Jó rég nem szekáltuk a rendőreinket, idő közben persze jött pár levél, köztük Tamásé is, aki tanúja volt, amikor a rendőrök megálltak vészvillogóval ügyeket intézni, egyikük számlát fizetett be, egy másik pedig - mint azt lenti levele után kérdésemre elárulta - pénzt vett fel a közeli ATM-ből. Kerékbilincset persze nem kaptak, csak a többiek.
Az elsőn gondoltam megörökítem, hogy a rend őrei is szeretnek tilosban, vészvillogóval parkolni. Aztán láttam, hogy jönnek a közterületesek, akik természetesen nem törődtek a rendőrautóval (ezt sajnos nem fényképeztem le).
Aztán a második képen már az is látszik, hogy a rendőrautó előtt parkoló Suzuki már ügyesen kapott is egy bilincset a bal hátsójára. S csak után tűnt fel, hogy pár autóval előrébb még egy rendőrautó áll a tilosban vészvillogóval - mire közelebb értem, sajnos már elhajtottak.
S hogy ne legyen kétség, hogy nem hivatalos ügyben álltak ott a fiúk, egyszer csak megjelent egy biztos úr, rohanva, hogy bizony a befizetendő csekket a kocsiban hagyta, az meg ugye kellene.
A harmadik kép pedig csak a rendszám kedvéért...
Hasonló tábla van a következő képen is, amit A kedvenced kapott le és küldött el nekünk.
A képet 2009. január 13-án reggel 9-kor lőttem a Fáy utcai Seat szalon előtt. Mondanom se kell, hogy a rendőrök sehol se voltak, tehát nem intézkedtek, a kocsi egyedül árválkodott, magányát csak a tábla néma fenyegetése törte meg. A dolog pikantériája, hogy az adott helyen rendszeresen büntetnek a közteresek és a rendőrök is.
És ezzel még mindig nincs vége a sornak, Barna is villámot megszégyenítő sebességgel kapta elő képrögzítő kütyüjét és örökítette meg, amit fontosnak vélt.
2008.11.23-án, vasárnap 10.36-kor csináltam ezt a fényképet a Westend előtti parkolóban.
A képen az a pillanat látható, amikor a rendőrök már kifelé jönnek a bevásárlóközpontból és szállnak be az autóba.A képen nem az a gond, ami elsőre látszik, vagyis nem állnak a tábla szerint tilosban, mert a másik oldalról, ahonnan behajtottak, nem látszik.
A baj az, hogy ahogy bekanyarodtak átmentek a szemközti sávba, ahonnan a festett csík szerint is ki kéne kanyarodni az autóknak. Márpedig ez nagyon nem egyirányú.
Rendben van ez, rend őrei? Érdekelne az illetékes kapitányság álláspontja!
Még egy kicsit visszább lépve az időben jöjjön Pál némileg esti minőségű mobilfotója, ahol az épp arra járó kerékpárosok is szívhatták a fogukat.
December utolsó napjaiban készült a kép a Karinthy Frigyes úton.
A rendőrautó - természetesen megkülönböztető jelzés használata nélkül - a Bartók Béla útról fordult be az egyirányú Kartinthyra, szembe a forgalommal. Aztán tett egy kis kört, végül leparkolt egy kocsma előtt - a biciklisávban, ráadásul úgy, hogy alig lehetett elférni mellette.Mondanom sem kell, megkülönböztető jelzés nem égett ezúttal sem, bár annyira nem volt pofátlan a drága közeg, hogy a vészvillogót is bekapcsolja.
Mit várunk egy olyan országban, ahol még a rendőr sem tartja be a szabályokat?
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.03.18. 12:38:09
Pepe83 (törölt) 2009.03.18. 12:51:12
George Jung 2009.03.18. 12:57:53
A BRFK-nak nem kéne elküldeni ezeket?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.18. 13:00:18
Pepe83 (törölt) 2009.03.18. 13:05:32
Pedig érdemes lenne. Még az alapvetően szabálykövető embereknél is kiverik a biztosítékot az ilyen képek.
Egy olyan rendőr akinek ilyen a hozzáállása komolytalanná, vagy inkább nevetségessé teheti a közúti ellenőrzéseket.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.03.18. 13:06:10
akkor majd küldözgetek én is neked megint sünöket, izé képeket :))
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.18. 13:07:36
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.18. 13:08:32
Pepe83 (törölt) 2009.03.18. 13:14:41
Milyen lenne, ha pl. kiderülne, hogy az APEH revizorai nem fizetnek rendesen adót. Milyen fényt vetne ez az egész hivatalra?
Secnir 2009.03.18. 13:22:57
"Milyen lenne, ha pl. kiderülne, hogy az APEH revizorai nem fizetnek rendesen adót."
szerinted?
gondolj kicsit bele, őket vajon ki ellenőrzi? :)
MekkMester 2009.03.18. 13:33:25
Ha valaki tud egy tuti e-mail címet, ahol még tán reagálnak is a hasonló képekre, kérem jelezze!
MekkMester 2009.03.18. 13:34:54
Marcellusca 2009.03.18. 13:38:42
Többet nem tudok elmondani. Kérem kaccsolja ki! :D
Marty Mcfly 2009.03.18. 13:45:53
big_mike 2009.03.18. 13:53:54
ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.03.18. 14:04:29
Példát kell nekik mutatni, hogy hogyan kell btartani a szabályokat...
Amúgy meg edzett és acélos izmú rendőreink nem tudnak gyalogolni? Muhahahahahaha
Érdekes amikor embereket kell verni akkor erősek...
sunblind 2009.03.18. 14:09:18
SimiTomi 2009.03.18. 14:10:39
Még a telefont is óvatosan vettem elő a fotózáshoz, ehhehhe...
Atika!!! 2009.03.18. 14:15:45
88wx335dsf 2009.03.18. 14:18:55
Vagy mégegyszer elolvasod:
"A rendőrautó - természetesen megkülönböztető jelzés használata nélkül - a Bartók Béla útról fordult be az egyirányú Kartinthyra, szembe a forgalommal. Aztán _tett egy kis kört_, végül leparkolt egy kocsma előtt - a biciklisávban, ráadásul úgy, hogy alig lehetett elférni mellette."
fhb_nyuszomuszo · http://csuffhb.blog.hu/ 2009.03.18. 14:19:02
beleszolok 2009.03.18. 14:25:49
Pepe83 (törölt) 2009.03.18. 14:26:40
"Amúgy meg edzett és acélos izmú rendőreink"
Engem már állított meg 170 cm magas kb. 60 kilós rendőr:)
satho 2009.03.18. 14:30:16
Fővárosi Ügyészségi Nyomozó Hivatal
Cím: 1056 Budapest, Belgrád rakpart 5.
Térkép
Telefon: (1) 266-5453
Szakmai címszavak: Ügyészségek
GPS: 47.4878034
19.0554744
big_mike 2009.03.18. 14:32:26
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.18. 14:32:27
csakalila 2009.03.18. 14:34:54
beleszolok 2009.03.18. 14:36:39
PitBuli 2009.03.18. 14:37:10
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.18. 14:47:05
(hogy fog imádni ezért engem :D)
Ac Schnitzer M3 2009.03.18. 14:50:11
MekkMester 2009.03.18. 14:51:37
Hans Lopkowitz 2009.03.18. 14:51:47
Ilyen ez az ország, ilyen a népe. A politikusaink és rendfentartó szerveink viselkedése csak egy kórkép az országról. Hosszabb intervallumban nézve pedig egy érdekes folyamat: így tűnik el egy nép az európai népek családjából.
A klasszikusnap mondott és ezerszer ismételt "akinek nem teszik, az menjen el" erre a válasz. Én megtettem, adózni már két éve nem itt adózok. hamarosan végleg megyek, csak még némi pénzt visszasíbolok. Törvényesen.
Változásra nem látok reményt, akinek nem tetszik és valamilyen módon teheti, ne adózzon itt. A tiltakozásnak kultúráltabb – és hatásosabb – formája az, ha nem tünteni megyünk az utcára, hanem az adónkat visszük ki az országból.
Legyen meg a dolgoknak a következménye.
Cactus71 2009.03.18. 14:56:01
Olyankor a rendőrök lent vannak a Blaha aluljáróban. Ott megtalálod őket. A rendőrkocsi meg azért áll ott, mert ha a kerületben ezzel a két rendőrrel együtt van összesen két páros, akkor nem árt, ha gyorsan oda tudnak érni a megadott címre.
Mellesleg belátható távolságon belül nincs olyan hely, ahol le lehetne parkolni a kocsijukat. Amennyiben esetleg átmennének kocsival a túloldalra az áruház elé parkolni, akkor máris elhagyták a területet (Ezek VII. kerületi járőrök, az pedig már a VIII. kerület) és mehetnének az ügyészségre...
Egyébként az egy eléggé érdekes tábla amit említesz. Ugyanis utána ott van egy buszmegálló, ami a tábla hatálya alá esik...
Pepe83 (törölt) 2009.03.18. 14:58:19
Amikor szükség van rájuk akkor álljanak meg az út közepén villogóval, ha szükséges. Máskor viszont szabályos parkolóhely, városban 50 km/h, stb.
georg 48 2009.03.18. 14:59:01
beleszolok 2009.03.18. 14:59:35
Egyetlen esetben lenne rájuk szükség, lopás, vagy betörés esetén, hogy minél előbb lezárják az ügyet, hogy fizessen a biztosító.
big_mike 2009.03.18. 15:01:22
Cactus71 2009.03.18. 15:04:41
Jah. Valóban. Csak ki dönti el, hogy mikor szükséges, és mikor praktikus?
MekkMester 2009.03.18. 15:04:46
okostojgli (törölt) 2009.03.18. 15:05:34
Egyébként a posztírónak volt annyi a pucájában, hogy beszólt a rendőrnek vagy csak fényképezgetett a bokorból olyan HírTv módra?
MekkMester 2009.03.18. 15:06:06
Tudod: KRESZ és a rendőrség szolgálati szabályzata.
Cactus71 2009.03.18. 15:07:51
Nyomek 2009.03.18. 15:11:09
Igazad van, a posztban ezt kifelejtették! Akkor, ha segíteniük kellene (segíteni? ez nem kötelességük? - na mindegy...), szóval, ha segíteniük kellene, akkor nagyon bőszen tudnak szabályos parkolóhelyeket keresni. Hetekig, hónapokig tart. Már a telefonba is azt mondják, hogy nem jönnek ki.
Nem értem, ha tényleg hatóságilag lépnek fel, miért nem használják ilyenkor a megkülönböztető fényeiket? Ennyire hülyék volnának? Vagy inkább szarnak az emberek fejére, csak pénzbeszedésre jók?
Ugye, te is hivatásos vagy?
big_mike 2009.03.18. 15:12:46
mr M3 Schnitzer ! Hadd kérdezzem meg, ha nem vagyok indiszkrét, igy név nélkül: Te Rendvédelmi dolgozó vagy? a szóhasználatod alapján igen. Ilyen jól fizetnek? :)) Vagy a szüleid vették a kocsidat?
wmiki · http://kigondoltam.blog.hu/2014/07/20/stephen_hawking_538 2009.03.18. 15:13:55
jogállam van
a rendőr hagy csináljon mán azt, amit akar
big_mike 2009.03.18. 15:16:25
efT 2009.03.18. 15:16:40
.. na az igaz, hogy normálisak voltak, na de akkor is kérem szépen! :)
Perillustris 2009.03.18. 15:20:56
Aha, szóval mivel te nem láttad őket, már nem is intézkedhettek. Értem.
"A képen nem az a gond, ami elsőre látszik, vagyis nem állnak a tábla szerint tilosban, mert a másik oldalról, ahonnan behajtottak, nem látszik. A baj az, hogy ahogy bekanyarodtak átmentek a szemközti sávba, ahonnan a festett csík szerint is ki kéne kanyarodni az autóknak. Márpedig ez nagyon nem egyirányú."
Igen, én is szeretném, ha a rendőrök szabályosan parkolnának le, ha mondjuk egy késeléshez riasztják őket.
"A rendőrautó - természetesen megkülönböztető jelzés használata nélkül - a Bartók Béla útról fordult be az egyirányú Kartinthyra, szembe a forgalommal. Aztán tett egy kis kört, végül leparkolt egy kocsma előtt - a biciklisávban, ráadásul úgy, hogy alig lehetett elférni mellette."
Kerékpárosként igen érzékenyen érint a téma, de mégis azt mondom, ebből nem lehet megítélni a parkolás jogosságát. Gyors intézkedés esetén tőlem keresztben is megállhat, az sem érdekel,
Az esetek mindenesetre jóval túlmutatnak önmagukon. A morálisan, erkölcsileg, valamint sajnos szakmailag is leromlott állapotban lévő Rendőrség hiteles lenyomatai ezek. Jómagam mégsem az utcán dolgozó kisrendőröket hibáztatom, hanem a feletteseiket, azok irányítóit, s persze a politikusokat, akik SZÁNDÉKOSAN hagyták lezülleni az állományt. Több ismerősöm van, aki azért szerelt le, mert nem bírta azt a nyomást, azt a korrupciót, ami Bencze szerint persze nem létezik. Mégis mit várunk abban az országban, ahol 10-15 fős túlerő esetén a rendőrt menekülésre buzdítja a parancsnoka fegyverhasználat helyett? Lesz annak a rendőrnek tekintélye? Ha meg nem, akkor minek rugózzon, inkább csendben, a könnyebb ellenállás felé tartva kibekkeli a korkedvezményes nyugdíjat. Ami szintén "vicc" kategória, de nem akarom nagyon elvinni a témát.
hawkeye 2009.03.18. 15:28:10
Te csak folytasd a tanult szakmádat, a testüregkutatást... :)
Parajpuding 2009.03.18. 15:32:48
Célszerű a fotót már eleve dátumozva elkészíteni.
Sőt a beküldés dokumentumait is gyűjteni, jelezve ezt a levélben, előrebocsátva az országos rendőrfőkapitányhoz és a belügyminiszerhez való közvetlen eljuttatás lehetőségét.
A testületnél ha elindul a sz@rlavina, sok embert magával tud sodorni...:)
Hans Lopkowitz 2009.03.18. 15:35:24
Egyszerűen kitörlik a leveleket és kész.
TuskóHopkins 2009.03.18. 15:37:56
"Igen, én is szeretném, ha a rendőrök szabályosan parkolnának le, ha mondjuk egy késeléshez riasztják őket."
Ha egy rendőrt késeléshez, rabláshoz stb. riasztanak, akkor szirénázva fog menni a helyszínre és villogó fényekkel fog megállni.
Most nem ez történt, úgyhogy gyaníthatóan nem riasztás történt.
Az utolsó bekezdéseddel egyetértek.
Hans Lopkowitz 2009.03.18. 15:39:30
Ezért kell azt tenni, amit fentebb írtam...
Cactus71 2009.03.18. 15:40:04
A rendőr nem hagyja ott villogó fényekkel a rendőrautót, ha eltávolodik tőle, mert akkor le kellene állítania, és a kékfény leszívj aza akksit. Aztán utána jönnek azok a képek, amikor a rendőrök tologatják a kocsit...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 15:42:17
Cactus71 2009.03.18. 15:43:22
Sokat? Azokat a kisrendőröket, akik a lánc végén állnak. Akik az ukázt adják, elérhetetlen magasságokban vannak. Védik őket a politikus barátaik.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 15:44:01
Az addig rendben van, csak akkor mondjuk én is parkolhassak tilosban, ha attól félek, hogy lemerül az aksim...
Cactus71 2009.03.18. 15:44:14
Megjegyzem, minden esetet kivizsgál a rendőrség, és retorziót is alkalmaz a szabálytalankodó rendőrökkel szemben.
Cactus71 2009.03.18. 15:44:48
Ne forgasd ki a szavaimat, inkább értelmezd őket.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.03.18. 15:50:33
Ez nem kiforgatás. Én inkább a "Hivatali hatalommal való visszaélés" találnám megfelelőbbnek.
A másik: Sajnos tapasztalatból tudom, hogy ott végzik, de még a telefonos bejelentéseket is igyekszenek lepattintani. (ha balesethez vagy verekedéshez(!) hívtam őket, símán mondták, hogy nincs járőr, nem tudnak Vele mit kezdeni)
RAMBO · http://szolo.blog.hu 2009.03.18. 15:57:38
blokkos 2009.03.18. 16:00:36
vwxyz (törölt) 2009.03.18. 16:01:03
A XIII. kerület (is) tele van értelmetlen tiltó táblákkal.
big_mike 2009.03.18. 16:06:16
a főbünösök, a magasabb rangu rendörök biráskodnak az átlagrendörőn. Pont a magasabb rangú rendörök a leginkább veszélyes bűnözők a redörségen. Probáltam Brüsszelhez fordulni jogorvoslatért, de amig ki nem meritek minden itthoni lehetöséget, nem fordulhatok hivatalosan oda. így szól a törvény :D :)
a magyar rendörség nem igazi rendörség, hisz katonai szervezet. (lásd Doszpot véleményét videón, aki egyetért, valóban ez itt a 1. számú baj) Ez a városunkban tartózkodó fegyveres katonai szervezet a cinkostársaival együtt (politikusok, NBH) együtt diszponálnak az összes lőfegyver és biztonsági infrastruktúra felett, hogy a despotikus hatalom megörzése ne lehessen probléma. Nem lehetsz sikeres politikus, hogy a rendörséget megtisztítsd, csak ha egy követ fújsz velük, különben még zsenge politikus korodban hiteltelenítenek... a kör bezárult :D
... az egyetlen megoldás a jól szervezett és szigoruan kontrollált, preciziós eröszak a rendörség és egyéb komcsi maradványintézmények ilyen korrupt tagjai ellen, akik ellehetlenítik a tenni akaró és tisztességes rendőröket (állomány 2%-a)
plan B: kinyitunk egy sört és próbálunk felejteni :)
SimiTomi 2009.03.18. 16:12:47
Mondjuk még akár érthető is, mert ott a két sávból lesz egy két sáv + szervizút. Ami néha még hibádzik az az, hogy úgy jelzik a 40 m-t (addig tilos megállni és várakozni, ugye), hogy levertek szürke fém karókat.
Na, láttam már rendőrt, aki jött és a sort végigtolta, mondván, hogy szerinte a következő kereszteződésig nem lehet megállni...
SimiTomi 2009.03.18. 16:13:46
Petrodon 2009.03.18. 17:03:34
Tehát menjünk ki az utcára és verjük szét az összes szembe jövő járőrt? Hiszen a te megbízható és szavahihető forrásaid szerint ez az állomány 98%-a. Lenyűgöző eszmefuttatás volt, köszönjük...
Egyébként csak úgy megkérdezem, hogy nem-e akarsz eltakarodni anyádba ahelyett, hogy itt osztod az ostoba összeesküvés elméleteidet faszkalap?
laposmacska 2009.03.18. 17:44:34
Egyébként könnyebb észrevenni más szemében a szálkát...
MekkMester 2009.03.18. 17:51:14
rushman 2009.03.18. 20:42:08
Matrix_ 2009.03.18. 21:18:40
mdee 2009.03.18. 21:24:41
Paccs
alte trottel 2009.03.18. 21:28:20
Mert előbb kerül a minisztériumi alsegédügyintéző-helyettes hátsója alá a recsegős, szálkás NDK faszék helyére tecsógazdaságos sámli (pedig ez is pár évtized) mint pl. a járőrskodára 0.09714 mm-est meghaladó mintázat mélységű "Mao Cetung" márkájú abroncs.
Tudják ám nagyjaink (oldalfüggetlenül!), hogy kell ésszerűen takarékoskodni!
B.GY. 2009.03.18. 22:25:08
Sutty ! 2009.03.19. 00:59:06
Én már régen leírtam, de nem elégszer, hogy a rendőrnek mindent szabad!
Sajnos.
Ez van, az 1990 évek előtt nem volt ennyi megalázásos rendőri intézkedés. Tapasztalatból tudom.
Sőt akkor már amikor megnézték a személyit, akkor 3 gyerek be volt jegyezve, és még elnézőek is voltak.
Most a beteg asmás gyermekemet vittem sürgősen a kórházba, és mivel egy balra kanyarodó autót jobbról kikerültem, és amiért a baleset elkerülése végett egy másodperces dudát nyomtam.
Büntetésem 15.000 ft 3 büntetőpont . Arról nem is beszélve, hogy 5 gyermeket neveltem fel árván rokkantan.
Manapság emberség 00
De a rendőrnek mindent szabad ezt egy őrnagy jelentette ki.
Cactus71 2009.03.19. 07:40:58
@big_mike: Én mondjuk az arányokon tudnék Veled vitatkozni. Az a 2% minimum 95-97%. Az általad említett 2%-ot a rendőri vezetőkre nézve elfogadom.
107! 2009.03.19. 09:11:46
Tessék egy 15 éves srácnak több esze van, mint itt néhányotoknak együttvéve.
Amikor különböző "statisztikai" adatokat írtok, kicsit el lehetne gondolkozni. Jól hangzik, hogy a 98% ilyen, meg olyan, csak éppen az igazsághoz semmi köze. Ideje lenne szétnézni magatokban. Hogyan végzitek a munkátokat? Rengeteg hozzászólás születik reggel 8 és délután 4 között is. Biztos nem a munkahelyről írogattok ugye! A legnagyobb bajotok, hogy a rendőr befizet egy csekket meló közben? Úgy sem árt a postának, ha néha belátogat egy járőr. Persze, megállhatna szabályosan is. Ezzel egyetértek, de korántsem akkora gond ez a tilosban várakozás, mint ahogyan itt felfújjátok. Nem is értem, miért kell ezzel foglalkozni. Legközelebb szóljatok neki, hallgassátok meg, mit mond a feltett kérdésre. Ja, hogy be vagyunk sz@rva, akkor utólag itt se tessék jártatni a szánkat.
Nem csak itt, elég sok helyen szidják, szidjátok a rendőrséget... Gyertek, csináljátok jobban, tegyetek valamit, ne csak lovagoljatok a különböző híreken (amiknek nagy része meg sem közelíti az igazságot) Zsanetteztek, meg Enyingeztek úgy, hogy megnéztetek két hírösszefoglalót. Rögtön tájékozottak lettetek annyira, hogy kész tényként kezeljetek bizonyos momentumokat. Arra már lusta mindenki, hogy utána járjon több szemszögből is...
És akkor most lehet savazni, nem nagyon fog meghatni, már hozzászoktam. Mondhattok bármit, egyben biztos vagyok: még a legrosszabb zsaru is többet tesz a hazájáért, mint itt sokan. (tisztelet a kivételnek)
MekkMester 2009.03.19. 10:32:26
Téged nem hat meg, ha beszolnak, engem meg nem hat meg, ha valaki sír.
Folyton nyavajognak a rendőrök, hogy nem szeretik őket, de azon elgondolkoztak-e, miért?
Példa.
Éjjel 0:30, Váci út. Poroszkálok haza melóból fáradtan, betartva a sebességet. Többedmagammal vagyok az úton, a többiek mindig elhúznak, mert "nyomják neki", de a pirosnál utolérem őket mindig. A Duna Pláza magasságánál utolértünk egy rendőrautót amilyik a belső sávban ment kb 40-el. Most nem az a téma, hogy ez veszélyes-e, a poén most jön: mindenki elhúzott mellette vagy 90-el, én szépen 70-el. Na, kit állítanak meg? Hát pesze, hogy engem! Megnézték az irataimat, majd mondták, hogy további jó utat.
Megkérdeztem a rendőrt, hogy miért engem állított meg amikor a többek gyorshajtottak én pedig nem csináltam semmi szabálytalant. Azt válaszolta, hogy csak rutin ellenőrzés volt. Hmm. Megkérdeztem, feltűnt-e neki, hogy a kocsi nem az én nevemen van, hogy a forgalmi egy héten belül jelár és, hogy a közelező biztosításról nem adtam semmiféle papírt. Egy kissé ideges lett, de aztán elég jól elbeszélgettünk, kiderült, hogy azért engem állított meg, mert biztos volt benne, hogy nincs semmi gond, nem kell intézkednie.
Hát szóval tényleg sokat tett a hazáért a tisztelt polgártárs.
Szerinted miért nem intézkednek, vagy ha mégis, miért csak a kispolszkis kismamákkal keménykednek? Miért nem vágnak rendet a .... hmm, nem akarok megbántani senkit.
Szerintem a rendőrök vannak beszarva ha intézkedni kell és inkább másfelé néznek, csak ne legyen melójuk.
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.03.19. 10:48:43
107! 2009.03.19. 11:03:52
A mai helyzet alapján az a leggyanúsabb, aki nem mer elmenni a rendőr mellett 90-el. Ez van sajnos. Ennyi a tekintély. Mindenki tisztában van vele, hogy a saját szabadságjoga erősebb mindennél.
Fiatal, még vehemens kollégák belefognak a legkeményebb intézkedésbe is, mert még nem érte őket negatív tapasztalat. Nem kellett még bocsánatot kérve visszaadniuk valaki valakijének a jogsiját, forgalmiját, nem indított még eljárást az ügyészség, mert a tróger betörőnek megütötték a pofikáját... sorolhatnám még, de nem akarok "sírni" Nem szokásom, de ha Te annak értékeled, hogy a másik oldal bemutatja a saját álláspontját, akkor igen, akkor sírok. Mert ez is az igazság része.
Érdekes dolog, ha valaki rendesen végzi a munkáját, akkor annak előbb vagy utóbb a tyúkszemére lépnek. Így hát aki kicsit is gyengébb, az nem erőlteti a melót. (a motiváció teljes hiánya van jelen) Azért a sok hátráltató körülmény közül ki kell emelni egyet. Ami nem kerül pénzbe, nincs jogszabályhoz kötve, és mindenki saját maga tud változtatni rajta. Az egymáshoz való hozzáállás. Kölcsönös tiszteletadás, és nem csak a másik hibáinak való keresgélése. Ez természetesen igaz mind a két oldalra. Én a tőlem telhetőt mindig megteszem, még akkor is, ha a másik fél egy lépést sem közeledik. Nálam az esetek 90%-ban megköszönik az emberek a bírságot. Mert nem mindegy, hogyan és miért kapják. Még nem panaszolták meg egy intézkedésemet sem, és nem én vagyok, aki a legkevesebb munkát viszi be (de nem is az aki a legtöbbet). Ezt ismét értékelheted öntömjénezésnek, de ha mindenki ennyi tisztelettel állna a másikhoz, akkor most ez a poszt nem lenne.
MekkMester 2009.03.19. 11:18:52
Én - és itt SilentSound utóbbi hozzászólására is utalnék - valóban csak egy kiragadott példát hoztam, de sajnos ez megtörtént. Mint ahogy az is, hogy amikor ellopták két biciklinket, a három elkövetőből egyet megfogtunk és visszatartottuk a yard megérkezéséig. Persze a bringák nem lettek meg, nekem kellet a rendőrségre járni és még le is csesztek, hogy lehettem olyan felelőtlen, hogy felléptem a tolvajokkal szemben, hiszen meg is késelhettek volna...
Szóval eddig eléggé negatív tapasztalataim vannak a rendőrökkel és a rendőrséggel kapcsolatban.
Megértem, hogy a rendőrök frusztráltak, kevés a pénz, a megbecsülés, de szerintem a fél(?) ország így van ezzel. Náluk nem lehet elintézni az intézkedés elmaradását azzal, hogy "kicsi pénz, kicsi foci", hogy klasszikust idézzek.
Tisztelet és becsület azoknak, akik tényleg a szolgálati szabályzat szerint, valóban a szakmát hivatásként szolgálnak. Valahogy azt kellene elérni, hogy ilyen rendőrök legyenek, de ennek nemigen látom manapság realitását.
MekkMester 2009.03.19. 11:21:08
Kimaradt, bocs.
107! 2009.03.19. 12:07:26
Addig, ameddig ezeket meg tudjuk beszélni nincs gond. Én tudom, hogy az embereknek (nem a politikusoknak és nem a parancsnokoknak) mi a fontos, és ők is tudják, hogy nekem mik a korlátaim, lehetőségeim. Együtt talán tudunk változtatni dolgokon. Félreértés ne essék nincsenek illúzióim, de a jelenlegitől jobb állapotot elérni nem túl nehéz.
MekkMester 2009.03.19. 12:17:37
Nagyon ideje lenne már változtatni, mert szerintem rossz irányba mennek a dolgok.
Ha mindenki belesz@rik a szabályokba akkor itt horror lesz, ami nem lehet senkinek sem az érdeke.
akela1978 2009.03.19. 17:18:53
Hú de sok időtök van munkaidőben irogatni... Senki sem állt még meg más céges autóval magánügyben szabálytalanul... ugyanmár... tény, hogy példát kéne mutatniuk, de elsősorban az ország vezetőinek (beleértve az ellenzéket) és aztán nekik... de itt úgy látom csak szentek és szüzek vannak. Jobb helyeken a rendőrök nem a nép céltáblája, és ne higgyétek hogy mindenhol diplomás, 5 nyelven beszélő, 1,90 magas szolgál.
107! 2009.03.19. 17:28:02
Mindenki feleljen a saját viselkedéséért. Sokszor kerülök hátrányba (civil életben értem) azért, mert tisztességesen "játszom" azokkal szemben, akik nem tartják be a szabályokat. Éppen ezért lehet, hogy egy igazi lúzer vagyok, de legalább tiszta a lelkiismeretem. És ha csak a közlekedésre gondolok tudom, hogy minden notórius szabálysértőnek meg van a maga villanyoszlopa, akácfája... (De ha mégsem, akkor majd utolérem én, és... :-) )
B.GY. 2009.03.19. 22:04:47
vwxyz (törölt) 2009.03.20. 16:02:27
Táblatüsszentő Hapci Benő járja az országot, és mindenhova odatüsszenti az értelmetlen sebességkorlátozó és parkolást tiltó tábláit. A fakabátok, a közterületfelügyelők, és az önkéntes rendőr bloggerek pedig boldogok, mert így könnyen találnak maguknak ellenséget. És nem kell arra koncentrálniuk, hogy mi az, ami tényleg veszélyes.
Sutty ! 2009.03.20. 16:20:02
A rendőrség = királyság.
Ők jogtalanul indokolatlanul szabálytalanul megtehetnek mindent.
Csak akkor van esélyed arra, hogy jogtalanul ne büntessenek meg, ha körbe kinyalod a seggüket!
Sajnos!
107! 2009.03.20. 16:26:36
Drága barátom! Csak egy hétre magam mellé vennélek a "királyságba". Megtudnád milyen a magadfajta emberrel szemben intézkedni. És azt is láthatnád, hogy szerencsére még akad olyan is, aki nem úgy gondolkozik, mint Te.
MekkMester 2009.03.20. 17:52:04
Sok-sok yard kéne az utakra, hogy betartassák a szabályokat, de olyanok, akik maguk is az utolsó betűig betartanak mindent, mert hisz milyen alapon büntetnek meg bárkit is, ha maguk is szabályalankodnak?
107! 2009.03.20. 21:46:45
Ez teljesen igaz. Csak akkor hiteles, ha példaértékű a viselkedése. Ez viszont sok minden miatt nehézkes. (jogi, anyagi, politikai kérdés, és nagyon összetett)
Egyébként rendszeresen látok postás autókat (azt a csomagküldő félét) szabálytalanul várakozni. Pont olyan tevékenységet végez, mint bármelyik másik futár cég, mégis elnézőbbek vele az emberek. Miért vannak ezek a megkülönböztetések? Igen, példát kell mutatni, de semmivel sem nagyobb bűn, mint postás, vagy tűzoltó, vagy mentőautóval ugyan ez.
SimiTomi 2009.03.20. 22:24:44
Abból a sávból egyből eltűnik másfél méter, vagy több is, s éppenséggel pont ott váltanak sávot elég sokan - akik ki akarnak húzódni a szervizút felé...
SimiTomi 2009.03.20. 22:26:35
MekkMester 2009.03.21. 09:34:12
Ugye, arra mindenkinek van legalább 5 jó indoka, hogy pl. miért nem köti be az övet. Csak arra nem gondol egyik sem, hogy a tolókocsi kényelmetlenebb, mint az öv.
Valami magyar virtus lehet abban ( vagy legalábbis ezt szeretnék elhitetni), hogy mindig megpróbálnak az emberek a törvényekkel, szabályokkal szebehelyezkedni és mindenfélét kitalálni, hogyan lehetne nem betartani ezeket.
Szomorú.
Perillustris 2009.03.21. 09:55:51
Barney79 2009.03.21. 19:44:12
Az első négy képen teljesen szabályosan parkolnak a rendőrök. Egy kis KRESZ: a megállni tilos jelzőtábla alatt a 40 m és 15 m kiegészítő azt jelenti, hogy a megállni tilos 40 illetve 15 méter múlva kezdődik. Nem pedig azt, hogy 40 vagy 15 méter hosszon tilos a megállás a tábla vonalától. Ez akkor lenne igaz, ha a kiegészítőkön két oldalt lenne egy-egy nyíl.
Ezt szinte mindenki benézi. Előfordult, hogy ez miatt veszekedtem a közterület felügyelővel.
107! 2009.03.21. 20:29:51
KRESZ
15. § (1) A járművek megállását vagy várakozását tiltó jelzőtáblák:
a) „Megállni tilos” (60. ábra); a tábla azt jelzi, hogy - a forgalmi vagy műszaki okból szükséges megállást kivéve - megállni, valamint várakozni tilos;
b) „Várakozni tilos” (61. ábra); a tábla azt jelzi, hogy várakozni tilos; a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő táblán levő felirat jelezheti, hogy a várakozási tilalom a járművek meghatározott körére nem terjed ki;
...
(2) Az (1) bekezdés a) és b) pontjában említett jelzőtáblák hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződésig tart, kivéve
a) ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg,
....
???????
Perillustris 2009.03.22. 00:31:59
Barney79 2009.03.22. 09:52:17
1. mivel ezzel foglalkozom nap mint nap, ezért azt hiszem pontosan tudom melyik tábla mit jelent (és most lehet szidni, hogy nagyképű vagyok, de távol álljon tőlem)
2. amint írtam sokan nem tudják megkülönböztetni a távolságot és a hosszat jelentő kiegészítő táblát, még a rendőrök sem. Ez így furcsán hangzik, de a kettő nem ugyanaz.
3. nézzetek utána melyik kiegészítő tábla jelöli a hosszat és az "x méter után"-t.
Ennyi...
alte trottel 2009.03.22. 10:39:00
10. §
.
.
.
(2) A jelzőtábla alatt kiegészítő tábla adhat útmutatást a jelzőtábla jelzésének értelmezésére.
.
.
.
15. § (1) A járművek megállását vagy várakozását tiltó jelzőtáblák:
.
.
.
(2) Az (1) bekezdés a) és b) pontjában említett jelzőtáblák hatálya a táblánál kezdődik és a következő útkereszteződésig tart, kivéve
.
a) ha a jelzőtábla alatt elhelyezett kiegészítő tábla ennél rövidebb távolságot jelöl meg,
.
.
c) a (3) bekezdésben említett esetet.
.
(3) Az (1) bekezdésben említett jelzőtáblák alatt - a tábla síkjára merőlegesen - elhelyezett kiegészítő táblán nyíl jelezheti, hogy a tilalom hatálya a táblától kezdődően vagy a tábláig áll fenn (a nyíl iránya a korlátozás alá eső terület felé mutat, 62. ábra), illetőleg a tábla előtt és után egyaránt fennáll (63. ábra).
Nem-e lehetséges-e, hogy uraságod véletlenül öszzekeveri-e a 1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet "Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák" fejezetében meg-e jelölt-e kiegészítő táblácskáival-e?
12. § (1) Az elsőbbséget szabályozó jelzőtáblák:
.
.
(2) Az (1) bekezdés a) pontjában említett jelzőtábla előjelzésére a táblával azonos ábrájú - az előjelzett tábla távolságát feltüntető - kiegészítő táblával ellátott jelzőtábla szolgál (15. ábra).
Szeretném, ha közölnéd az általad etalonként használt joganyag fellelhetőséget, mert egyik vesszőparipám, hogy szeretek naprakész ismeretekkel fölvértezve venni részt a közlekedésben.
107! 2009.03.22. 11:15:06
"Ezt szinte mindenki benézi."
Ha mindenki benézi, és csak Te tudod jól...
- Egy hülye szembe jön az autópályán!
- Mi az hogy egy? Mind!
:-)
Perillustris 2009.03.22. 12:24:03
Fenntartom, hogy ezt rohadtul benézted, ami különösen problémás, ha nap mint nap ezzel foglalkozol. De meggyőzhető vagyok: kérlek küldj képet a kétféle kiegészítő tábláról valamint másold be a hivatkozozz szabályt!
Sutty ! 2009.03.22. 16:42:19
De itt már el is szóltad magadat.
Miért nem lehet ember módjára intézkedni a rendőrnek, azzal szemben aki nem problémás, hanem ellenkezőleg.
A válaszom kissé morbid, de előre is elnézést kérek!!!
Azért mert mint a támadó ebek be vannak tanítva, és nem tudnak adott körülmények között ember módjára viselkedni.
És ezek után nem kell semmin csodálkozni.
Ez van!!
És részemről lezárva!
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.03.22. 18:31:31
A kérdést pedig kérdőjellel szokás a mondat végén lezárni, de ha eddig nem tanultad meg, ezután sem fogod. Így néz ki, segítségképpen: ?
107! 2009.03.22. 20:00:34
Komolyan mondom, hogy kiakasztó vagy! Vannak, akik szélsőséges dumákkal jönnek, és abból nem engednek, vannak akik rossz emlékkel vannak a rendőrséggel kapcsolatban, és ezért neheztelnek minden rendőrre, de Téged egyszerűen nem tudlak hova tenni, szerintem pusztán ... vagy. (valaki majd kimondja helyettem)
Egyetlen Neked címzett kommentem volt, amivel csupán annyit szerettem volna érzékeltetni, hogy amiről Te királyságként gondolkozol, koránt sem az. Példaként hoztalak fel, hogy milyen jó ilyen mentalitású (utáljuk a rendőrséget, minden zsaru ellenünk van) polgárral intézkedni. Megtudnád, hogy egy ártatlan intézkedés mondjuk szabálysértés észlelése miatt meddig fajulhat. Nem a rendőr miatt!!! Inkább az efféle hozzáállás miatt, amit Te is tanúsítasz.
Nem csodálom, hogy még nem találkoztál normális rendőrrel, Te mindenkiből kihozod az állatot.
Részemről is lezárva. :-)
Lacaca 2009.03.22. 21:15:19
107! 2009.03.22. 21:31:17
Ja! Elég soknak csak 8 általánosa volt, néhánynak kéthetes rendőrképzése, és ha kiosztottak a soron egy jó pár pofont, a kutya nem szólt rájuk, nem került veszélybe a szabadságuk, de még a munkájuk sem.
Volt ennek jó és rossz oldala is. Akik mostanában azt mondják, rendőr állam van nálunk, azok biztos nem kaptak fülest gyerekkorukban a KMB-s től.
A még néhány megmaradt öreg rendőrtől olyan legendákat lehet hallani, amiért ma már börtön járna. De akkoriban rend volt! Akkor tényleg mindent megtehetett a rendőr.
vwxyz (törölt) 2009.03.22. 22:07:30
vwxyz (törölt) 2009.03.22. 22:14:00
SimiTomi 2009.03.22. 23:42:35
alte trottel 2009.03.23. 07:51:18
Már többször eszembe jutott, egyszer már össze kéne hozni.
Akad még az országban, még Budapesten is többhektáros lepusztult ipari terület, ahol skanzen jelleggel kéne előadásokat tartani a régi, már nyugdíjba ment de még életerős rendőrök (szépen díjazott) irányítása alatt a fiatalabb korosztályú aktív állomány részvételével szakmai továbbképzés és testület-történeti ismeretek fejlesztése céljából, korabeli egyenruhákban és felszereléssel, a korabeli szol.szab. alapján.
Az izgalomra vágyó vagy történelmi ismereteit fejleszteni kívánó jelentkező befizeti a részvételi díjat és ennek fejében összecsaphat a "kádári" rendőrséggel.
Természetesen bármikor kiszállhat (fehér zászló, zöld fény, "nem ér a nevem" kiabálás stb) és akkor a KORHŰ mentőautó személyzete KORHŰ felszereléssel ellátja a sérüléseit.
Sutty olvtárs lehetne az első vendég, és összedobnánk a belépőjét.
Vélemény?
Barney79 2009.03.23. 09:29:20
Nem vitatkozom. Nézz utána: ÚT 2-1.114:2004 Útügyi Műszaki Előírás. Nem részletezem, de! Keresd meg a "Megállni tilos" jelzőtáblát és ott konkrétan le van írva, hogy milyen kiegészítő táblák alkalmazhatóak a megállni tilos táblával. Ezt nekünk kötelező alkalmazni. Ennyi. Ha ezt megnéztétek utána alkossatok véleményt.
Más kérdés, hogy az önkormányzatok olyan táblát tesznek ki, amilyet akarnak. Az országos közutakon azonban ez az előírás az érvényes.
Matrix_ 2009.03.23. 10:01:23
szóval, nem tudom... lehet hogy tényleg rossz kiegészítő táblákat tesznek ki? Nem tudom...
Perillustris 2009.03.23. 13:03:08
De nem jobb a helyzet a külvárosi részeken sem. A járdákból nagyon kevés helyen marad meg másfél méter, másrészt rengeteg kétirányú utcában csak váltakozva haladhat a forgalom az út szélén parkoló kocsik miatt.
107! 2009.03.23. 15:38:24
Így ebben a formában nehéz lesz megtalálni ezt a "jogszabályt" Viszont sem a KRESZ, sem a következő jogszabály nem taglalja, hogy milyen kiegészítő tábla kell a megállni tilos tábla alá. "Humorosan" megfogalmazva nem jegyzik, hogy "tálymsznyúromán" betűtípus 12-es betűméret... A KRESZ is csak azt írja, hogy a kiegészítő táblán jelzett távolságra rövidíti a tilalmat, meg ez a 83/2004. (VI. 4.) GKM rendelet melléklete sem magyarázza, hogy milyen paraméterekkel, és hogyan készül a kiegészítő tábla.
83/2004. (VI. 4.) GKM
14. (Előírások az egyes tilalmi jelzőtáblákra)
14.8. Megállási és várakozási tilalmat jelző táblák elhelyezése
a)...
b) A „Megállni tilos” vagy a „Várakozni tilos” jelzőtáblát a tilalom hatálya alá eső útszakasz kezdeténél el kell helyezni. Ha a tilalom 1000 méternél hosszabb útszakaszon áll fenn, a jelzőtáblát 1000 méterenként meg kell ismételni.
c) Ha lakott területen az elrendelt tilalom hatálya rövid szakaszon áll fenn, vagy véget ér a következő útkereszteződés előtt, és a tilalmat ellenkező értelmű jelzőtábla nem oldja fel, a tilalom hatályának térbeli jelölésére kiegészítő táblát és/vagy útburkolati jelet kell alkalmazni.
Szóval sehol nem találtam olyan kitételt, hogyan kell kinéznie a kiegészítő táblának. Azt meg mondanom sem kell, hogy szó nincs olyan helyzetről, ahol a tábla vonalától távolabb eső korlátozás kezdete lenne.
Ha küldesz egy pontos tv. számot, vagy bemásolod azt a részt, amit Te gondolsz, tudsz az ügyről, azt megköszönném. Már nagyon felizgatott a téma. (lehet, hogy így is jó a szám, de nekem erre nem dobott ki semmi értelmeset)
107! 2009.03.23. 16:46:22
Azt hiszem, mégis csak ez a kulcsszó!
"...bekezdés a) és b) pontjában említett jelzőtáblák hatálya a táblánál kezdődik..."
A KRESZ mást nem ír. Ha létezik is más rendelkezés, ez az irány adó, mert ez törvény erejű, amit Te írtál pedig "csak" egy műszaki előírás (nem erősebb jogszabály)
vwxyz (törölt) 2009.03.23. 19:31:05
Én sem hiszem. Emellett azt sem, hogy csak azért, mert néhol abornmálisan parkolnak, válaszul mindenhol el kellene lehetetleníteni a várakozást. Sőt, szerintem pont meg kellene hagyni az értelmes lehetőségeket, mert akkor az intelligensebbje talán azt használná, és nem a zebrán/járdán/füvön állna meg.
Én eredetileg azt írtam, hogy az első és a második esetben teljesen értelmetlen a tiltás, mert az ott parkolók senki sem zavarnak, és senkit sem veszélyeztetnek. (Azért a Váci-Dózsa kereszteződésben, ahol van 8 sáv és egy rámpás aluljáró, ott ne akarjon már a gyalogos átszambázni a kocsik között, vagy ha mégis, akkor ne az út szélén parkolókat hibáztassa, ha mégsem sikerül.) Ha az agyatlan közútkezelő még az ilyen helyeken is betiltja a parkolást, akkor ne csodálkozz, ha a mellékutcában a villanyoszlop tetejére is felmásznak, mert csak ott férnek el.
"De nem jobb a helyzet a külvárosi részeken sem. A járdákból nagyon kevés helyen marad meg másfél méter, másrészt rengeteg kétirányú utcában csak váltakozva haladhat a forgalom az út szélén parkoló kocsik miatt."
Na jó, azért ne sírjunk már, hogy nem tudunk kényelmesen autókázni a többi kocsi miatt! Nekünk szabad, de a többiek ne tartsanak autót?
Barney79 2009.03.23. 20:21:38
az Útügyi Műszaki Előírásokat a Gazdasági és Közlekedési (vagy az éppen aktuális elnevezésű) Minisztérium Közúti Közlekedési Főosztálya adja ki. A forgalomtechnikával foglalkozó, táblákat is gyártó vállalkozások is ezek (illetve a szabványok) alapján szerkesztik meg a közutakon kihelyezendő táblákat. Tehát akármilyen "ákombákom" táblát nem szabad kihelyezni. Országos közutak fenntartásánál ezeket a műszaki előírásokat kell kötelezően figyelembe venni. Más kérdés, hogy az önkormányzatok úgy építik fel a forgalomtechnikájukat, ahogyan akarják. Sajnos sok helyen ez meg is látszik. Írhatnák még oldalakon keresztül erről a témáról, de részemről ezt a "hozzászólás váltást" itt befejezettnek tekintem. Ha esetleg kiváncsi vagy az előző hozzászólásomban említett műszaki előírásra, akkor érdemes elmenned az illetékes megyei közútkezelő központjába, a forgalomtechnikai osztályon szívesen megmutatják.
107! 2009.03.23. 21:04:15
Nem kötözködni akartam én, biztos vagyok benne, hogy létezik olyan tábla, amit mondasz, csak a KRESZ-ben nem írnak erről semmit, mármint hogy előfordulhat, hogy a megállni tilos táblát hamarabb kirakják, mint ahonnan az hatályos. Ha nálam próbálnál meg erre hivatkozni, nem fogadnám el.
Egyébként nincs harag! (?) :-)
Perillustris 2009.03.23. 22:36:53
Az intelligens ma sem áll fel a járdára, ha az tilos.
RCMP 2009.04.01. 20:41:18
Ismerjük meg az érem másik oldalát pro és kontra.
Csupán hipotetikus gondolatként tételezzük fel:Én voltam, aki azért a bizonyos csekkért visszamentem az kocsihoz. Hibáztam, mert tilosban parkot az autó,hibáztam, mert munkaidőben tettem mindezt, szolgálati gépjárművel. Hibáztam, mert rossz példát mutattam az állampolgároknak. Mea culpa nem tagadom elismerem a bűnöm.
Meg is kapom érte méltó büntetésem.
Arányosan súlyozva ,egy közrendőrhöz méltó mértékű büntetést kapva.
Valószínűleg eljárást fognak ellenem és társaim ellen indítani. Lehet más beosztásba helyeznek addig, nehogy újból elkövessek egy szabálysértést. Meg fognak fenyíteni, ami valószínűleg jelentős pénzbírság befizetésével fog zárulni. Jelentős bírság az én olvasatomban 50.000 forint feletti összeg..
Ha "szerencsém" van akár katonai bűncselekményt, szolgálat alóli kibúvást is rám akarják varrni majd, ami ugye akár szabadságvesztéssel is büntethető bűncselekmény.
Nézzük meg mit kap ezért egy civil: 25-35.000 forintos pénzbírság , max 3 pont. ügy lezárva.
Az persze nem ment fel semmi alól, hogy én feltételezhetően egy olyan rendőr vagyok, aki évek óta teszi a dolgát, most éppen havi szinten 2-3.000 kilométert levezet, és már napok óta szolgálatban van, és be kell fizetnie azt a csekket, mert idő van.
Aki pedig sunyi módon a felvételteleket készítette,valószínűleg nem fájhat a gerince, mostanában. Valószínűsíthető, ha észre vették volna azok a derék, szabályt sértő rendőrök, biztasson áthúzgálták volna a kocsi alatt..de sebaj! Lehet hogy legközelebb épp az önkéntes fotóriportert fogja körberajzolni egy rendőr, persze szabályosan jó vastag fehér krétával..
Nem felmenteni kívánom e gaztett alól bárkit is, csak gondolkozzon el mindenki, mit cselekszi. A rendőr is ember, gürizik és tévedhet és most, valószínűleg egy ráérő, igen tisztes állampolgár közreműködése képen meg is lakol ezért a gaztettéért.Emelem kalapom..
Zárszóként még csak annyit jegyeznék meg, hogy minden Rendőr fizet Adót, TB járulékot, Nyugdíjjárulékot..
alte trottel 2009.04.01. 22:22:33
NEM hipotetikus gondolatként visszakérdezek:
Mi történne, ha ÉN állok meg ugyanazon a helyen és elmondom az odaérkező rendőrnek, hogy kéményseprőként évek óta teszem a dolgomat, napi szinten levezetek 150-200 km-t, föl és le végigkeccsölök vagy 1000 lépcsőfokot és a közismerten mindenféle bőrbajt -közte rákot- okozó korommal és kátránnyal el sem tudom kerülni az állandó érintkezést. És csak most volt alkalmam az utolsó határnapon feladni a lakás törlesztőrészletét. Gondolom, hozzád hasonlóan elmorzsolna néhány könnycseppet a szeme sarkában és pár színes papírdarabot dugna a zsebembe, rajta néhány számjeggyel, egy történelmi alak képével és az állam címerével. Esetleg meghívna estére a Délceg Tetűbe egy zónapörköltre, két korsó sörrel.
És még csak annyit: Rokonom dolgozik a testületnél, így annyit legalább tudok, hogy EGYETLEN kósza tilos parkolásért írásbeli másodfokú irgumburgumnál - ami bizonyosan nem mutat jól a lapodon és pár hónapig kedvezőtlenül befolyásolHATJA a közérzetedet érintő parancsnoki döntéseket - többre csak akkor számíthatsz még a mai nem túl rendőrbarát helyzetben is, ha a lapod már hemzseg a feljegyzésektől, vagy a parancsnokod különösen khmmm... szóval nem áll a helyzet magaslatán.
Tudom, hogy túl hangos a "Minden rendőr ávós köcsög" kórus, de azért észrevehetted, hogy az emberek többsége még akkor is mellettetek áll, ha néha elcsattan egy fotó rólatok vagy egy-egy zsebbenyúlósabb intézkedésetek után a bajusz alatt pár keresetlen kifejezés.