Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Árral szemben az új M6-oson

2010.05.04. 14:41 :: SilentSound

Az ilyenek miatt kellene szigrítani a jogosítványszerzést és annak megtartását is. Az egyik legveszélyesebb állatfaj példányával találkozott Péter néhány napja. Azzal, amelyiknek fogalma sincsen róla, hogy valamit nagyon nem jól csinál és nem érti, miért dudál és villog naki mindenki. Kizárja a külvilágot és megy. Jobb esetben a rendőrök időben megállítják, rosszabb esetben lemészárol egy pár embert.

22 éve vezetek, sok mindent láttam már, most már ilyet is. 2010. április 30-án pénteken Budapestről Paksra kellett mennem. Az M6-on mentem le, kellemes út volt, alig volt forgalom, kicsit kellett a végén figyelnem, hogy hol megyek le, de sikerült eltalálnom a kijáratot. Visszafelé sem volt gond, szépen 130-cal mentem az autópályán.

Előttem a külsőben 3-400 méterre egy kamion, én a belsőben voltam, velem szemben meg valamilyen fehér autó a belsőben. Néztem is, hogy milyen autó lehet, miközben robogtam felé 130-cal, nem ismertem fel a kocsit, meg olyan furcsán is közeledett. Olyan érzésem lett, mint a múltkor, mikor Velorexet láttam az autópályán: mi a franc lehet ez, meg milyen hirtelen közeledik - persze, mert sokkal lassab volt, mint én - ja ez egy Velorex, és tényleg nagyon lassú.

Ez nem Velorex volt, hanem egy régebbi fehér Opel Vectra, és azért közeledett sokkal gyorsabban a belső sávban, mint a mellette lévő kamion a külső sávban, mert szemben jött velem.

Az autópálya belső sávjában, a Budapest felé menő oldalon autózott a jóember Pécs felé, a lámpája se égett, nehogymá észre lehessen venni... Ekkor volt még elég hely (többszáz méter), hogy villogtassak neki (a fotontorpedók mind lepattantak a lemezeiről), majd szépen kisoroljak a külsőbe, majd hosszan dudálva elhussantam mellette.

Egy 60 körüli férfi vezette, rám se nézett, szerintem a dudával sem foglalkozott. Szerintem olyan 90-nel mehetett, hiszen az a megengedett lakott területen kívül. Felhívtam a 112-t, hogy ezt a barmot láttam, kapcsolták az autópályarendőrséget, ott is elmondtam, hogy a Pest felé menő oldalon a 84-85-ös km-nél ballag Pécs felé az Opeljével a marhabaromállatja, és hogy rúgják szét a seggét helyettem is.

Az emberben ilyenkor kérdések és válaszok merülnek fel:

1. és ezt így hogy? hát így bazmeg: jobbódalon mék, arra előre...

2. ezt nem zavarja, hogy minden táblát hátulról lát? nem, mert sose néz táblákat.

3. hogy jött ez fel az autópályára? úgy, hogy nem látta senki, nem ment neki senki...

4. hogy jön ez le az autópályáról? keres egy kihajtót jobbra, ha az nincsen, akkor megáll a belső sávban, kiteszi az indexet balra, és megvárja, hogy szemből elmenjen a forgalom...

5. ezt éjszaka is megtenné?

Kíváncsi voltam mindig, hogy milyen emberek hajthatnak fel az autópályára forgalommal szemben. Hát most megláttam egyet ebből a fajtából, és mégse halt meg senki...

Igen, ide épült fel az Önök pénzéből az M6 autópálya hídastól, alagútastól Önöknek. Meg ezeknek is.

153 komment

Címkék: biztonság közlekedés autó hülye béna veszélyes autópálya

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

trixilw 2010.05.04. 14:46:29

Nem merem mondani, hogy ki a hibás, de mindenki tudja, hogy a posztoló, mert telefonált vezetés közben autópályán :)

Akik nem értik azok kedvéért mondom, hogy szerintem is hülye a tata és érdekes egy élmény lehetett.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.04. 14:50:49

Én már tudom ki a hülye, de nem mondom meg.

A posztoló öngólt lőtt, mert kb. úgy 30-40 perc múlva megjelennek a nagyonokosok, és ő lesz a hülye, mert telefonált vezetés közben, ráadásul minek jelentget fel mást? Önkéntes rendőr? :))))

Ja, és az nem lehet, hogy a posztoló ment a forgalommal szemben? :DDD

trixilw 2010.05.04. 14:52:20

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Mit 30-40 perc? Hát engem levegőnek nézel? :)

Hammer · http://car-pencil-etc.blog.hu/ 2010.05.04. 14:59:51

nem hallottam a hírekben, hogy meghalt volna valaki, pedig az ilyen esetek gyakran így végződnek.
a jobbik eset, amikor a hülye megy egy kamion alá, a rosszabbik, ha ő nyír ki vétlen autóst, mint azt a Miatás modellt annak idején

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.04. 15:02:59

Sajnos az ilyen 60-asok meg vannak győződve arról, hogy mindent jól csinálnak. Akkor is, ha nem. Azt nehogy má' bárki is meg merje neki mondani, hogy "Tata maga olyan, mint a fehér holló: ritka nagy f@sz!" :))

Kb egy hónapja találkoztunk ilyen állattal. Ő eldöntötte, hogy a szabálytalan sávváltás az rendben van és még be is mutatott. Ha nem BX-el vagyunk az ujját lehet visszahajtom. Persze annyira nem volt bátor, hogy ne fogja menekülőre. :))

cork77 2010.05.04. 15:03:54

@...::: Flúgos Kamionos :::...: @trixilw: egyértelműen a posztoló a hibás, mert még önkéntes rendőrt is játszott.:-)))

STi-2009 2010.05.04. 15:04:46

Hubazz... Ettől lefagytam... A baj az, hogy tényleg vannak ilyenek és ha megállítod, a baromabikkjának áll feljebb, jön a tisztelet szöveg, meg a "énmárakkorisvezettemmikortemégapádfaszábasevótá"...
A normálisabbja(?)meg a "jááj édes fijamm, há nem láttam én aztat..."-tal védekezik.
Mit tudsz csinálni? Kiütni nem akarod, mert ott döglik meg ijedtében.
Jelenleg engedik, hogy az ilyenek, a 40 kg-os szöszik (X5/X6/CRV/ML/Q7, stb..) meg a bojrészer faszok köztünk furikázzanak.
Tényleg szigorítani kellene a jogsi körüli dolgokat, mert megint csak akkor kapnak észbe az okosok, mikor valaki meghal.
Vagy akkor se...

cork77 2010.05.04. 15:07:18

Biztosan a gyér forgalom miatt nem vette észre hogy fordítva hajtott fel a pályára. Ha jönnek folyamatosan, nagyon nehéz lett volna fordítva besorolnia. Nem lehetetlen, de nehéz.

Bobby Baccala 2010.05.04. 15:08:09

aztakurva..jobb lesz ha figyelek, elég gyakran járok arra

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.05.04. 15:16:23

Nem semmi
A "régebbi" M6 szakasz átadása után hallottam egy ilyen esetről, de akkor szerencsére még csak hébe-hóba közlekedett egy autó rajta és rövid időn belül be is gyűjtötték a barmot azt hiszem.

Amúgy az is lehet, hogy benézte a kihajtót és visszafordult :)

Leadfoot 2010.05.04. 15:19:14

Ismeritek a szakállas viccet... "Egy??? Az összes!"

Marcellusca 2010.05.04. 15:19:49

@Mityu:
@trixilw:
@...::: Flúgos Kamionos :::...:
@cork77:

De, majd gyön kommentelnyi, hogy ű mán több, mint 40 éve vezet balesetmentesen, úgyhogy senkisene ugatérozzon nekije! :DDDD

ági anyu 2010.05.04. 15:22:31

Na, én az M6-os lehajtón láttam valakit FELMENNI vagy 3 hete Csak az egy fehér puttonyos kisteher volt ... valószínűleg a bácsi is úgy keveredett a rossz oldalra ...

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.04. 15:23:19

@Marcellusca:

Aha, címet kérek. Személyesen darabolom fel metszőollóval a jogosítványát bazzeg. Az indok: életveszélyes helyzetek okozásának megelőzése.

Amúgy meg örüjjön, hogy csak "ugatéroznak" neki! :DD

Tornado86 2010.05.04. 15:25:28

Erre szoktam azt mondani, hogy újabban vakok is vezethetnek. Na de ez rosszabb annál, hisz még süket is.

miako74 2010.05.04. 15:26:46

Sajnos nagy az Isten állatkertje és alacsony a kerítés. A 90' évek végén, a munkámból adódóan sajna én is részt vettem egy ilyen barom által okozott baleset felszámolásában. Ott nem volt szerencsés a végkifejlet. Egy huszes évei eleján járó lány maradt az autója roncsai között, mert kettétört a gerince. Bácsikát sem ez, sem az nem hatotta meg, hogy ő ment a forgalommal szemben. Csak az okozott gondot neki, hogy kiolvad a Corában frissen vásárolt mirelit. Arról viszont még sosem hallottam, hogy felelősségre vonták volna a jogosítványt engedélyező orvost.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.05.04. 15:27:01

A 60 év önmagában még nem a világ - de van, aki ebben a korban makulátlan egészségnek és jó reflexenek örvend és van, aki nem. Ezért kell(ene) a gyakoribb és szigorúbb vizsgálat.

Ma reggel láttam a XI. kerületben egy embert, 65-70 év körül lehetett. Szélütés érhette, mert 90 fokban tartotta a fejét és úgy néztem csak a bal karja mozgott. Autót vezetett...

ági anyu 2010.05.04. 15:27:33

Egyszer meg ugyanott egy másik zseniális, aki elnézte a felhajtót talán, úgy próbált feljutni, hogy elkezdett tolatni a lehajtón

1kutya 2010.05.04. 15:33:00

szerintem is a poszt-toló volt a hibás!

meg kellett volna fordulni, utánamenni 200-al, büntetősatuzni az öreg előtt, kocsiból kikapni, térdeit viperával eltörni, az orcájával lenyomatot csinálni a vektra motorháztetejébe, aztán visszalökni, opelt rágyújtani:-DDD

még mielőtt valaki megkérdezi, nem volt szobám az OPNI-ban:-DDD

tundrazuzmo (törölt) 2010.05.04. 15:34:29

Gyors fejszámolás, hogy melyik autó az erősebb - itt nyilván az enyém. Ködfényszóró ki, elakadásjelző be, lelassítok vele szemben, meajd megállítom. Ha nekem jön meghorpasztom, és fizeti a biztosítója.

Nem hagynám tovább menni, hogy esetleg mamma-driver elkapja a kormányt a jelenség láttán, megpördüljön és kiszálljon, vagy egyéb balesetet okozzon.

1kutya 2010.05.04. 15:36:15

@miako74: no azt kellene Pintérnek elsőként bevezetni.

vezetésre alkalmatlan balesetet okoz? ki pecsételt a jogsiba? aha, maga volt szabó doktor? megnézte egyáltalán a páciens egészségi állapotát? neeem??? holnaptól kamarai tagság megszüntet, gondatlanságból elkövetett emberölésért 5 év szigorú...

1kutya 2010.05.04. 15:37:19

@tundrazuzmo: hát ezt max egy KAMA3-zal merném megcsinálni, de lelked rajta.

Leadfoot 2010.05.04. 15:45:59

@1kutya: Azért egy 60 év körüli ember még nem annyira öreg, jó esély van rá, hogy ennyi idősen valaki még szellemileg friss legyen.

De ha valaki simán felelőtlen barom, azt nem mutatja ki semmilyen orvosi vizsgálat.

Halálos_fogkefe 2010.05.04. 15:47:41

azt hiszem megvan az új nemzeti extrémsportunk

1kutya 2010.05.04. 15:51:51

@Leadfoot: láttam én már 65 év körüli ürgét alzheimer kórosan kocsiba ülni. olyan szinten nem tudott kordinálni, hogy faternél a krimóban a féldecit söröskriglibe kellett neki tölteni.

és képzeld volt jogsija, a háziorvost is ismertem, aki pöcsételt neki...

1kutya 2010.05.04. 15:55:18

@Leadfoot: sőt volt egyetemista évfolyamtársam színtévesztő és enyhe fokú farkasvaksággal is küzködött. ez nem is lenne gond, mert feltételekkel ugyan de vezethet.
igenám, de neki mindez nem volt bevezetve a jogsijába!
mikor rákérdeztünk, annyit mondott:
- a doki faterom haverja!
és csak röhögött rajta:(

tundrazuzmo (törölt) 2010.05.04. 15:59:07

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Komoly hát! A posztoló is meg tudta volna csinálni, hogy szemben marad, lassít és villog, majd szépen megáll. Én legalábbi ezt tenném. Ha az öreg ezután továbbra is jön, akkor az ütközés előtt lágyan balra fordítanám a kocsi elejét, hogy az én kocsim jobbeleje zúzzon bele a motorházába, kitámasztok, és várom a pofámba a légzsákot.
- Ha az öreg megáll, akkor jó
- Ha nem áll meg, akkor az ütközés állítja meg. Jó eséllyel megússzuk kisebb sérülésekkel, mert azért annyira mégsem fanatikus, hogy szemből fékezés nélkül belémrohan. Ha mégis belémrohan, akkor ő húzná a rövidebbet, de inkább ne tegyen ilyet.

Mérleg: az öreg biztosan nem fog aznap pl. egy családnak halálos balesetet okozni, és ha jól megzúzom az autóját, akkor már többször nem is ül autóba.

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.04. 16:00:02

@1kutya:

Miért, szoktuk mondani haverokkal: a fölső a piros, ugye? :DD

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.04. 16:01:55

@tundrazuzmo:

Sajnos így az esélyed is megnő arra, hogy hátulról is beléd száll egy rövidlátó. :)

ági anyu 2010.05.04. 16:01:56

@Leadfoot: Ebben igazad van ... az én 60 éves anyám semmivel nem vezet rosszabbul, mint 20-25 éve ... igaz, én akkor is megtagadtam volna tőle az engedélyt.

Leadfoot 2010.05.04. 16:01:56

@1kutya: Nem azt mondom, hogy nincsen olyan 60 éves (vagy akár 20 éves) ember, aki alkalmatlan a vezetésre.
Csak azt, hogy nem biztos, hogy valamilyen orvosi jellegű probléma miatt megy autópályán szembe a forgalommal (és hogy ilyen szempontból a kornak nem biztos, hogy köze van a dologhoz - ezt te is alátámasztod az évfolyamtársad példájával).

Ha valaki simán egy barom, az nem orvosi kategória...

tundrazuzmo (törölt) 2010.05.04. 16:02:34

@tundrazuzmo: "és ha jól megzúzom az autóját, akkor már többször nem is ül autóba."

Mielőtt bárki félreértené ez azt jelenti, hogy az öreg autója GTK, és nincs pénze újat venni. Természetesen NEM akarom kinyírni!!

1kutya 2010.05.04. 16:06:53

@Leadfoot: persze van olyan is, de ha megnézed ezeket az autópályánszembehaladokésbalesetetokozok híreket, zömmel 60+-os "elkövetőket" találsz.

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.04. 16:09:11

@tundrazuzmo: Aztán először valaki belédjön hátulról, utána a zöreg hajt belég elölről. De te tudod.

Leadfoot 2010.05.04. 16:09:15

@tundrazuzmo: Hát, ez azért így elég véleményes. Mert az öreg szerintem simán megcsinálja, hogy szépen kikerül, mikor lelassítottál.

Másrészt meg ha ezt eljátszod, akkor ott ácsorogsz az autópálya belső sávjában. Ha pedig valaki beléd száll 180-nal, akkor semmire nem mentség, hogy te egy forgalommal szembe autózó őrültet próbáltál megállapítani.

Aztán meg a "törjön csak össze, úgyis ő lesz a ludas, és fizet a biztosító" se ilyen sima ügy...
Mert mi van ugye, ha valami üzbég rendszámos autó jön szembe. Vagy az is elég, ha valamelyik lófaszjóska biztosítónál van a kötelezője. Lásd MÁV ÁBE...

És ez még csak pár érv ez ellen a megoldás ellen.

Leadfoot 2010.05.04. 16:10:14

@Leadfoot: megállapítani = megállítani :-D

Mityu Addideapénzt kft LE 2010.05.04. 16:11:22

@1kutya:

Neeeeeeeeeem, hanemamikor 'ótót vezetünk... illetve próbálunk! :D

Ha én lennék a Magyar Király... 2010.05.04. 16:13:27

Néhány hete az M5-ösön történt hasonló. A bácsi Kiskunfélegyházáról Kecskemétre igyekezett a felesége után, akit bevitt a mentő. Nem élte túl, egy kamionnal találkozott.

nudistatrappista 2010.05.04. 16:17:57

Kipróbáltam az M6-ost, de az alagutak után, Pécs felé bejelentkezett a horvát mobilszolgáltató. Aki hallja, adja már át a T-Mobile-nak, hogy Szekszárd után még elhelyezhetnének valami adót, mert az országhatár odébb van!

Leadfoot 2010.05.04. 16:22:07

@nudistatrappista: 2 hónapja (nem elírás) minden (munka)nap megteszem a Pécs-Szekszárd-Pécs távot az M6/M60-on, és egy kezemen meg tudom számolni, hányszor jelentkezett be a horvát hálózat.
Az viszont igaz, hogy az M6-M60 csomópont közelében semmiféle térerő nincs.

tundrazuzmo (törölt) 2010.05.04. 16:26:14

@Leadfoot: Autóztam már eleget autópályán. Ha kiteszed a vészvillogót, akkor lassítanak mögötted. Ha a tükörben ott van valaki 180-nal, az is észre fogja venni. Ha le akar villogni, legfeljebb lehúzódok, és ráengedem az öregre...:)

(Ha az öreg ebben az esetben félre kapja a kormányt és a külsőben jön nekem, akkor meg ugyanaz a szitu, mint amit eredetileg mondtam...)

mr_x 2010.05.04. 16:33:03

"Előttem a külsőben 3-400 méterre egy kamion, én a belsőben voltam"
Azt hiszem ez meg nem volt:
A posztolo a hulye, mert a B kategoria nem azt jelenti, hogy a belso savot lehet csak hasznalni, tartott volna jobbra akkor semmi gond nem lett volna :-)

hexan 2010.05.04. 16:36:27

Bácsi gurul komótosan a sztrádán és közben rádiót hallgat, amiben épp közlekedési infókat mondanak: Az M6-os autópályán egy gépkocsi a forgalommal szemben halad, kérjük fokozott figyelemmel vezessenek.
Mire a bácsi csak ennyit szól:
-Egy? Száz!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.05.04. 16:40:07

@hexan: Az a baj, hogy újszülöttek nem nagyon olvassák ezt a blogot... ;P

rowi 2010.05.04. 16:46:20

a témában a "kedvenc" videóm:

www.youtube.com/watch?v=LtQunpN3zrg

:D:D vagy inkább :(:( ?

vérengző kismalac 2010.05.04. 16:48:24

Én már nem lepődök meg semmin!
Multkor az Üllői úton mentem kifelé. Már régen jártam arra. Átépítettek ott mindent.
Kóvályogtam össze vissza látom, hogy egy ember tárcsákkal hadodászik ordibál, de mivel nem volt rendőr le se szartam.
Erre majdnem nekem jött egy bőröndökkel telepakolt utánfutós targonca. Elképesztő, hogy mit keresnek ezek közúton.
De a csúcs a repülőgép volt! Képzeljétek, az úton egy repülőgép jött szembe!
Mondom ilyen nincs, ezt nem lehet überelni. Vectra? Ne röhögtessetek egy repülőhöz képest? És ilyeneknek van pilóta engedélyük???

gotteri 2010.05.04. 16:49:02

Az elejét és a végét olvastam a kommenteknek, előre szólok!
Én a posztolót nem hibáztatnám:

1. headset
2. megállt egy sárga "hívd a 112-t" telefonnál
3. autópályán nem állunk meg a belső/külső sávban, max a leállósávban "vészhelyzet" (relatív) esetén.

rowi 2010.05.04. 16:49:06

@rowi: ugyanarra a problémára

diktatorikus kleptokrácia 2010.05.04. 16:50:56

@Halálos_fogkefe: :)
a familiárisan hiperpigmentáltak között dívott korábban az orosz rulett egy olyan formája, amikor alsóbbrendű útról indulva keresztezték a főút forgalmát - teljes gázzal, körülnézés nélkül. aki átjutott, az volt a frankó csávó, aki nem, az meg a sérült, esetleg donorgyáros.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.04. 16:53:43

Isaszegen, amikor átadták a körforgalmat, ott jöttek szemben rendszeresen, enyhén szólva kihívásokkal küzdenek az arra lakók. Most már szemből nem hajtanak azért be, de a dány felől érkezőknek még mindig nem teljesen tiszta a körforgalom, mikor is kell indexelni, illetve hogy behajtáskor elsőbbséget adunk.
Bár most jártam érd környékén is, ott van sok, sok körforgó a 6-7 környékén, ott szinte senki sem tudja használni. Előbb vágatja le a kezét, mint hogy kitenné az indexet a parasztja.
Nagyon súlyos gondok vannak még ezen a téren is.

Big-B 2010.05.04. 16:56:54

Egyszer fordultam meg az M7-esen, mikor éjszaka előttem égett két kamion teljes szélességben, és mindenféle égő szart fújt felém a szél. Kb. 100m-t mentem visszafelé, aztán ki a behajtón.
Na, akkor nem jött szembe senki, mindenki söpört a helyszínről, amilyen gyorsan tudott.

romesz 2010.05.04. 17:05:13

Szembe hajtok mindig is lesznek sajnos.
A baj tenyleg az, hogy ha utkozik akkor magaval visz artatlan embert is.

bistyu · http://www.papirparbaj.hu 2010.05.04. 17:14:13

általában sajnos a szabályosan közlekedőnek lesz nagyobb baja ilyen esetekben.

nem nemsiker_s 2010.05.04. 17:15:36

Minden jogsi kiadás előtt alkalmasságit !!!
50 felett pedíg évente !!!
Fele annyi ember halna meg

index-cenzura.biz 2010.05.04. 17:21:08

és nem látott még autópályát, vagy rosszabb esetben így dünnyög magában:
"ezek a barmok ezen az úton állandóan előzgetnek meg dudálnak. a büdös parasztok!"

index-cenzura.biz 2010.05.04. 17:23:12

"Minden jogsi kiadás előtt alkalmasságit !!!
50 felett pedíg évente !!!
Fele annyi ember halna meg"

mahahahahzutuhtuhuiahuie
hüle vagy egyesüljle.

a balesetek többségét nem az idősek okozzák, hanem a 20-35 éves korosztály. nekik kéne évente, ha már ettől várod a szenteltvizet.

ha meg nagyon meg akarod oldani, akkor 20 büntipont felett örökre elveszik a jogsit, aki meg jogsi nélkül vezet, az automatikusan 2 év (nem, ezután soha nem hagynád otthon, hidd el).

2010.05.04. 17:29:36

@index-cenzura.biz: ne butuskodj mar.
azt meg foleg ne vedd egy kalap ala, hogy valakinek nincs/elvettek a jogsijat, vagy csak a masik nadragjaban hagyta...

nem nemsiker_s 2010.05.04. 17:33:18

@index-cenzura.biz:
Ha valaki egyszer átmegy az alkalmasságin, te agyoniskolázott, az vszinű ilyet és ehhez hasonló hibákat, ami az alkalmatlanság következménye, nem vét.
Ez persze nem jelenti azt, hogy az alkalmas nem követhet el faszságot, dehogynem. De legalább egy szűrőfeltétellel több lenne, és ezzel is csökkentenénk a balasetek esélyét.
Egyébként fenntartom, ha lenne egy jól összeállított alkalmassági, amin minden jogosítványra aspirálónak át kellene mennie, az általad említett 20-35 korosztály körében is ritkább lenne a baleset.

2010.05.04. 17:37:02

@ruskyy: kulfoldon csinaltam a jogsim, meg 17-18 evesen. ott rendes orvosi vizsga volt, pszichologussal, reflex tesztelessel stb.
amikor honositottam magyarra, kellett egy magyar orvosi alkalmassagi, ami abbol allt, hogy megmertek a vernyomasom, majd 6000 forint kicsengetese utan mehettem a dolgomra...

Rahsid 2010.05.04. 17:38:57

Én is láttam már ilyet az új 0-áson. Egészen elképesztő azzal szembesülni, hogy vannak ekkora állatok.

nem nemsiker_s 2010.05.04. 17:40:38

@ruskyy:
Pontosan ez a gond.
A közúti közlekedés veszélyes üzem. Annak megfelelően kéne kezelni a rajta közlekedők jogosítványát is.

nem nemsiker_s 2010.05.04. 17:43:15

Nagyon szomorú tud lenni, amikor egy ilyen szerencsétlen hidegre tesz egy családot mondjuk.

miva? 2010.05.04. 17:58:32

Mi egy zenekari turnén mentünk fel az autópályára forgalommal szemben. Ekkor derült ki, hogy a sofőrünk úgy tud matt részegen létezni, hogy nem is lehet észrevenni. Még most is olyan érzésem van amikor visszagondolok, mintha kánikulában hirtelen ugranék egy emberes seggest tíz fokos vízbe, és érezném, ahogy a víz alatt égnek áll a hajam. Nincs olyan vidámpark, ahol ekkora adrenalinfröccs vágna agyon, az tuti.
Nem mellesleg üvölteni kellett a taggal, hogy hajlandó legyen abbahagyni, mert ő a sofőr, ő ért hozzá.

nem nemsiker_s 2010.05.04. 18:04:12

@miva?:
Igaza volt a sofőrnek, neszójatokbeleavezetésbekibicek.

Szal komolyan azért az ilyeneket is ki lehetne szűrni.

histar007 2010.05.04. 18:06:55

És ne felejtsük el, hogy egy ilyen öreg fószernek a legolcsóbb a kötelezője, hiszen a statisztika szerint ők okozzák a legkevesebb balesetet.

Amúgy nemrég volt valahol angliában egy felmérés, ahol kiderült, hogy az öregebbek a táblák több mint 80%át nem ismerik/nem ismerik fel. Hiszen amikor a jogsijukat kapták, akkor még nem is léteztek (esetelg jogsi se).

Ha az autómmal 2 évente műszakiznom kell, és 10 évente megnézik, hogy egészségügyileg alklamas vagyok-e (10k FT a pecsét). Akkor a KRESZ-ből miért nem kell néha "felülvizsgálat".

Amúgy vajon az öregnek volt érvényes matricája? Mert ha autópályát még nem látott, akkor valószínű matricát sem...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.04. 18:09:36

@histar007: Szerintem kurvára mindegy, hogy volt-e matricája...:)

dr kíváncsivagyok 2010.05.04. 18:19:14

A helyszín: kétsávos egyirányú utca, kis forgalommal . A külső sávban kiteszem az irányjelzőt,megállok, lévén be szeretnék kanyarodni az éppen megürülő parkolóhelyre . Mellettem a belsőben velem párhuzamosan megáll egy bazinagy terepjáró, ablak lehúz , kiszól egy jó 60' -as néni :-"minek indexel jobbra ," - " mert be szeretnék állni a parkolóba !" - " akkor minek állt meg ?" - kérdi a néni értelmes tekintettel - " hogy megvárjam amíg kiáll az autó " ! - majd beálltam a most már üres parkolóhelyre .

Lipi1945 2010.05.04. 18:23:19

Szerintem nem egészségügyi okok miatt csinálnak ilyeneket az öregek. Hanem mert a körforgalom meg az autópálya viszonylag új dolgok bizonyos helyeken. Az öregek nem ismerik ezeket a dolgokat.

Ő azt tudja hogy neki pécs felé balra kell kanyarodni hát balra kanyarodik, legyen az autópálya vagy körforgalom. Ennyi.

Kéne tényleg egy komolyabb orvosi felülvizsgálat bizonyos korban, hogy betude fogadni új infót az illető, és ha igen akkor utána egy fejtágítás az ujdonságokról.

gorcsev54 2010.05.04. 18:36:32

@STi-2009: Az aki ezt teszi az a korától függetlenül egy barom, nem kéne leragadni az elkövető koránál, mert nem hiszem, hogy bárki látta volna a születési anyakönyvét,és barom a fiatalok között is akad bőven, annak aki nap mint nap közlekedik nem kell mondanom ugye? A posztírónak:aki azt írta, hogy a telefonálásért őt büntetik, az honnan tudja hogy azok közé a " kopasz barmok" közé tartozik aki 20 millás autóval furikáznak , de sajnálják a lóvét egy normális kihangosítóra, amivel a segélyhívást egy gomb nyomásra el lehet intézni.

Lipi1945 2010.05.04. 18:36:40

@Lipi1945: Itt pécsen pl talán néhány éve jelenhetett meg az első körforgalom. Autópálya meg ugye márciusban.:)

Leadfoot 2010.05.04. 19:03:56

@Lipi1945: Na és a Nevkónál lévő körforgalom? Ott van már 1979 óta... igaz, csak egy ki/bejárata van. :-))

Lipi1945 2010.05.04. 19:16:14

@Leadfoot: Az körtér! :) (Apáczai körtér)

De kocsi meg buszfordítók télleg voltak, de mint mondtad egy ki/be járattal, szal abban nehéz eltévedni. :D

eml 2010.05.04. 19:43:11

Tőlünk nyugatabbra az autópályákon mindenhol vannak olyan digitális infóhidak, mint az M1-M7 bevezetőn. Ha valaki szemből megy fel, a lehajtókon sok helyen vannak érzékelők, ilyenkor automatice megjelenik az infóhídon a GEISTERFAHRER felirat, mindenki pucol a leállóba, valamint a rendőrségre is befut egy automata riasztás.

Nem tudom hány kijáraton van, és mennyire vált be, de az emberélet nem lehet elég drága!

Nálunk meg a választásokra tekintettel forgalmi táblák nélkül is átadják.

Van még mit tanulni.

MrZed001 2010.05.04. 19:59:12

Szerintem igen nagy felelőssége van a médiának abban, hogy az "új" dolgok nem kerültek be elég mélyen az ilyen "szellemileg kevésbé mélyek" tudatába is.
Alap lenne, hogy napokig közlekedésbiztonsági reklámok (igen, a média költségére!) amiben felhívják a kedves nézőik figyelmét a módosulásokra.

Régen volt a szomszédok, eleinte egy kissé azért oktatott is.
Most ami van, az szappan, és több semmi.

Meddig tart beleszőni a történetébe valamelyik szappan sz.rnak, hogy összefut valaki egy ilyen szembejövő őrülttel? Rosszul megy be a körforgalomba ?
Természetesen a súlyos következményekkel egyetemben (baleset, halál), illetve a bűn súlyával ... no nem mint az a kötsög narkós Császár Előd, hanem mint egy valós ember ...

Isten bizony a Cobra egy részének több értelme van, nagyobb a nevelő, felkészítő, elrettentő hatása, mint minden sz.rnak amit itt készítenek.
Ez pedig szánalom.

ember a holdon? 2010.05.04. 20:20:21

szerintem ez lenne a jó megoldás az autópálya lehajtókra:
www.stripes.com/photos/26657_119181558.jpg

Algopirin 2010.05.04. 20:28:58

@newtehen: nebazmá, tök büszkék vagyunk rá. kb 5szörös pénzből épült, ésmég akkor jól is használjuk? neviccelj. :D
én pécelnél láttam az M0ás körforgónál tolaóst, pislogtam is hogy miafasz...

ember a holdon? 2010.05.04. 20:34:38

@Algopirin: Ez egyirányú utakra kifejlesztett okosság.
Ha a megfelelő irányba mész (pl. autópálya lehajtón elhagyod a pályát) akkor nincs gond, a "karmok" lehajlanak. Viszont ha szemből bepróbálod akkor vehetsz 4 új gumit mert a pengék szétvágják.

ember a holdon? 2010.05.04. 20:39:01

@Algopirin:
Nem jelent meg a válaszom...f@sza, na még1x:
Egyirányú utakra -ahol lényeges, hogy ne menjenek szemből- ki lehet építeni.
Ha a megfelelő irányt tartod (ez esetben autópályáról lefelé a lehajtón) akkor semmi gáz, mert a pengék lehajlanak. Viszont ha szemből érkezik a delikvens akkor vehet 4 új gumit, mivel a pengék kissé kicsipkézik. Drasztikus, de inkább ez, mint valakit megöljön.. szerintem.

ember a holdon? 2010.05.04. 20:39:36

most már kint van az előző válasz is... :)

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.05.04. 20:40:28

@eml: Olvastad ezt anno?
index.hu/bulvar/2010/01/12/tul_keves_a_szemben_hajto_nem_lesz_tobb_figyelmezteto_jelzes/

"Kevés a szemben hajtó, ezért nincs több figyelmeztető tábla [...] A magyar autópályákon néhány nyugati ország gyakorlatával ellentétben csak az autópályafelhajtókon van behajtani tilos jelzés, az autópálya előtt és rajta már nincsen, és ezen az autópálya kezelő cégek nem is terveznek változtatni. [...] Magyarországon évente 1-2 ilyen eset van, és szakemberek szerint ez alapján nem kell változtatni alapvetően a jelzésrendszeren"

Vagyis úgy vannak vele, az a pár ámokfutó simán belefér...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.05.04. 20:48:56

@histar007: Az a baj, hogy ők nem közvetlenül okozzák a balesetet, hanem mondjuk a 30 éves, aki elrántja a kormányt az ilyen kreténnel való ütközést elkerülendő. És eltalál mást. Az öreg meg észre sem veszi és halad tovább nyugalomban, süketen, vakon.

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.05.04. 20:53:32

@Gringо: Itt fel van írva direkt fejjel lefelé, hogy WRONG WAY, amit csak akkor tudsz elolvasni, ha elbaxtad. Németeknél, osztrákoknál pedig nagy UV-zöld keretes táblákra emlékszem. Egy kétségbeesett figura tartja a tenyerét, beleírva, hogy "HALT", na meg egy behajtani tilos jelzés :)

Jellemző, hogy magyarisztánban az emberélet olcsóbb, mint pár fostos tábla. Bezzeg a városban van keret négy-öt darabot tök értelmetlenül felfűzni egy oszlopra...

KuKori · http://ireland.blog.hu 2010.05.04. 20:56:20

@ember a holdon?: Jó kis cucc, van tanító értéke :) Négy új gumi vétele és az autómentő kifizetése után már csak a büntit kell kipengetni és akkor eldöntheti a páciens, hogy önként leadja a jogsiját, vagy kibaxottul odafigyel ezentúl... ;)

eml 2010.05.04. 21:39:02

@Gringо: Cikket nem olvastam, de az esetről hallottam.

A 40 mátrixtábláról: Ausztriában Innsbruck és Kufstein között (75 km) van kb 40, nem a teljes hálózaton.

J_W 2010.05.04. 22:01:27

Soha többet nem engedném vezetni. Ez nem olyan amit véletlenül el lehet nézni.

eml 2010.05.04. 22:04:18

@J_W:
El lehet, de időben észre is lehet venni.

Ha jól emlékszem akkor az M7 lepsényi? felhajtójánál egyszer éjjel én is elnéztem, de kb 3 méter után már álltam, mert a kanyar íve nem stimmelt. Simán kitolattam, nem lett semmi.

Fényes nappal elnézni, ez számomra érthetetlen.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.05.04. 22:05:43

@eml: Igen, sejtettem, annak idején minden újság, weblap és tévé leközölte, ezt csak a táblákkal kapcsolatos álláspontok miatt emeltem ki.
Hát ez az, a nyugati országokban tele vannak vele a pályák, nálunk meg olyanok, mint a fehér holló. Arról nem is beszélve, hogy sokkal jobban kihasználják őket

J_W 2010.05.04. 22:12:27

@eml: De mondjuk az is lehet gyanús, hogy jobbról van a sövény...Egy szó mint száz, ez hihetetlen, főleg úgy, hogy még villognak, dudálnak is rá. Totális beszűkült állapot, ami semmilyen külső ingert nem vesz fel...

schdl (törölt) 2010.05.04. 22:20:35

Amíg az orvosi vizsgálat a vérnyomásmérésből és a gugolásból áll, addig az ilyen "beszámíthatatlan" sofőrök maradnak. Arról nem is beszélve, hogy nagyon sokan jogosítvány nélkül vígan vezetnek... Nincs retorzió, ez a baj.

J_W 2010.05.04. 22:27:54

@schdl: De van. Sebességmérés orrba-szájba...

Jobbra tartás autópályán? Nem érdekes. Városon kívül 50-el haladó és ez által jó pár balesetveszélyes helyzetet előidéző balfasz? Nem érdekes. Kőzútra kikanyarodás, mikor a másik 20m-re jön, és majd kifejeli a szélvédőt mire lelassít? Nem érdekes. Egy rakás ostoba önkéntes rendőr? Nem érdekes. Főútvonalra kikanyarodás jobbra kis ívben JOBBRA NÉZÉS NÉLKÜL? Nem érdekes. És ezek csak azok amik hirtelen eszembe jutottak, mert szinte minden nap találkozom velük.

Pénz , pénz, pénz legyen, meg az sem baj, ha egy kis pénz is van.

eml 2010.05.04. 22:35:12

@J_W:
Én még fennt álltam meg!
Ahogy kanyarodtam a pályára, nem volt jó íve a kanyarnak, egyből fék. A behajtani tilost a sötétben nem látod, ha az úthibákra kell figyelned, akkor a le/fel hajtó közötti kerülés irány táblát sem látod. Nekem az tűnt fel, hogy nem látni az autópálya táblát.

Mondom, ez nekem 3 méter alatt ment, mert átláttam 1 másodperc alatt.

Nappal hogy lehet elnézni? Én örökre elvenném a jogsiját.

Annak is akinek a GPS azt mondta az alagútban, hogy forduljon meg. Megtette!

schdl (törölt) 2010.05.04. 22:37:30

@MrZed001: Egyetértek Veled: több közlekedésbiztonsággal kapcsolatos figyelemfelkeltő- oktatófilmre lenne szükség. Írtam egyszer az NKH-nak (nem tudom, most mi a neve), hogy miért nem kötelezik jobban a kereskedelmi csatornákat (azokat nézik a legtöbben) ilyen "oktatófilmek" vetítésére csúcsidőben. Mondanom sem kell, válaszra sem méltattak...

schdl (törölt) 2010.05.04. 22:41:15

@J_W: Nem vagyok biztos benne, hogy az én kommentemre reagáltál-e, de igazad van :) Amiket felsoroltál, mind szabálytalanságok, csak SOHA nincs rendőr, aki lássa, esetleg intézkedjen. Ezért írtam, hogy nincs retorzió.

schdl (törölt) 2010.05.04. 22:47:23

@J_W: Ja és a rossz irányból behajtásra a sebességmérés sem megoldás, mert ilyenkor a "radar" a másik irányba néz :D

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.05.04. 22:51:32

@eml: Jól mondod, évekre vagy akár életre szóló jogosítványelvétel kellene minden súlyos szabályszegésre, pl gondatlanságból vagy önhibából halálos baleset okozása, szándékos vagy gondatlan veszélyeztetés (büntetőfék, leszorítás stb vagy akár a szóban forgó eset)
Még ha nem is lenne egy csapásra rend, legalább minden ilyen esettel egyel kevesebb őrült közlekedne az utakon.

"Annak is akinek a GPS azt mondta az alagútban, hogy forduljon meg. Megtette!"
Ilyen is volt??? Ááááá....

eml 2010.05.04. 22:53:58

Eleve az oktatás már rossz. Ma csak a vizsgakérdésekre adandó válaszokat tanítják meg, és akkor itt magyarázod utána, hogy miért kell tudni a belátható szakaszon megállni, mert vannak akik nem értik.
A Kresz szövegezése sok helyen rossz, mert tele van gumiparagrafusokkal.
A vizsgáztatás is rossz, mert csak a zsebek tömködéséről szól.
És akkor jön még csak az, amit előttem említettetek.
A Kresz változások kommunikálása is rossz, és most nem a bringásokra gondolok, nem csak.
Az utak állapota sok helyen nem teszi lehetővé a Kresz betartását. (Aki ismeri, Királyok útja, a felújítás előtt.
Sok helyen a táblázás ész nélküli.
Sok csomópont hülyén van megépítve, sok olyan körforgalom van, ahol a 20 éve arra járó menetrendszerinti csuklós busz alá méretezték a körforgalmat.

Lehetne sorolni reggelig.

A legrosszabb az, hogy pl a lassan 76 éves Géza bácsi az utcában megkapta X időre a jogsit, de ő neki legalább van annyi esze, hogy belátja, már nem képes vezetni -azért a határba még kijár a földjére, de országútra már nem megy ki-. De nem mindenki ilyen. A posztban az eredménye.

eml 2010.05.04. 22:59:25

@Gringо: Állítólag Ausztriában volt. 3 éve talán.

A német autóklub mindjárt kitalálta, hogy a GPS gyártók írják át a szoftvert, hogy alagútbejáratnál mondja be, hogy 'hajts át az alagúton!' Nem tudom mennyire terjedt el, de a kinnt élő unokatesóm GPS-e karácsonykor a budavári alagutat is bemondta.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.05.04. 23:09:14

@schdl: Erről jut eszembe, régen volt az a kutya-macska reklámfilm, "közlekedj okosan" vagy valami hasonló volt a címe. Bár az azt hiszem gyalogosoknak szólt és főleg a gyerekeknek. De akkor legalább próbálkoztak valamivel.

Manapság meg bemondják a hírekben, hogy "kerékpárral lehet menni ellentétes irányban az egyirányú úton" és másnap minden birka ezt csinálja. A részletek le vannak szarva, lényeg, hogy bemondták.

Ezért is lenne jó pár évente az orvosi alkalmassági mellett egy kis frissítő jellegű kresz vizsga, hisz az emberek többsége nem böngészi az éppen aktuális kresz jogszabályokat a szabadidejében.

Aki rendszeresen olvassa ezt a blogot az annyival is előbbre van, bár mint tudjuk, derültek már ki itt érdekes dolgok egyes autóstársaink tévhiteit illetően. Na és persze nem egyszer került terítékre olyan kérdés is, amely még a legtapasztaltabb pilótákat is fejvakarásra kényszerítette, mint például legutóbb az országút mellett megállós.

Akkor mit gondoljunk az idősek és a vasárnapi vezetők tudásáról, illetve annak frissességéről??

eml 2010.05.04. 23:13:30

@Gringо: "Erről jut eszembe, régen volt az a kutya-macska reklámfilm, "közlekedj okosan" vagy valami hasonló volt a címe. Bár az azt hiszem gyalogosoknak szólt és főleg a gyerekeknek. De akkor legalább próbálkoztak valamivel."

Lehetett kapni hozzá könyvet, nekem még a szüleim ellenőrizték is, hogy a benne levő feladatokat jól csináltam-e meg.

videakid.hu/videok/animacio/kozlekedj-okosan-1.-resz-cica-cicus-kresz-CVuvZ0XDeHZP2lCO

Ott a többi rész is.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.05.04. 23:20:39

@eml: Múltkor valami jogsiszerzős témában egy srác nagy büszkén dicsekedett, hogy ki sem nyitotta a kresz tankönyvet, csak betanulta a tesztkönyvből a kérdésekre a helyes válaszokat és simán átment.
Persze, hogy mi miért van úgy ahogy, nem számít...

Aztán jönnek a hülyénél hülyébb döntések egy összetettebb szituációban. Jobb esetben duda, rosszabb esetben kocc.

Az a baj, hogy ezt a vizsgarendszer lehetővé teszi.

Bladika 2010.05.04. 23:23:34

Azért van ez mert soha a büdös életben nem nézte a táblákat és továbbra sem fogja. Neki senki se mondja meg, hogy mit csináljon.

Velem kb. múltnyáron fordult elő, hogy a barom látom, hogy ott áll az autópálya "felhajtónál" és indexel balra. Ezzel semmi gond sem lett volna mert még az út, vonal vezetése is stimmelt. Csak, hogy az egy lehajtó volt+behajtani tilos+akkora nyíl az úton mint az autója ami szembe mutatott. Na meg én jöttem szembe a lehajtón csak nem kanyarodtam jobbra (neki balra) hanem egyenesen mentem tovább közben villogtam dudáltam. Elmegyek mellette és látom az "értelmet" ami kiült az arcára. Nézem a tükröt és ennek ellenére elindul fel a pályára. Nyúlok már a mobilért amikor látom, hogy féklámpa, tolató lámpa.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.05.04. 23:28:55

@eml: Jaja, ez az! Komolyan, legalább sugalltak valamit a kölköknek, hogy mit szabad és mit nem. Bár úgy nézem, ez a Minimaxról van felvéve, ezek szerint ismétlik még mostanában is (?), ha így van, nagyon helyes.

Nem ártana ilyet csinálni frissítve, akár felnőtteknek szólót is, gyalogosoknak és bicikliseknek tudnának mondani pár új dolgot azt hiszem :)

Bladika 2010.05.04. 23:37:18

@Gringо: Haverom ott sem volt a forgalom vizsgáján. Még próbajogsija van, de meg van győződve róla, hogy átlagon felüli sofőr, mert rengeteget biciklizett városban és ő emiatt sokkal jobban érzi a forgalmat.

Gondolhatjátok, hogy legszívesebben pofán vágtam volna amikor ezt kijelentette.

Folyamatosan szidja a többi autóst, hogy milyen segg bénák. A KRESZ-be bármit belemagyaráz. Olyan szinten sincs az autó kezelését illetően, hogy az ezres Suzukit legalább emelkedőn tovább forgatjuk mint az alapjárat. Azt mondja, hogy kímélni akarja és így kevesebbet fogyaszt. Amikor elmagyarázok neki egy két dolgot a hatásfokról meg arról, hogy az alacsony fordulaton terhelés milyen kapcsolatban van a kíméléssel, akkor azt mondja, hogy az apja kb 10 vezeti azt az autót csak jobban tudja.

Az oktatója (akinél nem kellett ott lenni vizsgán) azt mondta, hogy neki nem kell bekötnie magát, mert a KRESZ szerint nem kell! (2010-et írunk) Továbbá azt oktatta, hogy többsávos körforgalomnál annak aki behajt, annak elsőbbsége van a belsősávban közlekedővel szemben. Mivel egy másik ismerős épp akkor nála tanult megkértük kérdezze már meg, hátha csak a másik haver emlékszik rosszul, hogy mit mondott. Hát nem!

Ezek után nem tudom mit várunk.

Gringо · http://www.youtube.com/watch?v=5Bz8GyTrUxw 2010.05.04. 23:56:47

@Bladika: Hallottam illetve olvastam róla, hogy manapság pénzért adják a jogsit és nem a tudásért. De hogy ez szó szerint így van, azt nem gondoltam volna, ha ez tényleg így történt az elképesztő!

A másik dolog meg, régen több évtizedes vezetési tapasztalattal rendelkező, sokat látott sofőrök tanították az autóvezetést a legtöbb intézményben, ma meg ezek szerint bármilyen utolsó suttyó oktathat? Huszonéves zöldfülőeket is látni _oktatóként_ a tanulók mellett néha...

eml 2010.05.05. 00:12:03

@Bladika:
B+ ez még oktató?

Nemrég volt itt olyan poszt, ahol valaki nem értette a lassulás fogalmát, az előírt lassulási érték és mozgási energia között összefüggést keresett (Van, csak nem úgy, ahogy ő kereste), és nem volt vele tisztában, hogy a belátható úton belül meg kell tudni állni.

És igen, ez az oktatók hibája. Miért nem lehet közülük is kigyomlálni a selejtet?

eml 2010.05.05. 00:13:48

Asszem elszállt egy kommentem? Lássuk!

Lipi1945 2010.05.05. 07:30:08

@Bladika: Asszem ez nem változott azóta, oktatónak tényleg nem kell bekötnie magát, a kressz szerint.

Az már más kérdés, hogy sokan inkább bekötik magukat.

blogsámán 2010.05.05. 09:14:48

@gotteri:
Ami a telefont illeti, én sem hibáztatnám a postolót, de azért az fura, hogy eddig senki sem kötött abba bele, hogy mi a lóf@szt keresett a belső sávban, amikor 300-400 méteren belül senki sem volt a külsőben.
Egyébként a szemből jövőnek örökre elvenni a jogsiját. Ez a minimum.
@ember a holdon?: Nagyon hasznos dolog, de ugye bizonyos esetekben az egyirányú utcába is szabad járműveknek behajtaniuk, és itt nem a kerékpárra gondolok.

blogsámán 2010.05.05. 09:15:28

@blogsámán: Mármint egyirányúba forgalom irányával szemben.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.05. 09:50:19

@ember a holdon?: Aztán ha egy baleset miatt lezárják a pályát, torlódás van, és a mentők szemből a következő lehajtó felöl jönnek?

ember a holdon? 2010.05.05. 10:09:55

@newtehen:
Bármíly meglepő, de jelenleg már van a technika olyan szinten, hogy akár távvezérléssel -központból- akár mentőn/tűzoltón/sietős terhes anyukán elhelyezett jeladó segítségével a pengéket le lehessen hajtani.
Persze lehet tévedek és ilyen varázslat nincs...

Agyalap 2010.05.05. 10:12:08

@tundrazuzmo: Melyik az erősebb?
A fizika nem teljesen így működik. Barátom cégénél (szállító vállalat) történt hogy a kamionjuk már majdnem hazaért a szlovák autópályán, amikor egy hasonló eset folytán belerohant egy BMW. Nem csak a hülye halt meg, hanem a kamionos is.
Aki ennyire barom, észre sem veszi a helyzetet. Ha fékez is, kb 80-nal rohanna a belső sávban villogó autóba. Na ennyire nem akarom neki elmagyarázni...

Take-it-Easy 2010.05.05. 10:48:28

Veszélyes szitu, az biztos. Bácsika megy az általa vélt felhajtón az autópályára, ki van téve egy, azaz egy darab behajtani tilos tábla. Bácsika vagy nem veszi észre, vagy nem tudja értelmezni, és ráhajt a fel- (valójában le-)hajtóra! A németeknél ezért van kint a lehajtón a felhajtók felé néző irányban két óriási, UV-zöld alapú, kezet formázó és pirosbetűs STOP! Falsch! feliratú tábla. Nálunk is be kéne ezeket vezetni. Persze magyarul...

eml 2010.05.05. 10:57:59

@blogsámán: Ez most nem a belső sávról szól.

@nális coitus 2010.05.05. 11:06:29

Ez a tag kb. olyan kategória, mint akire a minap rádudáltam, mert vasúti átjáró után azonnal balra kanyarodott a tiltás ellenére. Az agyáig nem jutott el, az biztos, de a füléig sem. Szerintem ezek az utak fantomjai, azt sem tudják merre járnak, csak úgy "rutinból" nyomják.

hbe 2010.05.05. 11:40:28

Amikor új körforgalmat, autópályaszakaszt adnak át, akkor pár hétig, hónapig sajnos fokozottan számítani kell szemben közlekedőre. M3, M5, M30, M7 és most M6, minden új szakaszon előfordul sajnos egyszer-egyszer.

THK 2010.05.05. 11:44:49

@rowi: a Youtube oldalon írják a megfejtést is

- nem Németország, hanem Szerbia, Újvidék
- nem autópálya
- egy olyan alagút előtt van a kamera, amin kaminonok nem hajthatnak át, és azért fordulnak vissza, mert fülest kaptak rádión, h rendőrök tartanak ellenőrzést az alagút után

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.05. 13:34:59

@ember a holdon?: Te menj már ki az utcára, és nézz már körül hol élsz. Arról beszélünk, hogy a kátyúk miatt lassan nem tudsz úgy közlekedni, hogy ki ne törjön a kereked, nem az ilyen távvezérléses csodákról!

SzLacika 2010.05.05. 13:47:13

@newtehen: A Holdon él, benne van a nickjében is :)

A poszthoz meg annyit fűznék hozzá, hogy asztakurva...

ember a holdon? 2010.05.05. 14:41:22

@newtehen:
te rettentően okos, én a felvetésedre írtam egy lehetséges megoldást ami nem is egy rocket science...
Másrészt jelen poszt esetében nem a kátyúkról beszélünk, hanem az idiótákról akik a pályán forgalommal szemben közlekednek.
Én ehhez kapcsolódóan raktam be a linket, mint egy potenciálisan működő megoldást. Természetesen jó magyarként rögtön azt nézed mibe lehet belekötni és mi miért nem jó. Erre is mondtam egy akár működő megoldást. Erre jössz a kátyukkal és, hogy nem itt élek.
Sajnos ez a legnagyobb baj, hogy a többség ilyen, mint te. Nem megoldást javasol egy problémára, hanem csak károg, hogy semmi sem jó.
Valóban elég gáz, hogy az utakon tankcsapda méretű gödrök vannak, de ez még nem jelenti azt, hogy semmit nem lehetne megoldani. Ettől függetlenül tisztában vagyok, hogy ilyen megoldást itthon még jó ideig nem fogok látni... kis országunkban kicsit másképp mennek a dolgok, mint innen pár 100km-el odébb. Minden kicsit lassabb, rosszabb, de legalább drágább.
Tényleg nem értem mi is a bajod igazán, nem azt mondtam, hogy ez a megoldás és holnaptól ez lesz mindenhol, csak megemlítettem, hogy lehetne, működhetne.

Alikam 2010.05.05. 19:37:03

Ilyenkor mindig azon gondolkozok, hogy vajon agyilag rendben lehet e az ilyen ember.
Biztos, hogy van valami agybaja, mert ilyet normális ember nem csinál...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.05. 19:45:20

@Easyke: Asszem Szlovákiában is láttam már ilyet. Viszont aki egy "behajtani tilos" táblát nem tud értelmezni, az szerintem azt a táblát sem fogja tudni. Egyébként szerintem meg észre sem vette, hogy ott tábla van.

eml 2010.05.05. 20:54:07

@ember a holdon?:
Jó a megoldás, de tényleg lehetetlenné teszi a mentést végzők szemből felhajtását. Elektromos bizbazokkal ha megspékeled, akkor inkább már a német-osztrák érzékelő, és a digitáblára kimenő automatikus felirat. Drágább, de ha meghibásodik, akkor a lyukasztórámpa miatt a mentést végzők állnának ott, ami rosszabb.

A tiszta mechanikus rendszer másik hátránya, hogy nem biztos, hogy jól helyezik el. Ha a pályához van közel, egyes barmok még akkor is felérnek, felnin. Ha a lehajtó végéhez van közel, akkor a lehajtón kikanyarodásra várók közül esetleg valaki elinduláskor visszagurul mert béna, és már áll a bál (sor).

cso zsi 2010.05.05. 22:43:09

@newtehen: Az isaszegi körforgót Trabantokra, vagy Smartokra tervezték. a pótos az nem tud, csak a szó szoros értelmében véve átmenni rajta.

cso zsi 2010.05.05. 22:58:09

@index-cenzura.biz: Voltam fiatalabb, és nem érzem magam öregnek, bár közeledek az 50-hez.
Apámon már látom egy-két éve, hogy nem kéne vezetnie. De muszáj neki. Csak már fél, nem úgy mint régen. Már nem erős, hanem olcsó fenntartású autóval jár.
Jómagam merek pár ember mellett aludni, és velem is így vannak, akikkel letoltunk párezer km-t.
Persze tíz év alatt sokminden történhet, de, mivel hivatásos jogsim van, így 3 évenként megyek orvosira. Nem a körzetihez egy aláírásért, mint a többség. @nemsiker_s: Te mit tudsz felmutatni a korodon kívül? Az csak egy átmeneti állapot. Én még élek, pedig húszévesen volt sajáthibásom is.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.05. 23:28:09

Én is mentem már szemben autópályán.

Meg tolattam is, meg meg is fordultam.
Meg a leállósávban mentem, meg át az egyik pályáról a másikra. Meg ilyenek.

Aztán átadták és oda lett a jó világ.
Még fizetni is kellett érte.

cso zsi 2010.05.05. 23:34:18

Még ingyen volt a pálya, amikor az egyik Velencei-tó környéki lejáraton feljött két Kraz, vagy Ural, orosz (szovjet) rendszámmal, "military" kiadásban. Az is rájuk volt pingálva, hogy "CA".

kisgyerek a nagyvilagban 2010.05.06. 08:31:24

én már meg sem lepődök akkor, mikor az M6 ról átmentem az M8-ra (dunaújvárosi híd kelet felé tartó oldal), és mit látok a pályán... amint hallottam a fehérvári ügyeletes is csak hitetlenkedett, mikor betelefonáltam, hogy egy "mókus" napszemüvegben és futószerkóban artistázik a leállósávban kocogást imitálva...

lotht 2010.05.06. 10:33:20

@kolbászoszsömle: Sőt, én bicikliztem is. M5-ön és M7-en egyaránt, még a völgyhídon is. Megismételhetetlen.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.06. 11:39:32

@lotht: hmmm...

Biciglim nem volt, de görkori igen.
Felméréshez, fényképezéshez.

Meg amikor az ember átmászik a kerítésen, elválasztó szalagkorláton...

Mennyei érzés!

Ki még nem próbálta, az nem is tudhatja.

lotht 2010.05.06. 12:58:28

@kolbászoszsömle: Én legálisan voltam mindenütt. Az M5-ön volt valami olimpiai ötpróba, vagy miabánat, még 1985 körül, az M7-en pedig volt nyílt nap a völgyhíd átadását megelőzően, ennek mindössze pár éve.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.06. 14:15:46

@cso zsi: Igen, az a lényege. Menjen fel a 0-ra.
Amúgy a busz simán átmegy rajta.

xaba99 · http://landf.blog.hu 2010.05.06. 16:08:12

@kolbászoszsömle: elválasztó szalagkorláton üldügélni a napsütésben, egyik kézben cigi, másik kézben hideg üdítő se rossz. közben szól a zene a kocsiból... két kilométerrel arrébb a tűzoltók oltják a kigyulladt autót...

eml 2010.05.06. 19:32:02

@xaba99: @lotht: @kolbászoszsömle:

A8 München - Salzburg
Állt oda vissza, a szalagkorlátok között sakkoztunk egy német faszival. Nálam volt sakk, nála meg székek. 1996 nyár.

A4 Milánó - Velence
Velence után áll. Már nagyon kell, 20 perc után, mondván itt leszünk egy darabig, kimegyek jobbra a korlát mögött 8 méterre levő fa tövébe, előveszem, és akkor elindult a sor.
Megvárták míg befejezem. Előtte Szentgotthárdon intéztem, tehát sokat vártak. 2007 május.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.05.06. 22:27:00

@xaba99: @eml: Ugye milyen jó dolog is ez!
És ezt akarják egyesek elvenni az emberektől! :/

:D

cso zsi 2010.05.07. 01:32:51

@newtehen: Mármint az M0-ra? Mondjuk Zsámbokról Pécelre tartva? Mert most a 31-est felújítják, így épeszű ember muszáj, hogy arra kerüéjön.

newtehen (egyszerű mint a faék - de működik) · http://avie.freeblog.hu/Files/tehen.jpg 2010.05.07. 08:48:21

@cso zsi: Természetesen éppeszű ember nem is sorolja ide az útfelújítás miatti kerülőt ugye..

cso zsi 2010.05.07. 09:18:33

Az csak egy konkrét példa a családból, de Dányból Pécelre és vissza, naponta közlekednek ismerősök.

imittto 2010.05.07. 12:16:48

Még valamikor a 90-es évek végén egy előző munkahelyemen úgy volt megoldva a stáb szállítása hogy a főnökünk apósa (Papa) a kis 2104-es ladájával fuvarozott. A halálfélelem a napi rutin része lett :D Az M3 autópálya mellett vettek fel egy riportot (asszem valami új szakasz meg fizetőkapu sztori, de ez lényegtelen) majd a felvétel végeztével becsomagoltak, kocsiba be, Papa megfordult és elindult vissza a felhajtóhoz a leállósávban ("nem fogok hatvanig körbe menni, mit képzeltek") Az operatőrnek és a szerkesztőnek az arcára volt írva minden mikor visszaértek - aznap örültem hogy vágónak voltam beosztva :D












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása