Balázs alábbi sztorija az emberi hülyeség ékes példája, hiszen aki saját és mások biztonságát veszélyezteti feleslegesen, az nincs teljesen tisztában azzal, hogy ő is meghalhat. Bár a sztoriban van egy kis csavar. Talán a hely mágikus erővel vonzza az efféle furcsaságokat?
Az alábbi észlelés ma (18:40 körül) esett meg velem. Az M3-ason tartok Pest felé szokásos tempóban a forgalmi viszonyok miatt a belső sávban, amikor kb 1-2km-re a Hungáriától lejátszódott a következő jelenet, persze pillanatok alatt.
A látóhatáron feltűnik valami mozgás az irányokat elválasztó betonalapú kerítésnél. Az a valami egy ember, illetve ketten vannak. A két ember szakadt biciklivel teker ráadásul (mondjuk ezek után nem mindegy?) szembe a forgalommal. Most én vagyok hülye vagy a tükör görbe? Aki esetleg látott intézkedő rendőrt a helyszínen, az írja meg, mer' beszóltam biztos ami (nem)biztos.
Utóirat, hogy körülbelül ugyanott két éve araszolt a forgalom, épp bementem középre belülről, egyszercsak nyik-csatt-nyiknyik-dirrdurr-csatt és az elválasztó kerítésen mászott át majdnem valami kisautó a feje tetején megállva, a betonelemet oda döntve ahonnan kijöttem. Utas/sofőr nem volt, autószállító vagy bármi amiről leeshetett nem volt. Tényleg nem, más is kereste. Aztán nem vártam meg a rejtély megoldását.
TAXI 2009.05.02. 12:10:06
hawkeye 2009.05.02. 12:44:04
Annak Palotánál vége...
A cajglikat meg nyilván akkor lopták...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 12:55:10
craft75 2009.05.02. 12:56:38
potha 2009.05.02. 12:59:55
amúgy itt az ország nyugati oldalán tényleg járnak TT-kel, de annyira alap, hogy a skoda octaviaikkal verik azokat :D
azért ez a nem mindegy :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 13:04:53
B! 2009.05.02. 13:35:56
De ha Te jobban tudod, akkor annak a szakasznak mi a neve? Úgy értem azon kívül, hogy M3?
B! 2009.05.02. 13:43:23
Tron65 2009.05.02. 13:52:53
Nemegyszer dudálok rá bicajosra, aki döbbenten/mérgesen néz vissza. Pedig ő okozza a balesetveszélyt és jogos a duda.
Jellemző helyszínek:
- RóbertKároly-Hungária-KönyvesKálmán-stb körút - 6-is kivezető. (szinte)Végig van kerékpárút. Néha csak 2 méterre az úttesttől, még látszik is.
- 7-es (volt 70-es) út. Merügye ez megy Velecére. Igen de nem bicajjal, mert azzal tilos ide bemenni. A hivatalos kerülő (ki van táblázva) Budaörs - Biatorbágy - Érd. Érd után már szabad.
a 3.audimnak romlik el a váltója! 2009.05.02. 14:10:48
potha 2009.05.02. 14:16:53
feltéve ha van rá elég időd, energiád :)
kozlekedo 2009.05.02. 14:17:58
kispista 2009.05.02. 14:20:33
A RóbertKároly-Hungária-KönyvesKálmán mellett kerékpár és gyalogút van, amit nem kötelező használni, főleg mert teleparkolják vagy tele van gyalogossal. Javasolt a kresz tanulmányozása.
tutuka · http://kockagyar.hu 2009.05.02. 14:21:41
kispista 2009.05.02. 14:26:09
alte trottel 2009.05.02. 14:30:53
Javasolt a KRESZ tanulmányozása.
54. § (1)
Kisurli (törölt) 2009.05.02. 14:31:27
kispista 2009.05.02. 14:38:16
A lényeg az, amit tutuka is leírt.
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.02. 14:45:54
éppen ezért megtévesztő M3-nak hívni
alte trottel 2009.05.02. 14:48:59
1/1975. (II. 5.) KPM-BM együttes rendelet a közúti közlekedés szabályairól
54. § (1) Kerékpárral a kerékpárúton, a kerékpársávon vagy erre utaló jelzés (117/c. ábra) esetében az autóbusz forgalmi sávon...
...kell közlekedni.
13. § (2)...Ha a gyalog- és kerékpárúton a gyalogosok forgalma a kerékpárosok továbbhaladását akadályozná, a kerékpárosok az úttesten is közlekedhetnek.
B! 2009.05.02. 14:53:32
Tehát maradjunk annyiban, hogy nem nagyobb orbitális f.szság, mint a majmot ly-nnal írni...
Perillustris 2009.05.02. 15:01:58
Maradjunk annyiban, hogy ma Magyarországon bárki vezethet autót, aki be tud ülni, még ha 30-50 éve szerezte a jogosítványát, akkor is.
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.02. 15:02:14
nem M3-nak hívni orbitális f-szság, hanem a címben autópályaként feltüntetni a nevezett szakaszt...
mellesleg az honnan derül ki hogy mi annak az útnak a neve, hamár ennyire biztos vagy benne?
ju offa 2009.05.02. 15:18:17
ez mikor volt dátum szerűen?
18:40kor nézzetek már ki az ablakon,sötét van e
B! 2009.05.02. 15:28:45
Elnevezés tekintetében én a maps.google.com oldalon tájékozódtam, hiteles forrásnak tekintem papír alapú térkép hiányában.
@ju offa: 090422 a dátum, a cím pedig ebből a szempontból valóban sántít, egy jóindulatú szürkületre lehetne módosítani.
potha 2009.05.02. 15:30:02
sőt egyre több motoros rendőrt is látok errefelé!
bár nem tudom mi értelme, mert ha utoléri is a motorost, hogy állítja meg? :D
-Hé állj meg!
-Nem állok!
-De, állj meg!
-De nem állok...
Vagy mi? :D
hawkeye 2009.05.02. 15:31:42
tamatomi 2009.05.02. 15:32:26
hawkeye 2009.05.02. 15:34:36
Nincs igazad! Időnként olyanok is vezetnek, akiket úgy tesznek be az autóba, olyan részegek, vagy betépettek. :)
A 80 felettiek viszont tényleg meggondolhatnák az autózást...
De ez se igaz teljesen, láttam én már 150 évest megszégyenítően ostoba HSZP-t...
kispista 2009.05.02. 15:44:09
Ettől függetlenül hülye az, aki 70-es táblánál a forgalommal szemben halad.
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.02. 16:23:53
B! 2009.05.02. 16:35:15
Slanger · http://tudtad.blog.hu 2009.05.02. 16:44:17
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.02. 16:46:13
"autópályán bringázó gyökerek"...
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.02. 16:46:51
B! 2009.05.02. 17:03:36
Csámcsogjunk a részleteken!
Először is: mond meg, hogy mi annak a darab aszfaltnak a hiteles neve?
Nem megy?
Vagy mégis M3? Netán E71? Kuss lesz?
Másodszor:
Hány milliárd utcanév van indexelve a "googlemaps"-ben?
Biztos, hogy sokkal-sokkal kisebb arányú a hibaszázalék, mint mondjuk az index.hu cikkeiben az elírásoké...
A témát lezártnak tekintem.
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.02. 17:28:26
Az ott nem autópálya, tehát nem lehet ez a neve.
Általában az "M3-as autópálya bevezetõ szakasza" elnevezést használják rá, röviden "M3 bevezető".
De te hívjad nyugodtan E71-nek, vagy M3-nak...
HERMSGERVØRDENBRØTBØRDA 2009.05.02. 17:32:55
ahol autópálya vége van ott biztos nincs, de pl a Szerencs utcánál van-e? nem nagyon emlékszem...
magpet · http://zsemlediszno.blog.hu 2009.05.02. 17:52:31
Ro3 2009.05.02. 18:04:15
B! 2009.05.02. 18:07:24
putbill 2009.05.02. 18:11:18
Perillustris 2009.05.02. 18:18:16
Ezzel együtt talán nem ártana ezt tényszerűen meg is követelni, azaz legalább 10 évenként felfrissítő jellegű vizsgára kötelezni az embereket.
Perillustris 2009.05.02. 18:23:13
Azóta a 70-es IQ-val rendelkező analfabéták is simán (de legalábbis könnyebben) megkapják a vezetői engedélyt.
Na, nem mintha a magasabb IQ-júak automatikusan jófejek és jó vezetők lennének, de azért legalább el tudták olvasni a szabályokat (ha akarták).
maestro1 2009.05.02. 18:28:49
A Google Mapsen nincs se Megyeri híd, se Ráckevei Duna, innentől kezdve számomra nem túl mérvadó...
Szobi 2009.05.02. 19:13:37
Amúgy ha már kresz meg, szabályok:
Van olyan szabály ami megtiltja a konnektorba vizelést? Nincs! Attól még iszonyat nagy baromság volna, nem?!
Amúgy aki ennyire hülye, azt valahogy nehezen tudom sajnálni. Olyan ez mint az öngyilkos aki a vonat elé fexik. Leszarom a marhát. Én csak szerencsétlen mozdonyvezetőt sajnálom aki azután majd marokszám szedheti a nyugtatót.
nyistapista 2009.05.02. 19:18:44
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 19:31:00
Egyébként pedig bevezethetnék, hogy a bicikliseknek is kelljen vizsgázniuk KRESZ-ből, akkor nem lenne ennyi értelmetlen baleset. Vagy, ami mégjobb volna, iskolában kellene oktatni a KRESZT, igy mindenkinek volna legalább egy kis fogalma a szabályokról. A sok hülye tantárgy helyett nyugodtan tanithatnák ezt.
Sajnos mifelénk mindig az autós a hibás, akármi történik. Gyakran még akkor is, ha a biciklis/gyalogos szabálytalankodik. Egyből az autósra mutogatnak, hogy neki kellene vigyázni rájuk, mert ő ismeri a KRESZ-t. Ha mindenkit oktatnának az iskolában, akkor ez talán megszűnne...
psmith 2009.05.02. 19:43:02
UFO-k.
Persze kérdés volt-e gabonakör a közelben.
Mer akkó tuti.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 19:50:21
bocage 2009.05.02. 19:50:25
Mindenképpen jó lenne, mert legalább alap dolgok mindenkiben rögzülnének! Talán?
nemuccaszoc 2009.05.02. 19:52:42
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 19:58:52
müszi 2009.05.02. 19:59:29
wp 2009.05.02. 20:05:30
biciklisek es gyalogosok is fizessenek uthasznalati dijat, a bicikliseknek legyen valami kulon ado csomag mivel a kerekpar-utak kizarolag nekik epulnek. merthogy az kinek a penzebol megy ? konnyu zoldkodni ameg semmit nem kell erte tenni :)
bocage 2009.05.02. 20:16:46
Én sokat kerékpározom hétköznapokon, munkába stb. Budapesten, mellette vezetek is. Sok kerékpárosra nagyon ráférne a KRESZ tanulás, mert veszélyes, amit csinálnak, de sajnos ezen a bloggon is nap, mint nap tapasztalható, hogy általában a közlekedési morál elég csapnivaló. Ezen akár már az ovitól kezdődő oktatás sokat segítene.
@wp:
Javaslom gondolt ezt át, egy kerékpáros arányos adóztatása esetén a befolyó összeg az adminisztráció fenntartására sem lenne elég.Nem véletlenül nincs ilyen rendszer sehol. A MKSZ épp azért küzd, hogy átgondoltabban, olcsóbban és biztonságosabban kivitelezzék a kerékpárutakat. Egyébként jórészt úniós alapokból fejlesztenek. Persze ne gondold, hogy a közutak, autópályák építése/fenntartása kizárólag az autósok befizetésiből megy.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 20:22:25
bocage 2009.05.02. 20:30:03
Voltan Hollandiában cserediákként anno. Ott a suliba, már az általános esetében, minden gyerek bicajjal ment gond nélkül. Megvolt a háttér hozzá. Van hova fejlődnünk, főleg fejben. Ez a kölekedés minden résztvevőjére igaz.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 20:37:05
min 2009.05.02. 20:39:29
min 2009.05.02. 20:40:21
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 20:48:56
Nálunk a legnagyobb gond nem azzal van, hogy az autósoknak nem kell időnként újra vizsgázni, mert ha egyszer alaki rendesen(!) megtanulta a szabályokat, és rendszeresen vezet, akkor azokat évek múlva is tudni fogja, hanem az a baj, hogy mindenki kaphat jogosítványt, semmi pszichológiai szűrés nincs.
Ro3 2009.05.02. 21:00:51
Perillustris 2009.05.02. 21:37:40
A legtöbb baleset olyan alapszabályok megsértéséből származik, mint az elsőbbségadás kötelezettségének elmulasztása, a szabályos kanyarodás, s persze - különösen lakott területen kívül - a (nem) világítás problémája.
Ezeket a döntő többség nagyon jól ismeri, ám leszarja.
Természetesen az általános iskolai KRESZ-oktatás elengedhetetlen, a Magyar Kerékpárosklub évek óta gyötri az illetékeseket, hogy legyen ez meg, ami egyébként a NAT része(!).
Nehéz az áttörés, pedig nem hiszem, hogy sok ész kell ahhoz, hogy belássuk, egy-egy - amúgy megbecsült - író néhány versének bemagolása helyett mennyivel többet érne egy részleges (gyalogos-kerékpáros) KRESZ-oktatás.
Perillustris 2009.05.02. 21:40:54
Sajnos mindenképpen meg kell említenem, hogy átlagosan naponta kétszer nem kapom meg bicajjal az elsőbbséget jogosítvánnyal rendelkező autósoktól, s mindehhez elég egy 20 perces út, de például a Váci út mentén elég csak egyetlen kilométert tekerni ahhoz, hogy ez garantáltan előforduljon.
Windchill 2009.05.02. 21:51:20
2. A KRESZt bringán kötelezővé tenném, csak ugyanúgy betarthatatlan, mint autósok esetében.
Amúgy OFF, de ugye tényleg a gyalogosnak van elsőbbsége keresztutcába bekanyarodó autó előtt az útátkelésnél zebra hiányában (kis utca), mivel egyenesen halad? Csak mert 10ből 10 autó nyomja a dudát és mutogat. De ma ismét megnéztem a KRESZ-ben, s szerintem továbbra is rohadtul így van. Csak egy újabb szabály, amit a közlekedők összessége magasról lesz.r.
3. Az illető nyilván egy lemming. :)
4. Amúgy lehet, h pályamunkások voltak, s csak a betonelemeket ellenőrizték. Aha, persze.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 21:56:37
Sajnos így van, az iskolákban inkább verseket tanitanak, mint pl. a szabályokat. Nem hiszem el, hogy ezen még egy illetékes sem gondolkodott el, pedig szegény gyerekek, honnan is tudhatnák a szabályokat, ha senki sem tanítja nekik?
Ha pl. valaki nem szerez jogositványt, akkor sosem fogja tanulni a KRESZ-t, egész életében a szabályok ismerete nélkül fog közlekedni. Persze ez csak elmélet, mert a legtöbb ember valamennyire azért ismeri a KRESZ-t, de úgy gondolom, az iskolai oktatás mégis elengedhetetlen.
A másik probléma a közlekedési morál. Ahogy írod a bicikliseknek sem adják meg gyakran az elsőbbséget. Ez azért van, mert sok autós azt tudja, hogy erősebb a biciklisnél, és ezt ki is használja, esetleg figyelmetlen, és nem látja a karékpárost. Sajnos ezen csak a közlekedési morál változtatásával lehetne segíten, de amígy sokan a közlekedést harcnak fogják fel, addig ez nem hiszem, hogy változni fog :(
Emmett Brown 2009.05.02. 21:57:56
Lehet beszélni arról, hogy bezzeg Hollandiában simán lehet biciklizni, mert ott megvan a kultúra hozzá (el is hiszem), de ez egy kétélű dolog, mert Magyarországon sem csak az autósok "stílusa" teszi nehézzé a közlekedést, ebben a bringások is vastagon benne vannak! Piroson simán átmennek, egyirányúban jön szembe kivilágítatlanul, ráadásul pont a kanyarodóíven, szóval a bringások sem a helyes közlekedési morál megtestesítői!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 22:08:56
Vannak, akik ismerik a kreszt, csak nem érdekli őket. Ezeken segiteni nem lehet, majd az első baleset után be fogják tartani az össszes szabályt.
Magyarországon közlekedési kultúra szinte nincs is. Nemcsak az autósok részéről, hanem a kerékpárosok részéről is. Persze, hogy Hollandiában lehet biciklizni, ott mindink "társasjátéknak" fogja fel a közlekedést, és nem harcnak, mint nálunk. Ezen kellene változtatni, egyből sokkal kevesebb volna a baleset.
Doryyka 2009.05.02. 22:15:12
Ro3 2009.05.02. 22:19:01
Ro3 2009.05.02. 22:24:32
video.miner.hu/?v=39c43c3f422e1efa32c497663653466b
Én speckó végigvigyorogtam...nosztalgia :)
Windchill 2009.05.02. 22:53:28
De érted, nem kevesen adják meg ezt az elsőbséget, hanem senki. Minden nap figyelem, s SENKISENKISENKI. És ha kilépek, megy a dudálás és integetés.
Windchill 2009.05.02. 23:00:20
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.02. 23:08:36
Emmett Brown 2009.05.02. 23:12:54
Pont emiatt támogatom én is, hogy mindenkinek oktassanak kreszt, illetve közlekedést, illetve, hogy az egyes tárgyakban nagyobb szerepet kapjon a gyakorlatiasság. Gondolok itt elsősorban a fizikára, ahol simán lehetne a közlekedési helyzetekre órákat/feladatokat szánni, ehelyett olyan alaposan megtanították a kvantumszámokat, hogy még a fizika befejezése után 5 évvel is bármilyen atomot le tudtam írni elméletben (nem mondom májernek éreztem magamat :D), de utólag belegondolva SEMMI értelme nem volt
Emmett Brown 2009.05.02. 23:16:34
mement 2009.05.03. 00:28:21
Megertem (de el nem fogadom) nemtetszesedet, hogy nehez sok jarulekos koltseget elcsalni az autokazasabol, (bar igy is van amit siman el lehet es el is csaltok), de nem gondolom hogy ezert a tarsadalom mas retegeit kene terhelni, minthogy ezert nem ok a felelosek.
Zoldkodesrol meg annyit, hogy vajon a te eleviteledbol szaramzo pusztitast ki fogja megfizetni? Konnyu ugy cinizalni hogy masra harul a piszkod feltakaritasa:)
mement 2009.05.03. 00:36:18
Semmi ertelme nincs kotelezo kressz vizsgara fogni a bringasokat, az iskolai oktatasnak ellenben rengeteg haszna lenne. Elvben minden autos beteve vagja a kresszt, tobbek kozott errol is tanuskodik a jogositvany, ennek ellenere meg lehet nezni mi folyik az utakon, hogy viselkednek tanult polgartarsaink.
plusz a szabalyok ismerete egyaltalan nem garantalja annak betartasat, minalunk, szep hazankban meg plane nem.
átlátó 2009.05.03. 03:47:18
heliox 2009.05.03. 04:39:07
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 07:46:37
Editor Bob 2009.05.03. 08:28:48
Perillustris 2009.05.03. 08:32:21
Igen.
Perillustris 2009.05.03. 08:46:55
Egyik felet sem menti, de ez az a szabálytalanság, amit MINDEN közlekedő elkövet.
Perillustris 2009.05.03. 08:52:15
Jajj, dehogy. Már írtam: a döntő többség ismeri a szabályokat, csak szarik rá.
A kerékpár pedig egyáltalán nem ugyanolyan jármű a KRESZ szerint sem, ezért a szabályok sem ugyanazok, még nagyjából sem. Persze van átfedés. :)
nyergibergi 2009.05.03. 09:46:47
Flashzee · http://www.flashzene.com 2009.05.03. 10:21:06
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 10:39:52
Persze a legtöbb biciklis az autósokra mutogat, hogy ők a hülyék, meg milyen szabálytalanok, stb. közben ők maguk sem tartják be a szabályokat.
Egy 10-15 éves gyereknek honnan kellene tudni a kreszt, ha sehol sem tanitják? Sehonnan. Megy amerre lát, aztán ha baleset történik, akkor az autósnak van lelkiismeret furdalása. Ugyanez igaz azokra, akik direkt nem tartják be a kreszt.
Igazad van, a kerékpárra vonatkozó szabályok sok helyen eltérnek az autókétól, de én konkrétan az elsőbbségadás, a letérés, stb. szabályaira gondoltam. Ezek ugyanúgy vonatkoznak a kerékpárokra is.
cso zsi 2009.05.03. 10:42:13
Háromsávos út.
Az M5 bevezetőnek Nagykőrösi út, az is háromsávos, bár a pálya közeléig buszsávos.
Az M3-as bevezető szakasza a Hungária körút, és a Körvasút sor között Kacsóh Pongrác út, a Szent Korona útig Alkotmány út, majd onnan a Szentmihályi útig Gábor Áron utcának nevezik.
Térképeken természetesen feltüntetendő, hogy ezen az útvonalon lehet kijutni a pályára.
Autópálya meg nem igazán van (táblával jelölt) lakott területen.
vhm 2009.05.03. 11:45:56
Szerintem csak kirepülhetett, aki benne ült. Őv nélkül lehet bárhol, eltarthat mire megtalálják...
Perillustris 2009.05.03. 11:57:55
Sajnos manapság jellemzően azokat ütik el a kerékpárutak kereszteződéseiben, akik betartják a szabályt, és nem az úttesten mennek. Akiket nem ütnek el, azok általában lemondanak elsőbbségükről az általad is említett sebezhetőség különbözősége miatt. Természetesen vannak figyelmes és elsőbbséget megadó autósok, egyre többen, de a mindennapi megfigyeléseim egyelőre nem adnak okot pezsgőbontásra.
Sok helyen maga az infrastruktúra tervezésbeli hibái okozzák a legnagyobb gondot, ilyen helyeken mindkét félnek fel van adva a lecke.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 12:09:04
2009.05.03. 12:18:54
„...Egyébként pedig bevezethetnék, hogy a bicikliseknek is kelljen vizsgázniuk KRESZ-ből, akkor nem lenne ennyi értelmetlen baleset...”
Erre azért ne vegyél mérget. A hülyeség nem papír függő. :-)
Perillustris 2009.05.03. 12:19:47
A gyalogosok és kerékpárosok jól tudják, hogy elsőbbségük lenne, mégis lemondanak róla a fentebb említett okok miatt. Ezért nincs nap 20-30 gyalogosgázolás a zebrákon, és ugyanennyi bicajosgázolás a kerékpárutas kerszteződésekben.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 12:20:32
2009.05.03. 12:21:06
ehhez azért gratulálnék. :-(
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 12:26:05
2009.05.03. 12:26:32
Szerintem melyik bringás akar ezzel foglalkozni, az ismeri a szabályokat, amelyik meg nem az nem. (Ugyanígy – illetve pepitában – autósban is...)
Szóval szerintem erősen emberfüggő is.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.03. 13:16:41
Azt még mindig nem értem, miért olyan nehéz ezt bevezetni, miért fontosabb pár okos író, költő műveit megtanulni, mint közlekedni.
alte trottel 2009.05.03. 13:30:15
Urban legend.
cso zsi 2009.05.03. 14:04:36
Csak épp más-más arányban.
Minél nagyobb járművel teszik, annál ritkábban, főleg a darabszámukhoz képest.
Pirosnál megálló bringást csak a Körút - Rákóczi út sarkon láttam eddig, de az Üllőinél, vagy a Nyugatinál kamikázék kerekeznek naponta.
Az Andrássyn a bringalámpát nem is látják, tökmindegy, milyen színe van.
2009.05.03. 14:40:47
Valószínűleg igen.
Ha nem is a mindenféle költők művei helyett, de mellé valóban érdemes lenne valahol helyet szorítani a kressznek is.
Egy próbát mindenesetre tényleg megérne mindkét dolog. :-)
Perillustris 2009.05.03. 21:16:14
Az arányok minden bizonnyal nem egyformák, de az okokat nyilván te is tudod: bicajjal sokkal nagyobb térben látsz, jellemzően kisebb sebességgel is hajtasz, ezért nagyságrendekkel alacsonyabb a piroson átmenés kockázata, mint szinte "vakon" egy autóval.
Ezt bizonyítja az is, hogy amikor ez a kockázat kisebb, jellemzően a sárgáról pirosra váltást követő 1-2 másodpercen belül az autósok is gátlások nélkül hajtanak át a piroson. Bárhol, szinte mindig.
Pl. nem teljesen körbeépített jobbkezes kereszteződésekben legtöbbször lassítás nélkül át tudnék menni gond nélkül, mert átlátok a parkoló autók felett, míg átlagos gépjárműből ez lehetetlen.
Azért csak tudnék, mert arra is kell figyelnem, hogy én megkapom e az elsőbbségem.
jónévez 2009.05.03. 22:02:53
Az is igazán tetszik, amit írtál: "bicajjal sokkal nagyobb térben látsz". Ezt hol tanítják?
Én vidéki gyerek vagyok, gyerekkorom óta ismerem a bringát, nekem egyszer sem nőtt több szemem rajta...
És még azt is írod: a kerékpárosokra más szabályok vonatkoznak. Hát akkor én is megmondom neked: NEM!!! Ugyanazok, egy-két megszorítással.
cso zsi 2009.05.03. 23:33:39
Megadok neki 30 km bringát naponta, ennek a 4-5-szörösét tolom a városban.
De hogy témánál legyünk, autópálya is, és hülye autós is egyszerre:
img3.indafoto.hu/10/9/19729_1fa94bd27600d8fc326e8c9cc285847e/3952971_3ed8c0e9229b3a4b6f0e413ff46e9607_m.jpg
jónévez 2009.05.03. 23:43:15
Bár, ha jobban megnézem, itt az utas telefonál, de a baba akkor is elöl billeg...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.04. 08:25:19
Gondolom most épp azt magyarázzák egy biciklis poston, hogy az a sok köcsög bunkó autós!
Perillustris 2009.05.04. 08:34:43
"Az is igazán tetszik, amit írtál: "bicajjal sokkal nagyobb térben látsz". Ezt hol tanítják?
Én vidéki gyerek vagyok, gyerekkorom óta ismerem a bringát, nekem egyszer sem nőtt több szemem rajta."
Ezt biztos viccesnek szántad, tényleg sikerült megnevettetned, csak éppen nem veled, hanem rajtad nevetek. Bizonyára te olyan szuperképességekkel rendelkezel autóban ülve, hogy számodra láthatatlanná válnak az A és B oszlopok, az karosszéria egyéb elemei, s valószínűleg autósként kinőtt a harmadik szemed a tarkódra, amivel hátra is látsz a tükörbe pillantgatás helyett.
Bizonyára városban nem is bringáznál, hiszen akkor tudnád, hogy mennyivel előbbre látsz, mint autóban ülve az ülésmagasság miatt, de sebaj, várd, míg kinő a harmadik szemed.
"És még azt is írod: a kerékpárosokra más szabályok vonatkoznak. Hát akkor én is megmondom neked: NEM!!! Ugyanazok, egy-két megszorítással."
Ha megszorítás, ha engedmény - ez nézőpont kérdése - akkor az én értelmezésem szerint már nem beszélhetünk ugyanarról. Jogszabályról beszélünk, ami nem egyénileg értelmezhető.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.04. 08:48:50
Hagyd a csudába, ez csak egy biciklis, nem véletlen nem vezethet autót. .-P
A múltkor amúgy hazafele számoltam. 10 db biciklist láttam hazáig. A 10 biciklisből mind a 10 csinált olyan szabálytalanságot, amilért egy autóst vagy motorost 100.000 ft fölött büntetnek, és eltiltják a vezetéstől. Ez 100% -os arány.
Perillustris 2009.05.04. 09:10:11
Óh, Uram, köszönöm, hogy megadád nekem vala azt biciklit, mit tekerém vala, s lőn 30 kilométer naponta!
Perillustris 2009.05.04. 09:14:49
Vezetéstől eltiltás? Ne röhögtess: varos.blogter.hu/110613/lefotoztak_itt_egy_ujabb_megoldas_hogyan_uszd_meg_a_buntetest
kpetya 2009.05.04. 09:16:42
Turot, a kerekesek legtöbbje arrogáns akarnok akik szándékosan szegik meg a kreszt. A multkor a Margit+Nagykörút utvonalon nem volt 1 drótszamaras sem aki ne szegte volna meg a szabályokat. Lényegtelen, hogy mit gondolsz a kresz szabályairól, azokat kerékpárosként is be kell tartanod.
A kétkerékkel kevesebbel rendelkező társainknak meg be kellene látni, hogy mésként látszodnak és bizonyos helyekről nem várjuk őket akkora sebességgel. Hiába van elsőbbségük.
A multkor olvastalak Határuti parkoló ügyében. Mégis hová a francba kellene kivinni a P+R parkolókat??? Nem az lenne a lényeg, hogy a metróvégállomáson átszálljon az ember autóból tömegközlekedésre????
kpetya 2009.05.04. 09:17:52
És akkor mi van??? Jelents fel őket. A szabálytalan kerékpáros meg hamar lapos lesz. A barmok még a kerékpár utat sem ismerik fel.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.04. 09:21:14
Szabálytalan parkolásért nagyon ritkán jár vezetéstől eltiltás. És az a baj, hogy ez mellé a 8 mellé bele kéne számolni a 280 szabályost is.. :-P
Amúgy gratula a 2 éves cikkhez. Az objektív felelősség vajon mi?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.04. 09:21:49
Miért nem lehet belátni, hogy a kerékpárosoknak is be kell tartaniuk a kreszt, rájuk is vonatkoznak (a kedvedért majdnem) ugyanazok a szabályok.
lwcolors 2009.05.04. 10:59:45
A munkahelyem mellett van egy élelmiszerüzlet, kicsit beljebb az úttól, előtte zebra van a főúton. Az út szélén járda, majd azonnal egy autókereskedés bódéja takarja el a kilátást.
Minden héten elültnek legalább egy biciklist, aki a zebrán biciklizik át, mert hiába megy az autós 30-cal, nincs felkészülve a zebrán biciklizőkre, csak a gyalogosra.
Láttam olyan biciklist, aki a kamion oldalának ment neki elég nagy sebességgel, aztán szerencsétlen a kerék alá került.
Masni 2009.05.04. 13:55:33
Nekem egyszerűen varázsos, hogy ebben az országban bárki a másikra tud mutogatni.
Amúgy most nyomtam hétvégén 60 kmert vidéken cimborámmal. A kihalt úton egymás mellett tekertünk. Kérlek, ne írjátok le, mert tudom, hogy szabálytalan. Senkit nem akadályoztunk, a két óra alatt kb. 20 autó jött el mellettünk. Ennek a fele dudált úgy, mintha egy full forgalmas úton lennénk és akadályoznánk. Nekem pl. tök érthetetlen, hogy miért könnyebb a dudát nyomni, mint a szervó kormányt balratekerni, miközben láthatóan 1 kmen belül nem jön senki szembe!!! A másik tíz autó tudta használni a kormányt. Amúgy a 10 dudálóból 5nek kedvesen integettünk (úgy döntöttünk, hogy ezek az autósok csak köszönnek nekünk), ebből 3 legalább visszaintegetett.
Ha a kreszvizsga olyan nagy überállesz lenne, akkor nem lennének balesetek. Amik pedig vannak.
És vannak olyan országok is, ahol deklaráltan csak az autós lehet hibás egy autós/biciklis balesetben. Szignifikánsan kevesebb a baleset.
Azér leírom: szerintem is szabálytalanok a biciklisek, és én is látok olyan cangást, akitől égnek áll a hajam, és veszélyeztet engem, az autóst és magát is. De ő valószínűleg autóban és gyalogosan is idióta lenne. Ahogy szerencsére sok nagyon jófej autóst is látok. (csak ritka, annyira ritka, hogy ha megadja az autós az elsőbbséget, nem mindig kapcsolok...)
subtotal 2009.05.04. 14:18:06
Perillustris 2009.05.04. 14:31:27
S hogy régi a cikk? Nem mérvadó, hiszen a bírók ítélkezési gyakorlata nem változott, másrészt olyan cikket kerestem, ami viszonylag jól ismert. Ez pl. nem annyira, de "érdekes": www.istencsaszar.hu/?p=485 A folytatás: www.istencsaszar.hu/?p=691
Perillustris 2009.05.04. 14:35:09
"Miért nem lehet belátni, hogy a kerékpárosoknak is be kell tartaniuk a kreszt"
Ki nem látja be amúgy?
Perillustris 2009.05.04. 14:42:25
A szabályos meg még hamarabb. Nézz utána: Budapesten a balesetek többsége a kerékpárutas kereszteződésekben történik, ahol a bekanyarodó autós nem adja meg az elsőbbséget a biciklisnek.
Persze sokan a zebrán, szabálytalanul áttekerve huppannak fel a motorháztetőre, nekik nincs mentségük.
Sajnos nincs kétségem afelől, hogy - a mai budapesti morált ismerve - a szabályos és elsőbbségével élő közlekedő hamarabb lesz áldozat, mint a szabálytalan, és ez teljesen független attól, hogy mivel közlekedik.
Perillustris 2009.05.04. 14:52:22
Én pl. elvétve csúszok át piroson, de ha a fentiek alatt azt érted, hogy a nagykörúti dugóban elmegy a bringás a "motorossávon", akkor igen, ott én is kihasználom a járművem kedvezőbb tulajdonságát.
"be kellene látni, hogy mésként látszodnak és bizonyos helyekről nem várjuk őket akkora sebességgel. Hiába van elsőbbségük."
Hiába van elsőbbségük? - Ne hülyüljél már! Azt akarod mondani, hogy egyes esetekben képtelen vagy lelassítani kellő sebességre ahhoz, hogy meg tudd adni az elsőbbséget?
"A multkor olvastalak Határuti parkoló ügyében. Mégis hová a francba kellene kivinni a P+R parkolókat??? Nem az lenne a lényeg, hogy a metróvégállomáson átszálljon az ember autóból tömegközlekedésre?"
Ez itt OFF, de azért válaszolok: de természetesen jó, ha valaki átszáll a metróra. Csakhogy ezt nem a külső kerület nyakába kell sózni, hanem a belső kerületeknek részt kell vállalniuk az infrastruktúra üzemeltetésében, hiszen a haszon náluk jelentkezik.
jónévez 2009.05.04. 21:04:41
Ennél az a hozzáállásod jobban tetszett, amikor a fölöslegesen dudálóknak szépen integettél. Bár lehet, ők azért dudáltak, mert az olyanoknak, akiknek nincs visszapillantójuk, rövid kürttel jelezzük az előzést. A kerékpárosról pedig feltételezhető a tükörtelenség, de ezt te is jól tudhatod. Jó oktatók ezt még ma is így tanítják, a KRESZ is erre a két dologra engedi a kürt használatát: balesetveszély elhárítására és lakott területen kívül előzési szándék jelzésére.
Azt pedig hidd már el, a járművek vezetőire ugyanazok a szabályok vonatkoznak, ezt nem írja felül az az egy bekezdés, ami a kerékpárosokról szól.
Lehet hogy te jót nevetsz rajtam, mert én hamarabb, és többet bicikliztem, mint te, de hát így van ez. Nekem míg nem volt kocsim, napi 25 Km-t bringáztam csak a melóba és vissza, nem ám biciklisruhában, hanem pl. télen akár bakancsban és nagykabátban. Ezért engedd meg, hogy ne ünnepeljem nagy fegyvertényként a te "hétvégén tekertem 60 Km-t" "hőstetted". Ez vidéken nem hőstett, csak maga az élet.
jónévez 2009.05.04. 21:09:47
Ez már Masninak szólt, csak elfelejtettem beszúrni.
cso zsi 2009.05.04. 22:10:12
Perillustris 2009.05.04. 23:36:19
Perillustris 2009.05.04. 23:45:30
Perillustris 2009.05.04. 23:46:18
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.05. 10:51:00
Nem leszarom, csak nem látok olyat sehol..... :-P
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.05. 11:02:19
Jóvan, Idézgessünk:
volksgruppen.orf.at/magyarok/aktualis/stories/68015/
Vágod? Uccsó mondat. A biciklis balesetek Kevesebb, mint egyharmadában volt a biciklis a vétlen. Szerinted?
Perillustris 2009.05.05. 11:46:16
S egyébként ezzel mit is bizonyítottál?
Devil 2009.05.05. 12:00:53
Engedjuk meg hogy ide a biciklisek is irjanak :) de szerintem itt arrol kellene irogatnunk hogy _hogyan_ eljuk tul azokat a tipikus hulyesegeket amit masok (vagy esetleg mi magunk) csinalunk az uton. Ha biciklisekrol van szo, akkor hogyan eljuk _mindannyian_ tul akarmelyik fel hulyeseget. Mert hulyesget sokan csinalnak, lustasagbol, nemtorodomsegbol, figyelmetlensegbol, faradtsagbol vagy epp tudadtlansagbol.
Ehhez alapvetoen az is kell, hogy egy nyelvet beszeljunk, pld. mindnyajan ismerjuk a KRESZ-t, meg az is hogy egymast is ismerjuk es megertsuk hogy mit miert csinal a masik, es az is hogy azt vegyuk szamba hogy _mi magunk_ hogyan tudunk javitani a helyzeten, a sajat helyzetunkon, mi a megfelelo reakcio ezekre a hulyesegekre.
Ebben nem segit a "de te is hulye vagy, es ezert ne kritizald a bicajosokat/autosokat" hozzaallas, ez nem ment fel semmi alol, ez nem segit abban senkinek hogy biztonsagosabban kozlekedjen. Fel kell sorolni a hibakat hogy egyreszt mi magunk elkeruljuk, masreszt jobban el tudjuk kerulni a kovetkezmenyeit ha masok elkovetik ezeket.
Az autosok hulyesegeirol is irunk eleget, sokan utaljak amikor egyes autosok piroson atcsusznak, gyorshajtanak, veszelyesen kozlekednek - mert a kozlekedes nem verseny, hanem egy mindennapos tevekenyseg aminek a celja nem az hogy megallapitsuk hogy Pityuka vagy Ferike a gyorsabb, hanem hogy Pityuka es Ferike (es mindenki mas is) eljusson oda ahova indult, epen es egeszsegesen.
Epp ezert irunk a bicajosokrol is, ezert hivjuk fel a figyelmet arra hogy sokuk mennyi veszelyes helyzetekbe sodorja sajat magat - hogy ebbol mindnyajan tanuljunk.
Sajnos ugy veszem eszre a bicajosok aranyaiban sokkal tobb (on)veszelyes szabalytalansagot kovetnek el mint az autosok - ezt aki akrja nem hiszi el, de tobb eves tapasztalataimat osszegzem - es nagyon sokat tehetnenek a sajat biztonsagukert, sokan tenykleg nem ismerik a KRESZt, nem ismerik fel ha veszelyesen vagy epp masokat veszelyeztetve, akadalyozva (zebran gyalogosok kozott szlalomozas) kozlekednek, nincsenek kivilagitva.
Az olyan "aprobb" szabalytalansagokra mint a sor elejere csorgas, piroson attekeres (ha nem jon semmi) azt szoktam mondani hogy mindnenki ugy kozlekedjen ahogy azt masoktol is elvarja. Mindenkinek vannak csaladtagjai akik autoskent, bicajoskent, gyalogosan kozlekednek - tekerj, vezess ugy minta mindenki a rokonod lenne, kulonben hogy varhatod el masoktol hogy vigyazzanak a te hozzatartozoidra?
Masni 2009.05.05. 14:00:19
Amúgy pedig Devillel értek egyet. Ha mindenki csak annyira elgondolkodna, hogy mi van, ha abban az autóban az én gyerekem ül és előtte kacsázok és váltok sávot jelzés nélkül, vagy tekerek elé lehetetlen helyről, vagy ha azon a biciklin a saját gyerekem ül, akkor is rádudálok-e hátulról baromi hosszan, vagy megelőzöm oldaltávolság nélkül, na, akkor lehet, hogy nem ilyen lenne a közlekedési morál.
Devil 2009.05.05. 14:04:01
www.police.hu/statisztika/archivum/baleset0808.html
vagy:
www.police.hu/statisztika/archivum/balstat_07.html
A balesetek 8%-at okozzak orszagosan es eves szinten a bicajosok, mikozben aranyuk a kozlekedesben joval kisebb. Pontosan nem tudom, de max 1-2%-rol hallottam.
Forras pld:
eki.sze.hu/ftpuj/NGB_ET009_1/11_Ker%C3%A9kp%C3%A1ros%20k%C3%B6zl.pdf
www.nagymoszkito.hu/cikk.php?id=111
Nyugodtan ki lehet jelenteni hogy a bicajosok aranyaiban kb. 4-8x tobb balesetet okoznak mint a tobbiek; abszolut ertekben pld. tobbet mint a teherautok vagy a motorosok.
Szerintem egy olyan balesetben ahol a bringas a hibas, es szemelyi serules is tortent, a serult szinte mindig a bringas, tehat a bringasoknak leginkabb sajat jol felfogott erdekukben kellene jobban odafigyelni a szabalyos kozlekedesre es a sajat biztonsagukra.
Es itt tenyleg a legalapvetobb dolgokrol van szo, elsobbsegi szabalyok, kivilagitas, alap kresz ismeret, alap odafigyeles...
Perillustris 2009.05.05. 14:34:21
S vajon hogyan változna az arány, ha a "közös megegyezéses-betétlap kitöltős" autós-autós eseteket is bevennénk a számításba? Mert ezeket nem számolja bele a statisztikába a Rendőrség, hiszen ki sem hívják őket, azaz nem is tudnak róluk. Biciklis résztvevő esetében ez általában nem marad el, ugyanis személyi sérülés esetén kötelező értesíteni őket.
Devil 2009.05.05. 14:51:59
De jobb lenne mar vegre olyan bicajossal beszelni aki erdemileg is kepes kommunikalni.
Bar a bicajos forumokon tapasztaltak (es amit eddig toled lattunk) alapjan ilyen bicajos nincs.
TH 2009.05.05. 15:04:53
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.05. 15:35:59
Nem hagytam el, ott volt az a szám is. De én ezt úgy értem, hogy tavaj majdnem a felénél ők voltak a hunyók. És ez idnén már több mint kétharmad. Nagyon romlik...
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.05.05. 15:37:15
sőt van rajta zebra is, meg egyszintben vannak a kereszteződések. meg persze 2 sáv, leálló nincs. korlát csak középen, szélén fényvisszaverő karók. vadkerítés sincs.
Perillustris 2009.05.05. 16:31:15
Ezzel együtt természetesen nagyon is jól tudom, hogy elengedhetetlen a kerékpárosok oktatása, felvilágosítása. Jómagam és segítőim pénzt, energiát és időt nem sajnálva próbálunk ezért tenni, pl. az általam kitalált és megvalósított világítás kampányban.
Nem értem, hogy miért luxus azt a rohadt "kukásmellényt" felvenni, de örömmel látom, hogy egyre több ember képes rá városon kívül. Ami amúgy fényvisszaverő ruházattal helyettesíthető, tehát a linkelt cikk félrevezető.
S mint mondtam, a statisztikában nincsenek benne a koccanások, így azért árnyaltabb a kép.
Perillustris 2009.05.05. 16:33:36
Perillustris 2009.05.05. 16:34:28
Kifejtenéd kicsit bővebben? Köszi előre is.
TH 2009.05.05. 17:13:30
A hülye biciklis semmivel sem jobb vagy rosszabb, mint a hülye autós. Csak védtelenebb.
TH 2009.05.05. 17:15:26
Perillustris 2009.05.05. 19:50:31
Mivel mindenki hibázik, ezért ezzel jó számolni. Ezért érdemes például nagy(obb) tartalékot hagyva előzni a bicajost, de ezért lassítok le az Árpád-hídon - a kerékpárúton - sétáló gyalogos mögött is, hiszen, ha mégis elém lép, akkor könnyen súlyos sérülést szenvedhet(ünk).
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.06. 08:51:18
Rosszul gondolod.
Csak:
1. Nem ragadtam le egy sportnál.
2. Nem tekintem a közlekedést sportnak, hanem tudom hol a helye.
3. Én már akkor sportoltam, (pld kerékpároztam) amikor Te még tervben sem voltál szerintem. Abban az időben nem úgy sportoltunk, hogy mások között. Nem tudom mit szólnál hozzá, ha holnaptól a gerelyhajítók is a nyílt utcán "sportolnának" ? :-O
Perillustris 2009.05.06. 10:48:31
Az persze jó lenne, ha az illetékesek ennek ellenére felfigyelnének a jelenségre, és nem várnák meg, míg - rossz esetben - méginkább romlik a mutató.
B! 2009.05.06. 21:01:21
A többinél valóban így van, de amit mondtál, butaság.
cso zsi 2009.05.09. 01:37:00
Autózol is, vagy csak beszélsz a levegőbe?
Tudod mikor lesz autópálya egy útből? A "lakott terület vége", és az "autópálya" táblák után. Az M3-as esetében a Szentmihályi út fölött átívelő felüljáró után 100-as tábla, Bp vége, majd az áruházak elhagyása után, az M0-ás kihajtó előtt kapsz autópálya táblát.
A Nagykőrösi úton a Bp vége tábla az autópiac felé vezető ág feletti felüljárón van, az autópálya tábla valamivel később.
Az autópályák legjellemzőbb tulajdonsága, hogy nem lehet rajta szintbeli kereszteződés.
(Főleg nem jelzőlámpás, gyalogátkelős)
Milyen térképet használsz? Guglimaps-ot?
Annak gőze nincs arról, hogy kinőtt a Megyeri híd, útvonaltervet még most is az Árpád-hídon keresztül ad pl a dunakeszi Osantól a budakalászi Koráig.
M6-os bevezető szintúgy.
Nem tud a komplett keleti-északi M0-ás szakaszról sem.
@Hurrá Torpedó: Van egyáltalán a lengyeleknél a szó valódi értelmében autópályának nevezhető út (az A4-es Krakkó közeli szakaszát kivéve), vagy csak a főközlekedési utak némelyikét kitáblázták pályának?