Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Ámokfutó öregember

2009.07.31. 08:31 :: SilentSound

Amit Zoli leírt, attól még nekem is leesett az állam. Azt tudtam eddig is, hogy egy tekintettel is fel lehet hergelni azt, akinek megvan az alaphangulata, azután pedig beindul a lavina effektus és saját magának gerjeszti tovább az indulatait az ilyen idegbeteg. Ha ez párosul azzal, hogy valószínűleg még marha rosszul is lát, az még veszélyesebb. Mint az orrszarvú, ami elindul és megy előre lendületből...

Már rég óta olvasom a blogot, és nem olyan rég be is regisztráltam, hogy néha beleszólhassak a történésekbe. Sosem gondoltam volna hogy írok nektek! De ami a minap történt velem azt hiszem az érdekes kategórián is túlmutat... Találkoztam már igazán nagy tirpákokkal is de ez eddig viszi a pálmát nálam!!!

Hazafele tartottam a XIV. kerületből. Az Nagy Lajoson haladtam az Örs vezér tere felé. Mikor kiszélesedett előttem az út az Örs Vezér térhez közeledve, az előttem haladó Renault Expresszben ülő papa nem tudta melyik sávban haladjon, ezért a szaggatott vonalon gondolta végigmegy. Mivel gondoltam nem lehet valami okos, ezért egyel kisoroltam, nekem az a sáv is jó. A pirosnál megállva látom, hogy megtalálta a neki való sávot, mivel mellettem állt. Nagy szódásszifonnal a fején átszól, hogy mit bámulsz. Pedig csak ránéztem. Zöld majd indulunk, illetve csak Én, mert Ő lefullad. Nevetek magamban...

Kicsit odébb a finommechanikánál, a gyalogátkelőnél már elég sokan várakoztak. Ezért lassítottam, majd megálltam, hogy átengedjem a jónépet. Középső tükörbe benézek, hogy a mögöttem lévő autós hogyan szid mint a bokrot. De nem ezt tapasztaltam!!! Mögöttem az előbb említett Renault, jött nem kis tempóval!!! Bal tükörben pedig egy szintén lassító Omegát látok. Mondom magamban, hogy itt gond lesz! Rátenyerelek a dudára, hogy figyelmeztessem a gyalogosokat.

Papa pedig lassítás nélkül - a gyalogosora magas ívből téve - kikerülve engem elrobog. 2 gyalogost így is majdnem elgázolt!!!! Kicsit fel ment a pumpa bennem! De nem jutott messzire, mert a Ladányi-Fehér úti lámpák megfogták őt. Utolérem, mikor épp át akarok szólni neki, hogy: nem kéne ilyen gyorsan menni azzal a szarral, pont elindult.

Majd a következő lámpánál igen érdekes dolgot művelt. Mivel ott kb 2-3 éve már megváltozott a forgalmi rend, és  emiatt a Fehér úton az Éles sarok felé csak a buszok közlekedhetnek, nekünk autósoknak, az Albertirsai köz és annak folytatása van felajánlva, közlekedés céljából. De papa látom lassít, pedig zöld a lámpa, és megy a kanyarodó sávba. Kérdem magamtól, hogy ez nem látja a táblákat??

Erre megláthatta a nagy kerek behajtani tilos táblát, alatta a kivétel BKV felirattal, majd azzal a lendülettel áthajtott a szigeten, majd lassítás (sőt inkább még gyorsított is), index és esetleges körbenézés nélkül visszasorolt abba a sávba, ahonnan jött. Az Omegásnak enyhén fékeznie kellett. Remélhetőleg nem kellett gumishoz rohanni utánna, és lecseréltetnie a kockákat. Azt hittem hogy ekkor már csak észre veszi magát.

De nem!!! Aki jár erre az tudja hogy ezután jön egy éles balos, majd szintén éles kettő jobbos kanyar. (Ezek a kanyarok miatt kapta a nevét is...) A balosban nem volt gondja a papának, mivel ő volt bal oldalon. De a következő két jobbosban, MIND A KETTŐBEN, úgy kanyarodott, hogy érintőre vette az ő tükre az enyémet! Én hiába hűzódtam le jobban, vagy lassítottam vagy, gyorsítottam, mint ha az ő autóját is én vezettem volna!!!

Ugyanazt csinálta mint Én! Pedig azért nem olyan kicsi az a két sáv!!! Természetesen Én eközben, erős és hosszú dudaszóval jeleztem neki a nemtetszésemet! Miután kiértünk a két jobbosból - az én sávomból idővel kettő lesz, az övéből pedig kanyarodó - erős mutogatásba kezdett. Én meg csak a középső újjammal jeleztem neki hogy nem értek vele egyet!!

Majd, mikor az ő sávja már majdnem kanyarodásba hajlott, gyorsan kirakta az indexet jobbra, és elkezdte rámhúzni a kormányt!!! Na a k anyádat!! Gyorsan nézek a jobb tükörbe, látom nem jön senki, és mint menekülési út gyanán kisoroltam. Simán belém jött volna!! Titokban már vártam, hogy meglöki a kocsi seggét, és én szépen ráforogok az út széli oszlopra.... De nem lett ilyen hála istennek.

A tükörben nézem, hogy a papa némi fékezésre kényszerült a túl késői besorolás miatt, meg majdnem balesetbe keveredett, a mögöttem jövő autóstárssal. Én tovább haladtam és beálltam a Harmat utca felé haladó kanyarodó sáv végére.

Majd a papa ordítva és mutogatva elhalad mellettem, természetesen ekkor is nyomta neki rendesen! Remélem felcsavarodik egy oszlopra!

De az egészben a poén, hogy akinek a sávváltás miatt majdnem összeütközött, az meg mögötte nyomta a dudát, és száguldozott utánna! (Zsák a foltját).

Ezek után nem kicsit levert a víz! Ilyen öregnek, aki nem is meri a kreszt, ÉS az utak királyának képzeli magát, ÉS már túl van bőven a 60-on, ÉS szódásszifonnal vezet, nem hiszem el hogy megadják a jogosítványt!!!

Sajnos a rendszámát nem jegyeztem meg! Amit nagyon sajnálok, mert egy ilyennek kijárna az hogy kirakjuk a rendszámát és ha látjuk újjal mutogassunk rá!!

Várom kommentjeiteket és a sok sünt, meg hogy akkor ki is a hülye!?

108 komment

Címkék: budapest közlekedés autó hülye erőszak veszélyes öreg

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

puffancs 2009.07.31. 08:38:16

micsoda kalandos reggel :)

(amugy az mit jelent, hogy szodasszifonnal a fejen?)

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.31. 08:45:03

@puffancs: A régi szódásüvegnek volt nagyon vastag alja és az ahhoz hasonlatos szemüveget hívják szódásszifon szemüvegnek. :)

puffancs 2009.07.31. 08:51:36

@SilentSound: a, ertem, koszonom :)
bizonyara kalap is volt a fejen :D

LiquidWarden 2009.07.31. 08:57:09

El tudom képzelni ezt a reggelt. Jó pár évig én is Pestre jártam dolgozni autóval. Annyit ordítani... :)
Reméltem, hogy ha északra megyek, akkor jobb a helyzet. Nem, nem jobb.
Az ilyen öregektől csak azért ver le a víz, mert ha motorra ülök, és bízom abban, hogy egyenesen fog haladni, aztán sávot vált, akkor nekem reszeltek. Autóval csak egy kocc...

craft75 2009.07.31. 09:04:50

Majd hazament és elujságolta otthon a mamónak, hogy 60 éve vezet de ezek az ifjú idióták semmit sem változnak, leszorítják, mutogatnak, fékezgetnek, bezzeg a *ommunista időkben sokkal jobb volt, és ma már bárki kaphat jogsit.

SereG 2009.07.31. 09:15:28

Csao! Minden áldott nap ugyanezen az útvonalon (Nagy Lajos, Örs, Éles, Harmat u.) megyek oda-vissza legalább egyszer, és hát igen trükkös dolgokat lehet bizony tapasztalni.

Az nem kétséges, hogy az élessarki szakasz (posztban erős balos, majd két jobbos) az arra ismeretlen autósoknak 90%-ban problémát jelent.

Utána még trükkösebb a Maglódi/Jászberényi úti visszafordító, különösen akkor, ha nem megy a lámpa (3-as villamos kereszteződés, stb).

Itt van egyébként, ha valaki megnézné: norc.hu/embed.aspx?id=2d3277102423600ef2d54281ae672e65&ppa=0&r=-346.72&vla=-6.16&lz=60&acc=5ec322cf-24fc-46d6-9a17-7e15883970f0

Viszont a legnagyobb gond ennek ellenére mégsem az idiótább autósok, hanem az a negyedévi egy baleset (jóesetbe), ami pl a vasúti híd előtt-alatt-után történik közvetlenül.

Gyakorlatilag ez az egyetlen átjáró közel s távol zugló és kőbánya között, és ha beáll valamiért, az még a Bosnyák téren is érződik...

kovka 2009.07.31. 09:27:58

lecserélte a 125ös skodrit , meg a kalapot aztán "ereszd el a hajamat, úgy se hagyom magamat" hujjujjujjujjuj

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.07.31. 09:41:42

Meg kell állni, ki kell szállni. A tata vagy elhúz a picsába, és akkor 5 perc múlva elindulsz utána, immár a szokásos pesti forgatagban, de enélkül az idióta nélkül, vagy kiszáll ő is, akkor pedig alkalom adódik a feszültség testmozgásos levezetésére...

Ez utóbbit 10 megélhetési wellness-celebből 10 ajánlja amúgy is. "A stressz legjobb ellenszere a rendszeres testmozgás!" Meg a fogorvosok egyesülete is ajánlja, mert egy új fogsor még mindig "egy zsiguli ára" az öreg szájában...

Meg mert a vaskasztni ölelő biztonságérzete nélkül mindenki óvatosabban üvöltözik, meg a lámpaoszlopra sem kenődik fel senki... szóval még biztonságosabb is.

Persze kerékkulcs a térképzsebbe... :)

Yoli87 2009.07.31. 09:55:43

@SereG: Igen a balesetek sokkal nagyobb gondot szoktak ott okozni! De még szerencse hogy ez az állat nem okozott balesetet!
És köszi hogy raktál be linket.

Cserébe itt van ahol áthajtott a szigeten:
www.norc.hu/embed.aspx?id=1f7940b033fbf49e8e4732d9449a240b&ppa=0&r=-111.5&vla=-5.5&lz=60&acc=8905c55d-0b9b-4994-9a20-ffc5ce71db2f%27

Yoli87 2009.07.31. 09:58:08

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Szívem szerint megálltam volna de akkor meg a forgalmat tartom fel. Sajnos az éles sarkon nincsen parkolóhely. De ha lett volna akkor biztos is hogy megállok... De helyette azért próbáltam lassítani ill. gyorsítani hogy őt elkerüljem....

Matrix_ 2009.07.31. 09:58:19

nem volt az még 60éves. 40 volt csak már szétitta az agyát!
Az ilyeneket messzire el kell kerülni!

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.07.31. 10:00:59

Hehe, silent a bevezetőben Zolit írt, és kiderül, hogy Yoli! :)

QWERTY rulez!

Yoli87 2009.07.31. 10:04:30

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél:
Nem ő a hibás hanem én mert én írtam úgy alá hogy Zoli....

SereG 2009.07.31. 10:08:24

@Yoli87: Majd átírja úgyis :)

Danessz 2009.07.31. 11:15:06

Erről a klasszikus esetem jutott eszembe, amikor skodás-kalapos öregúr mindenen 40-nel verekedte át magát. Őis csíkon ment, és országúton talán volt 50-is.

.lll. 2009.07.31. 11:27:30

mondtam már 105ször:mammer,tatter ne vezess!

Amúgy yoli biztos jó tsaj?

Rousboy 2009.07.31. 11:47:19

Igazából nem lehet ehhez mit hozzászólni, 2 nagy pofont megérdemelt volna az öreg "tiszteletből".
Annyit tudunk csinálni hogy vigyázunk magunkra, embertársainkra, ahogy a postoló is tette, próbálta tenni.
Róla majd pedig intézkedik az élet, de remélhetőleg csak róla...

Yoli87 2009.07.31. 12:31:03

@lófő: Yoli nem jó tsaj..... :D

dekás dezső 2009.07.31. 12:37:20

ejj, ezek a régi öregek még tudtak élni...

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.31. 12:43:56

Hát a papa ritka hülye volt. De nem értem miért kell megint kihegyezni a korára a sztorivégét? Ilyen barom bőven van fiatalabb is. És te se voltál semmi. Az ilyenektől jobb szépen lemaradni, aztán majd megbámulni az árokban levő roncsot!

scottish 2009.07.31. 12:44:24

Annak örülj, hogy nem csempét szállítottál!

ficsilla · http://ficsill.blog.hu 2009.07.31. 12:47:25

a kisöregek régi roncsokban mindig ijesztőek. A minap valamelyik hétvégén nem működtek fél Budán a jelzőlámpák, így már önmagában igen akciós volt rájutni az Alkotásra, amit csak az előttem haladó sporttárs nehezített meg annyiban, hogy balra kanyarodva három sávban a moszka felől előttem haladva úgy váltott 3szor sávot, hogy ebből egyet sem vett észre...

PR32 (törölt) 2009.07.31. 12:49:48

én is látok arra minden nap vmi érdekeset. (én tekerni szoktam az éles sarok felé. Ha tudtok vmi alternatív útvonalat, ami nem hosszabb, plíz, segítsetek! (Örs-Ecseri között mennék)
Nem vagyok vmi fosós típus, kocsival biztos ezt fogom használni, de bringával nem gyengén életveszélyes. :S

Yoli87 2009.07.31. 12:54:02

@PR32: kerepesi-pongrác majd bihari és ecseri ha tekerni akarsz.... Ez nem olyan nagy kerülő. Pontosabban a legkisebb!

Yoli87 2009.07.31. 12:57:13

@metal: Természetesen fiatalból is van rengeteg ilyen, de az öregeknek már a reakcióidejük és ehhez hasonló dolgaik (lásd a szemük) már nem éppen a legjobb.
Lemaradtam csak mikor átvágott a szigeten ismételten majdnem egymás mellett voltunk. A kocsisort mögöttem meg nem akarom feltartani.

Yoli87 2009.07.31. 12:58:14

@scottish: Mondok jobbat. A kis keresztfiamat "szállítottam" éppen hazafele ....

dekás dezső 2009.07.31. 13:02:46

még jó, hogy nem a terhes feleségedet vitted szülni a kórházba, miközben a hátsó ülésben a fél fóti gyermekváros szunyókált békésen;)

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.31. 13:03:24

@Yoli87: De ennek semmi köze ahhoz, hogy valaki hülye barom. Mert a leírás alapján nem azzal volt a baj, hogy lassú a reakcióideje, hanem azzal, hogy agresszív hülye. Ez meg nem függ a kortól!
A lemaradásodat olvastam, de a leírás alapján, a sziget átvágás után még jó pár kanyart mentél a közelében, ahelyett, hogy hagytad volna a faszba.

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.31. 13:04:12

@Yoli87: Ha még kisgyerek is volt a kocsiban, akkor főleg illett volna hagyni a fenébe.

A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.31. 13:05:05

kiváncsi leszek mi lesz akkor ha bevezetik azt ami euban pár országban normális,hogy ha már lejár a eü alkalmassági akkor nem csak dokihoz sprintelsz hanem kressz vizsgára is...(mondván azt nem elég egyszer az életben tanulni ismételni kell stb)gyönyörű lesz mikor mindenki megy kresszre17 éves a 70 évessel és akkor legalább az ilyen bohócok megdőlnek...

Yoli87 2009.07.31. 13:05:47

@metal: az igaz hogy mentem mellette, de akkor azt is olvastad hogy próbáltam leszakadni tőle. De természetesen utólag már én is okosabb vagyok, és biztos is hogy lelassítottam volna hogy menjen csak!

A DONOR (törölt) · http://donor.blog.hu 2009.07.31. 13:06:46

jah látom csak az elöbb eltünt...

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.31. 13:07:13

@Yoli87: Ezen most már kár vitázni, megúsztad, de tanulj belőle. az ilyet hagyni kell a gecibe, egy idő után megölik magukat.

SereG 2009.07.31. 13:08:30

Hát most lehet übertahó leszek, meg diszkriminatív az idősekkel, de az tutibiztos, hogy én kineveznék egy max. kort (pl. 62 év), amíg még az ember kaphat jogosítványt.

Utána max extra orvosi vizsgálatokkal kitolható lenne 65-ig, és off. Természetesen 62-től akkor működnie kéne már egy marha kedvező árú tömegközlekedésnek is, 65-től pedig ingyenessé tenni (nem tudom, most mennyitől van).

Elnézést így utólag is, de nekem is volt már olyan kalandom, hogy a papa harminc körülivel "repesztett" át a piroson, nézett bambán valamerre, de azt se tudta már, hogy merre van arccal előre. 1-2 cm-re sikerült elgurulnia a lábamtól (zebra is volt, és nekem zöld jelzés is).

Yoli87 2009.07.31. 13:09:10

@metal: :D köszi a tanácsokat!
Igaz még csak 5 éve van jogsim, de azt mondom hogy senki sem lehet elég tapasztalt ... Mindig tanul valamit az ember ....

Megélhetési rasszista 2009.07.31. 13:09:50

65 fölött törvényileg be kellene vonni a jogosítványt. Ha már úgyis ingyen van a MÁV/BKV/Volán, használja azt. Ne veszélyeztesse a forgalmat.

monyon le 2009.07.31. 13:10:44

Ezek a szerencsétlenek minden nap, minden hétvégén megkeserítik az ember életét az M7-en is!
Belső sáv (Fehér vár után a 3 sávos szakaszon) 80-nal!!!

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.31. 13:23:30

@SereG: @Megélhetési rasszista: @wellsystem:

Hogy menni hülye gondolja azt, hogy a vezetni nem tudás korfüggő!

SereG 2009.07.31. 13:28:02

@metal: csak éppen az a nem mindegy, hogy valaki úgy nem tud vezetni, ahogy pl te, vagy a korral járó figyelem-, koncentráció-, reflex- és látáscsökkenés miatt.

hawkeye 2009.07.31. 13:28:42

@SereG: Már most előre röhögök, ahogy 62 éves korodban bőszen tagadod majd, hogy ilyeneket kommenteltél egy blogban... :)))

Ugyanez vonatkozik a többi életkornácira is.

A kor legfeljebb predesztinál a hülyeségre, de nem határozza meg!

Csak itt a blogban ebben az évben több tucat huszonéves agresszív szenilis gibbon szerepelt.

Hát még az utcákon mennyi van.... :))))

dayaxx 2009.07.31. 13:29:16

@Megélhetési rasszista: Én inkább egy alapos testi-szellemi kivizsgáláshoz kötném 60 felett. Van nagyon toppon lévő 65 éves kollégám, tőle azért nem venném el a jogsit...
Amúgy is pszichológiai vizsgálathoz kéne kötni a jogosítványt, valahol az autó is gyilkos fegyver.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.07.31. 13:33:38

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

@metal: Nem korfüggő, de azért valljuk be, az időseknek már nem olyan a reakcióidejük, és nem is tudnak annyira figyelni.

s9e (törölt) 2009.07.31. 13:34:52

@Megélhetési rasszista: Na azért ez a limit durva lenne meg megalázó is egy csomó embernek. De ha életkortól függően ismét le kellene rakni az összes vizsgát az vélhetően kiszelektálná az ilyeneket.

metal · http://electric.blog.hu 2009.07.31. 13:37:21

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ez tény, de ettől nem függ egyenesen a balesetveszélyeség.
@SereG: A korral járó reflex, és látáscsökkenés kiszűrésére most is van orvosi vizsgálat, és ha jól tudom évente kell nekik menni.

BKV reszelő 2009.07.31. 13:37:31

"...Amit nagyon sajnálok, mert egy ilyennek kijárna az hogy kirakjuk a rendszámát és ha látjuk újjal mutogassunk rá!!"

"újjal" ?! Új autóval ? Új gumibottal ? Új gumióvszerrel ? ...vagy - és erre gondolni sem merek - a levélíró nem tudja az ujj és az új jelentése közötti eltérést ? ...mert az egyik ugye végtag, a másik meg nem annyira.

BKV reszelő 2009.07.31. 13:39:46

A tatát meg sajnálom. Autóban fog meghalni. A saját korlátait ismerni kell(ene) mindenkinek, aki autót vezet. Én pl. 43 évesen már észrevettem, hogy szürkületkor - gyk. naplemente alatt - amikor az ég még világos, de az út és környéke már inkább sötét, nem látok olyan jól, tehát ilyenkor lassabban és körültekintőbben vezetek. Szerintem tíz év múlva ez az időszak tabu lesz a számomra.

SereG 2009.07.31. 13:44:12

@metal: hát ahhoz képest csak az én ismeretségi körömben van legalább 6-7 olyan ember, aki 60 fele jár, és saját bevallása szerint is már csak áramot vezethetne jóesetben.

Ehhez képest ott a jogsija a fiókban, és olyankor elő is kerül onnan.

@hawkeye: életkornáci, loool! :D Sajnos fenntartom a véleményem, és 34 év múlva (márha még emlékszem rá, ki vagyok) elszámolok magammal, miket is kommenteltem...

Yoli87 2009.07.31. 13:45:36

@BKV reszelő: a végtagra gondoltam, de szerintem értelmezhető...

hawkeye 2009.07.31. 13:56:25

@SereG: Elteszlek az archívumba, hogy ne tudd letagadni....:))))

Hidalgo 2009.07.31. 13:57:35

jómúltkor az új 0-ra hajtottam föl keresztúrnál az M3 felé. épült ott egy madarastecsó és körforgalom, ahova be is hajtottam annak rendje és módja szerint ("hajts be. a körforgalomba. majd. hajts ki. a. harmadik kijáratnál."). jön a felhajtó a 0-ra, index jobbra, jövök ki a körforgalomból és mit látok? na mit? idősebb házaspár matizban, HALÁLOS NYUGALOMMAL jön SZEMBE. just egy picit elbizonytalanodtam, hogy akkor most wtf? gondolkodtam, hogy vajon a 0-on is szembe jött? vagy csak megfordult -az egyébként elég széles- felhajtón, mikor rájött, hogy nem arra akar menni?

star77 2009.07.31. 14:15:20

70 felett mindenkitől be kéne vonni a jogosítványt.úgyis ingyen utaznak.életveszélyesek.

SereG 2009.07.31. 14:22:49

@hawkeye: jórendben :)

Egyébként, hogy ne csak az idősek irányába legyek (kicsit) negatív, kategórikusan ki kell jelentenem, hogy 17-18 éves korban sem adnék ám jogosítványt... cca. a 21 éves kort tartanám ideálisnak :$

brien 2009.07.31. 14:24:25

Mindennap azon az útvonalon közlekedek, milyen színű volt az a Renault, csak hogy messziről elkerüljem :)
Az élessaroknál rendszeresen gondok vannak a kanyarodás alapvető szabályaival...általában 10-ből 8 autós érintőre veszi a tükrömet, én meg külső sáv lévén (mivel én már rég tudom, hogy majd az kell), már nem tudok menekülni, max. fékezni meg dudálni. Kanyarodáskor NEM vesszük igénybe mindkét sávot vazzee...mikor tanulnak meg az emberek a sajátjukban kanyarodni (is)?
Nem is értem miből gondolja valaki, hogy ha a piros lámpánál még ott álltam mellette a külső sávban, akkor a zöldnél kiürül az a sáv és ő nyugodtan cikázhat egyikből a másikba...

uni1002 2009.07.31. 14:26:59

@SilentSound:
A szódásszifonban csapvízzel és patronnal házilag állítjuk elő a szódavizet, és ennek fémtartálya van, szemben a klasszikus szódásüveggel, ami üvegből készül, és tényleg vastag az alja.
Ezért szódásüveg-szemüveg...

záporjózsi 2009.07.31. 14:34:41

Szép poszt... Két apróság:
- Valószínűleg rövidebb és érdektelenebb lett volna így: a 60 év körüli, kb. ugyanennyi dioptriás szemüveggel megáldott tatáról lerítt, hogy közveszélyes, a Bánki Donát utcánál elkövetett idiotizmusai miatt gyorsan lehúzódtam, elengedtem, törjön össze mást, engem várnak haza...
- hejesíííírás

uni1002 2009.07.31. 14:34:55

@star77: Úgy látom nem akarod a 70 évedet megérni. Miért ne mehetne, ha egészségügyileg rendben van...
Én a 30-as kopasz, fekete napszemüveges kigyúrt ürgének nem adnék jogosítványt, aki a sötétre színezett üvegű, fekete városi terepjárójával cca. úgy 120 km/órával váltogatja úgy a sávokat, lehetőleg a záróvonalon át, a belvárosban, hogy alig lehet kivédeni, hogy ne húzza meg a kocsimat oldalról...

SereG 2009.07.31. 14:36:15

@brien: Lehet nem egyről beszélünk, de ahogy a Fehér útnak vége, és jön az élesebb balkanyar, a belső sáv bal szélénél olyan idiótán van megcsinálva a járdaszegély, hogy csak épp, hogy nem ér hozzá az autó kereke - szerintem ezért is van az, hogy a záróvonal felé húznak, ill gyakran át is lépik. Majd figyeld meg, ha arra jársz!

Ittvan, hogy melyikre gondolok:
norc.hu/embed.aspx?id=5ae7f818c4e0e40c95b63c32cb46f27e&ppa=0&r=-22&vla=9.7&lz=20&acc=5ec322cf-24fc-46d6-9a17-7e15883970f0

hawkeye 2009.07.31. 14:40:43

@SereG: én inkább azon a véleményen vagyok, hogy a USA mintát kellene követni, ahol a legtöbb államban a középiskolai oktatáshoz hozzátartozik a jogsi megszerzése.
És nem lehet venni, mint nálunk... :(

Az öregekre visszatérve el kellene egyszer menned a veterán vadászpilóták klubjába. A 70-es apókák vezetési tudása láttán elszégyellnénk magunkat..

Úgyhogy hidd el, nem a kor a meghatározó. Sokkal inkább a jellem, és ebben neked van igazad, az önismeret, hogy fel tudja mérni a képességeit.

Ha pl. valaki már 40 körül farkasvak, az jobb, ha azonnal kiszáll az autóból, és csak utasként....

Yoli87 2009.07.31. 14:44:32

@brien: Fehér színű Renault expressz. Nem a teherautó változata.
Ilyen volt:
medija.hasznaltauto.hu/934916/3126280_2.jpg

SereG 2009.07.31. 14:53:50

@hawkeye: így igaz.

Bár az USA mintát nem ismertem, no meg nem ismerem az ottani fiatalok jellemét sem, vagy épp az ottani oktatás minőségét, de...

Szerintem nálunk ez ugyanúgy nemműködne, ahogy rendszerint más dolgok sem. Vélhetően még ennyire sem tanulnák meg az elméletet, a gyakorlatra nem lenne elég idő/autó/oktató, el lenne az egész bagatelizálva.

Most sem akkor tanul meg az ember vezetni ugye, amikor oktatják és megszerzi a jogsit, hanem az első 3-5000 km után (elnézést, ha kicsit túloztam), és ha a feltételek adottak.

Ezen felül még van egyfajta komolytalanság is a mi fiataljainknál (17-18 év), no meg a felelősségérzet is minimális.

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.07.31. 14:54:48

szép poszt, a minap egy hasonló kvalitású "közlekedőtárs" a szirénázó rohammentő előtt kanyarodott be, gondolván hogy a jelzés neki nem szól. a mentős lélekjelenlétén múlt, hogy nem lett ebből tragédia.

tegnap lassú járművet előztem, amikor is egy alsóbb rendű útról sietve rákanyarodott egy másik 'sorstárs' velem szemben a főútvonalra. arról nem győződött meg, hogy jobbról szabad-e a kanyarodás, lendületből cselekedett. én éles dudaszóval jeleztem nemtetszésem, szerencsére be tudta húzni az autóját az út széli fűre. épphogy.

@SereG: Kedves SereG, véleményem szerint nem a kor számít igazán, ezért is volna az egészségügyi vizsgálat. márha nem lenne komolytalan, lenyúlós az egész. csak nagyapám példáját tudom megemlíteni (Isten nyugosztalja), aki világ életében imádott vezetni. ám 65 évesen érte egy szélütés, ami egyik napról a másikra megváltoztatta az életét, a reakcióidejét, mindent. egy örökmozgó, fitt, fiatalos öreg úrból hirtelen idős ember lett. a doktornőnek mondogatta is mindig, hogy kell neki a jogosítvány, mert ki tudja.... mi, a család pedig megtiltottuk hogy vezessen, hiszen ha valahová autóval kellett volna mennie, bárki a családból készségesen segített neki.
röviden összefoglalva, nem lehet az alkalmasságot korhoz kötni, nem csak a szellemi frissességet kell nézni.

eloszto · http://eloszto.hu 2009.07.31. 15:04:30

@SilentSound: így van, tehát félreírtad, szódásüveget szoktak írni, nem szódásszifont :)
a szódásszifon csak fém lehet, azon meg nehéz átlátni.

vagy lehet hogy mégis az volt a tata fején, azért vezetett így?:D

eloszto · http://eloszto.hu 2009.07.31. 15:05:55

@SereG: a vizsgáztatók meg éljenek a netto 90-ből, mi? Te szívtelen!

georg 48 2009.07.31. 15:09:51

Szóval! Én semvagyok már mai gyerek, de állítom! Jócskán meg kellene szigoritani az orvosi alkalmasságit hatvanon túl. Egy 65-70 éves ember hovatovább már alkalmatlan a vezetésre / tisztelet a kivételnek/. Szétszórt a figyelem, szarok a reflekszek, késik a reakcióidő, stb. Menjen gyógyfürdőbe, áztassa a valagát, de ne vezessen. Mert mások testi épségét veszélyezteti. A sajátja le van szarva!

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.07.31. 15:11:54

@SereG: Kedves SereG, megint hozzád, mert kategórikusan kijelented hogy a 17-18 éves korosztály nem tud vezetni. ezzel megint vitatkoznék.
sajnos az idiotizmusnak, a vezetni nem tudásnak nincs korfüggő összefüggése.
mondok egy másik példát. apámnak volt egy munkatársa, aki soha nem váltott 5-dik sebességbe, még autópályán sem - gondolom nem ismerte azt. közben tolta neki 4-esben 140-el, üveghangon. én tőle is elvenném a jogosítványt, szerintem ő is alkalmatlan a közlekedésre.
számtalan ilyen eset van, és lehet valakinek rossz napja is - de a posztban leírt 'úr'-nál ez a vezetési morál úgy látszik nem holmi szerencsétlen csillagállás következménye, hanem sztenderd, berögzült stílus. sajnos. és még azt hitte, hogy igaza van.

brien 2009.07.31. 15:13:13

@SereG: Nem nem...azt tudom, mert még jóindulatúan direkt nagyobb ívben kanyarodok, mert az tényleg szar. Hanem utána a két lámpánál, ami a vasúti felüljáró alatt van.
@Yoli87: köszi :)

georg 48 2009.07.31. 15:15:04

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):
Ja, neked elfelejtettem válaszolni.
Most pont ellentmondásba keveredtél magaddal! Hát igenis korhoz kell kötni. Most képzeld el, nagyfatert útközben éri a szélütés! Gondolj bele! Persze érhet ilyen baj fiatalabbat is, de egy idősnek nagyobb az esélye. Megtagadni nem lehet a jogsit, de úgy megfingatnám az eü. vizsgán, hogy a90%-uk alkalmatlanná válna.

Donor 2009.07.31. 15:16:56

Ha nem ültem volna egyszer egy ilyen öreg mellet, akkor azt mondanám hogy a poszt író a hülye, de én mint utas voltam már ilyen kocsiban.

Skoda120, kalap, szemüveg, 60év ami kell.
Öreg nyomta neki rendesen, ugyan ezek a szituk, hogy nem lát, nem fogja fel csak nyomja neki mert ő jól vezet, közben meg rázza az öklét hogy micsoda agresszív vezetők vannak, pedig csak egyedül ő volt az...én meg persze az életemért imádkoztam.

Aztán egyszer megbüntette a rendőr gyorshajtásért. Tiszta lelkibeteg volt, hogy ő pedig mindig milyen rendesen és szépen vezet, erre őt kapják el miközben ott az a sok ámokfutó.... :D én meg csak röhögtem magamban.

Motorosként ezek azok a vezetők akiknek lehúzódok, udvariasan előre engedek és semmilyen körülmények között nem közelítem meg 50 méternél jobban.

Tehát kedves postíró ha az életedet félted akkor ne vedd fel a kesztyűt, hanem hagyd ott és kerüld el az ilyen idiótákat. Persze nem a te hibád hogy mellé keveredtél véletlenül, de legközelebb tudni fogod, hogy az ilyeneket tudatosan kerülni kell.

Másik ami gyanús nekem hogy be lehetett szívva az öreg nem kicsit, különben nem lett volna ilyen bátor, és rosszul koordinált.

dpeti · http://www.ninapartmentsphuket.com 2009.07.31. 15:17:24

Két napja állok a kapucinus utcában a pala utca után egy kicsivel. Aki nem ismeri ez egy egyirányu utca elég szűk. Utasom próbál beszàlni mikor a ponty utca felől szemben a haladási iránnyal érkezik egy nő majd lassítás nélkül felugrat a járdára a kormányt markolva előre mereven bámulva elhúz melettem utasom félreugrik így nem üti el az idióta.

uni1002 2009.07.31. 15:26:57

A céges sofőrünk 62 évesen ment nyugdíjba, szerencsém volt mellette ülni, a havas szerpentinen a hegyoldalban, az utolsó munkanapján. Azt hiszem, hogy sok ifjú megirigyelhetné, azt a biztonságot,és sebességet, ahogy vezetett a csúszós úton.
Tökéletes profi volt.

el basta 2009.07.31. 15:27:36

Szerintem sün a posztírónak, mert...
...neem, csak viccelek. :) Igen, ez elég egyértelmű sztori volt, LOL.
Régen, amikor jóval csóróbbak voltunk, anyám a trabicsekkel kifejezetten utazott a hasonló szitukra a biztosítás miatt. Otthagyta, kitette, rágyorsított...:)
Cégessel én is tuti lekoccoltam volna, egye meg amit főzött. A hülyeség sztem sem feltétlenül korral jár, de kétségtelenül nagyobb az esélye.

Donor 2009.07.31. 15:29:21

@SereG: Nekem vannak 60 feletti rokonaim akik normálisan tudnak vezetni.
Azt a pár időset aki mégsem alkalmas rá pedig az orvosin kellene kiszűrni.

imittto 2009.07.31. 15:30:12

Éles saroknál velem is megesett egy érdekes eset. Úgy másfél éve lehetett, szokásos hajnali munkába menet. Én a külső sávban, 40 körüli hölgyike a Fabiával a belsőben - az Örs vezér tere felől a Kőrösi felé ahol a vasút alatt áthalad az út, szakadó eső...aki ismeri a környéket nagyjából sejti is. Anyuka sietett, rendesen nyomta neki, az első jobbosban előzött meg. Még láttam bekanyarodni majd mire a második jobboshoz értem már velem szembe jött, elrántotta még balra és feltette egy beton elemre az autó orrát. Én addigra már megálltam, visszatolattampár métert (kb. az aluljáró feléig) és elakadásjelzővel lezártam a kocsit, mentem megkérdezni mi törtét. Annyit mondott hogy nem tudja...A belső sáv ott a villamos sínnel közös, együtt is kanyarodik, gyanítom elindult az autó fara (komolyesőben nekem is elindult már ott, de apró korrigálás és helyreállt a rend) ő meg ráállt a gázra így jöhetett meg szemből...ki volt borulva úgyhogy hívtam neki mentőt meg rendőrt (kurva szar helyen állt a skoda, félig a sávban) félrerángattam biztonságos helyre, asszem kepott egy repi esernyőt a csomiból és léptem dolgozni (a nem odaérésre nálunk nincs jó érv, súlyos százezres tétel...)

Donor 2009.07.31. 15:30:53

@metal: Persze hogy nem...hajszíntől és autó márkától is nagyban függ :D

Donor 2009.07.31. 15:34:15

@s9e: Vizsgát (elmélet/gyakorlat) és pálya alkalmasságit, valamint orvosit is kellene csináltatni 10 évente. 60 felett 5 évente.

Persze nem támogatnám ennek a bevezetését, mert úgyis csak a lehúzás maradna belőle, a valódi értelme pedig elveszene a bürokrácia útvesztőjében.

uni1002 2009.07.31. 15:34:31

Ha ennyi baj volna az öregekkel akkor miért az ifjak fizetik az ötszörösét az átlag kötelező biztosítás díjnak?
Meg kell nézni egy biztosító tarifatáblázatát.
Ők csak tudják...

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.07.31. 15:35:06

@georg 48: Kedves Georg 48, nem keveredtem ellentmondásba, hiszen én nem a korhoz kötném a dolgot, hanem normális eü vizsgálathoz. Valószínű, hogy az idősebb kollégák körében nagy arányban van alkalmatlan, ahogy te is írtad. megkockáztatom 90-95%-uk az. Jelen korrupt rendszerünk azonban ad lehetőséget a kibúvóra, és ez komoly probléma. ;)

amit viszont elfelejtettem leírni: biztos azért sietett a nagytata, mert szülni vitte az asszonyt :DDDD

SereG 2009.07.31. 15:37:32

@Donor: nyilván van kivétel, erősítik is a szabályt :) De az kétségtelen, hogy tényleg kellene komolyabb szűrés.

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):

Bocs, ha félreérthető voltam, nem azt akartam kihozni, hogy a korukból fakadóan (17-18) nem tudnak vezetni (és nem is ezt írtam, csak hogy nem adnék jogosítványt). Egyszerűen azért, mert rendszerint szeleburdik, zéró felelősségérzet, necces mentalitás, '18 éves vagyok, nagyember vagyok'-felfogás, stb. Persze nem szeretnék általánosítani, de én olyan környezetben lakom, ahol a 80%-ra ez a jellemző.

Most viszont tényleg célba veszem kedvenc Élessarkunkat, majd megosztom az élményt, ha lesz valami.

Donor 2009.07.31. 15:37:32

@SereG: Nagybátyám mondott olyat ha olyan szenilis lesz mint egy öreg szenilis családtagunk akkor lőjük le...mostanában már nem mondogatja, mert ő is kezd olyan lenni :D

Lehet hogy emlékezni fogsz rá mint írtál most, de hogy hülyeségnek tartod majd, az is biztos.

Yoli87 2009.07.31. 15:38:52

@Donor: Köszönöm a tanácsodat! És köszi hogy azt mondtad hogy nem én voltam a hülye....

Yoli87 2009.07.31. 15:40:10

@el basta: :D:D:D Köszike..... Tetszik!

Donor 2009.07.31. 15:43:11

@SereG: Ja, csak az a baj, hogy aki 21 évesen szerzi a jogsit az fele olyan jól sem fog vezetni mint aki 17 évesen már vezetett.

Fiataloknál csak a teljesítményt korlátoznám nagyon erősen. Pl. régen nagy motorra legkorábban 21 évesen kaphattál jogsit, addig meg az MZ volt a leg erősebb gép amit vezethettél. Most ha jól tudom nincs ilyen limit.

Zsola777 2009.07.31. 15:43:33

"...és ha látjuk, ujjal mutogassunk rá" - Na ezt nem kellett volna, nagyon gyerekes. Jó (fel)növést!

Yoli87 2009.07.31. 15:44:02

@SereG: Várom az élessarki élményedet!!

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.07.31. 15:48:50

@SereG: oké, így jobban érthető (lásd értelmetlen diszkóbalesetek). Ott is szűrni kell, nem volt hülyeség hogy 2 évig csak felügyelettel lehet vezetni. Ez működik még?

azt nem tudja-e valaki, hogy nálunk is bevezették már balesetes videók és képek mutogatását KRESZ oktatáson?

Yoli87 2009.07.31. 15:51:02

Bátyám felesége múlt hónapban kapta meg a jogsiját. Azaz kb május elején volt neki a KRESZ oktatás és akkor nem mutogattak nekik semmilyen képeket még...

Waratah · http://szempilla.blog.hu/ 2009.07.31. 16:11:18

a németeknél ha egyszer megszerezted a jogsit, soha többé nem kell megújítani. tudjátok, hogy mennyi idös ember vezet itt az utakon? egyszer szemtanúja voltam egy balesetnek amit egy 80 körüli bácsi okozott. elöttem ment, áttért a szembejövö sávba ott nekiment a szembejövö autónak majd egy jobb kanyarral leugratott útról a szantóföldre, kb. 2 métert zuhant. Mindezt egy vadiúj autóval. Ès az öreg túlélte. 3ad magammak szedtük ki az autból.
bocs kicsit hoszzú lett...

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2009.07.31. 16:12:32

@Waratah: Nem mintha Magyarországon nem lenne formalitás a jogsi megújítása...

georg 48 2009.07.31. 16:40:46

@Da Moon Iz Black a napfény belülről fakad :):
Jaj, igy már ok! Így kerek! Ami igaz, az igaz. Mert lehet, hogy a tatuska el tudja olvasni a 27-es számot, meg látja a pöttyös papírt, de mint tudjuk, a vezetéshez nem csak ez kell.
És van egy másik véglet. Amikor 80 éves papóka gurul az M3-on, 60-al, mellémész, látod, hogy úgy szorítja a kormányt, hogy a kezéből kifutott a vér. Ez is balesetveszélyes!

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.07.31. 16:53:39

@georg 48: igen, egy ilyen sztorira én is emlékszem. Győr, Szent István, aztán Baross híd, és tovább végig a Bartók Bélán. kb. este 22.00, már éjszaka - csak a közvilágítás.
idős tata, kék Suzuki Ignis, 20-30 km/h sebességgel fel a hídra, majd tovább. sajnos nekem is arra volt dolgom, és kénytelen voltam "követni". ami még megdöbbentő volt, hogy a hátsó ülésen ült egy kissrác; iskola táskával a hátára csatolva.

Perillustris 2009.07.31. 17:00:21

Mindenki nézze meg a South Park idevágó részét!

indavideo.hu/video/South_park-Venek_tamadasa

http://hu.wikipedia.org/wiki/Vének_támadása

Tetroá 2009.07.31. 17:15:09

Én nyugodt ember vagyok, de ennek tuti bemostam volna egy piros lámpánál, hadd gondolkozzon el.
Tudom, önbíráskodó vagyok.
Leszarom.

fidoone 2009.07.31. 18:55:12

Azért a 65 év még nem olyan vészes. Én legutóbb két múmiával találkoztam. Csontokra száradt bőrük és homályos tekintetük volt amivel talán az elmúlt, hosszú évekre tekintettek vissza. Szerintem legalább 85-90 éves lehetett a bácsika aki vezetett. Na az már sok.

Secnir 2009.07.31. 21:55:57

"Ilyen öregnek, aki nem is meri a kreszt,"

én sem merem a KRESZt...


...amúgy teljesen igaza van azoknak, akik a jogsit életkorhoz kötnék. Lassulnak a reflexek, romlik a szem (és nem vallják be).

nálunk (vidék, nem pest) a zöldséges előtti placc ferde csíkozással van felfestve parkolás céljából. kb 10 db. előtte-utána a betonplacc folytatódik (lángosos, mezőgazdasági bolt stb).
megyek a zöldésgeshez, előttem idős házaspár kb 35-el vánszorog. a betonplacc elején (a lángosonál) lehúzodnak jobbra, párhuzamosan az úttal. én megyek tovább, a zöldségeshez, index jobbra, és beállok az első ferde csíkozású helyre.
legalábbis megpróbáltam, mert a tata, miután lement a placcra, tovább haladt az úttal párhuzamosan, immáron 40-es tempóval, keresztbe a felfestéseken. csak a rutinomnak tekinthető, hogy kanyarodás előtt belenéztem a jobboldali visszapillantóba, és azonnal visszarántottam az útra a kocsit. tata meg ment tovább a betonplacc végéig, ott megállt, és úgy jöttek a zöldségeshez.
én befejeztem, mire odaértek, de ott szemüveget cserélt(!) mielőtt vásárolt volna, hogy lássa az árut. süket volt (a zöldséges kiabált vele, mert már ismerte).
gratulálok az ilyeneknek
meg annak a háziorvosnak, aki ötezer forintért hosszabbítja meg az alkalmasságit...

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2009.07.31. 22:45:36

Érdekelne, hogy milyen színű az a Renault?
Lehet, hogy két hete ugyanott, ugyanaz a szódásszifon próbált meg letúrni és öszetörni? Akkor éppen hogy megúszta a lincselést, mert a Harmat utcánál a nagy hajszájában belement a pirosba...

cso zsi 2009.08.01. 00:32:22

A háziorvos 5000 környékén hosszabbít jogsit, korfüggő, és jogsifüggő tarifája van.

A farkasvakság vitaminhiányra utal (A), nyers sárgarépa eszegetése segít a dolgon.

Magam is a felnőttkor küszöbén tettem le a gépjárművezetői vizsgáimat, de megvallom 21-22 éves koromig főként a gázt nyomtam (akkor Fittipaldi volt az autóversenyzőideál), és pár autón ez mély nyomot hagyott. Az első (és eddig utolsó) trafimat 26 évesen "minden tudás birtokában" sikerült összehozni.

Görcsösen vezető idősek?
Nézz be egy német, vagy holland lakóbuszba.
Halál laza, jól karbantartott múmiák ülnek a kormánynál.

Görcsösen vezető fiatalok?
Nézz be az oktatókocsikba. A szakma profitorientált, ezért bárkit átengednek egy idő után. Nem állítom, hogy különb voltam 18 évesen, de a jogosítvánnyal rendelkezők között is látni sok olyat, akiknek a melle-orra súrolja a kormányt, döntésképtelen, minden helyzet problémás, a váratlannal nem is tud mit kezdeni, és "lefagy".
A hazánkban állomásozó távolkeleti népek jobb lenne, ha csak a harcművészettel, a főzéssel, és a kereskedéssel foglalkoznának. Abban jók.
De autót ne vezessenek. Biztos van kivétel, mint a piroson nem átguruló bringás is, de az általános tapasztalat az, hogy az általuk vezetett autó valamely eleme kiseb nagyobb sérüléssel bír, márka, és árkategória függetlenül.

Kivétel nélkül mindenkit elhajtanék PÁVIII-ra.
A PÁVII-n a fele sem lenne ott.
Anno, jogosítvánnyal rendelkező embereket vett fel biorobotnak egy taxicég.
Az első szűrő a PÁVII volt.
A második a Kresz-vizsga.
A harmadik a kb 5 kilométeres váltott sofőrrel megtett útszakasz.

Akik megmaradtak, azok között is volt olyan, akiről nem értettem, hogy ment át a helyismereti vizsgán. Mert egy Ady endre utat egy öreg róka is be tud sz*pni, ha a kerület elkerüli a figyelmét, de ismert szálloda nem tudása az már cinkes. (volt kb olyan szintű kérdés is, hogy a Bazilikától az Újpest stadion...)

Anno, még a Posta Járműtelep autóit vezetgetve, a negyedéves vizsgákon voltak képes beszámolók, a járműtelepi helyszínelőcsapat fotóival. A "Lánglovagok" cenzúrázatlan verziója, bár szóltak előre, hogy aki épp reggelizett, az inkább menjen ki. Főként postásautót ért, vagy azzal okozott események, de civil események is voltak a napirenden. (a rendőrségnek is segédkeztek, ha azok már el voltak foglalva)

A tízévenkénti orvosi kizárt, hogy megfelelő képet ad. A hivatásosok ötévenként járnak, és ott is lehet kor és/vagy egészségfüggő változás.

A kollégám pár éve, 35 körül szerezte meg a jogsiját. Városismeret nagy vonalakban volt, hiszen addig valaki mellett ült a jobb 1-ben, aztán gyakorlatilag beletanult a városi vezetésbe.
Jól megy. Talán túl jól, most lehet nála az "elbízom magam" korszak, így meglett neki is az első fotó.

A 21 éves kor alatti teljesítménykorlátozást, valamint a "tapasztalt, felelősségvállaló kísérő" a mai forgalom, és mentalitás mellett itt sem ártana.
A mostanihoz képest szinte üres utakon, kisebb teljesítményű járművekkel, bár forrófejű, és apuci által a popsi alá dugott ezerkettessel, meg 315-os bömössel bíró fiatalok akkor is voltak.

Bizony, cikinek éreztem anno, hogy apám ott ült mellettem a 100-as Skodában, és annyira lámpalázas voltam ettől, hogy öt perc alatt többet hibáztam, mint a kb fél évig tartó vez. gyakorlatokon. Amikor ezt észrevette, kimentünk egy szántóföldi útra, kiszállt, és azt mondta, hogy majd visszajön. annyit kért csak, hogy a kútig maradjon elég benzin, meg a környék egy szem fáját hagyjam békén, az árokból kihúznak traktorral. :)
Még kétszer beült mellém a városban, aztán már csak akkor, ha együtt volt dolgunk.

SereG 2009.08.01. 10:57:04

@Yoli87: Hali! Nem volt végül is semmi az élessarkon már tegnap; belsőben haladtam, mellettem párhuzamosan egy kamion az Istennek se akart egy picit lassítani, hogy beférhessek elé. Jött volna a balos, erre egy audi valaga kint volt félig az úton (az eleje az autópiac bejáratában volt), úgyhogy meg is torpantunk kicsit. Folytatva az utat (bal, két jobb) még mindig a belsőben voltam, és mivel a cél a Harmat u. felé volt, folyamatosan próbáltam sávot váltani, nemment. Végül az utolsó pillanatban, közvetlen a lámpa előtt tudtam kijönni (szerintem már súrolva a záróvonalat), aztán 3 sáv jobbra, és go Penny. Ennyi volt :)

Yoli87 2009.08.01. 20:27:15

@Tanácstalan: Fehér színű volt...
Ilyen kivitelben: medija.hasznaltauto.hu/934916/3126280_2.jpg

@SereG: Köszi a helyzetképet!

Da Moon Iz Black (Saigo O Wasamono) 2009.08.03. 01:22:12

@cso zsi: érdekes, én például örültem ha apám beült mellém gyakoroloni. az oktatóm egy barom volt, egész végig csak beszélt, mániákusan a nagy szovjetunióról ;) pedig akkor már 5 éve volt a módszerváltás után....
igaz, én egyből utánfutóval is megtanultam közlekedni, a kertből vittük eladni a gyümit, zöldséget....












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása