Aktuális posztunk főszereplője valószínűleg nem az a nagyon ügyes sofőr lehetett, akiről már egyszer ódákat zengedeztünk korábban. Mityu nemrégiben elkapott ugyanis egy pillanatot, amikor kukásautó vezetője rutinosan megpróbált visszafordulni a Demszky-bogyókkal szegélyezett villamossíneken. Csak épp történt valami nagyon váratlan dolog, amire ő sem számított. Az a sárga izé az ott a képeken, tény, hogy nehéz észrevenni, mert kicsi is, a színe is beleolvad a környezetébe. Reméljük, nem a BKV politikáját követik a főkefénél, mert akkor azóta a környéken halomban áll már a szemét. Lehet, hogy Nápolyban is valami hasonló volt a probléma? Vagy pont nálunk terjeszkedik az olasz szemétmaffia és a villamosvezető is a szervezet tagja?
Kezdeném egy visszaemlékezéssel. Emlékeztek erre a blogbejegyzésre?
Tegnap egyik kukásautónak sikerült megtapasztalni miért is van záróvonal és betoncici együtt a Bécsi út ezen szakaszán. A betonciciken még talán, de a sárga szöcskén keresztül már nem sikerült megfordulni...
SereG 2008.11.18. 11:40:23
aqweren 2008.11.18. 11:45:27
Perillustris 2008.11.18. 11:50:10
www.langlovagok.hu/html/galeria/1806.shtml
gmower (törölt) 2008.11.18. 11:55:45
lehetetlenember 2008.11.18. 11:58:13
Matrix_ 2008.11.18. 11:58:18
van benne anyag. Épp csak a festék jött le.
Najó egy kicsit az első ajtó is megreccsent. De a kukajancsi rosszabbul járt:)
Az biztos, hogy nehezen észrevehető jármű. :) Környezetébe olvadó, rejtőzködő élénksárga színével a táplálékául szolgáló Mercedes kukáskocsikra sikeresen le tud csapni. Lesből! Alattomos módon!
Aki villamos előtt forgolódik - ráadásul szabálytalanul - legalább figyelne oda rendesen...
Viszont a villamos vezetőnek szar mert a kormányt se tudja ide oda rángatni, ha egy ilyen befigyel elé. :)
teabore 2008.11.18. 11:58:24
gmower (törölt) 2008.11.18. 11:58:38
Pistike911 2008.11.18. 12:03:46
Egyértelműen a villamosvezető volt a hibás. A KRESZ vonatkozó paragrafusa szerint a villamos vezetőnek meg kellett volna kísérelni fékezéssel vagy sávváltással elkerülni az ütközést. Ide vonatkozó részt a jogtudorok majd becopyzzák. :)
Kíváncsi vagyok, hányan veszik komolyan??? :D
2008.11.18. 12:04:39
tehenke 2008.11.18. 12:05:28
Hát ahogy pestet ismerem: 30 km-t
2008.11.18. 12:06:06
tangara 2008.11.18. 12:07:25
A kukás is nagy, de azért egy villamos kissé fajsúlyosabb! Biztos nehéz használni az eszet, meg a visszapillantót. Mert ugye egy ilyen kicsi, sérga villamos, az úgy eltűnik a holttérben... Ráadásul még csöndes is a rohadék!
potha 2008.11.18. 12:16:40
Mekkora barom! Lehet, hogy pisilnie kellett?
www.langlovagok.hu/html/galeria/1806.shtml
HAHAHAHA :D ez is komoly :D a leírása főleg :)
De hát amúgy kukásnak sem a diplomások mennek :)
gmower (törölt) 2008.11.18. 12:33:20
"gmower:
Hát ahogy pestet ismerem: 30 km-t"
Igazából tökmindegy, végülis nincs is nagy jelentősége a záróvonalon keresztüli próbálkozásnak, mivel ha szabályos helyen próbálta volna, ott se veszi észre az ilyen barma :D Ebben is az a ciki, hogy kap nagyjából 50 000-es büntetést a záróvonalátlépésért (gondolom nem volt sérült), a többit a biztosítók rendezik, és kétszer ennyit fizet az, aki ugyan nem tör össze semmit, de kihalt úton átcsusszan egy narancssárgán...
Tóth Benedek 2008.11.18. 12:39:38
Ez a fordulása azért is fura, mert ha a villamos nem kapja el, akkor is egy nehezen belátható kanyar után fordul ki egy nagyobb útra, szóval egy kocsinál is jó esélyes indul.
maps.google.com/maps?f=q&hl=hu&geocode=&q=1037+Budapest,+III.+ker%C3%BClet,+B%C3%A9csi+%C3%BAt+90,+Magyarorsz%C3%A1g&sll=47.533284,19.035895&sspn=0.006722,0.015342&g=1037+Budapest,+III.+ker%C3%BClet,+B%C3%A9csi+%C3%BAt+92,+Magyarorsz%C3%A1g&ie=UTF8&ll=47.532357,19.037263&spn=0.001681,0.003836&t=h&z=18&iwloc=addr
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.18. 12:57:14
De hát ilyenek ezek a villamosvezetők, múltkor is megyek a gymbe a vadonásúj X9-emmel, oszt látom sok prolettár köcccccsög áll a sorba a körúton, há' szom se fog má beállni a csicskák közé, ott a nagy sáv középen oszt maj megyek ott.
Na.
Tolom is nekki ezerre, má a gym sincs messze, épp a kesztyűtartóba matatok érted, keresem a rokikártyát, nehogymá kitegyem a parkolófényt, tudom én aztat, hogy az bunkóság, hogy csak úgy villogjak a zebrán, míg bent gyúrok, meg fogyassza is kurvára a xenonizzót a zindexbe.
Na, szóval má majdnem ott vagyok, mikó elém áll egy ilyen nagy köcsög sárga izé, kúúúrvanagy gép, volt vagy 40 m hosszú, érted, oszt ott tököl előttem. Én nem értem, hogy engedhetik be az ilyet a városba, miket meg nem lehet csinálni hallod?! De most nem?!
Na, ott van előttem a csíra, én villogok rá, meg nyomom a dudát is ezerrel, hogy vegye má észre, hogy jövök, oszt húzzon a többi proletttár közé, de ez érted, nem, ez baszik lehúzódni! Mondok a Mucikának a jobb egybe, hogy Figyejjé anyukám, majd most megmuttatotom köcsögnek, hogy hogy vezet egy igazzy férfi (tényleg, lehet le kéne állni a koxról, már alig találom a pélót, meg a Muci is egyre többet vesződik vele, de tudom, hogy szeret, mer elég volt neki legutóbb is 300 köbcenti a mellébe, nem kért többet 15. szülinapjára...szerény kislány, szeretem az ilyent).
Na, kivágok érted elé, ez beijjed, félrekapja, oszt bele a kukásba, érted!
Szóval, így történt Tisztelt Bíróság...
lényin 2008.11.18. 13:01:21
alfredo 2008.11.18. 13:01:51
Perillustris 2008.11.18. 13:06:33
Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2008.11.18. 13:21:29
napirajz.hu/search/nemhuzzabe
Shopping 2008.11.18. 13:29:48
Nem eszet, észt.
Legalábbis magyarul...
Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2008.11.18. 13:30:31
váj mi 2008.11.18. 13:36:05
ZsZ 2008.11.18. 13:37:39
ZsZ 2008.11.18. 13:41:15
Csóka Andrássyról balra záróvonalon egyirányúba be. Este/szürkület. Ott jött szembe a locsolókocsi. A tizensokmilkás járgányát leamortizálta rendesen, a locsolónak kicsit elgörbült a szórófeje. A csóka nem vette észre, ha az egész környék borostyánban villog...:)
lehetetlenember 2008.11.18. 13:44:03
Megható védőbeszéd, és mivel fegyver nem került elő, ezért felmentő határozatot hozok.
A bíró
forrórágógumi 2008.11.18. 13:45:00
Baromarcú
hokaukomuszika 2008.11.18. 13:57:04
lsutavagyok 2008.11.18. 13:57:41
Nyitott szem (törölt) 2008.11.18. 13:58:05
Trobi 2008.11.18. 14:02:21
forrórágógumi 2008.11.18. 14:08:58
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.11.18. 14:10:00
Én úgy tanultam hogy szinte mindig a villanyosnak van elsőbbsége. talán azért mert többen vannak rajta és nehezebben áll meg mint egy megforduló vagy tolatgató kukásautó.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.18. 14:14:24
Kresz (vagy akármi) szerint ki irányíthatja a forgalmat? Rendőr, ez evidens. Látjuk még az útkaparókat, kis tárcsával, vagy lámpával. Ők például miért irányíthatnak?
És mi van az ilyen termetes járművek manőverezését segítőkkel?
Van erre vizsga? Mindenki köteles a jelzéseiket betartani?
lustavagyok 2008.11.18. 14:15:14
varos.blogter.hu/301379/Ez_a_megfordulas_nem_sikerult
BiG 2008.11.18. 14:19:26
Jogosnak tűnik, mert nincs balra fordítva a kukás kereke, sőt, mintha kicsit jobbra alászedte volna.
Attól, hogy sárga szöcske, még lehet hunyó... :-))
Üdv!
BB 2008.11.18. 14:19:57
basszírozó 2008.11.18. 14:25:36
:D
Zuzmo 2008.11.18. 14:26:16
ZsZ 2008.11.18. 14:27:13
Zuzmo 2008.11.18. 14:32:02
leaping cat 2008.11.18. 14:32:19
Mityu 2008.11.18. 14:32:47
Amúgy meg k..ra mindegy mikor történt nem?
Ha a segítő jelzésére ilyen helyzenben nem állsz meg amikor is egyértelműen világos miért kéne megállnod akkor csak arra tudok gondolni, hogy nem az eszedért szeretnek?!
Anno ElMűnél emeltünk fel skodát... légvezetékkel. Neki is derogált megállni?! :)
basszírozó 2008.11.18. 14:34:44
1. sem a villamos nem siklott ki és rohant bele a kukásokba
2. sem a kukás nem lépte át a záró- és betonemlővonalat?
Na, bármennyire is terelték Trobi biztos forrásos ismerősei a forgalmat, valakinek csak át kellett lépnie a záróvonalat, h anyagi kár keletkezzék!
;)
biztos forrás... hehe
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.11.18. 14:37:23
lustavagyok: Nem szedtünk ki semmit, szerintem ott is ugyanabból a forrásból vannak a képek, csak korábban lett kirakva.
isti77 2008.11.18. 14:38:13
Sőt, én még a rakományt is megetetném vele.
Szerintem mire a rendőrség kiért, már kész volt a sztori:
"Én? Szabálytalanul megfordulni? Deehogy! Egyenesen mentem, amikor a külső sávból elém vágott egy autó, ezért el kellett kapnom a kormányt balra, és éppen jött a villamos..."
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.11.18. 14:38:26
BB 2008.11.18. 14:42:26
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2008.11.18. 14:51:22
BB, én még a vizsgámon (B kat) is átmentem a záróvonalon, és nem basztak ki érte (nem, nem volt bekészített összeg)...
Halszálkásan parkoltak a külős sávban, köztük egy bazihosszú pickup, a plató bőven az én sávomban. Álltam volna meg, hogy megvárjam, míg előkerül a gazdája?
Kopi3.14 2008.11.18. 14:54:37
Kerem a szovodmenyek kideritese erdekeben keresse fel szemeszet, agysebeszet.
ZsZ · vwt3.hu/ 2008.11.18. 14:27:13
Ket sav allna rendelkezesre, ha a kulso nem parkolokent funkcionalna. Ott egy ezustszurke Focus a hatterben bujkal eppen. Lehet pont ele kellett volna beallnia a gepnek.
ColT 2008.11.18. 14:10:00
Azonban a villamosnak ha erzekelte a mar savjaban levo kukast fekeznie, esetleg megallnia kellett volna. Mar csak a balesetmentes jutalom miatt is megerte volna a sofornek. Es egy kukasauto nem egyik pillanatrol a masikra manifesztalodik oda, kulonosen nem forgolodas kozben.
BB 2008.11.18. 14:19:57
Emlekeim szerint- iden ovlastam a RKESZben- viszotn tolatzast, nagy jarmuveke manoverezeset segitok a forgalom idoleges megallitasaval is segithetik. Este elokeresem.
TH 2008.11.18. 14:55:39
Lehet, hogy ennél jobb sztorija volt.
Két ötletem van:
1) Mentem egyenesen, amikor egyszercsak belefutottunk egy térgörbületbe, és már cska azt láttuk, hogy a sávunk összefolyik a sínekkel...A villamos meg pont mellettünk volt, esélyünk sem volt elkerülni az ütközést.
2) Mentem egyenesen, amikor hirtelen a villamos index nélkül elém vágott. Pont telibe kapta a kocsi bal elejét...Esélyem se volt elkerülni az ütközést!
TH 2008.11.18. 14:59:03
Matrix_ 2008.11.18. 15:05:44
Van egy olyan érzésem, hogy bármi is történt a villamos vezetője nem számított a kukásjanira, amaz meg a társaival karöltve baszott odafigyelni arra amit csinál.
váj mi 2008.11.18. 15:07:50
Villamos kötöttpályás, kukásautó nem kötöttpályás jármű. Nem a KRESZre, a józan paraszti észre hivatkozva, mijabüdösfrancot keresett a villamossíneken a kukásautó? Olyan kicsi és jelentéktelen lenne az a sárga kelgyó? :P
BB 2008.11.18. 15:27:58
A hátramenetet irányító gépkocsikísérő jogosult-e megállítani a forgalomban részt vevőket a manőver végrahajtásának idejére? Nem.
Másik kicsit még vonatkozó kérdés:
Kényszerítheti-e megállásra vagy visszalépésre a gyalogosokat az ábrán látható tgk? (Ábra: tgk tolat kifelé egy kapuból). Nem.
Azt azért nem feltételezem a villamosvezetőről, hogy ha látta a síneken a kukást, meg sem próbált megállni. Meg aztán a villamos fékútja kicsit nagyobb, mint egy tgk-é. Szerintem a kukásautó vezetője nem vette figyelembe azt, hogy mennyire lóg be a fülke kanyarodáskor a másik sávba.
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: egyedi példákat szerintem mindannyian mindennel kapcsolatban fel tudnánk hozni, a kérdés az volt, hogy szabályosan állítják-e meg a kísérők a forgalmat.
leaping cat 2008.11.18. 15:30:20
amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.11.18. 15:35:56
betépett felhasználó 2008.11.18. 15:37:50
Rocko- 2008.11.18. 15:44:22
Perillustris 2008.11.18. 15:54:39
Bizonyára az elvetemült villamosvezető még fel is gyorsított. Nagyon kemény tortúra elé néz az a BKV-sofőr, aki balesetet szenved, ha hibás, ha nem, úgyhogy ha azt el lehetett volna kerülni, akkor elkerüli.
biller 2008.11.18. 15:56:06
Egy másik esetben pedig ugyanígy eléfordult egy autó, amit sikeresen telibekapott. Az a sofőr pedig azzal indokolta, hogy miért nem nézett a tükörbe, mielőtt ráfordult a sínekre, hogy azt hitte, nem fog jönni villamos, mert úgyis olyan ritkán jár! (Egy statisztikus veszett el benne - jó mélyen.) :):)
Rapid136 2008.11.18. 16:01:55
már megyek is tovább... 2008.11.18. 16:22:51
tolatni vagy megfordulni akart?
tehenke 2008.11.18. 16:24:11
Nehogymá, mert én kirakok két trógert, az majd szabályozza a forgalmat. Ha kiáll, akkor max gyalogosnak minősül. Én simán kikerülöm az ilyeneket. Én sem küldök ki két embert megállítani a fő utcát, mert beállok, kiállok valahonnan.
storyline :) 2008.11.18. 16:37:42
Én simán kikerülöm az ilyeneket."
Aztán beszaladsz a kukásautó alá! De nem baj, majd a blog saját halottjának fogunk tekinteni!
Metal Warrior · http://ordogvilla.blog.hu/ 2008.11.18. 16:39:00
Ezeket úgy hívják, hogy FEKVŐ RENDŐRNŐ. Tessék már megtanulni! :)
Káposztakukac 2008.11.18. 16:39:47
storyline :) 2008.11.18. 16:44:56
... de szeretem ezt a sok balfaszt itt a blogon. semmit nem tudnak, de azért jó nagy pofájuk van..."
Na most kihívtad magad ellen a sorsot, meg kivívtad a szájkaratéjosok haragját!
Rapid136 2008.11.18. 16:53:23
Sehogy nem jó ez...
Mondjuk Baselban két munkás feldobálja egy teherautóra a szemeteszacskót, de csak ha be van kötve a szája. És beperel ha dróttal csinálod, mert megsértheti a kezét. Mondjuk ott kisebbek az utcák és a házak is. Szeretek reggel a kukaürítésre ébredni... De akkor is a munkájukat végzik, ha valakinek nem tetszik, csinálja, jó állás, fullextrás klimatizált vezetőfülke (haverom dumált sofőrrel).
Zotyabácsi 2008.11.18. 16:56:16
b) 22 és 6 óra között - a megfelelő biztonsági intézkedések (pl. jelzőőr állítása) megtétele mellett és legfeljebb 10 km/óra sebességgel - egyirányú forgalmú úton és osztottpályás út bal oldali úttestjén a menetiránnyal szemben is közlekedhet;
c) legfeljebb 10 km/óra sebességgel a járdán is közlekedhet;
d) olyan helyen is megállhat, ahol az egyébként tilos;
e) behajthat olyan útra, ahová egyébként behajtania tilos.
záróvonal: hosszirányú folytonos vonal, amely az úttest felezővonalát jelzi, illetőleg a két forgalmi irányt, a forgalmi sávokat egymástól, vagy a nyílt villamospályát a forgalmi sávtól választja el; a záróvonalat járművel sem átlépni, sem érinteni nem szabad;
Tehát nem fordulhat meg a záróvonalon.
GRX 2008.11.18. 16:57:40
4Si · http://www.autoteszt.eu/ 2008.11.18. 17:05:01
Stanci 2008.11.18. 17:06:45
BB 2008.11.18. 17:17:25
Szóval talán te is utánanézhetnél dolgoknak, mielőtt lebalfaszozol itt mindenkit.
Krisi 2008.11.18. 17:24:32
Kopi3.14 2008.11.18. 17:27:27
Mondom, hogy irany a szemeszed.
A kukasautonak az oldala serult, ami az utkozesi iranyt mutatja. A futomu is, latszik hova akadt bele a villamos. Annak kovetkezmenye a frontalis iranyu serules.
Ha vizualisan nem megy, akkor fizikazd ki. lenduletek, erok alapjan, egy utkozesnel mi merre mozdul, deformalodik. Par rajz es megerted.
4Si · http://www.autoteszt.eu/ 2008.11.18. 17:50:17
TH 2008.11.18. 17:55:37
Bár a belinkelt szabályok alapján sincs igazad, de azt én hozzátenném, hogy tőlem a kukásautó forduljon meg, ahol akar, használja a sárga lámpáját, DE figyeljen a forgalomra, és adja meg az elsőbbséget. Tök mindegy, hogy szabályos v. szabálytalan, ne okozzon balesetet! Szerintem. Én nem tartom tragédiának, ha átlépi a záróvonalat sárgán villogva (a muszáj nagy úr pl.), de vigyázzon. Hát ennyi.
ganyager 2008.11.18. 19:46:40
EBEUSS 2008.11.18. 20:03:05
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.18. 20:30:46
Taz member of JFK Board™ · http://chillin.blog.hu/ 2008.11.18. 21:33:31
a sárga villogó tudtommal nem jogosítja fel semmire, max közmű hibaelhárítás, vagy egyéb nagy prezíciót igénylő tornagyakorlat elvégzésre, illetve ilyen jellegű csuklógyakorlat folyamatban létére, nem?
fzs.1933@gmail.com 2008.11.18. 21:36:00
Közfeladatot ellátó tevékenységről van szó, ergo közvetlenül(!) értünk van. (Nem a nagy pénzeket leszedő igazgatókról beszélek!)
Az, hogy egy ekkora autó elkezd forgolódni az úton, nem tíz, de még csak nem is száz méterről látszik. Nem tartom kizártnak, de nem gondolom, hogy minden odafigyelés nélkül kitekert volna balra, át a "ciciken", hogy be tudjon tolatni.
Egyébként ha azzal segítem a munkájukat, hogy ha jelzik, manőverkedni akarnak, akkor hagyom, hadd tegyék, mert akkor ők sem lesznek idegesek, én sem, és mindenki hamarébb szenvedhet tovább...
Ki jelezhet kinek? Nyilván a KRESZ azt írja elő, hogy kinek a jelzéseit vagy KÖTELES figyelembe venni. Persze, a házból kifaroló vezető valamely rokonyának jelzését nem kell, de attól te még LEHETSZ előzékeny!
Jó utat kíván
Fejes Zsolt
Tamara 2008.11.19. 10:07:43
OK, hogy az autós szabálytalanul állt 1 percig a villamos sínen, de lehetnénk kicsit türelmesebbek. Így összetört két autó és megsérült két ember. Sok értelme volt.
107! 2008.11.19. 18:26:20
Itt látszik, milyen féligazságokat szül a tájékozatlanság, a felületes utánajárás! Még el sem olvastam a reakciókat, de mivel ismerem az esetet (elég közelről), így tudom, hogy nem megfordulni szándékozott a rutinos sofőr. (Zárójelben jegyzem meg, ha bekötve ül a vezetőülésben, akkor most valószínűleg halott.)
A sztori a következő: Van egy kukás autó sofőrünk, aki végzi a munkáját, meg van ott a bécsi úton egy kis kereszt utca, ahol kukák kiürítése vált szükségessé. A teherautón utazik még két "fogdmeg" személyzet is, akik a későbbiekben fontos szerepet töltenek be a kialakult helyzet során. Jó szakember lévén Kukásautósofőr Úr tolatáshoz biztosítást kér a két segítő személytől. Azok közlekedési rendőrt meghazudtoló képességekkel megállítják a két forgalmi sávot, a villamost nem (még jó) Sofőr úr megkezdi a manővert (sima rutin vizsgán is alap feladatként szerepel sarok tolatás néven) Mesterünk megfeledkezik járműve azon tulajdonságáról, hogy tolatáskor "kaszál" az eleje, így egyszerűen betolja azt a szabályosan közlekedő bundáskenyér elé. Sajnos a Villamost vezető hölgynek nem volt annyi lélekjelenléte, hogy a kormány elrántásával elkerülje a balesetet.
Tehát a lényeg, hogy nem akart megfordulni a kukásautó!!!
Ez így elég vicces, de gondoljátok végig, hány poszt születhetett már úgy, hogy legalább ennyire messze volt a valóságtól, mint ez. (előfordulhat, hogy sok?)
Most pedig elolvasom a reakciókat is, hátha van min nevetni. :-)
(Ha kell van még egy pár közelim az utastérről. Elég jól lebontotta)
107! 2008.11.19. 18:39:24
Ott a pont!
Ettől még ő volt a hunyó, de egész más a fekvése a gyereknek. Béna volt, nem pedig bűnöző.
A kísérőnek nincs joga megállítani senkit! A tolatás segítése annyit takar, hogy a segítő olyan helyeket is lát, amiket a vezető nem. (a gyakorlat persze teljesen más)
107! 2008.11.19. 19:01:15
KuKori · http://ireland.blog.hu 2008.11.19. 19:17:41
Perillustris 2008.11.20. 17:18:16
A villamoson pedig akár száz ember szívott.
Perillustris 2008.11.20. 17:19:35
Engem az érdekelne, a BKV-s helyszínelő vajon mit róhatott fel a villamos vezetőjének.
TH 2008.11.20. 18:47:29
Ismered azt a szót, hogy "védve"? :D
bocs, de a bkv-s helyszínelő semmit nem rótt fel a villamos vezetőjének, ez nyilvánvaló.
Perillustris 2008.11.20. 23:46:28
TH 2008.11.21. 10:17:55
Szerintem ez azt jelenti, hogy mindkét helyszínelő a saját emberét védve egymásnak esett. Tehát mindenki védte a saját emberét. Szerinted mit jelent?