Friss kommentek

  • Carscache: Are radar detectors legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulations i... (2024.02.07. 07:09) Szerintem ezt beszopták sokan
  • Carscache: Are radar detectors are legal in Ohio? for passenger vehicles, but not for commercial vehicles. Understanding the regulatio... (2024.02.07. 07:09) A Toyota C-HR okos elektronikája
  • Carscache: Mark your calendars and rev up your anticipation! The official release date for the 2024 Hot Rod Power Tour announcement is... (2024.01.02. 10:37) Statisztikailag pont jó
  • Lángoló Nyelesfing: @kolbászoszsömle: Nem a lófaszt nincs te büdös faszszopó (2023.11.08. 23:32) Ködlámpás köcsögök
  • Carscache: For optimal EV battery performance, follow these EV battery charging best practices: use a dedicated charger, avoid frequen... (2023.07.10. 11:58) Kényelmes utcaseprő
  • Carscache: Get ready to experience pure adrenaline with the 2023 Aprilia RS 660 Extrema. Priced competitively, this high-performance m... (2023.07.04. 08:37) Menthetetlen idióták mindenütt
  • Carscache: Discover the perfect balance between affordability and quality with the best budget camera for car photography. Capture dyn... (2023.06.30. 09:54) Válaszol a lapos kerekű hummeres

Olvass Totalcart!

Nincs megjeleníthető elem

Közösködj Facebookon!

Címkék

ablaktörlő (2) adás vétel (1) adó (1) alkohol (9) árvíz (6) autó (1902) autókereskedés (5) autólopás (14) autómosó (1) autópálya (180) autóvadászat (5) backdoor (2) baleset (290) bamako (1) belváros (41) béna (200) benzinkút (38) biztonság (727) biztonsági öv (22) biztosítás (37) bkv (27) blog (39) bringások (1) budapest (634) büntetés (334) busz (19) buszsáv (33) C-HR (1) cserbenhagyás (36) csúszós (22) diplomata (1) dugó (111) elektronika (1) előzés (54) eredetiségvizsgálat (2) erőszak (162) eső (13) fekvőrendőr (2) felni (1) feltörés (3) fényszóró (12) fólia (2) gázolás (8) görkorcsolya (1) gumi (39) gyalogos (115) gyömrő (1) gyorshajtás (206) halálos (1) híd (13) hirdetés (1) hitel (2) (24) hülye (853) index (22) járda (13) jég (22) jogász (29) kanyarodás (17) kátyú (7) kéregetés (4) kerékbilincs (13) kerékpár (100) ködlámpa (10) körforgalom (25) környezetszennyezés (13) környezetvédelem (10) követési távolság (22) közlekedés (1572) közösség (22) közterület felügyelet (57) KRESZ (1) kresz (720) külföld (58) lámpa (70) lehúzás (203) M5 (1) máv (4) mazsola (22) média (10) megkülönböztető jelzés (11) mentő (29) mese (3) metró (2) motor (84) mozgáskorlátozott (46) műszaki hiba (15) műszaki vizsga (3) navigáció (16) női sofőr (113) nyereményjáték (41) okmányiroda (2) oktatás (21) öreg (16) parkolás (360) polgárőr (1) póló (7) pozitív (52) radar (1) rendőr (260) rendszám (25) részeg (24) robogó (16) sorompó (3) sportautó (4) start (2) szabályzat (9) szakértő (10) szélvédőmosás (7) szerviz (19) sztereotípia (275) születésnap (1) tábla (55) találkozó (24) támogatás (8) tanuló (7) taxi (45) teherautó (56) tél (4) telefon (1) tempomat (1) tömegközlekedés (57) totalcar (3) TOYOTA (1) traffipax (36) tudatlanság (1) tükör (21) tűzoltó (8) útfelújítás (46) útlezárás (71) vasút (5) veszélyes (828) video (82) villamos (22) záróvonal (11) zebra (90) Címkefelhő

Feedek

 

Érdemes "T" matricát ragasztani az autóra?

2010.08.02. 12:08 :: SilentSound

Ha BzS személy szerint csak engem kérdezett volna meg, határozott nemmel feleltem volna. Amikor elkezdtem vezetni, felelősségteljes kezdő módjára kitettem a T betűt az autó fenekére, egész pontosan két hétig volt ott. Ha az emberek meglátták, valami ellenállhatatlan késztetést éreztek rá, hogy megelőzzenek. Új autót kezdtem el aktívan vezetni, de mindenféle roncsokkal is mindenáron túl akart lenni rajtam mindenki, akkor is, ha a megengedett fölött mentem pár km/h-val.

A pohár akkor telt be végleg, amikor a Nagykőrösi úton kifelé a határ úti felüljáró után jött mögöttem egy szakadt csotrogány két hülyegyerekkel a fedélzeten, feltolták nekem a távolságit. Nem foglalkoztam vele, átkattintottam a belső tükröt. Utána lekapcsolta, úgyhogy vissza. Ezt mégegyszer eljátszottuk, utána nem reagáltam rájuk. Ekkor a sofőr megelőzött és elkezdett lassítani, én is mögötte. Aztán megint gyorsított, én is. Erősködni nem akartam nulla rutinnal.

De miután ezt még háromszor eljátszották és láthatóan jól szórakoztak, elegem lett, a következő lassításnál megelőztem és otthagytam őket a picsába, valószínűleg a rozsdás közlekedőedényükból 70 fölé gyorsítás esetén kiesett volna a váltó vagy a motor, úgyhogy nem tudtak utánam jönni. Amint hazaértem, letéptem a T betűt a kocsiról, azóta sem volt hasonló gondom. Ennyit az én sztorimról, most már tényleg jöjjön a levél.

Kb. 2 hónapja szereztem a jogosítványt, 30-on túl. Jól elvoltam tömegközlekedéssel és bringával, de jött a házasság, nőtt a család és úgy döntöttünk, hogy beruházunk egy autóra. Nem is annyira a mindennapi élethez kell nekünk, hiszen a belvárosban lakunk, hanem a hétvégi kirándulásokhoz, vidékre kiköltözött barátok látogatásához.

A Kresz tanfolyam és a vizsgák simán mentek, meglett a jogsi, közben már elkezdtem nézegetni az autókat és egy hete meg is vettük a 10 év körüli megbízhatónak gondolt autót. Első dolgom volt, hogy az egyik hipermarketben vettem egy "T" matricát és fölragasztottam a hátsó ablakra, így indultam gyakorolni a csöndes mellékutcákba és hétvégén már a főutakra is kimerészkedtem.

Amin meglepődtem amikor a régóta vezető barátaimnak elmeséltem a történetet és megmutattam az autót a "T" matrica láttán többen egymástól függetlenül csóválták a fejüket és azt mondták, hogy szerintük vegyem le a matricát, hiszen nem kötelező használni.

Azzal magyarázták az álláspontjukat, hogy matrica nélkül is lehet bénázni, de ha matricával teszem ugyanezt akkor még jobban "megaláznak" az autóstársadalom erre hajlamos tagjai. Azonkívül nem lesz nyugalmam, mert a nyakamba lihegnek a rutinos sofőrök a menő autóikkal és dudálni villongi fognak, hogy megelőzhessenek.

Eddig kitartottam, hogy jó az a figyelmezetetés a többi autósnak, hogy számítsanak lassúbb vezetésre, esetleg a motor lefulladására, a kocsi ugrálására amikor nem találom el a megfelelő sebességet váltásnál. Mindegyikre volt példa az elmúlt pár napban.

Az érdekelne, hogy a többi autós hogyan látja ezt - érdemes-e kirakni a "T" matricát kezdő vezetőknek, és ha valaki használta a matricát érték-e olyan hatások amiket jobb elkerülni és levenni?

Kérésre egy kis gyors közvéleménykutatás:

239 komment

Címkék: közlekedés autó hülye veszélyes tanuló

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Unbaised 2010.08.02. 12:29:19

Szerintem is felesleges feltenni, én 18 éves vagyok, 1 éve van jogosítványom, fel sem merült bennem az a kérdés hogy fel kéne-e rakni a "Tanuló vagyok" matricát, egyébként meg amúgy sem hiszik el, mert lendületesen haladok, amit kell, így még nem is történt velem semmi megrázó dolog(koppkopp)a sok "barom" kikerülésétől eltekintve.

mqqq 2010.08.02. 12:33:28

Nem érdemes, igaza volt az ismerőseidnek. A magyarok inkább szemetek a tanulóvezetőkkel, mint hogy segítenék őket...

Anno az oktatóm is lebeszélt róla és utólag én is így látom.

crey7 2010.08.02. 12:35:45

Én fel fogom tenni. Egy okom van rá: mégpedig a közlekedők normálisabb fele. Nem az, aki akkor is szopat, ha amúgy normálisan közlekedem, hanem az, aki ha látja hogy "mazsolával" van dolga, akkor kicsit türelmesebb lesz velem szemben, és nem akar egyből lenyomni.

.lll. 2010.08.02. 12:37:26

tedd csak ki azt a matricát,hidd el,hogy az autós kollégák túlnyomó része jobban odafigyel a "mazsolára"

1kutya 2010.08.02. 12:41:17

@crey7: gyermekem, te egy kib.aszott nagy álomvilágban élsz!

ideje lenne lejönni a cuccról, sohasem késő:)

Marcellusca 2010.08.02. 12:49:06

Ha engem kérdezel, akkor igen, tedd ki.
Onnan látom, hogy nem egy részeg, szerencsétlen balfékkel, hanem egy rutintalannal van dolgom, és óvatosabban közelítem meg, számítva arra, hogy bénázni fog.
Benne van a kalapban, mindenki volt kezdő.

Egyébként meg NE tedd ki.
Sajnos nagyon sok idióta barom van, akit irritál a "T" betű és elkezdenek szívózni velük.
Hogy miért, ne kérdezd!

Örülök, hogy segíthettem. :DDDDDD

froton 2010.08.02. 12:52:04

Sztem is tedd fel. 16 éve vezetek, mikor megszereztem a jogsit, akkor közel nem volt ennyi autó és a közlekedési morál is sokkal jobb volt, így akkor ez nem merült fel bennem, de ha ma vizsgáznék, akkor felraknám. Én pl türelmesebb vagyok azokkal, akikről látom, hogy kezdők, mert nincs akkora elvárásom velük szemben, mint egy gyakorlott sofőrrel szemben. Ha csak a közlekedők 10 %-a vigyáz rád/tart tőled jobban, már volt értelme. Aki meg bunkó, az bunkó így is, úgy is...

froton 2010.08.02. 12:54:37

De ha gondolod, megteheted, hogy nem teszed ki, autózgatsz, aztán kiteszed és megnézed a különbséget. Ha jobb, akkor kint hagyod, míg rutinos nem leszel, ha pedig azt tapasztalod, hogy rosszabb a helyzet matricával, akkor leveszed...

1kutya 2010.08.02. 12:59:38

@froton: te is álmodsz!

igaz a skodást eleve mindenki t-matricával képzeli, de akkoris:-DDD

blöki

hawkeye 2010.08.02. 13:00:36

Nem!!!!

Nem szabad!!!

Vannak olyan barbár állatok, akik útjukban lévő piszoknak nézik a T-vel közlekedőket.

De a legrosszabb az a fajta, amelyik direkt szórakozik velük, és halálra ijeszti őket.

Én soha nem raktam fel....

Alikam 2010.08.02. 13:02:32

Szerintem ez egy hülyeség. Én pl. ha T matricásat látok, akkor kapásból készülök rá, hogy az illető rutintalanabb.

És egyáltalán nem alázom meg, max. nagyobb köv. távot tartok vagy igyekszem kikerülni.

Régen ez egy bevett divat volt és nagyon is bölcsa dolog volt kitenni. Csak hát manapság a 17 éves buziszájú kisköcsög apuci Audijára mégsem teheti ki.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.02. 13:06:47

Nekem ilyen eszembe se jutott,pedig én is 17 évesen raktam le a jogsit.

Nem tudom,hol élsz,hogy 30-on túl tenni le a B jogsit.
Majdnem minden munkakörben szükség van rá.

Inkább egy D betűt vegyél rá!!!!!!

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.02. 13:10:17

@Marcellusca: Ha magyar a kocsi rendszáma,akkor nem teszi ki,mert a T betű,az a Thaiföld,tudtommal!!!!!! :)))

P75 2010.08.02. 13:23:43

Egy szavazat innen is a matricára. Én sokkal türelmesebb vagyok a T betűsekkel.

Lacaca 2010.08.02. 13:25:22

@Marcellusca: Ha valami kérdésem lesz, csak téged kereslek a jövőben!

Luckye 2010.08.02. 13:29:04

Nem tudok állást foglalni. Nekem már néhány éve megvolt a jogsim, amikor a feleségem sikeresen levizsgázott. Mikor elkezdte vezetni az autónkat, kiraktam a T betűt, kizárólag miatta. Meg kell, hogy mondjam, semmilyen változást nem tapasztaltam a többi autóstárs reakcióját nézve. Ugyanúgy letoltak az Üllőiről, ha a 60-as táblánál "csak" 70-el megyek és nem 120-al....

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.02. 13:36:35

@Luckye: Hawerom se tapasztalt különbséget,mikor kirakta a nemzetközis furgonjára.

Kirakta,a biztonság kedvéért.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.02. 13:37:19

@Lacaca: Nem véletlenül a te céged gyártja ezeket a matricákat???

Marcellusca 2010.08.02. 13:38:07

@Lacaca: Számíthatsz rám. :)
Főleg motorozást/motorosokat érintő kérdésekben. :D

Tornado86 2010.08.02. 13:38:50

OFF
Nekem nem sokáig volt kitéve a felkiáltójel (Erdélyben fekete felkiáltójel sárga korongon a kezdõ jel), igaz ami igaz, oka volt ennek: 100nál is gond nélkül kordában tudtam tartani a kocsit, akkor pedig jobb ha nem - akkori friss szabályozás szerint - 80, 70 és 110 a megengedett, lévén az arcomra nincs ráírva, hogy mióta van jogsim :)
ON
Szerintem menj vele 1-2 hónapig, esetleg az elsõ 1-2 igazoltatásig, utána vedd le. Sokkal lazább lesz a helyzet, amikor már nem fogod tapasztalni a gyakorlatilag nem létezõ "Kezdõ vagyok, szivassatok!" felkiáltásaidat.

t0thl 2010.08.02. 13:43:55

Ha lefulladsz, meg bírkózol a kezelőszervekkel, akkor rakd csak ki.
Ugyanis pont erre találták ki.
Ha T -s autóval találkozom és még gyanúsan is viselkedik, akkor számítok rá, hogy esetleg nem úgy fog vezetni, reagálni ahogy kellene.
Ha már jól megy, akkor vedd le.

vladekkk 2010.08.02. 13:45:28

basszus, én azt hittem hogy a "T" betűt csak poénból ragasztják ki, én ugyanúgy kezeltem a "T"-seket mint a nem "T"-seket. de most hogy ezt megtudtam, türelmesebb leszek. (bár ha belegondolok nem emlékszek olyanra hogy egy "t"-s balfaszkodott volna előttem)

Nem tudok mit mondani arra hogy érdemes e, szerintem vannak egy páran akiket nem érdekel a T.

t0thl 2010.08.02. 13:47:35

Meg azért általában a többség ha átmegy a vizsgán már tud valamennyire vezetni hogy ne nagyon bénázzon.

magyar bucó 2010.08.02. 13:49:27

Ok, százból kilencvenkilenc kicsit türelmesebb a kezdővel, egy meg direkt szívatja. Szerintem nem éri meg...

Tornado86 2010.08.02. 13:50:08

@t0thl:
Ez is lenne a normális, dehát sokan úgy fogják fel, hogy a kezdõt szivatni kell. 1x pl. megkért még kezdõ vezetõként édesanyám arra, hogy parkoljam le a kocsiját, ránézek az egyik gumira, mondom is hogy adjon valami pénzt, mert le van eresztve a jobb elsõ gumi (mint kiderült, volt benne kb. 0,6 bar). Elsõre irány a kút, utána a vulkanizáló, 1-2 dilinyós be is mászott elém, gondolva hogy tuti szerencsétlenkedni fogok 1 sort.
Mellesleg amikor kb. féléves jogsival levettem, édesapám azzal próbált meggyõzni, hogy ha elkapnak 3 hónapra elveszik a jogsimat, meg is mutattam neki válaszként a törvény betüjét.

SiKom 2010.08.02. 13:51:00

Szerintem tedd ki a T betűt, úgy nem dudálnak le, ha lefulladsz a zöld lámpánál indulásnál, stb.

100 emberből lehet, hogy van 5 bunkó, de ők amúgy is bunkók. Van 60 ember, aki leszarja, mert ők mindent leszarnak, elvégre magyarok vagyunk, nem?
De lesz 35 ember, aki örül a T-nek, és figyelmesebb lesz. Na, ezért megéri.

A másik: több országban KÖTELEZŐ kirakni betűt vagy felkiáltójelet a tanuló vezetőknek! Ha nem rakják ki, és a rendőr megállítja a tanulót, akkor bizony büntetés jön!
Kb. 1 vagy 2 év szokott lenni a kötelező tanuló időszak.

Giraffa 2010.08.02. 13:51:54

Azon gondolkodom, hogy vajon rutinos sofőrként mi lenne, ha kiraknám az autóra a T-betűt, hogy szívassam az engem szívatni akarókat... :D

Sztávrosz_ (törölt) 2010.08.02. 13:53:01

Nekem nem volt soha, de szerintem rakd ki nyugodtan. A többség igenis megértő szerintem.

Riska 2010.08.02. 13:53:29

@Tornado86: ~3 éve vezetek, nem raktam ki T betűt sose, bár igaz, nem is fulldokoltam a kocsival. Viszont ezalatt a 3 év alatt egyetlen egyszer sem igazoltattak, szóval lehet, hogy a 2 igazoltatás időtartam nekem akár 4-5 év is lesz :D

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.02. 13:55:40

@Sir Kommentor: Na mondjuk ebben van igazság, ha valaki "véletlenül" ment át a vizsgán és folyton bénázik, lefullad, meg minden olyat csinál, ami miatt nem alkalmas teljes mértékben a közúti közlekedésre, az tegye ki a T betűt, de vegyen is pár plusz órát. A jogsi megszerzése után én több, mint 2 évig nem nagyon vezettem, amikor megvettem az autómat, átvétel előtt vettem tíz órát a volt oktatómtól, hogy kicsit képbe kerüljek és ne legyek közveszélyes.

Andie 2010.08.02. 13:57:45

Mikor asszony letette a jogsit, és szülinapjára kapott tőlem egy kisautót, én bizony kitettem a T betűt a hátsó ablak mögé. Magamból kiindulva igy érthető, hogy miért megy 30-al ott, ahol 50 van, és 70-el mennek az emberek, miért nem tudja eldönteni, hogy balra vagy jobbra akar kanyarodni, miért nem ugrik ki a busz elé a kereszteződésből, és miért nem előzi meg a biciklist. Bizom benne, hogy az idegesebb fajta autóstársak is egy kicsit toleránsabbak emiatt vele, és nem akarják az árokba tolni, netán elévágva satufékkel büntetni.
Ha meg mégis, akkor remélhetőleg én is ott ülök mellette :)

Gabor73 2010.08.02. 13:57:53

Nem lehetne egy szavazást ide tenni? Érdekelne a közvélemény alakulása.

Szvsz tedd ki nyugodtan. Az a pár köcsög, aki szívatni akarna, anélkül is azt tenné, nem számít nekik. A többiek, a normálisak pedig így - szerintem - sokkal megértőbbek.

isti77 2010.08.02. 13:58:43

Szerintem ne tedd ki, a "gyakorlott" vezetők elég nagy százaléka szintén bénázik, ha nem teszed ki, nem azt fogják hinni, hogy friss jogsis vagy, hanem azt, hogy csak egy újabb "se hall, se lát" tájékozódni képtelen béna vakegér, akinek lehet akár 50 év vezetési tapasztalata is, mégis ugyanolyan marad.

Ha viszont kiteszed, mindenki meg akar majd előzni, akkor is, ha 80-nal mész az 50-es táblánál, akár a tanulóvezetőtől való félelem miatt, akár kivagyiságból, hogy "nehogy má' egy kopasz kavirnyázzon itt előttem", mindenki igyekszik messze maga mögött hagyni, akkor is, ha ez teljesen indokolatlan. Ha nem indulsz el azonnal a piros-sárgánál, kivágnak mögüled, letolnak, mert akkor is azt hiszik, hogy bénázni készülsz, amikor nem.
A T betű miatt akkor is bénának fog látni mindenki, ha mindent jól csinálsz.

Tornado86 2010.08.02. 13:59:01

@Riska:
Kinek milyen a szerencséje, bár szerintem a lényeget érted. Ha pedig nem, szidd nyugodtan a kamionosokkal társalgó taxis fajtámat :)

Bummer 2010.08.02. 13:59:24

Ne rakd ki. Lefulladni szabályos, lassan haladni is szabályos, ha van rá okod (például ismeretlen helyen vagy).
Szabályosan vezetni pedig korrekt, udvarias és nagyszerű dolog.

jelentéktelen alak 2010.08.02. 13:59:48

Úgy gondolom, hogy civilizált helyeken ez átsegíti a kezdőt a tanuló/rutinszerző időszakon. De ez csak civilizált helyekre igaz. Magyarországon szinte felkérés arra, hogy kicsesszenek Veled.
A többség segítőkész lesz Veled és elnéző a T betű miatt, de az a néhány hólyag, akinek szórakozni támad kedve e-miatt, bőven megbosszulja a többiek előzékenységét.
Arányaiban kevés az ilyen takony, de mégis túl sokan vannak, hogy jellemzőnek lehessen mondani.

jó utat és kitartást!

ZON 2010.08.02. 14:00:23

2-4 hétig javaslom.Addigra megjön az önbizalmad.

papugaja 2010.08.02. 14:00:38

Tedd ki, és maradj mindig higgadt.
A hülyék nem érdemelnek egy fikarcnyi figyelmet sem. Le vannak szarva.
Én már a középső ujjamat sem mutogatom autóból, csak olykor bringán, ha valamely majom veszélybe sodor.

Yo! Maaan! 2010.08.02. 14:01:27

Szerintem is érdemes kitenni. Én pl. vigyázok rájuk.
Aki abban éli ki magát, hogy kezdőket szivathat, szüljön sünt!

papugaja 2010.08.02. 14:04:38

@SilentSound:
Én meg kizavarnám a zsarukat az út mellé, hogy állítsanak meg minden tilosban előzgetőt, izgága kerékcsikorgatót, buszsávban slisszolót, és ragasszanak az ilyenek elejére-hátuljára szép nagy T matricákat. Hatóságilag.

Az Ódis 2010.08.02. 14:07:33

Szerintem T matricát csak az tegyen fel, aki nem bízik annyira saját magában, hogy egy-egy kiszámítható forgalmi helyzetben boldogulni tudjon.

Tény, hogy a többség hibája az, hogy a T betűsöknek félni kell, de így is bénáznak elegen az utakon, egyel több vagy kevesebb nem fog feltűnni.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.02. 14:07:47

@Gabor73: Lehetne, ha valaki ajánl egy használható beszúrható szavazógépet, mert a poll-r.hu egy rakás szar lett és nem tudom használni a bloghoz. Másikat meg nem ismerek, kutatni meg nem nagyon van időm. :(

@papugaja: Az olyanokra ne matricát ragasztgassanak szerintem, hanem vegyék el a jogsijukat hosszú időre.

Karbonade · http://magyaropera.blog.hu 2010.08.02. 14:08:37

Én kitettem a matricát, amikor még nem volt rutinom, legalább egy hónapig kint volt, ha nem tovább. Soha nem éreztem, hogy emiatt szivattak volna, sőt, sokszor beengedtek sávváltásnál, és valószínűleg ezért nem villogtak és dudáltak le, amikor éppen bénáztam induláskor. Mindez Budapesten.

Szóval én bántam meg, szerintem amíg nem érzed magad kellően rutinosnak, hagyd kint.

Kalap 2010.08.02. 14:09:12

Barátnőm kedvéért volt az autómon T betű, több mint fél évig. Nekem több mint 10 éve van jogsim, és az volt a tapasztalat, hogy 80%-ban segítőkészebbek, kiengednek a kereszteződésben, stb. Aki meg szopatni akart, annak meg szórakoztató volt az arcát nézni, mikor a fagyi visszanyalt..

Tedd ki. A normális többség érteni fogja.

ügyfélszolgálatos 2010.08.02. 14:09:37

BzS: Banyek, te valami alternatív univerzumbeli énem vagy? Én is most csináltam jogsit (1 éve) mert jött a gyerek.. És én is 30+ vagyok... :P

Szerintem ne tedd ki a T-t, anélkül is sok balfasszal fogsz találkozni.

LordAzazel 2010.08.02. 14:10:16

Szerintem érdemes kirakni. Nekem többször állította már meg a duda felé lendülő kezemet a kocsin virító "T" betű.

Peetee 2010.08.02. 14:11:56

Én fenthagynám azt a matricát!!!

Ha leveszed, még az a rutinos sofőr sem fogja tudni, hogy kezdő vagy, aki egyébként nem tolna le az útról. Én toleránsabb szoktam lenni azzal, akinek van T-betűje, akár kezdő sofőr vagy még oktatóval kocsikázó valódi tanuló.

Az lehet, hogy aki egyébként is tolakodna, az a T-betű láttán még jobban a hibát keresi, és azonnal eldönti, hogy Te nála lassabb vagy ezért meg KELL előzni.

Ne foglalkozz ezekkel; ne törődj vele!!!

Menj sokat vidékre, javaslom nyugat felé elhagyni a fővárost: - Zsámbéktól már bármerre mész, minimális forgalommal fogsz találkozni, a Gerecsében pedig gyönyörű utak vannak!!!
Gyakorolj kicsit, és a rutinoddal már könnyen fogsz tudni boldogulni a legtöbb forgalmi szituációban!!!

Sok sikert!
Péter

critique 2010.08.02. 14:12:49

anyamnak harminc eve megvan a jogositvanya, de csak most kezdett el vezetni, mert apam is kulfoldon dolgozik meg en is. o az elvek embere, ezert kirakta a t-betut.

en most szabadsagon vagyok itthon, ket honapja egy t-betus autoval jarok, raadasul eleg sokat, azt kell hogy mondjam, nem tapasztaltam, hogy barki buntetni akarna, vagy hogy alacsonyabbrendukent kezelnenek. pedig eleinte en is tartottam tole.

ex-dr. vuk 2010.08.02. 14:15:07

Itt angliaban ha a jogsid 2 evnel fiatalabb akkor kotelezo "L" betu. Ugyanez Franciaorszagban "A"-val.

gergo · www.indafoto.hu/ppgergo 2010.08.02. 14:15:33

ha tulnyomoreszt varosban kozlekedsz, akkor tedd ki, legalabb addig, amig le nem vezetsz 1000-1500km tavolsagot (1-2 honap alatt ossze fog jonni)

telen, ha leesik az elso (nagy) ho, tedd ki ujra, amig meg nem szokod az autot, milyen az, ha kicsit masok a tapadasi korulmenyek

azzal meg ne torodj, hogy 30 evesen lett csak jogsid. amig videkre nem koltoztem, en is mindenhova tomegkozlekedtem vagy taxiztam. mindketto lenyegesen olcsobb volt, mint autot tartani (foleg belvarosikent)

kuki123 2010.08.02. 14:15:46

én rá nem ragasztok semmit a lassan oldtimer kocsimra...

szóval én se raktam ki, 1 hónapnyi önnáló vezetés többet ért mint az egész 100es fizetősdi, noha tény tök 0-ról kezdtem...

tapló sofőrök, lóerőhuszárok mindenhol vannak

@Sir Kommentor: a vadiúj szipiszupi tanuló kocsi állandóan lefulladt, egyszerűen vezethetelen volt állandóan elfelejtettem indexelni benne, kurvára nem esett kézre, lábra semmi, esetlen tohonya szar kocsi volt, parkolni kínszenvedés volt, egyszerűen nem illett hozzám,

bezzeg a mostani sajátot még 1xer nem sikerült lefullasztani, érzem minden rezdülését, a parkolás kis újból

most erre minek T betű?

Johnny336 2010.08.02. 14:16:39

Vezetek jó ideje.

Autópályán közlekedve a kis, 1.3-as autónnkal sose volt, hogy levillogtak volna, zavartam volna akárkit is, mindig felvéve a ritmust, szépen tudtam előzgetni a saját tempómmal a nálam is lassabbakat, úgy hogy a gyorsabbak is tudtak menni.

Aztán beültem egy nagyobb autóba, amin T-betű volt. Na ott jött el a világvége. Toltak, villogtak, dudáltak, mutogattak. Pedig teljesen úgy vezettem ahogy addig.

Nem szabad felrakni a matricát, mert sok a faszjankó, aki a tanulóvezetőkön éli ki, hogy nem tudja kielégíteni az asszonyt.

(sabeth) 2010.08.02. 14:17:33

az oktatóm pár hete azt mondta, amikor megkezdtem, hogy érdemes-e kitenni, hogy hülye vagyok, ha azt hiszem, hogy egy T betű bárkit is érdekel

new_kid 2010.08.02. 14:19:09

Én nemcsak türelmesebb vagyok a T-vel, hanem sokkal jobban oda is figyelek a környezetében.

Persze néha meglepődök, amikor pld. a Hungárián elhúz mellettem 100-120km/h-val egy T betűs állat... Ja ez most hétvégén történt, egy szakadt 120-as skodával, szlalomozva a három sávban...

pfekete101 2010.08.02. 14:19:26

Tedd ki nyugodtan.
Az autosok tobbseges nem bunko.

SereG 2010.08.02. 14:20:50

Meggyőződésem, hogy érdemes. Engem is előzgettek, mi több, lenéztek talán, de ettől abszolút nem lett kisebbségi komplexusom, nem érdekelt. Ami azt illeti, nálam elől is, hátul is volt té, csak hogy jól lássák :)
És valóban látták, és figyeltek rám, és én örültem, hogy mások is néznek/figyelnek velem (helyettem), kisebbek az elvárások, némileg még türelmesebbek is, de legalábbis nem dudálnak le. Ha meg valaki előzni akart, csak menjen.
Amikor levettem a té-t, mintha "védelem" nélkül maradtam volna, ott már bele kellett csapni a lecsóba, hogy felvegyem a ritmust. Ez kb. 40 ezer km-el ezelőtt volt. Az kétségtelen, hogy a té-sekre én is jobban odafigyelek, elsősorban azért, mert nem biztos, hogy olyan kiszámíthatóak, mint a többiek, nem biztos, hogy a leglogikusabb lépést fogják megtenni.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.02. 14:20:56

@Giraffa: Rohadjak meg,rá fogom szedni magam,és fogok rakni a kocsira,már csak a szórakozás kedvéért.

pfekete101 2010.08.02. 14:23:34

Persze a bunko fajtaja valoszinuleg bunkobb a T betussel, de ezt is vedd egyfajta tanulasnak. Ha majd leveszed a T betut, akkor mar nem fogsz csodalkozni az ilyeneken.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.02. 14:28:19

@SilentSound: Köszi a posztot,rohadjak meg,ha nem rakok a kocsiba a héten egy T betűt.

Majd a tapasztalatomat megírom egy idő után.

nzst 2010.08.02. 14:28:31

Szerintem tedd fel nyugodtan, én is azok közé tartozom, aki tolerálja, ha valaki kezdő. DE!! Lsz. ne az ablakra ragaszd! Olyan helyre (karosszéri) tedd, ahol téged nem zavar, és a többiek látják.
Imádom, amikor a mazsolák azzal szopatják saját magukat, hogy jókora helyeket kitakarnak a szélvédőből, amikor egyébként is rutintalanok. A kedvencem az volt, amikor egy okostojás az első szélvédőre rakott ki jobbra egy kb. A4-es méretű T-betűt. Oda mondjuk egyébként is minek? Amikor felhívtam a figyelmét, hogy kb. egy gyalogosnyi képet vett el magától még neki állt feljebb, hogy én miért szólok bele... Szóval szélvédére ne. Hátra, karosszériára...

Bummer 2010.08.02. 14:31:53

Miért segíti a kezdőt, ha ott a T betű? Annyit ér el vele, hogy többen fogják leelőzni. Szabálytalankodni meg T-vel sem lehet.

Tornado86 2010.08.02. 14:32:13

@LordAzazel:
Bukarestben élsz? :) Nekem jóformán fogalmam sincs arról, milyen a hangja a verdám dudájának, pedig Kolozsvár se kutya :)
@Johnny336:
Ott a pont :)

tundrazuzmo (törölt) 2010.08.02. 14:35:28

Érdemes. Sőt!
Én asszem beszerzek 10 ilyen matricát, aztán ha valaki úgy vezet, ahogy nekem nem tetszik (50-nel tötymörög lakott területen belül, 140 alá megy a mutató autópályán, vagy nem cikázik a sávok között úgy ahogyan én szeretném, stb.), akkor elévágok/leszorítom, és ráragasztok a kocsijára egy ilyet. Jobb mint a verés, bár ha kötözködik, akkor kiszedem a kocsiból, és ő is kap egy T betűt az arcára!
:)

Skin 2010.08.02. 14:39:06

Szerintem ne tedd ki. Bár én nyugis ember vagyok, lassan 10 éve meg van a jogsim. Anno én sem tettem ki, felesleges. Viszont magamon veszem észre, hogy amikor T-s kocsit látok, kedvesebb vagyok velük, beengedem a sávba, nem megyek a seggébe, messzebbről elkerülöm. De sajnos vannak olyan szerencsétlen trógerek, akiket irritál az a nyamvadt T, és valljuk be, az esetek 80%-ában ezek közlekednek az utakon. Nem érdemes tehát kirakni. Bezzeg ha kék villogó és sziréna lenne a mazsola "jele" egyből változna a dolog. :)

vjalle76 2010.08.02. 14:42:09

Engem is az oktatom beszelt le rola. Az oktatoautoval az volt a tapasztalatom, hogy a tobbi auto rendkivul paraxt volt, a taxisok segitokeszek. T betu nelkul kb a forditottja.

sfdrake 2010.08.02. 14:48:08

Használd a T betűt, én például ha látom az előttem haladón, türelmesebb vagyok vele, míg ha nincs kint és lefullad, tötymörög akkor ideges leszek, ha látom a T betűt az autón akkor megértem miért lassabb mint mások.

sfdrake 2010.08.02. 14:50:04

@Skin: Nem az idegbetegek közlekednek 80% ban, max 5-10%, csak sokkal feltűnőbb az aki állat módjára megy, mint a másik 9 aki nem.

Gastroger 2010.08.02. 14:50:36

A sofőrők nagy %-a kitehetné a T betűt, mégha x éve is van jogsija. (OFF: Jellemző a tegnap esti M7-es dugóra, a kalapos suzukis belső középső sávos 100-120-al haladás, míg a külső sáv üres volt, lehet anyázni, de én is bal oldalon haladtam el, szóval nem előztem, hanem haladtam el, a belső sávban, nem leállóban, annak is elvenném a jogsiját. ON).

Aki bunkó, meg hülye, azt úgysem érdekli a T betű. Igen, néha én is, bunkó vagyok, és hajlamos vagyok "tolni" az előttem haladót, ha az indokolatlanul lassan, vagy rossz sávban közlekedik. (De nem villogtatok, vagy dudálok, indexelek).

A T betűssel viszont sokkal elnézőbb vagyok, legalább ő felvállalja, hogy kezdő, nem mint sok 17 éves, aki friss jogsival, apu verdájában jaszkarizik. Én sem tudtam vezetni amikor megkaptam a jogsit, kell hozzá a rutin. Bizony.
És azzal, hogy jobban odafigyelek a T betűsre, beengedem, önző módon nemcsak neki segítek, hanem mivel elképzelhető, hogy nem olyan rutinosan kezel egy hirtelen szituációt (fékezés, sávváltás, stb.), még esetleg akár nekem is jöhet. SZóval nagyobb féktáv, oldaltáv, beengedés, ha indexel.
És nem nézem le, nem akarom megalázni. Aki faszkalap azt szoktam. (lakott területen 80-el megelőz, aztán azon kívül szintén 80, enyhe kanyar előtt meg fékez mint a hülye). No mindegy, elég OFF voltam.

A lényeg, aki hülye az vagy amúgy is hülye, vagy esetleg segítőkészebb lesz, aki meg nem az, az segíteni fog, és jobban figyel rád.
Aki azért szivat valakit, mert T betű van a kocsiján, az szarjon sünt. Vagy felhívod fülkéből a rendőrségi telefontanút, hogy láttad, hogy az üléskárpítba exctasy tabelttákat raktak. :)

pakesz (törölt) 2010.08.02. 14:50:39

engem az szokott idegelni amikor varunk arra hogy atmenjunk egy lampan es amikor odaer, akkor rajon hogy nagyon kell ugyelnie az autojara, es nem nyomja...
fuggetlenul attol hogy T kint vagy vagy nem

Rong 2010.08.02. 14:51:34

Én is arra szavazok, hogy tedd ki. Többen "örülnek" neki mint ahány bunkó van. Igen, számíthatsz arra, hogy a legtöbben meg akarnak előzni (eleinte sikerülni is fog nekik :) ) viszont tényleg "kevésbé torolják meg" ha bénázol.

i23kovacs 2010.08.02. 14:54:33

Ha tudsz vezetni, minek a T betű?

Ha nem tudsz vezetni, ne menj a forgalomba, és vegyél leckéket.

nzst 2010.08.02. 14:57:57

@i23kovacs:
Ki tud vezetni? Az aki egy 50 órás tanfolyást végig csinált egy oktató mellett, vagy aki aktívan vezet egydül több (tíz) éve? Ugye? Ezért, aki kezdő tegye ki. Még, ha tud is, az első évben mindenki azt hiszi, hogy tud, aztán rájön, hogy bizony nem...
Szóval ez elég meggondolatlan hozzászólás volt...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.02. 14:58:52

Én is használom, de szerintem semmivel sem előzékenyebbek velem, mint ha nem volna. Ugyanúgy villognak rám, ha a 89-cel menő másik kamiont 90-nel előzöm. Nem értem miért van ez így :)

2010.08.02. 14:59:11

Én gyártom, forgalmazom a matricákat, nyugodtan tedd ki.

sfdrake 2010.08.02. 14:59:12

@ZON: Ja főleg ha 2-4 hét alatt vezet 3-500 km-t : D

Érdeme szerintem az első 4-5000 Km-n használni, még rutinos akkor se lesz, de 5 ezer km alatt már elég jól bele lehet jönni a vezetésbe.

Nekem anno az oktatóm azt mondta, attól hogy meg van a jogsim, még nem tudok vezetni, ez feljogosít arra hogy forgalomban egyedül tanulhassak vezetni. igaza is volt, hiába vezettem már 9 éves korom óta, falunk mellette mellék utakon, teljesen más forgalomban használni az autót, annyi előny9öm volt hogy az autó kezelését nem kellett meg tanulnom az már ment. A KRESZ nagy részét is tudtam hivatásos sofőr nagyapám és apám is. Most már több mint 10 éve vezetek jogsival. Szerintem érdemes azt fél évig 4-5000 Km ig használni ahogy írtam is. Főleg ha az autót hétvégén használja család látogatásra, akkor nem is nő a rutin olyan gyorsan mintha mindennap használná.

Brigi \"B. A.\" főnöke 2010.08.02. 15:00:51

X5-ös BMW-t vegyél, ne matricát.

Vagy ha az drága, akkor szakadt E39-et, fekete ablakokkal, matt-fekete karoszszéria-fóliával meg 19-es kerekkel, automatával. Azzal nem fogol (<-ezt direkt írtam így) bénázni.

promontor · http://jozsefbiro.blog.hu/ 2010.08.02. 15:02:10

Nekem anno kint volt néhány hónapig és volt ugyan egy-két mutogatós hülye, de amikor levettem, akkor se lett kevesebb (azóta se, sajna).

Igaz, hogy udvariasabbak se nagyon voltak velem, de azt persze nem tudhatom, hogy hányan bántak óvatosabban velem a T miatt.

Én valószínűleg ma is kitenném, pont azért, mert a normális vezetők felé gesztus.

bátorqkac 2010.08.02. 15:05:34

Én nem tapasztaltam, hogy szívatnának a T matrica miatt, pedig nálunk az egész céges flotta ilyen autókból áll. Távközlési vállalat, egyébként :-D

rrroka · http://hosszutav.blog.hu 2010.08.02. 15:09:23

@1 Fószer: én is 30 éves korom fölött raktam ki a T betűt, bár már öt éve volt jogsim, kocsi nélkül. nem is vezettem, köszönhetően a fos oktatónak, aki semmire nem tanított meg, soha nem váltottam pl sávot, nem soroltam be, ez egy izgalmas új élmény volt, az M0-n csepelnél le is vitte egy kamion a bal tükröt. megúsztuk.
én úgy vettem észre T betűvel türelmesebbek kicsit a mögöttem lévők.
akkor vettem le, amikor egy mögöttem álló úgy gondolta, szerinte én túl lassan kanyarodok balra, bizonytalankodom, pedig csak egy mamát engedtem át a járdán egy kislánnyal az ovinál, és ez az állat mögülem beelőzött kanyarodás közben, majdnem csattantunk.

i23kovacs 2010.08.02. 15:10:08

@nzst: Én nem azt mondtam, hogy az tud vezetni, aki (több) tíz éve vezet (biztonságosan).
Ezt te mondtad.

Az tud vezetni, aki úgy tud a forgalomban közlekedni, hogy nem veszélyeztet másokat. Aki így tud vezetni, annak nincs szüksége a T betűre.

Aki nem tud így vezetni, az meg ne közlekedjen, hanem vegyen még órákat.

A szemelyeskedést meg inkább hagyjuk ...

sfdrake 2010.08.02. 15:10:30

@bátorqkac: Mert ti szívatjátok az embereket, nem az utakon hanem egyébként, persze hogy az utakon titeket nem is mernek :D

nato 2010.08.02. 15:10:57

Én már régóta vezetek, elég sok km van mögöttem. Poénból kiraktam a T betűt, egy 3 literes V6-ossal járok... Van aki érti a poént, de még senki nem akart "megalázni" :))
Idehaza lassan változik a közlekedési morál, egyre többen figyelnek a T betűsökre, és így talán kevesebb lesz a baleset is.
Mellesleg igen sok autóra ki lehetne rakni a kék matricát, hiába nem kezdő a sofőr... sok a vasárnapi vezető, és a figyelmetlen kevesebb rutinnal...
Úgy gondolom, hogy a balesetek nem annyira a gyorshajtás, vagy a (jó értelembe vett) rutintalan kezdők miatt vannak, hanem a kiszámíthatatlan autósok miatt. Amikor hirtelen csinál nem várt reakciót, azt igazán nehéz kivédeni.

i23kovacs 2010.08.02. 15:11:19

@...::: Flúgos Kamionos :::...: szerintem azért, mert túl kicsi a T betűd a kamionhoz képest. nagyobb T betűre lenne szükséged ...

nzst 2010.08.02. 15:13:51

@i23kovacs:
Én nem személyeskedtem, de ez a tojás és a tyúk esete. Senki nem fog tudni vezetni csak gyakorlással. Egyedül gyakorlással. Amíg a rutin nincs meg, addig jobb, ha van T betűje... Senki nem úgy születik, hogy tud. Erről van szó. Bocs, ha megsértettelek.

Maestro 2010.08.02. 15:13:56

ne tedd ki, túl sok a fasz.

Proaktív Akvirátor 2010.08.02. 15:14:14

Arról mit gondoltok, aki az autó orrára teszi a "T" betűt? Vigyázz jövök?!

Egyébként kezdő autósként nem tudtam volna elképzelni egy nagy matricát a hátsó szélvédőn, márcsak a kilátás korlátozottsága miatt sem. Arról nem is beszélve, hogy nehéz leszedni.

Másik kedvencem az Ún. "nelásskiplüss" Baby on board felirattal...

...::: Flúgos Kamionos :::... 2010.08.02. 15:16:53

@i23kovacs: Gondolod? Lehet, hogy beszerzek egy nagyobbat :)

pgreta 2010.08.02. 15:17:15

Sziasztok!
Jómagam pontosan kettő évig "hordtam" a T betűt. Soha semmilyen atrocitás nem ért, az első hetekben történő bénázásaim mindig jól végződtek, még akkor sem kaptam egy rossz szót sem, amikor két lámpán keresztül tartottam a sort, mert az emelkedős részen egyre idegesebben újra és újra lefulladtam, vagy a körforgalomban köröztem, mert nem tudtam eldönteni, hogy akkor most merre stb. Az első esetnél a mögöttem álló kamionos még ki is szállt, és felajánlotta, hogy kihajt, csak induljunk már. Nagyon kedvesen persze:) Nem dudáltak, nem előztek erőszakosan, nem lámpáztak. Szóval, köszönöm nektek a türelmet...:)

dukeekud 2010.08.02. 15:18:37

Szerintem az autósok nagyrésze kitehetné a T-t, legfeljebb más jelentéssel. T mint TAHO, T mint TIRPÁK, T mint TAJPARASZT, T mint vadbarom, T mint közveszélyes elmebeteg.

i23kovacs 2010.08.02. 15:21:08

@nzst: Szerintem gépkocsit vezetni veszélyes üzem. Sokan ebbe nem gondolnak bele. Ha nem tudja felvállani az ezzel járó felelősséget, ne vezessen. Ha gyakorlásra van szüksége, vegyen még órákat, vagy gyakoroljon féreeső utakon, parkolóban, ahol akar, de ne mások figyelmére/figyelmességére bízza magát.
Ha már felelősséggel tud vezetni, de nincs gyakorlata, akkor a T betű értelmetlen.
Az erőszakos közlekedőket úgysem hatja meg, neki meg amúgy is meg kell tanulnia, hogy mások erőszakoskodása ne tegye őt dekoncentrálttá, ugyanúgy tudjon közlekedni.
Nekem a T betú csak egy határozatlan embert jelent, aki másokra bízza magát, holott ő vezet egy tonnányi vasat ...

Franky4fingers 2010.08.02. 15:21:18

Szerintem, ha valaki kiteszi a T-t, annak csak akkor van értelme, ha onnantól kezdve úgy vezet, hogy mindenkit elenged, mindenki elől lehúzódik. Így viszont nem fog megtanulni normálisan vezetni.

Ráadásul a magyar közl. morálra valamiféle majdénmegmutatom mekkora király vagyok mentalitás jellemző.

(lásd tegnap M7hazafelé. nem értem bmeg nem értem, hogy miért fáj embereknek lehúzódni a tök üres szélső sávba, inkább a tömegnyomor és a balesetveszély a belsőben. nem értem...)

//// elnézést kérek viszont a közlekedőtársaimtól. rosszul tettem vissza izzócsere után a foglalatot- hátul félszemű voltam.)

i23kovacs 2010.08.02. 15:23:01

@...::: Flúgos Kamionos :::...: biztos vagyok benne, hogy a kamionos shopokban is árulnak T betűt, jó nagyot :-). Elvégre kamionra sem születik az ember, azt is meg kell tanulni, nemigaz?

bervas · http://mt10.blog.hu 2010.08.02. 15:23:23

Amikor vezetni kezdtem, kint volt a T. Jól jött pár helyzetben, amit simán elbénáztam. Nem másztak rám, nem akartak letolni.

Most is figyelek a T-sekre, és számítok arra, hogy bénázhatnak.

Én most is kitenném.

Gastroger 2010.08.02. 15:23:39

Azokkal értek egyet, akik szerint nem rossz kitenni. A jogosítvány nem jár vezetői rutinnal, tapasztalattal, "el tudja vezetni az autót". Utána kell megtanulni a forgalmat, az embereket, az útviszonyokat, megszokni a kocsit. Ezek után jön a defenzív vezetés, amikor már nem csak magadat, figyeled, hanem arra is gondolsz, hogy vajon mit fog reagálni a másik a forgalomban.
Ezen kívül talán veszélyesebb a T-betűs lefulladós óvatós, "tanulónál", az aki pár száz kilométer után már kezdi érezni a kocsit, és úgy gondolja, hogy ő tud vezetni, és nekiáll majerkedni. Na ilyenek szoktak az újságokba belekerülni. Nem a sportrovatba.

T-anuljatok 2010.08.02. 15:25:34

Nekem a "T" folyamatosan ki van rakva, próbálkoznak is rendesen.
Amint normál tempóban megyek, egyből próbálnak leküzdeni, valahogy elém kerülni.
Általában nincsen szerencséjük, mert nekem csak viccből van kint:)
Ez olyan önirónia, mivel Én úgy érzem messze nem tudok úgy vezetni ahogy szeretnék, ahogy kellene, viszont a 90% nálam is szarabb, szóval hátha T-anulnak belőle, hogy ha nekem is T-anulás fázisom van akkor nekik még meddig kéne kitenni.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.02. 15:26:55

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Szerinted így feketében is hatásos lesz,mert most nyomtattam egyet,és csak ilyen nyomtatóm van itthon.

Ma ragasztom ki a hátsó szélvédő mögé.

Hatásos lesz szerinted???

1kutya 2010.08.02. 15:27:38

@pgreta:

Gréta!

valld be, 175 centi magas vagy, 50 kiló, 90-60-85-ös méretekkel megáldva és nemmelesleg szőke.

másképp el nem tudom képzelni:-DDD

Eric_Cartman 2010.08.02. 15:28:08

Add vissza a jogsid, ha nem tudsz vezetni, ne matricákat ragaszgass. Ha lefullad a motor, rángat a kocsi, akkor ülj vissza a buszra.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.02. 15:28:25

@rrroka: Fekete-fehérben is jó lesz,ma ragasztok a hátsó szélvédő mögé,mert a fényezést sajnálom ilyenre.

ttamas76b 2010.08.02. 15:30:01

Tedd ki, pláne, ha már ebben a kérdésben is ennyire bizonytalan vagy...
Lehet, hogy 100-ból egy paraszt, de 99-nek jót teszel ezzel (pl nekem is), meg magaddal is, mivel nem kell frusztrálva érezned magad.
Akár 2 évig is fenthagyhatod, ha nem vezetsz minden nap!
Én igencsak rutinosként is szoktam T-s kocsit vezetni, és most is látom hasznát: nem paraszt vagyok sávváltáskor, hanem csak tanulóvezető, he-he. Ha meg egy bocsánatkérő villogást is adok, minden harag elszáll :-)

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.02. 15:31:03

@nato: Fekete-fehérben is jó szerinted????

Marcellusca 2010.08.02. 15:31:43

@...::: Flúgos Kamionos :::...: Émmán túúúdom ... :)))
"T" betűről volt szó, nem "TIR" feliratról. :DDDD

Nazareus 2010.08.02. 15:33:03

Én mindig türelmesebb vagyok a T betüsökkel. Örülök, ha kirakják.

atila68 (törölt) 2010.08.02. 15:34:30

Ha budapesti vagy semmiképpen ne tedd ki.

nzst 2010.08.02. 15:34:34

@i23kovacs:
Nem értünk egyet. Olyan helyzetekre felkészülni, amit egy csúcsforgalom jelent csak a csúcsforgalomban lehet. Félreeső úton nem. Ez pedig azt jelenti, hogy senki nem lesz profi az igazi forgalomban, amíg nem gyakorol igazi forgalomban. A T beű azt jelenti, hogy TANUL, nem pedig haTározatlan, bár a kettő nem zárja ki egymást. Aki bizonytalannak érzi magát, igenis tegye ki.
Ezzel minden szakmára igaz egyébként. Meg lehet tanulni mindent könyvből, meg szimulátoron, meg modelleken, de mester csak "élesben" gyakorlás után leszel. Az egy tonnáyni vas valóban veszélyes üzem, meg kell tanulni kezelni, ill. gyakorolni kell a kezelését. Tudod, ismétlés a tudás (unalom) anyja..

nagybela2 2010.08.02. 15:35:04

Szerintem meg viccből sem jó kitenni, de egyetértek "T-anuljatok"-al.
Sok "T"-betűs jobban vezet mint a régi tapasztalt iszapszemű ráják.

atila68 (törölt) 2010.08.02. 15:35:29

Egyszer láttam egy matricát;
"Nagyon TANULÓ!"
Tetszett.

ttamas76b 2010.08.02. 15:36:26

@Gastroger: sőt, nem pár száz km, hanem jópár ezer. Én is azt hittem, kb 5-6 ezer km után, hogy király vok, aztán jött pár olyan új (mai szemmel teljesen általános) szitu, hogy utána csak hálálkodtam. Persze most, bőven 100e km után is tud az ember tanulni.

Napkutya 2010.08.02. 15:39:07

17 éves korom óta van jogsim, most túl vagyok a 4. x-en. A T betű hasznos, a T betű jó!

Megkockáztatom mentett már életet. Másképp nézek rá, másképp előzöm, nem számítok arra, hogy minden sávváltása tökéletes ütemű, nem állok szűkebben mögé a városi hetvennél. Sőt! VIGYÁZOK RÁ! Pöccintek egyet a dudán, vagy villanok, ha hülyeséget csinál, nagyobb távot tartok mögötte, ha tolat a parkolóban.

Sokkal többre becsülöm azt, aki "hordja", mint a kamasz suttyót, aki hétvégén, apu autójával követi el rendre a gyilkossági kísérleteket az autópályán.

Hát ennyi.

mazsola84 2010.08.02. 15:39:45

Bocs, nem akarok bunkó lenni, de ha még az elindulás és a váltás sem megy üzembiztosan, akkor csak egyedül gyakorolj, asszonyt és főleg a gyereket ne ültesd be magad mellé!

i23kovacs 2010.08.02. 15:42:03

@nzst: Én meg nem értem, hogy miért kelllene türelmesebbnek lennem a T-betűssel.
Mielőtt bárki is felhördülne: akár van T-betű, akár nincs ugyanazt a türelmet "érdemli" bárki, már persze ha nem derekt bunkó.
Nem azért nem bunkózok a T-betűssel, mert van rajta T-betű, hanem mert mással sem teszem.

Ha a jogi oldalát nézzük, akkor meg nincs T-betűs után tartandó követési távolság, meg nem T betűs után tartandó. Csak egyféle van, biztonságos.
Ugyanez vonatkozik a T betűsökre is. kanyarodás előtt nekik is a tükörbe kell nézni, és használni kell az irányjelzőt.

Atika!!! 2010.08.02. 15:43:54

T-anuló? T+Nő esetleg hatásos lehet...

Inter Face 2010.08.02. 15:43:55

Egyértelműen tedd ki a T betűt.Tapasztalatom szerint sokkal jobban tolerálják a közlekedőtársak a bénázást egy T betűstől .Aki hülye azzal meg nem kell törődni.Haver is kezdő vezető ,bizony lefullad ,óvatosan kanyarodik, betartja a sebességkorlátozást ,de a T betű miatt nem dudálnak rá.Persze leelőzik ha lehet de annak csak örül ,nem zavarja.Azt tervezi le sem fogja venni később sem,mert jók a tapasztalatai.Mindig mondom neki ,soha ne foglalkozzon a hülyékkel amíg ő szabályosan vezet ,ha mögötte türelmetlen valaki majd megüti a guta ,vagy megelőzi a kocsiját,mindkettő jó:D

Napkutya 2010.08.02. 15:46:07

@i23kovacs: "Ha a jogi oldalát nézzük, akkor meg nincs T-betűs után tartandó követési távolság, meg nem T betűs után tartandó. Csak egyféle van, biztonságos."

Ja, ebben segít nekünk a T betű.

i23kovacs 2010.08.02. 15:47:56

@Atiqua->: Igazad van, lehetne még N betű is, mint Női vezető, meg V betű, mint Vidéki vezető, A, mint Agg korú, R, mint részeg, meg ezek kombinációja.

Meg lehetne a változtatható képű tábla is, ami tükrözné a vezető hangulatát, így mindenki tudná, hogy mire számítson ...

i23kovacs 2010.08.02. 15:48:50

@Napkutya: az attól függ, hogy melyik autóban ülsz :-)

i23kovacs 2010.08.02. 15:51:09

@Inter Face: "Mindig mondom neki ,soha ne foglalkozzon a hülyékkel amíg ő szabályosan vezet ,ha mögötte türelmetlen valaki majd megüti a guta ,vagy megelőzi a kocsiját,mindkettő jó:D"

Ezt mondom én is mindig a feleségemnek. Vezessen úgy, ahogyan tud, ne idegeskedjen, az csak árt. Ha valaki türelmetlen, előzze meg, de más miatt ne kezdjen kapkodni. Ehhez nem kell semmilyen betű az autóra.

''autónepper.'' 2010.08.02. 15:51:29

nem tom miért kell félni a vezetéstől... nekem sosem volt ilyen gondom. ahogy meg lett a jogsi kocsiba be azt haladjunk a gyerekek :D sosem féltem hogy úristen most lefulladok vagy hasonló... (nem is volt rá példa mondjuk):D oktató is azt mondta nekem mikor voltam nála párszor vezetni hogy igen ritka az ilyen tanuló akinek nem kell mondani hogy mit kell csinálni...:D:D:D

na de szerintem ne tedd ki a T betüt mert felesleges.

Napkutya 2010.08.02. 15:52:00

@i23kovacs: Hát, így vén fejjel, leginkább abban, amelyik nem szeretné, ha elé rántanának egy kocsit a párhuzamos sávból... :)
De nem ragoznám.

''autónepper.'' 2010.08.02. 15:52:35

@mazsola84: ja ez meg másik sőt ki se gyere addig a forgalomba még nem megy.:D

Deneware. 2010.08.02. 15:55:34

A T betű önmagában nem gáz. Az gáz amikor a hivatásos "T" betűs autó a tanulóval 30-cal szuttyog a belső sávban. És a szerencsétlen tanuló az nagyokos oktató rezzenéstelen arcú asszisztálása mellett tartja fel a forgalmat.

Napkutya 2010.08.02. 15:56:02

Azért hoztam ezt a példát, mert alig két hetes. Az Árpád hídról jöttem le. Láttam a T-t és valahogy éreztem, hogy tükör nélkül bejön elém. "T" nélkül eszembe sem jutott volna, hogy ekkora barom legyen valaki...

''autónepper.'' 2010.08.02. 15:58:06

@mqqq: csak kérdés mit segítsek neki? szájak ki és mutassam meg neki hogy kell 1esből 2esbe váltani vagy hogy használja a kuplungot? ne legyél már ennyire naiv... vagy mond meg te hogy segítesz neki ?:D

Inter Face 2010.08.02. 15:59:23

Minek rakják ki a tanulóvezetős oktatós kocsira a T betűt?Ugyanezért ,hogy tudja a többi vezető hogy mire számíthat..Attól meg,hogy valaki megkapja a friss jogsit még nem fog tudni úgy vezetni mint akinek évek óta megvan a rutinja.Nagyjából az iskolában megtanítják a gépkezelésre,de sok idő kell ahhoz, hogy be tudjon illeszkedni a forgalomba.És ezt a pusztában meg forgalommentes helyeken nem lehet megtanulni.

nzst 2010.08.02. 16:00:20

@i23kovacs:
Végezetül: szerintem pont az a baj, hogy nem érted, hogy miért kell türelmesebbnek lenni? Te ezek szerint az vagy, aki nem tolerálja őket. Biztos, amikor kezdő voltál neked minden flottul ment. Jó Neked.
De még egy példa:
A gyerek, aki most tanul írni, nem fog Neked két oldalas fogalmazást írni, akármilyen türelmetlen vagy, csak, ha már gyakorolt, fejlődött.
Vagyis a T beűstől nem kell elvárni, hogy meg tudjon tétovázás nélkül oldani egy bonyolultabb szitut. Ha nem megy neki, akkor nem kell ledudálni a fejét, mert csak azt éred el, hogy ideges lesz, és még bénább.
A vezetés a toleranciáról is kéne szóljon. És, ahogy az sincs törvényben, hogy tiszteld az öregeket, ugyanúgy azt is tudomásul kell venni, hogy vannak mazsolák az utakon, szokás ez is, az is. Megértés, jóindulat, miegymás...

dan72 2010.08.02. 16:03:24

@vuk_: Angliában nem kötelező.

en.wikipedia.org/wiki/P-plate

"After learners in Great Britain pass their driving test, they may opt to display green P-plates (for "probationary") to show their lack of experience; this is entirely voluntary however. Some new drivers use green L plates (the pre-test colour being red), however as the L usually stands for Learner it is more common to use P Plates."

kiraaaaa 2010.08.02. 16:04:07

Szerintem teljesen mindegy, hogy kirakja -e vagy sem a T betűt. sajnos a barmon így is úgy is ledudáljak, üvöltik a fejét az ember lányának/ fiának

labi 2010.08.02. 16:04:31

Csak saját tapasztalatból:

18 évvel ezelőtt én kiraktam, nem szopatott miatta senki.

Ha látom a T-t akkor én bizony elnézőbb vagyok a bénázásaival.

Úgy általánosságban meg normális ember több van mint tahó paraszt, csak azok ugye nem tűnnek fel. :)

City of Troy 2010.08.02. 16:07:02

Én a helyedben nem raknám ki, de vezess minél többet és ne félj attól ha dudálnak vagy ha egy kicsit bénázol. figyelj a forgalomra, de a kritikákat ne vedd magadra. én már levezettem a magam 1,5 millió kilóméterét és velem is előfordul, hogy bénázok.

Inter Face 2010.08.02. 16:07:56

Pl én akkor ültem először autó volánjánál mikor a rutinórán beültettek.Soha előtte nem vezettem .Persze az oktató ki volt akadva ,hiszen a tanulók többsége vezette már fater,haver meg tudomisén kinek a kocsiját stikában.Aztán átmentem egyből minden vizsgán mert érdekelt a dolog :D Azóta meg vezettem legalább félmilla km-t.T betűt nem raktam ki mert cikinek éreztem volna.Ennek ellenére ajánlom.

''autónepper.'' 2010.08.02. 16:08:10

@Andie: öhhh szerintem ha nem tudja eldönteni hogy balra vagy jobbra akar kanyarodni ott szerintem máshol lesznek gondok és nem a vezetésnél...:D:D:D:D már bocs.:D

Der_rosarote_Panther 2010.08.02. 16:09:47

Ne hallgass a sok nagyokosra, akik eleve úgy születettek, hogy úgy tudnak vezetni, mint a Schumi. Mi, vagyis a társadalom azon kisebbsége, akik nem BMW/Audi/MB/stb.-slusszkulccsal a kezünkben születtünk, igenis bénáztunk egy ideig, még mielőtt fel tudtuk venni a forgalom ritmusát, és megismertük az autónk dimenzióit és viselkedését, kezelésének megfelelő módját.
Szóval rakd ki a T betűt, én mindig elnézőbb és főleg figyelmesebb vagyok velük szemben, jobban felkészülök ez esetleges nem megszokott manőverekre. A barátnőm T-matricával vezet, és soha nem tapasztaltam olyat, hogy valaki szándékosan szivatta volna érte, sem Bp-en, sem máshol.

FeroxX 2010.08.02. 16:10:13

húú :) érdekes téma.. én 3 éve raktam le a jogsit (azóta nem vezettem), de haveromnak nem rég el vették a jogsiját, így én lettem a zenekari sofőr.. hát voltak érdekes szituk :D első alkalomkor kb minden 2. pirosnál sikerült le fulladnom, meg párszor át is fordulgattam kanyarodás közben a mellettem lévő sávba, mert nem láttam/éreztem az ívet.. meg volt még 1-2 necc, de igazából 2-3 alkalom után már egész belejöttem és nincs probléma, de az elején én mondtam, haveromnak, hogy ha lehet rakja ki inkább a T betűt (mondjuk nem raktuk ki).. de idáig megúsztam kb csak 3 ledudálással. az meg, hogy néha valami sietős arc körbeautóz nem igazán tud érdekelni, mert a következő lámpánál mindegyiket beértem nagyjából szal vicc.

dan72 2010.08.02. 16:10:25

@vuk_: Szerintem összetéveszted a friss jogsis a tanulóval. Ugyanis angliában tanuló jogsival lehet L-betűvel vezetni ha melletted ül egy olyan jogsival rendelkező ember, aki legalább 21 éves, és min. 4 éve van jogsija. Autós iskolát nem kötelező igénybe venni (csak ajánlott), és nincs kötelező óraszám sem. (Én - 1990-ben, amikor még nem volt irásbeli vizsga - hat órát vettem autós iskolától, mert annyi pénzem volt csak. A többi gyakorlatot haverok mellett szereztem. Elsőre mentem át a vizsgán.)

cb600f 2010.08.02. 16:12:03

Szerintem nem baj, hogy kitetted.
Aki ledudál bénázáskor, az úgysem nézi a T-t :)

qmidőú 2010.08.02. 16:23:43

Tedd ki azt a T-t.
Párom is most tette le a jogsit, és mindig kirakjuk a T-t, ha ő vezet. 7végén is volt egy fiatal kis pöcs aki le dudálta körforgónál, csak megpippantotta, mert arra jött amerre mi, előzési lehetőség nélkül:)

Aki bunkó, úgy is hal meg T ide vagy oda:)

cso zsi 2010.08.02. 16:27:48

Kár, hogy a szavazás egy kalap alá veszi a kitetted - kitennéd opciót.
30 éve nem tettem ki, de az akkori forgalomban gyakorlatilag az első évben kétszer annyi városi kilométert tettem meg, mint apám a 4 évvel idősebb jogsijával.
Ma kitenném. Sőt, kötelezővé tenném, hasonló kitételekkel, mint pl. Ausztráliában is, ahol korlátozva van a sebessége, az utasszállítás, ill. felelősségteljes, vezetni tudó is legyen az autóban.
Kollégám 30 fölött tette le a "B"-t. Autókezeléssel nem volt gond, csak a városismeret hibádzott neki. Más jobb egyből nézni a világot, és más címre menni, térképet böngészni, gps-t nyomkodni, netán még egy-két telefont is lezavarni közben.

''autónepper.'' 2010.08.02. 16:28:19

@qmidőú: és erre büszke vagy? hogy "kezdő párod" miatt nem tudott előzni egy rutinosabb? vicc.

nato 2010.08.02. 16:28:45

Manapság vezetni már szinte mindenkinek kell. Sok munkát csak jogsival lehet megkapni. Nem a kezdőkkel van a gond, hanem a türelmetlen emberekkel, akik nem tolerálják, hogy a másiknak még szokatlan a közlekedés. Csak ezek az emberek nem gondolnak vissza arra, hogy egyszer régen ők is voltak kezdők, és ők se Fittipaldiként kezdték, ugyanolyan bénák voltak eleinte. Persze nyilván vannak akiknek jobban megy, van aki egész életében küzd a kocsival. Türelem kellene, és előzékenység. Aki nem képes tolerálni a kezdő vezetőket, az régi önmagát köpi szembe...

cso zsi 2010.08.02. 16:33:31

@1kutya: Ha már Skoda. kb 10 éve vezettem, amikor anyósom T-betűs Skodáját kellett vinni ide-oda. A Szentendrein összeakadtam egy Zsigulis csapattal, akik "meg akarták mutatni a tanulónak"...
Ők négyen, én egyedül, a mérleg nekem kedvezett. Nem is tudott a helyzettel mit kezdeni a sofőrsrác. Ők egy "tanulót" láttak, én meg egy ifjú titánt, aki azt hitte, elég a gázt nyomni.

cso zsi 2010.08.02. 16:35:27

@''autónepper.'': Ha nincs kint a T, akkor sem tudta volna megelőzni valószínűleg.
Biztos nem emlékszel rá, de jópár tanulóautó hátulján ott virított a felirat:
TE IS ÍGY KEZDTED!

yanchi 2010.08.02. 16:41:39

@Kalap: Egyetértek, a köcsögök azok maradnak akkor is, ha nem látnak matricát, de a többség (én is) ha T betűt lát, akkor számít arra, hogy segítségre van szüksége a forgalomban az illetőnek (vagy legalábbis több toleranciára).

cirrocumulus 2010.08.02. 16:43:06

Tíz éve megszerzett jogsi után én most kezdtem el vezetni, és kitettem a T-t. Úgy veszem észre, az emberek többsége tényleg türelmesebb és előzékenyebb velem, jobban "megbocsátják" a bénázásom, T betű nélkül nem is nagyon mernék vezetni... Előzni persze gyakran előznek, tegyék csak, amíg engem nem bántanak. A T betű jó, a T betű szép.

Cseh Balázs - Balee · http://b2bonline.blog.hu 2010.08.02. 16:46:42

vedd le, le fognak gyilkolni sajnos :((((

MosoMasa 2010.08.02. 16:51:47

A kedves barátok biztosan abba a rétegbe tartoznak, akik lenézik, büntetik a "T" betűs autókat!

Az a helyzet, hogy igenis sokan - merem remélni a többség - odafigyel, segít ezeknek az autósoknak ( már mint a "tanulóknak"), ha lehet még óvatosabban, körültekintőbben vezetnek közelükben, és a többi baromtól is próbálja védeni legalább arra a rövid időre amíg mellette, a közelében van.
Én legalábbis így teszek.
Voltam én is kezdő, lehet most sem vagyok egy nagy spiller, de igyekszem figyelni a többi közlekedőre, legyen biciklis, gyalogos, vagy T-s.

Sajnos tényleg létezik ez az érzés, ez a beavatósdi, és joggal félhet valaki ettől.
reméljük nem általános.

záporjózsi 2010.08.02. 16:56:27

@Inter Face: Jó lenne, ha akkor és csak akkor tennék ki, amikor a leendő frissjogsis vezet.

@cirrocumulus: Elég sokat vezetek, általában lehet látni "T" nélkül is, hogy ki bénázik. Az meg nem érdekel, hogy miért. Telefonál, körmöt reszel, bal lábbal kelt fel, stb. Ha villog, beengedem, még ha taxis is. ;)

Der_rosarote_Panther 2010.08.02. 17:00:13

@cirrocumulus: Ha ez bátorságot ad a vezetéshez, pláne ki kell tenni. Aztán úgyis hamar belejössz, és akkor lekerülhet. :-) Addig meg hadd előzzön a sok donor, ha annyira sürgős.

Der_rosarote_Panther 2010.08.02. 17:03:05

@záporjózsi: ha villog, max ELengeded (autópályán), ha indexel, akkor meg BE, ugye? ;-)
A telefonálók külön téma, csodálatos táncot tudnak lejteni a sávban, és index nélkül közlekednek (gondolom, nagy részük amúgy is), hiszen nem marad rá kezük... Kilométerekről fel lehet ismerni őket.

cdrom70 2010.08.02. 17:14:44

Aki megkapta a jogosítványt, az nagyjából teljes értékű sofőr. Ugyanúgy tud ölni autóval mint bárki más, ezért már nem lehet tanulónak nevezni!
Tehát oktató autón kívül felesleges ilyen jelzés egy autón.
Ha valaki kárt tesz bennem vagy vagyontárgyaimban autóval, nem érdekel hogy 1 napja vagy 100 éve kapta a jogsiját!!

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.02. 17:18:07

@cdrom70: Ezt ugye nem komolyan írtad? Szerinted az emberek hány százaléka megy át kenőpénzzel vizsgán és nem azért mert megfelelő tudással rendelkezik? És ha még tudása alapján is megy át, szerinted rögtön olyan rutinnal tudja kezelni az összes helyzetet, mint aki levezetett már 100 000km-t?

SiKom 2010.08.02. 17:21:44

@(sabeth):
"az oktatóm pár hete azt mondta, amikor megkezdtem, hogy érdemes-e kitenni, hogy hülye vagyok, ha azt hiszem, hogy egy T betű bárkit is érdekel"

Az oktatód hülye, mert ahogy itt is olvasható, többeket igenis érdekel, és ha zöld van, akkor nem dudálnak, hogy indulj már, mert elaludtál, hanem várnak egy kicsit, hogy ne stresszeljenek.

cdrom70 2010.08.02. 17:21:49

@SilentSound: Szia

Nem érdekel, hogy ki mennyit fizetett a jogsiért!!
Aki az autó volánjánál olyan mintha fegyverrel mászkálna az utakon.
Ugyanúgy tud balesetet okozni, gyalogost elgázolni, vétlen autóst összetörni, akár halálos balesetet okozni mint bárki más. Tehát jelentős különbség nincs.

SiKom 2010.08.02. 17:23:16

@cdrom70:
"Aki megkapta a jogosítványt, az nagyjából teljes értékű sofőr. Ugyanúgy tud ölni autóval mint bárki más, ezért már nem lehet tanulónak nevezni! "

Ha jól tudom, egy ideje már itthon is tanuló jogosítvány van, ami azt jelenti, hogy 1-2 évig nem vezethet egyedül a friss jogsis, csak egy tapasztaltabbal!

Na, akkor tehát mégse teljes értékű!

záporjózsi 2010.08.02. 17:25:40

@Der_rosarote_Panther: Ha autópályán villog, akkor:
- ha olyan messziről jelent meg a hátam mögött, hogy a kamiont előzve nem láttam, akkor várja ki a sorát, a jobbra tartást úgyis gyakorlom, ha villog, villogjon.
- ha villog, mert félig szétesett a kocsim, akkor megköszönöm (azért észre tudom venni, de jobb szólni).
Ha főúton vagy városban villog akkor vagy elenged, vagy rossz a lámpám, vagy traffi van. Egyiknél sem kell beengednem...
Természetesen az irányjelzőre gondoltam :), ha kiteszi és van értelme, már léptem is le a gázról. 3-4 m hely elég gyorsan szokott keletkezni.

záporjózsi 2010.08.02. 17:26:53

@Sir Kommentor: Voltak próbálkozások, de a kezdő vezetői engedély most eléggé kurta-furcsa restrikciókban nyilvánul meg. Ilyen pl. az utánfutózás tilalma.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.02. 17:27:34

@cdrom70: Ezzel a részével egyet is értek, csak azzal nem, hogy azonnal profi lesz mindenki, aki jogosítványt kap a kezébe. Mert ez elméleti szinten tök jól hangzik, de korántsem fedi a valóságot.

@Sir Kommentor: Nem tudom, hogy most hogy van, mikor én 2001-ben tanultam vezetni, akkor még úgy adták, hogy 2 év kezdő jogosítvány, nem lehetett utánfutót vontatni, meg egy-két apróságot, de felügyelet nem kellett, szerintem most sem kell. Persze lehet, hogy tévedek, de életszerűtlennek hangzik, hogy ha van jogsid, akkor is 1-2 évig ott kell ülnie melletted egy tapasztaltabbnak. Mit tud csinálni, ha baj van azon kívül, hogy nem fölöslegesen durran ki a jobb oldali légzsák? :)

cso zsi 2010.08.02. 17:29:54

@cdrom70: Tudod, mikor volt alattam "fegyver"? 1979-ben, amikor a személy-vizsga után egy héttel egy ZIL kormányánál ültem, közúton. T-betúvel, de a pedálok az én lábaim alatt voltak. Az oktató csak a kormányba, és a rinyakampóba tudott kapaszkodni.

ex-dr. vuk 2010.08.02. 17:31:02

@dan72: motorokon sem?.. szinte mindegyiken rajta van.

MosoMasa 2010.08.02. 17:32:44

@SilentSound: Nem kell ide még a kenőpénzt sem belekeverni. Hány levezett kilométer kell ahhoz, hogy egy autós "érezze" a kocsiját? Hogy tudja mit csinál az autó egy-egy manővernél, hogy biztonsággal meg tudja ítélni a forgalmi helyzeteket ( hogy megszokja a sebesség fügvényét), hogy felmérje autója helyzetét, méretét(!), stb, stb!

MosoMasa 2010.08.02. 17:33:48

@cdrom70: Ölni autó nélkül is lehet. Akkor a jogsi is felesleges.

hazse 2010.08.02. 17:34:06

én kitettem T-t 2005-ben, hiába mentem 50 helyett 70-vel, akkor is sokakban ott volt a kényszer az előzésre

nincs értelme kirakni, valóban nélküle is lehet bénázni
én nem a T alapján előzök vagy kerülök, hanem a tényleges vezetési készség alapján

viszont sem akkor sem most nem aláz engem senki:))

phaszfej 2010.08.02. 17:36:09

A legtöbb kommentelő is kirakhatná a neve mellé a T betűt a kommentárjai színvonala alapján. Mert hogy itt a többség nem tud gondolkodni, az biztos. Mint ahogyan csak attól, mert van egy kocsid, még vezetni sem biztos, hogy tudsz.

Panzer 2010.08.02. 17:44:18

En nem vezetek regota, es nem is sokat (egy eve van autom, es eddig osszesen 16.000 km-t mentem vele)

A sajat tapasztalatom az volt, hogy amig kuzdottem a kezeloszervekkel, le-lefulladtam neha, stb, nem volt baj, ha kint volt a T betu.
Alapvetoen inkabb segitokeszseget tapasztaltam az autosok donto (!) tobbsege reszerol - noha ketsegtelen, akadtak olyan idiotak is, akik szivattak, ijesztgetni probaltak, stb. :( De ez nem volt veszes, tenyleg summa kb. ot darab volt a ket honap alatt. Segitokesz autos meg sokkal tobb, koszonet erte ezuton is.

Aztan amikor kezdett rutinom lenni (hehe, mondm mindezt 16.000 km-rel... :) ), levettem a T-betut, hogy azt a par hulye ne talaljon meg.

De a legelejen szvsz hasznos, ha kint van.

Bioface 2010.08.02. 17:48:08

Az egyik családtagom nemrégiben szerezte meg a jogsit, saját autó nem lévén az enyémet használja. Rögtön kiraktuk a "T" betűt az autó hátuljára :) Azt vettem észre azóta minden barom nagy ívben kikerül az összes street-racer donor jelölt messze elkerüli az autót. És meg kell mondja nagyon kényelmes így vezetni, hogy nem haladnak a seggedben 1 méterre csak azért mert te betartod az 50-60-70-es táblát vagy ha kirakom az indexet mindig beengednek tényleg szinte mindig.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.02. 17:57:13

@Bioface: Azt elárulod, hogy melyik városban élsz? Mert 7-8 éve nekem pont ellenkező tapasztalatom volt itt Bp-n, sokkal kevésbé akartak beengedni, mint T nélkül. Tény, hogy volt, aki így a szokásosnél is segítőkészebb volt, de a bevezetőben írt sztori nálam kiverte a biztosítékot.

kanyaró 2010.08.02. 18:01:27

Nekünk egy 7-es Volvonk van. Amikor vettük, az asszony még be volt lelkesedve, vezetni akart, de eleinte T-vel volt hajlandó. Napokig mesélte, milyen kedvesek voltak vele, sőt egyszer egy kamionos is kiszállt és megdícsérte, hogy kiragasztotta. (igaz rajtam meg röhögtek a munkatársak, munkából jövet-menet)Szerintem nem baj ha kint van, aki gecizni akar, az enélkül is megteszi!

Bioface 2010.08.02. 18:05:04

@SilentSound: Észak-pest és vonzáskörzete, hozzát teszem ehhez kell egy nyugodt mentalitás részemről is. Amikor a jogsim szereztem és 1-2 évre rá megvettem a saját autóm, rögtön én is street-racernek éreztem magam és mindenkiben a kihívót láttam a pirosnál vagy a kocsisorban, felkerült a sportkipufogó mert az nagyon "raj". Így túl a 3 X-en már levenném a sportkipufogót a verdáról mert már idegesít, lelassultam megnyugodtam. Már nem érdekel ki mennyivel megy ki mit csinál csak az érdekel hogy eljussak A-ból B-be és mindezt úgy hogy ne lépjek senkinek a tyúkszemére és ne lépjen senki az enyémre. :) Na ezt a vezetési élményt nekem csak fokozta a "T" betű Pestnek azon a részén ahol én járok.

Der_rosarote_Panther 2010.08.02. 18:06:36

@záporjózsi: Szeretném, ha csak olyanok vezetnének az utakon, mint te.

Der_rosarote_Panther 2010.08.02. 18:07:50

@záporjózsi: Most, így elolvasva, ez nem annyira jött át, de ezt komolyan írtam! :-) Én is hasonlóan gondolkodó vezető vagyok.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.02. 18:08:42

@Bioface: Én szerencsére nem jutottam el a sportkipufogóig a kezdeti időkben, pedig tervként felmerült. :) Mondjuk én alapból nem vagyok az a sztrítracsingos fajta, kétszer volt csak olyan, hogy nem bírtam magam visszafogni, de mindkétszer olyat fogtam ki, akit le tudtam nyomni (Astra & Audi A2 :) ), úgyhogy megvolt a sikerélmény, a csúcson kell abbahagyni. :)))

i23kovacs 2010.08.02. 18:10:08

@nzst: hát lehet, hogy nekem kellene két oldalas fogalmazást írni, hogy világos legyen, mire gondolok?

Idézet tőlem:
"Mielőtt bárki is felhördülne: akár van T-betű, akár nincs ugyanazt a türelmet "érdemli" bárki, már persze ha nem derekt bunkó."

Hogy miből vetted le, hogy én nem vagyok türelmes velük, nem tudom.

Csak hogy értsd: türelmes vagyok velük, de nem csak velük, másokkal is. És ha türelmes vagyok, az nem azért van, mert T betű van rajta, ugyanis az esetleges bizonytalanságának millió más oka lehet, pl. vidéki és először vezet Bp.-en, külföldi, más a vezetési szokása, kultúrája, nő, stb. Ez mind OK arra, hogy türelmes legyek, de egyiken sincs nagy tábla, hogy nekem türelmesnek kell lennem.

CernaGeza 2010.08.02. 18:13:13

Én kitettem anno, általában rendesek voltak az autósok velem. Persze megelőzni sokan akartak, de ez akkor se zavart meg most se.. Különben a tizenöt éves dízel tipot amúgy is mindenki maga mögött akarta tudni.

Vezetni most se tudok sokkal jobban, de ez egy másik kérdés

Bioface 2010.08.02. 18:13:44

@SilentSound:Huh nekem több év volt mire lehűlt a vérem, bár sosem voltam ön és közveszélyes, soha nem veszélyeztettem senkit, soha nem volt balesetem és nem is okoztam,és soha nem büntettek meg semmiért, persze lehet mondani vak szerencse (szerintem nem). De végül is megértettem versenyezni a verseny pályán kell a forgalomba meg a kreszt lehetőleg betartva közlekedni, nagy nagy toleranciával embertársaink fele legyen az autós vagy bringás esetleg egyéb más közlekedési eszközt használó vagy nem használó.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.02. 18:15:53

@SilentSound: Kezdő jogosítvány az amit még te is tanultál. 2 évig nem vontathat utánfutót,és nem is rakhtja le addig az E kategóriát sem.
Semmi más nincs ezen kívül.

@Panzer: Én ezért fogom most kirakni,hogy találkozzak ezekkel az arcokkal.

@Bioface: Kíváncsi leszek!!! :)) Én most állok neki kirakni!!
Teherautóra is gondoltam,de mivel éjjel jártam,így nem lett volna meg az érzés.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.02. 18:17:37

@Bioface: Melyik városban,vagy melyik tájon laksz,azt kérdezte.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.02. 18:22:13

@1 Fószer: Válaszolt is egyből, hogy Észak-Pest és vonzáskörzete, csak megint elbambultál. ;P

Panzer 2010.08.02. 18:25:07

@1 Fószer:

Megirod majd a tapasztalatokat? :)

eszemmegáll 2010.08.02. 18:28:11

Tahók persze vannak meg agresszív elfojtásokkal kűzdő barmok is sajnos... ráadásul Bp és környéke kiemelten "fertőzött" ebből a szempontból.

Ezzel együtt azt kell mondjam, hogy igenis jó ha kiteszed! Elég sokat vezetek és az ország kevésbé "ideges" tájain inkább támogató a hozzáállás szerintem. Én magam pl. kimondottan türelmes vagyok a T betűsökkel, pedig amúgy nem bírom a bénázókat, elég sok stressz ér anélkül is az utakon :) De ha valaki felvállalja, hogy újonc akkor igenis kijár neki a türelem és a támogatás. És bizony nem 30 vagy 50 óra vezetés kell az automatizmusok biztonságos kialakulásához, amikortól már elég csak a forgalomra figyelmi nem a "technikára" összpontosítani...

Mindenki újoncként, tanulóként kezdte egyszer és úgy látom a többség ezt nem is felejtette el.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.02. 18:29:34

@SilentSound: Nem megy most pár napja,ne haragudj!!! Nem tudom mi van velem.

@Panzer: Megírom majd,ha lesz valami izgi,az tuti.

Ha nem lesz extra,akkor csak a tapasztalat megy majd az éppen aktuális OFF Topicba,amit Silent üzemeltet!!!

dan72 2010.08.02. 18:45:39

@vuk_: Szia! 125 cm3-ig és 12-le-ig lehet tanuló jogsival motorozni egy "rutin vizsga" letétele után (két évig, aztán egy év szünet, ha nem szerzed meg addig az A kategóriát, de a B kategória örök tanuló jogsit jelent a motorhoz.) Az én időmben a rutin pályán sem kellett vizsgázni - egyszerűen befizetted a 30 fontot, postán megkaptad a "provisional" license-et, és már a forgalomban lehetett menni.) L-betűs motorral utast nem lehet szállítani - kivéve, ha neki van B-s jogsi - és az autópályát nem lehet használni.

Egy érdekesség: ha oldalkocsi van felszerelve, megszűnik a 125 cm3-s korlát. (Nem tudom, hogy még mindig így van-e, de akkoriban úgy volt. Emiatt a '80-as évek vége fele olyan oldalkocsit is lehetett kapni, ami gyakorlatilag szimplán egy 3. kerék volt, egy kb. 30X30cm-es műanyag "csomagtartó" platóval, ami úgy billent, hogy be lehessen dölni a kanyarokba.)

Ami a posztot illeti, szerintem nyugodtan rakja ki a T-betűt, de ne az ablakbe, mert a plakáttól nem fog rendesen kilátni.

[mike] 2010.08.02. 18:48:10

Ha valaki T -vel csesződik előttem, az nem annyira bosszantó, mint T nélkül. Sőt, egyáltalán nem az. Legalább tudja az ember, hogy mire számítson. Túl sokáig viszont nem hagynám kint, mert egy-két besurranás, kolbászolás, cikk-cakkozás után már biztosan rossz szemmel néznek majd. A többséget nem zavarja a tanuló, de elvárja, hogy a külsőben kussoljon és örüljön, ha beengedik valahová.

Gabca 2010.08.02. 19:27:23

Sziasztok!
Autósoktatóként is úgy gondolom, hogy nem kell az a T betű. (10-15 évvel ezelőtt még nem volt ekkora ellentábor, 20-25 éve meg talán kötelező is volt)
Ha valaki még nem mer egyedül autózni, vegyen pár órát egy oktatótól frissítésképpen, és aztán vágjon bele.
Ha határozott és szabályos, nem lehet panasza vezetésére.
Sajnos vannak olyanok, akik úgy érzik ,hogy kormánnyal a kezükben születtek, és már elfelejtették, hogy ők is voltak tanulók, és kezdő vezetők, ezért roppant mód irritálja őket a T betű!

Ellenük tenni nem lehet.
Azt vettem észre, hogy udvariasabbak manapság a T nélküliekkel, mint a T sekkel.

misitcom 2010.08.02. 19:56:12

Az én autómon mindig van T-betű.Csak magenta színben és az oldalán.

Rock me Amadeus 2010.08.02. 20:05:52

Jelentem, pont egy hónapos a jogsim, kint van a T betű, eddig hátrányát nem láttam, egy f*sz volt, kb. a második nap megelőzött és egyúttal fékezett is egy nagyot. Nem veszem fel, nem is érdekel az ilyenek lelkivilága.
A többiek rendesek. Mondjuk láttam némely tanulóvezető előre is kirakja a T betűt, sőt, láttam olyat, aki fordítva rakta ki, kérdem, hogy miért, erre mondja, hogy ha felborulna, akkor is tudják, hogy tanuló:-D
Amúgy mentem már 1500 km-t, lekopogom, hogy még dynomen helyzet sem igen volt, azt leszámítva, hogy egyenrangú utak kereszteződésénél egy Tico nem adta meg az elsőbbséget (lakó-pihenő övezet volt, úgyhogy a sebességből adódóan is még azelőtt megálltam, hogy bármi is történhessen -> rajta nem volt T betű, úgyhogy elvileg rutinos volt...).
Egy elvileg rutinos, ám de hebrencs nőnemű ismerősöm még forgalmi vizsga előtt ugyanezt játszotta el, mikor mentünk egy magánterületre parkolást gyakorolni. Ő azt mondta, hogy nem volt kitáblázva, hogy jobbkezes utcák vannak itt... no comment... az meg csak hab a tortán, hogy a behajtani tilost táblát mindaddig várakozni tilosnak hitte....
Szóval nem elsősorban a tanulóvezetőktől kell félni.
Azért én is hamarosan le fogom szedni, mert nem akarok a ló túloldalára esni: ismerősöm 2 éve hordja a T betűt, de állítása szerint már ott is marad....

Rock me Amadeus 2010.08.02. 20:07:01

Ja, és én a T betűt hátra tettem, de nem üvegre (kilátást nem akartam akadályozni).

"streetfighter" 2010.08.02. 20:11:29

@Gabca:
Elég szomorú, hogy oktatóként így vélekedsz.
A T egyértelmüen kell!
Szomorú, ha a bunkókhoz kell a többinek igazodni. Azért ne legyen T mert jobban szivatják? Szerintem ez nagyrészt nem igaz.
Én egyértelmüen elnéző vagyok azzal, aki használja, de aki nem, az ne várjon "könyörületet".
Egy normális sofőr jobban odafigyel a T betűsre és neccessebb helyzetkben segítheti, ellentét ben egy bénázó mazsolával, akit inkább elküld a francba.

Rock me Amadeus 2010.08.02. 20:13:16

Ja, és az oktatót csalafintasága miatt egy tanulóvezető, ha le is vezeti a kötelező óráit és még esetleg vesz pár pótórát, összesen kb. 200-250 km-t vezet. Ez utólag belátom, hogy nagyon kevés. De nem feltétlen az oktató a hibás, az iskolában befizetett pénzből ő tisztán 900-1100 Ft-ot kap. Ebből kell kihoznia a benzint is. Nyilván spórol, ahol tud.
Én régi swift-en tanultam, kissé féltem, hogy egy nagyobb kombi kocsit milyen lesz vezetni, emiatt van kint a T.

modav 2010.08.02. 20:37:01

Kint volt majd egy évig. Gondom nem volt belőle. Tedd ki.

Rock me Amadeus 2010.08.02. 20:39:37

Ja, és kapni már mágneses T betűt, így a fényezést sem bántja.

Bioface 2010.08.02. 20:46:05

@Gabca: Nos erre meg azt mondom de igen is kell az a "T" betű, amíg az autós iskoláknak és oktatóknak csak a pénz számít addig kell. Olyan embereket engednek ki az utcára akiknek nem hogy jogsit de rollert nem adnék a kezükbe. Az említett család tagom is 1. nem mer egyedül vezetni 2. egyáltalán nem érzi a forgalom ritmusát 3. kétségbe esik ha egy kereszteződésben meg kell állni (főleg ha ez emelkedőn van) 4. iszonyat határozatlan a közlekedésben úgy egyáltalán(autóval), még is minden vizsgát elsőre teljesített. Kérdezem én senkinek nem tűnt fel az autós iskolában az amit leírtam, akkor milyen oktatók oktatnak ? Az én oktatóm annak idején már túl voltam mindenen meg volt a jogsim, le esett az első hó és egyszer csak felhívott ráérek e este mert mennyünk el vezetni kicsit (ingyen és bérmentve) a hóban hogy érezzem milyen, és gyűjtsek tapasztalatot (nem mondom hogy mindenkinek ezt kéne tennie de azért elgondolkodtató a mai és az akkor hozzá állás 1998.).

Bioface 2010.08.02. 20:47:51

@Bioface: Tisztelet a kivételnek! Aki nem inge nem veszi magára ! Ez lemaradt :)

cso zsi 2010.08.02. 21:08:07

@"streetfighter": Meglepő hozzáállás tőled, de abszolút egyetértek.
@Gabca: ktatóként ilyet?
Ha Dél-pesten oktatsz, akkor megértem. Ott mindenki rühelli a tanulókocsikat. És általában nem a tanulók találják ki, hogy olyan útvonalon haladjanak, ahol a közlekedni szándékozókat szívatják naphosszat. A Wekerlétől a Gubacsi hídig folyamatosan keringenek, természetesen csak olyan útvonalakon, ahol megelőzni nem lehet őket, haladni viszont a sebességüktől nem lehet. A forgalomba kikerült frissjogsisok már hígulnak, hiszen mindenki a saját útját járja. Anno mi csak a rutinpályán mehettünk lassan, kint az úton fel kellett venni a forgalom ritmusát, tempóját. Pedig akkor még 60 volt városban.

"streetfighter" 2010.08.02. 21:25:30

@cso zsi:
Miért meglepő?
Az, hogy szeretek gyorsan autózni és a szábályok nem hoznak lázba, még nem ellentétes a figyelmességgel.

kolbászoszsömle · http://limerik.blog.hu/ 2010.08.02. 23:33:25

ubazge egy hétvégi sofőrrel útközepén 65-tel, fékez a kanyarban, ha szembe jönnek, vagy ha egyenes az út több...

Ha csak erre kell az autó, bakker taxival jobban jártál volna.

Clearvoyance 2010.08.02. 23:51:46

A jó pap is holtig tanul...
Én is még csak most tanulom az autóvezetést. Ez a tanulás el fog tartani amíg élek. Aki azt hiszi magáról, hogy tud, az könnyebben elbízza magát emiatt könnyebben okoz balesetet.
Én kanyarodás előtt indexelni szoktam. Ebből a mögöttem jövő sejtheti, hogy lassítani is fogok. A T betű is egy plusz információ. Hasznos. Aki meg cikiz miatta az úgyis jobban vezet még a "sumáhernél" is. Legalábbis így gondolja mindaddig, amíg ki nem szedik a tűzoltók a roncsok közül...

A szőke vidám kis kolléganőm kitette. Ő úgy látja sokkal türelmesebbek vele a közlekedés résztvevői. A párját aki kamionozik nem zavarja a tábla. És engem sem zavart amikor el kellett vinnem azt az autót.

Apropó nem tudja valaki hol kapok T+szőke feliratu táblát? Kettő is kéne...

labi 2010.08.03. 09:34:05

Válaszolva a nemtomki által írtla hogy hány év alatt jön bele valaki:

Fél év elég ahhoz, hogy az ember űberprofi módon vezessen egy autót. Aztán pár évnek el kell telnie, hogy rájöjjön hogy mégsem. :)

Der_rosarote_Panther 2010.08.03. 11:08:20

@kolbászoszsömle: Szerinted van értelme annak, amit beírtál?
@Gabca: Nagyon elkeserítő, hogy oktatóként ilyen korlátoltan gondolkozol. Szerinted, ha még vesz tőleg 10 órát, és így levezettek 200 km-t együtt, jobban fog vezetni, meglesz a rutinja? Legfeljebb a technikája javul, és elkezd kilátni az autóból. Ha esetleg foglalkozásod ellenére nem tudnád: csak közlekedés közben tanul meg valaki vezetni, ha egyáltalán megtanul. És ehhez jópár ezer km levezetése szükséges. Persze gondolom jól esne, ha ezt mind veled vezetné le, és csengetné érte a dellát. Inkább tanítsd életre a tanítványaidat, és ne 40-nel menjetek, ha lehet 50-nel is, hanem arra szoktasd őket, hogy - értelemszerűen bizonyos korlátok között - vegyék fel a forgalom ritmusát. Ne a vizsgabiztosnak, a való világnak tanuljanak a mazsolák, ez kellene, hogy az alap legyen! Különben csak pislog, amikor egyedül beül a kocsiba... A T betű segít.

bounty123 2010.08.03. 11:38:31

Szerintem hasznos a T, ha tényleg nem vagy magabiztos. Én ha egy T-s autót látok, sokkal elővigyázatosabb vagyok vele, jobban figyelek, sokkal inkább tartok a szokatlan viselkedéstől, nem fog meglepni.

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.03. 12:13:48

Jó a T,ki kell rakni
Ha valami marhaságot csinl, a kéztartás és a csukott-kinyujtott ujak is másképp állnak
:)
Értsd ugy, hogy max intek neki, örüljünk hogy nem lett baj
És igen, más követésit tartok egy T után, mint akin nincs

Én cégesen kezdtem el vezeni, nem lehetett kirakni a T-t
Mire autóm lett,elég rutinos voltem, de mégis kiraktam, mert 1 furgon Moszkvics után 1 Lada1200-es szokatlan, mire beleéreztem
:))
Bármilyen a rutinom,vagy 35 év vezetés után, a kölcsönkapott Fiat transport vezetése közben jó darabig nem dohányoztam és ugyanez volt az automata váltós Micubisi esetén is

Szova a sok menőt átültetném egy más autóba, megnézném az első km-eket, pláne ismeretlen városban

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.03. 12:17:51

@labi:
Aztán pár évnek el kell telnie, hogy rájöjjön hogy mégsem. :) "

Ez a nagy igazság!
Amikor elkezdtem motorozni én voltam a menő
Menjen az annyába mindenki!
Aztán egy jobbkezet a megálló ZIL védett ki és átmentem egy piroson, amit még észleltem is.

Elgondolkoztam és azóta is ahhoz tartom magam

SÜN 2010.08.03. 12:17:57

enis friss jogsis vagyok, 1 percig nem volt kint a T .. am kotelezo

cso zsi 2010.08.03. 12:22:16

@horex: Erről van szó. Ja, hogy mi régóta, sokat, sok járművel vezettünk? Az smafu. Az ifjú titánok mindig mindent jobban tudnak. Mi is úgy gondoltuk annak idején.
@labi: Valahogy így.

cso zsi 2010.08.03. 12:24:08

@horex: Valami nem kerek nálad. Postásmoszkviccsal kezdesz, motorozol, elmúltál 50, és még élsz? :))))

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.03. 12:37:12

@cso zsi: Höhö
ELMŰ Moszkvics, motor már alig és 60+
Túléltem :)
Élek?
Haggyuk most :(

Rock me Amadeus 2010.08.03. 13:47:08

@SÜN: add vissza a jogsidat, vagy vegyél pár elméleti órát újra.

titan 2010.08.03. 15:23:52

Hát tegnap a T-axit, amiben utaztam majdnem leTarolta egy T-IR T-eherautó... pedig elvileg egyik sem volt elvileg kezdő.

titan 2010.08.03. 15:27:51

@Deneware.: hm, nekem az oktatóm direkt kiemelte, hogy amiben ülünk az egy autó és nem forgalomfeltartó eszköz...

cso zsi 2010.08.03. 16:50:14

@titan: Gyakorlatilag meg mindkettő lehetett az. Anno egy bizonyos cégcsoport, melynek vezére akkoriban egy leköszönt miniszter volt, taxitársaságot alapított. Az autókat lízingelte-bérelte a saját autókereskedelmi cégétől. Majd felvett öreg rókákat, és állítólag vezetni tudó egyedeket is sofőrnek. Ez utóbbiak között nem is a helyismeret hiánya volt a legnagyobb gond, hanem autókezelési, és egyáltalán, közlekedési problémákkal küzdöttek. Hogy a PÁVII hogy sikerült, vagy az előtte való Kresz-vizsga, az számomra érthetetlen volt. az egyik "tanuló" kis híján halálba vitte a vizsgáztatóját, pedig csak egy 1 kilométeres rutinkört kellett volna megtenni, a szabályok betartásával.
Az ősszel egy másik, talán akkor induló cég keresett biorobotokat a munkaügyi központokban.

bubu5252 2010.08.03. 16:53:25

Sziasztok, nekem kint van a T, mivel "lefizetéses" jogsit szereztem anno 10 éve, autóm akkor nem volt. Egy barátom mondta - tíz éve -ha pénzt kérnek, adjak, ne hallgassak a lelkiismeretemre, mert másképp elkaszálnak és az sokkal többe fog kerülni (pótvizsga, pótórák, stb.). Szóval tíz éve közölte a tanár, hogy aki tud, annak 8 ezer a forgalmi, aki nem tud, mint én, hát annak ajaj, határ a csillagos ég. Tekintve, hogy a kötelező óraszámot sem vezette le velem (volt más dolga), azonkívűl a taxis nagybátyám szerint semmi baj nem volt velem, közöltem, hogy én bizony a tud vezetni kategória vagyok tehát részemről max. 8 ezer. Így meg is lett a jogsim, de vezetni nem tanultam meg. Ezek után most kezdtem el vezetni, T kint van, mindenki meg akar előzni, és meg is előz, hiába megyek 60-as táblánál 78-cal. Amúgy sztem érdemes a T, a bénázást jobban tolerálják T-vel, mint anélkül. Mondjuk azt nem értem, amikor parkolóhelyet keresek, és azt lassan teszem a T-vel, na akkor rámdudál az istenátka. Mit nyerne azzal a fél perc előnnyel? Sztem tanulót ledudálni köcsögség.
De a kedvencem mégis az, anikor budaörsön bizonytalanul kerestem a sávom. Mögöttem egy 20 nilliós autó ezt persze nem bírta és kiment a fűre, csak hogy megelőzzön.:)

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.03. 17:03:54

@bubu5252:
Azért jó lenne ha nyitnál egy weboldalt és mindig kiirnád merre fogsz autózni
Ilyenek miatt tart itt az ország/volt már?/

Milyen suli az ahol igy adnak jogsit?
És még cigányoznak egyesek

Ennyi erővel igy szerezz nyelvvizsga/szakmai bizonyitványt is és probálj vele elhelyezkedni

Ne légy rá büszke!

horex · http://horex.uw.hu/ 2010.08.03. 17:07:09

@horex:
Namercsak nekem igazábol "hivatásos" PAV-os B kategóriám van :)

cso zsi 2010.08.03. 17:37:17

@horex: Erősen úgy tűnik: www.nkh.hu/pav/content/view/10/13/lang,hu/
A PÁVIII-at még 79-ben, a PÁVII-t 2002-ben tettem le.

Deszkás 2010.08.03. 20:27:23

Én anno kiraktam a kocsira. Közösen használtuk öcsémmel, apámmal. Amikor ők mentek vele, akkor is megpróbálták lenyomni a kocsit. Pedig apám nem lassan vezet. De inkább kockáztattak sokan és 70nel kanyarban próbálták legyűrni. 1 hónap után inkább levettük, és minden megváltozott. Sokaknak a "T" nem más, mint vörös posztó.

D4D 2010.08.04. 02:31:32

Nekem amikor jogsiztam, a tanulókocsin sem volt, csak matrica, amit nehéz észrevenni, mert a lada 8%-al több benzint evett táblával.

Alex3000 2010.08.04. 09:46:35

A "T" ki lehet rakni, de akkor ne egyből a legforgalmasabb úton próbáljon tanulni. Aki ledudál egy tanulót, az bunkó. Azt is meg kell tanulni, hogy kell használni a középső ujjadat.

(---Flúgos Buszos---) 2010.08.04. 13:08:14

@Deszkás: Én most Hétfőn raktam ki,és várom a próbálkozó egyéneket,akik leakarnak tolni 60-as táblánál szabálytalanul.

Kapnak majd ajándékot tőlem.

Direkt kiraktam tesztelés miatt,mi lesz a reakciója az embereknek.

SilentSound · http://autozz.blog.hu 2010.08.04. 14:09:43

@Rock me Amadeus: A mágneses T betű sokkal veszélyesebb a fényezésre, mint a matrica. Utóbbit talán nehezebb leszedni a végén, a mágneses mögé viszont akárhogy vigyázol, ha más nem, menet közben a szélektől bemennek a kis homok, meg por szemcsék, és ha kicsit is mozgatod, akkor szépen lehet vele fényezést csiszolni. Persze ha óvatosan bánsz vele, akkor nem lesz látható baj egyik esetben sem, mindkettő felrakása előtt nagyon meg kell tisztítani a felületet a helyén.

aggyistenbrittudós (törölt) 2010.08.04. 18:27:30

az én jogsim még folyamatban van, de már végeztem közvéleménykutatást ismerősök körében T ügyben. Fele-fele arányban voltak a megkérdezettek ellene ill mellette.
ezért azt találtam ki, hogy rakok fel egy olyasmi matricát, hogy KISMAMA a sofőr - azt senkinek nem kell tudnia, hogy igaz-e vagy hamis, viszont reménykedhetek, hogy esetleg nem bántanak :) nagyon.
most pedig elolvasom a kommenteket, mert lehet h más is ajánlotta már ezt a lehetőséget. :)))

aggyistenbrittudós (törölt) 2010.08.04. 19:08:25

@1 Fószer: na erre nagyon kíváncsi leszek! már előre csattogtatomm a fgosoromat, annyira várom a sztorikat!

aggyistenbrittudós (törölt) 2010.08.04. 19:09:42

@aggyistenbiri: sőt mi több: esetleg a Kismama-T betű kombináció is eredményes lehet akár.

Clearvoyance 2010.08.07. 07:52:48

@aggyistenbiri:
Első gyerek? Akkor indokolt...
Tanuló kismama.
Pláne ha a férjed viszi el az autót. :)

greencurse 2010.08.07. 21:39:07

Nekem is három éve van jogsim, nem akartam, nem szeretek vezetni, de hiába mentem gyakorolni, hogy hátha megszeretem, annyi bunkó emberrel találkoztam, akik anyáztak és dudáltak, hogy a maradék kedvem is elvették. Ráadásul, mivel rámfér a gyakorlás, össze-vissza előzgetnek, nem tudok normálisan sávot váltani, ha sűrűbb a forgalom. Tehát mostmár ott járok, hogy ha sok autó van az utakon, rettegek vezetni. Hát ez sem tesz jót. Egyáltalán nem toleránsak az emberek.
Látja, hogy lefulladok a lámpánál, jön a seggembe és dudál. Nagyon utálom az ilyeneket.

''autónepper.'' 2010.08.07. 22:05:05

@greencurse: akkor ne vezess:) minden kinek jobb lesz:)

Inter Face 2010.08.08. 17:30:57

@greencurse: Ne foglalkozz azzal ha dudál,mit árt az neked?Hangosítsd fel a rádiót és törődj az előtted lévő dolgokkal.Ha meg tol,fékezz be kicsit,kapcsolj ködlámpát, vagy lassíts még jobban...Vagy gutaütést kap vagy leelőz a barma.Nekem ez mindig bejött,engem már kifejezetten szórakoztatnak ezek a majmok :D

Бабаяга 2010.08.08. 21:46:17

Én nem raktam ki a T-t, viszont néhány éve igazán udvarias és segítőkész volt velem mindenki, ahogy a T-s vezetőkkel kellene. Nyár, kánikula, kiöltözve mentem valahová, hát feltettem egy széles karimájú kalapot. Nő, kalapban=mindenki menekült, segítőkész volt, én meg jót röhögtem, mert valószínűleg többet vezetek, mint az átlag szombati autós.
Szóval a kalap nőknél felér egy T-betűvel, és még elegáns is! :-)

''autónepper.'' 2010.08.09. 17:09:04

@greencurse: ja és az nem másnak a hibája hogy te képtelen vagy sávot váltani...:D

reklámügynök 2010.08.18. 17:37:54

Érdekes téma. Nekem '91 óta van jogsim, sokat vezettem azóta, de amikor 5 éve megvettük az első autónkat, úgy döntött a párom, Ő is vezetni akar és megszerezte a jogsit. Természetesen feltettük a T betüt mi is az autóra. Miközben ő megutálta a vezetést és is hozzáfejlődtem a T betűhöz.
Eleinte jó volt szivatni a "kollégákat", mert hasonló inzultusokban volt részem több 10E balesetmentes km-el a hátam mögött. Fiatal szőke cicák és a kigyúrt telepi Golf-(f)osok lestek, amikor nem voltak képesek megelőzni a T betűt.
Azóta folyamatosan értnek hasonló atrocitások, de már nem megyek bele felelőtlen "játékokba". A párom azóta sem szeret vezetni, én pedig lassan már tényleg úgy vezetek, mint egy kezdő :)

ááá, le is veszem már, több mint két éve ott van, ráadásul a jégkaparó is leszedte az egyharmadát

reklámügynök 2010.08.18. 17:40:21

@greencurse: sajna a párom is ezekre parázik rá és meg is értem, felidegesítenek és nem tudsz odafigyelni

reklámügynök 2010.08.18. 17:41:59

@Inter Face: a baj az, hogy annyira primitívek egyesek, hogy nem érdekli őket, ha egy törékeny nő ül a volánnál, na igaz az sem ha egy kétajtós szekrény, muszály leckéztetni és addig csinálja amig észre nem veszed

fefe37 2010.10.25. 15:43:05

@isti77: én csak annyit szolnék hozzá hogy 15 éve van jogositványom és 12 éve minden nap vezetek a fővárosban 5 éves autóval semmi gond nem volt. a feleségem lerakta a jogsit kiraktam a T betüt .ha ő vezet akkor is rádudálnak ha én vezetek gyorsan és rutinosan akkor is több bunkóval találkozok .szerintem a gyerekek audival friss jogsival biztos nem ragasszák fel és ők vezetnek szombat -vasárnap ész nélkül.

Napkutya 2010.10.28. 10:44:05

Tegnapi történet: Jövök be Budára, a sutyerák index nélkül úgy rántja be elém a kocsit a belső sávba, hogy ha lett volna bólogató kutyám hátul, a fékezéstől az ülésre okádik. Mindegy, túléltem.

Beálltam az A.... parkolóba, veszem ki a dzsekit, beáll mellém. (olajzöld BMW)
Gondoltam, csak megköszönöm neki a lehetőséget egy kisebb infarktusra, kiszáll egy lány, -kevés híján a lányom is lehetne.
Néhány mondat után közli, hogy még tanulóvezető.

Nem haragszom rá. Nyilván volt jogosítványa. Nem volt részeg. Nem akart rosszat. DE majdnem kinyírt mindkettőnket. No ezért kellene kötelezővé tenni a "T" matricát. Vagy egy csirkét. Vagy egy akármit, ha a T nem tetszik a népeknek. De legyen valami!

Hogy legalább nekem esélyem legyen felkészülni...

Ferocious 2010.10.28. 13:49:31

@labi: Én 1992-ben kaptam meg a jogsimat, bőven túlvagyok kb. 600000 km-en, de még a mai napig sikerül belefutnom valami kellemes "meglepibe" az utakon. Pedig a munkám miatt rengeteget vezetek és utasként is jelen vagyok a forgalomban az ország teljes területén.

Ha úton vagy akkor minden másodpercben folyamatosan figyelned kell, mert sokszor elég csak egyet kihagyni és lehet, hogy már nem is lesz több soha...

A T betű nem hülyeség, a feleségem hamarosan kezdi a tanfolyamot és ha meglesz a jogsija akkor én is kirakom a családi járgányra a matricát. Legfeljebb majd egy kicsit szívom a többiek vérét, ha én vezetem a kocsit. :)

Tomi from Space · http://bodybuilding.blog.hu 2018.01.12. 14:48:46

Szörnyű olvasni a kommenteket :( 36 éves vagyok, most tanulok vezetni, biztos, hogy ki fogom tenni a T betűt, bár amit tapasztalok, főleg a Facebook-os autósok körében az egy kibaszott gyász. Mindenkit leugatnak mindenért, ha tanácsot kérek autóvásárlás ügyben, akkor egy fasz vagyok és ne is üljek soha kocsiba inkább és különben is minek akarok DSG váltós kocsit venni, amikor még vezetni se tudok.

Alig várom, hogy kocsiba üljek, kibasszam a T betűt és összetalálkozzak ezekkel a nyomorultakkal az utakon. Akkor majd szépen jelzek az elakadásjelzővel, index ki, félreáll, gyere tesó te is. Ha meg lecsomagolom a kocsit magamról, meg a 110 kilómról, akkor átbeszéljük, hogy hogyan viselkedünk az > emberekkel < köcsög.












 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
süti beállítások módosítása