Friss kommentek

  • Arcade Macho: igyekezni kell feltartas nelkul a belso savban menni, de ha nagy a forgalom akkor ugyse fog tudni a 180as versenyzo sokat n... (2019.08.06. 12:29) A belső sáv joga
  • Rugovicsvalagba: @MiKE: A KRESZ nem ismer olyant, hogy szervizút. Vagy szilárd burkolatú az út, vagy nem. Ha a két kereszeződő út szilárd bu... (2019.07.05. 01:34) Jobbkezes vagy nem?
  • Reactor: Nincs ezen mit csodálkozni, a Balkán közelebb van hozzánk, mint London vagy Helsinki. Az utak mentén gyűlő szemétkupacokon ... (2019.05.06. 20:39) Szemét szemetelők
  • E.munkás: Ma a soroksári Auchan 5-ös kútjánál a 45 literes tankomba sikerült 46,7 liter 95-öst tankolnom úgy, hogy még volt benne elő... (2018.12.02. 22:44) Mit adnak el benzin néven?
  • Nagy Andor: Hali.Én inkább jobban kiszürném az autosokat is,mert aki iéyen módon vezet,nem csak egy motorosra,de egy gyerekét kézenfogó... (2018.04.12. 22:09) Útban volt a motoros, arrébb lökte
  • Easyke: Gyalogos ütközés elleni védelmet pont a városban ne...? Akkor hol? :S (2018.03.01. 14:24) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • baby24: Szuper leírás volt. Mintha én írtam volna :D (2018.02.13. 15:03) Egy friss jogosítványos naplója

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Van, aki jól jár az új eredetvizsga rendszerrel

2010.01.22. 12:49 :: SilentSound

Nem olyan régen foglalkoztunk az eredetiségvizsgálat műszaki vizsgába integrálásával, András most megírta, hogy azért szerencsére van, aki ezzel a változtatással jól járt.

Írtam pár sort az erdetevizsgálattal kapcsolatos anomáliákról, ha eléri a szintet publikálható (autókkal foglalkozom de nem vagyok eredetvizsgáló, sem nkh alkalmazott)!

Ismét áll a bál autós témában. Történt ugyanis, hogy az NKH egy hirtelen húzással december közepén egy új koncepciót húzott elő a kalapból ami az autók eredetvizsgálatának új rendszerét kívánja bevezetni január 1-től . Hát igen a bürokraták odafönn azért tényleg szorgalmasak, hiszen most piszkáltak bele a zöldkártya rendszerébe de biztosan igazuk van.

Sajtóközlemény: „az új módi ügyfélbarátabb mert egységes lesz és olcsó”.

Hmm. Egységes? Hiszen én mint állampolgár eddig is minden állomáson ugyanazért a pénzért ugyanazt kaptam nem? Jah, hogy más márkájú rétegvizsgálót alkalmaztak? Hát ezért tényleg lépni kellett. Olcsóbb? Kinek? A hatósági ár ugyanaz maradt. Akkor mi változott a pénzügyekben?

Nemsokára hallatta magát az 5 eddig „koordinátorként” működő cég, miszerint a 2010. dec. 31-ig érvényes szerződésükkel kitörölhetik, 8 órájuk volt arra, hogy elfogadják a módosítást és elpucoljanak a búbánatba a több száz szerződött vizsgálójukkal, eszközeikkel, szervereikkel együtt, hiszen ezt mostantól az NKH csinálja, jobban. Érdekes.

Miért kellett a szerződésük lejárata előtt egy évvel összerúgni a port velük? Múlik az idő, lassan az NKH legtetejéről is csöpögnek az információk, az illetékes mókusok fejüket kapkodva pakolják össze a rendszert, ha már odafönnt erről döntöttek és tegnapelőtt be is vezették.

Közben nyilatkoznak össze vissza minden szinten. Kell majd vizsga a bontás előtt is a kocsikra... vagy mégsem, kell 2005 előttire, mindenre, de lehet, hogy ... nem biztos. Jogszabály van bőven, csak értelmezni nem tudja vagy meri senki. Mindegy is egy a lényeg: odafönn valaki biztosan tudja hogy mi miért történik.

Azután persze ahogy lenni szokott idővel tisztul a kép:

„A járművek előzetes eredetiségének hatósági megállapítását támogató központi informatikai rendszert nettó 4 milliárd 950 millió forintért módosítja és négy évig üzemelteti az Eclipse Informatikai Rendszerház Zrt. - az ajánlatkérő Közigazgatási és Elektronikus Közszolgáltatások Központi Hivatala a legutóbbi Közbeszerzési Értesítőben tette közzé az eredményt
[...]
A hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást azzal indokolta az ajánlatkérő, hogy az ajánlattevőnek kizárólagos jogai vannak a rendszeren, így azt más nem módosíthatja.”

Nah így már minden értelmet nyer!

Számomra csupán egy kérdés maradt: Most akkor a korábbi koordinátor cégek túl keveset tejeltek?

35 komment

Címkék: autó sztereotípia szerviz lehúzás eredetiségvizsgálat

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

craft75 2010.01.22. 13:06:27

Legalizált lopás.

4 950 000 000 Ft - módosítani + 4 évig "üzemeltetni"

Biztos kurvasok mindent kell módositani.
Biztos nincs kapcsolat az NKH meg a "rendszerház" között.
Biztos ez is "olyan" közbeszerzés volt ahol minden rendben volt.

Gondolom a modositási költségek : 50 millió modositás+üzemeltetés és 4,9 milliárd "egyéb" költség.

Ennyit a "rendszerházzrt"-ről :

www.fn.hu/hetilap/ceg_piac/20090805/titkosan_dragabb/

cork77 2010.01.22. 13:07:05

Itt is érvényesült az erősebb kutya baxik elve.A kisembert(autóst)mindenki leszarja magasról,csak a pénze kell,de az nagyon,hogy a kenőpénzeket legyen miből kifizetni.De flrtó megmondta annó:el lehet innen menni!

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.01.22. 13:32:51

igen, ezt az üzletet még jó gyorsan, a választások előtt nyélbe kellett ütni...

csak john 2010.01.22. 13:48:33

Ez egyszerű korrupció. Mint tudjuk az a korrupció, amiben nem vagyunk benne.
Lehet, hogy meg fogom fogadni a tanácsot és megyek innét.

Agyalap 2010.01.22. 14:28:50

Én úgy tudtam, hogy 53 millió felett nem fogadhatják el az egyedüli pályázókat (még ha többen is voltak de a többieket ki zárták).
Vagy ilyen gyorsan meglett volna a második kör is? Érdekes módon nagyon megpörgették a dolgot...
A válasz pedig egyszerű: Úgy látszik tényleg keveset tejeltek.

Peetee 2010.01.22. 15:54:11

Nekem jövő héten jár le a Műszaki vizsgám.
Mindjárt azzal kezdődik a dolog, hogy hiába zöldkártyáztam májusban (vagyis 7 hónapja), most ISMÉT KELL! Az autó 2005ös évjáratú ECO2-es motorral szerelt R. Clio, ami a zöldkártya óta talán 3000km-t futott. Zöldkártya megint, de MINEK???
Ha rosszul áll a fényszóró-magasság, KIVONJÁK A FOGALOMBÓL AZ AUTÓT!!! Mehetek gyalog haza, mert 2010-től már nincs olyan a vizsgarendszerben, hogy "korlátozottan megfelelt". IGEN-NEM és kész. És nincs lehetőség beállítani, javítani, ismételni. Lehet hívni a trélert és kutyagolni haza!!!

UNDORÍTÓ, előre félek mi lesz a jövő héten!!!

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.01.22. 16:04:45

Silent, te most ellenséggyűjtő kampányba kezdtél? Először BMWs neppermaffia, aztán az állami pénzeket lenyúló tendermaffia... Vajon mi lesz a következő poszt témája?

hawkeye 2010.01.22. 16:19:33

Valakinek kell a pénz a zsebébe, hamarosan Húsvét....

Amit Karácsonyra kapott, az elment a floridai szilveszterre...

Korrupt bűnbanda...

2010.01.22. 16:27:28

@promontor: azelőtt meg rendőrös + cölösbös poszt. Örülni kell, hogy van ilyen. :P

feketenap · http://www.zoldszempont.hu 2010.01.22. 16:32:29

Én kereskedésből vásároltam az autómat, újonnan, 5 éve. Most nekem kell megfizetnem, hogy bekerüljön a rendszerbe, csak mert a hivatalnokoknak nem volt annyi ideje, hogy bevigyenek néhány karaktert. Ráadásul az informatikai renszert is - közvetve- az én pénzeből módosítja, holmi csókos cég, közbeszerzés nélkül.
Tök jó ebben az országban élni.

fhege 2010.01.22. 16:32:38

A teljes ADÓ-bevételt így passzoljuk át önzetlen barátainknak.
Nem lehetne elfogultság miatt egyből kinai bírósági hatáskörbe utalni a büntetőügyet?

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.01.22. 16:34:09

Ez mind semmi, de az autósok gyalogosokat ütnek el a zebrán és nem tartják be a követési távolságot, miközben gyorshajtanak a csökiparkolóban!
Úgyhogy megérdemlik!
Fizzessenek csak még többet!

theveryguest 2010.01.22. 16:50:16

@Agyalap: De hát itt most kb arról van szó, hogy egy SW-t kicsit át kell túrni + üzemeltetni tovább. Ezt a SW-t korábban egy cégtől vették valahogy. Ezek szerint sikerült olyan szerződést kötni, hogy a forráskódot nem vették meg, azt tehát csak az eredeti szerző módosíthatja (mert csak neki van meg). Ezzel jól bebetonozta magát az elkövetkezendő 20 évre. Már ha nem irat a tehetséges NKH egy másik SW-t szintén zsilliárdokért).

Egyébként ha jól tudom, attól, hogy minden szart számítógépre vittek az NKH-nál, attól még ugyanúgy papíron kell vezetni minden adatot. Tehát előbb utóbb eljön a pillanat, amikor vagy külön raktárt kell bérelni a papíroknak, vagy el kell égetni őket a gecibe, de akkor meg minek egyáltalán vezetni őket a számítógépes rendszerek mellett. Na, mindegy remélem azért Josef K idézése nem kallódik el.

Integrált Szerverterror 2010.01.22. 16:54:36

"A hirdetmény nélküli tárgyalásos eljárást azzal indokolta az ajánlatkérő, hogy az ajánlattevőnek kizárólagos jogai vannak a rendszeren, így azt más nem módosíthatja. A módosítás és 4 évi üzemeltetés díját az ajánlatkérő eredetileg 4,9 milliárd forintra becsülte."

Hm. Majdnem eltalálták...

indapass90210 2010.01.22. 16:54:46

@Peetee: dehogy mész haza gyalog. Beülsz a kocsiba, aztán hazavezetsz. Csak számold ki, hogy hányszor igazoltatott rendőr per év. Vagy tegyük fel, mégis megfognak. Mit tud csinálni a rendőr? Lelő? A lejárt forgalmi nélküli vezetés szinte biztos, hogy kevesebb kellemetlenséggel és költséggel jár, mint ide-oda szállítgattatni a kocsit.

Mad Dog 2010.01.22. 17:07:19

Mintha a cég már 2009. augusztusában szerepelt volna....

www.fn.hu/hetilap/ceg_piac/20090805/titkosan_dragabb/

... és még egy "meglepő" dolog...
antagon.blog.hu/2009/08/07/egy_figyelo_cikk_margojara

Hmmmm......

egyittlakó (törölt) 2010.01.22. 17:23:36

Nem baj. Majd eltakarodik ez a büdös komcsi-libsi banda, és akkor Orbán mindent a helyére tesz. Nem lesz itt többé semmi maffia, haverok, buli, hanta...
Eltörlik majd azt a sok sarcot, amit a magyar autósokra kivetettek, egyedülállóan Európában. Remélem, hogy ezzel párhuzamosan ugyanakkora adót vetnek majd ki a bringás meg a motoros terroristákra is, mint bármelyik másik autósra. Ugyanis demokráciában élünk, ne engedjük, hogy az ügyeskedő gazemberek kicselezzék az adófizető állampolgárokat.

Bali01 2010.01.22. 17:25:34

Fíreg mind,remélem egyszer jól eltapossák majd a nyomorultakat:)
Mióta KN van az autóim renszámán,azóta nem igen érdekelnek ezek a mocskok,de remélem egyszer eljöhet az idő,hogy megint H betűs rendszámmal járhatok....csak győzzem kivárni.

Vin3553 2010.01.22. 17:29:47

ezzel az egész szarral is a kis embereket büntetik. válalkozásunk van, autószerelő műhelyt üzemeltetünk.. ahhoz hogy zöldkörtyázhassunk, elkértek sokszázezret szoftvere, képzésekre.. + meg kellett venni hozzá a műszereket.. mostmeg kitörölhetjük vele a seggünket.. rohadjanak meg ott ahol vannak

FaZon 2010.01.22. 18:03:04

@Peetee: Most vizsgáztattam a kocsit a Mozaik utcai NKH-nál.Minden okés volt semmi kötözködés.Pedig volt (van) a szélvédőn 2 kavics nyom.Igaz, nem a látó mezőben, egy a szélvédő alján középtájon, egy meg az anyósülés előtt.2 évvel ezelőtt észre vették, és szóltak is érte, de akkor is átment.Csak azért szóltak hogy csináltassam meg, mert ha elindul a repedés, akkor már a szélvédőt cserélni kell,ami nem olcsó.Nem hiszem hogy azért megbuknál mert a fényszóród nincs jól beállítva.Volt viszont egy hobbi terepjáró, aminek az elején volt egy gallyvédő rács.Hiába lobogtatta a műbizonylatot vagy mit leszedették vele a rácsot.Tőlem szerettek volna szerszámot kérni de nekem nincs.Hál istennek eredetiség vizsga nem volt (2007 ben volt vásárlás miatt)csak zöldkártya,így összesen fizettem 16290 Ft-ot.

(II. Torgyán Виктор) THY Rokk *n* Troller 2010.01.22. 18:14:59

Én csak üzemeltetek pár cégnek:
Anno a ZK (zöldkártya) rendszert kifejlesztő brigád sok sok pénzt tejelt az NKH-nak.

A mostani szoftver (NKH) megfelel egy második gimnáziumi informatika szakkörön
összedobott "Hello world" szintű alkalmazásnak.

Weszti: na azok is tejeltek.

Új rendszer: Karácsony és Új év között még nem tudták, milyen hardver a minimum (dőltem a röhögéstől az NKH által kreált konfigon).

Áhhh. Erről az egészről süt a korrupció.

Yoli87 2010.01.22. 18:45:19

És ráadásul ha az autód 2003 előtti akkor még egy eredetvizsgálat is dukál az első vizsga ára mellé.

Kicsi79 2010.01.22. 18:47:59

@egyittlakó: HÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁHÁH!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :-DDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDDD

Ezt a baromnságot honnan veszed????

egyittlakó (törölt) 2010.01.22. 19:19:05

@Bali01: "Mióta KN van az autóim renszámán,azóta nem igen érdekelnek ezek a mocskok,de remélem egyszer eljöhet az idő,hogy megint H betűs rendszámmal járhatok....csak győzzem kivárni. "

Mi az a KN? Különben manapság mindenki H-betűs rendszámmal jár, leszámítva a hülye bringásokat, akik ingyen pofátlankodnak az utakra. Sokan meg SK rendszámmal furikáznak, ők az adócsaló nagy magyarok, akik attól várják Magyarisztán felemelkedését, hogy adót fizetnek a szlovák államnak. Ki érti ezeket a mélymagyar hülyéket?

egyittlakó (törölt) 2010.01.22. 19:25:13

@Turk Hava Yollari: "Áhhh. Erről az egészről süt a korrupció. "

Nem baj. Jön majd az elszámoltatás. Mindenkit mindennel elszámoltatni! Igaz, ha ezt komolyan fogják venni, akkor meg majd az új hatalom hiénái nem tudnak majd lopni.
:-)

csak john 2010.01.22. 22:47:55

@egyittlakó: Jóbarátod a "gugli": http://hu.wikipedia.org/wiki/Saint_Kitts_és_Nevis
Én nemrég cseréltem autót, de elbasztam, mert a rendszáma magyar. Szlovák rendszámmal kevesebb lenne a gond és a költség. Nem azért fizetek adót, hogy ellopják.
Az elszámoltatás szép gondolat, de nem fog működni. Ha mindenkit elszámoltatnának, akkor Budapestet körbekerítve is kevés lenne a férőhely!

Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.01.23. 06:51:16

@Agyalap: Naive polgar. Eltorlik a tuti let,mi? Ja.

13 eves technikahoz van eredetvizsgalat 2006- bol, mert akkor lelopintottak a hatso rendszamot es a jolinformalt ocsmanyirodistak eredetvizsgalatot is csinaltattak velunk.
Persze semmit nem jelent, mert ugye akarmikor kerhetik, vagy mi. Mondjuk ha bemutatjuk a torzskonyvet akkor elfogadjak? Elso tulaj vagyok.

Es mi van akkor, ha en nem kerem? Mert amugy X ezer forintert csinalnak valamit, ami semmire nem jo. Az autot nem akarom eladni, tehat koszonom, nem kerem, korozes alatt nem all. Ennyi.

Ja, hat persze, hogy egy mocskos, rohadt lehuzas. Igencsak fontolgatom, hogy szepen atmegyek a hatar tuloldalara en is rendszamert.

hawkeye 2010.01.23. 08:35:41

Kicsit utánanéztem.

Speciális Rendőrklub.

Ez egy földalatti szervezet, amely tk. a magyar rendőrséget, ill. a hozzá kapcsolódó "perifériákat" irányítja, persze titokban, konspiratív módon.

Tagjai volt és jelenlegi rendőri főmuftik, nem feltétlenül olyanok, akik az elmúlt években kirakatban voltak, hanem a valódi irányítók.

Befolyásuk a gazdasági és politikai történésekre is kiterjed.

A posztban említett eredetvizsgálat profitjának átjátszása is az ő akaratuk szerint történt.

A Speciális Rendőrklub tagjainak és az Eclipse vezetőinek egy része azonos.

Ettől kezdve a helyére kerül minden történés...

Még valami. Természetesen a fentieket nem tudom bizonyítani. Ha tudnám, meg sem állnék az első külföldi hírtelevízióig.
De más dolog tudni, s megint más bizonyítani...

HockeyMonkeyHungaryFan 2010.01.23. 10:42:10

Hát ez baromi jó. Még nem is az eredetiség vizsgálattal van baj, hanem hogy ilyen baromi nagy összeget elkérnek egy kábé 5 perces munkáért. Bár azt sem értem hogy mi szükség van arra 1. tulajok esetében. Bazze, ránézek az autóra : Suzuki..., ott van rajta a logó, meg a formája is eléggé hasonlít egy suzukira... mi kell még?!:D

HockeyMonkeyHungaryFan 2010.01.23. 10:45:12

De azért ennek a rendszernek kifejlesztése se igényel 4 milliárd mitoménmennyit!
Pár heti munkából aki ért a programozáshoz egy fasza kis adatbázisrendszert össze tud dobni...
Arról nem is beszélve hogy ha a nagy játékgyártó szoftvercégeket nézi az ember, ők tized ekkora pénzből 1-2 év munkával hoznak ki egy komoly programot.

digistyl3 2010.01.23. 11:46:33

@HockeyMonkeyHungaryFan: Egyetértek. Az valami 14 milla euro. Es mi van, ha övé a forráskód, ésatöbbi ésatöbbi. Lefogadom, hogy 7 euromillából akárki (tapasztalattal rendelkezo programozo vagy kisebb ceg) írna egy újat 0-ról, és lehet, hogy még jobban lenne összerakva, jobban működne. Sőt, annyiért meg a forráskódot is hozzávágnák az államhoz. De hát a Magyarország Zrt. abból semmi profitot nem látna ugyebár. Mi hasonló nehézségű projekt témákat kaptunk info egyetem másodéven...

@egyittlakó: Adócsaló? Talán bűn lenne azoktól lopni, akik téged lopnak meg? Ha ebben a helyzetben lennék, én is inkább szlovák rendszámot tennék az autómra, és egy gramnyi lelkiismeretfurdalásom se lenne. Addig ne várd el az emberektől, hogy korrektül viselkedjenek az állammal, amíg az állam basztatja őlet. Inkább annak az országnak fizetek adót aki nem (kevésbé) lop.

Agyalap 2010.01.25. 10:11:28

@Tanácstalan: ?
@egyittlakó: A korrupcióval az a baj, hogy az látja csak aki kimarad belőle. Ha változik az irányítás, változik a pénzt kapók köre -> megint nem látszik a vezetés számára.
Ne légy olyan naiv, hogy azt gondold - majd a Fidesz kormány helyreteszi a dolgokat.
Magam is szívesen vásárolok magyar terméket ha már magyarnak mondom magam, de a szlovák rendszám sem riasztana vissza. Ha a magyar kormány mindent megtesz, hogy az utolsó fillért is kisajtolja a magyar autósokból, akkor hajrá - tessék külföldön tankolni, külföldi autóval járni, külföldi cégeket alapítani. Az EU erről szól. Kérném a magyar államot, legyen szíves ne a saját állampolgáraival b@sszon ki ha lehet...