Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Privatizált magának egy parkolóhelyet

2009.08.21. 10:39 :: SilentSound

Biztosan politikusi babérokra tör Jozin Bazin egyik szomszédja, aki követve a hazánkban bevett gyakorlatot, miszerint mindent nyúljunk le magunknak, ami közös, kihelyezett egy táblát az utcai parkoló egyik helyére, miszerint az privát terület és senki más nem parkolhat oda. Van, aki ezt nem egészen így gondolja.

A héten mókás dologra lettem figyelmes a társasházunk parkolójában. Az egyik szomszéd magánterületté nyilvánította az egyik parkolóhelyet. :) A képen a rozoga Trabi és a forgalomból kivont Fiesta közötti területet vette birtokba, s a Mazdájával épp bent is parkol a "területén".

Az autó mögött a falra kitett egy papírt a következő szöveggel: "PRIVÁT TERÜLET, kérem szabadon hagyni". A miheztartás végett odaírta, hogy melyik lakáshoz tartozik a parkolóhely (emelet, ajtó) és a Mazda rendszámát.

A kedves szomszédnak egyébként nem ez az első ilyen mutatványa. Pár éve azzal próbálkozott, hogy két fémrúdat leszúrt másfél autónyi távolságban (ez volt a parkolóhelye) és amikor nem volt otthon, akkor egy láncot rakott a két rúd közé. Mondjuk ezzel pár hét után felhagyott, gondolom elküldte valamelyik szomszéd a francba a láncos fémrúdjaival együtt.

Alapvetően egyébként azért genyaság a részéről lefoglalni egy részt a társasházi közös tulajdonból, mert nincs elég parkolóhely. Két társasházhoz (28 lakás) tartozik egy nagyjából 14 férőhelyes szűk parkoló.

Vetésforgó rendszerben (mindenki éppen oda parkol, ahova éppen tud) mondjuk úgy, ahogy elegendő, mert egyszerre soha nincs senki otthon. Ha lenne 30 parkolóhely, akkor egy büdös szót nem szólnék.

Várom a tippeket, trükköket, hogy mit lehet kezdeni egy ilyen lelkes területfoglalóval.

Slusszpoén: a mazdás szomszédnak kb. 300 méterre a parkolótól van egy garázsa. :)

119 komment

Címkék: autó hülye parkolás sportautó

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

somur 2009.08.21. 10:50:43

Lehet, hogy azon kapta fel a vizet, hogy a közvetlen szomszédainál meg 2-3 kocsi van a családban és mindegyikkel bent parkolnak.
Egyébként meg, ha nem fizet érte, akkor szimpla bunkóság.

Marcellusca 2009.08.21. 10:52:51

Egyszerűen csak le kell szedni azt a sajtpapírt és oda parkolni. Ennyi.
A garázsát meg biztos jópízé kiadta. :)

szaGértő 2009.08.21. 10:55:47

@Marcellusca: Egy ismerősöm jó pár éve kiadta a garázsát, és az utcán parkolt. El is lopták az autóját...

HulyeReklamok 2009.08.21. 11:09:40

Ha olyan jól megy arrafele, hogy szimplán parkolhat ott egy forgalomból kivont kocsi is, akkor nem értem miért kell sopánkodni.

Amúgy a közös területnél illene valamilyen összeget becsengetni a közös kasszába, ha már ott parkol. A legtöbb hasonló szitus helyen így megy ez ...

citromhély (törölt) 2009.08.21. 11:14:29

én mindig az "ő helyére" állnék

HulyeReklamok 2009.08.21. 11:16:39

@citromhély: ... s akkor kezdődnének előbb utóbb a karcolgatások, a kibökdösött gumik, a fegyverrel való hadonászások, a nagy sebességnél pirosnál való parkoláskor kiütött hátsó kerekek ... nem lesz ez így jó :)

Cigiző · http://cigi.blog.hu/ 2009.08.21. 11:18:12

átraknám a cetlit a Fiesta mögé
osztjónapot

2009.08.21. 11:19:00

szimpla ungarische bunkóság...minimálbéren való vigéckedés és félreértett JOG értés...beállnék a helyére ha máshol nem lehet oszt jó napot

HulyeReklamok 2009.08.21. 11:19:40

@Cigiző: vagy áttolni a Fiestát a helyére :)

jdgirl 2009.08.21. 11:24:06

Az sem túl fair, hogy egy forgalomból kivont autóval foglalják a helyet. Ez ugyanaz, csak kirakott papír nélkül. És, vajon a trabival közlekednek-e, vagy az is csak ott áll 24-7, és nem járnak vele? Én is felhúznám magam...

Ленина · http://szanalmas.hu 2009.08.21. 11:28:18

A közterület felügyelet bünteti az ilyesmit, ugyanis ez közterületnek számít. Ha így elfoglalja, közterületi bírságra számíthat. Ugyanezen okból nem lehet kihajtható vasrúddal foglalni a parkolót. Akkor foglalhat, ha a cége területén van a parkoló, akkor viszont a beléptetést sorompóval kell megoldani, és láthatóvá kell tenni, hogy ez magánterület.
Simán le kell szedni a papírt, vagy lefotóztatni a közteresekkel, persze ekkor azt fogja majd mondani, hogy kitolásból tette ki valaki..

hüjehalyó · http://www.aldi.hu 2009.08.21. 11:28:20

Én készítenék sutyiban ebből a "privát parkolóhely" cetliből még tíz másolatot és éjjel kiragasztanám a többi parkolóhely elé is.

Másnap pedig az ablakból végignézném, ahogy a lakóközösség meglincseli a Mazda kabrió gazdáját. XDDD

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2009.08.21. 11:28:55

szallitasd el a roncsokat, rogton lesz eleg hely

cuebler 2009.08.21. 11:32:08

@jdgirl: ugyanakkora gaz figyel a trabi és a fiesta alatt, úgyhogy szerintem a keletnémet ócskavas is csak ott pihen...

@hüjehalyó: baszki, ez nagyon jóóóó!!! ezt fogom legközelebb megcsinálni, ha egyszer még lesz ilyen szomszédom... :-D

én már személy szerint rég felnyisszantottam volna a vászontetőt, hogy a letört visszapillantót betehessem az anyósülésére...

turorudi · http://check.blog.hu 2009.08.21. 11:34:16

Sejthetően a parkoló osztatlan közös tulajdon. Ilyenkor a közgyűlés is határozhat annak felhasználási módjáról, de simán működhet a szokásjog is. Szóval ha nem tesztek ez ellen valamit, akkor a csávó nyugodtan maradhat úgy, hiszen ez a megszokott.

opcsi 2009.08.21. 11:36:02

Ha csak úgy hasraütve rakta ki a cetlit, akkor simán tépjétek le, és ha úgy jön ki a lépés, nyugodtan parkoljon a "helyre", aki akar. Mit tud tenni a köcsög mazdás? Ha a ház közös területéről van szó, akkor jogilag kurvára semmit sem.... Legfeljebb pampoghat, de ennyi.
Ha meg elkezdődik a szépmagyar szomszéd-háború, akkor amennyiben kárt okoz más tulajdonában (kiszúrja a kocsi gumiját, meghúzza kulccsal a fényezést, stb.), már van jogi alapja a feljelentésnek (persze nem árt tudni bizonyítani).
Az ilyen parasztok akkor érzik magukat elemükben, amikor látják, hogy senki nem ellenkezik a nyilvánvalóan jogsértő magatartásuk láttán. De ha valaki jogosan kinyitja a száját, és beolvas neki, egyből behúzza fülét-farkát. Úgyhogy hajrá, üssétek! :D

regent123 2009.08.21. 11:36:18

Nem foglalt el semmit, csak írt egy papírt, hogy kérem szabadon hagyni. Ha nem hagyod szabadon, hát nem hagyod. Ha odaparkolsz és nem szól érte, akkor nem történt semmi. Ha odaparkolsz és szól, akkor máris megvan az apropó a beszélgetéshez, és tisztázhatjátok az ügyet, beleértve a forgalomból kivont autó közterületen tárolását is. Mert ebben a lakóközösségben nem csak öö sáros. (persze csak ha nem az övé a rozoga autó(k) is)

regent123 2009.08.21. 11:39:10

@cuebler: Hú, de kemény vagy. A nyilvános kivégzés nem lenne jobb?
Vagy kulturáltan elbeszélgetni vele?

BUD33 2009.08.21. 11:41:44

:)
Szerintem az a papír már eltűnt onnan...@0o0o: . Magánterületen van, mivel a két ház közös tulajdona.
@cuebler: A szemetes melletti utánfutóra mit mondjak?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2009.08.21. 11:42:07

Simán nem kell foglalkozni vele.
Oda kell parkolni, ha üres, oszt jónapot.
Ha meg benne áll, akkor nem.

88wx335dsf 2009.08.21. 11:44:05

Cseréld ki a papírt egy olyanra, hogy kromofágot fogsz önteni a szarára, ha még egyszer megpróbál királykodni. Utca, házszám, emelet nélkül.

Szugló utca 2009.08.21. 11:44:49

Már elnézést, de a fotó alapján a rendszám nélküli Fiesta is ugyanazt csinálja, nem?
Csak cetli nélkül.

88wx335dsf 2009.08.21. 11:45:06

@regent123:

Az, hogy más is csinálja ezért nekem is szabad csak Magyarországon kifogás. Kulturált népek nem hivatkoznak ilyenre.

jdgirl 2009.08.21. 11:48:51

cuebler 2009.08.21. 11:32:08: na akkor meg is értem, hogy kirakta azt a papírt. Két, használatban nem lévő autó tárolása foglalja ott folyamatosan az amúgy is kevés helyet. Ugyanolyan hibásak.

Lacaca 2009.08.21. 11:49:04

BP. 11 ker. Előpatak utca 9 és környékén ugyan ez a helyzet, csak ott minden helyre fel van festve egy rendszám.

Haynau (Sons of Monarchy) 2009.08.21. 11:50:09

Papícetlit letép, kétszer-háromszor kettétép, mazda ablaktörlöje mögé rak. Ennyi. Ha ebböl sem ért, akkor úgyis mindegy...

tboykaa 2009.08.21. 11:52:31

Na erre van nekem is egy sztorym. Veszprém, Halle utcai lakótelep. 10 parkolóhelyre jut 14 autó kb. a többiek ott parkolnak, ahol tudnak. Leleményes emberünk, felfestette az egyik parkolóhelyre a rendszámát + egy mozgássérült jelet. Ha vki a "helyére" áll, ordítozik vele, hogy az ő helye, van akit már csak egy leengedett kerék vár. Lényeg, hogy sikerült, jól benevelnie az ottani embereket, már senki nem áll a "helyére", viszont valaki feljelentette, a közteresek intézkedtek is, de ő csak röhög, hogy jelentsék fel, állítólag jó ideig elhúzódhat az ügy, míg a bíróság jogerősen kimondja, hogy az nem az ő helye, és húzza el onnan a csíkot... Magyarország 2009...:(

regent123 2009.08.21. 11:53:14

@88wx335dsf: Nem is ezt akartam mondani, de némileg érthetöö, hogy odakerült ez a papír. Lehet, hogy szerencsétlen mazdás szokásjog alapján mindig oda szokott parkolni, de mondjuk mostanában kénytelen volt a sérülékeny ponyvatetejével a szomszéd utcában parkolni már jónéhányszor, miközben két parkolóhelyet is elfoglalnak a soha sehova nem menöö (sööt forgalomból kivont) roncsok.
Erre lehet reakció a ja, ha a trabinak szabad akkor nekem is. Szerintem megérne egy lakógyüülést a dolog tisztázása.

tboykaa 2009.08.21. 11:54:35

@HulyeReklamok: Egyetértek. Zavarná inkább a posztolót a BIA-s Trabi (valszeg azon sincs műszaki), illetve a rendszám nélküli autó...

kamasuka 2009.08.21. 11:58:30

Azért túl jól szituált környéknek néz ki.

Mentolosmájkrém 2009.08.21. 12:04:05

Ållj ele keresztbe! A Fiesta nem mozog, a Trabi sem, kiållni nem tud, ameddig meg nem talål, akkor mindketten a helyszinen tisztåzhatjåtok kinek mi fåj.

diktatorikus kleptokrácia 2009.08.21. 12:06:40

kié a forgalomból kivont fiesta? azt is el kellene hajtani a bús büdös francba a mazdással együtt. vagy a mazdás a két korábban levetett autója közé rakta a next-ex-et?

kamasuka 2009.08.21. 12:11:43

Van olyan ismerősöm, akinek a háza előtt egy arc folyamatosan egy bizonyos helyre parkol. Táblát még nem tett ki rá/mellé, de úgy érzi, hogy az az ő helye (miatta nem lehet babakocsit feltolni, és kerülni kell, illetve csak ott betonozott a rész, így esőzések után külön anyázni szoktam, ha az ismerősömhöz megyek ). Ha valaki elfoglalja, ott topog az ablakban, hogy mikor megy már el, és amint elhúzta a csíkot, azonnal lerohan és beparkol a helyére. :) Egyszer az ismerősöm direkte odaparkolt több hétre. Erre egyszer látja, hogy megkarcolták az ajtaját, de valami nagyon amatőr módon. Elállt onnan, aztán amikor a másik odaállt, szépen belállt a háta és az eleje mögé két céges teherautóval, amit nem használtak. A pasi hetekig nem tudott kijönni. Aztán - mivel sejtette, hogy mi van - megkereste az ismerősömet, hogy álljon már el onnan. Annyira ideges volt már, hogy azt is elismerte, hogy ő karcolta meg az autót. :) Aztán elállt, de két nappal később egy a házban valakit meglátogató arc (tényleg!!!) véletlenül!!! "picit" beletolatott egy furgonnal a pasi autjának a hátuljába. Az ürge azonnal lerohant, és majdnem elsírta magát. Na az ismerősöm szerint a pofa (kb. 60 éves) azóta nem parkol automatikusan a régi helyére. :) Sőt, ha látja, hogy az ismerősöm is otthon van, meg se próbál a ház előtt megállni. Az ismerősöm szerint azt hiszi, hogy a furgonos is az "ő embere" volt, így nagyon megrémült, pedig nem. :) Amúgy az arcnak egy szar, de tényleg jó állapotban lévő alig futott, kb. 9 éves Toyota Corollája van ...

:D

snorbi 2009.08.21. 12:15:16

A Mazdás is köcsög, de... A forgalomból kivont Opel-est miért nem anyázza a kedves beíró? Az is ugyanúgy állandóan foglalja a helyet, mint a Mazdás.

csak john 2009.08.21. 12:15:21

Szokásos magyar megoldás: Álj elé két-három napra, vagy vegyél egy másik roncsot és parkold le a helyére.
Értelmes megoldás: A két ház lakógyűlésen hozzon határozatot arról, hogy a társasház területén csak külön díj megfizetése mellett lehessen parkolni. Ebből a díjból simán kihozható egy beléptető rendszer. Ráadásul évente kerül értékesítésre a hely, ha kell licitálás mellett. Így lesz bőven pénze a társasháznak, lehet csökkenteni a közösköltséget vagy egyéb fejlesztéseket eszközölni.

Netuddki. 2009.08.21. 12:23:06

@csak john: Lehet, hogy a két mellette levő helyen is már régebben kirakta a kis cetlijét. :D

belekotty 2009.08.21. 12:24:22

@hüjehalyó: Ez qrva jó. Rátenni a mazdás renccámát és úgy kirakni tíz hejre.
Különben + a fiestát el kell vitetni a 3.14csába.

theveryguest 2009.08.21. 12:24:24

Ezek szerint a két ház gondolom egy közös társasház, és a parkoló osztatlan közös tulajdon. Először is beszélni kell a közös képviselővel, hogy ugye tényleg nem adták el a parkolóhelyet, és ha nem akkor meg kell vele beszélni vagy szimplán levélben értesíteni (akár a közös képviselő által), hogy szedje le a táblát. Egyébként ez a tábla max a hülyék megtévesztésére jó, akik nincsenek tisztában a társasáház tulajdonviszonyival meg házirendjével.
Mondjuk nyílván amíg több lakás van, mint parkolóhely, addig nem lehet az "aki kapja marjánál" jobb szabályt alkotni.

belekotty 2009.08.21. 12:27:29

@tboykaa: Hmmm... és miért nem került még a kerekébe szög?

kispista2 2009.08.21. 12:27:32

Szúrjátok ki hetente mind a négy kerekét, megtanulná hol a helye.

belekotty 2009.08.21. 12:28:26

@kolbászoszsömle: Ha benn áll a Kamazzal kell odaparkolni... :-))

belekotty 2009.08.21. 12:29:44

@cuebler: "én már személy szerint rég felnyisszantottam volna a vászontetőt, hogy a letört visszapillantót betehessem az anyósülésére... "

Ezt ne csináld mégeccer! Majd megfulladtam a röhögéstől. :-))

Big-B 2009.08.21. 12:30:20

Azt a forgalomból kivont fiestát kéne talán először eltüntetni, mert azért az is bunkóság, hogy egy használaton kívüli gépkocsival foglalja az amúgy is szűkös parkolót.

kispista2 2009.08.21. 12:33:11

@tboykaa: Lúzerek vagytok! Hagyjátok hogy mindenkit terrorizáljon? Verjétek szét a kocsiját!

viks 2009.08.21. 12:34:00

Mondjuk a körülötte álló kocsikkal simán beállni a helyére.

Annak a trabinak k*vára mindegy, hogy megkarcolják - csak szebb lenne tőle;DD

Big-B 2009.08.21. 12:35:44

@tboykaa: Mondjuk, ha az ő kereke is spontán leenged; már biztosan nem fog nevetni.

pwpw 2009.08.21. 12:36:34

ez semmi, a mi házunk előtt a faszi felfestette magának a mozgássérült parkolót, rendszámmal meg minden.

BUD33 2009.08.21. 12:36:44

rendszám nélküli autó nem egyenlő a forgalomból kivont autóval.....egy két telefon után megtudtam, hogy a Fiesta érvényes műszakival és biztosítással rendelkezik....

Bambano 2009.08.21. 12:37:45

Fogsz egy komputert meg egy nyomtatót, beírod egy programba, amelyik képes a szavakat megjegyezni, nagy betűkkel, hogy:
Kérjük a hiányzó önkormányzati területfoglalási engedély számát, a határozat időpontját és az aláíróját pótolja a feliraton, kinyomtatod és leragasztod vele a táblácskáját, esetleg egy másik példányt ráraksz a kocsijára.

Ha ennyiből nem ért, akkor meg úgyis mindeg, abból sem fog érteni, ha egy qrva nagy petrencésrudat böksz a mazda szélvédőjébe, tehát ez utóbbi eljárást feleslegesnek tartom.

tboykaa 2009.08.21. 12:39:31

@kispista2: Nem én lakom ott. Az ott lakók meg nem lúzerek, hanem egyszerű kispolgárok, akik még saját árnyékuktól is betojnak...:(

fecsa 2009.08.21. 12:40:03

@hüjehalyó: Tényleg ez a leg humánusabb megoldás.
A másik két autó tulajdonosát megkeresni és egy lakógyűlés alkalmával tisztázni a szitut. lehet, hogy az önkényeskedő szomszédnak is ebből lett elege.
Ezért mert más hülye, nekünk még nem kell annak lennünk:)

theveryguest 2009.08.21. 12:40:08

@Big-B: Magánterületen nem tilos forgalomból kivont szgkcs-vel parkolni. Sőt közterületen nem tartható 3 hónapnál tovább mert elviszik. Bár ezt már tényleg a házirendben kell rögzíteni, hogy mit lehet ott tárolni, és hogyan, mert így előbb-utóbb elkezdenek majd mindenféle szart (szakadt bútorokat, vasanyagot, törmeléket, építőanyagot,...) is tárolni a parkolóhelyen. Egyébként miben különbözne a Fiesta helyzete attól, ha lenne rajta rendszám. Attól hogy van autód nem kötelező használni is. Az enyém is a társasház udvarán parkol átlag heti hat napot, pedig van rajta rendszám. Igazából csak nincs értelme egy 20k-s Trabit az udvaron tárolni, mert nem tudnak benne nagy kárt tenni. Inkább utána kellene nézni, hogy a tulaj még él-e, ot lakik-e. Ha nem akkor ilyen békákkal ki lehet húzni az utcára.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.08.21. 12:41:19

De miért nem a rendszám nélküli hulladékot az utcán tároló szomszédot találjátok meg először, hogy vagy ő takarítja el a szemetét, vagy a Közterület Felügyelet (értsd: vitessétek el a gecibe')?

Aztán jöhet a lépcsőzetes Mazdás oktatás. Először a papíroskáját az ablaktörlője alá tenni, mintegy célzásként. Aztán lehet tovább haladni :)

kispista2 2009.08.21. 12:45:50

Ha a társasházé a parkoló, szavazza meg a közgyűlés a havi parkolási díjat. Így a roncsokkal nem foglalnák a helyet

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.08.21. 12:48:19

@theveryguest: Barátomék háza előtt így lett megoldva a "tulajmentes Barkas" eset :)

A közterületesek azt mondták, hogy amíg nem jár le az X nap és nem akadályozza a forgalmat, nem vitethetik el. Erre ők meg szépen kihúzták az útra a roncsot és lám csak el lehetett vinni :D

Répatorta 2009.08.21. 12:51:00

A fiesztás, a mazdás és a trabantos a köcsög.
Egyébként pedig kommunikáció! Végülis emberek lennénk, nem? Tiszta középkor. Még a hangyák is megoldják.... (azoknak, akik szúrjuk ki, törjük le, hasítsuk fel, karcoljuk meg és társaik)

akitnemnevezunkneven 2009.08.21. 12:54:55

Amatőrséget vélek felfedezni abroncsbosszú terén.Először csak egyet szúrunk ki,majd mikor lecserélte,akkor kell a másik 4-et is elintézni...:D Amúgy tényleg patkányság a mazdás partizánakciója

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.08.21. 12:59:22

A kerékkiszúrás nem kevésbé patkányság. Ha már ilyesmi jut csak eszetekbe, legalább ne legyetek bugrisok, elég a szelepet kicsavarni, vagy csak leereszteni, a kerékkivágás azért komoly anyagi kár, míg a leeresztés csak kis bosszúság, de nem károkozás.

Gondolj bele, hogy vélt vagy valós indokból ez veled történik meg és vehetsz 90 ezerért új gumi garnitúrát...

maxt · http://fregoli.blog.hu/ 2009.08.21. 13:00:37

Ohh... amatőr....
Én nemrég egy sokkal szebb dologgal találkoztam, az üresen álló "kiadatlan parkoló" -val. Jópár évvel ezelőtt új társasházakat építettek nem messze tőlünk, melyhez külön parkolóhelyeket alakítottak ki az utcán, és melyeket plusz pénzért árultak a lakások vevőinek. Természetesen egy utcai parkolóért nem volt hajlandó senki sem fizetni, így a parkoló előtti láncok a mai napig ott vannak, rározsdásodott lakatokkal, kopott "magánterület" felirat, és a beállókat dzsungelnyi gaz veti fel.
Ha tippelnem kell azt mondom ez örökre így marad, mert garázs-áron nem kell senkinek egy lengő lánccal határolt "magánterület".

akitnemnevezunkneven 2009.08.21. 13:08:53

@KuKori: A szmájli nem véletlenül van ott,nem csinálnék ilyent,mert taplóság.Én is inkább a diplomatikus eszmecserélésben hiszek...

2009.08.21. 13:10:57

Oda kell allni a helyre azt jolvan. Ha nem tetszik neki valami, jelentsen fel.

Amugy a gumikiszuras jutalom ahoz kepest ha felhasitod a vaszontetot, tobb szaz ezer forint a csereje. En ezert tartom az enyemet garazsban.

joszip 2009.08.21. 13:11:27

A láncos sztoriból sejtem, hogy nem privát, de amúgy nem tiltja jogszabály, hogy amennyiben az adott terület a társasházé (nem közterület), azt a társasház bérbeadja. Szóval a láncos ügy óta változhatott is a helyzet. Persze a tulajok többsége általában passzív, szarik a közgyűlésekre, ahol ezek eldőlnek, és csak néz, nem ért semmit.
Ha nincs ilyesmiről szó, egyszerűen írnia kell egy levelet a közös képviselőnek, ahol felvilágosítja az illetőt, hogy mekkorát téved.

A mi házunkban is van egy ilyen fasz, a parkoló szélén, ahol már fű volt, megcsináltatta a díszburkolatot, ezáltal feljogosítva érezte magát a parkoló privatizálására. Mondtam neki, hogy ez nagyszerű, majd ha anyámék kitagadnak, megyek hozzá parkettázni, és utána ott fogok aludni.

2009.08.21. 13:12:21

@Big-B: Esetleg a Fordot kene a Mazda helyere rakni :D

Hegyirablo 2009.08.21. 13:16:52

Szólsz két markos haverodnak, vagy fizetsz a környéken 500-500 forintot két trógernek, és egyik éjjel odaraktok a kocsi elé egy méretes beton virágládát, vagy hasonlót. Ha már beállt, legalább ne tudjon kiállni.

Célszerű az akciót végrehajtani, amikor sejted, hogy másnap sietne valahová.

Nem törvénytelen, nem erőszakos, de hatásos lehet.

johevi 2009.08.21. 13:21:52

Szerintem a társasház előtti parkoló - ha az utca felé esik főleg - a városé, nem a házé, azért ha valaki az önkormtól bérli, lehet privát az övé... Pl a Társasház összeírja hány ember fizet X ezer forintot a háznak ( amit az tovább fizet az önkormányzat felé ) akkor lehet privát parkoló és oda akár parkolóőrt is tehet a bérlő. Kérdés itt mi van.

kispista2 2009.08.21. 13:23:40

@Hegyirablo: Vagy rendelsz egy köbméter betont és jól bevasalva körbebetonozod. Pár napig bonthatja majd ha ki akar állni.

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.08.21. 13:37:15

De miért van még ott a papír tábla? Nálunk a megállni tilos nem volt kint egy hétig a ház előtt, mert a lakók igazságtalannak érezték. :)

ReWriter · http://miazhogy.blog.hu 2009.08.21. 13:37:15

De miért van még ott a papír tábla? Nálunk a megállni tilos nem volt kint egy hétig a ház előtt, mert a lakók igazságtalannak érezték. :)

Hegyirablo 2009.08.21. 14:14:20

@kispista2: Ez még jobb, mint az enyim! :D

2009.08.21. 14:28:31

Kicsit átérzem a posztíró, és a mazdás kolléga helyzetét is. Nálunk is valami hasonló szisztéma van, annyi különbséggel, hogy a társasházhoz tartozó parkoló magánterület (társasházé) de attól függetlenül minden autótulajdonosnak ki kell pengetni a parkolóért a fejpénzt, tehát fizetünk érte. Eddig rendben is van a dolog, de nálunk is kevés a parkoló, részint azért, mert némely kedves szomszéd beáll 2-3 autóval is. Családi luxuslimó mellé bejön apjuk kisteherautója, meg kisgyerek tuningverdája is. Aztán egykét szomszéd roncstelep funkcióban ott tárolja a forgalomból kivont romjait. A maradék lakó nemfizet érte, de rokoni/haveri/egyéb látogatásnál bőszen nyitja a kaput, és engedi be a látogatókat, elfoglalva a valakik által megváltott helyet. Miközben 80 lakásra jut kb 40 autónyi hely. Kialakult nálunk egy hallgatólagos beállási rend, amit igyekszünk nem felborítani, de valóságos trauma két három napra elutazni valahová, mert majdnem biztos, hogy visszatértve betette valaki a megszokott helyünkre a szarát. Tipikusan magyarosan bunkó és önző módon.

Persze erre nem megoldás az önhatalmú elkerítés, volt nálunk is hasonlóra precedens, elég visszataszító dolog, lónak a másik oldala. Egyszerűen csak rendszerezni kell a dolgokat. Roncstárolás roncstelepen. Lakásonként 1 autó max, a többit oldja meg ahogy tudja. Ahol jut zsé 3 kocsi fenntartására, ott nem jelenthet problémát a garázsbérlés sem.

Egyébként miért van ebben az országban ilyen magasfokú leszarás, és nemtörődömség a másik irányában? Miért van ennyi önző ember?

Viktus 2009.08.21. 14:29:27

Kedves debil postoló véleményem szerint jól tette a mazdás a parkolóhely biztosítását mivel roncstemetőnek használja a szomszédsága a parkolót. A problémás egyedek a postolóhoz hasonló idióták.
A bibi a történetben meg inkább az a trabi meg a fiesta, amelyik két hasznos parkolóhelyet foglal tárolási célzatból ...

2009.08.21. 14:33:56

@Jankove: Egyébiránt a 300 méterre lévő parkolóról jutott eszembe: hatalmas mértékű lustaság van ebben az országban: kb fél éve szem és fültanúja voltam 2 ember parázs vitájának a teszkó parkolóban. Merthogy mindketten ugyanarra a parkolóhelyre pályáztak. Majdnem verekedésbe torkollott a dolog, pedig a parkoló 2/3-a töküres volt, alig 20 méterrel odébb 300 üres helyből lehetett volna válogatni. De nem! Nehogymá 20 métert gyalogolni keljen! Lustaság, idiótizmus a köbön, néha tényleg úgyérzem menthetetlenül topa emberek lakják ezt az országot, és kicsit meg is érdemeljük a sorsunkat.

Lakatos Baltazár 2009.08.21. 14:34:13

A posztoló szimplán besárgult, az irigységtől! :)
Gondolom övé a forgalomból kivont fiesta?
Istenkém...

Lakatos Baltazár 2009.08.21. 14:36:36

Ezaz! Gondolkodjatok bebetonozáson, meg apámfasz*n... hihetetlen mekkora rosszindulatú senkiházi g*cik vagytok!:)

Lakatos Baltazár 2009.08.21. 14:37:43

@Hegyirablo: Kívánom ezt neked amikor a feleséged szülne, gyereked rosszul lesz, vagy ilyesmi... Gondolkodj már ember!

Viktus 2009.08.21. 14:43:51

@Lakatos Baltazár:

Nem véletlenül tart itt ez az ország. Nem a két kötsögön problémázik a nép, aki nem viszi el a bontóba a gépet, hanem azon aki szeretné a funkciójának megfelelően használni a parkolót.

KomplexSokaság 2009.08.21. 14:54:51

Nálunk lakásonként egy parkoló van a ház magánterületén, benne a lakás vételárában, beszámozva. Eleinte mindenki (meg a vendégei) a másik helyére állt, azóta mindenki felszereltette a felhajtható vasat. A veszekedésnek vége. Ez a jövő útja, más megoldás nincs.

Kakimanó (törölt) 2009.08.21. 15:20:46

"Várom a tippeket, trükköket, hogy mit lehet kezdeni egy ilyen lelkes területfoglalóval."

címet kérek, megoldom

a kertész tömlővel 2009.08.21. 15:31:20

mutatok jobbat:

images.netbag.hu/20090821/15225939400.JPG
images.netbag.hu/20090821/15232010198.JPG


csak kimentem a teraszra fotozni...ez a forgalomtol elzárt csikozás és a falra kitett 4db megállni tilos (ez nem látszik a képen) az alattunk bicaj boltot üzemeltető műve,,amugy ez a vékony sáv folytatodik és kb 30 auto ingyenes belváárosi parkolására szolgál,,van is forgalom rendesen mert máshol nincs ilyen ingyenes rész a közelben,,a tuloldala meg már fizetős ,,
tehát ez a házunk tulajdona,,,amikor jött a bicajboltos fogta magát kihivta a város burkolatfestő brigádját és felfestették neki,,,majd kirakta a táblákat,,,egyik este jön a szomszédom és meséli h feljelentették a sündörök tilosban parkolásért,,eszem megáll.
ennyi erővel én is csinálok 1 kis magán parkolot minnyá,,pedig 300méterre van a garázsom,,,

a második kép is izgi,,,ott a közös képviselö engedte meg h a sárga felcsukhatós izét kirakja az 1ik lako mer 3000t fizet havonta érte,,pedig sztem az má közterület,,,bár mutkor egy terepjárosnak ez nem jött be és simán ráállt a sárga izére,,azota néz ki ilyen gusztán.

szoval nem kell messzire menni az ilyen postokért.

Sákif za morro? 2009.08.21. 15:52:14

Ilyen élősködő férgek mindenhol vannak. nálunk is volt. Rendszámot is festett. Én mindig oda álltam. Amikor jött okoskodni, udvariasan megkértem, ugyan mutassa már be a területfoglalási engedélyét, vagy a telekkönyvi kivonatot. Nem volt..... Akkor váltott, és elkezdett ordibálni, hogy ő már 15 éve ott parkol (És???), meg ő takarítja azt a helyet. (Én, ill. a többiek az egész parkolót.) Szóval abban maradtunk hallgatólagosan, hogy mindenki ott parkol ahol helyet talál.

Don Quixote de la Ferko 2009.08.21. 15:52:19

Első körben a négy szelep az ablaktörlő alá.

A második körben eldobni.

Don Quixote de la Ferko 2009.08.21. 15:59:38

A Fordossal nem lehet beszélni, hogy mennyire kell még az autója? Ha belemegy, feltenni a mazdát a tetejére, oszt otthagyni.

heliox 2009.08.21. 16:06:02

Én kitennék egy táblát, hogy bárki odaparkolhat kivéve a mazdás.

Ez se több, se kevesebb, mint amit ő tett.

2009.08.21. 16:13:48

gyújtsd fel minda3-at

Pepe135 2009.08.21. 16:51:43

CSak kérdezem, mi van akkor, ha a társasháztól megvette, vagy bérbevette az adot parkolót?

Én már láttam sok hasonlót, sőt azt is, amint rendőri intézkedésre elszállították a magánterületen parkoló autót!
Csak mert nincs körülkerítve, attól még nem biztos hogy közterület!

avirex801 2009.08.21. 16:58:34

rewriter hehe [: - amúgy meg T. posztíró: leszeded és írsz egy papírt a te neveddel,címeddel a helyére és beállsz..

isti77 2009.08.21. 17:13:25

Ha a mazdás esetleg kiszúrja ezt a posztot, biztos nehéz lesz rájönnie, melyik kedves szomszédja írhatta...
Mellesleg engem a Ford is zavarna, főleg, ha már kivonták a forgalomból. Egy ilyen bontószökevényt igazán lehetne távolabb, olyan helyen is parkoltatni, ahol minél kevesebbeket zavar. A lopás veszélye viszonylag csekély.
30 nappal a forgalomból való kivonás után meg akár a ház elől is elszállíttathatja bárki, ha az közterület (a leírtak szerint az), úgyhogy kifejezetten ennek megakadályozása céljából sem érdemes a ház előtt foglalni a helyet vele.

brujah 2009.08.21. 17:15:04

@Pepe135: A társasháztól a közgyülés határozata nélkül nem veheti meg.Amennyiben a közgyülés ugy határozott,hogy eladja neki,arról viszont határozatban kell értesitenie minden lakót.

kerdesek05 2009.08.21. 17:41:44

APÁD FASZÁT MAGÁNTERÜLET MAZDÁS.
kell egy ilyen tábla oszt kész!

redriot77 2009.08.21. 18:18:26

Mekkora zseni a mazdás! Ezt én is megcsinálom. Sőt, az egyik liftre is kiírom, hogy "MAGÁNLIFT - a T*** család kizárólagos használatára." A lépcsőház hátsó bejáratára pedig fémtáblát csináltato "Különbejárat T. Méltóságos Úr részére" szöveggel.

Tetszik ez ám nekem, de nagyon! Ha meglátsz vmit az utcán, és megtetszik, ráírod hogy magántulajdon, oszt onnantól csak te használod. Óriási...

HulyeReklamok 2009.08.21. 18:29:42

Nem tudom, hogy mi a bajotok a Mazdással. Gyakorolja a jogait, oda parkol, ahol van hely. Az, hogy kirakott egy papírt, abszolúte lényegtelen. Egyáltalán semmi jogotok háborogni vagy kárt okozni a kocsiban.

Akkor lenne jogos a felháborodás, ha valaki beállna arra a helyre és a Mazdás ezért dúlna-fúlna vagy rongálna. De még akkor sem lehetne piszkálni a kocsit vagy körbeönteni azt betonnal.

Inkább beszélni kellene a közösségnek, mert ugye a madár sem sz@rik a saját fészkébe. gy.k.: ha feszültséget teremtetek a saját lakóközösségetekben, akkor azt sem illik elfelejteni, hogy még sokáig ott fogtok élni ...

Nem lett volna egyszerűbb azzal az energiával és lendülettel amivel ez a poszt született megkeresni a Mazdást és egy sör/kávé/valami mellet tisztelettel és egyenesen megoldást keresni erre a problémára.

dauphin 2009.08.21. 18:54:26

@HulyeReklamok:
Vegre valaki, aki normalisan gondolkodik...

Egyebkent javasolnam a kovetkezo poszttemakat a posztolonak, a nyilvanosan szenvedoknek es a bosszut koveteloknek:

"Hozzam kepest tul jol es becsuletesen dolgozik az azonos beosztasban levo szemet kollegam, emiatt a fonokom engem basztat... mit tegyek? verjem meg a kollegat ebedszunetben?"

"Valaki megallt telefonalni egy 2meter szeles jarda egyik oldalan, de en ott akartam pont menni es ezert felreloktem mert ez kozterulet... betort a feje es meg neki allt feljebb"

Sajnos lassan tartunk...

dauphin 2009.08.21. 18:56:13

a vegerol lemaradt az "itt": Sajnos lassan itt tartunk...

Dév88 (törölt) 2009.08.21. 19:03:25

Nagyon menő csávó mert neki mx-5öse van...

HulyeReklamok 2009.08.21. 19:10:47

@Dév88: Azért az mx-5 nem olyan nagy durranás. S amúgy sem a kocsi teszi az embert. Kíváncsi vagyok, hogy mit mondanál rólam, ha az egyik illetve a másik kocsimmal mennénk a találkozónkra. Vajon már előre eldöntenéd arról, hogy milyen vagyok, hogy milyen kocsival érkezem?

Hegyirablo 2009.08.21. 19:17:48

@Lakatos Baltazár: Na most nekem nincs feleségem, mert még nem ment el az eszem, s remélem nem is lesz, mert ahogy az egyetemen mondta egy tanárom: "Azért élnek a nők tovább, mert nincs feleségük."

Másrészt, ha lenne is feleségem, és kórházba kellene vinni, biztosan nem sportkocsival tenném, hanem megvárnám a jól felszerelt rohamkocsit, ahogy egyébként magasabb szinteken, mint a tied, javasolni is szokták!

Hegyirablo 2009.08.21. 19:19:37

@Viktus: Látom téged meg utolért a funkcionális analfabetizmus réme, mert hogy azt senki sem írta, egy szóval sem, hogy a Trabant roncs! Sőt, azt sem említette senki, hogy a Ford bármely a házban lakó személy tulajdona volna!!!

Dév88 (törölt) 2009.08.21. 21:53:26

@HulyeReklamok: Irónikusan mondtam..az mx5 tényleg nem nagy szám...bár akérmilyen kocsija lenne akkor sem csinálhat ilyet..

fidoone 2009.08.22. 07:26:24

A rafkós mazdás vasrudak helyett most egy trabit és egy fiestát rakott oda.

fidoone 2009.08.22. 07:37:24

@HulyeReklamok: Azért egy lakóközösségben nem mindenki alkalmas arra, hogy egy kávé mellett tisztelettel elbeszélgessünk vele. Egy kedves ismerősömnek az ajtaját püfölte a részeg szomszéd. A hölgy kinyitotta a kémlelőablakot, mire a barom betolta rajta a fejét ami így beszorult az ajtóba. Sok érdekes dolog történt még ebben a házban.

gagyicar · http://gagyicar.blog.hu 2009.08.22. 09:38:08

Engem érdekelne az MX5 rendszáma, mert nagyon ismerős a verda! Elég csak a 3 betű, ha az akire gondolok!
Köszi!

@HulyeReklamok: 800ért baromira nem kapod meg ezt a generációt!

Secnir 2009.08.22. 13:07:08

@gagyicar:
IEA-236

legalábbis én ezt látom a képen. és te?

Secnir 2009.08.22. 13:13:29

@gagyicar:
ebben viszont igazad van. ára kb. 1.4m - 2.6m HUF
már csak ezért is egy jó ok volna garázsban tartani...

_bad1 2009.08.22. 13:43:10

na igen, a belinkelt mx5 egy régebbi széria, de szerintem nem is ez a lényeg. ahol én lakom, tökéletesen működik a parkolási rend, pedig itt is több az autó, mint a parkolóhely. csakhát akinek garázsa van, és esetleg két autója, akkor a másikkal a kapuja elé áll be, s nem foglalja fölöslegesen a "garázstalanok" helyeit. a roncs autók már más tészta. a ház közelében 1994 óta áll egy fekete honda crx, melynek állapota az évek során igen hiányossá vált..gond nélkül el lehetne szállítani, valószínűsítem, hogy a tulajdonosa (már ha van ilyen) nem fog elindulni vele motor, és komplett belső felszerelés nélkül..

st.germain 2009.08.22. 14:38:47

számomra szerencsére ismeretlen a probléma, mivel rendelkezem saját garázzsal, mégis azt mondom, első próbálkozásnak megfelel a leülünk, s emberi módon beszélgetünk féle verzió. aztán ha nem működik, haladunk feljebb: pl. neki is el kell mennie otthonról, addig elfoglalhatjuk magáénak hitt parkolóját egy másik autóval, eltávolíthatjuk a táblát, stb..de gumikivágás, meg karcolás...ne már emberek..!

Viktus 2009.08.22. 14:53:15

@Hegyirablo:

Minek kéne írni te balf*sz elég , ha a seggedből kihúzod a fejed, és megnézed a képet a gaz körbe nőtte a lepukkant fordot mega trabit is, ha csak ezek a gépek nem térkapun át közlekednek ott rohadnak egy ideje. Pöcs.

HulyeReklamok 2009.08.22. 17:17:55

@fidoone: Lehet, hogy nem mindenki alkalmas erre, de azért először mégis a szelíd kommunikációval kellene nyitni.

@gagyicar: hmm... lehet hogy régebbi generációt linkeltem? Kissé egyformák ezek :)

Alex3000 2009.08.24. 11:10:43

Nemhiába mondják, hogy a magyar utánad megy be a forgóajtón és előtted jön ki.....

labi 2009.08.24. 15:45:41

A Fiestaba miért nem kötsze bele?
Az alatta lévő fű hosszából úgy látom az is állandó területfoglaló... :)

HulyeReklamok 2009.08.24. 16:34:47

Azért jó lenne, ha a fejleményekről egy kis update csöpenne ide ..

SLacc 2009.08.24. 17:29:32

"Aki ide parkol, megnyűvöm a ravatalon. Az anyájával." Ráírni szélvédőre, vonzó nő akár rúzzsal is. Esetleg gyufával játszadozni a benzintank-szellőztető mellett. Mert nem írta ki, hogy tilos a dohányzás. Amúgy meg az ilyen szellőztetőrendszerébe tejfölt, és kész.

Blindmouse 2009.08.24. 17:44:39

Mondjuk a mazda alatt szemmel láthatóan kevesebb a gaz, mint körülötte, hőbörgés helyett inkább mindenki nyírjon magának parkolóhelyet a susnyákban. :))))

Tron65 2009.08.25. 11:52:18

Amennyire tudom, van teljesen szabályos módja is annak, hogy valaki privatizáljon magának parkolót a közösből. A társasház működési szabályzatában gondolom benne van, hogy ezt négyzetméterenként/parkolónként mennyiért teheti meg. Ha nincs benne, akkor sürgősen bele kell venni.
Ennyi

BUBISBUBLEK 2009.08.28. 15:01:53

Pl. beszélt már valaki a taggal ? :D

lehet már nem tenné ki a papírkáját :)
megint csak itt a neten ugat a nép .....

beszélni kell a buksijával . nyílván van megoldás .

("leereszteni ,kiszúrni,karcolni,stb. ez mind egy barbár barom magyarisztániai megoldás... hm..)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása