőrje úgy döntött dimenziót vált. Mindenféle jelzés nelkül elkezdett balra kanyarodni. Igen, balra. Azt az apróságot mintha nem vette volna figyelembe, hogy én ott vagyok. Arról nem is beszélve, hogy kötelező haladási irány volt előre (jobbra is lehetett menni Lehelre a kereszteződésből), balra viszont semmiképpen. "Útját" állta (volna) kb 4 záróvonal, 2 villamos sín, és a szemből jövő Róbert Károly körúton közlekedő néhány autó. Na meg én a kocsimmal....De ez őt nem zavarta, nyilván a sötétítés kétoldalú volt, így szegény nem látott ki.

Nekem jött, elkapta a kocsim jobb hátulját, kicsit átalakította, hatalmas csatt, reccsenés. Fékezve megálltam a poros villamosmegállóban, néztem hátra, és láttam, hogy a záróvonalakon kívül ezt sem vette észre, és elkezdett csorogni továbbra is balra, a Lehel út városba vezető irányába...... Rükibe tettem, paldógáz, és visszatolattam elé. Nem tagadom, elborultam, lévén kissé autóhomoszekszuális vagyok, fél éves sem volt a kocsim, régóta akartam olyat, és nem voltam boldog, hogy épp lebontják. Odaértem elé, megálltam, kiszálltam, és elindultam felé olyan arccal, mint amilyen Swarzinak volt az elektromodulator dva c. filmben a rózsás jelenetben.

Ekkor kinyílt a fiat ajtaja, kiszállt a sofőrülésről egy ránézésre korkedvezményes sofőr, iszonyat ijedt arccal, és elkezdett hátrálni, hogy "-ne, kérlek, ne üss meg"....

Ekkor kipukkadt a mérgem, leeresztettem, nem fogok gyerekekkel verekedni, csak kérdőn néztem rá... Szóban is megpróbálkoztam, rákérdeztem hova megy, mit csinál. Azt mondta: haza akart menni. Mondom az hol van? Válasz: Borsod-Abaúj Zemplén Megyében. Mondom neki: az nem arra van, az jobbra van......
Azt mondja mondjam mennyi a kár, ad pénzt, csak rendőrnek ne szóljak, van nála 10 000 HUF. Ettől kezdve már röhögtem. Az okozott kár kb 180-200 000 HUF volt. Mondom neki ne adjon pénzt, adjon betétlapot. Válasz: az mi?................

Az ezt követő részt, amikor is jobb egyről kiszállt egy 40 körüli arc aki okoskodott, hogy "pesti köcsög", és akit ezért vissza kellett raknom a kocsijába, kihagynám.
A lényeg, hogy a srác nem tudta mi az, hogy:
- záróvonal;
- előre és jobbra mutató nyíl a táblán;
- másik autó;
- KRESZ
 
Ha ott ült volna a gyerekem jobb hátul, és mondjuk a feleségem van ott, vagy bárki kisebb autóval, akkor ott csúnya eset lett volna, tuti borulással.
 
Tanulság: figyeljünk oda a földrajz órán, tanuljuk meg a magyar megyéket, és ha lehet, a KRESZ alapelveit azért ne felejtsük el. Ja, és másik autón keresztül kanyarodni viszonylag macerás.
 
Szép napot!

128 komment

Címkék: budapest autó baleset béna veszélyes kresz

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Callidus 2008.10.18. 12:09:53

MatrixHasYou

Teljesen igazad van. Ezert is csodalom ahogy mondjuk budapesten a buszke csaladfok 120al utik a 20 evig fizetendo szuzukit, epp ugy ahogy a 10 evnyi afacsalasbol megvett audiktol latja.

it's all about frustration

A szorongasainkkal kell nekunk harcolnunk nem egymassal.

Callidus 2008.10.18. 12:13:28

Richelieu!

Teljesen megertem hogy feldult voltal, noha erdemes kiprobalni hogy egy nyugodt szituacio megoldasa jar e kisseb kellemetlenseggel eroraforditassal, vagy az izmozas. Peldanak okaert ha a 40es reszeg ur, 2x akkora mint te akkor most se betetlapod se elkovetod nem lenne?

Csibeszek ellen ott a rendszamtabla.

mxplanet 2008.10.18. 12:14:10

Pcmg · www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.10.18. 12:07:00

majd ha nem töröd össze minden héten :D

Matrix_ 2008.10.18. 12:16:43

Callidus 2008.10.18. 12:09:53

sokan vannak akik megpróbálnak többnek láccani mint amik. lehet hogy így könnyebb nekik. Aztán amikor törik a vas akkor előjön a vadállat. merugye időbe meg pénzbe kerül minden.

erre szokták azt mondani: attól hogy a szar felkerül a polcra a sütik közé meg nem lesz belőle torta... max szartorta :)

wagabound 2008.10.18. 12:20:36

"Tanulság: figyeljünk oda a földrajz órán, tanuljuk meg a magyar megyéket, és ha lehet, a KRESZ alapelveit azért ne felejtsük el. Ja, és másik autón keresztül kanyarodni viszonylag macerás."

Nem, a tanulság nem ez, hanem az, hogy tanuljuk meg, mi a teendő balesetkor. Néhány apróság: rendőrt pl. nem tanácsos meggondolatlanul hívni, mert ha sima az eset, nincs személyi sérülés, a vétkes elismeri, hogy ő a hunyó, és ennek szellemében aláírja a kárbejelentőt, a kihívott rendőr csúnyán néz és bírságol, illetve költségtérít. Azt, aki fölöslegesen hívta... Viszont a legkisebb zűr esetén azon nyomban rendőrt hívni, pl. az ellenfélenk nincs jogsija, forgalmija, kötelezője, kekeckedik, stb. És a legfontosabb: nem mozdulni a helyszinről, amig nincs rendezve az ügy!

Lunitari 2008.10.18. 12:22:12

Bátor dolog volt simán elengedni. Ez viszont faszság: "kovi1970 2008.10.18. 11:55:30" A rendőr csak akkor intézkedik, ha nem tudtok megegyezni vagy személyi sérülés történt. Nemrég volt 3-as balesetem...a rendőr kijött és annyit mondot ha a papíron elismeri, hogy az ő hibája és aláírja akkor annyi. Ha ők intézkednek 5* annyi idő múlva születik meg a döntés.

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.10.18. 12:28:56

@mxplanet

82, és ne magadból indulj ki :D

@Matrix

Sajna úgy tenni, mintha dolgoznál, néha fárasztóbb, mintha tényleg csinálnál valami értelmeset :D

hunyuan 2008.10.18. 12:31:10

te figyejjé' má', aki így hivalkodik az 'erejével' az csak egy kis szánalmas csíra lehet...

kismoszkva 2008.10.18. 12:37:50

12 éve élek Budapesten,1X okoztam kárt, magamnak, egy vonóhoroggal(hűtő, klímahűtő, első lökhárító, +fény), az ellenfelemen nem keletkezett kár. Ha nincs vonóhorog(extrém 25cm)nekem nincs károm.Engem viszont szegedi, érdi, székesfehérvári emberkék találtak el.
A szegedi:piros lámpánál, padlógázzal belém tolat.Magyarázat:sávot akartam váltani.
Az érdi:simán belém szállt 50-nel hátulról (20-as tábla, útfelmarás)Kérdés:méé mész ilyen lassan?
A fehérvári:balról, belém sávot vált, a középsőből, jobbra akart kanyarodni,.A nyugatinál, a körútról a bajcsira szeretett volna menni.?????Magyarázata a legszebb.:Fehérvárról hoztam fel a barátaimat FERIHEGYRE!!!!!Érted????Volt az autóban GPS!!!!???? ÁÁÁÁÁÁÁ.....

Emlékezetem szerint, ugyan azt a KRESZ-t tanultuk 18 éve vidéken, de én azóta is használom."Ellenfeleim", 19-22 évesek voltak, még frissebben kellene élnie bennük a szabályoknak.
MI van ebben az országban?Mindenkinek megvette apuci a jogsit?

Matrix_ 2008.10.18. 12:42:02

Pcmg

nem mondtam hogy semmi értelmeset nem csinálok!! :D
csak okosba nyomom :D

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.10.18. 12:49:17

kismoszkva:

Magyarország: 10.000.000 fő
Budapest: 2.000.000 fő

Arány 5:1

Baleseteid:
pestiként okozott: 1 db
vidékitől elszenvedett: 3 db

Arány: 3:1

Ha még háromszor vidéki jön beléd, akkor relevánssá válik, hogy a vidékiek rossz sofőrök-e...addig a pestiek a veszélyesek :) legalábbis esetedben... szóval nem értem, hogy a három ellenfél lakhelyét miért kellett emlegetni. Vagy épp a sajátodat...

mxplanet 2008.10.18. 12:49:40

MHY

akkor én egy picivel jobb helyzetben vagyok..fekszem az ágyon, a lábam asszony fenekére polcolva és a második spanglit nyomtam el :)

Matrix_ 2008.10.18. 12:51:14

Pcmg · www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.10.18. 12:49:13

éljél több lábon, és épp azt csináld ami fontosabb/érdekesebb/jövedelmezőbb :D

Ja és mindezt 1 munkahelyen, mert az költséghatékonyabb :)))
de nem tőlem hallottad :D

kismoszkva 2008.10.18. 13:02:41

LTRkötél !

Ha valamit nem értesz miért szólsz bele?

Matekból megbuktál, az 5:1 arányhoz 12000000FŐ kéne

Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.10.18. 13:03:00

@Matrix

THX! :D Bár nem tudom, h a rendszergazdai beosztás mellett mimást lehetne csinálni egy papírgyárban ?:D Lehet takarítani kéne, vagy kv autómatákat feltölteni. Esetleg felszedem a gyárterületről a fekvőrendőröket. 82!

mxplanet 2008.10.18. 13:09:08

kismoszkva.
tehát a 10:2 5:1 ?

mxplanet 2008.10.18. 13:10:39

a két kacsacsőr nem jelent meg..tehát ott van egy nem egyenlő jel!

pcmg..mijaza a 82?

Matrix_ 2008.10.18. 13:13:03

Pcmg · www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2008.10.18. 13:03:00

azé ha van előtted egy szgép csak lehet azzal mást is kezdeni minthogy felügyeled?!?! :D

nana fekvőrendőr biznisszel óvatosan! :D

Matrix_ 2008.10.18. 13:14:03

mxplanet 2008.10.18. 13:10:39

erre a matematikai belharcra én is kíváncsi lettem :D

mxplanet 2008.10.18. 13:18:58

mhy

lehet én is csak azért vizsgáztam anno analízisből 3-ra, mert ezt pont elbasztam! ;D

indapasssucks 2008.10.18. 13:21:38

Na végre egyszer a testépítő is postol (bár ahogy leírta, neki volt igaza).

Viszont tényleg látnám a folytatást, mert félbeszakadt a sztori.

Amúgy meg midnenki csinálja a fekvőtámaszokat, oszt mindjárt jobb a benyomás, mikor kiszállsz a verdából (ne feledjük, hogy az A8-ból kiszálló fegyvertelen testépitő csókolommal köszön a hasonló felépítésű szakadt ladából kiszálló elvtársnak :)

autosave 2008.10.18. 13:22:22

" A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél 2008.10.18. 12:49:17
kismoszkva:

Magyarország: 10.000.000 fő
Budapest: 2.000.000 fő

Arány 5:1

Baleseteid:
pestiként okozott: 1 db
vidékitől elszenvedett: 3 db

Arány: 3:1

Ha még háromszor vidéki jön beléd, akkor relevánssá válik, hogy a vidékiek rossz sofőrök-e...addig a pestiek a veszélyesek :) legalábbis esetedben... szóval nem értem, hogy a három ellenfél lakhelyét miért kellett emlegetni. Vagy épp a sajátodat... "

Ez az egész akkor lenne igaz, ha BP-en 5:1 arányban reprezentálnák magukat a vidékiek.
Ez pedig kizárt! ;) minden 6. kocsi pesti csak? kizárt! :)

artimus clyde béka 2008.10.18. 13:26:44

Olvasom a fórumot régebb óta de kommentelésre csak most szántam rá magam. Érdekes módon van pár ember akikkel kirívóan sok "esemény" történik. Ilyen pl. a szerző is, több kommentje illetve postja alapján azt szűröm le, hogy ha ő kimegy az utakra akkor tuti történik vele, vagy a közelében valami. Én kb. 10 éve vezetek rendszeresen, havi 2000 - 2500 Km eket, de mióta van jogosítványom még egy esemény nem történt velem az utakon. Se én nem okoztam balesetet, koccanást, sem nem részese nem voltam. Sőt még csak nem is anyázott le senki. Persze lehet én vagyok a másik véglet. Azt akarom kihozni ebből az egészből, hogy nekem az összkép egy kicsit sántít, most vagy ilyen szerencsétlenek ezek az emberek, vagy ők is ludasak ezekben az eseményekben, vagy csak kitalálják ezeket az eseteket.

Blog.hu-s nickname 2008.10.18. 13:30:07

Callidus! Teljesen igazad van! Richelieu - khmm, hogy is fogalmazzam - bátor viselkedése, a történtek ellenére sem indokolt.
(Mivel feltehetőleg ő is szabálytalan volt. Elismerte a gyorshajtást.)
.
A stílusa is kissé - khmm, ezt is hogy fogalmazzam - elég magabiztos. Lehet, ezt a szemébe sem merném mondani, hisz, ha neki nem tetszik valami, akkor "terminátor"-frizurát vesz fel. Ugye, neki joga van hozzá...
.
Igazából nem is vele van a bajom - hirtelenjében lehet, hogy többünkben és felmenne éjszaka a pumpa -, hanem azokkal, akik ezt utólag is normálisnak tartják.
No comment.

guga 2008.10.18. 13:31:29

még két hét és lesz jogsim.

Blog.hu-s nickname 2008.10.18. 13:31:46

Artimus! Igazad van. Érdekes lenne a másik fél szemszögéből is a történet. (Igaz, ő _is_ hibázott.)

Blog.hu-s nickname 2008.10.18. 13:33:11

Végül is, ha elég "nevetségesen" és megijedve könyörgök majd neki, akkor lehet hogy nem vág pofán.
Emberek, gondokozzatok már!! Ez így van rendjén?

mxplanet 2008.10.18. 13:36:27

indapassux!
ott van feljebb a végkifejlet..

artimus!
velem is sok minden történik, de nem írom le, mert az csak a 57657845636869-ik bőr lenne, amit adott témában lehúznánk.

ami a mai napig hiányolt téma számomra, az a kamionok előzése az M1-esen tatabányától budaörsig.
szinte végig kint van az előzni tilos nekik, mégis folyamatosan előznek.rendőr pedig...

SLacc 2008.10.18. 13:37:31

Tőlem fosnak. Meghal a szabályszegő. (Lehet, hogy én is.)

artimus clyde béka 2008.10.18. 13:40:29

mxplanet írta:"velem is sok minden történik, de nem írom le"

Akkor ezek szerint Richelieu - nek csak feltűnési viszketegsége van.

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2008.10.18. 13:42:02

Barom szalagcím. Piti esemény. Mit kell ezt túlspirázni?! Szabálytalan balkanyar, tükörnézés hiánya, személyis sérülés nem történt. Haladjunk tovább!

ChPh 2008.10.18. 13:43:53

artimus clyde béka 2008.10.18. 13:26:44

Ez a Richelieu már írt be ide sztorit? melyikeket?

artimus clyde béka 2008.10.18. 13:46:07

Hát most ne várd hogy kikeressem őket és belinkeljem, de írt be már sztorit is, és kommentelt már sokszor, amikben rövidebben is írt le eseteket. De itt nem csak róla van szó van még jópár hasonló egyén, akinek eléggé gyanús a sztorija.

ChPh 2008.10.18. 13:48:42

artimus clyde béka 2008.10.18. 13:46:07

hát jó...

mxplanet 2008.10.18. 13:51:20

artimus clyde béka 2008.10.18. 13:40:29

ezt nem tudom..


(kismoszkva reflektálását türelmetlenül várom mindeközben...)

Secnir 2008.10.18. 13:54:05

na, most komolyan, mi lett a vége?

"hogy mi lett a vége, nem tudom.
megtörtek egy őszi hajnalon..."


amúgy simán rendőrt kellett volna hívnod, s nincs olyan problémád, hogy utánatelefonálsz stb. Nem győztem elmondani ezerszer: rendőr, rendőr, rendőr!
kaptál már pénzt biztosítótól? Ne lepődj meg, ha esetleg a biztosító hívna, hogy nem fizet, mert nem ismerte el a károkozást a BAZ megyei arc. akkor aztán BAZhatod...

Liberté_73 2008.10.18. 13:54:45

MatrixHasYou 2008.10.18. 12:03:52
"Normális országban kb 1 éves fizetésből ki tud spórolni egy átlag ember egy autóra valót, tehát a javíttatásra sem megy rá a gatyája...
sztem. "
Normális országban ha valakinek nincs pénze (új) autóra (+szervíz+karbantartás+biztosítás+ kifütyimtudjamégmi) az nem vesz autót, akkor sem, ha a szomszédnak van, vagy ha nagyon kell neki, akkor olyat vesz és annyiért, amit megengedhet magának, mert tud számolni.
sztem meg.

(De amíg a 40éves paneldzsungelek parkolóiban ott figyelnek a 6-10 milliós autók, amelyek némelyike többet ér (pontosabban többe került) mint a delikvens lakása (pontosabban a betonkocka-luka) addig valóban nem nagyon van miről beszélni.)
ez is sztem.

Kopasz Mercis 2008.10.18. 14:12:15

Callidus 2008.10.18. 11:29:48


Tökéletes.

amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.10.18. 14:12:44

Jó, hogy az ilyen esetek napvilágot látnak az oldalon keresztül, naponta sok ilyen történhet hazánk útjain. Remélem azért mi olvasók nem okozunk és szenvedünk el a jövőben ilyeneket. De kitartást barátaim :)

richelieu 2008.10.18. 14:16:28

T. Olvasok, kommentezők!

Néhány fontos info:

1.
Nem szoktam verekedni, ismétlem megint. Ideges voltam, mert ember el akarta hagyni a helyszínt.

2.
Artimus: én sem tudom mi van, nem vezetek szabálytalanul, de mostanság érdekes dolgok történnek. A sztorik, amiket írok, több év eseményei, nem 2 hét alatt történt. Én is sokat vezetek, sokat látok.
Nem találom ki. Feltűnési viszketegségem semmivel sem fokozottabb, mint pl a Tiéd, mert Te is és én is ide írok, egy nyitott fórumba.
Az meg, hogy a szerkesztők berakják, lehet, hogy sokaknak szomorú esemény, de remélem ugyanannyiszor tanulságos is. Semmiféle népjobbító küldetési ingerem nincs. De azt gondoltam ide lehet írni, a kritika pedig jó.
De hadd emeljem ki: lehet fikázni a posztírót, és ez is a kommentek szerepe, de a lényeg nem az írón van, hanem az eseményen.

Hát így

Szép napot továbbra is!!!

u.i. a "testépítőn" azóta röhögök

:-)))))))))))))))))))))


3.
Blog.hu-s nickname
Nem hiszem, hogy ez magabiztosság kérdése. Igyekszem neutrális lenni, ha valaki olyat mond, ami érdekes, vagy jó, abszolút elfogadom. Véleménye pedig meindenkinek van, vagy kellene, hogy legyen.

4.
Indapasssucks
Nem vagyok testépítő, sportoltam ugyan versenyszerűen, de annak ezer éve.
Azért jól esik a megnevezés, kérlek postázd a 3,5 kilós arany rigaláncot a nyakamba.. :-)))


5.
Secnir
Írtam mi lett, bátor (botor?) módon elengedtem telefonszám-cserével, mert nem tudtam, h van nálam betétlap. De 2 hét telefonálgatás után kaptam betétlapot.

sanya18 2008.10.18. 14:24:20

naaaaa. Borsodi vagyok. És hétköznapi körülmények között vezetni is tudok és a kreszt is ismerem (a tudok vezetni kifejezést önmagában nem szeretem, kivéve ha schumacher mondja) :D

NetzArbeit 2008.10.18. 14:28:03

na öcsém, téged jó hülyére vettek ezzel a dumával...

Lunitari 2008.10.18. 14:28:35

guga · www.guga.hu 2008.10.18. 13:31:29

Egy hónapja ezt hajtogatod.....

Lunitari 2008.10.18. 14:33:10

"kivéve ha schumacher mondja"

Ő róla is és sok rally meg egyébb pilótáról kiderült már, hogy a közúton sajnos nem vezetnek jól....ott vannak szabályok....

sanya18 2008.10.18. 14:35:36

Lunitari 2008.10.18. 14:33:10

Jogos, tőle sem :D

Közöd?? (törölt) 2008.10.18. 14:43:46

a vidékieket ki kell tiltani a jóval kultúráltabb Budapestről

artimus clyde béka 2008.10.18. 14:44:28

richelieu írta: "Feltűnési viszketegségem semmivel sem fokozottabb, mint pl a Tiéd, mert Te is és én is ide írok, egy nyitott fórumba."

Pontosan ezt vártam, rá akarod húzni arra aki kimondta azt az amúgy sokak szemében nem túl népszerű tulajdonságot ami a tiéd. Én csak a nyers számokat, eseményeket, megnyilvánulásaidat, előfordulásodat a fórumon néztem, és ebből szűrtem le következtetéseket. Szerintem te a valóságban is a társaság középpontja típusú figura lehetsz. Ezzel nincs is semmi gonnd amíg csak a fórumon harcolsz a "nézettségért". De tudod ez az embertípus szokott egyben az is lenni, aki nem tétovázik a saját álláspontját illetve verziójt rákényszeríteni másokra, abból a célból hogy dominánsnak érezze, mutassa magát az adott szituációban. Én úgy gondolom hogy ha veled ennyi esemény történik is az utakon, egyátalán nem biztos hogy az úgy történik ahogy te itt felvázolod és egyátalán nem biztos hogy nem te vagy a hunyó az esetek egy részében. Az is lehet hogy magabiztosságod elhomályosítja a valójában történteket, ami miatt teljesen meg vagy győződve saját igazadról, függetlenül a valós eseményektől.

gmower (törölt) 2008.10.18. 14:59:13

artimus clyde béka 2008.10.18. 14:44:28

Velem is történt "sok esemény" egyik esetben sem voltam hibás (rendőrségi határozatok alá is támasztják ezen véleményemet), de továbbmegyek, mégcsak elkerülni sem tudtam volna őket. A legutolsó miatt már több, mint egy hete nincs autóm, totálkár lett. Én abszolút megértem, hogy ideges volt (az én esetemben viszont erősen esélyesek voltak a súlyosabb kimenetelű sérülések, a szerencsének, és a biztonsági eszözök használatának hála végül nem lett, így inkább ilyedt voltam, mint ideges), aki volt már ilyen helyzetben, az tudja, hogy micsoda tortúra várja a biztosítóval, meg ugye az autó se megy el megjavíttani magát (esetemben újat kell venni) Én igazából nem bánom, hogy a "szerencsétlenebb" emberek közé tartozom, inkább legyen több kisebb eseményem, mint egy végzetes. Balesetmenteset mindenkinek!

richelieu 2008.10.18. 15:08:13

Artimus.

Én nem kezdtem személyeskedni, és nem is fogok.
Ezzel együtt köszönöm a rendkívül alapos jellemzést, mellyel megörvendeztettél.
Gondolataid és szófűzésed rendkívül művelt emberre utalnak, jól esik, hogy időd adott százalékát rám pazarolod.
Ez komolyan megtisztel.

Ettől függetlenül azonban hadd jegyezzem meg, hogy egyáltalán nem harcolok semmilyen "nézettségért" -nem hiszem el, hogy ilyenekről beszélgetünk itt-, és bármennyire meglepő, nem szoktam senkire sem ráéröltetni sem az álláspontomat, sem a nézeteimet.

Ha azonban Neked az az elképzelésed, hogy a történet túlspirázott, "nur zu", szíved joga ezt gondolni, függetlenül a valóságtól.

Kérlek azonban, hogy amennyiben izlésedet zavarja az, hogy megjelenik it néhány posztom, akkor a következők valamelyikét tedd (szabad elhatározásod szerint):

- szolj a szerkesztőknek, hogy ne tegyenek ki tőlem több írást. Ők ezt megteszik, én elfogadom, ennyi;

- kérj meg engem, hogy ne írjak többet, így nem kerülhet ki, és akkor boldogabbak lesznek a hétköznapjaid (vagy most hétvége van, vagy mi?);

- ne tégy ilyet, és akkor lehet, hogy még kikerül posztom, és akkor írhatsz kritikákat továbbra is, melyeket szívesen veszek, de nem fogok több írást pazarolni rájuk - kivéve, ha a "kitaláltad az egészet" szinten túljutunk együtt;

- fogadd el, hogy emberekkel ilyen is történik, mert különbözőek vagyunk, az életet más tempóban (nem minőségről beszélek, tempóról) éljük, ezért némelyikünkkel olyan dolgok történnek, mik a másikkal nem. Ez nem azt jelenti, hogy minden csak velem történik mert én állat mondjára (például) vezetek, vagy hasonló;

Kérlek engedd meg, hogy a most Tőled tanult módon válasozljak rövidebben, mint itt felül:

"Kedves artimus Clyde béka:
Igen, ezt vártam Tőled, hogy megint megmond nekünk az egyetlen követendő módot arra, hogy hogyan éljünk, hogyan lássuk a körülöttünk lévő világot, valamint bebizonyítsd nekünk a tévedhetetlenséget, az igazmondás lelkét.
Korántsem biztos, hogy az általad elmondottak fedik a valóságot, és igazat írsz, mert a stílusodból azt érzem, hogy a társaság szellemi vezére vagy általában, esetleg egy elszigetelt terrorista alvó sejt, olyan sejt, aki még maga sem tudja azt, hogy alvó, legkevésébé, hogy terrorista."

Amúgy a neved alapján férfi lehetsz (nem békáznék le sosem nőt, talán a Bach Szilvia kivételével), akkor pedig igyunk meg egy sört, vagy kettőt, és váltsuk meg együtt a világot!
:-))

Szép délutánt!
richelieu's comments off

artimus clyde béka 2008.10.18. 15:28:53

richelieu: elnézést ha esetleg bántóak voltak szavaim. Félreérettél nem akarok senkinek semmit megmondani. Ez az én véleményem, meggyőződésem ha úgy tettszik. Nem vagyok szellemi vezető, mellényúltál, pont az ellenkezője. Inkább háttérben maradok, figyelek, elemzek. Igazából lehet hogy hiba volt kimondani a véleményemet. És lehet nem itt keltt volna. Lehet hogy én is mellényúltam ezzel. Ettől függetlenül tartom az álláspontomat. Világért se hagyd abba a postolást, kommentelést, hiszen ha nem lennének postoló, kommentelő emberek, akkor én nem tudnék kit figyelni, elemezni :)

Jó hétvégét!

Off: end.

0xFFFF 2008.10.18. 16:28:07

"kismoszkva 2008.10.18. 13:02:41
LTRkötél !

Ha valamit nem értesz miért szólsz bele?

Matekból megbuktál, az 5:1 arányhoz 12000000FŐ kéne "

Erről az jut az eszembe:

- hallgatni arany
- ha hallgattál volna, okosabb lehettél volna
- suszter maradjon a kaptafánál
- jobb ha egy okos hülyéskedik, mintha egy hülye okoskodik
.
.
.

0xFFFF 2008.10.18. 16:31:40

"guga · www.guga.hu 2008.10.18. 13:31:29
még két hét és lesz jogsim. "

Majd bevonják, ne izgulj ! :)

mxplanet 2008.10.18. 16:51:30

igen..biztosra veszem, hogy kismoszkva nikket soha többé nem látunk :)

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.10.18. 16:56:42

Ami azt illeti mikor engem törtek én is fúriaként pattantam ki! Nem azért mert egy vadállat vagyok, hanem azért mert megijedtem, nem számítottam rá, nem tudtam uralkodni magamon, hangos voltam és haragudtam. Aztán 5 perc múlva lehiggadtam és kifogástalan stílusban rendeztem a kérdsét. Amikor meg én törtem azzal kezdtem h ne haragudjon az én hibám rendben vannak?! A másik pont úgy reagált ahogy én szoktam hasonló helyzetben. Nem kértem ki magamnak, mosolyogtam. Ő is megnyugodott 5 perc múlva kifogástalan stílusban rendeztük a kérdést :-)

dimitrij 2008.10.18. 17:56:50

"kihasználtam az éjjeli üres utakat és kicsit gyorsabban mentem mint 50, ennek örültem is."

és hogy örültél volna, ha tudnád, hogy 70 a megengedett sebesség azon a szakaszon.

homeo 2008.10.18. 17:58:21

Na most tényleg hol a vége a sztorinak ???
...vagy olyan lesz mint a Szabó család ???
hetente hallunk egy rész belőle ???

mxplanet 2008.10.18. 17:59:45

big al!
richelieu 2008.10.18. 11:56:50

Matrix_ 2008.10.18. 18:04:51

ez a guga gyerek nem tudom, hogy szerzi a jogosítványát, de ha így halad, jobban járunk ha meg se kapja. Minden héten meghúzzák, és két hét múlva mehet újra? vagy hogyvan ez? :D

homeo 2008.10.18. 18:04:59

elég felelőtlen befejezés , ugyanis a gyerek vezetett az apja helyett jogsi nélkül , és ezeket elengedted , hogy másokat is leromboljanak (megöljenek) hazáig .
A kárt elszenvedő is megérdemelne egy
ÍTÉLETET !!!

Matrix_ 2008.10.18. 18:06:28

Látom már sose tudjuk meg, hogy 10000000:2000000 az most mennyi is. itthagyott minket a matek prof.:(

gmower (törölt) 2008.10.18. 18:12:44

dimitrij 2008.10.18. 17:56:50

"és hogy örültél volna, ha tudnád, hogy 70 a megengedett sebesség azon a szakaszon"

Pont ma gondolkoztunk kollegával ezen a Váci úton, hogy ha nagyon komolyan vesszük a KRESZ-t, akkor ugye hiába vannak a 70-es táblák, mivel a 14. § (6) szerint a kereszteződés kezdete feloldja, tehát onnan 50-en lehet menni a következő 70-esig, ami a kereszteződés után van vagy 100 m-el. Ez sűrűn keresztezett úton (mint a Váci) elég életszerűtlen lenne. Tegye fel a kezét, aki lelassít 50-re ilyen helyen! :D

szemenagy 2008.10.18. 18:26:28

MatrixHasYou 2008.10.18. 18:06:28
Bakker, ne használj ennyi nullát, kicsi a monitorom. :)

Amúgy ma Csernus-show wan itten, vagy mif@sz?

yard (törölt) 2008.10.18. 18:27:43

HUH, megadta a telefonszámát (besz@rás), 2 kiló körüli kár esetén. Rendőrt nem hívunk? NEM, mert szerintem mindenki be volt b@szva.Na most aki rendszeresen piál, kössön kis önrészű cascot-t, és akkor lehet gyilkolászni (továbbra is)

yard (törölt) 2008.10.18. 18:31:20

gmower!
Mi old fel mit, mikor? Zavaros!!!

gmower (törölt) 2008.10.18. 18:46:01

yard 2008.10.18. 18:31:20

Lakott területen belüli sebességkorlátozóról van szó, ami 50-nél többet enged. A KRESZ szerint a kereszteződés kezdete feloldja a sebességkorlátozást, így ezt is, ezért onnantól újra 50-en a korlát, egészen addig, amíg lesz egy újabb tábla (pl. 70-es). Nem jól gondolom?

gmower (törölt) 2008.10.18. 18:48:41

Király Rák · konzervatorium.blog.hu 2008.10.18. 18:47:17

A történet vége itt lelhető fel: richelieu 2008.10.18. 11:56:50

yard (törölt) 2008.10.18. 19:26:59

"(2) Ha a „Sebességkorlátozás” jelzőtábla lakott területen 50 km/óránál, lakott területen kívül 90 km/óránál nagyobb sebességet jelez, személygépkocsival, motorkerékpárral és a 2500 kg megengedett legnagyobb össztömeget meg nem haladó gépkocsival legfeljebb a jelzőtáblán megjelölt sebességgel szabad közlekedni."
Általában feloldása egy újabb ( mondjuk 50-es) táblával történik. Pl.M3 kivezető 80-rol folyamatosan 70, 60, 50 -es táblával fog meg.
Ha meg a tilalmi táblák felodásáról beszélünk....hm. érdekes...

A kereszteződés uáni újabb tábla (általában) a ráfordulókat hivatott tájékoztatni.
A fentiek szerint a Hortobágyon (60-as tábláknál) a kereszteződésben 90-el áttéphetek (a következő 60-asig?

gmower (törölt) 2008.10.18. 19:41:50

yard 2008.10.18. 19:26:59

na akkor beidézem, mert nem olvastad el:

"14. § (6) Az (1) bekezdés c)-g) pontjában említett jelzőtábla hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződés kezdetéig tart, kivéve, ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg, vagy a (7) bekezdésben említett jelzőtábla a tilalmat előbb feloldja."

Ebből az (1) bekezdés d) pontja a "sebességkorlátozás" jelzőtábla.

Ezek szerint valóban úgy van, ahogy írtam, sőt:

"A fentiek szerint a Hortobágyon (60-as tábláknál) a kereszteződésben 90-el áttéphetek (a következő 60-asig?"

A kereszteződés kezdetétől a következő tábláig igen.

Szerintem is értelmetlen, de a jogszabályban ez van, ezért tettem fel itt a kérdést, hátha én nem vettem észre egy "kivéve" szabályt. Mert ugye ha mész egy főúton, és a kereszteződés elött van egy korlátozó tábla, akkor nem szokott lenni feloldó a túloldalán, hisz a kereszteződés önnmagában feloldja. De pl. az előzni tilost (ami az (1) bekezdés f) pontja ) nem oldja fel a kereszteződés, csak a tábla (ezt sokan nem tudják)!

yard (törölt) 2008.10.18. 19:47:44

Aha és a Tiszaújvárosaik általában ott trafiznak (véletlenül) mindig. Ne próbáld ki. Na majd a jogászok beszólnak. (egyébként nincs igazad). A Hungárián, ha végig zöldet kapsz (:D) téphetsz 70-el.

yard (törölt) 2008.10.18. 19:50:03

Érdekes a téma, de mi köze a fentiekhez? Egyébként, ha igaz, mákjuk volt, mert éjjel arrafelé elég sok a kék-fehér autó(:D). Lehet piást fogni, pláne ha "lassan" megy -az a leggyanúsabb.

gmower (törölt) 2008.10.18. 19:57:27

yard 2008.10.18. 19:47:44

"(egyébként nincs igazad)."

De miért nincs? Nyilván eszemben sincs lelassítani a nehezen megszerzett 70-es tempómról a Hungárián(ha zöld a lámpa), csak kiváncsi lennék, hogy jogilag mi a helyzet, mert ha bekamerázzák (amit terveznek is), akkor biza érhetnek meglepetések. Mondom mire gondolok: a traffit úgy állítják be, hogy a kereszteződésben fotózzon téged, ahol 50 a megengedett sebesség. Jössz mondjuk 75-el, objektíven kapsz 30 000 ft büntit, és szépen fizetsz. Na én ettől félek...

gmower (törölt) 2008.10.18. 19:59:45

Lehet, hogy paranoiás vagyok, de ezt mondjátok el a szerencsétlen 200 strandolónak is, akik 150 000-es csekket kaptak...

yard (törölt) 2008.10.18. 20:19:56

Lehet, hogy a vétkes vezető is itt "vizsgázott?
"Előzetesben a korrupt vizsgabiztos és az oktatók is


Előzetes letartóztatásba helyezte a bíróság azt a három embert, akiket hivatali vesztegetés gyanújával vettek őrizetbe egy szekszárdi és egy bátaszéki autósiskolánál feltárt üzelmeik miatt - értesült a HavariaPress. A bíróság mind a Nemzeti Közlekedési Hatóság Szekszárdi Irodájának egyik vizsgabiztosát, mind a szekszárdi autósiskola vezetőjét és egyik oktatóját harminc napra előzetes letartóztatásba helyezte a mai nap. Mint ismert, a jogosítványgyárként elhíresült autósiskola két dolgozóját, valamint a velük összejátszó vizsgabiztost csütörtökön vették őrizetbe. A fél éve tartó nyomozás során ugyanis alapossá vált a gyanú, hogy pénzért árulták a vezetői engedélyeket, néhány tízezer forintért teljes biztonsággal lehetett az autósiskolában jogosítványt szerezni. A nyomozás jelenlegi adatai szerint legkevesebb ötvenen szereztek akár mindenféle vezetési tudás hiányában jogosítványt; de a hármas működésének évei alatt, akár több százan is "vizsgázhattak" pénzért az iskolában."

Pistike911 2008.10.18. 21:25:23

Közöd?? 2008.10.18. 14:43:46
"a vidékieket ki kell tiltani a jóval kultúráltabb Budapestről"

Ha a szádba veszed a puska csövét, a lábujjaddal eléred a ravaszt.

cso zsi 2008.10.18. 22:26:28

" artimus clyde béka 2008.10.18. 13:26:44
Ilyen pl. a szerző is, több kommentje illetve postja alapján azt szűröm le, hogy ha ő kimegy az utakra akkor tuti történik vele, vagy a közelében valami. Én kb. 10 éve vezetek rendszeresen, havi 2000 - 2500 Km eket, de mióta van jogosítványom még egy esemény nem történt velem az utakon. "

Ebből mennyi Bp, és mennyi autópálya?
Mert ezt a mennyiséget Bp-n teszem az autókba, meló mellett.
Látni elég sok eseményt, és érik inzultusok az embert.
Ugyanakkor pár nap alatt 3000 km-t elautózgatva nyugat-európai és hazai pályákon, még csak balesetet sem láttam.

cso zsi 2008.10.18. 23:20:29

" autosave 2008.10.18. 13:22:22
Ez az egész akkor lenne igaz, ha BP-en 5:1 arányban reprezentálnák magukat a vidékiek.
Ez pedig kizárt! ;) minden 6. kocsi pesti csak? kizárt! :) "

"A 2001. évi adatokból kiindulva valószínűleg 2002-ben továbbra is igen nagy a nyilvántartott és a közúti forgalomban résztvevő gépjárművek száma között a különbség. A személygépkocsik 22,5%-a Budapesten, 48,57,6%-a pedig a többi városban volt forgalomban lévőként regisztrálva."
(elég szerencsétlenül van leírva, de innen: www.kvvm.hu/cimg/documents/_1__kataszter_tanulm_ny_2.doc )
Egy helyen 750ezer körüli budapesti szgk-t emlegetnek, máshol meg 3 milliós hazai gépjárműállományt olvastam.
Motortól a nyergesvontatóig minden benne van?
De egy a lényeg, az ország lakosságának ötöde itt él, és az autópark kb negyede idevalósi. Hogy mennyire vannak használva, azt nehéz megtudni.

Urv (törölt) · http://eletkepek.eu 2008.10.19. 00:01:06

Nekem nappal volt egy hasonló esetem, amikor egy Ikarus Busz döntött úgy, hogy az útját az én sávomban folytatja, figyelmen kívül hagyva azt a tényt, hogy én az autómmal ott haladok....:(

Tron65 2008.10.19. 08:49:42

Abban a kereszteződésben fényes nappal is akarnak a körútról balra kanyarodni. Ráadásul veszik a bátorságot, hogy azt a nagy-sárga-50tonnás-csörömpölő izét is megpróbálják dudálással másfelé haladásra bírni.

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2008.10.19. 09:47:49

hogy mi a kultúrált és mi nem azt most nem feszegetném, de tény hogy a BP-en szocializálódott sofőr komoly gondba kerülhet vidéken, és fordítva, pusztán abból kifolyólag hogy más a közlekedés ritmusa, amihez hozzászokott. Ha balesetet okoztam (egyetlen egyszer) az abból fakadt, hogy megfgyőződésem volt hogy az adott közlekedési helyzetet az előttem haladó ha lovaskocsival van is megoldja ritmusból. Nem lovaskocsi volt, mégsem tette, én meg nyomtam a gázt pestiesen és néztem balra hiszen előttem nyilván nincs már senki, hisz a hülye is kiment volna jobbra ekkora helyen. Nem ment.. Bp-en kiment volna, sőt meg is lincselik ha nem, mert ekkora forgalomban muszáj, vagy onnan megyünk mindannyian nyugdíjba. Vidéken gyakorta kivárják míg tényleg üres az út. El sem merem képzelni ezt a sofőrt ahogy a pestil oldalon próbál besorolni a Margit hídra délután 5kor a Jászain :-)

autosave 2008.10.19. 11:32:14

cso zsi: stimmel. De továbbra sem tudjuk, hogy milyen a területi eloszlás. Mert az országra igaz, de ha csak BP-et nézzük, akkor azért valószínűbb, hogy a távoli megyéket szinte kizárhatjuk, a közelebbieket meg egyre nagyobb súllyal vesszük. És persze BP-et+agglomerációt a legnagyobbal. Viszont ekkor már az országos átlag torzul BP-i előnyére a vidékivel szemben.
A gond, hogy senkinek fogalma sincs a pontos adatokról. Miből állna csinálni egy kutatást? Semmiből...

Ötlet: több úton egyész nap/héten rendszámfelismerővel mindenkiről lekérdezni az adott rendszám hol van üzemben tartva... nem sérül semmilyen személyiségi stb jog, nem kell a rendszámokat letárolni, elég csak a települést.
(És még ebben is benne lenne a (nem parkolózónában élő) bp-i vagyok de vidéken van regisztrálva a kocsi mittudomén milyen családtag nevén, hogy olcsóbb legyen a biztosítás...)

Krisi 2008.10.19. 14:41:59

Erről a nagy matekozásról csak az jutott eszembe, amikor azt mondja a tanár, hogy
- Az osztály 80%-a meg fog bukni
Mire Pistike:
- De hát nem is vagyunk annyian!

:D

Ez a szociológiai értelmezés is érdekes: Sok vidéki ismerősöm mondta már, hogy évek óta vezet a kisvárosban vagy falun ahol lakik, de Butapesten be nem ülne a volán mögé. (meg is tudom érteni), amiatt meg egyenesen öngyilkosnak néznek, hogy minden nap a fővárosban tekerek biciklivel a forgalomban :)
Viszont akármennyire is gyakorlott vezetőnek tartom magam itt, teszem azt Indiában ki nem merészkednék az úttestre :)
Szóval nem mindegy, hogy általában ki hol vezet, meg az sem mindegy, hogy mit (naplót, áramot, háztartást, toptizes listát)
:)

kismoszkva 2008.10.19. 15:24:01



Elismerem hibáztam!

Kinek töltsek ki kárbejelentőt?

Joe Hallenbeck 2008.10.19. 17:24:19

Nem aza baj hogy BP.en más a forgalom ritmusa, hanem az hogy pesten ami van az nem közlekedés, hanem egy tötymörgés. Nem lehet haladni, csak ha tolakszik bunkózik az ember. Ha egy vidéki eltéved és nem tudja merre akar menni és esetleg lelassít hogy kicsit szemügyre vegye a környezetét vagy megáll megkérdezni akkor elküldik az annyába. Érdekes módon vidéken ezek a jelenségek valahogy hiányoznak, vagyis egészen máshogy alakul a helyzet. Akárhány vidéki városban jártam, nem toltak, dudáltak, villogtak le soha ha esetleg kerestem valamit és belassítottam. Vagy ha be akartam sorolni másik sávba és kiraktam az indekszet beengednek, és nem kell a kocsi orrát benyomni a másik elé, aki persze egyből anyázik. Érdekes. Miért gondolja azt minden budapesti hogy a vidéki aki felmegy egy 2milliós nagyvárosba majd kisujjból tudja hol kell lefordulnia, hova kell sorolnia, stb. Valószínüleg ha egy budapesti megy el egy vidéki városba ő sem fog olyan magabiztosan közlekedni, amikor nem ismerős ott és keres valamit. Inkább az itt a probléma hogy Bp. en az emberek idegbeteg nagyképü faszok. Persze tisztelet a kivételnek.

Krisi 2008.10.19. 18:11:59

monkesz: ez korrekt leírás volt, talán annyit hagytál ki, hogy sok vidéki viszont asszimilálódott. Ergo otthon nyugodt stílusban vezet, viszont a Butapest tábla után rögtön átalakul és pár perc múlva már nyomja a dudát, nem engedi át a gyalogot, stb.
Viszont a másik oldal is ilyen: Vidéken is közlekednek azért fővárosi lakosok, de ott nem dudálnak, nem lökdösődnek, csak mennek mint a többiek.
Meg egy másik viccet is nemrég olvastam, ami ideillik:

- Mit szeretne egy kislány az új biciklijére?
- Egy kosarat.
- És miért?
- Hogy felkészüljön a vásárlásra.
- És mit szeretne egy kisfiú az új biciklijére?
- Egy dudát.
- És miért?
- Hogy felkészüljön a közlekedésre.

- Aztán mit szeretne még kapni a kislány?
- Egy babát.
- Miért?
- Hogy ne egyedül menjen vásárolni.
- És mit szeretne még kapni a kisfiú?
- Egy puskát.
- Miért?
- Hogy felkészüljön a közlekedésre.

:)

Jacques Foche 2008.10.19. 20:26:04

monkesz 2008.10.19. 17:24:19
"Nem aza baj hogy BP.en más a forgalom ritmusa, hanem az hogy pesten ami van az nem közlekedés, hanem egy tötymörgés. Nem lehet haladni, csak ha tolakszik bunkózik az ember. Ha egy vidéki eltéved és nem tudja merre akar menni és esetleg lelassít hogy kicsit szemügyre vegye a környezetét vagy megáll megkérdezni akkor elküldik az annyába."

Jogos a két pont. Rengeteget járok pestre, a megszokott útvonalakon nincs is gáz, de ha egy ismeretlen környéken akarok megtalálni egy címet, akkor nagyon észnél kell lenni. Szarul vannak kitáblázva az utak, és van olyan, hogy már öt kereszteződéssel előbb be kell sorolni X vagy Y sávba, különben nem tudsz elkanyarodni, amerre szeretnél. A pestiek (tisztelet a kivételnek) persze kibaszottul toleránsak, és készségesen segítenek is egy-egy manőverben. ("Mennyémáinnet!" Hovakanyarodolmá'geci!?!")

autosave 2008.10.19. 20:41:46

Szerintem pedig pont bp-en lehet akkor sávot váltani, amikor jól esik. Ha van 1m, már megyek. Megköszönöm és ennyi.
Vidéken nem lehet, ott direkt gyorsítanak sokszor.
Arról nem is beszélve, hogy vidéken alszanak az emberek, itt pedig mennének minél gyorsabban, mert senki sem tudja, hogy lesz-e dugó 2 sarok múlva.

Jacques Foche 2008.10.19. 23:21:58

autosave 2008.10.19. 20:41:46
Beengedésben vidéken és pesten egyaránt bajnokok, pl. én pesten is gyakran találkozom azzal, hogy rágyorsítanak, amikor elkezdek indexelni. (Lehet, nem kéne indexelnem.) Megfelelő határozottsággal mondjuk sehol se probléma a sávváltás, nekem spec nincs ilyen gondom, de aki kicsit bizonytalanabb, netán T betűs, azt halálra tudják szívatni. Vidéken könnyebb haladni, mert kisebb a forgalom, meg kevesebb felé kell figyelni, viszont pesten sokkal jobban rá lehet utazni a zöldhullámra, ott van ritmusa a forgalomnak. (Már ahol nem áll be.)

autosave 2008.10.20. 00:30:58

Jacques Foche: ebben igazad van :)
De azért szerintem sok bp-i autósokban van egy kis plusz reflex vagy hatodik érzék és gördülékenyen megy minden.
Én pl az Üllőin szinte soha nem járok a külső sávon kívül másikban kifelé. Hát nem igazán ragadtam be eddig ott sem. Pedig rendszerint ott lehet haladni annak ellenére, hogy ott parkol sok szemétláda...
Persze szerintem akkor bárhol tud az ember sávot váltani, ha a körülötte levőket figyeli hosszabb ideig és akkor látja ki hogyan megy. Lehet jól következtetni, hogy ha valaki erőszakosan jön vagy nem vagy kisebb távot tart hosszabb ideig... Ha valaki megy és csak előre néz aztán jajjistenem sávot kell váltani, belenéz a tükörbe egyszer, akkor hátrányban van. Nem ismeri a környező forgalmat mondjuk úgy. Ha figyelte volna folyamatosan, szinte vakon tudná hova mehet és hova nem. Szerintem. :)

Másik dolog: sokan bátortalnok. Ott a hely, nem jön. Nagyobb hely, nem jön. Hát álljak meg??? És akkor beragad, mert nem állunk meg :)

Aqweren 2008.10.20. 10:46:09

Pesten szerintem is nagyságrendekkel jobb vezetni mint vidéken.
Nálunk túl sokat tökölnek, meg körforgalomban nem idexelnek, csak behajtáskor, meg azt hiszik a körforgalom egy "senki elém nem jöhet" játék - ha meglátják hogy elindultál befele, gyorsítanak. A balra kanyarodó addig nem indul el, amíg még legalább háromszor elférne előtted, hanem megvárja hogy fékezned kelljen. Negyedikben előznek, kínkeservesen sokáig megy melletted a kocsi - addig, amíg meg nem szánod a szembejövővel együtt, és a kedvéért bele nem állsz a fékbe (ő meg otthon eldicsekszik: de jókat előztem ma!).
Nem lesik vérben forgó szemekkel hogy mikor engedik be őket egy-egy nagyobb forgalmú útra - a villogáson kívül dudálnod is kell egyet ha nagyon ragaszkodsz hozzá hogy beengedd (épphogy térdre nem kell borulni hogy gyeremá'). A 45 km/h is gyors, a tanulók egyesben mennek körbe a körforgalmon.
Sorljam-e még? :D

Pistike911 2008.10.22. 00:17:37

Krisi 2008.10.19. 14:41:59

" Mire Pistike:
- De hát nem is vagyunk annyian!"

Kösz, bazzeg! :D

autosave 2008.10.22. 10:38:12

aqweren
"Sorljam-e még? :D "

Hajjjjajj :D
Egyetértünk :)

Sugi77 2008.10.22. 10:51:56

aqweren 2008.10.20. 10:46:09
Én Pesten tanultam vezetni, sőt itt vezettem végig a 10 évet. De ettől függetlenül nagyon szerettem régen pl: Csongrádon vezetni. Ott olyan kis nyugi volt mindig, alig egy pár autó. Olyankor pihenni mentünk oda, és a vezetésben is ezt át lehetett élni.

Aqweren 2008.10.22. 10:56:44

Vidéken a főutakat szeretem, nézegetni a tájat meg minden...:))

Sugi77 2008.10.22. 11:08:19

aqweren 2008.10.22. 10:56:44
Karácsonykor direkt nem az autópályán mentünk, mert akkor végig nézhettük a feldíszített utcákat, és minden főtéren a karácsonyfát :) Akkor volt igazán gyönyörű mikor esett a hó is :))))

Aqweren 2008.10.22. 15:52:51

Autópályán nem lát semmit az ember, én nem annyira szeretem. Persze ha sietni kell akkor muszáj, de nem feltétlen ragaszkodnék hozzá :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása