Az esetek többségében elég egyértelmű a helyzet olyankor, amikor egy autóba hátulról szalad bele a mögötte jövő, követési távolság be nem tartása. Jelen helyzetben is ez a sanszos, mert az elöl hirtelen fékező nő még csak nem is ok nélkül állt meg. Névtelen levélírónk akkor kapta fel a vizet, mikor kiderült, a vétlen nő életében már volt nem egy hasonló eset.
Mostanában szoktam rendszeresen olvasni a postokat, és kedvet kaptam, hogy elmeséljem, velem mi történt tavaly nyáron. 2008. július 12. Budapest, X. kerület, Maglódi út.
A Ferihegyi gyorsforgalmi felé siettem, előttem egy 50-60 körüli nő ment egy kis Mitshubishivel, a típusára már nem emlékszem, és előtte pedig egy teherautó. A teherautó a szokásos 50-nel ment, ami nekem is és az előttem levő hölgynek is lassú volt, de mivel folyamatosan jöttek szembe, nem tudtunk előzni.
A nő is és én is állandóan kikacsintgatott, hogy mikor mehet, de nem volt lehetőség. Aztán mikor már majdem elértük a kórházat, az utolsó autó is elment, kirakta az indexet, gyorsított, majd satufékezett, mert a bal oldalon lelépett egy gyalogos.
Én meg bár fékeztem, belementem hátulról. Az igazat megvallva, én úgy gondoltam, együtt megelőzzük a teherautót. Amikor kiszálltam, kérdeztem, miért állt meg, azt mondja: "Láttam, hogy lelép a gyalogos, döntenem kellett, így döntöttem. Semmi gond, volt már ilyen egy párszor, kitöltjük a betétlapot, és kész."
Igazából azért lettem ideges, hogy volt már ilyen, azt mondta, többször mentek már bele hátulról. Felötlött bennem a gondolat, hogy akkor nem is én vagyok a hibás??
Ha ennyiszer történik ez, akkor nem lehet, hogy ő a rosszabb sofőr. Végülis elvittem a balhét, mert én mentem bele, meg ha a gyalogos lelép, meg kell neki adni az elsőbbséget, de egy előzésben is?
Biztos volt már olyan mindenkivel, hogy nem engedte el a gyalogost... Én igazából a kismamákat szoktam elengeni, meg az idősebbeket, őket mindig, de azért satufékezésre sosem kényszerülök, főleg, ha a mögöttem levő nagyon közel van.
Az lenne a kérdésem, hogy szerintetek 100%-ban én voltam a hibás? Vagy azért a nő is hibás volt?
A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.05.26. 10:28:02
A nő a hibás, zebrán nem előzünk...
A gyalogos a hibás, nem győződött meg...
A gyalogos a hibás, mindig...
A teherautó a hibás, csak...
Én vagyok a hibás, hogy megírtam nektek...
---
Én már tudom, ki a hibás, de nem mondom meg.
És ezért tart itt ez az ország.
insert_click · http://www.kutyapoint.hu/ 2009.05.26. 10:31:13
Pepe83 (törölt) 2009.05.26. 10:32:23
Azért találták ki azt a szabályt, hogy mindig az a hibás, aki hátulról rohan bele az előtte levőbe, hogy a vezetőnek csak azzal kelljen foglalkoznia, hogy mi történik a kocsi előtt, illetve oldalt. A nő jól döntött, nem számíthatott még arra is, hogy mögötte nem tartják be a követési távolságot.
forrórágógumi 2009.05.26. 10:37:54
Te hallod...megkérded ki a hibás? Te miazanyádat csináltál volna? elcsapod a gyalogost csak hogy ne jöjjenek beléd? Idióta.
Lehet vitatni hogy hátulról belemenésnél ki a hibás, de a hátul lévő szop a betétlapírásnál. Ez van. Na sebaj, egy ideig nem rontottad az utakon a levegőt.
akela1978 2009.05.26. 10:46:28
leaping cat 2009.05.26. 10:49:42
reader613 2009.05.26. 10:52:16
Ez bukta barátom, még jó hogy nem kezdtél erőszakoskodni a betétlapnál.
anarcho78 2009.05.26. 10:54:12
Matrix_ 2009.05.26. 10:56:20
Paladin 2009.05.26. 11:01:41
Emmett Brown 2009.05.26. 11:03:16
Pont az ilyen esetek miatt nem kéne lakott területen előzgetni, mert tegyük fel, hogy a gyalogos jobbról lép le, a teherautó lassít, Te megörülsz, hogy segíteni akar, a gyalogos nem számít Rád (Te sem Rá), és a zebrán kivasalod 70-nel a szembe sávban akkor nagyon csúnyán megütöd a bokádat!
ehpkb5 2009.05.26. 11:03:21
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.26. 11:03:47
Miért kellett a nő nyakán lihegned? Arra számítanod kell, hogy egy előzésnél bármi közbejöhet. Nem bírtál volna várni még fél percet?
Egyébként nem egészen értem a szitut: volt-e zebra, már sávot váltottatok az előzéshez, hol volt a teherautó a gyalogoshoz képest? De végülis a Te felelősséged szempontjából mindegy is...
theutat villám 2009.05.26. 11:04:46
theutat villám 2009.05.26. 11:05:22
Igen persze, gondolkodj már Te is, mielőtt megszólalsz.
blogsámán 2009.05.26. 11:07:34
Mivel te szálltál bele az előtted haladó járműbe, a követési távolság be nem tartása miatt tutira te vagy a hibás. Ebben nem lehet mentő körülmény, hogy a hölgynek már többször volt ilyen esete. Tény az, hogy előrelátó vezetéssel ezeknek az eseteknek a többségét el lehetne kerülni elöl közlekedő autósként is, de sajnos sokan csak az előttük lévő 5-10 m-re képesek koncentrálni.
Más kérdés viszont, hogy ahol előzni akartatok, ott volt-e zebra vagy sem. Ha nem volt, akkor nem igaz, hogy a gyalogosnak van elsőbbsége (bár ettől még nyilván nem kell elütni). Ha volt, akkor mindkettőtöknek kijárt volna egy jó kis bünti, és akkor még nem beszéltem arról, hogy nektek lassú volt az 50 km/h tempó. Nem tudom, hogy adott szakaszon mi a szabályozás, de feltételezem, az a megengedett maximális sebesség. Persze tudom, hogy idegesítő egy teherautó árnyékában közlekedni, így valszeg én is előztem volna, de azért a zebrát tiszteletben tartom.
j311 2009.05.26. 11:07:41
Lúzer.
Nikorene 2009.05.26. 11:08:42
Mi a faxomat csinált volna a kedves posztoló, ha a gyalogos nem csak lelép, hanem átrohan, a hölgy, és a teherautó meg tudnak állni, ő meg hátulról rátolja a hölgyet a gyalogosra, aki ott deglik meg?
Akkor is úgy gondolná, hogy nem hibás?
Matrix_ 2009.05.26. 11:09:31
j311 2009.05.26. 11:10:05
Amit meg nem tudnak: C kategóriától felfelé lakott területen belül 50 km/h a megengedett legnagyobb sebesség, akkor is ha 70-es tábla van kirakva.
blogsámán 2009.05.26. 11:11:47
SereG 2009.05.26. 11:14:04
Toto26 2009.05.26. 11:18:46
j311 2009.05.26. 11:21:31
TuskóHopkins 2009.05.26. 11:25:57
Emmett Brown 2009.05.26. 11:26:43
potha 2009.05.26. 11:28:11
A nőnek meg annyi lenne néha a dolga hogy vészfék előtt tükörbe pislant és mérlegel, hogy biztos a satuzás e a legjobb forma.
Bár itt ha zebra volt vagy lelépett a gyalogos akárhogy akkor satu.
De pl ha megy egy ismeretlen városban és rájön hogy hopsz itt kell lekanyarodni és amiatt satuzik, előtte sem árt a tükörbe belenézni, kellemetlen élményeket lehet elkerülni :)
Szerintem :)
Mondjuk a követési távolság is mindenkinél más, mert függ sok dologtól ugyebár :)
Nem sorolom fel.
froton 2009.05.26. 11:30:35
Ha a nőbe többször belementek így, az 2 dolgot jelent:
1. Ő sem tud vezetni rendesen, mert belemegy ilyen helyzetekbe, ráadásul nem tanul az esetből, bizonyos mértékig szabálytalan is, mert úgy kezdi meg az előzést, hogy nem volt elég körültekintő a befejezést illetően.
2. Sok idióta képtelen betartani a megfelelő követési távolságot és ők sincsenek tisztába az előzés szabályaival (vagy xarnak rá).
Csak azt tudom tanácsolni a posztolónak, hogy mielőtt közzé tenné a következő ilyen jellegű írását (ha így vezet, biztosan lesz mégy esete), tanulmányozza egy kicsit a kreszt, különösen a szóban forgó szituációkat, ha nem akar nyilvánosan is hülyét csinálni magából...
hatesz 2009.05.26. 11:31:06
Nem tudom akkor sem lenne egyertelmü neked a helyzet, ha Te lettel volna pl a nö helyeben, vagy a gyalogos helyeben... De tudom, halaszthatatlan dolgod volt, es mindenki alljon felre mert jössz.
Remelem sokaig tart majd megcsinaltatni a kocsid es addig nem veszelyeztetsz masokat. A gyalogos meg nem nagyon szamit elözö autokra tudod a zebranal, ugyhogy köszönd meg az elötted menönek, hogy visszafekezett, mert ahogy az irasodbol olvasom, siman elgazoltad volna a gyalogost...
hatesz 2009.05.26. 11:34:34
Egyszer majd kerülj ilyen helyzetbe mondjuk egy babakocsival elötted, aztän räjössz, hogy mekkora barom vagy es a feleves gyereked nem tud ugrani...
Matrix_ 2009.05.26. 11:43:55
aszfaltbetyar 2009.05.26. 11:44:01
Kérem rúgja tökön magát!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.26. 11:47:42
Pld meggyőződünk, hogy az előzni kívánt járművet más jármű már nem előzi.
Előzte? Igen.
A követési távolságról nem is beszélve.
aszfaltbetyar 2009.05.26. 11:50:40
"Az igazat megvallva, én úgy gondoltam, együtt megelőzzük a teherautót"
Hinni a templomban kell barátom, ha nő árokba hajt te is utánna hajtassz?
Thorodin 2009.05.26. 11:50:50
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.26. 11:55:03
Jópár 10 évvel ezelőtt, amikor még friss jogsim volt, előztem egy kocsit. Mögöttem egy becsületes munkában lebarnult kissebbségi jött valami hozzá illő kocsival, és 3 centiről tolt, mert lassú volt neki a lakott területen kívül a 120, amivel előztem. Ekkor kiszaladt egy cica, és át előttünk. Én belefékeztem kicsit, majd gázt adva befejeztem az előzést.
Ezt az utánam jövő létforma úgy reagálta le, hogy bosszúból leszorított. Nem csak rám húzta kormányt hanem rendesen érintőre vette a kocsim, és fizikailag lenyomott a padkára. Majd amikor megálltam, ott hagyott....
aszfaltbetyar 2009.05.26. 11:59:43
vivax 2009.05.26. 12:06:34
sok tapadós gyökér, játsszatok apátok faszával inkább
acel 2009.05.26. 12:15:44
A tapadós gyökér jelene esetben észre sem vette hogy ő tapadós gyökér. Mint a legtöbbje, hiányzott fizika órán és a kresz oktatáson is. Egyszerűen nem ismeri a féktávolságot, mert még eddig egyszer sem (mostmár egyszer) satuztak előtte. A féktáv az, amikor az előtted levő belefut egy láthatatlan betonfalba, te még akkor is megállsz előtte satuzva.
Csorfab 2009.05.26. 12:17:29
Ex Termesz · http://karvolt.blog.hu 2009.05.26. 12:19:34
vivax 2009.05.26. 12:21:36
de ami még szomorúbb: az is lehet hogy ismeri a fizikát, és kresz oktatáson is elugatták neki ezerszer, mi is az a követési távolság, de ő nem.
Ő leszarja, mert ő nagyon tud.
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2009.05.26. 12:24:16
szerintem az ilyen az nem a konkrét szituációra vonatkozik, hanem a koccanás tényére, akár az ő akár más hibájából.
meg ha már próbálom úgy értelmezni ahogy a posztíró akkor ő többször próbált ifát előzni, többször ment utána a posztíró, mindíg ugyanott lelépett a gyalogos, és a posztíró mindíg bele is rohant hátulról.
hülye e vagy e posztíró?
hidratszint 2009.05.26. 12:24:19
SzLacika 2009.05.26. 12:26:53
"Felötlött bennem a gondolat, hogy akkor nem is én vagyok a hibás??"
Miért is, öreg? Azért, mert a nőbe már máskor is belement egy ilyen barom, mint TE?? Micsoda gondolatmenet... Beszarás... Ezzel a logikával egész hátralevő életedben te leszel mindenért a hibás, a beszart hűtőmtől kezdve a globális felmelegedésig - ugyanis ez esetben egyértelműen te voltál az.
"...nem lehet, hogy ő a rosszabb sofőr"
Azt a rohadt életbe, mióta ítélik meg az alapján a vétkességet, hogy ki a rosszabb sofőr??? Hihetetlen, milyen emberek vannak... Szerencsére azt, hogy ki a hülyébb, most már mindenki tudja: Te.
Ráadásul gyanítom, hogy zebrán történt mindez, mert azt is írja, hogy "ha a gyalogos lelép, meg kell neki adni az elsőbbséget"
Na kíváncsi vagyok, lesz-e egy harcos ehhez a poszthoz is, aki kiáll e mellett a szelektív gyalogosátengedő iq bajnok mellett. Ajánlom, hogy ne legyen, mert szar jövő vár rá:)
kispista 2009.05.26. 12:33:07
Nikorene 2009.05.26. 12:33:30
kispista 2009.05.26. 12:34:07
Boo 2009.05.26. 12:34:29
XDDD
2009.05.26. 12:34:31
Nem egy nő ismerősöm van, akit kb havonta megtörnek. És érdekesen mindegyiket hátulról, és ló fejjel, csodálkozva mondják, hogy dehát sohasem én vagyok a hibás.
A kresz szerint nem az a hibás, aki elől megy.
Viszont lássuk be, nincsenek véletlenek, akit mindig hátulról törnek meg annak van alapja. Van tükör, amit átlag sofőr arra használ, amiért belepakolták az autóba és nem sminktükörnek.
Érdekesen, átlag autós tudja h ha van vki mögötte, és nem satuzik csak ha elengedhetetlenül muszáj.
Ugyanis ősi román szokás satuzni, ha meglátsz egy barátnőt a járdán.
Devil 2009.05.26. 12:36:35
Az egesz a KRESZ oktatassal van elrontva, ertelmetlen konyvszagu tesztek es jogszabalyok halmaza az egesz (mar a KRESZ is szar, sokkal egyszerubb, atlathatobb rendszer kellene amit sokkal konnyebb a gyakorlatban is betartani) es a valodi kozlekedes-biztonsagra senki sem figyel oda, senki sem tanitja, senki sem tartatja be.
bunkó · http://bunko.blog.hu 2009.05.26. 12:39:23
A nő megijedt egy szemből (valószínűleg 1000 méterre) jövő autótól és az előzés közepén beleugrott a fékbe.
A jelek szerint nem először.
És nem is utoljára.
SzZ 2009.05.26. 12:40:22
Én már csak tudom, én is szerepeltem a profiligában ;-)
Dester 2009.05.26. 12:44:03
Aqweren 2009.05.26. 12:44:34
Azért törik meg a nőismerőseid kocsiját hátulról olyan sokszor, mert a férfiak kényszeresen le akarnak előzni minden nőt és le akarják őket tolni meg szorítani az útról, mert nem bírják elviselni ép idegrendszerrel hogy egy csaj megy előttük :D
Viccen kívül, természetesen nem illik satuzni ok nélkül, ugyanakkor:
Nincs bocsánat, ha belemész valakibe: nő, vagy nem néz a tükörbe, nincs tükre, vak, épp' tortát hegeszt - ne menjél rá a seggére, vazze! ;P :))
SzLacika 2009.05.26. 12:45:46
Aqweren 2009.05.26. 12:46:02
driopios 2009.05.26. 12:47:02
Ambrash 2009.05.26. 12:48:01
Mindfield 2009.05.26. 12:48:23
- Mindig olyan követési távolság kell, aminél meg lehet állni.
- Gyalogost azért akkor sem illik elcsapni, ha nincs zebra a környéken, szóval a visszahúzódás érthető, van ilyen is.
Atika!!! 2009.05.26. 12:49:53
2009.05.26. 12:51:00
A józan észt próbáltam felébreszteni, ezek szerint sikertelenül.
De érdekesen vannak sofőrök, akiket mindig megtörnek hátulról és soha nem ők a hibásak, pefgi az autójukat 5x kellett hátulról teljesen felépíteni fél év alatt.
Vagy ez is vmi X-Akta lenne?
Esetleg túl nagy a Yaris tömegvonzása?
ytike 2009.05.26. 12:52:58
Aggie 2009.05.26. 12:53:44
Kiváncsi vagyok, hogy milyen ősi román szokást fogsz emlegetni, ha a te barátnőd/feleséged/gyereked/szülődet fogja egy önjelőlt Fittipaldi elsodorni 80-nal lakott területen.
A múlt hétvégén volt a Timesban egy cikk, pont erről a problémáról: ne vedd személyesnek, ha valaki nem tartja mögötted a követési távolságot, nem veled van gond, hanem a mögötted jövő vezet rosszul, egy megoldás van el kell engedni, amilyen gyorsan lehet.
Emmett Brown 2009.05.26. 12:54:53
2009.05.26. 12:55:18
...
c) az előzni kívánó jármű előtt ugyanabban a forgalmi sávban haladó másik jármű előzési szándékot nem jelzett;
Egyéb kérdés?
Pistabácsi 2009.05.26. 12:59:46
l69 2009.05.26. 13:00:45
soibegin_ 2009.05.26. 13:00:51
TILOS előzni:
- kijelölt gyalogos- átkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogos- átkelőhely előtt;
- ...
Fizessék ki a kárt saját pénzből, de NE az enyémből!!!
2009.05.26. 13:01:09
Egyéb kérdés? :D
Én nem arról beszéltem h vmi tuning szuzukis széttol 80al álló helyszetben.
Hanem amikor az ismerősödet fél év alatt 5x törik meg ugyanúgy.
Akkor mit mondasz? Azt h hááát sok a gyökér? Vagy elkezdesz gondolkodni h mitől lehet ez?
Itt nem arról volt szó, hogy a srác 160-al nem tudott lelassulni és ezért megölte a csajt.
Tudnám hogy miért magyarázok valakinek, aki csak fröcsögni, meg magyarázni tud, olvasni nem.
Olvasd el a kommentjeimet, utána a posztot, és addig ne szólalj meg, amíg nem érzed úgy hogy érted a szöveget, nem csak el tudod olvasni, kibogarászni a betűket, hanem fel is fogod.
2009.05.26. 13:03:07
Aki azt mondja, hogy ő márpedig minden kresz szabályt betart, az bizonyosan hülye, vagy kamuzik, de a tuti az az hogy 90-nel elkezd előzni autópályán, hiszen 130 a megengedett nem a kötelező.
Secnir 2009.05.26. 13:07:03
és nem azért mert nem tartotta be a követési távolságot.
hanem azért, mert csak akkor kezdünk előzni, ha azt biztonságosan be is tudjuk fejezni.
ha a teherautót valaki már elkezdte előzni, akkor azt nem követjük, mert nem kétszer kétsávos az út.
tehát ezt elbaszta abban a pillanatban, amikor kiment a nő után. minden más felesleges szócséplés.
az, hogy a szembejövő sávban okozott balesetet, csak plusz cukormáz a dolgon.
Secnir 2009.05.26. 13:08:33
ha betartotta volna a szabályokat, és csak akkor előz, ha a nő már megelőzte a teherautót, akkor ma nincs miről beszélnünk.
Doubledeceker 2009.05.26. 13:10:58
Mekkora balfasz lehet a posztíró, faszért kell rámászni a másikra.
Ez esetben irreleváns, hogy miért állt meg, hiszen oka volt rá.
Ha ok nélkül teszi, akkor lehet höbörögni, de elvileg akkor is meg kell tudni állni mögötte.
Amúgy meg nekem is nekem jöttek hátulról a körúton, mert a parkolóból kivágodott egy kocsi, és én megálltam, a mögöttem lévő nem.
Azt mondta a jóember, hogy a faszért nem mentem neki, akkor most töltögethetnénk mi a papírt, ő meg mehetne dolgára.
Amúgy vele is többszer megesett már az ilyen saját bevallása szerint, szóval balfasz volt.
DE ettől eltekintve tök rendesen intézte a dolgot.
Emmett Brown 2009.05.26. 13:12:40
DE! erre a posztra, úgy gondolom, hogy egyáltalán nem vonatkozik amit írtál, ami pedig az ismerősöddel történt, ott is meg kell vizsgálni, hogy mik voltak a körülmények: satuzott mert kiléptek elé (mint a poszt), belementek mert satuzott autóúton, hogy a szemből előzővel ne csattanjanak, vmi utcai harcos bevágott elé azért fékezett stb.
triple_sec 2009.05.26. 13:13:44
Azért tisztázzunk valamit. Olyan nincsen, hogy "elengedem a gyalogost" , legalábbis zebrán nincs. Ennek a kifejezésnek van egy joviális, "hű de jó fej és előzékeny vagyok" jelentéstartalma, holott szerencsétlennek elsőbbsége van (lenne, ha megadnák).
Névtelen levélírónkat emlékeztetném: követési távolság.
Az előzékenységről jut eszembe, a posztíró mindenképpen szerintem 100%-ban hibás a balesetért (persze a kizárólagos felelősség nem zárja ki, hogy a micsus nő is szabálytalan volt). A következő eseteket tudom elképzelni.
1. A micsus nő elé szabálytalanul, váratlanul lépett le a gyalogos. Ekkor ő nem szabálytalankodott. Névtelen levélírónkat emlékeztetném: követési távolság.
2. A micsus nő zebrán próbált előzni, szabálytalanul. Névtelen levélírónkat emlékeztetném: követési távolság. Sőt ebben az esetben pláne fokozottan kellett volna számítania valamilyen veszélyhelyzetre. ("Dynomen", rémlik valami a KRESZ-könyvből? Valaki olvasta?)
Egyébként az, hogy a nőbe többször beleszaladtak hátulról (mármint a kocsijába), nem feltétlenül azt jelenti, hogy béna vezető, hanem talán azt, hogy Pesten sok a seggbe mászó, nagyon sietős, állandóan előzni akaró, három méter követési távolságba már belebetegedő vezető, mint levélírónk is. Bár az eset azt sugallja, hogy a nő is ilyen volt, hiszen előzés közben majdnem elütött egy gyalogost, de ebből az következni, hogy ő fut bele másokba gyakrabban, nem pedig mások belé.
Lesből Támadó Ruhaszárítókötél pedig minden fórumos közhelyett elsütött, de nem triumfált az elsőzésért. Hová tart ez az ország?! :-P
min 2009.05.26. 13:15:14
nem várt fordulat 2009.05.26. 13:16:12
"Ha ennyiszer történik ez, akkor nem lehet, hogy ő a rosszabb sofőr. Végülis elvittem a balhét, mert én mentem bele, meg ha a gyalogos lelép, meg kell neki adni az elsőbbséget, de egy előzésben is?"
Nem, a KRESZ kimondja, hogy a gyalogos büntetlenül elüthető és nem kell neki megadni az elsőbbséget ha előzés közben lép le a járdára. Sőt, testsúlytól és kortól függően még jutalompontok is járnak érte! Égesd el a jogsid, és kezdj el Carmageddonozni, tuti be fog jönni neked.
AgyatlanPistike 2009.05.26. 13:17:45
Az első poszttal pedig teljesen egyetértek.
nem várt fordulat 2009.05.26. 13:22:15
plusz jó sofőr még beleszámolja a saját, és autója képességeit is.
nincs mese, ha egy trabanttal megyek novemberben nyálkás úton 50-el egy lamborghini mögött, akkor felkészülök rá, hogy ez az autó ha megnyomja a féket, kb. 0.1 másodperc alatt meg fog állni, az én kis trabimnak ez 2 másodperc lesz, így hát olyan követési távolságot hagyok, hogy ez beleférjen. ha közben emiatt beelőznek, hát akkor előzzenek.
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.26. 13:22:40
A posztban leírt eset nem ilyen, a posztoló bőven túllépett a "csak hibázás" szintjén.
2009.05.26. 13:23:15
Egyszer leejtette a cigit és ettől satuznia kellett.
Utána kólát öntött ki és azért kellett satuzni, mert hol a zsepiii.
Következő alkalommal meg úgy látta h megállnak előtte, pedig az autó a másik sávban haladt. Körút, Rákóczi útnál törik a körút, olyan mintha a jobb sáv a balban folytatódna és ott vki megállt, ettől az ismerősömnek satuznia kellett. Ezt onnan tudom ilyen pontosan h ott voltam az anyós ülésen, és kiesett a rágó a számból a satu miatt.
Természetesen mindhárom alkalommal indokoltan fékezett, hiszen a hátulról jövő a hibás, pedig én mondtam a mögöttünk jövőnek h szerintem pofozd meg a csajt, tanuskodom h nem is pofoztad meg.
triple_sec 2009.05.26. 13:23:33
Póktalicska (törölt) 2009.05.26. 13:24:12
Elképzelem, ahogy most otthon ül a monitor előtt, olvassa a kommenteket, és halkan dünnyögi: - Ezek mind hülyék, én jó sofőr vagyok, mert kilogikáztam, hogy a nő volt a hibás.
Bambano 2009.05.26. 13:24:19
hátulról belemenésnél a rendőrök automatikusan azt mondják, hogy a kresz szerint akkora követési távolságot kell tartani, hogy az előtted menő vészfékezése esetén is meg tudj állni. nem tudtál megállni, te vagy a hunyó. Ki se jönnek helyszinelni ilyen esetre.
Netuddki. 2009.05.26. 13:26:28
öregmogyi 2009.05.26. 13:27:55
Ez így van. Annál szarabb érzés nincs, mint amikor egy vezetésképtelen egyed bénázik előtted. Ez a fickó is jobban járt volna, ha előbb a luvnyát előzi meg, és aztán a teherautót.
A mai kocsiknál egyébként nem a sofőr fizimiskájából állapítjuk meg hogy nő, hanem ahogy vezet. Szörnyű. (tisztelet a kivételnek... pl: barátnőm)
min 2009.05.26. 13:29:35
@karacsi_maci: Ezért írtam, hogy lámpánál indúltunk. Ott te sem nézed hogy milyen az út, sötét van e mert nem hiszem el. Egy lámpánál mindenki szinte egyszerre indúl ahol nincs követési távolság betartás meg időjáráshoz igazodás még nálad sem.
A posztíró meg valóban hibás volt 100%-ban.
porthosz 2009.05.26. 13:30:15
Valójában általában 70-90 km/h a megengedett sebesség, csak sajnos sokan sem a feloldó táblát nem veszik észre, sem a lakott terület vége táblát
gitáros 2009.05.26. 13:30:17
2. Akibe már többször belementek hátulról, lassan elsajátíthatná a satuféken túli lassítási, megállási módokat. Ebben marha sokat segít pl. a forgalomra való odafigyelés vezetés közben.
Bambano 2009.05.26. 13:31:47
triple_sec 2009.05.26. 13:32:44
Igen, engem is ezért húztak meg a forgalmi vizsgán, pedig nem volt balesetveszély (a másik oldalon lépett le). De csak magamra voltam mérges, teljesen jogosan buktattak meg. Azóta egy életre megtanultam. Javaslom a levélírónak is, hogy ne mentegesse magát, és ne az előtte haladó felelősségét mérlegelje, hanem a hibájából hozzon ki valami jót is: tanuljon belőle.
Doubledeceker 2009.05.26. 13:34:35
De van, gondoljunk cak a letört tükrő, kormány kézből kiugrálos, nekem kurvára sietnem kell az oviba menedzser csajra.
Lehet ezeke rokonok.
lOc (a pasztafáriánus) 2009.05.26. 13:36:58
Aggie 2009.05.26. 13:40:30
Ha már felhoztad, én kifelé nem találtam feloldó táblát. A lakott terület vége tábla Kökinél van, azt követő kanyar után van egy Shell kút, ahol van 2 db 50-es tábla, a második a felhajtó után. Legutóbb taxival mentem a reptérre, de a taxis sem tudta megmutatni a feloldó táblát. Talán ki sem tették, ellopták... A belváros felé visszont egyértelmű, hogy mennyivel lehet menni.
triple_sec 2009.05.26. 13:43:19
Egyébként megértem az indulatodat (hogy a szabálytalanul záróvonalat átlépő megúszta a szabálytalanságát, Te meg nem), de igazolni nem tudom. De szerintem ebből csak az lehet a tanulság, hogy legközelebb jobban odafigyelsz. Azért, hogy ráfutottál az előtted haladóra, csak Te vagy a hibás, függetlenül attól, hogy a Te szabálytalanságod (ti. hogy nem figyeltél, és nem tartottad be a követési távolságot) csak azért tudott kárt okozni, mert más is szabálytalankodott. Hasonló esetet küldtek be ma a BKV figyelő bloghoz: ott az elől haladó nemhogy szabálytalan, de szándékosan köcsög volt, mégis a ráfutó buszvezető felelősségét mondták ki.
min 2009.05.26. 13:47:02
öregmogyi 2009.05.26. 13:47:22
Hibásan! Ugyanis aki elé bevágnak majd satufékeznek, az nem biztos hogy hibás amiatt, hogy belerohan az illetőbe.
acel 2009.05.26. 13:48:27
Kifelé a Köki előtt van most egy 50-es tábla. Azt a bekötő út oldja fel innentől 90 a felüljáró elejéig, azt a felüljáró végén tábla oldja, a shell kút előtt 50, a kút utáni kihajtó oldja utaána 90 nemtommeddig.
De az eset a Maglódi úton történt, ott 50 de gyakran 30 a vasúti vagy villamos kereszteződések miatt.
Joooe 2009.05.26. 13:51:21
Ha nem sajátított el a megfelelő fékezés technikáját, a nő is hibás.
Majdnem midenki az mellett érvel, hogy a posztíró a hibás mert nem tartott követési távolságot. Ez csak részben igaz, ebben ugyan valóban hibás, DE ez még nem mentesíti a helyzet többi résztvevőjét.
Az, hogy a nőnek több ilyen esete is volt már, és a poszírót is ilyen váratlanul érte, azt valószínűsíti, hogy a nő indokolatlanul intenzíven fékezett, ami ugyanolyan szabálysértés mint a követési távolság be nem tartása, és a baleset megtörténtében is ugyanúgy közrejátszott.
Kérdés, hogy a gyalogos gyalogátkelőhelyen akart-e átkelni? Ha igen, akkor szintén súlyos szabálytalanság a nő részéről, hogy zebránál kezdett előzni(ő elől jobban láthatta), közvetve ez is balesetveszélyes helyzetet idézett elő, és végül ez is hozzájárult a baleset bekövetkeztéhez.
Ha nincs gyalogátkelőhely, akkor pedig a gyalogos is hibás, mert a közeledő járművek előtt nem léphetett volna le.
Nem szép dolog pavlovi reflexből elítélni a posztírót mikor több kérdés is nyitva van. Igaz, ő is hibás. De nagyon úgy néz ki hogy nem csak ő.
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 13:52:04
Aggie 2009.05.26. 13:55:18
a posztban szereplő nő egy járdán áthaladó gyalogos miatt állt meg. Szerinted nem OK a dolog - pedig ez a gyalogos is valakinek az anyja/testvére/apja/ akárkije lehetett. Ha nem áll meg a nő, akkor elüti, lehetett volna a te valakid is. Ha a gyalogos szemszögéből nézed, akkor szerinted mi a helyesebb? Ha választanod kell, hogy elütsz egy zebrán áthaladó gyalogost vagy összetöröd az autódat, mit választasz? A kérdésnek van egy erkölcsi oldala - azt rád bízom - meg van egy praktikus is: a 8 napon túl gyógyuló sérüléssel járó közúti balesetet nem azonosan szankcionálja a jog azzal, ha egy autóban okozol x forintnyi kárt.
hatesz 2009.05.26. 13:55:39
gandras 2009.05.26. 13:56:18
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 13:56:36
Nem indokolatlan, ott volt egy gyalogos! Amúgy, ha rendőrt hívsz, az is azt mondja, hogy a hátulról jövő a hibás, és kész!
"Aztán mikor már majdem elértük a kórházat, az utolsó autó is elment, kirakta az indexet, gyorsított, majd satufékezett, mert a bal oldalon lelépett egy gyalogos."
Itt arról nincs szó, hogy ténylegesen megkezdte az előzést, tehát arról nem tehet, hogy a fékezés után belement valaki, aki nem tartotta be a követési távolságot!
hulyemagyar 2009.05.26. 13:57:22
Ez mekkora buzi!?
triple_sec 2009.05.26. 13:59:41
hatesz 2009.05.26. 13:59:52
Matrix_ 2009.05.26. 11:09:31
ez nem?
öregmogyi 2009.05.26. 14:00:20
gandras 2009.05.26. 14:02:51
lOc (a pasztafáriánus) 2009.05.26. 14:03:51
"nekem a kedvenc sztorim, amikor kanyarodtam fel az autópályára és tudjátok, a gyorsító sávok elején van egy elsőbbség adás tábla... (azt sosem tudtam, hogy miért vannak ott ezek. No min1)"
Azért mert elsőbbséget kell adnod az autópályán közlekedőknek.
triple_sec 2009.05.26. 14:05:26
Matrix_ 2009.05.26. 14:06:01
Vagyis majdnem mindent!
ezt nem:
hatesz 2009.05.26. 13:59:52
kúrórudi 2009.05.26. 14:06:11
100%-ig te vagy a hibás. És csak te.
Aggie 2009.05.26. 14:06:19
Tudom, hogy nem ott történt, de ha már feljött megkérdeztem, sokat jártam arra régen és soha nem találtam ezt a bizonyos feloldó táblát.
A Shell kút után, a felhajtó és a gyorsforgalmi találkozásánál van még egy 50-es tábla - nekem nagyon úgy tűnik, hogy azt kint felejtette valaki vagy valami gikszer történt. Szerintem ez a tábla zavarja meg azokat, akik lassabban mennek. Lehet, hogy már beszedték, április közepén még kint volt.
triple_sec 2009.05.26. 14:06:59
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.26. 14:07:01
Azért, mert ha nagy eső vagy hó vagy sár vagy bármi miatt nem látszik a felfestés, akkor nem tudhatod, hol a gyorsítósáv és hol a normál sáv. Ilyenkor meg kell adnod az elsőbbséget az autópályán érkezőnek.
hatesz 2009.05.26. 14:08:03
MINDEGY????
Legyszives a hozzäd legközelebb levö rendörörsre vagy okmänyirodäba GYALOG VAGY MAX BUSSZAL elfäradni es a jogositvänyod leadni....
Minek van szerinted ott az elsöbbsegadäs tabla????? Nem fogod elhinni, hogy adj elsöbbseget a besorolaskor a palyan közlekedöknek. Hogy megertsd, ha jön valaki jobb szelsö sävban (ami töled balra van, ha a gyorsito sävban vagy), ahova be akarsz sorolni, akkor värd meg mig elmegy. Igen, es ha kell, akkor meg kell allni! Amugy a täbla a sav VEGEN van, de ez mar a Te szempontodbol olyanmindegy....
Nem az a veszelyes a hülyekben, hogy hülyek, hanem hogy nem tudjak magukrol...
Joooe 2009.05.26. 14:08:21
Ezt nem tudhatjuk!
Sokféleképpen lehet reagálni a helyzetre, a nő sokszorosan szétroncsolt hátsója arról tanúskodik hogy hajlamos túlreagálni. Márpedig ez ugyanúgy szabálytalan mint a követési távolság be nem tartása. Pl.: 50 méterre lelép a gyalogos akkor nem kell satuzni. Szóval az hogy oka volt a fékezésre az még nem jelenti azt hogy satuzni is oka volt
kúrórudi 2009.05.26. 14:08:32
papugaja 2009.05.26. 14:09:35
hatesz 2009.05.26. 14:10:19
Emmett Brown 2009.05.26. 14:11:47
Épp mentem egy kört a városban (déli pu-keleti útvonalon), kb 5 balaesetveszélyes szitu volt, kb mindegyiknél satuval kellett megállnom, és mindig azért, mert vki berántotta a kormányt kettővel előttem, vagy kicsóválta magát egy stoptáblás kereszteződésből mintha a budiról jött volna ki. Mindig meg tudtam állni, de csak azért, mert figyeltem előre (nagyon előre) és az átlagosnál jobb fékjeim vannak.
Én ezek alapján (is) úgy gondolom, hogy a satuzások többnyire jogosak, kivétel erősíti természetesen a szabályt (lásd a sztorijaidat:)), és igenis ésszel kell menni, és baromira figyelni!
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.26. 14:12:28
Aggie 2009.05.26. 14:12:29
kúrórudi 2009.05.26. 14:12:31
"Sokféleképpen lehet reagálni a helyzetre, a nő sokszorosan szétroncsolt hátsója arról tanúskodik hogy hajlamos túlreagálni. Márpedig ez ugyanúgy szabálytalan mint a követési távolság be nem tartása. Pl.: 50 méterre lelép a gyalogos akkor nem kell satuzni. Szóval az hogy oka volt a fékezésre az még nem jelenti azt hogy satuzni is oka volt"
Nagy butaságokat beszélsz. Ha te úgy méred fel a helyzetet, akkor fékezel. Pont. Ehhez jogod van. Aki beléd jött, annak be kell tartsa a követési távolságot. Amibe annak is bele kell férnie, hogy egy UFO esik az útra, annak is, hogy jeges az út de csak azon a szakaszon és annak is, hogy az előtted lévő túlreagálja a helyzetet, mert a leesett UFO végül az utolsó pillanatban felszállt.
öregmogyi 2009.05.26. 14:14:14
Joooe 2009.05.26. 14:14:23
A sáv végén értelmezhetetlen a tábla.
A tábla jelentőssége csak annyi hogy ha valaki az autópályán halad és ki akar sorolni bármilyen okból, akkor neki elsőbbsége van a gyorsítósávban. Illetve a tábla (meg a záróvonal) miatt nem lehet egyből belsőbb sávba kanyarodni jobbkézszabály alapján.
Egyébként a pályán haladóknak elsősorban a sávváltás szabályai szerint kell elsőbbséget adni, nem a tábla miatt ebben igaza van mogyinak...
kúrórudi 2009.05.26. 14:14:37
Gyalogos nélkül meg egyszeren felháborító, hogy a posztíró egyáltalán hogyan gondolhatja azt, hogy rajta kívül ebben bárki más hibás. Ütötte volna el a gyalogost a nő, vagy mi? Nevetséges.
Emmett Brown 2009.05.26. 14:16:13
lOc (a pasztafáriánus) 2009.05.26. 14:16:57
hogen 2009.05.26. 14:21:36
Olvass a sorok közt: át akartad tolni az előzésen, de a rohadék gyalogos le merészelt lépni és nem kapta meg ezért a méltó büntetését...
Együttérzek veled, utald a rám eső részt a biztosításodból.
indapasssucks 2009.05.26. 14:22:15
2, mi a faszért másztál a seggébe?
3, mi az istennek postolsz erről?
hatesz 2009.05.26. 14:23:10
"tábla nélkül is elsőbbséget kell adnod, mert sávot váltasz" ja mert ezt mindenki be is tartja, nem? Ezert van kinn a täbla, hogy nyomatekositsa a hülyekben, hogy nem gazt kell adni es meg eppen beferek, madj a masik ugyis fekez, hanem azert van olyan hosszu sav, hogy engedd el a többit, es ha kiersz a vegere es meg jönnek HA KELL ALLJ MEG!!! na en befejeztem, aki ugy erzi most vagja kette a jogsijat
Joooe 2009.05.26. 14:24:14
Szerintem egyértelműen téves ez az álláspont, hogy az elől haladó nyugodtan fékezhet egy bazinagyot ha_ő_úgy_ítéli_meg_ , ez olyan "tanultam valami kreszt, de nem figyeltem rendesen" álláspont. Természetesen a hátuljövő "hibássága" vitathatatlan, még akkor is ha az elől haladó barom módon fékezget, de nagyon felületes álláspont a részletek ismerete nélkül azt állítani hogy 100%-ban mindig a hátsó a hibás. Az 100% hogy a hátsó IS hibás. De lehet hogy más is.
öregmogyi 2009.05.26. 14:24:31
Joooe 2009.05.26. 14:27:05
Ilyenkor a sávváltás szabályai alkalmazandók, figyelemmel az estlegesen nagy sebességkülönbség okozta kockázatra.
hatesz 2009.05.26. 14:28:33
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 14:29:37
Igen, mert kívülről olyan könnyű ezt eldönteni! Indoka volt a fékezésre, és ő úgy ítélte meg, hogy satuzni kell, ennyi! A hülye meg nem tartotta be a követési távolságot, és ráfázott!
Ha nincs gyalogos, csak a hölgy az előzés megkezdése után látja meg a zebrát, és úgy gondolja, hogy még vissza kell sorolnia a teherautó mögé a zebra előtt, és ehhez komolyan kell fékezni, azt is megteheti!
Ja és sokan összekeverik a satu féket egy komoly fékezéssel! A satu fék az a ténylegesen legkomolyabb fékezést jelenti, jelen esetben valószínűbb, hogy csak egy komolyat fékezett, de a 10 centire a seggébe nyomuló barom ezt nem tudta lereagálni!
@öregmogyi:"Aha. Szóval ha nő van előttem, (és kiszúrom, hogy milyen debil) akkor a lehető legrövidebb időn belül elmenekülök a környékéről. Abszolút kiszámíthatatlanok... Mintha egy random függvény mozgatná őket."
Azért ez erős, én nem egy kiszámíthatatlan hülye férfi vezetővel találkoztam, és jó néhány jól vezető hölggyel! Írásod alapján te is a hülye agresszív féreg kategóriába tartozhatsz!
Devil 2009.05.26. 14:30:25
Pld az megallasi, varakozasi korlatozasokat, sebessegi korlatozasokat, elsobbsegi viszonyokat is jobb lenne utburkolati jellel felfesteni, igy sokkal egyertelmubb lenne hogy villamospalya-bicikliut-keresztezo autoforgalom esetben kinek hol kell megallnia es kit kell elengednie. Manapsag a mai suru forgalomban nem igazan realis hogy az autosok eszrevszzik a tablakat (felmeresek azt bizonyitjak hogy a tablak 30%-at veszik eszre (no nem a stoptablaknak hanem ugy altalaban)) ez azert elgondolkodtato kellene hogy legyen.
chunter 2009.05.26. 14:30:42
Amúgy ez se 100%-os megoldás, mert tavaly úgy jöttek belém hátulról, hogy egy teherautós intett, hogy elenged és a mögöttem álló hölgy úgy gondolta, hogy neki intenek, így (míg én vártam, hogy az előttem guruló autó elhaladjon) a kis hölgy szó nélkül belém jött. A magyarázat: Neki intettek a kamionból hogy mehet. Na ja csak ha neki intenek, akkor is előtte álltam... Arrrrghh...
Amúgy én is mentem bele indokolatlanul fékező autóba (kis kocc volt). Bár dűhített, hogy egy gyakorlatlan söfőr lefulladást követően rögtön satuzott és emiatt volt a kocc, mégsem emberkedtem, mert egyértelmű ilyenkor a szitu (pedig ez talán indokolatlan fékezésnek is minősülhet). Viszont azóta 100x jobban figyelek az ilyenekre. Tanulópénz meg volt.
Joooe 2009.05.26. 14:30:44
Na ennyit az előítéletekről :D
hatesz 2009.05.26. 14:32:06
Legyszi magyaräzzätok mär a hülyeseget tovabb. Milyen vedett ut savjaban haladsz? Elfogy, nem?
"Ilyenkor a sávváltás szabályai alkalmazandók, figyelemmel az estlegesen nagy sebességkülönbség okozta kockázatra."
KI ADOTT EZEKNEK JOGSIT???
chunter 2009.05.26. 14:33:45
chunter 2009.05.26. 14:35:38
Joooe 2009.05.26. 14:37:22
A férvi vs. nő vitához: azért abban a randomban lehet valami :D Olyan hajmeresztő dolgokat láttam már nőktől, hogy őrangyalok hada kapaszkodhat a kocsiba, csak azért ússzák meg, férfi ha úgy közlekedne tuti balesetet okozna :D
Joooe 2009.05.26. 14:42:42
Pusztán azt kéne megértened, hogy a gyorsítósáv az nem egy külön út, hanem az autópálya része.
öregmogyi 2009.05.26. 14:43:56
Az esethez: ugye állítólag lelépett a gyalogos. Azért megkérdezném, hogy az éppen előzött teherautó sofőrje is padlófékezett a "hihetetlen fordulat" után, vagy csak a többszörösen megtaszajtott sofőrnek jutott eszébe? A pasitól és a nőtől is elvenném a jogsit. A nőtől azért mert gőze sem volt arról (és valszeg sosem lesz), hogy a forgalomban épp milyen helyet foglal el. Mint egy szemellenzős versenyló.
babu2000 2009.05.26. 14:50:07
SzLacika 2009.05.26. 14:53:41
A jelek felfestése néhol valóban indokolt lenne, de egyrészt ez nehezen megvalósítható (pl. sebességkorlátozás hosszabb útszakaszon vagy megállni tilos egy utca teljes hosszán) másrészt sűrű forgalomban ahol egymást érik az autók még nehezebben észrevehető, mint a tábla. Arról nem is beszélve, hogy itthon sok helyen még a sávok és zebrák újrafestésére sincs pénz, nemhogy extra jelekre.
Meg aztán azon is el lehet gondolkodni, ha az úttest lenne tele jelekkel, akkor egy idő után lehet ugyanúgy csak 30%-át látnánk meg mint a tábláknak.
Szerintem alapjában véve nem rossz a kresz, hiszen a világ nagy részén igencsak hasonlóan szabályozzák a közlekedést, van, ahol részletesebben, van, ahol egyszerűbben, néhol szigorúbb máshol enyhébb. Abban egyetértek, hogy finomítani lehetne rajta - átvenni máshol bejött szabályzásokat stb.
A gond inkább valóban az oktatással, elsajátítással és főleg az alkalmazással van, mint ahogy te is írtad feljebb.
nyergibergi 2009.05.26. 14:54:32
Árpi 2009.05.26. 15:02:37
1. eset:
2003, Budai alsó rakpart, napközben szokásos csordogáló kocsisor. A sor végén mentem, mögöttem nagyon messze jött a következő autó. A sor megállt, előttem a teherautó is, én mögötte úgy 5-6 méterrel. Kényelmesen, enyhén fékezve. Majd legalább 10-15 másodperccel később iszonyú csattanás, kis piros AX-szel a hölgy fék nélkül szállt belém,rendesen ellökte az én másfélszer akkora autómat.
2. eset:
2004 Nagyszőlős utca, délután, befelé a Petőfi híd felé, 50-es tempóban haladunk. Messziről (két saroknyiról) láttam, hogy a Karolina úti lámpánál torlódnak, meg fog állni a sor. Lassítok, tükörbe nézek, és látom, hogy a mögöttem jövő Passat igencsak közel és gyorsan jön, jó, ha meg tud állni.Ezért aztán amikor a sor megáll, én az általam megszokottnál kissé közelebb eresztem a kocsit az előttem megállóhoz. Ennek jóhatásaként a Passat meg is áll, csikorgó gumikkal, úgy egy jó méterrel mögöttem. De mögötte jött egy szemeteskonténer-szállító Merci teherautó... Úgy belémtolta a Passatot, hogy annak a hátsó lámpái az én hátsó kerekeim előtt értek földet. Kevésen múlott,hogy nem toltam meg az előttem állót.
3.
2005 nyara, Andrássy út vége, a Hősök tere előtti utolsó lámpánál megálltunk a kocsisorral a pirosnál. Én a külső sávban, mögöttem egy taxi. Majd a lámpa váltott, és a belső sor, meg a mögöttem álló taxi elindult. Én még nem,hiszen előttem még álltak. Durr...
4.
2007 december, este, Hegyalja út,az Erzsébet híd felé, erős forgalom. Száraz út, jó látási viszonyok. A felüljáró után az első lámpánál megálltam, és vártam, hogy váltson a lámpa, amikor a mögöttem álló közepes méretű teherautó vezetője azt hitte, hogy vízszintes az út, és elengedte a féket. Előre lejtett... Az én lökhárítóm állította meg.
4-ből 4 olyan eset, amit kb. akkor kerülhetek el, ha nem ülök be az autóba. Szóval nem lehet abból kiindulni, hogy aki meg elől van, az volt idióta. Persze olyan is akad. Előttem is álltak már meg Stop tábla után másodszor, az út közepén, amikor senki nem jött oldalról... Na, azt beszoptam... "Érdekes" módon az ő kára közel 10x akkora volt, mint az enyém, holott az ő autója kisebb értékű volt. Kb.a fél hátulját tatarozták. Csak utólag jöttem rá, hogy lehet,hogy nem véletlenül állt meg az üres kereszteződés közepén satuzva. (Azt állította,hogy úgy látta, messze jön valaki oldalról...) Hogy esetleg már zúzott volt a hátulja. Fene se figyelte... Azóta ezt is nézem, és ha görbült hátuljú autó megy előttem, különös tiszteletben tartom, csak nagyon távolról nézem...
Voloka 2009.05.26. 15:04:55
Teljesen mindegy, mikor,hányszor és miért mentek már bele már,az előtted haladóba!
soibegin_ 2009.05.26. 15:06:57
A tábla jogos, csak nehéz értelmezni adott helyen, adott sebességgel...
ad 1: a gyorsítósáv legeslegelején van kirakva, szinte még a kanyarban
ad 2: ott ahol gyorsítanod kellene, van, aki épp fékez, mert NEM tudja mit keres PONT ITT ez a tábla
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.26. 15:06:58
Ugyanakkor ugye ez egy elég speciális eset, mert elég nagy bunkónak kell lenni ahhoz, hogy akkor soroljál vissza a belsőből a külsőbe az autópályán (vagy akár városban), amikor valaki éppen be akar sorolni. Nekem még nem volt ilyen a praxisomban.
hatesz 2009.05.26. 15:07:20
"elsőbséged van, mert aki sávot vált az elsőbséget kell hogy adjon" a gyorsito savbol valtasz a kulsö savba, nem erröl beszelünk? Akkor ez alapjan amit mondasz, akkor elsöbbseget kell adnod... Ugyyanis arrol beszelünk, hogy a gyorsitosavbol ha felhajtasz (savot valtasz), akkor mi van, nem? na
hatesz 2009.05.26. 15:09:38
lOc (a pasztafáriánus) 2009.05.26. 15:10:57
öregmogyi 2009.05.26. 15:11:37
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 15:15:29
Azért ez durva! Szerinted nekem kell árnyékolót tennem a kocsi hátuljába, hogy a hülye sofőrök ne jöjjenek nekem? Tényleg neked kellene elvenni a jogsidat!
Árpi 2009.05.26. 15:17:01
Hol? A folyamatos forgalomban fényes nappal, ahol hol megindul a sor, hol megáll, vagy a piros lámpánál?
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 15:17:49
porthosz 2009.05.26. 15:18:11
"Tudom, hogy nem ott történt, de ha már feljött megkérdeztem, sokat jártam arra régen és soha nem találtam ezt a bizonyos feloldó táblát.
A Shell kút után, a felhajtó és a gyorsforgalmi találkozásánál van még egy 50-es tábla - nekem nagyon úgy tűnik, hogy azt kint felejtette valaki vagy valami gikszer történt. Szerintem ez a tábla zavarja meg azokat, akik lassabban mennek. Lehet, hogy már beszedték, április közepén még kint volt."
Annyi a lényeg hogy eléggé elb@szottul van az egész út megoldva, konkrétan kb. 50 méterenként van valami tábla kirakva. Ugyebár ez egy korláttal elkeritett út, na most ehhez képest ha kifelé mész akkor van olyan szakasz, ahol a bal oldali korlátnál ki van rakva 100 méterenként egy-egy behajtani tilos tábla, de sosem jöttem rá hogy minek (feltételezem a szalagkorláton senki nem akar átmenni önszántából, aki meg mégis átszáll rajta, azt ugysem a behajtani tilos tábla állitja meg...)
Egyébként a shell kút előtt és után is vannak leágazások amik mind mind oldják a korlátozást.
Másik kedvencem, hogy ahogy beérnél vecsésre, a lakott terület kezdete tábla előtt kb. 80 méterrel van egy 70-es tábla..
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 15:20:48
Joooe 2009.05.26. 15:21:07
A "ha már a gyorsítósávban halad akkor nem vonatkozik rá az elsőbbségadás kötelező tábla" mondatot ne értelmezd úgy, hogy azt mondtam volna nincs elsőbbségadási kötelezettsége.
A tábla értelméről beszéltünk, és hogy mit jelent az adott helyen.
Az elsőbbségadási kötelezettség elsősorban a sávváltás szabályaiból következik, ezért nem kell lehülyézni azokat aki a táblát furcsállja. A táblának van értelme, én is leírtam hogy mi, más is. Az a különösen ironikus a dologban, hogy miközben vadul arcoskodtál, hogy hogy kaphat az ilyen jogsit, ezt úgy tetted hogy te sem tudtad a kresz szerint helyesen értelmezni a helyzetet. Ciki :)
öregmogyi 2009.05.26. 15:22:36
@metal: Nyugodj meg. Ki mondta, hogy te vegyél bármit is? Elmeséltem egy sztorit, ennyi. De tudod mi? Egy nyugtatót azért mégiscsak bevehetnél...
Joooe 2009.05.26. 15:27:42
Simán lehet hibás ha nem volt gyalogátkelőhely, és úgy lépett le hogy veszélyes fékezésre kényszerítette az úton haladókat.
(Tipikus hiba, nem csak gyalogosoktól, hogy amikor az elsőbbségre kötelezett csak balra néz, a menetirány szerint jobb oldalon közlekedőknek elsőbbséget adva, de nem számít arra hogy abban a sávban jobbról is érkezhet jármű ha előz vagy kikerül, és annak is elsőbbsége van.)
promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2009.05.26. 15:27:44
Mondjuk egy rövid gyorsítósáv városban azért necces lehet. De a gyakorlatban szerintem ritka az ebből adódó gond, márcsak azért is, mert a szitu veszélyességével azért nagyjából mindenki tisztában van, ezért aztán nagyon ritka, hogy mindkét fél eszetlenül viselkedjen.
SzLacika 2009.05.26. 15:28:00
electric.blog.hu/2009/05/15/re_der_heni_kozveszelyesen_autozik
FlybyWire 2009.05.26. 15:29:30
A posztíró kb. 3 dologban is szabálytalan volt, de amennyiben zebrán lett volna az előzés, úgy a kedves seggbedurrantott mama is minimum 2 dologban szegett szabályt - tehát az "ő teljesen szabályos volt" c. opció így baromság.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.26. 15:32:01
Igen, tipikus, hogy főúton haladsz, és előzöl valami lassabbat. Ám az a lassabb kienged egy mellékutcáról valakit maga elé, aki jobb esetben jobbra kanyarodik, rosszabb esetben veled szemben, balra...
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.05.26. 15:33:04
SzLacika 2009.05.26. 15:36:00
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 15:40:58
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 15:43:56
Joooe 2009.05.26. 15:44:55
A szélsőértékeket levágva szerintem általában ügyetlenebbül, veszélyre kevésbé felkészülve vezetnek a nők. A férfiak viszont sokkal hajlamosabbak a felelőtlenségre. A nők azért bénák mert úgy sikerül nekik, a férfiak meg azért "szarom le, én vagyok az út királya".
Ez általánosítás, általánosságban igaz lehet, egyedi esetekben soha nem használható. Olyan mint hogy a cigányok lopnak, az angol nők csúnyák, stb...
Simán lehet hogy te sokkal jobban vezetsz nálam, ne érezd személyes sértésnek.
Amúgy a baleseti statisztikák torzak, sokszor a "vétlen" fél sem vétlen, a kresz szerint ugyanis mindent meg kell tennie a balesetveszély elhárításához, előre látni, megakadályozni a helyzetet.
Vegyük pl. ezt az esetet. Nem láttuk, lehetséges hogy a nő közlekedett ésszerűtlenül és legalább 50%-os arányban felelős volt, mégis miután leegyszerűsítik a helyzetet, úgy fog bekerülni a statisztikába, hogy tisztán a pasi volt a baleset okozója. Lehet hogy a csajszi már vagy 5 balesethez asszisztált így, mégsincs róla sehol statisztika :)
öregmogyi 2009.05.26. 15:46:17
A nőknek alapvetően rosszabb a térérzékelésük. (ezen kár vitáznod, nálad okosabb emberek mondják) Nem igazán tudják, hogy egy forgalomban épp milyen helyen vannak. (ez egyébként gyalogosan is megfigyelhető. Nővel már ezerszer ütköztem plázában mert random szerűen mozognak. Mindig félek megelőzni őket) Vagy nézz meg egy parkolást a körúton... LOL! De mások mozgásának megítélésében is bizonytalanok. Állj be egy kereszteződésbe és nézd meg, hogy kik mögött alakul ki sor. (kik azok akik nem tudják eldönteni, hogy beférnek-e vagy sem) kik szarakodnak hosszú percekig? Szépen strigulázd, hogy hány indokolatlan(!) óvatoskodást követ el pasi, és hányat nő. Persze a szarakodásból sosem lesz baleset, így amikor statisztikát kell mutogatni, akkor jöhetnek ezek a ferdítések amiket előadsz.
A kedvenc nőivezetős sztorimat a Fókusz mutatta 7-8 éve, amikor egy rallis csajszival készítettek interjút... Volt ott mindenféle bravúr, de amikor már nem csak szemellenzősen kellett volna vezeti, akkor beütött a krach... ui: az interjú végén betolatott a garázsba és letörte a tükrét... Aranyos volt :-)
Ja! És belátom, hogy nekünk meg könnyebben elborul az agyunk és akkor jön a baleset. Ezt a tényt sem kell tagadni, de a másikat sem!
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.05.26. 15:49:23
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.26. 15:51:07
Igen, ez olyasmi, mint amikor a kalapos szuzuki 3 órája megy előtted 60-al ott, hogy legalább 90-el lehet. Amikor már elszállt az agyad, és előzés közben az árokban kötsz ki, akkor persze Te leszel a hibás, mert nem az útviszonyoknak megfelelően vezettél, záróvonalat léptél át, úgy előztél, hogy jöttek szemben. Valamilyen szinten hibás is vagy, de nem csak Te.
Blogger Géza 2009.05.26. 15:51:31
hatesz 2009.05.26. 15:51:33
yanchi345 2009.05.26. 15:51:49
hatesz 2009.05.26. 15:54:33
csakhogy a gyalogosnak nem kell arra szämitania, hogy elöz valaki, nem? Ja persze, ahogy koräbban irtad, de inkäbb taposnäd a gäzt, oszt az meg majd elugrik. Ezzel a gondolkodässal meg itt osztod az eszt...
SzLacika 2009.05.26. 15:55:03
Csak észrevettem az írást és belinkeltem ide. Ingyenreklám :)
Joooe 2009.05.26. 15:55:48
Egyébként a parkolásról: a barátnőm kicsivel még lendületesebben is parkol mint én. van kivétel. (Igaz ő már húzta meg a kocsit meg gyilkolta kicsit a felnit :))
Joooe 2009.05.26. 15:56:38
a JÓ 2009.05.26. 15:56:50
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 15:58:36
Ez igaz, de mi férfiak meg nem tudunk párhuzamosan több dologra figyelni (ezt is nálunk okosabbak már megállapították), és bizony ez is előny vezetés közben.
Amúgy elég sokat vezetek, főleg városban, és én nem tapasztalom, hogy a szarakodók többségben nők lennének, tapasztalatom szerint nagyjából megoszlik a két nem aránya! Viszont azok, akik index nélkül úgy váltanak sávot, hogy fékezés nélkül simán nekem jönne, szinte kivétel nélkül férfiak! Amúgy az meg, hogy sok nő gyengén vezet, pont ebből az általánosításból következik, mert apuci nem engedi gyakorolni, mert te szarul vezetsz, és kész. Aki meg ritkán vezet, az értelem szerűen nem érzi a forgalmat!
alte trottel 2009.05.26. 16:03:13
"...miért KELL (KRESZ szerint) belenézni a tükörbe erősebb fékezés előtt?..."
Lécci a PONTOS paragrafusszámot is, ha már...
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 16:03:22
csakhogy a gyalogosnak nem kell arra szämitania, hogy elöz valaki, nem? Ja persze, ahogy koräbban irtad, de inkäbb taposnäd a gäzt, oszt az meg majd elugrik. Ezzel a gondolkodässal meg itt osztod az eszt..."
Én biztosan nem írtam olyat, hogy taposnám a gázt, majd elugrik, először tanulj meg olvasni!
De a gyalogosnak igenis meg kell róla győződnie, hogy mindenki meg tud-e állni, tehát jobbra is, és balra is néznie kell (járdaszigetről nem volt a posztban szó), tehát látnia kell az előző autót!
alte trottel 2009.05.26. 16:04:46
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 16:07:09
Ha bármi indoka van arra, hogy 60-al menjen, akkor bizony egyedül csak te leszel a hibás! Nem véletlenül van a KRESZben, hogy INDOKOLATLANUL nem lehet feltartani a forgalmat. És az is indok pl.: ő már idős, és ekkora tempónál érzi magát biztonságban!
Secnir 2009.05.26. 16:07:47
azért fenntartom a véleményemet, hogy aki azt próbálja meg elmagyarázni, hogy nem tartotta be a követési távolságot, EZÉRT hülye a posztoló, azoknak újra elmondom: amíg az előzést elkezdő hölgy nem fejezte be az előzést, addig neki semmi keresnivalója nem lehetett a másik sávban. így tehát azok is keressék meg a jogosítványukat, vegyenek elő a fiókból egy ollót, vágják ketté, majd dobják ki.
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 16:08:20
"
Ebből úgy vettem le, hogy te nőnek tartasz, nem Férfi vagyok, csak a hülyeséget nem fogadom el! az meg, hogy a nők rosszabbul vezetnek, egy hülyeség!
FlybyWire 2009.05.26. 16:09:41
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 16:10:34
Joooe 2009.05.26. 16:11:13
FlybyWire 2009.05.26. 16:11:46
A kérdés ugye ez:
"Szerinted hibás volt a fékező nő is?"
A válasz: igen, ő IS hibás volt.
Ehhez képest te csak a "teljesen ártatlan" és a "teljesen hibás" opciókat adtad, tehát esély sincs az igazság beikszelésére. Bárki bármit választ, téved. Értem? :)
FlybyWire 2009.05.26. 16:12:48
Egy harmadik opció kellett volna, miszerint mindkettő sáros.
Secnir 2009.05.26. 16:14:18
2*
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 16:14:49
Joooe 2009.05.26. 16:15:44
Alapvetően én sem gondolom úgy, hogy nők-férfiak rossz vezetők - jó vezetők a megoszlás. De valamiféle tendenciát mégis érzek, bizonyára mások a tapasztalataink.
Egyébként bármeddig ütnénk egymást, nincs mérőszáma annak, hogy ki mennyire jó vezető, tehát eldönthetetlen a vita, mindig csak egyes szempontokat lehet vizsgálni. :)
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 16:16:03
Secnir 2009.05.26. 16:18:23
"kirakta az indexet, gyorsított"
így kell megkezdeni az előzést, igen. teljesen szabályosan.
"Az igazat megvallva, én úgy gondoltam, együtt megelőzzük a teherautót."
tehát ráment a másik seggére. pont. ennyi.
ha azt nézem, hogy a hölgy elkezdte az előzést, és a posztíró mégis belement, az azt jelenti, hogy ő is megkezdte. centiken meg sávon lehet vitatkozni, de a tény, hogy egyszerre ketten akartak előzni, az tény marad.
Emmett Brown 2009.05.26. 16:18:44
Múltkor 10 percet kellett arra várnom, hogy egy bőven 80 fölötti úriember kiálljon az egyetlen szabályos parkolóhelyről, pedig amikor megérkeztem, azért engedtem ki, mert már égett a tolatólámpája, és onnan volt még 10 perc a manőver (szerencsére egy kétsávos úton), úgyhogy nem tartott föl annyi embert
pulykamaki 2009.05.26. 16:18:55
2. Követési távolság be nem tartása
Blogger Géza 2009.05.26. 16:19:18
FlybyWire 2009.05.26. 16:20:26
A tökéletes önellentmondás, bravó.
Zebrán baromira tilos előzni, látom ez sokaknak újdonság :(
pulykamaki 2009.05.26. 16:20:47
ezsoezso 2009.05.26. 16:22:18
Ha cigánygyerekek potyognak az égből és a kocsim elé is esnek, én gyorsítok.....
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 16:22:22
Persze, de ki dönti el, hogy mi az elvárt mód? Szerintem se neked, se nekem nincs erre jogom! Nem az életkor számít indoknak, az számít annak, ha valaki úgy érzi, hogy most biztonságosabb 60-al menni, nyugodtan mehet annyival, nem ő lesz szabálytalan, hanem az, aki hülyén előzi meg!
Blogger Géza 2009.05.26. 16:24:20
Ezt írtam:
"Annyiban hibás persze a nő, hogy zebránál akart előzni"
Kis ember 2009.05.26. 16:24:38
Korrigáld! Add vissza, járj gyalog!
Secnir 2009.05.26. 16:27:27
ugyan nem volt írva, de a Bajcsy-Zsilinszky kórházra gondolhatott az illető.
Maglódi-Lavotta sarka.
Zebra+kereszteződés. utána valami ABC jobbra, ott plusz két zebra. 50-es tábla.
idézem:
"A teherautó a szokásos 50-nel ment, ami nekem is és az előttem levő hölgynek is lassú volt,"
megérdemelte.
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 16:28:36
Joooe 2009.05.26. 16:30:00
Azért megpróbálom levezetni:
3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
c) úgy közlekedni, hogy [...] másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon.
Annak értelmezésében hogy mi az indokolatlan:
25. § (1) Járművel a forgalmi, az időjárási és látási viszonyoknak, továbbá az útviszonyoknak (az út vonalvezetésének, az útburkolat minőségének és állapotának) megfelelően kell közlekedni;
Ebben nincs benne, hogy a vezető pillanatnyi állapotának megfelelően. Ha úgy érzi korlátozott a vezetésre való alkalmassága, akkor nem hogy felhatalmazódna a szabályszegésre, de egyáltalán nem vezethet.
Nyilván nem kell egy schumachernek lenni ahhoz hogy valaki 90 körüli tempót tartson ideális(!) körülmények között, ha valaki nem képes rá az tényleg ne vezessen.
-thev 2009.05.26. 16:31:14
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 16:31:17
Emmett Brown 2009.05.26. 16:32:25
talán az lenne a jó megoldás, ha az orvosi teszten lennének objektívan mérhető dolgok, ami alapján el lehetne dönteni, hogy fizikailag ki való az utakra, és ki nem! Gondolok ilyenekre pl: reflexvizsgálat, koordináció. Ja és persze nem a helyi körzeti orvosnál kéne "csináltatni", hanem elfogulatlan dokinál, auditált felszereléssel!
Secnir 2009.05.26. 16:32:32
nem a múlt héten vizsgáztam kreszből
34. §, (8) Tilos előzni: a) kijelölt gyalogosátkelőhelyen és közvetlenül a kijelölt gyalogosátkelőhely előtt [...] e) útkereszteződésben és közvetlenül útkereszteződés előtt
kivételek, rendőri irányítás blablabla...
te is a jogsivágók táborát kellene hogy népszerűsítsd.
Secnir 2009.05.26. 16:33:40
hát, ha nem belátható az útszakasz, akkor meg mit pattog a posztoló? akárhogy mosdatod, szerecsen a gyerek.
pulykamaki 2009.05.26. 16:35:00
Joooe 2009.05.26. 16:35:58
Miért ne lenne ebben a helyzetben ő is hibás?
Sokféleképpen el lehet mondani ezt a mesét, nem voltunk ott :)
Emmett Brown 2009.05.26. 16:37:09
Blogger Géza 2009.05.26. 16:38:12
pulykamaki 2009.05.26. 16:40:53
Maglódi út bizony főútvonal...
Joooe 2009.05.26. 16:41:23
kivéve "ha a jármű főútvonalon vagy olyan más úton halad, amelyen elsőbbségét jelzőtábla [16. § (1) bek. u) pont] jelzi."
Érdekes hogy mindig azok buzdítanak jogsivágásra akik a legnagyobb butaságokat mondják :)
Kereszteződésben (védett úton) lehet előzni, ez elég hétköznapi szituáció.
pulykamaki 2009.05.26. 16:44:20
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 16:50:37
@Joooe: "Az előzés biztonságos végrehajtásához gyorsítottál, de az előtted haladó barom minden valódi ok nélkül hirtelen beleáll a fékbe,"
Indok volt, lehet, hogy nem megfelelően mérte fel az esetet, de akkor is a hátsó autós nem tartotta be a követési távolságot, és nem tudott megállni az előtte lassító autó mögött!
Joooe 2009.05.26. 16:51:54
Lehetetlen előzés közben minden kis alárendelt útra, földútra figyelni, és mindig besatuzni és visszahúzódni ha közeledik egy.
Igazából most sem lehetne előzni, ha pl. a sűrű keresztező forgalom ezt veszélyessé teszi, ez az általános szabályokból következik, persze ezt nehéz bizonyítani mert a vezető megítélésére van bízva a helyzet kiértékelése. Szóval én diktatórikus szabály szigorítások helyett inkább a vezetők képzésére és akár szellemi, idegrendszeri alkalmasságának vizsgálatára fordítanék figyelmet, nem lehet a jogalkotó íróasztala mögül vezetni egy autót... _Minden_ helyzetet úgysem lehet leszabályozni.
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.26. 16:52:18
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.05.26. 16:53:20
b; Gyalogost mindig elengedjük és erre hagyunk is helyet, nem akkor, ha kismama, vagy terhes nő, anyámkínja. Mindig. Ha mögötted levő tíz centire van a seggedben, állj meg, majd fizet, itt most te voltál ez.
c; Követési távolságot betartjuk.
A nőnek rendőrt kellett volna hívnia: megérdemelted volna.
Joooe 2009.05.26. 16:54:00
"de akkor is a hátsó autós nem tartotta be a követési távolságot, és nem tudott megállni az előtte lassító autó mögött" megfordítva: lehet, hogy nem tartotta be a követési távolságot, de akkor is, az elől haladó indokolatlanul fékezget, ezért roncsolják szét már sokadszorra.
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2009.05.26. 17:04:20
Bár nem világos, hogy megkezdték-e az előzést. Ha nem, akkor a balról lelépő gyalogos miatt nem biztos, hogy satuzni kellett volna. Ha igen, és ezzel a gyalogos testi épségét akarta megőrizni - akkor viszont indokolt volt a vészfék.
Persze, ez semmit nem változtat azon, hogy a posztoló a hibás és a nagyobb hülye - a követési távolság és az előzési szabályok figyelmen kívül hagyása miatt. Tök mindegy, miért fékezett az előtte levő. Ráadásul ez a logika... "Ki a jobb sofőr" alapon max az ovisok a homokozóban döntenek el vitás közlekedési helyzeteket, de nem jogosítvánnyal rendelkező felnőttek közúti forgalomban.
Blogger Géza 2009.05.26. 17:23:25
Normális vagyok? 2009.05.26. 17:29:02
Hogy ki a hibás? Hát te vagy az barátom és igen 100%-ban! Az kit éredekel, hogy a hölgynek már többször is előfordult az életében hasonló szituáció? Inkább hajtson keresztül a gyalogoson, csak, hogy Te ne törd össze a kocsid elejét, vagy Ő a sajátjának a hátulját? (neked egy Emberi élet csak ennyit ér?) Hogy juthat eszedbe olyan, hogy Ő mérlegelje a helyzetet a tükörben, hogy ki lohol a seggében vagy ki nem, hogy most akkor fékezhet vagy sem, miközben szépen keresztülhajt a gyalogon. Különben sem előzünk láncot alkotva az elözővel mivel így Te nem tudsz felkészülni a váratlanul kilépő gyalogosokra, biciklisekre, stb.!!!
Remélem visszaszolgáltatod a jogsidat a megfelelő hatóságnak, mert neked még sok ilyen baleseted lesz (legalábbis gondold végig ezt a lehetőséget is, mindenki jobban járna)!
Joooe 2009.05.26. 17:30:18
Amúgy ez nem tök mindegy. Ha a fékezés ténye vagy annak mértéke indokolatlan volt, akkor már megoszlik a felelősség.
Blogger Géza 2009.05.26. 17:38:14
psmith 2009.05.26. 17:38:33
Számomra ez a legfelháborítóbb.
Joooe 2009.05.26. 17:38:59
Ha meg eleve szabálytalanul előz valaki, azzal a tiltással sem lehet mit kezdeni. Ráadásul ha tiltanák, akkor is csak oda kéne nézni, mert mindig akadna aki nem tarja be.
Ottopappa 2009.05.26. 17:40:05
Konklúzió: mindketten hibásak vagytok.
Joooe 2009.05.26. 17:40:12
Emmett Brown 2009.05.26. 17:44:25
psmith 2009.05.26. 17:46:20
fehér kutya 2009.05.26. 17:49:14
Nekem nem derült ki.
hatesz 2009.05.26. 17:52:44
amugy azt nem ertem, hogy az 50es tempoval miert derogalo mennie a postironak, erdekes, itt ahol en elek (mar nem Mo-n) mindenki be tudja tartani a sebesseghatarokat, lehet hogy itt komolyan veszik azt, hogy "mindenkit hazavarnak"? Remelem meg jobban megemelik Mo-n a gyorshajtas buntetesi tetelet, vagyis a birsagot, nem is kell, hogy elvegyek a jogsit, egy 300ezres birsag elveszi majd a szaguldozo kedvet...
sorry megegyszer metal
NerveAxis 2009.05.26. 18:02:07
Aqweren 2009.05.26. 18:10:47
(Látszik egyébként hátulról is hogy nő-e vezet-e, és nem az autó mozgásából)
De írtam is hogy baromságként írtam a fenti mondatot ;))
@metal: Úgy van! :D Ott a pont :)
Egyébként meg semmi közöm hozzá hogy miért fékezett az előttem levő (kávéja borult-e ki, elkenődött a szemfestéke, vagy a csaja épp' orálisan elégíti ki), nem kell senkinek a seggébe mászni. Vannak helyzetek amikor nem mérlegelheted hogy a mögötted jövő idióta meg tud-e még állni, egyszerűen a tükörbe nézni sincs már idő.
Elvi síkon lehet vitatkozgatni azon hogy mi indokolatlan fékezés, csak éppen a gyakorlatban meg nekem mint hátul menőnek törik a kocsija, _és_ én fizetek. Szal a gyakorlat egy kicsit más...
2009.05.26. 19:02:04
hamisnero 2009.05.26. 19:12:35
Pirx 2009.05.26. 19:23:41
pyromaster 2009.05.26. 19:36:04
snorbi 2009.05.26. 19:39:19
Rosszul gondoltad, tipikus hibás gondolkodás. Az ilyenek miatt lehet annyi szabálytalan előzést látni az utakon, mert "gondolják" még beférnek...
Egyébként baromi sok autós vezet olyan hülyén, ahogy emberünk, azaz tapad a seggedbe, mintha attól gyorsabban haladna. Nem kell satufék, hogy beléd menjen.
snorbi 2009.05.26. 19:42:04
ghck 2009.05.26. 20:19:57
Mégis hogy jut eszedbe, hogy ő?!? Az, hogy más is belement már, azt jelzi, hogy hihetetlen bunkó a közlekedési morál, és veszélyesen közlekednek sokan az utakon. Remélem legközelebb elővigyázatosabb leszel.
B! 2009.05.26. 20:46:40
Mentünk 110zel a nulláson, felkenődött (de nem szét) egy pillangó az ablaktörlőre. Kb 5 km után lejöttünk a 3-as út felé.
Megálltunk a pirosnál, erre a pillangó elszállt...
Ilyet még nem láttam...
d.z. · http://masikmagyarorszag.blog.hu 2009.05.26. 20:51:46
Csak megy. Mert van jogsija. A többi mindegy. Ha balesetbe kerül, akkor meg a másik biztos fasz volt.
A jelen esetben a kedves posztolónak legalább felsorolták itt egy pártízen, hogy kapásból hány szabályt szegett meg. Talán okul belőle.
Ha más nem, jó látni, hogy sokan vannak, akik viszont nem csinálnak ilyeneket. Grat
Kicsi79 2009.05.26. 21:05:28
2. A kórház után kifelé az első zebra a Sibrik M. út, a gyalognak nincs elsőbbsége.
3. Megkezdett előzést mihamarabb befejezzük, nem fékezgetünk.
4. Követési távolság?
Konklúzió:
1. Szarjon sünt akinek lakott területen (vagy bárhol máshol) kevés a megengedett.
2. Szarjon sünt az a gyalog, aki a zebrát leszámítva kilép az autó elé.
3. Szarjon sünt aki előzés közben fékezget (Bár itt nem így volt, de az pláne aki ok nélkül fékezget).
4. Szarjon sünt aki az előtte lévőtől nem tart megfelelő követési távolságot.
Kicsi79 2009.05.26. 21:06:33
Kicsi79 2009.05.26. 21:11:35
Jánoska 2009.05.26. 21:36:04
Egyszer valakit kényelmesen beengedtem magam elé, mert láttam, hogy áll a sor előttem, szerencsétlen meg szemből neki balra kanyarodna. Mögöttem egy addig észrevétlen seggtúró satuzott, csikorgott, MAJD dudált.
Kérdem én nooooooooooormális?
Majd egyszer olyan mögé mész ki előzni, aki épp befér, neked meg elkerekedik szépen a szád, és elnyúlik...
Nem egy olyan ember mellett ültem már, aki még akkor is gyorsít, mikor előttünk már az összes féklámpa ég 10 méterre, miközben hátrafelé beszél, én meg mászok rá a majrévasra, aztán az öv megfog. Na ott inkább én vezetek tovább, mert nyugodtabb utam lesz.
Szóval TE vagy a hibás, sok sok okból. ÉS egy kérdés: érdemes-e 10m, 100m vagy 1000m miatt kockáztatnod? 1 km öcsém! 50-el "töttyögve" is kb 1 perc! Mondjuk így egy miatyánkkal többet tudsz majd elmondani, miután nem értél oda...
Matrix_ 2009.05.26. 22:15:35
Meg a gyalogos, mert nem ugrott.
jónévez 2009.05.26. 23:14:00
Sőt ő vigasztalta a másikat azzal: "Semmi gond, volt már ilyen egy párszor, kitöltjük a betétlapot, és kész."
Ha ezen a posztoló felidegesedett (mint írta), akkor egy cihológiai vizsgálatot ez megérne.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.26. 23:20:57
Az az igazság, hogy a posztoló a hibás, mert nem tartotta be a követési távolságot. A nő meg hülye volt, mert szinte oktalanul fékezett. Ha nem engedi át a gyalogost, mindenki jobban járt volna. Viszont ez nem mentség a köv. távolság be nem tartására.
Lehetséges, hogy ezt már eljátszotta többször is, de mindenesetre dicséretes, hogy ilyen higgadtan kezelte a helyzetet.
Ja, majd' elfelejtettem: én már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg :)
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.27. 08:16:17
Most csak azért nem reagálok, mert off lenne.
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.27. 11:26:18
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2009.05.27. 11:53:58
Ha rákattintasz a linkre a nevednél a hozzászólásomban, akkor odaugrik...
Dester 2009.05.27. 14:14:19
Lionel Boyd Johnson 2009.05.27. 14:39:16
...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.05.27. 21:38:03
Kniight 2009.05.28. 13:19:18
metal · http://electric.blog.hu 2009.05.28. 13:35:10
nok 2009.05.28. 16:53:37
SLacc 2009.05.29. 09:42:05
Viszont legalább látszik, hogy jószágok is olvassák a blogot, tehát van értelme (talán).
Alf (törölt) 2009.05.31. 20:47:14
de a konkrét szitut nem láttam szóval nem tom.
K Ö V E T É S I T Á V O L S Á G
execute 2009.06.05. 14:40:33
auto.indavideo.hu/video/5_perces_megfordulas_Budapesten
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.06.05. 14:50:34
autozz.blog.hu/2009/05/20/o_se_az_y_megfordulast_huzta_a_vizsgan
ejszarny · http://www.ejszarny.hu 2010.08.05. 07:21:12
2. kovetesi tavolsag...