Egy barátom édesanyjával esett meg durvább verzióban az, amiről Pepe83 is írt nekünk, csak abban az esetben fékbetétet felejtettek el cserélni egy márkaszervizben, ami a pollenszűrővel ellentétben életveszélyes szituációt is teremthet adott esetben. Levélírónk esetében inkább óriási szarrágásról beszélhetünk, mert az én autómhoz is lehet kapni 800 forintért ilyesmit a sarki autósboltban.
Nem újdonság, hogy a gépkocsi márkaszervizekben átverik az embert, azonban amikor ez átlép egy határt, akkor az autósnak meg kell gondolnia, hogy megéri-e a pusztán a garanciáért olyan helyre hordania a kocsiját, ahol minden lehetséges módon lenyúlják.
A kocsim miután, nemrég elmúlt 3 éves és elveszítette a garanciáját, gondoltam, hogy olcsóbban megúszom, ha egy ismerős autószerelőhöz viszem a 60 ezres szervizre. Az ott kapott szolgáltatást össze sem lehet hasonlítani a márkaszervizekével.
A biztosítékot az verte ki nálam, hogy kiderült: a márkaszerviz (Opel danubia), ahova korábban hordtam az autót, régóta nem cserélte ki a pollenszűrőt, persze nekem minden alkalommal felszámolták.
Tudni kell, hogy az elkoszolódott pollenszűrő miatt csökken mind a hűtés, mind pedig a fűtés hatékonysága, illetve az egészségre is ártalmas, ha nem szűrt levegő kerül az utastérbe. Az autószereléshez nem értő, rendívül jóhiszemű ember lévén álmomban sem gondoltam volna, hogy a szerviz képes egy pár ezer forintos tétellel átvágni. Ennek fényében gondolom más elszámolt munkával is átvertek.
A fentiek miatt nagyon nem tartom tisztességesnek azt, hogy a garancia csak akkor él, ha az autóhoz kizárólag márkaszervizben érnek hozzá. Az ember nem kockáztatja meg, hogy az esetleges garanciális javításokat saját zsebből kelljen finanszíroznia, azonban ezzel biztos lehet abban, hogy 10 ezrek vándorolnak ki a zsebéből az elszámolt, ám el nem végzett javításokért, vagy alkatrész cserékért.
George Jung 2009.04.08. 16:07:07
Ami a tulajdonosnak soktízezer, az másnak is annyi.
Nagyon szomorú, de való. Figyelni kell.
aszfaltbetyar 2009.04.08. 16:14:34
elmennek a picsába
PitBuli 2009.04.08. 16:14:57
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.08. 16:22:34
kölcsönadod? :))
Taurusz 2009.04.08. 16:23:27
RaveAcE 2009.04.08. 16:25:41
Elvittem a szerelőhöz az utót, hogy köhög, rángat. Kicserélték a gyertyákat és kipucolászták az injektorokat. 35 rugó.
Pont ugyanúgy rángat, mint előtte. Ezután én keztem el pepecselni és találtam egy hibás gyújtáskábelt. Kicseréltem: 980Ft.
Ciki, hogy neki ez a munkája és mégsem ért hozzá.
missouri 2009.04.08. 16:26:40
3,14csába elmennek
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.08. 16:26:58
ezt a hülye sznob dumát :DD 10 évvel azelőtt a ladákba hol volt pollenszűrő?? a bkv buszokon hol van?? neked biztos le vannak heggesztve az ablakaid,, mert ha lehúzod máris pollenes levegő jön be...
nekem a kocsiban 10k kmenként az orrom előtt cserélik, úgy néz ki a poll és a légszűrő, hogy csak egész nincs benne! 10k km-t pedig kb 2 azaz 2 hónap alatt teszek meg! városban használva pedig mégjobban koszolódik a légszennyezetség miatt..
tudom a kép csak illusztráció, de nekem ennél durvább szokott lenni...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.08. 16:30:46
@RosszQtya: nem közvetlenül az ártalmas, hanem a légkondi miatt elszaporodó gombák inkább és ezt erősíti a koszos pollenszűrő (faszán zavartalanul szaporodhatnak).
Emiatt amúgy a hőbiztosíték szokott elszállni jellemzően (nincs 1-3. fokozat, csak maxi, de az is gyengén fúj), bár egyszer láttam komplett összeolvadt fűtőmotort is. Szóval kell cserélni, na.
PitBuli 2009.04.08. 16:32:08
Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 16:34:37
A légkondi a baktériumok melegágya tud lenni, ha koszos a pollenszűrő. Ez más, mint az ablakon beszálló pitypang pollen:)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.08. 16:37:14
indapass90210 2009.04.08. 16:45:24
gabus 2009.04.08. 16:47:35
Zsola777 2009.04.08. 17:13:28
És, bemehetek? Nem, az tilos.
Megnézték, megköszöntem és én magam cseréltem ki. A hiba amúgy EGR szelep volt, sk pucoltam.
Ha nem nézhetem a szerelőt a munkája közben, akkor inkább nem kell, köszönöm. Miért nincsenek dögös autószerelőnők?
Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 17:15:08
De láttam garanciális szervíz után Dévú Neksziját légszűrő helyett újságpapír volt betömködve.
Mindenki ragaszkodjon hozzá hogy láthassa!
Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 17:16:32
Mondjuk a zsiga óta nem láttam autót amin cserélni kellett volna.. érdekes.
ibucup 2009.04.08. 17:26:44
Zsola777 2009.04.08. 17:27:23
Amúgy, ha nem lennének ilyen lehúzások, akkor még több lenne a munkanélküli, erre nem gondoltatok? :)
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.04.08. 17:29:31
acel 2009.04.08. 17:34:51
Viszont amikor egyszer mégsem kellett cserélni a hibásnak vélt alkatrészt akkor nem vertek át, 20eHuf helyett 900ft-ot számláztak.
Ezzel kaptak egy elégedett ügyfelet.
TH 2009.04.08. 17:44:02
2009.04.08. 17:51:59
Viszont ő leszarta,úgy vélte nem fog 2év alatt semmi tönkremenni.Nem vitte márkaszervizhez,ugrott is a gari,viszont semmi szüksége nem lett volna rá.
Már 3éves,és nem kellet kihasználnia a garancia által nyújtott előnyöket,mert semmi baja...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.08. 17:54:35
indapass90210 2009.04.08. 17:59:12
2009.04.08. 17:59:55
indapass90210 2009.04.08. 18:04:28
Zsola777 2009.04.08. 18:04:30
Ja, és még valami: www.youtube.com/watch?v=qSMqX8v6pKM ;)
vwxyz (törölt) 2009.04.08. 18:04:33
A Peugeot-kban azért kell gyakran kiolvasni hibakódot, mert a márkaszervíz csak így tudja megjavítani azokat. :)
indapass90210 2009.04.08. 18:11:14
potha 2009.04.08. 18:36:53
Van egy nagy magyar cég akiknek a targoncaparkjukat tartjuk karban, de mostanában már az autóikat is inkább hozzánk hordják mint márkaszervizbe :)
Konrad · http://onlinemarketing.blog.hu 2009.04.08. 18:49:43
Szamurájx · http://www.szamurajblog.hu 2009.04.08. 18:54:04
propcsi 2009.04.08. 19:02:36
négykarika 2009.04.08. 19:04:19
jaja, ismerösöm is. MINDIG kiszamlaztak es szinte SOHA nem csereltek. aztan a gari utan a független szervizben marhara csodalkoztak, hogy mi az a fekete, nyulos trutymo az olajteknöben... gyertyacsere detto... :( (Györben törtent az eset, ha valakit erdekel...)
maydayray 2009.04.08. 19:07:03
Dimebag Darrell (törölt) 2009.04.08. 19:07:17
vég béla 2009.04.08. 19:07:57
Csak hogy az Alfáknál nem kell reszkírozni, ugyanis -talán az egyetlen márkaként- teljesen ingyenes a kötelező szerviz!
négykarika 2009.04.08. 19:10:26
Richard Brinsley 2009.04.08. 19:13:10
vhm 2009.04.08. 19:22:06
Szóval nem sufni műhelyekbe kell menni, hanem normális szakműhelybe és számlára mindent pontosan. Akkor él a gari, csak esetleg perrel kell kikényszeríteni.
Sőt, ha olyan dolgokat érint a baj, ami nem is volt javítva akkor méginkább. Például átrozsdásodás garanciának mi köze az olajcseréhez? semmi.
legalábbis én így tudom
proton1701 2009.04.08. 19:22:42
[imi] · http://twitter.com/forgoimi 2009.04.08. 19:23:26
bokiur 2009.04.08. 19:27:25
dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2009.04.08. 19:29:26
nyunyógomez · http://indafoto.hu/arecibo 2009.04.08. 19:33:17
zako 2009.04.08. 19:35:16
Make Valamit · http://make.blog.hu 2009.04.08. 19:37:36
Big-B 2009.04.08. 19:43:18
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 19:47:31
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 19:48:08
galicius 2009.04.08. 19:52:08
Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 19:52:53
Azt is értem hogy az alulfizetett nyári gyakornok aki az olaj-légszűrőcserét végzi kihozza a filtert a raktárból, és inkább féláron a havernak adja.
Csak azt nemértem miért nemérti menyire sz*r érzés 6 évig dolgozni egy fapad swiftért. Amit a gyakornok 1000 forint haszon reményében gallyravág.
Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 19:53:53
Bambano 2009.04.08. 19:55:15
Az más kérdés, hogy szólhatott volna a márkaszerviz munkafelvevője, hogy szerinte mit meg hogy kéne, és ezért mérsékelten tahónak gondolom, de be nem csaptak, azt kaptam pontosan, amit kértem és annyiért, amennyibe kerül. Hogy nekem tudnom kellett volna, hogy nem azt akarom kérni, amit kértem, vitatható.
Mindegy, azóta máshova jár az autó, ahol normálisan megbeszélnek mindent.
Bambano 2009.04.08. 19:58:36
Akkor beülök a jobb1-be és akkor már nem mernek elzavarni, úgyhogy mindig megnézem a szerelés lényegesebb pontjait.
Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 19:58:56
Azért hordtam én is előírás szerint szakszervizbe a kocsit, hogy ami cserére szorul azt cseréljék, amit be kell állítani azt állítsák be és soha ne hagyjon cserben az autó. Ez ne csomag kérdése legyen, hanem a megbízhatóságé.
zse 2009.04.08. 20:03:26
OK, szervíz, Veszprém. Azt mondják, az új hűtő kb. 100 ezer, + műanyag lökhárító, fényezés, stb. Lesz kb. 160.
Szívtam a fogam, felhívtam az ismerős szerelőt, azt mondta, a hűtő javítható általában, olyan 20-25 ezerre gondoljak. De persze ki kell szerelni, el kell vinni hozzá (Pest), stb.
Jó, gondoltam, majd akkor megcsináljuk Casco-ra, az önrészt meg kifizetem (100k).
Kész lett. Szép lett. Jó lett.
Csak nem tudom, miért cseréltek ki (számla szerint) egy ködlámpát, amikor annak semmi baja nem volt.
Meg vajon hogy lehet, hogy a vadonatúj hűtő lamellái itt-ott kicsit görbék, és sötétbarna foltok vannak rajta.
Talán csak nem a nyuszi vére?
OK, a biztosító fizetett egy csomót, én 100-at.
De Pesten az ismerős szerelőnél az egész (hűtő + lökhárító) kijött volna 100-ból.
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 20:03:39
Bambano 2009.04.08. 20:04:49
Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 20:05:48
Hogy ne duguljon el az egész fűtő-hűtő rendszer.
Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:06:22
daneel_hu 2009.04.08. 20:09:26
Szerelés közben ott kell állni az autó mellett!
Ha pedig erre nem ad lehetőséget a szervíz, akkor máshová vinni.
Ha garanciális kocsit viszek márkaszervízbe (most ilyen autóm van), akkor ott figyelek a kocsi mellett mindvégig.
Egyrészt érdekel, másrészt ilyenkor nincs "okosság". :)
Üdv
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 20:09:35
@Sztávrosz_: A szegokat is kiszűri? Úgymint 2 ütemű, sertéstelep, stb?
Erre van szerintem a belsőlevegő keringetés, vagy akkor az mire?
Az utasteret így is elég ritkán takarítom :)
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 20:10:07
Quattroman 2009.04.08. 20:11:18
korházban is műtsd meg saját magad.
én sem engedem hogy ott topogjon mellettem a tulaj mint a szarógalamb, mégis visszatérő ügyfeleim vannak.
mondjuk nincsenek átb@xva.
daneel_hu 2009.04.08. 20:12:07
Ha ott állsz a kocsid mellett, akkor nem szednek ki semmit a vasból.
(mert ugye ilyeneket is hallani)
kard73 2009.04.08. 20:13:32
No, ez volt az első és utolsó kötelező szervizem. (Opel-T..h hogy b@szná meg a ...)
propcsi 2009.04.08. 20:15:31
Egyébként javaslom hogy próbáld ki Solt mellett az ATEV telepet, a legjobb mindig a saját tapasztalat ;)
Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:15:34
daneel_hu 2009.04.08. 20:15:45
Abban a pillanatban sarkon kell fordulni.
Ha fontos nekik a pénzed akkor beengednek.
Ha ezek után sem, akkor oda eleve nem szabad vinni.
vhm 2009.04.08. 20:17:32
Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:18:59
Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:21:14
vhm 2009.04.08. 20:23:31
Ott én sarkon fordultam, pár mondat beszélgetés után.
Még nem látta az autót, de már magyarázta mi hogy szokott berohadni és hagyjam ott holnapig, mert nagy munka lehet stb stb. Mondtam, hogy én már néztem, 5 perc lenne csak nem akartam otthon. A gyertyát ki lehet tekerni. De ez "szokott" berhoadni, mondta. Mondom nincs, mert néztem. Válasz: hagyjam ott.
Az átverés szagtól nem kaptam levegőt kb :)
A szépség, pont egy ügyfelet hívtak vissza, hogy ennyi meg annyi dolgot MÉG pluszban ki _kellett_ cserélni és jöhet a kocsiért mert kész...
Na mondom, hálát adok :)
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 20:24:12
Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:29:12
kard73 2009.04.08. 20:30:09
Próbálkozzam körbe 10-15 ezrenként a várost, hogy majd itt jó lesz? Ott vettük és két percre van tőlünk.
Korrekt helyeken a váróból végig lehet követni.
Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:31:15
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 20:31:53
A legfőbb értelme szerintem az, hogy mégegy alkatrész van a kocsiban, amit cserélni kell.
kard73 2009.04.08. 20:31:58
Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:33:26
daneel_hu 2009.04.08. 20:36:04
Én is oda vittem ahol vettem.
De amikor bejelentkeztem telefonon, akkor előre mondtam, hogy végig akarom követni az olajcserét. (mondták OK)
Az első csere volt (4000 km-nél 1.4T Bravo), Győrben vettem, első szervíz nuku munkadíj.
Tehát azt akarják, hogy oda hordjam Pestről.
Mondtam nekik OK, hordom, 2 feltétellel: kicsit olcsóbban dolgoznak (amugy eleve olcsóbbak), és mindig nézhessem a műveleteket.
Ezt már a vásárláskor tisztáztam.
Figy... nem kell megfutamodni, ki fizette ki a kocsit? Te.
Kié az autó? A tied.
Ha valamit akar vele csinálni, akkor ott álsz.
Ha nem teccik valakinek, el lehet menni a picsába.
(most itt nem Józsi bácsira gondolok, aki nem márkaszervízben tolja. :)
Azokban én is megbízom.
Kanten_vagyok_Montarzsiból 2009.04.08. 20:39:38
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 20:40:26
Káposztakukac 2009.04.08. 20:45:13
az itt elvégzett javítások esetén, ha mégis jótállási igény merül fel, úgy azzal az adott márka szervizeihez lehet fordulni. ha tényleg az előírásoknak megfelelően lett minden megcsinálva, akkor a jótállási igényt nem utasíthatják vissza.
ha azonban egy adott márka a kötelező 2 éven felül is ad jótállást(garanciát), akkor kikötheti, hogy ehhez tényleg végig márkaszervizbe kell hordani. vagyis az első 2 évben kötelesek "garanciában" szerelni meg mindent, ami tönkre megy, de ha ezután valami elromlik, és addig nem márkaszervizben let javítva az autó, akkor lazán elküldhetik a picsába a tulajt, annak ellenére, hogy akár 5 év garanciát adnak.
Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:46:44
Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 20:48:31
Pontosan ezért írtam az elején, hogy az embernek meg kell gondolnia, hogy mi a fontosabb. A garancia, vállalva, hogy lehúznak, vagy egy megbízható szerelő, vállalva, hogy ha valami komoly gyári hiba folytán a kocsi elromlik, mélyen a zsebedben kell nyúlnod.
zsoci 2009.04.08. 20:56:12
hufnagel@citromail.hu 2009.04.08. 21:05:06
Nyáron kinn voltam Horvátországban és ahol megszálltunk és laktunk, oda kissé meredeken vezetett fel az út. (úgy kb. 15-20%) Amikor megálltam hoy kiszálljak, a kéziféket hiába húztam be, a kocsi csak gurult vissza - én meg be. Mert hogy a francba volt ez a kocsi fékpadon ott a műszaki vizsgán, ha nem fog a kézifék?
Otthon persze a telesen sík utcában ez sohasem derült volna ki. Így aztán amikor vittem a következő revizióra a kocsit, megemlítettem hogy "miként megy itt a műszaki vizsga, autó sem kell hozzá?"
Teljesen ki voltak ám akadva azon ,hogy mit képzelek én róluk. De kifizettem egy féktisztítást pluszban.
Mert akkor megmagyarázták nekem, hogy minden bizonnyal elpiszkolódott.
Hmm. Fél év alatt?
Többen jelezték, hogy a cserélt alkatrészt el kell kérni. Hát igen. Az ablaktörlő motor például SOHA nem romlik el, legfeljebb elkopik benne a szénkefe vagy beszorul a siklócsapágy. Mindkét probléma kis hozzáértéssel fillérekért megjavítható! A szervíz meg általában újat adna sok ezerért! Volt egy Suzukim régebben. Annak csak az volt az egyetlen "baja", hogy sose romlott el ... ezért nem is szeretik a szerelők, mert általában csak izzó- vagy ablaktörlőgumi csere miatt viszik be a legtöbben.
Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 21:05:07
Az ez előtti kocsimnak egyszer szétesett a váltója egy típushibából kifolyólag. Na ha azt nekem kellett volna kifizetnem, nem lettem volna boldog az biztos. Ezért kell a garancia.
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 21:13:44
Azért a kézifék sem csodaszer.
Olyan meredek úton szerintem nem is várhatod el tőle a fix rögzítést.
kard73 2009.04.08. 21:16:40
Megcseszte az ég, ha emiatt kell szervizek között válogatnom, és nem amiatt, hogy hol ülnek jobb csajok a pult mögött meg van-e ingyen kávé.
vhm 2009.04.08. 21:18:35
Mert akkor megmagyarázták nekem, hogy minden bizonnyal elpiszkolódott. "
Hát ilyen nincs. A kéziféket erősen, amennyire lehet behúzod, akkor két álló kerék kell legyen. Ha van olyan lejtő, amire felmész de a kézifék nem rögzíti, akkor szar a kézifék.
Menet közben behúzva is állóra kell fékeznie a kerekeket!
Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 21:27:09
indapass90210 2009.04.08. 21:30:14
Bruhahaha 2009.04.08. 21:33:07
Káposztakukac 2009.04.08. 21:54:11
meg ugye azt se szabad elfelejteni, hogy egy szerviznek(mondjuk nem csak márkaszerviznek) az elvégzett munkájára is jótállást kell adnia. azért ez egy feketén dolgozó maszek esetén nehezen behajtható...
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.08. 21:54:25
Don Blasius 2009.04.08. 22:00:48
Na, én is ott vettem az enyémet.:P (Az előző meg a posztban említett D-nál, ezek szerint sikeres ember nem lehetek.:))Olajcserére már nem oda vittem (ezért talán mégis lehetek:)). Egy alkalommal ugrottam be egy tompított izzócserére, mert akkor még nekem megvalósíthatatlannak tűnt ezen az autón. Kifizettetek velem egy óra munkadíjat az izzó mellé, otthagytam 5 ropit majdnem! Azóta már megtanultam magam cserélni, de ha a M-hoz ugrottam be Dh-ba, akkor ott csak az izzót számolták fel, megúsztam 1000 Ft alatt.:))
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.08. 22:03:41
Kedvencem a számlán:
"csavar- és apróanyag - 1387 Ft" Automatice ugye, meg a hordós olajból is kiszámlázzuk a 4 litert a 3.4-re. És nem beszerzési áron...
Aztán: fagyálló 2800 Ft/liter - aha, persze. Biztosan magas aranytartalmú :)
Meg az apró érdekesség, hogy a Skoda szerviz nem a Porsche Hungáriától veszi az alkatrészt (pedig onnan kötelező - elvileg!), hanem a párkányi (Szlovákia) Skoda autósbolt bajszos embere sunnyog a szalonba be hetente és a főnököt keresi elszámolásra. Féláron...
De annyi patkányság van, hogy 5 poszt kijönne belőle, mert beszámítást és használt értékesítést is végeznek a szervizen és újautó eladáson túl. Mind megérne egy posztot, főleg az "AKCIÓ" című műsor és az "AJÁNDÉK" című.
íyxcvb 2009.04.08. 22:20:17
1. Márkaszervízbe nem szerelőnek, hanem alkatrészcserélőnek veszik fel a szerelőket, általában fiatalabb frissen végzett ifjú titánok.
2. Minden kereskedésnek van 1-2 régi, tehetséges dolgozója, aki a javításokat végzi, ezeket érdemes keresni. A munkafelvevő 1-2 ezerért "gondját viseli" az autónak, ennyit megér.
3. A gyártó a márkakereskedésekbe "általában" nem szállít apró alkatrészeket, hanem részegységeket, amiket kompletten, egyben cserélnek. Ha akarna sem tudna javítani, de nem is akar. Ha meg tudna, akkor olyan óradíjat számítana fel, hogy ugyanott tartanál.
4. Az én autómnak 30 ezer km a szervizintervalluma, nézz meg bármilyen szűrőt ennyi km után! Ezért cserélgetem 10 ezrenként.
5. Nem tisztem véleményt nyilvánítani az adott műhelyről, aki szakvéleményezte a pollenszűrőt, de éltem már át olyat, hogy : Uram, ezt a fékbetétet soha nem cserélték ki! Meglepő, mert jelen voltam korábban a cseréjénél. Akad aki csak arra használja, ezekt a momdatokat, hogy az ügyfelet megszerezze magának, nem általánosítok, de akad.
6. Általánosan elmondható, hogy garanciális korában érdemes visszahordani, nem feltétlen oda ahol vették, utána pedig keresni egy megbízható szerelőt, aki az autót végigkíséri az "élete során".
7. Próbálkozni lehet garanciális idő alatt máshoz hordani az autót, de utána kemény küzdelem érvényesítenia a garanciát. Általában nem megy.
8. Olyan eset is előfordul, nem is ritkán, amire a poszt írója panaszkodott.
9. A kis szervízben nem tart fenn felesleges dolgokat. A márkaszervíznek előírják milyennek kell lennie. Veszel egy hamburgert a büfében kb 400 forint , Meki 700-800 forint. Nagyjából e miatt van a különbség árban.
Szeretném kijelenteni, hogy tényeket, és alkalmazott technikákat írtam le, nem értek egyet velük, dolgoztam ilyen helyen, azért tudom, szerencsére nem szerelőként.
propcsi 2009.04.08. 22:27:01
rakpartiróka 2009.04.08. 22:29:04
rakpartiróka 2009.04.08. 22:31:11
B.GY. 2009.04.08. 22:34:31
íyxcvb 2009.04.08. 22:35:55
Valószínűleg jogos a gyanú, de új hűtőn is gyakran gyűröttek a lamellák, illetve a lökhárító leszerelése után néha csoda dolgok derülnek ki és lehetett törött a ködfényszóró rögzítő lába. Esetleg, csak tipp.
Tavaly hátulról, kb 10-zel nekem gurult egy autó, kívülről akaig látszott valami, ismerős szedte szét. Lökhárító, hátfal, belső hátfal csomagtérajtó, meg hátsó szélvédőcsere lett a dologból, pedig enyhe benyomódással indult a dolog.
íyxcvb 2009.04.08. 22:43:38
Bizonyos opellekben 8-9 éve úgynevezett Car 400-as rádiós-magnó. Philips felirattal. Philips márkaszervíben közlik, hogy nem ők gyártották, nem értenek hozzá. Mutogatom a feliratot, hogy Philips. Ja! lehet hogy gyártottak az opelnek ilyet, de nekik nics hozzá semmi leírásuk.
Kis, eldugott szervíz egy kis utcában, két hét alatt beszerezte a hozzátartozó kapcsolási rajzot, megrendelte a szükséges alkatrészt és megjavította. Olcsóért. Mert akarta. Aki nem akarja, azt hívhatják Opelnek, Fordnak, Boschnak meg aminek akarják.
2009.04.08. 22:52:13
kard73 2009.04.08. 22:55:37
kard73 2009.04.08. 23:07:34
hasso 2009.04.08. 23:07:44
1,5 év után derült ez ki, amikor egy normális szerelőt megbíztam, hogy nézze át és vizsgáztassa le a kocsit.
Marha voltam. Nem ellenőriztem, én meg a bal oldalon ülök. Jobb oldalon ülő meg soha nem panaszkodott, látszólag működött, csak csattanás esetén nem feszített volna..
Azóta mindent megnézek, tételesen.
indapass90210 2009.04.08. 23:11:29
Nolet 2009.04.08. 23:18:17
Sztori1. Átvizsgálás eredménye lengéscsillapító 93%-os. Nagymama gyanútlanul elhozza az autót. Két hét múlva én vezetem, érzem, hogy baj van, lengéscsillapítókkkal. Bemegyek a szervízbe és rákérdezek: Két hét alat, hogyan lett a 93%-os lengéscsillapítóból, tök zsar állapotú? Válasz:
Ő nem tudhatja, ki mit szedett ki az autóból az elmúlt két hétben.
Sztori2 Fenti eseten berágtam, ismerős szerelőhöz vittem az autót. A 4x (10ekm-ként) kiszámlázott pollenszűrő 1,5-2kg (!!!!!) volt a kosztól. Soha nem cserélték, viszont ebben a szervízben kiszögelték a falra, mert ilyet még nem láttak...
T-boy (törölt) 2009.04.08. 23:28:28
VW,Skoda,Seat típushiba,hogy 'szárazon' rakják
össze az ablaktörlőtengelyt!
Golf4-ben a "nagy" BOSCH önindító szintén
porszáraz volt,80000-nél tisztítás-zsírozás...
Szóval ha nem figyelsz,bármi tönkremehet.
Szervizekben,beírják/2 évente ajánlott/a fékolaj
cseréjét,de nem cserélik.Lassan felvizesedik,
a fék puha lesz.
Keményebb,hogy az olajat sem cserélik,néhány
helyen,vagy a szűrőt.Dieselnél pedig súlyos.
Ha nem engednek be,el kell felejteni,marad
még balek elég..
indapass90210 2009.04.08. 23:35:12
Ezt mondta, de úgy értette, hogy
"Ő nem tudhatja, ki mit szedett ki az autóból az elmúlt két hét+átvizsgálás ideje alatt."
törppapa 2009.04.08. 23:49:21
pdjames 2009.04.08. 23:49:48
75 000+munkadíj. Kerestem másik szerelőt, bontóból szerzett alkatrészt, munkadíjjal megvolt 25 ezerért. Ekkor láttak utoljára, ez volt 6 éve és boldog vagyok nélkülük.
vhm 2009.04.08. 23:49:48
Káposztakukac 2009.04.09. 00:17:12
cuebler 2009.04.09. 05:47:40
Grg76 2009.04.09. 06:27:18
"...mert nem tudják Németországban elképzelni, hogy egy szerelő vagy egy szervíz ekkora geciputtony legyen..."
Már ne is haragudj, de ha te ezt komolyan gondolod akkor nagyon naiv vagy...
blöff 2009.04.09. 08:04:00
holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.04.09. 08:17:15
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.09. 08:34:36
Pont, mintha odakint sétálnál.
kalandrover 2009.04.09. 08:36:54
Na és ha gyalog megyen, akkor nem azt szíjja?
kalandrover 2009.04.09. 08:41:44
Hopp, megelőztél.:-)
Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.09. 08:42:11
kalandrover 2009.04.09. 08:44:26
"A 4x (10ekm-ként) kiszámlázott pollenszűrő 1,5-2kg (!!!!!) volt a kosztól"
Ez hüjeség. Én 130.000 km alatt alig látok rajta koszt. Vagyiiiiiisssss, megvan!
Nemhogy a cserét sumákolták el, hanem egy még koszosabbat raktak be nagyanyádnak, mert az övé majdnem új volt.:-))))))) Mekkora ész!
algkalv 2009.04.09. 08:46:49
2009.04.09. 08:52:14
Szerintetek hanyszor cserelt olajat a szerviz?
Egy dolog azonban felvidit ezzel kapcsolatban: nagyon nagyot fejlodott mind a kenestechnika, mind a motorok is. Ha ilyen atlagos karbantartas mellett lefut egy motor 300e km-t, akkor azert le a kalappal. Lehet, hogy ha rendesen szervizelve van, 500-600e is sima ugy lenne.
Pepe83 (törölt) 2009.04.09. 08:59:13
A nem megfelelően szűrt levegőt fújó légkondi egy hatalmas gomba- és bacitenyészetté válik egy pár hónap alatt, ezért nem olyan, mint ha egyszerűen lehúznád az ablakot....
espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.04.09. 09:01:14
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.09. 09:30:21
A szűrő a klímát védi. Téged az véd, hogy a klímát tartod karban.
kalandrover 2009.04.09. 09:32:19
Tudom.
Kicknick 2009.04.09. 09:37:14
Mókusélet 2009.04.09. 09:50:10
vhm 2009.04.09. 10:23:30
Viszont ha nincs por, nincs (annyi) gomba sem.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.09. 10:27:01
A felségem sem tud megállni vele egy komolyabb lejtőn.
Betesz egyesbe, és ha jó a kompresszió, az autó nem megy sehova, különösen behúzott kézifékkel.
kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.09. 10:27:53
Agyalap 2009.04.09. 11:07:52
- Mi ez a tétel itt a számlán?
- A légkondi tisztító hab. Ezzel érjük el a szinte tisztíthatatlan járatokat.
- Nem baj, hogy nincs légkondicionáló az autómban?
- Ööö valami félreértés lehetett...
Biztosan.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.09. 12:57:10
Nekem majd 10.000 a dupla pollenszűrő a kilencedik évét taposó Mazdába... :("
nem rossz :))
@RosszQtya: nem közvetlenül az ártalmas, hanem a légkondi miatt elszaporodó gombák inkább és ezt erősíti a koszos pollenszűrő (faszán zavartalanul szaporodhatnak)."
nem tudom te hogy vagy vele, de én tavasz/nyár eleje ki szoktam takaríttatni a cuccost... azért mert beteszel egy új pollenszűrőt, a bacik még a klímarendszerben maradnak... nesze neked légióbetegség :)
ha valaki "ócsóért" akarja takarítani és nem a klímással, tescó, auchan stb, kapható klíma tisztító vacak kocsihoz... telenyomod vele, majd fél órán át járatod a kocsit klímástól és akkor megöli a bacikat....
KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.09. 13:32:08
zazooo 2009.04.09. 14:45:07
Ó hát mondom én ezt simán kihagyom, vettem gömbvégű imbuszkulcsot 900-ért, tömítőpasztát 980-ért (a tizede sem fogyott el), levettem a teknőt, elvittem lakatoshoz, 3000-ért meghegesztette, teknő vissza, öröm bódottá.
Ezzel nem a márkaszervízt bántom, valószínű sima szerelő se lett volna sokkal olcsóbb, de azért látszik hogy kis elszántsággal mennyit lehet spórolni :) (60000 + egy hét várakozás < - > 4880 + van egy imbuszkulcsom, és egy 90%os tömítőpasztatubusom, és elment vele egy délután)
vape 2009.04.09. 15:22:01
Ugyan nem vagyok autószerelő, de a pollenszűrőt, olajszűrőt, motorolajat, stb. felismerem még. Meg azt is, mikor cserélik ki éppen.:)
Ja, és motorolajat csak saját magam által vásároltat engedek a kocsiba tölteni, volt már, hogy a szűrőket is én vettem meg. Így még olcsóbb is, mint a szervizes ismeretlen eredetű valami.
Nagy kár, hogy itt minálunk csak akkor lehet biztos az ember abban, hogy valamit megjavítanak/cserélnek, ha azt ő csinálja meg, vagy ott áll a szaki felett folyamatosan...
vhm 2009.04.09. 18:12:12
De legalább van szaga, így biztos nem marad el a tisztítás. Ha nem lenne szaga, már mindenki légiós betegségben szenvedne. Ez legalább kényszerít :)
pudliho 2009.04.14. 20:03:51
Manyizga (törölt) 2009.04.15. 14:58:35