Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) kresz (720) KRESZ (1) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Miért fáj a cégemnek a pontgyűjtő kártya?

2010.03.09. 15:49 :: SilentSound

Van egy olyan gyanúm, hogy ha céges tankolást számolnak el a benzinkutak és a lelkes dolgozók pontokat gyűjtenek, akkor az ő előnyüket a munkaadójukon verik le. Jobb ötletem nincs így Pierre levelét elolvasva, hacsak nem arról van szó, hogy nehogy már jobb legyen a parasztnak. Tud valaki erről valamivel többet?

A Mávnál 2010. február 01-től áttértek a Mol-tól az ÖMV-hez, a gépjárművek tankolásával. Az új helyen egyből felajánlották a kutasok, hogy pontgyűjtő kártyát váltsunk ki, amivel tankoláskor bónusz pontokat lehet gyűjteni és azt később a kutaknál felhasználni (kávé, csoki, vagy ha sokat gyűjt, akkor akár a saját autó lemosathatása), ezt sokan meg is tettük. A tankolás rendszámra szóló üzemanyag kártyával történik. A MOL-nál is ilyet használtunk.

Most jött a hideg zuhany, egy igazgatósági e-mailben a héten, miszerint a dolgozók a céges bérelt autók tankolásakor a pontgyűjtő kártyát nem használhatják!

Ha valaki mégis használná, akkor az büntetést von maga után. Állítólag a megküldött havi tankolási egyenlegen rajta van, hogy használtak e pontgyűjtő kártyát. Indoklás nincs az imai l-ben hogy miért nem lehet.

Talán sajnálják a dolgozóktól a bónusz pontokat? Vagy a főnökségnek fáj rá a foga? A Mol annakidején nem engedte a pontgyűjtő kártyák használatát, központilag szoftveresen letiltották, de az ÖMV-t ez nem zavarja, hogy ki kap érte pontot.

Önök szerint ez jogos a MÁV részéről, vagy csak egy hirtelen ötlettől jött túlkapás? Más cégnél ugyan ilyen ÖMV kártyás tankolásnál nem foglalkoznak a pontgyűjtő kártyák használatával. Ezzel a céget nem károsítja meg a dolgozó. Önöknek vagy esetleg a posztolóknak mi a véleménye erről. Ha a tiltás ellenére mégis használná a dolgozó, akkor milyen büntetés szabható ki rá? Egyáltalán van e joga ezt megtenni?

158 komment

Címkék: máv autó benzinkút lehúzás

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 15:53:14

Aszittem a homárra kattintottam :) Nem odavaló poszt ez? :)

Egyébként a MÁVnál a vonatokat is az OMV nél tankolják? :DD

REPARATUR 2010.03.09. 15:58:34

a mávos járjon vonattal ne autóval

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.03.09. 15:59:40

@REPARATUR: A hülyék csak később szoktak jönni, ennyire az elején még nem ;)

indapass90210 2010.03.09. 16:00:21

Hány pont fér egy nokiás-dobozba?

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.09. 16:24:29

MÁV-osoknak miért veszünk üzemanyagot?
most már a benzinkutakkal együtt lopják a pénzünket?

Nikorene 2010.03.09. 16:28:16

sztem jogos, hogy nem használhatod a pontgyűjtőt... a pontok beváltásából szerzett javakat leadózod-e

1kutya 2010.03.09. 16:30:58

nekünk is OMV-s kártya van a cégnél, a kutyát nem zavarja, hogy felíratom e a pontgyűjtőre a tankolás után járó bónuszt, vagy sem.

bár ha valaki elolvassa odafent az elefántcsonttoronyban ezt a bejegyzést, akkor minket is letiltanak.

kár volt megírnod ezt a szart...

Bobby Newmark 2010.03.09. 16:33:58

Azért, mert ez a pontgyűjtősdi kizárólag arra való, hogy a használóit lekövesse, hogy mit, mikor, merre, hol járt.

MÁV-os autóbérléses mutyizáshoz nem frankó, ha tudni lehet ilyesmit.

indapass90210 2010.03.09. 16:37:00

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Csak kíváncsi vagyok, hogy mekkora kézzelfogható veszteség éri a MÁV dolgozóit. Feltehetőleg, ha az ÖMV-t nem zavarta a pontgyűjtés, akkor most a tankolókártyák alapján automatice hozzáírják valamelyik góré kártyájához az el nem kért pontokat!

Nikorene 2010.03.09. 16:37:22

@Bobby Newmark: aham... mert a sima számlából nem látszik, mikor hol merre tankolt...

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.09. 16:38:00

Irigy szemetek a főnökök - erről van szó. Ha esetleg meg tudják indokolni, hogy miért nem azok, akkor majd visszavonom az állításomat.

Meg kell kérdezni, ha a posztoló nem félti a hátső felét ebben a kommunista-maradvány állami szörnyetegben. Ahol még kérdezni sem szabad...

Egyébként nem egy nagy vasziszdasz - én anno utazgattam céges kártyával, havi 120 eFt-ot tankoltam el sógoréknál, aztán a bónuszpontokból meg ettem havonta kétszer egy-két muffint a kúton.

Nikorene 2010.03.09. 16:39:30

@Dövan: nem éri őket veszteség, csak éppen nem nyernek vele... (hiszen eddig a MOLnál se kaptak pontokat)
főnök pontgyűjtőjére írni meg ugyanúgy köcsögség.
Én sztem azért nem kapják meg a pontokat, mert amit vesznek belőle az természetbeni juttatás lenne, ami adóköteles, és ki a faxom tartja azt nyilván?

Blogger Géza 2010.03.09. 16:39:48

Lehet, az APEH belekötött, hogy így bújtatottan jövedelmhez jut az alkalmazott a cégtől. Ami után senki nem fizet semmiféle közterhet. Az APEH kiszabott büntetéseit meg nem szokták mindenki orrára kötni.

Ha megszeged a cégnél az írásbeli utasítást, akkor meg lehet, hogy elveszik a kártyád, és tankolhatsz saját pénzből, max utólag megkapod, ha el nem veszted a számlát.

Bobby Newmark 2010.03.09. 16:41:33

@Nikorene: Számlákat vizsgálva nyilván nehezebb, mint egy konkrétan erre fejlesztett követőrendszerrel.
Emellett a könyvelésbe azt hazudnak saját oldalukról, amit nem szégyellnek és nem buknak meg vele, a pontgyűjtő kártyára meg semmi befolyásuk nincs.

De nem kell benne hinni, nem is tény. Csak egy elég valószínű lehetőség.

mad823 2010.03.09. 16:42:02

Cégautó van a segged alatt a mi pénzünkből, nyilván a hozzávaló fizetéssel együtt (szintén tőlünk), és még pár szaros pont miatt sírsz? Enyje!

mosolyszünet 2010.03.09. 16:42:39

Ez attól függ, mennyit mész.

Haverom heti kb 30 litert füstöl el, az 30 pont azaz 30 HUF. Éves szinten 1600 magyar forint. De legyen napi 30 liter, az 10ezer pont/év. Mekkor a gépjárműflotta?
Szerintem ez merő kicsinyesség...

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.09. 16:42:53

@Dövan: Ja hát persze. Ha havonta 1-2 ezres bejön a pontgyűjtőkből/db, és van egy több százas flotta, akkor az már szép summa lehet valakinek a kártyáján - ha tényleg központilag ráíratják valakire, már ha ilyet lehet egyáltalán.

Ha lehet, akkor szép biznisz, nokiásdoboznyit is hozhat egy évben. Ezért már megéri tiltó levelet írni.

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.09. 16:44:14

Szerintem is kicsinyesek és tipikus magyar irígy köcsög hozzáállás a dolgokhoz.
Most mit a faszt zavarja a mávos főköcsögöt hogy az a szerencsétlen mozdonyvezető vagy bakterológus összekuporgatja a pontokat és vesz egy sportszeletet?
Ez már bunkóság sóherság a köbön!

Gempacsöki Boborján · http://hot-spot.blog.hu/ 2010.03.09. 16:45:30

Hjaaaa..nem elég dagadékok még a mávos főmuftik mi?
Repedne szét a bele mindegyik hazott disznónak!

BéLóg 2010.03.09. 16:47:15

Én Shellkártyás cégautósokat ismerek, náluk még nem szóltak pontok ügyében.

Két dolgot gondolok. Az egyik, hogy valóban mennek a pontok egy fejes számlájára, a másik hogy rosszindulatú b...lan 3,14csa a könyvelő akit éppen most fingat az apeh.

Én a posztoló helyében kipróbálnám a pontgyűjtést. Szerintem semmilyen bizonylaton nem szerepel, hogy a pontokat FELÍRTÁK-E bárhová.
Nem tudom itt is ilyesmi-e van: Mekis papírokon szerepel hogy a vásárlás PONTÉRTÉKE ennyi meg ennyi, de hogy az ember adott-e Smart kártyát vagy sem, nincs rajta.

A Shell is a Smart-ot használja.

Lehet az OMV nem valamilyen külön plasztikot kér, hanem az üzemanyagkártyán vezeti a dolgot? Mert akkor lehet necces és a tulajdonlás miatt az apeh bekeményíthet.

Bambano 2010.03.09. 16:47:49

@Nikorene: szerintem nem az a kérdés, hogy a kapott ajándékokat leadózod-e, mert 150k-ig adómentes.

Inkább az a kérdés, hogyha nincs személyhez rendelve az autó, akkor el lehet kenni az adóvonzatát, míg ha valaki sok pontot szerez a kártyájára, akkor egyértelmű, hogy ki mennyit ment a kocsival. A járműhasználat maga lehet necces az adózásban, nem az ajándék.

...és a négyes metróra 2010.03.09. 16:48:13

Az igazgatósági körlevél komoly dolog. Az igazi főnök nem csak ígér, az igazi főnök be is tart...

Dester 2010.03.09. 16:48:28

Akárhogy is, ez annyira magyar...

Cheap Charli 2010.03.09. 16:50:46

A nagy testvér figyel ezeken kártyákon keresztül. Vissza lehet keresni hol, mikor, mennyiért vásároltál, nem jófejségből van ez kitalálva. :)

Mindenki belátása szerint használja.

Nikorene 2010.03.09. 16:51:07

@Bambano: 150Kig adómentes az ajándék, ha magánszemély adja magánszemélynek...
Ez továbbra sem ajándék, hanem természetbeni juttatás.

Nikorene 2010.03.09. 16:51:58

motor lenyelte a kommentemet?

ave 2010.03.09. 16:52:48

Szvsz pitianer ezzel foglalkozni.
50 Ft-nyi ertekrol beszelunk egy tankolasnal.
Es ezert kepes vagy posztot irni ide.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.03.09. 16:54:08

Egy cég vezetése már csak ilyen szemét. Rendelkezik a cég eszközeivel, és nem mindig úgy, hogy az alkalmazott járjon jól. Sok helyen bizony bizony egy alkalmazottnak meg kell elégedni a fizetéssel, mindenféle potyák nélkül. Ez egy ilyen kemény világ...

Bobby Newmark 2010.03.09. 16:55:32

@btiborc: És ez a durva, hogy évi 1600 forintért önként és dalolva képesek emberek hagyni, hogy kövessék még azt is, hogy mikor álltak meg egy kávéra meg szarni. Durva.

Marty Mcfly 2010.03.09. 16:55:43

nálunk MOL-és OMV kártyát használunk, de semmiféle pontgyűjtésről nem tudok...
ha jól tudom, engedményt kapunk a tankolások után, ami persze a cég java, de kinem szarja le tényleg! céges kocsi van a seggem alatt, miafaszt pattogjak még holmi bónuszpontok miatt!
kicsinyes, magyar faszkalap!!!

jaafar 2010.03.09. 16:55:50

@Gempacsöki Boborján: A mozdonyvezető vagy a bakter szerinted kap céges kocsit? :-)
Itt inkább az irodai ülnök sír, hogy nem gyűjthet szaloncukorra a pontgyűjtő kártyán. Képzelem mennyire örült a postíró, hogy na most végre gyűjtheti a pontokat a cég pénzén. Nem mindegy? Ha engedik, akkor jó, de ha megtiltják, akkor nagyvonalúan le kell mondani róla, nem postot írni. Inkább dolgozzon!
De ezen nem csodálkozom. Amikor minisztériumban egy-egy sajtótájékoztató után az osztályvezetők lopkodják fel az irodájukba, meg haza a bubis ásványvizet. Mert ingyen van.
Igazi kommunista hozzáállás. Miénk a gyár, akkor vigyük haza.

Black Bamba 2010.03.09. 16:55:54

Ha cégem fizette a repülőjegyemet, nem én kaptam a pontokat...tiszta sor, nem? Mit rinyáltok MÁV-osok!!!

MVMV 2010.03.09. 16:56:18

Irigylem a problémáit.

BéLóg 2010.03.09. 16:56:49

Most szólt valaki, hogy a pontokat az őemvé SuperShop kártyára írja fel.

Azt megnézném, hogy BÁRKI visszaköveti, hogy a tankolásnál FELÍRTAK-e pontokat valahová.

De majd valaki felokosít ha tévedek. Én csak a mekis Smart-ot ismerem.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.03.09. 16:57:40

Az nem lehet, hogy az áralkuban az volt benne, hogy a MÁV tankolásaiért nem jár hűségpont?

Cheap Charli 2010.03.09. 16:58:49

@Bobby Newmark:
És nem beszélve a többi ilyen shop kártyáról, meg bankkártyákról. :)

indapass90210 2010.03.09. 17:04:32

@tundrazuzmo: valami ezer kocsija van a MÁVnak, köztük teherautók is. Szerintem egy nokia-doboz összejöhet pontokból.

misitcom 2010.03.09. 17:07:38

Mi a kék villogós T-nél MOL kártyások vagyunk.Szerintem azért nem kapunk mi sem pontokat mert ezek "bonusz" jutalom pontok.Mivel én kötve vagyok,csak Mol kúton tankolhatok ezért lófax nekem.Vagyis részemről a Mol-nak biztos a bevétel ezért max. én is bevehetem.

A másik amiért nem igazán járhat(szerintem).
A két nagy cég egymás között leboltozza az árakat.Vagyis valami saját árképzés alapján nem a piaci áron jutunk a cucchoz.

Mille38 2010.03.09. 17:08:53

A pont a vevőnek jár, aki ebben az esetben a Máv és nem Kukutyini Piroska Máv-alkalmazott. A pontokért ajándék, vagy engedmény jár a vevőnek. Ha KP kapja meg az ajándékot, jogosan természetbeni juttatásról beszélünk. MÁV esetében ez bizonyára több millió pont lehet éves szinten, így adózási szempontból is jelentős tétel lehet. Mávnak nem érdeke 54% szja-t és 27% eho-t fizetni a természetbeni juttatásért, esetleg több millió forint összegben (+adóbírság...). Tulajdonképpen nekem mint Mávot eltartó adófizetőnek sem érdekem. Az viszont érdekes kérdés, hogy mi van, ha KP a kártyájával legközelebb Máv-os számla értékét csökkenti, csakhát ki fogja ezt lekövetni.

kispista 2010.03.09. 17:12:45

Már más is leírta, de nehéz egyeseknek felfogni.

A törvényt szigorúan értelmezve ez természetbeni juttatás, ami után az adó+járulék kb 90%, amit a munkáltató köteles fizetni.

Ugyanígy természetbeni juttatás, ha a munkáltató tudtával viszed haza a fénymásolópapírt az irodából.

A posztoló meg szarrágó.

BéLóg 2010.03.09. 17:13:48

@Mille38: Ez igaz, de személyenként kizárt hogy évi 1000-2000 Ft-nál több összejöjjön, tehát erre az Apeh sosem lesz képes rámozdulni.
A pontot ugyanis nem a máv kapja!

Kizárt hogy bármilyen árengedmény (mert a pontok ilyenek) után kellene bárkinek természetbeni juttatást fizetni, ez olyasmi nekem mint a saját munkám után áfát-t befizetni a költségvetésbe.

Mondjuk én még nem láttam apeh revizort egy-egy árleszállításnál, de lehet hogy jönnek majd...

schdl (törölt) 2010.03.09. 17:17:54

Nem a Te autód, nem a te pénzed, nem a Te üzemanyagod, de a kedvezmény kéne. Ennyi erővel elkísérhetnél engem is, hogy minden tankolásom után megkapd a pontokat érte.

BéLóg 2010.03.09. 17:17:56

@kispista: Szerintem meg sehogyse értelmezve sem lesz ebből természetbeni juttatás, pláne nem a mávtól, merthogy ezt az őemvé adja ráadásul mindenkinek aki hozzá betér.

Szerintem ez egy szimpla máv szarrágás vagy van ott egy befenyített controller aki a jobbabékesség kapcsán másnakselegyenjobb alapon kiadta a körlevelet.

Nem a posztoló a szarrágó hanem a máv meg aki a posztolót ilyennek festi le.

Reggie 2010.03.09. 17:19:57

Azert milyen gaz az, hogy nekunk rinyal 2000 forint miatt, a mi adonkon eloskodo naplopo.

Bambano 2010.03.09. 17:21:20

@misitcom: konkrétan közbeszerzési eljáráson, pályáztatva "boltozták" le az árakat.

misitcom 2010.03.09. 17:21:33

Ez pontosabban úgy nézhet ki,hogy a kutakat maszek vállalkozások üzemeltetik.Mint ahogy MOL és MOL kút árak között is van különbség úgy az ÖMV kúthálózatnál is lehetnek eltérö árak.A céges autóval teljesen mindegy,hogy mennyi van kiírva az adott kútra.A szerződések az anyacéggel kötetnek.
Maximum a kutak között lehetne verseny, mint maszekok között,hogy engem oda csalogassanak.

BéLóg 2010.03.09. 17:22:21

@schdl: Viszont a TE időd a tankolás és a TE munkád ellenértéke/eszköze a cégautó.

Más cégautós munkahelyeken például elvárják hogy a sofőr pucolja az autót, megint máshol megengedik mondjuk a havi egy-két lemosatást.

Szerintem cégtől függ, akadnak nagyvonalúak meg a szarrágó máv.
Valószínűleg a békávés nokiadoboz után valami hasonló hamarosan róluk is kiderül majd.

Ha annyira vágja a csőrüket, vigyék el ők tankolni a kocsit, nem? Akkor oda iratják a pontokat ahová akarják.

werno 2010.03.09. 17:22:52

Azért mert erkölcstelen, a pontok sincsenek ingyen , talaán annak kellene adni a kedvezményt aki ,fizet adott esetben még olcsóbban az üzemanyagot !

misitcom 2010.03.09. 17:22:59

@Bambano: Igazad van,így hívják.(+NOKIA)

Heck Elek 2010.03.09. 17:28:44

Az így kapott pont értéke adóköteles jövedelem. Ha a céged és te nem adóztok utána, akkor adócsalás a történet.

Én adózok rendesen minden után (hogy legyen miből támogatni a MÁV-ot) adózz te is komám, így van ez rendben.

lyken 2010.03.09. 17:29:49

"Miért fáj a cégnek a pongyüjtő kártya?"

Tegyük fel, hogy egy autó után összetankolsz havi 500 forintnyi pontot. Van 1400 flotta autó. Van az évben 12 hónap.
Akkor a számok egy évre vetítve: 500x1400x12=7.200.000 Ft. Ez az összeg természetesen egyes kocsiknál a duplája is lehet egyes kocsiknál, tehát a végeredmény valahol 7.2 és 14 millió forint közt lesz. Ez igen szép összeg, még akkor is, ha az illetékes 6-7 MÁV igazgató elosztja egymás közt tankolási kártya formájában. Gondolni kell a választások utánra is. Valamivel meg kell tölteni az Audikat/BMW-ket azokban a nehéz időkben is, mikor majd igazgatói poszt híján dolgozniuk kell.

schdl (törölt) 2010.03.09. 17:29:54

@BéLóg: Akkor mondok egy analógiát: A munkádhoz internetet kell használnod. Az internetszolgáltató valamiféle hűségprogram által kedvezményekre jogosít bizonyos adatforgalom esetén. Ez a kedvezmény azt illeti meg, aki KIFIZETI az előfizetést (a cég). A munkádhoz kell a net, de a számítógép is a CÉGÉ. Akkor a tisztelt Gipsz Jakab miért kaphatná meg azokat a bizonyos kedvezményeket?

schdl (törölt) 2010.03.09. 17:31:49

@lyken: Ezzel a levezetéssel az a baj, hogy a pontokat Forintra és direktbe üzemanyagra nem tudod beváltani. Max strandtörülközőre meg hajszárítóra.

RaveAcE 2010.03.09. 17:33:05

Lehet, hogy a vonatok lemosására gyűjtik majd a pontokat.

indapass90210 2010.03.09. 17:36:25

@Heck Elek: tegyük fel, felszedsz egy csajt a diszkóban. Nevezzük nevén, kurvát. De mivel éppen részeg, és emiatt szimpatikus lesz neki az ostoba fejed, lefekszik veled ingyen. Ez ugye eddig természetbeni juttatás vagy ajándék. Beírod az adóbevallásodba, hogy kaptál ajándékot 50ezerér, ha ez egyébként egy luxuskurva?

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.03.09. 17:36:31

Túl azon, hogy szerintem is genyaság ezt a kis örömet is megtagadni a dolgozóktól - nyilván 'valakik odafönt' elszámolják bónusznak a dolgozók által 'összetankolt' pontokat - azon kezdtem el gondolkozni, hogy mit is tudhat az OMV? Néhány hónapja attól volt hangos a magyar sajtó, hogy veri a FIDESZ a tamtamot, mert a kormányzati autókat ezentúl az OMV-nál kell tankolni, és ez nemzetbiztonságilag aggályos, mert az OMV nem magyar cég. Szóval akkor az összes kormányzati gépkocsi, most az összes MÁV-os.
Első kérdésem:
Nem tudja véletlenül valaki, a BKV-nak ki szállítja az üzemanyagot?
Második kérdésem:
Csak szerintem inog valakinek már nagyon a széke a MOL-nál a nagyfogyasztók elvesztése miatt?

Heck Elek 2010.03.09. 17:38:14

@schdl: ettől még csak van valami piaci értéke annak pontnak (ha nem lenne, akkor a hősünk nem nyafogna a hiánya miatt, gondolom)

A hatályos magyar adótörvények szerint ha én egy hajszáritót kapok a hajszáritógyárból, ahol dolgozom, akkor annak tételesen megvan az összes adónemben az adója, hogy mennyit kell fizetni utána. (amúgy ugyanannyit mint a fizetés után)

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.03.09. 17:41:50

@Heck Elek: Neked nincs semmilyen pontgyüjtő kártyád? Ja, van? És az ott gyűjtött pontokat az adóbevallásodnak pontosan melyik sorában szerepelteted? Ja, hogy semelyikben?
No, te mocskos, piszkos adócsaló! Most elkaptunk! ;-)
Ne vedd komolyan, csak próbálok rávilágítani a kommented baromság voltára.

Heck Elek 2010.03.09. 17:43:32

@Dövan: nem ajándék, hanem árengedmény :-) viszont ha te befizetsz nekem egy kört nála, az már juttatás, ajándék lenne (tőled és nem a nőtől.)

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.03.09. 17:44:46

@misitcom: Hali! Én úgy gondolom, hogy ha ezek aggályok, akkor azok az OMV aggályai kell legyenek - oldja meg, ahogy a MOL is meg tudta oldani, mint az más kommentezők bejegyzéseiből világossá vált. Nehogy már a MÁV-os vezetők védjék az OMV üzleti érdekeit. (Bár láttunk mi már karón varjút - fogunk még MÁV-os vezetőket is!)

indapass90210 2010.03.09. 17:46:02

@Heck Elek: ennyire drágára nem, de mivel nem kaptad fel a vizet a kérdésen, nyilvánvaló, hogy nincs rá szükséged, hogy ilyenre bárki befizessen :D

Heck Elek 2010.03.09. 17:48:32

@Qkac: Van kártyám, de csak magánpénzből tankolok vele. A saját magamtól kapott érték meg szerencsére még nem adóköteles.

Gondolj csak bele, hogy nyitnék egy magán benzinkutat, ahol 600 Ft lenne a benzin, és mindenki, aki tankolna, kapna 300 Ft-nyi pontot, amit levásárolhatna. ...hülyék lennének a cégek azt a 60-féle adót befizetni a bérköltségeik után, elég lenne hozzám küldeni tankolni a dolgozókat, és máris nulla adóval kapná meg mindenki a fizetését.

BéLóg 2010.03.09. 17:53:29

@schdl: A példád azért jó mert rossz. Az internetszolgáltatóval te semmilyen kapcsolatban nem állsz és a kedvezményt nem is SZEMÉLYESEN adják.

Ahogy más is írta, a pont ÁRENGEDMÉNY amit annak a kóbor fazonnak adnak, aki éppen OTT van. Ezt is -- épp az apeh miatt -- olyan formában, hogy nehogy kápémozgás legyen.

A pontok tiltása -- szarrágás.

Ja és a hajszárítós példád is sántít, mert ha a cég neked KEDVEZMÉNYESEN megengedi hogy vegyél, akkor azzal neked semmilyen juttatást nem adott, csak nem vételáron hanem nagykeresen kapod a tételt. Ezek pedig legális kedvezmények (pl wcpapír a papírgyárból, áram a generátorból, efféle).

Tessék a tavaszi meg őszi meg téli vásárokat, kiárusításokat nézni, vicces is lenne ha mindenhol egy apehes aállna és jegyezné az adószámokat az OLCSÓBBAN vett dolgok után!

A Smart kártyákra egyébként a Shell soxor olcsóbb benzint is ad és nyilván ez is teljesen korrekt.

misitcom 2010.03.09. 17:55:52

@Heck Elek: Én már rég elvesztettem a fonalat.De ha tudsz valami tuti módszert ugye szólsz majd!?

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.03.09. 17:58:18

@Heck Elek: A magyarázat önmagában nagyon áll, bár nem életszerű!
Egyébként mi tart vissza? Mire a nagyon rugalmas magyar hatóság rájönne a stiklire, hülyére keresnéd magad! Mekkora ötlet!?
Visszatérve az eredeti kérdésre: szerintem nincs igazad. Nem magadtól kapod az értéket, hanem az eladótól. A neve is az: hűségpont. Lefordítom: te adod a hűségedet és ezt pontokkal fizetik ki. Ez neked komám igenis jövedelem, mégpedig adómentes. Ha pénzügyminiszter lennék, még a jogszabályt is megtalálnám rá, az tuti!
Viszont, miközben írtam, rájöttem valamire. olvassátok csak el a kártyán a "kisbetűst"! A kártya nem a tietek, hanem az OMV-é, a MOL-é, a SHELL-é, ... stb.. Ha pedig a kártya nem a Tied, akkor a pont sem. Te csak rendelkezel a felhasználása felett - tulajdonképpen egy vagyoni értékű jogot nyersz általa. Bár szerintem a vagyoni értékű jog megszerzése is adóköteles - csak amikor a kártyát megkapod ez tételesen 0.- Ft értékű.
Vicces egy dolog ez, és biztos sok jogász sokat tökölt rajta, hogy ne találjon rajta olyan könnyen fogást az APEH. Bár ha túl sokat kommentelgetünk itt róla ... az is bejöhet. :-/ (Miért utálom én ezeket ennyire?)

Heck Elek 2010.03.09. 18:00:05

@BéLóg: Ezt is -- épp az apeh miatt -- olyan formában, hogy nehogy kápémozgás legyen

Az APEH ellen ez nem véd. Ha nem kp-t kapsz, hanem bármi más értéket, azt hivják természetbeni jutattásnak.

Árengedményt csak a tényleges vevő kaphat.
Tehát, ha ezt árengedménynek nevezed, akkor azt a MÁV kapta. Amit a MÁV adózás nélkül nem adhat tovább a dolgozójának

Nevezheted a pontot ajándéknak is. Ezt kaphatja a kódor fazon is az ÖMV-től, ez esetben ez ugyanolyan jövedelem, mint az lenne bármi más cégtől kapott érték esetén.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.03.09. 18:00:10

@Qkac: olvasd el a bankártyádon az apróbetűst.
a bankártya sem a tied. de a pénz, amihez hozzáférsz vele, az igen.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.03.09. 18:03:57

@xaba99: Ez is igaz! Mondom, hogy a jogászok jót agyalhattak rajta ... :-)

BéLóg 2010.03.09. 18:04:02

@Heck Elek: Ja de az ÁRENGEDMÉNY nem áru! Árengedményt meg AKÁRKI kaphat, én ismerek olyat hogy minden vásárlás után egy forint megy ide meg oda!

A benzinkutas meg spáros meg mekis meg mittoménmilyen pontokat AZ kapja, aki a kassza előtt áll és odaadja a szupershop, smart nemtommilyen kártyát!

Árengedmény meg nem adóköteles "ajándék".

Máv ponttiltás meg szarrágás.

Tomzone 2010.03.09. 18:06:19

Marpedig igy a ceged reven ajandekhoz jutsz, azt pedig le kellene adozni... kicsi osszeg, meg az adminisztracioja is tobbe kerulne, de akkor is.

Meg szerencse, hogy a rengeteg repulesemhez jaro pontgyujtesemmel nem jartam igy, nehany ingyenrepulout mar osszejott...

Heck Elek 2010.03.09. 18:08:09

@Qkac: Egyébként mi tart vissza? Mire a nagyon rugalmas magyar hatóság rájönne a stiklire, hülyére keresnéd magad! Mekkora ötlet!?

Leegyszerűsítem. A cégemben nem Ft-ot adok fizetésként a dolgozóknak, hanem fabatkát. És leszerződök egy bevásárlóközponttal a fabatkák elfogadására, ahol a fabatkákért bármit vehetsz.
Kérdés: szerinted adózni kéne a fabatkák után ?

schdl (törölt) 2010.03.09. 18:08:10

@BéLóg: "Az internetszolgáltatóval te semmilyen kapcsolatban nem állsz és a kedvezményt nem is SZEMÉLYESEN adják" - a kis kártyáddal besétálsz egy üsz-ra és megkapod.

" és a hajszárítós példád is sántít, mert ha a cég neked KEDVEZMÉNYESEN megengedi hogy vegyél, akkor azzal neked semmilyen juttatást nem adott..." - ez nem az én példám volt, de egyetértek :D

"A Smart kártyákra egyébként a Shell soxor olcsóbb benzint is ad és nyilván ez is teljesen korrekt." - való igaz, szoktam is élni vele. Igaz, a saját adózott pénzemből vett autómba tankolok, adózott fizetésből magáncélra.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.03.09. 18:08:40

@Heck Elek: ez igaz, de erre írtam: Oldja meg az OMV, hogy ne adjon adómentesen jövedelmet annak, akit nem illet. Nehogy már a MÁV-osok foglalkozzanak ezzel. Amikor én, mint kifizető adok valami juttatást, tudom, hogy kinek adom, és rendesen be is fizetem utána, amit kell. Oldja meg az OMV is, ha meg nem tudja megoldani, viselje a következményeket - de hogy egy MÁV-os vezető adjon a dolgozónak erre utasítást; ilyet a világ nem hallott (elvben!)
Az az érzésem, az OMV csak arra fektetett nagy energiát, hogy újabb nagy ügyfelet akasszon le - ráadásul a MOL-tól -, de hogy ennek az adózásjogilag korrekt feltételrendszerét is kidolgozza, már nem volt annyira fontos nekik.

magyar bucó 2010.03.09. 18:09:27

A MÁV elég nagy cég ahhoz, hogy egyedi szerződése legyen. nem tudjuk (te sem tudod), hogy milyen kedvezményekről, hogyan állapodtak meg.

Mindenesetre, ha nekem adna valaki cégautót, nem sírnék a pontok miatt.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.03.09. 18:12:26

@Heck Elek: Ez nem egyszerűsítés! Ez más!
Az egyik esetben felülárazod a terméket, de találsz olyan 'hülyét', aki megveszi tőled a hűségpontok miatt - lásd egyébként a prémium üzemanyagokra adott 'dupla hűségpontok' meg hasonló bónuszok példáját is! ezt azért nehezebb bizonyítani.
A másik esetben helyettesítsd be a fabatkát az étkezési jeggyel és nem is kell válaszolnom. Nyitott kapu.

misitcom 2010.03.09. 18:12:46

@Heck Elek: Kérdés: szerinted adózni kéne a fabatkák után ?

Ez már rasszizmus.Ilyen egyértelműen a fémbatkákat kirekeszteni.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.03.09. 18:13:32

@magyar bucó: és ha én tudok valakinek cégautót adni, nem sírok a pontok miatt!
Hűségpontok tiltása szarrágás, vagy ahogy errefelé járja: "Ősi román szokás..." :-)

misitcom 2010.03.09. 18:16:47

Hűha,a lényeget meg majd elfelejtettem!Kenjétek az egészet a biciklisekre.

budai zöld 2010.03.09. 18:18:26

@Blogger Géza:
"Lehet, az APEH belekötött, hogy így bújtatottan jövedelmhez jut az alkalmazott a cégtől."

Lehet, hogy ott a pont.
A légitársaságok pontgyüjtögetö kártyáival pontosan az a helyzet (tölünk nyugatabbra is sok helyen), hogy juttatásnak minösül, ezért vagy leadózza a cég, vagy megtiltja. És mivel nem akarja leadózni, hiszen ö ezt igazából nem juttatásnak szánja, megtiltja.

Viszont számomra megdöbbentö lenne, ha Magyarországon a benzinkutas pontgyüjtö kártyával is ez az adózási probléma lenne. Komolyan, mekkora juttatásról beszélünk egy smart-kártya esetén? Hacsak nem dízelmozdonyt tankol vele a munkavállaló.

Szerintem inkább arról van szó, hogy az OMV a tenderanyagának apróbetüs részében benne volt, hogy pontokat nem adnak. Hiszen ez további árengedmény lenne, és ök már _így is marha olcsók_. Legyen ez elég a Mávnak.

"streetfighter" 2010.03.09. 18:19:05

Szomorú, hogy egyesek ilyenen képesek rágódni, hogy jogos e, hogy nem kaphat pontot.
Nyavajgó pöcs. Cégautóval jár céges üzemanyagot tankol de a pont az neki kell.
Mit szólnál ha minden egyes kilóméterről tételesen kéne elszámolnod és még haza se mehetnél a kocsival?
Akkor lenne csak nagy rinyálás!

Heck Elek 2010.03.09. 18:20:59

A lényeg ott van szerintem, hogy egy MÁV-osnak nem mozdonyt kéne inkább vezetnie autó helyett ?
...amit ezek elautókáznak, nem csoda, hogy feneketlenül öntjük bele az adóforintokat, és még van pofájuk sztrájkolni... ...közben meg ők is kocsival járnak.

tundrazuzmo (törölt) 2010.03.09. 18:24:45

A természetbeni jutattások adóztatásától meg égnek áll a hajam. Kötelezik a céget, hogy vegyen bérletet, aztán még jól meg is adóztattyák. OK, biztosan tanító jelleggel teszik a PACMAN-éknál, hogy mindenki átérezze, hogy bizony, nincs ingyen az ingyenkajajegy, meg az ingyenbérlet, meg ingyenpont(?) sem.

Ja, csak ne az APEH tanítgasson erre. Majd megtanulja kiki, ha saját vállalkozása lesz, hogy mindenért fizetnie kell, de ne a szőröstalpú vámszedők oktassanak már ki!

lyken 2010.03.09. 18:27:43

@schdl: "Ezzel a levezetéssel az a baj, hogy a pontokat Forintra és direktbe üzemanyagra nem tudod beváltani. Max strandtörülközőre meg hajszárítóra."
Nagycégként úgy szerződsz vele, ahogy akarsz. Akár azt is beleveheted, hogy sétarepülésre költöd 90-60-90-es nyuszilányokkal. Céges szerződésnél nem csak az jár, amivel Túró Rudinak meg Gipsz Jakabnak kiszúrják a szemét.
Ha nagy pénzt viszel egy céghez, akkor elég tág keretek közt tárgyalhatsz.

lyken 2010.03.09. 18:30:50

@Heck Elek: "...amit ezek elautókáznak, nem csoda, hogy feneketlenül öntjük bele az adóforintokat, és még van pofájuk sztrájkolni... ...közben meg ők is kocsival járnak."
Tartok tőle, hogy nem azok sztrájkolnak a MÁV-nál, akik a céges kocsit kapják. Az egyetlen kivétel ezalól Haspók szagszervezeti elvtárs és népes slepje. Persze az a 8 BMW amit ők hajtanak, elenyésző a nagy egészhez képest.

jet set 2010.03.09. 18:42:20

Nem kapsz ingyen pontokat, így neked kell lemosnod az autódat. Hú, de geci ez a cég!

schdl (törölt) 2010.03.09. 18:44:36

@lyken: Én a pontgyűjtő kártyákra utaltam. A Pontokat csak bizonyos termékekre tudod beváltani. Hogy a két nagy között milyen szerződés köttetett milyen feltételekkel, az valóban igen egyedi is lehet.

Qkac · http://urvezeto.blog.hu 2010.03.09. 18:44:36

@xaba99: Mégsem teljesen igaz. Ahogy írod is: a bankkártyámon a pénz az enyém, a kártya meg nem. Helyesen: a bankkártya egy eszköz, hogy hozzáférjek a saját, egyszer már leadózott pénzemhez. Az eszközt a bank felhasználásra átadta nekem - és csak nekem -, de a tulajdonjogát fenntartotta. Ezzel tudja/tudta védeni magát a kártya jogosulatlan használatának esetén.
A hűségpontok esetében a pontot nem én 'fizettem' be - azt 'valakik rátették'. Sosem volt az enyém, vagy ha igen, úgy ajándékba adták, és akkor már adóköteles. De ha nem az enyém, csak rendelkezem a felhasználása felett, akkor mi van...?

karikaV43 2010.03.09. 18:47:17

Nem olvastam végig lehet leírta már valaki,ugyan olyan besorolása van mint a hideg étkezési utalványnak 98% adót kell utána fizetnie a cégnek mivel jutalomnak minősül ezért a nagy cégek ezt nem tudják elsimítani ott jelentkezik a számlán és lehet minden pont után egy forint adót csengetni.
Ez kibasz... magyarország már nem írom nagy betűvel.

SzLacika 2010.03.09. 18:55:02

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Hát ez az... Annak idején elorozták tőlünk azt a jó kis leszorítós-álrendőrPötyibácsis sztorit, most meg ránksózzák ezt a MÁV-alázós-pontgyűjtős valamit... Hol vannak itt a hülyék, akiket túl kell élni???? Ráadásul ilyen gusztustalan képpel... Bloáááhh :))

Marcellusca 2010.03.09. 19:04:07

"Szép", magyaros történet.
Dögőjjjön meg a szomszíd tehennye is! Há, nehommá pontokat gyűttögessen, mikó én nem túúúdok.
Szerintem ennyi.

Egyébként ezek után majd magyarázkodhatnak a sofőrök, hogy ők nem írattak fel pontokat.
Ja. Megtette a kutas a saját kártyájára. :)

indapasssucks 2010.03.09. 19:04:22

Ne ez a baj az országgal.
Teljesen természetes, hogy valaki postol egy ekkora baromságot. A cég pénzén akar magának dolgokat, és mikor nem kapja meg, hőbörög.

Talán azért, mert a cég nem támogatja azt, hogy a drágább kútnál tankolj azért, mert téged nem érdekel, a cégnek mennyibe fájnak a dolog, téged csak az érdekel, hogy te mit tudsz belőle magadnak ellopni.

Amúgy normális cégnek szerződése van a Shell-el, vagy a MOL-al flotta tankolásra, és máshol nem tankolhatsz (period).

Marcellusca 2010.03.09. 19:06:15

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Há', úgy, hogy a béjkávéból nokiás-dobozban privatizélték a millijókat.
A MÁV mégiscsak nagyobb (és hasonló) cég. :)

spamle 2010.03.09. 19:10:35

jobb lett volna a Munkahelyi terroron olvasni ezt. Akik talicskával tolják ki a pénzt mondják meg, hogy az átlag munkaerő ezt nem használhtja ki. kész...

Marcellusca 2010.03.09. 19:10:43

@Heck Elek: Mivaaaaaa?
Hogy a búbánatban köll aztat bevallanyi, he?
Mán csak azé' kérdem, mer' a Zasszonynak van saját (nem céges!) pontgyűjtögető kártyájja, amit időnkint hasznyálunk.
Szóval hol és melyik adóíven köll bevallani, hogy A Főnöknek vettem pontokért plüssmacit?????

schdl (törölt) 2010.03.09. 19:12:04

@SzLacika: Tényleg... és kinek a vére folyt?
Egy pozitívum a sünökről:
ma délután (16:15 körül) a soroksárin a belváros felé azt láttam, hogy 3 Sün segített egy középkorú hölgynek (igen, tényleg hölgy, nem ribanc) letolni a műszaki hibás kocsiját az útból. Ezt jó érzés volt látni, mert eddig én személy szerint csak "intézkedő" rendőrt láttam, de most végre láttam segítőt is. Pozitív élmény volt, sokat nőttek a szememben.

Kalti · http://kalti.blog.hu 2010.03.09. 19:14:30

Bátor az író...:D

Nem biztos hogy MÁV alkalmazottként megmertem volna írni, hogy az állami - tehát adóból származó - pénzből tankolom az autómat, aztén még sírok is pár pontért.

Ezt kicsit erősnek érzem:S

Marcellusca 2010.03.09. 19:15:54

@mad823: Huhúúúúú, vigyázzá, vaze, mer' abbúl a sofőri fizubúl 3 azaz három palotát fog építenyi a Rúzsa-dombon.
És a pontokon vásáút izékkel fogja berendeznyi.

gogo boly 2010.03.09. 19:16:41

Mert a"koszsmelosnak " ne legyen könnyebb! MAV;BKV,HM stb mind gecibuvar banda!!!!!!!!!!!! A vezetöikre ertve.

Marr 2010.03.09. 19:22:02

Ez egy rossz vicc. Hogy számolja el a MÁV ezt? Országos kiadványban megjelenteti, hogy a héten mit kaptak a dolgozói? Jövedelemadójába beszámít az alkalmazottnak? Tudjuk, hogy nem egy szent a MÁV, de az e-mail a főnököktől kivételesen jogos.

Marcellusca 2010.03.09. 19:22:50

@Heck Elek: Kösz.
Majd jól bevallom azt a plüssmacit.
Muhahahahahahahahah.

Marcellusca 2010.03.09. 19:23:57

Ja, nem is tudtam végig olvasni az összes kommentet.
Annyi itt az irigy, pitiáner.
Tisztelet a kivételnek!!!

netracinghu 2010.03.09. 19:26:42

Smucigok a főnökök mindenhol ez van!

Alikam 2010.03.09. 19:48:23

Azt nem tudom, hogy a cégnek miért fáj, de én ezt a pontgyűjtös vackot annyira nevetségesnek találom.

Ez olyan szánalmas dolog. Főleg, amennyi az értéke. Gyűjtögetsz 2 évig aztán lemoshatod egyszer az autódat:)

Ez már az a szint, amiért nekem nem éri meg égetni magamat.

Tudom, hogy nagyon elterjedt ennek ellenére.

Olyan ez mint a benzináremelések előtt, a benzinkutakon kígyózó sorok.

És elszartak ott húsz percet, aztán ha utánaszámolnak 100-150 forintot spórolnak.

Igen, tudom, az is pénz de az idő is.

Visszatérve erre a pontgyűjtős dologra. Nőjjetek már fel magyarok és ne bugriskodjatok már ilyen parasztvakításokkal...

petyya 2010.03.09. 19:55:01

Eleve nem értem hogy minek a mávnak céges autó! Hova mennek vele? Mire használják? Esetleg vonat alaktrészt szállítanak vele?
Vagy csak be kell menni a céges kocsival az irodába természetesen cég által fizetett benzinnel???
Szal akkor ha jól értem a posztoló gondja az hogy nem tud super shop pontokat gyüjteni a tankolás után amit nem ő fizet de szivesen levásárolná azokat???
Komolyan ez a gond? Nincs munka hogy van idő ezen gondolkodni??? Komolyan a máv alkalmazottaknak ez a legnagyobb problémája?
Ha enyire rá érsz meló idöben gondolkodni akkor az miért nem merül fel a csöpp eszedbe hogy inkább csinálok valami hasznosat munka időben pl elrohanok a nyugatiba és kitakaritok két utas szállító vagont??? Ez nem jutott még eszedbe?

peaso 2010.03.09. 20:02:34

Ha egy cég a dolgozóinak ad juttatásként tankolási lehetőséget, és ezáltal kapnak ajándékokat, akkor az talán céges juttatásnak minősül, és mint ilyen, adóköteles.
Kétlem, hogy számvitelileg bele lehetne kötni, mert nem az üzemanyagkártyán keresztül kapod az ajándékot, hanem a saját pontgyűjtő kártyádon, de lehet, hogy így egyszerűbbnek látták a probléma megoldását (ami lehet, hoyg nem is létezik)

egyittlakó (törölt) 2010.03.09. 20:03:15

@petyya: "a posztoló gondja az hogy nem tud super shop pontokat gyüjteni a tankolás után amit nem ő fizet"

ezért tart itt ez az ország: mindenki ügyeskedik, ahol tud vagy lop, csal, rabol...
végre legyen már egy kormány, amelyik megszünteti az adókat, hogy a pénz a dolgozóknál maradjon, így senki nem tudna adót csalni

lyken 2010.03.09. 20:15:51

@Heck Elek: "Az így kapott pont értéke adóköteles jövedelem. Ha a céged és te nem adóztok utána, akkor adócsalás a történet."

jab.hu

Utána lehet nézni, hogy mi számít adóköteles jövedelemnek, aztán lehet hülyeséget beszélni. Tudom, hogy bnánisztán, meg balkán, de szerencsére még nem tartunk ott, hogy levegőadóval ekvivalens realitású baromságokról beszéljünk. A pontokat adózott vásárlás után kapta, hogy arra váltsa be amire akarja. Magyarul a kapott pontok ellenértékét már leadózta. Lerajzoljam?

kacsa65 2010.03.09. 20:16:37

Pierre helyesírását látva nem csodálkozom azon, hogy csodálkozik. Ha jól emlékszem, most derült ki hogy a MÁV olyan bérautókat használ, amikre nincs a magyar törvények szerint érvényes szerződése. Ezért néhány milliárd büntetést is kell majd fizetnie a cégnek. Legalább az üzemanyag beszerzést rendesen pályázták meg, ahol a legolcsóbb ajánlatot fogadták el. Az ÖMV-nek igenis pénzbe kerülne a pontgyűjtő kártyák kezelése és a pontok utáni szolgáltatások, termékek ellenértéke. Vagyis ha ezek is benne lettek volna a kialkudott árban, azt végeredményben a MÁV fizette volna. Az a MÁV, amely évtizedek óta az adófizetők pénzéből nyújt nyilvánvalóan szar "szolgáltatást".

Kedves rossz helyesírású, cégautós Pierre: a versenyszférában munkálkodó menedzserek, akik nyereséges vállalkozásoknak dolgoznak, néhány éve lenyelik a szigorításokat, Te, aki adóforintokból vagy fizetve és vállalatod egy ország útálatának tárgya, miért gondolod, hogy most ez a poszt együttérzést váltana ki az emberekből?

Fogj egy vödröt bazdmeg és mosd le az asszony kocsiját kefével. A kurva sportszeletedet meg vedd meg egy százasért a saját pénzedből, ne az én adómból!

Tornado86 2010.03.09. 20:17:30

Elõször is megküldeni a csajokat kell tergóban, a tankolási egyenleget elküldeni szokás, pont mint a levelet a postán.
Komplexebb egyébként a téma, szerintem valakinek zavarja a szemét, lehet a fináncokét, bár szerintem inkább egy analfabéta könyvelõjét, aki miatt halomra büntették a mostanában amúgyse túl jó hírnévvel rendelkezdõ MÁV-ot a kötekedõ adóellenõrök. És itt lépnek képbe a magáncégek, egyik engedi, másik nem, bár akinek inge ne vegye magára.

asdf 2010.03.09. 20:20:51

Supershop kartyara irjak a pontokat az OMV-nel, ha nem irjak fel, akkor: Ha feliratta volna pontjait X pontot kapott volna szoveg van, ha feliratja, akkor: Kezdo egyenleg x pont, felirt pontok szama y pont, uj egyenleg z pont szerepel a szamlan, tehat egyertelmuen lathato, hogy irattak-e fel pontot a tankolas soran, vagy sem.
Csak jozan paraszti esz, de szerintem ilyet a munkaltato nem tilthat meg. Ha meg ugy gondolja, igen, tessen viritani a joghelyet hozza, vagy tankoljak maguk az autot :D (de amugy tenyleg nem hinnem, hogy azert a literenkenti 1 ft-ot annyira rumlizni kene, ameddig nem garazsmesterkent tankol sarga buszokat az ember, addig nem tetel a dolog ;) ).

asdf 2010.03.09. 20:21:49

szerk: kozben eszembe jutott a pontos szoveg: ha lenne supershop kartyaja most x pontot kapott volna, valami ilyesmi.

Easy Player 2010.03.09. 20:48:51

A postolónak annyi köze és joga van a pl. a MÁV kontójára történt tankolásért járó pontokhoz, mint itt bármelyikünknek, azaz semmi.
Viszont ha kiderülne, hogy a számla tulajdonosa (pl. MÁV)a pontokat összegyűjti, akkor azt köteles saját autópark hiányában a bérelt/lízingelt/stb járművekre költeni? Mondjuk a szerződésben vállaltaknak megfelelő állapotban tartásra. És minden autóra vagy csak "egyesekére".

fidoone 2010.03.09. 20:53:52

Nem a könyvelőt kellene szidalmazni, hanem azokat a majmokat akik az adórendeleteket megalkotják. Ha egy munkavállaló sportszeletekre váltja be a céges kártya pontjait akkor arra a társaságnak egy valag adót kellene fizetnie. Ha a maszek kártyájára kerül a pont akkor úgyszintén mert ugyan az OMV adta a "pontot" de a MÁV-nak aki így térítésmentesen átengedte a munkavállalónak. 1 pont= 1 Ft. Ez munkavállalónként havi több ezer forint is lehet. Bár én még nem találkoztam olyan adóellenőrrel aki ebbe kötött bele.

magyar bucó 2010.03.09. 21:02:01

@fidoone: miért kellene szidni? A természetbeni juttatás adóköteles, és ez így van jól.

fidoone 2010.03.09. 21:14:19

@magyar bucó: Nem vagy valami lojális. Ha egy sofőr elfogyaszt egy kávét az nekem nem természetbeni juttatás hanem védőital.

szaGértő 2010.03.09. 21:28:43

@schdl: A SuperShop kártyánál pont forintra tudod beváltani. Ahány pontot levesznek a kártyádról, annyi forinttal kevesebbet fizetsz.

phcalvin 2010.03.09. 21:32:11

Régi cégemnél anno a főnököm szólt, hogy van szinte minden kútnál pontgyűjtésre lehetőség és gyűjtsem nyugodtan, mindenki gyűjti. Londonban tankolásból összeszedett pontokból moziba lehetett járni.
Más világ...

tetro 2010.03.09. 21:55:26

Tényleg nem értitek? Pedig olyan egyszerű mint egy pofon. Bármilyen vagyonosodási vagy egyéb apeh vizsgálatnál elsőként az ilyen pontgyűjtő kártyákat ellenőrzik. Tudjátok aki Q7-essel jár és minél bérre van bejelentve, de azért gyűjt a sporttáskára... :D Na a mávnál ugyanez mehet nagyban. Ha a kedves dolgozó meg gyűjti a pontokat, azzal lényegében nyomonkövethető hogy hol nem stimmel a könyvelés.

hajdú 2010.03.09. 22:31:36

Azért ez vicces:
1) Ki kap egyáltalán céges autót a MÁV-nál? (Nem vasúti ingyenjegyet, céges autót, és ehhez tankolókártyát.) Középvezető minimum... Tényleg emiatt kell akkor sírnia a posztolónak? Hááát...
2) Valóban, ez után elvileg adózni kell. De akkor vajon hányan kapnak ilyet, hogy emiatt céges fenyegetőlevelet kell írni? (Ergo probléma az a plusz havi párszár forint per fő)
3) Mondjuk rosszul kommunikál belül a MÁV is, mert megmondhatta volna azt is, hogy adózási okokból okoz problémát, és mindjárt nem tűnik annyira "dögöljön meg a szomszéd tehene" jellegű köcsögségnek.

A80 2010.03.09. 23:36:10

1, Jogilag a MÁV cég, de nem érdemlik meg, hogy így nevezzék őket.
2, Kivenném mindegyik segge alól az autót. Ha nagyon muszáj valamit vinni közúton, akkor fogadjanak futárt, valsz. az is harmad annyiba fog kerülni, mint az illegálisan közbeszerzett flotta, amit sztárjkolós-nemdolgozós-vasutas Józsik vezetgetnek elég drágán. (tisztelet a kivételnek, de azt hiszem sikerült elég mélyre süllyedni és nem csak a vezetőknek!)
3, Vezetők utazzanak inkognitóban vasúton, tanulják meg mi van ott. Városon belül kaphatnak valami fapad Daciat rohangálni. Semmi rongyrázás, hiszen csórók, mint a templom egere, ugye?

thinker_ 2010.03.10. 00:05:51

a pontot a tankolás fejében adja az OMV. ki fizet a tankolásért? a MÁV.
neked jár a pont? nem.

Netuddki. 2010.03.10. 00:06:32

Azér B+, mert a máv vezéreknek az ellopott 100 milliókhoz még hiányzik egy olyan plüss szirszar amit a pontokért adnak. Köll az a gyereknek.
Mellesleg a legpofátlanabb tolvajok sajnálják csak a morzsákat a többiektől.

Netuddki. 2010.03.10. 00:09:08

@hajdú: Ja és biztos az összes mávos autó fogyasztása átlag 25l fölött van. Még a pontok is kellenének?

beste 2010.03.10. 06:08:03

Véleményem: örülj, hogy céges autót használhatsz, és azt tankolja a cég. Az autóhasználati szabályzatban biztosan benne van, hogy indoklás nélkül, bármikor visszavonható az autóhasználat. Tehát, ha a pontgyűjtés bántja a vezetőség szemét, akkor nemigen kell hivatkoznia semmire.

Tehát: mély hála az ügyvezetésnek, hogy ad autót, és kuss.

krj 2010.03.10. 07:31:46

@hajdú:

miért biztos, hogy min. középvezető kap kocsit? karbantartó, létesítményfelelős, anyagbeszerző, ilyenek?

elég már ebből a hülyeségből, hogy nem járhat bkv alkalmazott, csak busszal-villamossal, a máv alkalmazott meg vonattal. a malévos meg csak repülővel?

és ha valaki a máv trakciónál dolgozik, a pályafenntartónál, mit csináljon? menjen az anyagért hajtánnyal? tényleg széleslátókörű megjegyzések ezek.

egyébként meg azt tudom elképzelni, hogy ha nem használjátok a kártyát, olcsóbban adja az üzemanyagot az omv. mondjuk pont egy ft-tal.

igaz, hogy a pontok a mávot illetik, de ez szerintem pitiánerség. meg persze elvileg le is kéne adózni.

Matrix_ 2010.03.10. 07:59:19

egyesekenek milyen problémái vannak!!
Örülnék ha nekem is ez lenne a legnagyobb bajom.
Pontgyűjtő... cégesautó... miafaszomok ezek??

Peteetow · http://www.automentes-szallitas.hu 2010.03.10. 08:28:14

Mert az autó és a beletankolt üzemanyag nem a dolgozó tulajdona. Nekem is volt alkalmazottam, akinek szíve vágya volt, hogy az én üzemanyagomból szeretne milliókat nyerni /akkor volt ilyen parasztvakítás valamelyik üzemanyagcégnél/, ő sem értette meg, hogy semmi köze hozzá. Tipikus alkalmazotti hozzáállás.
Én sosem engedtem az ilyet, és azt is megmondom, hogy hol tankoljon. Mert az én autóm, és az én pénzemből tankol. Pont.

pisces 2010.03.10. 08:45:23

A Mol kártya szabályzatából:
A Kártyára abban az esetben nem kerül pontérték, ha a töltőállomási vásárlás kiegyenlítése MOL által kibocsátott, összesített számlázású üzemanyagkártyával, illetve a MOL hálózatában elfogadott külső partner által kibocsátott üzem anyagkártyával történik.

Úgy gondolom az adó törvények miatt van benne.

Labancz 2010.03.10. 08:51:40

Nem értem, hogy aki MÁV-os az miért nem vonattal jár?
Csak nem Graskó "úr" posztolt itt nekünk?

hajdú 2010.03.10. 08:51:57

@krj:
Nem jól fejeztem ki magam. Szó sem volt arról, hogya mávos járjon csak vonattal stb. Valóban nemcsak középvezető kaphat/használhat céges autót (bár az általad írtak egy része középvezetői szint is lehet). De gondolom nem minimálbér mellé jár... A lényeg hogy havi párszáz forinton megy a sírás, mindkét oldalról! Ha meg olyan sok ilyen autó fut, akkor felhívnám arra a figyelmet, hogy mégiscsak közpénzből fut erre is...

33621 2010.03.10. 09:43:18

Kedves kommentelők!
Én vetettem fel ezt a dolgot a kiváncsiság kedvéért, hogy mi az emberek véleménye erről.
Természetesen ez nem egy nagy gond a részemről,de mint irtam a levelemben a miértre nem kaptunk választ a cégnél, ezért kértem az önök véleményét. Amúgy pedig a céges autót kb hatan használjuk éjjel-nappal folyamatosan, karbantartási és hibaelhárítási céllal mint melósok.

labi 2010.03.10. 09:47:33

Mávos járjon vonattal, csak az ingyenbérlete mellé ne felejtsen el regisztrációs jegyet venni! :)

Autóból nem tudnak tapasztalatot gyűjteni hogy mi szar a vasuton és mi nem... (már ha van olyan ami nem)

labi 2010.03.10. 09:51:04

Különbenis a mozdonyvezetők inkább sírhatnának, mert egy dízelmozdony megtankolásáért bivaly mennyiségű pont járna! :)

józanbandita 2010.03.10. 10:09:59

Előző munkahelyemen (nem álami cég) nekünk is megtiltották, hogy pontokat gyűjtsünk, akkor a Shellnél kellett tankolnunk. A kérdésre, hogy miért nem gyűjthetem a pontokat, a válasz: plusz juttatás lenne a dolgozónak, nincs benne a szerződésben punktum. Inkább ne kapja meg senki. A mostani cégnél magasan tesznek rá, hogy kinél gyűlnek a pontok...

Doubledeceker 2010.03.10. 10:54:51

@33621:

Sajnos így is úgyis szarrágó vagy.

PONT.

Na most kaptál végre.

Agyalap 2010.03.10. 11:09:06

"Nem a Te autód, nem a te pénzed, nem a Te üzemanyagod, de a kedvezmény kéne. Ennyi erővel elkísérhetnél engem is, hogy minden tankolásom után megkapd a pontokat érte."
Mennyire igaz! Igy a paraszt nem kaphatja meg a pontokat.
Majd megkapja a MÁV. És mit csinál vele? A MÁV kávézik belőle, mosat, élvez. Ne legyünk már ennyire naivak!
A főnökség bizony vaskosan ki fogja használni ezt a lehetőséget is. Majd mosatnak, plüssmackót vesznek a gyereknek, stb.
Nálunk céges Pannon mobilok vannak. Pár éve hallottuk, hogy a használat után járó pontokért nem mi (mert nem a mi telefonunk), nem is a cég (mert nincs füle), hanem a főnökség választhat magának új telefonokat. Mondanom sem kell, hogy ezek már nem a cég tulajdonát képezik.

Agyalap 2010.03.10. 11:16:38

@Nandi29: A szarrágás egy új aspektusát vetetted fel.
Én a mási koldalról nézem a dolgot: Mennyire szarrágó az a cég, amelyik egy ilyen rohadtul nagy összeget sajnál a dolgozóitól?
Tudjátok hány pontot tudnak így gyűjteni?
Mekkora kib@szott előnyhöz jutnak?
Milyen hihetetlen adót kell fizetni ez után a cégnek?
Tudjuk a választ: a MÁV egy elképzelhetetlenül szarrágó és élhetetlen cég. Vonják csak meg a pontokat a dolgozóktól, váltsák pénzre, és mivel nagy összegről van szó - gondolom lassan egyenesbe is kerül a mérlegük. A váltók nem fognak befagyni a Keleti-ben, kicserélik és bővítik a sínhálózatot, mozdonyokat, vagonokat.
Vagy mégsem?

Doubledeceker 2010.03.10. 11:19:35

@Agyalap:

OK, igazad van, mindenki szarrágó, leginkább mi posztolók.

Fasz tudja különben, tuti megvolt az oka a pontok letiltásának.

REméljük nem az, hogy a Faszkó és bandája, akar több plüsmacit otthonra...

Volt egy Mávos projektünk, kicsit jobban ráláttam a MÁV-ra, azóta mégjobban utálom az egészet. Egyszer rakná rendbe valaki.

BéLóg 2010.03.10. 13:00:42

@thinker_: Buta vagy.
Az OMV annak fizeti ki a pontot, AKI tankol. Nota bene ha te nem veszed fel és a KUTAS a saját kártyáját teszi be (te meg ezt megengeded!) akkor a kutas kapja.

Megnézném a mávot hogy bebizonyítja (még ha a számlán ott figyel is hogy FELÍRTÁK), hogy a felírás a kocsit tankoló kártyájára került!

--------
A sok seggfej mind azon filózik, hogy a máv pénzén tankolt, miközben ez a pont nem a benzinért jár hanem azért, MERT a delikvens ODAVITTE az autóját és nem a shellmez, molhoz, jethez.
Az itt nem releváns hogy máshová nem is viheti, mert a HŰSÉGPONT akció szabályokban nincs olyan kitétel hogy ha máshová nem is mehetsz, nem jár.

A HŰSÉGPONT egyébként ÁRENGEDMÉNY. Árengedmény pedig nem "adótétel".

A LEGJOBB bizonyíték arra, hogy nincs igazatok az, hogy -- most már direkt rákérdeztem -- öt magáncégnél ahol cégautó és flottakezelés van (köztük két multi) a pontgyűjtést semmilyen formában nem korlátozzák. Ergó sosem lehetett ez APEH tétel vagy bármiféle megfontolás tárgya, mert ha az állami vállalatok nem is, a multik és a maszekok minden apeh dologra duplán odafigyelnek! A net meg telelenne apehos rémtörténetekkel, hogy kit, hol, hogyan ...tak meg "pontgyűjtő" kártyák elmaradt "adója" miatt.

A máv pontgyűjtő tiltása SZARRÁGÁS vagy korrupció (ti. a főnök számlájára kerülnek).

33621 2010.03.10. 13:20:03

@BéLóg: Köszi ez tetszett!
Mi is hasonló véleményen vagyunk dolgozóként a cégnél.

Take-it-Easy 2010.03.10. 13:23:35

Közbevetett megjegyzés: ha a járműflotta nagysága alapján állapítanák meg egy cég tevékenységét, akkor a MÁV taxitársaság kellene legyen. Ugyanis több szgk. van a MÁV és alcégei tulajdonában, mint vasúti szerelvény...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.10. 16:03:44

Néhány megjegyzés, bár már biztosan írták mások.

Ha a MÁV arra hivatkozással kapna árkedvezményt, hogy arra nem jár pont, akkor ezt talán oldja meg automatikusan az ÖMV. Mint ahogy ezt megoldotta pl. a MOL, ahol a céges tankolókártya és a pontgyüjtő kártya nem használható egyszerre.

Másfajta példa a Shell-féle Smart kártya, ami simán használható egyszerre a Shell (céges) üzemanyagkártyáival. Az üzemangyagkártya autóhoz kötődik, a Smart meg személyhez. Tehát a Shelltől valaki nyugodtan használhatja a saját Smart kártyáját a saját autójához, meg az általa használt cégautóhoz is (ha olyan szerencsés). Legalábbis a Shell ezt engedi. Amennyire én tudom az üzemanyagkártyát használó cégek többsége sem tiltja a saját pontgyűjtő kártya használatát.

Az ÖMV a Shell-es sémát követi, tehát a kétfajta árkedvezmény független egymástól, azaz az üzemanyagkártya tulajdonosa nem nyer és nem veszít a pontgyűjtő kártya használatán. Ennek fényében a posztban említett MÁV körlevél szerintem a kicsinyesség iskolapéldája.

A dolog adóvonzata szvsz nulla, mert ez nem a MÁV által adott juttatás, hanem az ÖMV által adott árengedmény. (Bár kétségtelenül érdekes gondolat lenne árengedményt adóztatni: fizessenek, akik olcsón vásárolnak... Remélem APEHesek nem olvassák a blogot... ;-)

Az mondjuk érdekes lehet (az érem másik oldala) viszont, hogy pár éve Németországban egy nagyember (vagy kormányzati politikus, vagy magas poszton levő köztisztviselő volt, már nem emlékszem) belebukott abba, hogy a hivatalos útjain gyűjtögetett törzsutaspontjait magáncélra használta fel: az ottani közerkölcs alapján ez nem volt elfogadható, a pontokat hivatalos útra kellett volna beváltani. (De ugye vegyük észre a mértékek és a pozíciók különbözőségét!)

Összességében a MOL-os megoldás tisztább lenne, de figyelembe véve, hogy a MÁVnak konkrét esetben semmilyen kára nem származik a privát pontgyűjtő kártyák használatából, az ukáz így tipikus magyaros szarrágásnak tűnik. Ha mindenáron ragaszkodnának a pontgyűjtésből származó árengedményhez, akkor viszont nyittasanak külön MÁVos SuperShop kártyákat minden üzemanyagkártyához és írják elő azok használatát.

uniball 2010.03.10. 16:46:39

Az egész posztnak nem sok értelme van. Miért kapnál Te egy fél ÖMV ajándék buznyákot azért amit más fizet? Annyi közöd van hozzá, hogy a cég által biztosított autótt a cég által megtendereztetett céggel megtankoltasd, oszt' csókolom. Ez kb. olyan mint amikor a MÁV-osok minden dolgozónak jutalékot kértek a privatizálásból. Államkasszába, igen! Csinovnyikok zsebébe, nem! Érdekesen vagytok Ti ott bekötve a MÁV-nál, sztrájkoltok minden második hónapban és még a céges pénzekből is szeretnétek...

BéLóg 2010.03.10. 17:08:41

@uniball: Jobb lett volna ha legalább minden második bejegyzést elolvastál volna, de legalább innentől felfele ötöt-tizet.

Ezen a baromságon hogy mávpénzén meg mávfizeti az értelmesebbje eléggé feljebb túljutott.

Annyit írnék, hogy a pontokat nem a máv kapja és nem a benzinért, hanem a TANKOLÓ hogy odavitte az autót és nem máshová.

Számtalan multit és flottakezelőt abszolút nem érdekli a pontgyűjtés, ERGO a máv egy szarrágó.

tónik 2010.03.10. 17:23:48

A cégek inkább azt néznék, hova autózik az "aranykártyás"...Ismerősöm MOL-dolgozó, egész nyáron 4 naponta leautózik a 160km-re lévő telkére 20 tő paradicsomot meglocsolni, mert úgyis ingyen tankol...

BéLóg 2010.03.10. 17:42:09

@tónik: Na látod, EZEN aztán nincs miért kiakadnod. Magyarországon a cégautók 90%-a a FIZETÉS része, ez főleg kisebb vállalkozásoknál igaz, de a multiknál sem szokatlan.
Hidd el, a forgalomról van kimutatás mindenhol, amíg ezt a főnök meg a gazdasági mutatók engedik, rendben is van.

Ezen nem változtat, hogy az ismerősöd MOL-os, külföldi tulajdonú multiknál sincs másként.

Mivel tényleg érdeklődtem több helyen, elmondhatom, van ahol olyan az autó hogy teljesen ingyen van, van ahol most havi ötvenezret kell fizetni érte, máshol csak a 7ezres új adót, a harmadik helyen egy full tankolást per hó, és akad egy hely ahol kapcsolós a GPS és át kell a sofőrnek kapcsolni a "maszek" meg a "hivatalos" kilométerek között.

Ahol LÉNYEGES hogy ki hova megy, ott már ezer éve van GPS jeladó.

Ilyen alapon elkezdhetne bárki pampogni a céges mobilokon folytatott magánbeszélgetéseken, a céges faxokon küldött magándolgok miatt, satöbbi.

asdf 2010.03.10. 19:19:16

@BéLóg: "Annyit írnék, hogy a pontokat nem a máv kapja és nem a benzinért, hanem a TANKOLÓ hogy odavitte az autót és nem máshová."
Ez igaz, de a MAVos autot nem is viheti mashova, mint az OMV-hez, mert mintha allambacsi lepacsizott volna veluk occso benyaert, valami ilyesmi remlik...

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.03.10. 22:29:39

@asdf: Igazából szerintem az a kérdés, kit mi motivál a történetben.

Az alkalmazott nyilván "ügyeskedik", olyasmiért akar előnyhöz jutni, amiért nem ő fizet. Hát igen, tényleg szörnyű, örülök, hogy sok olyan erkölcsileg kiváló ember van itt, aki ilyet soha nem tenne. Szerintem viszont az, hogy valaki kicsit élelmesen a maga hasznát nézi, az önmagában nem elítélendő, ha ezzel egyébként másnak nem árt, illetve törvényt nem sért. Itt nem árt senkinek, mert az ÖMV a két kedvezményt egymástól függetlenül adja.

A MÁV döntésének viszont nem látom racionális szempontját: ők nem nyernek vele, nem kapják olcsóbban az üzemenyagot akkor se, ha nem használ az alkalmazott SuperShop kártyát. Azaz motiváció egyértelműen nem a saját haszon.

Hanem a "szúrjunk ki a másikkal" annyira ismert, annyira magyaros elve.

Agyalap 2010.03.11. 10:50:41

@promontor: Igy van, az alkalmazott ügyeskedik. Más kérdés, hogy a 15 millás dobozzal, vagy a 3 ponttal akar jól járni. A szarrágásnak azt érzem én is, hogy nem elég hogy a cég nem venné igénybe a pontokat - de ezért a kis "előnyért" is b@sztatják a pógárt...

BéLóg 2010.03.12. 13:23:50

@asdf: ...és amint mondtam, a HŰSÉGPONTOKNAK nem feltétele, hogy az illető "szabad akaratből" vagy "kényszerből" vitte oda az autóját.

B.GY. 2010.03.14. 20:50:41

Az én főnököm pont leszarja,hogy pontot gyűjtök vagy nem.Sőt még,ha megyek vásárolni az Obiba,akkor is odaadom az ömv kártyámat.Tankoláskor,meg a Shellt.Ott van tankolókártyánk.Hovatovább,még a céges autót haza is hozhatom.Cserébe megcsinálom,ha valami baja van,már ha megtudom.Ha nem akkor szervízbe viszi.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása