Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Az M30 belső sávjában jött szembe

2009.08.24. 11:54 :: SilentSound

Nem tudom, hogy csak a média kapta fel ezeket az eseteket mostanában, vagy valóban sűrűbben fordul elő, hogy valami idióta minden akadályt, táblát, felfestést figyelmen kívül hagyva a legnagyobb lelki nyugalommal felhajt az autópályára forgalommal szemben és fel sem tűnik neki, hogy valami gond lehet, mert mindenki vele szembe jön, kivéve a szalagkorlát túlsó oldalát, de hát oda meg nem lehet átmenni. Attish szerencsésen megúszott egy ilyen belső sávos találkozást, ezúttal nem lett baj, de egy frontális ütközés csúnya véget is érhetett volna.

Régóta olvasója vagyok a blognak, láttam már pár érdekes történetet, a hétvégén velem is megesett egy, ezt szeretném megosztani veletek.

Vasárnap dél körül Miskolcról mentünk Budapestre, az M30-as úton, majd onnan tovább az M3-ason. Az eset még az M30-ason történt meg velünk. Szombaton még esküvőn voltunk, vasárnap délelőtt indultunk vissza. Kissé tompult és nyűgös voltam, de ami történt igencsak meglepett. Már majdnem elértünk az M30-as M3-as csomóponthoz, körülbelül még 5 km volt hátra, amikor is a belső sávban egy Daewoo jött szembe.

Én kb. 130-140 km/h-val mentem, ő pedig feltűnően lassan, kb 50-60 km/h-val jöhetett. Előszőr nem hittem a szememnek. Elkezdtem villogni rá, meg mutogatni, de barátunk (sztereotip, de szerintem hétvégi sofőr, őszes haj, anyu-apu) nem vett észre semmit, ment mintha minden rendben volna.

Túl az első ijedtségen azonnal 107 (3-4 csörgés után felvették). Felvázoltam a helyzete, majd a kolléga kapcsolta az autópálya rendőrséget, ahol mégegyszer elmeséltem mi és hol történt. Megköszönték a bejelentést, és biztosítottak róla, hogy intézkednek. Ezalatt elértünk az M3-ig, ahol már láttuk a sziránázó rendőrautót, gondolom utána mentek.

Még aznap este végigböngésztem a híreket de, se balesetről, se az egészről nem találtam semmit. Gondolom elkapták, vagy mire oda értek a járőrök észrevette magát és megfordult.

Több kérdés is felmerült bennem az esetete követően. Hogy tud valaki, akinek van jogosítványa ennyire elbambulni, hogy rossz irányba hajt fel az autópályára? Mivel kb. az 5. kmnél volt, hogy-hogy nem tudott még róla a rendőrség? Rajtam kívűl senki nem jelentette be? (Bár szerencsére gyér volt a forgalom).

Mindenesetre, annyit megtanultam, hogy ezentúl erre is figyelni kell, mert bármikor megeshet. Még szerencse, hogy nem lett belőle baleset.

153 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Kro 2009.08.24. 12:05:57

na igen, ez elég kemény mivel sosem számítana ilyesmire az ember...még itthon sem:) nekem a 84 éves szomszédom hajtott fel forgalommal szemben az M7-esre, majd az eset után a fiai eltiltották a vezetéstől...pont azon gondolkoztam, hogy az elmúlt napokban annyi érdekes szituációt láttam, hogy 2 naponta írhatnék posztot..

HulyeReklamok 2009.08.24. 12:19:39

Nekem a szomszédom 82 évesen egy reggel bement a rendőrségre és leadta a jogosítványát. Azt mondta, így felelősségteljes.

gertom 2009.08.24. 12:24:29

Velem egyszer az M70-en esett meg, hogy az előttem autózó egy normál 2x1-ből elválasztott 2x2-be váltásnál (felhajtó/lehajtónál van így autópályaszerűen kiépítve) behajtani tilos, meg kikerülési irány táblák ellenére a bal 2-be ment át. Valószínűleg rájött, mert eléggé falfefér arca volt mielőtt a megint 2x1-en beengedtem magam elé.

reader613 2009.08.24. 12:48:19

nekem csak akkor kellett ugyancsak vereteset satuznom, amikor az egyik M1 csomópontnál felhajtás és gyorsítás közben, még a felhajtó szakaszon szembejött egy közepes méretű busz... gondolom épp rájött, hogy igazából nem is akart felmenni, majd gondolom megfordult (!) és simán lejött.

Petrodon 2009.08.24. 12:59:54

Én meg vasárnap dél körül mentem Pestről Miskolcra szép nyugodt 50-60 -as tempóval, amikor az M30-ason (ami amúgy is egy sávra volt szűkítve) jött velem szembe egy ámokfutó állat 130-140 -el, és még neki álhatott feljebb, mert mutogatott mint az őrült!

Eszement barmok...

BéLóg 2009.08.24. 13:23:41

Igaz hogy Németországban soxorosan több az autópálya meg az autó, de még a vezetési kultúra is más, mégis naponta rendszeresen hajtanak fel vezetők a forgalommal szemben.
Aki járt már arrafelé, tudhatja, hogy az autós rádióadók láncreakcióban adják közre, néha percenként ilyenkor hogy "ahtung autófárer ittésitt ein gejszterfárer iszt unterwégsz..." Adják mindaddig, amíg "geiszterfárer elhagyta autóbánt!"

Azt hiszem mindez csupán azt bizonyítja, hogy bárkinek lehet valamiért valamilyen fatálisan rossz napja és hibás döntése.

Örülök, hogy a posztoló és talán aznap még többen megúszták!

Nem tudom, én mit csinálnék, vajon a 112 segítene-e és hogy egyáltalán hajlandó lenne-e valamilyen rádió bemondani ilyesmit, mint külföldön.

BéLóg 2009.08.24. 13:26:22

@Petrodon: Hát biztos meg volt róla győződve, hogy TE VAGY egy ámokfutó forgalommal szemben vezető, nem gondolod?

Mint a viccben: Nyugdíjas vezet, rádió adja a "geiszterfárer" riasztást.
Nyugdíjas meghallja, felnéz és felháborodik: Egy ámokfutó forgalommal szemben? Nem egy, ezer!!!!

bekov 2009.08.24. 13:48:05

ilyen eset velem is megtörtént az M3-ason Füzesabonynál... a külső sávban mentem, éppen előztek engem a belsőben, kábé +2km/h sebességgel, így nagyon együtt haladtunk... ekkor, szerintem egyszerre vettük észre a belsőben szembe jövő kék ladást és mindketten beleálltunk a fékbe... ezzel csak az volt a gond, hogy a mellettem haladó ki akart jutni a belsőből, ergo engem letolt a leálló sávra az egyszerre történő lassulás miatt... mindketten állóra fékeztünk, majd látom a tükörben, hogy mögöttünk a ladás át a külső sávba és kihajt a pályára felvezető úton... ez még oké is, a félelmetes látvány az ennek következtében megpördülő BMW volt, igazi cobra 11-be illő jelenet... a bmw csak úgy vágta a piruetteket, mikor farral merőlegesen nekiment a szalagkorlátnak, a kocsi teljesen felállt függőlegesbe, orral lefelé, majd visszaállt a talpára és rásimulva a szalagkorlátra megállt... kiszálltam, visszarohantam a bmw-s taghoz, szerencsére mindketten sértetlenül szálltak ki a kocsiból... srácnak meghagytam a számomat, hogyha megtalálják a parasztot én szívesen tanúskodom... szegény gyerek nem találta el a telefonján a számokat, úgy remegett a keze... mondjuk nem lassan ment, valami német faszit vitt a reptérre és késésben voltak... ennek már kábé 3 éve, szal nem csak mostanában "divat" a szembe közlekedés a pályán :-\ a hírekben meg említés sem esett az esetről pedig akkor ha személyi sérülés nem is, de anyagi kár keletkezett bőven...

énis 2009.08.24. 13:52:48

Komolyan ilyen van?? Mert az, hogy szaros behajtani tilos tábla nem látszik és nem vagyok ismerős az útvonalon a városban előfordul, de autópályán... aztakurva! :-O

indapass90210 2009.08.24. 13:59:36

Semmi más nem jut eszembe, mint hogy hüje a posztoló és ezért tart ott az ország, ahol!

EBOA (törölt) 2009.08.24. 14:00:18

"Mindenesetre, annyit megtanultam, hogy ezentúl erre is figyelni kell, mert bármikor megeshet."

Ha minden ilyesmire felkészülsz, akkor egy idő után ki sem fogsz lépni a lakásból... ;)

Sparhelt · www.sparhelt.hu 2009.08.24. 14:03:46

Külhoni országokban létezik a címképen is látható tábla a le és felhajtóknál a rossz irányból láthatóan.
Lehet, hogy idehaza is kellene?

bekov 2009.08.24. 14:07:49

@Sparhelt: itthon csak a lakosság cirka 10%-a értené mit jelent a wrong way :D

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.08.24. 14:11:20

OKé, majd amikor megint arról írok, hogy egyre több számítógépes szart kell beépíteni a kocsikba, és minél több cuccot kell automatizálni, akkor megint hurrogjatok le, jó?

hottentotta 2009.08.24. 14:13:20

És nem büntettek meg, hogy vezetés közben mobilozol? :D

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.08.24. 14:14:53

Apropó, én még nem mentem forgalommal szemben, de egyszer a sógorom egy elágazásnál, bent a városban igen. Kb. 20 métert mentünk, amíg szembejött velünk egy busz, és villogott. A sógor visszatolatott.

Én annyi hülyeséget követtem el, hogy az M3-as bevezető szakaszán - tudod, amelyik jól ki van világítva - elfelejtettem bekapcsolni a lámpát. Kb. 5 km-t mentem így, és kurvára nem értettem, hogy akik leelőznek miért integetnek, meg dudálnak. Ennyi hülyét egy rakáson - gondoltam magamban. :-))

seibon 2009.08.24. 14:17:02

És az hogy lehet, hogy már 13 komment volt eddig és még egyszer sem írta le senki, hogy: "Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg"? Persze tudom, ha eddig nem, majd ezután. Pedig már erősen GÁZ!!!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.08.24. 14:19:46

+Apropó: most jöttem az M0 csömöri lehajtójától, és elromlott az egyik piros lámpa. Gyakorlatilag az van, hogy amikor a hibás lámpánál álló vezetők megunják, hogy nekik soha nem lesz zöld, egy szünetben szépen átvágnak (3-an, 4-en), én is így tudtam átjutni ott Bp. felé. Hol lehet ezeket bejelenteni?

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.08.24. 14:26:42

@HulyeReklamok:

> Nekem a szomszédom 82 évesen egy reggel
> bement a rendőrségre és leadta a
> jogosítványát. Azt mondta, így
> felelősségteljes.

MINDEN TISZTELETEM AZ ÖVÉ. Komolyan.

Hargita Nándor · http://sliceandsmile.blog.hu 2009.08.24. 14:27:27

a németek/osztrákok közül sokan szórakoznak a geisterfahrerséggel, a bambulók ellen viszont sok sárga alapon piros vagy fekete halálfej van kitéve a felhajtókon.

az elég nemzetközi és elég gyanús is annak aki rossz irányba téved.

Kuruttya 2009.08.24. 14:28:34

Nyilván a posztoló a hülye.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.08.24. 14:30:25

És leírom, hogy aki forgalommal szemben hajt fel autópályára, attól örökre el kellene venni a jogosítványt. Vagy legalább öt évre, és utána vizsgázzon újra.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.08.24. 14:31:27

@darthwalk:

Jaja, azok a halálfejek annyira nagyok és annyira egyértelműek, aki azokat benézi, az ne vezessen soha többé.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.08.24. 14:32:00

OFF:
Útinform telefonok: (1) 336-2400-tól ... 2403-ig
E-mail: utinform@kozut.hu

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.08.24. 14:33:47

" aki azokat benézi, az ne vezessen soha többé."

és aki alkoholt fogyasztott, vagy 220-al hajt, az csak pénzbírságot kapjon?

Zsola777 2009.08.24. 14:43:01

Számoljunk egy kicsit!
Egy 50 kmph-val haladó autó 5 kilométert 6 perc alatt tesz meg, a 140-el haladó pedig 2,14 perc alatt. Ha a telefonáló fél percig telefonált az eset után, akkor a rendőrök a felhajtójukig 7 perc 40 másodperc alatt odaértek, ami egész jó arány. Az autó 50-el még valószínűleg 3 percig zavarhatta a forgalmat, amíg utol nem érték.
Persze, az is rohadtul veszélyes, de nem is rossz arány 10 perc a rendőrségtől, nem?

daat 2009.08.24. 14:49:41

Velem szombaton az Éles saroknál jött szembe a sávomban egy fehér corsás papa a mamával.. Abba az irányba amerre menni szeretek volna, csak busz közlekedhet, és mivel ők szabályosak és nem mennek buszsávban, így jöttek a szembejövő forgalom sávjában.. Izgalmas volt.

EBOA (törölt) 2009.08.24. 14:51:35

@Epikurosz: "és aki alkoholt fogyasztott, vagy 220-al hajt, az csak pénzbírságot kapjon?"


Teljesen más kategória!
20 éve vezetek akkor is ha alkoholt ittam, és igyekszem sokkal gyorsabban menni, mint a megengedett. Forgalomtól függően 200 fellett is akár, de baleset még nem volt belőle.

Szerinted, ha 20 éve az autópálya másik oldalát használnám, akkor is megúsztam volna? :D

MoxNox 2009.08.24. 14:58:18

Én ismertem egy idős embert, aki kicsit már szenilis volt. Magyarországra hazatartva elvétett egy lejárót, és megfordult az autópályán a lakókocsis autójával. Németországban. Először két autóval ütközött, de csak az oldalukat kapta el, a harmadik autót viszont frontálisan találta meg. Egyikőjüknek sem volt féknyoma. Az autópályarendőrség szerint a német nagyon gyorsan ment, teljes biztonságtudatban a nem túl forgalmas pályán, pár másodperce valószínüleg lenézett, mert talán a rádióját állította, amikor relatív 300km/h-val frontálisan találkoztak :(

Kis ember 2009.08.24. 15:03:10

@EBOA:
És ezt még le is írod?
Mondd csak vadász, te miért jársz ide?

yerico1 2009.08.24. 15:04:23

Nem teljesen ez a szitu, de velem meg olyan fordult elő, hogy öreg tata (vén f@sz, ízlés szerint) Zalaegerszeg frissen elkészült elkerülő útján túlment a körforgalomban a számára kijelölt lehajtón. Nosza, azonnal satu, rükverc, és visszatolatott. Mögötte jöttem én. Azt hiszem, annyira nem anyáztam még senkit sem azóta sem. Annyira nulla volt agyilag, hogy nem fogta fel, mehetne még egy kört, és utána kimehetne. A következő falunál mindenesetre elment a nyugdíjasotthon felé. Jobban is járt.

ezoli83 2009.08.24. 15:04:47

@bekov: Én ugyanitt (Füzesabonynál találkoztam belső sávban kerékpározó!!! bácsikával. A rendőrségnek nekem is kétszer kellett elmondani, hogy mi a helyzet és biztosítottak afelől, hogy intézkednek. Mellesleg a diszpécser hölgy elmondta, hogy arrafelé szokványos jelenség, hogy forgalommal szembe közlekednek az emberek.

Manyizga (törölt) 2009.08.24. 15:07:14

Bezzeg az ehemalige NDK-ban, amikor 20 métert tolattam a leállósávon valahol Zwickau-Drezda között, mert a még Hitler által épített autópályán elnéztem egy kihajtót, az NDK Staatspolizei máris lekapcsolt... hahh, boldog békeidők... :)

yerico1 2009.08.24. 15:07:44

EBOA 2009.08.24. 14:51:35

"20 éve vezetek akkor is ha alkoholt ittam, és igyekszem sokkal gyorsabban menni, mint a megengedett. Forgalomtól függően 200 fellett is akár, de baleset még nem volt belőle."

Majd lesz, az nem kérdés. A leghamarabb azok törik a kocsit, akik mindig arról papolnak, hogy ők sohasem csinálnak balesetet. Csak egyszer kell elnézni egy másodpercnyit, és ott a csatt. Igen, magamból indultam ki, én is így jártam, csak nem 200-zal, mindössze 30-cal. A kocsit így is gazdasági totálkárra sikerült törni.

EBOA (törölt) 2009.08.24. 15:13:43

@yerico1: 30-al? Ügyes! Tőled is lehetne tanulni...

misterx 2009.08.24. 15:13:52

Ha Németországban is - minden halálfejes és más riasztó tábla ellenére - ilyen gyakori a "geiszterfárer ", akkor itt lenne az ideje kitalálni valamilyen technikát, ezeknek a megelőzésére, vagy idejében történő automatikus kiszűrésére. Az előbbire ötletem sincs, de ha a lehajtóknál elhelyeznének 1-1 radart, vagy lézert, ami érzékelné a "szokásoshoz" képest negatív sebeséget, és automatikusan riasztaná az autópálya sündőrséget, életeket menthetne meg. (Tudom, tudom, drága lenne. És az életek olcsók???)

A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél · http://www.planetside.blog.hu 2009.08.24. 15:14:39

@ezoli83: azon még nem gondolkoztak el, hogy miért van ilyen sokszor szembehajtó a pályán? Nem tán ki kéne táblázni a felhajtót?! (A halálfej nagyon jó ötlet!)

EBOA (törölt) 2009.08.24. 15:16:51

@Kis ember: te az a kis ember vagy akivel azt a köcsög bringaáttolós videót forgattátok a zebrán?

labi 2009.08.24. 15:17:10

Egyszer a kétszer egysávost amiből 2x2 sávos lett (úgy hogy az egyenes vonalban következő két sáv lett a szembe, a jó útonal meg jobbra ki volt tolva) középen elválasztva padkával néztem be valamikor éjjel kettőkor Budapesten.

No de mondjuk egyből feltűnt, hogy szembe vannak a vonalak. :)

Kis Hableány 2009.08.24. 15:19:00

@EBOA: Remélem előbb loccsan szét a fejed egy kamion elején,mielőtt velem találkoznál bárhol is te seggfej!

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.08.24. 15:19:21

@MISTERX:"Tudom, tudom, drága lenne. "

Fenéket lenne drága.
A sebességmérő kamera ezt szoftveresen tudja érzékelni. Csak akkor ugye több ilyen kamera kell. :-)

georg 48 2009.08.24. 15:21:31

Egy valamit nem értek ezekben a rossz irányban felhajtásoknál!
Hogy a pályán szar irányba megy, az haggyán. de már a felhajtón rossz irányban kell, hogy menjen, sőt talán már a becsatlakozó úton.
Mert ugye a felhajtó nagy ívben csatlakozik a pályára és ahogy becsatlakozik, van gyorsító. Tehát a becsatlakozásnál kell elbaszni. Igen ám, de az olyan kurva nagy szögben csatlakozik, hogy nem létezik azt nem észrevenni.Kukuljak meg, ha értem!!!!!!

Kis Hableány 2009.08.24. 15:21:59

@EBOA: Akkor én m ost nyugodtan elmehetek a rendőrségre és feljelenthetlek gyorshajtásért te nyomorék féreg!Itt a bizonyíték hogy el is ismered.Ha olvasnál híreket és nem csak a tablettás bort öntenéd az arcodba,akkor tudnád hogy pont a minap szívta meg az egyik celebkurva ugyínígy,mikor egy műsorban azt nyilatkozta hogy ő időnként szembe megy a forgalommal csak úgy heccből,mert kell neki a feszültség.Valaki meg szépen feljelentette és most kurva nagy fosban van.Remélem lesz itt olyan aki téged is feljelent!

EBOA (törölt) 2009.08.24. 15:25:15

@Kis Hableány: Szerintem indulj el! Erre kíváncsi leszek! ;)

Különben meg nem tudtad, hogy mindig a vétlen áldozatoknak loccsan szét a fejük! ;)

Kis Hableány 2009.08.24. 15:26:43

@EBOA: Így van,és épp ezért.Mielőtt egy szabályosan közlekedőt halálra gázolnál.Talán megmenthetem egy ember életét.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.08.24. 15:28:04

Na, akkor mondom, hogy mit találtam ki.

Ez egy tempomatszerű cucc lenne, amely megakadályotná, hogy túllépd a sebhatárt.
Ráadásul lenne benne akholoszenzor is.
Alapból blokkolna, ha menetiránnyal ellentétesen akarsz haladni.
Na, hogy tetszik?

EBOA (törölt) 2009.08.24. 15:35:08

@Epikurosz: Előbb-utóbb lesz ilyen, mert annyira beszari az emberiség. Csak azt tudnám, hogy miért háborúkban szeretik kinyírni egymást, a közlekedési baleset miért nem jó?

Különben meg minden műszert ki lehet játszani.
Mellesleg az áhított nyugaton lehet alkoholfogyasztás után vezetni, sőt Németországban akár 300-al is mehetek...

Vienna 2009.08.24. 15:38:16

Labancorszagban viszonylag rendszeresen, kb. havi nehany alkalommal megtortenik az ilyesmi. "Gesiterfahrer", ahogy ok hivjak.

Ami a tortenethez hozzatartozik: Az autopalya osszes info-tablajan azonnal ertesitik az autosokat a veszelyre, plusz a radiok azonnal bemondjak.

Bar nem tudom Mo-n milyen gyakori az ilyesmi, de nem hiszem, hogy lenne az autopalyarendorseg, autopalyakezelo es radioadok kozott forrodrot ilyenkor.

Ezek szerint meg hirerteke sincs a dolognak, nem hogy AZONNALI hirkent bemondja barki is. Pedig ezzel lehetne a legtobbet tenni a baleset elkerulese erdekeben.

SickBoy 2009.08.24. 15:42:22

OFF:

@misterx: igen, az életek olcsók :o)
Hallottál már a hazai egészségügyről? :oP

ON:

Az emberi hiba elkerülhetetlen, de szemből felkúszni a pályára? Hm. Ott helyben elvenni a jogsit és soha többé ne vezethessen az ilyen, ugyanis az ilyesmihez képest egy jobbkezes utca, vagy egy macisajt überkomplex dolog, nem beszélve egy zebráról... ha ez nem megy, akkor a többi dolog se fog.

@EBOA: Ha esetleg a piálás és gyorshajtás mellett még szembe is mernél menni a pályán a forgalommal, akkor tényleg azt mondanám, hogy nagy viking vagy... ;o)
Amúgy meg ezt addig faja mesélni, amíg tényleg nem történik baleset, amiben jobbik esetben te halsz meg, rosszabb esetben más, vagy más is. Akárki is hibázik, ha életben maradsz, sokáig lesz időd gondolkodni, kis helyen, csekély sebességgel :o)

Vajda Gábor (Gabor_V) · http://www.linkedin.com/in/gaborvajda1984 2009.08.24. 15:42:33

@Epikurosz: 500 cm3-es motort minden autóba és meg van oldva a probléma, valamint a Földet is "megmentjük" közben :)

bekov 2009.08.24. 15:49:41

@Gee Halen: és ezzel együtt vissza a középkorba, amikor egy 200 km-es távhoz hideg élelmet kellett csomagolni :D

EBOA (törölt) 2009.08.24. 15:50:13

@SickBoy: Éppen azzal kezdtem, hogy nem összehasonlítható a kettő, nagyságrendi különbség van köztük, tehát ez utóbbit inkább kihagynám, mert csak a kisemberek, mag hableányocskák hiszik, hogy meg akarok halni, nekem eszem ágában sincs... :)

EBOA (törölt) 2009.08.24. 15:52:07

@bekov: Jaja, akkor inkább lovaskocsit, az legalább trágyázza is közben a földet. Tudtátok, hogy a műtrágya is mennyire veszélyes??? Többen halnak meg áttételesen tőle, mint gyorshajtásban... jujj...

SickBoy 2009.08.24. 15:52:42

@Kis Hableány: hű. Magyarországon tényleg két dolog kell ahhoz, hogy valaki feljelentsen valakit (a la Hofi): papír és toll :o)

A celebcica nyilván nem eskü alatt adott interjút, ha nincsenek tanúk, akkor annyit kő mondania a bíróságon, hogy csak viccezett. Slussz.
(Csakugye ő celeb, kell a hírverés körülötte... már neki.)

Dettó igaz ez itt is: egy nick mögé bújva bárki írhat amit csak akar.
Más volna a helyzet ha láthatnánk, amint iszik, kocsiba ül (látszik a rendszám) és/vagy gyorsan hajt.

@EBOA: nem szoktál véletlenül videókat csinálni a magadról? :o)))

misterx 2009.08.24. 15:53:31

OFF:

@SickBoy:

20 évet húztam le az egészségügyben (nem eü. dolgozóként!) úgyhogy a lehető legjobban (saját hozzátartozóimon keresztül is) pontosan tudom... :(

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.08.24. 15:54:16

@EBOA:

> Mellesleg az áhított nyugaton lehet
> alkoholfogyasztás után vezetni...

Kecskét, meg áramot.

> ... sőt Németországban akár 300-al is
> mehetek...

Tedd hozzá: messze nem mindenütt.

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.08.24. 15:58:22

@EBOA:

> Különben meg nem tudtad, hogy mindig a
> vétlen áldozatoknak loccsan szét a fejük! ;)

Mint például az öcsém gyerekeié (Petra 1 éves volt, Marci 4).

Úgyhogy, ha ezt a tréfát tőlem kartávolságnyira sütöd el, akkor megütlek. Így most megúsztad.

EBOA (törölt) 2009.08.24. 16:03:09

@SickBoy: Nem. Mellesleg, ha egy rendőr megy mellettem, és látja a sebességmérőjén, hogy gyorshajtok, az se jelent sokat. Talán megbüntet azért mert nincs izzókészletem. De az meg van! :)

Különben azt is láthatod, hogy sört iszom. Természetesen alkoholmentes volt.

Imádom az ilyen naív kis hableányokat... :)
Különben meg ne tőlem féljen, hanem valami kalapostól, aki 30-al is totálra töri, mert fék helyett gázt ad a kritikus pillanatban... :DDD

@ZöPö (inda): Konkrétan Svájcról úgy tudom, hogy nincs nulla tolerancia. Mellesleg ott még személyit sem kérnek az utcán, csak ha valami balhét csinálsz. Amíg nyugisan vezetsz, akár ittál sört, akár nem, addig nem basztatnak. Ellenben a zebra meg a gyorshajtás ott vörös posztó. Minen országnak meg van a saját hülyesége...

Ja, és tényleg! Németországban nem szabad ám mindenhol 300-al menni! ;)

EBOA (törölt) 2009.08.24. 16:04:08

@ZöPö (inda): Nem tréfa, hanem tény. Talán a szóhasználat nem túl megfelelő, de azt meg copyztam olyantól, aki ezt kívánta nekem.

SickBoy 2009.08.24. 16:06:39

@EBOA: tényleg nem egy nagyságrend, nyilván vicceztem, mert szeretek :o)

Aki szemből megy fel a pályára az szimplán hülye, nem tehet róla, de mivel hülye hozzá, ne vezessen.

Aki iszik (úgy értem sokat, mert a nulltoleranciát én is hülyeségnek tartom, egy pohár jó bor szerintem még beleférne) és úgy vezet, az felelőtlen, mivel nem csak ön- hanem közveszélyes is amit csinál, ezért ne vezessen.

A gyorshajtás megint más. Mao-n ezek a szabályok. Szerintem rosszak, de egyfelől nem vagyok olyan sikeres, hogy megengedhessem magamnak, hogy ne igyekezzek betartani, másfelől ha a többi közlekedő nagyrésze nagyrészt betartja, akkor hozzájuk képest sokkal gyorsabban közlekedni - szerintem - veszélyes, én meg nyúl vagyok. Óvatos nyúl.
Persze nem csak ezért nem sietek: marhára ráérek :o)

Egyszerre inni és gyorshajtani meg szerintem Darwin-díjat érdemel. :o)

georg 48 2009.08.24. 16:10:12

@EBOA:
figyu havercsávó! Lehet, hogy én is olyan fasza gyerek vagyok, mint te. Én is piálok, 200-al megyek, szarok bele mindenbe és remélem, egyszer találkozunk az úton és akkor kinyírlak!
De, ha mindketten megdöglünk, már megérte mert eltünsz a föld szinéről.

Fitz 2009.08.24. 16:10:39

Az ilyen postok és kommentek után kicsit kevésbé vagyok szomorú, hogy már nem ülök motorra...

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.08.24. 16:12:51

@SickBoy:

Naná, de a Darwin-díjasok a saját génkészletüket vonják/vonták ki a poolból, nem másokét. :-(

ZöPö_ · http://route66.blog.hu/ 2009.08.24. 16:14:40

@Fitz:

Én lassan autóba ülni is félek.

EBOA (törölt) 2009.08.24. 16:21:08

@georg 48: Na szép! Én 200 felett is igyekszem elkerülni a másikat, te meg iszol egy picit, és máris ki akarsz nyírni? :P

SLacc 2009.08.24. 16:22:19

Sajnos van, amikor az ember olyat hibázik, amit még magának sem tud megmagyarázni. Aki ilyenkor a legvéresszájúbb, az bizony még nem élt át ilyet, és remélem nem is fog. Én 600 km után tévelyedtem meg egy alkalommal külföldön, a szembe sávot néztem balra kanyarodónak - más a felfestés stílusa is, egyirányú utcák, stb., de ez csak magyarázkodás, azóta is szarul érzem magam emiatt. Semmi nem lett, kihalt út, de borzasztó volt. Teljes leblokkolás után - azt sem tudtam, hol vagyok -, sikeresen hazaértem.

scottish 2009.08.24. 16:22:35

A KRESZ szerint csempét szállítani lehetséges az autopályán a szembejövő sávban is. Szerintem itt is erről van szó.

zauberpferde (törölt) 2009.08.24. 16:23:46

Csókolom nénik, bácsik!
Tessék mondani, jó helyen járok?
Ez itt a kultúrált gk.vezetéssel foglalkozó blog?

SLacc 2009.08.24. 16:25:41

Ugye nincsenek olyan emberek túl sokan az utakon, mint némelyik "ittam vazze', hajrá kéccázza'!!!". Mert én is írhatom, hogy sosem hibáztam, én kormánnyal a kezemben születtem, anyám szidott is, de nem igaz. Főleg az előző után...

EBOA (törölt) 2009.08.24. 16:28:31

@zauberpferde: Tévedés! Ez egy anyázós blog! ;)

Böbőke 2009.08.24. 16:31:01

Én egy bizonyos életkor után kivenném a háziorvosok kezéből a jogsi hosszabbítást,és minden olyan vizsgálatot,(főleg reakció idő mérést)elvégeztetnék,mint a hivatásos sofőröknél.Persze,van az embernek rosszabb napja,amikor sok hülyeséget csinál,de a hétvégi vezetőktől,a kalapos idős uraktól,meg a pápaszemes nénikéktől mentsen az ég.

HulyeReklamok 2009.08.24. 16:33:05

@Böbőke: Mi a bajod az öreg orvosokkal? :)

SLacc 2009.08.24. 16:33:34

@EBOA: És nem az üzenetet látod, hanem a keretbe kötsz bele. Ez is ugyes?

SLacc 2009.08.24. 16:34:09

ügyes, ü-vel, pardon

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 16:36:12

@Kis ember: nagy a szád már megint!Húzz vissza a biciklisekhez!

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 16:37:48

Silent, nem te mentél szembe a forgalommal?Már megint beszivva vezettél ,mi?:))

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 16:40:33

@BéLóg: persze és Németországban csak németek közlekednek, te idióta

EBOA (törölt) 2009.08.24. 16:40:49

@SLacc: Az volt az üzenet, hogy aki azt mondja eddig nem csinált balesetet, az majd fog? Csinálj előbb egy statisztikát, ha tényleg van közte bármiféle kapcsolat, akkor megfogadom, és azt fogom mondani, hogy már rengeteg balesetem volt.

Ettől függetlenül 30-al gazdasági totálkárt csinálni tényleg ügyes. Ezt Te sem vitathatod...

boldii9 2009.08.24. 16:49:36

Én is a német példát akartam felhozni: Azt hiszem évente valami 450 gejszterfahrer eset van...

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.08.24. 16:52:09

"zauberpferde 2009.08.24. 16:23:46

Csókolom nénik, bácsik!
Tessék mondani, jó helyen járok?
Ez itt a kultúrált gk.vezetéssel foglalkozó blog?"

Na, majd kapsz az anyukádtól, hogy megint 16+-os oldalakat böngészel!
--------

Én azért még rúgóznék ezen az automatizálási témán. Ma gyakorlatilag eljutottunk odáig, hogy a GPS segítségével meg lehet állapítani az aktuális helyzeted (bár azért az amcsi GPS még rakoncátlankodik!, de majd a Galileo...), és minden útszakasznak ismert a sebességkorlátja. Innen már csak egy lépés, hogy a jogérvényesítés (angolul: law enforcement) rádöbbenjen, hogy nem utólag kell büntetni a gyorshajtást, hanem meg kell akadályozni.

Szóval, műszakilag már ma is a lehetséges ez, és ahogy a GPS minden autóban alapfelszerelés lesz, úgy ez is be lesz vezetve.
Szerencsére, a jogalkotók többsége műszaki analfabéta, így a "gépjárművezetői vadnyugat", a közúti cowboyok kora még eltart 1-2 évtizedig. :-)

EBOA (törölt) 2009.08.24. 16:53:10

@boldii: Kiderül, hogy ott még elmaradottabb a közlekedéskultúra? :D Vagy csak sokkal több az ótópálya? :)

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 16:53:59

@EBOA: ne törödj velük.Itt mindenki olyan szabályos és 2-3 éves jogsival osztja az észt..Én is 2o éve vezetek,autópályán általában 2oo felett és még soha nem volt balesetem.Európában valóban csak 3-4 országban o,oo ezrelék a megengedett véralkoholszint, másutt általában o, o5-o,o8 ezrelék.

Kara kán · http://karakan.blog.hu 2009.08.24. 16:54:41

Ha majd megöregszünk, nagy nosztalgiával fogunk visszaemlékezni a mai kaotikus állapotokra. Bezzeg az én időmben....
Egyébként, a vadnyugatnak is megvolt a maga romantikája, azokkal a délceg, tökös pásztorokkal.

EBOA (törölt) 2009.08.24. 16:55:34

@Epikurosz: Aha, és ha éppen sebességhatár fölé kell gyorsítanod, hogy elkerülj mondjuk egy frontális ütközést? Öröm lesz, ha a gép nem engedi. Mellesleg miért gyártanak 200 felett közlekedő autókat/motorokat? Mindet a német piacra gyártják? :)

EBOA (törölt) 2009.08.24. 16:56:51

@abcd1: Akkor vigyázz, mert ha eddig nem csináltál balesetet, és most hencegsz vele, akkor majd utolér egyszer a végzet! ;) Persze kit nem? :D

HulyeReklamok 2009.08.24. 16:57:43

@Epikurosz: Az egyetlen probléma ezzel, hogy ha az autó automatikája beavatkozik az én vezetésembe, akkor jogilag ki is vezette az autót?

A jelenlegi technológia képes lenne ezeket a feladatokat maradéktalanul ellátni (tudom, ilyenekkel foglalkozom) azonban a jogi környezet nem teszi lehetővé ezek alkalmazását.

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 16:59:37

@EBOA: :))Hát, igen , elöbb-utobb mindenki meghal:))

EBOA (törölt) 2009.08.24. 17:00:48

@HulyeReklamok: Meg egy csöppet drága lenne jelenleg, és ennyit még a hülye nyugatiaknak sem ér néhány emberélet, amit ezzel lehetne nyerni...

EBOA (törölt) 2009.08.24. 17:01:30

@abcd1: Még ők is, pedig kurvára féltik a tyúkszaros életüket! :)

HulyeReklamok 2009.08.24. 17:01:56

@EBOA: Jogos. Ezt a részt is kifelejtettem.

Nem az enyém ez a nap ...

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 17:03:19

@EBOA: ja és gondolom lassan és bizonytalanul vezetnek mindig:)

HulyeReklamok 2009.08.24. 17:04:49

@abcd1: Ja, mint ...

"Szeretnék úgy meghalni, mint a nagyapám. Csendben, békésen, szunyókálva, s nem úgy mint az utasai, visítva, ugrálva, jajveszékelve ..."

ohmyFgod 2009.08.24. 17:06:42

Egyszerűen imádom az EBOA féle embereket, mert ők soha nem hibáznak. Valószínűleg valamelyik multinacionális cég(ek) tulajdonosa vagy Abramovicshoz vagy Soroshoz mérhető nemzetközi befolyással, kiváló, hibátlan élettel és körülményekkel. Esetleg egy eddig veretlen világbajnok valamelyik sportágban.

EBOA (törölt) 2009.08.24. 17:07:06

@abcd1: Mostanában GPS 30-al a főúton a faluban, mert 40-es tábla van kirakva, és biztos ami biztos. A bringák meg előzgetnek...

SLacc 2009.08.24. 17:08:08

Én úgy értettem, hogy más közlekedők számára amúgy is jelen levő kockázat indokolatlan növelése, ha túl gyorsan mész, esetleg ittál is.
A sebességen kívül az is számít, mivel ütközöl össze, milyen autód van, mekkora tömegű a tied, a másiké, sőt, hol sérült a kocsid, stb.

EBOA (törölt) 2009.08.24. 17:11:31

@HulyeReklamok: LOL

@ohmyFgod: Faszt nem hibáznak. Tavaly nyáron egy hétvégi napon úgy fordultam ki egy piros lámpánál a Váci útra, hogy azt hittem ződ van. Na, ezen azóta sem tettem túl magam. Ennek nem sok köze volt a gyorshajtáshoz, mert indulásból követtem el. Szóval van itt hiba bőven, mert senki nem hibátlan.

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 17:12:11

@EBOA: hát, igen itt a bevételről szól minden, törödik is a rendőrség a balesetmegelőzéssel..aztán csodálkoznak, ha sokan DT-s vagy szlovák rendszámmal közlekednek, esetleg más módon védekeznek..A bringás meg..áhh nem is érdemes beszélni róluk

Reggie 2009.08.24. 17:14:14

Aki szembe megy autopalyan azt nem csak a vezetestol, hanem a mozgolepcso hasznalattol is el kene tiltani.

ohmyFgod 2009.08.24. 17:14:37

@EBOA: na igen, de a gyorshajtás növeli a kockázatot, ugyanúgy benézheted a lámpát 100 felett is, csak akkor lehet, h most nem itt beszélgetnénk. Én is szoktam gyorsan hajtani, de nem bizonygatom, h milyen fasza dolog, mert a műtrágyától még többen meghalnak.

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 17:19:08

@ohmyFgod: ez nem teljesen igaz.Amikor nagy sebességgel mész ,szinte "együtt élsz az autóval", vagyis csakis a vezetésre koncentrálsz.Ellenben kis sebességnél ez nem így van

EBOA (törölt) 2009.08.24. 17:19:38

@ohmyFgod: Mihez képest gyorshajtás? Ha 20-al mennél akkor még biztonságosabb lenne, mintha 50-el mész.

Ha gyorsan mész, jobban figyelsz, nem lankad úgy a figyelmed mintha tötymörögsz, és a rádióval játszadozol... Sokkal kisebb esély benézni egy lámpát is.

ohmyFgod 2009.08.24. 17:23:42

Ez rendben van, persze, hogy sokkal jobban koncentrál az ember. De azt állítani, hogy a nagyobb figyelem miatt soha nem fogsz hibázni, finoman szólva is nevetséges. Hadd mondjak egy furcsa példát. Verekedés közben szerinted mennyire koncentrálsz valamire? Úgy beszűkül a tudatot, hogy csak az ellenfeled létezik. Mégis hibázhatsz közben is, a legnagyobb rutinnal.
Ráadásul nem feltétlenül kell neked baklövést elkövetni, elég, ha a másik volt a fasz, de a nagy sebesség miatt, már te sem tudsz megfelelően korrigálni.
Még egyszer mondom, nekem az a szemlélet nem tetszik, hogy jól vezetek, kurvára figyelek, úgyhogy én nem okozok galibát.

testarossa 2009.08.24. 17:27:24

Mi egyszer Németországban városon belül egy körforgalom után fordultunk meg, mert eltévesztettem az irányt. Nem mentünk gyorsan, kb 20-30-al. Körforgalomhoz visszaérve a szembejövő lassít, csodálkozik, ablak leteker. A két autó elfért..Mint ugye kiderült nem az "einbahnstrasse" feliratot figyeltem, ráadásul náluk a behajtani tilost így jelzik, nem a mi "piros" táblánkkal. Ciki, sűrű elnézések..azóta ezt megjegyeztem.

EBOA (törölt) 2009.08.24. 17:30:17

@ohmyFgod: Ezt félreértetted, mert én ilyet nem mondtam. Az a vélemyényem, hogy a KRESSZ-ben meghatározott itthon érvényben levő sebességhatár túllépése nem annyival veszélyesebb, mint itt néhány an gondolják.

Úgy inult a kommentelésem, ehhez a poszthoz, hogy valaki azt kérte számon, ha el akarjuk venni egy ilyen idióta jogsiját, aki véletlenül, (szegényke) felhajt szemből az autópályára, akkor vegyük el a gyorshajtóktól is! Erre írtam, hogy ez nagyságrendekkel nagyobb bűn a biztonság szempontjából.

A többi pedig csak körítés, de tény, hogy 20 éve vezetek, sokszor gyorshajtok, ha alkalmasnak találom a forgalmi és útviszonyokat, jobban is figyeléek, ha gyorsabban megyek, és tényleg nem okoztam balesetet még soha, de ez nem jelenti azut hogy nem is fogok. Lehet, hogy holnap felhajtok és én is szemből a pályára! ;)

HulyeReklamok 2009.08.24. 17:31:20

@abcd1: Koncentrálás ok. De már nem lesz sem tered, sem időd a reagálásra.

Örök érvényű mondatok:

"Az autó mindig jobban tudja a fizikát."

"Autó erősebb a motorsnál. A fa erősebb az autónál"

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 17:34:51

@ohmyFgod: részben igazad van.Akkor máshogy fogalmazok:aki nagysebességgel is biztosan vezet, az kevésbé okozhat balesetet, mint a lassan, bizonytalanul vezető.Ez a verekedős példa, hogy jutott eszedbe?:))

ohmyFgod 2009.08.24. 17:35:47

úgy, hogy gyakran verekszem :D

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 17:36:53

@HulyeReklamok: nézd, én csak akkor megyek nagyon gyorsan, ha senki mást nem veszélyeztetek, pl. gyakorlatilag üres autópályán.Ennyi

Integrált Szerverterror 2009.08.24. 17:38:46

@georg 48: És kettőtök közül melyik megy majd szembe az autópályán?:DDD

HulyeReklamok 2009.08.24. 17:45:32

@abcd1: Namármost ... honnan tudod, hogy senkit nem veszélyeztetsz? Mitől vagy te abban annyira biztos?

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 17:46:41

@HulyeReklamok: nagyon egyszerü:látom, hogy üres az autópálya

georg 48 2009.08.24. 17:57:02

@endruboy79:
EBOLÁval nem lehet tárgyalni!!! Teljesen zokni a manus.
Viszont kurva jó az avatarod.

EBOA (törölt) 2009.08.24. 18:01:20

@georg 48: Lehet, hogy én zokni vagyok, és nem lehet velem normálisan tárgyalni...
De te is jól kezdted a tárgyalást:
:DDD

"remélem, egyszer találkozunk az úton és akkor kinyírlak!
De, ha mindketten megdöglünk, már megérte mert eltünsz a föld szinéről."

rszarvas · http://rszarvas.blog.hu 2009.08.24. 18:02:18

EBOA:
A hozzászólásaid alapján te egy agyilag 23 éves rövid hajú, apró farkú, (optikai)tuningolt 3-as golfos felelőtlen vadbarom vagy, aki levillog mindenkit a belső sávban, baleset esetén a leállósávban kerülöd az álló sort 100-zal, és magasról leszarsz mindenkit, mert te vagy az úton a császár. Minden bizonnyal Budapest valamelyik külső kerületében élsz, és szerinted a hifi-d is csúcsszuper a verdában, amiről mindenki tudhat, amerre csak jársz.
Nem kívánom neked, hogy egyszer ne férj be egy kamion elé, mert ez egyszer úgyis be fog következni, amikor picit kevesebb lesz az alkoholodban a vér, vagy csak egy kicsit leszel fáradtab másnap.
4 hozzád hasonló közeli/távoli ismerősöm volt, mindegyik darabjait a tűzoltók szedték össze szatyrokba. Még azét is, akinek Volvója volt, mert úgy érezte, aki Volvóban ül, az sérthetetlen.
Ne gondolkozz el azon, amit írtam, mert nem látom értelmét, csak reménykedek, hogy nem alattam nyiffansz ki, amikor viszem a 10 tonna betont. Biztosan sokáig kéne pszichológushoz járnom.

EBOA (törölt) 2009.08.24. 18:04:42

@abcd1: És arra is felkészültél, hogy jöhet veled szembe egy ilyen posztban szereplő idióta 250-el? Akkor már 450 körül van a sebességkülönbség, tehát nagyon messzire kell ellátnod!

Ha rám hallgatsz mostantól nem használod az autópályát egyáltalán, nemhogy 200-al, mert láthatod milyen veszélyes lehet kis sebességnél is, ha szemből legázolnak... :)

HulyeReklamok 2009.08.24. 18:05:22

@abcd1: Na, az ilyeneket szoktam belapátolni a zsákba munka közben.

Hány méterig látsz el kristálytisztán?

EBOA (törölt) 2009.08.24. 18:15:44

@rszarvas: Véletlenül nem az ismerősi körödet írtad le előbb, ha ennyien végezték hullazsákban közülük?
Frusztáltak lehettek a betonkeverő lassúsága miatt, ezért esténként átültek a - hogy is írtad-: (optikai)tuningolt 3-as golfba, és nem jött össze nekik. Te ne ess ebbe a hibába! Csak nyugodtan! Ne hergeld fel magad mert valakit összepréselsz azzal a monstrummal...

Ja, most látom az egyiknek még Volvója is volt. Húha! A haveri körödben ez nagy szám, mi? :D

min 2009.08.24. 18:19:34

Hehe...Ausztriában havonta kb. 4-5 szembefelhajtást mindig összehoznak a nyuggerek. Érdemes a rádiót hallgatni ott és nem mp3-at, nehogy meglepetés érjen:-)

EBOA (törölt) 2009.08.24. 18:23:17

@min: Hamarosan járok arra, de nem tudok németül. :(

főbohém · www.bohemragtime.com 2009.08.24. 18:23:30

No, én cifrábbat láttam régesrég, amikor még fizetős kapu volt az M5-ösön (és a világ legdrágább autópályája lehetett a miénk). Bpestről mentem Kmétre, egyszer csak szembe száguld legalább 100-zal egy szerb kamion (vagy tán román, de valamelyik közeli balkáni). A kapunál mondtam a fizetős néninek, hogy erről tudnak-e, azt mondta, persze, már utána küldték a rendőröket. A csávó sokallta az útdíjat, nem volt hajlandó fizetni, ezért inkább megfordult, s elindult visszafelé. Remélem, elvették a jogsiján kívül egyebét is.

Donor 2009.08.24. 18:24:08

Lazán oda kéne tenni ferde tüskéket a felhajtóhoz.
Rendes irányban csak egy fekvőrendőr, fordítva viszont leszedni a gumit.

Valamelyik amcsi filmben az autós mozi bejárata volt ilyen.

Inkább 4 gumi menjen a kukába mint ártatlanok haljanak meg az ilyen hülyék miatt.

HulyeReklamok 2009.08.24. 18:29:36

@Donor: Akkor lesz cumi, amikor ott a környéken baleset történik és a mentőautó ott akarna kimenni ...

min 2009.08.24. 18:31:32

@EBOA: Gyakran járok arra és főleg az A1-re mennek fel előszeretettel szemből de érdekes módon baleset még nem volt belőle. Legalábbis azt nem hallottam.

min 2009.08.24. 18:34:33

Pedig akkora stop és nyitott tenyér formájú táblákat tesznek oda...nem is értem ilyenkor mit látnak vagy csak bambúlnak ki a fejükből de semmit se látnak? Elég veszélyes manőver de sokkal inkább akkor ha pont valaki lehajt és még jó tempóval megy a lassítóban.

megint 2009.08.24. 19:10:38

Nálunk nem olyan nehéz felhajtani az autópályára, pl az M6-ra majdnem nekem is sikerült már, nincs jól megoldva, ha nem figyelsz előfordulhat, szoktam én is gyorsabban hajtani, de bazdmeg ha iszol akkor ne üljél már autóba agyatlan.

kakamatyko 2009.08.24. 19:12:27

Ilyet en is csinaltam mar: Alabamaban, a semmi kozepen hajnali haromkor, benzinkutrol visszahajtva a 2x4 savos palyara kozepen szembesultem a betonfallal, de akkor mar rossz iranyba allt az auto, ugyhogy szepen a fal melletti egy autonyi biztonsagi savban elsunnyogtam a kovetkezo resig a falon (kb 50 m volt, parszaz meterenkent van ilyen.)
Persze egesz reggelig nem lattunk jarmuvet egyik iranybol sem, de azert beszartam rendesen. Burnout saved my life!
Utalom is az olcsojanos magyar autopalyakat, miert kell lesporolni a biztonsagi teruletet a betonfal es a belso forgalmi sav kozul?

cso zsi 2009.08.24. 19:14:44

@A Lesből Támadó Ruhaszárítókötél: Egyrészt, "behajtani tilos" tábla van az össze pályafelhajtónknál, csak ugye, azt a szabályosan közlekedők nem látják.
A füzesabonyi kék ladáson meg nem segíteni, elvégre a jogsi megszerzéséhez írni-olvasni tudás elég.
De az autó benzinnel megy mint tudjuk.
Nem olyan rég Gyöngyösnél ment a földútról pár fiatalember a sínekre, talán Fiattal.
A vonat meg rasszista volt.

sreetfighter 2009.08.24. 20:28:05

Aki szembe hajt fel az autópályára az nem vak csak vakmerő!

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 20:44:31

@HulyeReklamok: nem vagyok már 2o éves, de a szemem még jó:))Úgyhogy ,elég messze:)
@EBOA: természetesen az ilyen idiótákra nem lehet felkészülni.De arra sem, hogy a pálya másik oldaláról valaki a korlátot átszakitva hirtelen elötted terem..és akkor hiába mész akár 6o-al, akkor is annyi.
Még a "régi"M7-esen jöttem anno haza este 11 körül.Egyszercsak látom, hogy egy gyalogos sétál a belső sáv szélén.Satu/ABS-el/, lehúzodtam a leállósávig..a tükörben pedig látom, hogy a gyalog már átsétált az autópályán..no erre sem lehet felkészülni.Mindenesetre a részegek védőszentje mellette lehetett:))

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 20:49:09

@EBOA: ja, azt elfelejtettem:ez jó ötlet, ezentúl csak vonattal megyek, hisz az olyan gyors, tiszta és varázsa van!:))

EBOA (törölt) 2009.08.24. 20:50:48

@abcd1: Persze, csak ironikusan írtam én is...

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 20:53:00

@Donor: ez nem egy rossz ötlet.Valamelyik országban alkalmazzák is/arra már nem emlékszem, hogy hol, régebben olvastam erről/

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 20:56:42

@EBOA: tudom:)Egyébként a TGV-t/nem tudom, jól írom-e, a francia vonatra gondolok/ egyszer tényleg kipróbálnám, az nem lehet rossz

EBOA (törölt) 2009.08.24. 21:08:09

@abcd1: Hogy jött ide a TGV? Tervezem, hogy Zürichből egyszer kiruccanok vele Párizsba.

abcd1 (törölt) 2009.08.24. 21:14:30

@EBOA: a vonattal kapcsolatban.Szerintem próbáld ki, klassz lehet.Én a mai napig bánom, hogy anno nem próbáltam ki a Concorde-ot, bár talán még valamikor újra repülni fog

KuKori · http://ireland.blog.hu 2009.08.24. 23:20:34

@EBOA: Na bazmeg, munkanélküli vagy? :D Mi ez a kockulás egész nap itten, meg a nép izgatása?

Perillustris 2009.08.24. 23:23:20

Rohadt biciklisek. Már az autópályára is felmennek, szembehajtva a forgalommal. Ráadásul kocsival, hogy megtévesszenek!

EBOA (törölt) 2009.08.24. 23:29:27

@KuKori: Holnap tér vissza a strandidő! ;)

...::: Flúgos Kamionos :::... 2009.08.24. 23:53:55

@seibon: Én már tudom, ki a hülye, de nem mondom meg.

dinyus 2009.08.25. 10:16:30

@EBOA:
azért gazdasági totálkárt nem olyan nehéz összehozni, pláne egy öregebb autóval. Ugyanis az csak azt jelenti, hogy nem javítható a biztosító szerint gazdaságosan, tehát asszem az autó értékének 60%-áig (a mi 6 és fél éves autónk úgy lett GT, hogy zöld lámpánál elindulva kanyarban (tehát szerintem kb 30km/h-s sebességgel) belementem egy a piroson átjövő autó oldalába - az eleje jól összetört az autónak, de a motornak pl. nem lett baja).

HulyeReklamok 2009.08.25. 10:28:33

@dinyus: No meg a legtöbb mai autónál mindent direkte az orrába raknak (motorvezérlés, klímakompresszor, stb). Így egy kisebb koccanás esetén is elkezd pörögni a számláló és gyorsan eléri a GT szintjét ... elég megnézni a kárpark blogot.

Perillustris 2009.08.25. 13:17:09

@dinyus: Ez tényleg így van. Ítt van egy kép egy GT-ről, ám nekem egyáltalán nem tűnik használhatatlannak.

traxx 2009.08.26. 15:38:32

Nekem egyszer majdnem sikerült felmennem...
Na persze nem ennyire volt gázos a sztori...
Érden voltam havernál, mennék fel a 7-esre kb éjjel 3.-kor. Tök sötét volt, a felhajtónál pont nem volt jó a lámpa... Körvonalakban láttam egy utat, rákanyarodtam, és amikor a tábla mellé értem, akkor tünt fel, hogy a tábla a másik sávra mutat. Nyomtam is egy satuféket. Totál egyedül voltam az úton, mégis ilyesztő volt, hogy akár szembe is mehettem volna valakivel...

Perillustris 2009.08.26. 15:49:25

@traxx: Az tényleg ijesztő lehetett... ;)












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása