Nem is olyan régen, valamikor február vége felé tettünk közzé egy levelet, aminek az írója azt taglalta, mennyire sok a két sáv egy körforgalomban egyes szerencsétleneknek. Scatman emlékeit is ez az írás frissíthette fel, ezúttal nem csak majdnem baleset lett a vége, hanem volt csattanás is. Persze mindenki szerint a másik a hülye, ahogy az lenni szokott.
Történetem 2008 November 22-én kezdődött. A Camponából hazafele menet be szerettem volna jutni az érdi Tesco-hoz. Mint levelem tárgya is jelzi, kétsávos körforgalomból kell kihajtani.
A gyengébbek kedvéért: a kép most is csak illusztráció
Mint sok rendes autóstársam, bementem a belső sávba, hogy a 3. kijárón folytassam utamat. Ekkor történt, hogy egy Renault nem állt meg a körforgalom előtt, és bejött elém a külső sávba, mikor én már indexelve, a külső sávban haladtam. Megálltam.
Ez lett a vesztem. Ugyanis nem akartam összeütközni a Renault-ossal, de egy Ford Mondeo, aki a belső sávot szerette volna birtokba venni, elkapott jobbról, 1 métert odébblökve, a hátső futómű kiütésével együtt.
Egyik sem ismerte el a hibáját, ezért rendőrt hívtam. A Ford-os azzal érvelt, hogy minek álltam meg ott. Ő nem hibás, mert én tehetek arról, hogy belémjött.
A rendőrség őt hozta ki vétkesnek, de nem fogadta el a dolgot, úgyhogy most bíróságon van az ügy.
Csak tanácsot kérnék, mi lehet ennek a vége, ki tudok-e kerülni ebből úgy, hogy visszakapjam az önrészemet, amit az autóm javíttatásásra fordítottam.
Dr. jegeket_bérleteket 2009.03.09. 14:57:19
107! 2009.03.09. 14:57:23
Marty Mcfly 2009.03.09. 14:57:28
Lacaca 2009.03.09. 15:01:28
A bírósági ügy végére a helyzet attól függően változik, hogy kinek van jobb ügyvédje. Annak ellenére, hogy a Fordos volt a fasz.
Marty Mcfly 2009.03.09. 15:03:40
a renault-os van a legközvetlenebbül a baleset okozásában.
a ford követési távolságára elég gyenge hivatkozni (nem bizonyítható);
a nagy sebességgel 1etértek!
107! 2009.03.09. 15:04:28
És akkor még a "szakértőkről" nem is beszéltünk!
greggrant 2009.03.09. 15:05:38
107! 2009.03.09. 15:07:37
A poszt író megtudott állni!!!! Egyértelmű, hogy egy 'öcs volt a Renaultos, nem adta meg az elsőbbséget, de ebből nem lett baleset. Abból lett az ütközés, hogy a Ford nem tudott megállni a posztíró mögött. Ezt meg elég könnyen lehet bizonyítani. (Nekiment), ha betartja a követési távolságot, akkor megáll mögötte.
107! 2009.03.09. 15:10:52
Hát könnyen előfordulhat, hogy későn adott irányjelzést, vagy éppen két sáv között volt, vagy nem csak fékezett, hanem kormányt is rántott... Akár Ő is hibázhatott.
TH 2009.03.09. 15:15:21
alte trottel 2009.03.09. 15:15:40
D=M=C kissé el van tévedve. Hapledájjul a harmadik-negyedik-ixedik becsatlakozásnál 2 részeg épp letépi egymás arcát, egy zsebes a nyuggermammer szatyrában kotorászik, egy húdekanos házmester penig ippeg megerőszakol egy halaskofát, az mind-mind bűncselekmény, ámdeviszontag az égegyvilágon semmi köze a követési távolság bé nem tartásából bekövetkezett balesethez.
Pepe83 (törölt) 2009.03.09. 15:16:06
Lacaca 2009.03.09. 15:16:36
A követési távolság mértékét mi sem bizonyítja jobban, mint az, hogy a postíró autójában tudott megállni. Tényleg nem kell külön bizonyítani, mint ahogy a sebességet sem, bár nem is követésről van szó, mert azt írja, hogy oldalról kapta el. Azaz ugyan azt csinálta, mint én a Budafoki-Bogdánffy kereszteződésben. Kinézett balra, nem jött senki, elindult és ott állt egy autó. Annyi a különbség, hogy a Fordos körforgalomba hajtott be, én meg egy Y-ba. Abban az esetben félre húzódtam és megírtam neki a kék-sárgát, pedig ott is vitatkozhattam volna, mert elindult a kereszteződésbe, indultam utána, kinéztem balra, ő meg megállt, mert túlcsordult puffere a 3 sávtól és nem tudta merre menjen. Sajnos senkit nem érdekel, hogy miért állt meg.
Marty Mcfly 2009.03.09. 15:20:37
félreértés ne essék okos tóni...
nem a fordot védem, csupán én is jártam már úgy, h előttem lámáskodott egy faszkalap, az a típus, aki nem tudja, hol lakik és index-szel, vagy nélküle váltogat sávot, akár körforgalom, akár nem!
csókolom
Marcellusca 2009.03.09. 15:25:14
További komment tök felesleges. :D
Silent!
Új posztot, de azonnal! :D
Legalább 4 órás 107! tiltással. :D
107! 2009.03.09. 15:27:20
Nem olyan nehéz kideríteni, hogyan esett. Ha kajak hátulról ment bele, akkor nincs mentsége a Fordnak. Már pedig hátsóhidat kiütni hátulról a legegyszerűbb. Írónk fékez, az autója orra szántja az aszfaltot(értelem szerűen a hátulja megemelkedik), majd érkezik sebbel lobbal Fordunk, Ő is belefékez, neki is alacsonyabbra kerül az eleje, és szépen becsúszik az előtte lévő autó alá.
107! 2009.03.09. 15:29:19
Jobb, ha nem vagyok itthon az új levél kihelyezésekor? :-)
Marcellusca 2009.03.09. 15:31:42
Nem én mondtam. xD
Ezek után inkább kocsmázom. :D
trixilw 2009.03.09. 15:32:22
- lassítani, esetleg megállni (szigoróan indexxel), hogy sávot váltson.
- menni még egy tiszteletkört (kb 15 mp).
Az első történt és én úgy vettem ki, hogy a Renault-osnak semmi köze az adott sávhoz vagy megálláshoz, tehát ő nem lehet húnyó. A posíróra rá lehet fogni a hirtelen fékezést, akkor meg inkább tett volna még egy kört.
Mindenképpen a Ford-os, de ha szar lesz az ügyvéded, akkor kihozzák fele-felére neked és ford-osnak. (indokolatlan vészfékezésre hivatkozva)
Rocko- 2009.03.09. 15:32:55
TH 2009.03.09. 15:33:59
alte trottel 2009.03.09. 15:35:47
Na und?
(Kérdezné a művelt tarahumara.)
Én naponta tucatjával találkozom a legkülönfélébb halmozottan hátrányos helyzetűvel az utakon. De mi köze mindennek a KONKRÉT esethez? Vagy csak egyszerűen ahhoz a (sajna) manapság egyre elterjedtebb embertipushoz tartozol, aki személyes megtámadtatásnak veszi, ha valakinek valamiben tőle eltérő véleménye van?
Sugi77 2009.03.09. 15:38:03
Ez kizárt! A fordosok nem csinálnak ilyet! :D
Szerintem....úgy történhetett a dolog, hogy a levélíró majdnem elfelejtett kimenni a körforgalomból, és hirtelen bevágott a rönós és a szemét fordos közé
Egyébként azt írja a levélíró, hogy jobbról kapta el a ford, ez viszont jelentheti azt, hogy a Ford-os épp bekanyarodott a körforg-ba, vagy hogy már ott a ment a külső sávban....
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.09. 15:38:51
a futómű viszont szerintem meg nem szakad ki 50-60 alatt alapesetben.
szóval itt valami nem tiszta. ki, hol, hogyan, mennyivel? ja és hogy milyen autúja van a posztírónak. (trabifutóműről elhiszem hogy kiszakad 30-nál.)
107! 2009.03.09. 15:42:31
Van ilyen? Elég jó indok a Renault. Itt inkább csak akkor lehet hibás, ha bebizonyítják, hogy megtévesztő volt az irányjelzés. A Ford szempontjából meg csak akkor jó, ha a posztíró visszarántotta a kormányt a belsősáv felé.
107! 2009.03.09. 15:44:01
És ha neki is Fordja van! :-) Akkor ki a hibás? :-)
107! 2009.03.09. 15:45:35
Mondjuk ez a jobbról a belsősávba... tényleg érdekes.
Lacaca 2009.03.09. 15:45:41
Szendwich 2009.03.09. 15:46:14
Sugi77 2009.03.09. 15:46:57
Na, pont ezt akartam mondani, lehet már amúgy is kilógott a lóláb :) vagy a futómű bele :D és akkor az egész csak a biztosításra való rájátszás :D
@107!:
Akkor nem szakadt volna ki a futómű ;)))
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.09. 15:47:06
Te vagy a hibás.
Sugi77 2009.03.09. 15:52:54
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.09. 15:57:34
de egy duplasávosba ahol autó is van bennt nem rongyolnék így be.
Marty Mcfly 2009.03.09. 16:00:54
igen, abba az embertípusba tartozom, te meg abba, aki általánosít...
szeretem megérteni a dolgokat minden szemszögből, ugyanis az igazság nem csak egyféle lehet, rengeteg körülmény van, mely befolyáasolja! Gondolom te is vezető lévén találkozol neadjisten elkövetsz olyan dolgokat...
Rocko- 2009.03.09. 16:04:13
azért annyira nem nagy az a körforgalom, h 1 sávban ketten is elférjenek.
alte trottel 2009.03.09. 16:06:06
amúgy ÁLTALÁBAN sem, de ebben a KONKRÉT esetben ippeghogy KONKRETIZÁLTAM.
De tudod mit, Fekete Lovag? Legyen döntetlen.
Sugi77 2009.03.09. 16:09:36
nemnem, most jön az, hogy leharapom a lábaid :D (vagy mi)
107! 2009.03.09. 16:11:28
Tök igazad van! Nem szabad csak egy oldalról kapott infók alapján bírálni.
Amúgy rajzolgattam (Sugi sugallatának okán), és egész más álláspontra jutottam. Előfordulhat, hogy sávváltásból adódott a baleset. Ez esetben nem elhanyagolható a posztíró felelőssége sem, de még mindig nyitott marad a kérdés a "hátsó futómű kiütésről" Ez vajon mit takar. Egy jobb hátsó kereket? Mert az már előfordulhat alacsonyabb sebességtartományban is.
alte trottel 2009.03.09. 16:12:40
Ja!
Kitépem a beled és azzal fojtalak meg! (De jó lassan, hogy tovább szenvedj...)
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.03.09. 16:12:44
@107!:
a ford követési távolságára elég gyenge hivatkozni (nem bizonyítható);"
nem-e? belé ment vagy sem? ennyi...
TH 2009.03.09. 16:12:59
alte trottel 2009.03.09. 16:19:05
Természetesen a kázus ezerféle módon történhetett, a posztíró hazudhat is, lehet szelektívan rossz memóriája is. Viszont a LEÍRTAK alapján a hátulról érkező a fogó. Ettől függetlenül a (minden józan észtől) független magyar bíróság hozott már kacifántos ítéleteket, tehát a tárgyalóteremben lehet minden és mindennek az ellenkezője is.
Marty Mcfly 2009.03.09. 16:21:53
a nagy sebességet "elismertem", innentől tökmind1 a követési távolság, mert akár messziről is belecsapódhatott... ergó ha ügyész lennék, nem a követési távolság nem betartásába kapaszkodnék, hanem a nem jól megválasztott sebességbe (kétségtelen a 2 összefügg)
mondjuk engem érdekelne a fékút nagysága is... erről tud vki vmit?
107! 2009.03.09. 16:27:59
Az első megállapításom nekem is ez volt! És én is írtam, hogy jól biznyítható a köv.táv.
Viszont Sugi felhívta a figyelmem a "jobbról belém jött"-re. Ha sávváltás közben ütköztek, és nem teljesen hátulról (ahogyan azt az elején gondoltam), akkor már más a leányzó fekvése.
Marcellusca 2009.03.09. 16:30:41
Sugi77 2009.03.09. 16:33:23
én tudom, hogy minél gyorsabban mész annál nagyobb a fékút :D szal egyenesen arányos a kettő egymáshoz X)))
@alte trottel:
Ahhoz útol kell érned előbb, Öreg! :D
Egyébként meg mindannyian tudjuk, hogy ez a "hátulról belement ő a hibás" elmélet azért nem mindig igaz!
Sugi77 2009.03.09. 16:37:45
Paralell XD
@107!:
Nem is fekszem, hanem ülök X))
Mára már lőjetek le :D
Marty Mcfly 2009.03.09. 16:39:41
:-)
sztem jelen esetben sokat elmondana a sebességről, követési távolságról stb!
107! 2009.03.09. 16:47:44
Na én így képzelem.
@Sugi77: NÉGYZETESEN, nem egyenes arányban!!!! 100Km/h -ról kb 40 m a fékút (száraz aszfalt, jó fék...)
107! 2009.03.09. 16:49:36
107! 2009.03.09. 16:50:46
Jól van, azért csak leesett! :-))))
Marty Mcfly 2009.03.09. 16:53:14
Csak bréjnsztormingolok :-)
Marty Mcfly 2009.03.09. 16:54:48
én akkoris a renault-os-t verném pofán bézbólütővel! :-)
Marcellusca 2009.03.09. 16:58:53
Odanézzetek! Mit tud? :D
@Sugi77:
Ami késik nem múlik! (értendő mindkettőre) :D
Sugi77 2009.03.09. 16:59:36
Upsz! Igaz! :D
Viszek neked a legközelebbi talira színes ceruzát!!! X)))
Azt írta, hogy a Renault-os akkor vágott be elé, amikor már a külsőben volt....
De a kérdés az, hogy Posztírónk mikor váltott sávot, hol volt éppen a körforgalomban.... jól gondolom?
107! 2009.03.09. 17:02:20
Amúgy tipikus az ilyen eset. Les az ember, hogy balról jönnek é, közben meg nem veszi észre, hogy jobbról megállt mindenki, aztán beledurran. Fékezés, meg minden nélkül.
107! 2009.03.09. 17:07:12
Az, hogy ki honnan jött, szerintem csak így lehetett, ellenkező esetben valami nem fedi a valóságot. A Renault a második résznél kellett, hogy kijöjjön, mert a harmadiknál már nem akadályozta volna hősünket. A Fordnak meg mögötte kellett lenni, csak azt nem értem, miért akart bemenni a belsőbe. Lehet, hogy a Posztíró megtévesztett mindenkit az irányjelzésével. Ha meg jobbról ütközött bele a Ford, akkor még nem lehetett teljesen a külső sávban. Ezért gondolom, hogy így nézhetett ki a helyszín. Viszont ebben az esetben jó esélye van az osztott felelősségnek.
Sugi77 2009.03.09. 17:08:08
Az egész elméletünk ott bukik, hogy azt mondta a Fordos (idézem): "...minek álltam meg ott."
Csak mondott volna valami értelmeset is, ha lett volna mit :D
Marcellusca 2009.03.09. 17:11:50
Télleg, illen mórickarajzokat készítetek helyszíneléskor? :D
Mer' akkor igggen nehéz dolguk van a bíráknak és a biztosítóknak. xD
107! 2009.03.09. 17:18:37
Mint mondtam a rajzfelszerelésem bent van, de körvonalakban hasonlít a történet. :-) Van aki még ilyet sem rajzol, a baleseti helyszínelők meg sokkal komolyabbat.
Próbáltam keresni olyan vonalzóról (sablonról) képet, mint amilyennel bent rajzolok, de egyenlőre nem találtam, pedig érdekes lehet nektek is. :-)
Sugi77 2009.03.09. 17:18:59
Az biztos, hogy a Posztíró a 2. kijáratnál már indexelt: "...és bejött elém a külső sávba, mikor én már indexelve, a külső sávban haladtam..."
De azt is gondoltam, hogy a Ford, jöhetett a Renault-os mögül a 2. kijáratnál....
@Marcellusca:
Szerintem tök jó! Én egyből értettem! :D Igaz nem bíró vagyok X)))
TH 2009.03.09. 17:20:57
107! 2009.03.09. 17:32:36
Akkor hogyan ütközött a hátuljának? Viszont a belsősávba törekvést és a nagy károkozást jobban megmagyarázná!
TH 2009.03.09. 17:39:51
Marcellusca 2009.03.09. 17:42:28
Ja, persze. Rajz alapján már könnyű. :D
KIZS 2009.03.09. 17:46:13
Sugi77 2009.03.09. 17:48:21
@TH:
Igen, valami ilyesmire gondoltam én is. De akkor miért írta a Posztíró, hogy Ford valószínűleg a belső sávba igyekezett?
Mindenféleképpen sántít egy kicsit a dolog....szerintem a Posztíró nem a külső sávban haladt, amikor a Renault-os bevágott elé....az jobban megmagyarázná a történteket...
szaGértő 2009.03.09. 19:35:04
Póktalicska (törölt) 2009.03.09. 19:36:52
soonó 2009.03.09. 19:37:54
caprine76 2009.03.09. 19:58:51
Köszönöm az észrevételeket! Pontosítás kedvéért: A Ford-os jobbról jött belém, hiszen a körforgalomba 2 sáv visz be. A Renault-os a külsőből hajtott volna be, a Ford-os pedig a belsőből akart a belsőbe menni. Nem mögöttem jött.
A jobb hátsó kerekemet ütötte ki, a teljes hátsó hidat cserélni kellett...
Ja, és VW Polo-m van 9N.
107! 2009.03.09. 20:24:14
Na ez már sok mindent megmagyaráz! Akkor nem köv.táv., hanem elsőbbség adás! Így tök egyértelmű a Fordos hibája. Csak Te voltál bent a körforgalomban, a többiek kintről jöttek, tehát elsőbbség adási kötelezettségük volt veled szemben.
Megfejtettük?
Don Blasius 2009.03.09. 20:28:13
A pisztácia elfogyott!:)
@107!:
Ugyugyugy:)
Szerintem is egyébként az a kérdés, befejezte-e a sávváltást. Ha igen, akkor mindenképpen a Fordos a hibás.
@Sugi77:
Volt egy autószerelő/gányoló ismerősöm, na ő vágott át 80-nal a körforgalmakon. FordKa-val.:))
Sugi77 2009.03.09. 20:30:17
Ne hamarkodd el a döntést, attól még lehet, hogy pont a be/kijárat előtt váltott sávot :)) és így egyszerre két embert tévesztett meg :D De csak a Ford miatt :D
@Póktalicska:
Ahogy látom Te nyertél! :D
Don Blasius 2009.03.09. 20:39:14
Ja, hogy közben megjött a helyes megfejtés.:)
@caprine76:
Remélem azért rendbe jött a kocsid.
107! 2009.03.09. 20:58:32
Na a helyismeret azért nagy előny!!! :-)
@Sugi77:
Az már a bizonyíthatatlanság határát súrolja. Arra gondolsz, hogy korán jelzett, amiből arra gondoltak, hogy lekanyarodik a 2. számú lehajtónál? (ezzel csak az a baj, hogy még a belsőben kellett lenni, onnan meg hivatalosan nem lehet elhagyni a körforit)
Marty Mcfly 2009.03.09. 21:00:56
mér lett vna akkora barom behajtani a 2. behajtón és vkit oldalbakapni? szar napja volt és össze akarta törni a saját verdáját is? mert gondolom ott is keletkezett kár... (ha jól vizualizálom a szitut)...
Marty Mcfly 2009.03.09. 21:01:59
caprine76 2009.03.09. 21:02:22
@Don Blasius: Köszönöm kérdésed, kisebbfajta huzavona után, rendbejöttünk:)
Marty Mcfly 2009.03.09. 21:04:37
te már álltál, mikor belédjött a ford, vagy még mozgásban voltál (éppen fékezőben)?
107! 2009.03.09. 21:05:43
Nem akarta ő, csak nem számított rá, hogy meg áll hősünk. Elbambult, kapkodott, "ide még beférek" szitu volt.
@caprine76:
Szerintem az már tekinthető külső sávnak. :-)
Marty Mcfly 2009.03.09. 21:06:41
öhöm... értöm... :-)
107! 2009.03.09. 21:13:23
De lehet, hogy rosszul gondolom! :-)
A nap folyamán, ahogy újabb és újabb infók jöttek változott az álláspontom. Ennyit számítanak az apró momentumok. :-)
Marty Mcfly 2009.03.09. 21:16:09
én mondtam... :-)
Marty Mcfly 2009.03.09. 21:17:53
107! 2009.03.09. 21:30:22
Aki nem foglalkozik vele nap mint nap, nem tudja, hogy mik a lényeges részek. Nincs ezzel semmi gond. Sokszor nehéz megállapítani még akkor is, ha én vagyok az intézkedő rendőr. Ha kiérek és már nincs minden eredetben, akkor nehezebb objektív képet látni. Persze felesleges forgalmat akadályozni, de legalább gyorsan felrajzolni az autók helyzetét jó lenne. (csak egy kréta kell a kocsiban) Vagy lefényképezni.
rcgames.ro · http://rcgames.ro 2009.03.09. 21:45:57
Ezt azárt gondold át még egyszer... hogy is működik az elsőbbségadaás???
Marty Mcfly 2009.03.09. 21:46:44
OFF:egy ideje már itt vok és azt is tudom, h tán igaziból rendőr vagy, csak idáig nem realizálódott bennem. de ha ez ténleg így van, akkor majd nagyon sok kérdésem lesz feléd! :-)
amúgy meg tök jó, h te is képviselsz egy oldalt, amit nagyon sokan nem értenek meg...
OFF vége
caprine76 2009.03.09. 21:51:15
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.03.10. 00:51:41
107 rajzolt nekünk egyet, de a szövegből szerintem nem teljesen egyértelmű, hogy az tényleg úgy volt.
Ha a posztíró már a külső sávban volt teljesen, akkor a Ford csak úgy lökhette meg jobbról, hogyha éppen behajtott a körforgalomba. Ekkor viszont a Ford az elsőbbségadás szabályát sértette meg. Egyáltalán, ha a Ford még nem volt teljesen bent a körforgalomban, amikor a csatt történt, akkor ő a hunyó, még akkor is, ha a posztíró sem foglalta el a kölső sávot: a Fordnak elsőbbséget kell adnia a belső sávból kifele haladóknak is...
Ha a Ford már teljesen bent volt a külső sávban, és ekkor elévágott a posztíró, a külső sávon ferdén átvágva, akkkor az is lehet, hogy a posztíró a hunyó, mert nem tartotta be a sávváltás szabályát.
Ha viszont a posztíró már elfoglalta a külső sávot és ekkor jött belé a Ford, akkor megintcsak a Ford a hunyó, mert ne tartott megfelelő követési távolságot.
Szóval szerintem egy pontos helyszínrajz nélkül ez eldönthetetlen.
Sandokan66 2009.03.10. 07:46:25
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.10. 08:09:50
Függetlenül attól, hogy nem ő a hunyó, mert ő volt elöl, egyszerűen el nem tudom képzelni a szitut.
Bemegy a körforgalomba. Behajt a belső sávba. A harmadikon kimenne, ezért kimegy a külsőbe, ahol elékanyarodik valaki????
Könyörgöm, Ő ELŐBB KIMEGY A KÖRFORGÓBÓL, MINT AZ ELLENSÉG ELÉJÖN!
Tehát, vagy nem ment be a belsőbe, vagy bement és egy negyed fordulatot sem ment benne, vagy mivan?
Szóval vannak dolgok.
Vagy az írás megy nehezen, vagy a vezetés.
A körforgalomnál csak egy bonyolultabb dolog van, úgy elmesélni egy ilyen szitut, hogy ne a mesélő tűnjön tökhülyének...
Mindez függetlenül attól, hogy jogilag nem ő a hibás.
caprine76 2009.03.10. 08:35:38
caprine76 2009.03.10. 08:39:59
Csorfab 2009.03.10. 09:23:14
reader613 2009.03.10. 09:58:56
Baszki, olyan kurva nagy egy autó, amikor az ember előtt áll. nem valami pogácsa, vagy szúnyog, vagy lepkefing, amit esetleg nehéz lenne észrevenni. hanem egy autó, vazze.
Hogy lehet nem észrevenni?
(az elsőbbség meg nem adása pedig hab a tortán)
blogsámán 2009.03.10. 11:31:48
Amennyire én megértettem, és emlékeim nem csalnak arról a körforgalomról akkor a következő történt:
1. Hősünk behajtott a 2 sávos körforgalomba.
2. Elfoglalja a belső sávot, lévén, hogy csak a 3. kijáraton akar kimenni, ami a Tesco-hoz visz.
3. A Tesco-s kijárat előtt nagyon közel van a 6-os út becsatlakozása a körforgalomba (2 sáv csatlakozik a 2 sávos körforgalomba)
4. A Renault és a Ford is a 6-os út felől érkezik.
5. Hősünk a belső sávban indexel és megkezdi a sávváltást, ami a két kijárat közelsége miatt a gyakorlatban a 6-os becsatlakozásának magasságában megy végbe.
6. A Renault befordul a külsőbe, mert ő még úgy észlelte, hogy hősünk a belsőben jön és ott is marad.
7. Hősünk a Renault miatt megáll a körforgalomban a két sáv határán.
8. A Ford behajt a belsőbe, arra számítva, hogy Hősünk elsuhan előtte, de az e helyett megáll, így egymásba mennek.
Szerintem ha így volt, akkor egyértelműen a Ford volt a hibás, max rúgozhat azon, hogy hozzák ki a Renault-is vétkesnek, és akkor kármegosztás lesz kb. 80-20 arányban.
blogsámán 2009.03.10. 11:33:32
Bocs, a 4. ponthoz kiegészítés, hogy a Renault feltehetően a 6-os útról a külsőben, míg a Ford a belsőben jött.
blogsámán 2009.03.10. 11:50:02
Nem kekeckedésből, de a Campona Tesco nem volt jó?
caprine76 2009.03.10. 11:58:24
Jól írtad le, a történteket- köszönöm.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.10. 12:11:07
Van egy nagyszerű történetem:
Egyik kollégát rendszeresen összetörik.
Sosem ő a hibás, de valahogy mindig recseg a vas.
Egyszer együtt mentünk valahova jó messze, odafelé én vezettem, visszafelé, meggondoltam, hadd menjen a kolléga, én majd iszok sört...
Nem értünk ki a városból, mire eldöntöttem, hogy nem iszom sört, hanem inkább hazafelé is én vezetek.
Pedig ő sosem volt hibás...
A fordosnak nem lett volna szabad elcsapni emberünket, a rönós pedig mintha ott se lett volna, ő nincs benne a balhéban.
blogsámán 2009.03.10. 12:14:38
Ilyen kollégám nekem is volt WG monogrammal.
blogsámán 2009.03.10. 12:17:26
Eljegyzési gyűrűt a Tesco-ból, miközben a Campona tele van ékszerüzlettel?!
Te szivatol engem???
Na mindegy. Te dolgod, hogy mit kerestél ott. Sajnálom a történteket.
yellowcsirke 2009.03.10. 12:58:40
Nincs senki aki ész érvekkel megtudná magyarázni, hogy miért jó.
Megoldás: soha ne menj többsávos körforgalom belső sávjaiba.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.03.10. 13:12:20
A nagymamám az elektromos késsel elvágta az ujját...
caprine76 2009.03.10. 13:27:21
Most már a rendőrségi, biztosítósi dolog végét várom...
yellowcsirke 2009.03.10. 13:51:29
107! 2009.03.10. 16:11:26
Saját programmal rajzoltam, amit édesapám csinált nekem. :-) Egyébként Indafoto-ra tettem fel és onnan linkeltem be. Ma már máshogy rajzolnám, mert helyismeret hiányában csak egy egy betorkoló sávot tüntettem fel. Azok alapján, amiket utólag tettél hozzá, egyértelmű a Ford felelőssége.
vhm 2009.03.10. 21:24:06
TELJESEN egyértelmű, te nem vagy hibás, kizárólag a Ford, ami neked ment. Ha akkora gyökér, hogy bíróságra viszi, megérdemli a perköltséget is.
vhm 2009.03.10. 21:25:17
vhm 2009.03.10. 21:36:34
Na én így képzelem."
Szerintem ilyenkor is bőven megkérdőjelezhető, hogy megtett-e mindent a Fordos a baleset elkerülésének érdekében...
Minden esetre szerintem inkább az volt a helyzet, hogy a Fordos lendületből jött a bejáraton és mivel az előtte lassú Renault a külső sávba fordult ő lendületből ment volna a belsőbe és az üteme jól jött ki, látta a postíró elhalad addig előtte, mire... Nade itt jön az az eset, ami a kihajtón lévő zebra esetével analóg - nem számított rá, hogy a körforgalomban megállnak előtte.
Szóval szerintem ő ment be és nézett balra, szabad az út. Csak közben megálltak előtte a körforgalomban... És a futóművet is így lehet kiütni könnyen, oldalról...
Amit írtál az is lehet egy eset, de szerintem ez valószínűbb. Sajnos sokan esnek abba a hibába, hogy nem veszik figyelembe, hogy a forgalom amibe becsatlakoznak megtorpanhat. (Jó példa a körforgalom kijáratban lévő zebra, amiatt gyakran megállnak a körforgalomban is és sajnos sokakban én nem tudom hogy de kódolva van, hogy ott előre nem kell nézni, a körforgalomban sosincs megállás...ááá)
107! 2009.03.11. 15:39:45
Tök igazad van. Azóta fényderült arra is, hogy többsávosak a betorkoló utak is. A helyzet, amit a megtorpanó forgalomról írtál nagyon is valós, és mindennapos problémát jelent.
caprine76 2009.03.11. 23:50:56
Üdv: Scatman
Wick 2009.03.16. 13:52:50
csodálatos, nagyságrendileg pont akkor, amikor ezt írtad (szerda négy óra körül) a megtorpanó forgalom hatására hátulról GTK-ra csókolták a 75 Americámat.
vakegerek. :-(
Reggie 2009.03.16. 14:39:14
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.17. 09:25:13
@Reggie: A bíróságon azért ültetik minél hosszabb ideig az ügyet, hogy könnyebb legyen a hatóság részéről megvezetni a tanukat. Régi jó diktatórikus szokás