Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Levitték a parkoló autóm felét

2008.11.10. 07:56 :: Kisikasa

Nagyon együtt tudok érezni Mátéval, annál is inkább, mert magam is voltam már hasonló helyzetben, mikor az autómhoz érve azt tapasztaltam, hogy valakinek nehézséget okozott a parkolás és bizony nyomot hagyott a kocsi oldalán. Levélírónk ennél sokkal rosszabbul járt, mert nem úszta meg pár könnyen javítható karcolással. Gyakorlatilag roncsot csináltak a járgányából.

Végső elkeseredésemben írok, mert ez az egyetlen módja, hogy kiadjam a dühöm legalább egy apró részét...


Lehetett volna még rosszabb...

Az 5 éves Peugeot 206 -osommal a házunk előtt szoktam parkolni. Egy viszonylag sűrű forgalmú mellékút mellett lakom, Budán, az utcában sok a jobbkezes utca, de ez senkit sem izgat, mennek mint a barom... A közleben van egy kórház is, de némelyik állat még a szirénázó mentőautókat is le szokta előzni, sűrű k*rvaanyázások közepette. Szóval az autó kicsi, nem lóg ki az úttestre és nem lóg rá a járdára sem, senkinek sem kellene útban lennie. Mostanában nem használtam az autót napi rendszerességgel, ezért volt , hogy napokat állt egy helyben. Az egyik reggel mikor lementem, hogy beindítsam, sokkoló látvány fogadott. Az autó teljes jobb oldala szét volt roncsolva. Tehát az az oldal amely az úttest felé néz.

A jobb első ajtó teljesen eldeformálódott, gyakorlatilag se kinyitni, se becsukni nem lehet. A felső rész kihajlott. Gyakorlatilag az összes jobb oldali karosszéria elem behorpadt, roncsolódott.


Esetleg nem is baleset volt?

Elképzelni sem tudom milyen jármű csapódhatott az autómba, mivel a Peugeot darabjai szanaszét hevertek az utcán. Díszlécek 10..15 méterre a "roncstól", index búra darabok 5 méteres sugarú körben mindenütt....De semmi maradvány az elkövető autóból, csak némi festék  az autómon.

Ami a legdühítőbb, hogy se egy névjegyet, se betétlapot, telefonszámot, rendszámot, semmit nem hagyott ott az elkövető. Cascom nincs, úgyhogy kezdhetek gyűjteni. A kár 400-500e Ft körül lehet. Rendőrségi feljelentést tettem, de semmi esély nincs az elkövető megtalálására. Senki nem hallott, látott semmit, pedig elég nagy csattanás lehetett valamikor hajnalban. Szerintem ez az egész jól tükrözi milyen okádék a magyar közlekedési és általános morál. Miből állt volna becsöngetni, vagy legalább valamilyen elérhetőséget hagyni, hisz' ez nem egy apró karcolás, koccanás...amit ki lehet javítani.

Aki tud egy jó bontót, az segítsen... Köszönöm előre is!

164 komment

Címkék: budapest közlekedés autó baleset hülye béna

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Szendwich 2008.11.10. 08:03:07

tizenhulenc

tartlev 2008.11.10. 08:11:16

"Cascom nincs"

Örülj bm, hogy nem lopták el.

Amúgy tényleg felháborító, de az a felelőtlenség is érdekes, hogy az emberek a lakás utáni második legnagyobb anyagi értékükre nem kötnek biztosítást.

He 2008.11.10. 08:13:54

Azért ha aznap vitték a szemetet, érdemes a kukásoknál körülnézni...
nekünk egy twingót zúztak le a szemetesek...
Akkor sem hagytak semmit, mondjuk nekünk volt cascó a kocsin...

Secnir 2008.11.10. 08:29:14

tartlev 2008.11.10. 08:11:16
[...] de az a felelőtlenség is érdekes, hogy az emberek a lakás utáni második legnagyobb anyagi értékükre nem kötnek biztosítást

itt megcáfolnám a dolgot, többszörösen.
az emberek túlnyomó részének a lakás utáni második legnagyobb értéke általában nem az autó. magamat is beleértve. az autóm kb 200e huf. arra mit kössek? max gyászszalagot, ahogy kinéz. a számítógépem többet ér. vagy a számban a korona.

2008.11.10. 08:35:50

Vagy lehet, hogy satu reszeg volt a masik sofor, es eliszkolt onnan. Undorito viselkedes amugy :(

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.11.10. 08:56:53

hát a casco az elég érdekes tud lenni. fizeted rendesen mint a katonatiszt, aztán amikor szükség lenne a pénzedre akkor a javítások x %-át adja csak a biztosító, a többit pótolhatod a saját zsebedből ugyanúgy.

úgy a legobb ha az ember havi 10 rugót félretesz magának otthon az autóra. ha kell akkor kéznél van, ha nem kell, és már sok összegyűlt, akkor le lehet venni a felét és átcsoportosítani, és venni belőle egy plazmatévét például...

Szendwich 2008.11.10. 09:19:15

Secnir 2008.11.10. 08:29:14
:DDDDDDDDDDDDDDDDDD

Amugy a sztori itt valahol furcsa nekem:
"házunk előtt szoktam parkolni"
"reggel mikor lementem, hogy beindítsam"
"elég nagy csattanás lehetett valamikor hajnalban"
Most vagy nagyon melyen aludtal, vagy ...

dr. _mmm_ 2008.11.10. 09:24:51

Azért egy 5 éves peugeot 206-ra nem egy vagyon a casco. Szóval előre kéne gondolkozni. Szerintem.

tartlev 2008.11.10. 09:25:50

Secnir:
"az emberek túlnyomó részének a lakás utáni második legnagyobb értéke általában nem az autó. [...] a számítógépem többet ér. vagy a számban a korona."

És én írtam, hogy az autó az? Csak azt írtam, hogy "az emberek a lakás utáni második legnagyobb anyagi értékükre nem kötnek biztosítást" :)

Ha neked a korona, akkor a korona - van rajta biztosítás? És ha valaki összetöri kocsmai verekedés közben? Vagy ellopja mikor részegen alszol egy árokban? Vagy kilopja az fogorvos mikor mész fogkövet leszedetni? :)

Lexon 2008.11.10. 09:26:17

Jobb oldalát húzták meg? Hogyan parkoltál? Csak nem szemben a forgalommal? Hmmmm...

2008.11.10. 09:31:33

Az a helyzet, hogy biztositas szempontjabol akar az uton keresztben is allhatsz, ha allo autoba megy valaki, akkor a mozgo auto lesz a hibas. Szoval jelen esetben mindegy, hogy forgalommal szemben parkolt-e...

autosave 2008.11.10. 09:34:45

ha nem új az autó és jól vezet az illető, a casco felesleges... a kocsi GTK árát - önrész kifizeti az ember pár év alatt...

nem a casco a lényeg itt, hanem a kurva anyja annak akinek van pofája szó nélkül így otthagyni más autóját! biztos valami részeg disznó volt vagy biztosítás nélküli barom.

bár a múltkor is megmagyarázta valaki itt, hogy milyen jó is volt amikor a szemét taxis elfelejtette neki megadni az elsőbbséget és a szemét taxis ezért végighúzott néhány autót... hát ki tudja, hogy a taxis meghagyta-e adatait utána... lehet, hogy itt is valaki tanított? te meg látod a kárát az önkéntes rendőröknek :S

zsuzsi5 2008.11.10. 09:35:31

Hurrá Torpedó!
Ez minimum érdekes, amit mondasz, mi kicsit másképp számoltunk. Az én autómon komoly casco van, pont az ilyen esetekre.
Havi 13 ezer forint, egy év alatt ez 156 ezer. Egy nem csúcsszuper, de jó kis használt autóra, kb. 3 millió értékben ez nem is sok. Pesten élek, naponta vezetek minimum 60 km-t. Egy év alatt egyszer számolni kell azzal, hogy a kocsit
a) lezúzzák
b) lezúzom :)
c) ellopják (bár ez a kevésbé valószínű).
Bármi is történjék, ma már 150-200ezer alatt nem úszod meg (pl. nekemtolatnak parkolás közben, és sérül a tolatóradarom, rögtön ott van 150 rugó).
Előreláthatólag kiegyenlítődik a dolog, ha meg mégsem, a'zuram szerint ez is olyan, mint az utazási biztosítás: azért kötjük, mert reméljük, hogy ablakon kidobott pénz.
Bár - ismétlem - pesti közlekedésnél ez kevéssé valószínű.
Ja, és ennyiért már olyan biztosítást kötöttünk, ahol nagyon alacsony az önrész, ill. nem csak rám érvényes, hanem bárkire, aki vezeti. Így nyugodt szívvel adom oda öcsémnek vagy a férjem öccsének, ha kérik. És tévedés ne legyen, elkérik :D
Ezzel szemben elképzelem, hogy otthon gyűjtögetem a 10e forintokat, és harmadik hónapban szarrá zúzzák vagy ellopják a kocsit. Hát, abból nem lesz plazmatévé. :(

autosave 2008.11.10. 09:35:46

Lexon: szerintem feltalálták már az egyirányú utcát...

Boxeres · http://autozz.blog.hu 2008.11.10. 09:37:03

Mate

Nem latom a kepet........

En vagyok e kasu..

nagyzee 2008.11.10. 09:39:01

Nagy szemetek az ilyenek, akik csak úgy továbbmennek egy ilyen esetnél. Sajna csak én is azt tudom mondani, hogy ezt most bebuktad. Nem tudom mi a jobb, fizetni a havi X ezret CASCO-ra meg Y ezret garázsra, vagy tényleg félretenni minden hónapban x+Y ezret ilyen esetekre. az biztos, hogy ha nem lennének ilyen szemét alakok, akkor nem kellene évente 12*(x+y)ezret költenem ilyenekre, így aztán 10 évenként mindig vehetnék egy 3-éves használt autót 10*12(x+Y) ezerért, a régi autóm beszámításával. Így viszont nem tudok ilyent tenni, hanem szórom ki a pénzt az ablakon. A mocsok szemét tetü aljas rohadékok miatt! Amikor meg meg akarom védeni a tulajdonomat, és megrendelek egy megfigyelő eszközt külföldről, akkor meg a nyomoronc vámosok feljelentenek és nyomozás indul ellenem, engedély nélküli külkereskedelmi tevékenység miatt. (merthogy valami jogszabály szerint titkosszolgálati eszköz, amit behozattam volna.... szerintem meg nem az.) és ha én nem írom rá a vámnyilatkozatra, hogy kamera is van az eszközben, már rég nálam lenne. Ebben az országban az a hülye, aki becsületes.

xy 2008.11.10. 09:40:53

hát erre csak annyit lehet mondani, hogy pesten csak olcsó, széthajtott autót érdemes tartani.
nekem anno ugyanígy (abba hátulról mentek bele és az elejét meg a demszky karók zúzták le) törték rommá valamelyik hajnalban a részeg buliból érkezők.
a rendőrök hívtak, hogy jó lenne, ha megnézném az autómat.
egy idős nő látta, ahogy eltűnnek a vétkes autóval. aztán pár perc múlva jött egy másik autó és elvitte a lehullott alkatrészeket. gondolom, hogy ne maradjon semmi bizonyíték.
persze az idős néne semmit nem jegyzett meg, rendszámot pláne, így a rendőrök csak a kezüket tárták szét, hogy értelmetlen a feljelentés.
szerencsére az autóm egy rozsdatemető volt, így nagyjából 40e forinttal megúsztam. szerelési díjjal együtt. ebben a teljes eleje, lámpák, hátsó elem, hátsó lámpák benne voltak. bontó+ismerős levetett romja.

leaping cat 2008.11.10. 09:45:21

Érdemes lenne utánanézni, mert a biztosítóknak van arra közös alapjuk, hogy az ismeretlenek által okozott károkat megtérítsék.

A casco-ról meg: a biztosítók ebből is élnek, úgyhogy nyilván több díjat szednek be, mint amennyit kifizetnek.

Marcellusca 2008.11.10. 09:45:58

tartlev 2008.11.10. 09:25:50
LOL!

Szendwich 2008.11.10. 09:19:15
Máté biztosan olyan muksó, mint én. Éjszaka alszom, márpedig, ha alszom, akkor nem sok minden zavar. A zasszony is időnként szokta emlegetni, hogy horkolok, de nem hiszek Neki. Én még egyszersem hallottam. :D

Máté az egyik legnagyobb félelmemet írta meg.
Állandóan rettegek, hogyha forgalmasabb vagy szűkebb utcában parkolok, akkor dolgom végeztével még mindig ugyanolyan állapotban találom-e az autómat, mint mikor letámasztottam?!

ihatethisindapassthingy 2008.11.10. 09:47:09

Nekem szintén lezúzták így a verdát, bár én olcsón megúsztam némi festékmaszattal és egy betört hátsó lámpatesttel. A dolog szépsége az volt, hogy a parasztja hagyott egy telefonszámot - csak épp hasraütésre írt fel egyet, hogy elkerülje egy esetleg jószándékú szemtanú jelentkezését.

Alf (törölt) 2008.11.10. 09:48:57

Én egy ilyen jelenetet láttam tegnapelőtt este, csakhogy nem magyarországon, hanem észtországban, ahol jelenleg csövelek.

Megyek az utcán, ahol parkolnak az autók, és az egyik merőleges kis utcábó nyikorgást hallok. olyan hang, mintha valaki sírna, vagy erős gyomorproblémái lennének, igen hangosan. megállok, nézem, mi ez, és látom, hogy egy autó szép lassan tolat neki egy másik autó oldalának kb 45°os szögben.

Nem értettem, ez hogy lehet, ráadásul oka sem volt hátrafele menni, mert az utolsó helyen állt a kocsi a sarok előtt. Az autó megállt egy pillanatra, majd folytatta a tolatást. Nyikorgás, én meg elindultam feléjük, erre padlógáz és az autó elhúzott.

Én idióta meg nem jegyeztem meg a rendszámot, és mire észbekaptam, már befordultak a sarkon.

Annyira abszurd volt, hogy nem hittem el. Az én autóm is az utcán parkol néha, ha nem viszem a garázsba. (veterán autó, és itt nem lehet rá casco-t kötni, mert túl régi!!! (észt mentalitás: csak a legújabb BMW az autó).

Szóval azt gondoltam, ilyen nincs, de mégis van.

aqweren 2008.11.10. 09:49:56

Ez eléggé gáz...egy felelősségteljes volt munkatársam (két diplomás pedagógus volt pedig a drága) mesélte hogy meghúzott erőteljesen egy kocsit valami bevásárlóközpont parkolójában és elhúzta a csíkot...mindezt persze vihogva :S Gondolom ha vele történne hasonló nagyon igazságtalannak érezné..
Csak tudnám miért hozza elő az állatot a közlekedés némelyekből...

Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.11.10. 09:51:18

de ha 3 hónapja fizetem a cascót, és befizettem eddig 3×13000 forintot akkor a biztosító azt fogja mondani hogy a kár 300000, tessék csak 250000 forintot kipengetni még kp-ban. ingyen azok sem adnak semmit.

és nyilván persze kis értékű kocsira nem érdemes kötni. 1 millió fölött már elgondolkodtató.

nézd, nekem 500-at ér a kocsim, eljátszottam a casco gondolatával, de nem éri meg nekem (egy év alatt a kocsi ötödét befizetni casconak???). ha gond van megcsináltatom. ha bagy gond lenne eladnám a csudába törötten, + bizonyos dolgokat külön 200-ért (hifi, másik kerék szett). hozzátennék, vennék másikat. (hozzáteszem nem vagyok budapesti, vidéken nem törik a kocsikat mintha ez természetes lenne)

egy régi olcsó kocsi javítása többe kerülne mint maga az autó értéke, a casco biztosan nem fedezi azt. pl 500-ért megcsináltatni egy kocsit aminek a forgalmi értéke 300. nonszensz.

margar 2008.11.10. 09:53:15

Érdemes lenne utánanézni, mert a biztosítóknak van arra közös alapjuk, hogy az ismeretlenek által okozott károkat megtérítsék.


Sajnos nem így van. Az ismert, KGFB nélküli károkozók esetére van alap.

Carnivora (törölt) 2008.11.10. 09:58:40

tartlev 2008.11.10. 08:11:16

Hülye vagy ehez ... a kár értékét, akkor is 200 ezer felett térítik a casco az új autónál éri meg csak, akkor is lopás kárra a lízing-részlet miatt.

A srác egy év alatt kifizette voltna eleve a biztosítónak a mostani kárt 5 év alatt meg egy fél új peugeot árát :D

guyfromthestates 2008.11.10. 10:00:14

Kötelet az elkövetőnek, mocskos szemétláda, undorító mocsok. Nekem egyszer egy nyikhaj (17 éves) darálta le az autóm baloldalát és elhúzott. Én utána, pár sarokkal később elkaptam, addigra szépen félreállt egy bokros részre. Üvöltöztem vele, hogy mit képzel, kihívtuk a rendőröket: biztosítása nem volt, jogosítványa nem volt, az autó átírva nem volt, forgalmi nem volt. Pár hónap múlva jött a határozat, melyben 5000 ft pénzbüntetéssel megúszta. Szerintetek elvette a kedvét ez az eset?

jung 2008.11.10. 10:00:53

Az én Peugeot-ommal ugyanez történt szerencsére kicsiben (egy elem rongálódott, kb 50 ezres kár)
Biztosítás ügyben: egy full casco esetén a 6 év alatt befizette volna az illető a 4-500e ft-ot akkor is ha nincs kár. Ráadásul önrész stb.
Nekem lopás cascom volt havi 3e ft-ért de egy késve fizetett csekk után megszűnt. 2 éve van meg az autóm, azóta 2 nagy karcolás van rajta aminek a tökéletes javítása 80-100e ft lenne. Lehet számolgatni...

pyf 2008.11.10. 10:01:10

Sajna semmit nem ér az sem, ha egyértelműú bizonyíték van, tanúkkal, mindennel. Egy ismerősöm egy Kőbányai lakóparkban lakik, évek óta ugyanott parkolt (szabályosan), az út szélén, sok más kocsival együtt.
Egyik éjjel nagy csikorgás, csattanás. A biztonságiak kiszaladtak az útra, a tettes pedig -aki belerongyolt néhány autóba- nagy gázzal épp akkor húz el. Tehát két tanú látta a rohadék autóját, de ami a legszebb, a leesett rendszáma ott maradt az aszfalton.
Mindenki fellélegzett, megvan a disznó, nem kell keresgélni. A zsaruk rögtön meg is találták a nyomorultat, a rendszám és a tanúk által leírt autó összepasszolt, sérülések mindenütt, a festéknyomok is rendben, látszólag minden O.K. És itt jön az igazi hungarikum a képbe, a fejlett nyugati világ által úgy irigyelt jogrendünk. A szemétláda ugyanis egyszerűen nem ismerte el a dolgot. Ködösített, hogy a kocsiját ellopták (aztán a törés után szépen visszavitték neki, mi?!), nem ő vezetett, stb. A mai napig (kb. 2,5 éve történt az eset) egy fillért nem láttak tőle a károsultak, és valószínűsíthető, hogy már nem is fognak soha.

És ez most nem a rendőrökre nézve kritika, hisz ők tették a dolgukat, gyorsan megfogták a patkányt. De a jogalkotók, a bíróságok, na azok mind elmehetnek a jó büdös francba...

Carnivora (törölt) 2008.11.10. 10:02:11

Hurrá Torpedó · www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2008.11.10. 09:51:18

Jah pestre ilyen romok valók hacsak nem tudsz mindig v.mi parkolóházban parkolni, vagy garázsban.

Kovács Gábor · http://pomorin 2008.11.10. 10:03:16

Máté!
Kit akarsz te megetetni?Ez egy sima leszurt ritberger(simán fejreálltál az autóval).Ha egy kicsit is gondolkodnál magad is rájönnél ezeket a sérüléseket nem lehet úgy szerezni hogy nekimegy valaki.Örülj neki ha nem büntetnek meg a rendörség félrevezetéséért!!!
Gabesz

Bambano 2008.11.10. 10:05:30

Ha én parkolok, nekem az autó BAL oldala néz az úttest felé, nem a jobb.

Carnivora (törölt) 2008.11.10. 10:05:59

Egyébként keress vidéken egy traktorost ilyen kis tröcsis kivitelbe (olcsó azokra a kötelező) kend meg egy százassal, hogy boronálja meg egy picit az oldalát óvatosan azt fotózzátok le, majd csináltasd meg a kötelezőjére ...

ga 2008.11.10. 10:06:14

Már bocsánatot kérek, de a kötelező biztosítás ilyen esetben is fizet. Van a biztosítóknak egy közös alapjuk arra az esetre, ha a károkozó ismeretlen. Biztosan nem lesz egyszerű elintézni, de neki kell feszülni. Vagy tévednék?

Pepe83 (törölt) 2008.11.10. 10:06:56

Én múltkor, mikor a szemem láttára zúztak le egy autót, megvártam a tört autó tulaját és elárultam a vétkes autó rendszámát. Spicli voltam, de ilyen esetben szerintem ez megengedett:)
Szemét, gerinctelen alak az ilyen.

jung 2008.11.10. 10:08:45

ga: tévedsz, pár sorral följebb már megírták. Csak akkor fizet az alap, ha ismert a károkozó, de nincs biztosítása.

Dester 2008.11.10. 10:10:50

Én ugyanígy jártam, csak annyi különbség volt, hogy én a parkolás közben épp benne is ültem az autóban. Így kaszálták le a jobb oldalát, aztán meg se állt, ment tovább. Hiába próbáltam utána menni, eltűnt a kisutcákban... Viszont a rendőrök lezárták a fél várost (éjszaka volt), és szinte azonnal meg is találták az autót, igaz már az emberünk nélkül. Tuti ittas volt, és az volt a szerencséje, hogy magát az ürgét akkor ott helyben nem találták meg. De a kárt így is kénytelen volt rendezni...

kkritt 2008.11.10. 10:14:40

Carnivora 2008.11.10. 09:58:40:
Te hülye vagy! Nagyon!
Milyen 200? Milyen fél új autó?

zsuzsi5 2008.11.10. 10:14:58

Na, akkor még egyszer:
A biztosító nem ingyen adja, nyilván. Mert van olyan, akivel nem történik semmilyen baleset. Ő fizet, de nem kap vissza semmit. A döntés, hogy kötsz-e biztosítást, vagy sem, arról szól, hogy
a)nem biztosítod az adott dolgot, és vállalod a kockázatot, hogy Te fizetsz, ha történik valami,
b) vagy fizetsz folyamatosan, de akkor más - a biztosító - vállalja a fent említett kockázatot.
Mondom, van olyan, hogy nem történik semmi, és feleslegesen fizettél, de nagyobb értékű autó esetében a rizikód is nagyobb. Ha az autó régi, kis értékű, nyilván nem éri meg havi xezret kifizetni rá. Ezt mindenkinek egyénileg kell mérlegelnie.
Amit Torpedó mondott
"de ha 3 hónapja fizetem a cascót, és befizettem eddig 3×13000 forintot akkor a biztosító azt fogja mondani hogy a kár 300000, tessék csak 250000 forintot kipengetni még kp-ban. ingyen azok sem adnak semmit"
az meg nettó hülyeség, mert - visszanyúlva a korábbi példához - utasbiztosítás esetén sem mondja azt a biztosító, hogy ok, 12ezer volt a biztosítás, de a lábtörésedet Olaszországban 2millióért kezelték, ide nekem a különbözetet, hanem szépen perkál. És reménykedik, hogy idén nem törik minden ügyfelének keze-lába Olaszhonban - meg persze komoly biztosítási matematikusokkal számoltatja a tarifáit, hogy ne járjon rosszul. Na ezért nem jótékonysági intézmény, mert ÖSSZESSÉGÉBEN jár jól, minden befizetést figyelembe véve, nem azért, mert minden egyes ügyfelén keresni fog.

tartlev 2008.11.10. 10:18:21

"Carnivora 2008.11.10. 09:58:40
tartlev 2008.11.10. 08:11:16

Hülye vagy ehez ... a kár értékét, akkor is 200 ezer felett térítik a casco az új autónál éri meg csak, akkor is lopás kárra a lízing-részlet miatt. "

???
A mondatodat sem értem pubi, de biztosan ehhez is hülye vagyok. Meg az 'ehhez'-ben a két h-hoz is biztosan hülye vagyok...

De ha arra gondolsz, hogy 200e önerő fölött fizetne a casco, akkor erre csak azt tudom mondani, hogy persze, ha így kötötte. De még akkor is kapna 200-at, ha 400e a javítás.
Ja hogy eddig többet fizetett be? Erre meg csak azt tudom mondani, hogy ha holnapután lezúzzák ismét, akkor is kapja az önerő fölött. És ha egy hét múlva ellopják, akkor is megkapja. És lehet, hogy még csak 1 hóanpaj fizeti...
Kezded érteni?

"Hurrá Torpedó 2008.11.10. 09:51:18
de ha 3 hónapja fizetem a cascót, és befizettem eddig 3×13000 forintot akkor a biztosító azt fogja mondani hogy a kár 300000, tessék csak 250000 forintot kipengetni még kp-ban. ingyen azok sem adnak semmit."
Talán valami olyan van, hogy adott évben évfordulóig be kell fizetned lopás esetén, de amúgy szerintem a kártérítés független attól mennyit fizettél be - ez a lényege a biztosításnak.

Én pl. 1 hónapja fizettem cascot, mikor feltörték az autót, szó nékül csengette a biztosító az üvegkár 90%-át, ahogy a szerződésben szerepel. Pedig a számlán még olyan tétel is szerepelt, hogy az üvegek letakarítása az ülésről. És igaz, hogy nem nagy összeg, de nem mindegy, hogy 3e vagy 30e forintot kell pikkpakk kicsengetni...

Tróger 2008.11.10. 10:19:16

Elszomorító történet. Sajnos én is jártam hasonlóan. Szerencsére a kár minimális volt, de felháborító, hogy valaki meghúzza a parkoló kocsit és lelép. A legszebb az egészben, hogy kölcsönbe volt nálam az autó...

eiffelke 2008.11.10. 10:19:37

Nekem a szervíz gyakta szét a kocsimat. Egy tata lebontotta a hátulját tolatás közben egy vonóhoroggal. Elvittem megcsináltatni, tata kifizette, majd jött a hír a szervízből, hogy szét van rohadva a kocsi alja. Úgyis szarul rakták össze negyvenezerért a javítást, visszavittem. Nem ragozom, lenyúltak az állítólagos küszöb és egyéb javítások okán 114 ezer forintot. A jobb hátsó ajtót szétgyakták, zár rommá lett, ugyanis elinduláskor a Mester utcában kb. 40km-es sebességnél kivágódott. Vissza a szervízbe. Elhajtottak nagy udvariasan. Aztán hazajöttem, szemügyre vettem a járgányt, és írtam egy 12 tételből álló hibalistát. Elképesztő hanyagságú és szerintem soha meg nem valósult munkák sora. Majd elindultam a Kerepesi úton, ahol hetvennél a belső sávban hirtelen a Népstadion magasságában se kép se hang. Áram nélkül maradt a jószág. Délelőtt 11-kor tolhattam ki keresztbe a száguldó kamionok és egyéb járgányok között a kocsit az út szélére. Szerencsére kevesen anyáztak, sőt jött két ember, és még segítettek is kitolni. Kiderült, szerelők éppen. (Vannak még angyalok!)Az is kiderült, hogy az akkura nem csavarták vissza a sarukat.... meg a munkát is megnézték, és azt mondták, hogy ha ezen van kb. harmincezernyi meló, akkor az már sok. Szóval átbasztak. Egy olyan helyen, ahol vettem hat éve a kocsit, és ahová hat éve hordom, bármi sóhajom van. Nagyon el vagyok keseredve. Akár balesetet is okozhattam - pardon, ők a hanyagságukkal - volna. Most ott van, visszavittem, és csak egy részét ismerik el. Hogy mi lesz, ha holnap-holnapután érte megyek, nem tudom. Bocsánat, hogy ez a téma nem teljesen ide illik, de legalább annyira a hazai morált tükrözi, mint a más kocsinak szétgyakása, és még csak kontaktot sem hagyni. Meg még annyi mindent lehetne sorolni. Szóval, nem tudom, hogy mi lesz az enyémmel, de sok sikert a póruljártaknak!

Tightend 2008.11.10. 10:21:33

Nos ez szopás, de nem lehet vele mit tenni. Gyakorlatilag alig különbözik attól, amikor valaki simán ellop valamit a kertből.

Engem mégis az háborít fel leginkább, hogy ha engem megtörnek, kapok betétlapot, minden OK, akkor is fizetnem kell a javításkor x százalékot! Valami avultatás vagy ilyesmi, szétbaszott az ideg amikor megtudtam.

Hajós 2008.11.10. 10:22:25

Kovács Gábor

A kép illusztráció... Ha másról nem, a feliratról a kocsin rájöhettél volna.

Carnivora (törölt) 2008.11.10. 10:24:13

kkritt 2008.11.10. 10:14:40

Havi 12 ezret fizetek Cascot az öt év alatt lenne eleve 720 ezer kár esetén meg van önrész ameddig eleve az ember fizet ...

gpek · http://www.gpek.hu 2008.11.10. 10:25:15

Na ezt szeretem a magyarba.
Nem azt mondja hogy szemét volt aki otthagyta a törött kocsit mint eb a szaharát, hanem a tulaj nem kötött kaszkót vessen magára. Szép gratulálok! Olyat irnék amit tuti moderálnának de gondolja mindenki hozzá. Jaaa és ettől ilyen a morál amilyen, pocsok...

Mellesleg bontók listája:
peugeot.bontodepo.hu/

Carnivora (törölt) 2008.11.10. 10:25:46

tartlev 2008.11.10. 10:18:21

Mondhatni szerencsés vagy a Generali nem fizetett ilyesmiért ... hiába van benne a szerződésbe azt mondták minek maradt csomag a kocsiban ...

vape 2008.11.10. 10:26:20

Egy bizonyos autóérték fölött érdemes elgondolkodni, hogy az ember vegyen (de legalább béreljen) egy garázst vagy kocsibeállót. Már csak azért is, mert egyre kevesebb a parkolóhely az utcákon, autóból viszont egyre több van. Meg gyökér sofőrökből is.

hegyipetymeg 2008.11.10. 10:26:40

ha forgalmas az út, talán van
TÉRFIGYELŐ KAMERA,
főleg ha kereszteződés van a közelben. Ezt a rendőrök sokszor "elfelejtik", mert macerás, de érdemes utánakérdezni. Ha bank, benzinkút, vagy iroda van a közelben, azoknak is szokott lenni...

Katka 2008.11.10. 10:26:57

Részvétem! Hány ajtós az autód? Ha 3 ajtós, akkor van komplett jobb oldali fehér ajtóm villany ablakkal, központi zárral, kárpittal, tükörrel, anyám picsájával. Értsd, csak fel kell szerelni... :-) Ultra baráti áron megszámítom, mert nekem csak útban van.

kovocsjanos@gmail.com -on megtalálható vagyok. (a két "o" nem elírás a kovocsban)

Carnivora (törölt) 2008.11.10. 10:28:02

gpek 2008.11.10. 10:25:15

Így van.

Atika!!! 2008.11.10. 10:29:54

Hasonló dolog esett meg velem is pár éve. Csak épp én egy kis falu egyik igencsak hányatott sorsú és állapotú mellékutcájában lakok.
A hídon parkoló autó (Volvo 440), aminek a segge még váletlen sem lóg ki az útra, amin egyébként elfér egymás mellett két autó, de akkor mindkettő füvön megy. Enyhe lejtős rész. Szép nagy hidat sikerült rittyenteni, az autóval kicsit oldalt, de úgy parkoltam mintha két autó között állnék. Reggel a külső, jobb hátsó fele leamortizálva, árokparton mélyszántás-> ha nincs ott az autóm, akkor sima bufenc a vége.

Természetesen semmi jele az elkövetőnek. Kapásból rendőr, aki méregetett, írt, csináltunk egy Baleseti bejelentőt, rendőr el. Én el, dolgozni. Szerencsére "csak" annyira sérült meg, hogy járhattam az autóval, de lámpacsere javallott volt mielőbb. Kasztnizás ráért, mint kiderült kerek 11 hónapig, de nem ez a lényeg. Szóval. Anyukám (aki sajnos rokkantnyugdíjas) összegyűjtögette az árokból, szomszéd árokból (meg ahol talált még) a műanyag és üvegdarabokat. Ugyanis egy ilyen csattanásnál nem csak a te autód sérül meg, hanem az ellenfél is. Az autóm fehér volta miatt a kék ellenfél szín adott volt. Szóval az üveg és műanyagdarabok gondos szétválogatása következett: enyém, tiéd, tiéd, enyém, enyém... A műanyag és üvegdarabokon található azonosító számok igencsak árulkodóak tudnak lenni!!! Ha a rendőr nem gyűjtötte be ezt, mint bizonyíték, akkor hajrá! Keress rajta számokat, írásokat, bármi jelzést. Aztán gugli!!! Jó eséllyel lesz rajta valamilyen azonosító, jelzés, ami alapján elég jól azonosítható lesz a típus.
Nálam az ellenféltől jobb első indexbúra és jobb első fényszóró darabok maradtak. A fényszóródarabokon található számokat elküldtem a Hellának (rajta volt a logójuk is), és kiderült, hogy az ellenfél 1982-85 közötti E30-as BMW. Szerencsémre nem Suzuki Swift, hanem egy ritka autó, pláne egy kicsi faluban... Hamar meglett az illető. A biztosítós herce-hurcát nem írom le. Ja, a darabokat utána átadtam a rendőröknek, mint "bizonyíték".

Ami a lényeg: az ellenfél gyanítom nem tért vissza a tett helyszínére, így az ő darabjai megvannak, ami alapján el tudsz indulni. Ha már van típus, és igazából bármilyen színű is az autód, kell hogy legyen a másiknak nyoma, meg kell legyen a szín is. Minimum a környékeden meg körülnézhetne a rendőrség adott színre és típusra. Persze nem biztos hogy a környékedről volt valaki, de hátha. Ha ritka típus, akkor persze könnyebben lehet meg az ellenfél.

A MABISZ elvileg csak akkor fizet ha megvan az elkövető. De ez nem biztos. A kárt ilyenkor mindenesetre a saját kgfb-s biztosítód végzi (-> elvileg jobban jársz), esetleg ha casco-s az autó akkor az, de akkor nem tudom hogy van az esetleges kárkifizetés. A pontos jogszabályokról először tájékozódj, mert a MABISZ természetesen nem akar túl könnyen fizetni, egy mondvacsinált ürüggyel nekem is húzta a kifizetést 1 hónappal.

nyekk 2008.11.10. 10:31:08

Ha a képen lévő kocsiról van szó, akkor nem kell mesélni, hogy meghúzták. Azon egy húzott nyom nem látszik. Ugyanakkor egyértelmű, hogy borult a kocsi. Sőt! Egyenesen hempergett egyet-kettőt a hossztengelye körül. Parkolóban állóhelyzetben még akkor sem keletkezik ilyen sérülés, ha felborítják.

Jimboo 2008.11.10. 10:31:41

Sajnos általános dolog ma Mo-n, hogy semmiért nem szeretünk felelősséget vállalni. És így van ezekkel a "balesetekkel" is. Nem is biztos, hogy azért nem állt meg, mert akkor negyedévente 5e forinttal több lenne a kötelezője, hanem mert rosszul érezte magát, hogy "ő ilyet nem tehetett"... Februárban Tecsó parkolóban szűk volt a hely, és végighúztam egy másik kocsi hátsó sárvédőjét. Alig látszott, meg sötét is volt; aki látta, az is elfordult másfelé (érdekes ez is...), szóval simán elhúzhattam volna. Nem mondom, hogy nem tusakodott bennem az érzés, hogy húzzak el, de belegondoltam, hogy nekem is sz*r lenne, ha ott találnám meghúzva az autót. Megvártam a fickót, és mondtam neki, hogy kap egy betétlapot vagy egy kis zsét. Először megijedt, hogy mi lett a kocsijával, azután meg kb. 20X megköszönte, hogy ott maradtam, és némi pénzzel rendbetettük a dolgot (még ő érezte kellemetlenül magát). Aznap este igen jól aludtam, és ennél jóbb valszeg az sem lett volna, ha örülök a fejemnek, hogy milyen jól "elslisszoltam"...

TH 2008.11.10. 10:32:02

Hajós 2008.11.10. 10:22:25
Ez kész, úgy látszik, még mindig oda kell írni, hogy "illusztráció". :)


Egyébként én egyszer a folyosóról néztem végig, hogy egy teherautó, ami a szomszédos Plusba szállított tolatáskor lezúzza a mögötte parkoló Suzukit, rendesen megnyomorította...
Na, hagytam egy papírt a Suzuki szélvédőjén, hogy a Plusból távozó Dreheres teherautó zúzta le, megadtam a számomat, hogy tanúskodjak, ha kell, stb.
Pár óra múlva már jött is a telefon, hogy köszönik szépen, és már meg is van a sofőr. Ott happyend lett a dologból szerencsére...:)

autosave 2008.11.10. 10:32:23

gpek:
"Nem azt mondja hogy szemét volt aki otthagyta a törött kocsit mint eb a szaharát, hanem a tulaj nem kötött kaszkót vessen magára. Szép gratulálok! Olyat irnék amit tuti moderálnának de gondolja mindenki hozzá."

nekem is ez tűnt fel az elején. hihetetelen de ez tényleg sokan így gondolják, mostmár látszik... miért nem fizet ő, hogy mások szemétségével kevésbé járjon rosszul? miért nincs cascód béla, teszik fel a kérdést?
ez összefüggésben van vajon a cocialista rendszerben sok kocsira akkori "státuszszimbólumként" kiragasztott casco feliratokkal?

atya-gatya 2008.11.10. 10:33:33

Ez szep mindenki a biztositassal van elfoglalva es kioktatja szegeny embert.

1. O szabalyosan parkolt egy utcaban lehet ketoldalt parkolni akkor a job es bal oldala is a forgalmi oldalon lehet.
2. miert kellene naponta ellenorizni a parkolo autot
3. casco-t nem biztos hogy tud kotni az adott kocsira

Akkor a tobbi
1. neki keletkezett kara egy ismeretlen gepjarmutol
2. aki a helyszinrol tavozott
3. ezzel buncselekmenyt kovetett = szandekos karokozas
4. a rendorseg sajnos nincs a magaslatan nekik el kellet volna mondaniuk hogy a karosult milyen kategoriakban tehetet volna feljelentest pld szandekos karokozas, szandekos rongallas, nagy ertekre elkovetett elore megfontolt szandekkal elkovetett buncselekmeny alapos gyanyuja. stb. lehet meg talalni kategoriakat.

Emberunkhoz melyen megertem a duhet es sajnalom ot. Akik meg kritizaljak azokank is legyen hasonlo "szerencsejuk".

Carnivora (törölt) 2008.11.10. 10:34:22

nyekk 2008.11.10. 10:31:08

Aham te csinálsz ilyen susnyás borulást egy budai kacskaringós utcába te vagy az Isten :D

Midnigh fart 2008.11.10. 10:34:43

Azzal 4-5százezerrel még boldog lehetsz.Gondolj bele,ha egy A8-as Audid lett volna,ennek a 10x-esét fizetted volna ki.

magaslaci 2008.11.10. 10:35:12

Sziasztok!
Nekem egymás után kétszer történt meg ugyanez az eset, nálunk óbudán a nagyszerű PROL(F)I élelmiszer bolt szállítói csinálják a destroy-kodást. Nekem se hagytak ott semmit soha, bizonyítani pedig nem tudtam h ők voltak...bár nem sok autó olyan magas h a lökhárítónak nem lesz baja, csak a lámpákat,motorháztetőket nyomja , tépi szanaszét, ha rátolat.
Mindezt amúgy úgy teszik, h felállnak a járdára.
Pertsze ez is szabálytalan. Az egészben a leggusztustalanabb az, h neki tényleg semmiből nem állna adni egy betét lapot, hiszen céges autóról van szó.

nanemá 2008.11.10. 10:38:29

Nagyon szomorú és elkeserítő a fenti sztori, jól tükrözi a hazai morált, ami szerintem a nagyobb munkanélküliség, romló reálbér stb. miatt csak rosszabb lesz a következő években.
Nekem a céges, zárt, sorompós parkolóban nyitották rá az ajtót a kocsimra és végig tolták rajta vagy 20 cm hosszan. De az illető elsunnyogta. Akkor mit várjak egy vadidegentől?

TH 2008.11.10. 10:39:02

magaslaci 2008.11.10. 10:35:12
Gondolom a cég nem veregetné vállon, ha 1) rendszeresen balesetet okoz (esetleg részegen vezet??), 2) nem teljesítené a szállításokat, mert betétlapokat irogat naphosszat...szal előbb-utóbb kirúgnák.

Ja, és egyetértek mindenkivel, erre NEM a casco a megoldás. A casco arra kell, ha te vagy a béna vagy ha ellopják a kocsit. Ha valaki nem okoz rendszeresen balesetet, és a kocsiját sem valószínű, hogy elviszik (gondolom, hogy 5 éves 206-osokat nem lopnak ezerrel például), akkor a casco gyakorlatilag pénzkidobás.

TH 2008.11.10. 10:40:04

nanemá 2008.11.10. 10:38:29
Na, az ilyenek miatt értem meg részben azt, aki messze parkol a többiektől. Ha már rányitja az ajtót, legalább vegye észre magát, és ne húzza végig a másik oldalán...ha meg igen, akkor hagyjon ott egy cetlit...

guyfromthestates 2008.11.10. 10:44:04

"jól tükrözi a hazai morált, ami szerintem a nagyobb munkanélküliség, romló reálbér stb. miatt csak rosszabb lesz a következő években"

Mindenki monnyon le!!!!

Tron65 2008.11.10. 10:44:57

"Szendwich 2008.11.10. 09:19:15
... elég nagy csattanás lehetett valamikor hajnalban ...
Most vagy nagyon melyen aludtal, vagy ... "
A multkorjában egy kamionos este 10 körül elkezdett légkürtölgetni a ház előtt. (8 lépcsőház, 4 emelet) Kb 10 perc után meguntam és lementem érdeklődni elmeállapota felől. Mint kiderült, a váltótársát keresi. Felhívtam a figyelmét, hogy:
- ha kiemeli az űlőrészét az ülésből, 10 méter és ott a kapucsengő.
- a lakások 1/3-ának nincs errefelé ablaka.
Még ő volt megsértődve.

tocibacsi 2008.11.10. 10:47:15

Casco:
lehet, hogy tévedek, de Casco erre nem fizet... illetve nem biztos. Legalábbis próbálnak kibúvót találni... Az fix, hogy 1. körben ez mondjuk rongálás... mégrosszabb, ha jogszabályba ütközik, hogy otthagyta az elkövető. Keressék meg a zsaruk, verjed le rajta... szopás van azzal is...

Aztán: a kár 4-500 ezer... mondjuk nem tört össze az elmúlt 5 évben... Szeritem arra a kocsira 5 évet számolni reális... Osszátok vissza, havi 8 ezer... Annyért milyen CASCO van? Biztos van, de nem jellemző... És persze lehetne nagyobb kár is, de lehetne kisebb is. Vagy semmilyen...

Ide kamera kell és utána hóhér...

Álidegbeteg 2008.11.10. 10:50:49

amit birtokolsz, az birtokba vesz!
Ghandinak nem voltak ilyen gondjai.....

nyekk 2008.11.10. 10:53:40

Carnivora 2008.11.10. 10:34:22 Nem egészen értem, hogy mit írsz. De ha meghúzzák, akkor az egyik oldalon jellemzően vízszintes nagyjából párhuzamos karcok, sérülések vannak. Ugyanakkor a sérülés nem terjed ki a tető, a motorház egész területére stb...stb... A képen látható autó tipikusan menet közben borult. A fűcsomó, meg a földnyomok is a hempergés során ragadtak rá.(Ha csak nem utólag ültette rá valaki környezetvédelmi szempontból) A felelőtlenül elszelelőkre vonatkozó megjegyzésekkel egyébként egyet értek. Persze azért lógnak meg, mert a hatóság olyan-amilyen. Kicsi a valószínűsége, hogy megtalálják, ha igen akkor meg annak, hogy rábizonyítjaák, ha meg még azt is, akkor kap valami neszesemmi büntetést (esetleg)

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.11.10. 10:53:52

Komolyan ez hihetetlen.. szerencsétlennek tönkrevágják az autóját és még ő a hibás a casco nemfizetés miatt???

Nekünk is valami baromarcú berepesztette egy ponton az autónkat hátul, mikor kiállt mögülünk egy terézvárosi utcában. Természetesen nem hagyott papírt és sajnos épp csak nyaralni voltunk otthon a külföldi rendszámú kocsinkkal és ilyenre pont nem érvényes a biztosításunk.
Még az a szerencse, hogy a kár "csak" esztétikai de gondolom ugyanígy tett volna, hogyha szétveri teljesen a hátsóját a kocsinak...

Hiába van térfigyelő egyébként, az semmit nem ér.

Lunitari 2008.11.10. 10:54:21

TH 2008.11.10. 10:39:02

Ezzel nagyon nem értek egyet. Számtalan olyan eset van, ahol a Cascó lehet a megoldás. Az én oldalamat egy a kocsisorok között száguldozó robogós zuzta le (ugye minek is rendszám a kismotorokra). Utánamenni? :)) A bevásáeló őarkolókban történt zúzásokról nem is beszélve....egyiknél sem én voltam a béna mégis cascóra kellett csináltatni...és jól jött..több 100.000 helyett vizetek esetenként 20.000.....enyi és szó nélkül csngetnek

Fainthope 2008.11.10. 10:55:20

Szegeny anyamnak mar haromszor tortek ossze aruhazi parkoloban az autojat, mikozben o bent vasarolt. Termeszetesen egyik gerinctelen barom sem hagyott semmilyen elerhetoseget az autonal, vagy vallalta a felelosseget. Magyarorszag 2008

Lunitari 2008.11.10. 10:57:21

Bocs, de vakon és gyorsan gépelek...dolgozni is kell

Katka 2008.11.10. 10:57:57

nyekk 2008.11.10. 10:53:40

Kedves nyekk! Kérlek vegyél be egy adag ciánt! Az árát a TB fedezi. Mindenkinek jobb lesz. ;-)

anyamadár · http://atmenetiallapot.freeblog.hu/ 2008.11.10. 10:59:05

Nyekk a képen szereplő autó nem a cikkhez tartozik! :)

Lina 2008.11.10. 10:59:08

casco:
Kis autó kontra segéd motor. A bal hátsó kerekem a hátsó tengely, a kerék feletti karosszéria elem és a hátsó lökhárítóm bánta a találkozást. A felelősség kérdése még a jövő zenéje, de valószínű nem úszom meg a dolgot, bár nem érzem magam 100%-ban felelősnek, mindegy nem is ezért írok.
Az utószerelőm 600E ft-os számlát adott. A Casco-m önrésze ebből 100E plussz az a 60E amit értékcsökkenés miatt nem fizettek ki.
Ha a 600-at kell kicsnegetnem azt hiszem sírva fakadok.... Így se lesz alacsony a számla az ügy végén...

Lunitari 2008.11.10. 11:00:34

nyekk 2008.11.10. 10:53:40

LOL...Neked gondolom az is szemet szúr ha a MC Donalds-ban nem olyan a hambi mint a képeken....;)

Marcellusca 2008.11.10. 11:01:32

Ez a casco ÉS kötelező kérdés régóta b@ssza a csőrömet.
Az az elszomorító, amit autosave is ír, hogyha nem akarom, hogy kevésbé járjak rosszul, akkor fizessek. Sajnos "rá vagyok kényszerítve" (új és részletre), hogy legyen cascom, mert ilyen a magyar morál. Ráadásul mindkét biztosítást fizetnem kell, ha probléma van akkor a biztosító csak a száját húzza és fizetni nem akar.
Hetedik éve fizetem a cascot, de eddig (lekopogom /kop, kop, kop/) nem volt rá szükségem. De, ha bekövetkezne ...

Lina 2008.11.10. 11:03:39

tocibacsi: a fent említett 2 éves kis autóra 84E volt az egy összegben befizetett éves Casco. Jó magasabb az önrész és 1 összegben rendeztem. De azért ez egy 2-2,5 milliós autóra nem olyan eget rengető összeg. Főleg ha az a cél, hogy nem töröm össze (jó most nekem ez nem sikerült :( )

Lunitari 2008.11.10. 11:04:42

Gyerekek, a bevásárló központok parkolóiban való törések megelözésére nagyon jó módszer ha messze álltok meg a bejárattól...egy kis séta nem fog megártani a bunkó parasztok akik meg lezúznának 100%-ban lusták mint állat......

TH 2008.11.10. 11:06:41

Lunitari 2008.11.10. 10:54:21
Bocs, úgy gondolom, hogy nem normális, hogy ilyeneket a cascóból kelljen fizetni. Nem sajáthibás balesetnél derítsék ki, hogy ki a hibás, ha tudják, de ne téged szivassanak. Szerintem. Nem így működik, de így kéne.

Lunitari 2008.11.10. 11:07:25

Milyen biztosítónál vagytok? Nekem szó nélkül csengetnek egy "apró" oldalhúzásra ami mondjuk parkolóban történt.......és nem egyszer volt már....

TH 2008.11.10. 11:07:51

Lunitari 2008.11.10. 11:07:25
Te melyik biztosítónál vagy? :)

Lunitari 2008.11.10. 11:09:41

TH 2008.11.10. 11:07:51

Allianz.... és a fullos Cascó..10% vagy 20.000 ropi

addamka · http://nihil.hu 2008.11.10. 11:10:08

A kép még mindig illusztráció, kivéve, ha Budán üde zöld réten lehet parkolni, illetve a rendőrségünk "Police Aware" feliratú címkéket használ.

Egyébként kis lakótelepi zsákutcákban sem biztonságosabb a dolog, a mellettem parkoló terepjáróba úgy beleállt valaki, hogy az oldalsó üvegek is kitörtek, és ott se maradt a tettes ahogy hallottam.

Meg a lakótelepi éjszakai diplomás szakkör szokása, hogy véletlenszerűen szétkarcolja az autókat. Ez ellen meg mit lehet tenni? Kétlem lenne értelme cascoval lefestetnem az egész autót, hogy egy hét múlva ugyanúgy tele legyen karcolva. Na meg a szélvédőbe is beleállítottak egy tollat, az az egy lesz, amit muszáj cserélnem.

balage 2008.11.10. 11:10:16

látom jó kis casco - no saco vita ....

egy kis számtan:

pölö:
autó új, értéke kb 6M, fizetek havi kb 15e-t cascora, 3év 540e, önrész:100e, ha üveg törik, 10%, de azt meg általában az üvgesek engedik el. Ha három év alatt egyszer megvan valamelyik sarka az autónak, meg egy szélvédő csere egy kavics miatt, akkor már megérte a dolog.

És ha használom megvan...

Szerintem is kiba.. felelőtlenség biztosítás nélkül autót tartani, autózni...

De hát vannak gazdag emberek, akiknek ez nem számít - de akkor meg mindek ír postot? Saját felelőtlen hülyeségét fényezi ? (persze a károkozónak meg .....)

TH 2008.11.10. 11:10:43

Lunitari 2008.11.10. 11:09:41
Akkor ez gondolom nem lehet olcsó mulatság, de a 20 ezres önrész normális.

TH 2008.11.10. 11:12:15

balage 2008.11.10. 11:10:16
Miért magadból indulsz ki? Nem mindenkinek van 6 milliós autója. Én a 2-300 ezret érő autómra nem is tudnék biztosítást kötni, ha akarnék, akkor sem. Egy 5 éves Pug206 értéke szintén nincs az egekben, nem biztos, hogy megéri a Casco...
Ez nem felelőtlenség szerintem...

Lunitari 2008.11.10. 11:13:01

TH 2008.11.10. 11:10:43

Egy évben 100.000 kedvezményekkel mert minden nálik van.....sztem simán megéri egy új autónál..mondjuk már 3 éves...:)

TH 2008.11.10. 11:14:17

Lunitari 2008.11.10. 11:13:01
Teljesen egyetértek évi 100.000 egy új - vagy viszonylag új - kocsira tényleg megéri (nem azt mondom, hogy bomba üzlet, de tényleg hasznos, ha szükséged van rá!). Ha új - vagy viszonylag új - autóm lenne, én is kötnék rá Cascót.

Lunitari 2008.11.10. 11:16:29

TH 2008.11.10. 11:14:17

Ok...én nem szídtam senkit, hogy mé nem köt, csak akkor számolni kell sajnos a fenti esettel ami hazánkban nem ritka jelenség...Egyébként az ilyen surmó elhúzok embereket 5 év börtönnel büntetném min....vagy jogsi örökre el...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.10. 11:18:10

Ismerős szitu, csak nekem az eladás előtt egy nappal építette le egy jóképességű a bal elejét. Index, lökös, sárvédő, tükör. Mindezt úgy, hogy két órát cseverésztünk egy kávézó teraszán és a kocsi srévize szemben állt végig. Mégsem tűnt fel, csak a végefelé, hogy a gyalogok miért nézegetik a vasat. Mert a tükörlap a földön röhögött... És senki nem látott semmit, én egy otthagyott lökhárítóvégből és a rárajzolt színből megfejtettem, hogy egy fehér Mazda B2200 volt. Melósautó... Gondolhatjátok, mennyire került elő...

Lunitari 2008.11.10. 11:20:10

Egyébként lehet én vagyok Peches, de volt egy kavicsfelverődésem is a motorháztetőn a kötelező ezt is leszarja.....Cascóra kellett, de muszáj volt, mert fémig leverte igaz csak egy szögfejnyi részt, de már barna volt :(

G 2008.11.10. 11:20:45

Miért ne lehetne kritizálni a posztolót, mert nem kötött biztosítást? Ettől még senki nem mondja, hogy ő tehet az egészről, de igenis, a casco pont az ilyen alja geci emberek miatt is kell. Ha ellopják a kocsidat, az mitől más? Ott se jelentkezik a tolvaj :)

Nem vagyok egy notórius baleset okozó, de mégis sikerült 2 hónaposan összetörnöm az új autót a saját hibámból. Tanulság nincs, pillanatnyi figyelemkihagyás miatt sávváltás közben nekimentem az előttem haladónak. Az autó nem is nézett ki olyan rettenetesen, de azért a számla végösszege 420ezer, ami kb 5 évnyi cascom. Nem lettem volna valami boldog, ha nincs biztosításom (persze így se voltam).

Marcellusca 2008.11.10. 11:23:10

Lunitari 2008.11.10. 11:09:41

Most megnyugtattál!
Az enyém is pont ugyanez, ugyanezekkel (Lunitari 2008.11.10. 11:13:01) a kedvezményekkel.

Lunitari 2008.11.10. 11:27:19

TH 2008.11.10. 11:06:41

Ezt csak most láttan....:) Igen úgy kéne működnie, de mi működik ebben az országban rendesen? :( Tehát a parasztok miatt nekünk normálisaknak kell extra kiadással extra biztosításokat kötnünk...ez van :(
Jah és nem 6 millás autóm van, csak egy új Swift..lehet fikázni :)

Lunitari 2008.11.10. 11:28:40

Ami mára 3 éves...úr isten de régen volt mikor remegő lábakkal(banki hitelből :() kigurultam a szalon elől...:)))

m162 2008.11.10. 11:38:02

Lehet, hogy csuklós busz vége volt, és a vezető észre se vette. Ha balra kanyarodik, nem látja a jobb tükörben a busz végét.

ThufirHawat 2008.11.10. 11:39:19

Szerintem ha újabb, drágább autód van, akkor a Casco kötelező. Én az 1 hónapos kocsimmal csaptam el egy bárány méretű kutyát (gazdi ismeretlen, anyagi kár és a kutya tetemes). Biztosító 1 hét alatt lerendezte az ügyet, közvetlenül a szervízzel. Örülök, hogy volt biztosításom.

storyline :) 2008.11.10. 11:46:40

Csatlakozom azok táborához, akik szerint kell a casco. Nem vagyok egy kocsigyilkos, de nekem is sikerült ráfordulnom egy kidőlőfélben lévő oszlopra, ami nem látszott az a-oszloptól, a tárgyállandóság meg még nem alakult ki nálam teljesen :) Jav költség 3400 EUR, 500 az önrész, ezzel szemben a cascó 900 egy évre. Most meg a szélvédőmet tette be egy más kocsi által felkapott vasdarab. Az egy 500as, szintén EURban. És nyugodtan alszom, mert az önrészt leszámítva megkapom a kocsi számlás árát ha megfújják, rádől egy fa, stb.

storyline :) 2008.11.10. 11:48:38

És eddig szinte minden kocsimat zúzták már meg úgy parkolóban (illetve csak úgy), hogy nem hagytak elérhetőséget...

Lunitari 2008.11.10. 11:53:10

Látod Dövan tudsz te néha értelmeseket is írni :))) Pang a szakítós? ;)

Andie 2008.11.10. 11:56:31

Részvétem Máténak, remélem a gerinctelen károkozó meg felcsavarodott egy fára pár utcával arrébb. Nekem eszembe sem jutna elsunnyogni hasonló esetben. Mint ahogy az történt is 2 éve: a BAH csomópontnál beleszaladtam egy régi Renault puttonyos autóba, frankó lemez lökháritó, meg minden ami kell, neki alig lett baja, nekem elment a lökős, mocitetö (nem javitható, mert volvóéknál frankó könnyitett alulemezből és merevitőkből van, pedig épp csak pár centit felhajlott). Ráadásul a "hibás" nem is én voltam, hanem a három autóval előttünk lévő beengedett a 80-al haladó kocsisorba egy járdaszigetről (!!!) bepofátlankodót. Hárman meg tudtak állni az esőben, én már nem - kb fél méter kellett volna még.
Nade a lényeg hogy félreálltunk a szakadó esőben, kis ijedt szőke hölgy ült a pözsóban, nem is nagyon tudta mit kell csinálni, én meg pipa voltam a bepofátlankodó rohadék miatt, a lényeg, hogy mivel nem volt nálunk törzslap meg semmi, megadtam a telszámom, és mindenki ment dolgára.
Másnap keresett, eljött, megirtuk, rendeződött a dolog. Mondjuk azóta sem tudom, hogy mi került a 20 éves csotrogányán 92.000 ft-ba, szerintem egy komplett felújitást végeztek rajta, mert én csak a bal hátsó lámpáját törtem meg (sarkából egy 2 centis darabot).
Nekem persze 300 k volt az új mocitetö, lökős, plusz egy kis egyengetés az első ütköző lemezen.
Nade a lényeg, hogy simán adhattam volna fals telszámot, azt azóta is bottal üthetné a nyomomat. De eszembe sem jutott. Ráadásul KÖBÉs vagyok, és kb 2 hét múlva már meg is kapta a pénzét (úgyhogy semmi rosszat ne mondjatok rájuk), én meg a levelet, hogy 92 rongy, vagy -2 bónuszmalusz. Mivel a -2 bm "csak" 20ezer körüli pluszteher volt, igy ezt választottam.

Ellenben minden nap, ahogy megyek haza, itt a Galántai utcában, van néhány hüje, akik nem féltik a kocsijukat. Ugyanis ez egy egyirányú utca, és kb a 2/3-áig a baloldalon parkolnak a kocsik, majd átváltanak a jobboldalra. Nemtudom mi okból, de igy van. Ahol a váltás van, ott ugye kellene kb 5-6 méter, hogy az ember át tudjon térni az úttest egyik feléről a másikra. De rendszeresen beparkolnak még az utolsó utáni helyre is, igy a végén már kb annyi hely marad a két sor között, hogy ferdén egy kispolák is alig fér el, én is 0-ra lassitva, centiröl centire tudok elmenni közöttük (néha tükröt behajtva).
Ilyenkor kicsit felülkerekedik bennem a gonosz, és azt kivánom, bár erre jönne egy régi transit (amilyen nekem is volt anno, 5 milis vaslökőssel), vagy egy kukásautó, vagy IFA. A faszba nem lehet látni, hogy ott már nem parkolok, mert nem fognak elférni?

Egyébként Máté még jól járt. Ismeritek a viccet?
Faszi belerongyol az utcán egy parkoló autóba. Kiszáll, körbenézi a dolgot, közben már vagy 10 ember bámulja. Elővesz egy cetlit, ráteszi a sérült parkoló autó szélvédőjére, és elkezdi irni:
"Kedves Uram/Hölgyem! Én törtem szarrá az autóját, mert elnéztem a kanyart. Kb 15 ember nézi itt összevont szemöldökkel, amint írom ezeket a sorokat, abban bízván, hogy meghagyom cimem, telefonszámom. Tévednek."

modos 2008.11.10. 11:58:30

Én is így jártam: a szomszéd elfelejtette behúzni a kéziféket, belegurult a kocsimba. Észre se vettem. Este átjött és szólt. Jó dolog a casco. Azzal megjavítottam, kifizette az önrészt, oszt viszlát. Szerintem költözz Fótra, itt úgy látszik nem lakik olyan sok paraszt...

autosave 2008.11.10. 12:01:40

Andie:
"Ráadásul a "hibás" nem is én voltam, hanem a három autóval előttünk lévő beengedett a 80-al haladó kocsisorba egy járdaszigetről (!!!) bepofátlankodót. Hárman meg tudtak állni az esőben, én már nem - kb fél méter kellett volna még."

De, te voltál! Követési távolság...

Lunitari 2008.11.10. 12:03:28

Andie · minority.blog.hu/ 2008.11.10. 11:56:31

"Ráadásul a "hibás" nem is én voltam, hanem a három autóval előttünk "

A hibás te voltál, tök mind1, hogy elöl csak egy macsak ugrott ki vagy akármi más történt....

storyline :) 2008.11.10. 12:03:35

"Lunitari 2008.11.10. 11:53:10

Látod Dövan tudsz te néha értelmeseket is írni :))) Pang a szakítós?"

Értelmes dolgokat írok én majdnem mindig, csak néha más szemszögből nézem a dolgokat :)

G 2008.11.10. 12:07:51

modos - És miért nem a szomszéd kötelezőjére csináltattátok meg? Az egy dolog, hogy az önrészt kifizette, de a bónuszt meg te veszítetted el. Vagy nem?

modos 2008.11.10. 12:09:09

Előtte már ügyeskedtem, mindegy volt...

G 2008.11.10. 12:11:17

Ja, így már értem. Persze felesleges lett volna kib..ni a szomszéddal, ha te úgyse veszítesz már.

Andie 2008.11.10. 12:15:17

autosave, Lunitari: köszönöm az okítást, nemvéletlen használtam idézőjelet. Az vesse rám az első követ, aki ott a Mom felől a budaörsire ereszkedve 80-al, 100 száguldó autóval körülvéve betartotta valaha is a követési távolságot. Nomeg ugye a Villányiról a járdaszigeten átsorolni se egy túl szabályos dolog.

No megnéztem egy gyors CASCO kalkulációt, nekem a legolcsóbb ajánlat 208.000 ft / év. (20% / 100.000), vagy 140.000 (20%/200.000)
Hát nemtom... 2 éve vezetem, eddig ez az 1 kár volt, a motor mérete miatt nemis nagyon lopják (2.4T), szóval erősen vívódok. Persze nyugodtabban aludnék, ha volna, viszont fájna ez az évi 200 rongy azért erősen. Ha 2 évente csinálok ilyen 300.000-es mókát, még mindig jobban járok a kp-val. Persze totálkár esetén nem.

Lunitari 2008.11.10. 12:26:32

Andie · minority.blog.hu/ 2008.11.10. 12:15:17

Láttam az idézőjelet, de ilyet vicből sem írok mikor én vok a hibás. A követ nem azért vetik rád, mert belementél valakibe, hanem mert "nem te vagy a hibás".......Az meg megint csak nem érv, hogy ki mennyire szabálytalan és a járdaszigetről meg a többi....benézted nekimentél ennyi, a gond a nem én vagyok a hibás (még ha csak idézőjelben is) kijelentéseddel volt....Peace

G 2008.11.10. 12:35:27

Azért tette idézőjelbe, mert tudja, hogy a KRESZ szerint ő volt a hibás, a valóságban viszont igenis vannak olyan helyzetek, amikor az ember ennek ellenére nem érzi hibásnak magát. Ilyen volt pl nekem, amikor úgy pukkantam bele hátulról valakibe, hogy a lámpától induló sorban (követési távolság ilyenkor általában elég kicsi) az elöl levő indexelés nélkül balra fordult a közeli kereszteződésnél és mindezt úgy, hogy előtte nyomott egy satut (ki tudja, miért...) én meg belecsattantam a mögötte levőbe. Félreálltunk, szerencsére egyik autón sem látszott sérülés (pedig nagyot szólt :D), úgyhogy elnézést kértem és mindenki ment a dolgára.

tboyda 2008.11.10. 12:48:33

Üdv.

Ez durva... Hogy a szögesgumikkal felszerelt KCR-es IFA pörögne az ilyennek a seggében.

Én már attól is iszonyatosan kiakadok, ha bevásárlóközpontokban nekinyitja valaki az ajtót a kocsinak. Miért nem lehet kitolatni és ott beszállítani az utasokat?

Én ide vittem anno 306-osomat:

utcakereso.hu/map3/index.php?action=search&cityold=budapest&size=3x2&scale=a1.0&distold=15&streetold=bocskai&streetfixold=Bocskai+u.&distfixold=15&country=hu_uk&city=Budapest&street=bocskai&num=180&dist=15


Olcsón, gyorsan és szépen dolgoztak. Azt hiszem a neve Bocskai autobontó, de nemcsak bontanak, hanem javítanak is. Telefonszámot sajnos már nem tudok.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2008.11.10. 12:50:49

Velem is történt ilyen, itt vannak a képek:
as.hu/blog/2006/09/01/455

Ezt meg első felindulásomban írtam aznap a blogomba (érthető felindultsággal):


A Villányi — Fadrusz sarkon szabályosan parkoló autómba beleszállt 100-zal egy faszparaszt idióta fasz köcsög geci állat.
Úgy csapódott bele, hogy az autóm több mint egy méterrel arrébb csúszott, bele egy Audi A4-esbe, amit még szintén leamortizált. A kocsim, a bal hátuljába, oldalról kapta a végső csapást.
Az autóm bal hátulja eltűnt. A jobboldala az Audi A4-esen landolt, az is eltünt. A kerekek, az alufelni, a gumi, a hátsó ajtók, a csomagtartó, a sárvédő, a hátsó lámpák, az ütköző deformálódott. A cuccaim a kocsiban elszálltak, a CD-im a a hátsó ülésen landoltak.

PICSÁBAAAAAAA!

És persze a faszparaszt geci letolatott a fekete dzsipjével a porrázúzott csodaautómról, és elment. A tanuk így éjfél előtt nem látták a rendszámot. Nincs elkövető, nekem meg van egy totálkáros autóm, amin még vagy 2 milla hitel van.

Meister · https://www.facebook.com/Meister1977 2008.11.10. 12:52:40

Ja, egyébként volt cascóm, s csak az önrészemet kellett kifizetnem, ami 100.000.- volt. De az autó már soha nem lesz ugyanolyan, mint előtte volt, ha el akarnám adni, biztos jóval kevesebbet érne, mintha nem lett volna szarrá törve a hátulja.
Egyébként cseréltek rajta/benne mindent, hátsó részét, lámpákat, kerékfelfüggesztéseket, stb...
Másfél milla felett volt a kárösszeg.

Lunitari 2008.11.10. 12:53:29

tboyda 2008.11.10. 12:48:33

"Félreálltunk, szerencsére egyik autón sem látszott sérülés (pedig nagyot szólt :D"

Csak gratulálni tudok. Ilyen esetekben általában a merevítés fogja fel, ez szinte külsérelmi nyom nélkül is megtud történni...utána meg nézte, hogy nem csukódik a csomagtartó...

Lunitari 2008.11.10. 12:58:01

Meister · as.hu/blog 2008.11.10. 12:50:49

Nos, ha úgy van ahogy írtad ezt a paraszt dzsippes-t a "családjával" együtt be kéne zárni az autójába és alaposan felgyújtani, videóra venni és feltenni a netre okulásra....

a kertész tömlővel 2008.11.10. 13:00:48

ugyan ez történ a házunk mögött péntek este,,1 srác tulgyorsult a kereszteződésen és a köv utca bal oldalán parkolo terepjároba csapodott,,az meg eltolta az elötte parkolo 2 autot.itt esélye nem volt menekülni mert a terepjároba ült a soför aki nyaki sérülésre panaszkodott mikor elsétáltam mellettük h megnézzem mit sikerült csinálni a gyorsulo bajnoknak.nem csak az autozás veszélyes hanem a parkolás is.

Lunitari 2008.11.10. 13:05:15

G 2008.11.10. 12:35:27

Bocs tboyda nem neked szólt :)Lunitari 2008.11.10. 12:53:29

tboyda 2008.11.10. 13:06:39

Lunitari 2008.11.10. 12:53:29

???
Miért nekem?

tboyda 2008.11.10. 13:07:50

Ok.
Aztán rájöttem kinek írtad. :)

Suzukis 2008.11.10. 13:18:39

Anyám egy 2000-es Swifttel jár, soha nem ment neki semminek, mégis az autó körbe van karistolva. 4 napos volt az autó, mikor az egyik vidéki Tecsó parkolóban 2 helyen is meghúzták oldalt. Azóta folyamatosan szaporodnak az oldalán a sérülések. Tavaly már nagyon zavart, elvittem az autót karosszérialakatoshoz, pár nap alatt mindent eltüntetett, nagyon szép volt. Kb. 1 hónapig jól nézett ki, aztán a munkahelye előtt a parkolóban egy mellette lévő autó ajtaját nekinyitották. Fél éve az első rendszámtáblát gyűrték meg egy vonóhoroggal. Nem is érdemes karban tartani a karosszériát, én hiába vigyázok rá, ha más nem. Nem állhatok mindig az autó mellett baseball ütővel a kezemben...

isti77 2008.11.10. 13:37:15

Ezt a sok gyökeret, akik ide kommenteket írnak... beszarás.

Az egyik bumburnyák képtelen felfogni, hogy a kép illusztráció, legalábbis magától... vajon mit gondolt, a károsult kivontatta a zöldövezetbe a totálkáros roncsát, hogy ott lefényképezhesse...?

A másik közli, hogy neki is volt már ilyenje, de a cascója kifizette, amikor a cikkben világosan le van írva, hogy a károsult nem rendelkezik cascóval, feltételezem, nem gondolta, hogy egyszer valaki más miatt lesz rá szüksége...

A harmadik számonkéri, hogy miért nem volt cascója. Tudod, kedves BF3 (mint balf.sz), ha az ember előre tudná, hogy el fog esni, akkor leülne. Nemde?
Gondolom, lopásvédelmi eszköz(ök)kel el volt látva, ő általában nem vezet olyan állatul, hogy magának (is) kárt okozzon, erre a konkrét esetre pedig nem gondolt (én sem gondoltam volna, de egyre több a gyökér, mióta hiánycikk a gyomirtó). Ja, és valószínűleg ő abba 10 %-ba tartozik, aki már kifizette az autóját, tehát nem kötelező a casco.

A negyedik surmó pedig nem hallott még egyirányú utcáról.

Esetleg még azt is szóvá lehetne tenni, hogy miért költözött oda, és miért nem tartotta az autóját őrzött parkolóban.

Marcellusca 2008.11.10. 13:39:36

Suzukis 2008.11.10. 13:18:39

Pedig de szép lenne! :D
Először az ilyenek a kocsijának, majd a saját karosszériáját "igazítanám" meg azzal a fa testápolóval!!!

Marcellusca 2008.11.10. 13:42:59

isti77 2008.11.10. 13:37:15

Az ötödik suttyó, pedig nem tudja, mi a véleménnyilvánítás szabadsága és, hogy miért jött létre ez a blog!

rudi 2008.11.10. 13:45:54

Meister
együttérzésem, de ha hitelre veszel kocsit, casco nélkül, akkor vállald a rizikót, hogy talán nem lesz autód, de lesz még 2 milla törlesztenivalód, akár saját hibádból is

én részletre autót SOHA, pont ezért

Lunitari 2008.11.10. 13:48:41

isti77 2008.11.10. 13:37:15

Még jó, hogy ennyi balfasz van itt. Számon nem kértük csak írtuk, hogy ebben az esetben jó lett volna ha van. Gondolom neked ennyi erővel semmilyen biztosításod nincs, mert ugye te nem fogod felgyújtani a saját lakásod (is) vagy összetörni az autód....

Lunitari 2008.11.10. 13:50:43

rudi 2008.11.10. 13:45:54

Jó neked, hogy kp-re tudsz új autót venni. Nekem nem megy a használtakkal meg rossz tapasztalataim vannak...értsd többe került a szervizelése mint egy újnál a törlesztő+fenntartási költségek...

Gera 2008.11.10. 14:09:02

Lunitari - Igazából lehet, hogy tényleg nem volt semmi maradandó nyoma az ütközésnek, mert azért már én is a féket tapostam ezerrel, úgyhogy nem mentem túl gyorsan. Szerintem 5-10zel mehettem neki max.

Lunitari 2008.11.10. 14:12:42

Gera 2008.11.10. 14:09:02

Csak írtam, hogy nem egy ilyen eset volt már, hogy semmi külsérelmi nyom, de pl a hátsó fal merevítés elmozdult még ha csak pár millit is....

Perillustris 2008.11.10. 14:24:28

Kisikasa, hogy sikerült ekkorát borulni? Ittál, ugye?

Lunitari 2008.11.10. 14:25:44

Bazz mindenki csak a képet nézi? :)))

Marcellusca 2008.11.10. 14:31:59

Lunitari 2008.11.10. 14:25:44

Biztossan nem tunnak óvasnyi. :D
Vagy nem értik a szöveget és így egyszerűbb. :D

TH 2008.11.10. 14:33:23

Lunitari 2008.11.10. 14:25:44
Nem Perillustrisra gondoltál, ugye?

Hargita · http://Hargita 2008.11.10. 14:36:41

Magyarországon így megy ez... Nyáron a csopaki strand előtti parkolóban nyitották rá az ajtót egy ismerősöm fekete Peugeot-jára (egy hete volt meg neki az autó). A Polski sofőrjének nem volt elég két parkolóhely, a mi autónk jobb oldala mellé állt be szorosan kb. 30 centire és persze rányitoota az ajtót, minden teljesen egyértelmű volt. Megvártuk amíg a strand bezárt (ácsorogtunk másfél órát), de a tulaj nem jött. A karcolás kicsi volt, nem is ezzel volt a gond, de nem akartuk, hogy megússza szárazon. Kihívtuk a rendőrséget, akik nem akartak kijönni, tekintve, hogy a kár az 5000 Ft-ot sem éri el. Próbáltuk magyarázni, hogy nem a pénzről, hanem a morálról van szó, ezzel az erővel minden parkoláskor eljátszhatja ugyanezt. 10 perces győzködés után megígérték, hogy kijönnek. Vagy 30 percet vártunk mire kelletlenül odaértek, fél órán át vizsgálódtak méricskéltek (a rendőrautó motorját nem állították le, mert a légkondinak mennie kellett). Először bepróbálkoztak azzal, hogy a karcolás nem is a Polskitól származik, erre a barátnőm csípősen megkérdezte, hogy szerinte mégis hogy szállt ki a sofőr az autójából, miért van a karcolás ott ahol, és miért sárga színű. Erre megemberelték magukat. Hosszas telefonálás után örömmel közölték, hogy egy középkorú veszprémi hölgyé az autó. Ezt mi már rég tudtuk, mert a benne lévő könyvek, ruhák és magnókazetták stílusából sok minden kiderült, a szélvédőjén meg egy veszprémi klub matricája volt. Mondták, hogy nem lesz az esetből semmi, de majd küldenek egy levelet a hölgynek, az ismerősömet pedig értesíteni fogják. Utána jó utat kívántak, és megvárták, amíg elhajtunk, mert láthatóan tartottak tőle, hogy megvárjuk a nőt. Morogva hazajöttünk, értesítés azóta sem érkezett.

Lunitari 2008.11.10. 14:39:21

TH 2008.11.10. 14:33:23

Nem csak rá..miért?

Lunitari 2008.11.10. 14:40:41

Hargita · Hargita 2008.11.10. 14:36:41

Körbe röhögtem volna a rendőrt...mióta jön ki egy ajtó újrafényezése 5000 Ft-ből? Persze ha simán lepolírozható aggor még annyi sem :)

Devil 2008.11.10. 14:48:47

Volt egyszer egy hir arrol hogy az USA-ban elkaptak egy magyar illegalis munkavalallot, mert 40 centet(!) vett ki egy szokokutbol (ki volt irva hogy a penzt a kutbol ne vegyek ki, jotekony celra forditjak). 40 centet!!! Amikor megkerdeztek a zsarukat hogy ekkora lopasert ugyan miert is, azt feleltek hogy ha hagynanak ellopni ma 40 centet akkor holnap valaki 40 dollart lopna, holnaputan pedig talan 4000-et. A torveny azert van hogy betartsak, ha egyszer nem tartjak be, akkor az egesz vicc, nem torveny.
Egyebkent az illetot - mivel illegalisan volt az USA-ban - ezek utan ki is toloncoltak.

Hargita 2008.11.10. 14:50:25

Lunitari
Az ismerősöm az autóbizniszben tevékenykedik, sima polírozás volt, valszleg ingyen megcsinálták neki :) Csak az húzta fel az agyát, hogy kicsengette a pénzt a 407-esre és egy hét után vihette megcsináltatni, mert egy figyelmetlen nőszemély 1. nem tud parkolni, 2. nem tud rendesen kiszállni az autójából, 3. valószínűleg annyira hülye/süket, hogy észre sem vette a csattanást. Nyilván nem is lehetett volna semmi következménye, de legalább egy icipicit megijedhetett volna, mikor megkapja a levelet a yardtól, és talán legközelebb odafigyelt volna.

Andie 2008.11.10. 15:02:25

Hargita: hasonló eset, bevásároló központ előtti hosszú, 1 soros parkoló. Szombat délelőtt, még mindenki alszik, vagy az ebédre készül, én persze ilyenkor megyek a 2 hete várva várt üvegasztalért.
Beérek a parkolóba, sehol senki, vagy 200 méter hosszan 1 db autó sem áll. Beállok a bolt ajtaja elé, tőlem jobbra is, balra is 100 méter hosszan üres a parkoló. Bemegyünk, én kihozom az üvegasztalt, aztán beültem a kocsiba, asszony még elment vásárolgatni valamit.
Ülök ott nagy magányomban, hallgatom a rádiót, mikor a tükörben látom, hogy elmegy mögöttem egy ütött kopott lancia. Lefékez, majd tolatva beáll mellém úgy, hogy az ajtót nem tudtam volna kinyitni. Ő se. Kipattan mellőle asszonykája, és megy vásárolni. A lancia meg ott állt tőlem kb 10 centire, hogy a tükrök szinte összeértek.
Percekig törtem a fejem, hogy ez most mi? Kiszállni nem tudtam, velem egyvonalban a hátsó ülései voltak, igy átszólni sem tudtam, de mondom ha hamarabb végzik én asszonyom, akkor kiparkolás után azért kiszállok, és megkérdem, hogy miért nem volt elég neki a 100 méter tőlem jobbra-balra, mér kellett rámállni 2 centire?
És már herótom van az ilyenektöl, beáll a tesco parkolóban mellém 10 centire, kizárt, hogy ki tud szállni úgy, hogy nem verje a kocsimnak az ajtaját. Neki nemszámit, mert eleve úgy néz ki a verdája, mint amit csirkefarmról szalasztottak, de nekem meg egy ajtórányitás 60 rongy, alsóhangon.
Szóval én vagy a sor végére állok, és vállalom a 2 perc sétát a bejáratig, vagy úgy állok be 1,5 parkolóhelyre, hogy ne is férjen már be senki mellém, még ha az az elborult ötlete is támad, hogy ö befér még 0,5 helyre.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.10. 15:12:46

FIGYELEM!
A KÉP CSAK ILLUSZTRÁCIÓ, NEM A POSZTHOZ TARTOZIK!
------------------------
:-)

Akkor mesélek én is.

Egyszer az egyik teszkó parkolójában- mea Culpa! - nekimentem az átellenben parkoló Ford Ka hátsó lökhárítójának egy kicsit, de kutya baja nem lett. Inkább nekem nyomódott be a hátsó lökösöm, de ahogy nézegettem, egyszer csak magától kipattant a helyére.

A kis Ka lökösét (gumi) meg letöröltem egy papírzsepivel, jobban nézett ki, mint ifjúkorában. A biztons.őr azért felírta a rendszámom, de nem volt azóta sem reklamáció. Nem is volt miért, hisz reklamálni csak károkozásért lehet.

Másik:
Reáltanodáról fordultunk rá a Szép utcára, előttem cseh turistabusz. Persze, hogy nem fért el, helyet csinált magának: egy kis Polszkit a helyére lökdösött. Megsajnáltam a polszkist, hagytam egy cetlit a szélvédőjén, rajta a cseh busz adataival. Szerintem, segítsünk egymáson, ha lehet.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.10. 15:16:26

A szervizektől mentsen meg az Isten, sokszor a beépített kárszakértő olyan horribilis kárt "mér fel", amelynek negyede sem igaz. Nem fér a fejembe, hogy a biztosítók miért tűrik ezt!

TH 2008.11.10. 15:18:45

Lunitari 2008.11.10. 14:39:21
Mert ő max. csak viccelt. Ő régi motoros itt.:)

Péter 2008.11.10. 15:19:32

Két esetről tudok, ami hasonló, mindkettő ugyanazzal az ismerősömmel történt...

1. eset: ismerős Olaszországban dolgozott. Öreg kocsi, sokat nem ért. Figyelmetlenségből belement egy parkoló, szinte szalon új autóba, rommá törte. Remegő lábbal felcsengetett a tulajhoz, hogy kitöltsék a betétlapot. A tulaj, bár nem örült, de kedvesen fogadta, kitöltötték a papírokat, semmi lincselés, semmi ellenséges verekedős hangulat.
2. ugyanaz az ismerős, a kinti munkájából hazatérve, a házuk előtt (lakótelep) hagyta az akkor fél éves Ford Mondeo-t. Reggel a szomszédok szóltak, hogy megtörték az autót hátulról. A lakatosok szerint teherautó volt. CASCO-ra megcsináltatták.
2 hét se telt el, hogy kihozták a Mondeo-t a szervizből, ugyanazon a parkolóhelyen majdnem ugyanúgy megint megtörte egy teherautó. Ekkor is meg tudták csináltatni a CASCO-ra.
Ezek után a kocsit eladták, és jártak tovább egy öreg Mitsubishivel. Azt azóta nem bántották... Természetesen a tettes nem lett meg, könnyen lehet, hogy ugyanaz a teherautósofőr hajtott be az utcájukba, figyelmen kívül hagyva a pótkocsi helyigényét. Talán észre se vette, mit okozott...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.10. 15:27:20

Én egyébként soha nem értettem, hogy a bevásárlóközpontok parkolójában miért akar mindenki a főbejárat előtt parkolni...

TH 2008.11.10. 15:28:34

Epikurosz 2008.11.10. 15:27:20
Hát mert tudja, hogy bent sétálgat 10-15 kilométert, és érzi, hogy az a plusz 200 már nem fér bele...:)

Krisi 2008.11.10. 15:32:48

"TH 2008.11.10. 15:18:45
Lunitari 2008.11.10. 14:39:21
Mert ő max. csak viccelt. Ő régi motoros itt.:)"

Inkább biciklis, a precizitás kedvéért :D

A megoldás szerintem is Casco lett volna (milyen könnyű okosnak lenni utólag). És az sem véletlen, hogy sokan megtehetnék, hogy új autóval járnak, de inkább egy régit hajtanak városban, pont az ilyenek miatt.
Gonoszan szólva IJB. Sokan ilyenkor döbbennek rá, hogy drága autónak a fenntartása is az, valamint autót tartani nem csak annyi, hogy fizetjük a benzint.
A biztosítók meg arról híresek, hogy sose fizetnek önszántukból, utánuk kell járni rendesen.

Viszont a legszerencsétlenebb flótás az az emberke, aki vett hitelre egy új kocsit, és ellopták, nem volt rajta casco, most meg ott tart, hogy nincs már meg a kocsija, de még évekig fizetheti a törlesztést. No comment...

Megoldás: járjatok gyalog vagy BKV-val :)

TH 2008.11.10. 15:57:56

Mármint az a plusz 200 méter...bosszantó, hogy nem tudom szerkeszteni a saját kommentemet. :)

TH 2008.11.10. 15:59:33

Krisi 2008.11.10. 15:32:48
Igen, nekem is eszembe jutott, hogy ezt kellett volna írni, de aztán elfelejtettem lecsapni a labdát. De így legalább meghagytam a lehetőséget Neked! :)))
Mindenesetre egy 5 éves 206-os nem egy drága autó sztem, a fenntartása se kéne, hogy az legyen.

isti77 2008.11.10. 16:04:21

Marcellusca: nevezzük inkább a saját faszság világgá kürtölése szabadságának. Nagyon megy... kipróbálhatnád egyszer a Blaha aluljáróban is, ott nagyobb a közönség.
Jó időbe beletelt, amíg megszoktam, hogy a leírtakat komolyan is gondolják az "illetékesek". Na bye

autosave 2008.11.10. 16:14:24

Andie: senki nem hibátlan :)
de ő volt a hülye, a paraszt meg minden, te pedig jogi értelemben a hibás ;)
de tudom, hogy tudod, csak az írásból nem derült ki egyértelműen.

autosave 2008.11.10. 16:20:18

Péter: "2 hét se telt el, hogy kihozták a Mondeo-t a szervizből, ugyanazon a parkolóhelyen majdnem ugyanúgy megint megtörte egy teherautó"

szerintem egy irígy proli geci volt a lakótelepről. biztos irígy volt rá vagy mittudomén...

ha már parkolás... szerintem azokat kellene jól helyretenni, hogy szépen fogalmazzak, akik közterületen sajátjukként tartanak számon parkolóhelyeket. még ha saját pénzén csinált bármilyen tereprendezést is, akkor is közterület és semmilyen többletjoga nincs. hány olyat hallottam már, hogy ez az xy helye...

whiteg 2008.11.10. 16:29:40


1:Dögöljön meg aki kárt tesz más autójában!

2:Föleg aki céges kocsit hajt azok szokták le sza@ni, mert sok helyen nemszámit. És a házhoz szállitó Ifás-nak csak egy festékfolt, nekem meg a fél ajtóm, ő meg siet, mert szállitania kell, idö van. Me miért ott parkoltam a parkoloban, ahol.

3: Sokak vettek autót, jogsit, de közlekedni, föleg parkolni nem tudnak.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.10. 18:00:40

Megmondom én nektek a tutit.

Az az igazság, hogy az idióta vezetőink miatt öljük egymást mi, "kisemberek".

Egy analfabéta is tudta, hogy 1990 után robbanásszerűen meg fog nőni a gépkocsik száma, és ezt kezelni kellene valahogy. Ehelyett, a pólitikusaink, ki nem felejtve a pólgármestereket sem, ültek ölbe tett kézzel.

Budapesten, például, volt bőr a pofájukon fizettetni a parkolásért közterületen, de a pénz, hová tűnik a pénz?

Nem szólnék semmit, ha ebből a pénzből olcsó, mondom olcsó földalatti parkolóházakat építettek volna (www.sg.hu/cikkek/50148/robotizalt_parkolohaz_itthon_is), de épült ugyan pár darab, hírmondónak, de azokat is inkább a pénzes külföldiek használják. Lipótgarázs egy óra 600 Ft. Normálisak ezek?

rudi 2008.11.10. 19:37:46

rudi 2008.11.10. 13:45:54

Jó neked, hogy kp-re tudsz új autót venni. Nekem nem megy a használtakkal meg rossz tapasztalataim vannak...értsd többe került a szervizelése mint egy újnál a törlesztő+fenntartási költségek...

tévedés
van egy 22 éves járgányom, 6 éve vettem 260-ért, most ér 50-60 ezret, de a használati értéke sokkal több, mert bárhol otthagyom, senki nem nyúl hozzá, és idáig 1x látott trélert, akkor is 7000 forintból javították, adtam 10 ezret, és onnantól előre köszönnek...
éves szinten 3-4 ezret megyek, arra megfelel

ostván 2008.11.10. 19:43:10

Javasolt megoldás: ügyvéd fogalmazza meg a feljelentést, ügyvédi cégjelzéses borítékban ajánlottan feladva. Az ilyen iratokat iktatni kell és az iktatott dolgokat nem lehet olyan egyszerűen elutasítani. Valamilyen nyomozás ebben az esetben biztosan lesz. Eredmény - természetesen - nem garantált, dehát az élethez szerencse is kell, ha az előbb neked nem volt, hátha most lesz.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.11.10. 20:52:15

Gondolkodom, hogyan lehetne réginek álcázni az új autóm...

Lolalal 2008.11.10. 21:29:20

"A kár 400-500e Ft körül lehet" na ezért nem hagyott betétlapot...

Don Blasius 2008.11.10. 21:47:09

Én casco-párti vagyok, mivel fiatal autóm van (és persze nem egyben raktam le a pénzt érte). Tavaly megpróbálták ellopni. Kárösszeg 100 ezer + 20 a szállítás (beindítani nem lehetett, mert letiltott a próbálkozás miatt). Ebből végül a 10%-a volt az én cechem.
Anno az utcánkban még járkáltak a kólagyári kamionok (azóta már van elkerülő HÉV-átjáró). Egyik alkalommal az egyik telibe találta szabályosan parkoló Ladánkat. Akkor a kocsi 8 éves volt, de már akkor sem kötöttek rá casco-t. Nevelőapám kiment a közeli kólagyárhoz sasolni a kamionokat. Az egyiken látott is piros csíkokat, felírta a rendszámot (meg még pár gyanúsat, amik ott álltak sorban bebocsátásra várva), aztán vissza, mert már gyanakvóan néztek rá. A rendőrök eltették a cetlit megköszönve, azóta sincs tettes. Jó persze nincs egyértelmű bizonyíték, de látták a szomszédok, hogy pepsis kamion volt. Sokat érnek ezek is...:(

Krisi 2008.11.10. 21:53:13

ostván:
A rohadt ügyvédek annyi pénzt lenyúlnak az átlagembertől pár oldalért, hogy abból a pénzből már megvan a javítás! Ráadásul valószínűleg több levél is kell majd.
Szóval ha nincs ügyvéd haver, akkor szerintem felejtős a dolog.

Amúgy a vicc megvan?

Két ügyvéd találkozik
-Hogy vagy - hazudja az egyik

:)

Franky4fingers 2008.11.11. 02:05:30

Á ne is mondjátok. Fényezőtől elhozott autó, másnap Ósan parkolóban lökhárító végighúzva.

Utszélén parkoló autó, reggel meglátva összetörve 100 e ft. csak az eleje tört, de nem kicsit szólhatott

Syca 2008.11.11. 11:08:19

Hahó!

Én is akörnyéken lakom és a múltkor szemtanuja is voltam amikor a kukásautó ment neki egy szabályosan parkoló autónak, én akkor a telszámom oda is tettem, hogy láttam mi történt, szerintem itt is vmi hasonló lehetett.

Goyo 2008.11.11. 18:59:59

Nem kellene új autót venni részletre. Nem kellene túlköltekezni. Ugyanis ezért tart ott az ország, ahol...
Nem értem az embereket. Jövendő keresetük nagy részét belerakják egy használati tárgyba, aminek a fenntartása borzalmas költség, ráadásul utána még aggódhatnak is.
A legnagyobb luxus az új autó, 1 pillanat alatt veszít 10%-ot az értékéből. Mi értelme?

Goyo 2008.11.11. 19:01:08

Marcellusca-nak ment az előző, nem a poszt írójának. Vele együttérzek.

Laci42 2008.11.11. 21:41:08

Európa nyugati felén jártam nyáron, Svájcban. Az ottani vendéglátónkkal történt hasonló dolog és csodák csodájára a károkozó önként jelentkezett, megjavíttatta a kocsit. Arrafelé ugyanis iszonyú durván büntetik az ilyen szituációt: cserbenhagyásnak minősül (függetlenül, hogy csak anyagi kár van, nincs személyi sérülés).
Szóval ilyen esetben komoly nyomozás és utánajárás lenne (szemtanúk, kamerák és egyebek) a végén minden költséget a károkozó fizetne: sérülés, nyomozás és perköltségek, továbbá ugrana a jogsi és nem állna vele szóba egy biztosító sem a későbbiekben.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása