Mondtam én tegnap, hogy elő fog még kerülni Tornado86, hát most itt is van. Egyre jobban ügyel rá, hogy semmi olyat ne írjon, ami kínos lenne rá nézve, jót mosolyogtam rajta, hogy kiemeli, hogy az ő lámpái be voltak kapcsolva.
Ma úton Nagyváradra Kolozsvár felől történt az eset az út ezen szakaszán. A térképrészleten eléggé rosszul, de kivehető egy útszéli parkoló, ezt ki fogom egy csatolt file-ban emelni. Bizonyára sokan és sokáig fognak emlékezni az egyelőre nem épp aranyat érőnek tűnő esőzésekre, ami durva aszfalton is jócskán megnöveli a féktávot, az adott útszakaszon durván 2-2,5x annyi mint szárazon.
A pirossal kiemelt parkolóhoz közeledtem olyan 90-100as tempóval, a gyengébbek kedvéért kelet felõl. Ki is szúrtam a parkoló autót, egy papucs Daciát, gyakorlatilag mindkettőnk szerencséjére. Amikor olyan 50-60m-el voltam mögötte, tehát már jócskán a jobbkanyar utáni egyenesben, se index, se szétnézés, ő úgy gondolta, hogy kijön elém, lámpája persze kikapcsolva ellentétben az enyémmel.
Ahogy azt diktálja a jobb sofőrök ösztöne, azonnal ment a satu a szemből jövők miatt. Közülük meg köszönettel tartozok a két hátul levőnek, akik épp előzni akartak volna, ám észlelve a helyzetet, kicsit lejjebb húzódva segítettek.
Hát így bekarikázva látszik, a karika legalábbisIgaz ami igaz, így se sok hiányzott a koccanás elkerüléséhez (kb. 1-1 arasz mindkét oldalon). Meggyőződésem szerint van köztetek is olyan, akivel rendszeresen előfordul hasonló, viszont felmerült pár olyan eset, amikor kevésbe szerencsés a balfék (le merem fogadni, a jogsija 0 pontos)
1.) Jöhetett volna pl. egy motoros olyan 60-70el ki a kanyarból.
2.) Lehetett volna a helyemben egy rossz reflexekkel rendelkező ugyanezzel a tempóval.
3.) Simán le is blokkolhatnak sokan egy ilyentől.
4.) 70 körüli tempóval be tudja venni az adott kanyart egy teherautó az adott állapot mellett, így az simán átgázolhatott volna rajta sietségében.
Na és nektek mi a véleményetek az illető autóstársról?
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.24. 10:46:56
Amatőr vagy vazze, egy gázfröccsel simán megoldható lett volna :)))
"streetfighter" 2010.05.24. 10:59:20
Tornádó, az a szerencse, hogy te eddig még mindig kivágtad magad a legdurvább helyzetekből is. :)
Remélhetőleg ez így is marad. :D
Marcellusca 2010.05.24. 11:00:27
Vagy egy gázfröccs és a padkán/parkolón keresztül, jobbról kikerülöd. :)))
mr_x 2010.05.24. 11:01:16
:-)
Errol az jutott eszembe, amikor egy balesetem utan buntetes helyett tovabbkepzesre kuldtek.
(kanyarban a kitablazott sebesseg 2/3-arol motorfekezve valtott az automata amitol megindult a kocsi hatulja, amit korrigaltam de nem volt eleg hely es csattantam a szembejovovel, de ez most mondjuk lenyegtelen :-) )
Szoval a tovabbkepzes elejen korbekerdeztek a megjelenteket hogy 1-10-ig tarto skalan milyen szintu soforoknek tartjak magukat.
Egy kis csaj aki a vizsga elotti napon fejre allitotta az oktato autojat o mondott 2-es szintet, mindenki mas 7-9-et mondott.
Az egyik "9-es" sofortol megkerdeztem hogy elso vagy hatso kerek hajtott a kocsijan es van-e rajta ABS, es nem tudta egyik kerdesre sem a valaszt :-o
Viszont o "profi sofornek" tartja magat es nem is tudja hogy miert kuldtek tovabbkepzesre.
Szoval isten ments a "jobb soforok osztonetol" :-o
(---Flúgos Buszos---) 2010.05.24. 11:14:09
Én is írjak egy levelet,hogy mikor mentem Pestre az 1-es főúton,és a 811-es kereszteződése előtt jött velem szembe egy paltós Tata teherautó,amiről potyogtak le a hasított fadarabok,mert ott elég szar az út.
Ki kell kerülni,oszt csókolom.
atila68 (törölt) 2010.05.24. 11:42:20
potha 2010.05.24. 11:55:30
[mike] 2010.05.24. 12:07:46
eml 2010.05.24. 12:16:16
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.05.24. 12:17:27
Egyébként arrafelé nem ez a normál vezetési stílus? Amit rendszeresen áthoznak hozzánk is... Ergo semmi különös nem történt.
vanek ur 2010.05.24. 12:20:37
(---Flúgos Buszos---) 2010.05.24. 12:43:07
Éppen akkor vett fele egy nőt a parkolóból,és a posztoló ezt zokon vette,mert ő akarta felvenni.
Na,ennyiről szól.
Rahsid 2010.05.24. 12:50:40
Tanácstalan · http://shipengine.blog.hu/ 2010.05.24. 13:07:04
Nem képbót ez? :D
Rahsid 2010.05.24. 13:09:01
Integrált Szerverterror 2010.05.24. 13:21:02
Hurrá Torpedó · http://www.youtube.com/watch?v=br-D7UneS0E 2010.05.24. 13:47:08
óvatos fékezés részemről, mégiscsak egy kamion mellett vagyok, nehogy megcsússzak, simán visszaáltam a kamion mögé. nem nyekkentek a gumik, és még mindíg maradt 100 méter a kikanyarodó autóig, de a jókurva annyát.
CD-R80 2010.05.24. 13:51:37
2.) Lehetett volna a helyemben egy rossz reflexekkel rendelkező ugyanezzel a tempóval.
3.) Simán le is blokkolhatnak sokan egy ilyentől.
4.) 70 körüli tempóval be tudja venni az adott kanyart egy teherautó az adott állapot mellett, így az simán átgázolhatott volna rajta sietségében.
5.) A posztoló lámpája is ki lehetett volna kapcsolva, így egy tömegbaleset következett volna be.
6.) Leszakadhatott volna az egész úttest így mindenki balesetet szenvedett volna.
7.)Egy kényszerleszállást végrehajtó B747-es is pont felbukkanhatott volna az úton.
8.) Egy eltévedt tehén legelhetett volna az útra belógva.
9.) Bedrogozott indiánok lincselhettek volna pont az úton valakit.
10.) A posztoló változtathatna a hozzáállásán kicsit, nem feltétlenül hibátlan vezető ő sem. De ezt hiába is mondaná neki bárki.
RaveAcE 2010.05.24. 14:00:36
Romániában nem szabad dáciát törni, nemzeti jelkép. Inkább haladj lépésben!
vérengző kismalac 2010.05.24. 14:17:21
- nem indexelt elinduláskor
- rossz látási viszonyok között nem kapcsolta fel a lámpáját
- nem nézett tükörbe elindulás elött
- dácsijával közlekedik
- veszélyeztette Tornádót, ezáltal veszélybe sodorta azt a lehetőséget, hogy továbbra is olvashassuk itt a blogon elképesztő és tanulságos kalandjait
- a többi autóst is veszélyeztette magáról nem is beszélve
Ezek után mit lehet mondani egy ilyen felelőtlen, KRESZ-t nem ismerő, ön és közveszélyes, szánalmas, béna, mazsola sofőrre?
Az ilyet nem is szabad sofőrnek nevezni mert megsértjük vele az autós társadalmat, nem is beszélve az ösztönösen jó sofőrökről!
A jogosítványát nem elég bevonni, meg kell semmisíteni, tűzzel vagy iratmegsemmisítővel, hogy irmagja se maradjon!
Hogy a holló vájná ki a szemét az ilyen embernek, ezáltal örökre elvéve tőle a gépjármű vezetés lehetőségét.
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.24. 15:25:19
misitcom 2010.05.24. 15:33:56
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.24. 15:35:01
misitcom 2010.05.24. 15:38:23
misitcom 2010.05.24. 15:49:48
Amit tettél még nem elég ahhoz,hogy állami kitüntetésben részesülj.Amit át kellett élned azt úgy hívják,hogy forgalmi helyzet.Aki rendszeresen vezet naponta tapasztalja,hogy vannak gyengébb képességű személyek.Régebben ledobálták Őket a hegytetejéről.Manapság felkaroljuk Őket.Lényeg,hogy mindig légy résen,az Ördög sosem alszik.
beste 2010.05.24. 15:56:13
.lll. 2010.05.24. 16:05:28
a papucsdácsia pedig fostalicska
2010.05.24. 17:18:39
Egy repulo is epp hajthatott volna ott vegre kenyszerleszallast, meg sem tette...
flea 2010.05.24. 17:18:59
És nem is szaporítanám tovább a szót.
demagofób 2010.05.24. 17:34:09
Az igazi Vaszilíj Zajcev 2010.05.24. 17:53:33
mr_x 2010.05.24. 17:55:28
The_Genius 2010.05.24. 17:55:51
Az ilyen parasztokat meg belelökni az árokba... (Természetesen utána elsősegélyt nyújtani, hívni a mentőket, stb,.)
sosem 2010.05.24. 18:08:47
sosem 2010.05.24. 18:26:34
Tornado86 2010.05.24. 18:36:44
Az adott skálán magamnak 8ast adok, ha egyszer beülsz mellém, rájössz hogy miért, holott nincsenek fogalmi zavaraim. Egyébként konkrétan mibõl áll egy ilyen továbbképzés?
@eml:
Itt, ahogy a sztoriból is kiderül, valóban elkellett a szerencse, ezzel együtt valamiért az az érzésem, az ilyenek örök 0 pontosak.
@Rahsid:
Bizonyára ezért eresztettem el ma is kicsit jobban a megszokott 120-130-140nél a verdát úton hazafelé :)
@CD-R80:
Ebben is van valami, mondjuk 1-2 eseménynek nem lenne szabad ezek közül megtörténnie.
@RaveAcE:
Ez a sokadik ilyen esetem, ez konkrétan kicsit necces, szerintem az amatõrök 75-80%a csattant volna, bár nem akarom lebecsülni az autóstársak képességeit. Mellesleg 2004 novembere óta van jogsim.
@misitcom:
Ez így korrekt, velem is megesik hogy hibázok, igaz nem ekkorákat és nem emlékszem olyanra, hogy vadul belámpázott volna a korrigáló fél ilyenkor. Másik dolog pedig hogy ilyenkor villantok 2t-3t az elakadásjelzõvel. Mellesleg napi rendszerességgel vezetek.
@sosem:
Lehet nem fejeztem ki magam teljesen világosan, mivel eléggé lóhalálában írtam meg a posztot, egyébként pont abban segítettek, hogy az így keletkezõ résbe be tudtam szúrni a verdát.
sosem 2010.05.24. 18:46:29
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.05.24. 18:52:45
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.24. 18:55:23
sosem 2010.05.24. 19:22:13
eml 2010.05.24. 19:42:59
Murderface 2010.05.24. 19:46:24
Amatőr vagy vazze, egy gázfröccsel simán megoldható lett volna :)))
:D:D:D
bandika57 2010.05.24. 20:05:39
Egy boldog 'halott'
indapass90210 2010.05.24. 20:18:55
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.24. 20:26:23
indapass90210 2010.05.24. 20:29:45
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.24. 20:33:16
.lll. 2010.05.24. 20:46:07
misitcom 2010.05.24. 21:00:37
tumpara 2010.05.24. 21:29:37
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.05.24. 21:33:31
Perszem, hogy ne örököljek semmit? :)
misitcom 2010.05.24. 21:40:48
-Képzeld,nősülök.
-Gratulálok!Kit veszel el?
-Anyám jókedvét.
vanek ur 2010.05.24. 21:59:55
Az elmelet egyebkent itt a blogon is igazolast nyert.
1kutya 2010.05.24. 22:02:12
asszem megírom Silentnek a történetet, elég tanulságos.
Tornádónak meg grat a lélekjelenlétért...
1kutya 2010.05.24. 22:04:15
"igazad van fiam, nehogy már csak neked legyen jó!":-DDD
Darren79 · http://www.darren.hu/blog 2010.05.24. 22:43:47
XD
nanogyo 2010.05.24. 23:02:17
A poszthoz:
"A pirossal kiemelt parkolóhoz közeledtem olyan 90-100as tempóval, a gyengébbek kedvéért kelet felõl."
OK, ebből lejön, hogy a posztoló jobbkezes, amúgy minek legyengébbezni a népség úgy 15-20%-át???
"Ki is szúrtam a parkoló autót, egy papucs Daciát, gyakorlatilag mindkettőnk szerencséjére. Amikor olyan 50-60m-el voltam mögötte, tehát már jócskán a jobbkanyar utáni egyenesben,"
Hol is? A jobbkanyar utáni egyenesben??? MIIII???
Jobbkezes és iránytévesztő. Bizony. Y kromoszómások között is van ilyen, semmi szégyen nincs benne, csak tudjunk róla, nehogy időnként beégjünk. Mint pl. most. :)
Amúgy én meg azt nem értem, h hogyan a csudában is kezdett előzni bárki a szembejövők közül, most, hogy látom a parkoló helyzetét. Vagy akkor valami nagyon nagy kapkodás volt írás közben, mert ez így necces eppicit.
LittleWildGuy 2010.05.24. 23:33:19
Az előző autósok szerintem a szembeforgalmat alkották...de lehet hogy félreértem.
ne most 2010.05.24. 23:51:17
'"igazad van fiam, nehogy már csak neked legyen jó!":-DDD '
Az Öregek azért tudtak valamit.
nanogyo 2010.05.24. 23:57:10
Amit viszont látunk: lépték ugyan nincs, de az út szélességéhez lehet viszonyítani, vagyis a parkoló menetirány szerinti kezdetéhez képest lehet visszafele kb. 50 m az a balos kanyar, a kijáratához képest meg úgy 75-80 m. Gondolom, azért nem a bejáratnál tépett ki a cicamica, erre tán még ő sem képes, hanem a kiijáratnál. És higgyünk Tornado emberfeletti képességeinek: nyilván helyesen becsülte fel a távolságot, ergo a BAL kanyar után kellett rémülten arra riadnia, hogy a Dacia hopp, eléugrik.
Maradjunk az iránytévesztésnél, ez még mindig a jobbik eset számára.
nanogyo 2010.05.24. 23:58:34
romesz 2010.05.25. 00:18:20
A80 2010.05.25. 00:31:41
(---Flúgos Buszos---) 2010.05.25. 00:41:13
Amúgy nem feleség kell,hanem egy olyan ember,aki főz,mos,takarít,vasal rád. Ennél több nem kell.
TökömTele 2010.05.25. 01:52:39
Na látod pontosan ez a legtöbb sofőr legnagyobb hibája, Téged is beleértve. Pont ez az, amiről @mr_x: és @vanek ur: is beszélt és már a járművezetési tanfolyamokon is általában figyelmeztetnek rá: úgy hívják, túlzott önbizalom (Lehet, hogy pont hiányoztál ekkor?)
Tehát: Mióta is vezetsz? Életkorod alapján kb 6 éve lehet jogsid. Legjobb esetben is csak pár százezer kilóméter lehet mögötted. Még ha hivatásos sofőr lennél - bár a korábbi történeteidből megismert közlekedési mentalitásodat tekintve ezt erősen kétlem - ez akkor is nudli.
10-es skálán 8-as sofőrnek tartod magad, azaz úgy gondolod, kb csak a profi autóversenyzők és a sokat megélt hivatásos sofőrök jobbak nálad. 6 év tapasztalattal. Gratulálok, te egy zseni vagy.
Ezek szerint nagyon keveset kell már fejlődnöd, gondolom pár év múlva múlva simán megütöd a 9-es, esetleg 10-es szintet, de akkor már tedd meg légyszíves és indulj profi rali vagy valamelyik zárt pályás versenyen, hogy lenyűgözhess minket is a vezetési tudásoddal!
Giedi 2010.05.25. 08:30:13
Az írás implicit sugallja, hogy nem.
Ha viszon nem, akkor írni nem tud.
"Igaz ami igaz, így se sok hiányzott a koccanás elkerüléséhez " (azaz éppen nem tudták elkerülni a koccanást)
Tornado86 2010.05.25. 08:43:54
Saját keresetbõl futotta rá, hogy egyen a sárga irígység, jó áron, legalábbis olyan 6.500 ft/db szinte ajándék Bridgestone Potenza-ra vagy épp Dunlop Sport-ra, figyelembe véve hogy gyakorlatilag szinte új volt mind a 4.
@TökömTele:
Inkább legyen valakinek túl nagy az önbizalma, minthogy feszt depressziós legyen :) Itt szerintem inkább a bizalmi elven van a hangsúly, azaz ha 100 a megengedett, akkor ne gondolkodjon már úgy senki, hogy ha esik, akkor a 100 mindjárt lemegy 60ra, csak mert neki nem jut el az agyáig, hogy mennyit is számít az abroncs, így téli gumi helyett is rágógumival kínlódik.
Jogsim valóban 6 éve van, viszont azelõtt próbálkoztam autóversenyzéssel is, valamint ha csak rövid ideig, de dolgoztam hivatásosként. Mellesleg leginkáb kifejezetten lazának és nyugodtnak tartom a magyarországi forgalmat, beleértve a budapestit is, valamint nem jelent problémát kézifék nélkül elindulni egy 10-12%os emelkedõn se.
@Giedi:
Picit rosszul fejeztem ki magam, nem lett baleset az elsõbbség meg nem adásából. Köszi, hogy kiemelted, csúnyán elsiklottam a hiba felett és még ki tudja hányat nem vettem észre.
dekás dezső 2010.05.25. 08:52:27
...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.05.25. 08:56:26
randomuser1 2010.05.25. 09:17:40
Marcellusca 2010.05.25. 10:47:19
Neked se legyen jobb, mint más, rendes embernek! :D
Take-it-Easy 2010.05.25. 11:24:33
@Marcellusca: jut eszembe: miért fehér színű ruhában mennek férjhez a nők?
...
Mert minden háztartási gép színe fehér, nem? :)
ember a holdon? 2010.05.25. 11:41:12
Tornado86 2010.05.25. 11:45:31
Erre inni kell :P
@Easyke:
Elég megnézni azt, hányan satuznak be egy késõn észlelt úthiba elõtt, holott simán ki lehet kerülni, valamint ugyanígy igaz ez a forgalomban is, amikor az illetõ valaki mögött halad.
labi 2010.05.25. 12:30:53
Azta! Sumakker bekaphassa! :)
akárki lehetek:-) 2010.05.25. 12:33:10
"streetfighter" 2010.05.25. 15:23:38
Nem a kötözködés miatt, de a ralisoknak több problémát kell megoldaniuk, ezáltal tapasztaltabbak.
akárki lehetek:-) 2010.05.25. 17:07:20
vrv 2010.05.26. 01:42:44
Tornado86 2010.05.26. 17:34:40
Vezettél már Kolozsváron? Mert nekem nagyon is laza a budapesti forgalom.
mr_x 2010.05.26. 20:27:42
Gratulalok!
En 25 ev alatt kb a 6-os szintig jutottam, ha elmegyek meg egy par autokezelesi treningre akkor mondjuk 7-ig jutok el.
8-ig legfeljebb par ev alatt ha foallasban rally-zni kezdek.
9-es szint az kb a rally vilagbajnok szint.
Szerintem friss jogositvany 1, esetleg 2.
5-6 ev utan 3-esetleg 4-ig lehet fejlodni (ugyanakkor az ennyi ideje vezetok szerint ok 12-es szinten vannak minimum - persze nem rolad van szo ha te csak a 8-ig jutottal el :-) )
Aztan az elso durva baleset vagy majdnem-baleset utan kezd esetleg benoni az ember feje lagya es lassan tovabbfejlodni.
Persze aki a jogositvanyt megkapva azonnal rally pilota lesz napi szinten es par ev alatt bajnoksagokat nyer az 5-6 ev alatt akar 6-7-es szintre is eljuthat.
"Egyébként konkrétan mibõl áll egy ilyen továbbképzés?"
Passziv vezetes.
Eloszor kis elmelet, hogy mit jelent a sebesseg, a lassu reakcioido, a faradsag, a pia, stb a fekut szempontjabol
Aztan ki a forgalomba, es az oktato kommentalja.
pl, szol ha a labad nincs meg a feken amikor az elotted levo auto feklampaja felvillan
Szol ha a fekre kellet lepned amikor az elotted levo csak enyhen fekezett
szol ha egy gyalogos a zebra fele megy, neked zold, de nem keresed mar a kiutat ha esetleg megis lelepne.
Szol, ha az utpadkan egyensulyozo gyerek lattan nem lassitasz es kezdesz kiutat keresni ha esetleg megbotlana.
Szol, ha iskolaido vegen az iskola mellett a megengedett sebessegel mesz.
Szol ha nem nezel a buszok es teherautok ala ha azok lassitanak.
Szol ha autopalyan nem keszulsz arra hogy valaki index nelkul eled vagy beled valt savot, stb
Buszke is voltam magamra, hogy nekem csak abba tudott belekotni, hogy a "dinamikus vezetesem" miatt a hatul ulok majdnem hanytak :-), de az osszes latott "veszhelyzetet" tokeletesen kezeltem le.
Az elv az hogy bizonyos esetben tobbet er tovabkepezni a balesetet okozo sofort mint jol megbuntetni.
Olyanok voltak ot aki pl tusszentett es kozben megallt elotte a sor, vagy darazst hajtott es vegighuzott egy sor parkolo autot, vagy nyomott egy satut ugy hogy a labat nem rakta at a fekre hanem a gazra rakta vissza, stb.
Tornado86 2010.05.27. 00:46:19
Gratulálhatsz is, aztán az imént leírtak alapján megnézem, azt pedig már nagyon rég úgy gondolom, hogy legritkább esetekben hatásos hosszú távon a motiváció. Mellesleg nem ez volt az elsõ majdnem balesetem, lásd pl. a posztomat a szekérrel.
A reakcióidõmet pedig pontosan fel tudom mérni, piásan pedig egész egyszerûen nem ülök volán mögé pedig jó az egészségem :) A kolozsvári forgalom pedig kolozsvári forgalom, amihez képest jó pár városé laza.
Azt meg fõleg 25 év után nem nehéz megállapítani szerintem, hogy a vészhelyzeteknek többé-kevésbé elejét is lehet venni, ami meg a "dinamikus vezetés" témát illeti, azt számolta bele, hogy vezethetsz csúszós úton, lassú vagy viszonylag gyors defekttel, kopott gumival, csereérett futómûalkatrésszel stb, stb, stb.
Akik pedig ott voltak, rá is szorultak és inkább képezzék õket tovább akár 2-3 évente is, minthogy baleset legyen a vége.