Többnyire a 4-es úton szoktam ukrán és román kamionoktól olyanokat látni, amit Pál is megírt a blognak, ráadásul még a tükörből egy fotóra is volt ideje, amin látszik, hogy ez bizony egy magyar rendszámos jármű. Kíváncsi lennék a kamionos és a munkáltatója véleményére, tegnap írtam is nekik egy levelet, ha nem lapítanak és kapok valami reakciót, akkor közzé fogom tenni.
Szeretném veletek megosztani a szemem láttára megtörtént esetet. Az eset a 8 – as főút székesfehérvári bevezető szakaszán Veszprém felől történt 2010.04.01., 16.15 perc körül . A körforgalom előtt összetorlódott úgy 4–500m dugó. Nyugisan araszoltunk a körforgalom felé – tudni kell, hogy ott a belső sáv megszűnik.
A szakasz ahol én haladtam a külső sávban és a zseniális kamionosunk – álljon itt a rendszáma: KXL 172 Green trans - a belső sáv megszűnésétől legalább 200 m volt. Arra lettem figyelmes, hogy valaki nagyon dudál.
A tükörbe nézve döbbenetes látvány fogadott, ugyanis a "kamionosfaszagyerek-vagyokénajavábólésaztcsinálokamiténakarokazútonmellettemegröhögökazeseten" – irányjelzés nélkül egyszerűen kirántotta a kormányt. Ez azért volt életveszélyes mert a kamion mellett is haladt egy autó aki a baleset elkerülése miatt szintén elrántotta a kormányt át a dupla záróvonalon. A szemből érkező autósnak csikorogni kellett, hogy elkerülje a frontális ütközést. Ez a kamionos faszagyerek meg csak nyomta a légkürtöt és ahogy láttam tükörből röhögött az egészen.
Számos kérdés vetődött fel bennem: ok nélkül miért rántotta át a kormányt a belső sávba áttolva magával egy személyautót a dupla záróvonalon???
Miért röhögött az egészen???
Vagy csak lejárt a vezetési ideje?
Sajna előfordul, hogy egyik sáv olykor gyorsabban halad amelyikben épp haladunk, de ez nem jelenti azt, hogy másokat életveszélybe sodorhatok csak mert én is sietek.
A fotón látni, hogy a nem a csak a szélső sávot foglalja el a kamion. Képet e nemes fickórol csatoltam, értékelje mindenki és messze óvakodjon ha Green Trans–os kamiont lát és épp TESCO jelzés figyel a pótkocsi oldalán.
Valamiért erről a történetről és az idióta sofőrjéről ez a világot bejárt videó jutott egyből az eszembe:
eml 2010.04.22. 11:46:32
Sose jövök arra, kikerülöm a körforgalmat.
Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.04.22. 11:52:29
Devil 2010.04.22. 11:59:25
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 12:03:51
gecofeco 2010.04.22. 12:12:18
Sógi 2010.04.22. 12:23:39
Semper Fidelis 2010.04.22. 12:36:18
Sokat megyek arra. Őszintén szólva, én is kurvára utálom, ha valaki elmegy a sor mellett. Éppen azért, mert gyogyós módon szűnik meg az egyik sáv, és gyakorlatilag egy sáv meg a körforgalomba. Ezzel szembeköpi a többi embert, aki kivárja a sorát. Ha tetszik, ha nem, akkor is így van.
-d(-_-)b- 2010.04.22. 12:47:52
Megoldás:
A rendőrök emeljék fel a seggüket az irodában, és fáradjanak ki a helyszínre. A sor végén minden második autót küldjenek be a belső sávba. Ahol pedig a körforgalomba hajtanak be (és megszűnik a belső sáv), egy innen-egy onnan alapon terelje össze a két sávot.
Nyilván ez fárasztóbb, mint trafizni, de hát mintha ők választották volna a "_Szolgálunk_ és védünk" jelmondatot...
ember a holdon? 2010.04.22. 13:14:19
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.04.22. 13:33:48
röhej...
-d(-_-)b- 2010.04.22. 13:34:21
záporjózsi 2010.04.22. 13:43:13
@Sógi: Ez minden hasonló helyen így van...
lr 2010.04.22. 13:43:51
Ember a holdon, rosszqtya és társaik: komolyan nem értitek mi a probléma, vagy csak kommentgenerálni jöttetek?
Gondolom, a Clark Ádám tér előtt is ti szoktok 80-al végigzúzni a buszsávban jobbindexszel, aztán hirtelen meggondolni magatokat, ugye? ;P
Nyilván amíg folyamatos a forgalom, nincs értelme csak az egyik sávot használni (bár rendszerszinten akkor sem jár előnnyel a mindkettő, csak akkor még lehetnek helyek a külsőben jövők közt, ahova be lehet sorolni úgy, hogy egyénileg senkinek ne fájjon), de mikor többszáz méter az összefüggő álló sor, akkor lehet, hogy az 1sávos beeresztés a körforgalomba adja a szűk keresztmetszetet, nem?
deicide666 2010.04.22. 13:44:07
záporjózsi 2010.04.22. 13:46:28
A körforgalomba akkor lehet 2 sávon beengedni, ha az is kétsávos.
deicide666 2010.04.22. 13:46:45
lr 2010.04.22. 13:51:07
Valamint nem látom, h ezen a konkrét helyen mi értelme lenne a fele olyan hosszú sornak.
Egyébként a jó képességűeknek javaslom, próbáljanak meg mondjuk Záhonynál cipzározni hasonló szituban. ;)
-------------------------------------------
Mindettől függetlenül a kamionos sem volt a legcivilizáltabb, de kisautónak a fék, mint olyan nem jutott esetleg eszébe?
lr 2010.04.22. 13:54:24
De a mentalitásbeli hasonlóságot azért te is érzed, nem?
Valahogy az ilyen helyeken mindig jellemzően ugyanolyan módon viselkedik a többség, meg a kisebbség is.
ági anyu 2010.04.22. 13:57:55
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 13:58:50
záporjózsi 2010.04.22. 14:00:21
"ezen a konkrét helyen mi értelme lenne a fele olyan hosszú sornak"
Ja, akkor szántsuk be az egyik sávot. Gondolom a Postán is az lenne a jó, ha sehol se lenne ügyfélhívó, inkább lehetne lutrizni és kárörvendeni, ha a másiknak rosszabb...
Záhony helyett van nyugisabb útvonal...
lr 2010.04.22. 14:01:04
De a mentalitásbeli hasonlóságokat azért te is érzed, ugye? (És ja, a 2sávos beengedést is vágom,hát igen, ahhoz is fel kéne nőni. Bár pl. épp a clarkon már láttam embereket magyar renszámmal is, akik bal indexel mentek a 2.-3. kijáratig belül.)
Legalábbis nekem mindig úgy tűnik, h az efféle szitukban a kisebbség ugyanúgy viselkedik.
Ne érts félre -én sem vagyok azért egy kalapos suzukis. ;)
@deicide666: ja, hogy vasúti átjáró!
Kösz, így már összeállt a kép. De akkor is:
-fessék fel úgy, hogy terelővonal megszűnik,és mind2 sávnak a fele fogy el
-aki nem indexel kifelé, annak azonnali rendőri baccpapucs és ajtóletépés.
Ezek a parasztok fel nem fogják, mennyit lassul miattuk az átjutás, és a legnagyobb dugóban is leszarják (jó, mikor már maga a kör is beállt, akkor tényleg 8).
Take-it-Easy 2010.04.22. 14:01:23
A kamionos egy tapló. Csak ennyit akartam. Köszönöm a fegyelmet. Akarom mondani, figyelmet.
"streetfighter" 2010.04.22. 14:02:35
Kellemetlennek érzem mert sokan állnak a jobbon ez tény, de hát mindenkinek adott a lehetőség.
Egyszer álltam végig a jobb sávot, aztán soha többet.
Néha 3-4 autó is elmegy mire beengednek ez tény. Nem szoktam erőszakoskodni.
záporjózsi 2010.04.22. 14:02:58
záporjózsi 2010.04.22. 14:04:19
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 14:04:27
Ugyanúgy, mint annak, aki nem indexel balra, ha nem kíván kihajtani, és annak, aki 3 kijárattal hamarabb indexel kifelé, mint kellene.
Csokis · http://csokis.blog.hu 2010.04.22. 14:04:47
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 14:06:53
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.04.22. 14:09:20
a többiek nevében nem, de a sajátomban:
igen szoktam
igen naponta többször is!
igen a járművem kresz szerint közlekedhet ott..
máskérdés!? :D
záporjózsi 2010.04.22. 14:10:14
A 2 sávhoz csak annyit, hogy valamikor a hó elején jártam egy olyan lámpánál, amely előtt az út két sávra bővül, majd kb. 200 méterre az egyik sávból le lehet kanyarodni. Mammer a Samarával beállt elém úgy, hogy nem tudtam bemenni a másik sávba. Egyikünk sem jutott át, viszont ha bemegy és utána visszasorol, 3 vagy 4 autóval lettünk volna előrébb. Ja, ilyen alapon csak 1 sávos utak legyenek...
záporjózsi 2010.04.22. 14:10:45
lr 2010.04.22. 14:16:16
@záporjózsi: ja, csak egy baleset nem állandó jelleggel van jelen. Olyankor (pl. pályán) a leállósávon elsisszolást/beragadást/mentőtfeltartást szokta polgártársaink általam inkriminált népcsoportja (aka. népművészeti agyagedények) játszani.
De nem mondd már, h ezt komolyan magyarázni kell, vagy hogy egy autó mozgásán te nem látod, hogy a vezetője egy törtető paraszt, vagy csak pl. valaki, aki nem ismerős a környéken, és beragadt az adott sávba.
(Érdekes módon mikor velem az utóbbi megesik, valahogy mindig beengednek, ha kirakom az indexet és türelmes, de határozott vagyok, pedig még csak presztízsgépeket sem vezetek túl gyakran.)
záporjózsi 2010.04.22. 14:16:19
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 14:16:28
záporjózsi 2010.04.22. 14:21:02
Cipzározni meg bármikor lehet, nem kell ahhoz semmit felfesteni.
záporjózsi 2010.04.22. 14:22:04
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 14:23:04
Marcellusca 2010.04.22. 14:25:49
Agyatlan.
Ki beszélt itt buszsávról?!
O'vasni? Tudol-e?
ember a holdon? 2010.04.22. 14:26:02
lehet félreérthető voltam, és nem hallatszik a hangsúly. A lényeg, ha két sáv van az autók legyenek két sávban, ha valaki a külsőben akar maradni, hát tegye -szive joga- de ne vörösödjön a feje az idegtől, hogy más nem annyira ostoba mint ő, legfőképp pedig ne játszon önkéntes rendőrt mint a posztban szereplő kamionos.
Valahogy az a sejtésem, hogy azok, akik ilyen helyzetekben a külsőben idegeskednek, autópályán nem ilyen előzékenyek, hanem haladnak a belső vagy középső sávban.
lr 2010.04.22. 14:27:25
@rosszqtya: akkor neked tökjó :)
@Easyke: nem akartam védeni a kamionost, szerintem is minimum egy tapló, de egyrészt hivatásosként talán tudta mit csinál (úgy értem, látott már eleget ahhoz, hogy tudja, hogy komoly baj nem lesz - ezzel szemben pont hivatásosként tenni ilyet, hááát :\), még ha ilyet nagyon nem is illik, másrészt nekem a leírásból nem tűnt egyértelműnek, hogy a fék használata nem lett volna-e alternatíva, nem csak a szembe jövőnek.
Én most elindulok haza, mindenkinek további szép napot, és balesetmentest.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 14:29:23
Marcellusca 2010.04.22. 14:29:48
Egy kamionos? :)
Nem-e Te vótál-e az a kamijonos? :D
Petrodon 2010.04.22. 14:30:26
"
Ez így nem jó, mert ott ÜRES pénztárhoz állsz be, vagyis itt ha lenne még egy ÜRES út amin tovább tudsz menni, akkor álnná meg a helyét.
Ebben az esetben viszont olyan, mintha a pénztárnál elsétálnál a sor mellett, és miután az első fizetett bekéredzkednél előre.
Ott is így szoktad?
Röhej...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 14:31:11
Marcellusca 2010.04.22. 14:31:38
Azé' remélem nem a fali csapra gondoltál! :DDDD
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 14:32:48
záporjózsi 2010.04.22. 14:32:55
záporjózsi 2010.04.22. 14:33:25
-d(-_-)b- 2010.04.22. 14:34:08
Dr Kangörény 2010.04.22. 14:34:19
Marcellusca 2010.04.22. 14:34:46
2010.04.22. 14:34:49
Marcellusca 2010.04.22. 14:36:31
"Ugyanúgy, mint annak, aki nem indexel balra, ha nem kíván kihajtani,.." - Szerintem ezt gondold át mégegyszer! :)
záporjózsi 2010.04.22. 14:36:45
Take-it-Easy 2010.04.22. 14:37:16
lr 2010.04.22. 14:37:23
Záporjózsinak írott válaszom épp 2x ment el KBM okán, amiben jelzem, hogy egy bizonyos mentalitásra gondolok.
Ha azt írtam volna, hogy "megállóból indexelő buszt nem engedi ki városban" vagy h "vészvillogóval parkol a buszöbölben, nem fér be tőle a csuklós, a kilógó vége meg megfog egy egész sávot", az sem jelentette volna, hogy a buszmegállót és a forgalmi sávot azonosnak gondolom. (Igen, szar példa.)
@záporjózsi: a szabályok adta lehetőségek kihasználását én sem gondolom törtetésnek.
A határvonalat valahol ott a "kicsit befordítom a kocsit"-nál húznám meg, de ez egy potenciálisan végtelen vitatéma.
A felfestéses támogatását a megfelelő közlekedési kultúra kifejlődésének meg épp azért propagálnám, mert épp a mellékelt ábra mutatja, h igény, az azért még bőven vó'na rá.
És akkor egyel kevesebb ok lenne arra, h bárkinek is liluljon a feje.
2010.04.22. 14:38:22
Ez csak akkor jó analógia, ha utána egy szűk kijáraton kell kimenni és mondjuk még biztonsági ellenőrzés is van, ami mondjuk szűk keresztmetszet a pénztárakhoz képest.
Marcellusca 2010.04.22. 14:41:02
A tábla és a felfestés is meghatározza.
Pölö Újpesti Alsórakpart Dráva utcai vége. Ott a külső szűnik meg.
A sok bírka meg áll a belsőben. :)
-d(-_-)b- 2010.04.22. 14:41:47
És akkor egyébként te úgy gondolod, hogy előtte se legyen két sáv, hanem csak egy (mondjuk Várpalotától Fehérvárig), ha már a körforgalomba csak egy sáv megy be?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 14:41:56
Marcellusca 2010.04.22. 14:43:38
Marcellusca 2010.04.22. 14:44:31
2010.04.22. 14:46:01
Igen, de ha nem engednek be amikor elfogy a sávod (egyébként szabályosan), akkor sem fogsz bepofátlankodni, mert te már megvártál 5 autót (miközben a sorban hátul álló esetleg már 50-et az amúgy azért lassú sorban, mert a sietős vezetőket elől be kell engedni).
-d(-_-)b- 2010.04.22. 14:46:36
lr 2010.04.22. 14:01:04
"-fessék fel úgy, hogy terelővonal megszűnik,és mind2 sávnak a fele fogy el"
Ha csak simán elfogy mindkét sáv, a jobb oldalinak van elsőbbsége, szóval csak a felfestéssel nem lehet cipzárazást kérni a sofőröktől.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 14:46:40
záporjózsi 2010.04.22. 14:49:57
Igen, végtelen. De a kicsit befordítom a kocsit előtt vagy után? A sávomban vagyok, irányjelző megy, azzal ellentétes oldalon záróvonal. Ez agresszív? Nem hinném.
A felfestés megváltoztatása nem rossz ötlet, csak 90-nél érdekes helyzeteket szülhet. Más kérdés, hogy a forgó előtt bőven nincs meg a 90.
.lll. 2010.04.22. 14:51:58
záporjózsi 2010.04.22. 14:52:01
Nikorene 2010.04.22. 14:52:37
De ha Pest felől jövök a 4 sávon, amiből a bal szélső balra a jobb szélső jobbra kanyarodik, és ott akar valaki a kanyarodó sávból beindexelni, azt nem engedem be... kivétel, ha látom a tükörben, hogy a Külső Mester utcából jött, és a bal szélsőbe kanyarodott, mert a tirpákok a Könyves Kálmánon beállnak a kereszteződésbe, és máshogy nem tud kikanyarodni zöld lámpánál.
FDToth 2010.04.22. 14:57:27
záporjózsi 2010.04.22. 14:59:47
2010.04.22. 15:00:06
záporjózsi 2010.04.22. 15:02:39
2010.04.22. 15:04:27
Nem feltétlenül. A belső sáv előző sáv, aminek akkor van létjogosultsága, ha normális haladási viszonyok között előzni szükséges és a visszatérés is megoldható. Feltorlódott forgalom esetén ez nem áll fenn. Persze arra kellene törekedni, hogy a körforgalom is kettő sávot engedjen át, de mondjuk a 3-as főút is jól elvan egy sávval.
záporjózsi 2010.04.22. 15:07:57
kuk22 2010.04.22. 15:08:36
Ha mindenki csak az utolsó pillanatban, zipzárral sorolna a két sor együtt haladna, nem lenne idegeskedés. De ehhez már gondolkodni kellene...
Addig meg én is elmegyek kis bűntudattal, de az a 20 perc meg ér ennyit :D
záporjózsi 2010.04.22. 15:10:41
Lipi1945 2010.04.22. 15:13:23
No, a konkrét helyet nem ismerem, de adott esetben azé köll a két sáv mert egy sávval lehet, hogy a sor az előző kereszteződésig érne és ott dugót okozna.
Jólenne a cipzár, de legjobb a kétsávos körforgalom lenne.
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.22. 15:14:25
1. Nem szabályellenes, sőt kifejezetten HASZNOS, ha a rendelkezésre álló mindkét sávot használjuk. Azaz tessék csak a belsőben is menni, és a végén besorolni.
2. A sok buta és gyáva autós IS menjen el a sáv végéig, és ott soroljon be, ne 200 méterrel előtte - utána meg habzó szájjal anyázzon azokra akik SZABÁLYOSAN közlekednek.
3. A tapló kamionos csak ezek mintapéldája. Tessék magunkba nézni, lakik-e bennünk is ebből a tapló kamionosból: azaz hülyék-e vagyunk, meg irigyek arra aki nem, aztán büntetünk?
Én elmegyek a megszűnő sáv végéig, és ott sorolok be. Akár Fehérváron, akár az Egér út végén, az Andor utcában (mielőtt átépítették), akár a Lágymányosi hídon, amikor felhajtok a Budafokiról vagy a Szerémiről. És nem vagyok hülye, és nem fogok változtatni - aki hülye, szíve joga!
2010.04.22. 15:16:05
- Mennyi a veszteség azon holtidők miatt, amíg a cizárban beengedett autók felváltva besorolnak a sávelfogyás előtt?
- Mennyi lesz ugyanez akkor, amikor még nem észlelhető az akadály a sebesség szempontjából?
- A sokszor 1-2 mp-ek, amelyek az elindulásokhoz, megállásokhoz kellenek egy ilyen helyzetben, mennyivel növelik meg az áthaladási idejét a sorban 20. autónak?
- Mennyivel akkor, ha az autók között még van 10-20 m követési távolság és a tempó mondjuk 30.
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.22. 15:19:37
Mutass egy KRESZ szabályt ami szerint nem szabályosan járok el!
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.22. 15:20:56
2010.04.22. 15:21:31
Jó is ez egy folyamatosan legalább azonos szélességű út esetén, de ha elfogy egy sáv, akkor ez nem segít a dugó elkerülésében, sőt!
PitBuli 2010.04.22. 15:23:45
Lipi1945 2010.04.22. 15:29:07
randomuser1 2010.04.22. 15:32:39
Purci Úr 2010.04.22. 15:32:53
A másik hogy Magyarországon a legkritikusabb a körforgalom, pedig hasznos és jobb mint a lámpás kereszteződés. Csak nem tudják használni az emberek! Azért alakul ki OTT IS dugó, mert folytonosan (mint a metroszerelvény) mennek be a körforgalomba, ahelyett hogy pl. kellő távolságot hagyna az elöttehaladó mögött, így segítve a másik útról jövőt aki ugyancsak rá van kényszerítve hogy belépjen a körforgalomba.
ZIPZÁR - a különféle ruhaneműkön megtalálható eszköz amivel elég sokat találkozik mindenki. Na de ezaz! Hogy csak a ruhán, a közlekedésben ezt nem ismeri vagy csak leszarja mert kisebbségi komplexust szenvedne ha vki befurakodna elé. Az adott kétsávos úton, ahol megszűnik a belső, ugyan mi értelme van felsorakozni a "megmaradó sávban" több száz méteren keresztűl???! Nem logikus, ha a belső sávot/megszünő sávot is használnák amíg lehet, akkor fele akkora lenne a sor???
Ha ezeket mindenki ismerné és rendje módja szerint használná és nem az önzőség, fejetlenség, bunkóság lepné el az uta(ka)t, akkor minden happy lenne és most nem lenne ez a poszt és nem írnék ide...
de hát...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.22. 15:34:15
Amúgy ha több sarokig ér a dugó, akkor ott a egysávosodás után lesz a szűk keresztmetszet, régen rossz az egész, mindegy hány sávon viszel még oda autót... Illetve a JPE módszer alapján levezethető, hogy minél több sávot szűkítesz le egy sávra, annál nagyobb lesz a dugó. Az egész koncepció hibás.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.22. 15:40:05
Egyszer majd próbáld már ki. Csak hogy megtapasztald, hogy mennyire flegmán pattintanak le másodpercek alatt a rend őrei. Ha ki is mennek, mert muszáj, mittomén feltörték a kocsit, vagy egyéb, akkor is ÓRÁKBA telik, mire odaérnek a túlhajszolt szervek.
Lipi1945 2010.04.22. 15:42:05
záporjózsi 2010.04.22. 15:43:42
Nikorene 2010.04.22. 15:44:15
Véleményem szerint a két szélső sáv azért van, ha a lágymányosin dugó van, de Te Dabas felé, vagy az Pesti rakpartra mennél, akkor ne kelljen végig állnod a sort. Közvetlen a lámpás kereszteződés után ott virít két gyönyörű hatalmas zöld tábla (ami persze látható már kereszteződés előtt is), ami mutatja, hogy melyik sáv merre megy, így mindenki tisztában van vele, hogy a két középső megy fel a hídra. Szóval aki ott előzi a sort, azt nem fogom beengedni továbbra se.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.22. 15:44:54
Nikorene 2010.04.22. 15:47:13
Lipi1945 2010.04.22. 15:50:32
Pascal · http://torzskocsma.blog.hu/ 2010.04.22. 15:51:57
Ma ugyanott mindenki ismeri a zippzár elvet. De úgy tűnik, van ahol még nem. Innen üzenem: nemcsak ez a szabályos (igen benne van a KRESZ-ben) hanem ez a leghatékonyabb is.
Az elv egyszerű: mindkét sávot kell használni, a gyorsabb előrejutás érdekében nem szabad sávot váltogatni, a végén pedig egy innen egy onnan.
A kamionos meg nemcsak rosszul ismeri a KRESZT, nem tudja mi a hatékony, hanem még okítgatja is a másikat: na ez eléggé hazai jelenség.
Így nem tűnik bűncselekménynek, de ha áttolja szembe és ott frontális ütközés lesz akkor majd az "oktatgató" telisírja az összes fórumot, mibe fogadjunk.
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.04.22. 15:52:00
mert a járdán a gyalogosok közé akarok vágódni :)
newtehen · avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.22. 15:20:56
egy szabályosan felfestett sáv, ami üres, az nem hasonlít a zárt kasszára! ebbel inkább bele se kezdtél volna! :D
lxrose 2010.04.22. 14:38:22
szerintem elég szűk a kijárat... 50 kasszára 3 méter széles 2 ajtó...
Petrodon 2010.04.22. 14:30:26
1 pénztárnál 1 sor van, 2 sávban 2 sor van
aki nem tud közlekedni, az mind szídja azt aki tud... hány helyet mondjak városban ahol ilyen van!?
azért mert a többség hülye/ráér/nem vezetni/akármi nem biztos hogy az a hülye, aki él jogával.
én részemről megállok a sáv végén kiteszem az indexet és garantálom, hogy 5 kocsin belül valaki beenged! a dolog lényege ott van, hogy nem húzzuk rá a kocsit, arra aki szabályosan áll a sávjában! ha valaki túrja be a kocsi orrán inkább legyalulom neki (volt már rá pár példa) ha valaki kérődzik befelé korrektül szinte mindig azonnal beengedik! (legalábbis engem) jah és után mondjuk illik is megköszönni, ezt felejtik el az autótársak általában, mert nekik mindenkitől elsőbbség jár, mikor nem akkor is :D
bocs kicsit hosszú lett :D
záporjózsi 2010.04.22. 15:55:34
Alex3000 2010.04.22. 15:56:59
Lipi1945 2010.04.22. 15:57:23
RosszQtya · http://indafoto.hu/rosszqtya 2010.04.22. 15:59:03
ma 8 felé a külső mesterben a sor vége majd az illatosnál volt :DDD a lágymányosi buda felé meg hasonszőrű.. most azon a részen copás van, mert hajnali 4 körül eldurrant egy vízcső és terelések ezerrel...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.22. 15:59:38
sanyikám 2010.04.22. 16:00:19
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.22. 16:03:16
záporjózsi 2010.04.22. 16:03:19
@RosszQtya: A Külső Mester amúgy is behajtani tilos (1 éve adták át...). :D
Nikorene 2010.04.22. 16:03:30
kedden meg 3... az emberek nem tunnak vezetni
lehet egyébként a Külső Mesterről elmenni a Gubacsira és a benzinkútnál visszajönni a Külső Mesterre, de azt nem szeretem...
Nikorene 2010.04.22. 16:04:17
záporjózsi 2010.04.22. 16:05:16
záporjózsi 2010.04.22. 16:07:49
Lipi1945 2010.04.22. 16:08:05
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.22. 16:08:14
Zsola777 2010.04.22. 16:09:15
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.22. 16:09:33
záporjózsi 2010.04.22. 16:10:32
csacse · http://csacsee.blog.hu/ 2010.04.22. 16:12:20
A tescos példádra visszaérve, ha a tömöt sorban állsz, nem elöl, és valaki befurakszik eléd, akkor te is felbaszod az agyad....
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.22. 16:13:20
És ennek ellenkezőjéről senki nem győz meg, hacsak nem indokolja KRESZ szabály beidézésével. Egyébként meg ha nem engedsz be, az nem annyira nagy baj - én rugalmas vagyok, néha én sem engedek be valakit ilyen helyzetben. Úgyhogy nem lesz sértődés, majd beenged más. :)
Vagy ha senki nem enged be, akkor végigvárom míg lemegy a sor, az sem sok, kb. fél perc. Így is SOKKAL kevesebb idő, mint 3-4 lámpaváltást végigbohóckodni a Lurdy előtt...
Nikorene 2010.04.22. 16:16:21
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.22. 16:16:50
És igazad van. nem kell kényszeríteni ilyenkor, hogy beengedjen. Beenged, mert jobban nevelt, mint Te. :-D
Nikorene 2010.04.22. 16:17:43
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.22. 16:20:37
- Ha Budára akarok menni, akkor Petőfi híd.
- Ha Délre megyek tovább, akkor Soroksári.
Nem is érintem a Lágymányosit - bennem van a hiba? :)
2010.04.22. 16:20:54
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.22. 16:21:45
Nikorene 2010.04.22. 16:25:46
De abból a szempontból lényegtelen honnan jövök, ha a probléma a Könyves Kálmán Lágymányosira vezető 2+2 sávjáról beszélünk.
Nikorene 2010.04.22. 16:27:15
záporjózsi 2010.04.22. 16:29:23
@newtehen: "b) Elsőbbség: továbbhaladási jog a közlekedés más résztvevőjével szemben. Azt a járművet, amelynek elsőbbsége van, az elsőbbségadásra kötelezett nem kényszerítheti haladási irányának vagy sebességének hirtelen megváltoztatására. Azt a gyalogost, akinek elsőbbsége van, az elsőbbségre kötelezett nem akadályozhatja és nem zavarhatja áthaladásában."
Be is tolhatom a kocsi orrát eléd, ha olyan messze állsz az előtted állótól.
index-cenzura.biz 2010.04.22. 16:29:57
a kamionos úgy gondolta, hogy rá nem vonatkozik a kresz, mert elég nagy tömegű az autója és nem fogja megvárni míg beengedik.
meghát igaza is van, mifaszt csinálsz? ha eltöröd a kezét egy vascsővel, te mész börtönbe.
záporjózsi 2010.04.22. 16:30:34
Nikorene 2010.04.22. 16:35:57
Nagyon sok mindent szabad, amit az ember mégse tesz meg, mert felfogja, hogy másokat irritál a viselkedésével. Illetve nagyon sok mindent megtesznek emberek, amiről tudják, hogy szabad, de irritálja a másikat, ezt hívják pofátlanságnak.
Ha pedig sűrűn fordulnál elő a környéken, akkor tudnád, hogy
a, ha áll a sor, akkor az annyira áll, hogy nem tudsz még behúzódni se a sávod szélére, mert áll a sor.
b, a szélső sáv bal oldalán demszkibogyók vannak, tehát nem fognak tudni kikerülni, ha ott megállsz a sáv szélén indexelve... a másik oldalon meg padka van, ott se.
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.22. 16:38:16
záporjózsi 2010.04.22. 16:41:21
"Illetve nagyon sok mindent megtesznek emberek, amiről tudják, hogy szabad, de irritálja a másikat, ezt hívják pofátlanságnak."
Pl. pofátlanság embereket megszólni azért, amit Te is megtehetsz, csak megideologizálod, hogy miért nem teszed.
"csak ne akarj sávot váltani..."
...és miért? Mi tiltja?
záporjózsi 2010.04.22. 16:44:46
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.22. 16:45:25
Nikorene 2010.04.22. 16:47:00
Leírtam egy konkrét esetet, alátámasztottam az érveimmel, hogy miért tartom pofátlanságnak, amit ott azon a helyen sokan csinálnak, továbbá leírtam olyan helyzetet, amikor a legjobb szándékkal se lehetne mást csinálni, és olyankor bizony sok más embert akadályoz a besoroló. Ennél többet sajnos nem tudok tenni. Aki ebből nem érti, az pofátlankodjon tovább, aztán egyszer majd emberére akad...
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.22. 16:47:40
Nem nézi senki, hogy direkt, vagy szándékos. Rendőr kijön, lehelyszínel, megnézi, hogy állnak az autók. Biztosító kifizeti a másik felet, neked meg megy a magasabb maluszos csekk. Kutyát nem érdekli mit magyarázol zippzár elvekről, meg arról, hogy te előre mehetsz.
Nikorene 2010.04.22. 16:47:53
2010.04.22. 16:48:54
Nikorene 2010.04.22. 16:49:48
záporjózsi 2010.04.22. 16:51:30
@Nikorene: "3. § (1) Aki a közúti közlekedésben részt vesz, köteles
[...]
c) úgy közlekedni, hogy a személy- és vagyonbiztonságot ne veszélyeztesse, másokat közlekedésükben indokolatlanul ne akadályozzon, és ne zavarjon."
Nem akadályozhatsz.
Nikorene 2010.04.22. 16:53:24
Nikorene 2010.04.22. 16:55:16
Nikorene 2010.04.22. 16:56:25
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.04.22. 16:59:00
Nikorene 2010.04.22. 17:02:10
záporjózsi 2010.04.22. 17:02:29
Hozzám korábban kell felkelned - merthogy nem arra szoktam járni, így nehezen érsz oda. Emellett nem szoktam orrot tolni, max. szépen mosolygok és megvárom azt, aki nem magával, hanem a forgalommal törődik.
Nikorene 2010.04.22. 17:05:32
Tornado86 2010.04.22. 17:37:10
min 2010.04.22. 17:46:13
Látom a székes városunknban is előfordúlnak ostoba népek nem kevesen akik szerint genyaság az üres sávban előremenni míg ők birka módjára tátott szájjal néznek ki a fejükből
Rahsid 2010.04.22. 17:53:53
Rahsid 2010.04.22. 18:00:46
Kukori és Kotkoda 2010.04.22. 18:08:44
"És ilyenekből áll a blog olvasóinak 90 százaléka... "
Az a baj, hogy nem csak olvasnak, hanem írnak is. :)
Kukori és Kotkoda 2010.04.22. 18:14:51
záporjózsi 2010.04.22. 18:18:06
monyon le 2010.04.22. 18:57:16
MERT NEM TUDJÁK HASZNÁLNI A KÖZUTAKAT!!!
Nincs még nicked 2010.04.22. 19:03:18
Sosem fogod megérteni, mi a különbség a furakodás meg az ésszerű közlekedés között, ugye?
Nincs még nicked 2010.04.22. 19:10:06
'Mennyi a veszteség azon holtidők miatt, amíg a cizárban beengedett autók felváltva besorolnak a sávelfogyás előtt?'
Semennyi.
'Mennyi lesz ugyanez akkor, amikor még nem észlelhető az akadály a sebesség szempontjából?'
Szintén semennyi.
'A sokszor 1-2 mp-ek, amelyek az elindulásokhoz, megállásokhoz kellenek egy ilyen helyzetben, mennyivel növelik meg az áthaladási idejét a sorban 20. autónak?'
Semennyivel. Sőt, inkább csökkentik.
'Mennyivel akkor, ha az autók között még van 10-20 m követési távolság és a tempó mondjuk 30. '
Semennyivel.
Vagy nálad növelik? Akkor magadban keresd a hibát...
Nincs még nicked 2010.04.22. 19:13:15
-d(-_-)b- 2010.04.22. 19:32:39
"A belső sáv előző sáv, aminek akkor van létjogosultsága, ha normális haladási viszonyok között előzni szükséges és a visszatérés is megoldható."
Látom, fogalmad sincs, miről beszélsz. Lakott területről beszélünk ugyanis. Párhuzamos közlekedésről hallottál-e?
Androsz · http://wikipedia.blog.hu/ 2010.04.22. 19:36:39
vérengző kismalac 2010.04.22. 19:50:53
''autónepper.'' 2010.04.22. 19:51:56
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.22. 19:54:51
Aki szerint "jólneveltségből" nem szabad használni az ÜRES FORGALMI SÁVOT, az gondolom mindenhol a hosszabb sorba áll.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 19:55:22
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.22. 19:55:27
''autónepper.'' 2010.04.22. 19:57:51
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.22. 19:58:33
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.22. 19:59:34
''autónepper.'' 2010.04.22. 20:00:38
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.22. 20:01:55
''autónepper.'' 2010.04.22. 20:04:05
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.22. 20:05:25
''autónepper.'' 2010.04.22. 20:07:29
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.22. 20:09:32
- Igen, kisfiam, te is vezethetsz!
- Húúúú, akkor azzal mindenhova mehetek majd?
- Nem, kisfiam, csak ahol út van, ott mehetsz!
- Húúúú, akkor majd itt is mehetek, a belső sávban a körforgalom előtt?
- Nem kisfiam, ott nem mehetsz!
- De miért apuuuu, az nem út?
- De igen kisfiam!
- Akkor mehetek rajta, nem, apuuu?
- Nem kisfiam!
- De miért nem?
- Mert senki nem megy rajta, nem látod?!
- De apuuu, most megy rajta egy bácsi béjemvével!
- A béjemvések köcsögök, kisfiam!
- De apuuuu, most meg egy suzukis bácsi is megy rajta!
- A suzukisok is köcsögök, kisfiam. Ott nem lehet menni!
- De miért, appuuuu?
- Mert te is köcsög vagy, és fogjad be az arcodat, mert pofánrúglak!
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 20:36:47
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.04.22. 20:41:50
Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.04.22. 20:42:30
Nikorene 2010.04.22. 20:44:57
A megszűnősáv végén a zippzárt helyeslem, és művelem is, akár a megszűnő, akár a megmaradó sávban vagyok. A kanyarodósáv(vagy olyan sáv, mint a példámban) használatát azon célból, hogy beelőzd a sort, nem támogatom, és pofátlanságnak tartom, illetve ha megtehetem nem is segítem... és igen az ilyen esetekben kurvára zavar, hogy elmennek mellettem, mert anyival később érek az uticélomhoz... még mielőtt a névelőbe is bele lesz kötve, itt egy-egy reggel nem egy, nem két de nem is 5 autóról van szó...
Tornado86 2010.04.22. 20:51:58
Nagyszebeni a tag és aki ebben reménykedik: nem rúghatják ki, mivel övé a teherautó. Mellesleg nem volt egyetlen balesete sem.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 20:58:44
jelentéktelen alak 2010.04.22. 21:01:42
Sok helyen tapasztalom, ilyen szituációban, hogy a teherautó, vagy kamion a megszűnő sáv előtt több száz méterrel a sáv elválasztó vonalon araszol a dugóban. Ezzel mindkét sávot feltartva, mert arról gondoskodik, hogy mellette semelyik sávban ne lehessen elférni.
Nem értem, hogy miért teszik ezt, mint ahogy azt sem értem értem, hogy ahol az autópályák és gyorsforgalmi utak be vannak kamerázva, ott miért nem szankcionálják mindenütt az ilyet.
Érdekes, hogy Németországban, Ausztriában, még nem tapasztaltam ilyet. De Magyarországon elég gyakran. Kétszer kellett mennem ilyen kamion mögött Skóciában is.
Ismétlem, nekem NEM A KAMIONOSOKKAL VAN A BAJOM! A bajom a bukókkal van, de ebben a témában a bunkók éppen a kamion volánjánál ülnek..
Rahsid 2010.04.22. 21:07:34
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.22. 21:07:59
kepfeltoltes.hu/view/100422/Clipboard02_www.kepfeltoltes.hu_.jpg
vérengző kismalac 2010.04.22. 21:14:50
Sajnálom. :(
Nem gondoltam, hogy te vagy ;)
Azért nincs harag?
SzLacika 2010.04.22. 21:16:47
Nicolas Cage vezette a kamiont??? Ez ő nem?? :)
szalontüdő 2010.04.22. 21:17:45
vérengző kismalac 2010.04.22. 21:18:24
Szerintem inkább Nicholas.
Nikorene 2010.04.22. 21:21:32
1kutya 2010.04.22. 21:33:53
1kutya 2010.04.22. 21:37:59
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 21:38:37
@vérengző kismalac: Bammeg, lebuktatsz, aztán még ilyet kérdezel? :)))
@1kutya: Igen, igen, én csak képviselem őket itt :)
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.22. 21:52:51
1kutya 2010.04.22. 21:59:12
maffiaaaaaaaaaaaaa....:DDD
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 22:05:16
Tornado86 2010.04.22. 22:17:51
Mellesleg tudod, miért rázzak bulikon a rockerek a fejüket, a manelisták a hátsó felüket? :)
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.22. 22:25:55
vérengző kismalac 2010.04.22. 22:30:47
Igazad van "amerikaiasitotta", de a születési neve: Nicholas Kim Coppola
Azért nem kell gúnyolódni. :)
a Figyelööö 2010.04.22. 22:56:48
Mivel csak a kamionos élte túl az esetet, aki azt mondta, hogy apám kicsit átjött a záróvonalon, le is zárták az ügyet.
Természetesen, Édesapám is hibázhatott, lehet hogy hibázott. Nem tudjuk meg. Nagyon kemény frontális ütközés volt. Nagyon csúnyára tört minden.
SzLacika 2010.04.22. 23:31:16
SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.04.23. 10:03:48
záporjózsi 2010.04.23. 10:10:40
Nikorene 2010.04.23. 10:32:14
záporjózsi 2010.04.23. 11:19:41
2010.04.23. 11:51:04
- szabály szerint a megszünő sávban haladó elsőbbségadásra kötelezett.
- a sorban már fél órája 5-tel totyogó ideges emberek nem szeretik azokat, akik 1 perce még 800m-re voltak és most elől a befofátlankodásaikkal lassan tartják a sort.
- lehetne felváltva is "zipzározni", esetleg szabályt is lehetne rá hozni (megjegyzem, elég hülyét), de ezzel csak addig nincs gond, amíg nem kell megállapítani a felelősséget.
Még egy utolsó gondolat ezzel kapcsolatban: mikor halad át több autó egy útszakaszon?
1. Ha egy sáv halad folyamatosan 50-nel x autóval.
2. Ha kát sáv halad max 15-tel 2x autóval.
Ha nincs időveszteség a folyamatos besorolásnál (a zipzár módszernél), akkor miért van az, hogy egy útépítésnél, ahol 2 sáv egyre szűkül, nagy forgalom mellett 10 alá csökken a sebesség, ha pedig csak eleve egy sáv volt, akkor esetleg 30-40, mert van egy korlátozó tábla?
Ha az emberek az előző sávot arra használnák, ami, akkor a 2 sávval sem lenne gond, de így lakott területen belül nem látom értelmét (ha a főirányt leszűkítik).
2010.04.23. 12:01:40
Mutass már rá a párhuzamos közlekedés különbségeire lakott területen belül és kívül!
Megszünő sáv esetén hogyan lesz a közlekedés párhuzamos?
2010.04.23. 12:07:32
Még akkor is nagy a veszteség, ha egy viszonylag jól kiszámítható esemény történik és még sávokat sem kell váltani. Ma számoltam, hogy a lámpánál 4 autó állt előttem, a zöldre váltás után 4 mp kellett, mire az előttem lévő elindult. Mi lenne, ha a lámpa sárga nélkül váltana zöldre és 2 sávból 1 lenne?
záporjózsi 2010.04.23. 13:15:30
Azért csökken le a sebesség egy útépítéses összeágazásnál, mert
- nincs meg a 2 sávnyi kapacitás, viszont megvan hozzá a 2 sávnyi forgalom;
- nincs meg a 2 sávnyi forgalom, de nem mindenki a végén sorol be, így a sor egy részének meg kell állnia és újra gyorsítania;
- nincs meg a 2 sávnyi forgalom, de sokan nem tartják be a megfelelő követési távolságot, nagyokat fékeznek, így a sor egy részének meg kell állnia és újra gyorsítania.
Nikorene 2010.04.23. 13:17:01
záporjózsi 2010.04.23. 13:23:35
Nikorene 2010.04.23. 13:33:41
Ha már 4-5 autó a jobb és bal sávból befele indexelve feltartja a két középső sáv forgalmát, akkor én már ott állok a Külső Mester utcában a zöld lámpánál, és nem megyek be a kereszteződésbe, mert nem férek be, és nem akarok beragadni... Ma reggel pont így álltam a lámpa alatt, és néztem ahogy az sárgára, majd pirosra vált.
Arról ne is beszéljünk, ha mondjuk az van, mint tegnap, vagy mint Kedden, amikor a hídon 3-4 autó összemegy, és elfoglalnak 1 sávot a kettőből... szóval nekem nehezen fogod tudni megmagyarázni, hogy ha még egyszer annyi autót ráengedünk a hídra, mint amennyi a Könyves Kálmánról jön ,akkor majd mennyire flottul fog működni az a csomópont...
záporjózsi 2010.04.23. 13:45:41
A beragadás elleni tevékenység szép dolog, én is úgy szoktam, van ilyen. Ahol gyakrabban járok, tudom, hogy mikor nem szabad már elindulnom, hogy ne ragadjak be akkor is, ha minden tisztának tűnik.
Nikorene 2010.04.23. 14:06:39
Az meg hogy valakik elcseszték nem mentség mások bunkó viselkedésére.
2010.04.23. 14:28:26
Igen, ennyire egyszerű lenne, ha az elfogyó sávban állók megvárnák, hogy a másik sáv szabad legyen és nem mondjuk "betennék" a kocsi orrát, ahogy itt valaki írta. De nyílván, ha ez lenne, akkor senki sem akarna előre menni, mert úgy tovább tartana a dolog, mintha beállna a sorba. Szóval a lényeg az erőszakosságon van, mert egy besorolásra békésen várakozó autóst nem fog beengedni egy ideges, fél órája 5-tel araszoló emberke, aki már amúgy is félórás késésben van, csak olyat, aki ezt kierőszakolja. (Persze van olyan is, hogy előzékenység, csak ilyen esetekben nincs létjogosultsága, hacsak nem egy kék villogós járműről van szó, persze azt már nem úgy hívják.)
2010.04.23. 14:34:49
Na azt ne mondd, hogy a nem végén besorolás sokkal inkább megállítja a forgalmat, mint a végén végrehajtott!
Nikorene 2010.04.23. 14:35:49
Ha rendesen és mindenki használná, akkor ha 20 autóból a 18. vagy, akkor a zippzár után az egy sávban is 18. lennél, tehát nem buknál "helyet" így időt se, viszont a fele akkora sor pl nem dugítja fel az utat keresztező egyéb utakat.
záporjózsi 2010.04.23. 14:36:06
@Nikorene: A Mester utca után bizony 3 sávon lehet eljutni a hídra. 2 sáv a Máriássy utca felől, egy pedig a Soroksári út felől kanyarodik. Ha pedig nem akarod a rosszul megépített kereszteződésben a forgalmat segíteni, a te dolgod. Ettől még én pontosan ugyanúgy fogok közlekedni.
Nikorene 2010.04.23. 14:42:33
Ehhez csak használni kell tudni a dolgot...
2010.04.23. 14:43:12
Nikorene 2010.04.23. 14:50:38
Ha meg tahó módon közlekedsz, az a Te bajod, eccer majd betörik az orrod érte...
2010.04.23. 14:51:41
Nikorene 2010.04.23. 14:52:59
záporjózsi 2010.04.23. 14:53:26
Nemrég egy kereszteződésben önkéntörp módjára vagy 8 autó cipzárazott keresztbe. Senkinek nem kellett megállnia, még váltania sem, mindenki tudott kettesben csorogni. Kanyarodó főútvonalról lekanyarodók + a kanyarodó ágra felkanyarodók csinálták.
Nikorene 2010.04.23. 14:55:54
záporjózsi 2010.04.23. 15:00:16
2010.04.23. 15:02:25
2010.04.23. 15:06:18
Nikorene 2010.04.23. 15:08:20
Nikorene 2010.04.23. 15:10:28
záporjózsi 2010.04.23. 15:38:12
Tábla szerint egyébként a Könyves-Máriássy jobbkanyar a tényleges kanyarodás előtt kb. 50 méterrel lesz kanyarodósáv. Előtte legalább kétszer ennyit egy egyszerű forgalmi sáv.
záporjózsi 2010.04.23. 15:39:08
Nikorene 2010.04.23. 15:45:05
Tornado86 2010.04.23. 15:54:39
Ki mivel gondolkodik :)
Nikorene 2010.04.23. 15:56:49
2010.04.23. 16:34:36
záporjózsi 2010.04.23. 17:00:56
@Nikorene: O.K.
tundrazuzmo (törölt) 2010.04.23. 18:29:16
forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2010.04.23. 19:05:44
Sziasztok! Lenne egy kérésem, hogy szerintetek a kötelezőm fog-e fizetni.
Én: Parkoltam, 40. sz út mellett, belterületen, az út és a járda közötti széles murvás sávon, egy üzlet előtt. Menetirány szerinti, jobb oldalon betontól jó 1m-re. Asszony, kisgyerek ült a kocsiban. Nem is lenne kérdésem de mint utóbb kiderült volt egy megállni tilos tábla is.
Másik autó: kertből (jelölés és tábla nélküli "hivatalos" parkolója az üzletnek) kitolatott egy autó, amely az ellenkező irányba kívánt haladni, de eközben totál belement a farával az én faromba.
Fizetni fog ilyenkor a kgfb?
1. én tilosban parkoltam
2. a másik autó tolatás közben okozott balesetet
3. másik autó beletolatott egy álló autóba
4. telekről kihajtva okozta a balesetet
5. kis ívben fordult, balra tolatás közben - nem a saját sávjába, nem is a szemben lévő sávjába, hanem a murvába illetve a fölötte lévő autómba.
6. nem volt nála csak a csekk, amivel a biztosítót tudtuk azonosítani, de a kötvényszámot nem.
Köszi a véleményeket!
ON:
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.23. 19:18:34
forintosProjekt - · forintosprojekt.blog.hu 2010.04.23. 19:20:46
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.23. 19:37:29
sheva09 2010.04.23. 19:43:18
Miért nem lehet a "cipzár" elvet alkalmazni ebben a szerencsétlen országban? Múltkor itt pécsett az uránvárosi tecsónál(ahol egyébként érthetetlen módon egyetlen 1 qrva kijárat van)bedugult az egész parkoló,de nagyon durván.
A sok bunkó paraszt meg csak néz előre, nehogy be kelljen engedni egy autót és 4s-al tovább tartson neki mire kiér a dugóból!!! Mennyivel egyszerűbb lenne ha mindenki csak 1 autót engedne be maga elé?
Nevetséges szituk - nevetséges emberek miatt...
sheva09 2010.04.23. 19:44:53
"Hosszú sorok szoktak ott állni, nem csak Veszprém felől, hanem az elkerülőről érkezőknél is. Természetesen mindenki a szélső sávban bassza a rezet, ha meg valaki használni meri a tök üres belső sávot, akkor megy az anyázás.
Megoldás:
A rendőrök emeljék fel a seggüket az irodában, és fáradjanak ki a helyszínre. A sor végén minden második autót küldjenek be a belső sávba. Ahol pedig a körforgalomba hajtanak be (és megszűnik a belső sáv), egy innen-egy onnan alapon terelje össze a két sávot.
Nyilván ez fárasztóbb, mint trafizni, de hát mintha ők választották volna a "_Szolgálunk_ és védünk" jelmondatot... "
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.23. 19:51:52
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.04.23. 19:54:58
droid_ · http://matyiszuro.blog.hu/ 2010.04.23. 20:05:58
2010.04.23. 23:38:55
De miért a sor végén? Szerinted ez rendben lenne? Akkor már az elejétől kellene kezdeni.
Persze hülyeség lenne a rendőröket ilyen miatt kiküldeni, amikor volna elég olyan helyzet, ahol súlyos szabályszegés miatt nagy a balesetveszély.
Kicsi79 2010.04.24. 17:11:55
sheva09 2010.04.25. 03:38:48
@sheva09: "A sor végén minden második autót küldjenek be a belső sávba."
Én ilyet nem írtam :-)
Egyébként egyetértünk.
2010.04.25. 13:23:15
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.04.26. 20:12:39
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.04.26. 20:13:48
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.04.26. 20:25:09
záporjózsi 2010.04.27. 10:30:34
A benzinkúton, áruházi parkolón vagy egyéb, közforgalom számára megnyitott magánterületen történő előrehaladást a terület tulajdonosának kell szabályoznia valahogy. Nem értek vele egyet, de semmi jogom ahhoz, hogy egy besoroló járművet indokolatlanul akadályozzak. Ugyanígy nem akadályozhatom (pláne nem veszélyeztethetem) azt, akiről tudom, hogy lakó-pihenő övezeten keresztül jött be elém. Viszont ha nincs kint a tábla, vagy csak Tempo30 van, akkor szabad bemenni, szabad ott kikerülni a dugót, tehát meg is teszem. Ha ez az ottaniaknak nem tetszik, kérjenek LPÖ-t.
Ha belógsz a másik sávba, indokolatlanul akadályozol, tehát szabálytalan vagy. Ha nem engeded be, jogod van hozzá, csak a forgalmat akadályozod, azaz dugót csinálsz.
A 6-os út - M0 felhajtó úgy elcseszett ahogy van. A besorolásos tábla (azaz nem a sávkiosztásos tábla) szerint szoktam ott beállni a sorba, de mivel nem tudom, hogy ki "rövidít" és ki tévedt el (első alkalommal én is megszívtam, kb. a 2. autó engedett be...), be kell engednem. Nem szívesen. Éppen ezért szoktam más útvonalat keresni a 0-s felé.
Nem baj, ha irigyled azt, hogy a többiek élek a szabályokkal, de legalább ne légy rá büszke. Ebben az országban a sorbaállás népi játék, megszoktuk, hogy a húsért, a banánért vagy a kenyérért is sorba állunk. De ha végre valaki sikeresen eltér ettől, ráadásul annyira és csak annyira, amennyire a szabályok megengedik, talán nem kellene akadályozni.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.04.27. 12:18:45
záporjózsi 2010.04.27. 14:06:41
"Természetesen hiába kérünk LPÖ-t"
Rosszul tetszenek csinálni...
"Kívánom neked, hogy kerülj sokat szembe a hozzád hasonlókkal."
Köszönöm a jókívánságokat, velük igen könnyű megtalálni a legjobb közös megoldást, mert rugalmasak. Pl. hogy ki menjen előbb: aki előrébb áll.
"Én nem próbálok ügyeskedve a mások kárára előrébb jutni"
Ez a Te döntésed, ha nem használod ki, csak magaddal kell elszámolnod.
"és ha látom, hogy valaki ezt teszi, azt igenis megpróbálom ebben megakadályozni."
Ez is a Te döntésed, de jogilag védhetetlen.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.04.27. 14:56:49
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.04.27. 15:01:20
Ha pedig tudnád, hogy mit jelent nálunk az,hogy a kapu az utcára nyílik, nem beszélnél ilyeneket..A költözés meg az egész utcának lesz a megoldás?? Van még ilyen értelmes tanácsod?
záporjózsi 2010.04.28. 08:30:36
Ez Magyarország. Gratulálok!
"A költözés meg az egész utcának lesz a megoldás?"
Akár. Az Országház helyén 150 éve még valami gyár vagy malom volt. A Szabadság tér helyén az Újépület. A MüPa helyén 20 éve vasúti teherpályaudvar. A Ráday utcában és a Liszt Ferenc téren nagy tiltakozás volt a kocsmák ellen. A tiltakozók legalább egy része elköltözött, jöttek újak, akik már az új kialakítás tudatában vettek ott lakást.
"Van még ilyen értelmes tanácsod? "
Van. Hová küldhetem a számlát? :D
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.04.29. 14:49:02
Ez Magyarország. Gratulálok!
??????????
Komolyan kezelésre szorulsz...Sebaj, csak vigyázz, nehogy egy ezüst színű Audi A6-tal is megpróbáld..Meg fogsz lepődni:-))))Néhány ilyen pofátlant már letoltam az útról...Volt is nagy hangzavar...Csak tudod mi a fura? A többiek megköszönték..Vajh miért? Ismered ezt a viccet?
"A Danubius Rádió közlekedési hírei:
- Figyelem! Az M7-esen autózók figyelmét szeretnénk felhívni, hogy legyenek óvatosak, mert egy őrült a forgalommal szemben autózik Budapest felé.
Záporjózsi épp az autópályán hallgatja a felhívást, majd felcsattan:
- Hogy-hogy egy? Mind!"
Nem ismersz magadra?
záporjózsi 2010.04.29. 19:17:06
"Néhány ilyen pofátlant már letoltam az útról."
Minden bizonnyal. Közben ugyan volt egy kis közúti közlekedés veszélyeztetése, de rá se ránts!
"A többiek megköszönték."
ROTFL
"Nem ismersz magadra?"
Nem. Ma sikerült 2 utcasaroknyit (!) mennem egy teljesen üres, egyenes nyilas sávban, miközben mindenki a másikban araszolt. Előttem 1 (egy) kocsi ment, végig láttam előre az utat. Hiába néztem a távlákat, a felfestést, sáv volt az. Aztán elfogyott, hát besoroltam. Az első autó beengedte az előttem haladót, a következő engem. Úgy, hogy meg is álltam. Csak azt nem értettem, hogy a többiek miért nem jönnek utánam - és miért foglalják el ehelyett a kereszteződéseket és a zebrákat? Az biztos szabályosabb.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.01. 20:51:07
''autónepper.'' 2010.05.02. 14:37:45
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 17:04:24
Azért vannak a dugók, mert a legtöbben birka módon a sáv vége előtt 100 kilométerrel besorolnak a másik sávba, és az megtelik. Ha mindenki normálisan tudná használni a sávokat, akkor nem lenne, olyan, hogy valaki "elszáguld" az álló autók mellett, mert akkor minkét sáv normálisan haladna, a végén pedig normálisan beengednék a megszűnő sávból az autókat.
Amúgy pedig megszűnő sávot összehasonlítani egy benzinkúttal elég nevetséges.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.02. 17:38:16
Ez a nevetséges:
"...a végén pedig normálisan beengednék a megszűnő sávból az autókat."
Akiknek ott sem szabadna lenniök és később érkeztek, mint akik a jobb oldali sávban szabályosan haladnak..Gratula..
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.02. 17:39:27
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 17:43:08
Ezt honnan veszed? Addig, amíg nem szűnik meg a sáv, addig ugyanolyan forgalmi sáv, mint a mellette lévő.
"streetfighter" 2010.05.02. 17:54:07
"Jobbra tarts! Mindig, minden esetben"
Lakott területen belül csak akkor, ha a jobb oldali üres és egy gyorsabb jön mögötted.
záporjózsi 2010.05.02. 21:20:15
Itt a tévedés. Két sort kerestem (annyi sáv van), egy volt. Ha nem úgy állnak, az ő bajuk. Ugyanis ha valaki nem halad, azt megelőzöm. Ha nem tudok visszatérni, ott maradok. Ha elfogy a sáv, besorolok.
"Fogadjunk neked a mozgáskorlátozott hely sem szent?"
Tévedés. Prekoncepció. Jellemző. A mozgáskorlátozott hely ki van táblázva vagy fel van festve. A családos is. Egyszerű betartani. A szabályokat ugyanis igyekszem maradéktalanul betartani. Pl. ma jópárszor rám villogtak a kétszer egy sávon, hogy ne pöcsöljek 90-nek. Rossz nekik... 50-nél szintén. Aztán amint lett 2 sáv lehúzódtam, mert nem akadályozhatom. Ha gyorsabban akar menni, menjen.
@...::: Flúgos Kamionos :::...: Ezt a legnehezebb felfogni. Vannak olyan csomópontok, ahol a könnyebb átjutás érdekében 2 sáv van, de előtte és utána csak 1. Vagy a parkoló autók miatt, vagy egyszerűen így alakították ki. Nos, egyszerűen félnek az emberek használni és emiatt lesznek hoszabbak a sorok. A nem parkoló, de álló autót is meg lehet előzni, akár 5-tel is.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 21:29:02
záporjózsi 2010.05.02. 21:49:48
1.: ne legyen kötelező
2.: ne akadályozzon másokat.
Engem ma háromszor előztek meg forgalomtól elzárt terület, záróvonal és szembe irányú kanyarodósáv igénybevételével csak azért, mert szabályos sebességgel (de legalább is nem alatta ;)) mentem. De ekkor sem mehetek neki, nem boríthatom fel, sőt, ha balesetveszélyes amit csinál, akkor segítenem kell a besorolásban is! Mert nem veszélyeztethetek.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.02. 22:43:45
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.03. 09:41:49
"25. § (2) Járművel az úttesten - az előzés és kikerülés esetét kivéve - annak menetirány szerinti jobb oldalán, az út- és forgalmi viszonyok szerint lehetséges mértékben jobbra tartva kell közlekedni. Lassú járművel, kerékpárral, állati erővel vont járművel, kézi kocsival, hajtott (vezetett) állattal, valamint lassan haladó járművel - ha az út- és forgalmi viszonyok lehetővé teszik - szorosan az úttest jobb széléhez húzódva kell haladni.
36. § (1) Olyan úttesten, amelyen az azonos irányú forgalom számára két vagy több forgalmi sáv van (párhuzamos közlekedésre alkalmas úttest) - a (2)-(4) bekezdésben említett eseteket kivéve - a külső (jobb szélső) forgalmi sávban kell közlekedni. Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad."
El tudjátok olvasni a második bekezdést?? Ennyit erről...Amikor elhaladsz a dugóban a jobb oldalon álló sor mellett, szabálytalan vagy. Sz@r ügy, mi?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 09:48:46
"Más forgalmi sávra ráhajtani csak előzés, balra bekanyarodás, illetőleg megfordulás céljából szabad."
A szövegértéssel mi van? Attól, hogy ti ott álltok, mi még simán megelőzhetünk titeket, nem? A dugóban állás "forgalmi okból történő megállásnak" minősül, és ha elmegyünk mellettetek, az előzés. Javíts ki, ha tévedek.
záporjózsi 2010.05.03. 09:52:39
Amikor a 0 km/h sebességgel haladó sort megelőzi az ember, akkor előzést hajt végre.
Felhívnám a figyelmedet, hogy még az autópályán is engedélyezett a max. 3,5 t-sok számára a középső vagy belső sávban való folyamatos haladás akkor, ha a külső sávban haladó sor miatt nem tudnak abba visszatérni.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 09:55:17
záporjózsi 2010.05.03. 09:58:26
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.03. 10:02:02
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 10:04:10
Vagyis szerintem nem, mert aki még az előzés és a kikerülés közt sem tud különbséget tenni, az nem biztos, hogy fog tudni sávot váltani :)))
záporjózsi 2010.05.03. 10:08:47
Ha folyamatos a sor, akkor hogyan? Repülve? Lakott területen belül pedig az útirányomnak megfelelő sávok bármelyikében haladhatok.
"Ha te megérkezel és mögöttem ott a hely, de te pofátlan módon továbbhaladsz, akkor már megszegted a szabályt."
Tehát ha semmi nem tiltja, hogy a lassabban haladót megelőzzem, akkor szabályt sértek. Asszem új dimenziók nyíltak a jogszabályok értelmezésénél.
"még az irányjelzőt sem teszik ki, mert tudják, hogy nem fogják őket beengedni, majd a végén bevágnak valaki elé."
Lakott területen belül azért az ugye egyértelmű, hogy fölösleges.
"Boszorkányok márpedig vannak" :D
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 10:11:08
záporjózsi 2010.05.03. 10:13:44
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.03. 10:19:14
www.ankaland.hu/gyu1a/download/kresz/e.pdf
A párhuzamos közlekedés nektek szól..Van ott egy-két pont, nektek..Főleg az, hogy ha összefüggő sorok alakultak ki...Amit pedig Záporjózsi a végén itt írsz, nem is értem...Az utolsó mondatodat itt hárman próbáljuk megfejteni:-) Lakott területen nem kell indexelni? Egyébként meg ki beszélt csak lakott területről? A jogszabályok értelmezése nálad azt jelenti, ha neked kényelmes...Tehát Te csak összefüggő sort előzöl végig? Ha van hely besorolsz?? Hát persze...
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 10:22:47
záporjózsi 2010.05.03. 10:28:57
"Tehát Te csak összefüggő sort előzöl végig?"
Végig előzni csak összefüggő sort lehet. Ha van hely a besorolásra, akkor be kell sorolni. Előzni meg ugye csak úgy, ha tudom, hogy vissza is tudok térni. Ha van 2 sáv azonos irányban, akkor nyugodtan tudok előzni, mert nem lesz szembeforgalom. Ha elfogy a sáv, akkor besorolok.
záporjózsi 2010.05.03. 10:30:27
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.03. 10:37:56
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 10:40:13
záporjózsi 2010.05.03. 10:47:34
"Te mégsem mész a sor elejére csak akkor, ha teljesen összefüggő a sor?"
Lakott területen kívül nem tehetek mást, max. ha túl lassan megy a sor, újra kielőzök. Lakott területen belül addig maradok a sávomban, amíg
- el nem fogy
- ha a belsőben vagyok, akkor gyorsabb jármű elől nem kell lehúzódnom és azt a forgalom lehetővé is teszi
- tábla nem jelzi, hogy a sávból kanyarodósáv lett.
Ez eddig sem volt másképp, ezután sem lesz.
2010.05.03. 13:33:56
záporjózsi 2010.05.03. 13:48:53
Ha az gyorsítósáv vagy jobbkanyar sáv, akkor az nem arra való, hogy megelőzze valaki a többieket. Az említett helyen két, egysávos útból lesz egy kétsávos.
Ha 3 sávos autópályán a középső sávban vacakol valaki két dolgot szoktam tenni:
- beállok a tempójára olyan távolságban, hogy közénk biztonságosan be lehessen férni
- a belsőben megelőzöm.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 13:52:35
záporjózsi 2010.05.03. 13:54:43
2010.05.03. 14:09:23
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 14:11:56
2010.05.03. 14:20:34
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 14:24:58
Besoroló sáv esetén pedig el lehet menni a végéig.
2010.05.03. 15:02:34
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.03. 16:07:42
záporjózsi 2010.05.03. 16:09:12
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.03. 16:52:13
" Ma sikerült 2 utcasaroknyit (!) mennem egy teljesen üres, egyenes nyilas sávban, miközben mindenki a másikban araszolt. Előttem 1 (egy) kocsi ment, végig láttam előre az utat. Hiába néztem a táblákat, a felfestést, sáv volt az. Aztán elfogyott, hát besoroltam. Az első autó beengedte az előttem haladót, a következő engem. Úgy, hogy meg is álltam. Csak azt nem értettem, hogy a többiek miért nem jönnek utánam - és miért foglalják el ehelyett a kereszteződéseket és a zebrákat? Az biztos szabályosabb. "
Mondd el nekem, hogy akik ott álltak már a sávban ,majd a Te elveid követve kivágták volna a bal indexet és előreszáguldanak, majd jobb index, mikor elfogy és bepofátlankodnak valaki elé, vajon miért nem tették ezt? Mert ugye innen indultunk...Erre mondtam én, hogy pofátlan és szabálytalan..Ezt még tartom is...Szerinted, miért Te vagy az egyetlen, (meg ugye a kamionos, de hát ő kamionos...Legyünk őszinték Ő minden a közlekedésben,csak nem Etalon...)szóval, szerinted még mindig azt mondod, hogy ez így jó? Ezt kell tenni?
záporjózsi 2010.05.03. 18:41:11
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.04. 16:25:27
newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.04. 16:46:56
záporjózsi 2010.05.04. 20:46:04
Ma be akartam sorolni egy felhajtón. 60-as táblánál 60-nal. Kettőnek a lábát kellett volna csak levennie a gázról, a legelsőnek fékeznie is kellett volna (kb.70-75-ről...). Az egyiknek sikerült. Külföldi rendszámmal (CH) egy 50 és 60 év közötti figura vezette.
Megértem, hogy az első nem akar fékezni, persze, hagy menjen. Logikusan fel akarom venni a tempót, mert arra van a gyorsítósáv. Értem én, hogy a másodiknak is elsőbbsége van. De miért gyorsít úgy, hogy dunszt se férjek be?!
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.06. 12:39:36
Majd megérted, hogy miért nem engedtek téged be, talán egyszer, bár a fent leírt esetben én beengedem aki be akar sorolni, nem erről beszéltünk. Kanyarodó, elfogyó sávban, dugóban ügyeskedőkről, álló sor mellett elszáguldó bunkókról dumálunk...A pofátlanság a legtöbb emberben ellenreakciót vált ki, bennem is..Erre mondtam neked, hogy ha látom, hogy valaki eltévedt és rossz sávot választott, előzékenyen beengedem. Ha pofátlan, letolom az útról..Vagyunk már páran, akik megbeszéltük, hogy a hozzád hasonlókból elég volt és ennyi időt szánunk a szemléletmódosítás kierőszakolására..Napi egy óra pedagógia, ha kell ott a kábeldarab a kocsiban és 135 kg szín hús...Egyszer te is összefutsz valamelyikünkkel és hidd el, utána meg fog remegni a kezed, mikor be akarsz pofátlankodni valaki elé a sorban..Ezt úgy merem állítani,hogy én nem vagyok egy nick mögé bújva, de nem félek a megtorlástól..
Egyszerűen elég volt..Szívesen vagyok a forgalomban előzékeny, de a pofátlanságot és azt, ha valaki másokon átgázolva akar előrébb jutni, nem tűröm....Ahogy a mozgáskorlátozott helyre parkolást, a parkolóban két helyre állást sem viselem el és nem veszem be a lesz@rom tablettát, mert nem szabad...
záporjózsi 2010.05.06. 15:17:53
Nem. A saját kijelentésednek, mely szerint többen már megszívták miattad.
"Kanyarodó, elfogyó sávban, dugóban ügyeskedőkről, álló sor mellett elszáguldó bunkókról dumálunk."
A kanyarodó sáv onnan kanyarodó sáv, ahonnan ki van táblázva. Addig nem ügyeskedik, hanem halad. Az elfogyó sáv akkor fogy el, amikor a záróvonal jelzi, odáig szabad rajta közlekedni.
"A pofátlanság a legtöbb emberben ellenreakciót vált ki, bennem is."
Közúton ez kb. addig terjedhet, hogy bunkó módon nem engeded be. Lesüllyedtél a szintjére, zsák a foltját, ennyi.
"Ha pofátlan, letolom az útról."
Közúti közlekedés veszélyeztetése, közúti baleset szándékos okozása.
"ha kell ott a kábeldarab a kocsiban és 135 kg szín hús."
...és mit csinálsz vele? Amíg fizikailag nem ér valaki hozzád, nem tehetsz vele semmit.
"hidd el" Hiszem, fiam, hiszem! :D
"nem félek a megtorlástól."
Mit kellene megtorolni? Kinek?
"nem tűröm."
...és mit csinálsz? Utána futsz? :D
Nem te vagy a rendőrség. Ha rendőr lennél, ez a hozzáállás még a jelenlegi rendőrséghez is méltatlan lenne. Nyugodtan lehet nagy az arcod, sok embert meg is tudsz vele esetleg félemlíteni, de mindig van egy még nagyobb. Sok szerencsét!
vérengző kismalac 2010.05.06. 18:10:03
"135 kg szín hús..."
Nem is rossz!
Egy kis háj sincsen?
Majd beajánlak a böllér haveromnak.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.06. 19:13:18
Mondta ennek valaki az ellenkezőjét? Azokról beszélünk, akik nem veszik ezt figyelembe..Egyébként mindig találsz indokot, hogy mások elé kerülj, másokat letiporj? Mindig van egy kész erkölcsi kibúvód?
"A pofátlanság a legtöbb emberben ellenreakciót vált ki, bennem is."
Közúton ez kb. addig terjedhet, hogy bunkó módon nem engeded be. Lesüllyedtél a szintjére, zsák a foltját, ennyi."
Bunkó módon nem engedem be?? Ez mindennek a teteje:-)))Én vagyok a bunkó:-)) Nem az aki előre pofátlankodott:-)))Te, mint a legtöbb pofátlan, már megint mások toleranciájára apellálsz, ezt használod ki. Azért nem engedem be a hozzád hasonlókat, mert pont erre játszanak. Egyre kevesebbszer jön be, hál istennek.."
"Ha pofátlan, letolom az útról."
Közúti közlekedés veszélyeztetése, közúti baleset szándékos okozása."
Én nem hagyom el a saját sávom, semmit nem okozok, csak nem engedem be..Szerinted? Még a rendőrt is bármikor kihívom, jó poén lesz. Sosem volt gond..
"ha kell ott a kábeldarab a kocsiban és 135 kg szín hús."
...és mit csinálsz vele? Amíg fizikailag nem ér valaki hozzád, nem tehetsz vele semmit."
Szerinted...Tudod hány hozzád hasonló bunkó keményített már be? Sebaj...
"hidd el" Hiszem, fiam, hiszem! :D"
Fiam?? Pfff...Szerencsére az én Apám megnevelt..Hát a tied, téged?? Gyermekszobára nem futotta, látjuk..Azok nem tolakodnak, akiknek volt...
"nem félek a megtorlástól."
Mit kellene megtorolni? Kinek?"
Vannak néha jelentkezők, elmúlik...
"
"nem tűröm."
...és mit csinálsz? Utána futsz? :D"
...és még mi minden mást..El sem tudod képzelni..felhívjuk a figyelmét, hogy mit csinált..Szórakoztató, hidd el...Majd Te is megtudod, ha van egy kis szerencsém:-)
"Nem te vagy a rendőrség. Ha rendőr lennél, ez a hozzáállás még a jelenlegi rendőrséghez is méltatlan lenne. Nyugodtan lehet nagy az arcod, sok embert meg is tudsz vele esetleg félemlíteni, de mindig van egy még nagyobb. Sok szerencsét! "
Sajnos a rendőrség nem ér rá a hozzád hasonlókkal foglalkozni, jól ki is használjátok...Nem lehet minden kanyarodó sávban egy szerv...Megfélemlíteni nem akarok én senkit..Pont a hozzád hasonlók arroganciája, erőszakossága vitt arra, hogy ne menjek el ezek mellett a dolgok mellett szó nélkül..Már az is megérte, hogy neked is eszedbe fog jutni, legközelebb, mikor pofátlankodsz, hogy hátha egy hozzám hasonló ül a kocsiban?? Már megérte :-))
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.06. 19:16:03
Játékkatona! Tudok küldeni használt centrír súlyokat a zsebedbe, ha gondolod:-)
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.06. 19:29:54
autozz.blog.hu/2009/07/22/egy_sav_gyorsabb_mint_ketto
Gondolkodj el, picit a hozzáállásodon...
záporjózsi 2010.05.06. 19:51:02
"Mondta ennek valaki az ellenkezőjét?"
Te. Elég sokszor.
"Nem az aki előre pofátlankodott:-)"
Tekintettel arra, hogy fogalmilag mást takar ez nálad és nálam, sajnos ezen önellentmondás írja le legjobban a szitut.
"megint mások toleranciájára apellálsz, ezt használod ki."
Csak annyi toleranciát várok el, hogy a szabályosan közlekedő, de elsőbbséggel nem rendelkezővel szemben a cipzárt alkalmazzák, ha összeágazásról van szó. Egy innen, egy onnan besorolásnál. Nem volt szó
- kanyarodósávról
- buszsáv használatról
- buszmegálló használatról
- záróvonal átlépésról
- forgalomtól elzárt területről
- leállósávról.
Csak a szabályosan használható sávokról.
"Fiam?? Pfff..." A gyerekszobában mesét is szoktak olvasni. Az idézőjel lemaradt, ez tény.
"Én nem hagyom el a saját sávom"
Akkor hogy tolod le? :D Tudod (gondolom tudod, mert már írtam) ha valaki nem enged be, akkor lassítok, és megvárom, amíg valaki beenged. Érthető? Akkor hogy tudsz letolni sávelhagyás nélkül?
"Szerinted." Szerintem. Miért? Mit csinálsz? Átkot szórsz rá?
"felhívjuk a figyelmét, hogy mit csinált"
...és? Végighallgatja és továbbmegy. Vagy végig sem hallgatja.
"Sajnos a rendőrség nem ér rá a hozzád hasonlókkal foglalkozni" ...és mit tennének? Feljelentenének közlekedésért?
"Megfélemlíteni nem akarok én senkit."
Ezért tartasz valami kábelt az autóban. Érdekes módon nekem csak akkor jut ilyen az eszembe, ha azt szállítok.
"Már az is megérte, hogy neked is eszedbe fog jutni, legközelebb, mikor pofátlankodsz, hogy hátha egy hozzám hasonló ül a kocsiban?"
Nem érdekel, hogy ki ül a kocsiban. A 40 kilós csajt is beengedem, meg meg is adom az elsőbbséget. A hülyeség nem márkafüggő ezt már megtanultam. Sok tízmillás kocsi engedett már be és sok lepukkant Suzuki meg Lada is. Én is elengedtem egy jópárat, ha a forgalmi helyzet úgy kívánta és előre tudtam látni. Mert az elsőbbség nem kötelesség, hanem jog, amellyel élni lehet. Ha nem engedsz be valakit, ami miatt a forgalom már jóval zavartabb lesz, akkor visszaélsz ezzel a jogoddal. De ehhez is jogod van. Hangoztatni is jogod van. Nekem meg jogom van sajnálni.
záporjózsi 2010.05.06. 20:00:58
Vannak olyan helyek, ahol az irányonként 2 sáv parkoló autókkal van tele, de a nagyobb kereszteződések előtt és után a parkolás le van tiltva. Ott is tipikus viselkedés, hogy nem megy ki a külsőbe. Miért? Mögötte áll a sor, feltartja. Ésszerűen egy ide, egy oda és az esetleges kanyarodás szerint. Másfélszer annyi autó tud átjutni a csomóponton. Kitől sajnálod?
záporjózsi 2010.05.06. 20:01:54
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.06. 20:04:29
totalcar.hu/magazin/velemeny/szazkamerat/
A cipzár fogalmát a Magyar KRESZ nem ismeri és csak abban az esetben lenne korrekt, ha mindkét forgalmi sáv egyformán telített lenne,de ugye ez a jobbra tartási kötelezettség miatt nem megy..(Még városban is a jobb sávot kell használnod, ha a bal üres). Ráadásul ahol alkalmazzák, ott mindig a gyorsabb sáv (!!!nézz utána) fogy el csak ezt itt nem szeretitek hangoztatni.
Tudod Te ezt jól csak ha ezt elfogadod, nincs erkölcsi alap a pofátlankodásra...
Egyébként a legkomolyabb ellenvetésem pedig etikai és akármit mondasz, a Te hozzáállásod etikátlan....No részemről ennyi, már unlak...simán egy arrogáns kőfejű vagy....
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.06. 20:14:10
"Az udvariasságtól, egy sajnos igen gyakori esetben érdemes eltekinteni. Számtalanszor előfordul, hogy egy párhuzamos közlekedésre alkalmas út külső sávja, adott helyen elfogy, az út egysávosra szűkül. Ilyenkor igen gyakori, hogy a külső, egyébként megszűnő sávban gyorsabb az előrejutás. Miért? Mert a belső sávban közlekedő autósok, illetve akik már időben sávot váltottak, udvariasan beengedik azokat, akik pont azért nem váltanak időben sávot, mert erre számítanak. Ha ilyenkor belenéz a jobb oldali tükrébe, még olyan autóst is láthat, aki a belső sávból kiállva előretör azt elfogyó szélsőben, hogy így juthasson előnyhöz. Az útszűkület közeledtével, húszból talán egy az olyan autós, aki nem előnyszerzés miatt, hanem forgalmi okokból halad a szélső sávban.
Általában az udvariasságot támogatjuk, de ilyen esetekben, amikor számos autós akár több száz méteren keresztül azért nem vált sávot, hogy a belső sávban autózók jóhiszeműségét kihasználhassa, nem tartjuk udvariatlan magatartásnak azt, ha nem engedjük be magától értetődően, az útszűkület kezdetén, a külső sávból bekéredzkedőket. Nevetséges látni, hogy a külső sáv fogy el, mégis az útszűkülethez közeledve az halad jobban! Ne a pofátlanság győzzön! Jusson eszébe az is, hogy miközben Ön udvarias olyasvalakivel, aki esetleg épp csak odaérkezett, Ön mögött több tucat autó várakozik hosszú percek óta, fogyatkozó türelemmel."
záporjózsi 2010.05.06. 20:21:43
A linket megnéztem. Van rajta buszsáv, helytelen parkolás, kanyarodósávok, stb. De nem erről volt szó. Van szó a rakpartról, ez tény. Ettől még az egy kétsávos út. Attól max. egy autónyit lehet hátrébb kerülni, hogy 2 sorban állunk és cipzárazunk. A 2 sor ezért lesz garancia arra, hogy mindenki akkor megy ki, amikor sorra kerül.
"A cipzár fogalmát a Magyar KRESZ nem ismeri és csak abban az esetben lenne korrekt, ha mindkét forgalmi sáv egyformán telített lenne,de ugye ez a jobbra tartási kötelezettség miatt nem megy."
A rakparton ezért is áll mindenki a belsőben. De tény, hogy rossz a felfestés.
"a legkomolyabb ellenvetésem pedig etikai" Etikai érv jogalapot nem teremt.
"simán egy arrogáns kőfejű vagy."
Ezt is megtudtam.
vérengző kismalac 2010.05.06. 20:33:21
"Te mennyi vagy? 165 centi és 55 kg?..hiába na, nem lehet mindenki ember.."
Remélhetőleg ezt humornak szántad, bár elég gyenge. Ha mégsem akkor az szomorú. :(
A sok súlytól még nem láttam embert jól verekedni. ;)
Úgyogy, kösz megvagyok nélküle.
záporjózsi 2010.05.06. 20:37:14
"akik már időben sávot váltottak" Mihez képest?!
"Jusson eszébe az is, hogy miközben Ön udvarias olyasvalakivel, aki esetleg épp csak odaérkezett, Ön mögött több tucat autó várakozik hosszú percek óta, fogyatkozó türelemmel"
Saját maguknak köszönhetik. Ja, viszont ha lehet, akkor csak egyet engedjen be mindenki, mert így lesz folyamatos a haladás. Kipróbált technika, működik.
Alfagumi · www.aabroncs.hu 2010.05.07. 16:00:21