Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Végigbilincselik az autókat a belvárosban

2009.04.05. 13:38 :: SilentSound

Miközben Malajziában szakad az eső és verseny helyett egy halom álló autót és esernyőt láthattunk Palik László zseniális közvetítésében - megint sikerült neki perceken keresztul Nakajimázni Heidfeldet -, itt nálunk gyönyörűszép, napsütéses idő van 22 fokkal. Azonban mindenki nem lehet felhőtlenül boldog, mert a belvárosban ezen a csodás hétvégén a közteresek elkezdtek szórólapozgatni és ezzel párhuzamosan kerékbilincselni.

Rosszqtya jelezte nekünk, hogy tegnap pont jókor járt arra, ő megúszta bilincs nélkül, csak egy cetlit kapott a kezébe, amiről tájékozódhatott, hogy itt bizony most elkezdenek egy belvároson keresztül húzódó új főutcát építeni, aki bújt, aki nem, ők jönnek. Ti hallottatok erről az egészről? Érdekes meglepetés lehet szombat vagy vasárnap reggel arra lemenni a lakásod elé, hogy egy szép piros izé díszeleg az autód bal első kerekén.

Holnaptól indul a szopás... Bár már ma is izgis volt!

A papírt egy közteres nyomta a mancsomba, miközben a körülöttem állókat bilincselgette (igen, szombaton!).

Ha túl kicsi és nem tudod elolvasni, katt ide!

117 komment

Címkék: budapest autó parkolás útlezárás útfelújítás közterület felügyelet

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Marcellusca 2009.04.05. 13:50:32

A közteresek alapvetően dögöljenek meg!
Április 6-tól szól az egész, akkor miért bilincselgetnek már 4-dikén? És mi van a nem a kerületben lakókkal? Nem csak a többi pestire gondolok, hanem azokra a vidékiekre is akik feljönnek családlátogatásra vagy egyéb okokból.
Biztos nincs költségük az emberek tájékoztatására, mert egyébként közzé tették volna a tévében, rádióban.
12 a-c az összes közteresnek!!!

És nem csak megszokásból, de hüjjje a post írója. :D
Mert azt a zseniálist erőteljesen idézőjelbe kellett volna tenni. :)
Tényleg, nem lehet valahogy elintézni, hogy ezt a kretén, nagyképű, kötsög Palikot eltíltsák a közvetítésektől?!

Ja, és kettőből kettő. :)

Hargita 2009.04.05. 14:06:53

Hétfőtől szerdáig az Elte jogi karán hatalmas banzáj lesz (OTDK konferencia), rengeteg vidéki oktatóval, hallgatóval - szuper az időzítés, így lehetőleg még nagyobb lesz a felfordulás.
Bírom Palikot, de azt utálom, hogy mindig osztja Czollnert.

BTO11 2009.04.05. 14:20:47

gratula a város és kerület vezetésének.

ekkora taho 1 társulatot csak löni kéne.

Carl Lazlo, Esq. 2009.04.05. 14:27:36

@Marcellusca: Dögöljenek meg az autósok. Alapvetően. És mindenki, aki a belvárosban akar autózni, parkolni (az is akinek ott van dolga, meg az is aki ott lakik, a vidékiek meg főleg, de leginkább az agglomerációban lakók).

vhm 2009.04.05. 14:52:13

Kint volt a megállni tilos tábla mielőtt megálltak vagy nem? Mert minden körítés megy itt, kizárólag a lényegről nem írt egy szót sem...

Marcellusca 2009.04.05. 14:54:48

@Carl Lazlo, Esq.: Gratulálok! Szép hozzászólás!
Hol olvastad a kommentemben, hogy nem értek egyet a városrendezéssel, hogy legyen több sétálóutca?
Ja, hogy nem is írtam ilyet?
Az eljárást kifogásoltam, ha nem esett volna le. A tájékoztatás hiányát és a határidő előrehozatalát. (Remélem az átadás is korábban és nem később lesz!)

Marcellusca 2009.04.05. 14:58:13

@valami hidralika mittudomén: Nem rossz kérdés! :)
Ismerve a magyar viszonyokat nem csodálkoznék, ha csak holnap (mert ugye akkor kezdődnek a munkák) akarták volna kirakni a táblákat. Munkaidőben természetesen. Az ott lakók meg döbbentek volna a hazaérkezésük után.

kispista 2009.04.05. 15:32:01

Rosszqtya elfelejtette elmondani, hogy szabálytalanul parkolt, a kerékbilincset kapott többi autóssal együtt. Persze ha elmondta volna, kevésbé lehetne szidni a köztereseket.

kispista 2009.04.05. 15:32:58

"miközben a körülöttem állókat bilincselgette (igen, szombaton!)."
Szombaton szabad tilosban parkolni?

P. · http://faszkivan.blog.hu/ 2009.04.05. 15:39:00

@valami hidralika mittudomén: jaja, erre én is kiváncsi lennék. Meet ugyebár csak úgy bilincselgetni azért nem lehet. Ha meg útban vannak az autók (feltehetőleg ezért nem lehet majd parkolni ott), akkor miért nem vitetik el őket? Miért betonozzák oda őket?
Baromarcú egy banda...

TH 2009.04.05. 15:40:11

A közteresek kerékbilincselési szokásairól megvan a véleményem, de az kétségtelen, hogy olyat még nem láttam, hogy szabályosan parkoló autót bilincseltek volna meg. Az már más kérdés, hogy mekkora szabálytalanságokat képesek néha ezzel megtorolni, de feltételezem, hogy valami - tábla vagy ilyes - itt is tiltotta a parkolást. Persze ha később teszik ki a táblát, mint hogy az autó leparkol, az izgalmas kérdéseket vet fel szerintem.

Káposztakukac 2009.04.05. 15:40:13

@kispista: én is valahogy erre tippelek. jogi egyetem mellett nem annyira mernek önkényesen cseszegetni. már csak azért is, mert a szabó máté is gyakran személyesen jár arra:D

1116001 2009.04.05. 15:47:41

Erről a projectről már régóta szó van. És végre elkezdik csinálni.

wiener 2009.04.05. 15:47:45

nekunk ott van az irodank az oktober6ban
de nem tudtunk az egeszrol, es nem is ertem az egeszet
mi a fasznak kell ott barmit csinalni? eddig is a kalvintol az aranyig ment az utca, most mit csinalnak vele? csokkentik a kapacitasat? de minek? eddig se lehetett itt normalisan kozlekedni
egyaltalan nem ertem mire jo ez
egyre jobban elbasszak a belvaros kozlekedeset, ahelyett hogy egyiranyu utcakkal bovitenek a kapacitast mint becsbe, egyre jobban nehezitik az atjutast mikozben elkerulesre nincs alternativa hisz minden kurva hid allandoan dugoban all

az egesz mocskos varosvezetes dilettans, csak a parkolocegeknek nyalnak amibol jon a zsiros penz zsebbe, a rogan antal meg valami kertvarost akar csinalni egy nagyvaros kozepen... idiota

egyszeruen HIHETETLEN ami itt megy

lendvai attila 2009.04.05. 15:51:01

@Carl Lazlo, Esq.: ha az autos is, akkor dogoljon meg a BKV is. vegyek 300 Ft-os jegyet, amikor havi (!) 320 milliot fizetnek ki a Synergonnak a szamitastechnikai eszkozot uzemelteteseert?! 10 eves szerzodes kereteben? az elozo szallitonak meg kifizettek 3 milliard lelepesi dijat? egy kibaszott telco ceg nem kolt erre ennyit...

amiota ezt megtudtam nem lyukasztok (pedig elotte mindig) es egyebkent is inkabb taxit hivok, mert ha szamlat kerek es adoalapot csokkentek vele, akkor osszemerheto a BKV jegyek araval egy tiszta auto, ami haztol hazig visz! fura orszag ez... (lakas-belvaros taxival 2000 adozatlan Ft, ami 1000 adozott Ft; a minimum ket BKV jegy meg 600 adozott Ft, de gyakran 3 kell...)

a Palik meg egy arrogans idiota. hosszu evek ota nem sikerult megertenie, h a versenyautok kozt az ido az, ami viszonylag az allando, es ezert termeszetes, h lassitasnal kozel kerulnek egymashoz, gyorsitasnal meg eltavolodnak (pedig meg versenyzik is!). nem, Lacikam, nem jobb a Ferrari fekje, hiszen az elozo futamon az volt elol es akkor eppen a motorjara mondtad, h jobb... :)

fingerbangs 2009.04.05. 15:51:19

Sétáló utca lesz? Minek? Amikor a Váci is pang, nem lehet bejutni a belvárosba soha, ha mégis bemész, nem tudsz parkolni.
Inkább a többszintű kereszteződést csinálnák meg az Astoria-n hogy ne fogja meg a lámpa az összes irányból a forgalmat és okozzon dugót még a BAH csomópontban is meg a Keletin túl. LOL

kispista 2009.04.05. 15:53:59

@fingerbangs: Dózeroljuk le az épületek felét és vágjuk ki az összes fát, legyen hely az autóknak. Vagy csak deportáljuk a lakosokat, nehogy megzavarják az autóközlekedést.

Marcellusca 2009.04.05. 15:54:41

@Káposztakukac: Oszt mé', a jogászokat nem lehet büntetni? :D
Honnan tudnák, hogy melyik kocsi jogászé, mitől lenne különleges az a környék? Attól mert a zombucmanus oda szokott járni?

vhm 2009.04.05. 15:59:41

Astoriára több sávos (valahogy jól megtervezett, akár lámpás) körforgalmat lehetme csinálni és akkor nem kell a Kecskeméti u-ba menni az Erzsébet híd miatt.
Egyébként szerintem OK a dolog, hogy csökkentsék az ÁTMENŐ forgalmat a legbelső kerületben...

Viszont a bilincslésnél tényleg az a kérdés, hogy van-e tábla és mióta...

TH 2009.04.05. 16:02:58

@kispista: @fingerbangs: Jó lenne olyan megoldásokat találni, amivel újra barátságosabbá és gyalogos közlekedésre alkalmassá lehetne tenni a belvárost, különösen a Kecskeméti utcát, a Kossuth Lajos utcát és a Rákóczi utat, de ehhez hatalmas átalakítások lennének szükségesek. Vannak olyan tervek, hogy a Kossuth utcát/Rákóczi utat egyszerűen leszűkítik 2x2 sávosra (ebből 2 buszsáv), de mivel a város szerkezete úgy lett kialakítva, hogy az Erzsébet híd legyen a fő tranzit híd az átmenő meg minden egyéb forgalmaknak, olyan megoldást kell találni, hogy megoldott maradjon az autóknak a hídra fel- és lejutása. Ész nélküli szűkítésekkel csak a dugó lesz brutálisan nagy a városban, alagutak talán segíthetnének, de egyrészt drága, meg útban van esetleg a metró meg mittomén. Mindenesetre még életképes tervet a belváros rehabilitására én eddig még nem láttam...

kispista 2009.04.05. 16:03:31

@valami hidralika mittudomén: Az Astoriára tudtommal tervbevették a lámpás körforgalom kialakítását.
Tábla már régóta kinnt volt, csak egyesek szartak rá. Gondoltok hogy hétvégén nem dolgoznak a közteresek.

fingerbangs 2009.04.05. 16:03:53

@kispista: Demagóg vagy...
Ennel jobban beépített belvárosokban is van élet, kényelmesebb mint itt, de ezzel ne törődj, mondogasd ezt a buta kampányszöveget ami csak arra jó nehogy számon kérhesd, hogy itt miért ilyen szar minden. A 4-es metró költségéből 2 híd a hozzá tartozó utakkal, egy teljes belváros-hegyvidék többsávos alagút, rakpartbővítés, stb. kijött volna, plusz pár parkolóház hogy lehessen parkolni valahol. Pár háztömböt le kéne dozerolni hogy kijusson a szmog, tudod? És fa is több lehetne utána.

lendvai attila 2009.04.05. 16:04:46

@TH: bilincselgetes: voltam az operaban nemreg, kanyarodtam be a revay utcabol, es me'g meg is lepodtem, h nem tilos a parkolas...

opera 7:30-kor kezdodik, a kerekbilincset 7:42 kor raktak fel.

kijovok, taxis segitokeszen mellem gurul (aaa, o sem resze a maffianak), elvisz a helyre este 10-kor ahol fizethetek (14400 Ft), es mire visszaerunk kevesebb mint 10 perc alatt mar sehol sincs a kocsimon a bilincs (hangsulyozom, este 10-kor! barcsak igy mukodne minden ebben az orszagban...)

amikor setalok vissza a kocsihoz latom, h a parkolni tilos tabla gondolsan el van forgatva a tobbihez kepest, h elevel alljon a revaybol bekanyarodoknak. akkor allt ossze a kep...

vannak pesze apro reszletek, h nem alltam el se a jardat, se az utat (a papir szerint jardan parkolasert kaptam a bilincset, holott nem volt szegelyko es nem alltam a jardan). nem tudom a bilincset mi indokolta azon kivul, h a sima csekk csak 5000 lett volna.

es az is erdekes, h a korulottem parkolo 10 autobol csak 3-4 kapott, pedig voltak olyanok amkik pofatlanul parkoltak a jardara... vajon miert? nem vette eszre oket a koztere? vagy esetleg letejeltek nekik?

hajra magyarorszag, hajra magyarok!

meh... :)

Káposztakukac 2009.04.05. 16:05:38

@Marcellusca: nem, rosszul érted. előfordul, hogy ezek is csak lehúzásra, egy kis baksisra mennek és olyanokat is megbasznak, akiket nem kéne. na most egy átlagos jogász a halál faszáig is elfellebbezik, és előbb utóbb igazat kap. ráadásul azon a környéken sok az olyan ember, akinek vannak kapcsolatai és el tudnak intézni ezt-azt...

plutó111 2009.04.05. 16:06:20

A Palik egy nagyképű idióta. Kiváncsi vagyok mikor büntetik meg a tv-t a rendszeresen elhangzó bujtatott reklámokért. Ügye egyik üzemanyag cég reklámembere, és elég gyakran elhangzik az illető cég neve a közvetítésben. Húúú már megint milyen zseniális munkát végeztek a motorolaj előállításakor.....

mement 2009.04.05. 16:06:26

errol volt mar szo regebben is, bar lehetett volna sokkal intenzivebb a tajekoztatas ez teljesen jogos, de en orulok hogy vegre nekialltak, nagy szukseg van a belvarosban setaloutcakra, ennel lenyegesen tobbre mint most. Es valodi setaloutcakra gondolok, nem szepen kikovezett parkolokra.

kispista 2009.04.05. 16:17:42

@fingerbangs: Te kurva hülye vagy! A kapacitásbővítés sehol sem oldotta meg eddig a dugókat, mivel az autók száma is ugyanúgy nőtt! És számold már ki, mennyibe is kerülne pl félmillió autónak mélygarázs a belvárosba! Vagy az egész belváros alá és a hegyvidék alá közúti alagút (az sem olcsóbb mint a metróalagút, de ugyanolyan felesleges.) És az alagutakból kivezetett gázokkal mit csinálnál?

mement 2009.04.05. 16:20:27

@fingerbangs: addig amig a belvaros ilyen mertekben elhetetlen, hogy 5 percet sem szivesen setalsz az utcan, az iszonyatos zajtol, mocsoktol, szmogtol amit az autok generalnak, addig nyilvan pangani is fog a vaci utca, bar most itt a joido ez valtozni fog, eppen ezert nem megoldas erre az uthalozatt ilyen formaju fejlesztese, mert tobb ut tobb forgalmat general ami megnagyobb zajal, megtob mocsokkal, megtobb szmogal jar, a belvarosnak pedig forgalom csillapitasra van szuksege. az utak helyet inkab a kozossegi kozlekedest kene gozerovel fejleszteni, atalakitani, hasznositani, rendbehozni, egyeni kozlekedesi alternativakent pedig a biciklit tolni, mert mentes minden olyan negativ dologotl, amivel az auto rendelkezik. A belvarosi parkolohazakkal (bar ezt nem te irtad) pedig az a problema, hogy nem fogjatok hasznalni, a parkolohaz nem eppen a legjobb hasznositasi formaja egy belvarosi rohadt draga ingatlanak, es ugye magantoke bevonasa nelkul nem is lehetne felhuzni egyet sem, ahol meg magantoke megjelenik, ot megjelenik a profitehseg is ami igy kizarja az olcso parkolas lehetoseget... Meg hat ugye amig az utca "ingye" van....

fingerbangs 2009.04.05. 16:43:16

@kispista: Szerintem meg pont hogy te vagy kurvahülye, de ezen kár vitatkozni. Amit írtam nem az ujjamból szoptam, a Mélyépítő újságban egy jónevű mérnök írta le, milyen fejlesztésekre futná abból a pénzből amit 4esre költ Demszky meg a lobbis brigád.

Idézek neked mert nem hiszem hogy tudod használni a google-t:
(2006-os cikk, azóta 500milliárd fölötti az összeg)

JÁTÉK A SZÁMOKKAL
A 4-es metró építése hozzávetőleg 386 milliárdba fog kerülni a fővárosnak a jelenlegi számítások szerint. Ez a közel 400 milliárd, szintén közelítő adatok alkalmazásával, az alább felsorolt beruházásokra volna elegendő, melyek hatékonyság tekintetében sokszorosan meghaladják az új metróvonal jelentőségét.
• 4 db új budapesti Duna-híd (a hozzákapcsolódó úthálózattal) 150 Mrd
• 5 km alagút (a hegyvidék és a pesti Belváros összekapcsolása) 50 Mrd
• a budai alsó rakpart négysávosítása (É–D-i irányú tranzitforgalom biztosítása, budai kerületek tehermenetesítése) 20 Mrd
• a fővárosi autóbuszpark kétharmadának cseréje (kb. 1000 jármű) 50 Mrd
• villamosjárműpark és -pályák korszerűsítése (az UV-k kivonása a forgalomból) 50 Mrd
• a rossz minőségű utak felújítása (500 millió/km-rel és 100 km-rel számolva) 50 Mrd
• a Moszkva tér átépítése 20 Mrd
A rendelkezésre álló összeget még el sem költöttük, mégis látványos forgalomcsökkenést tapasztalnánk a városban. Ha ehhez hozzáadjuk az M0-ás befejezését, amivel a tranzit-teherforgalmat kizárjuk Budapestről, ugyan kicsit meghaladjuk a keretet, de az esetenkénti útfelújításokon kívül nem találkoznánk dugókkal, a közlekedési zaj kikerülne a gyérebben lakott külső városrészekbe, sőt még a tömegközlekedés helyzetén is javítottunk.

teljes cikk: www.mtm-magazin.hu/cikk.php?cikk_id=6

ennyi

városjáró · http://varosjaro.blog.hu/ 2009.04.05. 16:44:24

Ejne kvescsön: Hol állt pontosan a majdnem megbilincselt delikvens?

Maura 2009.04.05. 16:45:42

Most jott el az az ido, hogy veszek egy nagyteljesitmenyu flexet, es fejenkent egy ezresert szepen leszedegetem a piros izeket a kocsikrol.

Ki van irva amugy valamilyen tablara,hogy hatodikatol megallni tilos?
Ha hatodikatol megallni tilos, akkor otodiken mi a faszert bilincselgetnek?
Ha hatodikan kezdodik az epitkezes, ugye holnap nyista iroda nyitva ahol mondjuk be lehetne fizetni a buntetest, stb...

____ 2009.04.05. 16:52:12

ez a bilincselgetés még egy példa a megkeserítés - kifacsarás politikájára, tisztára mint a pendrájv-adó, vagy a külön műszaki - zöldkártya - eredetvizsga mizérija, aztán meg ott van a parkolócégek története is. ninden egyes napra jut lassan egy teljesen felesleges, értelmetlen, viszont mindenkinek kibaszott mélyen göthedt keserűséget okozó új sanyargatásnem.

kjváncsian várom már hogy lezárják még pár napra a kecskemétit, akkor végleg megrokkanna a város :)

...aki tud robogozzon jo idoben. ugy meg lehet letezni, aranylag

KaPé 2009.04.05. 17:05:20

Alapvetően hiányolom a posztból, hogy ez melyik város... vagy ez a Belváros egy új település? Merrefelé fekszik?

Ralesk 2009.04.05. 17:12:41

Valaki árulja el, hogy kerékbilinccsel hogy valósítható meg az, hogy a gépkocsi ne legyen útjában egy építkezésnek, útfelújításnak. Mert nem értem.

Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.04.05. 17:16:08

Ez nagyon durva, pedig nem is pesti vagyok! A kerékbilincset eleve nem értem, ebben az esetben meg főleg nem!
1. ha valaki nem fizet a parkolásért, így még tovább marad ott, vagyis pont a parkolási díj "lényegét" vágja szét
2. ha rossz helyen parkolsz, biztos, hogy tovább maradsz bilinccsel
3. ha az a lényeg, hogy 6-ikára eltűnjenek az autók, a bilincs biztos nem gyorsítja meg

A "pozitív" oldalát értem, hogy biztos kifizetsd a bűntetést! :S

mement 2009.04.05. 17:20:03

@Ralesk: Mivel a kocsit nem lehet elszallitani, de csak ugy a buntetes kesobb nehezen, sokszor egyaltalan nem behajthato, egy ilyen koztes megoldaskent szuletett a kerekbilincs, a kocsi rossz helyen marad, de ha a tulajnak kell, kifogja fizetni... ezert a kerekbilincses megoldas.

zse 2009.04.05. 17:21:05

Én is jártam már pórul, kétszer.

1, Dembinszky utcában laktam, ment a felújítás. Bal oldal lezárva, jobb oldalon parkol mindenki. Egy nap reggel kimenve a házból látom, hogy az utca teljesen üres. Az én autóm is hiányzik. Körbenéztem, kiderült, hogy éjjel kitettek egy megállni tilos táblát, és gyorsan minden autót elszállítottak.
25 ezer büntetés tilosban parkolásért. Köszi.

2, egyik kis utcában parkoltam, 45 fokban, két kerék a járdán (felfestett csík mutatja, meddig lóghat az autó orra). Egy hétre külföldre utaztam, hazaérkeztem pénteken éjjel. Szombaton reggel látom, hogy a kocsi az úttesten van, rajta kerékbilincs, mögötte 2 méterrel megállni tilos tábla, és a járda a táblától kezdve felbontva.
Ott is kellett fizetnem egy csomót, hogy levegyék a bilincset. Senkit nem érdekelt, hogy amikor megálltam, még nem volt ott a tábla. A bilincsleszedő ember meg lecseszett, hogy miért mentem odébb a kocsival bilincsestül, így nehéz leszedni.
Mondtam neki, hogy bizonyára a munkások tették odébb a kocsit, mert fel akarták törni alatta a járda aszfaltját.

Zs

ladislaus 2009.04.05. 17:28:37

@Marcellusca: demszkistül dögöljenek meg alapvetően. Élhetetlen Budapest

Gallion 2009.04.05. 17:36:06

1. Évek óta szó van már erről a projectről.
2. Ez most nem Demszky, hanem Rogán. Saját bevallása szerint legalábbis ez az ő műve és büszke rá (a leendő Fő utcára)
3. Végre egy normális project

vhm 2009.04.05. 17:45:43

Ja és mióta van objektív felelősség, ha valakit a megállni tilos tábla miatt bilincselnek az fizet a bilincsért, de utána várhatja nyugodtan a levelet, mert jönni fog a 30 000 Ft-os közigazgatási bírság is. Nemrég óta a közteresek nem osztogatnak helyszíni bírságot, hanem a rendőrség jár el.

Ezért kell kifogással élni azonnal, hogy jogszerűtlen a bűntetés, már ha tényleg a tábla kipakolása előtt parkolt le... Mert nem "csak" a blinics ára a tét.

Bartoki 2009.04.05. 17:48:25

@kispista:

"Vagy az egész belváros alá és a hegyvidék alá közúti alagút (az sem olcsóbb mint a metróalagút, de ugyanolyan felesleges.)"

A metróban az alagút "csak" kb. 30 milliárdba kerül, pedig valószínűleg az sem veszteséges annak aki csinálja. :). Hogy mitől 500 Mld a végösszeg, az jó kérdés... :))

Párizsban pl. van autós alagút a város alatt, és Osloban is (Oslo-ban arra szedik az útdíjat, nem lehúzásra). Sőt, még New Yorkban is van alagút, igaz ott híd helyett van (a folyó torkolata alatt).

Egyébként amióta objektív felelősség van, nem lehet racionális magyarázat egy magyar rendszámú autó kerékbilincselésére.

Mármint a kibaszáson meg a hozzá kapcsolódó korrupción kívül. :)

Bartoki 2009.04.05. 18:00:03

"... a Vogonok ismét bekapcsolták a hangosítóberendezést.
- Semmi értelme meglepődést tettetni. Valamennyi tervrajz és megsemmisítési utasítás ötven földi év óta megtekinthető a helyi tervezőhivatalban az Alfa Centaurin, úgyhogy bőven volt rá idejük, hogy hivatalos panaszt jelentsenek be. Semmi értelme, hogy ilyen későn kezdjék a felhajtást."

Bartoki 2009.04.05. 18:01:57

"- Mit akarnak azzal mondani, hogy sose voltak az Alfa Centaurin? Az isten szerelmére, emberiség, hiszen csak négy fényévre van! Sajnálom, de ha magukat ennyire sem érdeklik a helyi ügyek, az igazán a maguk baja!
- Megsemmisítő sugárzást bekapcsolni!"

plutó111 2009.04.05. 18:02:34

@Bartoki: Stuttgartot nézzétek meg egyszer ez ügyben. Mind a közut mind a vasúti tömegközlekedése ügyében (hév jellegü valami, csak sokkalta jobb). 1 alagut 1 viadukt 1 alagut .....

senderesevece 2009.04.05. 18:07:21

mocskos kerékbilincselők a korányi utcában a klinika látogatokat tábla nélkül büntetik!

Enyém nikkem 2009.04.05. 18:11:27

Ez kurvajó, akkor nyilván nem lehet majd az Erzsébet-hídról a Petőfi Sándor utcába kanyarodni, akkor hogy lehet majd Dél-Budáról pl. a Városligetbe jutni? Arról már nem is beszélve, hogy ha a Kecskeméti utcát betemetik, akkor hogy lehet majd az Üllői útról a Hegyvidékre jutni.

bécsi pszicho · http://www.flickr.com/photos/haazee 2009.04.05. 18:25:26

@fingerbangs: beszélj már a pártvezetéseddel, mert valahol akadozik a kommunikáció! A fütyesz is támogatta anno a négyes metrót, csak a nyomvonal nem tetszett az okosoknak! :D

Egyébként meg baromság ezen háborogni, pláne most leállítani (ahogy az várható, ha a fidesz csürhe átveszi a hatalmat a parlamentben).
Ha másra költik, akkor meg azon óbégatnátok, hogy kevés a metró, miért nem inkább arra...

2009.04.05. 18:41:39

Akkor összefoglalnám:
Mindenki dögöljön meg a belvárosban.
És máshol is.
Szevasztok.

Sam. Joe · http://www.matchboxmemories.hu 2009.04.05. 18:44:37

Hogy mennyire jó a tájékoztatás a Belvárosban: Szombaton délelőtt egy kurta szó nélkül megfordították az egyirányú Gerlóczy utca, Semmelweis utcán túli részén a haladási irányt. Átforgatták a táblákat és kész. Ugyanez lett a párhuzamos Vitkovits Mihály utcában is. Borítékolom, itt olyan veszekedések lesznek hetekig az egymással szembemenő autósok között, hogy csak - bár ide elvben engedély nélkül behajtani tilos, ezt kb. mindenki leszarja, vagy "rokkant".

Reggel amikor elmentünk itthonról, még a Pilvax felé volt egyirányú az egész utca, mikor hazajöttünk egy behajtani tilos tábla virít. Vasárnapra lett hozzá egy "megváltozott forgalmi rend" is. Viszont jót tenne egy elsőbbségadás kötelező és egy kötelező haladási irány is az egyik illetve értelemszerűen mindkét oldalra, mert a Gerlóczy két, egymással szembemenő végeiből érkezők között is lesznek érdekes dolgok. Ma láttam egy nénit aki szépen ment szembe a Gerlóczy változatlanul maradt irányú végén.

Tudom, senkit nem érdekel - a döntéshozókat főleg nem - az itt lakók véleménye az autózás ellehetetlenítéséről a Belvárosban. Erről sem kérdeztek meg senkit. Autó pedig sajnos kell a munkámhoz, meg a bevásárláshoz is, mert az ötödik kerületben gyakorlatilag megszűntek az üzletek. Piszok drága élelmiszerüzletek maradtak, de egy villanykörtét már nem tudsz itt megvenni sehol. Tudom, el lehet költözni, bla-bla-bla-bla.

Rav Antal 2009.04.05. 19:06:31

Csak így tovább, autómentes belvárost!

cso zsi 2009.04.05. 19:21:43

@kispista: Egyrészt, nincs szükség félmillió autónak egyidőben parkolóhelyre szüksége, de ettől még kéne ennyi hely.
Bécsben (ugyanolyan földrajza van, mint Bp-nek) meg tudták oldani, hogy a város alatt vezetik át azt a tranzit utat, amin Magyarország irányából Németország felé pályáról-pályára jutsz.
De, ha akarsz, bemehetsz a városba, elkölteni a pénzedet.

A belvárosi házaink nagy része igenis megérett a bontásra, csak a mi "szerencsénk" az volt a háború alatt, hogy akkor még nem dőltek össze.
Ma meg az V-VI-VII-VIII. ker belvárosi részein ezek a hulladékok foglalják a területet.

nfr 2009.04.05. 19:50:13

én örülök ennek a főutca tervnek

hatos 2009.04.05. 19:52:51

@Enyém nikkem:
"Arról már nem is beszélve, hogy ha a Kecskeméti utcát betemetik, akkor hogy lehet majd az Üllői útról a Hegyvidékre jutni."
Ennyi. Alsó rakpartról nem lehet a hídra menni. Astorián nem lehet balra kanyarodni.
Alternatíva: Üllői- Szentkirályi- Reviczky- Bródy Sándor tér -Puskin - Rákóczi
Rogán elmegy az a csicsába! És mindezt persze akkor kezdik, amikor még le van zárva a Vámház kőrút! Ekkora gyökérséget!

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2009.04.05. 19:58:27

@lendvai attila: Szép volna a Synergonnak az a havi 320m, kár, hogy nem így van :)

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2009.04.05. 20:00:28

@lendvai attila: Még évi 320 sincs:
www.sg.hu/cikkek/64061

konkrétan havi 27,4 ha jól számolom. Ami egy BKV méretű cégnél szerintem nem egy horribilis összeg.

Ralesk 2009.04.05. 20:01:45

@mement: Miért nem lehet elszállítani? :) A bilinccsel meg garantáljuk, hogy addig amíg a tulaj ki nem bürokráciázza a dolgot, addig a kocsi tuti hogy foglalni fogja a helyet. Parkolókban, tilosban parkolásra dettó ugyanígy hülyeségnek tartom a bilincset.

gusthy1 · http://kolyokjoga.blogspot.com 2009.04.05. 20:01:56

Ja, nem, nem tudok számolni, 274 havonta. Ellentétben a korábbi IQSys-es szerződéssel, ami havi 30 millával volt drágább.

ChloeOBrian 2009.04.05. 20:25:22

Csak Magyarosrzágon történhet meg, hogy ha azt akarják, hogy elmenj valahonnan, akkor odabilincselnek.

berserker 2009.04.05. 20:35:51

Igen, itt lakom a fejlesztés által érintett utcában, és tudtam róla. Aki itt lakik a környéken már egy éve illik tudnia erről. Másról sem szól egy éve a kerületi lap.

berserker 2009.04.05. 20:38:01

és igen, szopni fogok, hogy nem lesz parkolóhely a házam előtt, egyúttal örülök, hogy a lakásom értéke növekszik azzal, hogy sétálóutca lesz. Aki meg nem itt lakik, az mit keresett itt eddig is kocsival?? Bilincseljék csak oda.

is 2009.04.05. 20:54:56

@fingerbangs: igen, vegyük sorra:
- és hol állna az a 4 híd? Szentendrén? vagy a csepel sziget déli csücskében? mmondjál már pesti meg budai végpontokat, légyszi.
- 5km alagút: autósoknak remek. tömegközlekedőknek az mit hoz? a busz nem megy fel a Gellérhegyre a továbbiakban? dehogynem.
- budai alsó rakpart: a kedves zöldekhez fordulj, akik megvétózták, pedig most a főgyűjtővel együtt be volt tervezve
- buszok, villamosok cseréje, sínfelújítás: remek, a tömegközlekedő nyer 3 percet, metroval meg 15-öt
- rossz minőségű utak: autósoknak, igen, a BKV-s főutak már egészen nagymértékben fel vannak újítva.
- Moszkva tér: igen, mit segít az a Gazdagréti tömegeken?

nem az a kérdés, hogy hány jó cél van a világon, hanem hogy azt a célt, hogy a dél-budai és rákospalotai tömegközlekedők emberi közlekedési viszonyokhoz jussanak, azt hogyan éred el. még felírhatnád a lélegeztetőgépet is, abból is sokat lehet venni. az 500 milliárdból az EU kb. egymilliárd eurot fedez, ami mai árfolyam kb. 300 milliárd Ft. tehát nekünk kerül 200-ba, mai áron. nem biztos, hogy a hidakat az EU támogatná, vagy az útfelújítást támogatná, vagy lehet, hogy akkor inkább további vidékit támogatna, Budapestnek meg nem maradna semmi. nem olyan fekete-fehér a helyzet, mint ahogy elővezették (és téged megvezettek) abban az újságban.

is 2009.04.05. 21:00:11

@Sam. Joe: ez a táblázás egyszer nekem is jól bejött. egy rövid belvárosi utcában építkeztek, és az én végemen ki volt rakva egy egyirányú utca tábla, hát behajtottam. látom ám, hogy az utca végén is jön valaki. mondom magamban, köcsög, nem veszi észre, hogy az építkezés miatt ő nem hajthat be. az utca közepén találkozunk, és ő is csodálkozva néz rám. rövidesen kisütjük, hogy neki is egy egyirányú tábla volt kirakva az ő végén. jót röhögtünk, valahogy elmentünk egymás mellett, aztán ki az utcából.

vhm 2009.04.05. 21:13:21

"Arról már nem is beszélve, hogy ha a Kecskeméti utcát betemetik, akkor hogy lehet majd az Üllői útról a Hegyvidékre jutni."

Ez még lehet, hogy gyorsabb is mint az eredeti...

Petőfi híd - Műegyetem rkpt - Gellért tér - tovább északra, majd az Erzsébet hídnál vagy Hegyalja út vagy Attila út - Krisztina krt - Déli pu

Atommaki 2009.04.05. 21:30:50

Ez olyan átgondolatlan mint az atom.
Értem én, hogy pl akik a Petőfi Sándorban lakik, annak jó lesz, mert a lepukkant, máló vakolatú bérházban, vagy valamelyik bankfiók felett lévő lakása többet ér majd mert a PS. sétáló utca. Igaza van.
De ezért cserébe annyival több szmogot kap a belváros, hogy csuhaj. Mert eddig a PS-en elmentél a Deákra, vagy ugye a servita térre, parkoloház ilyenek.
Na ezt többé nem teheted meg. A parkolóházat effektíve csődbe verik, vagy ha nem akkor pont ugyanaz a kerülő kell hozzá mint a deákhoz, névleg, az Asztória felől a Blaha felé a kiskörút után mellékutcába be, talán 1 van ahova be lehet, csavar a kiskörútra, el a deákig, mert ott lehet fordulni és onnan vissza, hogy az Asztória felől a Ferenciak felé haladva behajthass a Városház utcába és onnan a parkolóházba. Ahonnan most így végiggondolva soha többé ki se jutsz, mert a városház egyirányú a petőfi felé, ahol meg ugye no auto, tehát a parkolóháznak annyi, meg a bevételnek is amit az órákba dobált eddig a sok autos. Mert a pénz azért jól jött a kerületnek, csak az nem kellene, hogy ott is legyenek a kocsik...

Atommaki 2009.04.05. 21:35:02

És most jut eszembe, a Városház utca behajtási engedély köteles, szóval ez egész elmélet itt bukott...de legalább elköltöznek a cégek onnan, és Anti bácsi meg majd nem érti miért...

vhm 2009.04.05. 21:50:28

@Atommaki: Több hiba is van... A lepukkant ház mégis 400eFt/m2-be kerül, akkor lehet mégsem szar meg lepukkant? Másik meg. Roki kártyával állt ott a többség, úgysem fizetett. Harmadik: a tranzit forgalomnak egy 2M-s városban nem a legbelső kerületben, annak is a közepén van a helye. Aki oda megy, oda tud menni, mert Negyedik: nem lesz sétálóutca, egy sávon lehet majd menni végig.
Szervita parkolóba meg a Bárczy u-n lehet bemenni, oda be szabad hajtani. Mondjuk úgyis lebontják az egészet, modern épület lesz a helyén, Szervita tér is tervben van, hogy megújul.

blügy-blügy 2009.04.05. 21:58:38

a kerékbilincs zárjába papírzsebkendőt kell dugni, és felitatni pillanatragasztóval, mielőtt kihívnád őket leszedetni

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.05. 21:59:20

Ki a franc akar sétálgatni a Belvárosban?

Az egésznek ez a vízfejű Bp-centrikusság az oka. (erre utal az is, hogy a cikk meg sem említi a város nevét, lévén, az alapértelmezettként csak Bp. lehet)Ha valahova ilyen mértékben koncentrálódnak az emberek, illetve az emberek igényei, annak ez lesz a sorsa. Az elmúlt és a következő 5 percnél tovább igen kevés ember képes látni. Én mint agglomerációban élő lakos az elmúlt 7 évben folyamatosan Bp-re jártam dolgozni. Miért? Mert itt helyben kizárólag a tecsó árufeltöltő a lehetséges munkahely, pedig ez a város korábban azért épült, mert komoly termelés folyt, és helyben kellett a munkaerő. Ennek vége.
Több százezer ember ingázik naponta Bp-re, és ezt, mint fő problémát senki nem ismeri fel, inkább ehhez a lehetetlen állapothoz próbálnak meg infrastruktúrát teremteni, persze azt is szarul.
Annyira örülök, hogy az utóbbi időben már csak hetente egyszer kell a fővárosba utaznom.

Atommaki 2009.04.05. 22:11:22

@valami hidralika mittudomén: Naponta járok arra sajnos...
Értem én lebontják, a tulaj kap sok pénz, az üzemeltető kap sok pénz, az x ember aki ott dolgozik munaknélküli lesz....
Annyiba kerül mert a belváros, semmi más...sok helyen ténylegesen málik a külső vakolat, ilyen házak néznek majd a sétálóutcára?
Ez, hogy 1 sávon ugyanúgy lehet majd közlekedni rajta a felújítás után, na ez nincs leírva ezen a papíron...
Helyette azt írja, hogy az átmenő autós forgalom gyakorlatilag megszűnik...ez nekem nem az jelenti, hogy 1 sáv megmarad...
Ha mégis, akkor persze más a helyzet, de ha nem lehet ott autoval átmenni akkor bizony állni fog a smog, mert állni fog a ferenciek, végig az astória felé, 1000% jobban mint most...

Atommaki 2009.04.05. 22:14:30

És a Bárczy-hoz való bejutás csak azzal a kanyarral hajtható végre amit fentebb leírtam, ami még több menetidő, tehát szmog zaj, stb...

mement 2009.04.05. 22:17:56

@Mk412:
En peldaul mint os Budapesti lakos, es mint az aglomeraciobol naponta ide ingazo autos horda aldozata, igeneis szeretnek a belvarosban setalni es bar mi nem vagyunk olyan zajosak mint ti, azert nem vagyunk egyparan:)

Azt tudom tanacsolni vagy menj el tescoba arufeltoltonek, vagy eroltesd meg magad es old meg auto nelkul az ingazast, esetleg a varosba erve kombinald bkv-val vagy biciklivel. Kepzeld magad a mi helyunkbe, ha holnaptol a kis aglomeracios varosodat szallna meg mondjuk csak a erintet utszakasz atmeno forgalma, es bar eros indok, es teljesen ertheto is hogy nincs munka ahol elsz, de ezzel akkor sem nyertel jogot, tonkre tenni masok eleteret megha valojaban nem is ez a celod:)

Arrol nem is beszelve de ez mar tenyleg durva demagogia, ha nem is vagy fovarosi akkor mit szolsz bele:)?@Mk412:

mement 2009.04.05. 22:19:10

@mement: hehe:) Freudi eliras a letszamot illetoen:)

vhm 2009.04.05. 22:27:31

@Atommaki: A kulcsszó az 'átmenő'. Szóval lehet majd oda menni, csak valamilyen módon elérik, hogy ne legyen _célszerű is_ pl a fent is említett Üllői út - XII ker viszonylatra használni és méginkább ne messzebbről, mert jelenleg vonzza a forgalmat az egész "főutca".
Az egy sáv biztosan megmarad, legalábbis arról volt szó.
Ha pedig egy sávban lesz dugó, az tényleg szmog... De majd meglátjuk... Viszont nagyon is nincs rendben mostanában a Kecskeméti, Petőfi Sándor u., szóval valamit tényleg csinálni kell.
Ha megújul, akkor nő az értékük az ingatlanoknak is, ami beruházás megtérülését is javítja. Szóval inkább megéri majd felújítani, mint eddig. Ez egy folyamat szerintem. Megnézed a Zrínyi, Hercegprímás, Sas utcákat ott valahogy sokkal hangulatosabb, mint volt előtte. Zrínyi u-t használtam amig lehetett. Most nem lehet, kicsit kerülni kell. De eleve nem megyek arra, ha nem ott van dolgom, pedig régen mentem arra tranzitként. És mások sem teszik, mert nincs nagyobb forgalom, mint régen. Szóval célját elérte.
ui: Szerintem van esély rá, hogy tényleg nagyon jól sül el a dolog, akkor pedig csinálni kell. :)

Perillustris 2009.04.05. 22:29:25

@fingerbangs: "a budai alsó rakpart négysávosítása"

Autópályát a Duna mellé! Biztos okos mérnök, csak rosszul gondolkodik. Budapest egyik legnagyobb szégyene már ma is, hogy nem az embereké a Duna partja, nem lehet végigsétálni rendesen mellette, nincs közvetlen kapcsolat hozzá.

bp123456 2009.04.05. 22:38:27

@mement: En is pesten lakom mar bo 20 eve (igaz, nem az erintett teruleten, de gyalog 10 percnyire), de nem erzem magam az "aglomeraciobol naponta ide ingazo autos horda aldozatanak". Amikor jo 10 eve ide koltoztem, tudtam, mire szamithatok, hogy az embereknek kozlekedni kell, s fognak is. Aki abban bizott 20 eve, hogy tomegek ulnek at biciklire (igaz, en legalabb heti 2-szer bicajjal kozlekedem, de nem varom el masoktol, van, aki dragabbnak erzi az eletet annal, hogy a belvarosi forgalomban ill. a kerekparral jarhatatlan utakon kinlodjon), vagy ket-haromszoros menetido mellett a tomegben tomegkozlekednek, az enyhen szolva naiv volt.

"ha holnaptol a kis aglomeracios varosodat szallna meg mondjuk csak a erintet utszakasz atmeno forgalma" A belvarost nem egyik naprol a masikra "szalta meg" az atmeno forgalom, mindig is volt, fokozatosan novekedett, s ez elore szamithato volt.

Na jo, ha a mostani lakasodba szulettel 60 eve, akkor valoban nem szamoithattal a mai helyzetre, de ha 30 even belul koltoztel ide, akkor szerintem az egesz felhaborodasnak semmi alapja.
Szerintem.

A belvarosi setaloutcak a regi szerepuket reg elvesztettek (exkluziv, turistacsalogato helyek), 20 eve haromszor annyian jartak a vaci utcaban is, mint ma. A deli reszet miota setalova alakitottak csak pang.
Persze, az ott lakoknak meg a turistaknak egy ujabb setalo utca jo lesz (lsd. Raday), de nem biztos, hogy a keruletnek osszessegeben ez pozitiv eredmenyt fog hozni. Ha a ma ott levo cegek is kikoltoznek Budaorsre (vagy akar csak a felujulo VIII. vagy IX. kruletbe), akkor jelentos adobeveteltol esik majd el az V. kerulet. Es igaz, a cegek jo reszet nem erdekli, hogy jar be dolgozni az a 20-30 munkatarsa, de ha az 1-2 felso vezetonek ki kell szalnia az autojabol, az biztos, hogy heteken belul uj irodat keres. :-)

Krisi 2009.04.05. 22:46:00

Szerintem a belváros egy király hely, csak nem autóval kell közlekedni, mert úgy nem jön át az érzés. Vagy ha mégis, akkor este 11 és reggel 6 között :)

@Perillustris: A budai rakpart egy része még szerencsére le van zárva, itt a jóidő, legutóbb mi is ott sörözgettünk a parton. Alig volt valami zaj, a hús szellő meg nagyon kellemes levegőt csinált.
Ja, de miket is beszélek! Inkább tényleg autópályát kellene oda építeni, minimum 10 sávosat, az megoldaná a közlekedés összes problémáját!

Azt meg nem tudom, ki írta, hogy felüljáró kéne az Astoriához, biztos diplomás közlekedési mérnök!
Ennél már csak azon röhögtem nagyobbat, hogy inkább körforgalom kell oda. A villamos meg majd megy amerre lát :D

Jók ezek a postok, mindig jön pár önjelölt városvezető :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.05. 23:00:26

@mement: Én sem hobbiból jártam be. Amikor az időjárás engedte (még novemberben is) motorral jártam, pedig kész életveszély, minden megérkezéskor elmormoltam egy miatyánkot. A tömegközlekedés meg nem lett volna akadály, ha nem kellett volna cuccolnom is.
Hálistennek megoldottam a kérdést, már nem terhelem az ingázó forgalmat. És mivel látod, hogy alapvetően az egész ingázós rendszerrel ellenséges viszonyban vagyok, nincs köztünk érdekkülönbség. mind a 10000 helyi lakos meg nem dolgozhat a tecsóban.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.05. 23:05:40

@mement: "Kepzeld magad a mi helyunkbe, ha holnaptol a kis aglomeracios varosodat szallna meg mondjuk csak a erintet utszakasz atmeno forgalma"

Megtörtént. Munkahelyem és második otthonom, Martonvásár pont a hétvégén vidékre igyekvő Bp-iektől élhetetlen, legalább is a 7-es út közelében.
Ugyanezen az alapon, ha fürödni akarnak, ott a Duna, ha meg szeretik a vízpartot, költözzenek a Balaton, vagy a Vel. tó partjára.

Amit írtam:"Az elmúlt és a következő 5 percnél tovább igen kevés ember képes látni."
Ilyenkor fokozottan igaznak érzem.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.05. 23:07:56

@atlagutas: Nem okoltam a belvárosiakat az ÁLTALÁNOS munkahely problémák miatt.

mement 2009.04.05. 23:30:54

@Mk412: felreertetel, nem azt mondtam ne gyere ide, es nem azt mondtam koltozz ide, azt mondtam ha ide jossz akkor tartsd tiszteletben hogy itt masok is elnek. En aterzem a probelmad hogy zavar (ha tenyleg zavar) hogy ellepik a fovarosiak pihenes gyanant a otthonod, tobszorosere duzzasztva a forgalmat, lenne ra megoldas, csak az egyszerubb mar meglevo szarhoz ragaszkodni.

A motor meg ugyanugy nem megoldas, azzal hogy 4 kerek helyet 2 kereken pofogsz csak egyetlen negativ tenyezot zartal ki a rengeteg kozul, es az "csak" a helyfoglalas, de ugyanolyan budos, zajos es rombolo mint az auto, sot a motor sok esetben meg hangosabb is.

mement 2009.04.05. 23:40:37

@bp123456: Itt szuletem nem ide koltoztem, es nyilvan hogy elvesztettek a szerepuket a setaloutcak, en se megyek be szivesen sokaig a belvarosba mert eletanilag nem kicsit karos, az egesz egy hatalmas tragyadomb. Pont ezen kell valtoztatni, megszuntetni vagy mersekelni azokat a tenyezoket, amitol egy hatalmas balkani cigany putrihoz lett hasonlatos az egesz fovaros. Es azon tenyezok korebe amitol ilyen mertekben leepult a fovaros, bizony az autokazas nagyon nagyban hozzajarult es minden olyan intezkedes ami a forgalmat csillapitja, hozzajarul ahoz hogy rehabilitalodjon a belvaros.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.05. 23:53:34

@mement: Nem igaz, hogy csak a helyfoglalás az egyetlen tényező, amit megoldódik a motorral. Amíg az autós a harmadik zöld lámpa után is még mindig az ablakod alatt pöfög, addigra én már messze járok. Valóban nem jó illatú, ráadásul kétütemű a motorom, viszont egy oda-vissza utazásom alatt 2 óra helyett mindössze 15 percig pufogok ki a főváros utcáin, töredék károsanyagot kibocsátva, mint egy 3000-res dízel. És nem hangos.

Én maximálisan tiszteletben tartom a másik ember élőhelyét, és az ott éléshez való jogát, és valószínűleg akár szívesen is sétálnék valamelyik belvárosi sétálóutcában, ha az egész város milliője nem lenne olyan ramaty.

Csakhogy a problámát a gyökerénél próbálom megközelíteni, és nem abban látom a megoldást, ha erőszakkal elzárnak utakat a forgalom elől, hanem inkább az lenne a megoldás, hogy ha nem ott lakom, akkor ne is menjek arra.
Viszont az országos úthálózat Bp központú sugaras rendszere tranzitúttá változtatja a fővárosi utakat, valamint a vidéki életlehetőségek szétrombolása a nem megfelelő tömegközlekedéssel együtt ezt a jelenséget okozza, ami miatt sok Bp-i lakos sem szeret már ott élni, ezért kiköltözik, majd dolgozni visszajár kocsival, és ez még öngerjesztő is.

Szerintem a fő probléma ez, és ezt kellene orvosolni, nem agyrém alagutakat fúrni a város alá, (a fentebb említett autós alagutakra gondolok), meg nem a város közepére direkt koncentrálni a forgalmat gerjesztő helyeket, majd onnan egy vonással minden közlekedést kitiltani.
Erre gondoltam.

automentesnap 2009.04.06. 00:09:44

wiener 2009.04.05. 15:47:45
"eddig se lehetett itt normalisan kozlekedni
egyaltalan nem ertem mire jo ez"


'normalisan kozlekedni'
úgy érted autóval közlekedni :)

pontosan erre jó ez, hogy emberek élhessenek ott

Jómunkás Blogger 2009.04.06. 00:24:04

Nagyon helyes, csak büntessenek a közterületesek. Én sem láttam még olyat, hogy szabályosan parkolót büntetnek. jó olvastam itt múltkor azt, hogy valaki kint hagyta a parkolójegyét a régit és az újat is és azért büntettek, de a szabályokat Tónika hozza az 5kerben.

Múltkor idióta picsa a CEU előtt lévő lesüllyeszthető bólya elé parkolt. Idióta, mert a bólyán ott a kamera, az meg online kapcsoaltot ad a két sarokkal arrébb lévő közterületis központba. Jött a 30k-s csekk, picsa el, aztán ha már ott voltak az ellenőrök, akkor megbilincselték a Zrínyiben álló két batár luxushobbiautót is. Igaz megszenvedtek vele, míg megtalálták a normális bilincset, de jó volt nézni.

Azt azonban elmondhatná valaki, hogy a Zrínyi utcában a Greshem palasszal szemben ott a Kiotó, vagy valami hasonló nevű luxusdizsi. Egész nyárom vastagon állnak előtte a FERRARIK, PORSCHE-k meg más olcsó járgányok. Hogy a kurva életbe nem büntetik meg őket, ha az utca egyik oldalán ott a bólya, a másik felén meg a behajtani tilos tábla? Csak nem megy a jatt a tuladjonostól? Esküszöm, lenne kamerám, akkor mennék filmezni. Magyar rendszámos Ferrarit már láttam, de amennyi ott van ilyenkor, az azért durva.

Káposztakukac 2009.04.06. 00:50:37

@Jómunkás Blogger: az azt hiszem a greshem palota magánterülete. illetve azé a házé amelyikben a kyoto van.

indapass90210 2009.04.06. 01:11:55

@Káposztakukac: meg szerintem egyszerűen egy ferrarit meg sem mernének bilincselni. Legalábbis, ha közterületis lennék, nem keresném magamnak a bajt :)

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.06. 01:58:11

itt a vekerlén a szomszédokkal úgy döntöttünk, hogy mivel a vekerle a nemzeti örökség része, ezért sétáló utcát csináltatunk a nagykőrösi útból, hiszen nem csak a belvárosban lakóknak jár a nyugalom!

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.06. 02:14:37

ja meg még apróság... a roosevelt tér is sétálló lesz, a károly krt is. egyebek... sírnak hogy nincs elég híd, de ami van lezárják... remek!

arról nem beszélve több vadonás új(!!!!) parkolóház van a belvárosban, azokkal mi lesz, bajos lesz a sétáló utcából oda behajtani...

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.06. 07:55:22

@wiener: Jaj, nelégy má' ilyen negatív
MAjd a kismamák és öregek végre sétálgathatnak szabadon a friss tiszta levegőjű Belvárosban és később a 2-es villamos is zöld fűágyban fog vigan siklani.
Elbaltázzák igy az egész várost. Most sem lehet közlekedni, ezután még ugyse.
Főelvtársaknak persze szabad behajtásuk lesz
Szoval fasság az egész. XXI.sz-ban megölik a közlekedést és sokan tapsolnak nekik

horex · http://horex.uw.hu/ 2009.04.06. 07:58:27

@RosszQtya: Höhö, +kellene csinálni :)
Anno a fizető parkolás csak a belvárosban volt, mindenféle indokkal. Ma egész Bp. fizetős, nehogymá' kimaradjon valamely kerulet a bulibol!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.06. 09:36:59

@RosszQtya: Most nem azért, de a Wekerlén nem megy keresztül a Nagykőrösi út. :P De asszem ott elég lenne a Barátokközt teret (régi nevén Kós K. tér) sétálóutcásítani, mindenki eltévedne. :))))))

kiszja 2009.04.06. 10:13:00

@SilentSound: Nahát!
Mi lett a "poszt a reggeli kávé mellé" szöveggel?
Itt ülök, kezemben a kávé, posz meg sehol....
Elaludtál? :)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.06. 10:14:44

OFF
@kiszja: Két perccel korábban még jogos lett volna a kérdésed... ;P
ON

Norbi 2009.04.06. 10:47:00

Mi a fenének Budapesten a belvárosban egy sétálóutca? Ezeket a marhaságokat ki találja ki...

Amúgymeg egyszer pont így jártam: szombaton megálltam 10 percre valamelyik felsőrakparton, és mire visszaértem, az autó mögé odaraktak egy megállni tilos táblát. Szerencsére akkor csak hétfőtől akarták komolyan venni a dolgot.

A bilincs meg alapból egy taplóparasztság.

TH 2009.04.06. 11:03:03

@Norbi: "Mi a fenének Budapesten a belvárosban egy sétálóutca? Ezeket a marhaságokat ki találja ki..." Ez csak vicc volt, ugye???

vwxyz (törölt) 2009.04.06. 13:20:12

A szomszéd nyócker is beszáll a lezár néhány utcát: a sétálóutcát átvezeti a Baross utcába, majd egy furcsa, girbe-görbe útvonalon továbbvezeti a belső-Józsefvárosban.
8ker.blog.hu/2009/01/29/lakossagi_forum_6

A kétszintű fővárosi önkormányzati rendszer paródiája, ahogy a sok kerületi kiskirály egymásal nem egyeztetve önálló "városfejlesztési" koncepciókat készít.

ColT · http://kilatas.great-site.net 2009.04.06. 14:45:34

A jövő városában minden autóra kerékbilincset raknak! Gratula!

Tron65 2009.04.06. 19:03:09

Érdekes állatfajta a közteres.
Láttam olyat, hogy péntek du 4-kor (!) kitették a táblákat (ekkorra ugye jópáran már hazaértek), szombaton meg már bilincselgettek 1000-rel.
A párját a fentebb is említett Kálvintérnél adták elő, pontosabbna a Baross végén. Hétfőn reggel már kinnvolt a megállni tilos.
Szerdán meg még parkoltak végig az útszélén ...

Perillustris 2009.04.06. 22:38:36

@horex: "Szoval fasság az egész. XXI.sz-ban megölik a közlekedést és sokan tapsolnak nekik."

Az autós közlekedési lehetőségek csökkentésével nem ölnek meg semmit. Épp itt az ideje a valódi forgalomszabályozásnak.

Chilly 2009.04.06. 22:57:17

Közteresekről... Bár én nem vagyok az, de rendszeresen - napi szinten - együtt dolgozom közteresekkel. Látom, hogy ki, milyen elv, rendelet, vagy megszokás, beidegződés alapján büntet.
Amire nap, mint nap "rámennek":
1., a járdán való parkolás (Amiről tudni érdemes, hogy ha külön kresz-tábla NEM ENGEDI meg a kétkerékkel, vagy négykerékkel való parkolást az adott járdaszakaszon, akkor megbüntetik függetlenül attól, hogy milyen széles a járda.)
Jellemző bírság összege: 5-6eFt (akik velem dolgoztak);
5-20eFt (központi "akciócsoport" nem tudom konkrétan a nevüket)
2., parkolás megállni tilos táblával ellátott útszakaszon (Itt pikk-pakk feljelentik az autóst, amiről legfeljebb csak kb egy hét múlva szerez tudomást az autós, amikor is a szabálysértési hatóságtól kap egy levelet. Főleg azért kellemetlen ez, mert a feljelentésnél elegendő csinálniuk 2 fotót a gk-ról - egyet a helyről a gk-val, egyet pedig a szélvédőről, hogy nincs-e rokikártya benne, de a szélvédőn nem hagynak semmilyen cédulát!)
Jellemző bírság összege: feljelentés
3., parkolás taxidroszton (Az autósok jelentős része - kb 10-ből 8 - nem tudja, hogy a taxiállomást jelző kresz-tábla előtt érvényes a megállási tilalom és nem utána. Az általános számolás ugy történik, hogy egy szgk-t 5m hosszúnak tekintenek. Itt még az sem számít, hogy van-e rokikártyája a gk-nak, mert akkor is kap bírságot.)
Jellemző bírság összege: 5-10eFt (akik velem dolgoztak);
5-20eFt (központi)
4., parkolás zöldterületen (Ez nálunk a kerületben kicsit furcsa, mert a zöldterületnek aktívnak is kell lennie, hogy ez a szabálysértés megvalósuljon.)
Jellemző bírság összege: feljelentés

Bilincseseket ismerem, de nem mindig tudom, hogy mi alapján bilincselnek. Viszont tény, hogy ez a legbiztosabb módszer arra, hogy az autós fizessen! Főleg azért, mert több közteres állította, hogy a feljelentésekkel vagy helyszíni bírságokkal nem mindig érik el azt a hatást, ami elvárható lenne! Tehát nem csak az objektív felelősség a visszatartó erő, hanem a bilincselés ténye is.
Mégha furcsa is az az eljárás, hogy a szabálysértés helyére van "rögzítve" a szabálysértő a bilinccsel...

Büntetési tételek:
- THB (távollétében helyszíni bírság): 5.000,- Ft-tól 20.000,-Ft-ig
- HB (helyszíni bírság): 3.000,- Ft-tól 5.000,-Ft-ig (... vagy több?!)
- feljelentés: 30.000,- Ft-tól 100.000,- Ft-ig
- kerékbilincs: 15eFt + 3eFt helyszini bírság (ezt nem tudom konkrétan)

Furcsa, hogy egy-egy helyszíni bírság a kedvezőbb rossz, mert pl. a bilincsesekre várni kell és a bünti 20eFt alatt megúszható, míg feljelentésnél lehet lazán 30-40eFt is...

Perillustris 2009.04.06. 23:05:45

@Chilly: "a járdán való parkolás (Amiről tudni érdemes, hogy ha külön kresz-tábla NEM ENGEDI meg a kétkerékkel, vagy négykerékkel való parkolást az adott járdaszakaszon, akkor megbüntetik függetlenül attól, hogy milyen széles a járda.)"

Fél Budapest így parkol, kicsit megerőltethetnék magukat, s éjjeli műszakot is bevezethetnének.

A sün 2009.04.07. 09:54:31

@ColT:

Ne aggodj lesznek kivételek.

vwxyz (törölt) 2009.04.07. 10:21:23

@Chilly: Mi minősül aktív zöldterületnek?

Boo 2009.04.07. 12:21:50

Ha jól értem, a megállással akadályozod az építkezést, ezért ha megállsz, odabilincselnek, hogy akadályozd az építkezést.XDDD Ezt a f....got

TH 2009.04.07. 12:44:35

@Boo: Jól látod a dolgot. Itt Prágában gondolkodás nélkül elszállítják a tilosban parkolókat ilyenkor...én is megszívtam még ősszel...:)

cso zsi 2009.04.07. 15:40:27

@Krisi: Hogy körforgalomban merre megy a villamos?
Általában egyenesen, vagyis amerre a vágányt kiépítették.
Mintha a kresz nevű izében is megemlítették volna a körforgalmat átszelő villamos elsőbbségét anno.
Amikor a Nyugati (Marx) téren még nem volt felüljáró, sokáig körforgalom volt ott. Azt hiszem, a Móricz Zsigmond körtér is az volt, és mintha Szegeden még most is lenne körforgalmon keresztülhajtó villamos.

Bécsben nem építettek autópályát a Dunapartokra, egyszerűen csak egyirányúsítva vannak.
A lassú pöfögés szennyezőbb, mint a tempós haladásnál jól elégetett üzemanyag.
Nem ellenzem a dunaparti sétát, ha erre vágyom, kimegyek a Margit-szigetre.

@valami hidralika mittudomén:
Ennek biztos nem 400ezer lesz az értéke:
index.hu/belfold/2009/04/07/szabalyosan_falaztak_el_tobb_szaz_embert_az_otodik_keruletben/

TH 2009.04.07. 15:44:35

@cso zsi: most olvastam ezt a cikket, és teljesen le vagyok döbbenve rajta....
a villamossal kapcsolatban meg igazad van, Krisi érdekes dolgokon tudott fennakadni. A körforgalom szerintem is lehet, hogy jó lenne.

vhm 2009.04.08. 00:29:45

@cso zsi: hihetetlen. Erre nem tudok mit mondani, mert még baj lesz belőle...

Chilly 2009.04.08. 23:41:34

@Perillustris: Igen, végig lehetne menni bárhol Bpesten bilincselve, de erre nincs kapacitásuk, na meg ezzel k...va sokat kellene adminisztrálni.

Chilly 2009.04.08. 23:43:30

@vwxyz: Az az aktív zöldterület, ahol még nő a fű... tehát, ha a T. autós ráparkol egymás után ötvenszer a zöldterületre és kikoptatja a sáros földig, na, az már nem aktív!

Perillustris 2009.04.08. 23:45:06

@Chilly: Csak fényképezőgép kéne, és egyszerűbb adminisztráció. 1 hónap alatt megoldódna a probléma.

Chilly 2009.04.09. 00:12:42

@Perillustris: őszintén szólva nem hiszem, hogy végigbüntetni a várost, okos megoldás lenne. Főleg azért nem, mert legtöbbször nem csak az autósok okozzák ezt a kaotikus állapotot, hanem ez az elmaradott városgazdálkodás, ahol utak meg lakóházak dögivel vannak, csak a parkolás nem megoldott. Még ott sem, ahol előrelátó módon rendesen kiépítették a parkolókat pl. a lakótelepeken, mert mára az elegendő is kevésnek bizonyult.

Perillustris 2009.04.09. 10:37:56

@Chilly: Pedig az lenne, ugyanis rengeteg esetben nem a helyhiány, hanem a lustaság a szabálytalan parkolás oka. Egyébként pedig a zöldterületet kéne növelni, nem az aszfalttenger méretét.

Chilly 2009.04.09. 19:33:46

@Perillustris: Igazad van a zöldterület növelésében! Sajnos elkényelmesedtünk, avagy csak félünk attól, hogy pont a mi autónkat fogják meglovasítani, vagy feltörni, így mára a paraszt autós legszivesebben az ablaka alá húzná fel a gk-ját... De, ha nem is sikerül neki, akkor is legalább lásson rá (igy aztán mindenhol megállna ha tehetné - tűzcsapon, vagy roki parkolóban)

facsipesz 2009.04.14. 08:25:19

Előre egy (még) élhetetlenebb városért! Brávó!












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása