Friss kommentek

  • aefzuj: Ne gondolkozz annyit a jövőt illetően! Egyrészt láthatóan nem megy túl jól, másrészt meg árt a szépségednek, rusnya ráncos ... (2022.11.11. 04:50) Mi lesz itt, ha lesznek önvezető autók?
  • eßemfaßom meg áll: @indapass90210: "Egyébként pár év, jön az elektronikus útdíj. Akkor lehet fizetni 10 HUF-ot km-enként, és megszűnik a probl... (2022.02.20. 07:46) Hányszor büntethetnek meg?
  • Brownage: @Timnorc: Bár azóta eltelt 11 év, de a napokban pont belefutottam ebbe a kérdésbe fb-on és hiába érveltem, hogy a lakott te... (2022.02.06. 22:49) Feloldja a sebességkorlátozást a település vége tábla?
  • Reactor: Ha a nénike kijelölt gyalog-átkelőhelyen ment át és az autó úgy bombázta telibe, a sofőr volt a hibás. Ha nem volt semmifél... (2021.12.05. 16:42) Stresszes napok, ideges emberek és halál
  • PIi: @amatőr: Amúgy csak viccelek. Válaszoltál úgyhogy úgy látszik igazad van. Ezek szerint én tévedtem... száműznöm kell magam ... (2021.07.13. 12:07) Mit keresnek teherautók a belső sávban?
  • kincsőrző: Kicsit megkésve, de a kérdést az FMSZ 1.12 döntheti el. "Az olyan úton, ahol a KRESZ 155. és 156. sz. ábra szerinti útburk... (2021.01.04. 18:16) Fogalmuk sincs, kié az elsőbbség
  • Arcade Macho: jelen pillanatban jelentem, hogy sikerult P+R -et csinalni Csikos kollega elott sikerult a mesterterv, igaz 10 evet kellett... (2020.10.15. 14:13) Sosem tudhatom, lesz-e másnap parkolóhelyem

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Alkatrészt nem cserélnek, de kifizettetik

2009.04.08. 15:59 :: SilentSound

Egy barátom édesanyjával esett meg durvább verzióban az, amiről Pepe83 is írt nekünk, csak abban az esetben fékbetétet felejtettek el cserélni egy márkaszervizben, ami a pollenszűrővel ellentétben életveszélyes szituációt is teremthet adott esetben. Levélírónk esetében inkább óriási szarrágásról beszélhetünk, mert az én autómhoz is lehet kapni 800 forintért ilyesmit a sarki autósboltban.

Nem újdonság, hogy a gépkocsi márkaszervizekben átverik az embert, azonban amikor ez átlép egy határt, akkor az autósnak meg kell gondolnia, hogy megéri-e a pusztán a garanciáért olyan helyre hordania a kocsiját, ahol minden lehetséges módon lenyúlják.

A kocsim miután, nemrég elmúlt 3 éves és elveszítette a garanciáját, gondoltam, hogy olcsóbban megúszom, ha egy ismerős autószerelőhöz viszem a 60 ezres szervizre. Az ott kapott szolgáltatást össze sem lehet hasonlítani a márkaszervizekével.

A biztosítékot az verte ki nálam, hogy kiderült: a márkaszerviz (Opel danubia), ahova korábban hordtam az autót, régóta nem cserélte ki a pollenszűrőt, persze nekem minden alkalommal felszámolták.

Tudni kell, hogy az elkoszolódott pollenszűrő miatt csökken mind a hűtés, mind pedig a fűtés hatékonysága, illetve az egészségre is ártalmas, ha nem szűrt levegő kerül az utastérbe. Az autószereléshez nem értő, rendívül jóhiszemű ember lévén álmomban sem gondoltam volna, hogy a szerviz képes egy pár ezer forintos tétellel átvágni. Ennek fényében gondolom más elszámolt munkával is átvertek.

A fentiek miatt nagyon nem tartom tisztességesnek azt, hogy a garancia csak akkor él, ha az autóhoz kizárólag márkaszervizben érnek hozzá. Az ember nem kockáztatja meg, hogy az esetleges garanciális javításokat saját zsebből kelljen finanszíroznia, azonban ezzel biztos lehet abban, hogy 10 ezrek vándorolnak ki a zsebéből az elszámolt, ám el nem végzett javításokért, vagy alkatrész cserékért.

148 komment

Címkék: autó szerviz lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Big-B 2009.04.08. 19:43:18

Nekem is felszámolták a pollenszűrőt, pedig nincs is olyan a kocsimban.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 19:47:31

@Konrad: Nem megoldás. Egy konténer van tele minden szervizben a használt szűrőkből, szíjakból, stb.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 19:48:08

Mi a francra való egyébként a pollenszűrő?

galicius 2009.04.08. 19:52:08

Egy olajcsere után érdemes megnézni az olajnívó pálcát.Volt úgy,hogy a felszámított csere után ugyanolyan fekete volt a színe,mint csere előtt.Aztán azt akarták beadni,hogy ez azért van,mert a tiszta olaj leoldja a szennyeződéseket.Mondtam,hogy aha,akkor most lezárjuk az autót és kihívjuk az olajgyártó cég minőségellenőrét.Érdekes módon valahogy előkerült a szervízvezető és felajánlotta nagy kegyesen,hogy a cég saját költségére inkább újra lecseréli.Akkor jártam ott utoljára.Viszont azóta is,ha szervizbe megyek,bizony ott állok a szerelő mellett és mindent nézek.Így kicserélik a légszűrőket,olajat,gyertyát,meg mindent.Ez azért nem nagyon tetszik nekik,viszont a javítást nem tagadhatják meg.

Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 19:52:53

Azt értem hogy a legtöbb tulaj nemért hozzá, csak követi az előírásokat, azt gondolja a márkaszervíznél senki se ért hozzá jobban.
Azt is értem hogy az alulfizetett nyári gyakornok aki az olaj-légszűrőcserét végzi kihozza a filtert a raktárból, és inkább féláron a havernak adja.

Csak azt nemértem miért nemérti menyire sz*r érzés 6 évig dolgozni egy fapad swiftért. Amit a gyakornok 1000 forint haszon reményében gallyravág.

Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 19:53:53

@Mk412: Az utastérbe érkező levegőt szűri.

Bambano 2009.04.08. 19:55:15

Kéne valami bizonyíték, hogy valóban kiszámlázták a pollenszűrőt, mert azt velem is elkövette az opel, hogy nem cseréltek évekig szűrőt, de amikor rájöttem, és utánanéztem, kiderült, hogy abban a szervizcsomagban nincs is benne.

Az más kérdés, hogy szólhatott volna a márkaszerviz munkafelvevője, hogy szerinte mit meg hogy kéne, és ezért mérsékelten tahónak gondolom, de be nem csaptak, azt kaptam pontosan, amit kértem és annyiért, amennyibe kerül. Hogy nekem tudnom kellett volna, hogy nem azt akarom kérni, amit kértem, vitatható.

Mindegy, azóta máshova jár az autó, ahol normálisan megbeszélnek mindent.

Bambano 2009.04.08. 19:58:36

@bokiur: Ó, erre nagyon jó megoldásom van: nem gyári immó a kocsiban. Minden esetben nagypofával átveszik a kocsikulcsot, minden esetben szólok, hogy van benne nem gyári cucc is, amire azt válaszolják, hogy ők értenek mindenhez és minden esetben két percen belül jönnek könyörögni, hogy térítsem észhez az udvaron toporzékoló szekeret.

Akkor beülök a jobb1-be és akkor már nem mernek elzavarni, úgyhogy mindig megnézem a szerelés lényegesebb pontjait.

Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 19:58:56

@Bambano:

Azért hordtam én is előírás szerint szakszervizbe a kocsit, hogy ami cserére szorul azt cseréljék, amit be kell állítani azt állítsák be és soha ne hagyjon cserben az autó. Ez ne csomag kérdése legyen, hanem a megbízhatóságé.

zse 2009.04.08. 20:03:26

Elütöttem egy nyulat. Összetörte a hűtőt, elfolyt a hűtőfolyadék.
OK, szervíz, Veszprém. Azt mondják, az új hűtő kb. 100 ezer, + műanyag lökhárító, fényezés, stb. Lesz kb. 160.
Szívtam a fogam, felhívtam az ismerős szerelőt, azt mondta, a hűtő javítható általában, olyan 20-25 ezerre gondoljak. De persze ki kell szerelni, el kell vinni hozzá (Pest), stb.
Jó, gondoltam, majd akkor megcsináljuk Casco-ra, az önrészt meg kifizetem (100k).
Kész lett. Szép lett. Jó lett.
Csak nem tudom, miért cseréltek ki (számla szerint) egy ködlámpát, amikor annak semmi baja nem volt.
Meg vajon hogy lehet, hogy a vadonatúj hűtő lamellái itt-ott kicsit görbék, és sötétbarna foltok vannak rajta.
Talán csak nem a nyuszi vére?
OK, a biztosító fizetett egy csomót, én 100-at.
De Pesten az ismerős szerelőnél az egész (hűtő + lökhárító) kijött volna 100-ból.

Bambano 2009.04.08. 20:04:49

@TH: Arra én is kíváncsi lennék, hogy nyílt egy minősített Bosch márkaszerviz itt egy faluval odébb, oda vihetném-e a kocsit. Merthogy sok bosch cucc van benne, nehéz lenne elmagyarázni az opelnek, hogy maga a bosch nem ért ahhoz, amit ő szállított be.

Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 20:05:48

@Mk412:

Hogy ne duguljon el az egész fűtő-hűtő rendszer.

Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:06:22

@Mk412: Sok az allergiás, vagy ha előtted megy egy 2ütemű, és a kevesebb por miatt az utasteret is ritkábban kell takarítani. De előnyös ha vidégen sertéstelep, fehérjefeldolgozó, vagy kommunális szennyvíz derítő mellett vezet az utad.

daneel_hu 2009.04.08. 20:09:26

Pedig nagyon egyszerű a dolog.
Szerelés közben ott kell állni az autó mellett!

Ha pedig erre nem ad lehetőséget a szervíz, akkor máshová vinni.
Ha garanciális kocsit viszek márkaszervízbe (most ilyen autóm van), akkor ott figyelek a kocsi mellett mindvégig.

Egyrészt érdekel, másrészt ilyenkor nincs "okosság". :)

Üdv

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 20:09:35

@Pepe83: 15 éve még egyszer sem dugult el a hűtő-fűtő rendszerem. (ohne pollenszűrő)

@Sztávrosz_: A szegokat is kiszűri? Úgymint 2 ütemű, sertéstelep, stb?
Erre van szerintem a belsőlevegő keringetés, vagy akkor az mire?

Az utasteret így is elég ritkán takarítom :)

Quattroman 2009.04.08. 20:11:18

@Zsola777:
korházban is műtsd meg saját magad.
én sem engedem hogy ott topogjon mellettem a tulaj mint a szarógalamb, mégis visszatérő ügyfeleim vannak.
mondjuk nincsenek átb@xva.

daneel_hu 2009.04.08. 20:12:07

És még valami:
Ha ott állsz a kocsid mellett, akkor nem szednek ki semmit a vasból.

(mert ugye ilyeneket is hallani)

kard73 2009.04.08. 20:13:32

@galicius: Pont így jártam. Hazagurultam (pár száz méter) és tök fekete volt az olaj. Nem engedték, hogy nézhessem, a váróban persze nem volt ablak a műhelyre..
No, ez volt az első és utolsó kötelező szervizem. (Opel-T..h hogy b@szná meg a ...)

propcsi 2009.04.08. 20:15:31

@Sztávrosz_: Setéstelep,fehérjefeldolgozó és szenyvíztelep ellen nem jó! POLLEN és nem szagszűrő :D

Egyébként javaslom hogy próbáld ki Solt mellett az ATEV telepet, a legjobb mindig a saját tapasztalat ;)

Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:15:34

@Mk412: Az enyémben (16 éves) van külső, belsőkeringetés és van automata állás is. Amikor mondjuk túlpárásodna a klíma miatt, akkor beenged frisset, ilyenkor szűr. És igen a jobbak a szagok nagyrészét is kiszűri.

daneel_hu 2009.04.08. 20:15:45

@kard73:

Abban a pillanatban sarkon kell fordulni.
Ha fontos nekik a pénzed akkor beengednek.
Ha ezek után sem, akkor oda eleve nem szabad vinni.

vhm 2009.04.08. 20:17:32

@Mk412: ha aktív szenes, akkor a szagokat is.

Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:18:59

Amin tanultam D kadett abban pl nincs, és volt hogy a ventillátor bekapcsolásakor 3-4 falevél landolt a mellkasomon :)

Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:21:14

@propcsi: Elég nekem a pécsvárad melletti TSZ a 6-oson hazafele...

vhm 2009.04.08. 20:23:31

@kard73: Ami bizonyos Ü% úton van?
Ott én sarkon fordultam, pár mondat beszélgetés után.
Még nem látta az autót, de már magyarázta mi hogy szokott berohadni és hagyjam ott holnapig, mert nagy munka lehet stb stb. Mondtam, hogy én már néztem, 5 perc lenne csak nem akartam otthon. A gyertyát ki lehet tekerni. De ez "szokott" berhoadni, mondta. Mondom nincs, mert néztem. Válasz: hagyjam ott.
Az átverés szagtól nem kaptam levegőt kb :)

A szépség, pont egy ügyfelet hívtak vissza, hogy ennyi meg annyi dolgot MÉG pluszban ki _kellett_ cserélni és jöhet a kocsiért mert kész...

Na mondom, hálát adok :)

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 20:24:12

Fasság ez a pollenszűró, ha szenes, ha nem.

Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:29:12

@Mk412: Régen rendelhető extra is volt, mint a klíma, abs, airbag stb. Ma már széria... De értelek tisztább lenne a levegő ha lóháton járnánk , csak sok lenne a lócitrom, és nincs annyi zab mint kőolaj ;)

kard73 2009.04.08. 20:30:09

@daneel_hu:
Próbálkozzam körbe 10-15 ezrenként a várost, hogy majd itt jó lesz? Ott vettük és két percre van tőlünk.
Korrekt helyeken a váróból végig lehet követni.

Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:31:15

Egyszer valaki beépíti szériaként, ettől remélve hogy majd többen veszik a vasat, és ha befut, akor a konkurencia is kénytelen berakni szériába, sőt ő szériába adja mellé a lufit is és folytatódik a kör.....

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 20:31:53

@Sztávrosz_: Én mindenesetre örülök, hogy nem keserítik ilyenek az életemet. Meg nem kell rettegnem a szervizben, hogy most akkor kicserélték-e.
A legfőbb értelme szerintem az, hogy mégegy alkatrész van a kocsiban, amit cserélni kell.

Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.08. 20:33:26

@Mk412: Ez természetes. Fogyasztói társadalom. Isten hozott a világgazdaságban :)

daneel_hu 2009.04.08. 20:36:04

@kard73:

Én is oda vittem ahol vettem.
De amikor bejelentkeztem telefonon, akkor előre mondtam, hogy végig akarom követni az olajcserét. (mondták OK)

Az első csere volt (4000 km-nél 1.4T Bravo), Győrben vettem, első szervíz nuku munkadíj.
Tehát azt akarják, hogy oda hordjam Pestről.

Mondtam nekik OK, hordom, 2 feltétellel: kicsit olcsóbban dolgoznak (amugy eleve olcsóbbak), és mindig nézhessem a műveleteket.

Ezt már a vásárláskor tisztáztam.

Figy... nem kell megfutamodni, ki fizette ki a kocsit? Te.
Kié az autó? A tied.

Ha valamit akar vele csinálni, akkor ott álsz.
Ha nem teccik valakinek, el lehet menni a picsába.

(most itt nem Józsi bácsira gondolok, aki nem márkaszervízben tolja. :)
Azokban én is megbízom.

Kanten_vagyok_Montarzsiból 2009.04.08. 20:39:38

sajnos ma mindenhol ezek a kóklerek vannak, még az 1szerű nyári-téli kerékcserénél is észnél kell lenni: ha nem állok a kocsi mellett a ""szakember"" simán rosszul tette volna fel a kerekeket...asse mondta: bocs...(gumisműhely,Erzs.kir.-né útja 15, nem ajánlott!)

Káposztakukac 2009.04.08. 20:45:13

egy pár hozzáfűnivaló: 2 év jótállás kötelező minden újonnan eladott gépkocsira. a jótállás független attól, hogy márkaszervizbe viszi-e valaki az autót vagy sem, a tulajnak csupán a megfelelő gondosságot kell betartania, tehát a gépkönyv szerinti kötelező szervizeket meg kell csináltatnia, de nem feltétlenül márkaszervizben, hanem elég egy akkreditált gépkocsi-szerviz is. ilyenek például a speedy hálozata, vagy a bosch szervizek, stb.
az itt elvégzett javítások esetén, ha mégis jótállási igény merül fel, úgy azzal az adott márka szervizeihez lehet fordulni. ha tényleg az előírásoknak megfelelően lett minden megcsinálva, akkor a jótállási igényt nem utasíthatják vissza.
ha azonban egy adott márka a kötelező 2 éven felül is ad jótállást(garanciát), akkor kikötheti, hogy ehhez tényleg végig márkaszervizbe kell hordani. vagyis az első 2 évben kötelesek "garanciában" szerelni meg mindent, ami tönkre megy, de ha ezután valami elromlik, és addig nem márkaszervizben let javítva az autó, akkor lazán elküldhetik a picsába a tulajt, annak ellenére, hogy akár 5 év garanciát adnak.

Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 20:48:31

@Káposztakukac:

Pontosan ezért írtam az elején, hogy az embernek meg kell gondolnia, hogy mi a fontosabb. A garancia, vállalva, hogy lehúznak, vagy egy megbízható szerelő, vállalva, hogy ha valami komoly gyári hiba folytán a kocsi elromlik, mélyen a zsebedben kell nyúlnod.

zsoci 2009.04.08. 20:56:12

Hülyeség márkaszervízbe vinni az autót. A garancia úgysem jó semmire sem, csak arra hogy márkaszervízbe menj.

hufnagel@citromail.hu 2009.04.08. 21:05:06

Én az egyik Opel szervizbe hordom a szekeret. Tavaly átment az első kötelező műszaki vizsgán mindenféle szereléssel, tisztogatással és ...
Nyáron kinn voltam Horvátországban és ahol megszálltunk és laktunk, oda kissé meredeken vezetett fel az út. (úgy kb. 15-20%) Amikor megálltam hoy kiszálljak, a kéziféket hiába húztam be, a kocsi csak gurult vissza - én meg be. Mert hogy a francba volt ez a kocsi fékpadon ott a műszaki vizsgán, ha nem fog a kézifék?
Otthon persze a telesen sík utcában ez sohasem derült volna ki. Így aztán amikor vittem a következő revizióra a kocsit, megemlítettem hogy "miként megy itt a műszaki vizsga, autó sem kell hozzá?"
Teljesen ki voltak ám akadva azon ,hogy mit képzelek én róluk. De kifizettem egy féktisztítást pluszban.
Mert akkor megmagyarázták nekem, hogy minden bizonnyal elpiszkolódott.
Hmm. Fél év alatt?
Többen jelezték, hogy a cserélt alkatrészt el kell kérni. Hát igen. Az ablaktörlő motor például SOHA nem romlik el, legfeljebb elkopik benne a szénkefe vagy beszorul a siklócsapágy. Mindkét probléma kis hozzáértéssel fillérekért megjavítható! A szervíz meg általában újat adna sok ezerért! Volt egy Suzukim régebben. Annak csak az volt az egyetlen "baja", hogy sose romlott el ... ezért nem is szeretik a szerelők, mert általában csak izzó- vagy ablaktörlőgumi csere miatt viszik be a legtöbben.

Pepe83 (törölt) 2009.04.08. 21:05:07

@zsoci:

Az ez előtti kocsimnak egyszer szétesett a váltója egy típushibából kifolyólag. Na ha azt nekem kellett volna kifizetnem, nem lettem volna boldog az biztos. Ezért kell a garancia.

Csumpi Hálidéj · http://www.ezerkecske.hu 2009.04.08. 21:13:44

@hufnagel@citromail.hu:
Azért a kézifék sem csodaszer.
Olyan meredek úton szerintem nem is várhatod el tőle a fix rögzítést.

kard73 2009.04.08. 21:16:40

@daneel_hu: Értem ....de!!
Megcseszte az ég, ha emiatt kell szervizek között válogatnom, és nem amiatt, hogy hol ülnek jobb csajok a pult mögött meg van-e ingyen kávé.

vhm 2009.04.08. 21:18:35

@hufnagel@citromail.hu: "De kifizettem egy féktisztítást pluszban.
Mert akkor megmagyarázták nekem, hogy minden bizonnyal elpiszkolódott. "

Hát ilyen nincs. A kéziféket erősen, amennyire lehet behúzod, akkor két álló kerék kell legyen. Ha van olyan lejtő, amire felmész de a kézifék nem rögzíti, akkor szar a kézifék.
Menet közben behúzva is állóra kell fékeznie a kerekeket!

indapass90210 2009.04.08. 21:30:14

@négykarika: Én mindig ott voltam, amikor cseréltek valamit a kocsin. Ez nem mindig bizalmatlanság volt, hanem egyszerűen érdeklődő vagyok. Persze van ahol ezt nem szeretik, de egy ötszázas, ezres a szerelő zsebébe a procedúra végén, és mindjárt nem probléma, ha legközelebb ott lábatlankodom amíg lecserélik az olajat :)

Bruhahaha 2009.04.08. 21:33:07

3 éves lesz a kocsi és 60ezer km-nél tartok. Felhívtam a márkaszervizt és 80-100-at mondtak. Megnéztem a kocsi márkájához tartozó klub honlapját és a fórumon találtam is hozzáértő és megbízható szerelőt. 46ezerből megúsztam. A szerelő kesztyűs kézzel bánt az autóval - kesztyűt húzott, amikor hozzáért. Megmutatott mindent és elmagyarázta, hogy mit, miért és hogyan csinál. És számlát is adott a végén a szerelésről, feltüntetve az anyagköltséget. Csak egyet nem értetek: mi kerül duplájába egy márkaszervizbe? A pecsét? A többlet idő, amit ott tölt az autó? Valaki mondja meg!!! Vagy inkább ne...

Káposztakukac 2009.04.08. 21:54:11

@Csak egy autós: nana! azért azt ne feledd, hogy a csili-vili szalont is fenn kell tartani valamiből. most ezt cinizmus nélkül mondom. egy bármlyen jó maszek szerelőnek elég egy nagyobb garázs, amihez 20 évig hozzá se kell nyúlni, mert senkit nem érdekel hogy néz ki. azért ez egy márkaszerviznél nem így van...
meg ugye azt se szabad elfelejteni, hogy egy szerviznek(mondjuk nem csak márkaszerviznek) az elvégzett munkájára is jótállást kell adnia. azért ez egy feketén dolgozó maszek esetén nehezen behajtható...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.08. 21:54:25

@Zsola777: Konkrétan nyolc cserénként egy kilencedik ingyen. Nekik ingyen. Annak idején munkatársamék ebből egészítették ki a fizut. Az olaj tökéletes volt, csak "maradékokból" (de ez ugye a tök új olaj, amit a kuncsaft kifizetett) lett valakinek a cseréje.

Don Blasius 2009.04.08. 22:00:48

@valami hidralika mittudomén:
Na, én is ott vettem az enyémet.:P (Az előző meg a posztban említett D-nál, ezek szerint sikeres ember nem lehetek.:))Olajcserére már nem oda vittem (ezért talán mégis lehetek:)). Egy alkalommal ugrottam be egy tompított izzócserére, mert akkor még nekem megvalósíthatatlannak tűnt ezen az autón. Kifizettetek velem egy óra munkadíjat az izzó mellé, otthagytam 5 ropit majdnem! Azóta már megtanultam magam cserélni, de ha a M-hoz ugrottam be Dh-ba, akkor ott csak az izzót számolták fel, megúsztam 1000 Ft alatt.:))

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.08. 22:03:41

@maydayray: nehogy abban a tévhitben élj, hogy ez nem a szalon tulajának a parancsára megy. Nagyon jól tudják, mivel ők adják ki utasításba.

Kedvencem a számlán:

"csavar- és apróanyag - 1387 Ft" Automatice ugye, meg a hordós olajból is kiszámlázzuk a 4 litert a 3.4-re. És nem beszerzési áron...

Aztán: fagyálló 2800 Ft/liter - aha, persze. Biztosan magas aranytartalmú :)

Meg az apró érdekesség, hogy a Skoda szerviz nem a Porsche Hungáriától veszi az alkatrészt (pedig onnan kötelező - elvileg!), hanem a párkányi (Szlovákia) Skoda autósbolt bajszos embere sunnyog a szalonba be hetente és a főnököt keresi elszámolásra. Féláron...

De annyi patkányság van, hogy 5 poszt kijönne belőle, mert beszámítást és használt értékesítést is végeznek a szervizen és újautó eladáson túl. Mind megérne egy posztot, főleg az "AKCIÓ" című műsor és az "AJÁNDÉK" című.

íyxcvb 2009.04.08. 22:20:17

Ha valakit tényleg érdekel a dolog, akkor:

1. Márkaszervízbe nem szerelőnek, hanem alkatrészcserélőnek veszik fel a szerelőket, általában fiatalabb frissen végzett ifjú titánok.
2. Minden kereskedésnek van 1-2 régi, tehetséges dolgozója, aki a javításokat végzi, ezeket érdemes keresni. A munkafelvevő 1-2 ezerért "gondját viseli" az autónak, ennyit megér.
3. A gyártó a márkakereskedésekbe "általában" nem szállít apró alkatrészeket, hanem részegységeket, amiket kompletten, egyben cserélnek. Ha akarna sem tudna javítani, de nem is akar. Ha meg tudna, akkor olyan óradíjat számítana fel, hogy ugyanott tartanál.
4. Az én autómnak 30 ezer km a szervizintervalluma, nézz meg bármilyen szűrőt ennyi km után! Ezért cserélgetem 10 ezrenként.
5. Nem tisztem véleményt nyilvánítani az adott műhelyről, aki szakvéleményezte a pollenszűrőt, de éltem már át olyat, hogy : Uram, ezt a fékbetétet soha nem cserélték ki! Meglepő, mert jelen voltam korábban a cseréjénél. Akad aki csak arra használja, ezekt a momdatokat, hogy az ügyfelet megszerezze magának, nem általánosítok, de akad.
6. Általánosan elmondható, hogy garanciális korában érdemes visszahordani, nem feltétlen oda ahol vették, utána pedig keresni egy megbízható szerelőt, aki az autót végigkíséri az "élete során".
7. Próbálkozni lehet garanciális idő alatt máshoz hordani az autót, de utána kemény küzdelem érvényesítenia a garanciát. Általában nem megy.
8. Olyan eset is előfordul, nem is ritkán, amire a poszt írója panaszkodott.
9. A kis szervízben nem tart fenn felesleges dolgokat. A márkaszervíznek előírják milyennek kell lennie. Veszel egy hamburgert a büfében kb 400 forint , Meki 700-800 forint. Nagyjából e miatt van a különbség árban.

Szeretném kijelenteni, hogy tényeket, és alkalmazott technikákat írtam le, nem értek egyet velük, dolgoztam ilyen helyen, azért tudom, szerencsére nem szerelőként.

propcsi 2009.04.08. 22:27:01

@Káposztakukac: Egy valamire való szerelő manapság különb műhelyt tart fenn, és jobb szerszámokkal dolgozik mint a "márkaszervízek", különben nem mennének be hozzá, vége a garázsműhely a Ladának korszaknak. A legújabb katalógus CD-DVD-k nélkül, diagnosztikai műszerek nélkül semmit nem tud már kezdeni, és bizony nem kell meglepődni ha végzett mérnök a srác, csak nem írtózik az olajtól.

rakpartiróka 2009.04.08. 22:29:04

A szervizek védelmében: dízel üzemű motorokban az olajcsere után kb a tizedik motorfordulatnál korom fekete az olaj... Gúd tu nó.

rakpartiróka 2009.04.08. 22:31:11

Ja még valami. Számos előnye is van a márkaszervizeknek, ha korrektek. Nincs márkaszervizem, nem is dolgozom ott. Külső tanácsadóként (több országban) gyűlt némi tapasztalatom...

B.GY. 2009.04.08. 22:34:31

Mijaza pollenszűrő?:)Én soha nem hordtam márkaszervízbe egy kocsimat sem,és nem is fogom.Van egy jó haverom,aki repülőgép szerelő.Mondtam neki úgy csinálja meg ahogy a repülőket.Ne álljon le,csak ha én akarom.Soha semmi bajom nem volt még a kocsimmal,pedig nem mai darab.A szervízkönyvet meg úgy hamisítják ahogy akarják.Úgyhogy autóvételnél azt pont leszarom,hogy megvan-e és mi van beleírva.

íyxcvb 2009.04.08. 22:35:55

@zse:
Valószínűleg jogos a gyanú, de új hűtőn is gyakran gyűröttek a lamellák, illetve a lökhárító leszerelése után néha csoda dolgok derülnek ki és lehetett törött a ködfényszóró rögzítő lába. Esetleg, csak tipp.

Tavaly hátulról, kb 10-zel nekem gurult egy autó, kívülről akaig látszott valami, ismerős szedte szét. Lökhárító, hátfal, belső hátfal csomagtérajtó, meg hátsó szélvédőcsere lett a dologból, pedig enyhe benyomódással indult a dolog.

íyxcvb 2009.04.08. 22:43:38

@Bambano:

Bizonyos opellekben 8-9 éve úgynevezett Car 400-as rádiós-magnó. Philips felirattal. Philips márkaszervíben közlik, hogy nem ők gyártották, nem értenek hozzá. Mutogatom a feliratot, hogy Philips. Ja! lehet hogy gyártottak az opelnek ilyet, de nekik nics hozzá semmi leírásuk.
Kis, eldugott szervíz egy kis utcában, két hét alatt beszerezte a hozzátartozó kapcsolási rajzot, megrendelte a szükséges alkatrészt és megjavította. Olcsóért. Mert akarta. Aki nem akarja, azt hívhatják Opelnek, Fordnak, Boschnak meg aminek akarják.

2009.04.08. 22:52:13

Én is mindig rosszat hallottam a márkaszervizekről, de szerencsére eddig akármelyikbe vittem, korrektek voltak. Fiatom van. Szerintem szemmel tartják őket, mert kb 1 évvel a kocsi vásárlása után felhívott Olaszországból egy tört magyarsággal beszélő call centeres, és közvéleménykutatott, hogy meg vagyok-e elégedve a kocsival, meg a szervizekkel, asszisztansszal, stb. Biztos ezek is trükköznek - elvégre magyarok vagyunk - de még nem jöttem rá hogyan. :) Jó csinálják. ;)

kard73 2009.04.08. 22:55:37

@ata843: Úgy hogy Fiatot vetettek meg veled :)

kard73 2009.04.08. 23:07:34

@rakpartiróka: Nekem benzines. Most 100 ezernél cserélve sem lett olyan szutyok míg hazáig gurultam.

hasso 2009.04.08. 23:07:44

mazda márkaszervíz : jobb biztonsági öv nem cserélve, hanem buherálva (természetesen eredeti, új alkatrészként felszámolva)
1,5 év után derült ez ki, amikor egy normális szerelőt megbíztam, hogy nézze át és vizsgáztassa le a kocsit.
Marha voltam. Nem ellenőriztem, én meg a bal oldalon ülök. Jobb oldalon ülő meg soha nem panaszkodott, látszólag működött, csak csattanás esetén nem feszített volna..
Azóta mindent megnézek, tételesen.

Nolet 2009.04.08. 23:18:17

Opel Gaál Dunakeszi: Corsa, tulaj 70 éves nagymamám alig használja. (9 év 42,000km)

Sztori1. Átvizsgálás eredménye lengéscsillapító 93%-os. Nagymama gyanútlanul elhozza az autót. Két hét múlva én vezetem, érzem, hogy baj van, lengéscsillapítókkkal. Bemegyek a szervízbe és rákérdezek: Két hét alat, hogyan lett a 93%-os lengéscsillapítóból, tök zsar állapotú? Válasz:
Ő nem tudhatja, ki mit szedett ki az autóból az elmúlt két hétben.

Sztori2 Fenti eseten berágtam, ismerős szerelőhöz vittem az autót. A 4x (10ekm-ként) kiszámlázott pollenszűrő 1,5-2kg (!!!!!) volt a kosztól. Soha nem cserélték, viszont ebben a szervízben kiszögelték a falra, mert ilyet még nem láttak...

T-boy (törölt) 2009.04.08. 23:28:28

Tévedés,sajna az ablaktörlőmotor leéghet.
VW,Skoda,Seat típushiba,hogy 'szárazon' rakják
össze az ablaktörlőtengelyt!
Golf4-ben a "nagy" BOSCH önindító szintén
porszáraz volt,80000-nél tisztítás-zsírozás...
Szóval ha nem figyelsz,bármi tönkremehet.

Szervizekben,beírják/2 évente ajánlott/a fékolaj
cseréjét,de nem cserélik.Lassan felvizesedik,
a fék puha lesz.
Keményebb,hogy az olajat sem cserélik,néhány
helyen,vagy a szűrőt.Dieselnél pedig súlyos.
Ha nem engednek be,el kell felejteni,marad
még balek elég..

indapass90210 2009.04.08. 23:35:12

@Nolet: "Ő nem tudhatja, ki mit szedett ki az autóból az elmúlt két hétben."

Ezt mondta, de úgy értette, hogy

"Ő nem tudhatja, ki mit szedett ki az autóból az elmúlt két hét+átvizsgálás ideje alatt."

törppapa 2009.04.08. 23:49:21

Ennyi panasz után egy (sajnos nagyon régi) kellemes emlékem. Vidékre mentem, száz kilométer után elfogyott a szusz az akkumulátorból. Bementem egy (maszek) szerelőhöz, hogy vegyek egy új akkumulátort, amivel eljuthatok a célomig. Minek kell új akku? Mondom. Kijött, megnézte, előhúzott egy lemez alá begyűrt drótot, (amit az előző szervízben felejtettek ott,- a földvezeték volt) rákötötte a generátorra, és mondta, hogy kész. Mivel tartozom? "Semmivel, jó utat!" Bakonygyepesen volt, a 8-as út mellett. Áldassék érte!

pdjames 2009.04.08. 23:49:48

Renault Baumgartner: elromlott az elektromos ablakemelőm, a szervíz 3500 ft-ért rögzítette ideiglenesen,hogy ne csúszkáljon az ablak (később megnéztem, papírzsebkendőt tömtek a szigetelőgumi alá) majd adott 1 árajánlatot,
75 000+munkadíj. Kerestem másik szerelőt, bontóból szerzett alkatrészt, munkadíjjal megvolt 25 ezerért. Ekkor láttak utoljára, ez volt 6 éve és boldog vagyok nélkülük.

Káposztakukac 2009.04.09. 00:17:12

@pdjames: bocs, de most ez ugye rossz vicc? fel vagy háborodva, hogy egy bontott, ki tudja meddig működő cucc olcsóbb volt, mint egy vadi új, amelyre garit is adnak? azért ne viccelj már, hol élsz te?

cuebler 2009.04.09. 05:47:40

@Zsola777: nekem a szerviz (vidéki japán - megbízható kocsi és kereskedő - márkaszervize) kötelezőnél az olajra 75%, pollen- és olajszűrőre 38% kedvezményt bírt adni, mivel a főnök lekötelezettem. lehet számolgatni...

Grg76 2009.04.09. 06:27:18

@maydayray 2009.04.08. 19:07:03
"...mert nem tudják Németországban elképzelni, hogy egy szerelő vagy egy szervíz ekkora geciputtony legyen..."

Már ne is haragudj, de ha te ezt komolyan gondolod akkor nagyon naiv vagy...

blöff 2009.04.09. 08:04:00

Az Opel Danubiánál hasonló tapasztalatom volt már anno.

holex · http://fred-basset.blogspot.com 2009.04.09. 08:17:15

MB szervíz, Szeged: nem igazán tudom, hogy mit hogyan csinálnak a szakszervízben (bajom mégnem volt a kocsival sosem), de van nekik egy hülye szokásuk, hogy ha nem szólsz nekik, hogy NE, akkor kicserélnek olyan dolgokat is a kocsiban, amit nem kellene a kötelező szervíznél, csak szerintük szükséges, és persze azért számolnak is vastagon. :) úgyhogy ha ezt az ember tudja, akkor jól kijöhet velük.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.09. 08:34:36

"illetve az egészségre is ártalmas, ha nem szűrt levegő kerül az utastérbe."
Pont, mintha odakint sétálnál.

kalandrover 2009.04.09. 08:36:54

"illetve az egészségre is ártalmas, ha nem szűrt levegő kerül az utastérbe."

Na és ha gyalog megyen, akkor nem azt szíjja?

Sztávrosz_ (törölt) 2009.04.09. 08:42:11

@T-boy: Perszehogy leéghet, de egy magát népautónak nevező márka középkategóriás épphogy nem fapad modelljébe meg ne magyarázd már hogy 200.000 huf egy villanymotor. amiben állításod szerint még zsír sincs...

kalandrover 2009.04.09. 08:44:26

@Nolet:

"A 4x (10ekm-ként) kiszámlázott pollenszűrő 1,5-2kg (!!!!!) volt a kosztól"

Ez hüjeség. Én 130.000 km alatt alig látok rajta koszt. Vagyiiiiiisssss, megvan!

Nemhogy a cserét sumákolták el, hanem egy még koszosabbat raktak be nagyanyádnak, mert az övé majdnem új volt.:-))))))) Mekkora ész!

algkalv 2009.04.09. 08:46:49

Mogyoródi úti Nissan márkaszervizben levizsgáztatta még az előző tulaj, fél év múlva mindkét első féktárcsát cserélni kellett, mert életveszélyesen el voltak vékonyodva. Nyilván hozzá sem nyúltak, rá sem néztek, csak bepecsételték a vizsgát. Nem csak sima gazemberség, mert ha törik, akkor fejreáll az autó.

2009.04.09. 08:52:14

Az elso olajcserem a 60e-t futott ceges Fiat Brava, amit utobb megvettem eleg erdekes volt. Gyakorlatilag koromfekete olaj jott ki a kocsibol, ami tele volt gombostufejtol borso nagysagig terjedo meretu lerakodas darabokkal. Kopogott a leeresztotalcaban. Nem hittem a szememnek.

Szerintetek hanyszor cserelt olajat a szerviz?

Egy dolog azonban felvidit ezzel kapcsolatban: nagyon nagyot fejlodott mind a kenestechnika, mind a motorok is. Ha ilyen atlagos karbantartas mellett lefut egy motor 300e km-t, akkor azert le a kalappal. Lehet, hogy ha rendesen szervizelve van, 500-600e is sima ugy lenne.

Pepe83 (törölt) 2009.04.09. 08:59:13

@newtehen: @kalandrover:

A nem megfelelően szűrt levegőt fújó légkondi egy hatalmas gomba- és bacitenyészetté válik egy pár hónap alatt, ezért nem olyan, mint ha egyszerűen lehúznád az ablakot....

espadazo - Játékbolt: · http://aruhaz.nettfilm.hu 2009.04.09. 09:01:14

Egyszer Passau környékén lerobbantunk. Hatalmas VW szervízbe beballagtam, hogy kellene segítség, autó nem messze dekkol a benzinkútnál.Haverom ott aludt benne. Én még azt sem tudtam, hogy vették-e a kérést, amikor látom, hogy hozzák be a verdát. Kollégám mesélte, ha nem látja rajtuk a szerelő ruhát, leüti őket, amikor elkezdték felpakolni a vasat. Mondtam, hogy amíg szerelik, addig elmegyek falok valamit. Mondták, hogy egyek, de addig nem kezdik, amíg oda nem állok a szaki mellé és végig nem nézem mit csinál! És minden ott lévő autó mellett ott állt a gazdája!És a szerelő végig mondta, hogy éppen mit buherál és miért.És 40 perc alatt kész volt. Itthoni VW-ről inkább nem írnék.Mert ott is jártam sajnos.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.04.09. 09:30:21

@Pepe83:
A szűrő a klímát védi. Téged az véd, hogy a klímát tartod karban.

Kicknick 2009.04.09. 09:37:14

Skoda szervíz Párkány, szlovákia. Vettem egy négy éves fábiát, 60ezret mutatott az óra. Pesten kérdeztem mennyi lenne a kötelező, 60e + ami előjön, és Ők a legolcsóbbak, mondták. Felhívtam párkányt, 130 euró volt. 300-as árolyamon sincs negyvenezer. Ja és alig fűtött (február), gondoltam mert kisautó. Pollenszűrő kivesz (ott álltam mellette végig), ragadt a kosz rajta!!! Új szűrő betesz, hazafelé ráadtam a fűtést és majd levitte a fejemet.

Mókusélet 2009.04.09. 09:50:10

Nekem a 3 éves Micrámra a kötelező szervízen (Nissan Gablini M3 kivezeteő)aszonta ember, hogy 65 000 és megrendelte hozzá az új féktárcsákat,ami kb. 60 000+ munkadíj.Néztem rá bután-oké, hogy szőke vagyok, meg nem is értek hozzá, de először nem fékbetétet szoktak cserélni? Erre elmagyarázta, hogy kopó alkatrész., meg ilyen állapotban nem szivesen enged ki a forgalomba stb....ekkor átvittem egy ismerőshöz Suzuki szervízben nyomja(tudom nem vagyok sikeres)megnézte, kicserélte 10-ért a féktárcsákat és azt mondta mehetek.Na akkor voltam utoljára Márkaszervízben, pedig 5 év garanciám volt rá.

vhm 2009.04.09. 10:23:30

@newtehen: Pontosan. A gombák táptalaja a lerakódott por, ami a nedves közegben olyan gombatenyészetet hozhat létre, ami nagyon káros az egészségre. Nem a por, hanem a benne élő gomba!
Viszont ha nincs por, nincs (annyi) gomba sem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.09. 10:27:01

@hufnagel@citromail.hu: lehet, hogy csak gyenge vagy a kézifékhez...
A felségem sem tud megállni vele egy komolyabb lejtőn.
Betesz egyesbe, és ha jó a kompresszió, az autó nem megy sehova, különösen behúzott kézifékkel.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.04.09. 10:27:53

@valami hidralika mittudomén: Az még mind semmi, hogy káros az egészségre, de a rothadó zöldségespult illata... :D

Agyalap 2009.04.09. 11:07:52

Kollégám kérdése a szervizben:
- Mi ez a tétel itt a számlán?
- A légkondi tisztító hab. Ezzel érjük el a szinte tisztíthatatlan járatokat.
- Nem baj, hogy nincs légkondicionáló az autómban?
- Ööö valami félreértés lehetett...

Biztosan.

RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2009.04.09. 12:57:10

KuKori · csendrendfegyelem.blog.hu 2009.04.08. 16:30:46
Nekem majd 10.000 a dupla pollenszűrő a kilencedik évét taposó Mazdába... :("

nem rossz :))

@RosszQtya: nem közvetlenül az ártalmas, hanem a légkondi miatt elszaporodó gombák inkább és ezt erősíti a koszos pollenszűrő (faszán zavartalanul szaporodhatnak)."
nem tudom te hogy vagy vele, de én tavasz/nyár eleje ki szoktam takaríttatni a cuccost... azért mert beteszel egy új pollenszűrőt, a bacik még a klímarendszerben maradnak... nesze neked légióbetegség :)

ha valaki "ócsóért" akarja takarítani és nem a klímással, tescó, auchan stb, kapható klíma tisztító vacak kocsihoz... telenyomod vele, majd fél órán át járatod a kocsit klímástól és akkor megöli a bacikat....

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.04.09. 13:32:08

@RosszQtya: jaja, bár nekem kétségeim vannak azért ezekkel a habokkal, de a tudat legalább megnyugtat :) Én télen is használom a klímát, ha megengedi a hőmérséklet, meg a garázsból kiállásnál még lehet. A baj akkor van, ha valaki legalább hetente egyszer nem kapcsolja be :)

zazooo 2009.04.09. 14:45:07

2 éve történt, Skoda Octavia 1.4 olajteknőjét sikerült leütni egy kiálló betondarabra. Márkaszervíz: itt tetszik hagyni az autót, jövő hétre megjön az alkatrész (kedd volt), az olyan 30000, kell ragasztó 5000ért, + munkadíj, hát olyan 55-60ezerből megvan tokkal-vonóval.
Ó hát mondom én ezt simán kihagyom, vettem gömbvégű imbuszkulcsot 900-ért, tömítőpasztát 980-ért (a tizede sem fogyott el), levettem a teknőt, elvittem lakatoshoz, 3000-ért meghegesztette, teknő vissza, öröm bódottá.

Ezzel nem a márkaszervízt bántom, valószínű sima szerelő se lett volna sokkal olcsóbb, de azért látszik hogy kis elszántsággal mennyit lehet spórolni :) (60000 + egy hét várakozás < - > 4880 + van egy imbuszkulcsom, és egy 90%os tömítőpasztatubusom, és elment vele egy délután)

vape 2009.04.09. 15:22:01

Jómagam csak olyan márkaszervizbe megyek kötelező szervizre, ahol ott állhatok az autó mellett. Mikor árajánlatot kérek a szervizre, ez a feltett kérdéseim egyike. Ahol nemmel válaszolnak, oda nem is megyek.
Ugyan nem vagyok autószerelő, de a pollenszűrőt, olajszűrőt, motorolajat, stb. felismerem még. Meg azt is, mikor cserélik ki éppen.:)
Ja, és motorolajat csak saját magam által vásároltat engedek a kocsiba tölteni, volt már, hogy a szűrőket is én vettem meg. Így még olcsóbb is, mint a szervizes ismeretlen eredetű valami.

Nagy kár, hogy itt minálunk csak akkor lehet biztos az ember abban, hogy valamit megjavítanak/cserélnek, ha azt ő csinálja meg, vagy ott áll a szaki felett folyamatosan...

vhm 2009.04.09. 18:12:12

@kolbászoszsömle: kellemes pöcegödör szag :D

De legalább van szaga, így biztos nem marad el a tisztítás. Ha nem lenne szaga, már mindenki légiós betegségben szenvedne. Ez legalább kényszerít :)

pudliho 2009.04.14. 20:03:51

vape: a (kis-nagy) szervizek többségének szerződése van valamelyik motorolajos céggel szóval állt. nem jó ötlet beállítani tecsós olajjal meg szűrővel, ha valami galiba van simán rádverhetik hogy szart hoztál ezt külföldön se nagyon komálják, inkább alkudni kell vagy palackozott folyadékkel kedveskedni a szerelőknek és megoldják olcsóbban :-)

Manyizga (törölt) 2009.04.15. 14:58:35

Nekem 10 éve az új, 1500km-es szervizre visszavitt Feliciaban akartak olajat és olajszűrőt cserélni. Én meg mutattam nekik a gyári szervizkönyvet, hogy ott csak átvizsgálás van... Próbáltak rábeszélni, hogy "ilyen értékű gépkocsinál" (sic!) megéri a plusz olajcsere, stb. Mondtam nekik, hogy rendben, kicserélhetik, de fizetni nem fogok érte. Nem cserélték ki. :)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása