Nem tudom, nevezhető-e Kalti szerencsésnek, mert jól elkapott egy vastag fát szemből, amikor próbált nem megölni egy elé ugró állatot. Az mindenesetre biztos, hogy ha nem nyíltak volna ki a légzsákok és nem kötötték volna be az utasával együtt a biztonsági övüket, sokkal csúnyábban is végződhetett volna a történet.
Ebben a történetben nincs másik hülye, akinek anyázni lehet, legfeljebb én, de én hivatkoz(hat)ok a tapasztalatlanságomra.
Ráckeresztúr és Martonvásár között haladtam - az útról tudni kell, hogy balra tőle 5 méterre erdő van mezőgazdasági kerítéssel, jobbra szántóföld, annak 3 km-rel távolabbi végében erdő. Jött már be elém kutya, fácán, de azokat láttam jó előre, hogy az út felé tartanak, így tudtam lassítani.
Most nem láttam a rókát/kutyát, nem tudtam rá készülni, egyszer csak elém ugrott. Túl közel az autóhoz, megijedtem és balra elrántottam a kormányt. Igen, tudom, el kellett volna baszni, akár fékezés nélkül. Itt jön képbe a "tapasztalatlanságom", 7 hónap és 10 ezer km vezetés áll még csak mögöttem. (ezért még fogok kapni a kommentekben :D)
Az autó elkezdett szitálni, letért balra az útról, telibe vágott egy durván 60 centi átmérőjű fát. Légzsák nyílt, övfeszítő csattant, én pedig élek öcsémmel együtt. Megúsztuk boka- és mellkaszúzódással, valamint egy enyhe szegycsont töréssel. Inkább ez, minthogy kifejelje az ember a szélvédőt és 30 métert repüljön.
Hogy mi a tanulság? A következő kutyát gondolkozás nélkül ütöm el, és továbbra is minden egyes elindulásnál bekötöm magamat. Szüleimnek hála ez reflex akkor is, ha csak 300 métert megyek az autóval.
A Casco meg reméljük fizet majd rendesen, de ez csak akkor derül ki ha vége vana rendőrségi eljárásnak, mivel öcsémnek eltört(em) a szegycsontját, így én leszek a hibás... Szegény rókát csak nem állíthatják bíróság elé :)
Már beszéltem erről a rendőrrel, azt mondta, hogy valószínűleg relatív gyorshajtás vádját kapom, mivel számítanom kellett volna vadakra az erdő közelsége miatt. (egyébként vadveszély tábla nincs kint, amióta megcsinálták a vadkerítést.)
Meg amúgy is, 15 éve lakok itt, 7-8 hónapja vezetek itt mindennap, gödörről gödörre ismerem... Szóval érdekes dolog ez a magyar büntetésrendszer.... Szóval mostantól az autópályán is 50-nel, mert mi van ha becsapódik elém egy űrsikló :)
Ui.: Ha ezek után valaki be mer szólni a Swiftre, gondolkozás nélkül gyújtom rá a 7 millás Passatot :)
Petrodon 2009.04.02. 10:28:07
Marty Mcfly 2009.04.02. 10:29:33
-d(-_-)b- 2009.04.02. 10:29:59
Ezt a kormánynemelrántást meg nagyon nehéz megtanulni, én már jó sokat vezettem, de az első gondolatom még mindig a félrerántás, amikor felbukkan egy állatka, és direkt oda kell figyelnem arra, hogy deneem, nemelrántani. Fékezni azt szokok ilyenkor, szal trancsírozás még nem lett belőle.
Matrix_ 2009.04.02. 10:30:10
Itt mindenki 20 év és 3millió km vezetési tapasztalattal kezdte! Sose voltak ilyen tapasztalatlanok. A rókák meg szarjanak sünt!
Tényleg! Mennyivel mentél?
Ja és biztonsági öv rulez!
Bár van aki szerint jobb kirepülve meghalni 100%, mint 5% (most mondtam egy számot) hogy leszakadnak a belső szerveid a lassulás következtében, mert be vagy kötve!
Marty Mcfly 2009.04.02. 10:31:04
nem esett szó a sebességről! Ami az említett gödrös úton valszínűleg valóban több lehetett. Vadkerítés meg annyit ér, amennyit!
kard73 2009.04.02. 10:31:33
-d(-_-)b- 2009.04.02. 10:31:35
TH 2009.04.02. 10:32:17
A tanulság az, hogy kormányt félrerántani csak akkor, ha az úton tudsz maradni, és nem karambozol senkivel. Fának menni tényleg rosszabb, mint elütni a szerencsétlen ebet.
Matrix_ 2009.04.02. 10:32:42
TH 2009.04.02. 10:33:30
De tényleg: a róka/kutya legalább megúszta?
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 10:33:31
kovka 2009.04.02. 10:34:07
Tényleg le kellett volna ütnöd, de nem hibáztatlak. Szerencséd volt h bekötötted magad és tanultál az esetből.Asszem nincs más kérdés. Persze aki szeretné üsse le nyugodtan a magas labdákat...
Nekem is csak kicsit több mint 2 éve van jogsim. Én az anyós ülésen találkoztam ilyen esettel. a sztori annyi hogy: Kb 2-3 hónapos jogsim volt, édesapám vezetett, téli csúszós úton és egy nyúl szalad át előttünk. Megállni képtelenség volt, hirtelen kormány mozdulattal pedig valószínűleg fejjel lefelé pislogtunk volna egymásra...Fater elütötte és kiokított, h ha majd velem lesz ilyen ne próálja meg kikerülni jeges-havas úton...Még száraz úton se nagyon ajánlja, csak ha tényleg 100% biztonsággal véghet vihető a manőver...de a kormányt ne rángassam. Hallgattam rá.
Hát ennyi az én romatikus sztorim : )
Matrix_ 2009.04.02. 10:34:37
Marty Mcfly 2009.04.02. 10:35:05
vadakra lakott területen kívül szinte mindenhol számítani kell táblától függetlenül! nem beszélve a kóbor állatokról!
George Jung 2009.04.02. 10:35:52
Tanulság valóban annyi, hogy jó lenne, ha könnyen tanulható lenne, hogy nem szabadna rángatnunk (nekem is van rá hajlamom) a kormányt.
(Egy egész kicsit, de azért kíváncsi vagyok, most miért fogák basztatni az írót...)
TH 2009.04.02. 10:36:25
TH 2009.04.02. 10:37:09
k/m 2009.04.02. 10:37:36
Persze a relatív gyorshajtás relatív, ahogy a neve is mondja. Egy rendőrségi vizsgálatnál hónapok állnak több ember rendelkezésére, hogy eldöntsék, hogy neked fél másodperc alatt mit kellett döntened.
Nem javaslom azonban, hogy alkalmazd a gondolkodás nélkül elcsapom verziót, mert azért egy kutya is rendbe tudja tenni a karosszériát, egy vaddisznó meg sok esetben rosszabb mint a fa.
A leírásból azonban kitűnik, hogy a kormány elrántása a sebességhez viszonyítva erős lehetett, mert ezért került ki a jármű kontroll alól... de nem lehet egy alig több mint fél éve praktizáló sofőrtől elvárni 30 év tapasztalatot. Van a lábamban már vagy 100 000 km, de ez nem tapasztalatfüggő. Én is álltam már meg 3 cm re egy riadt őzbaktól.
Nem lehet általánosítani. De este szürkületkor és éjjel 10-11 óra körül fokozottan kell figyelni, mert a szürkület az őz, az éjszaka meg a vaddisznónak kedvelt mozgási időszaka.
Egy tanácsot fogadj meg, bár az oktatód biztos mondta. Ne azért menj 90 el, mert annyival szabad. Akkor menj 90 el, ha meg tudsz BIZTONSÁGOSAN állni minden olyan akadály előtt, amire ott számítani lehet. Erdőben meg vannak vadak :)
Remélem hamar felgyógyultok, további sok ezer biztonságos kilométert.
A Swiftet meg nem kell anyázni, én is azon tanultam :P
A posztírót meg pláne nem, főleg úgy, hogy nem ismeritek a pontos körülményeket, és nem fél másodperc alatt döntöttétek el, hogy mi a helyes megoldás
Pál a postoló · http://autostat.hu/magazin 2009.04.02. 10:37:52
Marty Mcfly 2009.04.02. 10:38:10
Matrix_ 2009.04.02. 10:39:48
Ja és ennyi tapasztalattal még utast is szállít!!
Amúgy meg a rókaszőrme jól mutat a falon!
kovka 2009.04.02. 10:40:31
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.02. 10:40:44
Kormányt félrerántani valóban hülyeség, de ez betudható a gyakorlatlanságának. Abba rossz belegondolni, mi van, ha szemből egy autó jön megpakolva egy egész családdal :(
Nemtudom ki hogy van vele, de szerintem jobb elütni azt az állatot, mint fának, vagy akárminek nekimenni.
Marty Mcfly 2009.04.02. 10:40:51
nem tisztázott a 4lábú kiléte...
Marty Mcfly 2009.04.02. 10:41:41
erről írtam posztot... csak 'csendeshang' még vár a felrakásával... :-(
TH 2009.04.02. 10:43:11
Matrix_ 2009.04.02. 10:43:35
kovka 2009.04.02. 10:43:36
Amúgy várjuk silent a posztot! (majd jól megdobáljuk kakival Mcfly-t)
Matrix_ 2009.04.02. 10:44:14
kovka 2009.04.02. 10:45:09
Marty Mcfly 2009.04.02. 10:45:12
igen, erre várok én is! :-)
indapass90210 2009.04.02. 10:46:20
Marty Mcfly 2009.04.02. 10:48:09
az ESP pontosan, hogy arra segít, amerre haladni akarsz! Ha a posztíró a fa felé rántotta a kormányt, a kocsi 'tudatosan' affelé segítette vna!
indapass90210 2009.04.02. 10:52:40
TH 2009.04.02. 10:52:54
alte trottel 2009.04.02. 10:53:20
www.tanpalya.hu/
Olcsóbb mint a karosszériajavítás.
TH 2009.04.02. 10:56:04
Marty Mcfly 2009.04.02. 10:57:04
jézusom... már megint jönnek ezek a "hány kilómétert vezettem" beszólások... bocs, de ki a faszt érdekel, mikor ezek szerint mégsem vagy tisztában az ESP használatával...
Matrix_ 2009.04.02. 10:57:05
kard73 2009.04.02. 10:57:05
Posztoló: valószínű a 10e km-es tapasztalatodhoz képest mentél gyorsan.
At amit végre akartál hajtani mindenképpen veszélyes művelet, tekintettel a váratlanságára.
TH 2009.04.02. 10:59:13
@Matrix_: Igen, de az nem számít bele, amit csak nézel. :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 10:59:50
Marty Mcfly 2009.04.02. 11:00:34
:-))))
TH 2009.04.02. 11:02:17
Marty Mcfly 2009.04.02. 11:03:32
úristen, ti aztán nem vtok egyszerűek... de ezért szeretek ide járni hehe
Matrix_ 2009.04.02. 11:04:08
(legalábbis én még vezetni egyiket se láttam!)
TH 2009.04.02. 11:05:33
De elméletben mindent nagyon tudunk! :)
PitBuli 2009.04.02. 11:06:34
Szerintem ez a hét vicce!
Emiatt hülye a posztíró, és a sün a biztosítóé lesz!
Matrix_ 2009.04.02. 11:07:24
@Marty Mcfly:
Inkább arról nyilatkozz Te mióta vezetsz és hány km-t! ;)
Rocko- 2009.04.02. 11:08:46
TH 2009.04.02. 11:10:06
A kérdés McFly felé jogos: van-e elég vezetési tapasztalata ahhoz, hogy itt kommentezzen? :)))
Nikorene 2009.04.02. 11:11:57
Matrix_ 2009.04.02. 11:12:13
Nikorene 2009.04.02. 11:12:36
Marty Mcfly 2009.04.02. 11:19:48
az itt OFF lenne, majd a saját posztomban. azt úgy OFF-olom szét, ahogy 'csendeshang' akarja!
Addig legyen rejtély, hogy mióta-mennyit! :-))
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.02. 11:22:13
Marty Mcfly 2009.04.02. 11:22:17
ha nincs kint tábla és elütöd a vadat, csak akkor téríti meg az 'erdészet' a károdat, ha ott valamilyen vad tenyésztése folyik és el van kerítve! (pl. vadásztársaság vaddisznóskertje), egyébként a senki földje!
Matrix_ 2009.04.02. 11:26:55
amúgy meg ez a poszt a tapasztalatról is szól aminek a mértékegysége km/év. Tehát nem lenne off sztem, max dicskvés ;)
Marty Mcfly 2009.04.02. 11:33:13
igen, dicsekvés... :-)
aszfaltbetyar 2009.04.02. 11:35:00
így nézne ki az autó akkor is ha elütöd
kovka 2009.04.02. 11:36:29
12Rómeó 2009.04.02. 11:37:11
Marty Mcfly 2009.04.02. 11:38:58
nem ismerem az új szuzikat, de a régiekben városban 50-el ütközni=halál...
@kovka:
attól függ. ki mit csinál, merre jár, stb.
kovka 2009.04.02. 11:39:48
TH 2009.04.02. 11:39:50
@kovka: Ha van saját kocsid, akkor azért nem olyan nehéz a kmóra alapján. Én pl. évente majdnem mindig 30ezer km körül megyek, az változó, hogy ezt hány autóval teszem, de ennyi szokott kijönni mindig.
Nikorene 2009.04.02. 11:41:31
kovka 2009.04.02. 11:41:52
aszfaltbetyar 2009.04.02. 11:42:01
vicc az egész na ezt nem lehet megtanulni
Narigón 2009.04.02. 11:42:57
kovka 2009.04.02. 11:43:18
kovka 2009.04.02. 11:44:38
PR32 (törölt) 2009.04.02. 11:45:12
Ittunk hozzá finom bort is, mert az úgy illik!
TH 2009.04.02. 11:46:37
kovka 2009.04.02. 11:47:52
PR32 (törölt) 2009.04.02. 11:48:03
acel 2009.04.02. 11:48:55
Az következő próba 70 ezer km-nél következett be, ahol az állatot (este esőben kivilágítás nélkül balra főútra kikanyarodó, össze vissza kanyargó biciklist) is csak vészfékezéssel próbáltam megvédeni. Szerencsémre sikerült, 10-20cm-en múlt. (ABS jó lett volna...)
Vagyis csak a gyakorlás segít ilyen esetekben, de az éles gyakorlás igen drága.
kovka 2009.04.02. 11:49:27
aszfaltbetyar 2009.04.02. 11:50:58
".. még jó hogy nem egy katica szállt el előtted és nem egy hídon autóztál"
Bambano 2009.04.02. 11:51:07
Marty Mcfly 2009.04.02. 11:51:14
ex-dr. vuk 2009.04.02. 11:51:30
kovka 2009.04.02. 11:51:49
TH 2009.04.02. 11:52:37
@kovka: Hát ez gáz...meggondolandó, hogy beírhatsz-e. De persze elég ha beírod, hogy 400 000 km van mögötted vagy hogy 190 centi vagy és 130 kg, akkor azért lehet róla szó. valamiért sokan ilyen paraméterekkel akarnak nyomatékot adni mondandójuknak.
Lunitari 2009.04.02. 11:53:33
kovka 2009.04.02. 11:53:40
ahhoz képest h állatdokinak készülök...: )
Marty Mcfly 2009.04.02. 11:53:50
neked is mondom, bár félve, mert itt még lebaltáznak, hogy az ESP egy rásegítés, és mivel az autó még nem egy mesterséges intelligencia, így csak a gazdája mozdulataira fog reagálni, ergó arra felé segíti a fordulást, amerre a vezető rántja a kormányt, "magától" nem fog kikerülni semmit...
TH 2009.04.02. 11:54:04
PR32 (törölt) 2009.04.02. 11:54:07
Az én "mai műanyag" kocsim már nem tud ilyet, biztos beleragadna a lökhárító légáteresztő nyílásaiba, azt' max kolbászt lehetne tölteni a nyúlból, de ahhoz meg 1 db kevés. :)
Én csak motorral ütöttem még el egyébként kutyát, de a kutya nem volt nagy, a motor ellenben 125-ös DT, szóval könnyebben szálltam át a kutyuson, mint egyébként a szántásban :)
aszfaltbetyar 2009.04.02. 11:55:12
kovka 2009.04.02. 11:55:25
Lunitari 2009.04.02. 11:56:25
FlybyWire 2009.04.02. 11:56:31
Semmi sem veszélyesebb, mint a kormánykapkodás. Kivéve, ha még rá is fékez a mazsi. Valahogy nálam az életösztön kizárja a kormányrángatást!
Na persze, remélem babakocsit sosem tolnak ki elém, az lehet, hogy mást eredményezne :(
TH 2009.04.02. 11:56:37
@aszfaltbetyar: Csak most baszták szét teljesen az értékelési rendszert, tavalyig egész értelmes volt még.
MekkMester 2009.04.02. 11:56:56
TH 2009.04.02. 11:57:31
newdawn 2009.04.02. 11:57:52
aszfaltbetyar 2009.04.02. 11:58:38
felirnék neki egy kis PC szimulátort szerintem segít bizonyos helyzetekben ( jó NFS :) )
Marty Mcfly 2009.04.02. 11:59:27
kovka 2009.04.02. 12:00:12
Biciklis van elég a faluban :D:D
TH 2009.04.02. 12:00:16
TH 2009.04.02. 12:00:56
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.02. 12:01:00
kovka 2009.04.02. 12:01:01
Bírom ezt a helyet : )
Önjáró Talajgyalu 2009.04.02. 12:01:33
Roka meg nyulporkolt is ment volna, de ha azon atmegy a Patrol, nem eszreveheto (esetleg az enyhe pruttyeno hangrol, kello rutinnal), es amugyis nehez kikaparni a dogot a futofelulet barazdai kozul.
kovka 2009.04.02. 12:02:47
TH 2009.04.02. 12:03:12
Kár, hogy kpetya nem lehet velünk...
indapass90210 2009.04.02. 12:03:15
@Marty Mcfly: Nekem hasonló esetem volt fácánnal, csak én biztos voltam, hogy elcsaptam, mert a seggével koppant a szélvédőn. Annyi toll a világon sincs, amennyi lejött a fácánról! Sajnos akkor még nem tudtam, hogy milyen finom is a fácánleves, így nem álltam meg begyűjteni a madarat...
Marty Mcfly 2009.04.02. 12:03:17
akkor igen...
de bevallása szerint, hogy tapasztalatlan a tippem: kormányrántás, utána fék... bár az a 'szitálás' valóban gyanús!
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:03:39
kovka 2009.04.02. 12:03:52
Marty Mcfly 2009.04.02. 12:04:12
:-D
TH 2009.04.02. 12:04:18
FlybyWire 2009.04.02. 12:04:26
Rengeteget játszottam szimulátorral, még pár éve is, és lehet, hogy van aki nem hisz benne, de igenis baromi sokat segítenek.
Egyszer Budakeszin mentem esőben lefelé, a meredek lejtőn a vizes úton hirtelen fékeztek előttem, gondoltam még simán megállok, de a 15 éves kocsim úgy gondolta, hogy ő most csúszdázni kezd, és még fel is gyorsult.
A következő 5 mp transzban telt: Láb fékről le (!), kormány ki jobbra, majd balra (jobbra út mellett sövény előttem kukák), újra fék (óvatosan), és szépen becsúsztam/gurultam az előttem álló MELLÉ jobbról úgy 10 centis oldaltávnyira, jobb kerékkel a füves padkát végiszántva, 5 centire a sövénytől, és a műanyag kukasort orral éppen picit megkoccantva. Teljesen becsúsztam az előttem levő mellé jobbról, az észre sem vette :))
Tényleg nem azért, hogy fényezzem magam, de ha a megcsúszás észlelésekor mazsola módra még a kormányt is elkapom (a fék felengendése nélkül), akkor nemcsak beleroggyanok, de még keresztbe is álltam volna talán, hogy a szembejövőt is eltaláljam.
Mindenkinek kötelező autoszimulátorozást jogsi előtt, az kéne!!!
Rocko- 2009.04.02. 12:04:54
akkor én kettes kommentezô leszek. :)
newdawn 2009.04.02. 12:04:58
Önjáró Talajgyalu 2009.04.02. 12:05:05
FlybyWire 2009.04.02. 12:05:25
GTR, Richard Burns Rally, ezeket kell nyomni, ha valaki tényleg autót akar vezetni virtuálisan.
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:05:40
1, vágjuk ki az útmenti fákat
2, suzuki alkatrészek bontásból eladók
kofy 2009.04.02. 12:07:03
2003. M1-M7 bevezető szakasz, este 10 óra, budaörsi virágpiacnál. Vaddisznócsorda. Kikerülés esélytelen, fékezés, de hiába. Röfiapu elütve. Mögöttünk hál'Istennek megálltak (ők röfianyut ütötték el). Röfigyerekek elmenekültek. Nekünk nem lett bajunk, az autó ki lett pofozva.
A baleset után két héttel hipp-hopp lett vadkerítés...
Ami még érdekes volt: jött a vadász (hivatalból ki kell hívni), az első szava nem az volt, hogy mindenki jól van, hanem: szegény malac...
kovka 2009.04.02. 12:07:19
okostojgli (törölt) 2009.04.02. 12:08:25
Csak és kizárólag fékpedál. A bajt - lehetőleg - megelőzni kell nem kikerülni. Az meg legyen a mögötted jövő problémája ha a seggedbe mászik.
Kívánok sok-sok balesetmentes kilométert.
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:08:51
szerintem a game fejleszti a reflexeket
FlybyWire 2009.04.02. 12:09:11
Nem mondom, hogy csak szimulátorok segítettek, nyilván rutin is, de ártani nem ártottak!
Önjáró Talajgyalu 2009.04.02. 12:09:55
Hehe, errol az a hirdetes jut eszembe: "jo auto megkimelt allapotban, nem dohanyzo, garazsban tartott, klima, borulesek, keveset futott, bal eleje enyhen serult" es igy a B oszloptol elore hianyzik az egesz. :D
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:10:47
FlybyWire 2009.04.02. 12:11:00
Az NFS inkább káros, mert olyan faszságokat is meg tudsz benne csinálni, amit ha autóval (akár versennyel is) megpróbálsz, meghalsz.
Semmi köze a valódi fizikához, árkád szar. Az utolsó értelmesz része az NFS Porsche volt (ott még volt némi fizika, és az autó is tört :)
FlybyWire 2009.04.02. 12:12:19
Ez így van.
És aki szimulátorral játszik, úgyis rájön :)
Matrix_ 2009.04.02. 12:12:43
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:13:24
nem arra gondoltam hogy akkor mehetek 240-el városban, és 12-nál váltok hármasba
kovka 2009.04.02. 12:13:47
Elnok ur 2009.04.02. 12:14:01
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:14:06
kofy 2009.04.02. 12:14:16
Imádom a papírgyártást!!!
..::: Flúgos Kamionos :::.. (törölt) 2009.04.02. 12:14:20
Önjáró Talajgyalu 2009.04.02. 12:14:21
kovka 2009.04.02. 12:14:23
Marty Mcfly 2009.04.02. 12:15:43
a tükörjeges sztorid előtt leborulok, ha igaz, az FPS pedig nem fejleszt mást, csak hogyan mészárolj le gyerekeket középiskolákban... de én is játszottam már párral, csupán én idősebb fejjel kordában tartom az indulataim! :-)
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:17:00
16 + játék
Matrix_ 2009.04.02. 12:17:35
Főleg a belvárosban ;)
Marty Mcfly 2009.04.02. 12:18:14
én a szkifisebbeket szeretem... :-)
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:20:07
de a játékokra visszatérve, csak a romagyegyerek hiszi azt hogy tud karatézni egy bruszli film után
kovka 2009.04.02. 12:20:20
Még a kezdetleges fölülről nézősből...Utána csodálkoztam is az életben h miért nem tudok simán elmenekülni úgy h közben félre lököm a többi kocsit....az let rejtélyei
sanyix 2009.04.02. 12:21:23
2 kereke volt, és lámpák helyett számok voltak rajta... és egy még nagyobb állat ült rajta.
Alan Greenspam 2009.04.02. 12:21:58
www.youtube.com/watch?v=GBt1zYAS4pQ
diktatorikus kleptokrácia 2009.04.02. 12:22:13
látom, a gumigekkó yól megtapadt a múszerfalon, nem ugrott le :)
Marty Mcfly 2009.04.02. 12:22:20
úgyis megyek vissza... vissza a jövőbe :-)
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:22:22
kovka 2009.04.02. 12:22:23
papugaja 2009.04.02. 12:22:29
Ne engem dícsérjetek, ezt nem én mondtam.
FlybyWire 2009.04.02. 12:22:58
Mindez a Kiss János altábornagy utca felső részén lefelé, nem messze a Törpe utcánál volt. Aki ismeri, tudja, hogy mindkét oldalon végig kocsisor, valamint enyhe balkanyarban lejt az egész...
Az FPS játékokról írt kommented pedig éktelen baromság, a legszarabb demagóg szöveg, amit csak ki lehet találni. Szégyellheted magad amiért ilyen maszlagot megeszel :)
Erről van bővebb véleményem is (nézz South Parkot - Blame Canada...), de nagyon off lenne :)
babsz 2009.04.02. 12:23:05
kovka 2009.04.02. 12:23:27
stellaz1 2009.04.02. 12:23:32
Régebben ralliztam és egyszer csapatás közben, havas úton elém ugrott egy macska. Mivel volt helyem ezért fékeztem, de így is seggel mentem az ároba :)
okostojgli (törölt) 2009.04.02. 12:23:47
:)
Pcmg · http://www.carstyling.hu/car_shower.php?id=49359 2009.04.02. 12:24:07
raycoon 2009.04.02. 12:24:08
M5-ösön jöttünk haza pár éve tavasszal, későn, szóval sötét volt már rendesen. Reflektort nem tudtam használni. Egyszercsak a külső sávot elfoglalva kifele irányba nézve álldogált egy szarvas. Elég nagy volt ahhoz, hogy gondolkodás nélkül kipróbáltam egy (rén)szarvas-tesztet. :-) Szerencsém volt, mert olyan közel vettem csak észre, hogy fél sávot tudtam csak beljebb menni, de a szarvas is lépett kifele kettőt, így pont elfértünk egymás mellett.
A tükörben még visszanéztem és (amennyire a sötét engedte látni) a szarvas nem ijedt meg annyira, mint én.. De hogy hogyan kerül oda?
sanyix 2009.04.02. 12:24:13
pedig azt aztán tuti a rendőrök is seggberakták volna, azt már nem lehetett volna rám fogni.
FlybyWire 2009.04.02. 12:24:29
Richard Burns Rally, meg GTR-ek, na az igen!
@Önjáró Talajgyalu: Ja, az utána jövő összes rész fostalicska lett :(
sanyix 2009.04.02. 12:24:57
FlybyWire 2009.04.02. 12:25:45
Az NFS játékokban az autók mozgása semmilyen fizikai törvényt nem vesz figyelembe semmilyen szinten. Egész egyszerűen csak játék, semmi köze a valósághoz!
Marty Mcfly 2009.04.02. 12:25:46
vettem :-)
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:26:03
[@Reszeg@] 2009.04.02. 12:26:14
sanyix 2009.04.02. 12:26:29
LFS na az mindent üt. Izzadós is benne körözgetni :)
Atika!!! 2009.04.02. 12:28:51
NerveAxis 2009.04.02. 12:31:32
a casco szívás lesz arra készülj, nem fog annyit fizetni amennyit illene...
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:32:56
Navarone 2009.04.02. 12:34:48
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:36:31
ha melleted üla gyyereked egy rókát ütsz el, vagy inkább belemész egy fába? szerencsétlen
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:37:14
[@Reszeg@] 2009.04.02. 12:37:22
kovka 2009.04.02. 12:38:12
NerveAxis 2009.04.02. 12:38:14
"Asszonyt mar en is elore felkeszitettem, hogy kormanyt NEM rangatunk! Semerre! Akkor sem, ha reszeg biciklis jon elenk, mert inkabb o haljon meg, mint mi."
kovka 2009.04.02. 12:38:47
phaidros 2009.04.02. 12:39:31
kovka 2009.04.02. 12:41:07
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:42:42
sötét volt, a mcsak fekete volt és ült az út közepén, akkor láttam meg csak amikor megvillant a szeme a lámpa fényében.. én is "elkaptam" a kormányt (persze semmit, és senkit nem veszélyeztettem) de merre fut a hülye macsak!!! be a kocsi alá... csak úgy reccsent a gerince.. én mindent elkövettem
FlybyWire 2009.04.02. 12:43:23
FlybyWire 2009.04.02. 12:44:37
Elképesztő, hogy milyen hülye emberek vannak!
kovka 2009.04.02. 12:45:04
kovka 2009.04.02. 12:45:44
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:45:58
nekem ismerősöm kamionba ment bele 50-el (a kamion elfelejtett megállni stop táblánál) 1990-es A vectrával, és nem nézett ki ilyen csúnyán, utastér teljesen egyben maradt
Bár szerintem a motorháztetőmben több súly van mint a suzu motorjában
Matrix_ 2009.04.02. 12:46:25
Most pedig százszor leírod: A rókapörkölt is finomabb mint a kórházi koszt!
FlybyWire 2009.04.02. 12:46:51
Littlejohn 2009.04.02. 12:48:03
Imádok sakkozni.........
Egy sötét gyalog kipipálva.
Egy világos futó ütve.
Stb. :-)
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:48:33
kovka 2009.04.02. 12:49:14
Marty Mcfly 2009.04.02. 12:51:48
ezt én is írtam! megint lemaradtál! :-)
Matrix_ 2009.04.02. 12:52:26
Remélem senki nem gondolt bele, hogy milyen az a rókapörkölt! mert nem biztos hogy a kis Vukból készült ugye...
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:52:34
mindegyikért külön misét mondok de tömegsírba kerülnek egy műanyagvödörbe, ami meg van töltve rovaroldós szmötyivel
Kövezzetek halálra gyilkos vagyok
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 12:53:59
Egyébként érdekes, hogy tényleg egyre kevesebb a suzuki fikázók létszáma, mint korábban. Régen ugye a "suzuki nem autó" volt az elsődleges, utána jött a "suzuki a ti autótok", most meg már hogy többen rájöttek, hogy autó is meg nem is szar, megy "az enyém legalább ki van fizetve" szlogen. :) Persze a korábbi előemberekből is maradt még szép számmal. Mikor még Ignisem volt, akkor újdonsült Suzukisként marhára zavartak a fikázások, aztán egy idő után már lepergett rólam. Bő másfél évre rá meg váltottam Swiftre, ami meg a kategóriáján belül teljesen ott van, onnantól csak max. kiröhögöm az ilyen idiótákat. :) Sajnos ez ilyen berögződött hülyeség az emberek agyában, mert a régi Swift az tényleg nem volt egy biztonságos autó, de azt azért nem gyártják már vagy 7 éve. Csak ez nem tűnik fel néhány begyöpösödött elmének. :)
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 12:55:32
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:55:50
kovka 2009.04.02. 12:56:41
aszfaltbetyar 2009.04.02. 12:57:42
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 12:58:02
Szóval ez már (több) anyagból készült, jól néz ki és megyeget is. Meg van benne már némi életvédelem...
[@Reszeg@] 2009.04.02. 12:58:30
kovka 2009.04.02. 12:59:55
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:00:13
[@Reszeg@] 2009.04.02. 13:00:21
Marty Mcfly 2009.04.02. 13:02:07
igen, ezért vetettem fel én is, mert erről nem esik szó a posztban, pedig lehet, rögvest fény derülne, hogy ki vót a hülye! A róka, vagy a posztíró! :-) mondjuk minden posztíró alapból hülye, mint tudjuk...
PitBuli 2009.04.02. 13:02:39
A fát cseréljük ki klímakutató Nobel díjas nyugdíjas csoportra, a rókát gyerekre.
Ilyenkor hogy döntesz?
Ha az ösztön vezérel, belehajtasz a nyugdíjasokba, nem lesz aki kitalálja, hogyan állítsuk meg a globális felmelegedést, kipusztul a föld. Ha reális döntést hozol, akkor meg sosem tudod letörölni a lelkedről a gyerkőc vérét.
[@Reszeg@] 2009.04.02. 13:02:46
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:02:51
külföldön mennyi suzukit látsz? Hülye magyarnak jó a szar autó drágán
kovka 2009.04.02. 13:04:02
phaidros 2009.04.02. 13:04:59
engem nem kell győzködni, a kisebbik (asszonyé+városi) kocsink egy 1.3-as GLX CD AC - a Yaris ellenében. Csak bele kellett ülni mindkettőbe. Yarisnak messze jobb a minőségérzete, de nagyon kicsi, és nem megy jól. A Swiftben meg gokardbunker érzése van az embernek. Vagy bunkergokard. :)
De azért ettől függetlenül a kép még jobban megerősített - főleg hogy ilyen rövid az orra, az utastér mégis szépen egyben maradt.
Juteszembe, kedves posztíró, totálkár lett? Még a szélvédő sem tört be, de a műszerfalon mintha szilánkok lennének. A motornak nem jósolok nagy jövőt ebben a formában... :S
U.I: a kavicsfelverődésen és mutációin 10 perce röhögök. :D
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:06:38
"ne dőlj az autónak mert behorpad"
Marty Mcfly 2009.04.02. 13:07:17
nekem is kb ez a tippem, nos... innentől akkor az a kérdés, hogy milyen útszakaszról van szó! Van-e sebességkorlátozó tábla mondjuk az említett kátyúk miatt?
kovka 2009.04.02. 13:09:00
Marty Mcfly 2009.04.02. 13:10:00
phaidros 2009.04.02. 13:10:19
Egyébként átverés az 1.3, mert a többi márka 1.2-esei is 1250ccm körül mozognak, mégis ez soknál erősebb (92 LE). 4-5000 körül érezni is. :)
kovka 2009.04.02. 13:10:31
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:11:08
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:12:44
Matrix_ 2009.04.02. 13:14:05
kicsi autó kis embereknek való... ;)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 13:14:26
@KuKori: Nálunk van a családban egy régi Swift is, de nem nagyon használjuk. Menni megy, meg megbízható, de nem életbiztosítás tényleg egy esetleges csatt esetén...
kard73 2009.04.02. 13:14:28
85-ön késő este az útmenti árokból ugrott ki egy őzike és nézett bele a jobbos fényszórómba. Reagálni sem volt időm, mikor a fénybe került már el is ütöttem. Azt hittük, hogy ember. Nem élte túl.
Részeg bringás: törött lámpa, szélvédő, de túlélte.
Itthon, szervízúton: Anyuka elengedte kis szemefénye kezét, aki rongyolt át a játszótérre, és a parkoló kocsik közül nekifutott az autóm oldalának -pont jöttem haza. Visszapattant, kicsit gurult a betonon, ijedtségen kívül nem lett más baja.
kovka 2009.04.02. 13:14:42
Koky 2009.04.02. 13:15:04
kovka 2009.04.02. 13:16:19
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:16:20
kard73 2009.04.02. 13:16:36
phaidros 2009.04.02. 13:16:37
Mindenesetre, ég és föld az előző és a mostani.
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:17:51
phaidros 2009.04.02. 13:18:05
Koky 2009.04.02. 13:18:15
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:18:47
kovka 2009.04.02. 13:18:53
kovka 2009.04.02. 13:20:54
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:21:08
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 13:21:24
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:23:09
phaidros 2009.04.02. 13:23:12
Azért adta le, mert a gyári kipuffrendszer akkorra lyukadt ki (~15 év), és nem akarta már vállalni a javítást, meg egyébként is rothadt már szegény. De ment mindenhova, és előtte nem nagyon volt semmi javítanivaló.
Furcsa egyébként, én az eggyel régebbi Swiftről is csak jót hallottam. Olajcsere, légszűrőcsere éveken keresztül, amíg egy frontális ütközésnél nem jött a gyors halál mindenki számára aki benne ült. :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 13:24:14
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:24:42
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:26:07
Marty Mcfly 2009.04.02. 13:26:31
a mini csaj kocsi...
phaidros 2009.04.02. 13:26:31
@aszfaltbetyár: az 1.4-es utolsó előtti astrát biza megeszi az 1.3-as swift tartós nagysebességű haladásnál, a swiftben 4 ember, az astrában 3 + csomagok, hosszú táv, gázpedál a padlón mindkét kocsiban, tapasztalat. Igaz, a Sedan Astra valszeg nem 950 kg körül van.
kovka 2009.04.02. 13:27:28
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:28:10
Jó szar :) Egy igazi pénznyelő és ezt statisztikával is tudom igazolni az előző munkahelyemről! Volt (bal) szerencsém pár példányhoz, pedig akkor még fiatalabb voltam és a kocsik is.
A G-Astra 1.4 pedig nem csak papíron gyengébb az új Swiftnél, ez egyszerűen tény kérdése. A lengyel összeszerelés sem hangzik valami jól, bár attól még akár jó is lehet. Az ecotec olajevő motorok pedig nem kicsit rosszul sikerült konstrukcióknak nevezhetők.
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:29:10
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 13:29:27
phaidros 2009.04.02. 13:29:28
Matrix_ 2009.04.02. 13:29:45
a mögémülésről ne is beszéljünk :)
Marty Mcfly 2009.04.02. 13:29:57
ja, jó a segge... :-)
phaidros 2009.04.02. 13:30:13
kovka 2009.04.02. 13:30:19
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:31:17
phaidros 2009.04.02. 13:31:25
(Azért megnézném azt a csaj amelyik John Works-al jár...)
TH 2009.04.02. 13:31:32
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:31:46
A mezei 5 ajtós 1.3-as 92 lovas, klímával bőven három alatt megvehető.
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:31:57
indapass90210 2009.04.02. 13:32:33
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:32:46
Ne mondd, hogy nem hallottál még erről a jelenségről, mert akkor csak letagadod.
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:34:21
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 13:35:23
De hidd el KuKorinak amit mond, ő pártatlan mert nem suzukis, de igaza van. Egyébként a listaárak semmit sem jelentenek sehol, azért vannak, hogy lehessen ahhoz képest nagyokat akciózni. Meg most amúgy is ül a piac, év eleje óta a Suzuki kereskedések harmada bezárt. Ez köszönhető a válságnak meg a hitelfelvétel szigorításának. Utóbbit viszont szerintem már sokkal hamarabb meg kellett volna tenni, akkor most nem lenne ennyi probléma. De ebbe inkább nem megyek bele, mert így is nagyon elkanyarodtam az eredeti témától. :)
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:35:42
indapass90210 2009.04.02. 13:36:24
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:36:51
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 13:37:33
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:37:41
phaidros 2009.04.02. 13:37:59
Matrix_ 2009.04.02. 13:38:19
nem azon van a hangsúly, hogy nincs más! Hanem ha megtehetem akkor választok. Ha céges autónak fiestát/suzukit/yarist/coopert tesznek alám és nincs más, akkor ez van. de a familiát akkor is egy nagyobb döggel szeretném szállítani, több okból.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:38:25
PL.: img3.imagebanana.com/img/uiw07fjb/picture048.jpg
Marty Mcfly 2009.04.02. 13:38:35
azt cserélik a tolvajok...
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:39:21
TH 2009.04.02. 13:40:15
phaidros 2009.04.02. 13:40:49
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:41:13
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:41:36
csak egy lassan 20 éves opel amire azt hiszik hogy új autó :)
phaidros 2009.04.02. 13:42:18
kovka 2009.04.02. 13:42:46
de csak azér tmert nőügy volt! : ) Az üvegtigrisben is megmondta Bajusz h "Ha nő miatt...az más" :D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:42:51
PR32 (törölt) 2009.04.02. 13:43:03
de a mostani az olyan, mint egy kis széf. (nem, nem a buzukinál dolgozom, de marketinges vagyok :D)
tényleg olyan, mint egy bunker. lőrésszerű ablakokkal :D:D:D
phaidros 2009.04.02. 13:43:09
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:43:28
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:43:39
Matrix_ 2009.04.02. 13:44:15
PR32 (törölt) 2009.04.02. 13:44:59
lényege: régi buzuki: inkább motoron halok meg. új buzuki: bunker, ablakok nélkül.
phaidros 2009.04.02. 13:45:53
@kovka: köszönöm. :) Lehetne abból a szőrtelen/tüskétlen vagy puha tüskéjű fajtából? :D
PR32 (törölt) 2009.04.02. 13:47:22
(csajok, én az ilyen kis dolgoknak is tudok örülni. ha ti is hozzám hasonlóak vagytok, név és cím a szerkesztőségben :D)
kovka 2009.04.02. 13:47:34
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:47:38
phaidros 2009.04.02. 13:48:17
@kovka: köszönöm. :) Lehetne abból a szőrtelen/tüskétlen vagy puha tüskéjű fajtából? :D
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.02. 13:50:20
kovka 2009.04.02. 13:50:50
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:51:07
Matrix_ 2009.04.02. 13:52:16
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:53:35
PR32 (törölt) 2009.04.02. 13:53:50
(csajok, én az ilyen kis dolgoknak is tudok örülni. ha ti is hozzám hasonlóak vagytok, név és cím a szerkesztőségben :D)
theutat villám 2009.04.02. 13:54:22
Azért azzal legyél tisztában, hogy ez pusztán annak a kérdése volt, hogy a ferrarisnak volt-e kedve pöccinteni a gázon, vagy inkább azt gondolta, menjen a calibrás paraszt, ha akar.
Én országúton már előztem ferrarit (430), mert 80-nal ment! Oklevél hol vehető át érte?
kovka 2009.04.02. 13:55:48
aszfaltbetyar 2009.04.02. 13:56:30
indapass90210 2009.04.02. 13:59:03
aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:01:04
PR32 (törölt) 2009.04.02. 14:03:36
Matrix_ 2009.04.02. 14:04:21
(most főleg saját használatról beszélek, mert a céges autó az más kategória!)
Amúgy most egy Astrám van és abban én kényelmesen elférek. De mögöttem már senki :)
aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:07:48
TH 2009.04.02. 14:11:33
Van az opelnél unalmasabb márka a földön? Jó, a Mantát, a Calibrát és az Insigniát leszámítva...
csak hogy belepofázzak az értelmetlen márkavitákba.
aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:13:13
Matrix_ 2009.04.02. 14:13:32
aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:16:22
TH 2009.04.02. 14:18:16
És az új Swift sokkal kevésbé unalmas, mint az opelek 90%-a. :)
nopasaran (törölt) 2009.04.02. 14:18:32
Érdemes tanulmányozni a kormány kereket, hogy mit is tett vele az előrecsúszó test !
Szóval övet mindig bekötni, amikor mozog az autó!!!!
- Készülj a jövőre!
Gyakorolj valami nagy üres placcon 1-2 órat.
Vészfekézest, vészkikerülést, durva kormányzást, hogy ne a pánik vezéreljen legközelebb, hanem a berögzült, mozdulatok
ösztönösen hajtódjnak majd végre....!
Sokat segít az agyadnak vészhelyzetben, HA MÁR VANNAK kész cselekvési mintái!!!!, hamár ismerős neki a helyzet...
Nem kell félni... az autóban nem tudsz kárt tenni, egy ilyen gyakorlással, ha a terület egyebként sík, azaz nincsnek padkák-gördök.
Elinte 25-30-ról índítsd a manővereke.
Aztán ha már 60 környékéről is JÓL megy akkor ..kész is vagy.
Évente 2x érdemes újra edzeni/vadulni.
Tavasszal és tél elején az első zúzmarás/fagyos időben...
Az ilyen elrántás miatti beriszálásnál pl.
fontos begyakorolni tudatosan, hogy
ne rántsd túl kormányt a vissza korrekciónál
és, hogy ne fékezz amikor épp erősen alá van szedve a kormány...
nopasaran (törölt) 2009.04.02. 14:19:01
no a link ....
aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:22:14
aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:23:15
TH 2009.04.02. 14:23:41
nopasaran (törölt) 2009.04.02. 14:26:32
na__most__akkor 2009.04.02. 14:28:59
tulajdonképpen mindent elmondtak.
Majdnem mindent.
Volt egy esetem, szarvas (lehet hogy őz, sötét volt, késő éjszaka, egy óra vagy hasonló).
Tatabánya közelében, régi egyes út. Nagy fékezés, a végén nagy dübbenés, a jószág repült egy nagyot, aztán ELSZALADT.
Telefon: rendőrség
- nem foglalkozunk vele, kérem keressék a vadásztársaságot
- hol?
- hát ott a környéken !!
Nagy nehezen rávettem őket, hogy keressék meg nekem legalább a környékbeli illetékes vadászokat. Azok persze nem vették fel, stb.
Amíg a feleségem telefonügyeletet tartott a kocsinál, elkezdtem keresni a vadat a bozótban (legalább megesszük ...)
Vad sehol. Amikor a telefon kezdett kimerülni, otthagytuk az egészet.
Kárösszeg 150ezer, casco 10%.
Ez az egész VAD dolog úgy nem működik, ahogy van. Mióta vadveszély táblát láttam AUTÓPÁLYÁN, azt hiszem nincs értelme az egésszel foglalkozni. Szerintem az alkotmánybíróság sem tudná megmondani, mikor, kinek, mi a felelőssége.
És ne bántsátok a suzukit, ha szabad kérnem.
aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:32:20
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.02. 14:46:10
1,8 turbó audi a4-et ami nagy,"
mitől nagy egy A4es? o.O
kisebb mint egy oktávia, kb. mint egy astra, viszont többszörösébe kerül :D
aszfaltbetyar 2009.04.02. 14:50:17
Matrix_ 2009.04.02. 15:47:06
hatesz 2009.04.02. 15:55:44
Amugy ha vadat ütsz el, ki kell fizetned az okozott kärt (ertsd az ällat ärät) a helyi vadgazdasägnak/vadäsztärsasägnak asszem.
Egyszer meguszta nyuszi-pajtäs, idöben eszrevettem, meg is alltam elötte. Az meg ramnezett, es elkezdett futni a felezövonalon velem megegyezö iränyba. Hiäba dudältam meg villogtam (este volt), räm se bagozott, na akkor mondom, ha verseny hät verseny... vagy 200meterig a nyomäban voltam, szerintem a hätso läbai mär neha elertek a lökhäritomat, de a hülye ällat csak nem ment le az utrol. Artän meggondolta magät (vagy lätta hoyg nem nyerhet) es balra el...
Amugy valakinek vanank tapasztalatai ezekröl a kocsira szerelhetö "vadsipokrol"? Ez lehet egy megoldäs...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.02. 16:00:30
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 16:13:31
hatesz 2009.04.02. 16:22:23
zazooo 2009.04.02. 16:27:14
ganyager 2009.04.02. 16:55:02
ganyager 2009.04.02. 16:56:57
"örülök" = Jó indulatból Írtam így.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.02. 17:00:32
Hehe. Belenőtt a feneketek a kocsiba. :P Ki kell szállni, és elzavarni.
nopasaran (törölt) 2009.04.02. 17:03:05
A fénykévéből NEM TUD KILÉPNI a vad.
Kapcsold LE a fényt és azonnal elmegy oldalra...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.02. 17:05:01
nopasaran (törölt) 2009.04.02. 17:25:33
Igen, a vadban okozott kárért a jármű vezetője a felelős, mert ő a "Veszélyes üzem" neki kell a KRESZ szerint képesnek lenni minden VÁRHATÓ akadály előtti megállásra....az előtt is ami oldalról várható.
Be nem látható útmente esetén pl. neki kell felkészülni az onnan esetleg érkező vadra is.
Az autósnak a kárát csak akkor téríti a vadászati jog tulajdonosa (vagy biztosítója), ha olyan szakaszon történik az elűtés, aminél kinnt van a Vadveszély tábla is...ÉS!!! az ütközés kellően KIS sebességgel (azaz óvatos vezetéssel) történt.
Az ítélkezési gyakorlat tipikusan az, hogy mindkét fél viseli maga kárát, vagyis
- a vadászok nem kerik a vad utáni kártéritést.
Ami egy trófeás őznél akár több millió!!! is lehet (ill. elvitele estén ennyi lesz a lopáskár is)
- az autós maga javítja az autóját
Jo tudni, hogy, ha elviszi valaki az elütött vadat az lopásnak minősül!!! ...és könnyen beleesik a 20000 Ft-fölötti, azaz a BŰNTETT kategóráiba...szóval priusz.
A fentebb említet őz esetén, pedig
akár letöltendő is lehet belőle....
nopasaran (törölt) 2009.04.02. 17:26:59
Mert már fáradt és stresszes volt... :-)))
De kis idő múlva egyszercsak mint a villám...
TH 2009.04.02. 17:39:05
Pix 2009.04.02. 18:11:10
www.freewebs.com/horseawareness/car%20horse.jpg
Kalti · http://kalti.blog.hu 2009.04.02. 20:43:42
Te voltál az első, aki kérdezte, de a többieknek is mondom: szabályosan, 90-nel mentem, nem rohantam sehova. Az útburkolat minősége nem indokolna kisebb sebességet, pár éve aszfaltozták újra, a "gödörről-gödörre" kifejezés inkább csak átvitt értelemben értendő.
Az autó valóban úgy tört, ahogy kellett neki, az utascella egyben maradt, egy kézzel tudtam a baleset után ajtót nyitni, mindkét oldalon.
A vezetéstechnikai tréningre mindig is el akartam menni, ezek után biztosan el is fogok. Így talán a jövőben megkímélem magamat az ilyen esetektől.
Igen, az ESP valószínűleg segített volna, bár a fene tudja így utólag.
Következő rókát/kutyát/egyébtípusúállatot elütöm, lesz vacsora, barátnőmnek bunda, a farkából meg kulcstartó.
Meglepett, hogy keresni kellett valami okot, amiért viselhetem a hülyeposztíró címet, kellemesen csalódtam bennetek:)
Kicsi79 2009.04.02. 20:51:12
Kalti! Együttérzek veled! Nekem kicsit több szerencsém volt. (Én mondjuk nem rángattam a kormányt, hanem sajnos elcsaptam az őzet a 6-oson Pécs és Paks között. De még nem is fékeztem, időm se lett volna, mert az árokból ugrott elém. Azért hozzáteszem, akkor 14 éves Astrával, és mindezekután hazajöttem vele Budapestre, sőt, még 5 hónapig jártam is az autóval, úgy, hogy nem kellett hozzányúlni, csak kicsit gázul nézett ki. Utána megcsináltattam, de nem ez a lényeg.)
A lényeg (a helyszínelő mondta): Ha nincs Vadveszély tábla, akkor a területileg illetékes vadásztársaság fizeti a kárt. Ha viszont van tábla, a helyszínelők kihívása előtt el kell sétálni a tábláig, és KIDÖNTENI! (Ha ezt már más is leírta, bocs.) Nekem sajnos volt tábla, és ezt a trükköt sem ismertem.
Kicsi79 2009.04.02. 20:55:54
Kalti · http://kalti.blog.hu 2009.04.02. 21:06:18
Bocs, hogy csalódást kellett okozni, de hím vagyok. Viszont hosszú a hajam:) Más kérdés a kecskeszakáll...
Nídforszpídeztem elég sokat, de ott van olyan lehetőség, hogy "restart race"... Azért ott jóval kisebb a rizikó, bátrabb ott az ember, és szerintem lehetetlen átültetni a valóságba. Vagy ha lehet is, nagyon keveset.
Ennek a swiftnek köze nincs a régihez, már csak a nevük közös. Minőséginek nem mondanám, de egyben van, jól néz ki, van benne hely és megvéd. Ennek egyenes következménye, hogy az ár-érték aránya romlott az elődhöz képest, több anyagot nem lehet ugyanannyiért adni. Az összetört példány 2.87 milla volt listaárok, klímával, cédével, metál fénnyel. Szerintem nem drága, kategóriatársakhoz képest pláne.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.02. 21:51:23
Az őzről, nagy kutyáról nem adott instrukciót.
Kicsi79 2009.04.02. 22:30:48
B.GY. 2009.04.03. 00:03:28
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.03. 01:12:49
www.tuffbullbars.com/100_0612.JPG
Ez legalább hatásosnak mondható :DDD
beste 2009.04.03. 06:34:42
Szóval biztos jó kocsi az a swift, de hidd el, hogy a nagyobb autók többet védenek...
TH 2009.04.03. 10:25:12
hatesz 2009.04.03. 11:50:14
De amugy en a nyuszis eset utän (nem Playboycsajos incidens) felszereltem egy ilyen vadsipot, de a kocsival utana nem nagyon hagytam el BPet, mondjuk ott is sok az eledugro allat....
hatesz 2009.04.03. 11:53:46
Ami egy trófeás őznél akár több millió!!! is lehet (ill. elvitele estén ennyi lesz a lopáskár is)"
azert erre ne vegyel merget. Max polgari peres eljäräs kereten belül, de igenis kerhetik. Ha elütsz egy tehenet, a gazdälkodo sem kerheti a tehene ärät (räadäsul ha meg figyelmeztetö täbla is volt, hogy figyu, tehenek az uton) ???
Marty Mcfly 2009.04.03. 14:56:47
ha nincs kint tábla és elütöd a vadat, csak akkor téríti meg az 'erdészet' a károdat, ha ott valamilyen vad tenyésztése folyik és el van kerítve! (pl. vadásztársaság vaddisznóskertje), egyébként a senki földje!
TH 2009.04.03. 14:57:40
Kösz a pontosítást.
Sutty ! 2009.04.04. 01:53:33
Csak annak erejéig kell különleges hirtelen fékezést végrehajtani, ami arányban áll a végkimenetel súlyosabb lehetőségével.
Nyilván szarvas bikát nem szabad elütni, mert akkor mi húzzuk a rövidebbet.
De a félreértések elkerülése végett szándékosan soha.
De a mérlegelés a mi kezünkben van.
alte trottel 2009.04.04. 15:06:34
1. Érdekesen mutatna egy Matizon
2. Tilos.
Amúgy évek óta van a járműveimen vadriasztó síp és határozottan jó. Igaz, 2, de inkább három db. kféle van egyszerre a lökhárítón.
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.05. 12:00:59
alte trottel 2009.04.05. 15:47:44
Régóta dédelgetett ötletem, hogy hungarocellből csinálok egy komolyabb T-gerenda utánzatot jó acélszürke festékkel lekenve és ráteszem a nejem kocsijára, elől-hátul.
Elrettentésnek szerintem beválna. Állatot (négylábúra gondolok) meg úgyse üt el.
Zaqwe 2009.04.06. 09:12:26
lwcolors 2009.04.06. 11:27:16
Az a lényeg, hogy a posztíró szerencsésen megúszta. Nehéz dolog nem elrántani a kormányt. Ismerősöm nem rántotta el a kormányt, viszont az őz az ütközés után a kocsi elé esett, ráhajtott és úgy vágódott be az árokba.
Én is falun élek, vadveszély tábla nincs, az utak szélét viszont nem kaszálják nyáron, méteres gaz van végig, így szerencse kérdése a vadelültés. Én is ütöttem már el őzet, jó pörkölt (csak kicsit drága: 150 volt a javítás) lett belőle. Most védekezem: terepjáróm van, gallytörővel. Nyúl, macska, róka, kiskutya nem ellenfél, a többi meg fennakad a gallytörőn. Ezzel is ütöttem már el őzet, a kocsinak semmi baja, tehát ez az őzpörkölt nem került semmibe.
lwcolors 2009.04.06. 11:47:49
Egy ismerősöm 2005-ben ütött el egy szarvast. Új kocsi TK. Mint később kiderült, bérvadászat volt (hajtókkal) az út melletti erdőben, tehát a vadászok riasztották fel az őzet. Egyértelmű a vadásztársaság felelőssége, a bíróság meg is ítélte, mégsem fizetnek. Most újra perli őket.
lwcolors 2009.04.06. 11:53:07
Locksmith 2011.02.18. 22:05:35
Jól is megy és jól is törik (ezen a töréstesztet értem).
Mázlitok volt, a fával