Olyan dologról írt nekünk János, ami már megjárta a legnagyobb televíziókat is, mégsem történt azóta sem semmi. Az azóta híressé, vagy inkább hírhedtté vált Üdülő sorról van szó, ahol az élelmes autósok szeretnek időt spórolni. Igaz, hogy ez csak úgy oldható meg, hogy szinte mindenki legalább 100%-kal túllépi a megengedett sebességet, de ez láthatóan senkit sem érdekel az ott lakókon kívül.
Ez az ügy amit megosztanék Veletek nem újkeletű, már több éve húzódik és sok más aglomerációs településen előforduló probléma. Némi publicitást is kapott a média közvetítésével, bár meg kell vallanom nem sok eredménnyel.
Adott egy szigetszentmiklósi útszakasz Csepelt és Szigetszentmiklóst összekötve amit anno üdülőterületként vettek nyílvántartásba. Egészen pontosan a Rév útról és az Üdülő sorról van szó. Azóta jócskán beépült és jelenleg a ténylegesen üdülőként használt ingatlanok mennyisége elenyésző. Viszont az adott útszakaszt azóta sem korszerűsítették, a legtöbb helyen nagyon keskeny, járda, de szinte még padka sincs csak közvetlen árok vagy kerítés. Amióta Szigetszentmiklóson és környékén a főutakon közlekedést teljesen ellehetítlenítették lámpákkal és körforgalmakkal, azóta rengetegen használják ezt az útszakaszt amolyan "menekülőútként".
Minden hajnalban és késő délután egybefüggő forgalom száguld végig ezen a kis mellékúton. De nem az egyre növekvő forgalom a legnagyobb probléma az itt élők részéről. A 30-cas korlátozás az egész útszakaszon érvényben van, amit sajnos szinte kivétel nélkül senki sem tart be, átlagos a 60-70 km/h, de az énnél jóval nagyobb sebesség sem ritka. Mint azt leírtam és a képeken is látható ez az út erre tökéletesen alkalmatlan és balesetveszélyes.Az épületek nagyon közel vannak az úthoz, emiatt a gyorshajtás nagyon nagy zajjal jár, nem beszélve arról hogy az ember gyakorlatilag csak a legnagyobb óvatossággal és körültekintéssel léphet ki saját kapuján, az autóval kiállásról nem is beszélve. A gyalogos és biciklis közlekedés pedig egyenesen életveszélyes. Emiatt összefogott néhány itt élő hogy próbáljon tenni valamit az ügy érdekében.
Sajnos a polgármesteri hivatal továbbra sem tett semmit, így ez is bekövetkezett.
Ennek is már több hónapja. Az esemény után kapott minden petíciót aláíró egy semmitmondó levelet a hivataltól, és az azóta történt meghallgatáson közölték hogy nem is kívánnak lépni az ügy érdekében. A szigetszentmiklósi redörség sem fogja megoldani a helyzetet, mert a riportban elhangzottakkal ellentétben egyáltalán nem jönnek ki még sebességet sem mérni. Mikor ezt szóvá tettem nekik, közölték nincs rá emberük.A hozzáállásukat talán a szóvivőjük fejezi ki a legjobban, miszerint ez a jelenlegi áldatlan állapot szerintük "természetes". Magyarán az égvilágon semmilyen retorzióra nem számíthatnak a száguldozók, gyakorlatilag mindenki azt csinál amit akar. Fekvőrendöröket nem lehet telepíteni, álló rendőrök sem lesznek, a megoldás egyre távolabb, a gyorshajtók egyre közelebb...
TH 2008.12.10. 12:15:52
Szendwich 2008.12.10. 12:35:55
töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.12.10. 12:38:11
Cyric 2008.12.10. 12:40:04
RaveAcE 2008.12.10. 12:54:34
Vagy pakoljatok ki egy halom téglát az út szélére, 10 méterrel odébb meg a másik oldalra.
Vagy küld fel ide a száguldozók képét. Lehet film vagy fénykép. Jól elszidjuk őket, hátha valamelyikük olvassa.
töröttszárnyú angyal (törölt) 2008.12.10. 12:56:20
fekvőrendőr!
egyenruhás?
beton, te állat!"
Jacques Foche 2008.12.10. 12:58:26
Matrix_ 2008.12.10. 12:59:26
A éccaka lepele alatt lebasztok egy U180-as szelvényt az aszfaltra az út teljes szélességében. jól odacsavarozzátok. Azt' jól körbeöntitek betonnal. Vigyázzatok az arányokra, mer különben repedezni fog!!
2-3 napra kitesztek egy behajtani tilos táblát, hogy kössön a beton.
azt mehet mindenki a dógára.
aztán ha jönnek a községházáró, akkó meg Tik nem tuggyátok hogyan került az oda! egyik nap még nem vót, aztán másik nap meg hipp-hopp ottantermett.
Vagy csak eccerűen fel kell törni az aszfaltot, hogy méteres kátyúk legyenek...
de a kettőt lehet kombinálni is!
1500 ft lesz a tanács!
aTs 2008.12.10. 13:01:01
hehe ... pontosan, bár felőlem lehet egyenruhás is. Élőnek úgysincs semmi haszna.
Marcellusca 2008.12.10. 13:04:25
Az ötlet jó, csak beton helyett hidegaszfaltot kell alkalmazni. Annak elég az éjszaka "kötésidőnek".
Kátyú nem jó, mert az az ott lakókat is nagyon idegesítené.
Marcellusca 2008.12.10. 13:06:34
Főleg, ha nincs nála hitelesített, jól működő trafipax.
B.GY. 2008.12.10. 13:07:39
Szendwich 2008.12.10. 13:08:17
Az elkeszult fekvorendor ket vegere meg leutni ket 100-as vascsovet, hogy meg veletlenul se lehessen kikerul ;)
aTs 2008.12.10. 13:17:41
Hogy őszinte legyek akár lehet is nála. Mindegy, amíg 10 cm beton van rajta. :D
George Jung 2008.12.10. 13:20:37
Minden, amit mondani akartam, már elhangzott.
1.fekvőrendőr
2.valami akadály.
Mindkettő önhatalmúlag. Úgyis mindenki azt csinál, amit akar. Akkor az ottlakók miért ne tennék?? Inkább ez, minthogy egy szegény gyereket elgyúrjanak.
Megkockáztatom, hogy ha én ott laknék, én odaöntenék egy-egy talicska betont.
Egyébként fekvőrendőrt miért nem lehet telepíteni? (Dolgozom, a videót csak otthon tudom megnézni.)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.10. 13:21:12
Matrix_ 2008.12.10. 13:21:33
beton occó...!! házilag elkészíthető!
aTs 2008.12.10. 13:24:39
Azért mert az önkormányzat "dolgozói"nak -ebbe azért beleértem a "rend"őrséget is-, dolgozniuk kéne. És ugye azt nem szeretnek. Nagyon nem szeretnek.
Marcellusca 2008.12.10. 13:26:29
Tudom, tudom!
De lassan köt és addig szétfröcskölik. Másnap kezdheted előlről.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.10. 13:26:53
Matrix_ 2008.12.10. 13:30:43
idézek Tesó figyejj! ;)
"2-3 napra kitesztek egy behajtani tilos táblát, hogy kössön a beton."
amúgy tudom, hogy jobb a zaszfalt!
János! ha tudtok hidegaszfaltot tegyetek :))
PR32 (törölt) 2008.12.10. 13:32:00
Marcellusca 2008.12.10. 13:32:03
Mindenki jól járna: az ottlakók örülnének, hogy mindenki betartja (egy idő után) a sebességkorlátozást és én is megszedem magam.
Nem kell ide önkormányzat meg rendőr. :D
Káposztakukac 2008.12.10. 13:33:36
Marcellusca 2008.12.10. 13:34:51
A tábla mióta akadály némely agyhalottnak?
Akkor, arra az egy hétre le kell zárni (fizikailag) az utcát. Közmegegyezés, hogy mikor a legjobb a lakóknak és hadszóljon ...
rognork 2008.12.10. 13:36:20
aTs 2008.12.10. 13:37:07
Ezek szerint ebben az önkormányzatban nincs cementgyáros... :(
Amennyire tudom a törökbálintiban van. Keressétek meg őket. ;)
Matrix_ 2008.12.10. 13:37:43
nemis oszlopra tenni a táblát!
kordonra! :)
aTs 2008.12.10. 13:40:39
Marcellusca 2008.12.10. 13:44:31
Most mondtuk, hogy a rendőrséget kihagyjuk a játékból! :D
Dr. Liptai 2008.12.10. 13:47:23
Vagy feltölteni ammóniumnitrátos vízzel - kérem tisztelettel - derékmagasságig.
Matrix_ 2008.12.10. 13:50:50
én kérek elnézést! :)
egyébként szlalompályává alakítás is lassít! útra baszom nagy cuccokat letenni. Egy a lényeg: Ne fém legyen, mert azt elviszi a ColorMetal Bt! :)
Dr.prof habil Ferenczhalmi Ferdinánd 2008.12.10. 14:09:06
Szendwich 2008.12.10. 14:17:47
Direkt volt ott a mosoly, fekete humor :D.
Felenk most raktak friss, ropogos fekvorendoroket es mellejuk pontosan ilyen betonnal kiontott kis vas csoveket. Priman fekete-sarga csikosra lefestve.
Amugy tok mindegy, hogy ott van-e vagy nincs. Nalunk akkora fekvorendor van, hogy gyok2re kell visszalassitani, hogy ne szaggassam le az auto alljat. Minek kerulgessem a fekvorendort? Esetleg az ut mellett levo katyukba belehajtva van eselyem letepni az auto alljat.
SuetiMueti · http://sunbarat.blog.hu 2008.12.10. 14:18:42
Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2008.12.10. 14:27:40
Mókusélet 2008.12.10. 14:40:57
Ne aggódj, ha önkormányzati képviselő lakna az utcában simán megoldanák.
Diósdon az Érdről bevezető úttal párhuzamos kis utcákat(nem tudom a nevét, a lakótelepen megy keresztül) egyirányúsították kifelé, mert ott a lakótelepen keresztül kerülték a dugót.Esetleg itt is megoldás lehetne.
whiteg 2008.12.10. 14:52:54
Azt rá fogni a fagyra.
Na azon lehet menni 60-100al ;-)
Meg oda költöztetni pár politikust, és akkor majd lesz intézkedés.
Kopi3.14 2008.12.10. 15:01:52
Lunitari 2008.12.10. 15:58:50
hokaukomuszika 2008.12.10. 16:11:23
Secnir 2008.12.10. 16:20:05
itt bahé lészen.
közelbéliként megvédeném azokat, akik áthajtanak ezen a kb 5 km-es utcán. mert szszmiklós közepéről indul, ott még Rév utca, aztán fordul át az üdülőövezetbe.
1. az út jó állapotú. kb az M0-ig, utána valami hihetetlen ratyi lesz, egészen Csepelig. ott nem "a 60-70 km/h, de az énnél jóval nagyobb sebesség sem ritka", hanem 40. max, különben az autó megy tovább, futómű marad.
2. mint írta János, üdülőövezet. tehát csak p-sz-v vannak otthon. az, hogy hétköznap ki hogy jár arra, kit érdekel? szombat-vasárnap valóban nincs akkor a forgalom, mert a másik út (a Lidl felőli) valóban járható.
3. tudni kell azt (és ezt kihagyta János), tulajdonképp ezzel kellett volna kezdeni, hogy a Csepel-szigetet 4 úton lehet elhagyni.
-Ráckeve felé (minek menjen arra az ember, ha Pestre megy)
-51-es úton dunaharaszti felé Szigethalmon át (necces, és esélyes útvonal)
-Szigetszentmiklóson át a Lidl felé
-Halásztelken keresztül
namármost.
Halásztelek, Szigetszentmiklós, Tököl, Szigethalom, Taksony, Dunaharaszti, Szigetcsép, Szigetszentmárton, Szigetújfalu, Ráckeve lakói plusz a különböző ipari parkok áruszállítói reggel 6 és 9 között erre a 4 útvonalra van korlátozva. ha Pestre készül, ha az M0-ra akar kijutni - ráadásul valami bölcs faszkalap a LIDL elé, ill. a halásztelki-M0 leágazásnál kirakot egy-egy darab lámpát. hogy minek azt senki nem tudja, de el lehet képzelni, hogy mennyire meg tudja fogni a sorokat a lámpa:
-Halászteleknél volt úgy, hogy reggel 1/2 8-kor a reptéri kanyart nem tudtam bevenni, mert ott állt a sor vége
-Szigetszentmiklós közepén(!) az újtemplomnál állt a sor
Harasztiban viszonylag jobb a helyzet, mert aki az M5 felé igyekszik, az átmegy Taksonyon, Harasztin, majd Némedi felé kerülve fel tud hajtani az M5-re.
Aki viszont mondjuk az M0 budai oldala felé igyexik, az halott ember, vagy élelmiszercsomag, pelenka + innivaló. meg egy marék nyugtatóval induljon útnak.
Van (volt) egy rendezési ter, amely arról szólt, hogy a tököli reptértől miklós és halásztelek között húznak egy gyorsforgalmi utat az M0-n keresztül csepelig, de ez még csak a polgármesteri és képviselőválasztások ígérgetési fázisában van.
na ezért kussol az önkormányzat és ezért kussol a rendőrség.
és ezért használom én is az elkerülő utat, mert ha be kell mennem pl. erzsébetre, akkor vagy választom valamelyik verziót, ami plusz 50km(!) is lehet, vagy szopok a dugóban, vagy miklósról erzsébetre beérek 18(!) perc alatt.
és ilyenkor szarok az ilyen Jánosokra.
apropó : ha János pattogna, deháthogyő ott lakik, akkor kussoljon, mert azok nyaralók, nem jelentkezhet be, ez a másik ok, amiért az önk. befogja a pofáját.
Secnir 2008.12.10. 16:26:07
ha meg jön a piros színű nénóautó, akkor meg sírás meg rívás van.
Autós_állat 2008.12.10. 16:27:49
Johnny M. 2008.12.10. 16:31:49
Itt valóban csak a fekvőrendőr lenne gyakorlati segítség, ennek telepítését az önkormányzat nem hogy nem engedélyezi, hanem egyenesen megtiltja! Az indoklásuk a küldött levelükben úgy szól, hogy az Üdülő sor "belterületi kiszolgáló út besorolást kapott" Valamint "a kiszolgáló utak a települések belterületének a lakófunkciótól eltérő rendeltetésű területeinek forgalmát lebonyolító közutak" Mivel ezt a területet még anno 2007-ben üdülőterületté nyílvánították. Holott már akkor is gyakorlatilag szinte mindegyik házban laktak. Nos ezzel takaródzik a tisztelt szigetszentmiklósi önkormányzat hogy ne kelljen semmit sem lépnie az ügy érdekében. De majd bescannelem az egész levelet nemsokára.
Remélem hozzászól majd esetleg néhány érintett is (itt élő vagy rendszeresen átutazó) a témához, és várom a további forgalomlassító ötleteket is ;-) Ha sikerül készítek és feltöltök néhány videót is, mert a riportfilmek nem igazán adják viszza ami itt errefelé élesben megy.
Ja és külön köszöntök minden veterán Ford fan-t! Már kerek 30 éves a jó öreg Granada, de egész jól tartja magát, a V6 még mindig szépen duruzsol :-)
G 2008.12.10. 16:40:29
Megállni tilos tábla nincs, várakozni tilos tábla nincs. Mit mond a kresz? Várakozni (parkolni) szabad az út szélén félreállva, ha marad legalább 3 méter az útból.
Tehát kedves ott lakók, kint kell hagyni a kocsikat, felváltva a két oldalon, csak maradjon meg a három méter!! Ha ezt 10-15-en legalább megcsinálják már lelassul a forgalom, mert a két irány el kell hogy engedje egymást.
Egyszerű, és ha az úton áll az autó, akkor nem a zöldterületen áll szabálytalanul mint ahogyan a képeket látom...
Johnny M. 2008.12.10. 16:41:28
A Rév utat is ugyanúgy érinti ez a probléma, mert mint azt jól írtad ott szélesebb és jobb minőségű az út. (mint az a csatolt képeken is látszik) És ott ha nem tünt volna fel MINDEN HÁZBAN laknak! És pont ezen a szakaszon nyomják 60-70-nel! Tehát miről is beszélünk??
Jó lenne ha Te és a szintén erre járók felfognák végre, hogy nem azzal van az itt élőknek föleg baja hogy használjátok, hanem AHOGYAN használjátok az utat! De gondolom ha az ablakodtól 3 m-re húznának el az autók minden egyes nap, már mindjárt nem "szarnál" az ilyen dolgokra.
Ja, és a Üdülő sori részre visszatérve, gyere ki ide egyszer, nagyon szívesen látlak, becsöngetünk együtt minden házhoz, és megnézheted hogy ugyan mennyi ott a nyaraló és az állandó lakosok aránya! Előre elárulom, meg fogsz lepődni.
Kara kán · http://karakan.blog.hu 2008.12.10. 16:41:36
Elmondom micsináljatok."
Ugyanezt akartam mondani én is, csak 1200-ért. :-)
ntunde 2008.12.10. 16:46:04
Ja, igen, már 34 éve vagyok halásztelki...
Ideböffentették jó pízé a lakóparkokat, akik ideb@szták azok jó pénz kerestek vele, de az infrastruktúrát rohadtul nem fejlesztették vele...
Szigetszentmiklósi szökőút: valóban 20-25 perc csepelig. Megértem azokat, akiket zavar, hogy gyorsan megy a forgalom. Én vagyok azoknak a marháknak az egyike, aki megpróbálja betartani a 30-as szabályt, mert nem akarom szétveretni az öregecskedő kocsim futóművét. De amikor zsírúj ilyenolyan (még szutyuki is) villogva tol lefele az útról, meg úgy előz hogy majd leviszi a tükrömet, nekem is el szokott durranni az agyam, ekkor komótosan behúzódok az út közepire... :p Én magam pártolnám a trafit, mert azt gondolom, hogy már az is egy nagyon jó dolog, hogy folyamatosan, lassacskán, de legalább HALADNI lehet... A fekvőrendőrt viszont nem, mert azok általában nem olyan kialakításúak, hogy harminccal át lehessen rajtuk hajtani, a futómű károsodása nélkül.
ntunde 2008.12.10. 16:48:06
Johnny M. 2008.12.10. 16:48:40
Tényleg így van, a legtöbb helyen valóban olyan keskeny hogy még egy kerékpárost is alig lehet kikerülni. Mert ugye ezt az útszakaszt nem ekkora forgalomra tervezték. Nemhiába látok nap mint nap behajlított visszapillantóval közlekedni autókat errefelé, de a visszapillantó hiányos autók aránya is talán éppen emiatt zene a környéken a legnagyobb. Ennek ellenére még ezeken a szakaszokon is képesek egyesek egymást megelőzni leszorítósdit játszva. A hozzászólásod végével az önkormányzatról tökéletesen egyetértek.
Matrix_ 2008.12.10. 16:50:09
Epikurosz · epikurosz.blog.hu 2008.12.10. 16:41:36
neked biztos nincsenek alkalmazottaid akiket fizetni kell :)
te meg Peti 2008.12.10. 17:00:02
Valaki a sok közül 2008.12.10. 17:04:16
Nálunk is hasonló volt a helyzet, önkorm. választások előtt érdekes mód lett fekvőrendőr, mindjárt 4 db.
Mellesleg olyan útra, hogy már alig van rajta aszfalt. Furcsa is rajta a zsír új fekvőrendőr.
Marcellusca 2008.12.10. 17:04:43
Már felvetettem, csak más aspektusból!
Lásd: Marcellusca 2008.12.10. 13:32:03
bringás · http://www.criticalmass.hu 2008.12.10. 17:05:28
Én úgy tudom, hogy a nemzetközi EuroVelo kerékpáros túraútvonal egyik szakasza is a ti utcátokon keresztül lesz kijelölve, mint "kisforgalmú útszakasz". Érdemes lenne erre is hivatkoznotok az önkormányzatnál. Nem ismerem a pontos terveket, de azt hiszem, a Közlekedési és Hírközlési Minisztérium foglalkozik az üggyel, ott biztosan adnak felvilágosítást.
kritikus 2008.12.10. 17:05:55
"De gondolom ha az ablakodtól 3 m-re húznának el az autók MINDEN EGYES NAP, már mindjárt nem "szarnál" az ilyen dolgokra."
Már sokan megírták ÜDÜLŐÖVEZET, mit keresel ott minden nap. Gondolom az ingatlan ára jóval kedvezőbb volt mint egy lakóövezetben. Olcsó húsnak híg a leve!
Egyébként kössz a tippet, nem ismertem ezt az utat de ezentúl használni fogom!
Az önkormányzatnak ki kellene sajátítani az ingatlanokat és 2x2 sávot oda! Ez a megoldás nem a forgalom lassítás!
Míg Európába egész lakótelepek tünnek el útépítés miatt nálunk egy pár bodega vagy szántó akadály (lsd MO). De ez más téma.
a rekettyés 2008.12.10. 17:08:20
Tényleg szép a Ford gyerekkoromban ez vagy a capri volt az álmom:)
ntunde 2008.12.10. 17:17:03
Üdülőövezet: aki nem ismeri a helyet, annak ajánlom sasolja meg a legtöbb "üdülőt"... khm... khm...
Ezzel együtt természetesen nem jó dolog, hogy ott száguldoznak a kocsik...
Továbbmegyek: HA egyéb úton, jó tempóban ki lehetne jutni Csepel szigetről, akkor nem kényszerülnénk ilyen kerülőutakat venni, ezért azt gondolom inkább a T. döntéshozókat kellene szidni.
(Csepeli gerinút megvan? Ez minden szigeti politikus szent tehene, minden választásra beígérik, de valahogy sose készül el. A múltkori tervet nem engedélyezték, mert NEM VOLT RÁKÖTÉSE AZ M0-ra :o !! És még valami, a gerincútra szánt telkeket jól felparcellázták, és szintén jó pénzért eladták, azon is kerestek valakik nagyon nagyon sok pénzt... )
bringás · http://www.criticalmass.hu 2008.12.10. 17:21:47
részben igazad van, azonban a probléma minden hétvégén, ill. "üdülőszezonban" is változatlan.
Amiben nincs igazad, az a nyugat-erurópai útépítés: ott már keményen korlátozzák az egyéni gépjárműhasználatot, ösztönzik a közösségi közlekedést, gyaloglást, kerékpározást, és ezek kombinációját.
Gondolj arra, bárki feltehetné neked a kérdést, hogy te meg mit keresel az agglomerációban, ha minden nap a városban van dolgod? Miért nem költözöl oda? (költői kérdések)
Amúgy érdemes volna végiggondolni az összes száguldozónak azt is, hogy vajon mennyi időt veszít azon a rövid szakaszon, ha betartja az előírt sebességet? 1perc? Érdemes ezért hőzöngeni?
tanács VB 2008.12.10. 17:27:20
Nem azokat kellene 1. lépcsőben pitchán billenteni akik tö nkreteszik a főút forgalmát???
Mire jó, hogy mindent megtesznek azért, hogy ne lehessen közlekedni?
kisgenya 2008.12.10. 17:27:46
Ugye ő véletlenül sem gyorsít 30-nál gyorsabbra, mire az ötödik szomszédhoz érkezik?
Ugye ő nem ingázik be naponta Budapestre, ismét csak mások ablaka alatt?
ntunde 2008.12.10. 17:28:13
Johnny M. 2008.12.10. 17:47:33
Ha már ennyire ezen az üdülőövezet dolgon lovagolsz, egy aprócska részlet elkerülte a figyelmedet, éspedig ->
üdülőövezet = 30 km/h
Tehát a gyengébbek kedvéért, ha ott nem lakna a kutya sem, akkor is mindenkinek kötelessége lenne betartani a sebességhatárokat, nemde? Erre írj valami jobb kritikát légyszíves!
Genya!
Én ugyan csak 10 km-t ingázok Csepelig, de a 30-cas zónából kiérve is garantáltam betartom az 50 km/h-t.
Bár nem én vagyok a gyorshajtó és másokat veszélyeztető ha még nem tünt volna fel, de jöhet a fikaáradat nyugodtan, valahogy már számítottam erre is :-)
kritikus 2008.12.10. 17:48:55
A magyar tömegközlekedést hagyjuk, ismerjük az árait és a minőségét. A gyaloglás és a kerékpározás szép dolog, de napi 8 óra fizikai, könnyű fizikai munka után se erőm se energiám nem lenne hazatekerni főleg hogy 20km-re dolgozom és hegyen lakom. Én a megoldást a robogós kultúra megteremtésében látnám, mert távolságaink nagyok ,hegyekkel is tarkítva vagyunk (Bp és agglomerációja). De mig csak 50cm3 alatt vezethető B-s jogsival felesleges venni mert csak feltartjuk vele a forgalmat az árából meg vehető egy jobb használt autó.
Egyébként Budapestről járok az agglomerációba.
Helvete 2008.12.10. 17:49:57
A video zsenialis, nagyon tetszik ahogy a sok zsirtaltos illegeti billegeti a lotyedt kis feneket es voros arcal obegat:)
Ki kene tiltani ugy amblokk a oncelu, onerdeku autokazast a varosbol, jarjatok biciklivel, BKV val vagy gyalog a sok nyafogas helyett, es rengeteg kozlekedesi problema "magatol" megoldodna.
kritikus 2008.12.10. 17:54:08
Hidd el ha mindenki 30-al menne az lenne a problémátok hogy az "üdülőövezeten" mennyi autó halad át, és ugyanúgy járkálnátok az önkormányzathoz.
Egyébként sokkal veszélyesebb ha betartod a sebességhatárt, mintha a forgalom ritmusával autóznál. És rohadt sok embert felhúzol vele.
amondó (törölt) 2008.12.10. 18:07:52
kicsigonzalez 2008.12.10. 18:08:57
Az övezetet 2007-ben nyilvánították üdülőövezetnek, ha jól értettem az itt leírtakat....
Johnny M. 2008.12.10. 16:31:49
"Mivel ezt a területet még anno 2007-ben üdülőterületté nyílvánították. Holott már akkor is gyakorlatilag szinte mindegyik házban laktak."
Arra gondoltál már, hogy a post írója, vagy bármelyik ottlakó az ottani ingatlanját nem az elmúlt egy - másfél évben vette?
Sőt, hogy amikor vették, akkor még nem üdülőövezetnek számított??
Sőt, a 2007-es rendelet lehet hogy megkárosította az ottlakókat, mivel az üdülőövezetté nyilvánítás lejjeb vihette az házak értékét?? lehet?? az alapján amit Te mondasz, csak ezt lehet válaszolni...
Ha Európában eltüntetnek egy lakótelepet (már ha így van), útépítés miatt, valószínűleg kielégtően kárpótolják a lakókat, vagy felhúznak egy társasházat, vagy lakóparkot, a lebontott helyett....
nem?
amondó (törölt) 2008.12.10. 18:09:04
Egyébként sokkal veszélyesebb ha betartod a sebességhatárt, mintha a forgalom ritmusával autóznál. És rohadt sok embert felhúzol vele."
Ezt a "forgalom ritmusa" marhaságot honnan szeditek amúgy? A forgalom ritmusa azért 60, mert sok szarházi annyival megy, a rendőrség meg szarik bele. Ha 30-cal mennének, akkor annyi lenne a forgalom ritmusa.
Helvete 2008.12.10. 18:09:27
Amikor uton vagy akkor te vagy a forgalom mert resze vagy, es te(is) hatarozod meg a forgalom ritmusat.
"felvenni a forgalom ritmusat" gyorshajtasnal annyit jelent hogy a tobbi ganej szabalyszegovel egyut te is egy ganej szabalyszego leszel.
Johnny M. 2008.12.10. 18:12:13
Az utolsó mondatodhoz annyit, hogy jártál erre valaha is? Ismered a helyi útviszonyokat, hogy mi itt a forgalom ritmusa? Ebben az esetben ez egyáltalán nem állja meg a helyét.
Csak egy mai példa: mellém és egy Suzukis nő szemből, lassít hirtelen, gondolom nem érzi az autóját hogy elférünk-e. Erre a mögötte haladó forgalom ritmusát betartó taxis egy kocsibeállóba sodródott mert esélye sem lett volna hogy ne rohanjon bele hátulról. Ennyit a forgalom ritmusáról...
indapasssucks 2008.12.10. 18:13:44
MI a fasznak postolgatni, mikor az útra csak fel kell szerelni pár fekvőrendőrt, aki meg próbálja felfeszegetni, azt lefényképezni, oszt rongálás+garázdaság+közúti veszélyeztetés.
Nálunk működik, nálatok miért nem??????
Ja, és ne gagyit, jó minúségűt, amit utána nem kell ehlyettesíteni egy jó minőségüvel (mert a szar árát egy az egyben bebukjátok).
Postolj újra, ha megvan, köszi, viszlát.
faszom hogy nem tudják megoldani maguktól a problémát.
Johnny M. 2008.12.10. 18:17:14
Ennek az az egyszerű oka, hogy aki önhatalmúlag saját maga telepítene fekvőrendőrt, azt nemes egyszerűséggel sz@rrá birságolnák és még fel is szedetnék vele!
Erre válaszolj újra, ha megvan, köszi, viszlát.
(lehetőleg valami legális ötletet)
Gabe2 2008.12.10. 18:23:30
kritikus 2008.12.10. 18:23:42
olyanról hallottam már hogy üdülőövezetet nyílvánítanak lakóövezetté, de fordítva? Ha mégis így lenne az rohadt nagy szemétség, és ellnézést kérek első hozzászólásomért.
Johnny M. milyen besorolás alá esett 2007 elött? Mert nem akarom elhinni hogy lakóövezet, szerintem valami mezőgazdasági vagy hasonló.
A forgalom ritmusát most konkrétan nem ide értettem mert érthető hogy itt 30-at kíván a sebesség, de ne mondjátok hogy pl a Dózsa Györgyön nem mentek 70-80-at?
kicsigonzalez 2008.12.10. 18:36:37
de akármi is volt, fel kellett volna mérni az ottlakók helyzetét, és utánna nyilvánítani valaminek.
a ház(ak)a képen nem újépítésűnek tűnnek, gondolom kb 30 éves téglaházak... szerintem.
u.i. ezesetben elnézést kérek hogy leparasztoztalak, látom nem vagy az....
amondó (törölt) 2008.12.10. 18:37:44
A (bp-i) Dózsa Györgyön nem 50nel kell menni? Vagy van ott magasabb sebességet megengedő tábla?
Nem értem ezt a forgalom ritmusa dolgot.
eztEgyed! 2008.12.10. 18:40:25
1, nagyon jól hangzik a fekvőrendőr, de ha ti laknátok egy 5 km hosszú utca végén lehet, hogy ti se rajonganátok érte. (Plusz a fekvőrendőrön áthaladó, majd gyorsító kocsik hangjáért se.)
2, Lehet szidni az önkormányzatot, de van néhány tény: reggel a "hivatalos" úton lehetetlen bejutni. Pont. Ergó mindenki erre kerül. Ez se lenne baj, ha nem 70-nel tennék. Ha senki nem menne 40-45-nél többel, akkor ez a post valószínüleg sohasem született volna meg. Azonban már láttam olyan kb 100-zal a gyalogos mellett elsuhanó autót.
3, Szigetszentmiklóst elkerülő főút terveit a napokban fogadták el, (a csepeli gerincút terveinek hiányával magyarázták a késedelmet), de örüljünk ha 2020-ra megépül. (Ez túlzás remélem). Amit építhetnének, az egy járda mondjuk. Nem túl drága és a gyalogosközlekedést is megoldaná valamennyire.
4, Többieknek: bár üdülőövezet, lakhatási engedély birtokában lehet ott lakni, és ez igaz is a házak 70%-ára. Vascsővel nem kell szarakodni, mert az út annyira keskeny, hogy egy esetlegesen telepített fekvőrendőrt úgyse lehet kikerülni. A rendőrök szoktak mérni. Délben, amikor a kutya se jár arra.
Helvete 2008.12.10. 18:41:25
A dozsan se lepjed tul a megengedett sebeseget, foleg ne a forgalom ritmusara hivatkozva,ha nem tudod betartani jarjal gyalog, utana megtanulod ertekelni az 50 et is. Egyaltalan, varosban ahol ennyi ember van osszezarva egy veges teruleten, ne akarjal gyorsan menni.
amitlatok (törölt) · http://amitlatok.blog.hu/ 2008.12.10. 18:42:36
Ha van kedvetek megcsinálhatjuk.
Írjatok.
Q 2008.12.10. 18:45:36
Szigetszentmikloson lakom 2 eve. 25 eve van nyaralonk az udulo sornal.
Képben vagyok.
1. 15 eve ugy volt hogy kihozzak a kék buszt (71) egészen az M0-ásig és ott lesz egy buszfordulo. ehhez jarulekkent megcsinaljak addig az utat ketsavosra. NEm lett belolle semmi.
2. Egy evig en is jartam ott be dolgozni BP re.
Igen en is 70 el mentem. Hogy miert?
Egyrszet az embert hajtja a birkaszellem..
Masreszt probaljon meg valaki reggel a csucsforgalomban 30 al ott menni.. letoljak a fenebe es orulhet ha egybemarad az autoja.. Szoval ha nem 70-el mesz akkor a kocsid banja.
De az mar nekem is sok volt, hogy en mentem 70 el.. egy nö egy kis VW-el meg letolt a fenebe..
Miota nem a csucsuidoben jarok arra...pl mikor a nyaralomba megyek azota 30al kozlekedek mert lehet annyival menni olyankor.
3. Az ott lakok nagyresze sem tartja be a 30at. Valamint egyes hazak lassan mar az utra epulnek ki. Egyre kijjebb(ezt igy kell irni?:))hogy esely se legyen valamikor egy jardat oda tenni..TEHAT maguk az ottlakok csesznek ki sajat magukkal.
4. Egyesek tesznek ki olyan akadalyokat amelyek lasitjak a forgalmat. PL auto roncs vagy furan betonozott parkolo amire 30al sem kellemes rahajtani..vagy kotomb, amibe szinten nem jo meg 20 al sem belehajtani. Szoval nem gondolkoznak az emberek.
5 az utat nem lenne jo rongalni most h vegre megcsinaltak.
6. Velemenyem szerint csak a trafipax lenne megoldas. Egyszer buntettek meg a hid alatt allo rendorok par ezer FT-ra. Budaorsorol jottek at penztkeresni...
7. Neha kint van a SZSZM-i rendorseg is egy piros autoval es merik a sebesseget de egy pillanat alatt elterjed a hir az ottletukrol.
Olyankor azert buntetnek mert az ut legsotetebb szakaszaban reflektorozni mer az ember..nehogy elusson egy reszeg biciklist..
8. Beszelhetnenk alltalanossagban SZSZM-rol.
A mellekutcak nagyreszeben nincsen jarda..
Olyan utcak ketiranyuak amelyek meg egyiranyunak is kevesek lennenek.. (pl Komaromi koz)
CSÉPI UT. NA ahhoz kepest az Udulo sor semmi.
Aki ismeri tudja milyen...
9. Tisztelt ottlakok..talan nezzenek magukba...
Ne epitsek a hazaikat az uttol 10 centire.
Van ra engedely?
Valamint gyerekkoromba meg lehetett setalni a Duna holtaganak a partjan.. Azota valahogy a kertek vege a dunaban van lezarva.
10 Igaz az a monda hogy ezek a nyaralok valamikor rendoroknek voltak "kiutalva es ök vasarolhattak meg rendszervaltaskor ill utanna?
11. Aki ott lakik es nem vette jo neven az irasomat...akinek nem inge ne vegye magara.
En oket is megertem. Pont ezert megyek en is 30 al ott mar amikor lehet.
Udv
Q
molnibalage 2008.12.10. 18:45:42
Igen. Mert aza kibaszott szoci kormány 6 éve csak ígérgeti az a kurva gerincutat. Pár éve jött aláírást gyűjteni, mikor a programjukban volt benne még 2002-ben. Kis híján megöltem a faszt aki jött és agitált.
A bátyus is néha arra meg reggel, de 40 fölé nem nagyon megy. Persze van pár idegbeget állat aki száguldozik....
nem várt fordulat 2008.12.10. 18:48:22
ha jön az ellenőrzés, senki nem tudja, ki építette oda. ha meg eltávolítattják, egyben lehet szólni is, hogy akkor esetleg tessék megcsinálni az utat. annyiszor kirakni, ahányszor leszerelik.
molnibalage 2008.12.10. 18:49:42
1. Meg a jó kurvaédesanyádat azt sértegessed látatlanban.
2. Attól mert ott próbáltak leszorítani honnan veszed, hogy helyiek voltak. A Csepel-sziget forgalmána cirka fele + teherforgalom rajtunk megy keresztül.
"Csepel évek óta morog, mert a Hollandi úton is jóval nagyobb forgalom van miattuk."
Bezzeg milyen jó, hogy bejárnuk dolgozni a cégekhez és ott költjük a pénzt ugye?
---
"A miklósi önkormányzat meg csak rángatja a vállát az ügyre. Nagyobb naplopó, tetves bandát nemigen hordott hátán a környék."
Akkor talán nézd meh, hogy az elmúlt 12 évben mit fejlődött a város. Nem a szocik érdeme az sem, mert egy fillért sem adtak semmire, mert nem az ő emberük volt a főnök.
Kettőt találhatsz miért nagy a forgalom. Mert minden újgazdag vagy kevésbé újgazdag menekül a koszosz, bödös fővárosból amit 18 éve nagy elkúró vezet.
nem várt fordulat 2008.12.10. 18:50:21
whiteg 2008.12.10. 18:50:51
A forgalom ritmusa dolog.
Grazban az egész városban 30km/h!
Az Osztrákok má mi francért képesek betartani azt?
Itt meg csak egy útszakaszról van szó!
Be kéne tartatni a szabályokat, de a hatóságok szar@ak rá. Majd ha ott lakna a polgármester, vagy a rendörkapitány, akkor más lenne a szítú.
Jan 2008.12.10. 18:51:45
Azé' lákok áz ágglomérácjóbá, mer' így minden nap begyühetek a nágyfálúbá (ámit má' nágyon untam, verjemegadévlá), oszt füstőhetek a pofátokba, párásztok!
A megoldás? Két KAMA3 az ucca finanszírozásában! :-)
kritikus 2008.12.10. 18:52:17
Én még a Dózsán autót nem láttam 50-el menni ha a forgalom megengedte, kivéve ha lámpához lassult vagy onnan gyorsult. Nem akarok én gyorsan menni de ha lehet ésszerű határok közt akkor miért ne, mert nekem a 70 ésszerű, és nem gyors. Jártam gyalog nem autóval születtem, de köszi elég volt.
Városon kívül főúton gyér forgalomnál jó időjárási és útviszonyok mellett nem mentek 110-el?
Ezzel az "apróbb" gyorshajtással csak én vagyok egyedül, (bár nem úgy tapasztalom) de akkor visszaveszek.
molnibalage 2008.12.10. 18:52:32
Annyi sem és mindez 40-est tempóval. A hídátjárótól max. 4-5km Csepel. Lehet számolgatni...
amondó (törölt) 2008.12.10. 18:55:17
Amíg hetenként 1-2 gyalogost ütnek el LAKOTT TERÜLETEN és JÁRDÁN, addig neked ne legyen ésszerű 70-nel menni.
Sanya 2008.12.10. 18:57:19
Helvete 2008.12.10. 18:58:25
Nem nem esszeru, csak lattszolag az. Azert nem mert a sebesseg korlatozasok masok eletenek vedelmeben szulettek, sok esetben meg az 50 is sok hogy meg tudj allni. Nem azert kell betartani a sebesseg hatart mert effektive nem tudnal rajta gyorsabban menni, hanem mert egy olyan helyen mozgatsz tobb tonnanyi vasat ahol emberek elnek akik rendkivul serulekenyek. Amikor te 60 70 nel tolod a dozsan vagy barhol, egyszeruen az eselyet veszed el annak hogy abrmikor megtudj allni. Ugy vezetni hogy nem tudsz azzonal megallni megakkor is ha nem te hibazol hanem mas, valahol feler egy gyilkossagi szandekal.
molnibalage 2008.12.10. 19:01:48
Ja. Köcsögség? Az.
----
"A gyaloglás és a kerékpározás szép dolog, de napi 8 óra fizikai, könnyű fizikai munka után se erőm se energiám nem lenne hazatekerni"
Ez így van.
---
"Én a megoldást a robogós kultúra megteremtésében látnám"
Felejtsd el. Fajlagosan az autónál is jobban szennyez az alcsony színvonalú motor miatt és még zajos is. Ugyanúgy kell neki parkolóhely is...
---
"Tisztelt ottlakok..talan nezzenek magukba...
Ne epitsek a hazaikat az uttol 10 centire."
Igen..
---
Mi lenne a megoldás. Az, hogy a 4-es metróra elkúrt pénzből talán a HÉV-et kellett volna fejleszteni és összekötni és normális elővárosi vasutat csinálni. 1/10-ből kijönne és eszemben nem jutna a bátyus mellé beülni.
Röhejes, hogy a Ráckevei HÉV farkasszemet néz a 2-es villamossal. Két kötöttpályás jármű, de le kell szállni, sétálni és felszállni egy másikra. Kurva jó... Talán, ha járna a Ráckevei HÉV is a Vágóhídig legalább. Persze útfelújáskor a vágánykapcsolatot is elbontották a kettő között.
Volt ott egy híd is ami a csepeli HÉV-et és a MÁV síneket kötötte össze. Az sincs meg. Ez is lehetett volna egy elővárosi kapcsolat. Aztán Aztán Vágóhíd előtt is rámehetett volna arra az ágra a másik HÉV. Már ez sincs meg. Ezek röhejesen kevés pénzből megvalósíthatók lettek volna, és nem a demszky féle játékmetróba kéne ölni a pénzt.
A HÉV-eket össze kéne kötni.
Helvete 2008.12.10. 19:02:02
Egyebkent ha tovabgondolod hogy miert kurva gaz gyalog kozlekedni a varosban, akkor eleg hamar eljutsz oda hogy tobbek kozot a sok kocsog gyorshajto miatt akik azt gondoljak a 70 nem sok. Rendszerben kell gondolkozni, es mindig tovabb latni az utasteren es a plexin. Gondolj arra hogy felelos vagy mas emberek eleteert, ha epp ugy talalja a sors hogy eled lep le mondjuk egy gyerek.... 50 km/h nak mindenre elegnek kell lennie a varosban, es mint a gyalogos baleseti statisztikak mutatjak meg neha sok is.
Helvete 2008.12.10. 19:04:44
En volt hogy napi 10 orat bringaztam, mindennap 120 km felett meg sem okozott problemat a 11. oraban hazafele tekernem.
Volt hogy raktarban dolgoztam nehez dolgokat rakodtam egesznep 8 oraban, es nem okozot probelmat a 9. oraban hazatekernem.
Pedig egy full atlagos arc vagyok....
Nyafogas nyafogas nyafogas... en inkab ezt meg a lustasagot latom visszatarto eronek.
molnibalage 2008.12.10. 19:06:38
2002 szeptemebere óta nem járok reggel busszal. József Attila telep - HÉV állomás 1 óra (!!!) volt. A HÉV kihasználtsága azóta egyre jobb. Reggel már 15 percenként jár és mégis fél hét után még az állóhelyet is jóformán át kell adni. Mi marad így? Bátyussal megegyek be, Etele tértől nem messze kirak és BKV tovább. Ez a leggyorsabb. Ha a cimbim is jön akkor viszont Pest fele kell menni és marad a csorgás felfele a parton...
Tök jó, hogy gyakorlatilag mi vagyunk a környék fejőstehene (tessék megnézni, hogy hány cég van ott), de az elmúlt 20 évben az M0-ást leszámítva nem épült semmi ott. Totálisan nem tart lépést a közlekedésfejlesztés az igényekkel. Ide vezetett a helyzet. Persze mutyiországban mire is számítson az ember?
MCMLIX 2008.12.10. 19:08:02
whiteg 2008.12.10. 19:08:40
Mi csoda tragédi a, elkel sétálni a HÉV megálló-tol, a 2es vilamos megállójáig.
Miért kell a Metró? Mert a felszinen elfogyott a hely, és télen a föld alatt sem esik a hó, nincsen felszini útkeresztezödés...stb
A 30-at meg tarcsátok már be, legalább ott ahol laknak!
molnibalage 2008.12.10. 19:09:14
És mikor dolgoztál?
---
Nekem a cég cirka 30 km. Az oda vissza 60. Télben meg hóban tekerjek napi szinten a PESTI forgalomban? Aha... Meg szimplán hülye vagy. A világon nincs olyan ország ahol ez menne. Időelőny nem lenne, csak taknyom nyálam összefolyna és még fürdeni is kéne mellette.
---
"Nyafogas nyafogas nyafogas... en inkab ezt meg a lustasagot latom visszatarto eronek."
Meg a k. anyád azt be barom.
molnibalage 2008.12.10. 19:12:52
Mi csoda tragédi a, elkel sétálni a HÉV megálló-tol, a 2es vilamos megállójáig."
Nem fárasztó, időpazarlás te hülyebarom. 3-8 perc megy el a semmire, mert ha éppen elmegy akkor várod a következőt. Ha észak budára mennél és lenne 5. metró ennyi idő alatt már majdnem a Batthyány téren lenne a HÉV vágod? És ez a 4-es metró költésgének az 1/10-e lenne. Mert nem kell megálló, csak egy alagút.
----
"Miért kell a Metró? Mert a felszinen elfogyott a hely, és télen a föld alatt sem esik a hó, nincsen felszini útkeresztezödés...stb"
Talán olvass utána a metrónak és rájössz miért baromság. Azért van sok autó, mert sok az ingázó. A 4-es metró ezen semmit nem javít és még P+R parkolók sem valósulnak meg.
index.hu/politika/belfold/budapest/megt6687/
Kezd ezzel és van még ahonnan ez jött.
Boka 2008.12.10. 19:15:27
A tv-ben is csak a felháborodók voltak képviselve, elhallgatva ezt az üdülős csekélységet ! Hordjanak sittet a dunába, építsék be és tiltsák meg a hajó közlekedést !
molnibalage 2008.12.10. 19:17:00
1. Nem oda születtten (hála istennek).
2. Ott lakok ahol akarok. Te is.
3. Szeretem a szép nyugodt várost ahol élek.
4. Ki a fasz akar abban a szarkupac fővárosban élni. Nem azért járok be, mert szeretek, hanem azért mert muszáj. A fél város egy rothadó pöcegdör. Egy olyan város, ahova háborús filmeket forgatni jönnek, mert nem kell díszlet...
legend 2008.12.10. 19:17:41
Rövidtávú megoldás a problémára sajnos nincs.
Q 2008.12.10. 19:18:31
Itt van Europa egyetlen uszolapos terulete..
Szartak bele..
Gyerekkoromban ott tanultam meg uszni.. a viz olyan tisza volt h a meder aljaig lehetett latni..
Ma mar a kisujjam se tennem bele..
Leszabalyoztak. a hid alatt ki kellett volna kotorni meg az ott levo piller mindket oldalat.. de hat ez elmaradt.
whiteg 2008.12.10. 19:21:15
"Nem fárasztó, időpazarlás te ...... 3-8 perc."
Én simán betudom ütemezni azt az akár még 8-10percet is, ezen nek akadok fent. Pedig 4 átszállásal útazom, 1.5órát.
Idöben indulok:-)
"Talán olvass utána a metrónak és rájössz miért baromság"
Igen is úram! :-) A 4es Metró valóban nem oldja meg! Mert már legalább a 6-7est kellene átadni.
De ugye azzal egyet értesz, hogy a 30-at tartsák be legalább a lakott övezetekben.
Ja én, nem baromoztalak le, okés?
Q 2008.12.10. 19:21:19
valamint ez lakott ovezet es ezaltal tilos reflektorozni..
eztEgyed! 2008.12.10. 19:23:23
Talán elsiklottál afelett, hogy lehet lakhatásit kérni és akkor ott lehet lakni. Ahogyan az ott lévők 70%-a. Csak nyilván olcsóbb az önkormányzatnak ennek ellenére "üdülő övezet"-i besorolásban felejteni a területet.
mano 2008.12.10. 19:26:34
Gyari ut kifele Halomnak..kesz eletveszely.
Mikloshoz tartozik Leshegy Lakihegy meg kismillio nagyvallalat.. hol a pénz?
kritikus 2008.12.10. 19:31:34
Ez igaz az egész országra.
De hol van?
molnibalage 2008.12.10. 19:37:05
Idöben indulok:-)"
Én is beütemezem és időben indulok. De miért kell elbaszni időt a semmire mikor megoldható lenne a gond?
---
"A 4es Metró valóban nem oldja meg! Mert már legalább a 6-7est kellene átadni."
Nem a sorszám a lényeg, hanem az hogy hol épül. A mostani nyomvonalom és műszaki tartalmomal akkor sem segítene, ha az lenne a 8. metró... A többi már rég megoldotta volna a gondot.
---
"De ugye azzal egyet értesz, hogy a 30-at tartsák be legalább a lakott övezetekben."
A cikk ferdít. Az arra menő autósok 90%-a max. 40-45-tel megy. Gyakran járok arra, úgyhogy statisztikailag elég nagy a minta.
---
"Ja én, nem baromoztalak le, okés?"
Okés. A gond az, hogy hány hozzászóló járt arra valaha? Ez egy nagyon speciális helyzet ami van. Aki nem járt még miklós környékén reggel az meg se szólaljon. El sem tudja képzelni, hogy mi megy környéken.
kicsigonzalez 2008.12.10. 19:39:15
De ne szidd már a fővárost. Szeretek én i vidéken élni, sok időt töltöttem pesttől messze is, de b.meg, én ide születtem (20 éve).
És ha hiszed, ha nem, jó. Hozzá lehet szokni. vagy bele lehet születni, és el lehet költözni, ahogy Te is írtad, ott laksz ahol akarsz.
De én sem fikázom azt, ahol te laksz, pedig lehet, hogy Budapesthez képest egy tehénszaros falu, egy főutcával.:) jólvan, csak poén volt... nemérdekel hogy hol laksz, nem is bántanám azt a helyet, nincs okom.
De bazzeg, jó ez a főváros.
Nem kell ingáznom.:)
Ismerem a dugókat elkerülő összes mellékutcát.
(legalábbis amerre sűrűn járok)
Ahol meg nem járok túl sűrűn, találok kerülő utat, de dugóban nem állok.(még a belvárosban sem)
és mégis mindig "engem" barmoznak hogy "hülye Pesti" meg "szar a főváros"
Nem szar kérlek, csak nem vidék. A maga minden velejárójával nagyváros, ahogy a vidék nem pest.
A pöcegödör meg végképp nevetséges... pesten a hajléktalanok adnak egy bukét, vidéken a trágya.
de ne hasonlítsuk össze kérlek, ez a blog nem erről szól, csak kérlek tartózkodj az ilyen beszólásoktol....
és bocsi hogy hosszu lett:)
ohrana 2008.12.10. 19:40:02
Kuka megtölt sittel, útra kicsit kihúz, 30 méterrel odébb másik kuka sittel, útra kihúz, ám a másik oldalon - egy jó kis szlalompálya. Egy sittel teli kukát elcsapni egy 10 milás kocsival kb. 1 mila szervizszámla. (A kukákra ráírni: Üdülősor 36, amennyiben az utolsó ház 34 számot viseli. Esetleg az önkormányzat címét.)
Másik lehetőség kb 5-8 cm magas papírdobozt betonnal kiönteni, letenni az út szélén. A doktor naponta 3× ajánlja. 30-al át lehet menni rajta, persze hatvannal is. (rokonomnál a földúton száguldoznak a szolg Állati kocsikkal a barmok - akkor szoktak le róla, mikor egy este nyőtt az úton 30 fokban keresztbe egy árok. Biztos kimosta a víz.)
eztEgyed! 2008.12.10. 19:40:37
Azért erre - mint itt lakó - nem fogadnék.
Conan 2008.12.10. 19:45:01
mgy 2008.12.10. 19:48:20
gali 2008.12.10. 19:54:54
Valószínű a legtöbb ház engedély nélkül vagy eltérve az engedélytől épült. Ezért szűk az utca nincs járda stb stb. Az önkormányzat hogy jót tegyen a lakókkal üdülő övezetté nyílvánítja hogy a sok "tákolt" házat ne kelljen ledózerolni az ott élőknek megmaradjon a tető a fejük felett. És itt az önkormányzat megásta a saját sírját, mert jön helyi lakos és veri a nyálát hogy ez üdülőövezet 30-as korlátozás (a célforgalom még hiányzik) balesetveszély (ami valóban megvan)stb stb.
Úgyhogy szerintem örüljetek hogy van hol laknotok, és türjetek vagy költözzetek.
tudom kicsit drasztikus de még így is jól jártatok.
SoonDead 2008.12.10. 20:03:01
Jajj azt a nagypofájú ürgét, aki végül áthajtott de pofán rúgtam volna.
molnibalage 2008.12.10. 20:12:35
Ez van...
----
"És ha hiszed, ha nem, jó. Hozzá lehet szokni."
Valóban. Attól még nagy átlagban nem szeretek bemenni.
---
"De én sem fikázom azt, ahol te laksz, pedig lehet, hogy Budapesthez képest egy tehénszaros falu, egy főutcával."
Csak ez nem igaz. Szigetszentmiklóson több zöld terület van, mint az egész belvárost nézve együttvéve...
----
"De bazzeg, jó ez a főváros.
Nem kell ingáznom.:)"
Ezzel vége az előnyöknek is, de még ez sem igaz mindig. Volt évfolyamtársam is bp-i, de annyira szélén, hogy az már majdnem Csömör. Ő tovább utazott a BME-re, mint én. Én kaphattam volna elvben kolit, ő nem. Durva mi?
----
"Ismerem a dugókat elkerülő összes mellékutcát."
Na látod. Az összes. Tehát van választék. Itt meg nincs. Akkor mit csináljak? Teleportálni nem tudok ahogy repülni sem.
----
"és mégis mindig "engem" barmoznak hogy "hülye Pesti" meg "szar a főváros"
Mert tényleg szar. A saját szavamat nem hallom sokszor. Vannak szép részek, csaka Budai várban és a Rózsadombon és a budai hegyekben ritkán jár az átlagbemer nap mint nap. Akkor bunkózom le a pestit mikor szidja az agglomerációban élőket. Nem fogja fel, hogy egymásra vagyunk utalva. Mivel bp-rők költöznek ki a fiatalok a város öregszik. Magyarán az agglomerációban élők egyra nagyobb túlsúlyban alkotájk a munkaképes fővárosi dolgozókat. Eh...
----
"Nem szar kérlek, csak nem vidék. A maga minden velejárójával nagyváros, ahogy a vidék nem pest."
Prága is az, de az a város egy másik dimenzió Bp-hez képest. Sírva jöttem onnan haza.
----
"A pöcegödör meg végképp nevetséges... pesten a hajléktalanok adnak egy bukét, vidéken a trágya."
A trágya az istállóban nem és nem az üzlet előtt a nagykörúton. Ritkán járhattál vidéken. Nekem valahogy nem buké, hogy a bnőmet molesztálja egy csövecs alkesz aki a dohányfüstöt fújja rám üvöltő zaj mellett.
----
Parajpuding 2008.12.10. 20:13:34
Secnir 2008.12.10. 20:22:53
meg lehet nézni a régi és új építésű 'nyaraló'kat. van olyan, ami 15millába simán benne van 2 családos házikó. nyaraló, persze.
természetesen 'véletlenül' mindegyik a dunáig ér, saját stéggel mindegyik. harasztin a HÉV-hídról lehet látni a jóembert, saját fedett uszoda+hajóállomás a miklósi oldalon.
pici kis nyaralóm, persze.
Kis-Duna
régen jártunk oda horgászni. bármikor mentél fogtál valamit.
ma csak a bot végét. meg a pofádat. van olyan, aki a házának a gépkocsibejáróját a dunapartról oldotta meg. elmegy a tökömtudjamilyenutcáig, onna le a dunapartra (gyalogosok, pecások félreugrat), majd beáll a ház háta mögé, és ott a garázs. szemre egyikről sem készült tervrajz.
van olyan telek (nyaraló), amelyik teljes egészében le van betonozva, fele alápincézve 3 autónak + a dunapartig lebetonozva két sínnel, ahol a hajót csörlővel fel tudja vontatni a házig. nesze neked környezetvédelem meg turistautvonal.
ajánlott még: Gyártelep, a tököli-halásztelki csomópont. most teszkó épül, a kereszteződés sose volt kivilágítva (sejtésem szerint sosem lesz), sötétben esélyed nincs tudni hol kell balra fordulni tököl felé. ha a HÉV jön, 1 perc alatt bedugul a forgalom, senki se ki se be.
üdülősoron nyavalygóknak ajánlott még:
szigethalmon anno lyukas kétfilléresért osztogatták a telkeket. csak annyi volt a bajuk, hogy felettük mentek el hármasával az orosz vadászgépek, naponta tíz-tizenötször. megvették, beköltöztek. hurrá.
oroszok elmentek, helyettük kisrepülőgépek szálltak fel-le.
hátaztamindenit! egyből fellázadt mindeki, hogy így nem lehet ám élni, repülőgépzúgással a fejük felett! ássák fel a repteret, vagy fizessenek kártérítést, mer' ők így nem tudnak ám élni!
anyátok jól van? amíg az oroszok repkedtek, addig hol volt a pofátok?
lehet, csak én érzek párhuzamot a két sztori között? ha nyaralónak vették, és úgy használják, mit zavarja őket a hétközbeni száguldozás?
kicsigonzalez 2008.12.10. 20:25:19
Tény, hogy nem tiszta, kevés nagyváros van (elismerésükre váljék) amelyik tiszta, még mindig nem erről volt szó. De szerintem van miért szeretni. Nem csak autós szemmel kell nézni, nézz az épületek NAGYTÖBBSÉGÉRE (ami nem omladozik)ez egy egészen másik életérzés, mint vidék. Nem mondom hogy jobb, de azt sem hogy rosszabb. de nem lehet összehasonlitani.
Ha lenne olyan Mo-i vidéki város, amely rendelkezik annyi lakossal, olyan közlekedési hálozattal, uthálozattal, és strat.szereppel mint bp., akkor össze lehetne.
De ahogy Te szeretsz a csendben, békében élni, én ha vidéken vagyok, egy hét után hiányzik a nyüzsgés, és a zaj(a megszokott, pl. ha vasárnap reggel kilenckor kinyitom az ablakom, hallom ahogy a ritkán járó autók kerekei surrognak a hólében, és ahogy a régi tipusu, rozsdától szétmállott 74es troli 100méterre elindul a megállóból, és az elektromotor hangja a több mint 100 éves házak között hallatszik......nekem ez is! szép)
De a hétköznap este 6 órás körútat nem bírom én sem.
DE NEM SZAR.
csak kérlek, ezt ne ilyen nyilvánvalóan.
Ja, a megállók távolsága!!!
Nem kerülhet mindig minden a segged alá, nem lehet, hogy ahogy leszállsz, már szállhatsz fel a következő töm.közl.eszk.-re az pedig egyből induljon... ilyen sehol nincs.... nyugodtan lehet sétálni egy picit, és várni 5-8 percet, nem ezt fogod hiányolni életed végén a halálos ágyadon... elhiszed??
Vagy, ha az az 5-8 perc ilyen kib@szott módon számít, akkor nyugodtan beköltözhetsz a belvárosba, bírni fogod a nyüzsit, a rohanást.
nem??
vagy tényleg ilyen fontos egy fiatal életében 5 perc?? beszarok....
molnibalage 2008.12.10. 20:28:35
Járda tényleg nincs minden piszilicsáré kis mellékutcában. A főútvonalakon van és van zebra is. Ha elkopik újrafestik. Kerékpárút, meg könyörgöm hány városban van? Eh... Azért mindenre nem tellik.
----
"Óvodahiány, iskolai férőhely hiány."
Volt három iskolabővítés is. 24-26 fős oszályok vannak alsótagozatban. Ennyien voltunk mi is. Nincs semmi ilysemi. Anyám tanár, szóval ismerem a dörgést.
---
"Korrupció. Töketlenség. Bűnözés."
Vesd össze a többi magyar várossal. Eh..
"A rendőrsége és a városvezetése, önkormányzata egy forintot nem ér. "
Aha. Épült egy új óvoda hátul, ha jól emlékszem. Épült egy új orvosi rendelő, bővítettek két iskolát és a régi agyagos saras "parkok" helyén valóban igazi parkosított terület van és nem 3 hét utánszéhulló térkővel ahogy sok helyen. Minden lehetne jobb, de a környéken messze az egyik legjobb hely. Nem véletlenül leptek el minket. A csúcsidei közlekedést leszámítva az egyik legjobb agglomerációs település.
---
"Mindenesetre amig van madár, aki ide költözne, nekem addig van esélyem elmenekülni innen."
Menj Isten hírével. Neken nem fogsz hiányozni...
mement 2008.12.10. 20:30:41
Bocsanat az off ert... de nehany komment kihozta belolem.
molnibalage 2008.12.10. 20:35:13
Mit értesz nagyváros alatt? Szeged az az?
----
"nézz az épületek NAGYTÖBBSÉGÉRE (ami nem omladozik)ez egy egészen másik életérzés, mint vidék."
A nagy többsége omladozik. A Nagykörút egy csatatérre emlékeztet kb. 50%-ban...
---
"De ahogy Te szeretsz a csendben, békében élni, én ha vidéken vagyok, egy hét után hiányzik a nyüzsgés, és a zaj(a megszokott, pl. ha vasárnap reggel kilenckor kinyitom az ablakom, hallom ahogy a ritkán járó autók kerekei surrognak a hólében, és ahogy a régi tipusu, rozsdától szétmállott 74es troli 100méterre elindul a megállóból, és az elektromotor hangja a több mint 100 éves házak között hallatszik......nekem ez is! szép)"
Vidéken is van nyüzsgés.
----
"Nem kerülhet mindig minden a segged alá, nem lehet, hogy ahogy leszállsz, már szállhatsz fel a következő töm.közl.eszk.-re az pedig egyből induljon... ilyen sehol nincs...."
Istenem, nem látod át. Arról van szó, hogy ÁTSZÁLLÁS nélkül is megoldható lenne. Ilyen a világon nincs? Aha. Akkor kérlek nézzél ki Münchenbe, Milánóba vagy Bécsbe. Ez nem elérhetetlen. Ez ma a divat. Mi meg azt erőltetjük ami már 30 éve elavult.
---
"nyugodtan lehet sétálni egy picit, és várni 5-8 percet, nem ezt fogod hiányolni életed végén a halálos ágyadon... elhiszed??"
Minden átszállásnál? Ma a Vágúhíd - Batthyány tér irány cirka 40 perc (!!!). Ha lenne HÉV kapcsolat akkor ez 7-8 perc lenne.
"Vagy, ha az az 5-8 perc ilyen kib@szott módon számít, akkor nyugodtan beköltözhetsz a belvárosba, bírni fogod a nyüzsit, a rohanást.
nem??"
Nem érted? Ez sokszor 5-8 perc. Ha lenne 5-ös metró akkor végre lenne ÉNY-DK irányú gyors közlekedés pesten. Nem csak agglomerációs használná!
www.mtv.hu/videotar/?id=10154
Kérlek ezt nézd végig aztán majd beszélgessünk. Addig felesleges. Nem értesz hozzá ez tisztán látszik.
vagy tényleg ilyen fontos egy fiatal életében 5 perc?? beszarok....
ChPh 2008.12.10. 20:42:36
kicsigonzalez 2008.12.10. 20:50:34
a négyes metró egy világi faszság, szinte uazon az utvonalon épül ahol a piroshetes (busz) jár... én személy szerint nem látom sok értelmét.
Megértelek, így hogy kifejtetted, nem csodálom hogy nem tetszik, de ne várd, hogy hasonlítsunk más EU-s (nálunk fejlettebb, nyugati országokra).
Ha visszavezeted Mo történelmét (BME-s vagy, hülyegyerek nem lehetsz), láthatod, hogy mindig valamelyik nép elnyomott...ha összeadogatjuk elnyomott éveinket, akkor csoda hogy itt tartunk, a néemetekhez, franciákhoz stb képest. soká lesz Mo-n az, ami most van külföldön, és értem én, hogy szeretnéd/szeretnénk ha az lenne mint nyugatra, meg emlegetjük, elvégre mi is az unio tagjai vagyunk, de annyira nem vagyunk még olyan fejlett szinten, hogy esélytelen hogy utolérjük a "nyugatot" és kár példákat hozni a tőlük, mert ESÉLYTELEN, hogy csak megközelítsük őket.... Sajnos....
ugyhogy vagy nézzük őket irigykedve, és fikázzuk a kormánypártot, vagy az ellenzéket tökmindegy, ők is fikázhatják egynmást,
VAGY
beletörődünk hogy most szar helyen állunk, nagyon, és megpróbálunk a fejlődésre koncentrálni.
és akkor lehet hogy pár év mulva, amikor ne adj Isten már tanitani jársz a BME-re, na majd akkor 7-8 perc lesz az utad a vágóhídtól a batthyány térig.
ntunde 2008.12.10. 20:56:12
Más. a fedett uszoda nagyon odab@sz! én is láttam a hévről, és nem hittem a szememnek!
molnibalage 2008.12.10. 21:04:08
Mindkettőre kicsi az esély. Pedik szeretek tanítani, majdnem tanárnak jelentkeztem. Csak nem volt fizika-történelem-testnevelés szak és nem akartam éhen halni...
Parajpuding 2008.12.10. 21:07:16
Itt most Szszmről van szó és nem érdekel, hogy másutt mi van, mellesleg említettem, hogy valószínüleg sok máshol is így lehet.
Nem tudom te melyik intézményről beszélsz, de én nem ismerek olyat, ahol ne kellett volna az önkormányzatnak külön határozattal megemelni az egyébként más jogszabályban meghatározott maxlétszámot.
Az utcák 70%-ában nics használható járda, 20%-on legfeljebb csak azt egyik oldalon.
Kerékpározni pedig sokan kerékpároznak. Nyilván téged egyik sem nagyon érint, mert a sarki boltba is sötétablakos ótóval mész, nehogy fényt kapj.
Te az a típus vagy, akit meg lehet etetni egy rózsaszín szellentéssel.
Én látom, hogy mi történt az elmúlt évtizedek alatt itt, ahhoz képest, hogy mennyivel nőtt a lélekszám. Semmi. Egy-két beetető művelet a magadfajtáknak. Mondom, amíg hál'istennek vannak olyanok, mint te, addig él aremény, hogy elpucolhatok innen.
Boldog vagyok, hogy nem fogok senkinek hiányozni, és röhögve hallgatom majd a híreket Szszmiklósról. Részemről a süketelésed a továbbiakban érdektelen.
molnibalage 2008.12.10. 21:07:21
Oké, akkor Iván dirigált. Zajvédelemről akkor még hírből sem halottak.
---
"Demján megvette a repteret, most, hogy charter repteret akar. Mindenki vonyít, hogy jajjderohadthangoslesz... Akkor valahogy senki sem verte magát, amikot hajnali négykor a sugárhajtásúakkal gyakorolták a ruszkik az átstartolást.."
De verték, csak leszárták. Egyébként már '89-ben engedtgek a nyomásnak. Akkor a MiG-29 gépek áttelepültek Tökölről Sármellékre.
Utána megszűnt a repkedés. Akkor adott volt a dolog. Most viszont adott a helyzet. Most normális. Ott a büdös életeben nem szabadna nagy jet gépnek leszállni...
molnibalage 2008.12.10. 21:11:25
Születésem óta itt élek (majd 26 év) szóval látom, hogy honnan idult a város és hogy hová jutott a környék. Láttam Pestet is. Nagy a kontraszt és nem Pest javára..
---
"Az utcák 70%-ában nics használható járda, 20%-on legfeljebb csak azt egyik oldalon."
És miért baj, ha csak egyik oldalon van. Az ország nagy részén így van. Ezért lehordani Miklós eszeveszett baromág. 70%-ban meg simán van. Alig van olyan hely ahova nap mint nap sétálva nem járdán teszem. 26 év alatt sok helyen jártam elhiheted.
---
"Kerékpározni pedig sokan kerékpároznak. Nyilván téged egyik sem nagyon érint, mert a sarki boltba is sötétablakos ótóval mész, nehogy fényt kapj."
Nincs is jogsim, de ez fel sem tűnt eddig ugye? Egyetem alatt A Móriczról bringával jártam hata, mert este 11 után ért véget a röplabdázás. Akkor belefért, mert másnap akkor keltem amikor akartam. Ma nem.
---
kritikus 2008.12.10. 21:14:15
Ezt nagyon odaraktad! Gratulálok!
Az zárszót had hansulyozzam:
"ha nyaralónak vették, és úgy használják, mit zavarja őket a hétközbeni száguldozás?"
deje 2008.12.10. 21:15:42
1. ott lakók: ez üdülőövezet, ne lakj ott. Ha ott akarsz lakni, járj el az önkormányzatnál, hogy nyilvánítsák belterületté, és mindjárt más besorolása lesz az útnak, talán még fekvőrendőrt is kapsz
2. arra közlekedők: mi a búbánatért kell száguldozni állandóan? Nézd meg az olaszokat: arrafelé sokkal sűrűbb forgalommal találkozol egy csomó helyen, mégsem bunkó paraszt senki. Ha 30-cal mész ott 60 helyett, nem fogsz sok időt veszíteni, de cserébe sokkal kevesebb ember lesz ideges, beleértve téged is.
3. kedves önkormányzat/rendőrség: á, ezekre még szót vesztegetni sem érdemes. A rendőrségi szóvivő véleménye mindent elárul... "Természetes"...
A videóban az agresszív csávó tetszett a legjobban: a belvárosba viszi a gyerekét suliba... hehe... közelebb nem volt suli? Így kell példát mutatni a gyereknek? Ha meg bevállalja, hogy sokat autózik a gyerekkel suliba, akkor számolja bele azt is, hogy a hozzá hasonló parasztok miatt bizony nagy a forgalom és sokáig fog tartani az út. Üzenem neki: "ülj le, egyes!"
Na ezért vagyunk messze a fejlett nyugattól.
El is megyek innen, amint tudok, az én gyerekem ne ilyen tirpákok között nőjön fel!
hülyék 2008.12.10. 21:19:40
Azt sem értem, fekvőrendőrt miért nem tudnak letenni? Nem kell oda festett kátyú, meg ilyen baromságok.Kell egy pár köbméter mixerbeton, meg némi vasalat, jóestét.
Johnny M. 2008.12.10. 21:21:35
A gyorsjhajtás és a repülők közötti összefüggést valahogy elég nehéz összeegyeztetni.
De ez a legjobb beírásod: "mit zavarja őket a hétközbeni száguldozás?"
Ezzel sikerült is magadat minősíteni, gratulálok. Anyád sírján száguldozz hétköznaponként, az garantáltan nem fog zavarni senki mást! Tipikusan azok közé tartozol aki nagy ívben tesznek a sebességhatárokra, de ha egyszer belefutsz legközelebb ha erre jársz egy traffipaxba 100 %-os gyorshajtással amit 30-nál ugye nem nehéz összehozni, akkor ne gyere ide sírni!
(állítólag mérnek mostanában mozgó autóból is, de én még nem futottam eddig össze vele)
G 2008.12.10. 21:22:41
És objektív felelősség van, meg sem kell állítani, majd jön a levél...
üdülőövezet 2008.12.10. 21:29:34
Látom a lényeget nem sikerült kiszűrnöd.
Olvasd el mégegyszer, hátha.
Nem Te voltál az lúzer a videon aki odaláncolta magát a felnihez?
Johnny M. 2008.12.10. 21:35:51
Hülyék, olvasd el a hozászólásokat és megtudod az okát. Mi itt még saját költségünkön is megcsináltatnánk ha csak azon múlna, de az önkormányzat nem adna rá engedélyt, csak max. bírságolna érte.
Johnny M. 2008.12.10. 21:43:37
Nem, nem én vagyok Kovács Tamás. De a véleményedet ha mered nyugodtan fejtsd ki neki személyesen is, sok szeretettel várunk.
Mellesleg a "lúzer" legalább próbál tenni valamit azért hogy a környék élhetőbb legyen. Ha több ilyen ember lenne, talán nem tartana itt ez az ország és a közlekedési morál sem olyan lenne amilyen. Elvégre miről is szól a blog posztjainak nagy része? Csupa olyan esetről, amit simán meg lehetne oldani az emberek összefogásával, de sajnos a manapság ez nem nagyon jellemző.
turbo usa super ninja ica barom love 2008.12.10. 21:54:37
(+2 óra munkaidő, hehe.)
Namármost, ha én ott laknék (akkor már rég nem laknék ott, de ha mégis), akkor vennék mondjuk egy Skodát, Uazt, Zaporozsecet, Dinnyésladát, -mercit a ház elé 5 rongyért, ami esztétikailag ugyan kifogásolható lenne, de máris kész lenne a parkoló autó által 1 sávra szükítés fennforgásának minősített esete.
Egyébként is: ha engem bármilyen kár érne, bennem fel sem merülne, hogy elsőre valamilyen "törvényes", "legális" úton szerezzek érvényt az igazamnak.
Közlekedési szabályok? Miféle közlekedési szabályok? Ki tart be bármilyen szabályt? Rendőrség? Nincs rendőrség. Hol látsz rendőrt? Mikor? Miféle rendőrség?
Hatóság? A hatóság az, aki téged megszopat, arra van.
Ébresztő, ez itten Hungary, 2008., az nyer, aki önbíráskodik, és győz, ennyi.
Matrix_ 2008.12.10. 22:13:18
ha ekkora gond ez az egész akkor legyetek bátrabbak!
És ha "kátyúsodik" az út??? csak annyira hogy szlalomozni kelljen. lassan?
BatkaMano 2008.12.10. 22:16:42
A helyes megfejtők között fekvőrendőrőket sorsolunk ki.
ex-dr. vuk 2008.12.10. 22:19:17
Milyen polgarmester az, aki szarik bele az emberek kepebe? Hihetetlen.
Ja es persze a "kedves" autosok. Tessek kimenni a foutra, meg tessek tomegkozlekedni, stb.
Mindenkinek mar megint csak joga van, de a masikra odafigyelni az mar nem megy.
Secnir 2008.12.10. 22:23:34
fentebb írtam. az az út a M0-tól Csepelig ritka szar. ha oda leöntesz betont vagy aszfaltot fekvőrendőrnek, akkor háromszoros adaggal számolj, mert az aszfalt először feltölti a kátyút.
másrészt a rendőrök nem fognak nap mint nap arra járni a személyautók miatt, mert leállnak a Rév u. végére, ahol az üdülőövezetből először lehet lekanyarodni más útra. Ott csak azt nézik, hogy jön-e teherautó.
mert régen kamionforgalom is ment arra, (kb 2 évvel ezelőttig), csak kiraktak egy teherautóvl behajtani tilos táblát mindkét végére, és nekiálltak ellenőrizni. régen naponta, most már csak hetente egyszer random.
szvsz ez is nagy segítség volt az "üdülőövezet"ben lakóknak.
aki nem érti a tököli reptér-üdülőövezet párhuzamot: tudta, hogy ez lesz, amikor odaköltözött LAKNI.
Johnny M. 2008.12.10. 22:30:02
Matrix, mi alapvetően törvénytisztelő állampolgárok vagyunk és kárt sem akarunk okozni más autójában, de egyre inkább Neked adok igazat.
ChPh 2008.12.10. 22:31:30
én sem járnék autóval, ha reggel a busz nem lenne dugigtömve, hogy felszállni is alig bírunk, nem késne, nem lenne drágább, mint az autó és időben beérne, mivel egyik sem áll fenn, pedig tömegközlekedéspárti vagyok
babapa 2008.12.10. 22:32:57
Jól beszélsz, igazad van.
Szerintem a helyiek azt szeretnék, ha a meglévő út mellé kerülne az új út, a mostanit meg szépen felosztanák maguk között udvarnak, csak még nem akartak ezzel előhozakodni. :-)
Zárják le Budapesten az ottlakók a Rákóczi utat is, mert milyen már, hogy ott száguldoznak 80-nal a tűzpiros 7-esek! Meg néha fedett nyomozók civil autóval landolnak a járdán...
Meg egyébként az Üdülősorra minek járda? Ki menne ott gyalog? És hova? Van a közelben bolt, busz-, netán HÉV-megálló?
molnibalage 2008.12.10. 22:33:54
Leírtam mi a gond. Reggél (még) gyorsabb az autó + BKV kombó. De lassan már nem lesz. Napi 3,5 órát utazni meg nem olyan vicces dolog...
Secnir 2008.12.10. 22:34:27
hát ez az. tömegközlekedni nem lehet, mert nincs mivel.
főúton közlekedni nem lehet. repülőt nem tud mindenki bérelni. a cég, aminél dolgozom meg szárazföldön van, hajóval nem tudom megközelíteni.
apropó hajó
asszem a tökölieknek volt egy ötlete, hogy hajójáratot kéne indítani a Nagy-dunán tököltől a vigadóig. külföldiek jöhetnének repülővel tökölig, onnan hajóval félóra a vigadó. jobb, mint ferihegyen kerengeni két órát, majd rabló taxisokkal egy óra alatt a belvárosba.
asszem 147 állami szerv fúrta meg, meg az összes környékbeli önkormányzat, meg még a vakok intézete is felszólalt a terv ellen.
pedig a debreceni reptérből egy járat 25 fővel 5e ft/fő, egy órás út. onnan félóra hajó 2e ft.
debrecenből 7e ft másfél óra a belváros.
vagy bécsből. vagy prágából. nagygépek is leszállhatnak.
lehetne a közlekedést fejleszteni, csak annyi és annyi oktalan ellenzője van mindegyiknek, hogy esélytelenek az emberek...
Secnir 2008.12.10. 22:35:41
hát ez az :)
ChPh 2008.12.10. 22:36:59
molnibalage 2008.12.10. 22:37:45
Igenis meg nem is. Google Earth-tel keresd meg a haraszti HÉV hidat. Na a haraszti HÉV megálló az közelebb van, mint a miklósi (sokkal), de ott csak gyalog vagy bringával mehetsz. Ha 2,5 kilométerrel feljebb mész, akkor meg már a csepeli buszvégállomás van közelebb... Nincs ott semmi csak a "üdülők" (szép számmal a többtímillás villák). Persze vannak lerobbanatabb kuckók is. Aki ott lakik az valóban autóbal megy midenhova. Még tömegközlekedés sincs arra. Persze nem volt kötelező oda építkezni.
molnibalage 2008.12.10. 22:39:59
A repülőset már leírtam, hogy miért nem járható. Ma elvileg még engedélyt sem lehetne erre kapni.
Fél óra a vigató - Tököl táv Dunán? Milyen hajó az? Ez méh alsó hangon is 20 km folyással szemben... Ehhez jön még a kikötés és indulás..
Johnny M. 2008.12.10. 22:40:32
Teherautók amúgy mostanság is ugyanúgy közlekednek itt nap mint nap a környező építkezések miatt, csak azzal a különbséggel hogy manapság már csak nem is ellenörzik őket. Kedvenceim a pótkocsis kamionok amik pont kitöltik teljes szélességben az utat, és menjen mindenki amerre tud.
Secnir 2008.12.10. 22:44:16
B.GY. 2008.12.10. 22:44:51
Hogyan tudok írni a matchboxmemoriesre?Regisztráltam magam az oldalon.Gyűjtöm én is a matchboxokat.Nézegettem az oldalt és nagyon tetszik.Üdv.
Johnny M. 2008.12.10. 22:52:08
Az Üdülő sor végén van BKV buszmegálló és bolt is. Mivel láthatóan fogalmad sincs az itteni dolgokról gondolkozz inkább mielött hülyeségeket írkálsz. Részedről ezzel szolgálhatod legjobban a köz javát >)
Nem is rossz ötlet ez a hajójárat, ha járna innen Miklósról is, be lehetne menni vele egészen a Kvassay zsilipig, onnan már csak egy kis séta a villamosig vagy hévig. Persze biztos nem lenne valami gyors módszer a bejutásra, de garantáltan nem kerülne dugóba :-D
Matrix_ 2008.12.10. 23:00:24
fekvőrendőr nem károkozás. Nem olyat kell letenni amin 1.5km/h-val lehet átmenni mert 30 centi magas. azért vannak használható típusok is! és le kell festeni sárgára.
Nálunk falun van egy halom, amin simán át lehet menni 25-30-cal. Még egy gagyi valamilyen ferrári is át tudott menni, pedig az le van ültetve rendesen. najó az csak 5-tel ment át :)
molnibalage 2008.12.10. 23:17:23
Akkor mehetne tovább is egyből. Miért kell ledekkolnia. Elvileg most is van Boráros tér-Jászai M tér (?) vagy Árpád-híd környéne járat. Asszem 25 perc menetidővel. Csak túl kevésszer megy. Még 25 perc menetidővel is bajnok, ha észak budára kell menni. Röhej, hogy ott egy "autópálya" (a Duna) a város közepén és nincs kihasználva.
Persze biztos nem lenne valami gyors módszer a bejutásra, de garantáltan nem kerülne dugóba :-D
rexter 2008.12.11. 00:48:34
cso zsi 2008.12.11. 01:06:48
A dunai "autópálya" eléggé kétélű dolog.
Az autósok lebetonoznák az egészet, a sötétzöldek meg a rakpart szélesítését is megfúrják, ahol lehet.
Arra hivatkozva, hogy a nagyobb áteresztőképesség több autót jelent.
Pedig csak nagyobb sebességet, nem dugóban ácsorogva alapjáraton araszolva rosszul elégetett üzemanyag füstjével szennyezni a várost.
Egy kiszélesített út nem azt jelenti, hogy onnantól kezdve mindenki arra autózik, még ha semmi dolga sincs ott.
Helvete 2008.12.11. 02:18:40
talan mert mas az elkepzeles a rakpart hasznositasarol. A zoldek azert nem engedik szelesiteni az autoforgalomnak, mert a vegcel az lenne,csokenjen az atmenoforgalom es vegul mas elkepzelesekel osszhangban elterejek onnan, hogy emberbaratabb modon lehesen hasznositani egy eleg lehetosegeiben ertekes teruletet.
Helvete 2008.12.11. 02:19:40
beste 2008.12.11. 04:45:40
beste 2008.12.11. 05:02:05
Nem igaz! Márton sokkal jobb! :-))))
Tehenke 2008.12.11. 08:12:05
Rendszáma: Jey:283
Ezúton küldeném Neki a következő számot....
MosoMasa 2008.12.11. 08:13:36
Másfelől tessék civilszerveződésbe fogni: egyik fele épít fajin fekvőrendőrt, másik fele intézi a jogi dolgokat, mert az biztos lesz - nem hagyja a köcsög önkormányzat annyiban. De előbb vagy utóbb megoldódik - sokfelé csinálták így: egyszerűen önkényesen intézkedtek. Ez ugyan törvénybe ütköző, de nagyon nem tudtak mit tenni, a dolog végülis megoldódott.
ColT · http://kilatas.great-site.net 2008.12.11. 08:22:28
ex-dr. vuk 2008.12.11. 09:02:32
Nezd meg a zebrakat. Hany embernek kellett mar meghalnia ahhoz, hogy egyaltalan elkezdjenek BESZELNI rola, hogy tenni kene valamit?
Es meg mindig csak beszelnek rola, ellenorizni, buntetni azota sem.
molnibalage 2008.12.11. 09:24:51
Az autópályát úgy értettem, hogy viszonylag gyorsjáratú hajókat kéne járatni rajta. Ott garantáltan nincs dugó.
molnibalage 2008.12.11. 09:28:35
Csak éppen a villanyoszolopok ott vannak az út mellett... Egyébként minimum erre lenne szükség. A lámpát meg kilőni a Lidl-nél. Fekvőrendőrős zebra talán jobb lenne. Ha lelép a gyalogos és van redőr is akkor remélhetőleg megáll az autós. Olyan kamera kell oda ami lássa a rendszámot is. Aki nem áll meg, büntetni mint állat.
Nem is beszélve arról, hogy ez az út a Leshegy Ipari Park mellett megy el, ahol valóban jelentős a teherforgalom (pont azért ipari park).
A másik gond az M0-ás. Ha azon baleset van a környező amúgy is túlterhelt utakat elárasztja a forgalom. Azon lamentálnak, hogy 3 sávra kéne bővíteni mikor lassan már 4-re kéne... A gond az, hogy a régi felüljárók alatt csak 3 fér el.
babapa 2008.12.11. 10:15:01
Minden reggel arra járok, nem látok óriási tömegeket a buszmegálló felé gyalogolni. sőt, senkit sem látok gyalogolni.
Azt látom, hogy az ottlakók a házukkal szemben az út túloldalát is szépen belakják, parkosítanak, kaviccsal felszórnak. Ez nagyon szép dolog, örülök, hogy nem bukszus van ott, csak annyi lenne a kérésem, hogy az utat azért már ne sajátítsák ki.
Mondjuk vannak remek ötleteim: csináljunk belőle zsákutcát vagy egyirányút. Lehetőleg Csepel felé legyen egyirányú, úgyis csak reggel használjuk abba az irányba. Vagy zárjuk le mindkét végét, és csak behajtási engedéllyel lehessen menni rajta.
Tron65 2008.12.11. 10:16:04
Megállni, parkolni ha jóllátom nemtilos.
Kell keríteni pár nemkárérte gépet és cikkcakkban az út két szélén leparkolni. Tuti nemfog senki 60-nal menni utána.
lwcolors 2008.12.11. 11:25:26
Az olaszokkal példálóztál általánosságban, de pár konkrét szabály és tétel:
-7000 Eur (1850000Ft) a büntetés felső határa, ezt 80 km/h sebesség alatt 100% gyorshajtásra, efelett 50%-os gyorshajtásra fizettetik. Pl: 30-as táblánál 60 felett, 90-es táblánál 135 felett.
-A 7000 Eur mellé társul az, hogy bűncselekménynek minősítik ezt a sebesség túllépést, és az elkövetés ezközét elkobozzák, mindegy kinek a tulajdonában van, tehát, ha a barátod kocsiját vezetted, mikor elkaptak, vehetsz neki másikat, ill. a rendőrségi árverésen visszavásárolhatod neki.
-a mérést végző emberek és autóik is "elbújhatnak", illetve engedélyezett az útszéli "kis szürke doboz" használata.
Északolasz (Brescia) rendőr srác elmondása szerint írtam ezt. Megkérdeztem, hogy miért olyan megfontolt a forgalom a városban és a pályán is, mikor teljesen más lett volna az elvárásom.
Ennek fényében az itteni tételek nem szigorúak.
Lunitari 2008.12.11. 12:47:05
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.11. 12:48:55
Lunitari 2008.12.11. 12:51:24
Leszarom :) Egyébként ez sem biztos. Szerintem ha felülről látnánk magunkat jókat röhögnénk. Ua olyan képesítésű emberek jönnek x-re y-ból mint akik mennek y-ból x-re ua munkakörbe. Az ember egy hulladék létforma.....
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2008.12.11. 12:56:08
De sajnos van, aki csak utazással tudja megoldani, ezerféle nyomós ok lehet erre. Ezért jó az, hogy nem szekéren meg gyalog kell menni mindenhova, csak mindennek az igényekhez kellene fejlődnie, de ez meg csak utópia...
Lunitari 2008.12.11. 12:59:50
Lunitari 2008.12.11. 13:00:51
Q 2008.12.11. 13:11:42
Valamint szerintetek mennyibe kerul a zsilipen atemelni egy hajot? Es mindezt napi szinten..
Sokkal dragabb lenne mint a BKV berlet..
Arra nincsen penz hogy a kisdunaba engedjenek vizet emberek. A mellekag szinte kiszaradt.
Aki meg azzal a hulyeseggel all elo hogy parkoljanak le az uton autokat...azzal mit erne? Az tortenne hogy reggel a haza elott dudalna a kocsisor.. es a benzingozt harapni lehetne..hianyzik ez barkinek is?
Amugy az ott lakok vedelmeben... nem midegy hogy milyen cimen lakik ott valaki? ugy tudom nincsen torvenyben szabalyozva hogy az ember a nyaralojaban csak nyaron v hetvegen lakhat.
Nem is tudom hogy mi jar az agyukban azoknak akik ilyen hulyesegekrol irnak.
Tavaly en is ott laktam egesz evben...amig epitkeztem.
Ha az utat kibovitenek ketsavosra...megnagyobb lenne a forgalom es akkor mar 30 ra sem szabalyozhatnak le a fogrgalmat.
Egyertelmuen az onkormanyzat a hibas. Reges regen.. nem 5 6 eve hanem 15 20 eve kellett volna jardat telepiteni a hazak ele.
Es az is igaz h a lakok is csinalhattak volna jardat..
De aki az uttol 10 centire epitkezik az ne sirjon ha elutik mikor kilep a haz ajtajan..
Esz nelkul epitkeznek.. nem hiszem el h erre van engedely..
molnibalage 2008.12.11. 14:33:07
Herótom van az ilyem megjegyzésektől.. Te eltűnhetsz én még maradnék. :)
----
"Arra nincsen penz hogy a kisdunaba engedjenek vizet emberek. A mellekag szinte kiszaradt."
Ez nem pénzkérdés te zseni. A vízállástól függ. Mikor esős évszak van annyira fel van nyomatva, hogy egyes telkeken a házakig vizesedik a talaj..
A zsilipelés meg nem túl drága mutatvány szerintem, bár ebben nem vagyok biztos. Mi is történik? Ha alacsonyabb a vízállás akkor a hajó beáll és kapu bezár. A víz gravitációsan szépen beáramlik a zsilip elzárt részébe. Hajó megemelkedik. Mehet. Visszafele, ha jön és alacsonyabb a víz akkor meg a kis dunába kell vizet leengedni és utána nyitni. Fordított helyzetben is szerintem. Ha hiba van a gondolatmenetben akkor szóljatok...
---
"ugy tudom nincsen torvenyben szabalyozva hogy az ember a nyaralojaban csak nyaron v hetvegen lakhat."
Csak más elbírálás alá esik zajvédelem és más szempontból..
---
"Egyertelmuen az onkormanyzat a hibas."
Érdekes. Esetleg nem az a sok ember akinek a házát szigorúan véve talán el lehetne dózerolni, mert nem úgy épült ahogy szabadott volna?
---
"Reges regen.. nem 5 6 eve hanem 15 20 eve kellett volna jardat telepiteni a hazak ele."
De kinek? Ahol én lakom (Akácfa körút.) ott a lakók építettek saját maguknak járdát.
---
"De aki az uttol 10 centire epitkezik az ne sirjon ha elutik mikor kilep a haz ajtajan..
Esz nelkul epitkeznek.. nem hiszem el h erre van engedely."
Akkor meg miről is beszélnük. Kollektív felelősség van, de a vezetőink részéről. 20 éve folyamatosan növekszik a forgalom és, ha a tetteket mérjük a forgalomnövekedéshez akkor gyakorlatilag nem tettek semmit.
Épült egy M0-ás ami lassan használhatatlan. Egy kis koccanás és minden megbénul a környéken. Röhej.
Secnir 2008.12.11. 15:24:40
kisdunát vízzel feltölteni nem pénzkérdés, hanem vízkérdés, ugye. nem az osztrákoktól vesszük a dunát.
aki a kisdunaparton építkezik, az számoljon azzal, hogy víz alá kerülhet a háza bármikor. ártér. most soroksáron építettek egy lakóparkot(!) a dunaparton, az ártér legaljában. ha jön egy nagyobb esőzés, amikor a nagy-duna felduzzad, és meg kell nyitni a zsilipet, akkor meg jön a sírás-rívás a víz alá került házakról. jogtalanul. köcsög volt, aki eladta, és ostoba aki megvette.
nagy-dunán szárnyashajó (talán még van belőle működőképes példány) asszem 80-120 km/h tempóval bír menni. azér' az nem rossz. és nem nevezném lassúnak. képzeld el, hogy 100-al repeszthetsz végig mondjuk a tököli reptértől a vigadóig nyílegyenesen, lámpák nélkül. mennyi idő is az? :D
a zsákutca jó ötlet. mivel miklóshoz tartozik, ezért a csepeli oldalon a szigetszentmiklós vége táblánál betonfal, oszt csá. örülnének az 'üdülőövezet' lakói, mert nem volna száguldozás. ennyi.
a család nőrokon tagjai meg folyamatos csuklásba kezdenének.
Lunitari 2008.12.11. 15:49:55
Leszarom, hogy mitől van herótod. Utánam csak az maradjon, aki jobb ember nálam és ők joggal. Te inkább abból a szériából való vagy, aki a csikket is kibassza szó nélkül a kocsi ablakán és leszarja a környzetet és a másik embert.
Secnir 2008.12.11. 15:50:40
ott érdekességek - orosz szárnyashajók menü
Lunitari 2008.12.11. 16:00:17
tehenke 2008.12.11. 16:12:59
molnibalage 2008.12.11. 19:05:01
Kibaszottul meléllőttél.
1. Nem dohányzom.
2. Nem szarok le mást. Csak találjuzk már meg az egyensúlyt könyörgöm.
3. Nagyon környezettudatos vagyok. Még egy rágót sem dobok el, ha nincs kuka. Akkor inkább a kezemr ragasztom. Ha csak egy oldalt feleslegesen nyomtattam ki az már kellemetlen érzés.
4. Attól, hogy előadadot a világ nagy fájdalma műsort attól nem lesz jobb.
---
"ha jön egy nagyobb esőzés, amikor a nagy-duna felduzzad, és meg kell nyitni a zsilipet, akkor meg jön a sírás-rívás a víz alá került házakról. jogtalanul. köcsög volt, aki eladta, és ostoba aki megvette."
Csak ez soha nem történhet meg. Ugyanis a soroksári ágon már nincs ártrének nyilvánított terület. A túloldalon kell megoldani minden problémát. Az évszázad árvizénél sem volt gond...
---
"a zsákutca jó ötlet. mivel miklóshoz tartozik, ezért a csepeli oldalon a szigetszentmiklós vége táblánál betonfal, oszt csá. örülnének az 'üdülőövezet' lakói, mert nem volna száguldozás. ennyi."
Ezzel csak az ottlakók szopnák meg. Miért is. Úgy mehetnének be Csepelre ők is, hogy visszajönnek 6-7 km-ert a még, ha csak 500 méter lenne Csepel is és aztán irány észak a bedugult úton. Bolt sincs a környéken, Csepel közelebb van.
Normálisak vagytok? Hogy lehet ekkora állatságot kitalálni?
molnibalage 2008.12.11. 22:32:54
index.hu/politika/bulvar/eroszak08121/
Eltűnt francia nő egy hete és most ezt is. Keltik a "jóhírünket" a világban... Ez lenne az élhető főváros? Anyád... Persze lassan a vidék sem jobb.
Tamás.szigetszentmiklós 2008.12.12. 10:40:05
-már nem üdülőként használják a házak 70-75%át
-gyalogost azért ritkán látni mert fél kimenni,vagy a nagy forgalom előtt teszi biztonsági okokból
-a 30 az 30 bármilyen besorolású a terület
-azt,hogy ki mennyire építkezik(engedéllyel,vagy anélkül) az ne legyen kifogás más szabálysértéséért,meg kell bünhődnie annak is...
-Mi akik kimerünk állni nekünk nincs lezárva a dunaparti területünk,hisz én már nem azon a részen lakom,előttem töltés azon szép házak..
-nincs a házam előtti rész sem beépítve,sőt az út másik oldalán sincs betemetve a vízelvezető árok sem...
-de azt hiszem jogom van arra,hogy a gyerekeim biztonságosan közlekedhessenek a lakhelyünkön...
egyébként nem végső megoldás volt a láncolás(ez utobbi én voltam)ütősebb probléma felhívásra készülök,bár az önkori most elég rendesen belehúzott(reszkessetek gyorshajtók,nagyon úgy nézz ki,hogy le lesz zárva az út)ez lehet köszönni a többszöri figyelemfelhívás ellenére a nemtörődöm mindenbebeleszarok szabályokon áthágó autósoknak,hisz mi csak arra kértük Őket,hogy ne száguldozzanak,ne fröcskőljenek le esős időben gyalogosként,ne kelljen bokorba ugranunk mert félre állni vagy kikerülni az luxus...hát megérte?A határidő amit az önkori kért a tervezésre,megoldási lehetőségekre azt Ők vállalták 2009.01.15...utána ha mégsem lépnek megint Mi lépünk és azt garantálom nem lesz jó...csak nekünk ez kb 300 családdal számolva kb.1100-1200 fő,ehhez hozzájönnek a kerékpározok,üdülők....még annyit az itt élők között is sok nemtörődöm száguldozó van...
FradiDani 2008.12.12. 17:38:13
mivanmivan 2008.12.12. 19:36:25
Gratulálok, ez a dögljön meg a szomszéd tehene is hozzáállás igazán kedves tőletek.
A megoldásotok az, hogy lezárjátok vagy lezáratjátok az utat, hogy ne lehessen használni. Üdülőövezetetekben néhány csilliós házakban, állandóan ottlakva. Köszönjük. (De biztos nem neked van ilyen, ugye?)
Aki (mint pl én) betartotta a sebességhatárt, ugyanúgy fog szívni, mint az, aki száguldozott. Remek, európai megoldás. Mint már korábban írtam, én akár azt is helyénvalónak tartanám, ha állandó trafi(k) lennének az úton. De ez a legjobb megoldás, valóban. Ha nem megy arra senki, csak behajtási engedéllyel, vagy sehogy.
Gondolom ott mindenki biciklivel és tömegközlekedéssel tolja, és huszonsokéve lakik ott, mert tökéletesen ismeri, milyen volt, véletlenül sem a nagy kertvárosodási hullámban költözött ki. Ugye, nagyon jó, hogy ti tudtok közlekedni, ugye másokat kell szívatni, ugye azért kell tiltakozni... Ugye az nem tűnt fel még véletlenül sem, hogy tízszer annyian laknak az agglomerációban, de utakat a tisztelt megukat megszedő vállalkozók és a telkesítésekből meggazagodó önkormányzatok valahogy kurvára nem építettek?
Remélem egyszer megárad a kisduna, és előnti sz összes kócerájt, hiszen ott nem laknak állandóan, mert az csak üdüőövezet, ugye?
Ja még valami: miért ezekről a szakadt házakról teccettek képeket küldeni? A terméskővel kirakott emeletes csodákról valahogy nem készült kép, meg arról a kétlakásos társasnyaralóról sem, ami ott épül az út kezdetén, és ki van rá biggyesztve "eladó lakások"...
This_is_Sparta (törölt) 2008.12.12. 20:18:39
This_is_Sparta (törölt) 2008.12.12. 20:41:45
Johnny M. 2008.12.12. 22:59:47
Látom te sem vetted a fáradtságot hogy végigolvasd a kommenteket, mert akkor tudnád hogy nem én láncoltam ki magam az autóhoz.
Valamint még annyit fűznék hozzá az egész útlezárási ügyhöz hogy volt elkerülő út lehetőség ami visszavezetett a főútra, csak a sok hőzöngő észlény feltartotta a mögöttük jövőket, de mikor már a rendőrök terelték őket egyből simán ment a forgalom ahogy annak eredetileg is kellett volna. Az elsődleges cél pedig az volt hogy felhívjuk az illetékesek figyelmét, ami úgy tünik kezdi meghozni az eredményét, jövő héten remélem már erről is beszámolhatok.
Johnny M. 2008.12.12. 23:13:51
A meglátásod jó, miszerint akár azt is helyénvalónak tartanád, ha állandó trafi(k) lennének az úton. Nos pont erről folynak a tárgyalások. Mint azt kifejtettem már korábban, nekünk nem az áthaladó forgalom a fő probléma hanem a gyorshajtás. A demonstrációk is ennek okáért lettek szervezve, csak sajnos az illetékeseknek ez elég nehezen jutott el a tudatukig, de már kezd végre valami derengeni.
Mellesleg megjegyzem hogy a Rév út szakasza nem is biztos hogy üdülőövezeti rész mert az önkormányzat csak az Üdülő sorról nyilatkozott, és a Rév út menti ingatlanoknak jelentős része közelébe sincs a Dunának, valamint az út mindkét oldala be van építve, mostanában egyre több társasházzal. De ennek is pontosan utánajárunk. A képek is itt készültek, és azért nincsenek rajta termésköves villák mert azokból egy sincs ezen a szakaszon. De az Üdülő soron sincs sok belőle, max. pár darab. Szóval azért ne essünk túlzásokba ha lehetséges.
This_is_Sparta (törölt) 2008.12.13. 01:15:49
Johnny M. 2008.12.13. 22:35:22
Tamás.szigetszentmiklós 2008.12.16. 08:36:00
Tamás.szigetszentmiklós 2009.01.21. 16:39:02
Johnny M. 2009.01.21. 20:34:29
Sajnos itt egy adott postra csak addig van érdeklődés amíg az újak között szerepel. De ahogy Te is jól látod nincs változás, így sajnos biztos lesz még új post ebben a témában. Bár én személy szerint jobban örülnék ha arról írhatnánk végre egy postot hogy pozitív irányba történik valami előrelépés.
Hogy mit kéne tenni? Össze kell fogni az itt lakókkal még jobban, és rendszeresen addig demonstrálni amíg az önkormányzat vagy a rendőrség meg nem unja, és csinál végre valamit. Vagy maradnak a hozzászólásokban írt szabotőr megoldások (fekvőrendőr és társai)
Tamás.szigetszentmiklós 2009.01.28. 20:09:25
Előzőekben:2009.01.16. 9h:KCC-911 lekényszerítette az útról a szembe közlekedő Suzukit,KIA-524;HLB-159;KVW-904.Természetesen van olyan aki az első kis boltig hajt ilyen tempóval.Biztos elfogyott 1kg kenyér vagy 1l tej és életmentő gyorsasággal hozzá kell jutni bármi áron.
2009.01.23. 12.15h
KVW-904;JRW-537;KSM-601;KJP-537;IDD-538;
2009.01.05.
KGY-120;KMT-683;
2099.01.08. 15.15h
LLP-646;GWZ-946;GFG-163;FFW-848;HEB-643;ILZ-346
2009.01.09. 14.15h
GLD-926;GFE-682;KXP-541
és a öbbiek:DZD-403;HLT-491;ELF-296;HVS-008;JBL-649;INE-165;HBK-697;FJX-052;GID-491;DOB-096;JWR-146;HLT-191;HDJ-410;DZD-401;KOL-795;HMM-018;HGA-283;JOY-398;KVW-904;JAR-013;JZZ-165;GVJ-085;EZU-274;ISC-914;IZJ-148;FBZ-035;LAP-797
Johnny M. 2009.01.30. 12:22:17
PGSC 2009.01.30. 21:40:03
Nem szoktak szeretni mögöttem jönni. Ez nem lesz másképp ezután sem...
Nagyon kevés az az autós, aki kitartóan és normális követési távolságot betartva (szabályt)követ...sajnos.
Johnny M. 2009.01.31. 13:07:05
Бабаяга 2009.01.31. 21:27:41
Hogy miért nagy a forgalom? Hát azért, mert Szigetszentmiklós keresztbe eladta az egész szigetet, rengeteg ipari létesítmény és lakótelep (bocs, ma lakóparknak hívják) épült. Aki ideköltözött, az bizony szeretne bejárni dolgozni, így amig a komám öt évvel ezelőtt 7-kor indult Miklósról, ma fél hétkor kell, hogy kihajtson, hogy legyen esélye lerakni a Bakáts téren a gyerekeket fél nyolckor és beérjen a város másik végébe dolgozni. (Tíz éve én még a hetes indulással Tökölről is teljesítettem ezt a feladatot.) Szóval Miklós mindent beépített, megnőtt a lakossága, csak arra nem gondolt, hogy út is kéne. Mert kéne egy rendes út végig a Szigeten és Halomig nem ártana, ha 2x2 sávos lenne. De nézzetek rá a térképre, hol vezessen ez az út? Konkrétan kit/mit dózeroljon el a város, hogy lehessen közlekedni?
B.GY. 2009.01.31. 22:48:10
Tamás ez nem semmi.Te egész nap a rendszámokat nézed?Nem tudom észrevettétek-e,de majdnem mind K-s,meg L-es rendszámú kocsi.Ilyenek ezek az új autósok:)
Johnny M. 2009.02.01. 21:45:47
Nem kell ahhoz egész nap rendszámokat nézni hogy ennyit feljegyezzen az ember, elég napjában 1-2 alkalommal végigmenni ezen az útszakaszon, minden alkalommal láthat néhány ilyen idiótát. Tehát akár már egy hét alatt is összejöhet ekkora termés.
B.GY. 2009.02.01. 22:31:52
Johnny M. 2009.02.02. 11:44:39
Sok foganatja nem lesz azt jól látod, mert szerintem sem olvassák ezt a blogot olyanok akik nagy ívben tesznek a közlekedési szabályokra. Ha meg valami csoda folytán mégis, és esetleg a saját rendszámára ismerne, akkor is hallgatna róla szerintem :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.02.02. 11:47:59
Johnny M. 2009.02.02. 12:10:25
Nos ezzel sok újat nem írtál mert már a postban is szerepelt az egész ügy okazata. Meg azt is kifejtettem már korábban, hogy pár éve nem volt még ilyen rossz a helyzet (ahogy te is leírtad a barátod példája okán), mert azokat a lámpákat és körforgalmakat amik ellehetetlenítették a főutak forgalmát csak az utóbbi 1-2 évben telepítették. Tehát ennek tükrében: honnan is kellett volna tudniuk azoknak akik itt vetek házat hogy idáig fajul majd a helyzet? Azokról nem is beszélve akiknek már több évtizede van itt ingatlana. Mert utólag ugye mindig könnyű okosnak lenni. Szóval nem az itt a nagy kérdés hogy miért alakult ki a helyzet, hanem az hogyan lehetne azt megoldani. Mert ugye az egy dolog hogy nagyobb lett az átmenő forgalom, de annak nem feltétlenül kellene együtt járnia a tömeges szabályszegéssel, nevezetesen a 100-200 %-os gyorshajtással (30 helyet 60-90 km/h)
Az meg hogy az út jó minőségű én maximum csak a felére mondanám, hiszen ha erre jársz akkor tudhatod hogy az M0 híd utáni szakaszt mindennek lehet nevezni csak jónak nem, pláne most így tél végefelé, tele kátyúval, az út széléről nem is beszélve. Ja, és ott már alig több mint egy sávnyi széles csak!
Erre a lakó vs. üdülőövezet témára visszatérve meg csak annyit, hogy amennyien itt élnek már nyugodtan lehetne az egészet annak nyílvánítani, nem csak bizonyos részeit. Mert ha alaposabban megnézed néhány partszakaszra lehajtó résznél kint van a lakóövezetes tábla. Szintén ugyanezt a problémát érintő Rév útról nem is beszélve, aminek nagyobb részének köze sincs a vízparthoz mert az út túloldalkán található és már évtizedek óta laknak ott, szerintem az a rész nem is volt soha üdülő övezet.
+ még annyit fűznék a kommented elejéhez hogy az Üdülő sor közvetlen út szélén elhelyezkedő ingatlanok jó része nincs is közvetlen kapcsolatban a Dunával, van még 1-2 házsor a vízpart és ezen épületek között.
Johnny M. 2009.02.02. 12:17:47
Ez sajnos nem csak a blogra igaz. Ez a konkrét ügy is jó példa. Elvégre a demonstrációk és lezárások elég látványos dolgok, pláne ha még a médiába is eljutnak hogy ne csak a környéken élők szerezzenek róla tudomást. Úgy meg pláne hogy az illetéseket fel is keresik ezzel kapcsolatban. És még így sem történt semmi. Sajnos manapság az "illetékes személyek" képe túl vastag bőrrel van megáldva.
Johnny M. 2009.02.04. 21:39:50
PGSC 2009.02.05. 07:57:47
Johnny M. 2009.02.05. 23:33:41
Azt én is gyakran kerülgetem ha arra járok, főleg akkor necces amikor a busz vagy egy teherkocsi jön szembe. De arra az egész szakaszra jellemző az útra belógós parkolás, de ez a kanyarban állós tényleg meredek. A többi útszakaszon is ugyanazok az autók szoktak rendszeresen állni ugyanazokon a helyeken, az úttest szélétől a házak kerítéséig teljesen beparkolva a járdákat. Az emiatt úttestre kényszerülő gyalogosokat meg babakocsis anyákat meg kerülgetni kell miattuk, ami szintén nem túl biztonságos ha éppen szembe forgalom is van. Pláne esős időben nem lehet egy kellemes dolog ez nekik.
Másik kedvencem az Árpád út, ott meg aztán mindkét oldalon végigparkolnak mindent a boltok miatt, aztán szalomozzon mindenki ahogy tud, főleg ha jön a távolsági busz. Pedig onnan sem hiányzik a megállni tilos tábla.
Szóval ez a város a gyorshajtóknak és szabálytalanul parkolóknak maga a kánaán köszönhetően a helyi tehetetlen impotens rendőrségnek...
Pedig elég lenne csak napjában párszor végigcirkálni ezeken a helyeken is gennyesre kereshetnék magukat. A sebesség mérésekről nem is beszélve, de elmondásuk szerint több mint három hónapot igényel csak az adatfeldolgozásuk. Amíg ez a dilettáns banda fog itt közlekedés rendészet címszóval tevékenykedni, addig bizony nem lesz itt rend!
Johnny M. 2009.02.10. 13:49:28
PGSC 2009.02.12. 07:54:26
2 rendőr végigbüntette a megállni tilos táblánál álló autókat a piac mögött! Éppen egy nagy szürke Audi-t címkéztek fel. Persze előkerült a tulaj, és alkudozni kezdtek. Pár perc múlva, amikor arra mentem az Audi már szépen szabályosan a parkolóban állt. Elsőre nem lehetett volna?
Ja, és Szszm-i rendőrők voltak.
Johnny M. 2009.02.12. 10:33:29
Ez manapság már tényleg csoda számba megy. Én is utálom mikor a szabályosan parkoló autók mögé beállnak az ilyen gyökerek, így ha arra van dolgom természetesen az enyém mögé is, és az autómmal (lévén nem éppen kis darab) nem olyan könnyű kiállni, pláne ha szűk a hely. Az ilyeneknek szívesen ott hagynék olyankor egy kis emléket a lökhárítóval az autóján, hátha nem parkol oda legközelebb, de nem vagyok ilyen destruktív.
PGSC 2009.02.12. 20:29:58
Egyébként éreztem, hogy egyszer valaki majd megpróbálja rámkenni a kocsija sérüléseit, mert sajnos az enyémen van egy pár. A vicc, hogy az én számos sérülésemből többsége kutya, fa, más kiparkolásának horpadásából/meghúzásából áll...
Szóval addig örülj, amíg nincs sok sérülés a kocsidon...
Johnny M. 2009.02.15. 11:16:56
Szerencsére én ilyen veszélynek nem vagyok kitéve, mert a sajátomat leszámítva még egyszer sem láttam a városban, de még csak a környékén sem másik Granadát, pláne ebben a színben :)
Sok sérülése sincs, bár meglátszik rajta az eltelt több mint 30 év meg néhány ajtó rányitás és hasonló apróságok.
Johnny M. 2009.02.18. 11:14:26
Tamás.szigetszentmiklós 2009.02.26. 19:07:30
Johnny M. 2009.03.02. 17:03:55
Sajnos ez a helyzet. Remélem a következőn tényleg sokkal többen leszünk, és elég ütősre fog sikerülni ahhoz, hogy utána tényleges eredménye is legyen! Mert ami itt megy az már tényleg tarthatatlan! Már ott tartunk ha felhívom a figyelmét valamelyik száguldozónak még ő van felháborodva. Persze kiszállni egyik sem mer, az utóban mindegyik nagylegény, de ha megindulok felé megbeszélni szemtől szembe már mindjárt el megy a kedvük a társalgástól. Azt hiszem a következő útlezáráson el tudok beszélgetni majd pár emberrel, ott nem lesz hova menekülni...
CTibor 2009.03.03. 18:32:35
Én még mindig nem értem, hogy fekvő rendőrt miért nem lehet lepakolni.
Tibi
Johnny M. 2009.03.03. 20:57:38
A következő március vége felé lesz (28.környéke) Már egy héttel elötte délutánonként szórólappal és személyes felkereséssel szeretnénk végigjárni az egész Üdülő sort és Rév utat is pont azért hogy minnél többen csatlakozzanak és értesítve legyenek. Tehát hamarosan személyesen is találkozunk ha éppen otthon leszel mikor felétek járunk és számítunk a közreműködésre! :)
A fekvőrendőröket pedig azért nem engedélyezi az önkormányzat mert ez egy úgynevezett belterületi kiszolgáló útszakasz, és nekik pont az az érdekük hogy minnél többen jöjjenek erre a főutak helyett, gyanítom ezért nem lehet már rendőröket sem látni a környéken, de itt az ideje felrázni őket végre hogy ez azért nagyon nincs így jól! Addig kell folytatni a demonstrálást és tiltakozást míg végre belátják ezt!
Tamás.szigetszentmiklós 2009.03.05. 20:18:18
-Mi vagy Te rendőr? kérdi,majd válasz:jelents fel...
Újabb rendszámok:
-DSS 975,JYG 072,ÍHR 765,KOW 865,GAZ 042,COS 980,HEJ 621,CBK 637,IPU 072,FCY 644...EZ A TERMÉS SZAKADÓ ESŐBEN KB.10 PERC ALATT JÖTT ÖSSZE....amikor meg le van zárva az út akkor rinyálnak,sírnak és fel vannak háborodva..mi nem lehetünk?
Johnny M. 2009.03.06. 18:10:21
Ehhe.. mindenki rögtön ezzel az ócska rendőrös dumával jön egyből, mintha az mentesítené őket bármi alól. Ilyenkor kérdezz csak vissza nyugodtan hogy "És te talán az vagy? Nem? Akkor meg hova a f@szba száguldozol?" :)
Rájöttem hogy itt már régen felesleges bárkit is normális hangnemben ész érvekkel meggyőzni arról hogy miért is rossz az amit éppen művel. Errefelé már csak a kellően hangos, erélyes és agresszív fellépés segít, a sok parasztja másból nem ért, le kell sűlyedni az ő szintjükre. Ha már csak párszor szembesülnek ilyesmivel a környéken, mindjárt rájönnek hogyan is kellene közlekedni a helyi útviszonyok között. Addig amíg mindenki csak magára gondolva önző módon másokat nagy ívben leszarva azt hiszi hogy bármit megtehet (a helyi lakosok nyugalmának zavarása, testi és anyagi értékeik éppségének veszélyeztetése) tényleg nem lesz rend. És ezt mindenkiben tudatosítani kell, a nyugdíjas nagymamitól kezdve az audis kissebbségi elemekig, kivétel nélkül!
Azért valamit kezd javulni a tendencia, legalább addig normális tempóra lassítanak amíg kint vagyok az úton a ház környékén, és nem hiszem hogy azért mert pont tőlem tartanának, hanem kezdik talán végre belátni hogy annyira még sem biztonságos 80-nal elrepeszteni ilyen keskeny úton centikre az emberek mellett. Aki viszont nem így tesz, na azoknak szokott menni az okítás >)
CTibor 2009.04.01. 16:44:58
A Rév út elején(az alagút után) megjelent két bicikli út jelző tábla, csak éppen bicikli út nincs sehol. Reggeli órákban(6:30- 8:30) ott életveszélyes biciklizni.
Johnny M. 2009.04.01. 22:39:47
Nos a testületi ülésre való tekintettel a dolog tolódik 3 hetet.
"Szigetszentmiklós Város Képviselő-testülete 2009. március 26-án 13 órakor tartja rendes, nyilvános és zárt ülését. A Polgármesteri Hivatal földszinti tanácskozótermében várják mindazokat, akiket érdekelnek a város életének részletei. A többi között Szabó József, a város polgármestere beszámol majd a beérkezett idei kulturális, sport és társadalmi szervezetek pályázatairól, szó lesz a 2009-es év közbeszerzéseiről, Szigetszentmiklós Város Önkormányzatának Közfoglalkoztatási tervéről, az „Út a munkához” program helyi megvalósításáról, valamint a közvilágítási hálózat fejlesztéséről is. A nyilvános ülésen bármely érdeklődő lakost szívesen látják."
Tehát hogy friss legyen a dolog elötte pár nappal lesz megtartva a lezárás és demonstráció, és még azelött persze a környéken élők személyes felkeresése. Utána pedig irány a testületi ülés, remélhetőleg oda is eljönnek minnél többen hogy ott is kellő létszámban és nyomatékban legyünk képviselve!
A táblákat én is láttam pont ma, szerintem sincs így semmi értelmük, és ahogy látni szoktam nem csak a reggeli órákban életveszélyes, de olyankor nem csak biciklizni hanem úgy általában az út közelében tartózkodni sem valami biztonságos. Olyankor jön erre a legtöbb elmebeteg, minnél korábban annál gyorsabban.
CTibor 2009.04.02. 11:03:30
Johnny M. 2009.04.04. 22:47:24
Bocs ezt elnéztem, az egy másik ülés volt amit bemásoltam, amiről szó van az április 26-lesz, és elötte lesz pár nappal a demonstráció.
Johnny M. 2009.04.04. 22:50:04
De annak pontos idejéről úgy is értesítünk személyesen minden itt lakót, illetve ha nincsenek otthon akkor írásos értesítő formályában tudatjuk.
Johnny M. 2009.04.12. 19:13:16
www.amivarosunk.hu/
Johnny M. 2009.04.22. 22:41:31
www.rtlhirek.hu/video/52324
CTibor 2009.04.23. 16:45:47
Az biztos, hogy járda és bicikliút sok problémával, idővel és pénzzel jár. Az önkormányzat (ahogy a képviselő is mondta aki kint volt) csak legfeljebb pályázatokból tud rá pénzt adni, és kitudja mikor lesz belőle valami. (a lakihegyi sincs még kész!!!)
A gyors és járható út szerintem a sebességmérők felszerelése vagy/és fekvőrendőrök lennének. ezek akkor is jól jönnének ha a későbbiekben lesz járda.
A fekvőrendőr nem sok pénz, gyorsan felpakolható, akkár a lakosok is be tudnának szálni anyagilag. Igaz, hogy ezt az ottlakók autóval történő közlekedését kissé akadályozná de biztos nem 100-al rohangálnának.(És tényleg vannak olyanok amelyiken 30-al nyugodtan át lehet menni)
Johnny M. 2009.04.26. 21:55:15
Pontosan így van ahogy írod, ezért is helyeztük a hangsúlyt a peticióban a forgalom sebességének mérséklésére irányuló javaslatokra. Nemsokára kiderül ezekből mit tudnak megvalósítani. A lényeg hogy engedélyezzék végre pl. a fekvőrendőröket, mert addig nem lesz javulás a forgalmi helyzetben az garantált.
CTibor 2009.04.29. 10:41:41
Ezen útvonalak kitáblázását nem rég kezdték meg Magyarországon és ha jól tudom még most is folyik. Ez azért nem egy rosz érv(szerintem) a kerékpárút megépítéséhez, legalább azon a szakaszon, amelyik átszeli Szigetszentmiklóst.
CTibor 2009.04.29. 10:45:00
www.euroastra.info/node/12807
Johnny M. 2009.04.29. 14:25:13
Azt írja:
"A nyomvonal kitáblázása 2008 júliusára készül el, s ezzel összefüggő kerékpárút várja majd a bicikliseket Rajkától Hercegszántóig. Az EV6 kitáblázásakor 440 km kerékpárúton és kerékpározható kisforgalmú közúton kerülnek kihelyezésre az Európai Kerékpáros Szövetség által javasolt jelzések és információs táblák a biztonságos és kellemes kerékpározás érdekében."
Nem tudom hogy ki találta ezt az útszakaszt ilyesmire alkalmasnak, de nem nevezném sem kisforgalmúnak, sem pedig biztonságosnak és kellemes helynek.
CTibor 2009.05.06. 10:09:06
Ma reggel egy őrült legalább 90-el száguldott végig az Üdülő soron. Mivel jött szembe valami én meg biciklivel voltam csikorogva tudott csak lelassítani. (Egy kék Opel Corsa-ja vagy Fiat Punto-ja volt). A rendszámát nem tudtam leolvasni.
Próbálok a kerékpárosklubbal is valamit. Megigérték, hogy szólnak az önkormányzatnak ők is.
DonnaNyányó 2009.05.06. 17:00:43
Magyarul összefostad magad...
Johnny M. 2009.05.11. 17:25:14
Elvileg a hónap közepén telik le a hivatalos határideje annak hogy a jegyző válaszoljon a leadott peticióra, illetve a következő testületi ülésen már napirendre kell tűzniük a dolgot a hónap végén, tehát hamarosan megtudhatjuk hogy mi az önkormányzat hivatalkos állásfoglalása az ügyben.
Amúgy egyenlőre sajnos minden a régi mint ahogy azt saját bőrödön is tapasztalhatod. Addig is maximum csak azon kevés itt élőre számíthatunk aki éreznek elég bátorságot magukban hogy megregulázzák saját maguk a renitens száguldozókat..